Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Griekenland betaalt IMF en omarmt Poetin

zooropababy.pngGeen zorgen, mensen. Griekenland gaat 9 april gewoon voldoen aan de 450 miljoen euro die ze moeten voldoen aan het IMF. Dat heeft de Griekse MinFin Yanis Varoufakis hoogstpersoonlijk aan IMF-chef Christine Lagarde beloofd. En wat een Griekse politicus belooft, dat komt hij na. ευχαριστώ! Maar waar halen ze dat geld vandaan, vraagt u? Ze schijnen plotseling onverwacht toch meer belastinginkomsten te hebben dan verwacht. Dat, of het gesprek tussen premier Alexis Tsipras en Vladimir Poetin heeft Griekenland een extra geldschieter opgeleverd. Dankzij de harde lijn van de EU, die Griekenland dwingt om haar schuldeisers prioriteit te geven ten nadele van de eigen bevolking, worden de Grieken in de open armen van Rusland gedreven. Daar vinden de Grieken wel troost. En wellicht wat gunstigere leningen. Dit geeft Poetin op zijn beurt een stoeltje op de eerste rij in Europa. De Russische laars in Europa is de prijs die de EU betaalt voor haar accountantsmentaliteit jegens Griekenland. Of er nu wel of niet een #grexit plaats vindt, Poetin in Zuid-Europa is een naargeestig idee. Met genoeg pressiemiddelen voorhanden: Griekenland kan bijvoorbeeld vrij makkelijk de rol van Lampedusa overnemen als doorvoerhaven voor vluchtelingen. Als Griekenland inderdaad de bond met Rusland innig versterkt, heeft de EU deze slag verloren. Net als die in de Oekraïne. En Italië staat inmiddels op het punt een nog veel groter probleem te worden dan Griekenland. Lekker bezig, losers in Brussel. De megalomane fantasieën van een Europese Federatie worden ruw verstoord door de realpolitik van de echte grootmachten. En visieloos wanbeleid zonder spierballen.

Reaguursels

Inloggen

De Grieken hebben volkomen gelijk. De Europese banken moeten gewoon gaan afboeken.

van heinde en verre | 07-04-15 | 12:35

En ghij gheleuft dá??
Er is nog niets betaald, integendeel de strapatsen over eerst geld vangen zijn alweer begonnen.

mallekater | 07-04-15 | 11:41

@Johnny Quid | 06-04-15 | 10:59: "De Russische laars in Europa is de prijs die de EU betaalt voor haar accountantsmentaliteit jegens Griekenland. Of er nu wel of niet een #grexit plaats vindt, Poetin in Zuid-Europa is een naargeestig idee."
.
Maar mijnheer Quid, waarom "naargeestig"? Zij hebben nu de laars van Brusselse opperste sovjet in hun nek (armoe). En kijk eens wat een voorbeeldige humanitaire ramp de laarzen van Brussel (armoe) en Washington (rouw) samen in Oekraïne hebben aangericht. Kan het nog naargeestiger dan?

ben kokhals | 07-04-15 | 04:09

Roger Rabbit|06-04-15| 21:49| Spionagevluchten waar niemand in gevaar gebracht wordt, op zeer grote hoogte, vergelijken met commercieële vluchten, is als knollen met citroenen vergelijken. Bovendien met meerdere vliegtuigen, zonder ingeschakelde transponder door Europees luchtruim kruisen, wat het drukste luchtruim ter wereld is, is onverantwoord.

Archy Bunker | 06-04-15 | 23:43

@Archy Bunker
Hoe Vaak zijn de Amerikanen wel niet betrapt dat ze langs China vlogen met een spionage toestel,of net langs Rusland!
blikopnosjournaal.blogspot.cz/2014/12/...

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 21:49

Het wordt tijd voor een conclusie over griekenland,Ik zou zeggen ER UIT,wegwezen,oprotten,optiefen,opzouten ciao als ze willen samen gaan met de russen doe dat maar,veel landen die met de communisten hebben samengewerkt doen dat nu een stuk minder.Cuba,venezuela,syrie.

rosher | 06-04-15 | 21:14

Poetin is een echte machtspolitucus hij heeft deze situatie tussen EU en Griekenland allang voorspelt en alles wat er de afgelopen jaren is gebeurd in de EU/VS de Russen leven en denken, anders dan in het kapitalistische Westen. De EU is niet meer dan een marionettenspel van de Amerikanen. Het is beter 2 supermachten hebben dan 1 supermacht.

sercencer | 06-04-15 | 20:01


NL zsm de EU uit, Schengen opzeggen, grenzen
dichtgooien en toetreden tot de EVA-landen.
Oja en de Gulden terug natuurlijk.

pennestront | 06-04-15 | 19:13

Roger Rabbit| 06-04-15 | 16:52 | Wist niet dat het ,oorlogsrecht, van toepassing was in vredestijd. Dus ieder mil. toestel die dingen maar uitzetten, de Russen doen het ook, wordt de boel veiliger van.

Archy Bunker | 06-04-15 | 18:37

@Toetsiemonster
Wel ongewoon,en regering die zich houdt aan een verkiezingsbelofte,zijn wij niet echt gewent.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 17:40

Het wordt tijd dat Nederland uit de EU stapt. Die hele EU heeft, in tegenstelling tot de EEG, alleen maar ellende opgeleverd en gaat ons straks nog veel meer armoede en narigheid opleveren. Die Zuid Europeanen blijven toch doen waar ze zelf zin in hebben en Poetin die helpt hen graag een handje om de EU uit elkaar te drijven. De Griekse regering zit redelijk klem in hun verkiezingsbelofte dus ze zullen iets moeten gaan bedenken. Dat wij met lege handen gaan staan betreffende de lening aan Griekenland dat is ondertussen wel duidelijk. Maar laten we nou gewoon kappen met die hele EU want er komen straks echt nog wel andere landen die het zelfde probleem gaan hebben. Gewoon weer een soeverein Nederland waar we zelf de beslissingen kunnen maken wat we doen met ons belasting geld.

Toetsiemonster | 06-04-15 | 17:22

Risk in het echie.

Janee ??? | 06-04-15 | 17:13

En hoppa, voor Poetin extra graties een aantal basissen in Griekland en ze timmeren de hele Middellandse zee dicht, inclusief toegang tot de Bosperus. Staat Amerika dan met z'n camp Bondsteel.

Zzzzooooffff | 06-04-15 | 17:09

Net goed voor die oorlogshitsers in Brussel, Hans van Baalen en Guy Verhofstad om te beginnen. De Russen mogen Italië er gratis bij hebben.
Overigens, de EU, VS, dus de NAVO, zijn zelf druk met het plaatsen van raketten zo dicht mogelijk bij Rusland. Polen b.v.
Kortom:
Wie kaatst kan de bal verwachten.
Binnenkort SS22's in Griekenland?
Dat zou die grote monden in Brussel misschien wel een toontje lager laten zingen.

Raider Twix | 06-04-15 | 17:04

@Archy Bunker
Is ook de enige reden waarom veel landen de Eu in willen,gratis geld en dan snel weg.
Misschien wel beter ook,als de Russen het betalen en zij zonder die wurgcontracten van Brussel gebukt gaan.
Zal er veel sneller vooruitgang kommen voor de mensen,toeristen zullen er kommen.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 16:58

Is niet verplicht voor militaire vliegtuigen,de VS vliegt ook af en aan op de Kustlijn van Rusland.
dus waarom hun niet ??.
Ben niet voor of tegen Poetin,gaat me erom wie gelijk heeft.
Verder was er een samenwerking orgaan waar dit via liep en overleg was,en dat hebben WIJ afgekapt niet de Russen.

"foutje, gemaakt boven Oekraïne"
Er is nog geen enkele duidelijkheid wie het gedaan heeft.
Zoek eens voor de gein naar "BUK".
En dan zoeken naar foto's en films van voordat die Mh17 werd neergehaald !
Dan zie je dat Oekraïne er heeeeeel veel had staan in die buurt !!
Net als dat die opstandelingen er enkele van hebben buitgemaakt,maar !!!!!!waarom hebben ze die dingen daar,als die opstandelingen geen vliegtuigen hebben ??

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 16:52

Da,s de dank, heel Griekenland staat vol met blauwe EU borden, subsidieprojecten uit Brussel. Nieuwe snelwegen, ziekenhuizen, politiebureaus, kantoorgebouwen, overal zie je die blauwe borden. Dus er is veel geld ingestoken.

Archy Bunker | 06-04-15 | 16:43

“die Griekenland dwingt om haar schuldeisers prioriteit te geven ten nadele van de eigen bevolking, “ Onzin, ze krijgen nog altijd meer dan ze geven.

“worden de Grieken in de open armen van Rusland gedreven.” Dat heeft eerder te maken met de hele voorgeschiedenis. Daarbij, als ze zo links willen zijn kunnen ze misschien ook beter naar Rusland gaan, maar wel pas nadat ze elke geleende euro + rente hebben terug betaald. Dat mag ook door stukken land af te staan of hun goudvoorraad (die ze onlangs nog hebben aangevuld) af te geven.

Ik maak me er echt niet druk om als ze met Rusland bevriend worden. Links / communisme werkt niet. Een beetje logisch denkvermogen kan je daar al van overtuigen maar ook de geschiedenis heeft dat keer op keer op keer op keer opnieuw uitgewezen. Dus ze doen maar lekker wat ze niet laten kunnen.

Belangrijker is dat wij uit deze EU stappen en een samenwerkingsverband opzetten met Europese (en andere) landen... Samenwerkingsverband, niet een centraal machtsorgaan.

DerUnterMensch | 06-04-15 | 16:40

Ooit_huisregelneef | 06-04-15 | 16:17
Vervang 'de Grieken' door 'de Griekse regering' en u heeft een punt. We worden geregeerd door sociopaten, een mooi Grieks woord trouwens, en helaas heeft de gemiddelde burger dat nog niet door.
-
Ik hoop de dag nog mee te maken dat we leren leven zonder regeringen maar als vrije individuen.

vansuyle.com | 06-04-15 | 16:37

Roger Rabbit|06-04-15| 13:23| Aardig weergegeven, maar vertel het hele verhaal. Die Russen mogen vliegen in int. luchtruim, maar waar ze zwaar in overtreding gaan, is het vliegen met uitgeschakelde ,transponders, (zie MH370). Het is int. verplicht om de transponder actief te hebben, want de verkeersleiders kunnen niet zien wie daar vliegt, op welke hoogte, en snelheid. Dit gedrag kan botsingen in de lucht geven, en div. andere gevaarlijke situaties. We willen weer niet weer een MH17. gewild of ongewild. Valt nog mee, dat ze de ,woodpecker, (een hoge pulsradar} achter de oeral uitgeschakeld hebben, waarbij belangrijke frequencies gestoord werden. Levensgevaarlijk gekken zijn het, zie het ,foutje, gemaakt boven Oekraïne. Als ze iets aan de boycot willen doen, zullen ze het over een andere boeg moeten gooien.

Archy Bunker | 06-04-15 | 16:36

Vijf jaar gasexport naar de fat Germans is al genoeg voor Putin om Griekenland (Dardanellen) te kopen en de hele Zwarte Zee in bezit te krijgen.
Grieken zijn slim maar zien ook in, slechter dan nu kunnen ze het niet krijgen, zelfs niet onder Putin als boss.
Ik geef ze gelijk.

gebrokenvleugel | 06-04-15 | 16:35

Rusland: 13% inkomstenbelasting Een flat tax voor zowel burgers als bedrijven. Nederland: +/- 52%
1 keer raden wie er eerder uit de crisis komt.

vansuyle.com | 06-04-15 | 16:31

De Grieken hebben er een handje van de landen die hen hebben geholpen te verwijten dat ze Griekenland schaden door leningen te verstrekken, en dat dat vooral de schuld is van de helpers, niet van de Grieken die zichzelf in de nesten hebben gewerkt. Dat zal ze er natuurlijk niet van weerhouden overal en nergens te bedelen om meer leningen om zo de noodzakelijke hervormingen en privatiseringen weer een paar jaar uit te kunnen stellen. Na ons de zondvloed, aldus Syriza.

Rusland is echter een onwaarschijnlijke geldschieter gelet op de belabberde staat van hun economie en de sombere vooruitzichten. Verder zijn veel invloedrijke Russen geld kwijtgeraakt in de Cypriotische bankencrisis. Die zullen er weinig voor voelen grote broer van Cyprus, EU-land Griekenland, nu te helpen.

Het Griekse volk profiteert enorm van de euro en het EU-lidmaatschap. Griekenland heeft veel Europese investeringen ontvangen en dankzij de euro kan de Griekse regering niet meer alle economische problemen "oplossen" door pensioenen en spaartegoeden te laten verdampen middels hyperinflatie, zoals in het verleden wel gebeurde. De hoge werkloosheid is een Grieks probleem veroorzaakt door Grieks wanbeleid. Het is totaal onzinnig en nergens op gebaseerd om de schuld van de door Griekenland veroorzaakte problemen bij de EU te leggen.

Ooit_huisregelneef | 06-04-15 | 16:17

Wat denk je zou de VS doen as er een half miljoen Chinezen kommen klieren aan de grens,oefeningen houden op 300 meter van de grens,hun vliegtuigen lastigvallen.
Je kan er zo op wachten dat je een bom kan koppen in midden Amsterdam

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 16:08

@Roger-Rabbit het maakt mij niet uit wie wat waar hoelaat en waarom. De grote jongens zitten elkaar steeds meer in de haren te strijken. Er zijn geen good guys. Je mag het van mij wegwuiven als onzin of iets anders. Voorlopig loopt de spanning alleen maar op.

stemming scheppen?:
www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/vs-...
www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/april/...
edition.cnn.com/2015/03/16/europe/russ...

etc etc etc. Er is gewoon shit gaande.. en ik ben er maar al te ongerust over als je het niet erg vind.

Royk | 06-04-15 | 15:45

telelezer | 06-04-15 | 13:58
Ja, en dat noemt men hier democratie.
Want zo zegt men, wij zijn door het volk gekozen. Nou, niet door mij dus.

ZZP-er | 06-04-15 | 15:42

Eerst zien en dan geloven.
Er zijn de laatste maanden al -tig keer allerlei beloftes gedaan waarvan er nog niet één is gehouden.

mallekater | 06-04-15 | 14:22

berthe.13:58.In vele hotels en vakantieparken spreekt men aan de balie beter russisch dan nederlands duits of frans.grieekenland is al overspoeld van russen.

Rest In Privacy | 06-04-15 | 14:21

"De Grieken" hebben er geen cent van gekregen, het geld is niet gebruikt om eigen volk te helpen. Die mensen worden net zoals de mensen in Oekraïne regelrecht de armoe in gedreven. Wie denkt dat, als dat belastinggeld nog ooit terug komt, wij daar iets van zullen terugzien, komt bedrogen uit. Het wordt dan gewoon voor iets anders aangewend waar geen mens iets aan heeft. Wij zijn enkel nog maar melkkoeien voor dwaze plannen van een idiote regering in een nazistische EU. Als Griekenland exit gaat, is het best logisch dat ze gesteund gaan worden door Rusland, die weer sterke banden met China heeft. China wordt (of is?) de nieuwe economische wereldleider. Rusland is al niet meer afhankelijk van de EU als doorvoerhaven voor energie, sinds de nieuwe pijpleidingen die nu bij Roemenië uitkomen. En dat van de vluchtelingenstromen via Griekenland is volgens mij ook verre van denkbeeldig.

Nee, we moeten Griekenland en Rusland natuurlijk nog veel meer dwarszitten, dat zal ze leren. Leve de VS die ons vast komen redden als het uit de hand loopt. En we leefden nog lang en gelukkig. Want dat doen de VS overal ter wereld met hun vredesmissies, vrede en rust scheppen. Toch?

Schaaldier | 06-04-15 | 14:13

Putin heeft zelf een leuk huisje op de pelleponese net onder Porto Heli naast zijn biermaatje Wimlex .

dam-dame | 06-04-15 | 14:08

Met een schobbejak als Dijsselbloem is het
nog een mirakel dat de Grieken inmiddels nog
niet vloeiend Russisch spreken.

Berthe | 06-04-15 | 13:58

Wij Nederlanders worden onder dezelfde financiële dictatuur van Brussel geknecht als de Griekse bevolking.
Een paar gewetenloze schoften in de top en hun kameraden gaan lopen met de wagonladingen vol miljarden Euro's van ONS belastinggeld die onze regering zomaar weggeeft, na eerst de armen, zieken en ouderen medogenloos te hebben beroofd. Dat alles om te kunnen slijmen bij Brussel en politiek correcte (kuch) koorknaapjes te spelen.
-
De uitbuiting van onze samenleving door overheid, banken, zorgsector, NS, PostNL en nog een paar gewetenlozen, i.p.v. het hypocriet beloofde zoet zal dit jaar nog erger worden. Pas op heer Rutte dat je niet te ver gaat! Er zijn grenzen! Of zal het kiesvolk (alweer) vallen voor wat mooie woorden vlakvoor de verkiezingen. Ik ben bang van wel

Wij hebben net zo weinig te vertellen als bv.het Griekse volk. Het zijn de regeerders en andere wetdienaars die het voor het gehele land verzieken. Hebben WIJ dan echte inspraak over ONS geld wat gewoon weggegeven wordt aan het buitenland, en over wie er binnen gelaten worden en ONZE sociale huurwoningen krijgen? Net als het Griekse volk zij ook onze handen gebonden omdat onze leiders (althans zij die er voor door moeten gaan) gewoon doen wat de Brusselse dictators willen.

telelezer | 06-04-15 | 13:58

Telkens blijkt dat het de Russen niet zijn die beginnen. Belangrijkste onderbouwing daarvan is wel het opschuiven van de NAVO grens over de hele lengte richting Rusland. Verder zijn de topbestuurders van de EU die de laatste jaren benoemd worden Poetin-haters. gewoon eng hoe extreem die zijn.Onze Timmerfranz hoort daar ook bij. Dan nog de eenzijdige berichtgeving in onze media waarin Rusland telkens als achterlijk wordt omschreven. gelukkig zien de Grieken het anders? Ik ben blij dat er in de EU een vriend van Rusland zit? Mooie compensatie.

Graaier | 06-04-15 | 13:46

Griekenland. De Grieken. Waar hebben we het over?
!
Regeringen en overheden niet & het gewone volk, maar regeringen en overheden contra het gewone volk.
!
De Griekse Jan-met-de-pet heeft bar weinig te zeggen gehad in al dat (geo)politiek gesteggel/gekonkel van de laatste 40/50 (of zo) jaar. Ja, die hebben dus dusdanig de kolere in gekregen door de huidige situatie dat ze voor Syriza hebben gekozen.
!
Komen de Überbeterweters van de VS en EU op de koffie. Dikke bult, die wij weer te dragen krijgen. Met geen dank aan de schurftige regeringsleiders her en der.
Salut! Evocatus

Evocatus | 06-04-15 | 13:41

@Royk
Is toch echt achterbaks wat ze vertellen in deel 1.
Eerst een stemming scheppen dat de Russen er vliegen,en dan toevoegen "eigenlijk doen ze niets illegaals"
De Navo is die gene die elke samenwerking hierover heeft stopgezet,niet de Russen.
ook niet gek dan dat ze zegen ,lik me bolle ree.. dan ook maar.
En als ze vliegen INTERNATIONALE luchtruim,is het wel iets te zot als wij er op af moeten gaan ??
Zo zijn zelfs wij de agressor als we hun toestellen onderscheppen in international luchtruim.
hebben wij namelijk niets mee van doen,zij kunnen en mogen er net zo zijn als wij.
Met zulke reacties doe je eigenlijk je zelf iets toe eigenen wat niet van jouw is.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 13:23

@--sql error--
Die zijn er al,en zijn er alleen maar meer geworden sinds we lopen te klootviolen in het oosten.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 13:10

Rusland, geschiedenis onderwijs (toen dat nog bestond) op zoek naar zeehavens.

dubbert | 06-04-15 | 13:10

Één groot circus. Direct na de Griekse verkiezingen werd er door Brussel gezegd dat de Grieken het nog maar een paar dagen konden volhouden als er niet snel geld kwam. Nu is er nog geen geld en alles loopt nog. Alle voor die vervloekte kutmunt de Euro. Gadverdamme!

doskabouter | 06-04-15 | 12:59

Ons wordt al jaren een rad voor ogen gedraaid door die Brusselse kliek. En nu wordt de bedrieger bedrogen.
Kan Griekenland de EU laten klappen?
Zo ja, Hup Griekenland!!!

Endoxa | 06-04-15 | 12:59

Senorans | 06-04-15 | 11:49
Hebt u de huisregels van GS al gelezen? Zet er anders voortaan even de vertaling in ABN bij.

WitteGrunneger | 06-04-15 | 12:55

Dhr. de Wit | 06-04-15 | 12:12
Jij bent dan ook geen CEO.

ZZP-er | 06-04-15 | 12:52

@MarcS | 06-04-15 | 12:25
Exact. We zijn simpelweg het schip ingegaan. Die banken hadden inderdaad moeten klappen. Hadden we nu een staatsbank gehad, want de burgers moeten toch kunnen bankieren.
De euro maakt iedereen kapot. Het is een mislukt project maar net als de banken is er niemand van de hoge heren die dat ooit zal toegeven.
En wat je zegt over een bijstandsuitkering. Steeds meer gezinnen en bedrijven gaan kapot aan schulden maar die zijn niet 'too big to fail'. En ondertussen wordt er vrolijk doorgegraaid.

Waar blijft die volksopstand ?!?!

Dhr. de Wit | 06-04-15 | 12:50

Dit is precies waar de EU voor opgericht is. Niet bang hoeven zijn voor megalomane buren als Poetin. Ondanks recalcitrante blagen als Griekenland.

Mike Oxlong | 06-04-15 | 12:50

Win-win heet dat,
en dan kan die dikke vetzak retour naar Afrika, kan ie een beetje afvallen. Ook weer mooi meegenomen.

ZZP-er | 06-04-15 | 12:49

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 11:43
omdat je geen russische kernwapens in europa wilt.
ik neem aan dat je begrijpt waarom dat onhandig zou zijn.

--sql error-- | 06-04-15 | 12:48

Dan kunnen die asielzoekers mooi via Griekenland naar Rusland. Zijn we daar ook weer van af.

ZZP-er | 06-04-15 | 12:48

-weggejorist-

Royk | 06-04-15 | 12:45

De Grieken snappen heel goed dat ze vanwege de EU-ederalisten alles kunnen maken, die zullen nooit de bakermat van de democratie uit het gedrocht dat de EU is trappen, het gezichtsverlies zou te groot zijn.

Bokito ergo sum | 06-04-15 | 12:38

Wat hebben:
Albanië
Macedonië
Montenegro
Servië
En in mindere mate Turkije, met ´elkaar´ gemeen?
Los van dat het achenebbisje pauperlanden zijn?

Dat ze kandidaat lidstaat zijn voor de EU. Hilarisch toch? Moet sterk denken aan die nick die hier, ´kommabijmebinnen´. Dat reutelt Verhofstadt namelijk ook in z´n koortsachtige slaap. Al sinds 1985.

Sujet kreeg ooit de bijnaam ´baby-Thatcher´. Een gotspe. *foek eu*

chicago river | 06-04-15 | 12:35

quid lult maar wat in het rond. een visieloos wanstuk.

wat wil je dan voorstellen? Griekenland niet laten terugbetalen?

Ir. Wilhelmus | 06-04-15 | 12:27

Ik vind anders de data , 8 April Poetin en 9 April belofte betaling IMF , wel heel erg toevallig.....

FrancoisK | 06-04-15 | 12:26

@Dhr. de Wit | 06-04-15 | 12:12
Vergeet ook niet die minimale afschrijving op de ABN van rond de 15-20 miljard die we ook nooit meer gaan terugzien. En de afschrijvingen op de andere banken, zoals SNS-Reaal. Jawel, Reaal is weer verkocht maar tegen welk bedrag? M.a.w. mogen wij, de burgerTs ook even de winst en verlies balans zien? 90% van alle arbeids plaatsen in Reaal zijn verplaatst naar India onder het bewind van de PvdA finance minister. Op zich niet erg maar wat heeft het ons allemaal gekost en gaat het ons nog kosten m.b.t. ww / bijstandsuitkeringen? En waren we niet goedkoper uit geweest met de teloorgang van de 'Too Big to fail' banken? NIEMAND die daar antwoord op wil geven, omdat het weer eens een te waar om mooi te zijn verhaaltje betreft.

MarcS | 06-04-15 | 12:25

@Parel van het Zuiden
Is volgen mij alleen doemdenken,zal lang niet zo erg zijn als met doet voorkomen.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 12:21

Op 9 April moet het IMF worden betaald, vorige week is de betaling al toegezegd en op 8 April moet Tsipras naar vriendje Poetin in Moskou.... Jaja....

Zal me niet verbazen als de Grieken de haven (van Piraeus) al onderhand hebben verkocht aan Rusland voor een appel en een ei (450 Mln.)... Dat contractje moet alleen nog even worden getekend , en uiteraard 1 dag voor de deadline , maar dat is puur om nog even lekker te rellen met Brussel.
En zo wordt de bedrieger bedrogen...
Want dat de Russen niet op 9 April het beloofde geld aan Griekenland overmaken is uiteraard de volgende logische stap. Uiteraard ziet Rusland liever een failliet Griekenland met als gevolg een Europese munt (economie) die een enorme klapt krijgt....
De sancties tegen Rusland konden alleen worden gehandhaafd omdat we nog een redelijke economie hebben, maar als die een klap krijgt, zijn de sancties tegen Rusland opeens niet meer zo leuk....

FrancoisK | 06-04-15 | 12:20

@bakoenin | 06-04-15 | 11:54
Het zal mij eerlijk gezegd worst wezen dat de Russen wat meer invloed krijgen op de Balkan. De Balkan kunnen we namelijk missen als kiespijn. Sociaal-demografisch gezien past de Balkan beter bij de Kaukasus dan bij Europa.
Die Russen komen er vanzelf achter dat ze met Griekenland een kat in de zak gekocht hebben.
Bovendien, wij hebben onlangs de Baltische staten geannexeerd. Dus dan moet je die Russen ook wat gunnen.

VanBukkem | 06-04-15 | 12:19

Het geld van de lening voor Griekenland is met 1 druk op de knop ontstaan. Het was dus niets. De terugbetaling is dus ook niets. Het is maar een spel. Worden we rustig van zodat we morgen weer met de broodtrommel op de fiets ons slavenwerk gaan doen.

hurenisvoorpaupers | 06-04-15 | 12:19

Europa is een toneelstuk. Als het echte geopolitieke werk begint zijn zij het beste amateur toneelgezelschap.

Knoopsgat | 06-04-15 | 12:14

Dat moeten meer landen doen, dan zijn we snel van de Dictatuur van Brussel af.

Snowy2000 | 06-04-15 | 12:13

Wow, 450 miljoen van enkele tientallen miljarden terugbetalen.
Dat is hetzelfde als dat ik een tientje naar mijn hypotheekbank overmaak met de mededeling dat de rest later komt.

We.Are.Fucked.

Dhr. de Wit | 06-04-15 | 12:12

Als alle gelukszoekers dan ook via Griekenland naar Rusland afreizen en in de Goelag gaan wonen vind ik het best.

WillemRuis | 06-04-15 | 12:12

Lekker bezig Griekenland; ik denk dat de Brusselse gerechtsdeurwaarder toch een stukje vriendelijker is dan die uit Moskou. Veel plezier ermee.

Vryth | 06-04-15 | 12:09

@Parel van het Zuiden | 06-04-15 | 11:46

Ik zie toch een aantal voordelen van Putje tov Brussel zeker in Griekenland.

IS moet langs Russisch bezet Griekenland eer ze Europa bereiken, noem me raar maar dat voelt stuk veiliger dan de situatie nu.

Bac | 06-04-15 | 12:07

No one's in control when the government's the enemy.
Fuck de Brusselse dictatuur.
Fuck de Banksters.

oplichter | 06-04-15 | 12:04

Hunebedbouwer | 06-04-15 | 11:47
Poeh sterk onderbouwd argument hoor. Net zo sterk als dat we ondanks... eh dankzij de EU geen oorlog meer hebben.

Harry Turtle | 06-04-15 | 11:58

Tja Quid, degene die je altijd af fakkelt (Greet) is de enige die al jaren voor de EU heeft gewaarschuwt. Goed man.

funkyd | 06-04-15 | 11:56

Sluit je aan bij de knuffel en theedrinker Obama en zie hoe de wereld naar de gallemiezen gaat.

de luis in de pels | 06-04-15 | 11:55

Nee stupide boekhouders beleid. Voor een feitelijk miniem bedrag, wat sowieso al papieren kapitaal is willen we jaar in jaar uit 9 miljoen mensen kapittelen en schofferen.
Daar schieten we namelijk wat mee op, en het voelt zo goed om dagelijks te brullen: Oprotte met die Grieke, se motte betale, luie Grieke, flikker ze er maar uit, we pikke wat eilande in en meer van dat soort van stompzinnige terminologie.
Obama ziet de ellende dan ook allang komen en heeft dan ook geprobeerd een verzoeningsgebaar te maken richting Griekenland.
Helaas de zelf corrupte Schlaube, en Mutti Merkel hebben iets te grote ego's om water bij de wijn te doen.
En dus volgt de rest van de Eurofielen slaafs.
En aldus krijgen we een instabiele Balkan met Russische invloed.
Werkelijk briljant gedaan.

bakoenin | 06-04-15 | 11:54

@paul de vries9779
"Ten tweede weet je ook dat als je een land de duimschroeven aandraait en kapot bezuinigt, er vroeg of laat extremisten aan de macht komen."

Behalve in Nederland natuurlijk. Daar blijft men masochistisch op de partijen stemmen die het land kapot aan het bezuinigen zijn.
Maar als de Grieken zo dol zijn op Rusland, is het dan een idee om de euro in Griekenland te vervangen door de roebel? Dat moeten die Grieken toch prachtig vinden?

MAD1950 | 06-04-15 | 11:54

Ben het niet zo eens. In de Oekraïne hadden we niets te zoeken. Je zit letterlijk in de achtertuin van Rusland. Ik kan me er iets bij voorstellen. En de problemen in Griekenland, waar ons wordt verweten dat we het geld hebben geleend, is ontstaan doordat Griekenland een andere voorstelling van zaken heeft gegeven inzake de begroting en leningen. Wat de EU wel kan worden verweten is dat ze hebben weg gekeken bij de audit. Dit met medewerking van Amerikaanse banken. Het was heel duidelijk dat Griekenland niet aan de norm voldoet. Maar ja, in Brussel en de US wilden ze Griekenland er zo graag bij hebben.
En dan hou je over Italie, Portugal en Spanje. Daar hoor ik de laatste tijd weinig van, maar kan me zo voorstellen dat er nog wat vuurwerk volgt.

Atlantis-95 | 06-04-15 | 11:51

EU, het gedrocht dat in deze vorm nooit had mogen zijn

NB-Stb | 06-04-15 | 11:51

Nee, wegkijken. Dat hebben we al veel te lang gedaan. Laat het maar gebeuren

JohannesvanderPaalen | 06-04-15 | 11:50

Δεν έχουμε τα χρήματα, αλλά θα μιλήσω με τον alex που έχει ένα σπίτι δίπλα στη θάλασσα.

Rest In Privacy | 06-04-15 | 11:49

Ik sluit ook niet uit dat meneer Tsipras vorige week in Berlijn mevrouw Merkel een goeie beurt heeft gegeven. En dat er toen een koffertje met 450 miljoen euro onder de tafel is doorgeschoven. En dat meneer Varoufakis dat koffertje volgende week weer teruggeeft aan mevrouw Lagarde. Iedereen tevreden.

VanBukkem | 06-04-15 | 11:48

Griekenland heeft altijd tegen Macedonië aangeschurkt, Het noorden heeft bij Griekenland behoort, en voelt zich goed bij deze Joegoslavische kant. Trek dit door naar het oosten, en je komt bij het oostblok en Poetin uit. Begin in Griekenland niet over Macedonië, want je gelijk heibel, het ligt zeer gevoelig.

Archy Bunker | 06-04-15 | 11:47

Maar natuurlijk. Die Poetin kan dat armlastige Griekenland er nog wel bij hebben. Daar is hun-kuch-bloeiende economie best toe in staat.
Hou toch eens op over dat gejank over de EU. Besef nou eens dat je zonder de EU veel en véél meer voor van alles en nog wat moet betalen. Sukkels.
Ik ben geen D66'er, integendeel. Maar zou er toch op kunnen stemmen. Puur om Quid en die zeurkousen hier te stangen.

Hunebedbouwer | 06-04-15 | 11:47

Hallo johnny
je hebt wel goed naar mijn eerder "on dit topic comment"
gekeken...

mainman | 06-04-15 | 11:47

Mensen hier blijven maar roepen dat Griekenland zijn leningen moet terugbetalen.

Allereerst hebben de EU en het IMF het land zelf volgepropt met veel te hoge leningen. Niet om de gewone Griek te helpen, maar om de grote banken en de Euro overeind te houden.
Niet gaat mekkeren dan als zo'n land dat niet kan terugbetalen, want dat wisten ze al vanaf dag 1.

Ten tweede weet je ook dat als je een land de duimschroeven aandraait en kapot bezuinigt, er vroeg of laat extremisten aan de macht komen. Duitsland is wat dat betreft een goede waarschuwing, maar nee, we doen het gewoon nog een keer.
En dat Putin in dit gat stapt was ook volledig te voorzien.

Opnieuw schiet Europa in eigen voet en maakt krachten los die onbeheersbaar zijn en precies het tegenovergestelde doen van wat Brussel voor ogen had.

paul de vries9779 | 06-04-15 | 11:46

In de jaren 70tig, tijdens het kolonelsregime kreeg Griekenland miljarden van Amerika vanwege haar strategische ligging ten opzichte van het Oostblok, als Amerika maar militaire basissen in het land mocht hebben. Ook toen al chanteerde Griekenland de rest van de wereld "Jullie geven ons geld anders lopen we over naar de andere kant". Toen de koude oorlog eind jaren 80tig voorbij was leefde Griekenland vooral van EU en landbouwsubsidies. En bij de invoering van de Euro gingen ze er van uit op dezelfde voet verder te kunnen gaan. Op de pof leven en de rekening bij een ander neerleggen en alle partijen tegen elkaar uitspelen om er zelf beter van te worden. Griekenland kan al 50 jaar haar eigen broek niet ophouden zonder financiele steun uit het buitenland. Dit geflirt met Putin is de zoveelste truuk om ons geld afhandig te maken.

Osdorpertje | 06-04-15 | 11:46

@Roger-Rabbit | 06-04-15 | 11:43

aversie voor Brussel moet je niet vertalen naar steun voor Putin. Russische invloed in Europa moeten we niet willen.

Parel van het Zuiden | 06-04-15 | 11:46

italië is een beetje het japan van europa: oude bevolking, veel schulden. schulden zitten wel bij de eigen bevolking, terwijl griekenland weer veel externe schuldeisers heeft. snel omvallen zal italië niet doen.

sennholz | 06-04-15 | 11:44

@deluiegriek
Waarom is dat een Creepy idee ?
Enige wat er verandert is dat de Grieken meer zelf kunnen doen,zonder dat Brussel er zich mee bemoeit.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 11:43

Poetin zal wel een paar Russische marineschepen in een haven van Griekenland willen zien drijven. Creepy idee.
Als ze Griekenland nu direct failliet hadden laten gaan, was dit allemaal niet gebeurd.

deluiegriek | 06-04-15 | 11:39

@ad melkert | 06-04-15 | 11:30

Europa is allang geen imperium meer, slechts een continent vol vazalstaten van het Amerikaanse imperium.
.
China voldoet in het geheel niet aan de criteria voor de next big boss. Zo ligt ze netjes ingesloten door nog meer vazallen van het Amerikaanse imperium zoals Japan en Korea.
.
Maar goed, sowieso moeten we nog even wachten want in het geopolitieke theater worden eerst nog een aantal andere opvoeringen worden afgerond. Zo loopt de "civilization against Islam" nog wel even en moet "the battle for the North Pole" met Rusland nog ontvlammen.

Parel van het Zuiden | 06-04-15 | 11:39

ad melkert | 06-04-15 | 11:30
50 jaar meest aannemelijk voorspelde toekomst in een speldenknop. Veel + voor jou, ad melkert. Nu moeten we samen nog gaan organiseren dat de toekomst geheel anders gaat verlopen.

WitteGrunneger | 06-04-15 | 11:39

Heeft de mol dat net ook niet binnengekregen?

xtree | 06-04-15 | 11:36

Slim gespeeld van Griekenland, doet een relatief kleine aflossing van 450 miljoen, en vervolgens roepen Merkel, Rutte en Timmerfrans in koor dat de Grieken financieel toch betrouwbaar zijn. Dus kan de miljarden stortbak van de volgende tranche gerust worden overgemaakt.
Gaat rustig slapen burgers, we krijgen het allemaal terug mét rente ha ha ha

Panta_Rhei | 06-04-15 | 11:36

Wie de fuck geeft nu geld aan een junk? Of dacht je dat al die subprime leningen uit de VS ooit zijn terug betaald. Die zijn ook gewoon afgeboekt. Overigens heeft de IMF behoorlijk wat meer ervaring met dit soort landen, dus die zorgen wel dat ze hun geld terug krijgen. Wel ben ik benieuwd of Rusland zomaar geld op de plank heeft voor Griekenland, waarvan ze weten dat ze daar nooit invloed zullen krijgen. Ik denk dat ze wel wijzer zijn.

roze_bril | 06-04-15 | 11:34

rusland heeft niets te bieden.
Hun geld is niks waard.
Misschien proberen ze hun opgepotte euro's op deze manier wit te wassen, maar dat zou economisch niet eens zo slecht zijn.

--sql error-- | 06-04-15 | 11:32

Elk imperium komt op een zeker moment aan zijn einde. Zie de groei, bloei en verval van koning- en keizerrijken in Mesopotamie, China, Griekenland, de Romeinen, de Spanjaarden, de Habsburgers. En binnenkort de EU. China is binnen 10 jaar de mondiale big boss, de US zal zich redelijk staande houden, maar Europa zal door de interne en externe invloed en instroom van zwakbegaafden met een andere religieus-culturele achtergrond uiteindelijk (als een verwoestendende lintworm in een gezond lichaam) ten onder gaan. Ik geef Europa nog 50 jaar, daarna is de welvaartstaat for ever passe. Mede gefaciliteerd door links naieve idealisten en rechtse kapitalisten die gezamelijk een niet-realistisch doel nastreven, ten kostte van alles.

ad melkert | 06-04-15 | 11:30

450 miljoen terugbetalen en korte tijd later nieuwe miljardengiften pardon leningen ontvangen van de Europese Unie die niets anders kan bedenken dan suikeroom te blijven spelen. De Grieken doen uitstekend zaken.

Zoetwaterpanharing | 06-04-15 | 11:29

@(c)ZWITSUL | 06-04-15 | 11:17
De VS was zelf zo dom om de Sjah weg te treiteren en de weg vrij te maken voor Ayatollah Khomeini.
Obama is wel de laatste die mag lopen janken....

necrosis | 06-04-15 | 11:26

Nou Quid, ben ik het toch eens met je eens... After all this time.
Visieloos wanbeleid.
En toch ergens diep in mij zegt er een stemmetje dat dit gewild is.
Wat is de Euro toch een gedrocht.

diddley2 | 06-04-15 | 11:25

Niet Griekenland moet uit de EU maar wij.

zeg maar jansen | 06-04-15 | 11:24

necrosis | 06-04-15 | 11:04
Dat zal Griekenland (en ook Rusland) niet erg vinden.
Ik denk dat Poetin maar al te graag flink wat geld overheeft voor een militaire basis en een raketschild in Griekenland.

Flatulent | 06-04-15 | 11:23

Als de Grieken denken dat ze beter af zijn als Oostblokland dan als Europees land, dan moeten ze dat zelf maar weten. Ik wens Griekland veel succes als nieuwe Sovjet staat.

WaarDeWindWaait | 06-04-15 | 11:23

iedereen kan toch zo al ruiken dat griekenland geen betrouwbaar iets meer is als `t op eu aan komt.
alleen maar meer problemen.
maar ja, dit soepkabinet van ons gaat geen invloed hebben.

iets | 06-04-15 | 11:21

@Herr Vorragend | 06-04-15 | 11:15
Wat kan Quid eraan doen dat de Grieken hun afspraken niet nakomen en dat wij een MinFin hadden die beloofde dat we dik gingen verdienen aan de deal met de Grieken?
*schavot bouwen doet voor Jan-Gays*

necrosis | 06-04-15 | 11:20

Iran wilde ook zaken met de Russen gaan doen, Obama kwam en belooft nu gouden bergen + atoombom aan die reli gekkies.
Dus denken die Grieken.. dat doen wij ook, komt Brussel vanzelf wel met gouden bergen.

(c)ZWITSUL | 06-04-15 | 11:17

Ja boeien. Die 300 miljard wil ik graag terug.

Brainder | 06-04-15 | 11:17

Deze eeuw zal de boeken ingaan als "de eeuw van de grote teloorgang".
We gaan terug naar het tijdperk van de industriële revolutie, met een immense werkloosheid en alle geld bij een paar conglomeraten. De burger is nog slechts een productiemiddel.

BekiekUtMoar | 06-04-15 | 11:16

Wij vonden toch dat de Grieken gewoon moesten betalen ?
Wat een ongelooflijk dom stukje van JQ.
Het is niet goed of het deugt niet.

Herr Vorragend | 06-04-15 | 11:15

R0BB3RT | 06-04-15 | 11:11
Je bent niet goed snik.

beetjemoe | 06-04-15 | 11:15

Dat Italie een probleem ging worden konden we allemaal van kilometers afstand zien aankomen. Waar Griekenland heeft gesjoemeld met de cijfers is het boekje van Italie zo fout dat niemand er uberhaupt in durft te kijken.

Adversary | 06-04-15 | 11:14

Als ik Poetin was zou ik het wel weten, advies aan Gkrl om uit de EU te stappen, zijn ze gelijk van de 300 miljard schuld af.
Vrindje met Poetin worden en aansluiten bij Rusland en laat de EU maar proberen de centen terug te halen.

Uw Verzekeringsadvis | 06-04-15 | 11:14

Ze doen maar wat. Logica is ver te zoeken.

Aantastelijk | 06-04-15 | 11:14

En ik vergat overigens van Baalen in dat lijstje. Shame on me.

R0BB3RT | 06-04-15 | 11:13

Ik hang niet al te graag mijn vrijheden aan de hoogste boom, maar ik buig liever door de kniëen voor Vladimir Putin dan voor Guy Verhofstadt of andere types als Barosso, Ransdorf of Baldassare.

R0BB3RT | 06-04-15 | 11:11

Ik wil Willy Brandt terug en wel snel!

eerstneukendanpraten | 06-04-15 | 11:11

@hans123 | 06-04-15 | 11:04
Dar kan je heeeeeel lang op wachten....

necrosis | 06-04-15 | 11:11

Ja Quid, waarom zou je een genuanceerd stukje tikken als het ook tendentieus kan? Griekenland - dus ook de gewone Griekse burger - heeft jaren op de pof geleefd. En daar moeten ze nu voor bloeden. En terecht.

Dizzydent | 06-04-15 | 11:10

Slim gespeeld van de Grieken. De vorderingen aan het IMF worden ingelost en de vorderingen van de ECB en de andere Euro landen niet of deels.

De ECB en de politiek en bestuurlijke elite van dit continent willen namelijk een federaal Europa en dat heeft een prijs... en daar maken de Grieken handig gebruik van. Ik ben benieuwd wat er van onze spaar- en pensioengelden overblijft wanneer dit onvoorstelbare geklungel zo doorgaat.

therealbraindump | 06-04-15 | 11:10

Aardige analyse van de Finacial Times over juist deze case. www.ft.com/intl/cms/s/0/98ca9c8c-da2b-...
Geenstijl, geef een paar centen uit aan een abo en lees je fatsoenlijk in.

i-Wonder | 06-04-15 | 11:10

Van Baalen, Verhofstadt. Grote Europese zieners met het instigeren van een staatsgreep.

Mark_Pugner | 06-04-15 | 11:10

Zie je hoe onbetrouwbaar die Grieken zijn als ze nu "vluchten" naar de russen.
Wel graag even langs de kassa en afrekenen met Europa voordat ze geannexeerd worden door rusland.

IkBetaalNixMeer | 06-04-15 | 11:09

Zodra Poetin erachter komt dat de Grieken niet betalen, draait hij de gaskraan dicht en levert NIETS meer.
Daar kan Merkel nog een punt aan zuigen....

necrosis | 06-04-15 | 11:08

Waarvan akte!

netnienat | 06-04-15 | 11:04

Welke miljoenen?
Nederland heeft al meerdere MILJARDEN tegoed van de Grieken.
Aangezien we dat geld nooit meer terugkrijgen, stel ik voor om die Grieken buiten de de EU en de Euro te smijten!

necrosis | 06-04-15 | 11:04

Ik geloof het pas als het geld op de rekening van het imf staat.

hans123 | 06-04-15 | 11:04

IMF .... 450 miljoen?
Waarom niet eerst de steunende landen terug betalen? Want laten we eerlijk zijn, van wie had het IMF dat geld nog maar eens opgeeist?

MarcS | 06-04-15 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland