
Arabische Lente in het Gooi! Basisschool Gouden Kraal, parel van het Gooi en natuurlijk een Montessorischool, schrapt het Paasontbijt van het menu en vervangt het voor een Lenteontbijt (donderdag 2 april, 8u30-11u45, toevoegen aan
iCal). Dan kun je denken: "Nou en GeenStijl. Ik geloof ook niet in afgoderij en overige door theïsme vertroebelde toestanden. Prima opgelost dus." Maar er is een klein dingetje met die Gouden Kraal. Het is namelijk een jihadschool, zo leert de gepikeerde mailer van bovenstaande Paaspamflet ons:
"Op deze basisschool treft u iedere middag de lokale IS-strijders uit Huizen op het schoolplein aan, inclusief enkelbandje, om hun IS-welpjes van school te halen. De juf van deze school was er ook als de kippen bij, toen het voorarrest van de ouders werd geschorst, om te roepen: "Zie je wel, er is geen spatje bewijs!!!1!!" (
Niet waar - red.)
Dat het broertje van één van deze lui zich op dat moment al in Raqqa bevond (inmiddels
dood - red.)
en er allerlei contacten met de Hofstadgroep zijn geconstateerd, ach. Maar de Arabische lente komt ook dit jaar weer naar ons toe. Het paasontbijt, al sinds eeuwen een Nederlandse traditie (en ook in 2007 nog gewoon op De Gouden Kraal, leert de grote videobijbel YouTube ons), wordt nu het 'lente-ontbijt'. Zodat 'iedereen' mee kan doen. Uhu. Een nieuw historisch dieptepunt." Inderdaad. Als er één kruistocht toe deed, dan was het wel die van Jezus (vzmh). Die nuttigde op Witte Donderdag - de dag van het
Paas, pardon, Lenteontbijt - zijn eigen Laatste Avondmaal, alvorens de koning der joden met een kruis op de rug naar zijn laatste hangplek gezweept werd #neverforget. Religieuze tradities schrappen van scholen, helemaal prima. Maar niet als tegemoetkoming aan andere, vijandige religieuze tradities. Laat ze dan liever alsnog opkrassen richting het Kalifaat. Mogen ze daar lekker paaseieren
laten rollen gaan zoeken.
Update: In 020-Zuid is het weg-met-onzen nog gewoon ouderwets handwerk:
Reaguursels
InloggenMoslims buigen richting Mekka. Linkse wegkijkers buigen alle kanten op.
goedverstaander | 01-04-15 | 16:59
Linkse wegkijkers buigen naar moslims
Kots. T land uit trappen al dat kut volk dat hun geloof en kutcultuur opdringt ten koste van bestaande tradities en gebruiken. Niet met westerse gebruiken eens? rot dan lekker op naar Marokko
Mijn kind zit op deze school en van Jihadschool heb ik echt nooit iets gemerkt. Dr was welliswaar wat ophef over dat ene gezin (wat overal kan gebeuren), maar voor de rest he-le-maal niets. Iedereen laat zich hier uit de tent lokken door dat giftige stukje text bovenaan al deze reacties. De kinderen hebben allemaal een heel leuk (paas) Lente-ontbijdt gehad en daar heel veel voor gedaan omdat leuk te laten verlopen en het was goed zo. Wat maakt dat nou uit? En eerlijk gezged vind ik het prima dat al die fanatieke relie-reacties hierboven allemaal de plank (anoniem) misslaan. Ga lekker naar de EO als je het Christendom en andere religies zo belangrijk vindt. Jullie zijn geen spat beter dan alles wat je hier staat te beschuldigen. Deze school is erg leuk en erg betrokken met de kinderen en een "Jihad-school" ????..... het slaat echt helemaal nergens op! Fijne Paasdagen allemaal.
Mijn kind zit op deze school en van Jihadschool heb ik echt nooit iets gemerkt. Dr was welliswaar wat ophef over dat ene gezin (wat overal kan gebeuren), maar voor de rest he-le-maal niets. Iedereen laat zich hier uit de tent lokken door dat giftige stukje text bovenaan al deze reacties. De kinderen hebben allemaal een heel leuk (paas) Lente-ontbijdt gehad en daar heel veel voor gedaan omdat leuk te laten verlopen en het was goed zo. Wat maakt dat nou uit? En eerlijk gezged vind ik het prima dat al die fanatieke relie-reacties hierboven allemaal de plank (anoniem) misslaan. Ga lekker naar de EO als je het Christendom en andere religies zo belangrijk vindt. Jullie zijn geen spat beter dan alles wat je hier staat te beschuldigen. Deze school is erg leuk en erg betrokken met de kinderen en een "Jihad-school" ????..... het slaat echt helemaal nergens op! Fijne Paasdagen allemaal.
Suikerfeest vieren we ook niet meer
Op de school van 1 van mijn kinderen werd voorgeschreven wat er in de doos zou moeten zitten: 1 broodje hagelslag en 1 broodje kaas.
Dat zijn dus 2 broodjes overheerlijke beenham geworden voor Aicha.
Zeker 5 andere ouders hebben ook politiek incorrecte broodjes gesmeerd. Leuk, zo'n samenzwering!
Oprodten met die opgelegde halaltroep!
Bah... waarom moet onze eigen cultuur, traditie en geloofsachtergrond toch steeds meer verdwijnen... dat gezeik over wel/geen kerstmis vieren (overigens op het Mondriaan ROC in Den Haag op de afdeling inburgering werd het uiten van de kerstsfeer al zo'n 10 jaar geleden verboden, omdat kerst samen viel met de Ramadan en dit dus mogelijk kwetsend zou overkomen.. barf, kots, kwijl). En de groep leerlingen die wel kerst wilden vieren (o.a. de Antillianen) moesten dit STIEKEM doen in school...
stelletje zeikerds met hun lente-ontbijt. Ben benieuwd hoe daar het kerstfeest wordt gevierd om over Sinterklaas ook maar niet te spreken.
De nationaal socialisten veranderden ook reguliere namen en noemden het bijvoorbeeld het Zonnewendefeest. Nooit weer, nie wieder. Hou toch op, de onbeschaafde barbaren hebben het al weer volop voor het zeggen.
-weggejorist-
Wij hadden in de jaren 70 op mijn katholieke school, catechismus, de pastoor kwam wekelijks een praatje houden, de communie, het vormsel en al die andere idiote tradities, maar een ontbijt op school, nooit, de school is namelijk op de eerste plaats een plek waar je leert lezen en rekenen. Voor al dat gelul erom heen was minder tijd, bovendien waren er in mijn beleving ook veel minder studiedagen voor de leerkrachten.
Oudste zit in groep 8 en heeft nog nooit een paas/lenteontbijt gehad. Carnaval heet steevast verkleedfeest en het kerstdiner heet winterdiner. Maar ja, de krokusvakantie heet tegenwoordig ook voorjaarsvakantie (IN DE WINTER, want februari!!!!). Het is de verpaupering binnen het onderwijs. Misschien tijd dat er wat meer mannen binnen het onderwijs komen om dat softe gedoe weg te jorissen. Man, man, man...
Hoe minder religie hoe beter wat mij betreft. Liefst hernoemen we al onze Nederlandse feestdagen. Lentefeest ipv Pasen ftw! Nederlandse tradities: ja! Nederlandse religieuze tradities: NEEN!!
Smerige landverraders. Om te kotsen.
Smerige landverraders. Om te kotsen.
Och, tradities, Nederland is in de uitverkoop, en als die zeikende grrristenen hierover malen, mogen ze gewoon met de uitverkoop mee. Liever een gemeenschap inclusief een gehoorzaam kalifaat, dan die vrije Westerse mongool, die 100 jaar verder is.
Paasontbijt traditie? Sinds wanneer?
Lentek... uh... Lulkoek. Zat vroeger op een christelijke school, niks paasontbijt.
!!!
Onderwijs- en opvoedkundig wel nuttig, maar daar heb je Pasen niet voor nodig.
!!!
Blijft natuurlijk krankjorum om ineens over Lenteontbijt te gaan praten.
Salu Evocatus
Arabische Lente Ontbijt... ahaaaaaaaaaa
geen paaseieren maar handgranaten zoeken met de kinderen
de-erfen-holland | 01-04-15 | 23:07 Ik zag vanavond een item op de BBC over scientologie. Het is een puur criminele fascistoïde beweging die heel veel schade aanricht aan de samenleving. Maar ja, het noemt zich religie, en in de UK krijg je dan eindeloos het voordeel van de twijfel. De weg-met-ons-brigade kijkt weg, praat goed, negeert, collaboreert en levert in. Destijds de nazies waren massal gestoord destructief. En het hield pas op nadat men er genoeg van had. Maar het kostte wel miljoenen mensenlevens. En nu met de religie van de vrede, die massaal in opkomst is, nu gaan we al dit weer opnieuw beleven. En het zal geen prettig schouwspel geven.
Ze hebben nog wel paasvakantie.... hihihihi
kijk maar op de website
wordt later koppensnelweek of zoiets waarschijnlijk
Een mooi detail in deze is dat het gaat om een Monteressori school. Maria Montessori was lid van de theosofische vereniging en: Theosofie, wijsheidsreligie of esoterische wijsbegeerte (Grieks: "Theos" (θεος) goddelijk, "sophia", wijsheid) is een religieuze filosofie en metafysica die stelt dat alle religies pogingen van een goddelijke macht zijn om de mensheid tot grotere perfectie te brengen. Daarom stelt de theosofie dat elke religie een deel van de waarheid in zich heeft.
Wat dan weer indruist tegen alles wat de booslims zeggen, namelijk dat hun gelijk hebben en dat iedereen die het niet met ze eens is dood moet. Terwijl theosofen als Montesorri als doel hebben: Het vormen van een kern van de algemene broederschap der mensheid, zonder onderscheid van ras, geloof, geslacht, kaste of kleur.
Raar.
Op die school kunnen ouders wel verlof vragen voor het suikerfeest www.degoudenkraal.nl/wp-content/upload... .
Maar een ouder die verlof zou vragen zodat hun kind niet blootgesteld wordt aan deze verkrachting van nederlandse en christelijke tradities ... daar is niks over geregeld.
Was ik een ouder daar dan had lekker toch verlof aangevraagd. En op de dag van het 'lente'feest is m'n kind ineens spontaan misselijk. Situatief ziek, zeg maar.
De kop ingedrukt? Afgehakt!
Als men zo graag de derde wereld oorlog wilt hebben moeten ze juist zo door gaan. Wanneer men zijn of haar identiteit, vrije geest, financiële stabiliteit, cultuur en vaardigheden kwijtraakt zal er iets goed mis gaan.
De tweede oorlog is zo onder meer begonnen. Dat je het *paasontbijt* schrapt zou al eigenlijk de grens moeten zijn.
.
Ik zeg het jullie nu alvast. Men gaat in de nabije toekomst het kerstontbijt en het sinterklaasfeest van school schappen i.v.m. de zogenaamde saamhorigheid. Zij *linkse mensen/elite/politiek* zullen zover doorgaan dat ze willekeurig hun nieuwe dhimmitude situatie zullen accepteren. Zij zullen de nieuwe bruinhemden worden. Zij zullen zich verenigen met de sharia. Zij zullen zich uiteindelijk bekeren om niet meer dhimmitude te hoeven spelen. Dit is al voorspelt. De anti-fascisten zullen de nieuwe fascisten worden.
.
Klinkt best angst angstaanjagend dit, omdat dit zou betekenen dat wij Nederland zullen verliezen aan een *koloniale macht*. Diezelfde macht die nu volledig gesteund wordt door de Pvda, D66, Groenlinks. Werkelijk ongelooflijk...
.
Dat mensen nog steeds stemmen op deze partijen i.v.m. Economische ontwikkelingen moeten zich eerst diep schamen. Daarna mogen zij mij vertellen waarom alleen deze partijen hun *economische* wereldje kan redden. PVV is volgens hun een ramp, want zij komen niet met echte oplossingen. Al hun oplossingen worden per direct weggestemd.
Niet dat de PVV de ultieme partij is, nee, maar er moet nu echt weer een partij als de LPF komen, anders mogen wij Nederland voor het echt vaarwel zeggen.
.
Als u links bent en totaal oneens bent met wat ik hier zeg. Kom maar op.
Kan de GS uitzoeken of de uitkering van het broertje inmiddels is stopgezet, en wellicht met terugwerkende kracht teruggevorderd?
Jan Dribbel | 01-04-15 | 22:13
Zou toch wel aardig zijn als al die dhimmi's op de Dam verzameld zouden zijn.
En dan de politiek-incorrecten lekker gooien met tomaten....
knerf | 01-04-15 | 22:07
Hoeft niet, het is iedere dag al weg-met-ons-dag.
Uh, tijd voor een Weg-met-ons dag misschien?
Wordt het niet tijd om Bevrijdingsdag te vervangen door een Dhimmi-dag?
Vooruit D,66, VVD, Groen Links en PVDA doe er wat aan!
De hufters. Weet iemand nog wat paas- en pinkstervakantie is? Het gaat maar door....
Natuurlijk met halal-vlees waarvoor de dieren op traditionele wijze gemarteld zijn door op te hangen aan de achterpoten en dan langzaam leeg laten bloeden. Misschien kunnen we daar een keer een kinderfilm over maken?
Het is een openbare school geen christelijke school.
# houd op met janken.
Pasen is een christelijke feest
pesach is een joods feest.
Wil je dat dan zet je kinderen dus niet op een openbare school.
@wat een bullshit artikel.
Hier een sentiment waarvan ik hoop dat daar meer draagvlak voor komt. In een wereld van collaboreren ligt dit meer in de sfeer van verzet plegen. www.faithfreedom.org/the-information-a...
"Op woensdag 25 maart hebben we met elkaar een fantastische Afrika dag beleefd.
.
Serge, Agathe, Basile en Lamine, van Afrika in school, werden in het openbaar besneden."
www.degoudenkraal.nl/nieuws/afrika-in-...
Gaan ze maandag ook gewoon aan het werk op de tweede lentedag? Oh nee, werk. Hahaha...
Dandruff | 01-04-15 | 21:00
Ik probeer tegenwoordig zelfs op JOOP de mensen wat meer tot inzicht te brengen...... Maar het schiet niet op....
Enig idee waarom de 80-jarige oorlog zo uitbundig wordt herdacht? Daar zit een diepe reden achter: het was de enige periode in onze geschiedenis dat we NIET collaboreerden. De Franse bezetting, begin 19-de eeuw, de Duitsers, de Bezetting door Brussel, we knippen en buigen en zijn behulpzaam bij het Op Transport zetten, als dat wordt gevraagd.
.
Nu islam zijn duistere opwachting maakt, aggressief en achterlijk, gaan we reflexmatig over op de ons zo vertrouwde houding van serviele onderwerping waarin Demonen66 de rol van de NSB speelt. Ook nu weer slaan de joden op de vlucht, maar daar schrikken we niet van, we zijn meer bezorgd om 'de goede naam' van de Bezetter.
.
Basisschool Gouden Kraal zou in de oorlog het Kerstfeest 'julfest' hebben genoemd, cf de wens van de Führer, en zou probleemloos niet-jood verklaringen hebben afgegeven aan scholieren. Collaboratie? Het zit in ons bloed.
Weg-met-ons-ers die zich vrolijk maken over het verdwijnen van wéér een christelijk feestje, snappen het totaalbeeld niet.
@Dandruff | 01-04-15 | 21:00
Ik snap ook niet dat dat kwartje maar niet valt. Zo triest. Het begin van het eind is al lang ingezet, maar het komt zo steeds harder dichterbij.
Is dat een Lente-ei op de flyer?
Godsammekraken | 01-04-15 | 17:04
Als ik een feestje geef dan is dat gegarandeerd 100% moslimvrij.
Nog even en alles aan Nederlandse en Westerse en Moderne cultuur is haram en wordt gretig door de poltiek correcte weg-met-ons-brigade afgeschaft om maar de vredevolle maffia tevreden te houden.
Weg-met-ons-ers die zich vrolijk maken over het verdwijnen van wéér een christelijk feestje, snappen het totaalbeeld niet.
Het gaat de islam niet alleen om vernietiging van jodendom en christendom.
Het gaat de islam om vernietiging van alles dat niet islamitisch is, en alles dat "verkeerd islamitisch" is.
Ook een lentefeest zal uiteindelijk verboden worden.
Net als verjaardagen, oud en nieuw, uiteraard de gay-parade en alle andere denkbare Westerse èn niet-Westerse feestjes (holi, kwakoe).
@Uriël Fack | 01-04-15 | 18:07
Maar nu wordt het "lente-ontbijt" halal (waarom ken ik dat woord eigenlijk?!) geserveerd. Ook geen probleem?
Ik heb het maar druk met het aanvullen van mijn lijstje landverraders.
Wat kunnen we hier nu aan doen? Deze opzichtige zelf-islamisering, dat totaal wegcijferen van al het eigene, door instituten die niet de staat zijn, maar toch enige macht hebben - wat voor middelen hebben we om die te dwingen om onze eigen cultuur te blijven respecteren en niet alles maar in het voordeel van ongewenste nieuwkomers te veranderen?
.
Want het is overduidelijk dat het dringend nodig is. Hoe kun je een school dwingen om gewoon een paasontbijt te organiseren? Want dit soort culturele prostitutie is nog fouter dan helemaal niets doen - het is een opzichtig buigen voor iets waar we juist ferm tegenover zouden moeten staan.
Shadow112 | 01-04-15 | 17:02
Ik zou de grens over gaan.
Godsammekraken | 01-04-15 | 17:01
Hoi Krakie: je bent weer terug!
Ik dacht dat je verbannen was.
Maak er maar een Ostara-ontbijt van. Daar komt het vandaan. En daar zal ik ook weer naar terugkeren, als dit godverdomme ook al niet meer mag. Stel mongeaulen op die school daar.
Na het onthoofden van Zwarte Piet wordt nu de Paashaas levend verbrand.
@Graaf van Egmont | 01-04-15 | 18:58
Een lijst?? Maak er maar een boekwerk van.
WTF?
Tja, we konden er op wachten. Ik moet steeds harder huilen van binnen.
STEEDS
MAAR
WEER
Meer dan 60% van leerlingen op nederlandstalige Brusselse scholen heeft inmiddels een niet-westerse culturele achtergrond. De kwaliteit van het onderwijs is er volgens de Vlaamse onderwijsinspectie zeer zorgwekkend.
En dat in Vlaanderen dat desondanks als geheel bij de PISA-onderzoeken steeds bij de wereldtop scoort. Hoelang ook daar nog?
www.standaard.be/cnt/dmf20150401_01609...
@ Sliptong | 01-04-15 | 20:02
Inderdaad. Het enige wat ons nog kan redden is een Berufsverbot voor juffen in het (basis)onderwijs.
Het scheelt je natuurlijk wel een hoop geld als je op de verjaardag van je kinderen niemand hoeft uit te nodigen.
Weg met ons! Doen ze in de islamitische landen ook hoor om andere religies de ruimte te geven. Oh wacht...
De combinatie van buigen-jullie en weg-met-ons produceert stap voor stap de totale niksigheid en achterlijkheid van de islam zie de leer, de geschiedenis, de daden.
@eerstneukendanpraten | 01-04-15 | 17:07
Heeft Poetin:
A) nooit gezegd
B) Wat die half gare Rus zegt heeft geen waarde.
Heeft ie wel gezegd ,
If minorities prefer Sharia Law , then we advice them to go to those places where
Thats the state law .
Russia does not need minorities , minorities need Russia ,and we will not grant them
Special privileges , or try to chance our laws to fit their desires , no matter how loud
The yell discrimination
Vladimir Putin .
ooh apen hebben geen vacht maar haren. excuses
Maria.1 | 01-04-15 | 20:06
Zover terug en nog iets verder tot het moment dat we een vacht en op apen lijken..
Ik ben blij dat ik weg ben uit het Kalifaat, lekker in het christelijke Portugal.
Hier is gewoon Pasen en goede Vrijdag enzo.
Niet overdreven maar gewoon Christelijke normen en waarden die ik herken en ik ben niet gelovig.
@Frankasd | 01-04-15 | 20:01
Pasen is een Christelijk feest waarop men de dag viert dat Jezus opgestaan is uit de dood. De Paaseieren staan voor "nieuw leven".
En hoewel ik zelf niet gelovig ben, ben ik wel met deze tradities (Pasen en Kerst) opgegroeid. Diegenen die daar niet tegen kunnen zijn vrij om te vertrekken.
@the Jackdawn | 01-04-15 | 20:02
Moeten we ook weer in berenvellen gaan lopen en onze prooi met knuppels neerslaan?
Juffen met Stockholm syndroom. Als dat maar goed komt. En voor de rest: welnee, islamisering waarnemen is gewoon islamofobie door bekrompen witte rechtsmensen. Deze enkelbandjihadisten zijn slachtoffer van onwetendheid. Arabisch lente-ontbijt is gewoon keigezellig!
@Maria.1 | 01-04-15 | 19:43
Gewoon terug naar de oorspronkelijke cultuur. Het christendom is een zandbakreligie gebaseerd op de oude Egyptenaren en door de Kopten in een modern jasje gestoken.
Schaf Pinksteren af en vier het midzomernachtfeest.
Schaf Hemelvaart af en vier het oogstfeest.
Waarom is de Nederlander niet trots op zijn oorsprong en heeft hij een zandbakcultuur nodig om zich beter te voelen.
Pasen.... wie weet nog wat dat was en waarom?
Iets met passion?
@the Jackdawn | 01-04-15 | 19:04
"In deze is de vijand van mijn vijand mijn vriend."
Waarschijnlijk denken de Salfisten en rechtzinnuge islamieten in Nederland hetzelfde over jou. Zoals ze hetzelfde over alle weg-met-ons lieden zullen denken; niet voor niets vindt men ze bij van oudsher anti-traditionele partijen ter linkerzijde.
Je bereidt voor hen de weg voor.
De Atheïsten hebben de islam met open armen ontvangen. Openbare scholen tja de zwarte scholen hè.
Dr. Frambozenjam | 01-04-15 | 19:46
De kerk is dicht in mijn wijk omdat er geen hond meer heenging, maar de christelijke basis school barst uit hun voegen met allemaal blanken kinderen. Niet dat hun ouders geloviger zijn maar hun kinderen niet op de openbare moslim school willen doen.
-weggejorist-
Als die lente net zo goed verloopt als de arabische dan hoeven we voorlopig heleaal niet te ontbijten.
update: CHODTverdegdvrdgdt, instelling subiet sluiten en de leiers naar de heropvoeding.
(begripsdinges: christenen, joden; personen die dit geloof aanhangen, zelf hoofdletter plaatsen waar gewenst. Openbaren; seculiere of in iets anders gelovende personen (hoofdletter aan begin van zin) )
Dat kerst en pasen cultuur zijn kan je zien aan de rare wens vrolijk pasen, de kerstboom en de schranspartijen. Voor de gelegenheid deze cultuur tot religie verheffen: Meedoen aan het feest is okee, niet meedoen een keuze.
De boodschap, de vorm, de inhoud van het feesdt is de boodschap, de vorm en de inhoud van het feest. Zoals het op deze grond in honderden en duizenden jaren is gegroeid, zich heeft ontwikkeld en ons verhaal is geworden. Aan deze pijler wordt niet getornd.
Christelijke scholen die pasen droppen voor lente, en kerst voor winter, moeten gesloten worden, dit zijn geen christelijke scholen maar reeds madrassaas. als je een school met een label wilt runnen zorg je maar dat het geen false flag is. Openbaren die dit flikken zijn ook niet goed snik, maar minder kwalijk, zij zijn immers toch al van god los.
Regel 1 verplicht discriminatie, anders geen donker, geen licht, geen vooruit, geen achteruit, geen jij, geen ik, geen goed, geen kwaad. Geen kam, alleen scheren.
De christenen en joden hebben hier de laatste paarhonderd jaar verrassend weinig op het trottoir gespogen. Dit kan niet worden gezegd van hullie die ons dood of onderworpen willen hebben.
Zo'n Bart Vink D66 is en heeft een serieus probleem, hij sluit zichzelf buiten de groep mensen die het probleem wel zien.
Verders wil ik de inwoners van Brielle feliciteren met hun eerste overwinning, Leve de Geuzen en deaut aan den spanjeaul.
Verloochen je de heidense rituelen van pasen (en kerstmis), dan verraad je de roots van Europa.
vinzDH | 01-04-15 | 19:42
"maar op openbare scholen waar er dus geen godsdienst uitingen horen te zijn lopen wel allemaal leerkrachten met doeken op hun kop en word bv suikerfeest gevierd."
De Atheïsten hebben de islam met open armen ontvangen. Openbare scholen tja de zwarte scholen hè.
Nu moet ik toch toegeven dat ik me een tijdje geleden heb vergist. Ik voorspelde dat het Paasontbijt omgetoverd zou worden in Feestontbijt met een Feesthaas en Feesteitjes in navolging van het veranderen van de Kerststol in de Feeststol. Maar waar ik "Feest" zei wordt met Pasen dus "Lente". Lente-ontbijt, Lentehaas en Lente-eitjes.
Ik weet zeker dat wanneer onze kinderen ergens in Pakistan, Syrië of Irak naar de basisschool zouden gaan, dat men daar ter hunner wille zal afzien van het Suikerfeest en ramadan.
Kerstboom is al weg uit veel scholen geef aanstoot aan een bepaalde groep
Veel kruistekens zijn al weg op mijten sinterklaas geef aanstoot aan een bepaalde groep
enz enz
maar op openbare scholen waar er dus geen godsdienst uitingen horen te zijn lopen wel allemaal leerkrachten met doeken op hun kop en word bv suikerfeest gevierd.
maar dus ook geen enkele compassie voor suikerfeestje en die maffe periode vooraf.
Deze school is zeker eerste en tweede kerstdag gewoon open neem ik aan.
heidens feest met een joodse naam
ja daar reageren 'ze' allergisch op
@sastro | 01-04-15 | 17:47
In de jaren '70 was het op de school waar ik zat al een gewoonte. Midden in de Randstad.
rara | 01-04-15 | 18:00
Ik heb het over de jaren 60. Dat later op scholen het paasontbijt werd ingevoerd dat weet ik. En dat bevreemde mij juist. De kerken liepen leeg en toch was daar plotseling het paasontbijt. |
Misschien begrijpen wij het niet en gaat het gewoon om verdere secularisering van de maatschappij? We weten het als het Jeugdjournaal en scholen ook geen hiephiephoera dingetjes rondom de Ramadan en Suikerfeest organiseren. 'Verbroederingshongerfeest' en 'Goededaden schransenpartijtje' zullen ze dat dan gaan noemen ofzo. We zullen zien.
@miko | 01-04-15 | 17:32
Petite Chiante had destijds ook een joods vriendinnetje en Petit Chiant een Afghaans vriendje. Beiden vroegen ook altijd bij de maaltijd of het varkensvlees betrof. Indien dat het geval was, zei ik dat ook altijd eerlijk. Aan hen de keuze, want ik bood geen alternatief.
Merkwaardig genoeg had de kleine Afghaan overigens nooit problemen met frikandellen, ook al wees ik hem erop dat daar zo'n beetje alles in was verwerkt wat overblijft bij de slacht van alles dat knort, gromt, kukelt, balkt, blaat, loeit, krast en sist.
-weggejorist-
Dat lente ontbijt zal dan wel weer halal zijn neem ik aan. Want die andere religie die krijgt alle ruimte die het hebben wil.
Kerstzegels - decemberzegels
Paasontbijt - lente-ontbijt
<br>
<br>
What's next?
Nederland het tweede Zweden.
@Einde van de Domheid | 01-04-15 | 17:01
-
In de Qurán is inderdaad slechts sprake van een verbod op afgoderij.
-
Maarrrr: er is ook nog zoiets als de hadith, de overlevering, interpretaties uit het leven van de profeet, die door sunnitische schriftgeleerden uiteindelijk werd uitgelegd als een verbod op het afbeelden van (alle) levende wezens.
-
En die uitleg bestaat al zo'n 1.300 jaar - en islam is nu niet écht een religie die graag iets vernieuwends doet of waar gelovigen geacht worden om zélf na te denken, dus...
-
U heeft een punt - maar niet heus.
Lekker bloedworst schijven op het brood.
Zwarte Piet, Pasen, what's next?
@Tostiman | 01-04-15 | 18:40
In deze is de vijand van mijn vijand mijn vriend.
Die zandbakreligie afgeleid van de oude Egyptenaren (Kopten) hoort niet thuis in Nederland dus ook geen religieuze feesten op scholen, dat doe je maar thuis of in Limburg.
Waarom heb jij zo'n behoefte een Egyptisch feest te vieren terwijl het een oorspronkelijk Keltisch feest was.
Ik zou zeggen ga een stap verder, schaf hemelvaart af en breng het oogstfeest hiervoor in plaats, dat past beter bij Nederland.
Lenteontbijt?
Als die gasten zich met de lente gaan bemoeien, kun je rekenen op ellende.
Tieft toch op met het verkrachten van al onze feestdagen!
Het is PAASONTBIJT!
Ik zou wel eens een lijst wilen zien van welke aanpassingen we als autochtonen de laatste, pak em weg, 5 jaar we hebben doorgevoerd op scholen, gemeentehuizen, musea enz. enz. ten behoeve van deze religie van vrede.
Ach ja, Nederligland he. Daarom heten de 'Kerstzegels' ook voortaan 'decemberzegels'
Zelfs Wilders is dankbaar. Zie zijn toespraak in Wenen. Waar de Ottomanen verslagen zijn. En door wie verslagen?
-weggejorist-
Als de kruisvaarders niet hadden gevochten met hun eigen leven opofferend, Dan was niet alleen Noord-Afrika geïslamiseerd maar ook Noord-Europa. En dan zo minderwaardig de christenen beledigen.
kerstboom = winterse naaldboom
paashaas = lente haas
pinksterbloem = 49 dagen na de lentedag dag
hemelvaart = dampkring reis dag
maria onbevlekt ontvangen = schone wasdag aangekomen dag
Was al booslim moe. Nog steeds Islam moe. Tevens links moe. Valt niet mee te praten. Buigen of onder de gordel. Feiten? Wat is dat?
Kunnen deze figuren niet lekker bij elkaar gepropt worden op 1 school per regio? Lekker goedkoop. Zij hebben maar 1 boek nodig. I.p.v alles en iedereen om zich heen omlaag te trekken. Kansen op de arbeidsmarkt hebben zij al niet vanwege hun houding en mentaliteit. Ach ja vinger wijzen is makkelijker dan zelf reflecteren. Lekker klaar stromen voor Jihad. Doei! Zal er geen traan om laten. Moeten hun nou met wiskunde of natuurkunde, etc. Hebben zij Allah voor. Een RPG en AK. Droom van iedere jonge salafist.
Ik voorspel straks verplicht ramadan op school. Mar-cous-cous pleit al voor verplicht islam les. Hoe durf je een gesmeert bammetje van mams te eten vuile kuffar. Weet jij wel dat het ons pijn doet. Even wachten tot de zon ondergaat. Eten, roken en blowen maar weer. Pechthold kijkt en schud goedkeurend het hoofd.
@the Jackdawn | 01-04-15 | 18:25
Daar gaat het mij niet om. Het probleem is dat er speciaal voor moslims aanpassingen worden gedaan. Voor mij is Pasen gewoon een paar dagen vrij. Gezellig met de kinderen ontbijten. Het is gewoon weer een keer de weg met ons mentaliteit. En waarom moeten we terug naar de oorspronkelijke cultuur? Dat willen de moslims ook graag. Terug naar de donkere Middeleeuwen. Binnenkort, verplicht ramadan en suikerfeest?
@lilluke halve hoan | 01-04-15 | 18:18
Ik heb moslim vrienden die eten gewoon varkensvlees zolang het maar gebakken is. Hun motto, als ik voor allah moet verschijnen dan is mijn dieet wel het laatste waar we het over hebben.
Prima maar dan Suikerfeest en ramadan ook afschaffen. Dat leidt toch alleen maar tot verzuim.
Hoe lang zal het nog duren voordat heel NL halal is en er hooguit nog een paar gluten vrije linkse groeperingen recht van bestaan hebben.
@miko | 01-04-15 | 17:28
Het zal me ook een worst wezen, maar het gaat erom dat Pasen wordt geschrapt voor die "arme moslimpjes". Het zelfde geldt dat het eten op school opeens Halal moet zijn. We zijn ons continue aan het aanpassen aan mensen die ons het lieftst dood hebben. Waarom?
@omanders | 01-04-15 | 18:30
En daarom lentefeest, de Paashaas mag blijven maar de rest van die onzin vieren ze maar thuis. Het christendom is niet meer dan een vereniging van pedofiele mannen die makkelijk aan hun gerief willen komen.
Omgekeerde emanciptie of tegengestelde integratie.
De oprichting van de Nederlanden is toch echt gebaseerd op de protestantse en katholieke cultuur.
lafaards!
Heerlijk, komend weekend lente eieren schilderen met de kinderen en kleinkinderen.
Das pas feest.
omanders | 01-04-15 | 18:25
+ ontelbaar
@the Jackdawn | 01-04-15 | 18:25
De meeste Christelijke feesten zijn een voortzetting van de heidense feesten, met stevige en minder stevige aanpassingen. De naam voor Pasen is in het duits en engels zelfs nog gewoon heidens. Sterker nog, in Engeland wordt soms nog de heidense term voor Kerst (Yuletide, Yule log) gebruikt.
Kortom, je viert dat feest gewoon door Pasen te vieren.
Paas-ontbijt, lente-ontbijt, wat maakt het uit?
Zolang die kindertjes hun eieren maar mogen versieren als Mohammed.
En alweer komt het kalifaat een stapje dichterbij ... met dank aan deze fantastische school.
"Religieuze tradities schrappen van scholen, helemaal prima."
Nee. En dit laat precies zien waarom. Het maakt ons zwakkelingen die onze eigen tradities verafschuwen. Ik geloof niet in enige God, maar in tegenstelling tot de atheistenbrigades hier - en vergis je niet, dat is gewoon een variant van het weg-met-ons credo - ben ik bereid mijn christelijke erfgoed te verdedigen.
@Tostiman | 01-04-15 | 17:22
"Dan ook geen lentefeest om de moslims te behagen."
Sinds wanneer is het Keltische Lentefeest onderdeel van de islam.
1200 jaar vieren we al de feestdagen van die zandbakreligies terwijl we de oorspronkelijke religie van Europa totaal vergeten zijn door de bloeddorstige bekeringen van de christenen.
Compliment voor deze school voor het terugbrengen van de oorspronkelijke cultuur van de lage landen.
@miko | 01-04-15 | 17:32
Ze hebben zelfs vaak niet door wat ze eten....
Laatst zo'n kopvot met lange jurk gezien welke een pak rose/rode caddilacs van Autodrop aan het wegwerken was.....
Ga maar eens bij de ingredienten kijken....
Daar zit dus gelatine in..... Varkensgelatine.....
Allemaal lekker blijven zeuren en mekkeren maar geen actie ondernemen. We zijn zo langzamerhand te gast in ons eigen land. Het wordt allahverdomme eens tijd om massaal de straat op te gaan met hooivorken, pek en veren.
@miko | 01-04-15 | 17:28
Dat gebeurt dus steeds vaker..... geen keuze, je vreet halal of je blijft weg....
Hoantje blijft thuis en plaatst zn kids op een witte school!
Eerder al vermeld. De atheïsten zijn ook de vervolgers van christenen net als de mohammedanen. Moeten we ons nu baseren op de evolutie waarvan bekend is dat het zogenaamde wetenschappelijk bewijs van alle kanten rammelt. En men noemt dit gezond verstand gebruiken?
-weggejorist-
Zal wel geen varkensrollade geserveerd worden tijdens het ontbijt
Voor het afschaffen van ALLE religieuze feesten. Eindelijk. Wel graag vrije dagen behouden.
Tja, op de school van de kinderen Fack was het Paasontbijt opeens ook omgedoopt tot Lente-ontbijt. Ik vind het prima, geen reli-kul in hun hoofden.
En zooo heurt het in de nieuwe islam-maatschappij.
Kerstbomen zullen binnenkort ook wel geluidloos verdwijnen.
In dezen zijn de islamieten nog niet eens het hoofdprobleem. Het zijn die stinkende Hollanders met hun door politieke correctheid aangevreten hersenen die stukje bij beetje de Nederlandse eigenheid in de uitverkoop gooien. Nu kan het helaas niet, maar misschien komt er een tijd dat het wel kan en deze honden tegen de muur worden gezet als subversieve elementen die onze maatschappij kwaad hebben berokkend door ons over te leveren aan een ons inherent vijandige cultuur.
Als ik het goed begrijp is deze school een broeinest voor jihadisten. Klopt dat?
@sastro | 01-04-15 | 17:47
In de jaren '70 was het op de school waar ik zat al een gewoonte. Midden in de Randstad.
Er is geen sprake van de islamisering van Nederland...
Ik herhaal: géén sprake van.
Weg met ons!
-weggejorist-
@Einde van de Domheid | 01-04-15 | 17:43
Reden genoeg voor een kruistocht, of kom ik te laat met dat plan?
Hier in de buurt lopen ze ieder jaar tot en met groep 8 in een Palmpasen optocht inclusief versierde stokken etc. opvallend veel Moslim kinderen die daar
net als de autochtone kids veel plezier in hebben.
Laten we in vredesnaam allemaal de andere kant opkijken en vooral niets zeggen, voordat er weer iemand gekwetst is.
Mischien hebben wij wel bij elkaar op school gezeten.
VanBukkem | 01-04-15 | 17:45
Ik sluit niets meer uit tegenwoordig.
Niet alleen dit schooltje zondebokken, de algeheelverkankering is ook te zien aan
"Feestbrood" in de supermarkten.
Ik lust alleen witte eieren bij het *kuch* lente-ontbijt.
Prima heur, godsdienst is zo wie zo niet van deze tijd, liever een vrede ontbijtje
'Het gouden kraal'? Moet dat niet 'De gouden kraal'
rara | 01-04-15 | 17:38
Dat kan wel waar zijn, maar ik heb ook op 2 RK scholen gezeten in Limburg, maar ook daar was geen sprake van een paasontbijt. Maar het gekke is dat mijn dochter, die in de randstad naar het openbare onderwijs ging, in de jaren 90 wel werd geconfronteerd met dit fenomeen. Net alsof de commercie was doorgedrongen tot het onderwijs.
@sastro | 01-04-15 | 17:36
Mischien hebben wij wel bij elkaar op school gezeten.
Al atheist kan ik het alleen maar toejuichen dat ze religieuze nonsens uit de school weren.
EisQonijn | 01-04-15 | 17:13
Eens!
Als overtuigd aanhanger van het gezonde verstand kan ik het alleen maar toejuichen dat ze religieuze nonsens uit de school weren.
Dat neemt niet weg dat het begin van de lente (of de eerste volle of nieuwe maan na het begin van de lente for that matter) een leuk moment is om een feestje te vieren.
Vroeger lieten de meeste culturen het nieuwe jaar beginnen rond 21 maart (of de eerste volle of nieuwe maan die daarop volgde).
@eerstneukendanpraten | 01-04-15 | 17:33
In de islamitische wereld is het altijd feest, slachtfeest!
Volgend jaar gaan we de Paashaas halal slachten?
rara | 01-04-15 | 17:25
Kleingelovigen, ze geloven dus niet in de wederopstanding.
Kan mijn kleinkind ook atheïstisch thuisonderwijs krijgen......??
@blauwe zander | 01-04-15 | 17:13
Dat het schoolhoofd zoiets roept is een. de ouders die daar aan mee doen zijn net zo laf.
DAAR is het ooit misgegaan.
@eerstneukendanpraten | 01-04-15 | 17:07
Heeft Poetin:
A) nooit gezegd
B) Wat die half gare Rus zegt heeft geen waarde.
@sastro | 01-04-15 | 17:36
Protestanten zijn katholieken zonder de rituelen en gebruiken die er bij horen.
@Boer in 020 | 01-04-15 | 17:04
Wil je afzonderlijk eten maak je het lekker zelf klaar. Maar in Nederland moet de overgrote meerderheid zwaar buigen voor de minderheid enkel en alleen omdat deze waanvoorstellingen hebben.
Zo houd ik ook geen rekening met mensen die willen bidden voor het eten. Moet je lekker doen ik ga aan de slag.
@eerstneukendanpraten | 01-04-15 | 17:33
Dat is al bezig, in Syrië en omgeving.
@goedverstaander
Eigenlijk is het gewoon belachelijk niet eerlijk dat onze jaartelling begint bij de geboorte Jezus Christus. Mo wordt gewoon vreselijk tekort gedaan.
Ik zou het niet meer dan redelijk vinden dat we de jaartelling voortaan beginnen daar ergens tussenin. Dat we nu dus zouden leven in het jaar 2015-570/2=1730. Het jaar 1730 na Christus en Mo. Of doe maar 'na Mo en Christus'. Want dat klinkt beter. En eerlijker.
(Weg met mij! Weg met mij!)
Op al de protestant christelijke scholen waar ik heb gezeten ben ik nog NOOIT lastiggevallen met een onzinnig paasontbijt.
Lente-ontbijt. Inmiddels al in heel Nederland. Weg met ons!! www.google.nl/search?q=Lenteontbijt&a...
@Einde van de Domheid | 01-04-15 | 17:01
Volgens mij erkent de islam die gewoonten niet. De opstellers (mv) van de koran hebben gewoon hele delen uit de Thora en Bijbel overgenomen. Wel zo handig als je een nieuwe religie begint.
Hé blauwe zander | 01-04-15 | 17:13
Briefje in de rugzak vandaag: "Beste ouders,
Op vrijdagmiddag 3 april willen we in gr. 5/6 i.v.m. Pasen een ei versieren. Wij vragen u, om op deze dag, uw kind een hardgekookt ei mee te geven naar school. Alvast hartelijke dank.
Juf Florentine en Juf Mia.
Gewoon omdat 't kan, en alle kiendjes 't geinig vinden.
Wanneer is het trouwens weer slachtfeest?
@Suerte Piet | 01-04-15 | 17:01
Mijn oudste dochter heeft een joods vriendinnetje gehad. Die vroeg ook altijd of er varkensvlees in het eten zat.
Ik zei gewoon nee en serveerde lekker de pasta met spekkies.
Ik houd geen rekening met vega of relifanaten als ik iets klaarmaak. je krijgt geen info het is eten en dat MAG je volgens beleefdheidsregels niet weigeren.
Uit mijn jeugd weet ik nog wel dat Marokkanen op bezoek ook altijd gehaktballetjes half om half van de barbie afhaalde.
Maar ja, toen zaten die Marokkanen nog niet onder de knoet van Ryaad.
Op de school van mijn dochter was een bezoek aan een kerk, synagoge en moskeet ingepland. Alleen het bezoek aan de laatste ging niet door. Het paste toch niet goed in het lesprogramma. Toen ging hier de vlag uit.
Maak er dan meteen een mooi Engels ontbijt van, met veel spek.
miko | 01-04-15 | 17:28
It shall me also a sausage orphans.
Goed stuk :)
eekhoorn14 | 01-04-15 | 17:22
Wordt er al op elke school standaard halal geserveerd. Ook op mijn vroegere middelbare school.
Nu was Sander Dekker van de week in het nieuws omdat hij het thuisonderwijs wil ontmoedigen.
Eén van de weinige redenen om thuisonderwijs te mogen geven is een religieuze.
Maar met die halal zooi op school zullen steeds meer mensen daarvoor kiezen om de kinderen thuis te houden. Dat is de kat op het spek binden.
De saukerveest wordt neem ik aan wel gewoon gevierd?
Met lekkere halal hapjes voor die kiender?
@Tostiman | 01-04-15 | 17:22
Lentefeest,midwinter,zomervakantiebeginfeest.
Het zal me worst wezen (salami, niks koosjer of halal)zo lang er maar geen religieus sausje over gaat.
Als op zo een feest enkel halal eten geserveerd word zou ik me drukker maken.
Halal eten leidt tot jihadisme, salafisme en nare zaken in het algemeen.
Engelse en Zweedse toestanden in NL. Wtf is er toch aan de hand?
Och, mijn kinderen krijgen alleen Jihaat-eieren die halal geslacht zijn mét hele dooier(n).
Ja laten wij ons aanpassen aan de islamieten! Ze komen hier en willen ons hun middeleeuwse rituelen opdringen. En het ergste is dat wij dat ook nog accepteren! Waarom blijven ze niet daar? O ja, wij zijn zo dom om hun een uitkering te geven.
@Einde van de Domheid | 01-04-15 | 17:01
Volgens de Islam is Jezus niet aan het kruis gestorven, dus is het paasfeest volgens hun een vals feest. Dat is het probleem.
Lente haas,lente ei,lente weekend,eerste en tweede lente dag...
@miko | 01-04-15 | 16:59
Dan ook geen lentefeest om de moslims te behagen.
Ondertussen wordt er al op elke school standaard halal geserveerd. Ook op mijn vroegere middelbare school. Waar gaat het heen met dit land?
-weggejorist-
Paasontbijt Nederlandse traditie?! Ik heb godverdomme meer dan 10 jaar op een christelijke sgool gezeten, maar ik kan me niets herinneren van iets van een paasontbijt.
@ shakermaker | 01-04-15 | 17:15
Kerstvakantie staat er nog niet op. Zal dan wel wintervakantie worden. Denk ik.
Ik zie op de site van de school dat er PAASvakantie is. Pardon? PAASvakantie?
LENTEvakantie zul je bedoelen. Foei!
Bovendien op 14 en 15 mei HEMELVAARTvakantie... tut tut.
laten we gewoon alle religieuze uitingen belasten.. denk aan 95% heffing , ik zie alleen maar winnaars hier leuk voor de staatskas en dan zijn we ook glijk verlost van dit gezeur..
De school doet nog wel aan Paasvakantie, zie ik. Raar.
Kijk..., de prijs voor het niet willen toegeven van het eigen ongelijk van de Gutmensch. Met de zieltogende discussie op de VK-burelen (o.a. Max Pam en Liesbeth van Tonningen alias De Groene Weduwe) als ander lichtend voorbeeld van de naargeestige staat van dit land. Het mag wat kosten, dit gebrek aan incasseringsvermogen van onze getormenteerde fatsoensrakkers.
Ja dus? dacht je dat wij nederlanders van nature zulke laffe wegkijkers zijn? dat leren we, allereerst op de lagere school, dan de middelbare school en dan ronden we het af op de UvA.
Al atheist kan ik het alleen maar toejuichen dat ze religieuze nonsens uit de school weren.
Al 15 jaar geleden kregen de kinderen van een openbare lagere school in Hoorn een briefje mee naar huis van het schoolhoofd met de tekst geen boterhammen met ham of spek mee te geven voor de lunch om de moslim kinderen niet te choqueren
Niet best juf Ansjelina dat wat er zich daar op een steenworpafstand van het Winkelcentrum Oostermeent afspeelt.
Alle kudtgeloven op een hoop en een paasvuur, weg met geloof.
Aan het werk Mensen, wie niet wil naar Kalifaat.
Zoals Poetin al eens zei: wij hebben de minderheden niet nodig maar de minderheden hebben ons nodig dus aanpassen of opflikkeren!
"Het paasontbijt, al sinds eeuwen een Nederlandse traditie wordt nu het 'lente-ontbijt'. Zodat 'iedereen' mee kan doen."
Zoals ik al eerder op deze site schreef:
"Iedereen" is een codewoord geworden voor "je moet rekening met MIJN wensen houden, anders zet ik je weg als een egocentrische mongool.
Voor iedereen=links geleuter alert
Pasen is een nationale feestdag, dat hebben we zo afgesproken in Nederland. Dan moet het toch mogelijk zijn om op een basisschool Pasen te vieren?!
Als er kinderen zijn die geen Pasen willen vieren, dan geef je ze een vrije ochtend. Maar het gaat veel te ver dat dan maar niemand op school Pasen mag vieren.
'Door theïsme vertroebelde toestanden.'
Kom óp zeg, we hebben het over een Paasontbijt. Je kunt ook doorslaan in je religie-allergie.
Ik denk dat Liesbeth van Tongeren maar eens even een hartig woordje met het schoolhoofd moet gaan praten.
Maar waarom heeft de sgool de uitnodiging niet in het Turks, Marokkaans en Arabisch vertaald? Zo'n vrouwelijke pinguïn met een zak over haar hoofd heeft toch geen idee wat een lenteontbijt betekent...
Het paasontbijt is natuurlijk al lang geen Christelijk feestje meer al was het maar omdatb geen hond weet waar het ook weer over gaat. Een ooit door de christenen geannexeerd vruchtbaarheidsfeestje. Daar kon natuurlijk al lang iedereen aan mee doen. Zelfs ik als overtuigd atheist zou mijn kinderen rustig laten meevieren.
Het droevige is uiteraard dat we drammoslims hun zin moeten geven door dit feestje 100% kuffar-frei te maken.
Paas[angst]hazen.
Stelletje WegGooiers
@Nequebard | 01-04-15 | 17:03
Ga er maat vanuit dat dit gewoon weer een "weg met ons" Artikeltje is.
De denkfout is natuurlijk dat je je eigen traditie moet ombrengen om ruimte te maken voor andersdenkenden. Waarom niet gewoon "gezellig, doe mee"? Niet-moslims zijn namelijk ook welkom bij het Suikerfeest, zonder dat het feest er zelf op wordt aangepast.
Dieptepunt weer. Ik had ooit een lesprogramma begeleid in Amsterdam voor een school, stadswandeling, museum, dat werk. Bij de lunch in het museum bleken alle lunchpakketjes halal. Voor het geval er eventueel moslimkindjes bij zaten. De school kwam uit Lunteren. Veel christelijker dan dat krijg je het niet in NL.
Laat die kindekes lekker handgranaten verven en dan kan de paashaas ze verstoppen met een trek touwtje eraan.
Nederland is er slecht aan toe. Ik weet oprecht niet meer of dit een 1-aprilgrap is of een echt artikel.
Nooit zo blij geweest om in het oosten des lands te wonen.. Maar als het virus ook hier toeslaat.... Waar moet ik dan in hemelsnaam heen?
Ik snap niet was Islamieten zo vijandig staan tegenover Christelijke gewoonten. Ze erkennen Abraham, Mozes en Jezus. Wat is dan het probleem.
Het is net zoals met afbeeldingen van Mohammed.
Die zijn helemaal niet verboden.
Ze aanbidden, dat mag niet, maar er is nooit een verbod op afbeelding geweest: www.newsweek.com/koran-does-not-forbid...
Maar wat gebeurt er nu met de uitkering van het tijdens de jihad gesneuvelde broertje?
Tja zo gaat dat. Mijn vrouw had ooit iets lekkers van kip gemaakt voor zo'n lagere schoolfeest. Ik breng die schaal erheen, krijg ik de vraag "is dat halal?". Ik: "geen idee". Werd er een bordje voor gezet met grote letters "NIET HALAL". Dat was meteen de laatste keer dat mijn vrouw (gediplomeerd kok) iets heeft gemaakt voor school.
Ah kijk aan! Het is weer "Islamtopic Triple Play" op de GeenStijls! Geheel terecht overigens. Blijft waakzaam!
Ik dacht dat Witte Donderdag een reclame-actie van de wasmiddelfabrikanten was?
Kunnen ze dat mes, vork en lepeltje op die tekeningen ook wel weghalen, die lui vreten toch met hun handen?
Weg met ons!
Het "Arabische lente ontbijt" dus...
Het stopt niet, niet vanzelf.
Mijn kinderen zijn op school nog nooit naar een kerst of paasfeest gegaan.
Goed bezig steeds meer van die opgelegde relidingentjes uitbannen.
Beter dan islam dingetjes er ook bij halen.
Moslims buigen richting Mekka. Linkse wegkijkers buigen alle kanten op.
REAGEER OOK