Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Bram Moszkowicz als Sinatra van Den Haag

Wat GeenStijl op 23 februari als eerste al - en met enige verontwaardigde verbazing - wist te melden, werd zojuist officieel beklonken: Bram Moszkowicz is lijsttrekker voor Voor Nederland, de splinterpartij van Joram van Klaveren en Louis Bontes. De gevallen ex-advocaat is 'back on top', als we zijn opkomstmuziek mogen geloven (Frank Sinatra - That's Life). You're riding high in April, shot down in May, zingt het beroemde Amerikaanse maffiamaatje. Na een mompelige ach ik & wee mij persco, zocht Brammeke meteen ruzie met het sceptische journaille tegenover zich en toen was het alweer voorbij. Tussen de regels door vingen we in zijn verhaal nog wat flarden op van het gezonde verstand van Joram van Klaveren, maar verder houden we het op onze eigen woorden van 23 februari: Het laatste wat Den Haag nodig heeft, is nóg zo'n zetelgeile zelfverrijker die met lege kretologie de Kamer binnenwandelt. Zeker als het iemand is die zijn vorige baan niet meer uit mag oefenen omdat hij de boel belazerde. Echt, de arrogantie dat je denkt dat we daar op zitten te wachten. (Video via) Afhaker: VNL wordt geen ledenpartij, dus daar begint de leegloop al:

Reaguursels

Inloggen

Normaal gesproken doe ik dit nooit, maar het nieuws dat Bram Moszkowicz de politiek in gaat is voor mij de druppel.
Hoe haalt de heer Bram Moszkowicz en andere verantwoordelijke intelligente mensen waarvan wij op onze beurt mogen verwachten dat zij het beste met ons voor hebben, het in hun hoofd om ons toch al in moeilijk vaarwater zijnde landje, nationaal en internationaal belachelijk te maken door de persoon Bram Moszkowicz een podium te geven om zich op het pluche in den haag te manifesteren met zijn akelige verschijning en kirrende hoogmoedige stemmetje.
Nota bene, de heer Bram Moszkowicz heeft tot op heden zijn maatschappelijke traject gebruikt om zijn naam en respectabele familie naam, door zijn vader opgebouwd, TE GRONDE TE RICHTEN !!!,
En nu dan verklaart hij Nederland met zijn nooit aflatende arrogantie en hoogmoed, omdat hij “niet bang meer is om te vallen”, dat hij er klaar voor is om dat met ons landje nogmaals te doen wat hem bij zijn familie zo uitstekend gelukt is!!
Mijnheer Bram Moszkowicz zou zich moeten schamen om de Nederlanders überhaupt de overweging te geven om zijn loopbaan nog eens te herinneren en zich beter realiseren dat hij voor de rest van zijn leven een bescheiden positie zou moeten kiezen bijvoorbeeld in de vrijwilligershulp aan bejaarden of zo iets dergelijks.
Vervelend om te zeggen, maar Bram Moszkowicz is een “Self made Loser” en dat is nu juist waar ons Nederland geen behoefte aan heeft.
Vriendelijke groeten aan u allen wel wijze Nederlanders,
Nol

Nol9160 | 22-04-15 | 12:10

@DerUnterMensch | 21-04-15 | 22:08
Ik denk alleen dat de partij en de politieke carrière van Bram geen lang leven beschoren zijn, en ik ben van mening dat het grote gros van weldenkend Nederland daar hetzelfde over denkt. Succes met je strijd!

arkhitektor | 22-04-15 | 10:57

PS: Overigens is Frank Sinatra's "You're riding high in April, shot down in May," natuurlijk een hint naar Pim Fortuyn. Dat "but I know I'm gonna change that tune, when I'm back on top in June," is dan een hint naar Bram Moszkowicz. Daar is over nagedacht.

ben kokhals | 22-04-15 | 04:11

Waarom dat obligate blurp-silhouet van Nederland in het veilig verkeer achtige logo, en niet de Nederlandse Leeuw (mét fallus uiteraard)? Maar goed, hoewel Moszkowicz bepaald geen Fortuyn is, heeft hij wel electorale potentie, zo lijkt mij. Maar dan moet hij wel die Kaveren een beetje achter het gordijn houden en zich volop richten tegen de bende van vier (CDA VDD D66 PvdA).

ben kokhals | 22-04-15 | 02:50

Hr. Bram,
ik wens u alle succes en gun u dat ook van harte.
Dat er nu zaken verweten worden uit het verleden vind ik belachelijk. Laat elke zakenman die niet al zijn belastingafdrachten voor 100% eerlijk heeft gedaan op een boot stappen dan denk ik dat het drukker op de zee wordt vanuit Europa als naar Europa.
Mij steun heeft u en wat uw verleden betreft is dat afgewerkt.
Ik hoor nu trouwens niets over al de goede zaken die u gedaan heeft en waarvoor u heel lang bewonderd bent.
Maar ja dat schijnt normaal te zijn bij velen.
Niet bij mij !!

Paul1950 | 21-04-15 | 23:59

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:38
Als je echt denkt dat de schrapping van ome Bram alleen met het al dan niet volgen van een cursusje te maken had dan snap je er verdraaid weinig van, hetgeen je overigens ook bewijst met de rest van je tegeltje.

Velderama | 21-04-15 | 22:21

@arkhitektor  | 21-04-15 | 19:41
“Ik zeg nergens domme tokkies volgens mij.” Nee dat zei ik ook niet. Ik zei “Zozo, zijn we nu alweer beland op het niveau van ‘alle mensen die daar op stemmen zijn domme tokkies’? ” want jou opmerking “Kan mij niet voorstellen dat iemand met IQ > 100 op hem zou stemmen. ” is van dat zelfde niveau.. snap je wel. Niet zo heel moeilijk te begrijpen toch? Zeker niet voor iemand van jou intelligentie.

Ik kan me niet voorstellen dat als je 'intelligent' bent je toch zo 'dom' kunt zijn om PvdA, SP, GL, D66 of zo'n soort partij te stemmen. Maar toch zal ik ook die achterban met feiten en logica bestrijden, niet door ze gewoon voor dom neer te zetten.

DerUnterMensch | 21-04-15 | 22:08

Ik denk dat heel wat "politieke krachten" er kotsziek van zijn dat ze erachteraan hebben gezeten dat hij uit zijn ambt werd gezet. Ze hadden met deze move geen rekening gehouden. Zoveel is zeker. Ik wacht gniffelend af wat er gaat gebeuren.

langzullenweleven | 21-04-15 | 21:36

Maar we hebben de VVD en D'66 al. En dat is meer dan genoeg, lijkt me.
Peyronie | 21-04-15 |

VVD en D66 zijn verworden tot links-liberale eurofiele partijen, dus voor veel mensen is VNL zeker aantrekkelijk!

Prins Pils | 21-04-15 | 21:29

Jammer. Bram Moszkowicz deed het goed als raadsman van Wilders. Hij had zich aan kunnen sluiten bij de PVV. Die partij kan wel een welbespraakte intellectueel gebruiken.
De stap naar VNL is dom. Zo'n partij heeft geen enkel bestaansrecht en zal als PVV lightversie hooguit wat zetels bij de PVV weghalen. Kortom versnippering op rechtse flank.
VNL noemt zich een liberale partij. Maar we hebben de VVD en D'66 al. En dat is meer dan genoeg, lijkt me.

Peyronie | 21-04-15 | 21:18

Lijsttrekker Bram Moszkowicz is meesterzet van VNL!

Door oud-topadvocaat Bram Moszkowicz als lijsttrekker binnen te halen heeft het Tweede Kamerlid Joram van Klaveren waarschijnlijk een meesterzet gedaan op het politieke schaakbord in Den Haag. Want met zo slimme, welbespraakte en natuurlijk mediagenieke lijsttrekker speelt hij zijn nieuwe partij VNL helemaal in de picture.
Verder is er binnen het Nederlands politiek spectrum genoeg ruimte voor een echte rechts-liberale en euro-kritische partij aangezien de VVD onder Rutte is verworden tot een partij die noch vlees noch vis is en de totalitaire EU/ESM-belangen hoger in het vaandel heeft dan de belangen van haar eigen Nederlandse burgers. Maar ook voor links Den Haag zal het nog zwaarder worden om nog langer hun leugens aan het volk te verkopen als er naast de PVV van Wilders straks nog meer partijen bijkomen die hun leugens doorprikken en het volk erop wijst dat wij de asielkraan richting de vele economische gelukzoekers eindelijk eens moeten dichtdraaien om er zelf niet financieel aan onder door te gaan. Ook op dit topic kan je uit de vele negatieve reacties van zuurlinkse reaguurders eigenlijk al opmaken dat zij zich terecht zorgen maken over de toetreding van zwaargewicht Moszkowicz in de Haagse politieke arena!

Prins Pils | 21-04-15 | 21:09

Oke dan, Bram is een volkomen betrouwbare man met een vriendenkring varierend van de familie Bouterse tot de onderwereld van Amsterdam. Ik heb een tijdje op de Prinsengracht gewerkt vlak bij Bram. Telkens als hij een broodje ging halen bij de bakker, parkeerde hij zijn praalwagen dwars over de stoep. Waarom? Omdat hij weet dat een parkeerwachter dit niet kan bekeuren, dan moet er een agent bij komen. Voordat deze er is, is hij alweer weg. Dus prima joh, Bram is een keurige nette en vooral bescheiden man. Niets mis mee.

salsaparilla | 21-04-15 | 20:04

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:47
Ik zeg nergens domme tokkies volgens mij. Ik kan me alleen niet voorstellen dat als je intelligent bent, kunt denken dat Bram, mevr Stassen en van Klaveren de juiste mensen zijn om ons land te besturen. Maar als jij denkt van wel, dan moet je vooral op ze stemmen.

arkhitektor | 21-04-15 | 19:41

Prima zaak, Bram is rancuneus schrijft de telegraaf! Terecht, de man is genaaid door Justitie, aangestuurd door de politiek, toen hij Wilders verdedigde! Scheiding der machten(aan mijn neus) Ik ben ook rancuneus! Na 44 jaar continudienst met pre pensioen gegaan, moest eruit, bezwarende functie en krijg nu door die politieke struikrovers 6 maanden later pas AOW! Terwijl ik alles afgetimmerd had, word ik nu af geserveerd! Ik hoop dat de heer Moszkowicz veel zetels van de VVD af kan pakken! Bovendien is de heer Moszkowicz Jood en wij weten allemaal hoe die mensen behandeld worden en ook door welke groep in onze samenleving! Laten wij het vooral Niet over integriteit en politici hebben!

Lexus01 | 21-04-15 | 19:30

Jullie kunnen lullen wat jullie willen, hij heeft in ieder iets van het echte leven gezien. Dat kan van de rest niet gezegd worden.

Bloempot666 | 21-04-15 | 18:22

De Berlusconi van nederland!

Marniximus | 21-04-15 | 17:58

Haha, het pluche bij rtl boulevard is zeker niet zo warm als het pluche in de tweede kamer!
Wat een schertsvertoning. Wanneer sluit Peter R de Allesweter zich bij hun aan?

BadLieutenant | 21-04-15 | 17:17

the ego has landed

Aoxomoxoa | 21-04-15 | 15:55

Kansloze missie van VNL. Met Bram weer iemand erbij die veel blijft praten om maar niets te hoeven zeggen. Hoogste tijd voor een kiesdrempel.

Mohapedo | 21-04-15 | 15:54

Als je helemaal niets meer kunt en je hebt de halve wereld, inclusief vele van je clienten belazerd, kun je altijd nog de politiek ingaan. Zit je fijn tussen je soortgenoten. Eens temeer een bewijs hoe incompetent en hypocriet politiek in werkelijheid is.
Zegt ook veel, zo niet alles over die potlood die hem voorgesteld heeft.
Laten we hopen dat het kiezersvolk het zal laten afweten voor deze partij. Beter zou zijn helemaal niet meer stemmen op onzin vanuit de politiek.

Padre di follia | 21-04-15 | 15:31

Heel goed, GeenStijl, eindelijk zelf ook politiek correct. Nee, die Moszkowicz is maar niks.

De Geus | 21-04-15 | 15:24

Walgelijk, echt om te kotsen..
Ongelooflijk dat iemand die flamboyante criminele oplichters-ijdeltuit nog in de schijnwerpers wil zetten.

Laat hem nou toch gewoon stikken in zijn door hemzelf veroorzaakte schulden en geef hem geen aandacht meer.

ArthurAlkmaar | 21-04-15 | 15:08

Hij vindt zichzelf fantasties nu wij nog.

J.Slavink | 21-04-15 | 15:01

@Willibald von Klúúúk | 21-04-15 | 14:33
Wat zijn hier toch weer veel mensen die me een hoop bagger uitkramen.

‘Kun je het financieel - ook al is het om gegronde redenen - niet bolwerken? Jammer dan, crepeer.’ Er is in Nederland geen een partij, maar dan ook werkelijk geen enkele die er zo’n ideeën op na houd. Inclusief VNL.Wat wel grappig is, want 90% van de linkse stemmers stemt puur vanwege die reden links, ondanks dat ze daarmee dus op alle partijen zouden kunnen stemmen.

Natuurlijk kun je van mening zijn dat het zorgsysteem te breed en te uitgebreid is (en dat is het ook) en dat is iets dat je bij een aantal partijen hoort. Iets dat juist schadelijk is juist voor dat zelfde systeem. Maar er is hoe dan ook geen enkele partij op dit moment die zo redeneert als jij dat nu omschrijft. (ook niet in nettere bewoordingen).

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:51

@ARKHITEKTOR | 21-04-15 | 14:17
Zozo, zijn we nu alweer beland op het niveau van ‘alle mensen die daar op stemmen zijn domme tokkies’? Zeg maar de standaard verdedigeng van het volk dat niet met feiten en logica werkt (zoals links die vooral met gevoel werken) om vooral geen inhoudelijke discussies te hoeven voeren en toch goed over zichzelf te kunnen denken. ‘Ik hoef niet eens in te gaan op wat die zeggen want ze zijn dom. Ik ben slim.’. Wat moet het toch een gemakkelijk leven zijn.. maar zo’n gedachtegang en reacties vind ik persoonlijk dan weer erg dom.

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:47

Nóg een incompetente, aandachtsgeile zwendelaar. Precies wat de Nederlandse politiek nodig had.

Rest In Privacy | 21-04-15 | 14:42

@salsaparilla | 21-04-15 | 13:55
Als je dat gelooft ben je wel heel kortzichtig. Bram is met een reden uit zijn ambt gezet en dat is dat hij zijn cliënten niet goed zou kunnen verdedigen omdat hij de cursussen niet op tijd had gedaan. Alle andere zaken die er speelde bleken zover ik me kan herinneren dan wel niet zo te zijn of stonden lost van het uit het ambt zetten.

Echter dat hij zijn cliënten niet goed zou kunnen verdedigen is natuurlijk de grootste onzin die je kunt bedenken. Het was een van de beste advocaten van Nederland. Als je het proces was Wilders had gezien kon je dat ook weten. Wat een stel prutsers aan advocaten heb ik daar voorbij zien komen. Die kwamen nog niet in de buurt van het niveau van Bram en dan wordt Bram uit zijn ambt gezet omdat hij zijn cliënten niet goed zou kunnen verdedigen?

Het feit dat hij daaruit is gezet zegt helemaal niets over Bram maar alles over de rot in het rechtssysteem en de corrupte heren die daar ook een rol in spelen. Daar moet eens flink worden schoongemaakt, maar niemand durft het vanwege hun macht. Het doet niet onder aan de mafia… Bram staat op hun zere voetjes en hij wordt dus wel even een kopje kleiner gemaakt.. ook zoiets dat we bij de mafia zien.

Of hoe het rechtssysteem het maken wat wetgeving naar zich toe heeft getrokken.. Dat is ronduit gevaarlijk omdat het recht tegen de democratie in gaat, op papier kan het ook niet (trias politica) maar in de praktijk gebeurd het gewoon. Sterker nog, als jij een rechtenopleiding doet zullen ze jou gewoon leren dat jurisprudentie moet worden gezien als een van de 3 ‘documenten’ (ik kom even niet op de juiste term) waar je het ‘recht’ uit kunt halen. 1 wetgeving, 2 verdragen, 3 jurisprudentie.

Voor dat laatste zou dat echter natuurlijk NOOIT het geval mogen zijn. Een rechter mag NIET uitleg gaan geven aan een wet om wetgeving maken. Dat de kern van wat de trias politica is. Daarmee betekent het dus al per definitie dat jurisprudentie (iets dat afkomstig is van rechters) per definitie niet als wetgeving kan worden gezien.

(Het enige wat een rechter mag is de wet uitvoeren en daarbij doen aan waarheidsvinding ‘heeft hij dat inderdaad gedaan, is daar voldoende bewijs voor’ en strafbepaling ‘zijn er verzwarende of verlichtende omstandigheden’. jurisprudentie zou dan alleen de taak mogen hebben om daar heen te verwijzen. ‘in dat geval was vergelijkbaar bewijsmateriaal voldoende reden voor een vervolging dus zou dat hier ook zo moeten zijn’ en ‘die persoon had de zelfde omstandigheden als deze verdachte / veroordeelde en dat werd toen gezien als verlichtende omstandigheden dus dat zou nu ook zo moeten zijn.)

Een rechter kan hooguit constateren dat een wet in bepaalde gevalleen onduidelijk is en dus er in die gevallen geen straf gegeven kan worden. Hij moet dat dan eigenlijk terug leggen bij de politiek maar mag nooit en ten nimmer dan daar een eigen draai aan geven. (precies wat nu in de praktijk gebeurd).

Pak nou de regel dat we in Nederland legaal, uit illegale bron mogen downloaden. Dat is wettelijk (democratisch) zo geregeld. Vervolgens komt een of andere nietsnut van een rechter en die zegt dat dat belachelijk is. Die uitspraak wordt nu als ‘wetgeving’ gezien terwijl een rechter geen wetgeving mag maken (en terecht want dat gaat tegen de democratie in) en hoewel dat dus ook op papier niet klopt (we hanteren hier de trias politica die dit ten strengste verbied) zal het in de praktijk toch worden uitgevoerd doordat nou eenmaal dat zelfde clubje zich dat zo heeft toegeëigend. Dat is niets anders als corrupt te noemen, en de uitspraak van dat clubje over Bram die in dit specifieke geval heel duidelijk onzinnig en dubieus is gebruik jij nou om aan te tonen dat Bram dus niet betrouwbaar zou zijn. Kom op nou.

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:38

VNL, een kutpartijtje dat het lef heeft zich qua economisch- en sociaal gewenst beleid ter rechterzijde van de VVD op te houden is een schandvlek, want een verzameling van hufters die zwakte als verderfelijk beschouwen. Kun je het financieel - ook al is het om gegronde redenen - niet bolwerken? Jammer dan, crepeer. Alleen de sterksten hebben rechten ongeacht hoe ze tot de sterksten zijn gaan behoren. Vandaar dat Bram hier als gezicht best goed bij past. Hij bezit, en als hij niet bezit doet hij of hij bezit. Met charme gaat deze witteboordencrimineel door het leven en weet altijd mensen te strikken. Met het betreden van de politieke arena heeft hij zich opnieuw van een bron van inkomsten verzekerd, en kan hij zich weer van de nodige uiterlijkheden voorzien. Rolex, Cartier, Hugo Boss, Versace, Jaguar, of was het Porsche? Maserati? Ferrari? Lamborghini? Que la fête commence!

Willibald von Klúúúk | 21-04-15 | 14:33

Kan mij niet voorstellen dat iemand met IQ > 100 op hem zou stemmen. Hij gaat dus nog heel groot worden in NL.

arkhitektor | 21-04-15 | 14:17

@MaisNon | 21-04-15 | 11:38
Als je het niet eens bent met hoe dingen gebeuren in het land dan probeer je er iets aan te veranderen of de laffe optie is om het land uit te vluchten. Dat is ook een van de redenen dat ik interesse heb de politiek in te gaan.

Ik ben al heel wat jaren actief op geenstijl en kan op die manier wel proberen ideeën de wereld in te werpen (en niet geheel zonder effect) maar uiteindelijk zal je toch via de politiek de echte verschillen moeten proberen te maken. Dan is het commentaargedeelte hier een mooie leerschool.

Maar als Bram dus heeft aangegeven helemaal klaar te zijn met dit land is dit toch juist het beste wat hij kan doen.

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:06

De oordelen zijn al geveld.
Ik wacht liever zijn verdere optreden af. Het wordt er in ieder geval niet saaier op. Wilders slaat in ieder geval te ver door en kan geen fatsoenlijk debat voeren.
Het verleden van Mosco interesseert me weinig, zeker in de wetenschap dat alle advocaten smeerlappen zijn en alle politici op advocaten lijken.
Bontes is overigens een toffe gozer, maar een einzelganger. Dus die was waarschijnlijk sowieso vertrokken.

Lafayette | 21-04-15 | 14:01

Ik vind Bram Moszkowicz een prima man en ben ook van mening dat we nog een derde rechtse partij naast de PVV en VVD nodig hebben. Een echt liberale partij met ook toch wat hele andere ideeën (dan kan rechts zijn achterban verdelen over 3 partijen en samen een goede rechtse coalitie vormen). Ik betwijfel echter of VNL nou die partij is. Misschien wel hoor, heb er nog niet genoeg van gehoord maar vooralsnog kan ik dat nog niet zeggen.

DerUnterMensch | 21-04-15 | 14:01

Wel knap hoor dat je na allerlei bewezen zaken uit je ambt wordt gezet als advocaat en dan doodleuk jezelf in de politiek als betrouwbare lijststrekker presenteert. Bram is een rotte appel die dat zelf nog niet doorheeft..

salsaparilla | 21-04-15 | 13:55

Ik dacht dat je als Kamerlid een zuiver geweten moest hebben? Nu hebben de meesten dat niet, maar bij brammetje ligt het er wel erg dik boven op dat ie fout is. Ik had wel op VNL en Bontes specifiek willen stemmen, maar dat is nu definitief voorbij.

Meneer Rozenwater | 21-04-15 | 13:54

Ik denk niet dat veilingmeester Pechtold tegen hem is opgewassen in een debat. Dat gaat nog leuk worden!

telelezer | 21-04-15 | 13:49

Bram is weggejorist door de "elite" omdat hij de euvele moed had om Wilders (met succes) te verdedigen. Of hij nou arrogant is (dat moet je wel zijn in dat wereldje anders luistert niemand naar je) of dat hij zijn financien niet op orde had interessert mij niet. Voor mij blijft hij een held om tegen de smeerlappen van de gevestigde orde te hebben durven vechten!

telelezer | 21-04-15 | 13:47

Simon_GS | 21-04-15 | 13:15
Zijn verhaal is triest. Gaat om accepteren en niet verbloemen van de werkelijkheid.

Canis Spurcus | 21-04-15 | 13:32

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 11:48
Klopt,ook zo'n nagemaakte engnek.

swassannuf | 21-04-15 | 13:31

Mooi zo, mijn stem heeft hij op voorhand al. En gezien de zure reacties ga ik er nog veel plezier aan beleven ook. Met die zetels komt het ook wel goed.

drs. P | 21-04-15 | 13:31

Nee dan groen links met die engnekken.
Zet hem op Bram.

swassannuf | 21-04-15 | 13:29

Reden: macht. Want dat is wat dit soort types aanspreekt. Macht, status en geld. En dat kan je dan leuk verkopen met je pa als grote voorbeeld etc etc. maar bottom line gaat Bram niet in een VW UP eco rijden en net als een SP'er zijn salaris grotendeels aan de partijkas afstaan. En als ie dat doet, dan is HIJ waarschijnlijk de partij :p

Betweetert | 21-04-15 | 13:26

Hij past wel prima daar; integriteit gehalte laag, dus prima werkplek. Graai gehalte ; hoog! Ook een match. Van onbesproken gedrag... eh.... Hoe lost ie dat op?

Betweetert | 21-04-15 | 13:22

En toch kijk ik reikhalzend uit naar de verbale confrontatie met kereltje pegolT, de kalende milieu terrorist en die druif van een Olinks.

|

Nu is het alleen nog wachten op de lancering van Peter "Reetkever" de Vries zijn partij I.A.P., "Ik Almachtige Peter", en dan de debatten voortaan uitzenden op zaterdagavond 20:30!

ox | 21-04-15 | 13:20

Van crimineel naar crimineel. Is dit nieuws?

Lepenseur | 21-04-15 | 13:20

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 11:44
Ja ik wacht nog steeds op de eerste schrapping van een advocaat die niet strategisch genoeg denkt en daarmee zijn cliënt laat failleren, detineren of deporteren.

Allemaal in maatpak zo veel mogelijk rondrennen om twee ton bij elkaar te harken, nergens meer echt aandacht bij, maar wel een foutloze paper trail aanmaken van bonnetjes, onderwijspunten en betalingen. Onder de streep niet het verschil maken in de rechtszaal.

Niet dat Bram niet dergelijke fouten gemaakt heeft, maar omdat de Raad en het Hof van Discipline alleen de moeite willen nemen te beoordelen op randzaken in plaats van de kern. Dat begint een probleem te worden in Nederland. Hard beoordelen op goed objectief te bepalen minder relevante bijzaken en volledig de kwaliteit van de doelstelling negeren.

Verder ben ik van mening gevonden te hebben waarom het in Nederland niet meer zo interessant is om te kiezen voor het onzekere bestaan als flexibele arbeidskracht en dat een uitkering ook een hoop rust geeft. Hoewel de bijstand natuurlijk te weinig is om van te leven, maar te veel is om van te sterven.

Echte schijnzelfstandigen zijn uitzendkrachten. Hun bruto salaris gaat 1 keer over de kop voor de fiscus, en 1 keer over de kop voor de koppelbaas. De werkgever betaalde drie keer wat de werknemer bruto krijgt. De werknemer kan in de fase A iedere dag ontslagen worden zonder ook maar 1 dag ergens recht op te hebben.

Daarom is het niet vreemd dat uitzendkrachten in de Zorg voor € 50 naar de KvK gingen om zelf een factuur op te mogen stellen. Zodat wat het ziekenhuis betaalde ook daadwerkelijk bij de medewerker aankwam. Zodat de voorheen afgedragen sociale premies gebruikt konden worden als je even geen werk had.

Een nieuwe VAR, of nieuwe ontslagdata voor flexibel personeel zijn zinloos zolang voort wordt geborduurd op een verrot systeem die arbeid kapot belast ten faveure van een uitkering hier en een baan in Rusland, China of India.

Zoals eerder al gemeld op DasKapitaal. Zolang wij hier een miljoen werkelozen hebben gaat onze maatschappij langzaam naar de knoppen. Dat zien we nu in Griekenland met 1,4 miljoen werkelozen. Je kan op beurzen en boekhoudingen verzinnen wat je wilt, als je een kwart van je arbeidspotentieel tot nutteloze kostenpost verwerkt creëer je een achtergestelde samenleving binnen een samenleving met alle ellende van dien.

De discussie in Griekenland is nu welk deel van de Europese droom in Griekenland moet worden afgebroken en wanneer hoeveel geld van de broekzak naar de vestzak verhuisd moet worden. Allemaal theater, want het geld is fundamenteel allang weg en blijft weg. De Troika heeft hard gesneden in ambtenaren maar hun salarissen, maar sneed niet in andere kosten die nu 56% van de overheidsuitgaven. De kraan naar de bobo`s bleef vier jaar open.

Griekse overheidsuitgaven daalden van 48 miljard naar 34 miljard. Deze zijn verschoven van zinvolle uitgaven naar werkeloosheidsuitkeringen. Export is gestegen van 44 naar 52 miljard. De binnenlandse consumptie is gedaald van 170 miljard naar 140 miljard. Investeringen die gedaald zijn van 60 naar 24 miljard. multiplier-effect.org/files/2013/07/SA...

14 miljard aan BNP ontbreekt door de overheid of Troika. 66 miljard BNP ontbreekt door gebrek aan duidelijkheid, vertrouwen en toekomstvisie. Griekenland kent nu een grotere economische teruggang dan de Amerikaanse Grote Depressie en na zeven jaar politieke draaikonterij door faillissementsontkenning stort Griekenland alleen maar verder in.

We kunnen heel hard roepen dat we het beter doen dan Griekenland, maar ook wij hebben in tien jaar de staatsschuld met driekwart laten exploderen en kunnen die ook niet betalen tegen reële rentes. Griekenland ging niet kapot door de staatsschuld zelf, maar de speculatieve rente t/m 30% daarover, die nu netjes door ons is afgetikt.

We verschuiven langzaam van een productiemaatschappij waar de reële economie zichzelf in stand houdt naar een consumptiemaatschappij met leveringsplicht door de staat. Die staat kan dat alleen volhouden zolang BRICS nog spullen wil leveren voor soevereine staatsschulden, beter bekend als toiletpapier met scherpe randjes.

Ik heb niet de illusie dat het heel veel gaat verbeteren, noch dat het buitenland nog heel lang slaafs voor spiegeltjes en kraaltjes voor ons blijft werken.

Feynman | 21-04-15 | 13:20

Hij heeft een aandachtsprobleem.

luto | 21-04-15 | 13:19

Triest wel dat ik, ik en ik verhaal.

Simon_GS | 21-04-15 | 13:15

Het enige dat Bram hiermee VNL betekent, is dat hij de PVV wellicht (ietsje) minder machtig zal maken, dat hij de Haagse politiek nóg wat ongeloofwaardiger maakt en natuurlijk dat hij de belastingbetaler laat opdraaien voor zijn geflopte advocatencarrière.

Joris Draaksteker | 21-04-15 | 13:06

Dit gaat voor veel vermaak zorgen.
De politiek is toch al kapot, dus als er nog wat te lachen valt, vind ik het prima.

Rest In Privacy | 21-04-15 | 13:04

Eigenlijk te gek voor woorden maar we zijn nu eenmaal in NL. Vanbuiten een gaaf glanzend huidje, vanbinnen aangevreten door wormen.

levend fossiel | 21-04-15 | 13:04

-weggejorist-

Finis_Germaniae | 21-04-15 | 13:03

kutsmurf | 21-04-15 | 12:57
Als ik 60 ben hoop ik haar niet te naaien! Smeerpijp!

ikdenkwat | 21-04-15 | 13:02

Ik dacht dat Van Klaveren wel een pienter ventje was maar met deze zet schiet hij zichzelf in het been. Ik zie uit naar een debat tussen de lijsttrekkers van VNL en PVV.

Maaiveld | 21-04-15 | 13:01

Met zijn verleden past hij prima in de huidige politiek! Graaien, beetje verkeerd oh nee toch goed declareren, sorry ik wist het niet, liegen en bedriegen. Formeel was ik niet ingelicht. Jaaaa dat past prima.

ikdenkwat | 21-04-15 | 13:00

Lees 't nog nergens maar wacht op het nieuwtje dat Gordon aanschuift bij VNL.

Dr. Blechtrummel | 21-04-15 | 13:00

Hij heeft het op zijn zestigste voor elkaar gekregen om Eva Jinek te wippen. Alleen hiermee heeft hij meer gepresteerd dan de meeste haters.

kutsmurf | 21-04-15 | 12:57

Ongelofelijk, hebben ze (van Klaveren c.s.) "goud" in handen en flikkeren ze het zo overboord met Moskofiets. Met goud bedoel ik dat er electoraal veel ruimte is voor een partij met een klassiek liberaal profiel (zoals de VVD en enigszins Fortuyn destijds) maar tegelijk ook met een anti "religie van vrede" / "weg met ons, goedvolk" profiel (a la PVV). Zeg maar een partij als ideale een kruising tussen PVV, VVD en Fortuyn. En dan komen ze met de grootste liability die er in NL rondloopt; Moskofiets. Dachten ze nou werkelijk dat Brammetje een kans maakt? Zodra hij ten tonele verschijnt kruipen er verschillende vijanden uit verschillende holen (overigens komen die pas te voorschijn als er kans op succes dreigt) 1. Advocatuur, ongetwijfeld zullen er voormalige confrères een boekje opendoen over zijn verleden als advocaat en allerlei onfrisse zaken die daarmee gepaard gingen. Ze hebben hem tenslotte al uit de orde getreiterd. 2. Criminelen, allerlei rancuneuze ex cliënten zullen een strontemmer aan belastende info over hem heen kieperen. 3.(linkse)Media ze zullen proberen te slopen wegens te rechts, te Joods etc. En o ja ik durf te wedden dat vanavond Jort "maffiamaatje" Kelder bij DWDD tafelheer is om Bram als politicus te duiden (lees: af te fakkelen).Het zullen de openingssalvo's zijn: Game on!!

Rest In Privacy | 21-04-15 | 12:56

Nederland was al de Gekkie Henkie van Europa, maar nu Teeven terug mag en Moscowicz ook nog is zijn we natuurlijk Debiele Dennis geworden. Dus niet iemand met een beperking maar iemand met het syndroom van down

CrapoTheGreat | 21-04-15 | 12:53

LOL @ mensen die zeggen dat bram "geen ervaring" heeft. Ja al die kunst studentjes die via pappie, mammie en jeugd politieke corps groepjes de 2e kamer zijn ingerold, DIE hebben veel ervaring in het besturen van NL zeker?

LangeTijdGeleden | 21-04-15 | 12:52

@Lewis Lewinsky 12:42
Precies! Er is plaats voor 150 partijen in de Tweede en 75 in de Eerste Kamer.

Nog beter zou zijn als 7 miljoen partijen in NL beslissingsrecht kregen. Zoals in referenda.

tipo | 21-04-15 | 12:51

En Brammetje plakt nog maar eens een totaalfaal aan zijn CV.

très cool | 21-04-15 | 12:49

Wat Van Rossem zegt, en nog even ter notie brengend dat ik het een gemis vind dat we Bontes nu over een tijdje niet meer zien.

Driewerf Hoezee | 21-04-15 | 12:47

@ Lewis | 21-04-15 | 12:05
Dat zou je wel denken.... maar toch zijn er altijd weer sukkels te vinden die achter zo'n stelletje nitwits aanlopen. Net zoals er altijd sukkels staan zwaaien naar ons koningshuis. Iewww
Parel van het zuiden heeft gelijk op 12:34
Een landbouweconoom (Dijsselbloem) op financiën, een secretaresse (Hennis) op defensie, een psychologe (Nadorst)in de politietop, bestuurskunde op onderwijs (Dekker) en ik kan zo even doorgaan. Geen wonder dat wij in dit land niets op de rit krijgen.

IngridvanHenk | 21-04-15 | 12:45

@PieterPassant | 21-04-15 | 12:39
Stomme vraag. Nederland heeft dringend nieuwe partijen nodig, dus de kiesdrempel moet eerder omlaag dan omhoog.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 12:42

Ik heb geprobeerd de video via de VNL website te kijken, maar moest afhaken. Ik wil daarom graag pleiten voor een verbod op keihard klakkende camera's en smartphones met heftig hakkelende videoopnames.

Suerte Piet | 21-04-15 | 12:41

Wanneer wordt er nu eindelijk een kiesdrempel ingevoerd?

PieterPassant | 21-04-15 | 12:39

Ik dacht dat ie concilierie ging worden, je weet wel, rondstrooien met paardenhoofden...

hardhorendhert | 21-04-15 | 12:35

Bram zal een aanwinst in de Tweede Kamer zijn. Hij is juridisch onderlegd, taalkundig erg vaardig en conservatief-liberaal zonder al te veel politieke correctheid.

tipo | 21-04-15 | 12:35

@Zure Sigaar | 21-04-15 | 12:27

As opposed to.. De continue opnieuw falende, corrupte, of incompetente bestuurders van VVD, PvdA, CDA, D66.
Kabinetsline-up al gezien? Secretaresse als MinDef, schoolverlater als stas, Minpres die 7 jaar over kunstgeschiedenis doet?
.
Succes met het verpesten van uw stemrecht..

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 12:34

Goh, die man rijgt zijn mislukkingen wel aaneen zeg...

hardhorendhert | 21-04-15 | 12:32

Interessant voor het debat in de Kamer, slecht voor het aanzien van de politiek.

Islamofiel | 21-04-15 | 12:31

Interessant voor het debat in de Kamer, slecht voor het aanzien van de politiek.

Islamofiel | 21-04-15 | 12:31

Die graaier gaat hier ook mee falen.

Jim Lovell | 21-04-15 | 12:29

@Zure Sigaar | 21-04-15 | 12:27
Op wie stem jij eigenlijk? Ik vermoed op een veroordeelde crimineel.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 12:29

@ProAsfalt | 21-04-15 | 12:15

"Hoogopgeleid" Nederland vindt van wel. Maar goed, opleidingsinflatie en de teloorgang van examennormen zijn natuurlijk een ander topic.

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 12:28

Gooi vooral je stem weg op een windbuil als Mosckowicz. Totaal geen bestuurservaring, geen partijapparaat dat hem ondersteund, geen enkele bestuurslaag in gemeentes en provincies. En dan toch maar geloven dat zo'n patjepeëer het heil der gansche natie gaat dienen. Dat er voor zon'n individuele neppoliticus met een verleden als fraudeur, één die slechts kan bogen op wat verbale krachtpatserij, geen wetten en regels gelden. Dat zo'n blaaskaak per decreet het land zijn wil op kan leggen. Succes met het verpesten van je stemrecht.

Zure Sigaar | 21-04-15 | 12:27

"Het laatste wat Den Haag nodig heeft, is nóg zo'n zetelgeile zelfverrijker die met lege kretologie de Kamer binnenwandelt. Echt, de arrogantie dat je denkt dat we daar op zitten te wachten"

Eh... toch wel hoor!
Kijkt u maar eens naar de verkiezingsuitslagen van de laatste decennia: vrijwel uitsluitend zetelgeile corrupte zelfverrijkers.

jemagookniksmeer | 21-04-15 | 12:26

dus straks ook nog 'de fractie Bontes' ... hahahahahaha

(c)ZWITSUL | 21-04-15 | 12:23

Als Pechtold Wilders onder 'vuur' neemt, gaat Bram Moszkowicz Wilders wijzen op zijn zwijgrecht, om hem daarna vrij te pleiten door Pechtold te bestoken met allerlei slinkse vragen om hem in een kwaad daglicht te stellen.

Rest In Privacy | 21-04-15 | 12:22

@ProAsfalt | 21-04-15 | 12:16
Normaal ben ik het heel erg met je eens, dat weet je maar Mosko for President. Een gesjeesde advocaat/presentator als minister president... Neen, dank u wel.

Dhr. de Wit | 21-04-15 | 12:20

Ik verwacht dat Moszkowicz 5 zetels gaat halen. Waarvan 4 afgepikt van de VVD en 1 van de PVV.

Zelf blijf ik op Wilders stemmen, natuurlijk.

Lewis Lewinsky | 21-04-15 | 12:19

De tragiek van rechts: een politiek correcte VVD die heult met links en de EU, clowneske toestanden, en altijd de dreiging van de kogel die van Links komt, of anders het neksnijmes van hun islamistische vriendjes.

Fijnstoffer | 21-04-15 | 12:19

Zijn verhaal was helemaal niet zo slecht. Hij zal in het politieke systeem niet veel kans hebben. In die zin is er wel een parallel met Fortuyn. Als hij door zijn partij goed ondersteund wordt kan het wel wat worden.

i-Wonder | 21-04-15 | 12:19

Dit gaat de Burger weer de nodige ergernis en euro's kosten.
Ex-Advocaat van moordenaars, vastgoedcriminelen en ander tuig gaat zich maatschappelijk inzetten. Als dat geen feest wordt voor de vastgoedmaffia, de motorbendes en de joden in Nederland, dan weet ik het niet meer.

toetanchamon | 21-04-15 | 12:18

ik zou nooit met dat geniepige mannetje in 1 partij willen zitten.

Alleycat | 21-04-15 | 12:18

Moszkowicz schijnt er geliefd te zijn bij rtl boulevard kijkende tokkie zombies.

Dus 1 a 2 zetels?

lady blabla | 21-04-15 | 12:17

Misschien wel payback time voor Mosco richting justitie.
Laat hem maar kamervragen gaan stellen over Demmink!

Makemyday! | 21-04-15 | 12:17

Mosko of Wilders for President.

ProAsfalt | 21-04-15 | 12:16

Abject en Infaam, maar bovenal Carnaval

wernie | 21-04-15 | 12:16

@Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 12:12
Een politicus die de macarena danst en zingt is totaal niet serieus te nemen.

ProAsfalt | 21-04-15 | 12:15

Bram, kom er maar in. Kijken hoe ver hij komt. Baat het niet dan schaad het niet.

croque monsieur | 21-04-15 | 12:15

Komt hij wel door de screening? Vragen... vragen..

brughslurph | 21-04-15 | 12:15

Trouwens een stijlloze tip voor Moszkowicz cs.:
Echt de meest tenenkrommende opkomst die je maar kunt verzinnen. Als je serieus genomen wilt worden als staatsman, kom dan ook op als staatsman.
Weg met die muziek, het is verdomme geen dartkampioenschap!

Dhr. de Wit | 21-04-15 | 12:14

Nederlanders betalen blijkbaar graag voor dure poppenkasten, of het nu in Hilversum of Den Haag is. Of je je nu driehonderd euro per uur door een crimineel laat betalen of voor een paar ton uit de ruif gaat zitten vreten, als je maar leuke verhaaltjes kan vertellen en het niet te nauw neemt met de waarheid ben je helemaal het mannetje.

Finn | 21-04-15 | 12:12

@ProAsfalt | 21-04-15 | 12:09

Nou, die Macarena van Arrogander is niet makkelijk te overtreffen, hoor...

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 12:12

@omeharm | 21-04-15 | 11:41
Het zou zomaar kunnen dat ik op hem stem echter het een en ander is wel afhankelijk van het partijprogramma.

Klimaatsverandering veroorzaakt door de mens moet worden ontkend in het partijprogramma zoals bij de PVV. Het is bijna een breekpunt voor mij.
De Linkse Leugens ben ik meer dan zat.

ProAsfalt | 21-04-15 | 12:11

Jammer, ik zag me al op VNL stemmen maar moet nu alweer op zoek. Ik verheug me wel op de verhoogde amusementswaarde van de politiek, dat dan weer wel.

Suerte Piet | 21-04-15 | 12:10

Hij lijkt mij meer geschikt voor de VVD, gezien de criminele wantoestanden daar.

Cynische Narcist | 21-04-15 | 12:09

Pechtold lust 'm rauw zo zei hij gisteren bij Pauw.

Nou, Mosko veegt de vloer aan met Pechtold. Dat gebeurt eerder.

Pechtold bibbert.

ProAsfalt | 21-04-15 | 12:09

Le Roi est mort. Vive le Roi.

In dit geval een en dezelfde persoon.

Lichtstadfan | 21-04-15 | 12:08

En toch beste Bram Moszkowicz, had ik je eerder bij de #VVD verwacht.

LostSandWich | 21-04-15 | 12:07

Het feit dat ik Moszko betrouwbaarder vind dan Samsom, Rutte en Pechtold geeft eigenlijk al aan hoe droevig het met de nederlandse politiek is gesteld.

sinar2 | 21-04-15 | 12:06

Niet zo gek dat Moszkowicz voor VNL en VNL voor Moszkowicz heeft gekozen.
Moszkowicz heeft een netwerk dat VNL goed kan gebruiken.
VNL heeft de exposure die Moszkowicz goed kan gebruiken.

Alleen jammer dat Bontes is opgestapt. Vond hem eigenlijk wel hèt gezicht van VNL. Een echte volksman met realistische opinies.
Die van Klaveren komt erg "leeg" over op de een of andere manier...

Dhr. de Wit | 21-04-15 | 12:06

Waar anders kan een uigerangeerde advocaat met frauduleuze trekjes terecht dan in de politiek. Zucht.

Kets22 | 21-04-15 | 12:06

Prima stuk, van Rossem. Valt niets aan toe te voegen.

Zure Sigaar | 21-04-15 | 12:06

@ IngridvanHenk | 21-04-15 | 12:03
De genadeklap was volgens mij al uitgedeeld voor het ontstaan van de partij.

Lewis | 21-04-15 | 12:05

Ja, allemaal maar klagen hier, maar waarom starten jullie niet allemaal zelf een politieke partij! Moet te doen zijn toch? Anders heb ik nog wel een politieke partij voor jullie die in de startblokken staat.

Chris1980 | 21-04-15 | 12:04

Ach, alles is beter dan die enge Pechtold en co moet je maar denken.

070 | 21-04-15 | 12:04

Qua schouwspel wordt dit natuurlijk lachen, Moszko tegen Peggold :-D

malang | 21-04-15 | 12:04

Kon altijd wel om Mosco lachen, zijn narcistische doch charmante aard, zijn media geilheid. Ieder zijn leven...
Maar ik griezel bij de gedachte dat hij politicus wordt... en zo misschien zijn gram zal gaan halen over de rug van NL.
En ik vraag me dan ook sterk af of dit niet de genadeklap voor VNL zal zijn... een partij van mensen die stuk voor stuk niet zuiver op de graad zijn. Goed van Bontes trouwens dat hij de eer aan zichzelf gehouden heeft.

IngridvanHenk | 21-04-15 | 12:03

Dus nu krijgen we ook al bners in de tweede kamer. Steeds meer redenen om niet te gaan stemmen. Poppenkast.

Karamelappel | 21-04-15 | 12:03

Een mediageile advocaat die opeens de politiek in gaat, erg vertrouwenwekkend vind ik het niet.
Ik ken mensen die ik een stuk onsympathieker vind, dat wel.

Lewis | 21-04-15 | 12:03

Wonderful-Life | 21-04-15 | 12:01
Tussen de regels door luisteren.

Canis Spurcus | 21-04-15 | 12:03

Beste Bram Moszkowicz,

Wraken is voor de rechtbank: in de 2e kamer dien je een motie van wantrouwen in!

Gratis TIP.

LostSandWich | 21-04-15 | 12:02

Als hij de islam aanpakt, dan zou ik graag ook op hem willen stemmen, want erger dan de islam is er niet, maar hij noemde de islam niet als HET probleem, dus ik zou voorlopig toch op Geertje blijven stemmen, alleen vanwege de fascistische islam.

Wonderful-Life | 21-04-15 | 12:01

Dat dìt kan in Nederland

CrapoTheGreat | 21-04-15 | 12:01

Is Jo Bonten nooit gevraagd?

lillendvleesch | 21-04-15 | 11:57

ik ben met cocalola.
Met Bontes hadden ze een serieuse kans op mijn stem. Nu nul.

omineuze omnipotent | 21-04-15 | 11:54

Weer een narcist erbij.

Ruud5 | 21-04-15 | 11:54

Als je de normen en waarden van 'Den Haag' verafschuwt, waarom zo zuur over komst Moszkowicz? Logische redenatie zou dan juist zijn: hij past er prima tussen. Bovendien wie wil geen debatten zien met kereltje Peggold vs Moszkowicz olv sneuneusje Wiltenburg.

Ik zeg gooi Badr Hari en Louis van Gaal in de mix en een leeuw ofzo. Zin an!

Canis Spurcus | 21-04-15 | 11:53

De reden dat we in NL opgezadeld blijven met gevestigde politiek is omdat zogenaamde alternatieven geleid worden door allerlei machtsbeluste en incapabele mannetjes. De gevestigde politiek hoeft alleen maar geamuseerd toe te kijken hoe leden van dit soort partijtjes elkaar de tent uit vechten op een gegeven moment. Na het debacle van de LPF na de moord op Fortuyn zullen maar weinig mensen gaan stemmen op dit soort lieden.

Zzzzooooffff | 21-04-15 | 11:53

Samsom tegen Brammetje...
Dat wordt bier en chips klaarzetten.

Mahatma | 21-04-15 | 11:52

Wat mij betreft een kamikaze actie van VNL. Met Bontes hadden ze nog een kans op een zetel, die is nu totaal verkeken.

omeharm | 21-04-15 | 11:51

Ik ben er blij mee, een debater die Peggoltd laat verbleken tot meeuwenstront. Werd afgeperst door Holleeder en ander geboefte en is daarom op administratieve verslonzing uit de advocatuur geloosd zodat hij van de afpersing afkwam. Slim gedaan en bijna niemand die het doorheeft.
Go Bram! Mijn stem heb je.

geur_aars | 21-04-15 | 11:50

Bontes was de beste die ze hadden, en ik ben het met hem eens - partij is totaal niet serieus te nemen met een figuur als Moszko aan het hoofd.

Adversary | 21-04-15 | 11:49

Stelletje haters hier. Mosko is een baas. Meer bereikt dan dat de gemiddelde reaguurder nog niet eens in de buurt van komt.

Anoguurder | 21-04-15 | 11:49

Ik snap deze heren wel. Zoals Europa lonkt voor dobbernegers, zo lonkt Tweede Kamer voor deze dobberpolitici. Wellicht kunnen ze zich lang genoeg drijvende houden om opnieuw salaris en wachtgeld veilig te stellen.
.
En zoals LaHalsema al liet zien. Dat hoef je maar exact 12,5 jaar vol te houden en dan zit je gebakken voor het leven...

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 11:48

@DEreaguurder | 21-04-15 | 11:40
Ik erger me er ook aan.

rara | 21-04-15 | 11:47

Ik hoor het hem zeggen.

pollodepiemel | 21-04-15 | 11:46

Nu maar hopen dat een paar werkelijk gepassioneerde politici hem eens een paar keer flink te kakken zetten. Of zitten die er helemaal niet meer?

Wobbelplatte | 21-04-15 | 11:46

Hij heeft de slachtofferrol-tactiek van Geert al overgenomen, goedendag zeg. Je begint bijna medelijden met de arme Bram te krijgen.

kicktherabbit | 21-04-15 | 11:45

Ach, in ieder geval wat eloquentie in de kamer. Ik heb geen vertrouwen in zijn ideeën, maar dat heeft hij dan gemeen met de huidige 150 leden..

Rest In Privacy | 21-04-15 | 11:45

Wat straal je uit als je maffiamaatje Moszkowicz verkiest boven Bontes, die zich in de afgelopen maanden als een integer politicus heeft geprofileerd?

bij deze | 21-04-15 | 11:44

-weggejorist-

entiteit | 21-04-15 | 11:44

@Feynman | 21-04-15 | 11:40

U begint cynischer te worden. Als personen zoals u cynischer worden zie ik dat als een urgent signaal. Dit Nederland is niet lang meer houdbaar...

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 11:44

Op VNL met Bontes wilde ik stemmen. Op VNL met Moszko stem ik niet.

cocalola | 21-04-15 | 11:43

Vind de scepsis hypocriet. Wel allemaal jarenlang stemmen op wilsonbekwame oelewappers van andere partijen en Mozko slechts bestempelen als een "zetelgeile zelfverrijker". Lijkt me -in elk geval verbaal- een verrijking ten opzichte van Van Ojink, Kereltje Peggold, Elias, de complete PvdA en de gemiddelde PVV-gekkie.

de Voorzittert | 21-04-15 | 11:43

De Haagse klucht wordt steeds triester. Dat ziet men overigens wel vaker in de aanloop naar een revolutie...

Parel van het Zuiden | 21-04-15 | 11:41

Probeer me nu te bedenken wat voor type mensen op deze egotripper willen stemmen...

omeharm | 21-04-15 | 11:41

The "None of the Above Party"!

Godsammekraken | 21-04-15 | 11:40

Als je op hem stemt ben je dan ook infaam en abject??

arretje | 21-04-15 | 11:40

Man man man... Heel de persco gekeken en wat een vervelende narcist is die Moszko.
Samenvatting:
Ik.. Ik.. Ik... Ik.. Koffer.. Ik Ik.. Aston Martin.. Ik.. Ik.. Vaderrol.. Ik.. Ik..

DEreaguurder | 21-04-15 | 11:40

Zelfverrijking en egotrippen zijn blijkbaar uitstekende kwalificaties in de politiek. Voor het land en het volk doet niemand het meer, dat gedoe is alleen maar lastig.

Trekhaas | 21-04-15 | 11:40

In de Kamer is foutief declareren en het niet volgen van onderwijs een pré.

Feynman | 21-04-15 | 11:40

Ik ben zó benieuwd naar de polls. Wie gaat in hemelsnaam op hem stemmen, en met welke verwachtingen?

bij deze | 21-04-15 | 11:40

Shot down in may... Je zal er maar zin in hebben

Behangdelul | 21-04-15 | 11:40

Wat Pim kon,.. kan ik ook, zal ie denken.

horsteknots | 21-04-15 | 11:39

mm niet zo lang geleden was hij helemaal klaar met Nederland en wilde hij naar Bonaire. Van gedachten verandert dus, nou ja dat kan. Maar ik vraag me ook af hij het werkelijk VNL doet en niet om nog een keer lekker te graaien.

MaisNon | 21-04-15 | 11:38

De Politiek zal nooit meer hetzelfde zijn: gaat popcorn inslaan :-)

LostSandWich | 21-04-15 | 11:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl