Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Protestnegers wenden zich af bij dodenherdenking

[Rustig boosmensen van de Gario Gruppe, we komen in vrede.] Klein geschiedenislesje, in de week van de bevrijding. West-Indische geschiedenis, als we het even zo mogen noemen. Een klein groepje uit de bekende hoek van zwarte piet-haters wil namelijk graag aandacht voor de rol van de voormalige koloniën in oorlogstijd. Surinaams bauxiet en olieraffinaderijen op Aruba en Curaçao waren van immens belang (filmpje) voor de strijd tegen de Moffen, maar vanwege de *kuch* destijds heersende sociale verhoudingen tussen blank en *kuchkuch* niet-blank is die rol altijd relatief onderbelicht gebleven in de latere vieringen van onze vrijheid. Daarom organiseerden luitjes als Insanyo en Kno'Legde Cesare een protestactie op de Dam tijdens de Dodenherdenking, die door Kevin P. Roberson is geregistreerd. Inhoudelijk gezien hebben ze best een goed argument: de koloniale bijdragen aan Wereldoorlog II zijn inderdaad ondergeschikt in de geschiedschrijving. Het recht om te protesteren gebruikt het groepje op Robersons beelden ook subtiel. Ze vielen niemand lastig. Ze schreeuwden niet door de dodenherdenking heen. Ze lieten iedereen in hun waarde. Ze keerden slechts de rug naar het Monument op de Dam toen na de twee minuten stilte het Wilhelmus werd gespeeld. Het mag. Het is niet verboden. Kortom, goed gedaan, jongens en meisjes. Zie je wel, dat het ook gewoon braaf kan. Natuurlijk vinden we het ietwat aanstellerig en obstinaat, zo met die verbeten bekkies, maar dat zit nu eenmaal in de aard van het protestbeestjes. Het is een beetje als Wilders die met een Prinsensvlag met de tekst 'Minder, Minder, Minder' naar een moskee gaat staan zwaaien: moet kunnen, maar je gedraagt je wel als een eikel. Toch is het triest dat stillen van de politie menen dat ze cameraman Kevin P. Roberson aan moeten houden, want dat is niet bepaald in de geest van hen die gevallen zijn voor onze vrijheid. Maar wij zijn dan ook niet zo snel gekwetst door mensen die zwijgen tijdens de dodenherdenking. Uitgesneden proteststukje hierboven, volledige video hieronder. Bron: de Facebook van Roberson.

Reaguursels

Inloggen

meer en meer bekruipt mij het gevoel dat we in een totalitaire politiestaat leven.

"I don't trust words, i question actions, but i never doubt patterns"

kudt met dt | 09-05-15 | 12:10

@tipo bron?

ploert | 08-05-15 | 11:32

Ze staan in de goede richting. Namelijk Schiphol. Daar waar ze vrij zijn om een enkeltje Brokopondo of Willemstad te kunnen nemen. Daar waar de zon altijd schijnt. Daar waar zwarte piet geen ding is. Daar waar ze vrij zijn.

ploert | 08-05-15 | 11:30

Nu doen alsof er enkel Nederlanders en negers in Suriname woonden, is geschiedvarvalsing van dit soort racisten die op het verkeerde moment op de verkeerde plek Nederlanders (zwart of wit) in hun ziel proberen te raken. Je ziet de ingetogen irritatie van de omstanders.

Mijn oma komt uit Suriname. Zij is gekleurd. Zij is vlak voor de 2e wereldoorlog naar Nederland gekomen om balletdanseres te worden. Dat liep anders door die rotoorlog en ze werd huismeisje in Nederland. Zij heeft met gevaar voor eigen leven Engelse piloten het leven gered en heeft in het verzet gezeten. Zij is verkracht geweest door de moffen, maar ze leeft nog. Zij zou nooit en te nimmer haar hoofd wegdraaien naar het Wilhelmus.

Wel heeft zij nooit van haar leven een postzegel met de beeltenis van Beatrix er op van achteren gelikt. Een stil protest tegen het Koningshuis dat Suriname onafhankelijkheid had beloofd bij medewerking aan de ge-allieerden, dat tegelijkertijd Kielstra die NSB-sympatie-en had als Gouverneur aanhield, dat tegelijkertijd als eerste heel laf het eigen lijf redde ipv mee te vechten tegen de Duitsers met gevaar voor eigen leven, en die tegelijkertijd Duitsers trouwden alsof het een lieve lust was.

Het Koningshuis heeft Suriname belazert in de Tweede Wereldoorlog. Dat is gewoon een feit. Tevens heeft het koningshuis vaandelvlucht gepleegd en dus landverraad. Daar mag best tegen geprotesteerd worden, maar niet daar op die plek op dat moment. Dan denk je toch aan grotere zaken.

tipo | 08-05-15 | 10:52

Een waardig protest, denk ik. En ook begrijpelijk. Alles en iedereen moet in de pas lopen met het georganiseerde politiek en media gebeuren. En in lijn zijn met de vaderlandse geschiedenis. Deze vaderlandse hollandse geschiedenis zit vol met fouten en misstanden. Niet alleen internationaal maar ook nationaal.
Wat grappig is aan deze videao, ze kijken zo boos. Wat minder is, maar ook begrijpelijk, is de politie actie. Afwijkende handelingen of gedrag valt op tussen een menigte. Dat vraagt voor onderzoek.
Een tip voor de actiegroep. Probeer deze politie actie niet uit te melken, dat levert geen sympathie op maar alleen onbegrip van het grote publiek.

swapper | 08-05-15 | 10:16

De kous op de kop gekregen ?
Je kan er mee thuiskomen...

fullmetalburka | 08-05-15 | 10:13

Weten ze de weg naar Schiphol niet ofzo ? Het lijkt wel of het een verplichting is om in dit vreselijke land te verblijven.

Bari Oomsma | 08-05-15 | 10:09

@ik doe ook mee | 07-05-15 | 14:09 Nee, dit is NIET gepast. Op zo'n moment sta je stil bij de arme sloebers die het mogelijk hebben gemaakt. Daarna ga je op een andere plek je punt maken. Op deze plek, en op deze tijd, laat je slechts je hoofd hangen in diep respect voor de miljoenen die geen woord meer hebben.

McShamus | 08-05-15 | 01:36

Hmm ook in Suriname zijn de gevallen strijders herdacht. Google maar eens. Het lijkt mee logisch dat hier het wat minder naar voren komt c.q. onderbelicht is maar dat lijkt mee meer iets geografisch van aard.

d8hetniet | 08-05-15 | 00:40

Beter dan die beroepskeallen van noord afrikaanse afkomst. Van hen walg ik!

upgent | 07-05-15 | 23:26

De protestmensen deden dit op een zeer nette manier. Hier heb ik zeker respect voor. Ik zou ze de hand na afloop geschud hebben en hun veel geluk en succes gewenst hebben. Dit is een goede actie.

upgent | 07-05-15 | 23:25

Laat ze dankbaar zijn voor het koloniale verleden, anders liepen ze nu nog met een botje door de neus een regendansje te doen. Wat doen ze hier eigenlijk nog?

Eaville | 07-05-15 | 23:18

Ik vraag mij nu echt af waarom deze mensen in ons land willen wonen, en of ze nu echt niets anders te doen hebben als hun leven op deze manier zo nutteloos te verspillen. Uiteraard sta ik niet achter de slavernij (als dit de reden is) ik zou daar ook niet in die tijd achter hebben gestaan. net zo min al dat geweld waar men zich tegenwoordig graag mee bezig houd. Waarvoor? Dit is Nederland en wij herdenken al die mensen uit ons land en de landen die ons geholpen hebben, die zijn gevallen. het is merkwaardig te zien dat deze mensen gevallen zijn voor de vrijheid, die vrijheid die het mogelijk maakt dat dit soort debielen dit in ons land mogen doen. SHAME ON YOU! Respect is niet vanzelfsprekend, dat moet nu eenmaal worden verdiend! en met dit gedrag op een evenement als deze verdien je juist het tegenover gestelde. Wat in hemelsnaam doen jullie hier in Nederland. Dat vraag ik mij dus af.

djcorina | 07-05-15 | 23:11

Vrijheid, vrij land, prima! Blijkbaar wel blij met een Nederlands paspoort...

JSD75 | 07-05-15 | 23:10

Sorry, foutje. Opa=vader. Natuurlijk.

wie weet de weg | 07-05-15 | 22:57

@Dandruff

Als mijn oma overlijdt, o wacht, ze is al dood, dan zal ik nog vaak aan haar denken, maar ik hoef zeker geen muffe toneelstuk zoals je die op tv ziet.

De enigste manier waarmee ik mijn oma kan eren is door op een goede manier te leven en goed om te gaan met mijn medemens. Dat zou haar trots maken.

Maar als ik al die haat lees die hier allemaal voorbij komt, dan denk ik, waarom dit toneelstukje van doden herdenken. Mensen leren er toch niks van. Het ene moment zijn ze doden aan het herdenken en het andere moment kunnen ze de medemens het licht in de ogen niet gunnen.

Als het zo moet laat dan die hele schijnvertoning weg. Snappie? Als mensen nu nog steeds over de medemens denken als toen, wat hebben we dan geleerd? Waarom voer je dan dit ritueel als het ons niet dichter bij elkaar brengt?

Bruine mensen doen hun ritueel bij het ritueel van witte mensen en witte mensen vergeten gelijk wat de achterliggende gedachte van hun eigen ritueel is, puur omdat ze hun ego het woord laten voeren.

Ik zeg dat ik de actie wel origineel vind, lekker tegendraads en jij vind het nodig om je medemens uit te schelden. Is jouw negatieve manier van communiceren dan anders dan dat van die mensen die in die tijd leefden? Nee, want de core van het probleem is er nog steeds. Haat, haat, haat. Toen en nu nog steeds. Maar wel elk jaar het ritueel doen. Schijnheiligheid.

Stel mijn vader zou mijn oma elk jaar met een heel ritueel herdenken en de hele familie was uitgenodigd. Maar na het herdenken ging mijn opa wel allerlei wijven neuken en amok maken, buiten medeweten van mijn moeder om. Op wie denk je dat mijn oma het meest trots zou zijn? Op mij die haar nooit herdenkt maar wel goed probeert te leven of op mijn vader die haar wel elk haar herdenkt, maar van binnen slecht is.

Ik wou alleen dat de haat waardoor al die mensen dood zijn gegaan er nu niet meer is, of in ieder geval veel minder is. Dat zou je toch mogen verwachten van zo een ontwikkeld ras als de mens.

wie weet de weg | 07-05-15 | 22:54

Bauxiet en olie moeten leveren in plaats van bezetting, hongerlijden en mensen die worden weggevoerd en vermoord. Dat vraagt toch wel om een heel speciale plaats en extra aandacht met de 4 mei herdenking.
Hoe komt het toch dat ik alleen nog maar denk: rot op naar waar je vandaan komt?

Barani517 | 07-05-15 | 22:11

.... en waarom krijgen die losers precies aandacht?

Nederlanddraaitdoor | 07-05-15 | 21:48

Redelijk triest dat deze mensen over de rug van gevallen soldaten hun punt moeten maken.
Doe dat dan op een andere dag.

QBert | 07-05-15 | 21:34

Ze krijgen blijkbaar flink te vreten van de staat der Nederlanden waar ze zo'n moeite mee hebben...
Wat een vadsige viezerds zeg!
Elke slaaf had zich de ogen uit de kop geschaamd als ie dit soort volgevreten luilakken voor zich zou zien opkomen voor zijn 'rechten'

Stripe Square | 07-05-15 | 21:22

Tsja, Nederland he.
Mag en kan hier zomaar, zeuren om álles en tegen alles want zielig dat ze zijn, ach germ...

Ben gewoon blij dat je nu hier je leven kan leiden.
Volk. bah.

MartinLeuterKingsize | 07-05-15 | 20:34

Walgelijk om de dodenherdenking te misbruiken. Wat een ZIELEPIETEN!

Maria.1 | 07-05-15 | 20:24

wie weet de weg | 07-05-15 | 18:01,

Je lijkt niet meer inlevingsvermogen te hebben dan een diepgevroren garnaal.

Als jouw oma overlijdt zal ze ongetwijfeld ook door veel mensen herdacht worden.
Niet door jou natuurlijk, want jij hebt haar niet vermoord dus je hebt schijt aan haar. Maar vast wel door je opa, je broers of je zussen, je ouders, en haar buren, vrienden en (ex-) collegae.

Dandruff | 07-05-15 | 20:06

Legaal, ja; gepast, nee.
De dodenherdenking gaat over mensen die vermoord werden in naam van het nationaal socialisme. De dodenherdenking wordt daarom ook vaak bezocht door overlevenden van dat regime en / of nabestaanden van de slachtoffers.

Het zou ook ongepast zijn om tijdens de slavernijherdenking te demonstreren tegen de relatief hoge criminaliteitscijfers onder Antillianen.
Dat doe je niet, een kind van 6 snapt waarom.
Het is jammer dat het in zwart-racistische kringen verboden is om je verder te ontwikkelen dan een kind van 5, dan zouden dit soort discussies niet gevoerd hoeven worden. Zie ook de onzindiscussie om het kinderfeestje Sinterklaas.

Natuurlijk mogen deze zwarte racisten demonstreren voor meer subsidies, want daar gaat dit natuurlijk om. Maar doe dat dan een andere keer.
Natuurlijk is dat lastig plannen, want deze extremisten demonstreren zo vaak tegen de autochtonen en vooral vóór meer subsidies, dat het lastig wordt een datum te prikken.
Ik zie deze extremisten daarom ook nooit demonstreren tegen echt racisme, echte slavernij of echte genocides. Met name van de zelfbenoemde "anti-slavernij activisten" zou je toch verwachten dat ze elke 20 jaar tenminste één demonstratie tegen de in tientallen Afrikaanse en in tientallen Arabische landen reëel bestaande slavernij zouden organiseren. Of anders tegen de mensenhandel die de afgelopen maanden duizenden levens kostte, of tegen de door de zwarte rapcultuur verheerlijkte loverboypraktijken in Europa.

Zelf zeggen ze echter geen tijd te hebben voor demonstraties tegen de echte slavernij. Er worden al bijna elke week demonstraties tegen werkende autochtonen georganiseerd. Aangezien zwarte racisten van hun superioriteitsgevoelens maar een uur per maand mogen werken, is dat eigenlijk al veel te veel. Gelukkig kunnen ze elkaar afwisselen, mede door de steun die de genocidepredikers van de Internationaalsocialisten en de islam hen geven, anders zou er maar één keer in de maand voor meer subsidies gedemonstreerd worden.

Dandruff | 07-05-15 | 19:56

maar wel Nederlandse uitkering aannemen en tussen hakjes tegen Nederlandse verleden zijn

niks_nut | 07-05-15 | 19:49

Tekenend voor de huidige, steeds naarder wordende 'samenleving': een volstrekt misplaatst flutprotest en een haast nog misplaatster optreden van de stillen.... wat bezielt de politie toch? De Gario Garde, die zitten kennelijk in een geestelijk wak, maar van onze orde handhavers mogen we toch koele, verstandige afwegingen maken.

BlowingBubbles | 07-05-15 | 19:36

Wat is er nu weer mis met mijn link?
Zie je eens negers in actie in Afrika vandaag de dag, het land van de eigen roots, waar ze niet wegkijken, maar juist een levende tegenstander autobanden om de nek hangen en in de fik steken... en dan moet mijn linkje van Nu.nl van enige uren oud weg?
Vrijheid geldt blijkbaar alleen voor blanken en door blanken?

Dibe | 07-05-15 | 19:28

-weggejorist-

Dibe | 07-05-15 | 19:18

Dat die geschiedenis ondergeschikt is, is in deze kwestie terecht. Dat die geschiedenis ondergeschikt is heeft ook een reden.
Voor zover ik weet is er nooit ook maar 1 neger vergast in een concentrtiekamp. Dwangarbeider geweest. Troostmeisje in een jappenkamp. Hoefde er niet 1 z'n fiets af te staan. Of 3 uur lopen voor een kilootje aardappels. Kreeg er niet 1 een bom op z'n huis. Was er niet 1 die honger leed. Enz enz.

gaffelbaard | 07-05-15 | 19:10

Waar protesteren ze dan tegen? Als jij die mensen wilt herdenken dan doe je dat toch? Dat wordt ze toch niet verboden?

Ansjo | 07-05-15 | 18:40

Nou ja zeg... sneue demonstratie, hoor.
De dodenherdenking is voor de oorlogsslachtoffers.
Niet voor zelfbenoemde slachtoffers, die nergens slachtoffer van zijn.
Snap niet dat ze hier nog willen wonen.
Lever je uitkering in en ga!
Ow... wacht ff...

Schietmijmaarlek | 07-05-15 | 18:31

@rara | 07-05-15 | 15:50
Voor een demonstratie is geen vergunning nodig. Zie mijn vorige tegel.

Bruine Beer | 07-05-15 | 18:29

@Vigil | 07-05-15 | 15:02
Ongeschreven wetten hebben geen rechtskracht, zijn geen reden tot arrestatie. De enigen die dat doen, beroepen zich op vage zaken als 'de volkswil', en die episode willen we juist niet meer hebben!

Bruine Beer | 07-05-15 | 18:20

@Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 14:48
In tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt: in Nederland heb je geen vergunning nodig voor een demonstratie. Je bent alleen verplicht een voorgenomen demonstratie 'tijdig' bij de burgemeester te melden, maar als je dat niet doet, stelt de wet expliciet dat de demonstratie nog steeds toegestaan is.

Bruine Beer | 07-05-15 | 18:16

Omdraaien? buigen en knielen moeten ze, Bow down voor Big King Willy, or get the f#$k out of here.
Je hand ophouden en smeken om een aalmoes kunnen ze wel, hoe kun je jezelf nog in de spiegel aankijken.
wat een black power.not

hovawart | 07-05-15 | 18:14

Vind het wel een coole actie. Lekker 180 graden tegen de mainstream. Mijn zegen hebben ze.

Dodenherdenking, yeah right, my ass. Veel mensen kunnen niet eens fatsoenlijk en aardig doen tegen hun medemens, maar ondertussen wel dodenherdenken.

Ik was laatst in de sportschool, kwam dat meisje van de balie langs om te vragen of ik op wou houden met sporten, want we gaan doden herdenken. Wtf? Ik kom hier om te sporten, niet om doden te herdenken.

Waarom moet ik de doden herdenken? Heb ik ze vermoord? Nee. Ik ben lief tegen mijn medemens. Laat diegene die opdracht hebben gegeven aan de soldaten om iemand anders te vermoorden, laat die maar doden herdenken. Of in de tegenwoordige tijd, alle mensen die bloed hebben aan hun handen of die opdracht hebben gegeven aan het vermoorden van iemand, laat die maar doden herdenken. Dat zijn die viezeriken die niet normaal kunnen doen en waar de meerderheid last van heeft.

Maar weet je wat, juist dit soort viezeriken zal het een worst wezen of ze niet lief kunnen doen. Dodenherdenking is schouwspel voor het gepeupel.

Mijn excuses voor als ik iemand gekwetst hebt, maar ik heb de hele dodenherdenking gezien (sportschool remember, tv'tje op je apparaat) en ik vond het zum kotsten. Zoveel schijnheilig werd mij allemaal even teveel.

wie weet de weg | 07-05-15 | 18:01

-weggejorist en opgerot-

bbg123 | 07-05-15 | 17:49

Niks mis met een Prinsenvlag. De NSB heeft 'm misbruikt.

Driewerf Hoezee | 07-05-15 | 17:44

@ Van Rossem, je hoeft niet met wilders eens te zijn maar stop toch eens om hem zo te demoniseren, het begint gewoon op te vallen. gewoon triest jongen.
.
wie is nou eigenlijk de eikel dan ?

bbg123 | 07-05-15 | 17:43

-weggejorist-

Riv | 07-05-15 | 17:33

Die slavenhandelaren moeten zich schamen, kunnen we die lui niet aanklagen of zo?
Wat zegt u?? Zijn ze al dood? Dat is echt jammer want ik had ze wel een taakstraf willen geven en een flinke waarschuwing. Zij zijn er tenslotte verantwoordelijk voor dat we met dit soort lui zitten opgescheept..

Niek Naam | 07-05-15 | 17:18

Tja, respect eisen en het tegelijk zelf niet willen tonen. Kweenie.

Suerte Piet | 07-05-15 | 17:13

En de spijkerlaarzen van de Bruynzeel Jugend stampen op de Dam over de lijken van rijksgenoten...
Er komen nog wel meer protesten en demos tegen het gruwelverschijnsel van 'de Ontkennende Nederlander'. Het verhaal van duizenden in Zeeland dapper gesneuvelde Marokkaanse soldaten is nu eventjes debunked, maar het linksbewogen Gutvolk is momenteel vast in conclaaf met vrijheidsstrijders Gario en Al-Jaberi voor een zoektocht naar de doofpot met bewijzen dat wij ooit in het verleden Marokko hebben gekoloniseerd en leeggeplunderd. Hoe wij Berberse vaders met het hoofd omlaag in Rifse bergravijnen gooiden en hoe vele moeders hun maagdelijke dochters (t/m 8 jaar want 9 jaar vonden de Hollandse overheersers te oud) weggevoerd zagen worden om bij de couscousplantagebaronnen als troostmeisjes te dienen. Maar met hulp van de Vereniging van Getraumatiseerde West-Indische Ex-slaven zullen de getraumatiseerde Marokkaanse nakomelingen die bewijzen --fabriceren-- vinden, en de rekening indienen bij de PVV.

dedeurs | 07-05-15 | 17:10

Was idd een belangrijke zwarte bladzijde in de geschiedenis van ww2. An sich keurig stil protest, ook dat rond de bevbevragening ze blijven fluisteren. Tijdensde 2 minuten stilte hadden wel de hoodies en zonnebrillen af gehoord. (Aan) gepast gedrag...

Hemmenaar7 | 07-05-15 | 17:07

Bestaan er buiten dobbernegerts dan ook tobbernegers?

arretje | 07-05-15 | 17:05

George Maduro Held in 1940
franck7020 | 07-05-15 | 16:46
 
Oei, dat is dan weer een minder goed voorbeeld. De familie Maduro was blank, joods, en rijk. Dat zullen niet de mensen zijn waar deze boosnegers zich mee zullen identificeren, ookal zouden ze van Curacao komen. Want probeer jij eens te raden waarmee deze familie daar op Curacao zo rijk mee geworden is?

Grob E. Boll | 07-05-15 | 16:56

Wat gedenken we op 5 mei eigenlijk? Is dat soms vrijheid, en zo ja welke vrijheid. Volgens mij zijn vrijheden in NL niet meer zo in de mode de laatste decennia, en het wordt steeds erger.

Banno22 | 07-05-15 | 16:55

Godchristus miljoenen mensen zijn omgekomen bij WW II en deze godserbarmelijke ellendingen gaan daarbij dom doen. Als ze zich nu ook afwenden bij het leegvreten van de ruif van de sociale voorzieningen alla. Maar dit is dus andere koek. Stelletje randdebielen

jan v.d. pot gerukt | 07-05-15 | 16:54

De 2 denkfouten die Nederland dom houdt...

1. (Collectieve) Cognitieve dissonantie

Is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennisnemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen.

Het gaat met andere woorden om de waarneming van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om die dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.

Deze ervaren onvrede leidt ertoe dat men een of meer meningen of attituden onbewust herziet om ze meer met elkaar in overeenstemming te brengen, consonant te maken. Gewoonlijk merken anderen zo'n verandering van mening of attitude eerder op dan de persoon zelf.

2. Het Dunning-Kruger effect

Is een psychisch verschijnsel. Het treedt op bij incompetente mensen die juist door hun incompetentie het metacognitieve vermogen missen om in te zien dat hun keuzes en conclusies soms verkeerd zijn.

Incompetente mensen overschatten nogal eens hun eigen kunnen, en daardoor wanen ze zich bovengemiddeld competent. Mensen die werkelijk bovengemiddeld competent zijn, hebben daarentegen de neiging hun eigen kunnen te onderschatten. Minder competente mensen slaan zodoende hun eigen capaciteiten hoger aan dan zij die veel competenter zijn.

Dat kan een verklaring zijn voor het gebrek aan intellectueel zelfvertrouwen waar sommige competente mensen mee kampen: zij gaan ervan uit dat anderen net zo capabel zijn als zijzelf. Incompetente mensen vergissen zich dus doordat ze zichzelf te hoog inschatten, terwijl competente mensen zich vergissen doordat ze anderen te hoog inschatten.

Het verschijnsel is waargenomen door tal van filosofen, onder wie de Brit Bertrand Russell, die er het volgende over opmerkte: "In de wereld van vandaag lopen de domkoppen over van zelfverzekerdheid, terwijl de slimmeriken een en al twijfel zijn" (Wikipedia)

MichelFoucault | 07-05-15 | 16:50

George Maduro Held in 1940 bij de aanval op de Residentie. Met trost is zijn naam gebruikt voor Madurodam. Stukje geschiedenis voor deze klaag mensen!!!!

nl.wikipedia.org/wiki/George_Maduro

franck7020 | 07-05-15 | 16:46

Wanneer doen de aangevers van het Nederlands Elftal dit op het veld ?
Dan zou het indruk maken ...

SitzPinkler | 07-05-15 | 16:45

Als er destijds een paar veldslagen anders verlopen zouden zijn, dan had hier nu op deze bijeenkomst ons volkslied, het "Deutschland Über Alles" geklonken, en dan ben ik benieuwd welk camerastandpunt deze boosnegers gekozen zouden hebben om het omkeren goed in beeld te kunnen brengen...

Grob E. Boll | 07-05-15 | 16:45

En dat verlangt respect?

Eeeek-A-Mouse | 07-05-15 | 16:44

Eikels.

jasser | 07-05-15 | 16:44

Gewoon spiegeltjes en kralen en uitkering inleveren, en retour Suriname, Aruba or anywhere in de antillen. Of neem anders een retourroeiboot in Italië, is het probleem ook opgelost aandachtshoeren.

Archy Bunker | 07-05-15 | 16:41

Ik ga hier niks van zeggen.

DebraCadabra | 07-05-15 | 16:37

En waarom zouden ze uitkeringstrekkers zijn? Triest figuur dat je bent.
Triple-6 | 07-05-15 | 14:10

Je hebt helemaal gelijk hoor!
Het zijn kunstenaars. Die trekken geen uitkering, die krijgen subsidie. Dat is heel wat anders!!

Grob E. Boll | 07-05-15 | 16:35

Ik dacht altijd dat gekwetsten verdrietig waren, maar ik begrijp dat 'boosheid' de bijbehorende emotie is?

CrapoTheGreat | 07-05-15 | 16:35

Wat doen die mensen dan op de Dam. Als ze geen deel willen uitmaken van de herdenking, blijf dan lekker thuis...

Reykjavik | 07-05-15 | 16:32

"En daarbij snap ik het wel dat ze het niet doen. Het is namelijk kut als verrader gezien te worden in je gemeenschap".
Mark_D_NL | 07-05-15 | 16:07
====
Exact, dat is inderdaad het probleem. Een van hun kinderen (een puber) heeft 1 keer meegedaan met een anti-zwarte piet demo (in A'dam, niet in Gouda), en toen flink de wind van voren gekregen van zijn pa, ma en diverse ooms, en ook van mij, de roomblanke 'aboriginal'.

malang | 07-05-15 | 16:28

Deze voorlichtingsfilm zou op een groot scherm op de stranden van Libië moeten worden vertoond. Maar nu even serieus, heeft Edgar Davids echt zo'n lang haar of zijn dat extensions?

drs. P | 07-05-15 | 16:26

Een cameraman die zijn werk doet op de openbare weg. Dat moeten we niet willen.

De Geus | 07-05-15 | 16:26


Jij stelt dat de cameraman niet aan nieuwsgaring doet, mijn vraag is hoe jij of de politie dat kan zien.

Verder, op basis van ongeschreven regels kun je hooguit concluderen dat jij het onbeschoft vindt en onbeschoftheid is gelukkig (nog) geen strafbaar feit.

In een kerk gaan gelovigen nog wel eens op hun knieën en wordt blijven zitten ook ervaren als iets onbeschofts, om maar wat te noemen. Iemand geen hand geven vinden wij onbeschoft, religieus gehandicapten denken daar bvb heel anders over.
neemjemoederindemali | 07-05-15 | 16:11
Je moet beter lezen, geachte medereaguurder. Ik heb niet gesteld, dat de cameraman niet aan vrije nieuwsgaring doet. Ik heb slechts gesteld, dat ik dat betwijfel mbt de doelstelling.
Op je volgende vraag had ik al eerder antwoord gegeven.
En inderdaad, onbeschoftheid is niet per definitie een strafbaar feit, maar kan wel ernstige gevolgen hebben, al of niet met juridische implicaties.
En nogmaals: het gaat mij om de ongeschreven regels.

Vigil | 07-05-15 | 16:25

Nou ik ben er klaar mee, rot maar op naar jullie roots en onderga t leven zoals t in zwart Afrika de norm is, zeikerds.
Dibe | 07-05-15 | 16:15
.
In Afrika is vandaag nog iemand heel gewoon levend in brand gestoken. Vanwege zijn mening. En dat zal geen uitzondering zijn. Geen wonder dat die negers hier doodongelukkig zijn, als je ziet in welke perfecte, beschaafde samenleving ze ook hadden kunnen wonen.

Hans Hillen | 07-05-15 | 16:23

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 16:15

Sterke vergelijking!!! Gaat helemaaaaaaaaaaaal niet mank.

Hans Hillen | 07-05-15 | 16:19

De ambassadeur van Suriname in Nederland vindt dat Surinamers ook meer betrokken moeten worden bij de herdenking op 4 mei. Want Surinamers hebben het ook zwaar gehad en meegevochten. Lees de huiveringswekkende oorlogsherinneringen van de ambassadeur: "Het enige dat ik mij van de Tweede Wereldoorlog in Suriname kan herinneren is dat ik als jongetje van 5 jaar grote tanks over de zandwegen langs ons huis zag rijden en soms grote Zeppelins zag overkomen. Verder heb ik van de oorlog weinig meegekregen", zegt Evert Azimullah, ambassadeur van Suriname in Nederland.
.
Hahahahahahaa. Azimullah ook nog.... nou, dan weten we het wel. Zwart, Surinamers én Moslim oftwel: "dan heb je dubbel pech" (nog meer zelfs, in zijn geval en misschien is ie ook nog homo). Enfin, wat heerlijk lijkt het mij toch, om zo dom te zijn. En je kunt er toch nog ambassadeur mee worden ... van Suriname dan hè.

Hans Hillen | 07-05-15 | 16:18

Even iets anders: dat meisje op 0:22. Daar is weinig mis mee.

buurvanurk | 07-05-15 | 16:18

Droeftoeter land... het is nog nooit zo goed gegaan (ja idd een 3de keer op vakantie en dat nieuwe mobieltje van €900 kan net niet maar toch) en er leven meer mensen in de "ik ben een gekwetste zielige droeftoeter" stand dan ooit...

ox | 07-05-15 | 16:17

grappig is dat als je tot 600 jaar na nu onderhoudt, alles wat zwart is , ze nog steeds niet verder komen dan corruptne mekkeren, en maar doorjanken.
Nou ik ben er klaar mee, rot maar op naar jullie roots en onderga t leven zoals t in zwart Afrika de norm is, zeikerds.
En hou daarna je bek dicht, onderga het 100%, doe mee, en lijd er maar lekker onder, jankmuilen.

Dibe | 07-05-15 | 16:15

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 16:07

Tsja, heel veel politici vinden het zwaar onbeschoft als je ze met draaiende camera tegemoet treedt, toch genieten we daar van, vooral als GS het doet.

Dus ja, het is onbeschoft maar nogmaals, onbeschoftheid is gelukkig niet strafbaar.

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 16:15

Het is zo fucking kinderachtig, het is het niveau van dat ik ga demonstreren tegen de vroege sluitingstijd van Albert Heijn tijdens de slavernijherdenking.
Respeezy | 07-05-15 | 15:47

Hahahaa, dit vond ik toch wel even grappig. Goed idee ook wel. Over de slavernijherdenking gesproken. Er zijn zat blanke slaven geweest gedurende de geschiedenis. Leuk idee om de slavernijherdenking, die nu volledig geclaimd wordt door negeroiden, te verstoren. Want wij willen ook erkenning, als blanke slaven! Nou, dan zou je deze aandachtshoeren eens moeten horen. Want zij zijn zwart of bruin of lichtbruin (zelfs 1 gram extra pigment is inmiddels al voldoende voor slachtofferschap) dus zijn zij zielig en slachtoffer. Alle andere mensen zijn daders. Allemaal. En nog eeuwenlang.

Hans Hillen | 07-05-15 | 16:12

Waar willen ze erkenning voor dan....
Dat de welvaart toenam zodat ze nog langer op hun luie reet konden liggen?
Snappen ze niet dat er op 4 mei Nederlandse slachtoffers van oorlogen worden herdacht.
Schande om dat op 4 mei te doen.
Suriname en de Antillen hebben alleen maar baat gehad bij WO2.
En Suriname hoort niet meer bij NL, dus ook geen erkenning.

MX Daddy | 07-05-15 | 16:11

Vigil | 07-05-15 | 15:54

Jij stelt dat de cameraman niet aan nieuwsgaring doet, mijn vraag is hoe jij of de politie dat kan zien.

Verder, op basis van ongeschreven regels kun je hooguit concluderen dat jij het onbeschoft vindt en onbeschoftheid is gelukkig (nog) geen strafbaar feit.

In een kerk gaan gelovigen nog wel eens op hun knieën en wordt blijven zitten ook ervaren als iets onbeschofts, om maar wat te noemen. Iemand geen hand geven vinden wij onbeschoft, religieus gehandicapten denken daar bvb heel anders over.

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 16:11

Ben trouwens helemaal klaar met tolerantie naar intolerantie.

de uitbater | 07-05-15 | 16:09

Al die landen waar negers aan de macht zijn, dat zijn superlanden namelijk.
LOL

Dibe | 07-05-15 | 16:08

@malang | 07-05-15 | 15:59
Ja, en dat is dus een groot probleem. Net zoals dat er geen "gematigde" Moslims zijn die openbaar afstand nemen. En daarbij snap ik het wel dat ze het niet doen. Het is namelijk kut als verrader gezien te worden in je gemeenschap.

Mark_D_NL | 07-05-15 | 16:07

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 16:05
Verstoring van de openbare orde tijdens Dodenherdenking. Zullen we overeenkomen dat we van mening verschillen? Ik snap wat je bedoelt, neempie. Maar ik vind dit niet kunnen.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 16:07

ach ik gun die janknegers met hoofddoeken wel wat islamitische slavernij haha ja echt, van harte gewoon.

Dibe | 07-05-15 | 16:07

Ga uit mijn land dan. Als je er toch niet wilt wonen. Men.

Koning van de Wereld | 07-05-15 | 16:06

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 15:36

Op basis waarvan had de politie ze moeten arresteren dan? Btw, pas op wat je wenst.

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 16:05

-weggejorist-

Triple-6 | 07-05-15 | 15:59

Mark_D_NL | 07-05-15 | 15:54
====
Dat snap ik, maar dat zie ik ze toch niet doen, hen kennende.

malang | 07-05-15 | 15:59

Demonstruatie.

alshetware | 07-05-15 | 15:59

Wat een kutvolk. Opknopen die gasten

Zyrjanka | 07-05-15 | 15:58

En nu gaat het er dus over dat CNN een reportage gaat maken over Zwarte Piet. Deze reportage zal ongetwijfeld aan de kant van de zeurpieten staan, want CNN is nog linkser dan de NOS.

En zo doen deze mensen het. Ze gaan strategische bondgenootschappen aan met organisaties in het buitenland (anarchistische Engelse comedians, Amerikaanse mediabedrijven, Surinaamse en Caraïbische overheidsorganen die proberen zo veel mogelijk geld van de Nederlandse overheid te krijgen) om de Nederlanders op de knieën te krijgen.

Dat is stank voor dank, want wij betalen voor het levensonderhoud van de meeste zwarte mensen in Nederland en we hebben die eilanden waar de sociale dienst een nog groter gat in de hand heeft dan hier al drie of vier keer uit de brand geholpen.

Nequebard | 07-05-15 | 15:58

Toch als de mof gewonnen had stonden ze waarschijnlijk nogsteeds voor een hongerloon bauxiet te graven

Berthe | 07-05-15 | 15:56

@malang | 07-05-15 | 15:48
Kunnen ze dat een keer in het openbaar verkondigen. Mooie website erbij, smoelenboek etcetera. Want anders geloof ik het niet.

Mark_D_NL | 07-05-15 | 15:54

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:30
Waarom stel je zo'n rare vraag? Kun jij dat wel zien dan?
Verder heb ik het helemaal niet gehad over juridische aspecten. En of de politie nu wel of niet fout zit, daarover spreek ik geen oordeel uit.
Het gaat mij om de ongeschreven regels.
En ja, onbeschoftheidheid kan dan wel een gevoel zijn, maar dat bestaat ook en is, zeker in dit soort situaties, misschien nog wel veel belangrijker.

Vigil | 07-05-15 | 15:54

Heel goed wat hun voorouders hebben gedaan. De burgerplicht en eer van hun land verdedigd. Goed om daar een video van te zien. Maar... Wat hebben zij gedaan dan? Beetje jammer dit protest. Probeer het positief op te lossen. Of willen jullie geld? Geld als genoegdoening zeker. Gratis geld. Want de blanke heeft het aluminium en de olie gestolen zeker...
Alsof er geen ruilhandel was waarvoor gewoon betaald is. Misschien moet je naar de Surinaamse regering?

nerugaer | 07-05-15 | 15:52

Grappig dat de aanblik van negers in Nederland,zéker bij zo'n oer-hollands monument,gewoon niet went.
#... hé,dat rijmt...!#
Wij koesteren dit land,hier zijn we vrij,dus tief maar met een enkeltje terug naar Zanderij.
#... nou potverdikkie,zeg...#

R.B.Scott | 07-05-15 | 15:52

Ik zeg niets, anders wordt ik weggejorist! Pfffff.. ik kan het niet laten. WAT EEN DROEFTOETERS!!!

Stomstom | 07-05-15 | 15:50

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:36
Ben je ongesteld?

Dit was een demonstratie tijdens een herdenking. Een demo zonder vergunning nog wel. Het beroep op VvMU heeft hier dus niets mee te maken.

rara | 07-05-15 | 15:50

Ik heb zelf aangetrouwde Afrikaanse familie, véél en véél zwarter dan al die lui in dit filmpje, en die vinden het hele groepje Garioïden een enorm stelletje kneuzen.

Zelf zijn deze familieleden juist blij met NL, met de vrijheid, de welvaart, het niveau van het onderwijs en de zorg etc. en ze vinden dat Gario cum suis dan maar gewoon weg moeten gaan, als het ze niet bevalt.

Zijn mijn Afrikaanse zwarte familieleden nu ook racisten?

malang | 07-05-15 | 15:48

Wat een ongelofelijke aandachtshoeren, verwende kinderen die zich identificeren met groeperingen die echt ergens voor vochten vroeger en dan als kleine kinderen hun onbenullige shit gaan opdringen tijdens iets waarvan ze weten dat het belangerijk is voor anderen. Het is zo fucking kinderachtig, het is het niveau van dat ik ga demonstreren tegen de vroege sluitingstijd van albert heijn tijdens de slavernijherdenking. Grow the fuck up, jullie staan nergens voor jullie zijn geen black panthers, jullie bestrijden geen racisme, jullie zijn kleine mentaal onvolwassen, zoekende hypocriete kinderen.

Respeezy | 07-05-15 | 15:47

Is de term 'nee-neger' eigenlijk al gemunt?
Zoniet, bij deze.
In geval van Mispunt Dieskriemienaaasie-alarm:
Is de term 'ja-jager' eigenlijk al gemunt?
Zoniet, bij deze.
Zo, dat zou voor alle partijen afdoende moeten zijn.
*patentjes aanvraagt*

De Vrijlansier | 07-05-15 | 15:46

Lag het gemiddelde IQ maar niet op 100 maar op 130.
Zou een hoop debiliteit schelen.
Postumus | 07-05-15 | 14:14 |

Dude. Dat is nou net het idee van een index. Dat het gemiddelde op 100 ligt.

zevensprong | 07-05-15 | 15:44

Tsja...
Omdat hun opa's en oma's braaf konden doorwerken in de fabriek zonder door Duitse of Japanse onderdrukkers lastig gevallen te worden willen ze aandacht?

Amazing Tukker | 07-05-15 | 15:42

Ik moet dit topic helaas negeren, gewoon omdat het kan.

eerstneukendanpraten | 07-05-15 | 15:41

Ze hebben een punt wat betreft de herdenking van de inwoners en slachtoffers van onze overzeese gebiedsdelen. Maar gelijk de zwarte kaart en slavernij erbij betrekken maakt het weer ranzig.

070 | 07-05-15 | 15:41

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:36
Geschiedsvervalsing van het politiek correcte soort. Er is gevochten om Nederland te bevrijden van de bezetters, de moffen dus. En nergens anders voor.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 15:38

Grappig ook wel om te zien hoeveel ontevreden negers er zijn in NL. Ondertussen doen hun neven in Afrika alle moeite om dat gehate Europa te bereiken. Die zullen wel balen dat hun voorouders geen slaven waren.

Hans Hillen | 07-05-15 | 15:37

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:30
De politie had ze inderdaad allezes moeten meenemen. Gelukkig kunnen ze alsnog voor de rechter gebracht worden, omdat ze op het filmpje staan.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 15:36

rara | 07-05-15 | 15:30

Vertel eens, wat voor vreselijks hebben ze precies gezegd of gedaan?

Onbeschoft, ja, heel erg onbeschoft maar onbeschoftheid is gelukkig niet strafbaar en ik heb ze niet wat horen zeggen of een bord oid gezien.

Bovendien, juist om dit in alle vrijheid te mogen doen, daarvoor is keihard gevochten in WO2

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:36

Erger dan dat vind ik, dat ze überhaupt geen feeling hebben met diegenen, wiens ouders en voorouders in de oorlog gesneuveld of voor het leven getekend zijn.
bart1234 | 07-05-15 | 15:20
.
Zij zien alleen zichzelf als eeuwig slachtoffer. De rest van de mensen zijn hufters, blanken zeker. Het is dan misschien een stil protest, ik vind het desalniettemin om te kotsen, dat zielige kutgedrag. En zo gek vind ik de vraag van de agent om mee te komen niet, die neger heeft een huge ass rugzak om. Gezien de veiligheidssituatie van vandaag de dag kan die agent daar een bom in vermoeden. Als de man nou even gewoon met die agent was meegelopen, z'n rugzak had laten bekijken dan was er NIETS aan de hand geweest. Iedereen is op zijn hoede: publiek, beveiliging ... iedereen. Maar dat wil die zielige aandachtshoer natuurlijk weer niet zien.

Hans Hillen | 07-05-15 | 15:32

@batvoca2 | 07-05-15 | 15:18
Nee, het is een stigmatiserende en racistische term. De racist Bierings leeft zelf nog in een of ander koloniaal verleden.

rara | 07-05-15 | 15:32

Vigil | 07-05-15 | 15:13

U kunt aan het hoofd vd cameraman zien wat zijn bedoeling is?

Bovendien, iedereen heeft het recht om te filmen wat hij of zij wil op de openbare weg, dat recht is door de politie geschonden, niet meer en niet minder.

Kortom, de politie zit flink fout. Hoezeer de actie ook onbeschoft genoemd kan worden, onbeschoftheid is een gevoel.

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:30

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:11
VvMU geeft je niet het recht om altijd en overal te zeggen dan wel doen wat je wil.

rara | 07-05-15 | 15:30

Die tekst: "Black in Europe" en dan zie je zielige negers die weglopen, alsof ze door Europa uitgesloten worden. Terwijl ze dat zelf doen. In het linkje naar het verzetsmuseum lees ik: "De bauxietmijnen in Suriname en de olieraffinaderijen op Curaçao en Aruba worden voor de oorlogvoering van groot belang. Amerikaanse militairen komen deze industrieën beschermen. Suriname, de Antillen en Aruba krijgen een belangrijke plaats in de wereldpolitiek. De welvaart neemt toe. Dit versterkt ook het streven naar zelfstandigheid." Dus .... Suriname en Antillen worden rijker door WOII en toen?? Moeten we dat gedenken? Prima hoor: gefeliciteerd met het geld. Ik word zo moe van al die onvrede onder de allochtonen. Doodmoe. En al dat ge-eis om respect, maar zelf respect tonen ... enfin, het riedeltje is al 40 jaar hetzelfde. Als (ALS) er Surinamers of Antillianen gestorven zijn in WOII dan worden die ook herdacht, het is nog nooit in iemand z'n hoofd opgekomen om dat niet te doen. Overbodig statement dus.

Hans Hillen | 07-05-15 | 15:28

Complimenten voor deze actie. We zijn allemaal 2 minuten stil en daarna zijn we allemaal weer individuen die niet klakkeloos dezelfde kant op gaan.

TB2318 | 07-05-15 | 15:28

Heel opvallend dat er alleen maar blanken op de Dam staan. Terwijl 50% van de Amsterdammers toch uit allochtonen bestaat.
De enige gekleurde mensen die daar aanwezig zijn, zijn weer degenen die tijdens een dodenherdenking de slachtofferrol voor zichzelf opeisen. Alle vooroordelen weer bevestigd!

Koningin van het Bal | 07-05-15 | 15:25

Je rug toekeren naar de mensen die hun leven hebben gelaten, zodat ook zij hier in vrede kunnen leven; onwaardig! Moet je 'thuis' eens doen op een bijeenkomst van de NDP.

Tjemig | 07-05-15 | 15:25

Smakeloze kleutervertoning. Maar ja, wat verwacht je uit die intellectueel uitgedaagde hoek anders dan anti-Nederlands gezeik op ieder moment dat ze er de gelegenheid toe krijgen?
Bij dit soort figuren vraag ik me altijd af: waarom gaan jullie niet gewoon weg uit dit land waar je kennelijk zo'n pesthekel aan hebt? En, ja, ik weet het antwoord.

Regelmatig denk ik terug aan de tijd vóór internet: een dergelijke actie van respectlozen zou toen slechts door de (duidelijk gegeneerde) omstanders zijn waargenomen.

De Vrijlansier | 07-05-15 | 15:23

Haha lopen er een paar tussen die denken dat ze blank panthers zijn ofzo.... hihi

Franco 1975 | 07-05-15 | 15:23

zielig -> zichzelf..

bart1234 | 07-05-15 | 15:21

Dat deze beroepsgekwetsten niet snappen dat ze het recht om te protesteren juist aan diegenen te danken hebben die op 4 mei om 20.00 herdacht worden, is droevig.

Erger dan dat vind ik, dat ze überhaupt geen feeling hebben met diegenen, wiens ouders en voorouders in de oorlog gesneuveld of voor het leven getekend zijn.

Zij die enkel zielig als slachtoffer zien en het leed anderen demonstratief de rug toekeren, wens ik een goede reis naar een plaats, hier ver vandaan.

bart1234 | 07-05-15 | 15:20

Who cares. NEXT please

NormenEnWaarden | 07-05-15 | 15:18

iIk kan niks anders bedenken als zielige vertoning van een paar geestelijk gehandicapten.

sjobos | 07-05-15 | 15:18

Ze staan in hun recht want negers zijn in NL altijd heel erg benadeeld en hebben nog nooit subsidie geeïst, laat staan gekregen. http://joostniemoller.nl/2013/10/mau-mauen-tegen-zwarte-piet/

PrinsesStoepje | 07-05-15 | 15:18

Frans Bierings | 07-05-15 | 14:57
"Witte oud kolonialen" U ?denkt dat vooral de 80-jarigen zich hier op Geen Stijl op in uw ogen ongepaste wijze roeren? Of is het een erfelijk gen?

batvoca2 | 07-05-15 | 15:18

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:03
Ik denk niet, dat deze zgn. camaraman uit was op vrije nieuwsgaring. Het lijkt mij dat deze persoon er eerder op uit was om dit te filmen met als doel stampij te maken. En in zekere zin is dat gelukt, want het staat immers op GS.

Vigil | 07-05-15 | 15:13

Elk jaar komt er een delegatie over naar Nederland om te herdenken. Ook voor hun bijdrage wordt er een krans gelegd. Op de eilanden is er ook dodenherdenking. In Willemstad staat een beeld dat geschonken is door Nederland, als dank voor de geboden hulp en inzet tijdens wo2. Het is dus niet zo dat die aspecten buiten beschouwing worden gelaten. Wellicht wat onder belicht, dat is een mooie taak voor o.a. documentairemakers. Al met al, vind het een beetje ongepast om tijdens het volkslied de rug toe te keren, gewoon een slecht statement, maar zij leggen het vast anders uit.

Latrinalia | 07-05-15 | 15:13

niks mis met zo protesteren ,duidelijk je verhaal overbrengen en geen last zijn tot anderen.. zo kan het dus ook..

ShoveASockinit | 07-05-15 | 15:13

-weggejorist-

Rien7847 | 07-05-15 | 15:12

rara | 07-05-15 | 15:01

En wat precies 'zeiden' ze?

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:11

Hoe je van een mug een olifant kunt maken. En zijn de gevolmachtigde ministers en andere gezagsdragers uit West-Indië niet altijd aanwezig bij de herdenking? En is er niet Madurodam?

batvoca2 | 07-05-15 | 15:10

Toch ben ik van mening dat dit soort mensen niet in NL thuis horen. Zonder de linkse machthebbers in dit land - die hun idealen ons Nederlanders hebben opgedrongen - had dit land nog nog overwegend blank/Nederlands geweest. Dat had ons een hoop gezeik bespaard

dk-- | 07-05-15 | 15:08

@Frans Bierings | 07-05-15 | 14:57
Deze mensen hebben een reden om boos te zijn, helaas hebben ze geen reden om boos op MIJ te zijn.
Dus richt je boosheid op degenen die verantwoordelijk zijn voor je boosheid en laat mij met rust.
Dat heeft niets met SS te maken, en al helemaal niet met de huidige bevolking.
Overigens heb ik liever 'open ogen' in plaats van 'open grenzen'....

necrosis | 07-05-15 | 15:06

Droeftoeters.

Yvje | 07-05-15 | 15:06

Iemand ooit eens stil gestaan waar al die Surinamers en Antillianen hadden gestaan, als de Nederlanders niet hun grondstoffen hadden kunnen gebruiken? Dan had niemand van hun een Nederlands paspoort en liepen ze hooguit nog op hun plantage rond.
Toegegeven: het is een zwijgend protest (en mbt tot WOII hebben ze wellicht zelfs een punt... ja en?), maar het volkslied je rug toekeren toont toch wel een zekere minachting.

PisFinger | 07-05-15 | 15:04

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 14:48

Demonstratief is wat anders dan een demonstratie meneer de aanklager.

Kunt u uit het filmpje opmaken waar ze precies tegen 'demonstreerden'?

Moesten ze wellicht een trein halen, een vliegtuig of hebben ze een pesthekel aan het volkslied?

De echte schande is natuurlijk dat een journalist/cameraman wordt belemmerd in zijn recht op vrije nieuwsgaring cq recht op filmen op de openbare weg.

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 15:03

Frans Bierings | 07-05-15 | 14:57
Er bestaan/bestonden ook nog zoiets als ongeschreven wetten. Ongeschreven wetten, omdat niet alles zoals fatsoen en respect tot in detail in wetjes kan worden vastgelegd. Omdat dat zaken zijn, die men in de cultuur van kindsbeen af meegekregen hoort te hebben.

Vigil | 07-05-15 | 15:02

Ze vragen dag en acht om respec. Maar vertikken het om ook maar een grientje van respect op te brengen voor anderen. In dit geval tonen ze aan totaal geen respect te hebben voor al het leed in WO2.

Mark_D_NL | 07-05-15 | 15:02

@Frans Bierings | 07-05-15 | 14:57
Er is niks waardigs aan deze demonstratie. Verkeerde moment, verkeerde plaats.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 15:01

@Frans Bierings | 07-05-15 | 14:57
VvMU geeft je niet het recht om altijd en overal te zeggen wat je wil, beste jongen. Wist je dat al?

rara | 07-05-15 | 15:01

Voor zover ik heb begrepen hebben deze mensen valide redenen om boos te zijn. Zij hebben een waardige manier gekozen om te protesteren. Geen lawaai, geen spandoeken, protest in stilte. Petje af. En als je dat als witte oud koloniaal niet leuk vindt, dan mag dat ook.Allemaal vrijheid van meningsuiting (VvMU). Daar waren we toch zo trots op. Helaas belijden de meeste mensen het recht op VvMU slechts met hun eigen mond maar snoeren zij de monden van hen di een andere mening uiten. Zo ook de walgelijke sneren en beledigingen hier boven. Verder vraag ik mij af wat er met Kevin Roberson is gebeurd toen hij door die stillen werd afgevoerd. Waarom was dat? Ik heb niets gezien wat tegen welke wet dan ook was. Is de SS weer terug in Nederland? Dat heb je met open grenzen.

Frans Bierings | 07-05-15 | 14:57

@Madame Poitiers | 07-05-15 | 14:52
Quinsy is geen Afrikaan, hij is geboren op Curaçao.
Geologisch gezien een Zuid-Amerikaan.

necrosis | 07-05-15 | 14:57

"FRWolt | 07-05-15 | 14:56
love it, daar is pas slavernij zoals ze het graag zien.

Dibe | 07-05-15 | 14:56

Negerin met een hoofddoek. Pfoe

FRWolt | 07-05-15 | 14:56

De Duitsers vinden inmiddels ook al dat ze niet persoonlijk verantwoordelijk zijn voor de misdaden die hun voorouders hebben begaan. Dit kan ik prima accepteren, aangezien op een paar bejaarden na, dit ook inderdaad klopt. Op het moment dat de mensen uit het filmpje hun rug toekeren naar de samenleving tijdens een moment van eensgezindheid, lijkt het erop dat ze ons nog steeds verantwoordelijk houden voor de misdaden van onze voorouders.

heldheino | 07-05-15 | 14:55

Madame Poitiers | 07-05-15 | 14:52
Ik denk dat u dat goed ziet. Een mini clash of civilizations. Het zal ook wel niet enig journaal te zien zijn geweest.

Vigil | 07-05-15 | 14:55

Tjeemig, kijk eens vooruit ipv achteruit

Apollo | 07-05-15 | 14:54

LOL die nietsnutnegerts die , as we speak, hun eigen negerts nog als slaaf verkopen, want erfelijke slavernij is cultureel erfgoed immers ... hahaha
Envervolgens... hier de vrijheid genieten waarvoor BLANKEN HUN LEVEN geofferd hebben, te debiel.

Dibe | 07-05-15 | 14:54

Stoer hoor ,je omdraaien en weglopen tijdens het Wilhelmus...
Loop volgende keer een paar kilometer door richting Schiphol en boek een enkeltje Paramaribo;dát zou pas een protest zijn.
Maar ja,die uitkering he...

R.B.Scott | 07-05-15 | 14:53

@mallekater | 07-05-15 | 14:44
Je trekt uitkering buiten Nederland?

necrosis | 07-05-15 | 14:53

Die negers pakken het ook helemaal verkeerd aan. Op zijn Afrikaans, dus: onbeheerst, kinderlijk, driest, spotlight-geil.
-
Wat de Garianen hadden moeten doen, is een onderzoek houden onder de negers om de mening te peilen, en daar mee aan de slag gaan.
Maar nee. Gario c.s. hadden haast om met hun smoel op tv te komen, en iets zorgvuldig en gedegen uitwerken, ho maar.
-
En zo verklooiden ze de hele discussie en blijven ze doorzeiken met dit soort rariteiten. Typisch Afrikaans, sorry dat ik het zeg.

Madame Poitiers | 07-05-15 | 14:52

Deze actie is minstens goed voor een circlejerk van een week, op Joop.nl.

Veldmaarschalk Sorry | 07-05-15 | 14:50

Toch altijd grappig dat die boeroepers altijd met de verkeerde argumenten komen. Gevalletjes klokken en klepels. "Je kunt je camera nu uitzetten." -"Nee, we leven in een democratie." - WAT DE NEUK heeft dát er nou weer mee te maken, sneue droeftoeter!

Voor de rest vind ik het maar een stelletje pigmentair uitgedaagde sneue eikels. Wrong time, wrong place, mofos.

Kameroudste | 07-05-15 | 14:49

Schandalig c.q. buitengewoon onfatsoenlijk en respectloos. Bij zo'n gelegenheid ga je niet protesteren en al helemaal niet met je rug naar voren staan. Walgelijk!

Vigil | 07-05-15 | 14:49

@neemjemoederindemali | 07-05-15 | 14:44
Door zich in een demonstratie waarvoor geen vergunning was verleend met zijn zessen tegelijk demonstratief om te keren tijdens het spelen van het volkslied bij Dodenherdenking, edelachtbare.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 14:48

Gaan ze nu dobberend terug naar hun thuisland ?

Uw Verzekeringsadvis | 07-05-15 | 14:47

.. maar goed. Op de Dam moet je ook niet zijn als je oprecht iets te herdenken hebt. Zeker niet op 4 mei rond 20.00 uur.

Dan staan er veel te veel huichelaars en querulanten om zichzelf en hun eigenbelang te verkopen.

Jan Passant mk2 | 07-05-15 | 14:47

Geweldig dat dit kan in ons vrije land. Daarom her- en gedenken we vrijheid.

Mckenzie | 07-05-15 | 14:46

@met zn zessen | 07-05-15 | 14:36
Ik heb vanwege mijn werk veel te maken met Duitsers.
Als je hun vertelt dat je 'de fiets van je opa terug wil', weet vrijwel geen enkele Duitser waar je het over hebt.
De Duitsers die ik vandaag de dag spreek hebben geen zak te maken wat er ruim 70 jaar geleden is gebeurd.
Net zo min dat ik iets te maken heb met de toestand in Nederlands-Indië.
Toen bestond mijn moeder nog niet eens.....

necrosis | 07-05-15 | 14:45

Al die negerdemonstranten wordt verzocht de uitkering in te leveren.
Van een kudtland als Nederland zou ik geen cent willen krijgen...daar zou ik te trots voor zijn.

mallekater | 07-05-15 | 14:44

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 14:17

Zou je even willen duiden hoe ze de 'openbare' orde verstoord hebben?

a: ze waren keurig stil tijdens de 2 minuten stilte.
b: ze liepen weg op een rustige manier zonder iets te zeggen.
c: de enigen die wat zeiden waren 'stillen'.

neemjemoederindemali | 07-05-15 | 14:44

Hup! aaaaaaannnnndaaacchhhttttt missie geslaagd over de rug van gesneuvelde soldaten en burgers.

ikdenkwat | 07-05-15 | 14:44

Moet je voor de grap eens als blanke op een van de ABC eilanden gaan wonen. Daar ben je alleen veilig in gated communities. Daarbuiten wordt je besprongen door criminelen want je bent blank.

Dhr. de Wit | 07-05-15 | 14:44

@ Met z'n zessen: Je hebt groot gelijk. In de tijd van de slavernij was men in de arbeidersklasse in Nederland geen haar beter af dan de slaven in Suriname en werd je door dezelfde hoge heren onderdrukt.Op de schepen van de West Indische Compagnie was het nog erger. De negers die van andere negers werden gekocht en naar Amerika werden vervoerd hadden een betere overlevingskans dan de blanke matrozen, die veelal gedrost waren. Hun werkgevers waren zuinig met de zwarte koopwaar, maar niet met hun blanke werknemers.

JoopRe | 07-05-15 | 14:42

Die namen alleen al zeggen genoeg over deze gekkies.

Ommie de HaatMoker | 07-05-15 | 14:42

Een vooropgezet(!) smerig plannetje om onze dodenherdenking te misbruiken. Daarom zie ik geen enkele reden om dit goed te praten of onder het vloerkleed te vegen. Geen enkele.
.
Het is een schandalige minachting van alle 2e wereld oorlogslachtoffers.

Lupuslupus | 07-05-15 | 14:41

Tijd voor een taxocratie. Allen die belasting betalen hebben een stem. Hoe meer je afdraagt, hoe groter je stem.

Maar serieus, laat deze Garioïden eens de hand in eigen boezem steken. Er is genoeg ellende in hun eigen groep om je druk over te maken. Bijvoorbeeld oververtegenwoordiging in criminaliteit en werkloosheid, vroegtijdig schoolverlaters van ABC'ers, "vaders" die de moeder en het kind de rug toekeren en dat soort dingen.

Dhr. de Wit | 07-05-15 | 14:41

Insanyo betekent toch knettergek?
Een passende naam.

mallekater | 07-05-15 | 14:40

negers, islamieten, het wordt tijd om weer op te delen. Teveel gezeik teveel mainsteam. Dat mengen werkt niet echt, kleur bij kleur gaat redelijk. Er is schijnbaar teveel gebeurd in het verleden opdat het nu nog mixed. Point taken, optyften dan maar. Het is mij om het even.

the_hammer | 07-05-15 | 14:40

Het is een keuze, om met je rug naar de samenleving te gaan staan.

Een keuze die claimnegers en beroepsmoslims altijd weer maken. Hoe hard de samenleving ook probeert ze te helpen in hun zelfopgeworpen & welverdiende minderwaardigheidscomplex.

Jan Passant mk2 | 07-05-15 | 14:39

Als het nu nacht was geweest had ik 'guilty of being white' van Minor Threat nog even geplempt.
Gewoon om die Garioïden even met beide benen op de grond te zetten.
*geen zin in een -weggejorist-*

necrosis | 07-05-15 | 14:39

Als je precies dit moment uitkiest om te protesteren, al doe je het in stilte, dan heb je geen greintje beschaving in je donder.

JoopRe | 07-05-15 | 14:38

De mensen die gestorven zijn voor hun vrijheid draaien zich ook om.
Uit protest sta ik nu met mijn rug , al ben ik er toch wel 100 km vanaf , naar het slavenmonument.

nemeton | 07-05-15 | 14:38

En dan staan er altijd wel een paar van die protestblanken bij!
Werkelijk waar tenenkrommend!!!

Glas Koning | 07-05-15 | 14:38

Ze kunnen toch aftaaien naar een land waar ze minder last hebben van discriminatie?
Suriland of zo?
(Oh wacht, geen uitkering) of de VS misschien(Oh wacht, Baltimore, Ferguson, KKK)
Nou Rusland dan maar?

mallekater | 07-05-15 | 14:37

Waarom moeten al die herdenkingen toch in Amsterdam? In geen stad in Nederland zijn zoveel Joden met zoveel gemak weggevoerd als in Amsterdam. Zowel concreet als procentueel. Maar ja. Amsterdam. Ramt zichzelf sowieso graag op de borst. Maarhet blijft een gotpse, als die Joden- en vrijheidsdingen in Amsterdam. Steek een republikeinse vlag omhoog tijdens de inauguratie van de Koning en je wordt onmiddellijk en zonder rechtsgrond opgepakt en verwijderd. Poetin revisited. Maar wel blaten dat ze zo voor vrijheid zijn daar. In Amsterdam. Niet dus.

Tijl U | 07-05-15 | 14:37

-weggejorist-

met zn zessen | 07-05-15 | 14:36

Ha, ze kijken letterlijk de andere kant op.
Kunnen ze mooi de hedendaagse slavernij in het Midden-Oosten en Afrika zien. Ondanks dat het de Westerse landen waren die de slavernij officieel aldaar hebben afgeschaft. Dat vond den Arabier toen wel een beetje dom van ons.

Piet Karbiet | 07-05-15 | 14:33

Je zou spontaan een teringhekel aan negers krijgen, ware het niet dat de meesten gewoon helemaal tof zijn.
Dat gejank van die protestnegers echter begint me mijlen de strot uit te hangen.
Afgezien van hun gebrek aan fatsoen en respect overdrijven ze MAAAAATELOOS.

mallekater | 07-05-15 | 14:33

Zo zijn er natuurlijk vele verhalen over de gehele wereld. Denk eens aan de behandeling van de indo's en Molukkers na de WO2 en de nasleep ervan. Maar dit verhaal is er natuurlijk ook één. Ik zou er best wat meer van willen weten hoe het daar was zo ver van het front.

De Treinende Rechter | 07-05-15 | 14:32

Asimov6 | 07-05-15 | 14:27 En dat allemaal met behoud van uitkering en subsidies. Ze houden toch nog wel een beetje van ons zolang we blijven betalen.

Therapietje | 07-05-15 | 14:31

Keurig protest, maar wat is precies het doel hiervan? Jaarlijks expliciet benoemen dat zonder Suriname en de Antillen de geallieerden kansloos zouden zijn geweest tegen de Duitsers? Een surinaamse vlag naast de Marokkaanse in Utrecht? Zo gauw er iets goed gedaan wordt dient heel Nederland dit te erkennen, moeten we respect tonen, maar bij misstanden of iets wat deze groeperingen niet zint aan Nederland moeten we onze mond houden want anders is het discriminatie. Nouja, hoe dan ook bedankt voormalig kolonieën, bedankt voor de hulp, ieder bijgedragen steentje aan de overwinning voor de vrijheid was er een en verdient waardering, dus bij deze..

Tsjernodebiel | 07-05-15 | 14:31

Ze vielen misschien niemand lastig, maar het is desalniettemin behoorlijk respectloos om zoiets op een dodenherdenking te doen. Daarnaast, niemand van zowel de blanken als de zwarten die toendertijd de slavernij hebben meegemaakt leeft nu, en jaren lang is er ook niets/nauwelijks geprotesteerd door deze jongen… maar nu, omdat men steeds geiler wordt van een stukje "ach gossie zielig" media-aandacht, protesteert men steeds vaker. Deze actie is net zo nutteloos als de Zwarte Piet protestjes die ze houden. Nutteloos, verkeerd getimed, en honderd jaar te laat.
_
Wat willen ze bereiken? Willen ze "ik ben zwart en zielig" geld ontvangen? Willen ze met hun werkeloze tronie op een talkshow? Willen ze dat de blanken van nu, die in de verste verte niets met slavernij van doen hebben, hun excuses maken richting de zieligheidsindustrie?

kanon0503 | 07-05-15 | 14:30

Uitstekende reactie van de 10.000 aanwezigen om deze 6 negerts de rug toe te keren.

oranjerood | 07-05-15 | 14:29

Negroïde aandachtshoeren. Niet GS-waardig.

Reconquistador | 07-05-15 | 14:29

@Indoneesje | 07-05-15 | 14:15
Vroeger moesten Surinamers werken in de Bauxietmijnen onder het juk van de blanke racist, nu moeten ze werken in de Bauxietmijnen onder het juk van moordenaar en drugssmokkelaar Bouterse.
Maar dat is schijnbaar nog steeds de schuld van de blanke bezetter....

necrosis | 07-05-15 | 14:28

Deze mensen staan letterlijk met hun rug naar de Nederlandse maatschappij toe. Laat ze er een stevige pas in zetten en doorlopen naar een ander land.

Asimov6 | 07-05-15 | 14:27

( ) Nederland is al naar de kloten.
( ) Nederland is bijna naar de kloten.
( ) Nederland zal binnenkort naar de kloten gaan.

Klier van Bartholin | 07-05-15 | 14:27

Negers? Care....

FredPretRaket | 07-05-15 | 14:27

Ze hebben gelijk, ze horen er niet bij, maar toch blijven ze, da s gek.

Uw Verzekeringsadvis | 07-05-15 | 14:26

Ik ben het eens met hun argument dat de koloniale bijdrage aan de bevrijding van Nederland niet genoeg gewaardeerd wordt. Daar i

Deze actie van deze wannabe black panters echter is aanstellerig, en het lijkt mij dat je hiermee geen sympathie voor je positie wint.

Wat mij ergert is dat hier weer allerlei verschillende onderwerpen(WW2, slavernij,zwarte piet) met elkaar vermengd worden die niet veel met elkaar te maken hebben.
Net zoals CheGuevara-wannabe al-Jaberi kikt men er bij blijkbaar op zich als een een soort "verzetsheld" tegen "structureel racisme"/"white privilege" gezien te worden….het liefst met je "palestijnen"-sjaaltje en je anti-Pieten shirt afgevoerd worden door de ME…dat zijn het soort beelden waar ze op kikken.

Het uiteindelijke doel van deze acties lijkt echter aanzienlijk minder nobel te zijn: geld. Geld voor vermeende discriminatie, geld voor het slavernijverleden….het zijn banale eisen van een groep mensen die geen zin hebben in een normaal, productief bestaan. Racisme bestaat en het is slecht, maar er het valt erg mee in vergelijking met de VS of zo. "Blacklivesmatters" is hier echt niet van toepassing; overdreven en aanstellerig. Ik heb zat collegas van buitenlandse afkomst die gestudeerd hebben en mooie carrières hebben…die je hoor niet of nauwelijks over racisme of "structureel racisme" klagen. Die hebben een normale opleiding (dus niet "theaterwetenschappen") en een normale baan (dus niet een of andere subsidiespons in de cultuursectoor, of een "activisten" baan).

DubbelDibbel | 07-05-15 | 14:26

Ik heb mijn portie negativiteit na de fucker voor deze week wel gehad en laat deze ongezien gaan. Het wordt tijd voor tieten, vliegtuigen en mooi weer.

TheseDays00 | 07-05-15 | 14:26

rickstick19 | 07-05-15 | 14:21 Hear hear.

monmax | 07-05-15 | 14:25

@ ik doe ook mee | 07-05-15 | 14:09
De manier van protesteren op zich is oké, de setting is dat niet. Er worden op 4 mei gesneuvelde soldaten, vermoorde verzetsstrijders en burgers herdacht, dus nee, ik noem dat niet gepast.

Lewis | 07-05-15 | 14:25

Waarom geeft GS deze uitkeringstrekkers en subsidieslurpers een podium? Gewoon negeren lijkt me beter, ze haten alles wat blank of Nederlands is. Op het gratis geld na dat dan weer wel.

de uitbater | 07-05-15 | 14:25

GVD, wat doe je daar dan? Zal een dochter oid van een omgekomen soldaat achter staan.

Apollo | 07-05-15 | 14:24

dat ene zonnebril negertje... hahahaha pis bijna in mijn broek van het lachen

(c)ZWITSUL | 07-05-15 | 14:24

Waarom dragen die negers een maillot op hun kop? Gaan ze na de herdenking nog even een KFC overvallen ofzo?

aardappelninja | 07-05-15 | 14:23

Ach, ik vind het supertriest. Zeker als je de edits in het filmpje ziet. Ze wanen zich geslachtofferd alsof ze in een gesegregeerde apartheidsstaat leven, maar je ziet hoe de nederlander om hun heen reageert: niet. Maar als dit hun manier van protesteren is dan doen ze maar. Vervelend als je er direkt naast staat, maar niet verstorend. Ieder zo z'n heug en z'n meug

arbanafal | 07-05-15 | 14:23

Het wordt tijd dat mensen die het niet bevalt hier dit land gaan verlaten.

Rest In Privacy | 07-05-15 | 14:23

Een divisie van 25.700 Brazilianen vochten ook tegen de Duitsers, en de anderen Zuid-Amerikanen maakten jacht op Duitse onderzeeërs. Ook maar herdenken dus!

Inferi0r | 07-05-15 | 14:23

-weggejorist-

Care | 07-05-15 | 14:22

Keurig dat ze naar de dodenherdenking gingen. En dat ze schijt hebben aan het volkslied. Heb ik ook!

hurenisvoorpaupers | 07-05-15 | 14:22

GELUKKIG dat dit kan in Nederland. Daar gaat 4 en 5 mei namelijk over. Het protest wordt ook tamelijk waardig geuit.
JAMMER dat als je dit als blanke waagt in Suriname of op de Antillen je vrijwel zeker gelyncht wordt.

Herr Vorragend | 07-05-15 | 14:22

Man man man, ze moeten zich hartstikke kapot schamen. Het is het Nederlands volkslied op een Nederlandse dodenherdenking. De Britten, Amerikanen en Canadezen hebben net iets meer bijgedragen aan onze bevrijding dan die 10 negers die op dat moment op de koloniën woonden, maar we spelen hun volkslied toch ook niet en dat neemt toch niet weg dat we ze dankbaar zijn. Ga lekker je eigen dodenherdenking vieren daar waar je vandaan komt, of voor mijn part thuis, dan kun je alle muziek draaien die je wilt horen. Het is dan misschien beschaafd in jullie ogen, maar de manier waarop slaat werkelijk nergens op.

rickstick19 | 07-05-15 | 14:21

Wat doen die uitkeringstrekkers hier, laat ze gauw opdonderen Kunnen ze gelijk mee terug met het eerste de beste vluchtelingen bootje wat uit Afrika komt. Kunnen we ze ruilen voor een paar dobbernegers. Of krijgen we daar over een aantal jaren ook weer gedonder mee. Krijgen we weer gezeik waarom hun overovergrootouders niet ook als slaven zijn meegenomen.

Boy Cot | 07-05-15 | 14:17

De hand bijten die je voedt. Steeds maar weer. Provoceren. Iedere keer. Juist op die dag. Stelletje ongemanierde oproerapen. Flikker toch op.

vaas klaak | 07-05-15 | 14:17

Het is overigens wel verboden. Verstoring van de openbare orde.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 14:17

Deze aandoenlijke aktie zal die stoute kolonisten leren. Hebben ze niet van terug, zeker weten.

En geen kat op dat plein die snapte waar het over ging aan al die WTF-koppen te zien.

Vergeetput | 07-05-15 | 14:17

Ik vind het toch een beetje naar om te zien en ik voel mij diep geraakt. Daarnaast vind ik het niet kunnen dat cameraman meneer wordt gevraagd om zijn camera uit te zetten.

LuieAmbtenaar | 07-05-15 | 14:16

Ik snap niet dat deze mensen nog 1 minuut langer in dit uber racistische land verblijven! Maar een levelang genieten van gratis geld is natuurlijk vele malen belangrijker dan in je land van herkomst te moeten werken voor je geld. Parasiterende negers, meer niet en ook niet minder.

Indoneesje | 07-05-15 | 14:15

Triple-6 | 07-05-15 | 14:10
Goed gezegd! Niet dat jij er een dubbeltje op zou durven zetten dat het géén uitkeringstrekkers zijn, maar toch...

menzo | 07-05-15 | 14:14

Totaal ongepast van deze lieden om zich op 4 mei bij dodenherdenking om te draaien als het volkslied ten gehore wordt gebracht.

Lewis Lewinsky | 07-05-15 | 14:14

Lag het gemiddelde IQ maar niet op 100 maar op 130.

Zou een hoop debiliteit schelen.

Postumus | 07-05-15 | 14:14

Goed geïnvesteerd in camera's genoeg standpunten om het hele ritueel te volgen. Wordt het nu dan eindelijk voorjaar?

gummetjes | 07-05-15 | 14:13

Ik ben eigenlijk wel klaar met al die gekwetste zieltjes.... hou verdomme eens op met dat gezeik, zoek een baan of zo.... in ieder geval, doe iets nuttigs!

Fatwabuster | 07-05-15 | 14:12

Wel knap dat ze iedere keer iets nieuws verzinnen om tegen te protesteren.

Ars Vivendi | 07-05-15 | 14:12

Samenleven met z'n groepje treurpieten is niets. dit langs elkaar leven bevalt me wel. Dan komt de volgende stap: langs elkaar leven kan ook prima in een ander land. Ik voel me hier thuis, de treurpieten mogen vertrekken.

solcama | 07-05-15 | 14:12

Wat vinden die Garioïden eigenlijk van de 'gekozen' Bouterse?
Of kunnen ze ons daar niet genoeg schuldgevoelens mee aanpraten?

necrosis | 07-05-15 | 14:11

-weggejorist-

Jan Willem Overvecht | 07-05-15 | 14:11

De impact van WO2 op onze overzeese gebiedsdelen? Er kwamen wat even blanke maar anders geuniformeerde soldaten op bezoek. Dat was het.

Onderbelicht? STFU aandachtshoeren!

Godsammekraken | 07-05-15 | 14:10

-weggejorist-

Triple-6 | 07-05-15 | 14:10

Wat doet dit volk hier eigenlijk nog? Het is volgens hun allemaal de schuld van het koningshuis, de blanke man, het westen en Israël..

Schmutz Geilmacher | 07-05-15 | 14:10

Heftig zo'n protest. Dit laat wel zien hoe de samenleving over hun denkt als je met meer dan 1000 man je rug keert naar 6 uitkeringstrekkers.

trapz | 07-05-15 | 14:10

Dat patersige Black Power-millianten houdinkje, doet zo verkrampt theatraal aan. Ik snap dat je jezelf ermee wilt identificeren hoor. Met de "brothers & sisters" uit dat verschrikkelijke land aan de andere kant.
Maar het is zo onnodig overdreven in Nederland. Zal wel mijn calvinistische inborst zijn.

Linkse Zakkenvuller | 07-05-15 | 14:10

Toch grappig... Altijd zeuren dat ze buitengesloten worden, maar ze sluiten alleen zichzelf uit. Herdenken is toch voor alle Nederlanders?

loerelau | 07-05-15 | 14:10

Tuurlijk hebben ze een punt maar op deze manier wakkeren ze het vuurtje dat nu alleen nog maar smeult langzaam maar zeker aan tot een GRIP 4 brand.

Dhr. de Wit | 07-05-15 | 14:09

Toch een hele beschaafde manier om te protesteren? 4 en 5 mei zijn de dagen waar dit soort protest prima past. Het is de vrijheid waar voor gevochten is en eert tegelijkertijd beschaafd debat én herdenking tegelijk.

ik doe ook mee | 07-05-15 | 14:09

Godsammekraken | 07-05-15 | 14:06
Dat is in Nederland ruim genoeg om het middelpunt te worden van een nationale discussie.

menzo | 07-05-15 | 14:09

-weggejorist-

Omkoal | 07-05-15 | 14:07

Wow, het was nog veel erger! Ze waren wel met zijn zessen lijkt het! Met zijn zessen!!!

Godsammekraken | 07-05-15 | 14:06

Met je rug naar de samenleving, maar zonder verdere overlast. Iedereen blij, I guess?

Frits Spanbergen | 07-05-15 | 14:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken