Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lul. Ten Broeke (VVD) ontkent genocide-ontkenning

d258c3dc414a37428d2c1aa028914337.jpeg Even Han ten Broeke de les lezen. Vandaag viel VVD partijblaadje Liber op de mat. Daar stond een kritische column in van een partijlid dat zich kwaad maakte over de Armeense Genocide-ontkenning van MinPruts Rutte, die namens de regering - en dus heel Nederland - keihard de Armeense Genocide ontkent door het historisch bewezen & gedocumenteerde feit van 1,5 miljoen doden terug te brengen tot een "kwestie" tussen Turkije en Armenië. Kernkwoot van de regeringskritische Liber-column: "Ontkenning is de laatste face van genocide. Een fase waar een liberaal niets te zoeken heeft." Prima conclusie. Maar de VVD achtte het nodig om een LEUGENACHTIGE DISCLAIMER onder de column aan te brengen, geschreven door Kamerlaaf Han ten Broeke. (Zijn naam staat er niet onder, maar men herkenne de tekst aan het vele 'ik'-gebruik.) Daarin blijkt het pedante Kamerlid te dom om het verschil te zien tussen een Kamerstandpunt en dat van de regering. Ja, de Kamer erkende de Armeense Genocide in 2004 officieel. Maar nee, de regering deed dat vorige maand niet. Quote Rutte, nog maar een keer voor de geschiedenisboekjes: "Wij zijn vaag met een reden, we willen niet partij kiezen." Lees: Ondanks dat bijvoorbeeld Duitsland, Rusland en zelfs het nietige Luxemburg de genocide wél openlijk als genocide erkennen, en ondanks dat Frankrijk zelfs al jaren openlijk van Turkije verlangt dat ook zij de genocide erkennen, trekt Mark Rutte bruine strepen in zijn onderbroek uit angst voor de lange arm van Erdogan, bleef hij weg bij de officiële genocideherdenking in Almelo en ontkent hij namens het gehele Nederlandse volk een historisch feit. Waarmee het regeringshandelen dus een groot contrast vormt met de Kamerconsensus dat de genocide inderdaad een genocide was. Maar de VVD-spin van Zwam ten Poeha gaat zelfs nog een stap verder. Hij legt de schuld van de ophef schaamteloos bij degenen die - zeer terecht - boos worden om de genocide-ontkenning van de regering. Wat een ranzige smeerlapperij van baantjesjager Ten Broeke. Net als je denkt dat de VVD niet dieper kon zinken op de "Armeense kwestie", gaan ze in hun eigen ledenblaadje de achterban voorliegen en hun straatje schoonvegen door de schuldvinger naar buitenstaande critici wijzen. De VVD: een massagraf voor het liberalisme. CEyv42TWIAE8PSh.jpg En namens de Kamercommissie BuZa (DUS NIET NAMENS DE REGERING) staat Hypocriet ten Bloksnor uitgerekend vandaag bloemen op het genocidemonument in Jerevan, Armenië te leggen. Gadverdamme.

Reaguursels

Inloggen

Hij volgt 'gewoon' de Amerikaans/Israëlische lijn zoals altijd..

Cidiood | 12-05-15 | 20:17

Sinds Rutte partijleider werd is de VVD verworden tot een zooitje hypocriete, leugenachtige socialisten. Het verbaast mij dus niets.

Barani517 | 12-05-15 | 19:39

-sql error-- | 12-05-15 | 14:43
@editor, geen moeilijke woorden gebruiken als je niet weet wat het betekend.

--sql error-- | 12-05-15 | 19:33

Bloempot666 | 12-05-15 | 18:39
blijkbaar niet, want Demmink is geen ambtenaar meer, dus het ministerie en de ambtenaren hoeven hem niet te beschermen.

--sql error-- | 12-05-15 | 19:26

Dat mensen niet eens een keer echt, echt, echt heel kwaad worden. Dat is toch best wel opmerkelijk.

LetTheSunshine | 12-05-15 | 19:01

Nederland wordt al jaren afgeperst door de Turken, zou het niets te maken hebben met de affaire Demmink?

Bloempot666 | 12-05-15 | 18:39

Mooi stukje.
"Lest we forget".

Kees Bakels | 12-05-15 | 18:20

Dat ontkennen ruikt toch een beetje naar politiek ,chantage en doofpot(ten).

Zorbadon | 12-05-15 | 18:03

mark rutte heeft een slappe lul en is er 1

coolgen | 12-05-15 | 17:20

Armeense Genocide: 1 miljoen doden. Mark Rutte: voetnoot in de geschiedenis.
WO2 Joodse vergassing: 6 miljoen doden.
Nou, 6 voetnoten in de geschiedenis dan maar, heh?
Ook niet de moeite waard om over te spreken.
Volgend jaar dodenherdenking maar afschaffen?
Gaat toch alleen maar om "voetnoten."

Raider Twix | 12-05-15 | 16:58

Het standpunt van de VVD is typisch VVD. Collaboreren met Erdogan en zijn kliek! Je kunt er zonder enig probleem zo een hele reeks van Godwins op loslaten.

Hyppo Kriet | 12-05-15 | 16:52

Vergeet niet dat Turkije Nederland in de tang heeft met de zaak Demmink. Zodra deze Nederlandse regering openlijk de genocide erkent gaat er een pedo beerput open, die de elite van Nederland koste wat kost gesloten wil houden.

Harreeee | 12-05-15 | 16:48

@bijscholing | 12-05-15 | 14:21
Het net niet gehalte van deze flipper is het allerergste, vind ik,
Hij rent net iets te hard voor de grote jongens, zo blij is hij dat hij bij het groepje mag horen.

Toon eens dat je ballen hebt, Han.

Où est Charlie? | 12-05-15 | 16:35

@bijscholing | 12-05-15 | 14:21
Het net niet gehalte van deze flipper is het allerergste, vind ik,
Hij rent net iets te hard voor de grote jongens, zo blij is hij dat hij bij het groepje mag horen.

Toon eens dat je ballen hebt, Han.

Où est Charlie? | 12-05-15 | 16:35

V&D was toch failliet?

Watching the Wheels | 12-05-15 | 16:03

-weggejorist-

heteblikzem | 12-05-15 | 15:59

@Boy Cot
Ik doe 'm nog een keer > Het is mijn vaste overtuiging, grotere ratten dan in de VVD zijn in Nederland nauwelijks denkbaar. Amen to that.

heteblikzem | 12-05-15 | 15:58

' trekt Mark Rutte bruine strepen in zijn onderbroek uit angst voor de lange arm van Erdogan, bleef hij weg bij de officiële genocideherdenking in Almelo en ontkent hij namens het gehele Nederlandse volk een historisch feit. '
- helemaal juist.. FUCK Mark Rutte .. uhh

(c)ZWITSUL | 12-05-15 | 15:39

Het is mijn vaste overtuiging, grotere ratten dan in de VVD zijn in Nederland nauwelijks denkbaar.

Boy Cot | 12-05-15 | 15:38

Omdat neutraal blijven in WOII nu eenmaal ook zo goed gewerkt heeft

Lolo rosso | 12-05-15 | 15:37

Als hij het echt was, dan voorspel ik een leuk baantje voor deze lapzwans bij dat nieuwe anti terrorisme dingetje dat ze nu in Den Haag gaan optuigen. Was deze man ook niet de basher van die vasthoudende meneer Bontes van VNL in de MH17 'kwestie'?

BlowingBubbles | 12-05-15 | 15:10

De Veeveedee is allang het morele hoekje om. Hand in Broeke bevestigt het alleen maar.

ben kokhals | 12-05-15 | 15:07

Met als absoluut dieptepunt die blonde trol van een Hennis. Wat een domme KUT en wat een tenenkrommende bedoeling, dit.

NACademicus | 12-05-15 | 15:06

Hum. Jullie servert bedoelt het zeker ook goed.... Scheepsrecht?

R. E. Calcitrant | 12-05-15 | 15:01

Het lijkt mij juist goed dat Ten Broeke met de andere leden van de kamercommissie een krans legt bij het genocide monument.

JoopRe | 12-05-15 | 15:00

-weggejorist-

R. E. Calcitrant | 12-05-15 | 15:00

"Ja maar het is allemaal wel goed bedoeld hoor! Echt heus waar!" Weet je wie het ook allemaal goed bedoeld heeft?

R. E. Calcitrant | 12-05-15 | 15:00

"Ja maar het is allemaal wel goed bedoeld hoor! Echt heus waar!" Weet je wie het ook allemaal goed bedoeld heeft?

R. E. Calcitrant | 12-05-15 | 15:00

Ja xspalm: je bent naief.

xspalm | 12-05-15 | 14:58

In elk geval noemt hij het in die tweet nog gewoon wat het is...

Nu nog even dapper zijn en ook zelf de vraag stellen aan het kabinet. Of ben ik nu naief?

xspalm | 12-05-15 | 14:58

@Parel van het Zuiden | 12-05-15 | 14:50

Met dien verstande dat Mussert gewoon een keurig netjes democratisch verkozen kamerlid was en Rutte nét iets meer in de melk te brokkelen heeft.

Zoek de verschillen en je weet wie de grootste hoer is.

Reinaert | 12-05-15 | 14:57

De aarde rond?
Tja, weet je wat het is, wij willen geen partij kiezen in de Columbus-kwestie

Volkert een moordenaar?
Tja, weet je wat het is, wij willen geen partij kiezen in de Fortuyn-kwestie

Morgen woensdag?
Tja, weet je wat het is, wij willen geen partij kiezen in de kalender-kwestie

Cuyahoga | 12-05-15 | 14:57

Familie van Asha?
Vuurwezel | 12-05-15 | 14:23

onzin; Asha is een integere vrouw. dat kan je van de meeste politici niet zeggen

krijghetheenenweer | 12-05-15 | 14:55

-weggejorist-

Piet Karbiet | 12-05-15 | 14:55

Tsja, Mussert ging ook niet zo kritisch om met z'n buitenlandse broodheer. Snap dat Mark dus ook bescheiden blijft...

Parel van het Zuiden | 12-05-15 | 14:50

Oftewel...
Noord is Zuid op het kompas maar zou ook noord is noord kunnen zijn????
Je wordt zo moe van die verschillende petten en broeken.
Kort door de bocht, als politicus is schizofreen de standaard?

enra | 12-05-15 | 14:48

geheel mee eens. En GS heeft hierin een fout gemaakt.
Dat GS 'geen commentaar' opvat als een ontkenning is gewoon dom.

- EDIT: Rutte zei niet 'geen commentaar', Rutte zei "We willen geen keuze maken", waarmee hij expliciet weigerde om een historisch feit als zodanig te erkennen. Je bent, kortom, zelf dom. En je kan niet begrijpend lezen. -

--sql error-- | 12-05-15 | 14:43

Als ook Adolf in 1945 niet was verslagen, had men vermoedelijk hetzelfde gedaan. Een beetje omfloerst eromheen draaien, want je moet toch handel kunnen blijven drijven. De Vereniging Voor Directeuren was altijd wel een beetje zo: draaien als het om groot geld gaat.

Jezus_Boeddha | 12-05-15 | 14:36

Ah, dus het VVD-fractie-standpunt is hier al 10 jaar hetzelfde als dat van de meerderheid van de Staten-Generaal, maar daar heeft een VVD-premier niks mee te maken. Die kan gewoon zonder consequenties het tegenovergestelde standpunt uitvoeren. Juist ja. Rutte is dus eigenlijk al uit de VVD gezet, begrijp ik, en heeft een coup gepleegd, waar de VVD-fractie geen enkel recht tot amandement meer op heeft.

tipo | 12-05-15 | 14:32

Het is ook wat moeilijk voor een parlementariër om namens de regering te spreken

Nonunchuk | 12-05-15 | 14:31

@pastor
Vertegenwoordigd is met een t. Schaam op mij.

Pastor Sippenhaft | 12-05-15 | 14:30

Ars Vivendi | 12-05-15 | 14:27
Ik wil ook geen partij kiezen met betrekking tot de uitslag van de finale Nederland-Duitsland in 1974. Maar iets zegt me dat dit de geschiedenis niet zal veranderen. Daarom is Rutte een gigantische lamlul. Waarom zou hij voor ons als Nederlanders opkomen als hij niet eens in deze kwestie durft op te komen.

Rest In Privacy | 12-05-15 | 14:29

"Ja, de Kamer erkende de Armeense Genocide in 2004 officieel."

Als de Kamer dat bij meerderheid erkend dan zit er voor de regering toch niks anders op dan dat ook te doen?! Iets met volksvertegenwoordiging en democratie en zo....

Capt. Iglo | 12-05-15 | 14:28

En die belofte van 1000 euro is zeker ook nooit gebeurd, he Mark?

Je vertegenwoordigd Nederland niet. Schaam op jou!

Pastor Sippenhaft | 12-05-15 | 14:28

"..., we willen niet partij kiezen."
Volgens mij ben je dan gewoon een laffe leugenaar.

Ars Vivendi | 12-05-15 | 14:27

Ik had eigenlijk niks anders verwacht van zo'n hypocriete VVD-rat. Die partij is momenteel van binnen totaal verrot door dit soort miezerige figuren.

brutus68 | 12-05-15 | 14:26

Voor de Armeense genocide is het alleen Rutte die na een eeuw nog in de ontkenningsfase zit. Bewust geen partij kiezen is hier immers inhoudelijk gelijk met naast Erdogan en zijn seculier islamitische staat. Je kan zaken niet een beetje ontkennen.

Voor de genocide van Assyriërs en Pontische Grieken hoeft Turkije die genocides alleen te ontkennen tegenover Zweden. Dit parlement is het enige ter wereld die met 1 stem verschil haar regering dwong anderhalf miljoen uitgemoorde christenen door islamitische Turken en Ottomanen niet te verzwijgen.

Als je alles optelt komt je op drie miljoen doden. Een demi-holocaust. Gewußt, aber vergessen.

Over de verovering van Constantinopel of behandeling van Koerden maar niet te beginnen. Om strategische redenen in de NAVO. Vanwege handelsbelangen bijna in de EU.

Dat is dus een aardige boodschap van Rutte naar de overlevenden en nabestaanden van genocides. U wordt alleen herdacht als u genoeg geld heeft. Gelukkig hebben de Joden dat, anders werd er 4 mei voor hun geen krans gelegd.

Feynman | 12-05-15 | 14:26

Familie van Asha?

Vuurwezel | 12-05-15 | 14:23

Dus als je een genocide een genocide noemt drijf je de zaak op het spits.
Juist ja...

Ars Vivendi | 12-05-15 | 14:22

En oh ja: Fuck Mark Rutte

Rest In Privacy | 12-05-15 | 14:22

Het enthousiasme waarmee de VVD buigt in deze kwestie is tekenend voor de hele partij. Rutte was al geen staatsman en zal dit ook niet worden. Ik vond Rutte al niet zo'n geweldige premier, maar hiermee heeft hij laten zien dat het gewoon een laffe, slappe zak is.

Rest In Privacy | 12-05-15 | 14:22

Ten Broeke is het archetype van een politicus: in alle bochten wringen, zo glad als een aal, opportunist, meewaaien met de gunstigste positie, over lijken gaan (MH17), meedoen met de grote jongens, de luizen in de pels als Bontes zwart proberen te maken, glad uiterlijk, kaktoontje.

bijscholing | 12-05-15 | 14:21

"Ontkenning is de laatste face van genocide. Een fase waar een liberaal niets te zoeken heeft."

In de andere fasen is dat anders? Genocide is OK zolang je er maar eerlijk over bent? Dat idee?

Godsammekraken | 12-05-15 | 14:21

Het was geen genocide, het was een incident, toch?

Downplayen voor eigen politiek gewin gaat nog eens héél groot worden!
Schrijf dat maar met koeienletters in je dubbele agenda.

Reinaert | 12-05-15 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken