Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wie er ECHT over de zeik zijn van de Iran-deal

AngryArabs.jpgDe Israëlieten? Tuurlijk, maar dat wisten we al. Wie er écht zand in hun vagina's van krijgen zijn soennitische Arabieren en Iraanse oppositieleden. Met name de Arabische stampvoeterij is doorspekt van accuut complotdenken en het toeschrijven van kwade trouw en iedereen aan z'n moeder, maar toch hebben ze een valide punt. Arabische staatshoofden hebben nog het inhibitievermogen hun zorgen niet al te hard in Obama's mik te spuwen, maar dat kan niet gezegd worden van Arabische politici, analisten en columnisten. Wat opvalt is een plotselinge Arabische toenadering tot de Pakistanen. Niet omdat die nou van oudsher dikke mik zijn, maar wel omdat het bij naam soennieten zijn, en Pakistan toevallig de enige soennitische kernmacht is. Geluiden gaan op een "soennitische NAVO" te vormen om Pakistan te beschermen, artikelen getiteld "Oh Arabieren, word wakker, uw vijand is Iran" worden het interweb op geslingerd, de suggestie dat Obama de Arabieren opzettelijk tracht te verdelen staat al gedrukt in de schoolboeken van volgend jaar, en Iraanse oppositieleden die met een brok in de keel vertellen dat ze nu helemaal geen kans meer maken omdat de internationale gemeenschap het regime legitimeert, hebben zich gemeld. Kortom, het is er weer een clusterfuck als vanouds. Alhier een Nederlands overzicht met wat Arabische duiders, Perzische oppositie en beige dwaallichten van Obama en zijn Iraanse dealtje vinden.

Reaguursels

Inloggen

Mooi. De Arabieren moeten sowieso hoognodig een toontje lager zingen. Als dat een gevolg is van een sterker Iran, dan is dan prima. Ik hoop dat Iran met Israel en een paar redelijk normale staten als Egypte en Jordanie de lakens uitdeelt in het MO. De rest is te achterlijk voor woorden.

lekker wijf | 07-04-15 | 19:44

Zoland soenieten en sjiieten elkaar afmaken en dan ook alleen maar elkaar afmaken hoor je mij niet klagen.

jvlaam2 | 07-04-15 | 09:39

Iraniers die in dit land leven zijn meestal goed opgeleid, hebben goede manieren, gedragen zich, zijn tegen de Ayatollahs.
Soennieten in dit land, Marokkanen en Turken daarentegen steunen massaal het kalifaat, doen het goed in de misdaad cijfers, zijn kampioen voortijdig schoolverlaten.

Jan Dribbel | 06-04-15 | 22:48

spijker en kop..

Rebellation | 07-04-15 | 08:27

Iraniers die in dit land leven zijn meestal goed opgeleid, hebben goede manieren, gedragen zich, zijn tegen de Ayatollahs.
Soennieten in dit land, Marokkanen en Turken daarentegen steunen massaal het kalifaat, doen het goed in de misdaad cijfers, zijn kampioen voortijdig schoolverlaten.

Jan Dribbel | 06-04-15 | 22:48

Wie écht over de zeik is, is het megalomane Turkije, dat nu zijn kans om straks het Midden-Oosten te domineren voorbij ziet vliegen...
-
Doei, Erdogan...

bisbisbis | 06-04-15 | 22:17

Saudi-Arabië heeft allang kernwapens. Deze heeft men gekocht van Pakistaan en al betaald. Op het moment dat Saudi-Arabië ze nodig heeft worden ze uit Pakistaan verscheept. En zo omzeilen ze het non-proliferatie verdrag.

Dr. Frambozenjam | 06-04-15 | 20:10

@Ieritantarts | 06-04-15 | 18:40
Natuurlijk zijn dat ook geen lieverdjes. In Jemen wordt momenteel zelfs een soort oorlog tussen sjiieten en soennieten gevoerd. In mijn eerste zin gaf ik al aan dat ik van allebei niet veel moet hebben.

Suerte Piet | 06-04-15 | 19:51

Correctie laatste zin: In Nederland als echte ras Nederlander kom je op de 2e plek en dat is NIET alleen zins dat de PVDA zicht gewoven heeft in de regering zo.

Konijn der Terreur | 06-04-15 | 19:45

Ieritantarts | 06-04-15 | 19:07 Nederlandse verzet stelde geen reet voor in de tweede wereld oorlog. Nederland heeft altijd gevochten voor andere gebieden dan ons thuisland.

Indonesie in de tweede wereld oorlog, Nederland was de dupe in de 3e en 4e Dutch Anglo-saxon oorlogen omdat wij George Washington (indirect) hielpen, Willem van Oranje vocht in Engeland en Ierland om het koningshuis te redden (hij was getrouwd met de erfgename voor de engelse troon).

In Nederland als echte ras Nederlander kom je op de 2e plek dat is alleen zins dat de PVDA zicht gewoven heeft in de regering.

Konijn der Terreur | 06-04-15 | 19:44

Zie je wel ! toch persvrijheid en het vrije woord in de soennietische/arabische wereld.Roept u eens wat de meningen zijn over het expansionisme van de soennieten/arabieren/is !

nemeton | 06-04-15 | 19:36

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 19:02
.... vandaar ook dat FN zo groot is. Zouden ze eens in Amsterdam, Rotterdam of Utrecht moeten flikken. Dan kan Wilders gelijk alle minister posten uitdelen, nee wat dat betreft zijn ze nog best tolerant in Frankrijk.

Ieritantarts | 06-04-15 | 19:13

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 19:02
Tja, die doen hun best om in de spotlight te komen, maar ik verwacht dat het als een boomerang in hun bek terugslaat.
In NL is sinds de 80-jarige oorlog eigenlijk nauwelijks nog ergens voor gevochten. Oh ja, 3 dagen tegen de Duitsers en ondanks mijn diepe respect voor diegenen die in het verzet zaten.... het was zo'n ontzettende minderheid, and a silent majority...

Ieritantarts | 06-04-15 | 19:07

necrosis | 06-04-15 | 17:51
Complot theorie Alert: het waren de Amerikanen die de Shah verjaagden... moehahahaha, waar heb jij geschiedenis les gehad? Oh, hoodstuk moderne geschiedenis overgeslagen... tja, lullig voor je!

Ieritantarts | 06-04-15 | 19:02

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:59
Dat laatste heb je gelijk in. Ik zou willen dat er in Nederland zo'n sterke scheiding van kerk en staat was. Maar als je niet uitkijkt wordt je op vrijdag in Parijs de passage ontzegt vanwege honderden biddende moslims op straat.

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 19:02

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:58
Precies !

Ieritantarts | 06-04-15 | 19:00

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:55
Ik heb ook niet gezegd dat het allemaal helden zijn. Maar op het gebied van Laïcité, Liberté en Égalité - de Republicainse waarden -laten ze zich niet zomaar in de hoek zetten. Zie ook de hoofddoekjes op de openbare scholen! Openbaar is zonder religie dus opkloten met kruisjes, keppeltjes en hoofddoekjes.... honderd punten!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:59

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:55
Even de rol van Spanje in WWII opzoeken. En daarvoor was het een ideaal oefenterrein voor de aankomende Luftwaffe. Dus steun van Duitsland aan een mede-dictator. Niets meer en niets minder.

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:58

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:51
Expansionisme van de invloedssfeer ? Volgens mij hou jij je te veel vast aan vaste definities... "als het geen landje pik is, maar alleen de groei van de invloedssfeer dan is het geen expansionisme" .... owwww
Dit is dezelfde reden waarom de Nazi's in WOII Spanje nooit bezetten, het zat in hun invloedssfeer en echt veel beter was het daar ook niet.

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:55

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:52
Ik woon hier in Frankrijk, maar ik hoor ze nooit meer over de revolutie praten. En voor de vrijheid sterven willen ze ook al niet meer. Als je hoort dat Frankrijk troepen in zet, kun je er in 99% van de gevallen van uit gaan dat ze het Vreemdelingenlegioen bedoelen. Die overige 1% is marine en luchtmacht.

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:55

Statler en Waldorf | 06-04-15 | 18:49

Helaas is hun probleem nu ook ons probleem geworden door de bemoeizucht van het westen.

Eurotokkie | 06-04-15 | 18:52

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:48
Voor vrijheid moet je nu eenmaal bloeden! Mooi voorbeeld is de Franse revolutie en de aard van het beestje (de Fransoos), die realiseren zich hoeveel bloed er vergoten is in die bloedige burgeroorlog maar het heeft hen wel vrijheid gegeven. Daar zijn ze trots op en daar staan ze voor..... mis ik wel in Nederland waar alles maar moet komen aanwaaien.

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:52

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:48
Welkom in de wereld van asymetrische oorlogsvoering. Weg met die loopgraven! Maar het heeft niks met expansionisme te maken. Expansionisme is koloniseren en bezetten. Niet af en toe een bus opblazen met joden.

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:51

Laat die arabieren dan maar lekker hun probleem met Iran zelf oplossen.

Statler en Waldorf | 06-04-15 | 18:49

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:40
Maar het is toch logisch dat dictatoren anders omgaan met hun invloedssfeer dan democratische staten ???
Iran heeft via zijn invloedssfeer al aanvallen en onderdrukkingen uitgevoerd op soenietische moslims (Libanon, Syrië, Jemen, Irak) op christenen (Libanon en Syrië) op joden (Israel)... hoezo geen expansionistische imperialistische politiek? Daar hoef je geen landje-pik voor te doen hoor... efect is hetzelfde met andere middelen.

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:48

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:34
Ik hoor het al. Van jou mag het wat bloed kosten als er een Havik op de stoel van Potus plaats neemt. Andermans bloed dan hè?

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:48

Bakito | 06-04-15 | 18:34
Aha ja ik was het bijna vergeten , het is altijd de schuld van een ander.

Eurotokkie | 06-04-15 | 18:46

Suerte Piet | 06-04-15 | 18:34
Hee hee hee, ben jij daar een beetje Hezbollah aan het neerpraten? Die hebben potverdorie ook wel wat bereikt aan internationaal terrorisme! Ok, geen wolkenkrabbers, maar wel jarenlang westerlingen opsluiten .... ga er zelf maar eens heen, even kijken of je het leuk vindt 8 jaar in een Hezbollah kerker zitten vanwege je blanke kop of westerse paspoort.... RESPECT!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:40

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:31
De ideeën zijn al zo oud als de weg naar Rome. Maar ik vind het een heel verschil of je "invloedssfeer" wilt vertalen in "steun" of "binnenvallen en annexeren"
En daar laat ik het bij.
"blij is in de invloedssfeer van de USA te wonen*

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:40

@ Ieritantarts | 06-04-15 | 18:34
Goeie ouwe Ronnie die wapens verkocht aan de ayatollahs? Díe goeie ouwe Ronnie?

simpelman | 06-04-15 | 18:39

Bakito | 06-04-15 | 18:36
jij hebt toch geen auto

--sql error-- | 06-04-15 | 18:39

@Bakito | 06-04-15 | 18:36 |
En GL stemmen is daar de oplossing voor?

Mark Verheijen | 06-04-15 | 18:38

Bakito | 06-04-15 | 18:34
Vrome moslims? Bedoel je dan Sjiiten of Soenieten want die hakken elkaar even vroom de kop af.... zonder hebzucht, al maken geldstromen het wel gemakkelijker.

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:37

--sql error-- | 06-04-15 | 18:34
Dat zal niet gaan. Negeren is geen optie gezien de olieverslaving van het westen.

Bakito | 06-04-15 | 18:36

simpelman | 06-04-15 | 18:31
Bill Clinton had zich wat meer in Rusland moeten verdiepen ipv. lekker democratisch aan z'n sigaar laten zuigen.... Kut democraten ook altijd.

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:36

@Bakito | 06-04-15 | 18:20
Touché. Cerveza?

Botte Hork | 06-04-15 | 18:35

De turken, sjiiten, soenieten en een groot aantal lokale stammen zal vechten om de macht in de arabische wereld en noord-afrika. Als het in die regio blijft dan vind ik het prima. Niet mee bemoeien en over 5 jaar eens kijken hoe het er mee staat.

--sql error-- | 06-04-15 | 18:34

simpelman | 06-04-15 | 18:31
Heeft echt geholpen dat de POTUS die de deal in Oekraïne sloot ook geen Republikein was.... jaren van vrede en rust in de regio heeft die deal opgeleverd!
Flikker toch eens op met die vieze democraten van je, het is net PvdA gespuis dat meer troep achterlaat dan dat er was. Doe mij maar weer een goeie ouwe Ronnie for President, balls of steel en alleen dan komt het goed!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:34

Enfin, we mogen wederom concluderen dat de problematiek in het Midden-oosten wordt veroorzaakt door hebzucht en geldstromen. Wilders kan zijn haat derhalve beter richten op bankiers en olie-industrie dan op vrome moslims.

Bakito | 06-04-15 | 18:34

Ik heb altijd gedacht dat de Iraniërs de grootste gekken in de regio waren. Maar die Arabieren zijn nog veel gekker. En stommer.
Die Iraniërs zie ik nog wel een atoombom in elkaar knutselen, als ze dat zouden willen. Arabieren zie ik dat nog niet zo gauw doen. Zonder hulp van buitenaf.
Afijn, ze zoeken het maar lekker uit in die regio. Zolang ze de prijs bij de pomp maar niet negatief beïnvloeden met dat gebakkelei.

VanBukkem | 06-04-15 | 18:34

Ik vermoed dat de enige reden dat Saoedi-Arabië over de zeik is vanwege de deal is dat de restricties op olie export vanuit Iran worden opgeheven. Dit in combinatie met de lage prijs maakt dat de saoedi's minder inkomsten hebben. Janken omdat ze geld gaan mislopen dus ...

Melk met klonten | 06-04-15 | 18:34

Ik heb er geen verstand van en uiteindelijk maakt het niks uit door wie je afgeslacht wordt, maar terrorisme komt toch vrijwel alleen van soennieten. Ik zie diezelfde agressie naar buiten toe niet in Iran.

Suerte Piet | 06-04-15 | 18:34

Chiant | 06-04-15 | 18:29
Ik zie ook liever bossen en polders dan onroerend goed maffiapraktijken. Wederom een reden om op Groenlinks te stemmen.

Bakito | 06-04-15 | 18:32

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:25
Invloedssferen zijn gebieden waarover je macht zich uitstrijkt; het gemakkelijkst te bereiken als aldaar jou welwillende populaties wonen, zoals bijvoorbeeld Sijieten in Irak of Russen in Letland. Soms is de macht die er tegenover staat ook welwillend zoals een Sijitische regering in Irak of een Alawiet is Syrië, dan hoef je inderdaad geen invasie te doen voor je invloedssfeer. Soms is de plaatselijke regering iets minder getrouw, zoals de nieuwe Oekraïnse regering en doe je wel landje pik. Het idee is hetzelfde, enkel een verschil in praktische toepassing.

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:31

@Bakito | 06-04-15 | 18:02
Ik word altijd zo blij van dubbelposts van jou.
Kan ik *twee* keer minnen !!

Wijze uit het Oosten | 06-04-15 | 18:31

Het is al jaren duidelijk dat de Saoedi's ons tegen Iran proberen op te stoken. Misschien komt het doordat dat de laatste tijd niet wil lukken – en als de volgende potus weer geen Republikein is de komende tijd ook niet – dat ze nu in Jemen gaan testen hoe het is om zélf oorlog te voeren.

simpelman | 06-04-15 | 18:31

@Bakito | 06-04-15 | 18:24
En de islam voert het uit hè.
Een sukkelige ideologie van achterlijken die zelf niet na kunnen denken. Maar dat was allang duidelijk. Dank voor punt.

sjoost | 06-04-15 | 18:31

@Bakito | 06-04-15 | 18:24
Ach so. Vandaar al die geldstromen naar het Westen vanuit arabische oliebaronnen en dictatoriale regimes (zoals Turkije, met tdank aan de EU) om moskeeën te bouwen en om als vijfde colonne met een sharia-agenda in de politiek te gaan.
Het ligt dus niet aan olie of uranium, het ligt dus aan geld en daarom macht. Verder wat @Ieritantarts @18:21 zegt.

Chiant | 06-04-15 | 18:29

necrosis | 06-04-15 | 17:51
Zoals eerder al het stabiele Ottomaanse Rijk, waar zelfs joden als ondergeschikte dhimmnies wisten waar ze aan toe waren, omviel met de opkomst van het Europese kolonialisme.

Feynman | 06-04-15 | 18:26

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:17
Ik zal je wat uit proberen te leggen:
Iran heeft in Irak een groot contigent sjieïeten wonen. Zelfde geloofstak en indien nodig schieten ze deze te hulp. De ene hand wast te andere. Dat is hun invloedssfeer. Iran valt echt Irak niet binnen om het in te lijven bij Iran.
Letland, Estland en Litouwen zijn voormalige sovjetrepublieken met een groot contigent Russen. En Rusland is bereid om daar onder de Russen te gaan stoken om de republieken weer toe te voegen aan Rusland. En Rusland blijkt bereid te zijn die landen binnen te vallen. Zie Krim.
Je bent dus appels en peren aan het vergelijken. Rusland is vele malen gevaarlijker dan Iran.

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:25

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:21
Precies, het draait om geld. Niet de islam, maar het kapitalisme is de stuwende ideologie achter de conflicten in het Midden-oosten.

Bakito | 06-04-15 | 18:24

@ telelezer | 06-04-15 | 18:04
Ruud Lubbers vertelde ooit dat Nederland van de CIA opdracht had gekregen om die Pakistaan rustig te laten vertrekken met het atoombom-recept.

simpelman | 06-04-15 | 18:23

Botte Hork | 06-04-15 | 18:20
REPSCET !!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:23

Bakito | 06-04-15 | 18:16
Noem mij eens één oorlog die gevoerd is om bruinkool of plaggen ???
Natuurlijk niet omdat het allemaal zo ONRENDABEL als de neten is, daarom niet !

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:21

Botte Hork | 06-04-15 | 18:18
Ach, wat kan jou dat schelen als succesvolle zakenman in Zuid-Spanje.

Bakito | 06-04-15 | 18:20

Maar goed, liever een atoombom op mijn harses dan een kromzwaard die langzaam mijn kop van mijn romp afzaagt. Dat dan weer wel.

Botte Hork | 06-04-15 | 18:20

als hunnie allemaal tegen zijn dan zal het wel een goed akkoord zijn.

--sql error-- | 06-04-15 | 18:20

@necrosis | 06-04-15 | 17:41
Vergeet de jodiumpillen niet.

rara | 06-04-15 | 18:19

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 18:03
Yes ! Idem dito Bill Clinton en de Nucleaire deal van Oekraïne, lijkt wel of de Democraten patent hebben op deals die leuk klinken maar uiteindelijk voor iedereen dikke ruk zijn...

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:19

En wat hebben we nou blijkbaar nog steeds niet geleerd? Doe NOOIT zaken met Islamieten/woestijnbewoners.
Zijn wij, het stijlloze roze leger, dan echt de enige overgebleven weldenkenden op deze verrotte planeet? Dan zie ik het heel somber in.

Botte Hork | 06-04-15 | 18:18

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:07
Gelukkig zijn er genoeg andere mensen die zich wel zorgen maken als wrede dictatoren hun machtssfeer proberen te vergroten. Hoi Letland, Estland, Polen, .... allemaal zijn ze niet erg happy met het uitbreiden van de Russische machtssfeer... gek hè ?

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:17

Chiant | 06-04-15 | 18:13
Noem mij eens één oorlog die gevoerd werd om zonnenpanelen?

Bakito | 06-04-15 | 18:16

Chiant | 06-04-15 | 18:13
Even kijken of het werkt: Wie is de burgemeester van Wezel ...... 3, 2, 1....

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:15

Jan Passant mk2 | 06-04-15 | 18:12
Linkje please, zodat ikzelf het onderscheid kan zien :)

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:14

@Ieritantarts | 06-04-15 | 18:13
Als u iemand van domheid beticht, dan is het raadzaam om uw tegel meerdere keren te checken op taal- en spelfouten.

Chiant | 06-04-15 | 18:14

Botte Hork | 06-04-15 | 18:09
Jou domheid 1x plaatsen ook niet...

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:13

@necrosis | 06-04-15 | 18:11
Dat deed hij waarschijnlijk niet expres. De totale onzin die hij in zijn tegels -schreef- schrijft deed hij daarentegen wel degelijk expres.

Chiant | 06-04-15 | 18:13

@necrosis | 06-04-15 | 18:11
Hij doet het om de minnetjes. Dus van mij krijgt ie plusjes.

Botte Hork | 06-04-15 | 18:12

De grootste tegenstanders van kernenergie zitten gelukkig wel weer vol met vertrouwen voor islamitische heilstaten met een Heilige Atoombom.
Nou ja - en als iemand als koning Obama het goed vindt, dan kan er toch niets gebeuren?

Bovendien is het alweer een tijdje geleden dat er zo'n ding werd afgestoken - en de schade viel achteraf reuze mee.
Er zijn steden onder socialistisch bestuur die er heel wat lelijker gehavend uitzien dan Hiroshima, na 70 jaar.

Jan Passant mk2 | 06-04-15 | 18:12

@Bakito | 06-04-15 | 18:02
Je post moest in drievoud omdat...?

necrosis | 06-04-15 | 18:11

kloopindeslootjijook | 06-04-15 | 18:06
Voel jij je bedreigt dan ???? Je kunt namelijk ook zo'n kaartje maken van US militaire bases rond Nederland ..... dus wat gaat er voor ons gebeuren?? Worden wij bedreigd door de Amerikanen ??? Wooooow nu ben ik bang !!!! .... Wat ben jij toch een domme sukkel zeg!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:11

Ik ben et een groot voorstander voor om het hele Midden Oosten (incl. Israel). Terug te geven aan Moeder natuur. Het word nooit wat met dat stelletje primitievelingen.

DeKniesoor | 06-04-15 | 18:11

@Ieritantarts | 06-04-15 | 18:05
Je hersenspinsel 3 x tegelen maakt je je punt niet sterker hoor.

Botte Hork | 06-04-15 | 18:09

Ieritantarts | 06-04-15 | 17:59
Mooi dat het om invloedssfeer gaat, maar daar koop je geen brood voor. Als niemand zich wat aantrekt van Iran, dan is het zo voorbij. Hoe meer ze lopen te zeiken over Iran dat een atoombom wil maken, hoe meer aandacht Iran krijgt. Wie zegt mij dat Iran een atoombom wil??? Ze hebben veel uranium en dat moeten ze dan maar in de grond laten zitten? Of zijn er andere landen die het maar al te graag willen hebben en komen met onterechte beschuldigingen?

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 18:07

as-saboer | 06-04-15 | 18:03
Ik denk dat je US wel erg overschat. 'tuurlijk waren extremistische soenietische krachten aan het werk maar US zag heus niet alles aankomen. Vergelijk ook einde koude oorlog, daar zag ook niemand aankomen dat het zo abrupt gebeurde....

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:07

@Osdorpertje | 06-04-15 | 17:57 |

Zeker zwitsals negeren aangevinkt in je tooltje?

Mark Verheijen | 06-04-15 | 18:07

Wij horen hier ook niet alles over wat daar gaande is waarschijnlijk. We just don't know..

Een kaartje uit 2011 met 45 amerikaanse militaire bases rondom Iran:
www.informationclearinghouse.info/arti...

kloopindeslootjijook | 06-04-15 | 18:06

Ik ga ff een Dr. Oetker Nuken. Iemand een slice? *plop *

Botte Hork | 06-04-15 | 18:05

Bakito | 06-04-15 | 18:02
Nou, ga lekker in je plaggehut wonen.... wat let je.
Ik zeg KERNKRAFT !!!!!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:05


Osdorpertje | 06-04-15 | 17:57

Het zoveelste voorbeeld van het paard van Troje.

eerstneukendanpraten | 06-04-15 | 18:05

@ necrosis (17:35) het waren de domme naieve Nederlanders die decennia geleden een Pakstani in dienst namen om te werken in ons nucleair onderzoeksgbouwen. Hij ging er vandoor met de geheimen Zie nu dus het resultaat van de domme linkse gutmenschen die iedere moslim vertrouwen (hoe lang nog)

telelezer | 06-04-15 | 18:04

necrosis | 06-04-15 | 18:00
Saddam was ook voor Saudi-Arabië een mooie buffer... totdat ie meer dan alleen een buffer wilde zijn en een poging tot wereldheerschappij deed.... Jammer, never bite the hand that feeds you!

Ieritantarts | 06-04-15 | 18:03

Voor de welingelichte mens was het allang duidelijk dat de "Arabische Lente" een poging is van de Golfstaten om hun macht te vergroten in de regio. Onder het mom van democratie en vrijheid heeft de EU/US moslimbroederschap alliantie stabiele seculiere regeringen omver geworpen in Egypte, Libië en bijna in Syrië om daar vervolgens intolerante islamistische regimes te installeren. Dit in ruil voor olie en wat investeringen vanuit de Golfstaten. Opstanden tegen islamisme in Bahrein, Saudi Arabië en nu ook in Jemen, worden hardhandig neergeslagen door troepen uit Saudi Arabië bewapend met Britse en Amerikaanse wapens. Het is te triest voor woorden dat een extreem regime als Iran nog als meest gematigd moet worden gezien in die regio.

as-saboer | 06-04-15 | 18:03

Toch knap van Obama,maakt van alles een nog grotere puinhoop dan het al was.

Roger-Rabbit | 06-04-15 | 18:03

Kernenergie en fossiele brandstoffen leiden altijd tot gedoe. Zie Hiroshima. Zie Fukushima. Zie Tsjernobiel. Zie 9/11. Zie Golfoorlog 1 & 2. Zie Climate Change. Zie etc etc etc

De oplossing is simpel. Zonnen- en windenergie. Groenlinks en PvdD hebben gewoon gelijk op dit punt.

Bakito | 06-04-15 | 18:02

Kernenergie en fossiele brandstoffen leiden altijd tot gedoe. Zie Hiroshima. Zie Fukushima. Zie Tsjernobiel. Zie 9/11. Zie Golfoorlog 1 & 2. Zie Climate Change. Zie etc etc etc

De oplossing is simpel. Zonnen- en windenergie. Groenlinks en PvdD hebben gewoon gelijk op dit punt.

Bakito | 06-04-15 | 18:02

Kernenergie en fossiele brandstoffen leiden altijd tot gedoe. Zie Hiroshima. Zie Fukushima. Zie Tsjernobiel. Zie 9/11. Zie Golfoorlog 1 & 2. Zie Climate Change. Zie etc etc etc

De oplossing is simpel. Zonnen- en windenergie. Groenlinks en PvdD hebben gewoon gelijk op dit punt.

Bakito | 06-04-15 | 18:02

@necrosis | 06-04-15 | 18:00
En zie de gevolgen, ja, maar dat was pas het begin vrees ik.

Dibe | 06-04-15 | 18:01

@Dibe | 06-04-15 | 17:54
Nadat de Sjah was verjaagd en Iran een islamitische staat werd, had de VS er geen problemen mee om Saddam cs te bewapenen in hun strijd tegen Iran.
Totdat de VS Saddam zat was.....

necrosis | 06-04-15 | 18:00

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 17:53
Het gaat om INVLOEDSSFEER en niet zozeer landje-pik... Maar eigenlijk is het exact hetzelfde. Iran wil macht dmv. een grote invloedssfeer. Soenieten zien dat niet zo zitten.... simpel toch?

Ieritantarts | 06-04-15 | 17:59

En die 'toenadering tot Cuba' is neit alleen van Obama..., as we speak, wordt er namelijk een moskee gebouwd door SA in Cuba.
Turkije dat ook al had aangeboden, maar SA is al bezig.
Lekker dicht bij de USA, een mooie uitvalsbasis voor islamisten.

Dibe | 06-04-15 | 17:59

@necrosis | 06-04-15 | 17:35
Dat Pakistan beschikt over de kernbom is de schuld van Nederland. Die liet een Pakistaan hier atoomwetenschappen studeren en liet hem er vervolgens met al onze geheimen vandoor gaan.

Osdorpertje | 06-04-15 | 17:57

ik word beetje ziek van die automatisch startende reclames met geluid. Als dit zo door gaat, dan wordt het een adblocker, geenstijl.

New Quacka | 06-04-15 | 17:57

Begin maar vast met die muur inclusief mijnenveld, afrastering en wachttorens om Europa te bouwen, want als de poep de ventilator raakt in Islamië, dan zal de -tsunami- vloedgolf aan vluchtelingen zijn weerga niet kennen. En met een beetje pech ook nog met stralingsziekte, zodat naast onze sociale voorzieningen ook de medische voorzieningen volledig overbelast raken.

Chiant | 06-04-15 | 17:57

De Arabische Soennieten zouden natuurlijk ook vrede kunnen sluiten met de Arabische Shiieten. Waardoor Iran minder in de melk te brokkelen heeft, want er is niemand die met ze mee wil doen.

Maar dat zal wel te ingewikkeld zijn, godsdiensttechnisch gezien

Jan de Schot | 06-04-15 | 17:57

@necrosis | 06-04-15 | 17:51
heel logisch gevolg ; de Islam kent geen democratie, dus als de dictator is afgeschaft komt er een kalifaat-style regering.
Daarom waren (zijn) er zoveel communisten in Iran; dat is ook niet bepaald democratisch en zeker niet religieus.

Dibe | 06-04-15 | 17:54

.... Ow, wacht. Na de eeste proxi-oorlog in Syrië, is de tweede al weer aan de gang in Jemen.

Ieritantarts | 06-04-15 | 17:53

Beetje opgeklopte reacties van die soennieten. Irans politierol in de regio bestond slechts in de tijd van de Sjah. Ik heb ook nooit gehoord dat Iran aan landje-pik deed zoals bv Irak. Wel dat ze in een oorlog werden gezogen met Irak, waarbij de VS Irak steunde. Het zal best zijn dat Iran terroristische groepen steunt in het MO, maar dat moet daar wel, wil je er een beetje bij horen.

Graaf van Egmont | 06-04-15 | 17:53

@Feynman | 06-04-15 | 17:41
Misschien moet Obama zich eens achter de oren krabben en zich afvragen waarom zijn voorgangers zich zo bezighielden met het verjagen van de Sjah van Perzië en de terugkeer van de gehate Ayatollah Khomeini.
Misschien hadden ze de Sjah beter op zijn troon kunnen laten zitten, net als leiders zoals Saddam Hoessein, en die gekke Kolonel.
Onder hun leiding was het een stuk rustiger in die contreien.....

necrosis | 06-04-15 | 17:51

side* geen site...

Dibe | 06-04-15 | 17:51

Golfplaten = golfstaten

Islamofiel | 06-04-15 | 17:50

Wordt gewoon de volgende wereldoorlog; Soennieten, met de USA in hun kielzog versus Iran met Rusland als back up.
Nu al de strijd om het Suezkanaal.
Binnenkort de strijd om atoomwapens.
Het wordt een nog grotere klotezooi dan we kunnen vermoeden.
En ondertussen maar moraalpreken van Peggold (woonlocatie; the dark site of the Moon) en consorten; Turkije bij de EU hahahah en 'Assad is zo'n slecht mensch', flikker toch op man, er komt een grote RAMP op ons af door al die hielenlikkers van geoliede moslims.

Dibe | 06-04-15 | 17:49

SA en de golfplaten verdienen wel een tikje en Amerika versterkt zijn positie

Islamofiel | 06-04-15 | 17:49

Als een US President van de Democratische partij een nucleaire deal sluit, dan WEET JE GEWOON dat er stront aan de knikker is! Nu weddenschappen inzetten, gaat het langer of korter duren dan de Oekraïne deal voordat ze elkaar de kelen doorsnijden ???

Ieritantarts | 06-04-15 | 17:48

In Oekraïne zijn zo ook nog ERUG te spreken over de Nucleaire deal die de Democratische Partij voorgangen van Obama Bill suck my cigar Clinton met hun afgesloten had.... jaren van vrede en voorspoed zagen zij hierdoor tegemoet...

Ieritantarts | 06-04-15 | 17:45

@WillemRuis | 06-04-15 | 17:38 |
Daar is het nu een beetje te laat voor. De Islamitische Republiek Pakistan, zoals deze officieel heet, heeft deze kennis al vele jaren in huis nadat er in Nederland is afgekeken hoe het moet.

Mark Verheijen | 06-04-15 | 17:44

Die 1e Arabische wereldoorlog zit er rap aan te komen. Enerzijds Iran, anderzijds de al net zo achterlijke Saudi's. Slachtvelden in Irak, Syrië, Jemen, Libië, zuid-Libanon, Gaza, de west-bank en diverse andere gebieden in de regio.

Komt dat zien, komt dat zien...

Nice_Wheels | 06-04-15 | 17:42

Leuk die Zionisten en Arabieren die liever met inlichtingen diensten op afstand een oogje op Iran houden en willekeurig Natuurkundigen omleggen, dan een afspraak om gewoon op alle sites intern toezicht te houden net zoals Rusland en USA decennia bij elkaar gedaan hebben.

Iran zou maar een half jaar van een kernwapen vandaan zitten. Als ruim dertig jaar. Beetje vreemd verhaal aangezien USA daar twee jaar over deed inclusief het complete traject van het ding überhaupt uitvinden en zonder een voorraad radioactief materiaal en een reeks kerncentrales.

Als Iran echt had gewild, was dat ding er allang geweest. Net zoals in Irak. Iran zit op meer uraniumerts dan olie. Logisch dat ze hun energiemix willen gaan verschuiven. Zeker gezien de korte levensduur van hun raffinaderijen.

Jammer dat Obama geen afspraken heeft gemaakt voor de terugkeer van de verlichting en emancipatie in Iran. Die is nodig om daar mensen te krijgen waar je gewoon mee kunt praten. Een van de stappen onderweg naar meer rust in die regio.

Feynman | 06-04-15 | 17:41

@rara | 06-04-15 | 17:32
Niet vergeten dat de buren van Pakistan (India) ook over zo'n dood-en-verderfzaai-dingetje beschikken.
Gelukkig ligt Nederland een flink eind bij die landen vandaan, maar voor de zekerheid ga ik toch maar even wat groenten in blik inslaan....

necrosis | 06-04-15 | 17:41

Dergelijke akkoorden zijn zo schimmig en deels geheim, dat een normale sterveling geen idee heeft waar het uiteindelijk om gaat....

Het lijkt er in ieder geval op dat die de zoveelste stap is in een verder gaande alles vernietigende godsdienstoorlog tussen de Soennieten en Sjiieten en dat gaat vroeger of later nog meer uit de hand lopen, dan nu al het geval is.

Fatwabuster | 06-04-15 | 17:40

".. de suggestie dat Obama de Arabieren opzettelijk tracht te verdelen.."

Gelukkig slaagt die opzet ook nog steeds. Omdat soennieten en shi'iten elkaar bijna evenveel haten als allebei de joden. Joden afmaken lukt helaas onvoldoende om de bloeddorst te lessen, dus dan maar elkaar. Allah shnackbar! Kratbier! Kratbier!

Godsammekraken | 06-04-15 | 17:39

Arabieren en atoom energie. Dat moesten we maar niet doen.

WillemRuis | 06-04-15 | 17:38

Ach nu mogen ze weer elektronica invoeren uit het
verderfelijke westen.

Eurotokkie | 06-04-15 | 17:38

Was de genocide door Soennieten niet begonnen met de Arabische l
Lente?

basweetutwel | 06-04-15 | 17:38

Onbedoeld dan he, niet verkocht ofzo.

Mark Verheijen | 06-04-15 | 17:37

Met dank aan Nederland uiteraard, die de Pakistani heeft voorzien van deze technologie.

Mark Verheijen | 06-04-15 | 17:36

Hoe is het een land als Pakistan ooit gelukt om te beschikken over een 'nuke'?
*godverdomme*

necrosis | 06-04-15 | 17:35

Als de Pakistani en Arabiri gaan samenwerken dan kan het nooit lang duren voordat ze ruzie krijgen over een onnozel religieus dingetje.

rara | 06-04-15 | 17:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland