Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NL kort pensioen 90-jarig vrouwtje, want Westbank

poorbastardsaow.jpgEen joods vrouwtje van 90 jaar, holocaust-overlevende, besloot haar Nederlandse biezen te pakken omdat ze het toenemende antisemitische klimaat niet meer verdroeg. Nieuwe bestemming: de joodse thuisstaat, waar mensen daadwerkelijk om haar soort geven. Allemaal prima volgens onze overheid natuurlijk, alleen het feit dat zij haar nieuwe onderkomen vond in de betwiste Westelijke Jordaanoever, kostte haar wel even 35% van haar maandelijkse €1100 AOW. En dat deed pijn. "This hit my mother so badly that she started crying. She hasn’t been sleeping since then, she lost her trust. She wants to return abroad.". Beetje wrang natuurlijk, dat EK-kampioen jodenexport '40-45 een hoogbejaarde vluchteling van de nieuwe lichtgetinte jodenhaat zo meent te moeten korten, maar wet is wet. De Sociale Verzekeringsbank (SVB), die de AOW'tjes uitbetaalt, verwoordt het als volgt: "De SVB gaat ervan uit dat de gebieden die Israël zich na de Juni-Oorlog van 1967 heeft toegeëigend, niet tot het grondgebied van Israël behoren. Deze gebieden vallen derhalve buiten de territoriale werkingssfeer van het Nederlands-Israëlische verdrag inzake sociale zekerheid." In internationale betrekkingen wordt vaak alleen het Israel van achter de "groene lijn" legitiem geacht, alsof het een bonafide rechtsgeldige landsgrens is. Dat is het niet. De groene lijn is de wapenstilstandslijn van 1949 waar de Arabische vernietigingsoorlog tegen het 1 dag oude Israel een halt toe geroepen werd. Alhier meer over dossier Westbank. Het SVB benadert de door Marokko bezette Westelijke Sahara op dezelfde manier. Soit, maar van bijvoorbeeld het door Turkije bezette noord-Cyprus wordt weer geen melding gemaakt, daar mag gewoon alles (PDF).

Reaguursels

Inloggen

Pff. Gewoon niet zeuren en vertrekken als je het hier niet bevalt.

Benzodine | 12-05-15 | 13:02

@ Maline Genie | 12-05-15 | 02:23

Het was een eeuwenlang bezet gebied. Door o.a. de Ottomanen, de Britten en de Trans-Jordaniërs.

Sinds juni 1967 is het BEVRIJD gebied.

AJRaalte | 12-05-15 | 11:28

Dit moet je op z'n Nederlands oplossen... Ze moet gewoon een postbus nemen als adres ergens in Israël. Kan nooit zo duur zijn als 35% van de AOW. Probleem opgelost, next...

kolonel bromsnor | 12-05-15 | 07:04

Wapster jij kent de geschiedenis niet. NL kende meer verraders dan verzetsstrijders en menig Joodse onderduiker is door een NSBer verraden, Nederlanders dus... wij hebben als land geenszins het recht om onze handen in onschuld te wassen.

Opinion1970 | 12-05-15 | 07:01

Maline Genie | 12-05-15 | 02:23
"Zeg Geenstijl, hoeveel geld krijgen jullie eigenlijk ieder jaar uit Israël?"
-----
Begin ik me zo onderhand ook af te vragen. Alhoewel ik 'Israel' dan wat ruimer beschouw dan het huidige geografische Israel.

WirMachenMusik | 12-05-15 | 03:26

Zeg Geenstijl, hoeveel geld krijgen jullie eigenlijk ieder jaar uit Israël?
Als het een Marrokaans vrouwtje was geweest schreeuwden jullie moord en brand. Wat is het verschil? Puur omdat deze vrouw de holocaust heeft overleefd? Hoe is dat een argument dat ze een Nederlands pensioen moet krijgen in BEZET gebied?

Maline Genie | 12-05-15 | 02:23

Waarschijnlijk was er nog ergens een tekort van 35% dat naar Marokko moest.

Plassercheese | 12-05-15 | 01:34

Emigreren=einde uitkering. Klaar. Is ook einde aan al het gezeik over levensstandaard ter plaatse.

De finale eindbaas | 11-05-15 | 23:10

Een Marrokaan op een gejatte scooter is zeker ook zelfverdediging.

wapster | 11-05-15 | 21:50

Helemaal terecht dus : de agressie van Israel wordt eens niet beloond.
Chapeau!
The Dude Abides | 11-05-15 | 20:48

O, dus zelfverdediging is agressie in jouw krankzinnige wereldbeeld. Kijk eens op een kaart van het Midden Oosten, zou ik zeggen.

AJRaalte | 11-05-15 | 21:46

Heeft iemand toevallig de NAW gegevens van Gatekeeper?

Wisselend_2014 | 11-05-15 | 21:36

"EK-kampioen jodenexport '40-45"
.
Wat is dat voor kutopmerking? Alsof wij daar godverdomme voor verantwoordelijk zijn. Nederland werd op dat moment bestuurd door de SS, mafkees. Ga je maar beklagen in Oostenrijk, met dat Israël-dit-Israël-dat gejank van je.

wapster | 11-05-15 | 21:21

Had ze maar in Marokko moeten gaan wonen. Daar leven hele volksstammen van ons geld.

Patatter | 11-05-15 | 21:13

@derwilliemeister | 11-05-15 | 17:26
.
Zeg switsal, heb je ook beeld en geluid?
Vieze ...

Piet Karbiet | 11-05-15 | 20:51

-weggejorist-

The Dude Abides | 11-05-15 | 20:48

Als die mevrouw zo goed de wet kent, kan ze zich misschien ook eens verdiepen in internationaal recht.

wapster | 11-05-15 | 20:48

linkse ratten zijn in de SVB top doorgedrongen dat is wel duidelijk.

(c)ZWITSUL | 11-05-15 | 20:31

Ik ben voor korten op iedere staatsuitkering buiten nl. Pensioen moet je zelf weten, is ook van jezelf. AOW, kinderbijslag, ww, bijstand etc niet. Gelijke monniken gelijke kappen. Mocro's, joden in bezet gebied en bejaarde vroegpensionados in spanje zijn wat mij betreft hetzelfde te behandelen

zeiksmurf | 11-05-15 | 20:31

"De SVB gaat ervan uit dat de gebieden die Israël zich na de Juni-Oorlog van 1967 heeft toegeëigend, niet tot het grondgebied van Israël behoren. Deze gebieden vallen derhalve buiten de territoriale werkingssfeer van het Nederlands-Israëlische verdrag inzake sociale zekerheid."
WTF ????
nou zijn er in Marokko ook bepaalde gebieden .. oei, de SVB die politiek gaat bedrijven, dit krijgt een juridisch/politiek staartje !

(c)ZWITSUL | 11-05-15 | 20:30

Terecht. Moet je maar niet op land gaan wonen dat van iemand anders gestolen is. Als ze het toch niet zo nauw neemt kan ze evengoed ook nog wel even wat stelen bij de bakker en de groenteboer en de slager. Mist ze die 35% ook niet.

de_landloper | 11-05-15 | 20:24

ze moet gewoon, net als duizenden anderen, een postadres regelen waar het wel toegestaan is. En dan, op 90 jarige leeftijd, op papier nog 5 kinderen krijgen en kinderbijslag aanvragen.

sufkut | 11-05-15 | 20:04

Ik kijk nergens meer van op. Als je nagaat dat Joden die terugkeerden uit de concentratiekampen met terugwerkende kracht belastingaanslagen kregen over de periode dat ze in het kamp zaten... je schaamt je 70 jaar na dato dat je Nederlander bent als je dat leest.Alles kwijt geraakt... van huis en haard verdreven dankzij menig Nederlandse NSBer... en dan keihard moeten bewijzen op papier dat al je familieleden vergast zijn of op andere gruwelwijze om het leven gebracht en anders toch belastingaanslagen. Terwijl die administratie aanvankelijk niet eens voorhanden was... dus dit verhaal verbaast mij niet... wel denk ik dat de plek die ze heeft uitgekozen om te wonen niet zo slim en ook niet bepaald rustgevend is...

Opinion1970 | 11-05-15 | 19:44

Slecht voorbereid op reis dus.

Geert Linkers | 11-05-15 | 19:36

@ja,diedus! | 11-05-15 | 17:30
Nee deze mevrouw krijgt al BBB van haar kinderen. Maar hier kan uitzetten ineens wel.

PrinsesStoepje | 11-05-15 | 19:27

Ik ben benieuwd of de SVB kan bevestigen dat ook aan geen enkele Arabier (“Palestijn”) in de Gazastrook / Westoever / Oost-Jeruzalem een volledige AOW-uitkering wordt uitbetaald. Want dat zou moeten volgen uit dezelfde regel die bij de bejaarde dame is toegepast.

Wim Denkbaar | 11-05-15 | 19:26

@AJRaalte | 11-05-15 | 17:27
Irony alert!

PrinsesStoepje | 11-05-15 | 19:24

Over 20 jaar komt een hysterisch meisje van 14 aanbellen bij opa Asmodean omdat ze zich uit mekaar moet laten trekken door een 39 jarige "man" Opa zegt tegen de kleine meid: "niet zo hysterisch, het staat in het verdrag". Het meisje werd op haar 16e moedern, pleegde zelfmoord op haar 21. Asmodean verwijt zichzelf niets want zag niets aankomen of kon er nu eenmaal niets aan doen. En de wereld draaide door. De meisjes van 21 zijn dood. De Asmodeans leefden nog lang en gelukkig want zij waren tenslotte fatsoenlijk. Hun uiteengetrokken kleindochters waren ontspoord en verdienden niet beter. Verkankering en verrotting is een keuze. Wegkijken, ontkennen, vergoelijken, normen laten vervagen en tuig stapje voor stapje laten winnen is een keuze. Vooruitkijken kan niemand. Terugkijken kan iedereen. Ik gun de Asmodeans hun toekomst van harte. Dat is mijn socialisme. Hoe triest het vooruitzicht ook is. De "vervuiler" betaalt.

Rest In Privacy | 11-05-15 | 19:14

Mevrouw heeft hier haar hele leven gewoond. Dus heeft recht op 100% AWO. Dat wordt nu gekort, want wet is wet. Maar een Marokkaan die hier zeg 30 jaar heeft gewoond en misschien nooit heeft gewerkt of een paar jaar, vertrekt na z'n 65ste naar Marokko. Hij heeft dan 'recht' op 60% AOW, want 2% per jaar dat je hier woont. Ook als je niet meebetaalt. Maar het aardige is, die Marokkaan krijgt via de Toeslagenwet zijn AOW aangevuld tot 100%. Want verdrag is verdrag. Mooi hè. Terwijl het leven in Israel vele malen duurder is dan in Marokko. Ook dat nog. Maar 'Ornung muss sein' en 'Gesetz ist gesetz'. Overigens kan mevrouw proberen een extra uitkering te krijgen via Duitsland.

Hans Hillen | 11-05-15 | 19:08

Asmodean | 11-05-15 | 17:27
Tja, was het maar een UITgeprocedeerde asielzoeker geweest he, was het maar een gevluchte Nazi geweest, was het maar een moslimextremist geweest. Voor een fatsoenlijke autochtone 90 jarige kom je niet op he. Marcal van Dam de landverrader (julie kennen mekaar ?) had het over minderwaardige mensen. Ik kom op voor 90jarigen. Je vind me een aansteller. Natuurlijk vind je dat. Het mag, het kan. Mijn socialisme is dat de PVDA/NOS/JOOP er voor jou is. Jullie passen bijmekaar. Jouw fatsoen staat gelukkig heel veel mijlen af van het mijne. Ik heb geen kinderen en red me prima en red me wel. Over een jaar of 30 is mijn tijd om. Ik hoop oprecht dat jij wel kinderen of neefjes of nichtjes hebt. En over 20 of 30 jaar als ik er niet meer ben, leg jij het wel uit hoe een leuk, mooi, fijn, warm, fatsoenlijk, gezellig land zo heeft kunnen verkankeren en kunnen verrotten. Maar het lag natuurlijk NOOIT en never aan de PVDA/D66/VARA/NOS volgens opa ? Het kwam allemaal door Wilders toch ? We spreken mekaar gast.

Rest In Privacy | 11-05-15 | 18:58

Het met twee maten meten is al zo oud als de wereld en dus ook in Nederland vaak praktijk.

Willibald von Klúúúk | 11-05-15 | 18:56

Wellicht verraden door de buren. Naar de trein gebracht door de Nederlandse politie en vervoert door de NS. Na terugkomst huis kwijt en een aanslag van de Belastingdienst voor niet betaalde aanslagen. Na pensionering weggejaagd uit haar geboorteland door door de oveheid binnengehaald import gajes. De SVB komt onmiddellijk in aanmerking voor de helaas nog niet bestaande NSB-wisselbeker. Waarin een klein land klein kan zijn.

Ruud Hazes8197 | 11-05-15 | 18:51

Lullig, maar iedereen Is gelijk aan de wet.
Een Turkse of Marokkaanse oude man of vrouw in het buitenland moeten ze de uitkering afpakken. Maar nu Is het anders? De wet Is de wet. Einde verhaal

peter4871 | 11-05-15 | 18:49

Die zogenaamde bezette gebieden zijn veroverd op Jordanie, en hoe kwam Jordanie aan dit gebiedje? Juist.

Urine | 11-05-15 | 18:48

Ze hadden die hele uitkering wel mogen annuleren. Zeker van iemand die de oorlog heeft meegemaakt en nu zelf bezettertje gaat spelen pffff

Andersom dag | 11-05-15 | 18:45

Las eerder een verhaal vandaag over een 86-jarige Amerikaanse die het land uitgetrapt gaat worden. De oudjes hebben het maar zwaar in Nederland.

WillemRuis | 11-05-15 | 18:41

belachelijk ik wilde in Thailand gaan wonen met me ruggenlopertjes... krijg ik verdomme geen kinderbijslag meer en gekort op me uitkering......

Tjooo | 11-05-15 | 18:40

@Asmodean | 11-05-15 | 17:46
Hoe we dat weten?
Daar zien we iedere week vele voorbeelden van.

Slipsnifter | 11-05-15 | 18:39

Maar waarom gaat die mevrouw op ingepikt land wonen? En niet gewoon in Israël? Ik vermoed dat huren op de gestolen gronden lager zijn dan in Israël zelf. Terecht dat de Nederlandse overheid hier rekening mee houdt.

AntonPantoffel | 11-05-15 | 18:33

-lost her trust- .. ja, ken dat. Bij in dienst gaan blij gemaakt worden met een eindloonregeling van 70%;
Je denkt, mooi, dan ga ik vanaf me 62e van in een land ergens onderaan in de Bic Mac index wonen.
Jammer joh..
Er gaat een franchise vanaf te gaan vanwege AOW waarvan je maar moet afwachten of die ooit krijgt, de voorwaarden zijn onder een CAO komen te vallen die nu bestaat uit een middelloonregeling vanaf 67, indexatie hoor je nooit meer wat over en het pensioenfonds blijkt met trukerij nog maar net een solvabel.

dugo | 11-05-15 | 18:32

@TheOracle | 11-05-15 | 17:47
Precieeees.

Driewerf Hoezee | 11-05-15 | 18:17

Snowy2000 | 11-05-15 | 18:10
Wachtmeester R | 11-05-15 | 18:12

Met het verschil dat Nederland dus wel een verdrag heeft met Marokko en zich daar dus aan moet houden. Nederland heeft wel een verdrag met de Isrealische autoriteiten, maar niet met de Palestijnse omdat dat gebied door Nederland niet erkend wordt als Isrealisch grondgebied. Is dat nou zo moeilijk?

Arbijan | 11-05-15 | 18:16

Terecht dus na het argument van SVB.. einde discussie.. next!

Intelroy | 11-05-15 | 18:16

Ik snap wel waarom opoe in Samara of Judea wil wonen. Mensen die daar gaan wonen kunnen door de overheid gesubsidieerd bijna voor nop in kasten van huizen wonen. En de voorzieningen zijn daar ook spotgoedkoop.
Moet ze helemaal zelf weten natuurlijk. Daar heeft de Nederlandse overheid helemaal geen ruk mee te maken.
Arabieren kunnen ergens anders gaan wonen. Ergens pakweg tussen India en Marokko.
Als je niet tegen je verlies kan, moet je niet gaan knikkeren.

Veritas Splendor | 11-05-15 | 18:14

Het zou wel wat zijn dat je 1000 euro op je oude dag mee mocht nemen naar Timboektoe. Dan ben je een rijk man.
Arbijan | 11-05-15 | 18:04

Als je een geitenneuker bent kun je het in ieder geval meenemen naar Marrakesj. Daar ben je dan ook een rijk man. Maar dan drukt onze overheid een oogje dicht. Laffe schijtlaarzen dat ze zijn.

Wachtmeester R | 11-05-15 | 18:12

Arbijan | 11-05-15 | 18:04
Maar dan moet ze ook accepteren dat ze een pensioen krijgt naar levensstandaard in dat gebied.
-----
Niet als je in Marokko woont, dan kan de Nederlandse Staat in eens geen kortingen bedingen.

Snowy2000 | 11-05-15 | 18:10

Mijn stokoude moeder is ook zo zielig, ze wil geld en nou huilt ze hele dagen.

spuitje11 | 11-05-15 | 18:07

@cid | 11-05-15 | 17:57

En dan hebben we simpele regeltjes. En die schrijven voor je pensioen meenemen mag, maar wel volgens de leefstandaard van het gebied waar je naartoe verhuist. Verder is het internationaal betwist gebied. U mag vinden van niet, maar de Nederlandse overheid hanteert dat betwist is en dat men terug moet naar de situatie van land teruggeven en twee staten naast elkaar. Dat mevrouw dan besluit om naar de westbank te gaan is haar probleem. Maar dan moet ze ook accepteren dat ze een pensioen krijgt naar levensstandaard in dat gebied. Het zou wel wat zijn dat je 1000 euro op je oude dag mee mocht nemen naar Timboektoe. Dan ben je een rijk man.

Arbijan | 11-05-15 | 18:04

zeeman73 | 11-05-15 | 18:01
Dat is misschien wel eerder dan een weldenkend mens kan vermoeden. Want vandaag is een ding zeker, en dat is dat je geen zekerheid meer hebt.

Snowy2000 | 11-05-15 | 18:04

@AJRaalte | 11-05-15 | 17:52
Dan wordt het tijd dat de wet misschien geüpdate wordt voor dat gebied. Zodra er een verdrag gesloten kan worden met een te vertrouwen bestuur en niet mee een clubje als Hamas o.i.d. ben ik helemaal voor.

Bulloch | 11-05-15 | 18:03

Is deze vrouw van 90 wel Holocaust overlevende? Ze kan ook ondergedoken hebben gezeten toch? En de SVB hanteert gewoon de verdragsafspraken en regels. Doen ze bij mij ook. Ook de Gravin en ik worden gekort op ons AOW. En ik heb niet eens de oorlog meegemaakt.
Deze vrouw had beter in Westerbork kunnen gaan wonen dan op de Westbank. Scheelt toch maar een paar lettertjes en levert 35% meer op.

Graaf van Egmont | 11-05-15 | 18:01

De meeste mensen zijn automatisch verzekerd voor de AOW
--
De AOW is een verzekering. Iedereen die in Nederland woont of werkt, is automatisch verzekerd. Het maakt dan niet uit wat uw nationaliteit is. Ieder jaar dat u verzekerd bent, bouwt u 2% AOW-pensioen op. U krijgt een volledig AOW-pensioen als u in de 50 jaar voor uw AOW-leeftijd altijd verzekerd bent geweest. Bijvoorbeeld: uw AOW-leeftijd is 65 jaar en 1 maand. U bouwt dan AOW op tussen uw 15e verjaardag en 1 maand en uw 65e verjaardag en 1 maand. Is uw AOW-leeftijd 66 jaar, dan bouwt u AOW op tussen uw 16e en 66e verjaardag.
---------------
Dus: een verzekering zonder daadwerkelijke rechten, je krijgt slechts wat hun goed dunkt en uitkomt.

Snowy2000 | 11-05-15 | 18:01

Inderdaad: linkse fatsoensterreur.
maar vergeet niet, als ze eenmaal de joden te grazen hebben genomen komen ze achter ons aan.

zeeman73 | 11-05-15 | 18:01

@deKniesoor,

Ga je antisemitische gelul lekker op joop.nl etaleren, mafklapper.

derKaiser31 | 11-05-15 | 18:01

Terechte regel. Wij moeten als Nederland natuurlijk geen illegale annexaties gaan ondersteunen. Mevrouw heeft zelf die keuze gemaakt. Het verbaast mij overigens niets dat juist Spartacus hier een huilverhaal over schrijft, gezien zijn extremistische gedachtegoed. Het CIDI is weer flink vertegenwoordigd hier.

as-saboer | 11-05-15 | 18:00

Sheikh Sa'd bin 'Ateeq al-'Ateeq kan beter zijn spreekbeurtjes in de Ministeries in Den Haag organiseren. Daar heeft men er in ieder geval gevoel voor.

Rien7847 | 11-05-15 | 17:59

Ver van mijn bed show. Die vrouw woont nu ver weg van Nederland. Dus waarom zou ik me daar druk om moeten maken? Ze heeft ook de keus om niet in dat gebied te wonen. Verdrag is verdrag.
Arbijan | 11-05-15 | 17:38
Wellicht omdat de dame in kwestie haar hele leven in Nederland heeft gewoond en daarmee volledige AOW heeft opgebouwt, het gaat de overheid precies niets aan waar zij besluit dat uit te geven, ergo ze moeten niet zeiken en gewoon schuiven mee da geld (dixit Braboneger)
Verder is het geen bezet gebied maar gewonnen en daarmee behoort het tot de staat Israel. Gezeik van die arabieren in dat gebied moet maar eens ophouden, dat ze zelf lekker terug gaan naar hun eigen land (Jordanië), oh wacht die willen ze ook al niet terug hebben.

@cid | 11-05-15 | 17:57

"Ik snap zowiezo niet waarom die neuzen perse op die Oever willen wonen. Anyways deze mevrouw is vrijwillig naar dat kneuzengebied gegaan en dit is de consequentie. Maar ja joden en geld h."
DeKniesoor | 11-05-15 | 17:49

Je drukt je wel lekker antisemitisch uit, zeg.

Overigens gaat het niet om een "oever", maar om het hele gebied van Judea en Samaria.

AJRaalte | 11-05-15 | 17:57

Klijnsma
Vul je pensioen aan met een moestuin.
Klijnsma
krijgt haar zin: AOW-leeftijd sneller omhoog.
Klijnsma
Toch AOW-strafkorting bij inwonend kind.
En dan heb ik het nog niets eens over de A.O.W. voordeurregeling.
De Partij van de Allohtonen maakt mogelijk, alleen niet voor onze kapot gewerkte Oudere Nederlanders.

Snowy2000 | 11-05-15 | 17:56

Walgelijk, de regeltjes-neukers in Nederland nemen steeds meer een machtspositie in. Kamervragen!!

Toetsiemonster | 11-05-15 | 17:53

"Volgens de SVB krijg je daar geen volledige AOW, omdat dat gebied onder Palestijns gezag staat, waar Nederland geen verdrag mee heeft. Totdat dat verandert lijkt het me heel verstandig om dat zo te houden."
Bulloch | 11-05-15 | 17:45

Alleen klopt dat niet vwb Jeruzalem. Het oostelijke stadsdeel is door Israel al jaren geleden geannexeerd en het staat dus zéker niet onder "Palestijns" gezag.

AJRaalte | 11-05-15 | 17:52

is "maar een Jodin", geen Heilige Mocro. Toch? Dan reageert Asscher heel anders. Hij is tegen "eigen volk eerst".

langzullenweleven | 11-05-15 | 17:52

Typisch. Een joodsch vrouwtje van 90 durven onze Fatsoenlijke Gutmenschen/ambtenaren wel aan zonder zich te storen aan internationale afspraken.

Teruggekeerde kolonisten die ons land hier plunderden en terugkeerden naar onze koloniserende marokkaanse vorst, die hebben daarom nu recht op een uitkering. Deze overheersers dragen ze dat geld persoonlijk na. Op een zilveren schaaltje en buigend als knipmessen.
De laffe collaborateurs met den vijand.

Jan Passant mk2 | 11-05-15 | 17:49

-weggejorist en opgerot-

DeKniesoor | 11-05-15 | 17:49

Men probeert de dubbele maatstaven niet eens meer te verbergen, zo lijkt het wel.

Lewis | 11-05-15 | 17:48

MRF2739 | 11-05-15 | 17:45

De Nederlandse overheid is altijd uitgegaan van het uitgangspunt van een twee staten oplossing. En in dat beleid woont mevrouw op Palestijns grondgebied, waar Nederland geen verdrag mee heeft. Jammer, moevrouw moet maar lekker uithuilen in Tel Aviv. Krijgt ze niet ook nog gratis geld van Isreal?

Arbijan | 11-05-15 | 17:48

Met dank aan VVD, PvdA en Dictatuur66

MRF2739 | 11-05-15 | 17:47

Als het Marrokaans vrouwtje van 90 was die op de westelijke sahara zou gaan wonen had iedereen het terecht gevonden. regels zijn regels voor iedereen en als je door de agitprop heen leest doet de SVB hier gewoon wat ze moeten doen nl de wet toepassen.

TheOracle | 11-05-15 | 17:47

Slipsnifter | 11-05-15 | 17:42
Marokkanen die in de bezette westelijke sahara gaan wonen vallen ook niet onder het verdrag tussen Nederland en Marokko. Exact dezelfde situatie, alleen Marokkaan, dus vindt geen enkele reaguurder het een probleem. Dus hoe bedoel je Marokkanen hebben 3 streepjes voor?

Asmodean | 11-05-15 | 17:46

Deze mevrouw pakt haar biezen vanwege toename antisemitisme, meestal door een bevolkingsgroep die constant in het nieuws is wegens overlast, overvallen, straatroof, terrorisme, etc. Die groep waarvan de Nederlandse staat onlangs een verdrag opnieuw heeft laten bekrachtigen met een buitenlandse staat om maandelijks voor dezelfde groep geld over te laten maken? En deze mevrouw die de Holocaust heeft overgemaakt en niemand wat heeft misdaan wordt keihard in haar inkomen gepakt? De Nederlandse staat is net zo antisemitisch als de gehele Arabische wereld.

MRF2739 | 11-05-15 | 17:45

Volgens de SVB krijg je daar geen volledige AOW, omdat dat gebied onder Palestijns gezag staat, waar Nederland geen verdrag mee heeft. Totdat dat verandert lijkt het me heel verstandig om dat zo te houden.

Bulloch | 11-05-15 | 17:45

Bier.

Slipsnifter | 11-05-15 | 17:44

@Slipsnifter | 11-05-15 | 17:42
Het is in dit land of in nederland, lees je plemps nou eens door voor je op post ramt, prutser..

Slipsnifter | 11-05-15 | 17:43

@Vrije Nator | 11-05-15 | 17:16
Marokkanen en Turken hebben nou eenmaal 3 streepjes voor in dit nederland, zijn een soort goden hier.

Slipsnifter | 11-05-15 | 17:42

Opgebouwde A.O.W. Rechten stellen in dit land absoluut niets voor, alleen als je nooit een stuiver belasting heb betaald, dan mag je uit de Staatsruif gratis mee eten.

Snowy2000 | 11-05-15 | 17:42

Ik moest even denken aan dat geval van, ik meen, vorige week. Toen kreeg een 90-jarige man geen graties traplift. Zelfde boegeroep, maar ondanks dat er op individueel niveau best ander maatwerk geregeld kan worden, is de regel 'oud dus geld' er niet eentje die we moeten koesteren.

Maar roep vooral als ik het fout heb.

Driewerf Hoezee | 11-05-15 | 17:41

En: fuck Noord-Cyprus.

Driewerf Hoezee | 11-05-15 | 17:38

Ver van mijn bed show. Die vrouw woont nu ver weg van Nederland. Dus waarom zou ik me daar druk om moeten maken? Ze heeft ook de keus om niet in dat gebied te wonen. Verdrag is verdrag.

Arbijan | 11-05-15 | 17:38

Als ze die 35% zo belangrijk vind gaat ze toch ergens anders in israel wonen.
Maar dat is het probleem niet, ze wil dat wij erkennen dat het isrealisch territorium is en dus 35% meer uitkeren. Maar dat is het niet, het is bezet gebied en als je in bezet gebied wil wonen krijg je minder betaald.

Duracell | 11-05-15 | 17:37

afikoman | 11-05-15 | 17:31
Maakt niet uit. We volgen VN regelgeving voor zulk soort systemen.
En na 1951 is er geen revisie meer van deze resolutie geweest.

GateKeeperNL | 11-05-15 | 17:36

TheseDays00 | 11-05-15 | 17:10
Jammer dat jij gelijk op de hakken gaat lopen bij het woord marokkanen, heb jij gelezen waarom deze holocaust overlevende (respect) de biezen pakt? Terwijl er miljoenen maandelijks overgemaakt worden naar marokko? en ohwja ik schrijf marokko expres niet met een HOOFDLETTER.

de uitbater | 11-05-15 | 17:36

Niet elk stukje grond waar een natie z'n vlag plant, wordt berstuurskundig ook meteen internationaal aangemerkt als grondgebied van dat land. Veel logische wordt het niet. Dus erg zielig voor deze mevrouw, zelfs heul erg, maar iemand die op de Krim gaat wonen geef je ook niet meteen het Ruslandtarief. Zo werkt het. Ga dan gewoon in Tel Aviv wonen.

Driewerf Hoezee | 11-05-15 | 17:35

Ja, spartacus. Daar heb je toch een dingetje.
Turks-Cyprus wordt door NIEMAND erkend. Behalve door Turkije dan.
Dus... heeft geen enkele teruggekeerde neder-turkse cyprioot recht op centjes van NL.
En Turkije moet eens oprotten uit Cyprus.
Dat moest het 30 jaar terug al.
Over 5 dagen precies is Cyprus al 30 jaar lang bezet.

En die mensenhandelaren maar de EU uitlachen. Wie herinnert zich nog de route van het dobberneger rampschip de Ezadeen? Wat was het vertrekpunt ook weer?
Precies!
Famagusta, turks-cyprus.
ichef.bbci.co.uk/news/624/media/images...

gaffelbaard | 11-05-15 | 17:35

wat een mierenneukers daar bij de SVB. 90 jaar oud , waar hebben we het over. die laatste paar jaartjes....

umeli | 11-05-15 | 17:34

@ja,diedus! | 11-05-15 | 17:30
vreemd, ze heeft zelfs recht op Brood, Bad en Bed op onze kosten.
Of geldt dat alleen als je je paspoort opfikt en je gebouwen kraakt?

Dibe | 11-05-15 | 17:34

Regels zijn nu eenmaal regels en wat het feit dat je de Holocaust overleefd hebt te maken heeft met een AOW uitkering is mij toch echt een raadsel.

Skunk57 | 11-05-15 | 17:34

derwilliemeister | 11-05-15 | 17:26-
-
De eerste klap is een daalder waard, is dus goed gedaan om het gevaar de kop in te drukken. Dat vieze van jou snijdt geen hout.

behangtafel | 11-05-15 | 17:32

Wat nou bezet gebied? Het is betwist gebied! Dat de internationale gemeenschap in Israëls nadeel heeft bepaald dat deze gebieden bezet zijn, geeft aan hoe het recht ineens multi-interpretabel is als het om Joden gaat. Israël heeft terecht Samaria en Judea bevrijd en veroverd. Het was Jordanië zelf die hier vanuit Israël aanviel. In het internationale recht is ook vastgelegd dat een mogendheid gebied mag bezetten om de eigen veiligheid te waarborgen. Jordanië heeft z'n handen ervan afgetrokken en zijn aanspraak erop opgezegd. En ooit wel eens gehoord van de verdrijving van de Joden uit Samaria-Judea na 1948? Geheel de "West-Bank" werd judenfrei gemaakt, synagoges verwoest en alles wat met het jodendom te maken had gecensureerd/ geschiedsherschreven. Na '67 werd het gebied bevrijd en konden de aldaar wonende Joden weer terug en hebben ze zich uitgebreid. Gebeurt even zo goed met de Arabieren daar, die breiden zich ook uit (er wordt een geheel nieuwe "Palestijnse" stad uit de grond gestampt).

afikoman | 11-05-15 | 17:31

Gaat lekker zo , moet zeker ruimte maken voor de dobbernegers :http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/ttvnieuws/24028611/__15.00_Bejaarde_schandalig_uitgezet___.html

ja,diedus! | 11-05-15 | 17:30

Welkom in Nederland, waar de steeds wisselende regering, unaniem uitblinkt in 1 ding: het onvermogen om te anticiperen. Of het nu gaat om de gasbel, pensioenen, verwerking van de grijze golf, etc. De regering weet niet hoe ze van deze kostenpost af moet raken. Als de medice zorg qua kosten uit de klauw loopt, wentel je dat af op de burger en installeer je een zorgverzekeraar zodat je van je aansprakelijkheid af bent. Oude van dagen moeten maar verrekken in hun 24 uursluier maar een stoma met permanente aansluiting op het riool geniet eigenlijk de voorkeur. Dit is voor iemand in deze leeftijd intriest maar helaas mevrouw, ook u bent lang geleden over boord geflikkerd.

netniet | 11-05-15 | 17:30

Daar gaan we weer. Als de argumenten op zijn, dan roep je gewoon dat het antisemitisme is. Er gelden gewoon regels voor verstrekking van de AOW, klaar.

bintang | 11-05-15 | 17:30

Tutanchamon | 11-05-15 | 17:22
Uitgekotst? Doe niet zo hysterisch joh. Mevrouw heeft er nu eenmaal voor gekozen om in bezet gebied te gaan wonen. Dat valt simpelweg niet onder de werkingssfeer van het verdrag.

Asmodean | 11-05-15 | 17:27

Van Jodenhaat in Nederland naar Jodenhaat in bezet gebied lijkt me geen wezenlijke vooruitgang.

IQmin100 | 11-05-15 | 17:27

behangtafel | 11-05-15 | 17:23

In Israel is alles anders veel duurder dan in NL.

AJRaalte | 11-05-15 | 17:27

Zou je niet verwachten van een land dat naast de dodo, ook de oorspronkelijke bewoners van de Nederlandse Antillen uitgeroeid heeft. Israël is veel liever voor de zogenaamde palestijnen dan wij ooit geweest zijn voor de bewoners van de gebieden die wij zelf bezet hebben gehouden.

Guido | 11-05-15 | 17:27

In Nederland moet je je zo labiel mogelijk opstellen, dan krijg je het meest.
Wie hier 30 jaar heeft werkt en sociale premies heeft betaald en besluit om er dan een jaartje tussenuit te gaan, wordt gekort op de AOW met 2%. Een gelukzoeker die hier op z'n 35ste komt en tot 65ste een uitkering geniet krijgt 100% AOW.

RdeFriesch | 11-05-15 | 17:26

@piet karbiet, het is al lang bekend dat Israel aanviel terwijl men wist dat er geen aanval op handen was. Anders hadden die vliegtuigen ook niet aan de grens gestaan... Het zou nog minstens 2 jaar duren voor zo een aanval mogelijk was en de Israeliers wisten het. Kortom, ook in dat conflict waren ze dus de vieze partij. Maargoed, het motto van de Mossad was niet voor niets By Way of Deception, Thou Shalt Do War.

derwilliemeister | 11-05-15 | 17:26

Woefhondje | 11-05-15 | 17:19
Als het om Sheckels gaat, is het gauw racisme.

GateKeeperNL | 11-05-15 | 17:25

Natuurlijk is het erg zuur voor deze mevrouw. Maar waarom heeft niemand haar gewaarschuwd?! Er zijn wel meer landen waarheen de AOW niet wordt overgemaakt of deze wordt gekort. Je gaat toch niet "zomaar" verhuizen "want de aow volgt wel"? Haar omgeving had dit moeten uitzoeken vóórdat ze ging verhuizen want van iemand die 90 jaar is kun je dat niet verwachten.
.
En is ze in haar uppie daarheen verhuisd of met familie?

Lupuslupus | 11-05-15 | 17:24

Het "woonland beginsel" toepassen vind ik prima. Het is daar veel goedkoper dus doen, in tegenstelling tot Marokko waar het veel duurder is als in Nederland vandaar de toeslag bovenop de kinderbijslag.

behangtafel | 11-05-15 | 17:23

Het is niet bezet hoor, maar in 1967 veroverd op ... Jordanie, na een aanvalsoorlog op Israel.
Drie keer knikkeren en dik verliezen en dan huillie huillie omdat je de verloren knikkers niet terug krijgt.
Zo rollen die zog. Palestijenen.

Piet Karbiet | 11-05-15 | 17:23

Massaal uitgekotst door VARA/NOS/D66/JOOP/Marokanen. Zo rolt "fatsoenlijk" NL anno 2015. Wegkijken sloopt. Gewoon niet benoemen. Gewoon negeren ontkennen, vergoelijken en wegkijken. Links = fatsoen. Vergeet dat nooit. Waarom ? Gewoon, omdat de Marcel van Dams, de Peter R's, De Paul de L, de Herman van V's, De Freek de J's, de Jan Mulders en meer van dat soort tuig dat voor U bepaald hebben. Schade en schande over NL als 4000 km van hier een boot zinkt. Maar nooit thuis als het de wanhopige gehandicapten of tot in het oneindig gekorte bejaarden betreft. Eigen volk laatst. Er komt een dag, ja er komt absoluut een dag dat diegene die hier verantwoordelijk voor waren, zich hier achter schaarden en hier op stemden en dit in stand hielden verantwoording af moeten dragen. Ik heb geduld. Maar verantwoording afleggen over hoe het zover heeft kunnen komen komt er aan. En dat betreft de PVDA extremisten maar ook de stemmers die na tientallen jaren bleven. Geen wens, maar een feit.

Rest In Privacy | 11-05-15 | 17:22

Toch grappig hoe gelijk de antisemitisme kaart gespeeld wordt. Je kan je met je pensioentje gewoon niet overal vestigen en dat lijkt me logisch. Is afhankelijk van het regime aldaar, de levensstandaard, prijsniveau etc. etc. Net zo goed als je uitkering in het Kalifaat niet geldig is mag dit ook niet in die bezette gebieden.

Woefhondje | 11-05-15 | 17:19

@SamKoeman | 11-05-15 | 17:12
De opbouwperiode van je recht op AOW ligt voor je vijfenzestigste. Wie tien jaar in het buitenland woont en belasting betaalt, bouwt navenant minder AOW op. Na je 65ste heb je recht op je opgebouwde AOW en doet je woonplaats er niet meer toe.

Wim Denkbaar | 11-05-15 | 17:18

En die Marokkanen dan? Kutstreek.

Vrije Nator | 11-05-15 | 17:16

@SamKoeman | 11-05-15 | 17:12
-Hard werken in Nederland en buitenland = korting op AOW voor jaren in buitenland geweest.
-40 jaar uitkering trekken en na pensioen in Marokko gaan wonen = 100% AOW + vertrekpremie

kapotte_stofzuiger | 11-05-15 | 17:15

Dat het geen Israel is ben ik met ze eens, maar zo behandel je een 90 jarige vrouw niet.

P5ycH0 | 11-05-15 | 17:14

Landjes die een oorlog tegen de Joden beginnen en verliezen zijn natuurlijk wel het slachtoffer in de ogen van links Nederland.
En als Israel een oorlog zou beginnen zijn ze natuurlijk ook fout volgens het zelfde links Nederland.

En met de toekomstige stemmen van de nieuwe lichting vluchtelingen gaat het eerder erger dan minder worden.

Winston1 | 11-05-15 | 17:14

SVB, NSB, het zit hem in die naam.
*auto met "SB" in kenteken de sloot inrijdt*

kapotte_stofzuiger | 11-05-15 | 17:13

Het antisemitisme is tot werkelijk alle gelederen van de instanties doorgedrongen. Dit brengt ons het socialisme, kijk naar de bank die dit uitmaakt en bepaald. Zouden ze dit naar de Marokkaanse onderdanen ook zo doen? ik denk het niet.
En Faust21, vertel eens, waarom zouden ze dat doen, hè?

mom van avezaath | 11-05-15 | 17:13

Ronduit belachelijk en ik krijg er plaatsvervangende schaamte van.

Gaan al die natte ruften die met davidssterren liepen waarop 'Palestijn' stond, nu ook een daviddster opspelden met daarop 'Jood'? Vast niet.

Lucille Werner | 11-05-15 | 17:13

Ik kom zelf uit Israel, maar vind dit niet meer dan terecht. Ze heeft daar niks te zoeken en zeker voor een Holocaust Overlevende onbegrijpelijk om in de bezette gebieden te gaan wonen. In principe de gehele uitkering korten ze heeft daar niks te zoeken.

heinoo | 11-05-15 | 17:13

@Mesmer | 11-05-15 | 17:08

Ja je mist hier iets. Vanaf je 65ste heb je recht op AOW, ongeacht je woonplaats.

Wim Denkbaar | 11-05-15 | 17:12

Als het haar pensioen is, moet ze gewoon betaald worden. Ongeacht waar ze woont. Maar als het om AOW gaat vind ik het schandalig dat mensen in het buitenland daar sowieso recht op hebben. Dan ga je maar in Nederland wonen.

SamKoeman | 11-05-15 | 17:12

Kan ze niet gewoon een postadresje scoren in de groene zone? Dat gejank altijd.

horsteknots | 11-05-15 | 17:10

@ de uitbater | 11-05-15 | 17:07
Beetje een blaat opmerking. Welke Marokkanen bedoel je en waar moeten ze volgens jou wonen om gekort te worden? Bij alle antwoorden: lees het stukje nogeens.

TheseDays00 | 11-05-15 | 17:10

Moet je maar niet op bezet gebied wonen.
Toedeledoki. En nu nog Marokko AUB.

GateKeeperNL | 11-05-15 | 17:10

Die oever is niet betwist hoor... Ja, vanuit het standpunt van de bezetter wellicht, maar voor de rest van de wereld is die westoever echt niet betwist. Terecht dus dat oorlogsmisdadigers, want dat zijn de kolonisten ook bij wet, aangepakt worden.

derwilliemeister | 11-05-15 | 17:09

Israel geeft al decennia een hoop subsidies en belastingvoordelen om zo nog meer kolonisten in bezet gebied te krijgen. Over die voordelen zul je die zionisten niet horen. Dus er kan nog wel wat meer af dan 35%.

Maar goed, een leuk propaganda verhaaltje en Spartacus is nou eenmaal niet slim genoeg om daar niet met beide benen tegelijk in te trappen.

Lagging | 11-05-15 | 17:09

en de geldkraan naar dat fucking Marokko staat wagenwijd
open

Tasmaneiland | 11-05-15 | 17:09

Je woont in nederland en krijgt geld. Dan wil je hier weg en vind je het raar dat je minder geld krijgt? Wees blij dat je uberhaupt nog iets krijgt. Of mis ik hier iets..

Mesmer | 11-05-15 | 17:08

Wat een schandaal. Onmiddellijk terugdraaien.

Wim Denkbaar | 11-05-15 | 17:08

-weggejorist-

de uitbater | 11-05-15 | 17:07

waarom gaat ze niet in niet-betwist gebied wonen?

druif | 11-05-15 | 17:06

Ze hoeft toch alleen haar woonadres aan te passen?

PollekePot | 11-05-15 | 17:06

Tsja. Het is toch echt landjepik, ook volgens de UN. Regels zijn regels. Stel ze ging naar de Krim, da's net zoiets. Maar:
Wat betreft 'regels zijn regels': Mijn ouwe heer heeft een aantal jaren in het buitenland gewerkt. Waren geen gegevens van. Kreeg dus korting op zijn AOW toen hij 65 werd. Leuk als je vanaf je 14e gewerkt hebt incl. jaren dienstplicht.
Tegelijk las ik dat importmensen - die geen volledig arbeidsleven hebben vervuld - gewoon de volledige AOW krijgen. Schijnt Aboutaleb te hebben geregeld toen hij staatssecretaris was.
Dus er zou gewoon van de regels kunnen worden afgeweken... ben toch bang dat ze daarvoor tot de verkeerde bevolkingsgroep behoort.

MacMiep.nl | 11-05-15 | 17:05

Bij ons, op de oever van de Jordaan, zie je de lepel in de brijpot staan, Hatsee! Inhaken en meedeinen.

Altijd feest met de Joodse mensen.

Normpje | 11-05-15 | 17:03

Is er een reden dat ze in de Westbank wil wonen?

fredflange | 11-05-15 | 17:01

De politiek-correcte, terreurverheerlijkende wereldgemeenschap wil dat Israël zich terugtrekt tot de grenzen voor '67.
Goed wetende dat dit zelfmoord zou betekenen.
Stelselmatig begrip tonen voor dat 'free free palestine'-tuig en binnen de kortste keren is een anti-Israël beleid geïnstitutionaliseerd...

Desmoulins | 11-05-15 | 16:59

Heb een beetje het gevoel dat de 90 jarige vrouw in kwestie als propaganda materiaal wordt (mis)gebruikt...

Faust21 | 11-05-15 | 16:59

Treurig. Ik schaam me diep voor de instantie die dit mogelijk heeft gemaakt.

Krassimir | 11-05-15 | 16:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken