
Geen grap en we told you so. In Het Reservaat aka De Grachtengordel hebben ze de mond vol van een betere wereld en zin in de toekomst. Maar de money putten waar de mouth is, gaat mooi niet op. Terwijl regionaal Nederland zucht en steunt door de massa-immigratie van Syrische gezinsverzamelaars en Eritreese dienstweigeraars geven ze in Amsterdam geen ene fuck om vluchtelingen. 020 heeft verreweg
DE GROOTSTE ACHTERSTAND als het gaat om de opvang van asielzoekers. Jups. Flikker maar lekker op naar de provincie met je portiekluchtjes. Niet in mijn grachtengordeltuin met je qat-hoofd. Aan mijn bakfiets geen polonaise. Kortom; ze komen er niet langs. GeenStijl berekende al eerder dat (volgens COA-verdeelsleutels) Amsterdam
2,3 miljoen asielzoekers moet opvangen, en dat daarvoor ruimte zat is, want de helft van de stad staat leeg, en die PvdA-ers in die grachtenpanden kunnen best
3 etages missen voor Mensen in Nood. Maar die vlieger gaat dus niet op. IAmsterdam = Eigen Volk Eerst.
Figuur 1. Leegstaande kantoren en grote bedrijfspanden in de Amsterdamse binnenstad. Bron: Gemeente Amsterdam
Reaguursels
Inloggen@eigenbaas: 100% mee eens. Ze moeten verplicht zelf zien en meemaken wat ze een ander aan willen doen en al hebben gedaan. Socialer kunnen we het niet maken.
-weggejorist-
In Heerlen wilden ze zelfs sociale huurwoningen gaan afbreken en in noord-oost Groningen staan hele dorpen leeg. Als asielzoekers daar gaan wonen leggen ze geen beslag op de nu al krappe woningvoorraad in de randstad.
Osdorpertje | 01-04-15 | 15:20
Nou ga je te ver! Je houdt die hand ophoudende pre-historische achterlijke ons-hatende inteeltzooi maar mooi daar waar men beslist dat ze mogen blijven maar laat Groningen hier buiten! Eerst alle rijkdom weg jatten en dan ook nog alle achterlijke ellende in onze mooie provincie dumpen? Dank je de koekoek! Koekwous.
Wat een treurnis, onze redactie doet nu aan krakers-argumentasie. Krakers willen ook altijd asielzoekers in het centrum van Iamsterdam opvangen, zie de vluchtgarage en de vluchtkerk. Geenstijl en de krakers: twee handen op 1 buik
Nou, laat die k@t-PVDA stemmers maar eens zien hoe sociaal ze zelf werkelijk zijn. Eerst het hele land verrotten en verkankeren maar er zelf niets van willen zien en horen; dat gaat niet gebeuren. Lekker meebetalen als vervuilers. In de grachtenpanden van Youp, Paul de Leeuw, Witteman, van Nieuwkerk, Jan Mulder, Herman van Veen, Freek de Jonge en mer van dat soort tuig moet plaats genoeg zijn. Laat je hart spreken jongens. Laat zien hoe sociaal jullie werkelijk zijn PVDAers.
GEEN STIJL geeft wasmachines weg !
Asielzoekers krijgen opvang op duurste stukje grond van Nederland. GEEN STIJL vind dat Asielzoekers recht hebben op de Grote Nationale Musea op loopafstand en een stukje Wereld-Erfgoed in de vorm van een 17e eeuwse grachtengordel. Anders zielig !
Amsterdam tjezus. Je zal er maar wonen.
Als iets vol is kan je inderdaad moeilijk zeggen dat iets niet vol is... tja
ook wel raar dat mensen zomaar een huis kunnen 'krijgen'... doe mij er ook één!
Laten we de sociale huurwoning in de randstad toewijzen op basis van wachttijd. Iemand die 10 jaar staat ingeschreven heeft meer rechten opgebouwd dan iemand die 3 maanden staat ingeschreven. En als je geen band hebt met een bepaalde regio door werk of familie is het ook niet erg om in een krimpgebied te gaan wonen. In Heerlen wilden ze zelfs sociale huurwoningen gaan afbreken en in noord-oost Groningen staan hele dorpen leeg. Als asielzoekers daar gaan wonen leggen ze geen beslag op de nu al krappe woningvoorraad in de randstad.
En even op de kaart gekeken en toch al aardig wat fouten ontdekt. Het oude postsorteercentrum naast het centraal station heeft al een andere functie gekregen, het leegstaande winkelpand aan het Rokin wordt een Primark, het leegstaande kantoor van de sociale dienst in Oud West is inmiddels een supermarkt, het leegstaande paleis van justitie wordt een bedrijvengebouw, de failliete Felix Meritis wordt gerenoveerd en krijgt een culturele bestemming, in het kantoor van de ABN AMRO aan de Bloemenmarkt kan prima een ander bedrijf kantoor houden.
Alleen een totale idioot van het niveau Maarten van Poelgeest zou op het idee komen om het duurste onroerend goed van de stad op te offeren aan asielzoekers die voor de rest van hun leven afhankelijk zullen blijven van een uitkering. Dat kan ook in een buitenwijk, of nog beter, buiten de randstad.
Amsterdam is, als het om asielzoekers gaat, allang kapot. En die z.g. echte Amsterdammers die naar Prumerend, Almere en Lelystad waren vertrokken zijn stadverraders die op zaterdagavond hier de echte Amsterdammer komen uithangen met hun tokkiegedrag..
Errr, compleet Amsterdam Oost bestaat uit economische vluchtelingen...
waarom moeten asielzoekers op de duurste grond van nederland gehuisvest worden? zijn er geen krimpgemeentes meer?
Fuck die hele politiek. Onze leiders en/of volksvertegenwoordiger heten Sybrand, Alexander, Jozias, Lodewijk... allemaal overduidelijk rijkeluiszoontjes die al generaties lang TOTAAL geen kaas hebben gegeten van armoede en criminaliteit. En uitgerekend ZIJ gaan over beslissingen over deze nieuwe Nederlanders die een TOTAAL andere achtergrond hebben. Gedoemd om onjuist te oordelen dus, want ze oordelen vanuit zichzelf, vanuit hun eigen achtergrond, en 'dus valt het allemaal wel mee', want zij ondervinden er zelf geen last van, hebben totaal geen realistisch beeld van wat er werkelijk op straat leeft onder de 'normale mensen', want daar komen zij nooit.
rechtbank | 01-04-15 | 09:55
En zeg nou eerlijk die asielzoekers met een miele wasmachine kun je dus tot de rijkere rekenen dus passen perfect bij de grachtengordel. De gewone nederlander moet het doen met een indisit wasmachine.
Pi Mol | 01-04-15 | 09:42
Mischien een idee om er dan een unieke opvangplaats voor asielzoekers van te maken. Weten de hoge heren en de rijken ook eens wat het is. Zij maken de regels en wij zitten er zoals gewoonlijk mee opgescheept. Nu zeg ik niveleren is een feest. Kom op participeren met de samenleving. En zo uniek is die grachtengordel niet. Amsterdam je zou er niet dood meer willen gevonden worden.
Iets met "glas, plas en was"
BlowingBubbles | 01-04-15 | 12:56
Ben het met je eens dat het onbegrijpelijk is dat mensen op CDA stemmen. Zijn de periode Balkenende weer vergeten zeker.
@kloet
Zo is het!
Er moet een einde aan komen.
Anders zijn wij straks de arme drommels die asiel moeten gaan zoeken.
Op deze manier wordt Nederland dezelfde pleuriszooi als waar al die leiers vandaan komen.
Laten we beginnen met Voordewind van de Christenunie te verplichten er een paar op te nemen. Hij is degene die hysterisch alles afbrandt wat te maken heeft met "minder", hij kan nu laten zien hoe de christenmens echt werkt!
@Kloet
Ja en dan zeggen ze dat ze gediscrimineerd worden en dat de blankman evil is.
.
Je kunt deze mensen niet bepaald meer respecteren op deze manier. Ken genoeg niet-Nederlanders die gewoon hard werken en niet eisen, maar geven.
De verhoudingen tussen de hardwerkende en de eisende is denk ik 25%-75%.
Vol.
Koninging Juliana zei dat al in haar troonrede van 1950. En heeft later nog eens herhaald.
Nederland is vol.
Anno 2015 heeft NL 17 miljoen inwoners, vluchtelingen/immigranten komen met duizenden per jaar binnen, en wie zegt 'vol=vol' is een racist.
Nou. Dan was Koningin Juliana zeker ook racist.
Ik vind van niet.
Juliana heeft nog steeds gelijk.
Nederland is vol.
Elke goudzoeker die dit land binnenkomt kan direkt gaan teren op de kosten van die domme blanke werkende nederlanders. Elke zogenaamde acielzoeker zal zich met zijn hele familie voor de rest van hun leven in luxe kunnen wentelen en die domme blanke slaven kunnen uitlachen en beroven en bestelen. Elke week zien we ze terug bij opsporing verzocht omdat ze nog niet rijk genoeg zijn. Meer meer meert tot het land opgeteerd is en dan op naar het volgende land om het leeg te roven.
DaG | 01-04-15 | 10:50
Nee, nee mijn waarde, nee. Ieder zijn deel. Zolang provincialen op links en Christelijk blijven stemmen ook de gevolgen er zelf van nemen. Niet alleen de subsidies en uitkeringen.
Ik hoop toch echt dat dit een gemene 1 April grap is. Het is nl. niet logisch om Amsterdam er mee op te schepen terwijl Amsterdam niet meer te betalen is voor de minima en minder draagkrachtigen om te wonen. Een beetje soc. woning ( als die er is) begint nu al bij 650 euro zonder service. En dan zouden vluchtelingen zomaar voor niks in die mooie stad mogen wonen? Kom nou ! als je het dan over discriminatie hebt is dat het. Rand gemeenten genoeg waar nog goede huizen staan tegen een lage huur huur, Amsterdam heeft al genoeg problemen met zijn huidige inwoners.
Ach ja Amsterdam, 'Hip(ocrisy) and Happening'.. Misselijkmakende navelstaarders die slechts hun idylle van 'Hipster-Utopia' weten te handhaven middels oogkleppen waar een Belgisch Trekpaard de hik van krijgt. Misschien dat het budget van ontwikkelingssamenwerking voor deze noodlijdende regio kan worden aangewend.
En in de Jordaan wonen amper Marokkanen. Merkwaardig, niet?
chicago river | 01-04-15 | 12:22
Als je de volgende keer weer in het Zuiden bent, moet je maar eens opletten dat je in Maastricht enorme gradaties hebt. Je hebt aan de ene kant volk dat zo uit de caravan lijkt te zijn gestapt en aan de andere kant volk dat zo uit een mode magazine stapt. Dat nivelleert in Heerlen wel wat meer. Heerlen is van het drugsprobleem af, maar is meer verpauperd wat betreft volk dat er rondloopt. Desondanks gaat het de goede kant op gelukkig.
DaG | 01-04-15 | 11:55
Niets tegen in te brengen. In Mestreech loopt men er ook veel beter gekleed bij dan in Heerlen, valt direct op, als je er op let (ben verre van modekenner). Heb uit eerste hand de mijnverhalen uit Heerlen (familie), allemaal geen pretje. Maar het wordt tijd die periode voor eens en voor altijd af te sluiten. Laat die kanarie maar vrij.
Ho wacht eens even? Sinds wanneer krijgen asielzoekers HUIZEN? horen ze niet in opvang centra's en daarna weer uitgeprocedeerd te worden? *kots*
.
De echte asielzoekers zijn maar 5-10% van al deze zielige mensen. Deze groep wil ik echt helpen. De rest? ga aub zo snel mogelijk weer weg uit Nederland. Jullie horen hier niet thuis! Er zijn genoeg Onderzoeken om dit te tonen! Kijk maar eens naar Zweden... (triest)
Dit is gewoon een demografische aanval, georchestreerd door de elite! Niks niet zielig en wai oorlog, joellie raik an wai gratish guld. Wai ook gratush OV!
Zij geven deze *Profiteurs* huizen? Ik begin mij nu behoorlijk een buitenlander te voelen in mijn eigen land :(
.
En wat doen deze gutmenschen nog meer?
Zij laten de ouderen creperen. Ze vernietigen het financiële stelsel en de algemene economie. De jeugd vervuilen ze met de media en indoctrineren ze op scholen. Grotendeels gefabriceerd dankzij onze liberalen...
Over dit soort onderwerpen kan ik helaas geen grappen maken...
O ja nog een vergeten in Wageningen komt binnen kort ook nog wat vrij, de woonstede van Alex Pech(told).
Dacht meer aan een eiland, Rottumerplaat, desnoods de Antillen( dan heel snel onafhankelijk) , mooi veel ruimte, mooi uitzicht wat wil je nog meer.
-weggejorist-
Wel de lusten, niet de lasten.
Rederendum.
Driewerf Hoezee | 01-04-15 | 09:37
.
Die lasten dat snap ik
Maar wat zijn dan de lusten?
Heb nog nooit 1 positief ding aan asielzoekers kunnen ontdekken.
En gelijk heeft Amsterdam...
Het is nu al een poel des verderfs met criminaliteitscijfers die ik hier in het dorp niet voor kan stellen. Laat het lekker en laat die "vluchtelingen" maar eens aan hun toekomst werken, in plaats van zich te richten op hun voortplanting.
chicago river | 01-04-15 | 11:17
Zuid-Limburg meet zich te vaak de slachtofferrol aan helaas. De kansen liggen voor het oprapen in de Euregio, maar vaak laat de politiek het afweten. In plaats van kansen op de lange baan te creëren wordt vooral gekeken naar de eigen positie en de eigen kansen. Te veel lokale politici willen snel naar het noorden in plaats van hun 'heimat' goed achter te laten. dat stoort. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat er ook vanuit Den Haag veel meer in de Euregio geïnvesteerd meot worden. Men hoeft niet bang te zijn voor de concurrentiepositie van de Randstad, men krijgt er een winstgevende regio voor terug. Ik hoop dat de komende jaren de ondernemers de handen in elkaar slaan en grensoverschrijdende projecten opzetten. Het móet kunnen.
Om te begrijpen waarom Hoes in Mestreech zat, moet je weten dat de Limburgers trots zijn op Maastricht,maar dat Maastricht ook voor onze begrippen een vreemde eend in de bijt is. Maastricht is een beetje elite, waar uitstraling, naamsbekendheid en 'chique zijn' heel belangrijk is. De echte Sjeng woont in Maastricbt centrum, niet in de wijken Wyck of Heer dat is al te ver. Alles het echte Maastricht is boers. Ik vermoed dat de achtergrond van Onno heeft meegespeeld bij de uiteindelijke voordracht door de gemeenteraad en benoeming door de commissaris. Immers hoe glamour kun je het hebben met Hoes en Verlinde in je stad? Chapeua! Depla is inmiddels weg trouwens. Heerlen is van oudsher een sociale en linkse gemeente, dat heeft te maken dat er veel oud-mijnwerkers en ook minder bedeelden wonen. dan krijg je al snel linkse partijen en een linkse burgemeester.
Woont Pechtold niet in Wassenaar? Het is overduidelijk dat ze daar veel te weinig asielzoekers hebben. Geldt voor de omgeving van alle politici. Méér asielzoekers daar. Doe maar een enorme groot centrumn in Wassenaar. Reserveer ook een groot deel van het Binnenhof voor asielzoekers.
Lilia2 | 01-04-15 | 11:31
Ik mijd koopgoot als de pest, die geul. Maar smaken verschillen.
Waar vertrek je heen? Blijf je wel in je 010, of ga je grenzen overschrijden.
Chigago river Rotterdam noord is te behappen?
Bergweg en Zwartjanstraat ,Noordmolenstraat is een gruwel.Mis Kralingen en Rotterdam west ook nog op je lijstje.Absoluut mijden als toerist.
Koopgoot vindt ik dan weer gezellig.
Nou ja nog een klein jaartje in mijn buitenwijk aan de rand van Rotterdam Noord.
Is net een klein dorp daar en lekker groen en rustig.
Maar ook hier wordt elk leegstaand huis gevuld met Somaliers of andere asielzoekers.Ze hebben zelfs pas een leegstaand bejaarden tehuis als asielzoekerscentrum ingericht.
Oudjes zijn er door participatie wet gewoon uitgeknikkerd.
Na examen van mijn dochter ben ik weg hier.
Campinggastje | 01-04-15 | 11:11
Vraagstaart heeft gelijk. Geboren en getogen 020´ers zijn massaal uit de stad vertrokken, deels door provincie import, zieligheidsindustrie en simpelweg ergernis omtrent alle binnensteedse ´ontwikkelingen´. Kleine jongetjes worden groot, nietwaar.
Maar zet een toerist in Bos en Lommer, en hoppa, weg, dat Amsterdams ´charmante´.
Wat dacht je van het IJ? Diep genoeg zou ik zo zeggen. Daar kan je nog heel wat asielzoekers in kwijt.
DaG | 01-04-15 | 11:06
En daarbij: met de Haagse Earring is Rowwen Heze de strakste Nederlandse pòp-rockgroep. Ook al is dat Venlo/Horst, Noord Limburg.
Heb nooit de benoeming van die kweelende homo Hoes in Mestreech begrepen. Net als Stef Depla in Heerlen. Wat HEEFT die PvdA kwast met Heerlen te schaften?
-weggejorist-
DaG | 01-04-15 | 11:06
Nee ik begrijp goed wat je bedoelt. Het is een ´wereld´ van verschil. Absoluut. Heb een zwak voor Limburg moet je weten, behalve dat men soms iets teveel mekkert over werkloosheid e.d. Gesloten mijnen-verhaal. Je zit met 1 been praktisch in Duitsland, je hebt een mooie rivier voor de logistiek, driekwart vd bevolking spreekt vloeiend Duits. Als Brabant het kan, moet Limburg het zeker kunnen. En de enige taart die ik lust is rijstevlaai. Hoi he!
Zuid-Holland heeft rechts gekozen
PVV was 2e en schijn rechts VVD 1e geloof Flevoland en Limburg ook rechts. Dus kunnen de gelukszoekers lekker naar de overige provincies die zijn er immers voor.
Maar laten we niet te moeilijk doen... een zichzelf respecterende asielzoekert wil toch niet wonen in het stinkende riool dat amsterdam heet?
chicago river | 01-04-15 | 11:03
Precies, goed vertoeven in het Zuiden. De lente breekt weer aan, dus de terrasjes gaan weer open. Fiets uit de schuur en dan jezelf op vakantie wanen. En dan niet de vakantie naar het Midden-Oosten of Noord-Afrika waar ik aanvankelijk heen refereerde.
DaG | 01-04-15 | 10:50
Gulpdal. Gulpener. Spontaan dorst. Klein Zwitserland. Heel mooi. Lekker laufen.
Hoeveel migranten heeft salonsalafist Rottenberg al in zijn huis opgenomen?. Leuke lakmoestest lijkt me zo.
T platteland loopt leeg en de asielzoekers willen ze juist daar waar geen ruimte is huisvesten, hoogst merkwaardig.
Igor Putkin | 01-04-15 | 10:24
Hier wordt de Chinees door een Chinees bestierd. En de Pizzeria door een Italiaan. Wanneer de rits van mijn winterjas het begeeft breng ik het kledingstuk naar de Turk. En mocht ik de hele dag willen lanterfanten wandel ik gewoon met de knetterstonede Surinamer mee naar de voedselbank. Maar in het ziekenhuis wordt ik meestal geholpen door een Vietnamees en de leraren van school zijn over het algemeen Hollanders.
Hoe worden deze woningen toegewezen? Ik heb begrepen dat asielzoekers zelf kunnen kiezen waar ze willen wonen. Als dat is in gemeenten met een woningtekort is het logisch dat het lang duurt. Of is dat soms ook een grondrecht van vluchtelingen om per se in Amsterdam of Den Haag te mogen wonen?
Paleis op de Dam staat leeg! Oranje familie vindt het vastgoed als gristenmensch;)
Ook Arnon Grunberg heeft ruimte en geld genoeg!
Meer!Meer!Meer!
OT Bankeed is 1 april grap?
BlowingBubbles | 01-04-15 | 10:38
Nee hoor, laat ze maar lekker de voorkeur geven aan de grote kansrijke Randstad. dan blijft het hier mooi rustig en kan ik met mijn fiets of auto door het Heuvelland toeren, zonder bang te zijn dat Achmed vandaag te veel ISIS Liedjes heeft geluisterd. Het is toch niet voor niks dat de randstad hier elke zomer met de caravan bivakkeert?
Bukkes | 01-04-15 | 10:40
Ghehe.
Maar Borculo. Ligt dat nou in de Achterhoek, en is dat nou Tukkerland, of Overijssel, of is het Twente. Twente is geen provincie toch, ik haal alles daar door elkaar altijd. Er is wel zoiets is als FC Twente.
Wacht. Er schiet me iets te binnen. Was daar de Zwarte Cross niet? *tractor aantrapt*
Eigen salonsocialisten eerst!
Ik stel voor om ze bij alle politiek correcte politici in huis en tuin te plaatsen. Dat zijn ze dus allemaal behalve de PVV en VNL.
Ik heb mijn Tomtom zo ingesteld dat Rotterdam, Amsterdam, Den Haag, eigenlijk de hele randstad niet meer bestaat. Het enige plaat die er nog in staat is Borculo. Ik kan het iedereen aanraden.
vraagstaart | 01-04-15 | 09:40
Wat meer immigranten in Amsterdam vanuit de Zuidelijke Nederlanden - zoals ooit Vondel en Rembrandt - zou het gemiddelde IQ in Amsterdam nog wat kunnen opvrolijken.
DaG | 01-04-15 | 09:52
Precies, de Randstad en dus ook Amsterdam hebben meer dan hun faire deel al gehad. Laat die Linksen en Christelijken uit de provincies nu maar eens op dagelijkse basis gaan ervaren hoe het is als je straat, wijk, stad en provincie omgetoverd worden tot een multiculturele heilstaat.
necrosis | 01-04-15 | 10:25
Nogmaals, wie ben jij om de huisregels te handhaven?
Lees zelf overigens maar eens onder herhalio.
Laten we eens kijken welke draai JOOP hieraan gaat geven...
@Igor Putkin | 01-04-15 | 10:19
Lees eens onder het kopje 'dombo's', en scroll dan even verder naar 'zwitsalletjes':
www.geenstijl.nl/paginas/huisregels.ph...
Het zou het beste zijn als de binnenstad van Amsterdam in 1 klap weggevaagd zou worden. Wat een verademing zou dat zijn. Kunnen we daar alle asielzoekers neerplempen en hoeven we 90% van al die koppen die je dagelijks op de televisie ziet niet meer te aanschouwen... Win/Win.
Zo rollen wij!
necrosis | 01-04-15 | 10:20
Zo hebben wij hier bij ons in het dorp een installateur uit Irak en een tandarts uit Afghanistan en een schoolmeester uit China.Wel héél toevallig dat de enigen die iets kunnen nu juist in ons dorp terechtkomen. En kijk inderdaad eens rond in grote streekziekenhuizen, je zult versteld staan.
De wereld is groter dan GS, en zeker dan jouw rukbunker.
@van stampij | 01-04-15 | 09:56
En lassers, en verpleegkundigen, en.....
*van stoel pleurt van het lachen*
Het is toch ongelovelijk, die aantallen gelukszoekers die allemaal een gratis huis, een wasmachine en uitkering krijgen, wat zouden we hier toch enorm kunnen bezuinigen. Ik walg er steeds weer van, hoe het volk hier zichzelf kapot maakt. Europese politici, Nederlandse politici, het stemmende veevolk, zoveel doen er mee! Gaan die ogen nou nooit eens open? Haal je kop eens uit het zand man, en stop met deze ellende! Hypocriete linkse idioten die mensen die kritiek hebben op het asielbeleid voor rascist uitmaken, maar ondertussen wegkijken totdat het in hun eigen omgeving wel erg dichtbij komt, dan ineens......
Niet echt verrassend, fatsoen moet je doen maar niet zelf. De comfortabele iddyle van hooglinks zou per definitie als eerste op de lijst van adressen moeten staan, pvda groenlinks of D66 stemmen, open sollicitatie.
DaG | 01-04-15 | 09:52
Hangt van de lijn af, en ik ken zat Rotterdammers met een kleurtje met een fijn Rotterdams accent. En daarbij, zuid-Limburg: Heerlen, Kerkrade, roomblank? Nog los van de criminalitiet. Dach et neeht jong.
Maar in grote lijnen wel met je eens. Je kunt in Rotterdam het best richting de havens gaan en water staren. Afgetrapt restaurant in en hap eten. Vermijd koopgoot centrum, Zuid, Charlois, Pendrecht en aanverwante zielloze treurnis. Noord is te behappen maar valt weinig te beleven. In de herhaling, en aansluitend op je plemp: 50% van de Rotterdammers betaalt voor de andere 50%. Behoeft weinig inlevingsvermogen om op dit beeld een plaatje te plakken.
Het zijn geen asielzoekers maar allemaal 5e colonne strijders ,verwend en verzorgd door ons totdat zij worden opgeroepen om toe te slaan.
necrosis | 01-04-15 | 10:06
Wie ben jij dan wel om te bepalen wie hier wel of niet en wat mag posten?
@Bakito | 01-04-15 | 09:38
Hey bokito, mooie wereldverbeteraar. Hoeveel vluchtelingen heb jij al opgevangen>?
Janee ??? | 01-04-15 | 09:58 |
nee, want als je dan toch op het compund gaat wonen kan je dat beter doen in een land met een overeenkomstig belastingstelsel en ondernemersklimaat.
Alle Nederlanders moeten een huis kopen... Dat wil de regering graag...
Ondertussen hebben ze het voor veel mensen wel onmogelijk gemaakt om nog een degelijke hypotheek te kunnen krijgen.
Wil je toch huren (of kan je niet anders) dan zit er niks anders op dan achteraan sluiten, zielige gelukzoe... eeeh... asielzoekers hebben voorrang...
Even 10 jaar geduld hebben, dan ben je misschien wel aan de beurt.
Waar blijft @duitse herder met zijn emigratiecijfers?
@Janee ??? | 01-04-15 | 09:58
Het is niet wat we willen, maar het is wel waar we naartoe gaan.
--sql error-- | 01-04-15 | 09:39
In de Hofstad ongeveer 400.000 m2 kantoorruimte leeg. Vooral totaal onverkoopbare en onverhuurbare betonnen kolossen die reeds in bezit zijn van de rijksoverheid. Hier de folder: www.rvob.nl/domeinenoz_sites/objects/6...
Maar waar ik al een column aan geweid heb, asielopvang in de grote steden kost kiezers, dus liever zonder de noodzakelijke voorzieningen en zonder toegang tot oud vluchtelingen die wel hun draai hebben gevonden in de grote steden. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/11/...
Ja, in Amsterdam wonen echt alleen maar Amsterdammers. Hahahahaha.
Nogal een flutartikel. Het heeft er niets mee te maken dat de 'grachtengordel' geen zin heeft in azielzoekers (ook al kan dat best zo zijn). In Amsterdam is simpelweg veel meer vraag naar sociale huurwoningen dan in andere steden zoals ook wel blijkt uit de wachttijden.
Staat in Marokko nog veel leeg.
Tekenend: ´Er zijn nu 13 duizend vluchtelingen met een verblijfsvergunning die op een huis wachten.´
Er zijn honderdduizenden (randstad) Nederlanders die inmiddels 7 jaar op de ´lijst´ staan voor de meest simpele woning.
Weet je wat ook kan? Het is lente.
Zet op: tent, tarp, spanbanden plastic doek.
Rol uit: slaapzak. Matje, dennetakjes en gras in plastic.
Trek aan: extra trui (Niet in bezit? Bel aan bij Spekman)
Zet aan: Niks. Verzamel dode takken. Zorg voor een slijpsteen(voor de geest)
Doe: Kruip onder de wol. Slaap. Ontwaak.
Doe: En maak dat je opsodemietert. Bouw je eigen land op.
Kom op, gewoon een paar van de containerwoningen in het midden van de straat - maar wel zo dat Sterre-Jonas en Amelia-Josephina nog wel met hun bakfiets langs kunnen als ze bij de Marqt boodschappen gaan doen.
@henk vintage | 01-04-15 | 10:00
Was het maar zo makkelijk. Het zou echter wel voor verlichting zorgen voor starters en huurwoningzoekenden. Bovendien: het wordt toch zomer.
@Josefien Slurfenbad | 01-04-15 | 09:53
Je eerste comment en helemaal zelf bedacht?
Ga eens asiel zoeken bij Fok....
Het is ook gewoon niet eerlijk durven zijn. A, maar vervolgens geen B zeggen. Terwijl het eerlijke alternatief is: 'het volk' wil geen B, zeg dan ook geen A.
@rtxpow | 01-04-15 | 09:37
het is links lullen rechts vullen dacht ik
Duidelijk groen Slinks ... en pvda, cda en vvd al helemaal. Maar wat moeten vluchtelingen in het centrum eigenlijk?
Stop er maar eerst eens die lui in die hier geboren zijn. Wachttijden van 25+ jaar.
Dit is dus de oorzaak van de megalomane huurprijzen in 020. Iedereen weet dat er nog miljoenen gratis moeten worden geplaatst, dus waarom zou je dan niet een mega-huurprijs vragen? De gemeente betaald toch wel...
Als je ze allemaal in tentenkampen onderbrengt, dan droogt de toestroom in no-time op.
Het zou toch een goeie grap zijn als al die linksdragende gutmenschen in de hoofdstad door de Amsterdamse socialistische dictatuur zouden worden gedwongen om een asielzoeker op te nemen in het grachtenpand. In your face!
Als de asielzoekers van de stad straks naar het platteland verhuizen kan je dus echt nergens meer tussen de echte hollanders wonen.
Alleen als je stinkend rijk ben en een muur rond de wijk laat zetten.
Ik heb dit ook gezien in het buitenland, muur met bewaking en slagbomen erbij.
Is dit de toekomst die we willen voor dit land?
Tja Ik begrijp nu dat de sociale woningbouw alleen gereserveerd word voor de asielzoekers. Met een uitkering erbij en woninginrichting.
-weggejorist-
Misschien zitten er wel bouwvakkers tussen de asielzoekers.
29.000 x Miele 1000 toeren wasmachine.
25.000 Euro per jaar, per asielzoeker.
Laat ze nou eens concreet uitzoeken hoeveel mensen ze daarvan op een redelijk humane manier in de regio op kunnen vangen.
Die leegstand betreft natuurlijk voornamelijk de kantoorpanden en tja die hebben nou eenmaal geen woonbestemming. Daarnaast is suggereren dat grachtengordeliërs hun privé woonruimte beschikbaar moeten stellen nogal overtrokken. Deze mensen hebben zelf keihard hun hand opgehouden voor wat ze bereikt hebben. Dus eigenlijk is het best logisch dat het rode bolwerk dat onze hoofdstad is geen ruimte kán bieden aan mensen in nood.
/sarcasm off
Het scheelt een hoop integratieproblemen wanneer de asielzoekers in Amsterdam opgehokt worden. In Amsterdam zitten al zoveel buitenlanders, daar voelen ze zich vast thuis (kijk maar eens in Oost).
-weggejorist en opgerot-
Bij de opvang van vluchtelingen zou gekeken moeten worden naar draagvlak in een buurt. Dus op basis van de TK verkiezingen in de buurten. Veel PvdA en GL is meer vluchtelingen opvangen in de buurt.
Het valt me toch altijd op als ik het prachtige en overwegend roomwitte Zuiden verlaat, hoeveel cultuurvverrijkers er eigenlijk rondlopen in Randstad en omgeving. Een dagje de tram in Rotterdam pakken staat gelijk aan een bezoek aan een asielzoekerscentrum. En Nederlands spreken, ho maar. Je waant je bijna op vakantie, ware het niet dat je je spullen goed in de gaten moet houden. Ben toch weer blij als ik in de trein terug zit.
Hoezo, amsterdam is toch al meer dan 50% allochtoon? Het zijn alleen geen recente vluchtelingen, maar van 10, 20 jaar geleden.
Die leegstaande kantoren staan in de boeken en leveren aan afschrijving meer op dan aan verhuur.
De gemeenschap gaat natuurlijk niet de volle mep betalen voor verouderde gebouwen die dan ook nog eens verbouwd moeten worden.
Amsterdam begrijpt het.
Geen ruimte in heel Nederland!
PvdA, D66 en Groenlinksn toch tégen de opvang van asielzoekers in de eigen regio zoals Azmani voorstelde.
Dat bedoelen ze dus met 'eigen' regio.
Vandaag kan de - binnenkort officieel af te schaffen - blanke benedenmodaalarbeider/belastingbetaler, die in de altijdfeeststad 10-13 jaar op een nog enigszins betaalbare woonruimte mag wachten, in de Volksverraderskrant een artikeltje lezen met de titel 'Mohamad wacht al maanden op een woning', en een empathisch snikje doen.
Als een deel van de leegstaande kantoren nou eens als de donder werden omgebouwd tot kleine studiootjes dan kan je al die asielzoekers makkelijk kwijt. Dat je dan een overvolle stad hebt en de uitgaven aan autkieringen dwars door het plafond heen knallen daar kijken we wel even voor weg. Lost ook meteen het probleem op in de sociale huursector. Wachtlijsten van 10 jaar zouden niet moeten kunnen. Maar in the end maakt het eigenlijk toch geen hol meer uit, binnen 10 jaar hebben wij ontwikkelingshulp nodig.
Denk je de hel te ontvluchten, kom je in Amsterdam terecht..
Pritt, u bent keihard.
Alsof dit nieuws is. Links beleid gaat bijna altijd over hoe de _ander_ offers moet brengen.
vraagstaart | 01-04-15 | 09:40
De rest van Nederland kotst op dé Amsterdammers van jou. Ja ook in de omgeving Amsterdam. En die denigrerende taal over de rest van Nederland hou je maar lekker binnen je anita en sjonnie cultuurtje daar in groot Casablanca aan de Amstel.
Hans Spektrui beloofde ooit dat de PVDA ging verhuizen naar Bos en Lommer. Het lijkt mij dus een mooie geste dat er in het PVDA pand op de grachtengordel asielzoekers gevestigd worden.
@Einde van de Domheid | 01-04-15 | 09:40
.
Dan verbouwen ze toch fijn die leegstaande kantoren, ze weten het allemaal toch zo goed, dus met een beetje praktisch denken kom je dan al een heel eind en dan worden andere wel mee werkende gemeenten niet overspoeld met volk dat voor Amsterdam bestemd is....
Lieve vluchtelingen, jullie zijn welkom. Nederland is stinkend rijk, het geld klotst hier tegen de plinten omhoog. En vergeet niet alle oma's en oudooms ook over te laten komen want het is helemaal niet erg als de wachttijd voor een huurwoning voor autochtone Nederlanders van 8 naar 10 jaar gaat.
Die Vlieger...
Lollig en subtiel.
TIP: EU, koop een Grieks eiland!
(Nee 2)
Gebruik er een voor de opvang van asielzoekers.
Gebruik de ander voor een gepensioneerde boomer-paradijs.
@Driewerf Hoezee | 01-04-15 | 09:37
ReFerendum. Hmja.
Bam in your face Amsterdam! Het wordt tijd voor nog meer toeristen, maar dan het soort dat zeker 10 jaar of langer zal blijven. Veel plezier ermee!
Vol is vol namelijk in de provincie.
Ahhhhh maar dat is interessant! Nu krijgen ze ze zelf voor hun kiezen en dan kan het niet. Gewoon doen jongens die mensen moeten ook ergens wonen! Niet net zoals bv in Strijen stiekum een hele lading van die gasten binnenhalen en overal tussen de mooiste huizen geven, op de camping doen. Het is ineens een Tsunami met van die figuren. Van Somalier tot haakneus het is goed toeven in Strijen.
Helemaal mee eens, de Grachtengordel is uniek en dat moet zo blijven.
Niet op het idee gekomen dat de meeste huizen al bewoond zijn? Het is geen krimpgebied!
In Griekenland staat ook nog een aardig pandje het grootste deel van het jaar leeg.
Wat vind jij, WimLex?
Amsterdam zit toch al vol met immigranten? Uit de binnenlanden van Twente, Limbabwe, Brabonië, de Achterlijkhoek... de échte Amsterdammers wonen in Purmerend en Almere.
Zo rolt links (PVDA, GL, SP, D66).... de shit afschuiven naar de provincie, onder het motto.... niet zeuren, we hebben het beste met jullie voor... *braak*
en hoe is de situatie in de betere buurten van DenHaag?
daar is meer ruimte voor een paar mooie containerwoningen.
-weggejorist-
*hypocriet.
Wel de lusten, niet de lasten.
Rederendum.
Links praten, maar rechts gedragen. Maar owee als je je ook rechts uit in het openbaar. Wie is nu hypocrie?
REAGEER OOK