Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ahmed Aboutaleb: Huismoslim, held, revolutionair

abouquote534.jpg Ware Woorden weer van Ahmed Aboutaleb, de PvdA-burgemeester van Rotterdam. Tegenover een sceptische interviewer van Belgenblaadje Humo (lees: een linksnaïeve trutjournalist uit het Vlaamse linksmediale establishment) doceert de nationale "huismoslim" (©Joop.nl) rationele quote na rake observatie aan een onwillig publiek van slechte verstaanders. De Winnende Waarheid staat in de pica hierboven. Spreid het Woord, spreid het Woord! Ook een briljantje: "Ik ben één en al twijfel. Ik ben zelf nog zoekende, ik weet niet of datgene waar ik voor sta ook echt zou werken." Jawel. We hebben hier een politicus die erkent dat hij niet weet of zijn opvattingen en beleid zullen werken. Revolutionair! Wie het hele interview wil lezen, moet maar ff Blendelen (sorry) of naar de beter gesorteerde papierkiosk (nogmaals sorry). Maar eigenlijk is bovenstaande quote alles wat je nodig hebt om te weten: Aboutaleb deugt als mens, als politicus, als burgemeester, als westerling en als maatschappelijk baken. Hup huismoslim!

Reaguursels

Inloggen

Desmoulins, je hebt gelijk, hoor, het most niet magge dat een vooraanstaand Nederlander de Marokkaanse koning adv iseert in bepaalde , gevoelig liggende zaken.
Stel je voor, het zou zo maar ineens tot een vorm van overeenstemming kunnen komen.
Dat wil je toch zeker niet?

mallekater | 06-04-15 | 14:45

De bijdrage van Aboutaleb is niet van belang.
Straks ( over een aantal jaren) is deze huismoslim dood en vergeten, maar de Islam is er dan nog altijd. Die is al 1400 jaar aan het doordrammen en weet maar niet van ophouden. Er zijn de afgelopen eeuwen ongetwijfeld velen geweest zoals Aboutaleb, maar wat heeft het geholpen ? Niets. Er is in wezen maar één resolute oplossing. Die hele islam moesten ze verbieden en het land uitknikkeren.

vivaldi | 06-04-15 | 14:35

Ben benieuwd of deze opportunist ook kiest voor enkel een Nederlands paspoort als over 2 jaar dubbele paspoorten niet meer zijn toegestaan in politiek/bestuurlijke functies. Want het is toch te belachelijk voor woorden dat Burgemeesters en/of Tweede Kamer-leden een dubbel paspoort mogen houden en daardoor aan twee landen verantwoording dienen af te leggen.

Kolbjorn Varmann | 06-04-15 | 13:40

Kaan78 | 06-04-15 | 09:42
Hoe had jij het graag gezien dan? Welk wondermooi toekomstbeeld schotel jij al die moslimkindjes voor? Vooruit, zeg het maar.

Schoorsteenveger | 06-04-15 | 13:06

En weer gaan hier mensen intrappen en PVDA stemmen....

Creaguurdert | 06-04-15 | 12:15

Kaan78 | 06-04-15 | 09:42
Inferieur is de Islam, die leeft nog in de 8e eeuw, en niet in de eeuw van de verlichting

Stargate | 06-04-15 | 09:52

Aboutje is een schoolvoorbeeld voor onze kinderen. Hij heeft er alles aan gedaan om geaccepteerd te worden. Hij papegaait alles na wat een inferieure cultuur maar wil horen. Heeft zich omhoog gelikt. Draagt alles in zijn leven bij aan een beter NL en toch is hij alles behalve een Nederlander en niet geaccepteerd. Mooi vooruitzicht voor de ontvlochten moslimkinderen die proberen deel uit te maken van een cultuur zonder inhoud.

Kaan78 | 06-04-15 | 09:42

Ik blijf bij mijn eerste commentaar: Nooit luisteren naar een burgemeester die niet democratisch verkozen is.
Fuck them all. Waar is D66 als je ze nodig hebt? Nergens. Pechthold is geen man maar een pop. Daarom heeft zijn wijf hem verlaten. Een praatkop zonder ballen. Welke normale zelf respecterende vrouw wil nu zo'n lutser?

Niedels | 06-04-15 | 04:56

Een moslimburgemeester als imago voor het buitenland. "Zie hoe politiek correct en tolerant wij hier in de polder zijn."
Zo rollen wij nu in Nederland. Stem met je voeten. Wegwezen. Als je geld en/of talent hebt, naar Australië emigreren.
Mijn religieuze loyaliteit is zeker groter dan enige rechtsstaat. Nederland is stervende. Jezus is een sympathiekere kerel dan Mohammed. Dat is gewoon een feit. Hoe kun je een moordenaar en pedofiel prefereren boven een joviale anarchist die zijn vader in de hemel liefhad?

Niedels | 06-04-15 | 04:17

Het lijkt sympathiek die uitspraak van Aboutaleb, maar het echte probleem is dat van een ideologie die haat en destructie produceert en die dat des te meer doet naarmate de aantallen aanhangers ervan toenemen. En die aantallen nemen toe en zullen zonder een sterk gewijzigde politiek almaar toenemen. Zodat de bestaande politiek eigenlijk de moord op de Westerse cultuur faciliteert en mogelijk maakt.

Benedict Broere | 06-04-15 | 01:23

-weggejorist-

Dibe | 06-04-15 | 01:20

Geweldige man Aboutaleb...
hij durft tenminste te zeggen waar alle andere
"angst-en-schijt-in-de-boks-politici"
niks over durven te zeggen.
Hij mag voor mij de volgende min.pres worden!

meneer Q | 06-04-15 | 00:01

@Niedels

Volgens mij ben je dat zelf in het filmpje.

houtvlot | 05-04-15 | 23:06

Niemand met een ambitie tot burgemeester deugt in dit door god verlaten land. Allemaal zieke vriendjespolitiek en weinig democratie. Ik heb met Pasen een verwarde man gevonden die het allemaal uitlegt op YouTube: www.youtube.com/watch?v=x4Wo5GrdYKo

Niedels | 05-04-15 | 22:11

@Okkie Trooi

Deze man deugt voor geen meter. En ik kan dat onderbouwen(al gedaan in bovenstaande plempsels).
Zou u eens moeten lezen voor u met uw mening komt.

houtvlot | 05-04-15 | 22:07

Deze man deugt. Punt uit. Overigens geldt dit principe voor iedereen! Nu al die farizeeërs in het parlement nog. Als hij het durft te zeggen kunnen die scheitbakken het toch ook, toch?

Okkie Trooi | 05-04-15 | 21:56

Aboutaleb deugt, of hij is een ronselaar voor Islamic State, of beide.

Zijn achterneef Lahbib B was kroongetuige in het piranja-proces, dikke vrienden met Samir A en riep rond te blerren dat ie zijn oom wilde vermoorden.

Aboutaleb weet dus over wie hij het heeft, want ook in zijn familie komen jihadi's en salafisten voor.

tipo | 05-04-15 | 21:04

blijft gewoon 5de colonne, de good cop-sectie daarvan. Ik vertrouw die lui voor geen meter, ze zijn geinfecteerd met een terminale ziekte (islam) en zijn niet te genezen.

wlodek | 05-04-15 | 20:58

Mooi om te zien dat alle politieke partijen ideen van de PVV jatten maar niet met ze willen samenwerken.

watazooi | 05-04-15 | 19:09

iopeth | 05-04-15 | 19:03
Verzet waartegen???

Niedels | 05-04-15 | 19:04

Hij hoort niet thuis bij de PVDA , hij zou eigenlijk een verzetsstrijder moeten worden .

iopeth | 05-04-15 | 19:03

@Roadblock
Maar een praktische oplossing is inderdaad moeilijk. De grenzen zijn open. We leven in een grenzeloze wereld. In je kont genomen door politici en terroristen ( van hetzelfde laken een pak ) Dat is - voor een conservatieve denker als ik - een probleem. "Er is een tijd van komen en gaan" met of zonder Kalashnikov of Korsacov. Ik ben nog geen paus maar als ik in die jurk iets te zeggen zou hebben:"Doe effe normaal."

Niedels | 05-04-15 | 18:59

Welke auto gebruikt een vertrekkende fundi familie dan?

Toyota Aygo

(Spreek het uit!)

Escovanity | 05-04-15 | 18:47

@Roadblock | 05-04-15 | 18:22
Dit kan ik historisch verklaren: Een burgemeester heeft op te komen voor de burgers en ik ben daarbij voor een gekozen burgemeester. Meneer Aboutaleb is niet verkozen. ( dit maak ik op uit de verslaglegging van bovenstaande reaguurders ) Het blijkt dus dat hij verkozen is via andere kanalen die meer met PvdA partijpolitiek van doen hebben dan met legitiem regeren. Mohammedanen hebben geen oog voor dienend leiderschap. Als je ze een pak met een jasje en een dasje en daarbij bovenop een burgemeestersketting geeft, denken ze dat ze het mannetje en de baas zijn. Maar in de Nederlandse traditie is helemaal niemand de baas. Werken godverdomme.
Aboutaleb moet inderdaad voorkomen dat burgers afreizen. Het hele idee van een stad is dat het een veilige burcht is die opkomt voor haar burgers. Mensen uit je stad wegjagen is geen hart voor je stad en haar inwoners hebben. Het is capituleren voor de vijand genaamd globale islam.

Niedels | 05-04-15 | 18:40

Als je als moslim echt je verstand gebruikt, dan treed je uit.
Je kan toch niet aanlopen achter zo iemand als Mohammed?
Als je dan ook nog eens beseft hoe je voorvaderen 'tot geloof' zijn gekomen, namelijk op de isis-manier: dat is de keuze kop-er-af of allah, dan moet je toch gaan nadenken. Zelf nadenken.
Daarvoor heeft iedereen van God die grijze massa gekregen.
Je bent naar een land gekomen waar dat kan en mag, maak er gebruik van.
Dat stukje" je mag je religieuze waarheid niet aan anderen opdringen" heb ik te vaak gehoord uit de mond van moslims en geldt bij hun alleen voor anderen.

watergeus | 05-04-15 | 18:33

@Niedels | 05-04-15 | 17:57
Deze roadblock is wat moeilijk te 'smashen', maar begrijp ik u nu goed dat, als rotterdammers willens en wetens geen deel meer wensen uit te maken van de Nederlandse- lees westerse samenleving, Aboutaleb, in uw visie, moet voorkomen dat ze afreizen?
En hoe stelt u zich dat eigenlijk praktisch voor?

Roadblock | 05-04-15 | 18:22

Je kan alleen gedrag bestraffen, niet iemand zijn of haars theologie. En vechten voor een vreemd en vijandig leger is strafbaar gedrag in mijn visie op criminologie.
Dubbele paspoorten en dubbele agenda's zijn het probleem. Dit heeft niets met god of een te kiezen loyaliteit te maken. Het is gewoon common sense. Abou moet met Pasen niet zo'n onchristelijke toeren bouwen. Voor het eerst ben ik boos met Pasen. En ik woon niet eens in Rotterdam.

Niedels | 05-04-15 | 18:09

@Roadblock
Ik ben geen trol. Met Pasen bezin ik mij op de opgestane Christus. Religie is een geleefde werkelijkheid in de publieke ruimte. Het is niet alleen privé. Ik beschouw reaguren als creatie van publieke ruimte.
Ja misschien was die zin onnozel in het licht van het feit dat de Islam daadwerkelijk een bedreiging vormt. Maar ik reageer op de topic en op de verantwoordelijkheden die Abou te dragen heeft. Hij moet ins Landsbelang voorkomen dat Rotterdammers afreizen naar het midden Oosten. When I see a roadblock I f#c&i*g smash it.

Niedels | 05-04-15 | 17:57

@Niedels | 05-04-15 | 17:35
"wanneer ze even religieuze wanen hebben"
Bent u nu zo onnozel of een trol?

Roadblock | 05-04-15 | 17:50

@houtvlot | 05-04-15 | 14:03

Grappig, hè. Moet je als autochtoon eens zeggen. Mijn dochter moet niet met een Moslim thuiskomen....
.
*the state of the Netherlands addressed*
Parel van het Zuiden | 05-04-15 | 14:11

Amen!

Zo moeilijk is het | 05-04-15 | 17:46

"Ze mogen zelfs hun religieuze waarheid koesteren." Wat een slap - wattered down - begrip van religie. Religie is een geleefde werkelijkheid en daarom niet enkel iets dat je achter de voordeur in je privé viert. Protestants en liberaal stads-naderland verstaan dit niet. Religie is out there. Het is een protestantse misvatting dat religie slechts een privé aangelegenheid is. Kerk maken gaat over publieke ruimte claimen en niet slechts over achter de voordeur de bijbel lezen. Moslims claimen die publieke ruimte. We moeten terug naar een meer militant en katholiek verstaan van de christenheid. Anders hebben we al verloren.

Niedels | 05-04-15 | 17:45

criminelen en landverraders niet straffen, maar wegsturen ( verbannen en aan hun lot overlaten ) is liefdeloods en een antichristelijke criminologie.

Niedels | 05-04-15 | 17:38

Als tie meent wat ie zegt... prima! Ik ben voor!

Schietmijmaarlek | 05-04-15 | 17:35

@ Turkoman
Je schrijft: "Zijn anti-crimibeleid werpt z'n vruchten. Half crimineel Rotterdam zit tegenwoordig in het zuiden des lands. Goed werk Aboe.
Turkoman | 05-04-15 | 17:14"

Ik woon in het zuiden des lands. Dus zit ik nu volgens uw redenering met het wanbeleid van Aboe te kijken. Het beleid van "stuur mensen maar weg. Dan heb je ergens anders in de wereld het probleem." Daarom ben ik een nationalist. De grens tussen stadsmensen en buitenlui wordt zo almaar groter. in een rechtsstaat - of wat daar nog van over is - verdienen criminelen een gepaste straf. Ze wegsturen slaat nergens op. Dat is weglopen voor verantwoordelijkheden.

Niedels | 05-04-15 | 17:35

"Luister niet naar politici, maar kijk naar hun handelen.
Feynman | 05-04-15 | 13:06 "

REn het handelen bestaat uit twee regeringen dienen, en losse flodders rondroepen die verder geen werking hebben.
Behalve dan dat kinderhanden snel gevuld zijn....

diddley2 | 05-04-15 | 17:29

Dat en wat mensen geloven, het zal me een worst zijn, en los daarvan, het is hun vrijheid en hun recht. Geloof je in Jomanda of Allah, je doet je best maar, voor mij is het een pot nat. Echter, hou je geloof hoe dan ook binnenshuis en voor jezelf. Val een ander er niet mee lastig en (be)dreig er bovenal niet mee. Probeer er ook geen privileges of subsidies etc. mee te verkrijgen.

Ik erken geen enkele religie en deze hebben bij mij dan ook absoluut geen status. Geen status in de politiek, het onderwijs, de wetgeving en de samenleving als geheel.

Wat Aboutaleb daar zegt is mijn motto al sinds decennia.
Duidelijk moet zijn dat religieuze wetten geen democratisch tot stand gekomen wetten zijn, en dus geen enkel juridisch draagvlak hebben in de samenleving.

In mijn wereld bestaat geen Dominee de Bruinplein of monseigneur Hutzevluts school.
Tot slot, ik zie Islam als de grootste wereldwijde bedreiging voor de mensheid, afschuwelijk wat een hoop ellende.

Banno22 | 05-04-15 | 17:22

-verenigt-

pennestront | 05-04-15 | 17:16

A zeggen maar B bedoelen, de PvdA draait met alle winden mee dus wat hebben we hieraan?

Moonwarrior | 05-04-15 | 17:15

Ommezwaai | 05-04-15 | 13:16
Zijn anti-crimibeleid werpt z'n vruchten. Half crimineel Rotterdam zit tegenwoordig in het zuiden des lands. Goed werk Aboe.

Turkoman | 05-04-15 | 17:14

@Raider Twix | 05-04-15 | 16:36
Ja, en dan een duo voorzitterschap:
Abou, de geflipte mocro en
Lodewijck, de opportunistische jood.
.
Dan wordt de pvda een partij waar gewoon iedereen welckom is, zolang hij maar een rood potlood kan hanteren.
Zo worden de vermoeide multikultie-kringspieren weer lekker geswaffeld door het pluusj. En verenigd religie zijn krachten om ons van de laatste resterende zeuroos af te helpen.

pennestront | 05-04-15 | 17:14

Echt een topper is het. Ik kan me alleen wel ergeren aan het feit dat als iemand anders (lees niet-moslim) dit had gezegd, was hij voor kortzichtige racist uitgemaakt. Maar goed daar kan Aboutaleb niks aan doen, echt een top kerel.

Kadietje | 05-04-15 | 17:02

Oh ja, Fuck Blendle.

Coyote | 05-04-15 | 16:58

krijge we nu eindelijk iemand om op te stemme ??!!!

iets | 05-04-15 | 16:57

Hij wil premier worden. Ik wil best op hem stemmen, maar niet als hij bij die horrorclub PvdA blijft.

Madame Poitiers | 05-04-15 | 16:53

@Niedels | 05-04-15 | 16:38
Wat Kanariezwijn | 05-04-15 | 16:32 zegt.

Gvd, al die moeite terwijl het in zijn 2 linkjes alles samenvat.

Rest In Privacy | 05-04-15 | 16:49

Voor je het weet is de Leeuw opgepleurd en prijkt er een halve maan boven de tekst "Je maintiendrai".

Rien7847 | 05-04-15 | 16:49

@ TP 1984 | 05-04-15 | 16:28
Je zegt heel veel maar wat bedoel je nou werkelijk?

Niedels | 05-04-15 | 16:38

PvdA partij verkiezingen in aantocht?
Gaat Diederik Samsom het veld ruimen?

Raider Twix | 05-04-15 | 16:36

-weggejorist-

Haadriaan | 05-04-15 | 16:30

Mooie tegel van Rossum/ Aboutaleb, al ben ik er nog niet van overtuigd.
Geen woorden, maar daden PvdA!

Ik snap Aboutaleb wel. Zoiets zou ik ook zeggen als Samsom met een dubbelloops jachtgeweer aan mijn hoofd stond.

Het is niet voor niets dat zoiets naar buiten komt in tijden wanneer het nogal dramatisch met de zetels van de PvdA is gesteld.
Toegegeven, deze uitspraak is een stap in de juiste richting. Maar daar is momenteel dan ook alles mee gezegd en verder nog niets mee gedaan.

@PvdA; Stem je beleid hier op af en kom het na!
Daarna kunnen we misschien over een paar jaartjes weer verder, want met minimaal resultaat kom je niet meer weg. Met leugens en valse beloften valt niet lang te regeren, dus ook niet met religies.
Met moraal wel, maar dan moet je het ook nakomen en jezelf daar ten alle tijden naar gedragen. Dat kost verantwoording, maarja goed voorbeeld doet goed volgen.

Wanneer komen de eerste lichting volksverantwoorders? want vertegenwoordigers werken alleen maar tegen ons en voor hun eigen gewin. Dat is nu onderhand toch wel duidelijk gebleken.

Net alsook alle rechten mensen, waar zijn dan die plichtenmensen? Die nemen ook verantwoording voor hun eigen acties ipv. het aan een ander op te leggen zoals rechten mensen vaak van alles benaderen uit het oogpunt waar ze recht op denken/ menen te hebben alvorens de plichten op orde te hebben. Dat laatste is een weef-fout in perceptie welke er de afgelopen honderden jaren generatie op generatie is ingeslopen.

Je kan woorden wel veranderen, maar dan moet de betekenis hier van wel 100% juist aangeduid worden willen mensen het snappen en zich daar naar kunnen gedragen.

Zo zijn er vooral in de politiek een hoop woorden onjuist verdraaid door de afgelopen eeuwen heen. Zodra deze weer goed op hun plek vallen, kan dit het een en ander aan herstel versnellen. Ze zijn namelijk verdraaid om het ego van de op dat moment leidende partij/ persoon etc. te verbloemen. Net zoals Kansenwijk, krachtwijk blablabla. En de zieligemensen industrie werd geboren.

Neem huidige begrippen eens onder de loep en kijk wat er is aangepast wat niet aangepast had moeten worden en gooi weg wat niet relevant meer is voor vandaag en morgen.

In Engeland hebben ze bijv. Leader. Klinkt serieuzer dan in Nederland vrij vertaald in de politiek Partijleider (Party-leader) Leider van het feest genaamd Den Haag.

Jaah, daar wel. Dure catering declaraties etc. etc. Bij Jan met de pet is het niet zo groot allemaal. Zeg maar vrij Lidl iedere maand.

Daar zit al structureel iets fout. Het valt niet op, maar daar wringt wel iets. en zo zijn er nog genoeg andere begrippen welke vandaag de dag niet goed meer worden aangeduid. We hebben ook al zo vaak de Nederlandse spelling aangepast.
Waarom? Omdat we pannekoek te minderwaardig vonden?
Gelukkig hebben we nog wel flensjes ;) (heh Bert Visscher)

Kortom, als iedereen gelijke begrippen en vertalingen 100% een op een invoert, dan spreken we in ieder geval met zijn allen dezelfde taal. Zolang we stug in dialect met elkaar blijven praten, valt er niet fatsoenlijk te communiceren. Ofniet Brussel?

We hebben nu een gezamenlijke munt, maar deze had beter gewerkt als we eerst een gezamenlijke taal hadden ingevoerd. Zolang de meesten in de top nog steenkolen Engels blijven brabbelen blijven we als een oude stoomtrein vooruit hobbelen. Maar ik geloof niet dat dat de bedoeling is als we al vuistdiep in de ontwikkeling van de JSF zitten. Dat ding vliegt nou eenmaal niet op steenkool. Dit verklaart trouwens ook waarom de fyra zo'n ramp is geworden. Als je de producent niet kan verstaan en vice-versa, kun je samen ook niets geavanceerds ontwikkelen.

Miscommunicatie is wellicht de grootste veroorzaker van stress en sowieso problemen. Net zo ongelukkig als deze: www.youtube.com/watch?v=li4QmVZRT5o

Rest In Privacy | 05-04-15 | 16:28

De held en de PvdA-burgemeester van Rotterdam heeft op zijn nachtkastje het boek liggen waarin wordt opgeroepen ongelovigen te vermoorden. Bij dit volk houdt dat in de keel doorsnijden of levend verbranden. Beesten zijn het, alle mohammedanen. Ook de PvdA-burgemeester van Rotterdam. Wat door de pvda al lang onderkend wordt: ze schuiven niet voor niets hun eigen theocratische bokito, te weten achmed "de aap" oetaleb naar voren.

mospekmet | 05-04-15 | 16:25

Dat een burgemeester dit en jullie daar aandacht aan besteden laat wel zien hoe erg het mis is. Verder is Aboutaleb een populist die alles zal doen om hoger op te komen.

Vula | 05-04-15 | 16:22

Waarom is het zo dat als Wilders iets zegt dan is het asociaal en is het een xenofoob maar als Aboutaleb vrijwel precies het zelfde zegt dan is het geweldig en is hij een held.

Daarbij komt hij soms ook met uitspraken waardoor je toch een dubbele agenda ziet.

DerUnterMensch | 05-04-15 | 16:15

En toch en toch en toch.... De waarden van de Islam zijn per definitie niet verenigbaar met het vrije westen. Neem alleen al de gedachte achter het dragen van een hoofddoek. Deze is vanuit zichzelf strijdig met de gelijkwaardigheid der seksen die alhier gepropageerd wordt. Het klinkt heel leuk en an sich ook volledig correct wat Ahmed poneert, alleen is hier hier sprake van een contradictio in termines. De Islam zal tot in zijn haar-va-ten moeten worden omgeturned, zo niet dan is het onverenigbaar met de heersende normen in dit werelddeel. Sorry Ahmed, you're wrong.

Coyote | 05-04-15 | 16:14

Leiders als Aboutableb zijn de enigen die van de verneukte teringmultikul nog iets acceptabels kunnen maken.
Gewoon door te zeggen waar het op staat en dan niet meer lullen, maar poetsen.
Ik, als PVV-stemmer, kan alleen maar achter deze kerel staan. En hieruit blijkt dat de Aboutaleb-lijn het in zich heeft om de gespleten samenleving weer dichter bij elkaar te brengen.

michello | 05-04-15 | 16:13

Trap er niet in, GS.
Trap er NIET in.

T.Stark | 05-04-15 | 16:10

Gaan we iemand nou al bejubelen om wat simpele logica? Dit zou gvd de standaard opvatting moeten zijn van iedereen in de 2e kamer. Rechtstaat 1 en daarna pas hobby.
Ik noem geen namen, maar met name Pechtold mag dit nog eens goed in zijn kop stampen, ipv zich vooral druk te maken over het imago van de islam. Geheel niet jou taak, kereltje.

Harry Turtle | 05-04-15 | 16:00

Tegen een kafir [ongelovige] mag je alles uit de kast trekken voor je eigen plan.
Daarbij hoort ook dit ook.
En het lukt ook,hij is inmiddels behoorlijk populair.
Mensen zien pas gevaar als het er is.

animalia | 05-04-15 | 16:00

Minder
Minder
Minder

pennestront | 05-04-15 | 16:00

Hij heeft gewoon één van de duizenden comments op GeenStijl of Powned.tv of dagelijksestandaard.nl geknipt en geplakt,King of the Oneliner | 05-04-15 | 13:19
Dat doet hij wel als burgemeester, hulde!

tiswat | 05-04-15 | 15:56

Dus volgens Abu mag een christen ook niet evangeliseren of mensen gaan bekeren/proseliteren of dopen in de naam van de vader,de zoon en de heilige geest? ( Gezegend Pasen allemaal trouwens )
Dat is immers ook iets van een religieuze waarheid opleggen. Het mooie aan het vrije westen is nu juist dat dit wel mag wanneer dat zonder geweld en door het vrije woord geschiedt. Daar gaat het dus om. JC had het ook niet zo op die kromme rechtsstaat van rond het jaar nul. En dat heeft ie geweten. Gelukkig is hij vandaag weer opgestaan!

Niedels | 05-04-15 | 15:52

Hup Aboutaleb en hup GeenStijl! Mooi stuk, Van Rossem.

Ergea | 05-04-15 | 15:51

Als de 'goede' moslims zogenaamd vinden dat je godsdienst niet aan iemand mag opdringen, wat vinden deze mensen dan van hun eigen profeet? Waarom IS hij hun profeet, als zij daadwerkelijk in godsdienstvrijheid geloven? Ik geloof ze niet. Ik ben wel goed maar niet gek.

Angel_eyes | 05-04-15 | 15:43

De omgekeerde wereld: Een burgemeester die het de burgers niet naar de zin maakt, maar juist mensen aanspoort om op te rotten uit de gemeente wanneer ze even religieuze wanen hebben en worden gelokt door de propaganda van IS. Zorg dat er zo min mogelijk gaan zou ik zeggen. Wat een slappe en onverantwoordelijke houding. Een burgemeester heeft een dienende rol naar zijn burgers toe. Abu is deze aan het verwaarlozen met populistische uitspraken. Een burgervader moet een beetje bevoogdend vaderen. Maak het thuis gezellig. Maar misschien is dat wel een overblijfsel van de pedagogie van de Arabische berbercultuur: rot maar op, ga maar op straat hangen en daar de boel vervelen. "Ga maar buiten spelen in Damascus om te vechten voor je goede zaak. Daar wordt je groot en wijs van. In de woestijn kun je toch niet veel stukmaken."

Niedels | 05-04-15 | 15:39

mooie woorden, kan niet anders zeggen. Kan alleen maar hopen dat hij dit ook echt oprecht meent.

Bill Cosby | 05-04-15 | 15:38

@daan me de korte ach | 05-04-15 | 14:48
Jammer maar dit is een HOAX.
Putin heeft deze toespraak helaas nooit gehouden.

Roadblock | 05-04-15 | 15:31

@kloopindeslootjijook 15:12
.
Vergeeft u mij, maar wat een geouwehoer debiteert u daar. Een rechtsstaat heeft geen enkel principe. Enkel een levend wezen, een individu, kan principes hebben. Een rechtsstaat is niets anders dan een organisatie van dwang en geweld, met als doel de ene groep mensen de principes aan anderen opleggen.
.
Hiernaast maakt u ook nog eens een gigantische denkfout. Dat ik tegen een rechtsstaat ben, eil naatuurlijk niet zeggen dat ik dan maar voor la la la maar waaien samenlevingen ben. Non sequitur. Nee!! Ik ben voor een strenge n rechtvaardige rechtsorde en juist DAAROM tegen een rechtsstaat. Geen mens behoort ooit het recht te hebben zijn of haar mening aan anderen op te dringen.
.
Daarom gruw ik zo van Aboutaleb, de meeste moslims en mensen als u: Allen mensen die net geweld hun zin willen opdringen aan anderen. Moe word ik van deze middeleeuwse mentaliteit. ..
En dat is ook precies hoe u zelf ee rechtsstaat ziet. Als een vehikel om uw wil aan op te dringen. Zou de meerderheid hier ineens voorstander zijn van de invoering van de Sharia en dit via diezelde rechtsstaat opdringen, dan had u niet langer de mond vol hoor van uw geliefde rechtsstaat!!
.

De Libertariër | 05-04-15 | 15:31

Mooie woorden,maar meer is het niet,voor de buhne.
Ik vertrouw hem net zoveel als het paard van Troje.
Alhoewel ik wel moet toegeven,dat hij zich niet geliefd maakt bij zijn achterban met zijn opstelling en woorden.
En ook zijn nek uitsteekt,want er lopen heel wat gekkies rond.
Maar vertrouwen nooit.pas als hij van geloof veranderd.

animalia | 05-04-15 | 15:30

Moeten we deze man nu op een voetstuk plaatsen omdat hij zegt wat elk weldenkend mens zou zeggen (?), zijn we allemaal gek geworden of zo ?!

Kanariezwijn | 05-04-15 | 15:28

Als Wilders de euvele moed heeft om met gevaar voor eigen leven iets dergelijks te durven zeggen dan wordt hij gedemoniseerd, geboycott, beschuldigd van racisme, discriminatie, fascisme, haatzaaien, xenofobie, voor het gerecht gesleept en dageljks met een gruwelijke dood bedreigd. Als Aboutaleb het zegt dan wordt hij gehuldigd. Dat is dus het nieuwe Nederland

telelezer | 05-04-15 | 15:27

@kloopindeslootjijook
Libertariers hebben niets op met de samenleving. "samenleving", "de staat" en dergelijke zijn abstracte termen. Het gaat over vrijheid van het individu. Je kan ook helemaal niet wetenschappelijk aantonen dat "de staat" bestaat. Mensen bestaan. Dit is wetenschappelijk aan te tonen. Geloven in de rechtsstaat ( wat Aboutaleb doet ) is een vorm van afgoderij. Iedere staat is fout. Of deze zich nu islamitisch of westers noemt. Aboutaleb gaat zijn boekje hier te buiten. Stoer praten over theologie en vrijheid van geloven die ons van nature/van god gegeven zijn. Een burgervader die zegt: "Rot maar op." Dat is toch flut. Waardeloos.

Niedels | 05-04-15 | 15:25

Moussie8971 | 05-04-15 | 14:51
Zijn uitspraken zijn, vrees ik, louter voor de buehne. Hij meent er geen donder van, want anders was hij wel bij een andere partij carriere gaan maken.

McPhart | 05-04-15 | 15:24

Het lijkt allemaal verfrissend en verstandig wat Aboutaleb zegt, maar zoals hierboven al diverse mensen hebben opgemerkt: het is een praktizerend moslim en die mogen tegen niet-moslims liegen dat het gedrukt staat, met als doel ze te verslaan en onderwerpen. Argwaan is dus op z'n plaats.
Daarbij hoorde ik hem onlangs bij Pauw of DWDD letterlijk zeggen dat 'wat we in Nederland nodig hebben, is zo'n 400 extra, goed gebekte imams'.
Met andere woorden: niet minder, maar méér islam.
Plaats dat naast dingen als zijn dochters die alleen met moslims mogen trouwen, het niet inleveren van zijn Marokkaanse paspoort en dergelijke en trek je conclusies.

Dr. Snoepjes | 05-04-15 | 15:22

moslim, marokkaan, politicus, links, pvda. Hoe groot is de kans op de waarheid. 0,000000.......

Heinzz | 05-04-15 | 15:21

De Libertariër | 05-04-15 | 15:00
"de vrijheid als individu om je eigen loyaliteiten in te vullen."

Omdat de rechtstaat zo z'n principes heeft, oa over wat wij hier menswaardig vinden. Dus het gaat om loyaliteit aan die principes ondergeschikt maken aan het geloof. Dat heeft heel wat bloed gekost. En denkwerk. En moed.

En ook al vind je dat niet altijd leuk, het is niet perfect, die principes komen niet uit de lucht vallen, die gaan ergens over.

Dus zo zwart-wit zit het niet, meneer la-maar-waaien-dan-komt-het-vanzelf-goed.

Eigenlijk ben jij een fundamentalistische libertair. Kun je al wat nadelen opnoemen van een libertaire samenleving? Of ben je een gelovige en kijk je dan de andere kant op?

kloopindeslootjijook | 05-04-15 | 15:12

correctie: PvdA is scum

Niedels | 05-04-15 | 15:11

Aboutaleb. PvdA-er=onbetrouwbaar; politicus=opportunistische leugenaar; moslim=taqqya

telelezer | 05-04-15 | 15:10

Van 1966 tot pakweg 1971 was binnen de PVDA de club "Tien over Rood" actief. Men moest aan de tien programmapunten voldoen wilde de PVDA zich conformeren aan een regering.
Enkele van die punten waren Nederland uit de NAVO, onvoorwaardelijke erkenning DDR, onvoorwaardelijke erkenning Vietcong ( De VS hadden Nederland amper 20 jaar daarvoor bevrijd) 2 procent ontwikkelingshulp, erfenis boven de honderdduizend gulden kreeg 99 procent erfbelasting, en last but not least, Nederland moest een republiek worden. Ondertekenaars van dit handvest waren onder anderen de onvermijdelijke heer Marcel van Dam en de heer Max van den Berg. De huidige commissaris van de koning van Groningen is dezelfde heer en PVDA-coryfee Max van der Berg. Opportunisme of leepheid ? In elk geval wisten degenen die deze man hebben voorgedragen niets af van "Tien Over Rood".

Jan Boule | 05-04-15 | 15:10

De Libertariër|05-04-15|15:00
Ben het ook met het betoog van de Libertarier eensch. alleen ik wilde hier een conservatievere mening ventileren. PvdA is sum.

Niedels | 05-04-15 | 15:09

Hey , een tegel van Greet met de foto erbij van Aboutaleb.

ja,diedus! | 05-04-15 | 15:06

De Libertariër|05-04-15|15:00
Met je EENS EENS EENS !

blauwe zander | 05-04-15 | 15:05

Niks nadenken over je loyaliteit. Wat een liberaal gezever. Als je in Nederland geboren bent, dan ben je Nederlander en moet je voor je vaderland opkomen. Aboutaleb spoort zo mensen aan om voor vreemde mogendheden als IS te gaan vechten. De wereld is groter dan Rotterdam.

Niedels | 05-04-15 | 15:03

Onkruid dat zich gedraagt zoals hij quote, ZOU hier inderdaad een groot probleem moeten hebben.

Normaal gesproken dan he, als je rationeel denkt en bent en handelt.

Ware het niet dat we in Nederland leven. Land van Alexander, en Kut Voortman, en duivelin Yasmina Haïti en land van De PVDA-Draait-Door.

Dus weinig kans... Hup, Zweden achterna!

Realism Is All | 05-04-15 | 15:03

Wat hij in de tekst op de foto zegt, moet ie onverwijld en plein public op een vrijdagmiddaggebedssamenkomst (scrabble!) hardop van de kansel roepen. HARDOP!! dan is ie voor mij écht een held. Doe het, Ahmed,DOE HET!HGet land smeekt je!

Foezela | 05-04-15 | 15:02

@Onze man in Mockba | 05-04-15 | 13:08
Dan zie ik hem wel weer terugkomen in een andere partij. Ziet er niet uit als iemand die graag stilzit en voelt zich volgens mij wel thuis in de politiek

Martinspire | 05-04-15 | 15:02

Wat een verschrikking is die Aboutaleb toch... Mensen MOGEN van deze despotische wannabee hun religieuze waarheid koesteren. Alsof Aboutaleb er over gaat wie welke mening mag koesteren.... De boom in met deze staatsgek!
.
En dan komt de totalitaire aap helemaal uit de mouw wanneer hij stelt dat hij gehoorzaamheid aan de rechtsstaat belangrijker vindt dan de vrijheid als individu om je eigen loyaliteiten in te vullen. Man. Man. Man. Hoe kun je dit soort idioten toch aan de macht blijven helpen, o dolend Nederlandsch volk?
.
Werkelijk een ongekend brutale vlerk, deze afgrijselijk socialistische maakbaarheids-parasiet.

De Libertariër | 05-04-15 | 15:00

Burgemeester moeten zorgen dat mensen zich aan de wet houden. Over theologie gaan ze niet. Mensen aanmoedigen om op te rotten is alles behalve een rechtstaat. Aboutaleb draagt zo bij aan de verharding - totalitair secularisme - van de samenleving. "Rot maar op." wat een populist. Voer gewoon een strak grensbeleid in. Dat mensen die voor een vreemd leger vechten nooit meer terug binnen kunnen komen of gestraft worden voor landverraad. Dat is veel eerlijker. Een burgervader die zo praat als hij is niet mijn man.

Niedels | 05-04-15 | 15:00

Dus de conclusie is: Aboutaleb is de enigste enigsins betrouwbare Marrokaan?

habramar | 05-04-15 | 14:59

Hoe meer gecamoufleerd hoe gevaarlijker die moslims zijn .

blauwe zander | 05-04-15 | 14:58

Schei toch uit, als morgen de moslims de overhand hebben, staat abou aan die kant. De man is een opportunist van het zuiverste water.

captainobvious | 05-04-15 | 14:57

Van die man moesten er nog een dikke 900 miljoen van rondlopen op onze aardbol. Wat zouden we dan met zijn allen een mooie tijd hebben.

Barbier | 05-04-15 | 14:56

Ik luister alleen naar gekozen burgemeesters.

Niedels | 05-04-15 | 14:52

McPhart | 05-04-15 | 14:48
Mwah. Mwah. Magere reactie. Heb een beetje vertrouwen in de mensheid. Aboutaleb maakt in de moslim gemeenschap heel veel vijanden met zijn uitspraken. Zulke uitspraken doe je niet zomaar. Ik ben ervan overtuigd dat zijn uitspraken welgemeend zijn.

Moussie8971 | 05-04-15 | 14:51

Aboutaleb zou het vast goed doen als minister. Hij is niet te vertrouwen.

pennestront | 05-04-15 | 14:50

Hoeveel nederlanders zitten er in de marrokaanse politiek juist geen 1 zo zou het hier ook moeten zijn oprotten met al die buitenlanders in onze politiek.

Gaaaap | 05-04-15 | 14:49

Aboutaleb is een taqiyya-mocro. Hij weigert zijn Marokkaanse paspoort te laten verlopen, laat zich sturen door de Mocro-koning en heeft enkel een grote bek.
.
Wel lopen te blaten dat die figuren wegmoeten, maar wanneer ze weg willen laat hij ze oppakken....
Veel geschreeuw en weinig wol, derhalve.

McPhart | 05-04-15 | 14:48

Converteer de PvdArbeid naar PvdAllah en klaar ben je. Kunnen de opportunisten die altijd nog PvdA stemden voor hun eigengewin zich aansluiten bij D66 (of de SP).

ad melkert | 05-04-15 | 14:46

potver, dan kan iedere moslim zijn/haar koffers gaan pakken.

blabla9899 | 05-04-15 | 14:46

potver, dan kan iedere moslim zijn/haar koffers gaan pakken.

blabla9899 | 05-04-15 | 14:45

@Onze man in Mockba | 05-04-15 | 13:08

Nee, voor zaken oplossen heb je echt greet nodig. Hahahahahahahaha. Vrolijk Paasfeest kinderen!!!

Skunk57 | 05-04-15 | 14:45

Lees nou eens goed! Wat zegt Aboutaleb nou PRECIES? Bekijk 't eens erg kritisch.
Staat er misschien ook zoiets als: heb geduld moslims; wij hebben het ware geloof maar neem de tijd en niets forceren.
Taqquija.?

Stenkel | 05-04-15 | 14:43

Aboutaleb blijft een moslim. Punt.

pennestront | 05-04-15 | 14:40

Aad van den Heuvel bij DWDD,22-1-2015

Het recht om te mogen twijfelen

om 2m00s (vergeet de rest)
dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/33278...

"er zijn hele verstandige dingen en slimme woorden over gesproken
vooral na parijs, ook hele domme dingen trouwens.

maar ik heb voordurend 1 argument gemist
een absolute voorwaarde voor vrijheid
is het recht om te twijfelen
en het recht om die twijfel uit te spreken

ik heb een bloedhekel aan mensen die dingen zeker weten
die niet twijfelen
en geloof me, daar vind je de radicalen, de extremisten en de fundemamentalisten

ieder mens heeft het recht om te twijfelen, dat wordt veel te veel onderbelicht

te twijfelen of er een god bestaat
of het kapitalistisch systeem wel het beste systeem is voor de mensen
of charlie hebdo wel zo'n leuk blad is
of jezus christus over het water heeft gelopen"

kloopindeslootjijook | 05-04-15 | 14:40

Dus als mijn zoon wil trouwen met zijn dochter dan verbied hij dat omdat hij geen moslim is ,dat noemen wij nou discriminatie meneer de burgemeester met je in huis dragende jurk. Opzouten naar je zandbak.

blauwe zander | 05-04-15 | 14:40

Moslims hebben maar 1 agenda en mogen hiervoor liegen en bedriegen, wie dat nog steeds niet ziet is dom.

Kanariezwijn | 05-04-15 | 14:39

Jongens deze man kan wel eens het begin van de redding van het land zijn. Misschien dat ik overdrijf maar dat komt door mijn heroïsche stemming vanwege de Ronde van Vlaanderen en de pintjes.

pluk-87 | 05-04-15 | 14:34

Ik daag mensen uit om na te denken. Punt.

joker3 | 05-04-15 | 14:32

Trap er niet in

Kanariezwijn | 05-04-15 | 14:30

''Aboutaleb deugt als mens, als politicus, als burgemeester, als westerling en als maatschappelijk baken.''

Talk is cheap. Volgens mij blijft het een PvdA'er en raadgever van de Marokkaanse koning. Ook is hij achter de schermen net zo druk bezig, met zijn broeder Marcouch van het duo: good cop & bad cop, om islamkritiek gelijk te stellen aan racisme.
Desmoulins | 05-04-15 | 13:06

Voorlopig heeft hij dat haatboek op zijn nachtkastje liggen, dus……

Over Ahmed Marcouch gesproken…..

www.youtube.com/watch?v=woMIsT-eKHY

JI-HAAT | 05-04-15 | 14:25

Wat nog steeds aan Aboutaleb kleeft, is die dwaze roep om meer islamonderwijs. Dat nadeel weegt niet op tegen al die andere voordelen van de beste man waardoor ik 'm het voordeel van de twijfel niet gun.

SapperDeFlap2166 | 05-04-15 | 14:23

'slechte verstaanders...?'

goedverstaander | 05-04-15 | 14:22

@weetjenog

Hij kan zijn afstand doen van zijn Marokkaanse nationaliteit.

www.amb-maroc.fr/Presence_marocaine/Co...

Doet ie niet omdat dat gelijk staat met het verlaten
van de Islam. Iets met de Marokkaanse koningen zijn functie als emir el-moeminien

houtvlot | 05-04-15 | 14:22

Nog een jaartje of 15 en dan vertrekt ie met de poet naar Marokko om daar, in z'n kasteel aan de kust, zich te barsten te lachen om die domme Nederlanders .

daytripper | 05-04-15 | 14:18

Koesteren die man. De vraag is alleen hoelang hij zich nog thuis voelt bij de pvda.

Hypno2050 | 05-04-15 | 14:17

Ja Schoorsteenveger, moslimblindheid heet dat.............

pennestront | 05-04-15 | 14:17

Aboutaleb zegt wat ieder weldenkend mens hier zegt of zou moeten zeggen. Wij vinden hem een toffe peer omdat hij in open deur intrapt. Waarom? Omdat we het geweldig vinden als eindelijk een moslim eens open deur intrapt.
Goed hoor, dat hij dit zegt, zeker als je bedenkt dat hij van PvdA-huize is. Maar hem al te zeer prijzen zegt meer over ons dan over hem. We zijn al zo ver heen dat we opgelucht ademhalen als een moslim van statuur zegt wat hij als bestuurder geacht wordt te zeggen.
Graag wil ik hier een citaat van Tariq Ramadan aanhalen.
"I will abide by the laws, but only insofar as the laws don’t force me to do anything against my religion."
Dat is het standpunt van een engerd die hier door academici op handen gedragen werd en als 'bruggenbouwer' werd bejubeld. We zijn inmiddels al te zeer gewend geraakt aan dit soort stellingnames.

Schoorsteenveger | 05-04-15 | 14:15

@Parel van het Zuiden

En nog durven te lullen over religieuze loyaliteit.

houtvlot | 05-04-15 | 14:13

Nu nog het Maroc paspoort door de versnipperaar, zijn huis in Maroc wegdoen en uit de pvda stappen, dan pas zal ik zeggen YES! want dan is het echt meer dan woorden en dan zou hij net als Wilders beveiligd moeten worden!

weetjenog | 05-04-15 | 14:13

@houtvlot | 05-04-15 | 14:03

Grappig, hè. Moet je als autochtoon eens zeggen. Mijn dochter moet niet met een Moslim thuiskomen....
.
*the state of the Netherlands addressed*

Parel van het Zuiden | 05-04-15 | 14:11

Cijfermatig aantoonbaar veroorzaken teveel vervelende moslims op teveel maatschappelijke vlakken teveel overlast. Als men zich blijkbaar niet wil aanpassen aan onze mores, is er gewoon hier geen plek voor ze. Nu nog wel, strax niet meer..... Wèl voor Chinezen, Molukkers, Japanners, Spanjaarden, Afrikanen enz. enz. enz. Dus moslims vraag je af: aan wie ligt het nu, aan ons? Zijn wij echt witte rascistische autochtonen?
Antwoord 'ja' en je krijgt een nieuwe Miele.........

pennestront | 05-04-15 | 14:08

Het is opmerkelijk dat we blij worden van een burgemeester van islamitische persuasie die iets verkondigt wat al meer dan honderd jaar gemeengoed is in Nederland.

Laat dat eens tot je doordringen!

balustrade | 05-04-15 | 14:07

Ben nu 15 min op jullie site aan het lezen en heb tot op heden 6of7 maal een audioreclame erdoorheen horen bleren. Als dit de gewoonte wordt ben ik snel voorgoed vertrokken hier .

dehondvanodysseus | 05-04-15 | 14:07

Hij zegt,maar wie in dit land woont,mag en kan zijn religieuze waarheid,nooit aan anderen opleggen.
Mag het in Saudi Arabië Iran Koeweit Marokko etc wel?
Verdachte woorden van iemand die vond dat gevluchte christenen extra inburgeringslessen nodig hadden,toen ze klaagden over bedreigende preken van Rotterdamse Imans.
Hij was eerst de moskeeen afgeweest om te vragen of ze bedreigt voelden,nadat moslims voor de zoveelste keer weer christen in Europa vermoord hadden.
De syrische christenen die echt bedreigt werden door de Imans ,kregen toen een preek over scheiding van kerk en staat.

m29 | 05-04-15 | 14:06

Geert! Wij hebben jou niet nodig in Rotterdam! Wij hebben de LPF en Aboutaleb!!

de.suriXL | 05-04-15 | 14:05

Ontopic: zodra Aboutaleb het voor elkaar weet te krijgen dat er op de 2e Maasvlakte een kampement (@Lubbers) zal worden ingericht om Marokkaans straattuig daar her op te voeden voor minstens 8 maanden (op militaire wijze met een stel bikkels van Sergeanten), ga ik hem minder wantrouwen.
Tot die tijd sluit ik mij aan bij reaguurders die zo hun twijfels hebben over zijn goede bedoelingen.

binnenbuitenband | 05-04-15 | 14:05

www.vrijechroniqueurs.nl/nederlander-v...

Nog een stukkie.

"Op de vraag van een journalist of het klopt dat Aboutaleb’s dochters alleen
met moslims mogen trouwen, antwoordde Aboutaleb bevestigend. ‘Een
geloofskwestie,’ aldus de minzaam glimlachende kersverse staatssecretaris."

houtvlot | 05-04-15 | 14:03

Moslim=taqqya

telelezer | 05-04-15 | 14:03

Er is een arabisch (dus moslim) spreekwoord: Ik vecht samen met mijn broeders tegen mijn neven; Maar mijn broeders en ik vechten samen met mijn neven tegen mijn buurman. En ik vecht samen met mijn broeder, samen met mijn neven en samen met mijn buurman tegen de "ongelovigen" die wij zullen vernietigen

telelezer | 05-04-15 | 14:02

' zodra je religieuze identiteit...'dan heb je een groot probleem'
Helaas niet.
Je hebt hier ter lande dan een uitzonderlijk goede positie, waarbij je die loyaliteit door de strot van ieder ander drukt.
Je wordt bijv aangenomen zonder hoofddoek en even later draag jij die wel, daar zit je als werkgever dan met je 'personeel' die van 'geïntegreerd' ineens een toonbeeld is geworden van de islam.
En dat moet dan allemaal maar kunnen.
Wat de ' integratie' is er blijkbaar een van de werkgever, die moet zich aanpassen, andersom niet.

Dibe | 05-04-15 | 14:01

Even offtopic : waarom begint in godsnaam elke keer die NUON reclame uit zichzelf af te spelen, dat WIL ik NIET.... ben juist bij die boeven weg gegaan vanwege hun asociale gedrag en zal daar nooit meer naar terugkeren!!

binnenbuitenband | 05-04-15 | 13:59

@Veldmaarschalk Sorry | 05-04-15 | 13:04
Neeeeeeeee, 1 verlichte moslim maakt nog geen vrij land!

Flipus | 05-04-15 | 13:58

"Dan rot je maar op" is ook te lezen als gaan deelnemen aan de oorlog in het Midden-Oosten. ( een vorm van ronselen, eventueel)
Oprotten en nooit meer terugkomen, daar gaat het om.
Aboutaleb weet ook wel dat de nederlandse grondwet heel langzaamaan gebogen kan worden. Time is on their side.

bodemloos | 05-04-15 | 13:57

PVDA = NOGO (dus opzouten met deze charlatan)

Machoclown | 05-04-15 | 13:56

Ongezien die tievus voor al die ongekozen regenten! Alsof de woorden van zo'n pvda marokkaan mij een reed interesseren. Als je bij die club hoort bij je net zo gek als een moslim. O, wacht. ..

R. Ketelsteen | 05-04-15 | 13:55

De meeste moslims die ik ken denken er ook zo over.

Mike Oxlong | 05-04-15 | 13:54

Die man kon bij mij jaren geleden al niet stuk, toen hij achter de bar van een homobar stond en zich er zichtbaar vermaakte. Deze week zijn eerste mankement ontdekt; hoe hij nu de ontwikkelingen in de Witte de Withstraat (en daarmee toerisme, economie, Rotterdams kenmerkende handelsgeest) eigenhandig en destructief de nek om draait is echt een geval van jammmer. Maar dit is weer zo'n moment dat je denkt: ik zou die man wel willen zoenen.

R2DTal | 05-04-15 | 13:53

Als Aboe deze taal omzet in een breuk met de PvdA ben ik wel genegen een stem te overwegen. En voor Nederland hoop dat Wilders ietsje meer naar deze taal beweegt.
.
We hebben een gesloten front tegen de vijfde colonne van islamisten en politiek correcten nodig. We zijn ons land en alles wat er goed aan was aan het verliezen.

Parel van het Zuiden | 05-04-15 | 13:52

Moslim=taqqya

telelezer | 05-04-15 | 13:52

Sorry, maar ik vertrouw ze niet. NOOIT.

bolkebeer | 05-04-15 | 13:49

Madrassa's bestaan ook nog steeds in 010, Abou. Was je dit misschien vergeten?

pennestront | 05-04-15 | 13:49

Brrrr... Ik moet er niet aan denken: een sociaal democratische islamitische minister president. Bestaat er iets ergers?
Aristotalloss | 05-04-15 | 13:28

@Aristotaloss. Hij heeft er de capaciteiten voor en is zeker sterker dan Rutte. Jammer dat ... ooops foutje .. hij om MP te worden hoogstwaarschijnlijk bij de verkeerde club zit.

daytripper | 05-04-15 | 13:49

Een sociaal democratische islamitische minister president. Bestaat er iets ergers?

@Aristotalloss | 05-04-15 | 13:28
Ja. De allereerste vrouwelijke premier van Nederland.
www.google.nl/imgres?imgurl=https://ww...
Nee, dan 100.000 keer liever Aboetaleb.

VanBukkem | 05-04-15 | 13:48

Ik wacht nog heel even tot hij heel Rotterdams, geen woorden maar daden gaat doen. Dus als hij de haatpredikers even geen inreis permissie geeft naar Rotterdam. Als hij de eerste keer een anti israel demonstratie uit elkaar laat meppen wegens overschrijden van grenzen.

Dit roepen kan iedereen, maar niet iedereen bevind zich in een positie dat hij ook daad bij woord kan voegen Aboutje. Jij zit wel in zo'n positie, of dit nu terecht en democratisch is of niet. Doe dan eens! Gooi dan eens ALLE hoofddoeken uit het gemeentelijk apparaat! Laat dan eens zien dat indoctrinatie op de Islam schooltjes niet meer mag. APV'tje is zo geschreven toch?

Niet he, dus gewoon weer eens een blaasschaap.

MarcS | 05-04-15 | 13:46

Leuke praatjes die echter lijnrecht staan op wat hij een paar jaar geleden verkondigde waarvoor desondanks dan toch maar hulde. Het zet alleen geen zoden aan de dijk want roepende in de woestijn in allochtonen kringen.

drs. P | 05-04-15 | 13:44

Zit Aboutaleb wel bij de goede partij, vraag ik mij dan af. Of is dit een les in/vorm van Taqiyya?

mynameistrouble2 | 05-04-15 | 13:44

Ik denk dat Aboutaleb een meer dan uitstekend gevoel heeft voor wat leeft in de samenleving en dat excellent kan verwoorden binnen de grenzen van wat goed is voor z'n carriére oftewel een expert in het sparen van de kool en de geit.
Zou het pas echt meer dan politici-teut gaan vinden als hij concrete maatregelen durfde benoemen in plaats van een ergens vrijblijvende oproep tot emigratie als je je niet aan de regels van de rechtstaat kunt houden .

daytripper | 05-04-15 | 13:42

Maar in de kleine lettertjes staat dan weer dat al deze uitspraken niet gelden voor moslims.

Megalomaniak | 05-04-15 | 13:41

Abou is best OK. Maar helaas heb ik zelf een paar keer teveel meegemaakt dat het ´eens een moslim, altijd een moslim´ geen fabeltje is.
Moslims kiezen, wanneer ze ooit tot zo´n ultieme keuze worden gedwongen, altijd voor hun moslimbroeders.
Vergelijk het met wolven: je kunt ze uitstekend domesticeren, maar je kan ze, hoe lievvv dan ook, nooit met je kleine kinderen alleen laten.
Noem het wantrouwen, rascisme, vooroordeel, allemaal OK. Maar het was, is en blijft de realiteit.
Het voordeel van de twijfel gaat hier ook weer niet op. Net als bij TBS-ers op proefverlof.

pennestront | 05-04-15 | 13:39

Voor de gestaalde kaders onder de reaguurders is het uiteraard nooit voldoende maar ik ben best tevreden met aboelaadklep. Goede burgemeester, vangt zelf ook nog een boef, duidelijke taal richting kalifaat dwepers en het briljante antwoord aan een oude bange man " ik loop zelf ook in zo een jurk, maar alleen thuis" Kijk daar hou ik van .
En dat gelul van Havenarbeider " we hadden het niet voor het kiezen" klopt, ze hebben van Aartsen ook niet gekozen maar gekregen. Ik zeg van der laan en Abou samen in 1 nieuwe partij en er is geen PvdA meer over.

Goatboy2014 | 05-04-15 | 13:33

Ik bedoel : "Zodra je religieuze loyaliteit belangrijker wordt dan de wetten van de rechtsstaat heb je hier een groot probleem"

Is dat nu zo geweldig? Vindt het tamelijk vrijblijvend en niemand zal dat ontkennen.
Iets anders zou het zijn als hij er echte feitelijke consequenties aan vast zou plakken, maar daar brandt ie z'n vingers niet aan.

daytripper | 05-04-15 | 13:33

In hun rol als burgemeester worden velen minder PvdA/links dan in een andere rol. Als burgemeester word je namelijk veel meer geconfronteerd met de problemen/uitwassen van de maatschappij dan wanneer je in je ivoren torentje zit als Kamerlid. Dat zie je ook bij onze Eberhard. Ik zou nooit op de PvdA stemmen, maar wel op deze man als burgemeester (als dat zou kunnen). Hetzelfde geldt voor Ahmed.

Weerduivel | 05-04-15 | 13:33

De PvdA probeert zijn eigen waanbeelden toch ook op te leggen aan alle burgerts?

Binnenbaan | 05-04-15 | 13:32

Prachtig! Nu moet Aboutaleb het ook nog even toepassen op het neoliberalisme.
Want dat is een religie die ook iedereen opgelegd wordt.
Maar dat mag wel uiteraard...

Rest In Privacy | 05-04-15 | 13:32

@Aristotalloss | 05-04-15 | 13:28
Daar had zo n pvda leip het een paar weken geleden over, de horror, onvoorstelbaar.

Uw Verzekeringsadvis | 05-04-15 | 13:32

Soort van Orbi et urbi vanuit Rotjeknor?

Bhagwan Sri Rajneesh | 05-04-15 | 13:30

Een voorbeeld burgemeester maar dan in een Marokkaanse stad .Dubbel paspoort fout en blijft onbetrouwbaar.

blauwe zander | 05-04-15 | 13:29

De combi van de woorden 'religieuze' en 'waarheid' is trouwens het begin van het hele probleem.

Dibe | 05-04-15 | 13:28

Opportunist en huichelaar.
Hij zegt alles wat nodig is om zijn race naar de top mogelijk te maken en te vergemakkelijken. Zelfs het Minister President-schap lijkt nu in zicht te komen na zijn 'fantastische uitspraken'.
Brrrr... Ik moet er niet aan denken: een sociaal democratische islamitische minister president. Bestaat er iets ergers?

Aristotalloss | 05-04-15 | 13:28

Ok ... mooi gezegd, maar als je dit nu regel voor regel nog es overleest, is het dan qua inhoud zoveel verschillend van wat die kwast Pechtold zal zeggen ??

daytripper | 05-04-15 | 13:27

Interessant, zelfs Pim Fortuyn is ooit als bewonderaar van Den Uyl bij de PvdA begonnen.
Mijn hoop is gericht op verstandige mensen die door gebruik van hun zintuigen en eigen waarnemingen op een goed moment de juiste conclusies beginnen te trekken.
Zodra de PvdA meneer royeert wegens denken buiten het Gebaande Lichtende Pad, dan zal ik erover denken op hem te gaan stemmen.

Mits hij zich aansluit bij een partij die ook niet zo'n Lichtend en vooral politiek correct Pad heeft.

Jan Passant mk2 | 05-04-15 | 13:27

De heer Aboutaleb kent slechts één loyaliteit: die aan zijn eigen politieke carriére.

bisbisbis | 05-04-15 | 13:24

@Havenwerker | 05-04-15 | 13:15
Mooi stukje realiteitszin !

Uw Verzekeringsadvis | 05-04-15 | 13:23

-weggejorist en opgerot-

bashada | 05-04-15 | 13:21

Geenstijl heeft blijkbaar niet door dat dit allemaal leuke woorden zijn van Aboutaleb, maar dat hij ondertussen lid is van de PvdA. Oftewel hij steunt een partij die totaal het tegenovergestelde wil van wat Aboutaleb hier zegt. En ja, door Aboutalebs steun en lidmaatschap maakt hij o.a. het beleid van de PvdA mogelijk. Of hij stapt nu direct uit deze partij en wordt lid van een partij die wel iets meer de grote woorden die hij nu doet probeert waar te maken. Of Aboutaleb blijft lekker bij de PvdA zitten, maar houdt op met dit soort geneuzel terwijl zijn eigen partij precies het tegenovergestelde doet van wat Aboutaleb zegt...

freelux | 05-04-15 | 13:20

Hij heeft gewoon één van de duizenden comments op GeenStijl of Powned.tv of dagelijksestandaard.nl geknipt en geplakt, en nu is hij opeens de held van heel Nederland/
Lekker opzouten met deze Marokkaanse opportunist.

King of the Oneliner | 05-04-15 | 13:19

Ondanks zijn partijkeuze, kan ik toch wel sympathie opbrengen voor deze Marokkaan.
Ik zou hem dan ook willen voordragen als voorzitter van de anti-criminele-Marokkanen-bestrijding.
In die hoedanigheid heeft hij tot zijn dood werk voldoende.

Ommezwaai | 05-04-15 | 13:16

@rn1970 13:11: Meh. Witte de With was voor deze gentrificatie toch een stuk leuker. Dubieuze kroegen afstruinen en dan happen bij Hung Kee onder TL-verlichting aan formica tafeltjes.

Muxje | 05-04-15 | 13:15

Het is toch een raar fenomeen. Aboutaleb is wat je noemt een echte Nederlander, ook al heeft hij een marokkaanse achtergrond. Terwijl Samson een geboren nederlander zich meer gedraagt als een Marokkaan die zoveel mogelijk moskeeën wil bouwen en de terroristen wil sponsoren

Stargate | 05-04-15 | 13:15

Lachen als Aboutaleb de lijsttrekker van de PVV zou worden.
Hij heeft de juiste ideeën voor die positie.

Janee ??? | 05-04-15 | 13:14

Zolang ie bij de PvdA zit heb ik mijn twijfels.

Kees Pietersen | 05-04-15 | 13:14

Precies. Een Rechts staat.

Geen links staat.

Willianus Wortelus | 05-04-15 | 13:14

Aboutaleb zou in Syrie of Irak geen maand overleven. En dat is een groot compliment.

raskol | 05-04-15 | 13:13

Kan allemaal wel zo zijn, blijf er mooeite mee hebben dat deze man Burgemeester is.

Uw Verzekeringsadvis | 05-04-15 | 13:13

Religieus neuzelen doe je maar thuis
zodra je buiten op straat komt geldt de wet
en de westerse democratie.
ben je het daar niet mee eens dan duvel je maar op
naar het kalifaat

Berthe | 05-04-15 | 13:13

Rot toch op met rasopportunist 'Fortuyn is een enge man' Aboutaleb.

Hank Chinaski | 05-04-15 | 13:12

Probeer dat de rest van de moslims maar eens wijs te maken Achmed. Success ermee (en sterkte).

WillemRuis | 05-04-15 | 13:12

Houd toch eens op met dat Blendle!

i-Wonder | 05-04-15 | 13:12

Het is een politicus, dus te wantrouwen.
Bovendien is het ook nog eens een PvdA-er, dus niet serieus te nemen.

jemagookniksmeer | 05-04-15 | 13:12

Als Geert het zegt wordt hij weer voor gek verklaard.
Maar wel goed natuurlijk van Aboutaleb.

Janee ??? | 05-04-15 | 13:12

@Feynman 13:06: Alleen dat al zou een goede reden zijn om politici standaard een mediaverbod op te leggen.

Muxje | 05-04-15 | 13:11

Goeie man, foute partij.
Als ik Ahmed was dan begon ik lekker voor mezelf. Richtte ik mijn eigen partij op.
Ik denk dat Ahmed in zijn eentje meer stemmen trekt dan al die andere PvdA-ers bij mekaar.

VanBukkem | 05-04-15 | 13:11

Hij verdient het voordeel van de twijfel, of is een uitmuntend taqiyyaïst.
Hoe dan ook, de islamisering woekert voort, veilig onder de hoede van de Linkse Kerk, inclusief D66+VVD.

Fijnstoffer | 05-04-15 | 13:11

Ach jee. Geenstijl gaat weer lopen dwepen met die Aboutaleb, terwijl hij slechts hetzelfde zegt wat iedereen met een beetje gezond verstand (lees: rechtse politici als Fortuyn en Wilders) al jaren zeggen. Zij mogen/mochten dit echter niet zeggen, maar nu Aboutaleb het zegt is het ineens hosanna in de mediaars. Van Geenstijl had ik toch een wat kritischere houding verwacht. Helaas...

freelux | 05-04-15 | 13:11

(zie bijvoorbeeld ook van der laan in 020)

sennholz | 05-04-15 | 13:10

@Veldmaarschalk Sorry 13:04: Neeeeeeeee..... En wat dat betreft is het prima dat hij burgemeester is en niet iets politieks in de partij doet. Daar zou hij met dergelijke uitspraken wellicht niet wegkomen. Bovendien is het na een paar valse starten geen slechte burgemeester gebleken.

Mocht hij nog eens van partij switchen of op eigen houtje wat gaan doen, dan kan er wellicht een voorkeursstem uitrollen, maar een stem op de PvdA is anathema.

Muxje | 05-04-15 | 13:09

Huismoslim, precies, achter de voordeur hoort het geloof en het niet opleggen aan anderen.. begint dus al bij je kinderen...
Dat wordt vaak graag vergeten.
Persoonlijk vind ik het zelfs kindermishandeling.
Niets geen religieuze scholen meer, en geen ronselpraktijken bij speciaal daarvoor gecreëerde kinderbrainwashclubjes.
Als je daar niet aan wilt, blijft het probleem bestaan en het zal in geval van de Islam alleen maar groter en groter worden.

Dibe | 05-04-15 | 13:09

pvda zit niet in het rotterdamse college van b&w, dan ga je dus opeens zinnige dingen zeggen als burgemeester.

sennholz | 05-04-15 | 13:09

Zal binnenkort wel uit de pvda getieft worden om een onbenulligheid, daar zijn ze immers kampioen in....... dingen verprutsen.

Onze man in Mockba | 05-04-15 | 13:08

@Veldmaarschalk Sorry | 05-04-15 | 13:04

Uw opmerking zegt meer dan duizend woorden over de toestand van dit land...

Desmoulins | 05-04-15 | 13:07

''Aboutaleb deugt als mens, als politicus, als burgemeester, als westerling en als maatschappelijk baken.''

Talk is cheap. Volgens mij blijft het een PvdA'er en raadgever van de Marokkaanse koning. Ook is hij achter de schermen net zo druk bezig, met zijn broeder Marcouch van het duo: good cop & bad cop, om islamkritiek gelijk te stellen aan racisme.

Desmoulins | 05-04-15 | 13:06

Luister niet naar politici, maar kijk naar hun handelen.

Feynman | 05-04-15 | 13:06

Wat een ware woorden... misschien toch maar es PvdA stemmen volgende keer.

Veldmaarschalk Sorry | 05-04-15 | 13:04

Wauw, wat een woordkeuze..... hoeveel je zijn achtergrond en eerdere uitspraken ook in twijfel neemt, dit is toch heerlijk verfrissend om van een Marokkaanse man te horen?

speedyy | 05-04-15 | 13:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland