Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TWEE DODEN DOOR POLITIEGEWELD GARLAND

dodeningarland.png Schokkend bericht op Villamedia, het vakblaadje voor NvJ-pijprokers, vanmorgen op hun website. Kennelijk zijn er twee mensen gestorven aan de aanwezigheid van Greet bij een cartooncompetitie. De doden vielen helaas te betreuren toen ze per ongeluk hun wapens toonden aan de bewakers van het zwaar beveiligde evenement, waarop ze prompt werden omgelegd. That's Texas for ya, zou een Texaan zeggen. Geert Wilders leek weinig onder de indruk van de dood van de twee buitenstaanders. Hij gaf zijn speech - een welbekend verhaal over vrijheid, blablabla - en verliet daarna de bijeenkomst. Zijn adjudant, Martin Bosma, reageerde wel ontdaan en uitte zich in een reactie op het drama in een enigszins lompe tweet. Die werd prompt opgepikt door trollend twitter om een grapje te maken van de zojuist verijdelde moordaanslag op een democratisch gekozen politicus. Dit alles voltrekt zich aan de vooravond van de tradionele Nederlandse dodenherdenking op 4 mei. Onder aanvoering van de Villamediaredactie zal gansch het land vanavond derhalve twee minuten stilstaan bij de twee doden, die niet bestand bleken te zijn tegen het geweld die de tentoonstelling van een collectie Mohammedcartoons met zich meebrengt. Minder, minder, minder Amerikaanse slachtoffers van politiegeweld! Daderinformatie: De nogal hard gefaalde aanslagpoging leek vooraf op twitter te worden aangekondigd, en kreeg een endorsement van een ISIS-account. Een van de mogelijke daders zou een bekeerling kunnen zijn, op te maken uit regel 206 van deze Pastebin van zijn helaas verwijderde twitteraccount: "my fam didn't trip when I became Muslim". Ook is er een eerste naam: Elton Simpson, uit Arizona en eerder al onderwerp van onderzoek naar terroristische activiteiten en afreisplannen naar Afrika. Update: Elton Simpson stond in 2011 al eens voor de rechter. Uitspraak hierrr. Quote: During the trial, the Government played some of the taped conversations between the informant, Dabla Deng, and the Defendant. One of these recordings was from July 31, 2007, more than two years before his indictment. In that recording, Mr. Simpson told Mr. Deng that Allah loves an individual who is "out there fighting [non-Muslims]" and making difficult sacrifices such as living in caves, sleeping on rocks rather than sleeping in comfortable beds and with his wife, children and nice cars. Mr. Simpson said that the reward is high because "If you get shot, or you get killed, it's [heaven] straight away." Mr. Simpson then said "[Heaven] that's what we here for...so why not take that route?" FOTO: Kiekeboe. UPDATE: En dat is twee.

Reaguursels

Inloggen

Deze bekeerling was een zwarte man. Dat is een supergevaarlijke combinatie, zie The Nation of Islam.

Jan Gerritsen9977 | 05-05-15 | 00:03

9 maanden in een vrouw dr buik gezeten, jarenlang verzorgd worden, leren praten, lopen, fietsen, eten, op bezoek bij familie, jarenlang naar school gegaan, gevochten, gelachen, studeren, rijles nemen, werken..............

En dan *Krakakaaaaaa* alles voor niets want ineens ben je doodgeknalt omdat allah dat zo leuk vind en je gelooft dat je dan in het hiernamaals komt. Wat je daar dan de hele dag gaat zitten doen is niet helemaal duidelijk.

Had je dan net zo goed niet geboren kunnen worden en zonder neer te dalen in materiele vorm op aarde, meteen rechtstreeks naar dat hiernamaals kunnen gaan?

Copycrauw | 04-05-15 | 22:57

soepjurkhaatbaarddader...... met 3x woordwaarde een topper bij scrabble

sallandstrots | 04-05-15 | 22:07

Als je daden uitvoert in naam van een geloof dan
ofwel besmet je dat geloof
ofwel ben je dat geloof.

Wat is de waarheid? En is het belangrijk? In beide gevallen is het geloof besmet.

Patatter | 04-05-15 | 21:17

Lupuslupus en Appelvink 16:57
Het is om gek van te worden, het was echt het beste land van de wereld. Alles weggegraaid verkocht, opgegeven, verkwanseld. En dit alles door hebberigheid, onkunde en lafheid.
We stemmen tegen de Europese grondwet verander je gewoon de naam hiervan en voer je het alsnog in . Overal haatpaleizen tegen de wil van de lokale bevolking. Allochtonen die hele dagen onze dochters beledigen maar aangifte doen als er ook maar een vrouw zich beledigd voelt om haar hoofddoek. De kogels vliegen door de steden , juweliers niet veilig, bejaarden niet veilig, hulpverleners, conducteurs, politie in de stress want geweld en niet goed opgeleid , terwijl de allochtonen gratis vechtsportlessen hebben gehad want daar zouden ze gedisciplineerd van worden hahaha. En als reactie sluiten ze 200 politiebureaus, verbieden ze de gloeilamp en mag je geen stofzuiger van 2000 watt want dat is slecht. Ze kunnen godverdomme nog geen trein kopen! Maar toch, je weet nooit hoe een koe een haas vangt en misschien als de verloedering en islamisering in dit tempo doorgaat dat ze het licht nog zien.

Knikkertuut | 04-05-15 | 21:16

Vies baardje heeft die kerel.
Over dodenherdenking gesproken, waar is onze zogenaamde moslim medemens? Heb er geen 1 gezien op de Dam vanavond.

Eaville | 04-05-15 | 20:25

Tee Of Cup | 04-05-15 | 19:50
Uitstaande studieschuld in USA is nu 1.200.000.000.000 dollar. Exclusief creditcards, geplunderde pensioenen en leningen bij familie. www.forbes.com/sites/specialfeatures/2...

Feynman | 04-05-15 | 19:58

@Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:50
"Vanavond herdenk ik met groot respect de mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven".

Wat ontzettend goed verwoord! En bedenk dat die vrijheid steeds nijpender wordt, beetje bij beetje, beetje bij beetje, beetje bij beetje, beetje bij beetje! Tot er nog maar zo weinig van over is, dat maar gelijk de democratie om zeep kan worden geholpen.

Tis nie waar! | 04-05-15 | 19:58

Feynman: in nl/eu is juist de middenklasse gemarginaliseerd en armbelast onder EU bewind. Hier moeten juist de kinderen studieschuld opbouwen om te kunnen studeren.

In Vs heb je juist de keuze tussen een goedkope staatsuniversiteit of bv dure ivy leugue university, ook die is voor een middenklasser nog te betalen, je moet dan wel gespaard hebben, maar sparen in vs is nog mogelijk door lage belastingdruk.

Waar in NL altijd naar wordt verwezen is de onderklasse die met 2 of drie baantjes de boel draaiende probeert te houden, dat zijn de mensen die in NL eeuwig in de uitkering zitten.......

Tee Of Cup | 04-05-15 | 19:51

Feynman: in nl/eu is juist de middenklasse gemarginaliseerd en armbelast onder EU bewind. Hier moeten juist de kinderen studieschuld opbouwen om te kunnen studeren.

In Vs heb je juist de keuze tussen een goedkope staatsuniversiteit of bv dure ivy leugue university, ook die is voor een middenklasser nog te betalen, je moet dan wel gespaard hebben, maar sparen in vs is nog mogelijk door lage belastingdruk.

Waar in NL altijd naar wordt verwezen is de onderklasse die met 2 of drie baantjes de boel draaiende probeert te houden, dat zijn de mensen die in NL eeuwig in de uitkering zitten.......

Tee Of Cup | 04-05-15 | 19:50

In VS is tov europa een hoog percentage christenen en een zeer laag percentage moslimgelovigen.

Toch weten ze in de vs de boel beter in kaart te krijgen dan in belgie, frankrijk en nl.

In tijd van spanningen moet je alle risico's uitbannen, je kunt spanningen niet bagataliseren of bv juist de boodschapper gering gaan inschatten.....

Actie vraagt reactie zeg maar.

Tee Of Cup | 04-05-15 | 19:40

De "heeft niks met islam te maken" motor is al weer in de hoogste versnelling gezet in de NL media, die overigens laf genoeg zo min mogelijk laten zien en de zaak half boycotten (want immers Wilders). Om alles te zien moest ik naar SKY tv gaan voor de volledige scope

telelezer | 04-05-15 | 19:39

ET TU BRUTE(Brute = Geenstijl..): Wilders was al een half uur vertrokken VOORDAT de aanslag plaats vond! Dus wat in het artikel staat dat Wilders "weinig onder de indruk was van de dood" van die twee IS ONJUIST! Wilders was wel degelijk geschokt. Zie zijn tweets en zijn website

telelezer | 04-05-15 | 19:35

Kopje thee drinken had misschien geholpen

Handsomeboy | 04-05-15 | 19:18

Gerry van der List van Elsevier roept op om Wilders alle steun te geven in zijn strijd tegen vrijheid van meningsuiting.
Welke van de andere bange, laffe en slappe hap journalisten volgen?

lanexx | 04-05-15 | 17:14

Heel die religie lijkt misselijkmakend als dit soort apen op de foto ziet.

fuuten | 04-05-15 | 17:14

Ik had die mooie vrijheid graag behouden voor mijn kinderen en kleinkind. Het is gewoon bizar dat ik me nu vaak grote zorgen maak over hun toekomst, zorgen die ik tot zo'n 15 a 20 jaar geleden niet kende. En waar onze falende, jarenlang wegkijkende overheid voor een groot deel debet aan is.
appelvink | 04-05-15 | 16:34
======
Ja ik had de vrijheid die wij gekend hebben ook zó graag behouden voor mijn kinderen maar er zijn al jaren krachten aan de gang die bezig zijn om dat van hen af te nemen. Voorbeelden te over.
.
Vaak heb ik er slapeloze nachten van. Maar gelukkig zullen zij mij later NIET vragen: "waarom heb je dit laten gebeuren, waarom heb je onze vrijheid verkwanseld"? Oók en vooràl daarom: PVV-stemmer van het eerste uur. Of het heeft geholpen zal de tijd leren maar iets anders zou ik echt niet weten. Noem het maar de laatste strohalm...Voordat we in een inktzwarte toekomst belanden waarbij de nazi's koorknaapjes zullen blijken te zijn geweest.
.
Somber? Nou dat is eigenlijk veel te zwak uitgedrukt. Ik zou zó graag ergens een lichtpuntje zien. Maar niemand die mij die aanreikt..

Lupuslupus | 04-05-15 | 16:57

J.R. Thorbecke | 04-05-15 | 16:53
Het is ook niet de kostenkant die fataal is, maar de financieringskant.

Feynman | 04-05-15 | 16:56

Feynman | 04-05-15 | 16:21
U straalt wel erg weinig optimisme uit en u heeft wel erg weinig vertrouwen in de westerse veerkracht. De VS is al lang en breed op de goede weg terug (ondanks Obama) en hopelijk volgen wij in NW-Europa, ondanks het gedrocht in Brussel, snel.

Qua studiekosten. Eens even nagezocht wat dat kost bij een willekeurige universiteit: Florida State University, een redelijke universiteit ook nog, vraagt USD 6.500 aan tuition fee. Onderdak, boeken en eten kost nog eens USD 11.000 ( admissions.fsu.edu/freshman/finances/c... ). Dat lijkt me toch allemaal niet zo heel erg veel? Dat is USD 1.300 per maand voor bed, brood, bad én, uhm, studie. Vind ik niet veel.

Rest In Privacy | 04-05-15 | 16:53

De zwarte gemeenschap in de USA wordt al jaren opgehitst door volgelingen van Farrakhan en "dominee" Al Sharpton. Zorgvuldig gecultiveerd slachtofferschap creëert gewillige volgelingen die maar een klein zetje nodig hebben om tot geweld over te gaan. Of dacht u dat ze in Baltimore en Ferguson "spontaan" zijn gaan rellen? Haat tegen blanken wordt er op veel plekken zorgvuldig ingestampt. En vergis je niet in de invloed die islamitische predikers momenteel hebben op de zwarte jeugd.

PrinsesStoepje | 04-05-15 | 16:37

@Lupuslupus | 04-05-15 | 15:27 Ik ben het hartgrondig met u eens.
De "onwetenden" beseffen ook totaal niet hoe triest het voelt ons land op dit hellend vlak te zien afglijden. En dat het tempo waarin dit gebeurt, beangstigend is voor diegenen die die grote vrijheid bewust hebben meegemaakt.
Ik had die mooie vrijheid graag behouden voor mijn kinderen en kleinkind. Het is gewoon bizar dat ik me nu vaak grote zorgen maak over hun toekomst, zorgen die ik tot zo'n 15 a 20 jaar geleden niet kende. En waar onze falende, jarenlang wegkijkende overheid voor een groot deel debet aan is.

appelvink | 04-05-15 | 16:34

J.R. Thorbecke | 04-05-15 | 16:09
Dat het in USA beter gaat volgt volgens uw eigen bron uit een wereldwijde trend. De wereld is inderdaad bezig met een tweede drooglegging met dezelfde resultaten als de eerste.

Derde wereldlanden zoals Indonesië kloten aan de ene kant aan met executies, maar hebben aan de andere kant wel een beleid dat alcoholisten en junks door de politie afgehaald kunnen worden op aanwijzing van de familie.

Wat voor leven een kind gaat leiden is in USA nu een functie van het inkomen van de ouders. Zelfs de middenklasse kan het eigenlijk niet betalen om kinderen naar de universiteit te zenden. In de onderklasse moet je geluk hebben op een beurs. Een belastingprogramma om gaan werken te belonen is zinloos als je voor het werk niet kon studeren.

De rente op studieschuld is nu over de 8% daar en vormt net zoals de miljard vanuit het CJIB hier een niet meer weg te denken bijdrage aan de belastingafdracht. In het Westen wordt echt genoeg belasting geïnd om iedereen gratis te laten studeren. Reeksen van Westerse landen die wel met geld om kunnen gaan bewijzen dat.

USA en Europa delen een heel fundamenteel probleem. Ze zijn voor productie afhankelijk van Brazilië, India, China, Rusland, Mexico en dergelijke. Hoge minimumlonen en nieuwe regels gingen hand in hand met de export van fabrieken naar vrije lage lonen landen. Werkeloosheid in het Westen explodeert, echte productie daalt en de consumptie is steeds afhankelijker van import.

Ondertussen zitten we vooral te kijken of we het beter doen dan een ander Westers land, en niet of we het meeste uit onszelf halen.

Feynman | 04-05-15 | 16:21

Feynman | 04-05-15 | 15:55
Amerika is gewelddadiger. Dat ligt aan een heleboel dingen. Maar dat neemt niet weg dat het steeds beter gaat: www.slate.com/content/dam/slate/articl... . Zeker relatief. Als drugs nu eindelijk gelegaliseerd zouden worden, dan neemt het aantal moorden nog veel verder af. Net als na de her-legalisering van alcohol. Mensen vastzetten om drugsgebruik is ridicuul.

Dat sociaal-economisch element dat je benoemt op het einde proeft een beetje als 'het is eigenlijk onze blanke schuld'. De VS heeft genoeg programma's om mensen die aan het werk willen te steunen (zie bijvoorbeeld de Earned Income Tax Credit-systeem). Alleen moet je in de VS inderdaad wat meer zelf regelen. Hier in Europa kijken we bij elke tegenwind naar de staat. Laten we eens over veertig jaar kijken wie het beter heeft gedaan. Ik zet mijn geld in op de VS. U?

Rest In Privacy | 04-05-15 | 16:09

"Terreur werkt: Media censureren deze cartoons Mohammed na aanslag in Texas"
lees op:xandernieuws.punt.nl

Snowy2000 | 04-05-15 | 16:08

Inderdaad, vrijheid of islam?
Niet lomp maar de bittere realiteit.
Nu kunnen we nog kiezen...

Desmoulins | 04-05-15 | 16:07

Mark_D_NL | 04-05-15 | 15:45
Stond vanochtend weer eens in de ogen te kijken van een aangespoelde Dobberman.
Dobberman presteert het om mensen met wilde armgebaren naar z´n starbucksbekertje te wijzen. Dobberman snapt niet dat dit nogal agressief overkomt, en tegen hem werkt. Mensen lopen met vertrokken gezichten om Dobberman heen.

Dobberman is sowieso niet erg van de intellegentsia. Voordat hij voet aan wal zette, had hij op z´n minst zich kunnen inlezen. Ach ja joh, wat doet mijn mening er nou toe. Wat weet ik er nou van.

chicago river | 04-05-15 | 16:01

@Mark_D_NL | 04-05-15 | 15:38
Zo voel ik dat ook. Vooral de laatste jaren worden we flink uitgemolken op alle gebieden. Maar nooit en tenimmer zal ik zomaar kanonnenvlees worden en mijn huid duur verkopen.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 16:00

@Lupuslupus | 04-05-15 | 15:27
Mooi gezegd! Klopt helemaal wat u zegt over lieden die de vrijheid niet *echt* hebben meegemaakt.
"Wir haben es nicht gewußt" gaat niet meer op vandaag de dag.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 15:57

J.R. Thorbecke | 04-05-15 | 14:41
928 op 325 miljoen is niet zo veel. Totdat je ziet dat 4 op 163 miljoen (17 NL + 65 UK + 81 D) ook tot de mogelijkheden behoort. Er zit dus ruim een factor HONDERD tussen. Dan kan je debatteren of wij nu zo sprookjesachtig vredelievend zijn, of zij zo gewelddadig. Dat is puur een keuze welke subjectieve kreten je aan welke objectieve waarneming wilt plakken.

Daarna stel je zo ongeveer voor de 928 politiemoorden van USA te beschouwen ten opzichte van de 127 agenten die sneuvelden tijdens de dienst. U hoorde daar mij nog niet over, omdat het gesprek nog niet die wending had genomen. USA zit vrij ver in de geweldsescalatie, iets wat ik betreur en hoop dat we dat niet Europees gaan overnemen.

Voor iedere dode agent zien we in USA ruim 7 dode niet-agenten. Om in Vietnamese kill ratio`s te denken. In Groot-Brittanië is die verhouding slechts 1 op 1. Voor Nederland en Duitsland is die vergelijking geeneens te maken. Daar reist de kill ratio af naar oneindig.

Aangezien ik agenten liever niet à la meneer Dredd in de positie wil brengen van rechter, jury & beul lijkt me het prettiger te streven naar een situatie waarbij criminelen maximaal levenslang gestraft worden zonder enig uitzicht op gratie of rehabilitatie. We hebben nu al genoeg gerechtelijke dwalingen na jaren van onderzoek, dus ik zie het niet zo zitten dat te gaan beperken tot delen van seconden bij een doodsbange agent.

Oorzaken in USA is niet alleen wapenbezit, maar ook gebrek aan ontplooiingsmogelijkheden voor hele delen van de bevolking, een slecht sociaal vangnet, een verharding van de samenleving die wij ook ontwikkelen en zo verder.

Feynman | 04-05-15 | 15:55

Dit geeft zijn gelijk nogmaals aan. Geradicaliseerde Moslims verdienen geen plaats in de Westerse samenleving en mogen enkeltje Midden Oosten krijgen.

jvlaam2 | 04-05-15 | 15:45

@Asmodean | 04-05-15 | 14:23
Er was vroeger veeeel meer vrijheid. Laat jij je blonde Hollandse dochter van 15 nog alleen in het donker naar huis fietsen na een bezoekje aan een vriendin of een schoolfeest. Nee dus. En dat deden we in de jaren 80 nog wel. En dat is dus vrijheid die ingeperkt is door o.a. de massa immigratie en het wegkijken. Zweden heeft het hoogste % verkrachtingen en moet je eens kijken naar het gemiddelde daderprofiel. Vrijheid is ook dat je gewoon op straat kan lopen zonder angst. En die angst zit er aardig in op veel plekken in Nederland.

Mark_D_NL | 04-05-15 | 15:45

hadden ze hier ook moeten doen met zo'n jason walters, gewoon doodvermoorden die honden.

nikkipikki | 04-05-15 | 15:44

@Dhr. de Wit | 04-05-15 | 14:40
Ze kunnen de waarheid niet aan, dat staat vast. Maar tevens hangen velen van deze mensen de waarheid aan die algemeen geaccepteerd is in Nederland. Dus de "weg met ons: waarheid. Een waarheid die geheel gecreëerd is om het volk dom en onwetend te houden. Deze mensen hebben niet echt door dat ze langzaam zin gaan behoren tot 2e rangs burgers. Burgers die wel mogen betalen en mogen stemmen. Maar die verder worden gezien als melkkoeien, stemvee en in een later stadium als kanonnen vlees.

Mark_D_NL | 04-05-15 | 15:38

Mike Oxlong | 04-05-15 | 15:25
Ik kan het mis hebben: maar iets zegt me dat je het wel ok vindt, al die aanslagenmannetjes die doden op hun geweten hebben. Ik vertrouw jou voor geen meter, Mike Oxlong. Je doet er verdomd laconiek over.

chicago river | 04-05-15 | 15:31

Mike Oxlong | 04-05-15 | 15:20
Gaan we ´voetbalsupporters´ (ook nog eens een keer Feyenoord) nu ook al vergelijken met gewapende malloten die het woord van hun profeetje moeten ´afdwingen´´?. Man ben jij van het pad af.
En die ´fanatici´ in dat centre in Dallas Texas, dat zijn mensen die nog niet in hun 9e leven naar een wapen zouden grijpen.
Jij, Oxlong, bent rijp voor de inrichting.

chicago river | 04-05-15 | 15:29

Kom maar eens op met ECHTE argumenten waarom het niet waar zou zijn dat we tegenwoordig minder vrijheid dan vroeger.
Dhr. de Wit | 04-05-15 | 14:37
----
Er zijn nou eenmaal lieden die de vrijheid die wij vanaf 1945 tientallen jaren gekend hebben, niet beleefd hebben omdat ze toen gewoon nog niet bestonden. Daarom vinden ze dat wij nu in een "vrij" land leven en de hele rij die u - zeer terecht - hebt geschreven, als onzin afdoen. Dat is niet alleen beledigend maar ook heel erg dom.
----
Dommer kun je ze niet hebben maar zelfs domheid kan in dit internet-tijdperk nóóit te verontschuldigen zijn.

Lupuslupus | 04-05-15 | 15:27

Jan Passant mk2 | 04-05-15 | 15:13

Ik volg niet. Dat scheelt een hoop ridders.

Mike Oxlong | 04-05-15 | 15:25

chicago river | 04-05-15 | 14:59
Wanneer fanatici het aan de stok krijgen met fanatici mag je deze poep verwachten.
Dit heeft ook met het vrije woord geen ene reet uit te staan want iedereen weet inmiddels wel wie wat waar van vind.
Dit is inmiddels gelijk geworden aan met een Feyenoordshirt de F-side opzoeken en verkondigen dat ze in Rotterdam toch ook best leuk voetballen.
Ook een mening waarbij na verkondiging de ME met gevaar voor eigen leven mag uitrukken.

Mike Oxlong | 04-05-15 | 15:20

@Mike Oxlong | 04-05-15 | 14:55
Kan je het niet hebben dat JOUW ridders telkens weer aan de verkeerde kant staan?
Hoe je dat ook spint en draait van nijd.

Jan Passant mk2 | 04-05-15 | 15:13

Mike Oxlong | 04-05-15 | 14:55
Jij bent niet goed bij je hoofd, Oxlong.
Paar uur geleden een agent in z´n been geschoten, en met als doel de ruimte binnendringen. Wat begrijp jij daar niet aan, en wat beweegt jou om daar zo vals over te doen.

chicago river | 04-05-15 | 14:59

Gut o gut onze ridder van het vrije woord heeft weer een akkefietje met de ridders zijn debiele pet peeve religie.
De sneue stompzinnigheid van de aanslag loopt in ieder geval niet uit de pas met de sneue stompzinnigheid van de spreker.

Ik vrees dat deze tiet weer tot de laatste druppel leeg wordt gezogen.

Mike Oxlong | 04-05-15 | 14:55


@Gaul Shaarad | 04-05-15 | 14:21
Het laatste redmiddel van de utopische multicul van de cultuurrelativerende linkse kerk, is wetgeving omtrent hun favoriete term: islamofobie.
.
____________
.
O ironie.
De natte droom van links, een multiculturele samenleving,
wordt, als de islamisten het voor het zeggen hebben op dag een meteen gesloopt en door een mono'culturele' barbarij vervangen.
En dan hoef je niet te raden welke dat dan zal zijn.

donjon | 04-05-15 | 14:55

Goede actie van die agenten ! Opgeruimd staat netjes.

vivaldi | 04-05-15 | 14:54

Die laatste update ook. Volgens mij moet je wel psychisch gestoord zijn om iets met de islam van doen te willen hebben.

roze_bril | 04-05-15 | 14:52

Reken maar dat ze er in de U.S. niet zo dom omheen lullen als hier. vvmu is daar nog steeds een dingetje.

frank4444 | 04-05-15 | 14:49

Feynman | 04-05-15 | 14:31
Ik vind 928 op 325 miljoen inwoners ook niet zo veel. Het lijkt dat u vindt dat ik geschokt moet zijn, maar dat ben ik niet. Als onderzoek uitwijst dat de agent in kwestie onnodig heeft geschoten, dan wordt deze gewoon vervolgd. Bovendien zal er naar aanleiding van de commotie van het neerschieten van zwarte criminelen de laatste tijd ongetwijfeld nieuwe beleidslijnen worden uitgezet.

Wat ik echter veel kwalijker vind: Er zijn in de VS 127 agenten gedood in 2014 (daar hoor ik u dan weer met geen woord over). Dat zullen er in Europa ook veel minder zijn. Het enige wat ik eruit haal is dat ze in de VS sneller naar hun wapen grijpen. Zowel criminelen en daarop de politie. Dat is al eeuwen zo.

Toch heb ik het gevoel dat ze in de VS qua politie op de goede weg zijn en dat de criminaliteit daar al een tijd daalt. Ik heb ook extreem het gevoel dat de Amerikaanse politie beter voor haar burgers zorgt dan de Nederlandse politie. Iets van het belang van de burgers eerst. In Nederland gaan mensen niet eens meer aangifte doen en presenteren we het later als vermindering van de criminaliteit.

Dus, wat de reden van uw aanval op de Amerikaanse politie ook moge zijn. En wat dit ook in vredesnaam te maken heeft met deze aanslag. Voor uw statistieken voor 2015 kunt u er dus sinds vandaag twee bijschrijven.

Clear eyes. Full hearts. Can't lose.

Rest In Privacy | 04-05-15 | 14:41

@Mark_D_NL | 04-05-15 | 14:16
Er zijn reaguurders die mij een aansteller noemen. Dat soort mensen kunnen de waarheid gewoon niet aan.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 14:40

Zouden we in 1938 of 1939 een tentoonstelling met Hitler-cartoons kunnen hebben gehad? Volgens mij was het toen een bevriend staatshoofd net zoals de islam nu een 'bevriende' religie is

Islamofiel | 04-05-15 | 14:37

@Asmodean | 04-05-15 | 14:23
Lekker makkelijke jij-bak. Ben ik inmiddels immuun voor, net als voor emotionele chantage.
Kom maar eens op met ECHTE argumenten waarom het niet waar zou zijn dat we tegenwoordig minder vrijheid dan vroeger.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 14:37

Rutte vraagt ons , het volk om te discrimineren. Waarom ? Hij zegt waakzaam en alert te zijn. Ik ga er van uit dat ik niet alert moet zijn op een bejaard omaatje , Sterre of Frederic-Marq.

ja,diedus! | 04-05-15 | 14:34

@enra | 04-05-15 | 14:20
Je leest zijn verhaal fout.

Où est Charlie? | 04-05-15 | 14:33

J.R. Thorbecke | 04-05-15 | 14:10
Nou laten we dan eerst wat duidelijkere data nemen. www.theguardian.com/us-news/2015/mar/0... an average of 928 per year

En dat eens vergelijken met bijvoorbeeld Duitsland. 1 per jaar, alleen in Bavaria. en.wikipedia.org/wiki/List_of_killings... of Groot Brittannië en.wikipedia.org/wiki/List_of_killings... zelfde verhaal. Het kleine Nederland is dus zelfs voor Europese begrippen met twee gestorven slachtoffers lekker bezig. www.blikopnieuws.nl/2015/rijksrecherch...

Een directe vergelijking tussen USA en NL zou met uw factor 20 moeten uitkomen op 40 sterfgevallen, in plaats van de 928 per jaar gemiddeld over acht jaar uit The Guardian. USA maakt nog 23,2 keer meer doden dan u verwacht op basis van bevolkingsgrootteverschil. Een getal wat nog verder oploopt als we direct vergelijken met het grotere Duitsland of het Verenigd Koninkrijk. Twee landen uit de EU die samen even veel slachtoffers maakten als onze Nederlandse politie.

Usa heeft 325 miljoen inwoners, Nederland 16,8 dus uw schatting van 20 komt redelijk overeen met de 19,3 voor 2015.

Feynman | 04-05-15 | 14:31

Asmodean | 04-05-15 | 14:23
We hebben in Nederland helemaal geen kranten die bepaalde zaken niet durven af te drukken, geen cabaretiers die over bepaalde zaken geen grappen durven te maken of politici die uit angst standpunten innemen die ze in andere situaties waar ze niet bang zijn nooit zouden innemen. Als laatste het voorbeeld van D66/GL-achtige partijen die vooraan staan om het homo- en vrouwenstandpunt van de SGP verketteren, of iets zeggen over de vleesindustrie, maar die nog nooit iets naars hebben gezegd over de positie van de vrouw of homo binnen de islam.

Als er nu een ezelsproces was en het zou niet het christendom maar de islam betreffen, dan zou progressief Nederland de betreffende schrijver een radicaal noemen. Dit terwijl het vroeger een voorvechter van de vooruitgang zou zijn genoemd.

Er was vroeger wel degelijk een stuk meer vrijheid. En we hebben tussen neus en lippen door al zoveel ingeleverd dat ik me afvraag wat we morgen vieren.

Rest In Privacy | 04-05-15 | 14:31

Islamitisch terreur niet beperkt tot Tsjeteense Boston Bombers en 9/11.
Verkort lijstje met mafketels, wat al begon in het jaar 1972.

14 april 1972: Ten members of a local mosque phone in a false alarm and then ambush responding officers, killing one.

18 juli 1973: Nation of Islam members shoot seven members of a family to death in cold blood, including four children. A defendant in the case is later murdered in prison on orders from Elijah Muhammad.

5 November 1990: NY City. Een Rabbi wordt vermoord bij een hotel.

Er zijn 8 ´gevallen´ tussen 2002-en2003 waar muslim snipers in de VS hun kulcultuurtje proberen te ´claimen´, als je begrijpt, wat ik bedoel.

22 Oktober 2002, Aspen. Bussjoof gedood door islamtische sniper. Enkele dagen ervoor hetzelfde met een onschuldige mevrouw in een parking lot, gedood door een veroordeelde islamitische sniper.

28 juli 2006, Seattle. Booslim gijzelt een meisje, neemt haar mee naar een Joodse winkel, schiet 6 vrouwen neer, waaronder 1 dode.

6 Maart 2014, Port Bolivar, Texas. Moslimvader knalt zijn eigen dochter en haar lief naar de einden der tijden, want dochter was lesbisch. Pa laat een Koran achter, opengeslagen op de pagina waarin de held Muhammad homoliefde veroordeelt. Want je moet daar natuurlijk enorme problemen mee hebben, als echte vent.

chicago river | 04-05-15 | 14:30

Het begint een beetje veel eentonig te worden hier.
Maar ja, iets anders dan de booslims verder de thypus te wensen kom ik ook niet.
Heeft misschien nog iemand een goed recept om zo'n booslim voor consumptie te kunnen laten garen?

McMarx | 04-05-15 | 14:29

Counter-Jihad wordt in Nederland systematisch vertaald met anti-Islam.

Hoogeveen | 04-05-15 | 14:26

Als we dan ook maar zo wijs zijn, om de kransen en gedenkstukken te bewaken, dan wel er s,nachts een kamera op te zetten, want heb het vermoeden dat ze weer een ,punt, willen maken.

Archy Bunker | 04-05-15 | 14:24

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:50
Aansteller. Hoe walgelijk het ook is dat Wilders beveiligd moet worden, het slaat echt helemaal nergens op om te stellen dat er vroeger meer vrijheid was.

Asmodean | 04-05-15 | 14:23

@hipocritisch | 04-05-15 | 14:07
Goed punt man!!!!!
Heb je nog meer wijsheden?

Où est Charlie? | 04-05-15 | 14:22

@Wonderful-Life | 04-05-15 | 13:58
Eigenlijk is hier al veel naar de kloten. Tot nu toe is dat nog niet geheel duidelijk, door bagatellisering van dit alles door de vrijwel uitsluitend linkse media. Maar als deze zomer IS dood en verderft gaat zaaien in de Europese steden, wordt wegkijken zelfs door oikofoben steeds moeilijker. Dat kan tevens de opmaat zijn tot een gigantische polarisering op dit continent. Het laatste redmiddel van de utopische multicul van de cultuurrelativerende linkse kerk, is wetgeving omtrent hun favoriete term: islamofobie. Alleen daar trappen zeer veel mensen niet langer in.
.
*Islamophobia is a word created by fascists, used by cowards, to manipulate morons*

Gaul Shaarad | 04-05-15 | 14:21

Afgeschminkte Bassie | 04-05-15 | 14:09

Kip of het ei verhaal helemaal chronologisch verkeerd benoemd in jouw plempsel.
Je eet eerst en dan ga je schijten dat is de volgorde.
De Islam heeft wat gezaaid waar als gevolg een Geert uit ontstaan is en waar de analfabeten geen ander antwoord op hebben dan schieten en kophakken.
Waarop Geert en consorten die volgorde nogmaals in de schijnwerpers willen zetten. Met als gevolg een actie die blijkbaar uitgelegd moet worden zoals in jouw plempsel.
Roze of een pikzwarte bril draag jij?

enra | 04-05-15 | 14:20

geen onschuldige slachtoffers, maar wel 2 idioten minder op de wereld.

zundapp517 | 04-05-15 | 14:20

@Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:50
+ triljard miljoen heel veel.

Mark_D_NL | 04-05-15 | 14:16

Dader probeerde naar Somalie af te reizen, maar werd telkens verhinderd, omdat een "afvallige" in zijn omgeving zou spioneren voor de FBI. Daarom kwam hij tot zijn lokale terreurdaad.

Jérôme kan Vlaveren | 04-05-15 | 14:15

Sinds 11/9 lijkt kwantiteit belangrijker dan de kwaliteit van een aanslag. Deze aanslag is dan ook wel het hilarische dieptepunt in de reeks.

ren-forrest-ren-e | 04-05-15 | 14:14

toetanchamon | 04-05-15 | 13:57
Beetje naief dit. Kijk naar Rusland. Is grotendeels geen achtergesteld gebied, maar het lukt de Poetin brigade toch goed om de propaganda machine draaiende te houden. Veel Russen geloven toch echt dat het westen hen kapot wil maken en Rusland zal binnenvallen binnen niet afzienbare tijd. Ik wil hier geen discussie starten over pro of contra Poetin/het westen. Het gaat er om dat ook wanneer er informatie ten overvloedde is, mensen heus niet altijd een vrije keuze hebben of maken. Onderschat propaganda niet. verrek, kijk alleen al wat er hier wordt gepost. Wat is nu precies gebaseerd op feiten, werkelijke eigen ervaringen of onderbuikgevoel. Zeg het maar.

Pieleke | 04-05-15 | 14:14

Vanavond dan braaf vieren dat we bevrijd zijn van de slechte Duitsers in 45, terwijl nu alle kopvodjes en haatbaardjes en "neukjedemoeder" jeugdigen in rap tempo de boel komen bezetten en jouw vrijheid komen afnemen.
Rmathijs | 04-05-15 | 14:08
=
+100!! helemaal terecht!

meneer Q | 04-05-15 | 14:11

@frank4444 | 04-05-15 | 13:49
Hij was geen Duitser maar een Oostenrijker....

necrosis | 04-05-15 | 14:11

Feynman | 04-05-15 | 14:04
Maar wat is je punt? Dat ze in de VS sneller schieten dan in de UK of NL? Mijn reactie is dat wanneer er in Nederland vier criminelen per maand zouden worden neergeschoten tijdens politieacties, vanuit gaande dat deze terecht zijn neergeschoten, dat ik dat niet zo veel zou vinden. Met de cijfers in het andere artikel zouden het er 1,7 per maand zijn.
Zou je in Nederland 1,7 politiedoden per maand veel vinden?

Rest In Privacy | 04-05-15 | 14:10

Veelzeggend hoe dit op het NOS journaal wordt bericht. "Op allerlei media platforms GONST het van de geruchten dat het in naam van IS is gebeurt. Het is hier behoorlijke groot nieuws. Men plaats het in het kader van "de aanslag tegen de vrijheid van meningsuiting, maar dit is toch echt wel een heel duidelijke anti-islam bijeenkomst." De hele toon van de berichtgeving is dat dit een provocerende bijeenkomst was en dat de media en al die foute mensen op de social media gretig de islam weer de schuld te geven. Ze hebben er om gevraagd, dit was onfatsoenlijk mensen, logisch dat je dan onder vuur wordt genomen.
Ik ben even stil.

Afgeschminkte Bassie | 04-05-15 | 14:09

@Cuyahoga | 04-05-15 | 13:28
Als je een grote zure linkse zeur wil zijn, zou je kunnen stellen dat hij een dag te vroeg is. Vrijheid of islam zou een meer logische opmerking zijn op Bevrijdingsdag ipv dodenherdenking. Nogmaals een ieder die over Bosma heen valt is te typeren als linkse zure zeikerd.

head_pend_jervin | 04-05-15 | 14:09

Vanavond dan braaf vieren dat we bevrijd zijn van de slechte Duitsers in 45, terwijl nu alle kopvodjes en haatbaardjes en "neukjedemoeder" jeugdigen in rap tempo de boel komen bezetten en jouw vrijheid komen afnemen.

Rmathijs | 04-05-15 | 14:08

It was a "draw muhammed" contest, not a "Draw, Muhammed!" contest.

right, not wrong | 04-05-15 | 14:08

Toetanchamon|04-05-15|13:57
Jij lult maar een eind weg he?

frank4444 | 04-05-15 | 14:07

iedereen hier weer in een pavlov-reactie islam en links de schuld geven, het heeft natuurlijk niks te maken met de Amerikaanse schietwapencultuur, die vooral christelijk en heel erg rechts is. wie kijkt er nu weg?

hipocritisch | 04-05-15 | 14:07

@ Van Rossem:
Waarom zo'n zinnetje als 'Hij gaf zijn speech - een welbekend verhaal over vrijheid, blablabla...'?
Al herhaalt GW sinds jaren overal zijn boodschap in telkens aangepaste vorm, is die boodschap daarom minder relevant dan gisteren, of eergisteren, of vorig jaar? Integendeel.
De gewonde beveiliger en de twee dode islamofascisten in Texas illustreren voor de zoveelste keer waar het anno 2015 werkelijk om draait.

De Vrijlansier | 04-05-15 | 14:06

@J.R. Thorbecke | 04-05-15 | 13:55
Als het in een EU was gebeurt had je een punt. Maar kijk naar dat bedorven werelddeel de VS en zie hoe daar de politie de laatste tijd functioneert.
Kijk even hoe politici daar te werk gaan naar de pers toe, laat staan wat dit soort voor en burger over hebben. https://www.youtube.com/watch?v=QbpxVO-mnYU

toetanchamon | 04-05-15 | 14:05

Nog zo'n les uit WWII de nazies sprongen een gat in de lucht bij het zien van de Nederlandse archieven. Zal het leger onder de vlag van de halvemaan dat ook doen bij het uitpluizen van de database die opgeslagen is door onze leiders?
Vrijheid is vertrouwen en gebaseerd op respect. Niet op het voldoen aan een collectief/sociaal opgelegde mening.

enra | 04-05-15 | 14:03

Haha stelletje faalhazen worden ze alleen zelf neergeknald, was vast de wil van Allah.

+100 voor de beveiliging

Poepus | 04-05-15 | 14:01

@très cool | 04-05-15 | 13:45
Dat vind ik ook het ergste met dit soort dingen.
Van die wegkijkers, appeasers, vollidioten, correctmenschen, zuchtmeisjes, kruidenvrouwtjes, paarse broeken, islamofielen en de rest van achterlijk Nederland hun drek komt spuien.

Man, man, dat zijn gewoon mensen die in jouw straat kunnen wonen, in jouw winkel komen of les geven aan je kinderen.
En het ergste is, ze mogen stemmen en zich ook voortplanten.
Ik ben een ras-optimist hoor, daar niet van, maar als ik dat soort dingen lees, kan je eigenlijk niet anders dan tot de conclusie komen dat dit land verloren is.

Cuyahoga | 04-05-15 | 14:01

Feynman | 04-05-15 | 13:56
VS heeft 20x zoveel inwoners. Naar Nederlandse maatstaven zou het 20 zijn in vijf maanden. Ofwel 4 per maand. Is dat veel? Is dat weinig? Ik ben niet zo onder de indruk.

Rest In Privacy | 04-05-15 | 13:59

@Gaul Shaarad | 04-05-15 | 13:51
Europa gaat naar de klote, vooral vanwege het feit dat we in Europa helaas veel te veel slapjanussen als "BarneyBoner" hebben.

Wonderful-Life | 04-05-15 | 13:58

Links Nederland (inclusief grote delen van de media en de journalistiek) dragen een bijzonder zware verantwoordelijkheid voor de verkwanseling van Nederland gedurende de afgelopen decennia en het verketteren van iedereen die daar een kritische kanttekening bij durfde te plaatsen (zoals bv. Pim Fortuyn).

Nu de meerderheid van de Nederlanders het niet meer pikt, schiet de Linkse Kerk in een spastische reflex om Wilders de schuld van de door links veroorzaakte en verbloemde problemen te geven om maar te kunnen blijven wegkijken. Het is puur links zelfbehoud. Het begint hier steeds meer te lijken op de nadagen van het DDR regime.

Je zag het ook op de "Je Suis Charlie"-herdenking op de Dam waar de meerderheid bestond uit opgetrommelde gestaalde PvdA-boomers die met potloodjes in de lucht stonden te zwaaien, terwijl ze ondertussen de daar ook aanwezige "niet-PvdA-achtigen" bijzonder wantrouwend observeerden (wat doen die hier?) Ze beseffen heel goed dat hun regime aan het aftakelen is en proberen nog snel zo veel mogelijk immigranten binnen te halen om de stemmen voor links maar zo veel mogelijk op peil te kunnen houden tot het moment dat ze te oud zijn en overal uit het bestuur weggestemd zijn en het afgelopen is met het gegraai van belastinggeld onder het mom van solidariteit en zielige verhalen.

Outsider-Inside | 04-05-15 | 13:57

@frank4444 | 04-05-15 | 13:49
Maar vandaag de dag hebben u en in internet er bij gekregen, wij kunnen zelf zien wat er speelt in de wereld en kunnen daar direct op reageren. In 40-45 waren was het de overheid en de media die de propaganda verspreiden. Men had een journalist hoog zitten, de leraar, de dokter en de dominee. Vandaag de dag weten wij bugers een stuk beter hoe de wereld draait en zijn we van alles direct zelf op de hoogte.

toetanchamon | 04-05-15 | 13:57

1 agent in zijn enkel geschoten.
de inzittenden toonden hun wapens aan de bewakers,zou dat niet richten zijn.
ik moet bij deze aanslag denken aan pim fortuyn.
het is maar goed dat de beveiligers niet uitgerust zijn met klapper pistolen,opgeruimd staat netjes.
wij zijn er nog niet visis beloofd vele zombis via de touristische mare del fata morgana te sturen
ongeletterd en murm gezwamd door koran teksten.

soledad | 04-05-15 | 13:56

@J.R. Thorbecke | 04-05-15 | 13:53
Zelf walg ik ook van al die hypocriete parades rond deze dagen. Maar om te herdenken heb ik dat vertoon ook helemaal niet nodig, dat kan ik zelf wel.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:56

Elton Simpson, een moslim zoals de islam (de leer van een godsdienstwaanzinnige) ze graag allemaal wil hebben. Om de kelen van ongelovigen door te snijden.
En de beroeps (imams) zagen dat het goed was.
En de wegkijkers bleven wegkijken.

Fijnstoffer | 04-05-15 | 13:56

toetanchamon | 04-05-15 | 13:44
Doet je nek al pijn van het wegkijken?

Rest In Privacy | 04-05-15 | 13:55

Ik benieuwd wat de reacties op Bosma's tweet waren geweest als deze had geluid: "vrijheid of nationaal-socialisme" of "vrijheid of communisme" of "vrijheid of feodalisme"?

balustrade | 04-05-15 | 13:55

@van heinde en verre | 04-05-15 | 13:31
Dat heet Amerikaanse DAADKRACHT, geen Europese slapjanussen, dus. En daarom hou ik van de Amerikaanse mentaliteit, niet lullen, maar poetsen. En zo hoort het.

Wonderful-Life | 04-05-15 | 13:54

Zo en vannaaf weer krampachtig met zijn alle de goedmens uithangen.
Maar wel dagelijks dit soort zaken met de mantel der liefde bedekken, omdat het anders discriminatie is.
Ook zo'n belediging voor het leed dat geleden is in WWII het wordt te pas en onpas gebruikt.
De angst zit er goed in, en dan niet bij de foben maar bij de mensen die de mantel overal overheen gooien.

enra | 04-05-15 | 13:54

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:50
De mensen die vanavond en morgen mooi weer spelen zijn dezelfde mensen die als eerste de sleutel van de stad aan islamisten zouden geven. Ik doe er niet aan mee.

Rest In Privacy | 04-05-15 | 13:53

@très cool | 04-05-15 | 13:47
Als we de komende 10 jaar vvders gaan batsen, zul je zien dat er ook een paar zullen flippen en andere iets aan zullen doen. Daar is een overtuiging meer dan genoeg voor en hoeft per definitie geen religie te zijn. Als je lang genoeg blijft trappen is er 1 wet die op gaat actie reactie.

toetanchamon | 04-05-15 | 13:53

@Suerte Piet | 04-05-15 | 13:28
Ja, wat is dat een schiertpartij?

Rest In Privacy | 04-05-15 | 13:52

@Capt. Iglo | 04-05-15 | 13:49
De twee krijtomlijningen voor de deur.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:51


Weer die politie die zomaar wat lui overhoop blazen... Gaat lekker daar in de States...
BarneyBoner | 04-05-15 | 13:40
.
Het is maar wat je 'zomaar' noemt.... Charly Hebdo was zeker ook 'zomaar', wegkijken is ook een kunst.. Hij trok 'zomaar' zijn wapen schoot 'zomaar' een agent neer..
*headdesk*

Gaul Shaarad | 04-05-15 | 13:51

Nou ken ik dat villamedia niet maar ik zie ineens de kop boven artikel na aanslag op Pim Fortuin, Fortuin bevuilt stoep mediapark.

dedwarsligger | 04-05-15 | 13:50

Vanavond herdenk ik met groot respect de mensen die voor onze vrijheid zijn gestorven.

Op 6 mei herdenk ik Pim Fortuyn die werd vermoord om wat hij zei. Ook hij gaf zijn leven voor onze vrijheid.

Bevrijdingsdag als stilstaan-moment sla ik vanaf nu over. Hoe kun je praten over bevrijding als de vrijheid steeds minder ruimte krijgt?
Wat is vrijheid als mensen om hun mening of een tekening vermoord worden?
Wat is vrijheid als terechte kritiek wordt weggezet als islamofoob en racistisch?
Als je wel mag stemmen maar de partij waarop je stemt categorisch buitengesloten wordt?
Wat is vrijheid als mannen en vrouwen aparte ingangen hebben?
Wat is vrijheid als politieke partijen posters met terechte journalistieke vragen afplakken?
Wat is vrijheid als een politicus al 10 jaar beveiligd moet worden om een mening?

Vrijheid is inmiddels een farce, een illusie, een grove leugen.

Dhr. de Wit | 04-05-15 | 13:50

Maar wie heeft die cartoon wedstrijd nou gewonnen?

Capt. Iglo | 04-05-15 | 13:49

toetanchamon|04-05-15|13:44
WW2. 1 Duitser op 4 miljard mensen begon met rare ideeën. De krant stond er niet vol van. De rest is geschiedenis. Ik doe ff een broodje in de oven, lekker toch.

frank4444 | 04-05-15 | 13:49

Sarcasme kan ik wel hebben, maar het is wel een beetje kort door de bocht om meteen de dodenherdenking er bij te halen.

Pieleke | 04-05-15 | 13:47

@ toetanchamon | 04-05-15 | 13:44

Lijkt me heerlijk zo'n geheugen van een goudvis. Dat je lekker helemaal geen patronen herkent of verbanden hoeft te leggen.

très cool | 04-05-15 | 13:47

Aparte handelwijze heeft dat volk toch. Ze zijn het met iemand niet eens, gaan er naartoe en schieten vervolgens op een agent. Wat doen die gasten als ze iets bij amazon hebben besteld en het bevalt niet, vraag je je dan af. Nou ja, dat zal er dus niet meer van komen. Who's next, netjes aansluiten in de rij ajb.

levend fossiel | 04-05-15 | 13:47

"het is de schuld van die Wilders" in 3,2,1.....

necrosis | 04-05-15 | 13:46

Dit gaat rond in netwerk van aanslagpleger: i.imgur.com/A2OxHl6.png Tof doen of serieus te nemen?

Jérôme kan Vlaveren | 04-05-15 | 13:46

Helemaal fout die daders hadden eerst 'n kopje thee aangeboden moeten krijgen. (Dutch method)

meneer Q | 04-05-15 | 13:46

LOL aan al die policor idioten op Twitter die ijverig doen alsof ze helemaal *niets* begrijpen van Bosma's tegenstelling islam/vrijhied. Stuk voor stuk treurige wegkijkers die het niet verdienen om in vrijheid te leven.

très cool | 04-05-15 | 13:45

2 moslims op 7 miljard mensen doen iets heel ver weg van hier in een land waar 90% van de bevolking een bekrompen wereldbeeld hebben. De kranten en weblogs staan weer vol omdat 1 van de 17 miljoen Nederlanders is/wordt bedreigt

Komt er op neer dat 3 mensen ruzie hadden en de rest van de wereld maar in en oorlog gestort wordt.
Ik ga ff turkse pizza halen, heb nog niet geluncht.

toetanchamon | 04-05-15 | 13:44

S.I.T.E. claimde dat het ISIS was die een en ander opeiste. Nou, ik weet genoeg. Check die Rita Katz.

Pimp my Voortuin | 04-05-15 | 13:42

@Eppo | 04-05-15 | 13:29
Je moet toch wel een nek van elastiek hebben om nu nog steeds weg te kunnen kijken.

Suerte Piet | 04-05-15 | 13:41

Het kerngebod van de koran is dat de wereld moet worden onderworpen aan de wil van Allah en dat moslims daartoe moeten strijden.
En wij geven ze vrijheid van religie.

Islamofiel | 04-05-15 | 13:41

van heinde en verre | 04-05-15 | 13:31
Links prefereert de Parijse methode.

Rest In Privacy | 04-05-15 | 13:41

Na de aanslagen op Charlie Hebdo en de gijzeling in die Joodse supermarkt wist Obama het toch allemaal zo goed? De VS deed het zoveel beter toch, met de immigranten? Daar geen broeihaarden van jihadisten. Nou... daar ga je wise guy... ook in de VS vinden dus dergelijke aanslagen plaats. OK het mislukt en de daders worden meteen neergeschoten... dat dan weer wel!

Opinion1970 | 04-05-15 | 13:41

-weggejorist-

BarneyBoner | 04-05-15 | 13:40

Laat de Ja-maar-brigade maar weer los.

Jaaaaaaaa --- een aanslag plegen hoeft niet maaaaaaaaaar ---- als je zon tekeningetje maakt dan vraag je er eigenlijk om.

Daarmee zegt policor links eigenlijk dat die moslims te dome zijn om te poepen en instinctief als een soort horde wilde apen reageert met moorden als iemand een tekeningetje maakt van hun pedoprofeet.

Moslims zijn als bokito's dus.

James Lastig | 04-05-15 | 13:40

@Cuyahoga | 04-05-15 | 13:28
Afgekeurd door ministry of truth, policor department.

Suerte Piet | 04-05-15 | 13:39

van heinde en verre | 04-05-15 | 13:31
geheel terecht.
de wereld is weer een beetje lichter geworden sinds die twee niet meer meedoen.

--sql error-- | 04-05-15 | 13:38

Islam betekent letterlijk onderwerping. Degenen die zich onderwerpen dienen naar de letter van de islam te denken en te handelen. Afvalligen worden gedood.

Het lijkt me geen vergezocht idee om hier tegenover vrijheid te stellen.

balustrade | 04-05-15 | 13:36

van heinde en verre | 04-05-15 | 13:31
Jij had graag gezien dat men eerst 2 bewakers neerlegde en vervolgens het center instormde met hun wapens en rugzakken? Waar haal jij dit soort geschifte denkwijze vandaan kerel? Kom jij ook van van ´ver´?

chicago river | 04-05-15 | 13:35

Het ANP wist zelfs te maken dat niet bekend was wat de aanleiding was voor het schietincident.

--sql error-- | 04-05-15 | 13:33

6 week cycle

Pimp my Voortuin | 04-05-15 | 13:32

@Armageddon | 04-05-15 | 13:13
Bekeerlingen staan per definitie al niet stevig in hun schoenen, daarnaast daagt deze fanatieke haatcultuur ze uit om nog 'beter' te zijn dan de rest.

Suerte Piet | 04-05-15 | 13:31

Typisch Amerikaanse oplossing: eerst doodschieten, dan pas de vragen stellen.

van heinde en verre | 04-05-15 | 13:31

De geest van Chamberlain waart in meervoud rond in Nederland.
Blijven knuffelen met mensen die een ideologie aanhangen die over lijken gaat. Mensen die alle zwaar bevochten democratische voorrechten met geweld een kopje kleiner willen maken.
Het nieuws framen, wegkijken en doodzwijgen.
Dan spuug je op het graf van hen die voor die voorrechten hebben gevochten en het leven lieten.

Eppo | 04-05-15 | 13:29

Dit straalt weer heel slecht af op schieRtpartijen.

Suerte Piet | 04-05-15 | 13:28

Kan iemand mij uitleggen wat er niet klopt aan de tweet van Bosma?

Cuyahoga | 04-05-15 | 13:28

Dallas News redacteur schrijft: ´The controversial event at the Curtis Culwell Center.´ Controversieel? Amerikanen. Onnodig en veel te vergaand beleefd in taalgebruik. Weten wel de trekker over te halen op gepaste tijden. Furieus word ik ervan. Zeker als ik lees dat er een paar uurtjes na de moordpoging twietermensjes zijn die het blijkbaar ´grappig´ vinden dat een zwaar beschermd Nederlands politicus in een nota bene voorstadje van Dallas Texas bijna wordt omgelegd tijdens het uitspreken van het VRIJE woord.

chicago river | 04-05-15 | 13:28

De islam moet verboden worden.

En als ze zo heel graag dood willen, zodat ze naar hun hoerenparadijs gaan, waarom gaan ze dan janken zodra ze daadwerkelijk weggejorist worden?! Dat is toch raaaaarrrr.. Die islamietjes zijn gek, ze weten zelf niet wat ze willen.

Wonderful-Life | 04-05-15 | 13:25

@Sergeant_Peper | 04-05-15 | 13:11
Je hebt maar een handjevol mossels nodig voor gezeur. Een mooi voorbeeld uit het recente nieuws vind ik: www.elpais.com.uy/informacion/rebelion...

De nogal linksige regering van Uruguay vond het een goed plan om een paar vrijgelaten guantanamo mossels op te vangen. Meteen het bekende gezeur. Wel geld, niet werken, provoceren en proberen hun stamleden in te laten vliegen. Zelf vind ik het interessant om te zien hoe alle narigheid in een pril stadium begint wanneer je die engnekken binnen je landsgrenzen laat. Alleen vrees ik dat ze daar op minder bijval kunnen rekenenen dan hier aangezien er nogal wat lokalo's uit vuilnisbakken vreten.
/Offtopic

aardappelninja | 04-05-15 | 13:24

Heeft Obama al verklaard waar dit allemaal weer niets mee te maken heeft?

très cool | 04-05-15 | 13:23

schandalig dat mensen grapjes maken (ikbengeert) op dodenherdenking. Vroeg of laat is t raak en zijn we in heel NL ineens geschokt 'dat het hier ook kon gebeuren' (Dat geert wordt omgelegd) Nou, dat is mij al jaren dudielijk. je kan veel van geert zeggen maar na al deze doodsbedreigingen nog naar bijeenkomsten gaan waar zaken gezegd worden die moslims niet aanstaan , daar is gewoon moed voor nodig. En dan nog wat. Als e een abri wordt opgehangen met de strekking 'zijn hier ook jihad gezinnen?' Dan is dr weer zo'n moslim beledigt, maar als er lessen worden gegeven om homfobie te voorkomen dan zijn ze OOK beledigt. Nou sorry IK ben beledigt door die hele klote cultuur van ze. Ga lekker ergens anders de holocaust lopen ontkennen. maar NIMBY !!!

BYO | 04-05-15 | 13:22

Zolang we als land geen vuist durven te maken tegen de tirannie van de islam (in het algemeen), zullen aanslagen blijven volgen. Een groot deel van de Nederlanders gaan nog liever kapot dan dat ze het gelijk van islamcritici zullen toegeven.

First Contact | 04-05-15 | 13:21

Hey Tofik Dibi. Wat is deze? Wegkijkert.

croque monsieur | 04-05-15 | 13:20

Islam is de kanker van de beschaving..

Maxx! | 04-05-15 | 13:20

Lompe tweet van Bosma? Een volkomen terechte lijkt me.

Godsammekraken | 04-05-15 | 13:19

.. het valt niet mee om Wilders weg te zetten als oorzaak van islamitisch geweld, maar proberen blijven "onze" media dat evengoed.

Jan Passant mk2 | 04-05-15 | 13:18

Ja links is erger gestoord dan de meeste moslims, ik zie het journaal vanavond al met dezelfde strekking. Het woord islam, moslim of aanslag zal weer angstvallig vermeden worden.

Wat een waardeloze religie is dat links toch.

GerMonster | 04-05-15 | 13:17

Whoa! De Villamedia die zomaar durft te suggereren dat het iets met islam te maken zou kunnen hebben door het noemen van "catroons van de profeet Mohammed".

Heeft @tofikdibi al "de nieuwe joden" geroepen vandaag?

Godsammekraken | 04-05-15 | 13:13

En dan ook nog een slechte schutter zijn, naast een slecht mens.

captainobvious | 04-05-15 | 13:13

De ene beledigd vanuit vrijheid van meningsuiting, de andere heeft de vrijheid om te geloven. Geloven doe je met vrienden en hele oude boeken. Niet met wapens.

Feynman | 04-05-15 | 13:13

Altijd weer die bekeerlingen. Die zijn nog gekker dan die booslims zelf.

Armageddon | 04-05-15 | 13:13

Opdat we nooit overgeven aan de tirannie genaamd islam.

-

"Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht"

Reconquistador | 04-05-15 | 13:13

Kun je nagaan, minder dan een procent moslims in USA en nu al heibel.

Sergeant_Peper | 04-05-15 | 13:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken