Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Festival van het #VrijeWoord De Balie

Voor wie geen geld had voor een kaartje, niet tot de happy few van de Teeuwen-sekte behoorde, of geen zin had in een rectale visitatie door Paco de Sekjoeritie Meneer. De video van de streng beveiligde avond van het vrije woord in De Balie aan het Kleine Guantanamo Plantsoen te Amsterdam staat online. Om nog eens gezellig terug te kijken op een regenachtige zondag. Speciaal voor Manon Uphoff en overige butbrigaderende hopjesvlaruggengraten bij PEN (Internationaal én Nederland), hiero een epische Facebook-post van topjourno Christiane Amanpour inzake Charlie Hebdo en de 145 pseudo-intellectuele druiloren. Geen tijd? Hiero een perfecte samenvatting van de avond door een grapjurk in een oranje overall.

Reaguursels

Inloggen

Op dat hele festival was Hans Teeuwen wel de enige die er werkelijk toe deed. De rest van de sprekers/performers/whatever had De Balie wat mij betreft wel kunnen overslaan.

Reykjavik | 03-05-15 | 23:20

Het vrije woord is dood.

dikopenneerzaag | 03-05-15 | 22:58

Nou dat was een hele zit. Thema is kennelijk "het vrije woord" hoewel presentator Albrecht het almaar heeft over "grenzen van vrije meningsuiting". Daar gaat het al mis met het vrije woord. Na een tenenkrommende en pathetische versie van "Mensch, durf te leven," is behalve de onderhoudende NVJ journalist (ene Weghs?) die Teeuwen de enige die de lange zit én het thema meer dan goedmaakt. De rest is van zo'n droevig en onbenullig niveau dat ik het graag ga vergeten.

ben kokhals | 03-05-15 | 22:37

www.volkskrant.nl/beeldende-kunst/ik-h...

Interview met Flemming Rose (57).
''Moeite heb ik met degenen die hun angst wegredeneren met politiek correcte argumenten.''
'Een ding is zeker. Ik houd mijn mond niet. Ik vertel een coherent verhaal. Ik verkondig geen onzin als ik zeg dat onze vrijheden op het spel staan.'

Ella | 03-05-15 | 21:54

@Julia | 03-05-15 | 11:48
+veel voor christofoob. Alleszeggend!
Mag ik het woord lenen?

wakkere_nederlander | 03-05-15 | 21:34

nlnl | 03-05-15 | 18:04

Ja, het is vreselijk. Ik word er zo verdrietig door.
In 10 tot 15 jaar is dit in Nl gebeurd.
Al die gewelddadige Moslims die dit land naar de Filistijnen helpen.
En dat met behulp van de LinkseKerkers en hun politici.
Het is afschuwelijk, om dit met lede ogen te moeten aanzien.

Ella | 03-05-15 | 21:23

Geen woord over deze bijeenkomst op joop.nl

klaartjewijn | 03-05-15 | 21:19

Lewis | 03-05-15 | 12:20

Volgens mij was er simultaanvertaling, misschien direct met een oortje?
Dat vertelde die meneer die overal k*t voor, achter en bij, zei.

Ella | 03-05-15 | 21:17

@Lewis | 03-05-15 | 19:44
Jup, aan uw zijde.

Driewerf Hoezee | 03-05-15 | 20:05

@ (c)ZWITSUL | 03-05-15 | 17:37
Ben ik niet met je eens. Vond hem zeer scherp. Denk dat de goede verstaander dat met me eens is.

Lewis | 03-05-15 | 19:44

PEN. Typisch zo'n moraliserende gutmenschen club die als het erop aan komt als eerste weglopen. Fuck you Manon Uphof.

mindless | 03-05-15 | 19:19

Waarom is de vrijheid van meningsuiting zo belangrijk? Ik spreek mijn mening vrijwel nooit uit. Werkt prima, zakelijk gezien. En het is ook de voornaamste reden dat ik nog niet in een gesticht zit. win/win

MonsterKody | 03-05-15 | 18:39

Feitelijk hebben we de strijd al verloren als een manifestatie voor het vrije woord alleen gehouden kan worden met strenge beveiliging. En dan die lafbekken van PEN. Hoe laag kun je zinken, stukje interview gezien, de angst druipt er van, gecamoufleerd door vergoelijking, wegkijkerij en ontkenning.

Als we ooit het politieke correctisme nog omver kunnen werpen eis ik strafrechtelijk onderzoek naar diegenen die het zover hebben laten komen.

nlnl | 03-05-15 | 18:04

@Barry Hay | 03-05-15 | 13:46
Dat zal je nog tegenvallen; ten overstaan van een publiek jezelf voor schut zetten. Teeuwen is 'leuk' zoals ie is EN moedig.

McMarx | 03-05-15 | 17:57

Zo te zien was dit een politiek correct maar übersaai feestje waarop politiek correct Amsterdam weer eens kon laten zien hoe moreel superieur ze zijn. En übermoedig, want ze waren toch maar het menselijk schild voor de bedreigde cartoonist en wisten daar nog übergrappig over te zijn in dat *bomvolle* zaaltje. Helden! Not.

Uiteraard geen woord over Geert Wilders. Die had om drie redenen wel genoemd moeten worden:
1) Wilders wordt om zijn mening vervolgd door zowel moslimachtigen als Volkert-van-der-Graaf-achtigen.
2) Wilders wordt ook nog eens in politieke processen vervolgd door d66-rechters.
3) Wilders is de enige politicus die pal staat voor het vrije woord en de islam wil bestrijden, het denksysteem dat een grote bedreiging vormt voor de vrije meningsuiting.

Wilders. Die naam is het Vrije Woord. Had dat gezegd, Teeuwen.

Lewis Lewinsky | 03-05-15 | 17:50

geen scherp randje meer te bekkennen bij Hans, ja over Beatrix.. maar dat was iets uit de vorige eeuw.
jammer.. next, dag Hans, steek dat gebroken potloodje ook maar waar de zon niet schijnt.

(c)ZWITSUL | 03-05-15 | 17:37

Barry Hay | 03-05-15 | 13:46
Lol, dat denk ik altijd als ik Barry Hay hoor.
Verder, Hans blijft een held.

Linnenkast | 03-05-15 | 16:58

Een streng beveiligde avond over het vrije woord, de ironie!

B0rat | 03-05-15 | 16:01

Het vrije woord totdat Appa bewust de Holocaust tweet plaatst. Doet ie slim. Laat gelijk zien voor wie het vrije woord geldt. Ben verder geen fan van hem maar dit deed hij wel goed.

Chow | 03-05-15 | 15:03

PENSB-ers.

croque monsieur | 03-05-15 | 13:49

Wat is dat begin genant slecht zeg. En die man verdient daar geld mee? Eh, krijgt daar subsidie voor?
Ik moet ook maar eens iets cultureels gaan doen.

Barry Hay | 03-05-15 | 13:46

Die Teeuwen is echt ge-wel-dig! Genieten dit!

Dhr. de Wit | 03-05-15 | 13:36

VanBukkem | 03-05-15 | 10:53
Dat wordt dan een harde dobber VanBukkum, hoe definieer je gekwetstheid?
Voorbeeld, ik wil niet dat mijn buurman mij aankijkt , want dan voel ik me gekwetst?
Waanzin man.

lanexx | 03-05-15 | 13:04

Manon heeft een zwaar uitgerekte anus, vermoed ik zo.

BekiekUtMoar | 03-05-15 | 12:52

Vervolg | 03-05-15 | 12:33
Godsdienstrijheid kent dus zijn grens waar deze zich tegen de grondslagen van de democratie keert.
Daarom is het weren van de "haatimams" niet in strijd met de democratie.

Lentehaas | 03-05-15 | 12:47

Dus ze hebben die oude tulbandmetlontjetekenaar helemaal zijn leven laten wagen, om naar een Nederlandstalig avondje te komen luisteren en kijken zonder even een vertaler in te huren? Dat zal hij leuk gevonden hebben.

Watching the Wheels | 03-05-15 | 12:42

Mijn vorige comment is een reactie op Supermatthijs | 03-05-15 | 11:30. Niet op mezelf, zucht. Fuck het ouder worden.

Djengo123 | 03-05-15 | 12:35

@Djengo123 | 03-05-15 | 11:23
Of zou men bedoelen dat juist ook die dan vrijuit mogen spreken?

Interessant punt. Zat ik bij het bekijken ook aan te denken. Spreken wel. Waarbij ik dan eerlijk moet bekennen dat ik het goed vind dat de zgn. "haatimams" geweigerd worden. Stel je voor als er eentje uitgenodigd zou zijn? Nu is het inderdaad een, weliswaar beveiligd, grachtengordelgebeuren. Kennelijk is het toch niet zo zwart-wit als je in eerste instantie denkt...

Djengo123 | 03-05-15 | 12:34

"Ik vind dat niemand zijn mening mag uiten".
.
Je gebruikt dan een democratische vrijheid om die vrijheid op te heffen. Dat de democratie op die manier van binnenuit kan worden bedreigd, is een bekend fundamenteel probleem van de democratie.
Daar is veel over geschreven. De conclusie is steeds dezelfde: het gebruik van vrijheden tegen de grondslagen van de democratie moet niet getolereerd worden. Daar ligt de grens van de vrijheden.
.
De grens van de vrijheid van meningsuiting ligt dus niet bij kwetsen, maar bij het gebruik ervan tegen de grondslagen van de democratie.

Lentehaas | 03-05-15 | 12:33

Het wachten is op een politiek initiatief om de subsidie aan PEN-Nederland in te trekken. Het is een club van 'brave after the war' en mooie worden vanuit veilige studeerkamers.

Islamofiel | 03-05-15 | 12:31

Het wachten is op een politiek initiatief om de subsidie aan PEN-Nederland in te trekken. Het is een club van 'brave after the war' en mooie worden vanuit veilige studeerkamers.

Islamofiel | 03-05-15 | 12:31

Jammer dat ik geen lid ben van PEN. Dan had ik nu tenminste mijn lidmaatschap kunnen opzeggen.

MAD1950 | 03-05-15 | 12:24

Het vrije beeld.
In het binnentuinencomplex heeft iemand een oranje overall aan de waslijn gehangen.
Die hangt daar al een week te wapperen.
Waarschijnlijk heeft de overall washanger helemaal geen bedoelingen.
De pijpen dansen dag en nacht op de wind en de knijpers houden de schouders in het gareel.
Als dat maar goed afloopt!

bodemloos | 03-05-15 | 12:24

Elk geloof is dogmatisch en staat daarom haaks op het vrije denken. O, is er wat mis met vrij denken dan? Neen, want door het vrije denken zijn we vooruit gekomen als mensheid. Niet dat het nu perfect is, bij lange na niet, maar we gaan wel de goede kant op. Het geloof daarentegen wil ons allerlei beperkingen opleggen van dit mag niet en dat mag wel. En dat is een bloody shame, want een mens moet zelfstandig kunnen denken en doen. En dat is ook niet perfect, bij lange na niet, maar wie of wat is dat wel? Juist. Maar goed. Dit schrijfsel zal net als de schrijfsels van andere vrijheidsstrijders uiteindelijk de prullenbak ingaan en vergeten worden want het geloof kent een dusdanig hardnekkige aanhang dat zij maar aan de deur blíjven kloppen, net zolang tot er open gedaan wordt. En er zullen generaties zijn die daadwerkelijk open doen, zoals, naar het zich laat aanzien, de huidige. Daar krijgt men dan op den duur weer enorm veel spijt van en krijg je verhalen te horen als: 'hadden we maar geluisterd naar de paar mensen die zeiden dat we het niet moesten doen. Nu is het te laat en zitten we onder het juk. EN WAT VOOR JUK!!! Geen vrijheid, geen lol, geen vooruitgang, geen leuk leven. Wat moeten we nu?' O wacht ff, WE KUNNEN NOG TERUG WANT WE ZIJN TENSLOTTE NOG NIET ZOVER...

tejootje | 03-05-15 | 12:24

VanBukkem | 03-05-15 | 12:06

Dat is helaas waar, maar er zijn natuurlijk nog heel veel meer mensen die zwijgen.
De angst om van discriminatie of racisme te worden beschuldigd zit diep en heel veel mensen in sensitieve beroepen als gezondheidszorg, uitkeringsinstanties, politie en onderwijs houden liever hun mond dan de samenleving duidelijk te maken wat ze waarnemen. Ik vrees zelfs dat een deel van hen gewoon gehersenspoeld is en niets anders ziet dan slachtoffers van discriminatie en racisme

Islamofiel | 03-05-15 | 12:20

Jammer dat de organisatie geen vertaling voor Kurt Westergaard had geregeld. Ik denk dat hij Teeuwen graag had kunnen volgen.

Lewis | 03-05-15 | 12:20

Hup Julia!

Ollie B. Bommel | 03-05-15 | 12:12

Ik had toch liever 1:10:51 naar Hans Teeuwen gekeken met een kleine intermezzo van dat voorgedragen stuk van Ruben oppenheimer. Man man, wat is die Teeuwen toch weer sterk bezig. Voor mij staat hij op eenzame hoogte, waar veel cabaretiers nog een voorbeeld aan kunnen nemen!

BadLieutenant | 03-05-15 | 12:12

'Da's nog 'ns een ander geluid, hè?'
Ha ha, die Teeuwen, zoals altijd weer scherp als een mes en moedig als geen ander.

Lewis | 03-05-15 | 12:11

www.pennederland.nl/pen-nederland-staa...

"Wij zijn heel erg voor de VVMU, en wij vinden het een geweldig initiatief, maar wij konden helaas niet.
Wij wensen het Nederlandse volk heel veel sterkte en steunen ze in hart en nieren."
Aldus Manon Uphoff vanuit Canada.

Cuyahoga | 03-05-15 | 12:10

@Islamofiel | 03-05-15 | 11:34
We zijn al zo diep gezonken in dit land dat sommige mensen niet eens meer onder hun eigen naam durven of kunnen reaguren.

VanBukkem | 03-05-15 | 12:06

de balie had al het video spul gisteravond al online staan, alle onderdelen van de manifestatie, een uurtje nadat het live was. chapeaux technische crew balie.
www.debalie.nl/de-balie-tv/

en c.amanpour rocks in die post.

Hè Bah | 03-05-15 | 11:59

Hans Teeuwen: Geweldige vent, spot-on! +veel

Marvin_NL | 03-05-15 | 11:58

@Julia | 03-05-15 | 11:48
Inderdaad een lang verhaal ja.
U neemt mij toch niet al te serieus hoop ik.

VanBukkem | 03-05-15 | 11:57

Man wat goed is die Teeuwen toch...

Driewerf Hoezee | 03-05-15 | 11:57

Bij
"ja, allo, je spreekt met Sylvana"
kwam mijn broodje filet americain bijna door mijn neus naar buiten.

Cuyahoga | 03-05-15 | 11:50

VanBukkem | 03-05-15 | 10:53
Wanneer je vrijheid van meningsuiting gaat inperken totdat iemand zich gekwetst voelt is het einde zoek. Je gekwetst voelen is namelijk erg subjectief en persoonlijk. Wat voor de een heel erg is, haalt de ander zijn schouders voor op. Wat je dan gaat krijgen is dat de gekwetsen de baas spelen en de vrijheid van meningsuiting willen gaan inperken omdat zij zich gekwetst voelen en iedereen moet daar naar luisteren want dat is het belangrijkste. Nee, zoiets wil je niet, want dan kan je de vrijheid van meningsuiting wel begraven. En als je eenmaal toegeeft..
Misschien is iemand anders kwetsen niet zo leuk voor de ander, maar je gekwets voelen is ook een keuze zeker als het gaat om bv. moslims. Ik kan me nog wel herinneren men ging na Charlie Hebdo voor een hogeschool staan en moslims interviewen waarbij ze hadden geantwoord dat ze het geweld afkeurden, maar dat charlie hebdo er eigenlijk ook wel om vroeg en dat men de profeet en de islam niet mag beledigen.
Helaas zijn er moslims in Europa en islamitische landen die zichzelf de hand boven hun hoofd houden en vinden dat de vrijheid van meningsuiting niet voor hun geloof,god en profeet hoeft te gelden.
Fout! Jij mag in je godje geloven maar dan mag ik ook jouw geloof bekritiseren, tenminste in Europa. Zolang links en moslims elkaar knuffelen en termen gebruiken (als het gaat om kritiek of humor tav de islam) zoals islamofoob,racisme en discriminatie.... kan de islam in Europa zich niet ontwikkelen tot een Europees islam light waarvan links zegt dat die echt zal komen hoor! Helaas houden ze die ontwikkeling dus tegen.
Stel je voor dat links in de jaren 60 en 70 hun eigen linkse criticasters tegen het christelijk geloof zeiden dat zij christofoob zouden zijn??? Te lachwekkend voor woorden. En alsof zij in die tijd zich enigszins wat aantrokken tegen de gewketstheid of gevoelens van de christenen.
Sorry, lang verhaal:P

Julia | 03-05-15 | 11:48

@necrosis | 03-05-15 | 11:26
Grapje natuurlijk.
Natuurlijk telt uw mening. Zelfs al slaat deze als kut op Dirk.

VanBukkem | 03-05-15 | 11:41

@Islamofiel | 03-05-15 | 11:34
Oef. Mooi verwoord. Zou er nog aan willen toevoegen: het vrije woord kan men uitvoeren metzonder angst voor zelfcensuur, of in anonimiteit.

Driewerf Hoezee | 03-05-15 | 11:39

PEN in je broekje!

Goed dat deze bijeenkomst is gehouden en ik zal 'm ergens tussen de bierproeverij en Echte Jannen gaan bekijken vandaag.
Godskalere wat een drukke dag heb ik eigenlijk...

Driewerf Hoezee | 03-05-15 | 11:38

Het vrije woord is een museumstuk geworden dat alleen nog in beveiligde omgeving ritueel kan worden gepraktiseerd. Het vrije woord heeft zich teruggetrokken in schuilkerken en we laten het gebeuren. PEN heeft er zo juist zijn zege aan gegeven

Islamofiel | 03-05-15 | 11:34

kolere wat saai.
Als dit soort dingen nodig zijn om het witmensenpubliek wat bij te brengen over het gevaar dat islam-fascisme heet, dan heb ik met die schrijvertjes en kleinkunstenaars te doen. Wat moet het vreselijk zijn om daar een toneelstukje te moeten opvoeren...
Ik begin die Anil Ramdas nu wel te begrijpen.

--sql error-- | 03-05-15 | 11:30

@Djengo123 | 03-05-15 | 11:23

Of zou men bedoelen dat juist ook die dan vrijuit mogen spreken?

Supermatthijs | 03-05-15 | 11:30

Djengo123 | 03-05-15 | 11:23
Iedereen weet wat "de religie van de vrede" in de zin heeft.

Schoorsteenveger | 03-05-15 | 11:29

@Djengo123 | 03-05-15 | 11:23
90% anti-islam, maar ook 10% antikoningshuis.
"Weg met de monarchie! Het is 2013!" en je wordt afgevoerd.

VanBukkem | 03-05-15 | 11:27

@VanBukkem | 03-05-15 | 11:23
Leg eens uit waarom niet!
*stroopt mouwen op*

necrosis | 03-05-15 | 11:26

@witchmaster | 03-05-15 | 11:19
Dan moet je eerst het Stockholm-syndroom uit de kiezers weten te slaan....

necrosis | 03-05-15 | 11:24

Toevoeging: en iedereen weet wat met het Vrije Woord bedoeld wordt: anti-islam.

Djengo123 | 03-05-15 | 11:23

@necrosis | 03-05-15 | 11:18
Uw mening telt niet.

VanBukkem | 03-05-15 | 11:23

En dat is Nederland anno 2015. Beveiligd debatteren over het Vrije Woord. Het punt kan niet cynischer gemaakt worden.

Djengo123 | 03-05-15 | 11:22

Hans is een held, ik hoop dat er weer een paar mensen het licht hebben gezien en zich gaan verzetten tegen achterlijkheid.
We zijn op de goede weg!

Rimpeldoos | 03-05-15 | 11:20

gewoon ff wachten dat die kale neet en schijnheil zijlstra op 0,1 staan op de popie lijst

witchmaster | 03-05-15 | 11:19

"topjourno Christiane Amanpour?"

Huh? Jullie bedoelen die CIA/NSA spreekpop die op CNN propaganda mag verspreiden?

Xirdalan | 03-05-15 | 11:19

Heerlijke performance weer van die Teeuwen ! Onze broodnodige rots in de branding...

Mijnbescheidenmening | 03-05-15 | 11:19

@Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:09
*vouwt armen over elkaar en is het niet eens met jouw mening*

necrosis | 03-05-15 | 11:18

Ik mag er trouwens van uitgaan dat die PEN-figuren een tijdje terug erg druk met #JeSuisCharlie in de weer waren?
.
Dat waardeer ik namelijk altijd zo aan Nederlandse politiek correcten. Geen moeite wordt gespaard om de eigen hypocrisie en dubbele bodem zo expliciet mogelijk naar voren te brengen...

Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:16

Al die jankerts de Laan uit sturen.

McMarx | 03-05-15 | 11:14

@Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:07
Probeer een buitenlander maar eens uit te leggen dat Weed verboden is, je het wel mag kopen in kleine hoeveelheden in een koffieshop, maar alleen puur mag roken in de toko.
Zodra je het vermengt met tabak moet je het buiten oproken vanwege de anti-rookwet.
*toeristen die naar Nederland willen komen, zijn gek*

necrosis | 03-05-15 | 11:13

@Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:00
lol

witchmaster | 03-05-15 | 11:13

Ik ben aan het wachten op de columns van Youp van het Hek, Thomas vd Dunk, Jan Mulder etc etc waarin de enorme lafheid van PEN wordt afgeserveerd.

ben je opgericht om schrijvers tegen onderdrukking te steunen, vergader je wekelijks, voel je je jaren gutmensch om tegen Israel, de VS etc de vinger op te steken, heb je stapels notulen geschreven, wordt er een actie , eenmaal een rechte rug gevraagd en dan haak je af.

Lijkt wel Free Palistine Armee uit de life of brian, hoeveel van die nutteloze subsidieclubs hebben we wel nuiet.

overigens chapeau voor Albrecht, deBalie en vanderlaan om niet te bukken.

Progresievelng | 03-05-15 | 11:10

@VanBukkem | 03-05-15 | 10:53

Vrijheid van meningsuiting is superbelangrijk. Alleen als je mening afwijkt van die van mij ben je een (f)(r)ascist. Ik weet immers hoe het echt zit.
.
- politiek correct spreukenboek 2015 -

Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:09

Het is sowieso een aanrader om binnendijks politiek correct gereutel van tijd tot tijd eens met een buitenlander te bespreken. Dan wordt maar weer eens duidelijk wat voor een polderkolder hier in de kop zit. Sowieso, Nederlandse zogenaamde "waarheden" doorstaan de toets van het buitenland zelden. Onze nakende wereldvrede bijvoorbeeld, is al jaren voer voor heel veel hoongelach...

Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:07

@VanBukkem | 03-05-15 | 10:53
Vrijheid van meningsuiting telt alleen als je MIJN vrijheid van meningsuiting niet wilt inperken.
En mocht ik toevallig ooit minister van integratie, immigratie en emigratie worden, berg je dan maar....

necrosis | 03-05-15 | 11:04

@VanBukkem | 03-05-15 | 10:53
Ik voel me ontzettend gekwetst door die opmerking van jou. Ik wil dat je daar mee ophoudt.

koeberg | 03-05-15 | 11:03

Dat is wel de belangrijkste bijdrage van de monoculturele multiKul die de islam ons brengt: het vrije woord moet zwaar beveiligd worden tegen gewelddadige personen die niets met de islam te maken hebben.
(volgens de gebruikelijke verdachten, dan)

Jan Passant mk2 | 03-05-15 | 11:03

Ook een valse dame als Amanpour staat gelukkig achter het vrije woord... Daar moeten tegenwoordig dus ook al lovend over zijn: zij die het vrije woord steunen.
Verder is het een race baitende liberal f***tard.

Desmoulins | 03-05-15 | 11:01

@witchmaster | 03-05-15 | 10:53

Vers geperste jus ook...

Parel van het Zuiden | 03-05-15 | 11:00

Manon Upyourasshoff van de buttbrigade buigt diep voor intolerantie.
Verassend.

Cuyahoga | 03-05-15 | 10:56

Vrijheid van meningsuiting is erg belangrijk natuurlijk, zolang je er maar niemand mee kwetst.

VanBukkem | 03-05-15 | 10:53

@Chiant | 03-05-15 | 10:43
en ik weet dat koffie ook uit je neus kan komen

witchmaster | 03-05-15 | 10:53

Forget about it | 03-05-15 | 10:40
Nee joh, hij heeft de vinger op de kop gelegd.

wazakzegguh | 03-05-15 | 10:46

"butbrigaderende hopjesvlaruggengraten"
En bedankt. Nu heb ik mijn scherm gepaintbrushed met koffie.

Chiant | 03-05-15 | 10:43

De Iraanse Christiane Amanpour is nu eenmaal wat beter ingevoerd in de harde werkelijke wereld dan muntthee nippende mutsen als Manon Uphoff.

Godsammekraken | 03-05-15 | 10:40

Hans weet de spijker weer in de zere plek te slaan. Top ! Ik hoop werkelijk dat Gregorius ook z'n kunsten weer wil delen. Sprankjes hoop in donkere tijden.

Forget about it | 03-05-15 | 10:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken