Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schokkend. NOS ontkent Armeense Genocide

schokkendenwalgelijk.png 1915. De Jonge Turken in het Ottomaanse Rijk verjagen, vernederen, verbannen, verkrachten en vermoorden anderhalf miljoen Armeense mannen, vrouwen, kinderen en bejaarden. 100 jaar later een erkend en breed gedocumenteerd historisch feit dat de geschiedenisboeken in ging als de Armeense Genocide, de eerste moderne genocide, die vanwege de systematische organisatie geldt als blauwdruk voor de Holocaust. Alleen: Turkije ontkent dat het een genocide was. Dus maakt de Staatsomroep er maar "massamoord" van in de kop. De eerste keer dat het woord genocide in het geschiedvervalsende artikeltje genoemd wordt, is in de laatste alinea, nota bene in de zin "Turkije ontkent dat er een volkerenmoord of genocide heeft plaatsgevonden en zegt dat er aan beide kanten veel slachtoffers zijn gevallen." In het filmpje zegt de voice-over (Chris Ostendorf) dat het om "honderdduizenden" Armeniërs ging, en hij benadrukt voor de zekerheid nogmaals dat Turkije ontkent dat de Armeense Genocide een genocide was. Bizarre en beschamende geNOSide op de geschiedenis. Hoe lang nog voor de Holocaust bij de NOS ook tot "massamoord" wordt gereduceerd, ISIS een 'onderlinge stammenstrijd' heet en de moord op Fortuyn in de berichtgeving als 'meningsverschil over politieke opvattingen' wordt omschreven? En, belangrijker, wie schreef dit stukje, wie keurde het goed en wat is bij de NOS het beleid ten aanzien van historische feiten? Om het in de woorden van de immer welbespraakte en eloquente Pro Palestina-demonstranten te zeggen: Shame on you, NOS! Erkenning: Nederland erkende de Armeense Genocide officieel op 21 december 2004. NOS miste die memo, kennelijk. Boze opzet: Het was geen faal van een domme webstagiair. Ook in het Achtuurjournaal werd het historische feit ontkend ten faveure van de mening van de Turken:

Reaguursels

Inloggen

Vergeet mij Niet!!! | 19-04-15 | 15:43 : Triest verhaal.. De hypocrisie van de NOS en een partij als D66 met betrekking tot deze genocide is walgelijk. Er wordt gezegd dat de Duitsers, die deels zelfs behulpzaam zijn geweest aan de genocide, het wegkijken van de Westerse landen hebben begrepen als een vrijbrief voor herhaling ("Wer redet heute noch von der Vernichtung der Armenier?"). Dat is precies wat de NOS nu weer doet door de genocide vanwege politiek opportunisme geen genocide te noemen. Excuses en correctie van de NOS is wel het minste dat men zou mogen verwachten.

ben kokhals | 19-04-15 | 20:33

Ik zag het gisteren en mijn mond viel open van verbazing. Ik dacht dat we reeds de bodem hadden bereikt. Echter de publieke omroep, nos voorop, blijft de mondiale dimmi uithangen. Wat een slapjanussen. En ik druk me zachtj es uit nu. Ongeschikt!

kazemat | 19-04-15 | 19:26

Beste mensen en vredelievende Nederlanders,

Als nakomeling van de Armeense "Massamoord-overlevende" voel ik mij gesterkt door uw terechte en welgemeende reacties. Termen, andere benamingen en verzachtende woorden die de relatie met Turken niet mogen schaden veranderen of verlichten onze pijn niet, sterker nog telkens wanneer ik met deze geschiedvervalsing wordt geconfronteerd, krijg ik een brok in mijn keel van machteloosheid, zoals die onschuldige 1,5 miljoen slachtoffers ook machteloos waren tegenover het meedogenloze leger van huidige Turkije. Ik vind het ongepast van de Nederlandse regering vooral als beschermer van het International Strafhof (ICC) deel te nemen aan het stoelendans van Turkije.
Mijn oma die de Genocide overleefde vertelde ons die verschrikkelijke persoonlijke feiten. Ze zei: "die kleine kinderen vroegen aan hun moeder, waar hun papa was en wanneer hij weer thuis zou komen". Het was triest!!! Hoe kun je dat gemis bij een kind aannemelijk maken?

Ik heb een vraag aan de Nederlandse regering:
Gaat u de Armeense Genocide erkennen pas wanneer de Turkse regering dit ook erkent?

Vergeet mij Niet!!! | 19-04-15 | 15:43

En laten we niet vergeten dat de NOS wél de "ballen" heeft om de Servische massamoord op Bosnische Moslims genocide te noemen, terwijl het feitelijk helemaal geen genocide is. Zal ook wel niks met politiek te maken hebben...

Piet van het Padje | 19-04-15 | 15:16

Wat boeit het wat de door de staat gefinancierde omroep ( kabinet ) vindt? Er is genoeg onafhankelijk nieuws dat wel feiten benoemd. Ligt het dan aan de NOS of aan de consument?

dubbert | 19-04-15 | 15:11

Wat boeit het wat de door de staat gefinancierde omroep ( kabinet ) vindt? Er is genoeg onafhankelijk nieuws dat wel feiten benoemd. Ligt het dan aan de NOS of aan de consument?

dubbert | 19-04-15 | 15:10

@Adversary | 19-04-15 | 10:35 Helemaal mee eens. NOS is niet meer dan een links propaganda kanaal en helaas betalen we daar allemaal gedwongen aan mee.

Barani517 | 19-04-15 | 14:57

Het viel mij ook op dat men op de radio vrij consequent spreekt van massamoord in plaats van genocide. Alles waarschijnlijk om die enkele Turkse luisteraar niet voor het hoofd te stoten.

Jean-Marie le Pen wordt voor ontkenning van de holocaust bijna publiekelijk gekruisigd, maar de achterbakse woordenspielerei van onze publieke omroep is veel erger dan de opzichtige domheid van Le Pen.

Angelica | 19-04-15 | 14:24

Gelukkig begrijpt Jean-Marie Le Pen Erdogan wel, want de Armeense genocide is een detail van de wereldgeschiedenis, eh massamoord, sorry verkeerd woord gebruikt.

IndoFortuyn | 19-04-15 | 13:03

@Prins Pils | 19-04-15 | 11:21 "Armeniërs worden als oorspronkelijke bewoners het door Turken gestolen land al 1.000 jaar door Turken geterroriseerd! De Turkse genocide van 1915 is namelijk de DERDE Turkse genocide op de Armeniërs..."
.
Goed commentaar, en u heeft helemaal gelijk. De inheemse bevolking is door de uitheemse koloniseerder uitgewond en daarna eruitgewerkt, middels pogroms en die meer dan walgeljke genocide (jihad, volgens Snouck Hurgronje). Na WOI werd dit gecompleteerd met het uitzetten van de resterende inheemse christenen naar Griekenland. Een complete en rücksichtslose volksvervanging.

ben kokhals | 19-04-15 | 12:56

Zei hier iemand laatst nog dat alleen de Westerse media onpartijdig en onafhankelijk zijn? Heb meelij met die stakker.
Wanneer wordt de Nederlandsche Omroep (zo heette dat ook al in de godwintijd) Stichting opgeheven of geveild? Schandalig dat men in deze tijd nog steeds gedwongen wordt aan die marxische indoctrinatie-prut mee te betalen.

ben kokhals | 19-04-15 | 12:39

Bram8918 | 19-04-15 | 10:21

Turken ontkennen 3 genocides op de Armeense bevolking!

Armeniërs worden als oorspronkelijke bewoners het door Turken gestolen land al 1.000 jaar door Turken geterroriseerd! De Turkse genocide van 1915 is namelijk de DERDE Turkse genocide op de Armeniërs. De EERSTE genocide vond reeds plaats rond 1064 toen Turkse Seltsjoeken onder aanvoering van Alp Arslan het huidige Turkije veroveren middels een bloederige genocide op de christelijke Armeense bevolking. Terwijl de de TWEEDE genocide inderdaad plaatsvond onder sultan AbdulHamid II, waarbij rond 1895 tussen 200.000 en 300.000 christelijke Armeniërs door islamitische Turken werden vermoord met de hulp van wat islamitische Koerden.

Prins Pils | 19-04-15 | 11:21

Dat doet de NOS want anders wordt Erdogan kwaad en gaat hij dreigen niet tot de EU toe te treden, dat willen ze niet in Bruselas.

behangtafel | 19-04-15 | 10:48

Het is hier één grote Schurfzooi geworden.

behangtafel | 19-04-15 | 10:45

De NOS doet het al maanden ZEER opvallend: berichtgeving zó spinnen dat moslims zo min mogelijk in kwaad daglicht komen. Ze vermijden het gebruik van 'islam' en 'moslims', hebben Boko Haram een 'rebellengroep' genoemd, spraken van 'boze mannen' in plaats van moslimterroristen, weigerden van de week nog de anti-buitenlanders in zuid afrika te laten zien omdat ze óok zwart waren, en nu dit weer. Het wordt tijd dat de redactie daar eruit geflikkerd wordt want dit is je reinste linkschpropaganda en bovendien feitenverdraaiend.

Adversary | 19-04-15 | 10:35

Waar helemaal nooit over gepraat wordt, zijn de gruwelijkheden onder sultan AbdulHamid II. In 1895/1896 werden er "ook al" ca. 200.000 à 300.000 Armeniërs door Turken en Koerden vermoord.
Trouwens: ook in 1915/1916 hielpen de Koerden een handje mee.

Bram8918 | 19-04-15 | 10:21

In 2006 schreven de partijgenoten Timmerfrans en Albayrak ´samen´ een stuk over de Armeense ´kwestie´ in het filosofische dagblaadje Trouw. Wie schetst niet mijn verbazing? Dat wat staat in de 3-voorlaatste alinea:

Timmerfrans/Albayrak(PvdA): ¨Natuurlijk, de ultieme gruwel van genocide is vele malen erger dan sommige van deze voorbeelden, maar het niet willen erkennen van fouten uit het verleden is niet alleen aan Turken voorbehouden.¨

Dit is waarom ik Albayrak een geniepige pvda Turk vind met verborgen agenda.

chicago river | 19-04-15 | 10:10

De NOS vermoord al jaren de waarheid, dus dit is toch ook geen verassing meer ?

Bari Oomsma | 19-04-15 | 09:50

Het laatste NOS-journaal dat ik live via de tv-kabel heb gezien, moet toch wel dateren van ongeveer 1998. Toen was het al volstrekt duidelijk dat de NOS een leugenfabriek was.

Van Duyvenbode | 19-04-15 | 09:37

Bij de weg, ze kunnen helemaal niet anders dan policor gedachtegoed doorgeven. Ze draaien vol op subsidie uit Den Haag. Daar hangt een kaartje met voorwaarden aan. Een daarvan is dus het uitdragen van het beeld van happymulticultimultirelimultiethniarminarmcumbayamylordweshallovercomeyouneverwalkalonezingendoverstraatwandelend Nederland.

okkums reezur | 19-04-15 | 09:21

Je kunt deze misstap van de NOS natuurlijk wegrelativeren. Maar dit is echt héél ernstig. Het is het bagatelliseren van een genocide om Turkse moslimdaders ter wille te zijn.

Lauwe Koffie | 19-04-15 | 09:14

Och, het weerbericht is redelijk betrouwbaar.

okkums reezur | 19-04-15 | 09:02

Het NOS journaal met Nieuwsuur in hun kielzog, de dagelijkse portie linkse propaganda wordt over dit land uitgestrooid, heeft niks met eerlijke verslaggeving, het zijn trekpoppen van socialistisch links!

lanexx | 19-04-15 | 09:00

De NOS is als nieuwsmedium ongeloofwaardig, onbetrouwbaar en irrelevant geworden. Ook dat is een keuze. Gebrek aan beleid kun je ze niet verwijten.

SapperDeFlap2166 | 19-04-15 | 08:57

Wat ik mij afvroeg: Wanneer een Neder-Turk voor het Turkse leger moet vechten, is dat dan niet hetzelfde als Landverraad en dient het paspoort afgepakt te worden? Zoals elke Neder-Turk die dienstplicht heeft in Turkije, is dit gewoon vechten en trainen voor een andere Natie dus is de overheid verplicht het Nederlandse paspoort in te nemen? Iemand meer info hierover anders schreeuwen totdat eindelijk iemand het opmerkt en hier werk van wordt gemaakt.

VikingHooft | 19-04-15 | 08:25

-weggejorist-

entiteit | 19-04-15 | 07:49

NOS journaal is helemaal geen journaal, Goodbye Lenin is er niks bij

Bokito ergo sum | 19-04-15 | 07:17

geïnPetrus de Rewa | 18-04-15 | 20:41
*De Ottomanen lieten ook altijd christenen tegen christenen vechten.*
Wat is dat nou weer voor dom gelul? Misschien doel je op Rome vs Byzantium? Zo ja dan lul je nog steeds maar hoe dan ook: Leg eens uit! Hoezo?
Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-04-15 | 20:47
Denk dat hij de janitsaren bedoelt. Dat was een keurkorps van het Osmaanse leger. Bestond uit door de Turken uit de Balkan ontvoerde en daarna geïslamiseerde christenjongetjes. Heel goed getrainde, fanatieke club. Verwierf na verloop van tijd veel macht. Opgeheven in 1826. Zie Wiki.

okkums reezur | 19-04-15 | 03:09

Het geloof van de wrede doet altijd zijn werk.

Knikkertuut | 19-04-15 | 03:08

Het is een semantische kwestie, geen historische.

Worst_kaas_scenario | 19-04-15 | 02:31

“Wer redet heute noch von der Vernichtung der Armenier?”, sprak Adolf Hitler één week voor de invasie van Polen.

Nou, in ieder geval niet de NOS. Daar gingen ze wel wapperen met Mein Kampf als het over Pim Fortuyn ging.

Angel_eyes | 19-04-15 | 02:25

@nou wordt ie fraai | 19-04-15 | 01:00
LOL

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 01:52

@de honden blaffen... | 19-04-15 | 00:32
Hulde voor je plemp.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 01:51

Hoe elimineer je politiek correct gelul!! (excuse my language)

A crude, but often effective, rule for eliminating unlikely possibilities and identifying a most likely or most correct assessment.

Taken from the saying, "If it walks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a duck."

Genex | 19-04-15 | 01:07

GeenNOScide

nou wordt ie fraai | 19-04-15 | 01:00

De NOS staat volledig achter alles wat de islam te maken heeft, en ik moet er nog verplicht aan meebetalen ook..

Slipsnifter | 19-04-15 | 00:59

QBert | 18-04-15 | 23:58
Dat begrijpen ze heel goed.
Het volk overtuigen van het belang van een verenigd Europa.
Het volk overtuigen van de voordelen van immigratie.
Het volk overtuigen van de zegeningen van de multiculturele samenleving.
Het volk waarschuwen voor de gevaren van nationalisme.
Neen, de Nederlandse journalisten, en met name die van de publieke omroep hebben een taak.
En die voeren met verve uit.

de honden blaffen... | 19-04-15 | 00:32

@deluiegriek: dus straks gaat de NOS het ook hebben over de 'massamoord' op de Joden in de 2e wereldoorlog? Omdat de doelgroep het anders niet begrijpt? Nu ik dit zeg: Ik zie ze er nog voor aan ook. Het wachten is nog dat ze hem gaan ontkennen. Duurt ook niet lang meer.

Koonkluk Huis | 19-04-15 | 00:30

NOS = PVDA. Need i say more? NATUURLIJK vindt er geschiedvervalsing plaats! Dat is in opdracht van de arabieren! En de NL regering buigt ZOALS ALTIJD als knipmessen voor die lui, want olie.

prakkie | 19-04-15 | 00:27

Als de Fransen worden aangesproken over hetgeen in Algerije in de zestiger jaren is gebeurd, wordt gezegd: Dat is lang geleden. En Nederland had ook dergelijke situaties in Indonesie eind veertiger jaren. Vadertje Drees is nooit opgepakt vanwege oorlogsmisdaden.

Piet van den Hoek | 19-04-15 | 00:20

Het ergste is dat buitenlandse conflicten opzettelijk geimporteerd worden om iedereen hier te verdelen in groepjes die gemakkelijk gemanaged kunnen worden door een kleine elite groep. Buitenlandse conflicten vecht je maar fijn uit in het BUITENland, maar vertel dat maar een nationalistische Turk, Armenier of pseudo-journalist. Ze zijn in de meeste gevallen geboren Nederlanders en nog hebben ze hun loyaliteit ergens anders liggen. Ziekelijk dom en op termijn fataal.
Dat de staatsmedia staatspropaganda uitbraakt mag echt geen verrassing zijn, of zijn er hier soms nog naieve reaguurders te vinden?

Patriarch | 19-04-15 | 00:17

De meeste Nederlandse journalisten begrijpen niet wat voor belangrijke taak ze hebben in onze democratie.

QBert | 18-04-15 | 23:58

wat is dat voor vieze vlag.
alsof turkije de eerste 10 jaar kans op eu zou hebben.

iets | 18-04-15 | 23:47

@ Bill Cosby | 18-04-15 | 23:17
Bijna een half miljoen asielzoekers in Duitsland, alleen al DIT JAAR. Maar als je je daar zelfs maar zorgen om maakt ben je een fascist.

Lewis | 18-04-15 | 23:35

zo werd tijdens de kwis hedenavond de pegida beweging als extremistische anti islam beweging bestempeld. Waarom bestempelen als extremistische beweging? Het is een beweging die opkomt voor eigen belangen en strijdt tegen de barbaarsheden uit het mekka-geloof. Typisch kut Vara, media gebruiken om leugens te verspreiden. Bedankt
Jeroen Woe
Joep van Deudekom
Niels van der Laan
rob urgert

Bill Cosby | 18-04-15 | 23:17

@ Hanz Ziezo | 18-04-15 | 23:12
Helaas is GS groot, maar ook weer niet zó groot dat het de ogen van heel Nederland kan openen.
Maar los daarvan, je zou toch mogen hopen dit zelfs de gemiddelde D66-stemmer is opgevallen.

Lewis | 18-04-15 | 23:17

Toen ik hierover las op teletekst werd ik heel erg boos, nu ik op Geenstijl kijk besteden jullie er gelukkig aandacht aan. Wie anders om de publieke Staatsomroep keer op keer te ontmaskeren. Maar dit keer is het wel heel beschamend wat ze flikken.

Hanz Ziezo | 18-04-15 | 23:12

@ Parel van het Zuiden | 18-04-15 | 22:21
Precies dat.

Lewis | 18-04-15 | 23:12

Mijnheer FW Ta-183 Huckebein: leuk stukje uit 1975. Ik kende het niet; kennelijk waren er toen al sommigen onder ons die begrepen dat het niet goed zou aflopen. Bij mij viel het kwartje in het begin van de 80-er jaren, toen ik tweemaal wekelijks in A'dam moest zijn.

oliebolletje123 | 18-04-15 | 23:11

het zal wel te maken hebben met het niveau van de doelgroep. "genocide" is voor velen een onbegrijpbare term, massamoord is wel duidelijk.

deluiegriek | 18-04-15 | 23:00

@Parel van het Zuiden | 18-04-15 | 22:21
Vergeet de twee extra lange reportages bij Nieuwsuur van NOS dhimmi Jan Eikelboom over Irak niet. Staatspropaganda over lieve mosselmannen die geen christenen vermoorden en die ook niets met de islam te maken hebben.
Diezelfde Jan Eikelboom presteerde het eerder om in een reportage YPG weg te zetten als oorlogsmisdadigers. Eikelboom verraadde deze moedige strijders door de camera stiekem te laten draaien terwijl een commandant vertelde dat YPG IS strijders doodde. Terwijl YPG vecht tegen de ergste vijand voor onze vrijheid. De NOS en haar dhimmi's zijn van de ergste soort. In oorlogstijd zouden we mensen mensen van het NOS bestuur en reporters als Eikelboom, NSB'ers of verraders noemen denk ik. En eigenlijk is het nu ook oorlog. De islam leeft al sinds het bestaan van de koran in oorlog met vrijheid.

benjemal | 18-04-15 | 22:54

Ze vinden zichzelf linksch goedvolk door een "minderheid" niet te kwetsen die daden door een extreem fascistisch regime ontkennen.
Dat is net zoiets als WOII een akkefietje te noemen tussen de Duitsers en de Joden om de Duitse minderheid in NL niet te kwetsen.
Waar ligt de scheidslijn?
Dat is een retorische vraag want het is duidelijk dat de scheidslijn ligt in het onnavolgbare "Weg met ons" en "oh wat zijn de vroegere gastarbeiders toch zielug".
Waarom zou je iets niet ronduit kunnen zeggen op tv als het WAAR is? Als mensen daar niet tegen kunnen moeten ze weer naar dat fascistische land waar ze leren dat Turkije "goed" is en alles heeft uitgevonden en ontdekt, van Pindakaas tot bakfiets.

Dirk III | 18-04-15 | 22:53

Het ergste is nog wel dat deze gore verdraaiing van de waarheid niet aangepakt zal worden door de regering. Zodat je het dus kunt zien als de mening van de regering. Alles voor de multiculturele heilstaat.

rylands | 18-04-15 | 22:43

Het ergste is nog dat ik die nakomelingen van Mussert bij de N.P.O ook nog moet onderhouden via de belastingen die de miljoenen met hoge graai beloningen aan elkaar verdelen

blauwe zander | 18-04-15 | 22:33

-weggejorist-

Coyote | 18-04-15 | 22:28

Het is zeker goed dat GeenStijl dit vermeld en blijft vermelden.
Maar ik kijk het journaal niet meer.
Het is zo'n doorzichtige staatspropaganda programma dat de NSB mentaliteit er vanaf druipt.
Ik zou het veel mensen kunnen aanraden zet een lekker stukkie muziek op of kijk buitenlandse zenders met hun policor journaals.
Alles beter als de National Opzichtige Staatsnachrichten.

diddley2 | 18-04-15 | 22:24

@DeNieuweRegisseur | 18-04-15 | 22:13

U begrijpt dat de NOS een patroon van dit soort woordkeuzes neerzet. "Who ran?" klinkt misschien nog bekend in de oren? Of verslag geven van islamofobie (0 feitelijke gebeurtenissen) terwijl een aantal Hebdo-redactieleden nog in het ziekenhuis lag te vechten voor hun leven? Of de "boze mannen"? Of...
.
Patronen dus. Het is gezien.

Parel van het Zuiden | 18-04-15 | 22:21

Echt om van te kotsen dit. Eerder in de week was op Omroep West te lezen dat Nederland door de Polen bevrijd was (het waren toch de Marokkanen?) en nu komt de NOS weer met dit soort praat aanzetten. Het is de week van de geschiedvervalsing voor politiek correct Nederland.

Boyo | 18-04-15 | 22:14

"Onder genocide wordt tevens massamoord verstaan, als deze het gevolg is van xenofobie."
.
Dat de NOS nu de term "Massamoord" gebruikt betekent niet dat ze zeggen dat er geen sprake was van genocide. Wie denkt die conclusie te kunnen trekken, mag zich even gaan inlezen in argumentatieleer/logica.

DeNieuweRegisseur | 18-04-15 | 22:13

@BasBr | 18-04-15 | 22:02

Omdat het hele Turkse zijn gebaseerd is op intens nationalisme. Het verhaal van de trotse onafhankelijke superieure Turk kan geen genocide aan. Dat komt trouwens terug op andere terreinen. Neem de "loser"-rol van Turkije in de laatste honderdvijftig jaar. Verkeerde kanten kiezen, mislukte militaire campagnes en wat nog niet meer. Nooit gebeurt volgens de Turken. Dat kan gewoon niet. De Turk is superieur, bijna perfect. Ook nog Moslim dus eigenlijk gewoon perfect...

Parel van het Zuiden | 18-04-15 | 22:11

Taqijja want Turken zijn moslims!

carel5014 | 18-04-15 | 22:06

@eerstneukendanpraten | 18-04-15 | 21:40

Vrijheidsstrijders.

QBert | 18-04-15 | 22:04

@benjemal | 18-04-15 | 22:02
500.000 en 1.8 miljoen incidenten met VERWARDE mannen.

Mark_D_NL | 18-04-15 | 22:04

Turken zijn bijna allemaal moslim en als moslims ontkennen, dan weet je het wel.

Jan Dribbel | 18-04-15 | 22:03

Volgende keer heeft de NOS het over naar schatting tussen de 500.000 en 1.8 miljoen incidenten. En natuurlijk heeft bij de NOS het ook niets met de islam te maken.

benjemal | 18-04-15 | 22:02

FW Ta-183 Huckebein | 18-04-15 | 21:57
Je kunt je daarnaast nog afvragen waarom documenten van het Ottomaanse rijk nog steeds geheim zijn in 2015.
Ik ben het ook met je eens dat wat er gebeurd is ook erg op genocide lijkt met een grote kans dat het om genocide ging.
Snap ook niet waarom de huidige Turkse staat zo moeilijk doet over wat het Ottomaanse rijk allemaal uitspookte.

BasBr | 18-04-15 | 22:02

@Lewis | 18-04-15 | 21:50
Bewijzen zijn er zat, of je moet natuurlijk alleen die 'geheime documenten' van de Turkse overheid als bewijs aanvaarden. Bijvoorbeeld:
www.armenian-genocide.org/br-12-26-16-...

La Bailaora | 18-04-15 | 21:58

Nee dan die Duitse clip laatst. We started two world wars and almost won both.

Geert Linkers | 18-04-15 | 21:57

BasBr | 18-04-15 | 21:47

de overheidsdocumenten, vooral die van de Young Turks, zijn allemaal al verloren gegaan.
Maar gezien de sysyematische manier van werken, de schaal etc en de hoeveelheid betroffen hogere overheidsdienaren mag je er wel van uitgaan dat dit van overheidswege gepland is...

FW Ta-183 Huckebein | 18-04-15 | 21:57

Nos zegt "Genocide? Print screen or it didn't happen!"

Handsomeboy | 18-04-15 | 21:56

Nederland heeft ook nooit slavernij gekend. Wel tewerkstelling zonder vergoeding en rechten.

mindless | 18-04-15 | 21:51

Maar wat een geluk dat wij nu hier wel een broodje kapsalon kunnen bestellen. En Tofik Bibsi.

*missen als kiespijn kan*


Piet Karbiet | 18-04-15 | 21:50

@ BasBr | 18-04-15 | 21:47
Nou, ópzet zal het toch in elk geval wel zijn.

Lewis | 18-04-15 | 21:50

@Burgie48 | 18-04-15 | 21:38
IS is ook aan het zuiveren. Hoor je de NOS en rest van NPO ook niet over. Zelfs onze christelijke politieke partijen zijn er blind voor. Net als de rest overigens. Hoe je voor iets dat zo overduidelijk is blind kan zijn blijft me verbazen. Blijkbaar mogen we niet voor vrijheid, vrede en onszelf opkomen en ons verzetten tegen het kwade. Dat is een taboe. Ook dat verbaast mij iedere dag weer.

benjemal | 18-04-15 | 21:50

De NOS is 1984 nooit meer te boven gekomen.

Zoetwaterpanharing | 18-04-15 | 21:50

-weggejorist-

bbg123 | 18-04-15 | 21:47

Niet om het een of ander, maar voor genocide is een georganiseerd beleid van de overheid noodzakelijk.
Aangezien overheidsdocumenten van die tijd geheim zijn, kun je moeilijk stellen dat je zeker bent van opzet.

BasBr | 18-04-15 | 21:47

Als een turkse boot vol met internationale terroristen richting israel gaan om te strijden tegen joden christenen, homos, kunst lesbiennes en voor Hamas schenkt de NOS 15 minuten zendtijd om de solidariteit en verbondenheid te ondertrepen

Progresievelng | 18-04-15 | 21:42

Verder verwacht ik dat den Turk wederom bij WO3 weer de verkeerde kant zal kiezen. Loser WO1 en WO2.

Piet Karbiet | 18-04-15 | 21:41

bizar hoe gehersenspoeld die Turken zijn.
En te bang/dom om een geschiedenisboek te lezen blijkbaar.

--sql error-- | 18-04-15 | 21:41

Piet Karbiet | 18-04-15 | 21:31

Het linkje doet het niet maar ik heb het al eens eerder gezien. De Turken die dit hebben uitgevoerd waren slechts een beetje verward, of misschien gewoon boze mannen. U zegt het maar...

eerstneukendanpraten | 18-04-15 | 21:40

Ach, bij op het staatsjournaal hoor en zie ik steeds meningen en bitterweinig feiten. Dat is jammer, maar gelukkig ben ik niet afhankelijk van deze manipulatiefabriek, er zijn veel meer (betrouwbare) bronnen waaruit je kunt putten.

Anjin Mohammed | 18-04-15 | 21:40

check ook even de Hamidian massacres en.wikipedia.org/wiki/Hamidian_massacr...

ze waren in 1885 ook al bezig met zuiveren van hun "rijk".

Background : The origins of the hostility toward Armenians lay in the increasingly precarious position the Ottoman Empire found itself in the last quarter of the nineteenth century. The Ottoman loss of dominion over the Balkans and various Christian regions was ushered in by an era of European nationalism, and the insistence of self-determination by many territories that had long been held under Ottoman authority. The Armenians of the empire, who were long considered second-class citizens, had begun in the mid-1860s and early 1870s to ask for civil reforms and better treatment from their government. Armenians pressed an end to the usurpation of land, "the looting and murder in Armenian towns by Kurds and Circassians, improprieties during tax collection, criminal behavior by government officials and the refusal to accept Christians as witnesses in trial."[7] These requests went unheeded by the central government. When a nascent form of nationalism spread among the Armenians of Anatolia, with them demanding equal rights and pushing for autonomy, the Ottoman leadership believed that the empire's Islamic character and even its very existence were threatened.

Burgie48 | 18-04-15 | 21:38

Edit even Joris en je draakjes.
Het waren natuurlijk gristelijke meisjes, maar dat was te verwachten.

Piet Karbiet | 18-04-15 | 21:35

Holocaust, welnee, gewoon etnisch zuiveren, vraag maar aan Mladic. Zouden we hier ook eens moeten doen.

Dirk de Zadelsnuiver | 18-04-15 | 21:34

-weggejorist-

Piet Karbiet | 18-04-15 | 21:31

oliebolletje123 | 18-04-15 | 21:22

Het is nu de NPO, leer die 1,2,3 letters nu eens een keer uit je blote bolletje!

eerstneukendanpraten | 18-04-15 | 21:27

@ wild geraas | 18-04-15 | 21:14
Ja.
Dat was de aanslag op Charlie H. toch ook? Waren verwarde eenlingen.

Lewis | 18-04-15 | 21:26

@rarity | 18-04-15 | 21:10
Ssst, Nederland heeft niks verkeerds gedaan!

miko | 18-04-15 | 21:24

VanBukkem | 18-04-15 | 21:00
*Wij ... ook onschuldige mensen vermoord!*
Ja maar Turken zijn erger. En wij hebben hen welkom geheten tot ons midden vanwege het een of andere multiculgedoe. Zij mogen zelfs moskeeën bouwen in ons land en toeteren. En dat terwijl er nog steeds weer kerken in het MO verwoest worden. Daar kunnen bijvoorbeeld die Armeniërs flink over mee praten!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-04-15 | 21:24

Ze zijn gewoon bang bij de NOS, sorry - NPS. De Turken lopen hier gewoon vrij over straat en je hebt zo een pak slaag te pakken of een mes tussen je ribben. Een beetje weinig "zivilcourage", maar ik snap het wel: jullie hebben nog niet zo lang geleden een verwarde man over de vloer gehad en dat heeft jullie aan het denken gezet.

oliebolletje123 | 18-04-15 | 21:22

Het ontkennen van genocide is alsof je staat mee te lachen met de beul. Je bagatelliseert de boel en zegt als het ware dat de slachtoffers zich niet zo moeten aanstellen.

Duifmans | 18-04-15 | 21:19

Ach Armenen , Turken Oezbeken baziboezoekers. Hoe da fok keers??

miko | 18-04-15 | 21:19

Staatspropaganda, in opdracht van cq na overleg met... de grootste lafaards aller tijden, onze MP en zijn secondant onze Vieze Premier. Lullo's zonder lef, zonder vermogen echte leiding te geven aan dit land, ze likken liever de ongewassen voetzolen van de muzeltuurken en de muzelmocro's.
Ze verrekken van angst. Angst voor hevige rellen, aanslagen, de wraak van de 5e colonne met de korte lontjes en de woest gebalde vuisten, kortom: de booslims.
De Publieken zijn afhankelijk van staatsgeld, wie betaalt bepaalt. Dus ook daar een leger van laffe kwezels, broodfokkers van leugens. Niet eens waard om op te kotsen!
Daarom hulde voor GS, dat zich nog niet heeft laten onderzeiken door de volgelingen van Mo de Pedoprofeet en z'n achterlijke waanzin.

appelvink | 18-04-15 | 21:15

Als de haatbaarden binnenkort flink losgaan op de laatste vrije pers, is dat dan ook een incident ?

wild geraas | 18-04-15 | 21:14

Het ontkennen van genocide is zo mogelijk nog erger dan de genocide zelf zeggen de deskundigen. Deze ontkenning van genocide geeft de ware aard van de directie van de NOS weer duidelijk weer. Intrinsiek kwaadaardig.

benjemal | 18-04-15 | 21:11

Op 4/5 mei a.s. herdenkt de NOS de moord op een paar joden. Holowattes?

cocalola | 18-04-15 | 21:11

De Armenen moesten bloeden voor het debacle in Oostenrijk. C'est ca. Alle christenen eruit. Dat was culture cleansing en met het aantal doden en motief gelijk te stellen aan genocide. Dat je als land genocide niet aan je wilt laten kleven is begrijpelijk. De machthebbers van toen zijn niet die van nu. Kijk hoe krampachtig NL omgaat met slachtoffers van de politionele acties in Indonesie.

rarity | 18-04-15 | 21:10

Ik vind de ontkenning / politieke correctheid over deze kwestie erger dan de genocide zelf... Sorry klinkt hard, maar denk er maar eens over na.

DrakenEi | 18-04-15 | 21:06

De Turkse moordenaars waren volgens de NPO slechts "boze mannen" net als bij het Pakistaanse meisje Malala.

eerstneukendanpraten | 18-04-15 | 21:06

Genocide, massamoord of oorlog: Hullie en/of zullie hoe je het ook wilt noemen en wel of niet wilt ontkennen, er zijn aan beide zijden heel veel mensen onnodig gestorven die bij hun geboorte een lang en gelukkig leven was toegewenst en wat niet uitgekomen is. 'Godsdienst is opium voor het volk' zei Karl Marx ooit en de man had wat dat betreft gelijk. Godsdienst is de waanzin van deze tijd en alle tijden. Het heeft mooie muziek opgeleverd en mooie plaatjes, beelden en wat niet meer en pracht en praal, maar nu zou het toch echt, net als Autodrop, verboden moeten worden! Inquisitie, heksenverbrandingen, onmogelijke liefdes want hij katholiek en zij protestant, dus dat gaat niet door. Inteelt door neef en nicht, uithuwelijking, onderdrukking van de vrouw, niet aanpassen aan de cultuur van het land waar je vertoeft: opzouten met die religieuze debielen. Dit land gaat er aan kapot. Relicorrectheid qua Christenhufters die alles willen bedekken met de mantel der (naasten)liefde ( lees naïeve trutten die halalvreten en lentefeesten ipv Paasfeest op Nederlandse scholen toestaan en anderzijds moslimhonden die dit land willen onderwerpen aan hun woestijngeloof. Ik ben het zat. C'est ca! Weet u nog?

Yoshidepossi | 18-04-15 | 21:04

Als dit kudtkabinet wordt weggevaagd zullen Rutte en Samsom het in hun memoires wel over politieke genocide hebben.

Bierosaurus | 18-04-15 | 21:04

@Prof. D.A.H. Vintik | 18-04-15 | 20:05
Scherp! Haha +1

DrakenEi | 18-04-15 | 21:02

Hee hallo! De Nazi's waren geen moslims natuurlijk! Die kunnen geen genocide plegen en al zeker niet op Christenen. Dat zijn immers net zo goed Untermenschen in de ogen van de Heilige Linkse Kerk als dat ze dat zijn voor de huidige meesters van de Heilige Linkse Kerk. Chris Ostendorf heeft het keurig verwoord. Brave Dhimmi's!

Ales | 18-04-15 | 21:01

Ik kan hier echt kwaad om worden.
Aan de ene kant wordt het plan van de VVD om iets meer te overleggen met dictators weggehoond door de PvdA. En aan de andere kant mogen we van de PvdA de Genocide op Armeniërs géén genocide op Armeniërs meer noemen, want dan stoten we de president (dictator) van Turkije voor het hoofd.
Er is geen PvdA'er die dit kan uitleggen.

Duifmans | 18-04-15 | 21:01

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-04-15 | 20:53
Jamaar wij hebben ook onschuldige mensen vermoord!

Zo. Dat wou ik maar even gezegd hebben.

VanBukkem | 18-04-15 | 21:00

De NOS is toch de NPO?
De Nederlandse Propaganda Omroep.
Dat verklaart toch alles.

Dostranamus | 18-04-15 | 20:59

Wat als dat genocide ontkennende NOS bericht en de autocue getikt zijn door iemand met een Turks paspoort? Dat raakt dan direct en vol de journalistieke integriteit. Loyaliteit als paspoorthouder die de objectiviteit ondermijnt. Een Fons de Poeltje zeg maar in het kwadraat.

seven | 18-04-15 | 20:59

Was laatst op TV, programma waarin een Turk en een Armeen op zoek gingen naar de waarheid en hoe het leeft onder Armemen en Turken vandaag.

Bleek dat onze NEDERLANDSE regering het eigenlijk helemaal niet als zodanig erkent.

Meeroever | 18-04-15 | 20:59

Wie gaat de NOS nu de schuld geven? Reuters of AFP weer?

benjemal | 18-04-15 | 20:58

De NOS doet dit soort dingen wel vaker. Neem het journaal van afgelopen dinsdag. nos.nl/uitzending/4725-uitzending.html...
Op 12:05 gaat het over de oplopende wachtlijsten voor sociale huurwoningen. Hoe komt dat? Hoofdzakelijk door vluchtelingen die vóór gaan, door ouderen die door Van Rijn de straat op zijn geschopt en gekken die door Schippers de straat op zijn geschopt.
Maar drie keer raden wie er in de verduidelijkende animatie op 13:25 eruit zijn gewieberd... Kijk zelf maar.

wapster | 18-04-15 | 20:56

VanBukkem | 18-04-15 | 20:48

Nee, appels met peren.
Er bestaan meer verschillen dan overeenkomsten.

Desmoulins | 18-04-15 | 20:56

Godsammekraken | 18-04-15 | 20:02

Ik opteer voor een 'incident', ongevalletje klinkt zo cru.

neemjemoederindemali | 18-04-15 | 20:53

VanBukkem | 18-04-15 | 20:48
Nee. De politionele acties in Indonesië waren volkomen fout. Nederlanders hebben daar ten onrechte vele mensen gedood. Maar de schaal waarop dat gebeurde staat in geen verhouding tot de Armeense genocide van 1915.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-04-15 | 20:53

Of je het genocide of massamoord noemt, feit blijft dat het volk van Erdogan de Armeniers massaal heeft afgeslacht met de bedoeling dat er geen Armenier de slachtpartij zou overleven.

Baronwater | 18-04-15 | 20:51

Ik kende ooit een Armeen. LoL, spreekt goed Russisch, hekel aan Turken. Ach ja wel een kast van een man. Krijgt men het mossel gedoe. Praatjes kan niet want ja te groot. Bidden met het boekje. Ja niks. De nasleep. Klote profeet weer gelogen. Allah lijkt net een berg in NL. Leuk hier maar valt in het niets als men andere bergen ziet. Ontkennen is overigens niet vreemd. Taqqiya toch? Allah had griep toevallig.

Vageling | 18-04-15 | 20:50

Wat die Turken destijds hebben gedaan met die Armeniërs is natuurlijk te vergelijken met onze eigen politionele acties in Indonesië.

VanBukkem | 18-04-15 | 20:48

Petrus de Rewa | 18-04-15 | 20:41
*De Ottomanen lieten ook altijd christenen tegen christenen vechten.*
Wat is dat nou weer voor dom gelul? Misschien doel je op Rome vs Byzantium? Zo ja dan lul je nog steeds maar hoe dan ook: Leg eens uit! Hoezo?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-04-15 | 20:47

De genocide heeft noooooit plaatsgevonden want islam is vrede.

De waard zijn gast | 18-04-15 | 20:44

Minder minder minder NOS.

brughslurph | 18-04-15 | 20:44

Mischien is die kerel die die 750 kg kunstmest heeft gestolen de NOS ook wel beu.

Niak | 18-04-15 | 20:42

Ik ben blij dat dit soort dingen opgemerkt worden en dat er nog mensen zijn die dit ook belangrijk genoeg vinden om er een artikel over te maken. Het zal inderdaad niet lang meer duren tot bijvoorbeeld de 2e wereld oorlog iets was met de joden die de moslims aanvielen maar verslagen werden ... ofzoiets.
Anyway zwijgen betekend voor mij instemmen en de laffe houding om geen kant te willen kiezen, "neutraal" te willen blijven,begrijp ik als twee van je vrienden ruzie hebben. Maar niet als er duidelijk daders en slachtoffers zijn. Als je dat soort gebeurtenissen wilt reduceren tot een "conflict" ben je echt een laffe laffe hond zonder principes. Hier het woord genocide weglaten door de NOS is voor mij dan ook hier een duidelijk voorbeeld van, vooral niemand voor het hoofd willen stoten, toekijken... afstand nemen.. hier heb ik niks mee te maken, als ik er maar niet bij betrokken raak.. mijn principes kunnen wel even opzij ter conflictvermijding als ik ze al zou hebben.. in en in laf!

Respeezy | 18-04-15 | 20:41

De Ottomanen lieten ook altijd christenen tegen christenen vechten.

Petrus de Rewa | 18-04-15 | 20:41

Tja, laf en/of ronduit politiek correct, leuker kan ik het niet maken.

Lewis | 18-04-15 | 20:39

Fijnstoffer | 18-04-15 | 20:26
maak maar ff een backup van die pagina.
Het zal komende week vast heel toevallig zijn aangepast.

--sql error-- | 18-04-15 | 20:37

Net zoals de NOS correspondent Lex Runderkop, immer met een grijns op zijn tronie, in het begin van de IS wanpraktijken sprak over "een gebrekkige rechtsspraak".

Youri de Hakkelaar | 18-04-15 | 20:36

De NOS. Voor volk en vaderland!

LimbabweFC | 18-04-15 | 20:36

Viel me net ook op bij het Journaal. Dat blondje had het over de Armeense kwestie. Djiezis, de Holocaust noemen ze toch ook niet de Joodse kwestie. Kom op, man en paard noemen.

Standard | 18-04-15 | 20:34

Gaat weer lekker op het Mediapark. Na "snotneus" van de Fons nu dit weer.

brutus68 | 18-04-15 | 20:33

Viel mij eerder vandaag ook al op, de Nos durft minder dan de paus. Fijn dat we er een hebben ;-) en hulde Van Rossem!

duh! | 18-04-15 | 20:33

En het was nog erger.
"Andere inheemse en christelijke etnische groepen, zoals de Assyriërs en de Ottomaanse Grieken werden op dezelfde wijze gericht uitgeroeid door de Ottomaanse regering, en hun behandeling wordt door veel historici beschouwd als onderdeel van hetzelfde genocidale beleid."
nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_genocid...

Fijnstoffer | 18-04-15 | 20:26

Om te weten waarom de islamitische Turken de Armeniërs uitmoordden is het voldoende te weten dat Armeniërs christenen waren.
-
Mocht je nog steeds denken dat de agressie van moslims in Nederland komt door een "door ons veroorzaakte ongelijkheid" zoals volksverlakker Pechtold ons probeert wijs te maken.

Moi2 | 18-04-15 | 20:25

Zelfs de paus heeft meer ballen dan onze staatsomroep.

psychonaut | 18-04-15 | 20:22

It's sad, so sad
Why can't we talk it over?
Oh it seems to me
That genocide seems the be the hardest word

DaRealSwag | 18-04-15 | 20:19

Astrid Kerseboom zei het net in het acht uur journaal:
Massamoord op de Armeniërs.

Duifmans | 18-04-15 | 20:18

Als de NOS dit doet, moeten ze wel consequent zijn. Ik wil nu voortaan ook horen dat de NOS het over een 'massamoord op joden' heeft, en dat 'neonazi's ontkennen dat het een genocide was'.

DaRealSwag | 18-04-15 | 20:18

"Errug he, die Armemense genocide.
frank4444 | 18-04-15 | 20:06 "

Hele scherpe Frank!

uberbear | 18-04-15 | 20:17

Ja ze mogen die rare Turk op de trein die democratie heet niet tegen de schenen schoppen he.

WillemRuis | 18-04-15 | 20:17

Daar komt het juich-aapje weer uit de mouw.

--sql error-- | 18-04-15 | 20:16

Ik vermoed dat de shoah binnen tien jaar bij het jeugdjournaal wordt omschreven als een asymmetrische braspartij waarbij aan joodse kant per ongeluk 6.000.000 meer slachtoffers vielen dan aan nazi-zijde. Met de kanttekening dat dat getal van 6.000.000 betwist wordt.

Magdatkandat | 18-04-15 | 20:15

Je verwacht het niet he van de NOS... XD

Jal070 | 18-04-15 | 20:13

De NOS ontpopt zich steeds meer als de spreekbuis van de Leugengenerator nummer II. Dit neemt zorgelijke proporties zoals ze vroeger aan communistische landen werden toegedicht. Maar goed bijltjesdag komt vroeg of laat voor deze handlangers van het kwaad. Een grote schoonmaak is onontkoombaar. Wat mij betreft maken ze dan een publieke toer door Nederland.

ad melkert | 18-04-15 | 20:13

Staatszender, wat verwacht je anders dit wordt over de grens gezien en als politiek standpunt gezien.
Putin heeft een harde greep op de media, dit neo liberale grootgraaierskabinet minstens zoveel, of denk men hier in een democratie te wonen?

gebrokenvleugel | 18-04-15 | 20:11

Even wachten en dan komen ze hòòr: De Nederturken die gaan ontkennen en/of ons uitleggen dat Turken ook slachtoffer waren en nog steeds zijn. EU-racisten, Koetkurden en zoal. Want vanalles en iedereen is tegen hen immers. Ze hebben het gewoon niet gedaan vinden zij. En zo toch dan was het de schuld van die anderen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-04-15 | 20:10

Het vergoeilijken van genocide is deze feitelijk nog een keer overdoen.
.
Iedere NOS-er verdient voor dit stuk een fluim in het gezicht. Immers ze schromen er ook niet voor de nabestaanden in het gezicht te fluimen.
.
Laten we van 2015 het jaar maken dat Goedvolk definitief tot maatschappelijke paria's maken. Het is tijd om consequenties aan zulk gedrag te verbinden.

Parel van het Zuiden | 18-04-15 | 20:10

NOS luister goed: de boodschapper heeft het altijd gedaan, maar die heeft ook altijd gelijk want die brengt niet meer dan de boodschap over. Jullie van de NOS zijn intelligente mensen die weten dat het zo werkt dus jullie doen gewoon verslag van de waarheid zoals de boodschapper ze ook geeft. In feite zijn jullie ook boodschapper... *proest*

tejootje | 18-04-15 | 20:09

Akelig links verward hijgend zelfcorrigerend clubje
subsidie slurpers.

Berthe | 18-04-15 | 20:09

Net als een paar dagen geleden toen gemeld werd dat men ipv 4 jaar nu 6 jaar moet wachten op een huurwoning.
Komt door het toenemende aantal afgegeven urgentieverklaringen aan a. Asielzoekers, b. Ouderen, c. mensen met een psychische problematiek.
Dat werd vervolgens verduidelijkt met een animatie. Wel grappige strippoppetjes te zien van ouderen en psychische gevallen maar geen animatie van asielzoekers.
Bang om ze af te beelden met een hoofddoekje, haatbaard of bruin kleurtje?
Wat een policor.

leo de pejo | 18-04-15 | 20:08

Ik dacht dat ze alleen in Turkije 100 jaar genocideontkenning aan het vieren waren maar in Hilversum doen ze dus ook mee.

Godsammekraken | 18-04-15 | 20:07

.. sja, in deze oorlog vervult de NOS en de rest van "onze" media ook dezelfde rol die Den Telegraaf had in de vorige oorlog.

Vriendjes blijven met de bezetter. Propaganda.

Jan Passant mk2 | 18-04-15 | 20:06

vandaag in wetenschapskatern van NRC wordt nog eens duidelijk en gefundeerd beschreven waarom dit weldegelijk genocide was: een daad die werd begaan met de bedoeling om een nationale, etnische of religeuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen'. Dat vinden de huidige nazaten van de Ottomanen, de Turken niet leuk om te horen maar dat zijn de feiten.
NOS zou zich ook met feiten moeten bedienen en niet met alleen politiek correcte meningen (lees: ontkenningen).

arie181818 | 18-04-15 | 20:06

Errug he, die Armemense genocide.

frank4444 | 18-04-15 | 20:06

Blauwdruk voor welke holocaust...?

VanBukkem | 18-04-15 | 20:04

Dezelfde NPO die voltallig "schande!!" roept omdat Fons de Poel niet onafhankelijk zou zijn. Die NPO.

Godsammekraken | 18-04-15 | 20:04

Politieke correctheid aan het werk.
Maar waarom doen ze dat zo?

Islamofiel | 18-04-15 | 20:04

kut-NOS, met allemaal linksche hoernalisten....

FW Ta-183 Huckebein | 18-04-15 | 20:04

Wij betalen hen hiervoor, dat vind ik het ergste.

Petrus de Rewa | 18-04-15 | 20:03

NOS, NSB, al die afkortingen ook.

Parel van het Zuiden | 18-04-15 | 20:03

Gooi een bom op het mediapark en noem het een ongevalletje.

Godsammekraken | 18-04-15 | 20:02

Als de moslims in Nederland straks gaan eisen dat ook de holocaust geen genocide genoemd meer mag worden zal de NOS ook buigen. Dit hebben ze immers altijd al gedaan.
Er is weinig goeds te zeggen over Nederlandse journalisten, ze zijn lui, niet bijster intelligent en heel gemakzuchtig. Maar die van de NOS, met hun semi-ambtenarenstatus, zijn de ergsten van allemaal.

du Roi Soleil | 18-04-15 | 20:02

Het is een zionistisch complot

Fappelmoes | 18-04-15 | 20:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken