Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#treinleven. Vrouw snapt "stiltecoupe" niet

Wee de mensen die met het Onrendabelen Vervoer moeten reizen. Wee de mensen die dagelijks met het Onrendabelen Vervoer moeten reizen. Wee de mensen die in de stiltecoupe gaan zitten. Wee de mensen die lafjes opstaan tegen asociale tokkiehufters die in de stiltecoupe zitten te bellen. Wee vetgedrukte hoofdletters. WIE BEN JIJ DIEGENE DIE KLOOTZAK IS? JIJ HEBT GEEN RECHT OM ZO TEGEN MIJ TE PRATEN. IK PRAAT NIET EENS HARD. Wee de hel, waar de anderen zijn. Wee de mensen die geen geld hebben voor een auto. Wee Vertical Video Syndrome. Wee dat advocaten kutmailtje over portretrecht later vandaag. Wee...

Reaguursels

Inloggen

Dit lijkt me niet het kijken waard.

jeanmondo | 08-04-15 | 08:56

Zal mij niets verbazen als de NS voortaan treinstellen zonder ramen aanschaft. Pas een dagje met de trein naar onze hoofdstad geweest, iedereen zit te toch alleen maar naar zijn telefoon te staren als een stel robots in standby, uren naar dat kutschermpje te turen. Of bellen, of te lezen. Wat hebben die ramen dan nog voor nut, mooie besparing voor de NS.

fredjuhh | 08-04-15 | 08:11

mokummer | 07-04-15 | 11:04
In het algemeen werkt het juist wel tijdig te corrigeren.
Als de hele coupe al luid aan het lullen is ben je in ieder geval te laat.
Ik zal overigens niets zeggen als ik iemand op gedempte toon hoor zeggen "ff snel zit in een stiltecoupe, ik kom om xxxuur aan".

Helaas snappen vooral veel buitenlanders het concept niet zo.

De gewone opvoeding werkt in het algemeen ook zo: tijdig ingrijpen.

harstef | 08-04-15 | 01:29

Dima Beeline | 07-04-15 | 09:18
Nee hoor, stilte coupe is voor iedereen die rustig z'n boekje wil lezen, wil studeren of werken, of gewoon een beetje in stilte weg wilt dromen en niet naar jouw loze gewauwel wil luisteren of naar de doffe dreunen van de bas op je headsetje omdat jijzelf inmiddels doof bent en 'm daarom knetterhard moet zetten.

Ik gok dat dat jouw voordeel is, dat je inmiddels zo doof bent dat je, als je muziek niet aanstaat, je eigen stiltecoupe in je hoofd hebt.

harstef | 08-04-15 | 01:18

Jammer dat dat kind geen albino is. Van zo'n moeder wordt je graag gescheiden! Wat een enorme aanfluiting is die domme Gans zeg. En nog lelijk ook... Vlekkeloos Nederlands overigens... Dus...

Trashman | 08-04-15 | 00:54

Zo,n vrouw kan dat ook niet helemaal weten.in afrika hebben ze geen stilte coupe treinen.

rosher | 08-04-15 | 00:54

Conducteurs ook uitrusten met duct-tape?

hotmint | 07-04-15 | 22:53

Toch denk je. Wat als ik haar een directe rechtse had gegeven en zij KO gaat. Of "hee zwarte piet, kop dicht". Haar gedrag zou bij mij de stoppen kunnen doen doorslaan. Wel horizontaal gefilmd.

nieuwsflits | 07-04-15 | 21:58

Arm kind.

Gotcha! | 07-04-15 | 21:56

Ga niet eens kijken maar zal wel weer neerkomen op; "Jij moet je smoel houden," Jij mag niet tegen mij praten" 'Wie denk je dat je bent?", "De regels gelden niet voor mij" en ongetwijfeld komen er veel scheldwoorden voor en zeker het woord "rascime"

Heerlijk voorspelbaar die multiculturele samenleving maar toch mooi dat de koningin van Zimbabwe ook gewoon van haar uitkering de trein mag nemen en daar het "goede" voorbeeld kan geven aan haar kind.

Henk9730 | 07-04-15 | 21:21

Ga niet eens kijken maar zal wel weer neerkomen op; "Jij moet je smoel houden," Jij mag niet tegen mij praten" 'Wie denk je dat je bent?", "De regels gelden niet voor mij" en ongetwijfeld komen er veel scheldwoorden voor en zeker het woord "rascime"

Heerlijk voorspelbaar die multiculturele samenleving maar toch mooi dat de koningin van Zimbabwe ook gewoon van haar uitkering de trein mag nemen en daar het "goede" voorbeeld kan geven aan haar kind.

Henk9730 | 07-04-15 | 21:21

Wat een graftak dat mokkel.

Real Dutch Meat | 07-04-15 | 20:40

Waarom kom ik dit soort mensen nooit tegen als ik chagrijnig in de trein zit te wezen? Is er tenminste nog wat vertier te beleven op t traject Amersfoort-Zwolle.

Henkjanwolvega | 07-04-15 | 20:37

-weggejorist-

MartinLeuterKingsize | 07-04-15 | 19:50

@Homer P. Simpson | 07-04-15 | 19:17
• En wat te denken van de kinderen van de ware Nederlanders?
Je wilt toch niet beweren, dat de ouders van de guurders hier, ze allemaal zonder vooroordelen hebben opgevoed?
De appel valt niet ver van de boom.

h65485665 | 07-04-15 | 19:39

Wat een teringwijf. Met arme kleine. Je zult door zo'n teringwijf worden opgevoed. Appel van boom valt niet ver ... Arm kind.

ljcoster | 07-04-15 | 19:38

Het woord gratis kent ze zeker wel.

JanJ | 07-04-15 | 19:35

Altijd als ik in de file sta, en me afvraag waarom ik niet met de trein ben gegaan, dan kijk ik een filmpje als dit en dan weet ik het weer. GS, bedankt!

segfault | 07-04-15 | 19:32

Jezus, wat een varken van een wijf, arm jochie, nu al kansloos met zo'n voorbeeld...

Homer P. Simpson | 07-04-15 | 19:17

en dan op 2;12 "stil maar" tegen je kind zeggen.......

verkopertje | 07-04-15 | 19:14

Daarom reis ik dus nooit met de trein.

VanBukkem | 07-04-15 | 18:39

-weggejorist-

Neukende | 07-04-15 | 18:10

'Het' heeft zich ook nog voortgeplant. Leve de multikulturele import.

Hei-kneuter | 07-04-15 | 18:00

dom dom dom dom, dom dom dom dom, dommmm, dommm, dommm, dommm, en onbeschoft.

De langste thuis | 07-04-15 | 17:57

Ga eens tijdens een huisvrouwenbeurs lekker eerste klas stiltecoupé zitten. 500 constant kletsende wijven om je heen ,net een kippenstal. Een oplossing, met een eerste klaskaartje kan je de deur naar de coupe openmaken, anders kom je er niet in.

ritter vn hüpfburg | 07-04-15 | 17:38

Wat een domme kut. Lekker intimideren en jezelf kansloos voor lul zetten.....

HeerOlie | 07-04-15 | 17:35

-weggejorist-

lion070 | 07-04-15 | 17:25

-weggejorist-

lion070 | 07-04-15 | 17:25

Ik heb een keer op koninginnedag de trein gepakt, vol zuipende (blanke) jeugd. Wou er een jongen een sigaret opsteken, ik kijk hem aan en schud mijn hoofd, en hij steekt hem weer weg. Pakt zijn vriendin een sigaret en steekt die op, mij uitdagend toelachend.

Ik had gelukkig een flesje water bij me en heb de sigaret daarmee uit kunnen maken.

Begint haar vriendje op mij los te meppen, maar hij wordt gelukkig tegengehouden door zijn eigen vriendjes. Die slagen deden geen pijn, wel dat die jongens zeiden: "Laat die oude man toch". De rest van de treinreis was wel bijzonder rustig.

KayakFun | 07-04-15 | 17:22

Dat kind groeit op voor galg en rad. Deprimerend.

Pot Vol Koffie | 07-04-15 | 17:05

lol de beste oplossing is die figuren inderdaad in hun gezicht uitlachen.

Tripps | 07-04-15 | 17:01

-weggejorist-

Pommetje_Horlepiep | 07-04-15 | 16:40

-weggejorist-

fuuten | 07-04-15 | 16:19

Het zou mooi zijn als conducteurs snel een {vuur}wapen kregen en dit soort problemen snel op konden lossen.
Helaas zal er nog wel jaren over geouwehoerd worden voordat ze een wapen krijgen.

Onderbuik2 | 07-04-15 | 16:08

@mokummer | 07-04-15 | 13:55
Ik wens jou vele reizen in stiltecoupés met zo'n vrouw als deze toe. Godallemachtig, wat sta jij nou semantisch te zijn terwijl het hier niet gaat over de betekenis van het woord stilte, of de strekking, of de connotaties daarvan. Het is gewoon FATSOEN om je volume aan te passen in een coupé waar gefluister toch wel de norm is. En anders is er ook nog altijd Whatsapp. Ik kan er gewoon niet bij hoe jij hier in staat. Maar goed, dat zal wel aan mij liggen. Ik ben fatsoenlijk opgevoed op het platteland. En dan noemen ze mij een lompe boer... Godskelere, jij bent zo'n kerel die meent dat Amsterdam een wereldstad is, of niet?

Vrije Nator | 07-04-15 | 15:50

De zus van Quincy mag nu eenmaal wat meer dan andere mensen.

Rest In Privacy | 07-04-15 | 15:20

Lol. Geen manier.
Haha. Goed voorbeeld voor je kind, KUT.

Lampelul | 07-04-15 | 15:05

Goed voorbeeld voor dat toekomstige kopschoppertje dat naast die brulaap zit. Vreemd joh die verloedering als dit soort restmensen kinderen nemen. En maar klagen dat mensen je niet begrijpen en dat je gediscrimineerd word.

simplie | 07-04-15 | 15:03

Ik ga al lang niet meer in discussie met dit soort figuren. Hoe diplomatisch je het ook brengt, andere treinreizigers springen je toch niet te hulp en de luidruchtige tokkie/allochtoon blijft altijd onverbeterlijk. Conducteurs lopen ook gewoon door. Zelfs in gevallen wanneer je wel de hele coupé achter je krijgt (één keer gebeurd) blijven deze holbewoners uit principe doorkrijsen tot ze bij hun halte zijn.

Dit volk begrijpt geen abstracte begrippen zoals fatsoen en opereert alleen volgens primaire emoties. Ze kunnen nog net zichzelf in de spiegel herkennen maar van andere levensvormen hebben ze geen flauw benul.

De enige oplossing die ik hiervoor kan bedenken is om vuur met vuur te bestrijden. Geef een potige kerel die net zo opgefokt raakt van verzet maar een uniform en een knuppel en daarmee de taak om de trein in bedwang te houden.

Inderdaad Nazi praktijken maar ze werken wel.

Trekbeest | 07-04-15 | 14:58

Zij is eep en als zodanig altijd in de verweermode. Het intelligentieniveau is rond de 70 en dus heb je met iemand te maken met het begripsvermogen van een kind van 8. En daar moet ons land het dan in de toekomst van hebben. Het schemert in het Avondland.

Willibald von Klúúúk | 07-04-15 | 14:50

-weggejorist-

Triple6 | 07-04-15 | 14:47

@telelezer | 07-04-15 | 14:29

Wat had het heerlijk geweest als de man had geantwoord "Wie ik ben? Ik ben een superieure blanke met een baan, een zinvol bestaan, een vrouw die wél weet door wie elk van haar kinderen is verwekt, beheersing van de taal van dit land en een fatsoenlijk, op rustige toon uitgesproken verzoek om uw telefoongesprek niet in deze stiltecoupé te voeren. Verder nog vragen?"

Kameroudste | 07-04-15 | 14:34

-weggejorist-

telelezer | 07-04-15 | 14:29

Leve de multi culti: Wie ben JIJ, JIJ hebt geen recht om tegen mij te spreken,
-
Alleen ZIJ hebebn immers rechten, want als we ze durven tegenspreken zijn wij de racisten, xenofoben haatzaaiers.
Wat een ziekelijk triest landje zijn we geworden!

telelezer | 07-04-15 | 14:29

Okee, ik heb jullie hulp nodig. Ik kom er niet uit.

Vanaf 1:20 noteer ik:

"Wo bie van zennif ahnifb mij kind doodgemaakt en nou seg ja as tie out je smoel je moet stil zijn."

Echt, ik kan er niets anders van maken. Wie wel?
(En maar janken dat ze geen werk kunnen vinden. 'Diescriemienasi'. Leer eens normaal spreken, dat zou al een stuk schelen)

Kameroudste | 07-04-15 | 14:23

Jezus! Wat een goor wijf is dit.

bft | 07-04-15 | 14:22

Excuses voor de meerdere posts

Fat Pauly | 07-04-15 | 14:22

@DinkydauSet | 07-04-15 | 14:05
Er passen koffers tussen de rugleuningen, wel zo fijn op Schiphol ritjes.

dugo | 07-04-15 | 14:21

IQ<schoenmaat

van Nazareth | 07-04-15 | 14:21

-weggejorist-

Fat Pauly | 07-04-15 | 14:18

-weggejorist-

Fat Pauly | 07-04-15 | 14:17

Neuk je de moeder swa. Peggold kom er maar in..... lijkt me een grachtengordeltypje

Fat Pauly | 07-04-15 | 14:17

Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg vervelend vind dat stiltecoupés wel eens coupés zijn met tegenoverelkaarstaande stoelen. Dat is niet erg praktisch. Waarom zijn er überhaupt zo veel van zulke coupés? Veruit meeste reizigers zijn alleen.

DinkydauSet | 07-04-15 | 14:05

@mallekater | 07-04-15 | 13:33
Je moet even proberen om dit filmpje los te laten,het gaat erom of de regels van een stiltecoupe duidelijk zijn .
Fluisteren en muziek luisteren met oordopjes is gewoon toegestaan,deze vrouw is niet meer te redden.
Als ik fluister en iemand vraagt of ik me kop wil houden roept dat irritatie op ja.
Dus zorg ervoor dat mensen weten dat je wel mag fluisteren dan gaan ze niet iedereen zitten corrigeren .
Maar goed het feit dat jij denkt te weten hoe iemand is op basis van waar hij woont zegt eigenlijk al genoeg.

mokummer | 07-04-15 | 13:55

Misschien een schrale troost: een mens zonder een greintje schaamtegevoel mist waarschijnlijk ook de capaciteit om gelukkig te worden.

Suerte Piet | 07-04-15 | 13:50

@Man Of Many Thingz | 07-04-15 | 08:59
*discriminatie alert aan* Dat geldt voor zeer veel personen met een dergelijke "achtergrond". Ook wel het grote-waffelsyndroom genoemd. *discriminatie alert uit*

Graaiende Teddybeer | 07-04-15 | 13:49

Zoiets dien je met hunor op te lossen.
Zet het gezicht in een vrolijke stand en zeg: "heerlijk zo'n stilte coupe, vind u ook niet?"

McMarx | 07-04-15 | 13:47

@Pieter V | 07-04-15 | 12:34
weer zo'n sterke,had je nog wat toe te voegen aan de discussie of is dit je sterkste comment van de dag.

mokummer | 07-04-15 | 13:45

@Pieter V | 07-04-15 | 12:33
Ga jij lekker met je auto,als je je aan iedereen irriteert.

mokummer | 07-04-15 | 13:44

@Pieter V | 07-04-15 | 12:24
goed argument.

mokummer | 07-04-15 | 13:42

@JI-HAAT | 07-04-15 | 09:44
NS heeft eigen portofoon verkeer en frequentie

toetanchamon | 07-04-15 | 13:41

-weggejorist-

mallekater | 07-04-15 | 13:36

Het valt me nog mee dat dat rare wijf niet de racisme-kaart frok..
GARIO zou het wel gedaan hebben

mallekater | 07-04-15 | 13:36

Mokummer toch, vroeg die medereiziger dat "als een agent?"
Mag je tegenwoordig als normalo niet meer gewoon vragen of iemand zich een beetje sociaal wil gedragen?
Mogen uitsluitend agenten dat?

vraagje:Ben jij soms een mokummer?
DAT zou veel verklaren.

mallekater | 07-04-15 | 13:33

De inburgeringcursus heeft zij met goed gevolg afgelegd. Zij kan het woord klootzak accentloos uitspreken en reist zeer waarschijnlijk gratis met het OV.

Baronwater | 07-04-15 | 13:32

Hahaha, wat een asociaal wijf. In principe ben ik tegen geweld in de trein, maar in dit geval zou ik een uitzondering zeer geoorloofd vinden.

Dit soort tokkie randdebielen verstaan geen andere taal.

Vlaming4453 | 07-04-15 | 13:31

Je moet ook niet zo dom zijn werk aan te nemen op afstand allemaal stress, gewoon wachten en langer in de uitkering tot je werk in je woonplaats vindt.
Je weet zeker met reizen zul je dit steeds vaker en frequenter meemaken.
Ns moet gewoon Jammer in stiltecoupe plaatsen, voor de conducteur zijn communicatie zijn voldoende omwegen te realiseren via andere dan telefoonfrequentie of gewoon een gecodeerde afstand bediende uitknop voor de jammer.
Dit moet gestopt worden, ga zelfs denken dat telefoongebruik de hersenen toch aantasten en dit misschien ook wel de grootste oorzaak is van agressie tegen personeel NS.
Als ik zo moest reizen, geen dag.

gebrokenvleugel | 07-04-15 | 13:24

-weggejorist-

Veel Vaak | 07-04-15 | 13:21

Als blanke mag je niet spreken tegen negers. Lekker voorbeeld stelt die takkehoer voor haar kind.
Als je een neger zijn weg belemmerd bij bijvoorbeeld controle dan roepen ze direct raak me niet aan terwijl niemand dat wil of doet. Vervolgens lopen ze langs of door je heen. Bij mij niet hoor je ligt dan heel vlot op de grond te schreeuwen dst het pijn doet. Wat dan ook wel waar is ik doe je vreselijk veel pijn als je tegenstribbelen doet.

Veel Vaak | 07-04-15 | 13:18

@Mark_D_NL | 07-04-15 | 12:50
Ik vraag gewoon om duidelijke regels ,maar als Ns'ers het zelf al niet weten hoe moet de reiziger het dan weten.
Dus of allemaal mond dicht of lekker kletsen.
Sommige mensen ergeren zich nl overal aan.

mokummer | 07-04-15 | 13:14

@Le Roi | 07-04-15 | 12:41
Het gaat erom dat als ik fluister tegen degene die naast mij zit ,er iemand is die het nodig vindt om mij te gaan vertellen dat ik NIET MAG praten.
Deze mensen wekken ook agressie op.
De mevrouw in het filmpje is duidelijk de weg kwijt.

mokummer | 07-04-15 | 13:07

Smerig k*twijf

levend fossiel | 07-04-15 | 13:06

,maar de NS die uitmaakt op welke toon jij praat gaat echt te ver.
mokummer | 07-04-15 | 09:24

Denk je nou echt dat de NS dat bedoelt met "stiltecoupé"?

daytripper | 07-04-15 | 13:06

Ff serieus... Die stiltecoupés zijn ook f'ing annoying. Waarom bepaalt de NS dat ik mijn bek moet houden? Wie ben jij, NS?
henkie270 | 07-04-15 | 11:31

En we hebben een tokkie en wel eentje die kan lezen en typen. Nadenken is weer wat anders natuurlijk.

daytripper | 07-04-15 | 13:02

@DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 12:46
nou dan zijn we eruit toch?

mokummer | 07-04-15 | 13:02

@kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 12:14
Bedankt voor de helderheid.

mokummer | 07-04-15 | 13:00

En iedereen die zegt dat de stilte coupe een onzin uitvinding is... moet er gewoon niet gaan zitten!! OOK NIET ALS HET DRUK IS, want ook dan gelden de regels binnen de stiltecoupe!!

bArAbAts | 07-04-15 | 12:59

Is het toeval dat de keren dat ik van de stilte coupé gebruikte al verscheidene malen het een primaat/kansenparel uit het Caraibisch gebied was die in haar Aldi phone zat te kakelen?
Misschien heeft D66 een cursus voor deze analfabeten? De NS is namelijk niet in staat om de veelbelovende tekst op ieder raam te effectueren.

daytripper | 07-04-15 | 12:59

Blijkbaar is het aspect REGELS VAN DE VERVOERDER, niet helemaal duidelijk, mevrouw zou gewoon de trein uitgedonderd moeten worden met een extra geldboete... aangezien ze zich gewoon niet aan de regels houdt en al helemaal geen respect toon voor de regels nadat deze duidelijk gemaakt zijn!
.
Triest asociaal viswijf!!

bArAbAts | 07-04-15 | 12:56

Dit is de reden waarom ik nooit in een stiltecoupé zou gaan zitten. Ik zou me alleen maar storen aan die pesthonden die hun muil niet houden. In tegenstelling tot de filmert zou ik ook een kort lontje hebben op dat moment.

Richard4634 | 07-04-15 | 12:56

@hØjre vær så venlig | 07-04-15 | 10:32

In de tijd dat ik veel in Saudi Arabië kwam was dat ook zo dat als je een verkeersongeluk kreeg het perse de schuld was van jou, zijnde een buitenlander.
Ook de "rechter" hanteerde die logica: " Als u hier niet was geweest was deze Saudi met zijn auto niet achterop uw auto gereden"

Pieter V | 07-04-15 | 12:54

Deze mevrouw heeft van haar opvoeding vooral het "voedings" gedeelte genoten, Het "op" gedeelte is vergeten.

Mark_D_NL | 07-04-15 | 12:52

@mokummer | 07-04-15 | 11:30
Ieder weldenkend, en opgevoed mense, snapt wat flusteren is en snapt wat rekening houden is. Dus je moet niet zo dom doen. En niet zo tokkie. Het is echt heel normaal om een beetje rekening te houden met elkaar. Als je dat niet begrijpt dan sta je op hetzelfde niveau als deze mevrouw.

Mark_D_NL | 07-04-15 | 12:50

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 11:43
Ah had ik nog niet gelezen. Duidelijk.
.
Wel apart dat de medewerkster zegt dat het niet kan omdat het niet in de wet staat vastgelegd. De NS mag haar eigen regelvoering houden. Zo zegt NS expliciet dat alcohol nuttigen in de trein is toegestaan (indien geen overlast), terwijl er volgens de wetgeving in het openbaar niet gedronken mag worden.

DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 12:46

@henkie270 | 07-04-15 | 11:31
Dat zijn de regels van de NS. Dus ja, dan koop je een auto of ga je met de fiets. En ha je niet met de trein. Als JIJ denkt dat regels niet voor jouw zijn. Je bent net zo'n tokkie als de dame in bestaande video. Mensen zoals jij maken Nederland een steeds associaler land.

Mark_D_NL | 07-04-15 | 12:46

s.v.p. WC Bril omhoog

RigorMortis | 07-04-15 | 12:42

Heerlijk die Multiculturele verrijking ! Met grote dank aan de meerpartijendictatuur Nederland waarin alle partijen de massa-immigratie tegen de zin van de bevolking hebben hebben opgedrongen ! Heerlijk !

Glorix | 07-04-15 | 12:42

Veel reaguursels liegen er niet om, Nederland verhuftert. Want als IK herrie wil maken dan moet dat maar kunnen en als IK daar andere mensen mee tot last ben, dan is dat HUNNIE prubleem. Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken. Wat een kotsmentaliteit. Erg moeilijk om gewoon eens rekening met elkaar te houden, maar nee, je ego en tegendraadse gedrag om de hele wereld te laten zien hoe onafhankelijk, stoer en rebels je wel niet bent is natuurlijk véél belangrijker. Gek hé, dat iedereen tegenwoordig zo chagrijnig is en met een kort lontje rond loopt.

Le Roi | 07-04-15 | 12:41

@mokummer | 07-04-15 | 09:34
Hij heeft natuurlijk wel gelijk, he tokkie?

Pieter V | 07-04-15 | 12:34

@mokummer | 07-04-15 | 09:27

Inderdaad! Te beginnen met het aso-tuig dat meent boven alle regels verheven te zijn. Van die narcistische gevalletjes die altijd menen dat anderen zich aan hen moeten aanpassen omdat zij nu eenmaal het middelpunt van het universum zijn.

Pieter V | 07-04-15 | 12:33

Haar Nederlands is amper te verstaan maar de dikbil hoer weet wel de woorden "recht" correct uit te spreken, is waarschijnlijk het enige dat ze nog op zo`n inburgeringscurcus leren "In Nederland heeft u RECHT OP..."

Copycrauw | 07-04-15 | 12:32

@QBert | 07-04-15 | 10:38
Uiteraard! Het is een mokummer! Per definitie het meest onbeschofte soort dat er in Nederland rondloopt.
Pieter V | 07-04-15 | 12:24

Dank voor je reactie, Pieter. Ik heb ook Amsterdam als geboorteplaats in mijn paspoort staan, maar ik tracht mij doorgaans toch redelijk geciviliseerd en voorkomend te gedragen. Ben je het met mij eens dat jouw kwalificatie nogal generaliserend is?

datdantochweerwel | 07-04-15 | 12:32

@Dima Beeline | 07-04-15 | 09:18

U is gewoon een aso. Daar is helaas geen kruid tegen gewassen.

Pieter V | 07-04-15 | 12:28

Dit krijg je als je het marxistische sprookje gelooft dat elk mens gelijk is. In het echt is het genetische verschil tussen Europeaan en een sub-Sahara Afrikaan groter dan Deense Dog en een Coton de Tulear.

ironpill | 07-04-15 | 12:27

De vraag "Wie ben jij?" is kennelijk retorisch bedoeld, want ze lijkt helemaal niet geïnteresseerd te zijn in het antwoord.....

datdantochweerwel | 07-04-15 | 12:25

@QBert | 07-04-15 | 10:38

Uiteraard! Het is een mokummer! Per definitie het meest onbeschofte soort dat er in Nederland rondloopt.

Pieter V | 07-04-15 | 12:24

@DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 12:09
Zoals ik al eerder aangaf; de website en de EVA-chatcomputer spreken elkaar tegen.
.
Ik herhaal dan even de posting van mezelf:
.
"Ik heb maar even gechat met een echte medewerkster van de NS. en haar de tegenstrijdigheid uitgelegd tussen het bericht van Eva en de website:
.
Haar antwoord: Het antwoord van EVA is juist, want de stiltecoupe is niet bij de wet vastgelegd, maar een advies, zachtjes fluisteren en muziek luisteren zolang je medereizigers er geen last van hebben mag..."

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 12:14

"Holle vaten klinken het hardst" is een oer-Nederlands spreekwoord dat helaas niet aan alle in Nederland verblijvende personen is onderwezen.
.

Gelukkig heb ik nog alle, veelal hilarische comments kunnen lezen voor ze werden weggejorist om de *kuch* goede reputatie *proest* van GS te beschermen.

IQmin100 | 07-04-15 | 12:14

mokummer | 07-04-15 | 10:53
Op hun website is duidelijk gespecificeerd wat er met de siltezones bedoeld wordt:
"De bedoeling is dat reizigers in de stiltezones geen gesprekken voeren, telefoneren of op een andere manier geluid maken. Zo is stil ook echt stil en kunt u uw reistijd optimaal benutten."
.
De huisregels die in de trein zelf hangen zijn echter wat ambigu, daar staat namelijk:
"In de Stiltezone moet het echt stil zijn. In de trein geldt: stoor uw medereizigers niet met luide gesprekken of muziek."
.
Vandaar dat er nogal wat verwarring over de precieze regelgeving kan ontstaan. Verder zijn we het er volgens mij allebei wel over eens dat kort fluisteren best kan, als er maar geen uitbundige gesprekken gevoerd worden.
.
Wat je zegt over reizigers die hun medereizigers moeten corrigeren ben ik het met je eens. Dit zorgt regelmatig voor gezeik en gedoe. Heb zelf ook een keer mogen meemaken dat iemand kort fluisterde waarna een andere meneer luidkeels begon te schreeuwen en schelden dat men absoluut geen geluid mocht maken. Beetje overdreven en hypocriet want zelf veroorzaakte hij uiteindelijk veel meer overlast.
.
Misschien dat een duidelijk definitie (Stil = Stil) al wat meer meehelpt. En verder moeten mensen niet zo mierenneuken. Alleen in gevallen zoals in dit filmpje mag je als medereiziger toch wel echt ingrijpen want dit gaat nergens meer over.

DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 12:09

Wat zitten dit soort wijven toch altijd te bellen ? Ze zijn werkloos, zielloos, nutteloos en kansloos. Kan me niet voorstellen dat ze veel te bespreken kunnen hebben met hun zielige, lege levens. Jammer dat niemand het lef heeft haar telefoon af te pakken en kapot te trappen.

Overigens maak ik ook wel mee dat in een stiltecoupé luid gebeld wordt door nette pakken en dames in mantelpakjes.
Het fatsoensverval is alom tegenwoordig.

paul de vries9779 | 07-04-15 | 12:07

Wat een parel.

gebrokenvleugel | 07-04-15 | 12:02

Ik heb maar even gechat met een echte medewerkster van de NS. en haar de tegenstrijdigheid uitgelegd tussen het bericht van Eva en de website:
.
Haar antwoord: Het antwoord van EVA is juist, want de stiltecoupe is niet bij de wet vastgelegd, maar een advies, zachtjes fluisteren en muziek luisteren zolang je medereizigers er geen last van hebben mag...

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 11:43

@mallekater | 07-04-15 | 11:35
Omdat mensen als jij vinden dat ze dan het recht hebben om iemand te gaan toespreken als een agent,terwijl ze zelf eigenlijk ook niet weten dat fluisteren gewoon mag,zolang je je medereizigers niet stoort.
Maar sommige zitten zo vol met frustraties omdat ze de hele dag naar het baasje hebben moeten luisteren,dat ze zelf ook ff los willen gaan ,want zelfs fluisteren mag niet van ze.
Misschien zijn er ook wel mensen die zich aan jou ergeren.

mokummer | 07-04-15 | 11:42

Is het Facebook profile van deze dame al gevonden?

i-Wonder | 07-04-15 | 11:42

Henkie, wanneer jij je bek(eigen woord, hoor) niet kunt houden of wenst te houden ga je maar ergens anders zitten.
Moeilijk hé?Te moeilijk misschien?
Leg desnoods je stinkende modderpoten op de stoel waar straks een ander moet zitten, vreet lekker een boel vieze kledder en veeg je handen maar af aan de stoel naast je.
Leg je bagage op de grond zodat mensen er over vallen en scheld de conducteur verrot wanneer hij de kaartjes komt controleren.....
Sociaal gedrag en zo, en rekening houden met anderen, heel lastig,héél, héél lastig.

mallekater | 07-04-15 | 11:40

En dat heeft gewoon stemrecht! Mooi man, ik kan er wel om lachen zo vanuit het buitenland.

Oerkoendoe | 07-04-15 | 11:37

@kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 11:30
Omdat je mensen niet kan verbieden om te praten,en als het wel kon zou het niet te handhaven zijn .

mokummer | 07-04-15 | 11:35

Nou zit er weer een stel reaguurders te orakelen over al of niet praten in een stiltecoupé.
Wat begrijpen deze zwakbegaafden niet aan het woordje "Stilte"??
En wie zegt dat je daar moet gaan zitten, wanneer je wilt bellen of kwebbelen?
(Want dat kan ook nog, vier dames op weg naar de damesbeurs, 3 uur achter elkaar geouwehoer op luide toon)......je doet er goed aan dan even een stiltecoupé op te zoeken...oh, wacht.....

mallekater | 07-04-15 | 11:35

@Sliptong | 07-04-15 | 11:27

Heerlijke woordkeuzes.

QBert | 07-04-15 | 11:33

Waar gaat dit over? Ik hoor helemaal niks.

bruin kikkertje | 07-04-15 | 11:33

EVA zegt: In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch 'gedwongen' met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.

mokummer | 07-04-15 | 11:32

Ff serieus... Die stiltecoupés zijn ook f'ing annoying. Waarom bepaalt de NS dat ik mijn bek moet houden? Wie ben jij, NS?

henkie270 | 07-04-15 | 11:31

-weggejorist-

henkie270 | 07-04-15 | 11:30

@QBert | 07-04-15 | 11:19
Dan spreekt de NS zichzelf een beetje tegen;
Eva, de automatische chatcomputer, zegt dus dat je mag fluisteren en muziek mag luisteren, mits je anderen niet stoort, terwijl ze op jou link, op de website, zeggen dat er zelfs dat niet mag.
.
Typisch NS, ze weten zelf niet of ze nu voor- of achteruit moeten!

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 11:30

@Grauwe Veen Spuuter | 07-04-15 | 11:23
het gaat niet over de zeug ,het gaat er over of je mag praten/fluisteren in een stiltecoupe.

mokummer | 07-04-15 | 11:30

-weggejorist-

Sliptong | 07-04-15 | 11:27

@DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 10:37
Het lijkt mij makkelijk om regels te maken die ook werken in de praktijk,en niet door de reizigers zelf te laten corrigeren met alle gevolgen van dien.
Hoeveel van dit soort filmpjes hebben we al voorbij zien komen inclusief letselschade.

mokummer | 07-04-15 | 11:26

Ongelooflijk dat zoveel reaguurders zich hier nog druk over maken, maar aan de andere kant zie je nauwelijks reacties in de Edward Snowden topic. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...

Net zoals dat dom Tokkie wijf het begrip "stiltecoupe" niet snapt, zo snappen blijkbaar de meeste Tokkie reaguurders de begrippen "democratie, vrijheid en privacy" niet. Micromanagen en reaguren over een stiltecoupe, en dan lekker je ogen sluiten over hoe de democratie kapotgemaakt wordt is dus te moeilijk... *zucht*

Als jullie nou eens een tweede Hitler tot minister-president verkiezen die in iedere stiltecoupe een GESTAPO plaatst, alle buitenlanders het land uit flikkert, het internet nog meer aan banden legt, overal camera's, flitsers en trajectcontroles plaatst, zijn jullie domme kortzichtige Maakbare Samenleving kuthollanders dan tevreden?

Xirdalan | 07-04-15 | 11:23

Dan moet de regel wel duidelijk zijn .
Fluisteren mag dus WEL.

mokummer | 07-04-15 | 11:14

Was die zeug aan het fluisteren?

Grauwe Veen Spuuter | 07-04-15 | 11:23

@Kameroudste | 07-04-15 | 10:39
Als fluisteren misdragen is dan heb ik daar wel moeite mee ja,maar dit mag gelukkig nog wel.


@QBert | 07-04-15 | 10:38
Het gaat niet om mijn gedrag,het gaat erom wat je als vervoerder je treinreizigers op kan leggen en wat niet.
Fluisteren is dus toegestaan.

mokummer | 07-04-15 | 11:23

@mokummer | 07-04-15 | 11:11

Jezus. Ik link het zelfs voor je.
Moet ik het nou echt ook nog quoten ?
Ok, komt ie:

"De bedoeling is dat reizigers hier geen gesprekken voeren of telefoneren. Stil is hier ook echt stil. Ook het luisteren naar harde muziek via een koptelefoon is ongewenst als uw medereizigers er hinder van ondervinden."

En ja, dit kan de NS zelf bepalen.

QBert | 07-04-15 | 11:19

Misschien kan Peter R. haar het begrip fatsoen uitleggen.

Afgeschminkte Bassie | 07-04-15 | 11:16


@kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 11:05
dank u wel ,lijkt mij duidelijk.

mokummer | 07-04-15 | 11:15

@eerstneukendanpraten | 07-04-15 | 09:08
Ging bij mij ook zo. Een negerin zat keihard te praten met de telefoon op speaker. Ben even naar haar toegelopen. Iets gezegd. Haar aangekeken. Ik weet niet of het een stiltecoupé was, maar dat werd het daarna wel.

Lewis Lewinsky | 07-04-15 | 11:14

@Grauwe Veen Spuuter | 07-04-15 | 11:05
Dan moet de regel wel duidelijk zijn .
Fluisteren mag dus WEL.

mokummer | 07-04-15 | 11:14

Deze mevrouw heeft nooit rechten gehad in haar thuisland en is nu overdondert door haar persoonlijke vrijheden. Verwend kunnen we dat ook wel noemen..

En daarom kunnen we deze types beter sneller terug sturen en opvang in buurlanden regelen in plaats van Nederland. Want dit botst..

tiku99 | 07-04-15 | 11:11

Dit is het volk dat Nederland omlaag haalt.
Domheid wordt in Nederland als excuus gebruikt terwijl het eigenlijk een verzwarende omstandigheid zou moeten zijn.

Antitheïst | 07-04-15 | 11:11

@QBert | 07-04-15 | 11:01
Nee ,ik bedoel er staat nergens,verboden te praten,omdat de NS dit niet kan verbieden.
Hoogstens vragen van hun reizgers.
Als jij dit ergens ziet staan hoor ik het graag.

mokummer | 07-04-15 | 11:11

Maar nu de belangrijkste vraag die nog niet gesteld en beantwoord is: 'wie zou d'r doen'.

Boy Cot | 07-04-15 | 11:10

-weggejorist-

Stilleven | 07-04-15 | 11:08

@mokummer.

Niemand heeft verteld dat je de trein MOET gebruiken, niemand forced jou om daar te gaan zitten. Net als elk ander bedrijf heeft de NS regels, en dan heb je twee opties:

- aan de regels houden
- geen gebruik maken van het product (in dit geval de trein)

Als je je in een openbare omgeving niet wilt aanpassen of geen rekening houdt met anderen, blijf er dan weg. Dan ga je maar fietsen.

Grauwe Veen Spuuter | 07-04-15 | 11:05

Ik heb net even met Eva gesproken:
.
EVA zegt:Welkom bij de klantenservice van NS. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
.
U zegt: Stiltecoupé?
.
EVA zegt: In de stiltezone reist u rustig, zonder dat u uw medereizigers stoort met geluidsoverlast. Fluisteren en naar muziek luisteren is natuurlijk toegestaan, zolang medepassagiers er geen last van hebben. Als iemand wegens te weinig zitplaatsen toch 'gedwongen' met een medereiziger in een stiltezone zit, dient hij vanzelfsprekend hiermee rekening te houden.

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 11:05

Grote onzin die stiltecoupes. Als je onverwacht oude vrienden tegen komt moet je in gebarentaal gaan praten. De stiltecoupe is mooi voor zeikers die graag vanwege de regeltjes anderen willen corrigeren.
Dat je geen luide muziek draait is wat anders, maar je moet wel normaal kunnen praten met elkaar.

flinkescheet | 07-04-15 | 11:04

@Kameroudste | 07-04-15 | 10:50
Deze mevrouw is natuurlijk een slecht voorbeeld omdat het hier overduidelijk is,maar reizigers die elkaar gaan corrigeren lijkt mij geen goed plan,daar wordt het vaak niet stiller van.

mokummer | 07-04-15 | 11:04

@mokummer | 07-04-15 | 10:58

Als ik het filmpje goed bekijk, zit 'mevrouw' te telefoneren. Een aangepast persoon zou het gesprek niet aannemen, en de beller een SMS sturen "Ik zit in een stiltecoupé, ik bel je zo terug."

Maar ja, dat vereist wel enige intelligentie, om dat te kunnen verzinnen. Ik vrees dat de 'mevrouw' in dit filmpje nogal ver achteraan stond toen dat werd uitgedeeld, en dat er nog maar heel weinig over was toen zij aan de beurt was.

Kameroudste | 07-04-15 | 11:02

@QBert | 07-04-15 | 10:55
je kan ook praten zonder telefoon,is dat ook verboden?

mokummer | 07-04-15 | 10:58

@mallekater | 07-04-15 | 10:16
Het verschil zit hem in wie het(het corrigeren) doet,de medereiziger of de gezagsdrager.

mokummer | 07-04-15 | 10:56

@mokummer | 07-04-15 | 10:53

Jawel hoor, er hangen stickers "Verboden te telefoneren".
Volgens mij weet jij helemaal niet waar je over praat.

QBert | 07-04-15 | 10:55

Zolang we dit soort achterlijken naar NL blijven halen wordt het nooit wat hier.

demdem | 07-04-15 | 10:54

@DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 10:32
Er staat nergens dat je niet mag praten en dat zou helemaal belachelijk zijn .
Stiltecoupe staat volgens mij voor zo stil mogelijk.
Er is geen verbod,zoals verboden spullen uit het raam van de trein te gooien.

mokummer | 07-04-15 | 10:53

Het is niet dat ze niet kan lezen. Het is ook niet dat ze niet kan horen. Het probleem is een gebrek aan hersens.

Lewis Lewinsky | 07-04-15 | 10:50

@mokummer | 07-04-15 | 10:43

We hebben niet gezien wat de aanleiding was van de medereizigers om 'mevrouw' op haar gedrag aan te spreken, maar gelet op haar nogal laagbegaafde wijze van repliceren ga ik er niet vanuit dat ze eerder op gedempte toon haar telefoongesprek aan het voeren was.

Ook de wijze waarop ze als een gestoord viswijf door de coupé staat te schreeuwen waar haar kind bij is, doet mij vermoeden dat we hier te maken hebben met een nogal kansloos onaangepast stuk vreten dat helaas zonder enig toezicht een kind mag grootbrengen. Arme koter.

Kameroudste | 07-04-15 | 10:50

Buitenlanders met een gebrek aan begripsvermogen. Gaan we nog veel last van krijgen.

Lewis Lewinsky | 07-04-15 | 10:48

@DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 10:30
Ja helemaal mee eens maar stiltecoupe staat niet voor ;allemaal koppen dicht.
Je mag gewoon zachtjes fluisteren maar er zijn mensen die zelfs daar al aanstoot aan nemen om iemand ff te corrigeren,en dat roept agressie op bij veel mensen.
Je moet toch gewoon ff kunnen zeggen hoe laat je aankomt op het station(en geen woord meer),maar zelfs dit is teveel voor de zure reizigers onder ons.
De vrouw in dit filmpje gaat veel te ver idd.

mokummer | 07-04-15 | 10:48

Tokkies gonna tokkie. Dit kan je verwachten in het veetransport dat de ns heet.

piekartz | 07-04-15 | 10:47

Zal vast ergens een goede baan hebben als woordvoerster...

groundloop | 07-04-15 | 10:45

@Kameroudste | 07-04-15 | 10:32
oke ik ben het een heel eind met je eens ,maar blijkbaar zorgen deze bordjes bij een hoop mensen voor veel frustraties en voelen zich gerechtigd om anderen hierop aan te spreken zodra zij hun mond opentrekken en daar gaat het fout,iedereen heeft toch een andere norm wat dit betreft.

mokummer | 07-04-15 | 10:43

Wat een asociale negervrouw.
Ik heb medelijden met haar negerman.

wakkere_nederlander | 07-04-15 | 10:42

@mokummer | 07-04-15 | 10:34

Op basis van wat? Op basis van hun eigen huisregels, waar je je maar aan hebt te houden als je van hun diensten gebruik wil maken. Het feit dat je voor die diensten betaalt houdt niet automatisch in dat je je vervolgens kunt mis/gedragen zoals jou toevallig het beste uitkomt.

Kameroudste | 07-04-15 | 10:39

-weggejorist-

højre vær så venlig | 07-04-15 | 10:39

@mokummer | 07-04-15 | 10:34

Dingen als omgangsvormen, moraal en inlevingsvermogen zijn u vreemd ?

QBert | 07-04-15 | 10:38

@Captain Pervert | 07-04-15 | 10:34
de stiltecoupe is een poging om de vroegere top1 ergernis inm het OV te lijf te gaan.
Nog niet heel lang geleden had wel iedereen een mobiel maar vrijwel niemand internet op zn foon. En dus zaten hele coupes te bellen... Anderen ergerden zich aan die halve gesprekken.... het stond op plek2 van de ergernistop5 meen ik, na vertragingen inderdaad lol
anyway
toen besloot de ns dus stilte-coupes in te voeren.
niet mobiel bellen
inmiddels heeft dus eigenlijk niet meer nodig, iedereen is bezig met social media en gs in de trein
maar de stiltecoupes hebben dus wel degelijk een redelijke oorsprong die in een grote behoefte voorzag (verleden tijd...)

2emeREP | 07-04-15 | 10:38

Dima Beeline | 07-04-15 | 09:18
Zucht......

BlowingBubbles | 07-04-15 | 10:38

mokummer | 07-04-15 | 10:34
U blijft vervallen in dezelfde incorrecte argumentatie. Het is het goed recht van de NS om haar reizigers aan algemene voorwaarden te onderwerpen.

Mogen van u alleen regels worden opgelegd zijn als dit op basis van de wet gebeurt? Mag een private onderneming geen regels opstellen?

DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 10:37

Los van het feit dat dit wijf zich niet aan regels houdt, heb ik dat hele fenomeen stiltecoupé nooit echt gesnapt. Een beetje een wanhoopspoging om het onrendabelenvervoer nog iets van cachet te geven ofzo.

Captain Pervert | 07-04-15 | 10:34

Misschien kan Shaniqua maar beter weer in de rimboe gaan wonen en neem Jaden maar met je mee, die is op jonge leeftijd waarschijnlijk alweer voldoende verpest.

Raymond9177 | 07-04-15 | 10:34

@gaffelbaard | 07-04-15 | 10:09
Het zegt veel over u,dat u zo trouw bent aan de regels die een ander u oplegt op basis van wat?
Denk is na ,de NS die jouw vertelt dat je niet of heeeeeel zacht moet praten.
what's next?

mokummer | 07-04-15 | 10:34

Wil je geen paupers of tokkiegedrag tegenkomen, reis eerste klas. Echt, de rust levert jaren van leven op.

Reuzel | 07-04-15 | 10:33

Ah.. een stemgerechtigde, vandaar.

80 | 07-04-15 | 10:33

zeg maar jansen | 07-04-15 | 10:22

Dat de moslims zich ergeren aan de westerse samenleving is de schuld van de autochtonen.... Zonder de autochtonen zouden de moslims een fantastisch leven hebben hier.

Zoiets? Beste meneer jansen, vermoedelijk bent u een babyboomer mey het verstand van een twee jarige, hartelijk dank voor uw stem uw leven lang.
Of u was sarcastisch en kreeg mij in een seconde op de kast! If so, chapeau :)

højre vær så venlig | 07-04-15 | 10:32

@mokummer | 07-04-15 | 10:22

Ja ik heb wel kinderen. Daar ga ik niet meer mee naar het museum, maar áls ik dat zou doen, en ik zou met de trein moeten en door drukte in de stiltecoupé terechtkomen, dan zou ik ze uitleggen dat dat een speciale coupé is en dat ze daar stil moeten zijn.

Mooi opvoedmomentje! Zulke plekken gaan ze vaker tegenkomen, waar ze zich moeten AANPASSEN om gewenst gedrag te vertonen, om niet altijd en overal maar te kunnen doen waar ze trek in hebben.

En of de NS je dat op kan leggen? Jazeker. Net als vroeger de rookcoupé en niet-rookcoupé, het verbod destijds om te roken op het 'volle balkon', en het verbod om met een 2e-klaskaartje in de 1e klas te gaan zitten. Het is HUN trein, jij MAG (niet móet!) een kaartje kopen en meerijden.

In de bioscoop willen ze ook niet dat je in het gangpad gaat zitten schijten. Doe je dat dan ook, onder hetzelfde mom van "ik heb toch betaald om daar te zijn"?

Kameroudste | 07-04-15 | 10:32

mokummer | 07-04-15 | 10:26
Zacht praten is subjectief, stilte is echter een algemeen begrip dat overal dezelfde betekenis draagt.

DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 10:32

mokummer | 07-04-15 | 09:46
Wat een bekrompenheid, Mokummer. "Op geen wet gebaseerd, is openbaar, geen andere plaatsen". Allemaal drogredenen.

U doet namelijk voorkomen alsof de trein een openbare ruimte is en men zich dient te houden aan de wetgeving die hiervoor staat. Wat u niet door lijkt te hebben is dat openbaar vervoer niet gelijk staat aan de openbare ruimte. Openbaar in OV staat voor het feit dat iedereen gebruik mag maken van deze diensten MITS men zich houdt aan de gestelde voorwaarden.

Het is dus het goed recht van de NS om stiltecoupés in te richten en mensen te sommeren zich hier aan te houden. Ook u dient zich hieraan te houden. De wet heeft hier verder niets mee te maken. Dat er geen andere zitplekken in de trein zijn, is pech. Dit betekent niet dat de regels van een stiltecoupé opeens vervallen. Volgens diezelfde redenatie zouden immers ook de regels van de eerste klas vervallen en kunt u lekker daar gaan zitten kletsen.

Persoonlijk juich ik de stiltecoupé alleen maar toe omdat ik heb ervaren dat dit toch wel een stuk lekkerder werkt dan wanneer je omringd wordt door een leger aan telefonerende en luidruchtigsprekende mensen. Krijg je een dringend telefoontje of moet je even snel iets tegen je kinderen of wie dan ook zeggen, dan vind ik dat prima als het gewoon op zacht niveau en niet overdreven lang is. Maar langdurig en overdreven hard praten, zoals de vrouw in dit filmpje, hoort niet in deze coupé thuis.

DeNieuweRegisseur | 07-04-15 | 10:30

Spreekt goed Nederlands.. kuch...... die komt er wel.... gratis en voor niets... en d'r uitkering ook.

Ze moeten eens invoeren dat mensen die werken zelf kunnen beslissen waar hun belastingcenten aan besteed worden.

Dan zat dat mens niet in die trein maar was ze heel hard tomaten aan het plukken.

Arm kind ook. Wordt ook niets natuurlijk.

Riv | 07-04-15 | 10:28

Zo,n opgefokt dom wijf moet het goede voorbeeld zijn voor haar kleindochter,zal wat fraais worden als die groot is,manmanman.....

sjefdelimbo | 07-04-15 | 10:28

Wat is het toch een walgelijk kut volk. Onbeschoft, asociaal en hufterig..

jan v.d. pot gerukt | 07-04-15 | 10:28

@mokummer | 07-04-15 | 10:22 - De enige plek waar je geacht wordt om je enigszins gedeisd te houden is de stilte coupe.

ViagraFalls | 07-04-15 | 10:26

@QBert | 07-04-15 | 10:16
Dat komt omdat niet iedereen dezelfde normen heeft,in ons mullticultilandje.
Als een Afrikaan zachtjes praat is dat voor jou misschien wel heel hard,subjectief, dus onhoudbare regel .

mokummer | 07-04-15 | 10:26

Ergernis over gebrek aan stilte in de stiltecoupé is de schuld van N.S.

Zonder stiltecoupé is er geen ergernis over het gebrek aan stilte.

zeg maar jansen | 07-04-15 | 10:22

@Kameroudste | 07-04-15 | 10:13
Jij hebt geen kinderen neem ik aan,ik begrijp niet dat jullie het normaal vinden dat als ik met mijn kinderen naar het museum ga en daarvoor 1 uur in de trein moet zitten voor een flink bedrag,ze een uur niks mogen zeggen van de NS.
Dit heeft niks met onaangepast gedrag te maken ,maar je regels op laten leggen die discutabel zijn.
En ik zeg het nogmaals mij hoor je niet in de trein ,ik ben gewoon stil in een stilte coupe,maar het gaat erom of de NS het recht heeft om dit te vragen van hun reizigers.

mokummer | 07-04-15 | 10:22

Zeau, Joris komt ook eens zijn nest uitgerot.
Laat geworden gisteren, de paasborrel?
Anyway, nu maar hopen dat Halina Reijn niet mee heeft gelezen want dan zijn we weer de lul.

Cuyahoga | 07-04-15 | 10:22

Tja, het is waar.
GGZ schiet ernstig tekort.
Dergelijke types met een continue agressiemodus zouden moeten.... moeten dus ter bescherming van de rest van "de samenleving"uit die samenleving worden geweerd,gebonjourd,
zij, met de te grote.. muil, hoort er niet, niet in de stiltecoupé. niet in een samenleving.
Typerend "gedrag", lijkt op,.... dat dus.
Wat een creatuur, wat walgelijk, beschaving is totaal afwezig.

puck&bully | 07-04-15 | 10:21

@mokummer | 07-04-15 | 10:11

Nee de stiltecoupé zorgt niet voor agressie.
De mensen die zich er niet naar kunnen gedragen zorgen voor agressie.
De stiltecoupé zelf doet helemaal niks.

QBert | 07-04-15 | 10:16

Mokummer, volkomen onzin.
Ben je ook tegen eersteklas-coupé's??
Daar iemand uitzetten die er niet voor betaald heeft veroorzaakt ook agressie.
Sterker nog,ALLES wat je probeert in te brengen tegen asociaal gedrag veroorzaakt agressie.
Niet voor niets krijgt treinpersoneel zoveel te maken met geweld.
Niets zeggen dan maar?
Net doen alsof je niets zien of hoort?
Braaf van elke verrotte aso pikken wat hij of zij uitvreet omdat anders agressie wordt opgewekt?

mallekater | 07-04-15 | 10:16

@QBert | 07-04-15 | 10:05
Zo die zit,helemaal zelf bedacht,hahahaha kom niet meer bij.

mokummer | 07-04-15 | 10:15

-weggejorist en opgerot-

højre vær så venlig | 07-04-15 | 10:15

Wat verwacht je nou als je met de trein gaat? Wees blij dat je kan zitten, dat de trein (op tijd?) beweegt en dat er niemand naar de tyfus wordt geslagen. Neem dit soort fratsen voor lief en zie het als cultuur verrijking. Zo lossen ze dat in Den Haag op het binnenhof ook op.

Dirk III | 07-04-15 | 10:14

En inderdaad: wee dat advocatenmailtje. Wat dat soort tokkies (kill it before it breeds! - oh wacht) staat altijd vooraan om "rassies!" te gillen en weet uitstekend de weg naar advocaten die maar al te graag dure brieven sturen met lachwekkende eisen.

Asociaal wijf.

En @mokummer | 07-04-15 | 09:46 - Als je onverhoopt (want nergens anders plek) in de stiltecoupé belandt, dan hou je je waffel. Dan pas je je aan.

Maar aanpassen, dat is een vaardigheid die tegenwoordig maar door een enkeling wordt beheerst. Want 'we' willen ons overal en altijd gedragen zoals we willen, want daar hebben we recht op, vinden we. En dus hebben we schijt aan de rest, en trekken wij ons nergens iets van aan.

In één korte omschrijving noemen we dat in mooi Nederlands ook wel: 'asociaal'.

Kameroudste | 07-04-15 | 10:13

Eén woord: altijdeesteklasse.

Jan Zand | 07-04-15 | 10:11

-weggejorist en opgerot-

Janee ??? | 07-04-15 | 10:11

@mallekater | 07-04-15 | 10:00
Ik verdedig de vrouw niet,ik ben tegen stiltecoupe's omdat dit voor veel agressie zorgt.

mokummer | 07-04-15 | 10:11

Hoe lager het IQ, des te hoger het stemvolume. Schreeuwen en krijsen, altijd en overal.
Hebben geen idee hoe verschrikkelijk dat is voor anderen in hun nabijheid. Het woord fatsoen komt in hun beperkte vocabulaire niet eens voor.

appelvink | 07-04-15 | 10:10

Die kan natuurlijk geen Nederlands lezen en die komt uit een cultuur van het recht van de sterkste. De enig gepaste maatregel had geweest om naar haar eigen traditie wat zweepslagen te verkopen.

Fedor Emelianenko | 07-04-15 | 10:10

mokummer | 07-04-15 | 10:03

Het gaat niet om of er geen plek is.
Maar stiltecoupe is stiltecoupe. Dus pas je gedrag dan aan.
Dus: niet bellen, heel kort bellen, of stiltecoupe uit gaan lopen en ergens anders even bellen.
Hoe moeilijk kan dat nou zijn?
Het draait dus niet om of er wel of geen plek is. Het draait om jouw gedrag.

gaffelbaard | 07-04-15 | 10:09

Dima Beeline | 07-04-15 | 09:57

Of je wil je kinderen niet stilhouden (asogedrag).
Of je kan je kinderen niet stilhouden.
In geval van het laatste.. ga eens een keer praten met je huisarts dan. Veel gedragsstoornissen zijn prima te behandelen met medicatie.

gaffelbaard | 07-04-15 | 10:07

@mallekater | 07-04-15 | 10:00

Waarschijnlijk heeft Mokummer thuis ook zoiets op de bank zitten.

QBert | 07-04-15 | 10:05

mokummer | 07-04-15 | 09:59
Praten op zich is gelukkig niet alleen voor tokkies. Maar praten in de stiltecoupé is dat wél. Omdat dat asociaal is. In de rest van Nederland proberen we als mensheid een beetje rekening met elkaar te houden. Ik snap dat dit lastig te begrijpen is voor een Amsterdammer. Maar probéér het eens. Dat zou die kutstad van je meteen weer een stukje leefbaarder maken voor mensen met EQ.

KlunsJohannus | 07-04-15 | 10:05

@pendajo | 07-04-15 | 09:50
Nee ,ben je nou zo dom of doe je alleen dom,ER IS GEEN PLEK ,DUS GEEN KEUZE.

mokummer | 07-04-15 | 10:03

@Dima Beeline | 07-04-15 | 09:57
He he,jij begrijpt het tenminste.

mokummer | 07-04-15 | 10:01

Mokummer, zo te zien ZAT die trein niet vol.Affijn, wat zal ik nog kletsen tegen iemand die dat onbeschofte asociale wijf nog gaat zitten verdedigen ook.

mallekater | 07-04-15 | 10:00

-weggejorist-

ViagraFalls | 07-04-15 | 10:00

En Oma zal er ook nog wel trots op zijn.

QBert | 07-04-15 | 10:00

sinar2 | 07-04-15 | 09:23
Ja maar blanke slaven waren er eerder dan zwarte slaven www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel... en er waren meer blanke slaven dan zwarte slaven. plazilla.com/page/4295153307/er-zijn-m...
Dus dan heb ik als nazaat van blanke slaven toch eigenlijk meer rechten dan zij?
:p

p.s. Ow ja.. heeft Marokko al schadevergoeding betaald? Dat mijn voorouders door Barbarijse islamitische slavenhandelaren verkochte blanke slaven waren, is een ondraaglijk lijden waar ik elke dag weer last van heb.
U moet zich eens proberen voor te stellen welke een traumatisch bestaan ik iedere dag weer lijd.
:p

gaffelbaard | 07-04-15 | 10:00

@KlunsJohannus | 07-04-15 | 09:53
Als er plek is graag,en inderdaad praten is voor tokkies.

mokummer | 07-04-15 | 09:59

@mokummer 09:47: Als er geen zitplaatsen in de gewone coupe zijn, dan heb je de keuze tussen staan, of zitten en een halfuurtje je muil houden. Zo moeilijk is het niet.

Muxje | 07-04-15 | 09:59

'Wie ben jij', ze bedoelt waarschijnlijk 'wie denk je wel dat je bent'. Communiceren in het Nederlands is best lastig, helemaal in een stiltecoupé.
seven | 07-04-15 | 09:53

Hoe weet jij wat ze bedoelt? Ze zegt duidelijk "Wie ben jij". Schijnt dat lezen voor jou ook lastig is.

Chiefmate | 07-04-15 | 09:58

Hey, een donkere PVV-tokkie.
Bakito | 07-04-15 | 09:50
Hey, een reactie van een verwarde manvrouw.

WitteGrunneger | 07-04-15 | 09:58

het zoveelste bewijs dat de PvdA (en D66 en GL en de SP en..) groot gelijk heeft als zij praten over de verrijking door de multiculturele samenleving.

langzullenweleven | 07-04-15 | 09:58

Wat een verrekte neukfout. En het heeft zich nog voortgeplant ook...
Postnataal aborteren dat wijf.

TheBug | 07-04-15 | 09:57

@2emeREP Nee fuck jullie stiltetreincoupefuckers. Als ik met mijn gezin me na een uitgevallen trein met duizend andere mensen de trein inwurm en toevallig in de stiltecoupe terecht kom en nog net de laatste plekken weet te pakken met de kids op schoot, dan ga ik die echt niet stilhouden. Ondanks de afkeurende blikken van het ambtenarentuig en lui die hun aandacht niet bij hun boek kunnen houden. Met hun, ga lekker met je 1 jarige en 3 jarige bij het gepeupel op het balkon staan. De tering. Nee, wij lezen hardop boeken en spelen spelletjes. Want als we dat niet doen, dan is het nog veel erger. De treincapaciteit in dit land is om te janken en de service nog veel erger. Voor een retourtje van een uur per reis betaal ik hier net zoveel als 29 uur in mijn eigen coupe in een Oostblokland, met comfort en service en het zal je verrassen, schonere toiletten. Wat een armoe hier.

Dima Beeline | 07-04-15 | 09:57

Dan Bilzerian.
Zeker, je kunt met het grondig verpesten van het karakter van je kind niet vroeg genoeg beginnen, zal ze gedacht hebben.

mallekater | 07-04-15 | 09:56

Bakito | 07-04-15 | 09:50
Zo zie je maar: fascisme, racisme, xenofobie, islamofobie en pure domheid zijn niet voorbehouden aan blanke mannen.

KlunsJohannus | 07-04-15 | 09:55

Ze deed mee aan Korte Lontjesdag.

Piet Karbiet | 07-04-15 | 09:55

Dit straalt slecht af op andere kip consumenten.

brughslurph | 07-04-15 | 09:54

mokummer | 07-04-15 | 09:46
Er zijn genoeg plekken in de trein waar je wél mag bellen en praten en tokkie doen. Dus als jij nu daar gaat zitten, is er geen enkel probleem.

KlunsJohannus | 07-04-15 | 09:53

'Wie ben jij', ze bedoelt waarschijnlijk 'wie denk je wel dat je bent'. Communiceren in het Nederlands is best lastig, helemaal in een stiltecoupé.

seven | 07-04-15 | 09:53

Goed voorbeeld doet volgen arm kind.

DanBilzerian | 07-04-15 | 09:53

Celestine-Amalia toch, zoiets doe je toch niet!?

langzullenweleven | 07-04-15 | 09:52

Oeps foutje exkuzels

brughslurph | 07-04-15 | 09:52

@mokummer | 07-04-15 | 09:15 En aangezien jij te achterlijk bent om een wagon verder te lopen, MOET je wel praten in een stiltecoupé. Man, man ,man.

pendajo | 07-04-15 | 09:50

Hey, een donkere PVV-tokkie.

Bakito | 07-04-15 | 09:50

Maar ze houdt wel d'r asociale smoelwerk daarna. Dus heeft geholpen. +1 voor coupégenoten van asociale mevrouw Gario.

KlunsJohannus | 07-04-15 | 09:50

Ze is gewoon heel assertief. Ze heeft hoogwaardige copingtechnieken ontwikkeld om met lastige mensen om te gaan die haar maar in de weg zitten. Een lichtend voorbeeld voor haar kindje.

hallofreen | 07-04-15 | 09:50

altijd apart om te zien dat heel veel mensen maar 1 modus hebben hoe te reageren op kritiek of omgeving (ik heb schijt)

Risingson | 07-04-15 | 09:50

Vraag me trouwens af wat ze met een telefoon doet. Praten genoeg maar luisteren ho maar.

brughslurph | 07-04-15 | 09:50

@Botte Hork | 07-04-15 | 09:34
stiltecoupe zat volgens mij in het midden.

mokummer | 07-04-15 | 09:50

@Delaware | 07-04-15 | 09:30
Ja, snap ik. Maar ik geef maar aan wat ik acceptabel vind. En met zo'n kortgehouden gesprek denk aan zoiets als: 'Ik ben er over 10-15 minuten, maar ik zit in een stiltecoupé. Tot zo'. Maar misschien ben ik daar dan wat makkelijker in.

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 09:49

Dat arme kind.

Wolk | 07-04-15 | 09:49

Zielig kindje.

Irony | 07-04-15 | 09:49

@Botte Hork | 07-04-15 | 09:10
Ken je die mop van La-a?
Bij het omroepen van de namen komt de leraar de naam La-a tegen. Hij probeert Laaa aah uit te spreken maar krijgt te horen dat je het uitspreekt als LaDashAh. (Ladesja). 'Cause the Dash aint silent!'
Dit exemplaar heet denk ik alleen maar -

two ball cane | 07-04-15 | 09:49

In de metro van Tokyo mag je ook niet bellen. (Het kan wel, daar kan NS nog veel van leren).Dat werkt prima. De enigen die zich er niet aan houden zijn mannen in jurken en gehaakte mutsjes.

Sherpa | 07-04-15 | 09:48

@Lewis | 07-04-15 | 09:43
Je hebt vaak geen keuze in de trein,hoogstens tussen staan of zitten.

mokummer | 07-04-15 | 09:47

Het valt mij op dat de regel word omgedraaid ,wij hebben lastvan jou geluid,dus jij mag niet praten.
Als je last hebt van geluid ga dan NIET met het OPENBAAR vervoer .
Heb je nog werk te doen ?
Het spijt me voor je,dan vraag je thuis of het wat zachter kan ,maar niet in de trein,want dat is openbaar,en ik betaal net zoveel denk ik.

mokummer | 07-04-15 | 09:46

Gewoon de gsm afpakken en teruggeven als ze de trein verlaat. 99% van de gesprekken die in de trein gevoerd worden hebben geen toegevoegde waarde. Klinkt hard, maar wie niet horen wil moet maar voelen. En ja, ik ben 55 jaar, 115kg spieren en 186 cm groot en eet Finnen als ontbijt!

The Brave59 | 07-04-15 | 09:45

-weggejorist-

Foezela | 07-04-15 | 09:45

-weggejorist-

donjon | 07-04-15 | 09:45

En wederom is het 1-0 voor de racisten dankzij een eigen goal.

bashghost | 07-04-15 | 09:45

Trein uit trappen. Dit soort past zich nergens aan

023hard | 07-04-15 | 09:44

Ach ja, zal het ooit veranderen? Het staat gvd toch op het raam van de trein 'STILTE COUPE'. En dan meteen als een aangeschoten gorilla het hele treinstel op stelten zetten. Het is bijna komisch als het niet zo treurig was. Lekker voorbeeld voor je kind.

clockandhammergame | 07-04-15 | 09:44

Het probleem is dat je dankzij de sociale zekerheid in Nederland je niet hoeft aan te leren passen. Je kunt helaas zo lekker jezelf zijn en via agressie dat snel afdwingen. Leren samenwerken op de werkplek en luisteren naar anderen hoeft niet meer. Het geld is gratis in Nederland, dus waarom je best doen om iets te bereiken met leren en aanpassen ?

Graaier | 07-04-15 | 09:44

Zwarte en witte treinen is de oplossing

wakker worden | 07-04-15 | 09:44

@7,62x39 | 07-04-15 | 09:02
Wat mij betreft wordt het OV voorzien van GSM jammers. 99% van alle gesprekken is tenenkrommend om aan te horen. Praten omdat ze graag praten, niet omdat ze ook iets te melden hebben.
toetanchamon | 07-04-15 | 09:11

7,62x39 spoort niet, dat is duidelijk!

Wat je zegt over die GSM-jammers heb je gelijk, maar hoe moet een conducteur dan hulp oproepen als hij voor zijn bek is geslagen?

In mijn beleving schreeuwen 'sommige' mensen als ze een normaal gesprek voeren, ik vermoed dat dat hier aan de gang was!

JI-HAAT | 07-04-15 | 09:44

@ deministerpresident | 07-04-15 | 09:32
Dan ga je toch in een gewone coupé zitten?

Lewis | 07-04-15 | 09:43

@Error 404 | 07-04-15 | 09:38

Liever in een file, met eigen muziek en een sigaretje in de hand.... dan me ergeren aan tokkievolk in een trein, die laatste heb ik de vorige eeuw al vaarwel gezegd.
.
Succes treinreizigers!!

Fatwabuster | 07-04-15 | 09:43

-weggejorist en opgerot-

P. Fabergé | 07-04-15 | 09:42

@kweethetooknietbeter 09:26: Dat is het 'm, die mentaliteit van mensen die denken dat alles en iedereen voor ze moet wijken. Slechte opvoeding, vermoed ik. Bij normale mensen die op een faux-pas worden gewezen lichtjes blozen en een schuchter gepreveld "sorry".

Dat ding een halfuurtje met rust laten is blijkbaar ook te veel gevraagd tegenwoordig. Nog niet eens zo heel lang geleden was het heel gewoon dat mensen de telefoon in een restaurant of zelfs bij de lunch op het werk uit deden. Niet op de trilstand, maar *uit*. Niet alleen om anderen niet te storen, maar ook om zelf niet gestoord te worden, en omdat het onbeleefd was om in gezelschap te bellen. Goed, tijden veranderen en je moet met je tijd mee, maar deze etiquette had ik graag vastgehouden.

Muxje | 07-04-15 | 09:41

Dat een concept als een stiltecoupé in Nederland niet werkt, had trouwens iedereen die iets van de werkelijkheid weet kunnen voorspellen.
Lewis | 07-04-15 | 09:03

Exact. Dank, trouwens, Pritt, voor de vetgedrukte lettertjes. Audiomilieuvervuiling door zekere types medelanders: heel slecht voor de gezondheid.
Verder is het voor de beschaafde mens gewoon raadzaam om nooit in de stiltecoupé te gaan zitten, bespaart simpelweg een boel ellende.

De Vrijlansier | 07-04-15 | 09:41

De laatste keer dat ik met het onrendabelenvervoer gereisd heb was met een dagje-uit met een groep in Den Haag. Aan de rand van de stad opgestapt in tramlijn 9 en naarmate we verder de stad inreden zag je de mensen steeds verbaasder gaan kijken: Zoveel (30) blanken hadden ze nog nooit bij elkaar gezien!

leaupveaugel | 07-04-15 | 09:41

Mooi voorbeeld voor der dochter die er naast zit zeg.

Endbozzz | 07-04-15 | 09:41

En voor deze mensen moeten wij dag in dag uit respect opbrengen, geen traditioneel Sinterklaasfeest meer vieren, geen Paasontbijt meer nou bedankt he!!!! cultuurverneukers

myrna1965 | 07-04-15 | 09:41

Duidelijk racisme. Komt door zwarte peit.

Statler en Waldorf | 07-04-15 | 09:40

-weggejorist-

Mr.Red | 07-04-15 | 09:40

Duidelijk gevalletje van inteelt.. zou verboden moeten worden

Erdee | 07-04-15 | 09:40

Vertederend om te zien hoe kleine Bubba zijn eerste ervaringen op doet.

Rien7847 | 07-04-15 | 09:40

@spoilerfreak | 07-04-15 | 09:27
Natuurlijk,morgen zegt de NS dat je je schoenen uit moet doen in de trein ,jij bent de eerste denk ik.
Want regels zijn regels.
Zelf na leren denken.

mokummer | 07-04-15 | 09:40

Ok, de vrouw heeft een kort lontje. Maar een ontmoetingsplaats waar iedereen z'n bek moet houden vind ik wel erg onnatuurlijk. Alsof je in de schoolbanken zit. Een trein moet juist gezellig zijn. Is ook beter voor de omzet.

PowPow | 07-04-15 | 09:40

Moeilijk.
Nou reis ik NOOIT met de trein omdat dat minderwaardig is natuurlijk.
Maar stél dat, ik sla geen vrouwen.
Nou kun je deze zus van kwinsie halve gario natuurlijk geen vrouw meer noemen. Maar toch.
Dat kind zal nooit de naam van haar vader kennen, die kuthoer zelf weet dat ook niet.
Die vent ligt allang op een blond mokkel te krikken en daar zit ze dan. in de trein, met d'r lelijke grove rotkop met natuurlijk de dreadlocks. Ingevlochten want ze heeft schraal haar.
Dus conclusie, die hoef je niet meer te straffen.
Die hoeft maar in de spiegel te kijken.
En voor degenen die dan "vieze zwarte kuthoer" oid willen roepen, denk aan dat kind.
Dat is het echte slachtoffer hier.

2N3055 | 07-04-15 | 09:39

Nee, je kan beter met je trieste leasebak in een kilometerslange file gaan zitten tussen de bumperklevende asorijders dan hoef je je niet aan anderen te ergeren. LOL!

Error 404 | 07-04-15 | 09:38

-weggejorist en opgerot-

Springbank | 07-04-15 | 09:38

Black privilege, primatengedrag.

getergde kaasboer | 07-04-15 | 09:38

Als je plaats neem in een stiltecoupé, dan moet je gewoon stil zijn. Klaar.
Ze weet ook niet wat 'Ik zeg niks meer' betekent.
Wat een tokkietrut zeg!

Schietmijmaarlek | 07-04-15 | 09:37

Vraag me trouwens af wat ze met een telefoon doet. Praten genoeg maar luisteren ho maar.

brughslurph | 07-04-15 | 09:37

cheap ass slapper

NACademicus | 07-04-15 | 09:37

-weggejorist en opgerot-

streknek | 07-04-15 | 09:36

Ah, de verrijking puur sang!

Claudia M. | 07-04-15 | 09:36

Ach, je maakt wat mee. In het OV.
Een tijdje geleden stapte ik in de trein.
Naast een gehoofddoekte jongedame was een lege plek.
Ik vroeg haar beleefd of ik daar zitten mocht.
Ze zei nee.
Waarop ik vroeg of ze breekbare spullen in haar tas had.
Ze kreeg me vragend aan.
Ik legde uit dat ik 100 kilo weeg, en echt zou gaan zitten.
Dat hielp...

Ars Vivendi | 07-04-15 | 09:35

KFC Gold member.

Joop69 | 07-04-15 | 09:35

@a.n.alvabeet | 07-04-15 | 09:29
deze reactie spreekt voor u.

mokummer | 07-04-15 | 09:34

Sommige mensen lijken wel een dwangmatige aandoening te hebben om de hele dag maar hun scheur open te trekken en allerlei lawaai te produceren, zonder zich af te vragen of hun omgeving daar wel op zit te wachten.
Je zou maar zoiets thuis naast je op de bank hebben liggen.

QBert | 07-04-15 | 09:34

Ongezien de tyfus, enkele reis Sudan

naktrawee | 07-04-15 | 09:34

Tja, typerend. Iedereen heeft ook zó een kort lontje tegenwoordig. Toen ik enkele maanden geleden een jong moedertje er op aansprak dat haar lawaaierige koter een teringbende van de rij bij de kassa maakte omdat hij een chocoladecroissantje niet op at maar aan stukken scheurde/kruimelde en overal op de grond gooide, en moedertjelief een 'stond er bij en keek er naar' pleegde, kreeg ik ook een enorm grote bek. Waar ik me wel niet mee bemoeide en wie ik wel niet was. Schijtvolk dat meent dat de hele wereld aan hun voeten ligt en dat meent te kunnen doen en laten wat ze willen, immers passen andere mensen zich wel aan en/of ruimen hun rotzooi wel op. Walgelijk. En zo hebben we er tegenwoordig veel van in Nederland, héél veel.

Le Roi | 07-04-15 | 09:34

@roze_bril | 07-04-15 | 09:24
Omdat je keuze moet geven ,ik weet niet hoe vaak je in de bieb komt maar ik 1 keer in de 2 weken en daar hoef je echt niet meer stil te zijn hoor met kinderen.
Zachtjes praten is ook een optie,maar zelfs daar storen mensen zich nog aan in de stiltecoupe.
Als ik wel wil praten dan moet je mij zitplaatsen bieden waar dat kan.

mokummer | 07-04-15 | 09:32

Ik snap die mevrouw wel. Ze komt uit een land waar waarschijnlijk een herrie-cultuur heerst. Dat is in de meeste tropenlanden zo. Men stoort zich helemaal niet aan de herrie van anderen. Bovendien hebben ze in haar thuisland waarschijnlijk geen (passagiers)treinen en al helemaal niet met een stiltecoupé. Misschien kent die mevrouw heel het concept van stiltecoupé niet en weet echt niet waar die rare Hollanders het over hebben. Natuurlijk dat ze zich aangevallen voelt als ze nog nooit van een stilte coupé gehoord heeft.
Zelf woon ik al 20 jaar in een tropenland en ook ik ontdek voortdurend nieuwe dingen in cultuur en gebruiken waar ik echt niet van op de hoogte was.

Chiefmate | 07-04-15 | 09:32

Stiltecoupé. Wie heeft dat ook bedacht? Het wekt alleen maar agressie op. Net zoals bijna alle regels agressie opwekken. Overregulatie is de kanker van de samenleving. Er ontstaan alleen maar ergernissen over en weer over de regels en niemand durft meer verantwoordelijkheid te nemen omdat er vast wel een regelhandhaver is die dat regelt. Niet dus. Deze mevrouw is misschien een beetje een rare maar dat neemt niet weg dat we overal maar rare regeltjes voor moeten bedenken. Zelf nadenken en zelf oplossen werkt het beste. Studies wijzen dat ook uit.

deministerpresident | 07-04-15 | 09:32

Bij voorkeur geen telefoongesprekken in de stiltecoupé.
kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 09:26
.
Boven de deuren van stiltecoupés hangt een bordje dat telefoneren er verboden is.

Delaware | 07-04-15 | 09:30

Mokummer snapt er echt helemaal niets van. Ook al zo'n tokkie.

a.n.alvabeet | 07-04-15 | 09:29

@kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 09:26
Zo'n mevrouw heeft geen collega's...

Ars Vivendi | 07-04-15 | 09:29

@Dima Beeline | 07-04-15 | 09:18
gaan we volgende keer fuck it roepen als jij slaapt
en wij nog vuurwerk over hebben
fuck it met je regels om t in dit overvolle land leefbaar te maken
fuck it met jou en je "ik ben belangrijker dan wie dan ook" issues

2emeREP | 07-04-15 | 09:27

mokummer | 07-04-15 | 09:15
Pfff, wat een treurnis. Toch voortaan maar lekker op je eigen eiland blijven waar je lekker je gang kan gaan omdat daar de regels toch niet voor jou gelden?

Het is juist die tokkie-houding van wereldvreemde medelanders die er voor zorgt dat Nederland steeds verder wegzakt in het tokkiemoeras.

spoilerfreak | 07-04-15 | 09:27

Ik zoude liever doodt zijn dan te moeten reizen met de trein.
Vondel.

streknek | 07-04-15 | 09:27

Laten we het gewoon in alle openbaar vervoer invoeren,allemaal koppen dicht,lekker rustig.

mokummer | 07-04-15 | 09:27

Bij voorkeur geen telefoongesprekken in de stiltecoupé. Maar zolang het kortgehouden wordt en zolang ze niet praten alsof ze op de vismarkt staan - je kunt ook immers ook zachter praten - kan ik er mee leven. En als het gesprek toch langer dreigt te worden, heb dan het fatsoen om even de coupé uit te lopen.
.
Wat deze mevrouw doet is ronduit stuitend. Luid sprekend bellen en dan ook nog verontwaardigd lopen doen.
.
Ik zou zo'n type als collega niet willen; totaal geen aanpassingsvermogen!

kweethetooknietbeter | 07-04-15 | 09:26

"Is nie goed mama he?", zegt het kind aan het einde van het filmpje. DAt het niet goed mama is, had ik al vanaf het begin door...

havannahapper | 07-04-15 | 09:26

discriminatie duidelijk
als het een witte man was geweest die over een vastgoeddeal sprak was er niks van gezegd
zeker

2emeREP | 07-04-15 | 09:26

Ik dacht dat we naar een participatie maatschappij moeten, dan is een ruimte creëren waarin iedereen z'n lippen op elkaar moet houden wel een beetje vreemd... toch ??? Aan de andere kant zet het de betweters en azijn zeikers wel mooi bij elkaar...

MichaelG. | 07-04-15 | 09:25

@mokummer | 07-04-15 | 09:22

Jij neemt je kinderen zeker ook nooit mee naar de bibliotheek of naar een crematie en corrigeert ze daar niet. Nee, jij vindt alles best. Welk recht...

roze_bril | 07-04-15 | 09:24

@batvoca2 | 07-04-15 | 09:20
Van mij heeft niemand last ,ik maak geen geluid,en praat altijd zachtjes ,maar de NS die uitmaakt op welke toon jij praat gaat echt te ver.

mokummer | 07-04-15 | 09:24

Als slachtoffer van de slavernij van 300 jaar geleden heeft ze gewoon meer rechten dan al die blanken.
Denkt ze zelf tenminste.

sinar2 | 07-04-15 | 09:23

Is dat nou een zwartrijder waar men het zo vaak over heeft?

jvlaam2 | 07-04-15 | 09:23

Dankzij links Nederland zit Nederland vol met dit soort "meelifters". Meeliften en aanspraak maken op alle mooie welvaartsvoorzieningen die de autochtone Nederlanders in de periode 1945-1990 hebben opgebouwd en daar zelf geen tot weinig bijdrage aan hebben geleverd. En ook niet zijn meegegroeid in onze cultuur. En inderdaad wel gehersenspoeld dat ze overal, maar dan ook overal, recht op hebben. En wie tegenspreekt is een intrensieke racist.

ad melkert | 07-04-15 | 09:23

*mompelt iets over een stageplek*

QBert | 07-04-15 | 09:23

Ik was niet eens op zoek naar bevestiging.

Marcel66664746 | 07-04-15 | 09:22

Verwarde mensen

nieuwsflits | 07-04-15 | 09:22

lijn5 | 07-04-15 | 09:11

Neen, ENDP was toen nog niet eens geboren maar denk dat het meer te maken had met het feit dat ik nog in gevechtspak liep.

eerstneukendanpraten | 07-04-15 | 09:22

@Godsammekraken | 07-04-15 | 09:18
Nee ,niet als de trein vol zit dan heb ik geen keuze.Zeker als je met kinderen reist,waarom moeten die hun mond houden,dit is op geen enkele wet gebasseerd.

mokummer | 07-04-15 | 09:22

Ik denk dat we in 2015 gewoon nog niet toe zijn aan een stiltecoupé in dit land.
Te moeilijk voor de gemiddelde Nederlander, en aangezien de gemiddelde Nederlander er niet slimmer op wordt, kun je beter kappen met die onzin.

Mevrouw meent het recht te hebben om herrie te maken waar andere mensen dat niet mogen.
Of dat vanwege het verleden van haar overachter-achter-achter-achter-achternicht is weet ik niet, het had ook net zo goed een blanke trien kunnen zijn die door een keurige meneer van donkere persuasie op haar foutje gewezen werd, waarna de Sharona of Kelly in kwestie de donkere meneer de huid vol zou schelden.
Alleen zou dat dan wel alle kranten en het journaal hebben gehaald en hadden alle Garioachtige columnisten deze week weer wat te doen, dat dan weer wel.

Cuyahoga | 07-04-15 | 09:21

Valt nog mee dat ze de discriminatiekaart niet gespeeld heeft.

Ars Vivendi | 07-04-15 | 09:21

Ik ga nooit NOOIT nooit never nooit niet in een stiltecoupé zitten. Mijn ervaring is dat het daar veel rumoeriger is dan in gewone coupés. Weg ergernissen. Je zult maar @mokummer tegenkomen die zelf wel bepaalt wat mag of niet mag.

batvoca2 | 07-04-15 | 09:20

@mokummer. Gezien de behoefte aan stiltezones in de trein, en het toenemende aantal mensen dat het nodig vindt om elke treinrit hun hele levensverhaal te oreren aan hun telefonische gesprekspartner, is dat juist wel van deze tijd. Ik reis regelmatig eerste klasse en daar is het precies hetzelfde. Daar zijn het voornamelijk bejaarden die vinden dat de regels niet voor hen gelden en NS'ers die de coupe als kantine gebruiken.

The_iron_boar | 07-04-15 | 09:20

Tokkie from the tropics. Niets nieuws.

brughslurph | 07-04-15 | 09:19

Het is zo sneu voor dat meiske in haar roze jas... Zo'n moeder. Tokkie will raise tokkies.

LibertarianTeacher | 07-04-15 | 09:18

@mokummer | 07-04-15 | 09:15
Voor die 46 EUR heb je nog altijd de keuze tussen de andere paupers te gaan zitten. Je _hoeft_ niet tussen de mensen te gaan zitten die in tegenstelling tot jou hun reistijd nog nuttig willen gebruiken.

Godsammekraken | 07-04-15 | 09:18

Als je in stilte wilt zitten moet je een auto nemen, een tesla of zo. Stiltecoupe's. Sodemieter toch een eind op zeg. Overvolle treinen waar je amper ergens een plek kan vinden. En dan vind je een plek in de stiltecoupe, nou die stilte kan lekker de tyfus krijgen. Ga je drukmaken over het aftuigen van conducteurs en kruip niet stil weg in je godvergemese stiltecoupe. Dat is echt zo'n Hollandse gedooguitvinding voor zielige ambtenaren die na het slapen op het werk nog een tukkie willen doen in de trein. Fuck it.

Dima Beeline | 07-04-15 | 09:18

Die advocaat kan toch best even bellen ipv mailen?

Geert Linkers | 07-04-15 | 09:18

Een Tokkie met een pokkie...

YMMMV | 07-04-15 | 09:17

"Ik zeg niks meer". Nou, dat was niet helemaal waar.
Wel sneu voor dat kind.

Piet Karbiet | 07-04-15 | 09:17

Ah, een belpiet...

Ja nee, geen mening | 07-04-15 | 09:17

Wat een dommigheid, die dramatokkie.

Schaaldier | 07-04-15 | 09:16

Tsja.... deze mevrouw heeft nou eenmaal een kutleven dus daarom doet ze zeau.

a.n.alvabeet | 07-04-15 | 09:16

@minimá-armezusvan.. | 07-04-15 | 09:14
Van mij wel.

Botte Hork | 07-04-15 | 09:15

Deze mevrouw is natuurlijk een beetje vreemd,maar de mensen die allemaal zitten te wachten tot jij een keer te hard ademt vind ik ook triest,ooit wel eens in een vervoersmiddel gezeten waar je niet mocht praten,je kan ook zeggen dat een stiltecoupe niet meer van deze tijd is,als je rust wil ga je lekker 1ste klas zitten of met de auto.
Als de NS genoeg zitplaatsen aanbied heb ik nog keuze ,maar dit is niet het geval,deze bordjes zorgen alleen maar voor agressie in de trein.
Laatst met de trein; 46 euro en dan de hele rit mijn mond houden omdat er anders een hollands opgestoken vingertje de lucht in gaat ,ik dacht het niet.

mokummer | 07-04-15 | 09:15

@Baueren Pizza | 07-04-15 | 09:13
Negers zijn gek op kip.

Godsammekraken | 07-04-15 | 09:15

Ik had gewoon d'r telefoon afgepakt en het raam uit gemieterd. Hup klaar.

Botte Hork | 07-04-15 | 09:14

minder minder minder. of mag je dat niet zeggen?

minimá-armezusvan.. | 07-04-15 | 09:14

Kutvolk! En maar klagen over discriminatie..

Maxx! | 07-04-15 | 09:13

Je zal zo'n kip maar moeten neuken. Brrrr....

Baueren Pizza | 07-04-15 | 09:13

Als je als zogenaamd zwakke bevolkingsgroep jarenlang gehersenspoeld wordt over vermeend racisme van diegenen die je verwelkomd hebben in hun mooie land, dan kun je dit soort gedrag verwachten. In het Engels heet dat heel mooi 'entitlement'.

Dhr. de Wit | 07-04-15 | 09:12

Minder minder minder

i-Wonder | 07-04-15 | 09:12

@eerstneukendanpraten | 07-04-15 | 09:08 Gezien je nick, begrijp ik wel dat de Fin gauw aan zijn stutten trok.

lijn5 | 07-04-15 | 09:11

7,62x39
Zo is het, wanneer je een lillik zwart wijf bent heb je het volste recht je niet aan de regels, laat staan aan je medereizigers te storen.
Hufterigheid mag, pardon nee, MOET.

mallekater | 07-04-15 | 09:11

@7,62x39 | 07-04-15 | 09:02
Wat mij betreft wordt het OV voorzien van GSM jammers. 99% van alle gesprekken is tenenkrommend om aan te horen. Praten omdat ze graag praten, niet omdat ze ook iets te melden hebben.

toetanchamon | 07-04-15 | 09:11

@potloodvent | 07-04-15 | 09:02
Typische moeder van een Lakeisha, Shania of Romy.

Botte Hork | 07-04-15 | 09:10

Naast alle vertragingen is dit volgens mij wel de grootste ergernis. Gek genoeg komt het onder veel bevolkingslagen voor. Dit filmpje past wel mooi bij het profiel, maar ik zie vaak zat ook van die dagjesmensen die zo'n doos op wielen nog heel spannend vinden. Ook die gaan hardop met elkaar praten.

Vaak zegt een conducteur ook niets, waardoor je jezelf helemaal op het hoofd krabt. Waarom zou je dan zelf nog als politie agent optreden? Iets van een knop in iedere coupé om de aandacht van een conducteur te trekken? Samen sta je sterker.

von Krankenhausen | 07-04-15 | 09:09

Jammer, en dan nog een grote bek opentrekken wanneer je vindt dat je gediscrimineerd wordt.
Is het gek?
Gario kan hier nog lering uittrekken, zijn soortgenoten gedragen zich onbeschoft.

mallekater | 07-04-15 | 09:09

Een van de weinige spaarzame keren dat ik in de trein in de stiltecoupé zat was er een Finse jongeman die voor station Assen zonodig op harde toon met zijn matties moest bellen dat de politie totaal geen enkel bewijs tegen hem had en dat hij ze altijd vierkant in hun gezicht uitlachte. Toen een niet onaardige jongedame aan de andere kant van het gangpad die duidelijk aan het studeren/lezen was er iets van zei deed hij net alsof hij water zag branden en praatte gewoon op luide toon verder. Daar er verder niemand in de coupé zat ben ik maar gaan staan en ben langzaam van achteruit de coupé naar hem toe gelopen. Voor ik bij hem was stond hij op en liep hij nog steeds hardop bellend naar een coupé verderop. Het kan dus wel...

eerstneukendanpraten | 07-04-15 | 09:08

Aso

subsidistan | 07-04-15 | 09:08

7,62x39 | 07-04-15 | 09:02
Nee, het gaat erom dat de NS de mogelijkheid geeft om ergens rustig te kunnen zitten zonder dat je last hebt van mensen die menen hun hele leven luidkeels door hun goedkopen Lidl smartphone te moeten blaten. Daar wil ik dus geen last van hebben als ik er voor kies in een stiltecoupe te gaan zitten. Als ik deze hoogdravende gesprekken wel wil horen ga ik wel ergens anders zitten.
En wie is deze Darwinistische miskleun om te denken dat deze regel niet voor haar geldt?

100pct Testosteron | 07-04-15 | 09:07

Filmen, aanspreken, uitlachen en dumpen. Prachtig dit!

Aanmodderfakker | 07-04-15 | 09:07

7,62x39 | 07-04-15 | 09:02
Nee jij begrijpt het, hoezo gesprek op normale toon? Zat je ernaast? Die wijven kunnen niet op een normale toon praten. Altijd blèren.

nightwish | 07-04-15 | 09:07

Gelijk ook schelden en een grote agressieve bek terwijl die meneer beleefd uit probeert te leggen hoe het werkt. De hardwerkende blanke Nederlander krijgt de zwarte piet weer eens toegespeeld.

Botte Hork | 07-04-15 | 09:06

...en mocht je de euvele moed hebben er iets van te zeggen kan je een knal voor je kop krijgen.

mallekater | 07-04-15 | 09:05

@ 7,62x39 | 07-04-15 | 09:02
Wat een onzin. Kennelijk vinden veel mensen het prettig om in stilte te kunnen lezen of werken. Waarom zou je mensen er dan niet op mogen aanspreken als ze lawaai maken?
Zelf ga ik er nooit zitten, omdat ik me dan alleen maar erger aan geluiden en geen zin heb om politieagentje te spelen, maar we moeten de boel niet gaan omdraaien als anderen die moeite wel nemen.

Lewis | 07-04-15 | 09:05

gewoon in de spits reizen. Ik zat net nog in de trein, alleen werkende mensen. De trein was roomblank! :)

kutsmurf | 07-04-15 | 09:05

'Ik praat niet eens hard'.

Zucht. Daar gaat het niet om.
Als je in een stiltecoupé zit, bel dan niet. Of hou je gesprek kort. Of vertrek en ga ergens anders in de trein bellen.
Waarom snappen sommige mensen dat niet?

gaffelbaard | 07-04-15 | 09:05

We hebben niet alleen last van verwarde mannen blijkbaar , dat kun je best wat ruimer zien .

slotbert | 07-04-15 | 09:04

@7,62x39 | 07-04-15 | 09:02
Die Nederlanders zijn niet onuitstaanbaar, maar die lieden die menen dat regels niet voor hen gelden. Als je niet stil kunt zijn ga dan niet in een stiltecoupé zitten!!!

Maria.1 | 07-04-15 | 09:04

-weggejorist-

Rollins | 07-04-15 | 09:03

Dat een concept als een stiltecoupé in Nederland niet werkt, had trouwens iedereen die iets van de werkelijkheid weet kunnen voorspellen.

Lewis | 07-04-15 | 09:03

Tokkies gonna tokkie.

yamahaha | 07-04-15 | 09:03

Ik begrijp het concept trein al niet. Iets met vrijwillig met andere mensen in 1 ruimte zitten. Mmmh nee als rechtgeaarde misantroop gaat me dit elke voorstelling te buiten.

roze_bril | 07-04-15 | 09:02

Arm kind, met zo'n volkomen asociale moeder...

potloodvent | 07-04-15 | 09:02

Oprotten met dat eeuwige geheven vingertje. De stiltecoupé is voor moralfags die er op kicken om met de regels! aan hun kant hun medemens aan de kop te zeuren. Ooh, wat heeft "de hele coupé" last van een gesprek op normale toon. Precies wat Nederlanders zo onuitstaanbaar maakt.

7,62x39 | 07-04-15 | 09:02

Op op dat soort ongeschoold tuig stuurt de NS een 18 jarige hoofdconducteur af met een MBO diploma... Het recept voor een escalatie/geweld is daar. https://werkenbijns.nl/werkgebied/operatie/hoofdconducteurs/

toetanchamon | 07-04-15 | 09:01

Die bordjes in de trein moeten ook in het Swahili worden geplaatst. Zo snapt de multikul er natuurlijk niets van.

Botte Hork | 07-04-15 | 09:00

Als je verwacht dat paupers in de stilte coupe stil zijn.

you're gonna have a bad time

Tonska | 07-04-15 | 09:00

Snel afschaffen die stiltecoupés. Ik ga er bewust niet meer zitten, omdat er altijd wel een paar malloten zijn die er zich niets van aantrekken. Lijkt me een leuk afstudeeronderwerp voor een student psychologie.

Delaware | 07-04-15 | 09:00

Incasseringsvermogen van deze 'mevrouw' -1. Als ze op alle terechte op-/aanmerkingen zo reageert gaat ze de 30 niet halen…………

Man Of Many Thingz | 07-04-15 | 08:59

Wat een tiefus tiefus tiefus wijf ben je dan. Dan wil je ook gewoon echt niet meer meedoen.

lillendvleesch | 07-04-15 | 08:59

Niveau prentenboek.

X. | 07-04-15 | 08:59

Ik ga dat filmpje niet kijken, de beschrijving volstaat wel en ik erger me toch alleen maar dood.
De rant tegen treinreizigers negeer ik verder lekker.

Lewis | 07-04-15 | 08:58

Goed zo. De opvoeding van dat kind kan niet vroeg genoeg beginnen.

PopperFlopper | 07-04-15 | 08:57

Daarom moet je altijd in de lawaaicoupé gaan zitten, voorkom je dit soort discussies.

Cuyahoga | 07-04-15 | 08:57

Nou ja. wat moet ik zeggen. Ziet eruit als een totale mongeaul, dus zal het ook wel zijn.

smartexpat | 07-04-15 | 08:57

De bezuinigingen op de GGZ trekken overduidelijk een spoor van verderf.

Reinaert | 07-04-15 | 08:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken