Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kantine Uni Nijmegen voert vleesloze maandag in

oie_PeeGY8QAkfu3.gifVlees, het meest veelzijdige stukje hoax VLEES! De gaarkeuken van de Radboud Universiteit schrapt vlees van het maandagmenu. Bijna vier jaar na dato krijgt hoaxjuf Roos Vonk alsnog haar zin. Roos Vonk, activiste voor Wakker Dier en Partij voor de Dieren, mocht jarenlang van Radboud doen alsof ze een empirisch, objectief en onafhankelijk wetenschapster was. Met als gevolg dat ze een foponderzoek vol hoaxcijfers kon publiceren, waarin gesteld werd dat vleeseters fascisten zijn. Radboud deed duimpje omhoog. Totdat bleek dat de agitpropdocente de heleboel had zitten DiederikStapelen met Diederik Stapel. Toen werd ze met pek en ver uit het wetenschappelijk instituut gejaagd berispt, zei 'sorry dat ik onschuldige vleeseters heb gecriminaliseerd' en mocht ze haar campagne tegen vlees dankzij Radboud tot de dag van vandaag onder wetenschappelijke vlag voortzetten. Zo is er nu dus een Vleesvrije Maandag in de kantine van de Radboud. Zoals wel vaker wordt links activisme afgedwongen van bovenaf. Je kunt als alternatief je kritische studenten op basis van argumenten zelf de keuze laten maken vlees te laten staan. Maar ja, als je argumenten het niet eens winnen van broodje bal met saté, dan zit er blijkbaar niks anders op dan jouw idealisme dictatoriaal op te leggen. Victorie voor carnivoor- & feitenhatende docente activiste Roos "I made shit up" Vonk, met haar duimzuigonderzoeken. Als God echt had gewild dat we vegetariër werden, had hij lammetjes niet zo verdomde mals gemaakt. Kortom. Meat Free Monday is het definitieve failliet van de Radboud Universiteit als wetenschappelijk instituut, dat buigt voor propaganda en activisme en daarmee de intelligentie van haar studenten schromelijk onderschat.

Reaguursels

Inloggen

..... dan moeten we ook een belastingvrije dag optuigen. Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat als gevolg van belastingdruk mensen a) harklachten krijgen b) goedkoper voedsel moeten kopen c) minder veilige auto's nog kunnen betalen d) minder veilige vliegtuigmaatschappijen boeken e) blauwe enveloppenstress ontwikkelen.

Naar Nijmeegse standaarden is het logisch dat we een belastingvrije dag doen op zaterdag.....

Tee Of Cup | 09-05-15 | 10:08

Ik zou d,r doen!
Maar niet op maandag!

Gerrit gordijnstok | 09-05-15 | 00:56

@Lupuslupus | 08-05-15 | 10:26
150 jaar geleden at men meelpap 7 dagen in de week en moest je blij zijn als je fruit kreeg.
Het vroeger waar u aan denkt produceerde de helft voor het 10 dubbele aan kosten. En dankzij mestregels kan het tarwe wat tegenwoordig wordt geproduceerd in West-Europa niet eens meer gebruikt worden voor menselijke consumptie want te laag proteïne gehalte. Boeren moeten het wel gebruiken voor varkensvoer/kippenvoer, verder kun je er niet zo veel mee.
Wat Roos Vonk wil is in de praktijk niet realistisch er is niet genoeg soja productie om al het vlees te vervangen met tofoe. 1/5e van het regenwoud in Zuid-Amerika is al gekapt voor soja productie, als iedereen tofoe wil heeft men ongeveer 3x de globale productie nodig alleen om genoeg te produceren voor ontwikkelde landen.
De film SnowPiercer is best een duidelijk beeld van hoe het gaat.

Agent Milton | 08-05-15 | 21:01

Heeft die trut het nog voor mekaar gekregen.
U zult zelfs vreten wat linksch u door de strot duwt.

G,I. Jane | 08-05-15 | 19:51

Wat de neuk. Er was al standaardverplicht een vegetarisch menu iedere dag, zodat de lichtgeraakte hippies iedere dag gegarandeerd een vleesloze maaltijd in de Rufter (unikantine) konden eten. Nu hebben ze dus voor elkaar dat iedereen gegarandeerd één dag per week doet wat zij willen. Hoezo tirannie van de minderheid.

Renkum0317 | 08-05-15 | 18:59

Dutch_Holland | 08-05-15 | 17:44
Juist... 'Dieren in de bio-industrie hebben het beter dan mensen die in de Bijlmer wonen.'
Dit illustreert in mijn ogen haarfijn waarom het soms een goede zaak is om mensen in hun keuzevrijheid te beperken, omdat die verantwoordelijkheid ze simpelweg te veel is.

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 17:57

@BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 16:22

Verstedeling, leidt tot oppropping van mensen, wijken als de Bijlmer, een mensen opprop-industrie bieden 0% levensgenot.
Dieren hebben tegenwoordig een goed leven op de moderne bedrijven, in West Europa en Noord Amerika.

Dutch_Holland | 08-05-15 | 17:44

Ook lekker dat prutser Vonk haar excuses van haar website heeft gejorist. Waarom Roos?

mindless | 08-05-15 | 17:35

MEAT me on a suny afternoon !!!

elcidisback | 08-05-15 | 16:58

Dutch_Holland | 08-05-15 | 15:47
Dat iets 30 jaar geleden nog slechter was betekent niet dat het nu goed is. Dat er in de tussentijd wat maatregelen zijn genomen om het leed te verzachten is een triest zwaktebod tegenover de makkelijk te realiseren en moreel enig juiste totale afschaffing. (Grootschalige) veeteelt is per definitie fout en onnodig. Er is geen enkele reden voor de hoeveelheid vlees die wij consumeren, anders dan commerciele belangen.

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 16:22

Quote:Google eens op bio-industrie.
Wat een leed.
@
sunny blue sky

Als je Googled op bio-industrie, en je kijkt bij afbeeldingen dan zie je allemaal foto's van 30 jaar geleden. Wakker dier is niet zo goed in de actualiteit weergeven, maar heel sterk in propaganda.

Dutch_Holland | 08-05-15 | 15:47

-weggejorist-

Dutch_Holland | 08-05-15 | 15:31

@@@@
ley007 | 08-05-15 | 14:43

Mensen kunnen heel goed zelf beslissingen nemen.

Dutch_Holland | 08-05-15 | 15:31

@McMarx | 08-05-15 | 10:35

waarschijnlijk wel, maar het is een drogreden om dan te stellen dat alle zaken die gedeeltelijk helpen niet meer uitgevoerd zouden moeten worden.

Ballenman | 08-05-15 | 14:56

Veel mensen leven bij voorkeur met oogkleppen op.

Met alle alternatieven die tegenwoordig voorhanden zijn moet je wel een ijskoude klootzak zijn om er voor te kiezen nog vlees (in stukken gesneden lijken) te eten.

Google eens op bio-industrie.

Wat een leed.

sunny blue sky | 08-05-15 | 14:43

Heel goed. minder vlees en vis eten. Heb je echt niet elke dag nodig.

ley007 | 08-05-15 | 14:43

Niet alleen de radboud universiteit, maar heel Nijmegen is een links bolwerk. Ik woon er in de buurt, maar mijdt het als de pest.

Dutch_Holland | 08-05-15 | 14:36

@lustkapper | 08-05-15 | 11:23

En woensdagg gehaktdag

Umberto die trotzoni | 08-05-15 | 14:27

Buigen voor een ander zijn idealen.
Zo niet, dan ben je een minderwaardig mens.

BigusDickus | 08-05-15 | 14:15

@Jan Willem Overvecht | 08-05-15 | 13:57
[feit] Van vrijwel alles kan je kanker krijgen. [/feit]

Methylfenidaat | 08-05-15 | 14:05

Gewoon spareribs bestellen dan voor de lunch.

Methylfenidaat | 08-05-15 | 14:04

[feit] Van rood vlees consumeren kun je kanker krijgen. [/feit]

Jan Willem Overvecht | 08-05-15 | 13:57

Als dan toch, waarom dan niet 'n vleesloze vrijdag ipv maandag.
Dan komen ze hun katholieke roots weer eens tegemoet.

donjon | 08-05-15 | 13:55

Waarom pikt de rest van de mensen van de universiteit dit. Kantine kort slaan met dat wijf erbij en vlees op tafel. Maar vroeger en nu ook nog wel was Vrijdag Visdag, dan werd er één dag van de week geen vlees gegeten dat was Katholieke eigen.

behangtafel | 08-05-15 | 13:25

Mooi. Vanaf morgen met de mobiele snackbar op de Thomas van Aquinostraat. Frikadellen speciaal voor 1 euro per stuk.

Jos Tiebent | 08-05-15 | 12:58

Goeie zaak.

Meeroever | 08-05-15 | 12:55

Dit bericht bevestigt gelukkig dat ik me helemaal niet druk hoef te maken dat ik mijn papiertje van deze uni niet ga behalen (MBO & HBO al in de pocket, alle mastervakken behaald, geen geld meer over om stage te volgen). En gelukkig was ik al oud en kritisch genoeg (want béta) om me niet door de linkse agitprop te laten opjutten. De betafac is helemaal niet zo links naar mijn mening, maar alles wat daar rondloopt is het probleem ook niet...

pruimzuur | 08-05-15 | 12:33

Idd. Op maandag zelf een dampende, intens ruikende, druipende, juicy steak meenemen of nog erger: spare ribs en die langzaam opeten met knoflooksaus, tot de kantine geheel met de lucht ervan is gevuld. Dat zal ze leren. Aan de andere kant wie bij de Radbout gaat studeren vraagt er zelf om.

Koonkluk Huis | 08-05-15 | 12:24

En wie geeft meneer weer een platfotn: onze vrienden van joop.nl. Hebben onze links lullen, rechts vullen-socialisten wel door dat ook zij kapot gemaakt gaan worden als Mohammeds slaven het voor het zeggen krijgen?

DeKniesoor | 08-05-15 | 12:03

Tijd voor een Godwin....

Hitler was vegetariër.

Whitehouse | 08-05-15 | 11:52

Ik heb ook een onderzoekje gedaan en daaruit blijkt dat vega vrouwen die Roos heten, wegens overdadige fantasie totaal onbetrouwbaar zijn, en dat vega mannen die Volkert heten een moordend gevaar voor de samenleving vormen. Dit onderzoek wordt voor 100% ondersteund door mijn onderzoeksdata.

Suerte Piet | 08-05-15 | 11:47

Wir sind das Volk!
Und Wir sind kein Linksvolk!!!

Aristotalloss | 08-05-15 | 11:44

@Evocatus | 08-05-15 | 10:31
Als je van het verfoeilijke kapitalisme af wil kan je niets mooiers overkomen dan een opgelegd embargo. 100% succes en dat zonder dat je er zelf enige moeite voor hebt moeten doen.

Als er 1 uitstekend bewijs is voor het falen van die communistische dictatuur dan is het wel hun gejank over een gebrek aan meewerkend kapitalisme.

Godsammekraken | 08-05-15 | 11:37

Nou dat lijkt me geen kwaad kunnen.
Als je persé toch vlees wilt eten kun je altijd nog ergens een berehap hopen.

mallekater | 08-05-15 | 11:35

@TheseDays00 | 08-05-15 | 10:16
Het dieet van de gemiddelde Cubaanse sloeber lijkt ook totaal niet op dat van een tijdelijk verblijvende wandelende geldzak.

Godsammekraken | 08-05-15 | 11:34

Als de linksmensch nu eens helemaal stopt met eten?

Mr.Red | 08-05-15 | 11:31

Heel goed, andersom zou ook makkelijk kunnen, 1 dag vlees is genoeg. Het is maar net wat je gewend bent en scheelt veel dierenleed. Partij voor de Dieren!

Watching the Wheels | 08-05-15 | 11:30

Wat is de gelijkenis van alle uitgestorven diersoorten?
Ze waren enorm lekker om te eten!

Short | 08-05-15 | 11:27

@Evocatus | 08-05-15 | 10:39
Haha, grappig hoe jij het uit de context haalt hoor.

En houd een sop met die eeuwige "signature" van je. Het is hier verdomme geen BBS.

Dhr. de Wit | 08-05-15 | 11:24

Meatfree Monday? Dat is de voorloper van Draadjesvlees Dinsdag.

lustkapper | 08-05-15 | 11:23

Een snoek eet bijna zijn hele leven lang vlees, hoe zou dat toch komen Roos?

eerstneukendanpraten | 08-05-15 | 11:19

Fuck de kantine.

lustkapper | 08-05-15 | 11:18

Linksruftende knorrenpartij

NACademicus | 08-05-15 | 11:07

Oh god wordt onze vrijheid weer afgenomen? Linkse hippies of Islam dit keer? Moet je nu 100 meter naar de dichtsbijzijnde subway lopen voor eiwitten?

Miep niet zo man.

jawor36 | 08-05-15 | 11:05

@wandelende tak | 08-05-15 | 10:31
Koeien eten gras omdat het herkauwers zijn, en ze het kunnen verteren.
Gras is niet geschikt voor menselijke consumptie.
En katten eten gras om hun maag te prikkelen om die haarballen naar buiten te werken!

necrosis | 08-05-15 | 11:04

Ze hebben er zelf geen woorden voor.."meatfree monday"
Vleesvrije maandag is natuurlijk niet hipster genoeg.

Marcel66664746 | 08-05-15 | 11:03

De snackbar op de hoek heeft toch nog wel frikandellen en broodje bal? Die gaat het maandag dus druk krijgen!

DerWaarheid4 | 08-05-15 | 11:03

's maandags zelf jagen?

Maaiveld | 08-05-15 | 11:00

Had de Katholieke Universiteit dan al niet een vleesloze vrijdag?

voorschot | 08-05-15 | 11:00

Goede zaak. Prima initiatief.

Mckenzie | 08-05-15 | 10:59

Tip: even verderop zit een goede snackbar

Mark van Leeuwen | 08-05-15 | 10:59

Grijp de hooivorken …

simpelman | 08-05-15 | 10:58

Op het risico af dat ik er van word beschuldigd dat ik weer tegen mezelf zit te lullen: hier is het dode linkje!
@Ars Vivendi | 08-05-15 | 10:29
web.archive.org/web/20110925055309/htt...

Ars Vivendi | 08-05-15 | 10:57

Dan neem ik wel een rattebout.

Piet Karbiet | 08-05-15 | 10:55

Sow, koffie op en nu weer aan het werk.
Genoeg getyped, weer gewoon in de Database aan het werk.
Salt! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:53

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:38
In NL is het wat intensiever omdat NL toevallig een vruchtbare regio is voor voedsel. NL heeft dus de taak op zich genomen om ook regio's waar het minder vruchtbaar is van voedsel te voorzien. Stel dat NL het afbouwt, dan nemen andere landen het marktaandeel gewoon over, en of dat een vooruitgang is voor dat varken? Deze relatief nette omstandigheden www.stapindestal.nl/index.php/videos vind je niet voor het gemiddelde varken in het buitenland lijkt mij.

seven | 08-05-15 | 10:52

`Woelige Wimpie | 08-05-15 | 10:44
Hoe weet jij wat ik eet? Linkse betweter. Kruip maar weer tussen je socialistische lakens.
levend fossiel | 08-05-15 | 10:4`
!!
Vertel, vertel?! Wat eet u zoal?
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:50

Mag er graag Shepherd´s Pie maken of liever gezgd Cottage Pie, want ik gebruik doodgewoon half-om-half gehakt, maar het gaat ook prima met goed op smaak gebrachte tofu. Dus ik wissel wat af.
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:48

De meestvoorkomende koe in NL is een koe in een weiland. Is dat bio-industrie?
seven | 08-05-15 | 10:32
-
De meest voorkomende koe in Nederland staat haar leven lang vastgebonden op 1 plaats in de stal. DAT is de realiteit!
Bij AH kun je melk kopen die komt van "weiland-koeien".
.

Lupuslupus | 08-05-15 | 10:46

Woelige Wimpie | 08-05-15 | 10:44
Hoe weet jij wat ik eet? Linkse betweter. Kruip maar weer tussen je socialistische lakens.

levend fossiel | 08-05-15 | 10:45

Nijmegen.. wie die tent nou nog serieus. Het is verder heel simpel roofdieren kijken vooruit en prooidieren om zich heen.

Bokito ergo sum | 08-05-15 | 10:45

Ik ben absoluut geen boomknuffelaar, maar ik vind dit wel een goed idee. We eten ook meer vlees dan eigenlijk goed voor ons is.

Woelige Wimpie | 08-05-15 | 10:44

`Johnny, had even iets langer uitgeslapen. Dit slaat werkelijk als 'n lul op 'n drumstel.

Ik kan dit soort acties alleen maar aanmoedigen.
Kleinejongen | 08-05-15 | 10:33 `
!!
Hehe, wat een vleselijk commentaar, heb net de havermout op en wordt ik geconfronteerd met een worst bonkend op een dierenhuid.
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:42

Heb daar pas een keer gegeten en ik was verbaasd over hoe slecht en hoe duur het eten was. Ik zit met mijn bedrijf in een bedrijvenverzamelgebouw en daar hebben we onbeperkt eten voor een vast bedrag - inclusief onbeperkte saladebar met grote bakken. Bij de Radboud betaal je voor verlepte salade in een minuscuul bakje waar je er zeker 6 van nodig hebt om genoeg gegeten te hebben al meer dan de helft van wat ik hier betaal voor alles samen inclusief soep en drank.

Als je wilt dat mensen minder vlees eten helpt het volgens mij veel meer om van de saladebar een serieus alternatief te maken.

Specy | 08-05-15 | 10:42

Bekend met het fenomeen bio-industrie? Ik zal natuurlijk wel weer de hippie zijn tussen alle stoere jongens hier, maar voor mij hoeft al dat leed niet zo nodig.
BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:23
.
Voor mij hoeft al dat leed ook niet. Beter af en toe een klein stukje *diervriendelijk* vlees dan kilo's dierenleed. Smaakt veel beter, krimpt niet tot de helft (vanwege al het water dat er in zit) tijdens het braden. EN last but not least de wetenschap dat het dier een diervriendelijk, natuurlijk leven heeft gehad voordat het werd geslacht.
.
Een kleine anekdote: mijn grootvader barstte af en toe in snikken uit tijdens het avondeten. Dan antwoordde hij op de vraag "waarom"?: "omdat er een hele koe is geslacht voor DIT kleine stukje vlees....". Kan er nog steeds met een glimlach aan terugdenken.

Lupuslupus | 08-05-15 | 10:41

wandelende tak | 08-05-15 | 10:31
Dat verhaal gaat eraan voorbij dat op heel veel grond niet alle groente willen groeien, gras (ook een groente) groeit wel vrijwel overal, een mens, op wat gekke hipsters met graspoeder na, eten geen gras. Op dat te verteren heb je namelijk 4 magen nodig, en slokt veel energie op vandaar dat vega's weinig werken, hun energie gaat op aan het verteren zelf. Een koe is dus een middel om een voor een mens oneetbaar gewas wat wel op die grond wil groeien en itt groente niet enorm arbeidsintensief is eetbaar te maken. Veel grond is niet geschikt om er hoogwaardigere gewassen te telen. Dat is eigenlijk alleen de grond die met potgrond wordt bemest of rivierenregio's zoals het westland en aalmeer waar dus ook de groente wordt geteeld.

seven | 08-05-15 | 10:41

@Kleinejongen | 08-05-15 | 10:33
.
Dus je kan niet zelf nadenken wanneer je wel of geen vlees neemt..... zegt heel veel over jou!

Fatwabuster | 08-05-15 | 10:40

Volgens mij is het OM NOM NOM en niet NOM NOM NOM.

Mr Dixit | 08-05-15 | 10:40

Het is wel lief, maar zo kleinschalig dat je er alleen maar mismoedig om kunt glimlachen. Brazilianen, die samen een hogere vleesconsumptie hebben dan alle US-Amerikanen, vreten zich elke zondag traditioneel helemaal vol vlees (per kop tussen halve en één kilo). Vind je gek dat het regenwoud verdwijnt? Dat doen dus de Brazilianen zelf om hun v(l)ee(smachines) te kunnen laten grazen.
En in India, traditioneel tamelijk vegetarisch, hebben 1 miljard mensen ineens de kip ontdekt en willen nu allemaal kippenvlees in hun gerecht. Stel je ff voor wat je voor 1 miljard mensen aan kip nodig hebt...

levend fossiel | 08-05-15 | 10:40

Dit slaat werkelijk als 'n lul op 'n drumstel.
@Kleinejongen | 08-05-15 | 10:33
Dat heb ik wel eens geprobeerd, en het werkt wél.
Een bekkenslag moet ik echter sterk afraden, zo ook een rimshot (huh?). Da's nogal pijnlijk namelijk.

Ars Vivendi | 08-05-15 | 10:39

`om verplicht werk te verrichten voor den staat.
Dhr. de Wit | 08-05-15 | 10:32 `
!!
U loopt achter. U werkt ten dele al voor de staat, blauwe envelop over het hoofd gezien?
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:39

de islamitische studenten vereniging eist een halal vleesloze dag in 3 2 1

(c)ZWITSUL | 08-05-15 | 10:39

seven | 08-05-15 | 10:32
Ja dat is bio-industrie. Juist het hele circus rond het in de wei laten lopen van die koeien is beeldvorming. Hoeveel varkens zie je in de wei lopen? Hoeveel kippen? De bespottelijke schaal waarop wij vlees produceren kun je alleen maar een industrie noemen.

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:38

Nijmegen zit vol met links addergebroed. Daar wil je nooit zijn.

Ronnie uit Helmond | 08-05-15 | 10:37

Radboud Uni?
Die waren al wetenschappelijk failliet door de hoge mate van zelfislamisering die daar aan de gang is.

PowerTransistor | 08-05-15 | 10:35

@Ballenman | 08-05-15 | 10:26
Het tegen de groei van de wereld op producren van voedsel is een illusie.

McMarx | 08-05-15 | 10:35

"Het facilitair bedrijf (...) houdt de proef tot eind juni."

De documenten omtrent uitkomst van die proef zijn natuurlijk al gereed voor publicatie.

Zo rolt men daar.

Ars Vivendi | 08-05-15 | 10:35

`Dode beesten eten is onze natuur. Je moet nooit tegen de natuur ingaan.
Vogelbeest | 08-05-15 | 10:10`
!!
Totdat blijkt dat natuur gemanipuleerd door de mens slecht voor ons is. U weet wel dat geinig stukje vlees, kip.., toch.
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:34

Johnny, had even iets langer uitgeslapen. Dit slaat werkelijk als 'n lul op 'n drumstel.

Ik kan dit soort acties alleen maar aanmoedigen.

Kleinejongen | 08-05-15 | 10:33

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:23
Bio-industrie is een term die niet draait om de realiteit, maar een semantische term om een vooroordeel ondersteunt met misleidende beelden bij onwetende stedelingen op te wekken. Wat is bio-industrie? De meestvoorkomende koe in NL is een koe in een weiland. Is dat bio-industrie?

seven | 08-05-15 | 10:32

Dit is hoe fascisten rollen.
Het begint met een vleesloze maandag.
Voor je het weet is het drankvrije vrijdag en is het weekend gereserveerd om verplicht werk te verrichten voor den staat.

Dhr. de Wit | 08-05-15 | 10:32

Ergens wel logisch natuurlijk. Vlees consumeren is vrij inefficient aangezien de verwerking van plant -> vlees -> vlees twee keer energie verloren gaat. Voor een stukje vlees moet dus een veel grotere hoeveelheid groente worden gegroeid om dezelfde energie te verkrijgen dan wanneer je deze groente rechstreeks consumeert.

wandelende tak | 08-05-15 | 10:31

"Havana aan de Waal. In Cuba hebben ze ook nauwelijkks vlees. Maar dat is weer een heel ander verhaal....
Godsammekraken | 08-05-15 | 10:08"
!!
Inderdaad, dat had vooral te maken met het vijftig jaar durende genadeloze embargo van de VS ter ondermijning van een staat die onder de moordend paraplu van de Amerikanen uit wilde. Compleet met oorlogshandelingen en diverse moordaanslagen op Castro. Inderdaad een heel ander verhaal en totaal niet relevant in het verband met de wauwelprofessores Roos Vonk.
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-05-15 | 10:31

' De Mens' is een omnivoor, dat kan iedere arts/bioloog je vertellen. Dus is het helemaal geen slecht idee om iedere dag een stukje vlees/vis te eten. En af en toe een dagje niet, kan ook geen kwaad.

bello | 08-05-15 | 10:31

In het topic 'vleeseters zijn toch lief' staat een linkje in de zin 'Lees _hier_ even hoe Roos Vonk'.
Dat linkje is dood.
Heeft iemand een spiegeltje?

Ars Vivendi | 08-05-15 | 10:29

Als die studenten echt zo intelligent hadden geweest zouden ze nooit aan de Radboud Universiteit zijn gaan studeren.

Peter_K | 08-05-15 | 10:28

Komende maandag met een groep studenten een speenvarken op de Radboud laten bezorgen en lekker smullen onder het oog van veel jaloerse blikken!

flashforward | 08-05-15 | 10:28

Er lijkt mij niets op tegen om de vleesconsumptie een klein beetje terug te schroeven. Vroeger aten wij 2x in de week vlees: op woensdag een balletje gehakt en s zondags een stukje sudder(rund)vlees. Een biefstukje alleen op hoogtijdagen.
.
Moeten we terug naar die tijd? Nee dat hoeft nou ook weer niet maar we zijn in onze consumptie van alles(!) wel heel erg doorgeslagen. Vandaar ook dat de helft van de Nederlanders te dik is en een behoorlijk deel der natie het hele alfabet aan kwalen heeft.
.

Lupuslupus | 08-05-15 | 10:26

Is het niet een beetje onwetenschappelijk om deze beslissing aan Roos Vonk te koppelen? Alsof die daar de hele toko runt?
Anyway, er zijn prima argumenten om minder of helemaal geen vlees te eten. Iets met efficient voeden van de wereldbevolking ofzo.
Hoewel ik er zelf in de praktijk moeite mee heb om een biefstuk te laten staan, dat dan weer wel.

Ballenman | 08-05-15 | 10:26

Nix mis mee toch. We vreten met z'n allen toch te veel vleesch. Ja, vrije keuze, niemand hoeft mij te vertellen wat ik mag eten, bla bla, bla. Dan loop je ff naar buiten en haal je daar een vette bek. Of je neemt op z'n oud Hollandsch gewoon bammetjes mee naar je werk of studie. Wat is daar mis mee? Kun je er in ieder geval opflikkeren wat je wilt.

Pieleke | 08-05-15 | 10:25

Dat gifje, is dat de vrijmibo?

levend fossiel | 08-05-15 | 10:25

Een mens bepaalt toch zelf wel wat 'ie eet?
Beter ga je er dan helemaal nooit meer eten.

Ars Vivendi | 08-05-15 | 10:24

Typisch links, niet leven volgens je met de slechts met de mond beleden overtuiging maar het als dictaat voor de ander opleggen om zo de suggestie te wekken dat je zelf ook volgens die overtuiging leeft. Dat links is gewoon het grevogeloof (je voor de buren uit angst voor een stigma, je beter voordoen dan je bent) opnieuw uitgevonden, maar dan zonder god.

seven | 08-05-15 | 10:24

Hm... het gaat hier om een kantine bij een universiteit. Daar zit geen enkele culinaire hoogstandjes bij. Alleen maar koken uit zakjes met koks, die het niet redden in luxe restaurants.

The Exorcist | 08-05-15 | 10:23

0591 | 08-05-15 | 10:16
Bekend met het fenomeen bio-industrie? Ik zal natuurlijk wel weer de hippie zijn tussen alle stoere jongens hier, maar voor mij hoeft al dat leed niet zo nodig.

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:23

Johnny Quid die God er weer bij haalt, hoe grappig.
Overigens heeft de maag van de mens wel de zuurgraad van een planteneter, dus het is wel zo gezond om vegetarisch te eten.

lompe smurf | 08-05-15 | 10:23

Ben daar gelukkig net op tijd afgestudeerd.

Drs. D. | 08-05-15 | 10:21

hier al een paar jaar VEGGI day in onze sodexho op sommige donderdagen , Ik baal dan altijd wel, maar neem gewoon wat extra plakjes kaas....

small_town_dude | 08-05-15 | 10:20

Ik zie het probleem niet. De meeste uni's hebben wel een aantal mobiele vreetschuren voor de deur staan (hier in Roffa bij de Erasmus staat een Donner Schaamlap kar...). Ga je op maandagen toch gewoon daar even carnivoren ?

Verder moet LaVonk gewoon d'r gesoepsidieerde bakkes houwuh...

Grijskijkert | 08-05-15 | 10:19

Beter ga je studeren aan de Kippenbout Universiteit.

wakkere_nederlander | 08-05-15 | 10:18

Kwam er toch al liever niet. Prijs-kwaliteitverhouding is er ver te zoeken. Voor een sobere lunch betaal je al snel 6 à 7 euro, moet je zoeken in de bestekbakken naar een mes en vork zonder vlekken en word je ook nog geacht om zelf je vaat weg te brengen en te sorteren.

Ze hebben geluk dat de universiteit op een campus buiten het centrum zit, anders zouden studenten massaal in een restaurantje in de stad gaan lunchen, waar je voor hooguit een paar euro meer een fantastische lunch en service hebt.

Soturi | 08-05-15 | 10:17

@BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:14
Wat voor ellende scheelt het dan?

0591 | 08-05-15 | 10:16

@ Godsammekraken | 08-05-15 | 10:08
Heb er heerlijk gegeten, vlees, vis, krokodil, whatever. Heerlijk, mooi land, mooi weer en geweldig aardige mensen. Lijkt total niet op Nijmegen.

TheseDays00 | 08-05-15 | 10:16

Wat krijgen we hierna? Een voor studiepunten meetellende cursus marcheren in hoge, bijna net echt lederen laarzen?

Morgenhout | 08-05-15 | 10:15

Wij hebben ook een vleesloze vrijdag: Wel vis, en frikadellen en kroketten.

right, not wrong | 08-05-15 | 10:15

Meatless monday bestaat al een tijdje...

harstef | 08-05-15 | 10:14

Prima! Mag wat mij betreft bij wet worden ingevoerd, en dan voor de hele week. Scheelt een hele hoop ellende en heeft alleen maar voordelen.

BushalteSchreeuwer | 08-05-15 | 10:14

"Duurzaamheid speelt een steeds grotere rol op de universiteit", weet David Niessen. Hij is chefkok op de Nijmeegse campus. "En op deze manier spelen we daar op in."
Wat een bullshitargument. Er is duurzaam vlees en niet-duurzame vegazooi.

TheWriter | 08-05-15 | 10:12

Oh dat hebben wij in ons half staatsbedrijf allang. Maandag hebben wij dan de vegakroketten en kaassouffle`s. Als ze nu gewoon elke dag voor elk wat wils doen. Nee, men moet het weer opdringen.

roze_bril | 08-05-15 | 10:11

Overigens was het vlees in de mensa op de toenmalige KUN al niet als vlees te herkennen toen ik er zat. Zo veel verandert er niet.

frank87 | 08-05-15 | 10:10

De "jager verzamelaar" was helemaal niet zo'n goede jager als we graag denken.
In de praktijk was de mensheid eerder goed in het wegjagen van andere roofdieren teneinde de prooien te stelen en op te eten.
In principe eten we dus ieder dood beest wat we tegenkomen.

Dode beesten eten is onze natuur. Je moet nooit tegen de natuur ingaan.

Vogelbeest | 08-05-15 | 10:10

Roos Vonk zou het prima doen bij Communicatiewetenschappen of Politicologie aan de UvA.

Daar doen ze ook niet aan objectief onderzoek, maar wordt via nepotisme leerstoelen uitgedeeld aan (familie van) politici, zodat ze hun linkse idealen kunnen opleuken als wetenschap.

Niemand met serieuze wetenschappelijk ambities wil daar dood gevonden worden.

Snackbar van Allah | 08-05-15 | 10:09

Goeie zaak! Weer een stukje beschaving erbij.

rotvoorje | 08-05-15 | 10:09

Havana aan de Waal. In Cuba hebben ze ook nauwelijkks vlees. Maar dat is weer een heel ander verhaal....

Godsammekraken | 08-05-15 | 10:08

Hebben ze nog wel vis op vrijdag?

frank87 | 08-05-15 | 10:08

-weggejorist-

hfakker | 08-05-15 | 10:08

Tja, we zullen er mee moeten leven met z'n allen.

Lewis | 08-05-15 | 10:04

Links bolwerk waar het individuele denken wordt overgenomen door een dictaat van bovenaf.....
.
Nijmegen, je wil er dood nog niet gevonden worden!

Fatwabuster | 08-05-15 | 10:04

Het is dat ik niet aan de Radboud Universiteit studeer... anders lustte ik die Vink wel rauw.

Banaanie | 08-05-15 | 10:04

Ik wil niet lullig doen, maar veel bedrijfs-cateraars hebben een vleesloze dag.

atheïstisch stemvee | 08-05-15 | 10:03

Dat geeft leuke mogelijheden om er tegenin tegaan. Heel hele grote malse bout zelf meenemen en obstinaat in de kantine opeten.

McMarx | 08-05-15 | 10:03

Een suikervrije of zoutarme maaltijd heeft wel een wetenschappelijke basis.

Feynman | 08-05-15 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken