Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bellende buschauffeur ontslagen om stuntgedrag

bellendebuschauffeurPurmer.jpgUitkeringsinstantie UWV gaat het nog erg druk krijgen met angry buschauffeurs die zonder brood en inkomen zitten omdat ze meer aandacht hebben voor hun mobiele telefoon dan de veiligheid van passagiers en medeweggebruikers. Zo heeft vervoersbedrijf EBS uit Purmerend gisteren een bellende bestuurder buiten getrapt, slechts enkele dagen nadat Connexxion hetzelfde deed onder druk van aanhoudende publicaties op Omroep Gelderland. Een beetje klein beetje ophef dus en de bobo's zetten het zwaarst mogelijke geschut in tegen eigen personeel voor een overtreding die de gewone man op straat maximaal tweehonderddertig euro boete kost. ONTSLAG. Dat is ronduit buitenproportioneel, al moet worden aangetekend dat de buschauffeur uit Purmerend zich nogal hufterig gedroeg tegenover de klokkenluider in kwestie. Die publiceerde zijn foto pas nadat hij de man aansprak op zijn gedrag. "Hij kreeg te horen dat hij zich er niet mee moest bemoeien." Lekker sociaal vaardig: eerst Russisch roulette spelen met de levens van onschuldige mensen en daarna een potentieel slachtoffer schofferen. Zo'n man zou kunnen solliciteren naar de functie van taxichauffeur. Overigens spant de 61-jarige oud-werknemer van Connexxion een kort geding aan tegen het bedrijf. Hopelijk voor hem en de schatkist wint-ie. Die komt anders nooit meer aan de bak op zo'n leeftijd, met dank aan een zeker Gelders medium.

Reaguursels

Inloggen

@hannesdeboender | 27-03-15 | 13:35
Dit is nou precies de maatschappij waarin we leven. In het vorige topic heb ik ook aangegeven dat het chauffeurswerk mensenwerk is, en dat ontslag in deze disproportioneel is. Men verdient een tweede kans.
Het was ook zo te voorspellen dat het werk nu onder een vergrootglas is komen liggen.
Triest. De maatschappij dat ben jij zeggen ze dan.
En dat het oortje met muziek ineens ook niet meer mag gaat ook nergens over. Lekker makkelijke maatregel ter voorkoming dat mensen denken dat je zit te bellen.

G,I. Jane | 30-03-15 | 20:00

@hannesdeboender | 27-03-15 | 13:35

Hoe dom kun je dan zijn als buschauffeur om na alle ophef van de afgelopen week, gewoon toch met je mobieltje te spelen ?

En verder vind ik het ook onbehoorlijk als een buschauffeur oortjes inheeft. Je bent beroepschauffeur en hebt je aandacht op de weg en voor de passagiers. Zo moeilijk is dat toch niet; Hoort nou eenmaal bij het beroep "professioneel buschauffeur". Stel dat caissière bij Albert Heijn ook gewoon ff muziek zat te luisteren of zat te bellen met oortjes in. Of de chirurg tijdens een open hart operatie.

En over je laatste opmerking, dat jij als buschauffeur dagelijks het leven van zoveel mensen redt... de gemiddelde buschauffeur brengt voor elk leven dat hij zogenaamd redt, er wel drie nodeloos in gevaar.

Natuurlijk zijn er ook -gelukkig steeds meer- vriendelijke en galante buschauffeurs. Maar vooral die oudere garde, die de hele dag met een chagrijnige blik achter het stuur zitten en iedere passagier op voorhand vijandig benaderen, voor hen alleen al met ontslagrecht wel versoepeld worden.

jachthamster | 27-03-15 | 19:01

ik betrapte 3 jaar terug een chauffeur op het uitbundig eten van een Döner Kebap TIJDENS het rijden. Heb voor hem geremd, ben uitgestapt en heb een foto gemaakt. helaas niets mee gedaan toen. Had zeker tot ontslag moeten leiden. Wilde de man in ieder geval duidelijk maken dat dit niet kan. Dát zouden meer mensen moeten doen. Al heeft 1 op de tien een camera in de auto. De kans dat je gepakt wordt is dan groot en de gevoelde kans nadert de 100% wanneer eenmaal iemand je op bepaald gedrag heeft aangesproken en de beelden aan de politie dreigt te overhandigen.

kimdotnl | 27-03-15 | 18:47

@worst_kees | 27-03-15 | 16:48
Thx. Zolang al niet meer? Dan ben ik nog ouder dan ik dacht.

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 18:18

Ontslag is buitenproportioneel ?
Begrijp ik het nou goed. Dus jullie zijn vóór het doodrijden van fietsende schoolgaande jeugd door bellende buschauffeurs ?
... sprakeloos

RugOp81 | 27-03-15 | 18:17

Als je kind naast die bus rijdt en wordt geraakt doordat die chauffeur even niet oplet doordat hij zit te whatsappen is een scenario wat makkelijk kan gebeuren. Ontslag is dus terecht. Voordat er echt iemand in het ziekenhuis belandt. Hij heeft veel levens in handen. Als chauffeur moet je daar bewust van zijn.
Geldt trouwens ook voor alle mensen die in de auto stappen. Je hebt een stalen geval van rond de duizend kilo (en vaak meer) onder je kont waarmee je veel leed kan veroorzaken als je even niet oplet.

Frikandel_met_mayo | 27-03-15 | 17:34

@Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:52
Dat staat er al 20 jaar niet meer. Stond haaks op
klantgericht handelen

worst_kees | 27-03-15 | 16:48

Als de chauffeur, terwijl hij met zijn mobiel aan het klooien was, een vader met baby had aangereden, dan was hij door GS aan de hoogste boom gehangen. Beetje hypocriet allemaal.

Exilium | 27-03-15 | 16:42

Mooi weer een mongool extra van de weg.

Koning van de Wereld | 27-03-15 | 16:40

Terecht

Manymore_was_here | 27-03-15 | 16:23

Iemand die in functie is en dan dronken achter het stuur zit of zit te bellen, te appen of wat dan ook doet dat zijn aandacht afleidt van het besturen of dat zijn rijvaardigheid beïnvloedt, hoort flink gestraft te worden. Wat mij betreft behoort ontslag ook tot die mogelijke straffen en als de werkgever daartoe besluit dan is dat maar zo. Van mij mogen ze.
Eigen schuld, dikke bult.

langzullenweleven | 27-03-15 | 15:41

EBS Buschauffeurs in Purmerend zijn sowieso aso tegenwoordig. Verschillende klachten ingediend het kan ze geen moer schelen. Normale passagiers worden afgeblaft of je mag de bus niet in omdat je kop hen niet aanstaat. Waarschijnlijk het gevolg van EBS als kutwerkgever zijnde, wat heel zielig is voor die mensen, maar als betalende klant die ook net van het werk af komt is het niet fijn. Maar goed kreeg laatst wel een appel omdat ze een 7.7 voor klantvriendelijkheid hadden gekregen. Grappig omdat ik zelfs de toegang tot een bus ben geweigerd met verpakte boodschappen en je de bus uitgezet wordt als je ook maar er aan denkt iets te eten.

Halveneger | 27-03-15 | 15:29

Ik heb ook weleens met een buschauffeur gepraat. Dat was niet mijn wil. Man, wat heeft hij toen gelachen. Ik dacht er het mijne van.

Gavrilo | 27-03-15 | 15:17

Jaaaren geleden regelmatig de bus genomen (connexxion) om naar Schiedam te rijden. Heel vaak op die lijn de meest asociale gefrustreerde kutchauffeurs meegemaakt. Daarom heb ik ook altijd die zielige verhalen van bus-personeel met een korreltje zout genomen, zoals dat ze geen respect krijgen of dat ze zich niet veilig voelen.

MichelDenHaag | 27-03-15 | 15:14

@Igor Putkin | 27-03-15 | 13:04
Mooi gezegd!

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 15:04

@hannesdeboender | 27-03-15 | 13:35

Juist jij zou met het "hogere diploma" beter moeten weten wat de gevaren zijn. Als gevolg daarvan hoor jij ook te weten dat je niets anders hoort te doen dan rijden. Dit betekend tevens ook dat je geen muziek in je oren hoort te hebben als je de verantwoording over enkele tientallen levens hebt.

Dat je iets met je telefoon doet als je stilstaat is prima. Dat je muziek luistert als je stil staat is ook prima, maar onder het rijden heb je de volledige aandacht op de weg en de bus. Punt uit.

Tevens pleit ik ervoor om iedereen die beschonken en/of met iets in de hand zit onder het rijden, gewoon levenslang het rijbewijs, ongeacht voertuig of doelstelling ervan, te ontnemen.

Het is namelijk een VERGUNNING om een bepaalde categorie motorvoertuigen te MOGEN besturen in Nederland. Aan deze vergunning zitten bepaalde vaardigheidseisen en het kunnen inschatten van de persoonlijke gebreken is er daar één van. Een beroepschauffeur die dit niet inziet, beschikt mijns inziens niet over deze vaardigheid.

Ja ik weet en ben ook van mening dat buschauffeurs helden zijn en dagelijks tientallen levens redden. Het probleem met mensenlevens is alleen, dat je deze niet tegen elkaar kan inwisselen.

Precies om deze reden, vind ik dat een bellende of beschonken chauffeur geen tweede kans verdient.
Deze krijg je met de mensenlevens die je potentieel verziekt immers ook niet.

Rest In Privacy | 27-03-15 | 14:54

@Cuyahoga
Kijk jij wel eens om je heen als je fietst? Of fiets je alleen maar op landweggetjes? Want als je wel eens in de stad komt zie je dat meer dan de helft van de fietsers bezig is met zijn mobiel. Ga voortaan lekker iemand anders uitschelden voor nsb'er. Of projecteer je zelf iets? Ik ben evenmin een van die mongolen die op de fiets of in de auto zijn mobiel gebruikt, laat staan dat ik een nsb'er ben. Fijne dag nog.

The real McCoy | 27-03-15 | 14:32

Ik vind dat de buschauffeur een waarschuwing had moeten krijgen. Ontslag is een buitenproportionele maatregel. Ontsla dan ook gelijk alle Kamerleden. Die zitten ook alleen maar hun smartphone te vingeren terwijl er belangrijke zaken te bespreken zijn. Het is nog erger dan een kleuterklasje. De ongeïnteresseerdheid druipt er van af.
En vanmiddag om 1200 uur was het weer een hels kabaal van sirenes. Ik vind dat die agenten ook beboet moeten worden voor het onnodig de sirenes aanzetten. Ik zou een gedeelte van hun loon inhouden. Dat zal ze leren!

WitteGrunneger | 27-03-15 | 14:15

@AbleArcher13
Is het een feit omdat jij het opschrijft of omdat je uit ervaring spreekt? Of ben je socioloog?

GrandmasterB | 27-03-15 | 13:46

Gewoon alle bus chauffeurs ontslaan.
Meesten zijn toch lompe etters.
;oP

2N3055 | 27-03-15 | 13:44

-weggejorist-

Campinggastje | 27-03-15 | 13:40

In Arnhem is momenteel een ware heksenjacht gaande naar buschauffeurs. Sinds het voorval vorige week zijn er drie geschorst en èèn ontslagen wegens het gebruik van de mobiele telefoon. Ik praat het niet goed maar het werk wordt er niet leuker op als je constant onder een vergrootglas aan het werk bent.
Buschauffeurs zijn ook mensen en we doen allemaal wel eens iets wat niet mag.
Een flinke boete en een disciplinaire maatregel qua loon zou ook een passende straf zijn.
Ik ben zelf buschauffeur en zal het niet in mijn hoofd halen om te telefoneren of appen tijdens het rijden maar het is nu dus ook verboden om met èèn oortje in te rijden waarop de muziek zachtjes aanstaat.
Buschauffeurs worden nu eenmaal aangenomen omdat ze dus goed kunnen multitasken. Op een trolleybus in Arnhem ben je naast het rijden dus ook erg druk met wisselbediening van de bovenleiding en met tekstberichtjes die verschijnen op de boordcomputer.
Ik praat het nog steeds niet goed maar als chauffeur mag je dat soort dingen dus wel doen van je baas. Sterker nog, je moet het doen!
Juist dan moet je niet met je telefoon in je hand gaan rijden!
Als ik toch bekeuringen uit mocht delen aan iedereen die ik in de auto zie bellen of appen had ik binnen het uur mijn maanloon bij elkaar. En is niet iedereen die dat doet een potentiële moordenaar? Ja, maar deze mensen krijgen een bekeuring van 240 euro en daarmee is de kous af.
Ik red iedere dag meerdere levens van voetgangers en fietsers die niet opletten en zomaar oversteken waar het niet mag of door rood licht rijden. Door op te letten en te multitasken achter het stuur!

hannesdeboender | 27-03-15 | 13:35

Omroep Gelderland heeft een schandalige karaktermoord gepleegd. Vanaf nu alle medewerkers (en zeker de top) van dat kutomroepje hinderlijk volgen en hun overtredingen op film vastleggen. Dat zal ze leren.

Rest In Privacy | 27-03-15 | 13:32

Air van Boven Dorens | 27-03-15 | 13:19
Waarna de man een hartverzakking krijgt en terplaatse het loodje legt? Nee bedankt. Ook busschauffers zijn, net als truckers, volkomen verslaafd aan vet eten en weinig beweging.

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 13:22

Volledig terecht ontslag.

Janee ??? | 27-03-15 | 13:22

@rara | 27-03-15 | 12:40
Shit, dan moet ik eerst even opzoeken wat ik bij het vorige topic heb gezegd. Kan iemand niet even al die posts hier copypasten? Of volgende keer even waarschuwen dat er overhoord gaat worden?

Suerte Piet | 27-03-15 | 13:21

Het eerste wat me opvalt is dat bord over 'camera bewaking'
Kortom, naar die beelden kijkt dus ook niemand.
Verder: Ontslaan.
Meneer is
x-Ongeschikt
Verantwoording is op die leeftijd zeker een karakter trek.
Dat heb je, of niet.
Deze man heeft het dus niet.
Afvoeren.

2N3055 | 27-03-15 | 13:20

Als passagier de voorste stoel nemen en wanneer de chauffeur aandachtig op zn mobiel kijkt ineens opspringen en keihard "KIJK UIT" roepen heeft wellicht ook een preventieve werking...

Air van Boven Dorens | 27-03-15 | 13:19

Campinggastje | 27-03-15 | 13:11
Hoi Tokkie. Kusje?

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 13:17

Of nog erger wilde ik typen, hij zal maar op dezelfde route rijden

NB-Stb | 27-03-15 | 13:17

@GrandmasterB
Mensen die janken om nsb gedrag zijn meestal in het verleden zelf betrapt bij het bedonderen of verraden van een ander #feit

AbleArcher13 | 27-03-15 | 13:16

Je kind zal maar elke dag naar school worden gebracht door een klojo als dit, of nog erger

NB-Stb | 27-03-15 | 13:16

Buitenproportioneel? Schei uit! Volkomen passend. En als je niet snapt waarom, heb je echt een mentaliteitsprobleem.

zuiderduin | 27-03-15 | 13:16

Uber is het nieuwe liften, nouja, je moet wel wat betalen maar niet in verhouding tot het OV, laat staan een mocrotaxi. lol

Graafmess | 27-03-15 | 13:16

De discussie of het jofel is dat zo'n filmpje online wordt gezet is een heel anderen dan die over al dan niet terecht ontslag.

Lewis | 27-03-15 | 13:15

Zoals ik al zei : Bussen verbieden.

Graafmess | 27-03-15 | 13:14

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 13:10
Brrrr.

Igor Putkin | 27-03-15 | 13:13

-weggejorist-

Campinggastje | 27-03-15 | 13:11

GrandmasterB | 27-03-15 | 13:08
Als het om leven en welzijn gaat kun je geen NSB-ers genoeg hebben. Al had ik liever dat er wat meer gelet werd op het privé van de mensen in Den Haag die ons het leven zuur maken.

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 13:10

-weggejorist-

Campinggastje | 27-03-15 | 13:09

En toch blijf je een NSB-er als je dit soort foto's online plempt, wat ook je excuus/motivatie is.

GrandmasterB | 27-03-15 | 13:08

@Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 13:02
LOL. Je hebt er echt zin in hè? ;-)

Ars Vivendi | 27-03-15 | 13:05

Als trucker kon je vroegui nog gewoon op je 27MC bakkie tokkelen.
Zonder gordel en met een sjekkie in je muil.
En tetten in je cabine.

Piet Karbiet | 27-03-15 | 13:05

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:52
Het verschil tussen spreken met en aanspreken spreekt je niet aan?

Igor Putkin | 27-03-15 | 13:04

@Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:59
En nu doen we het nog eens over. Ontslaan die bushufter!

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 13:02

@ Dizzydent | 27-03-15 | 12:33

Bij dat ongeluk was de chauffeur 0 komma niets te verwijten. Jongetje schoot van zijn trappers en schoof niet voor maar onder de bus.

Binnenbaan | 27-03-15 | 13:01

@Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:48
Iedereen heeft zijn/haar zegje toch al gedaan, dacht ik zo.
Er zijn 3 kampen:
1 Ontslaan
2 Niet ontslaan met sanctie
3 Geen interesse want geen tenen/tieten

En nu?

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:59

@miko | 27-03-15 | 12:46
www.lovense.com

Montgomery Burns | 27-03-15 | 12:58

Ja hallo, multitasking polyoperating machine men, zijn wel de toekomst ja!
...
Oh wacht, over uiterlijk 20 jaar rijden bussen zonder chauffeur.

Escovanity | 27-03-15 | 12:58

En terecht. Ga dr zelf ook maar eens op letten denk ik.

@ Botte Hork | 27-03-15 | 12:25

Hoezo uitkering, dit is verwijtbaar ontslag.

Binnenbaan | 27-03-15 | 12:57

-weggejorist-

diddley2 | 27-03-15 | 12:57

In Spanje is dronken iemand dood rijden ook een heel ander verhaal.

\plop/

Piet Karbiet | 27-03-15 | 12:54

Buschauffeurs zijn sowieso de taxichauffeurs voor paupers, net zo asociaal, onvriendelijk en duur (verhoudingsgewijs) als een taxichauffeur alleen dan voor de "armere" medemens.

Capt. Iglo | 27-03-15 | 12:52

Komt er nog een islam bashtopic???

miko | 27-03-15 | 12:52

@Igor Putkin | 27-03-15 | 12:50
Is verboden trouwens. Zie het bordje: *niet spreken met de bestuurder*.

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:52

Die Höllander braucht Mann nicht zu bekämpfen, die annexcieren sichselbst!!

diddley2 | 27-03-15 | 12:50

Zit momenteel n Spanje, wegrestaurantje, maar die chauffeurs hier aan de bar zitten gewoon lekker aan een biertje. Maar goed, het is dan ook erg warm hier.

VanBukkem | 27-03-15 | 12:50

centenkrabber | 27-03-15 | 12:46
Je hebt gelijk, vooral in de spits kan ook handsfree bellen desastreus zijn. Beter even een parkeerterrein op en terugbellen.

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 12:50

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:48
Een zéér wezenlijk detail.

Igor Putkin | 27-03-15 | 12:50

Ja, wat is het nou, Klaps, speelde die man Russische roulette met de levens van onschuldige mensen en schoffeerde hij daarna een potentieel slachtoffer, óf was het ontslag buitenproportioneel?
Wat mij betreft was dit ontslag volkomen terecht, zoals anderen al zeggen, dit ís geen 'gewone man', want hij is een buschauffeur die verantwoordelijk is voor het welzijn van zijn passagiers.

Lewis | 27-03-15 | 12:49

Heeft het UWV eigenlijk ook een eigen app?

VanBukkem | 27-03-15 | 12:48

@Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:27
We gaan inderdaad de hele discussie over doen, maar nu zonder het gezeik dat de filmer eerst de bestuurder had moeten aanspreken. Want dat is in dit geval wel gebeurd, zonder succes natuurlijk.

Dit is dus de vereenvoudigde variant van bushufterdiscussie.

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:48

Een buschauffeur is geen gewone man. Als er geweld tegen hem wordt gebruikt krijgt de dader een andere behandeling dan bij een gewone man als slachtoffer. Ook hier heeft de buschauffeur een aparte status. Ontslag dus.

Franciscus Borchwerf | 27-03-15 | 12:48

Zulke gevallen zou UWV moeten kunnen weigeren. Sociale zekerheid is er als vangnet voor medewerkers die buiten hun schuld om werkloos raken, niet voor idioten die vanwege hun eigen wangedrag hun baan kwijtraken. Waarom zou ik meebetalen aan de Schültenbräu van die twitterende kudtmongool ?

Feuer Frei | 27-03-15 | 12:47

Met je mobiel kutten tijdens het rijden hoort gewoon niet, punt. Een buschauffeur staat overigens regelmatig een paar minuten stil om veilig te gaan zitten Facebooken. Mij valt het ondertussen op dat ik steeds vaker malloten over de weg zie slingeren omdat ze op hun lulijzer zitten te kutten. Kan dat nou echt niet effe wachten tot je over een half uurtje thuis bent??

Le Roi | 27-03-15 | 12:47

En een buschauffeur die door rood rijdt?

Einde van de Domheid | 27-03-15 | 12:47

@Montgomery Burns | 27-03-15 | 12:31
Vertel? Het lijkt me logisch,menig vrouw stopt haar phone al diep in haar zakken met de trilfunctie aan.

miko | 27-03-15 | 12:46

Ik gebruik mijn telefoon ook niet in de auto. Zelfs niet handsfree omdat ik heb gemerkt dat ik veel te geconcentreerd ben op het gesprek. Ik hoor ook niet supergeweldig. Ik heb een leuk leven en kom graag heel thuis. Dan bel ik de betreffende persoon wel die me spreken wilde.

centenkrabber | 27-03-15 | 12:46

Oja, hier is nog een vraag aan de politiek"
'Wat te doen met een buschauffeur die onnodig claxonneert?'
Tja, daar ga je dan hè?

Einde van de Domheid | 27-03-15 | 12:46

Regel sind Regel.
Befehl ist Befehl.
Wir sind bereits fertig für den Anschluss.

jemagookniksmeer | 27-03-15 | 12:45

Buitenproportioneel? Chauffeur is zelf verantwoordelijk voor zijn ontslag, niet Omroep Gelderland en ook niet Connexxion. Hij heeft zelf de keuze gemaakt om Russische roulette te spelen met het leven van mensen èn zijn eigen baan. Tja, en dan rolt het dubbeltje net de verkeerde kant op. Tough luck.
Wel een mooie vorm van zelfspot trouwens bij GS, door het gedrag van Omroep Gelderland te nagelen.

De echte Stolwijker | 27-03-15 | 12:43

Hoe weet jij dat?
@Igor Putkin | 27-03-15 | 12:36
Ik beken dat ik vanochtend naar de NPO gekeken heb. Ik kan erg genieten van het amateuristische gerommel aldaar: 'en dan schakelen we nu over naar Gerry Eijkhof, hallo Gerry hoor je mij, nee hij hoort mij niet, in plaats daarvan luisteren we voor de 40e keer naar de opname van het telefoongesprek met de meneer van Tennet, oh jee, die start niet in, ik kijk even naar de regie...'
Gerry Eijkhof heeft trouwens net zulk haar als mijn zus.
Alleen, die zit erop.
Maar dit terzijde.

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:43

@Ars Vivendi
Ik denk dat 9 van de 10 kop-staart botsingen met mobiele telefoons te maken heeft. Maar bewijs het maar eens.

VanBukkem | 27-03-15 | 12:43

Moeten we hem nu plotseling zielig vinden? Als je een zwaar voertuig bestuurd en dus heer en meester bent over de levens van je passagiers en je medeweggebruikers, dan mag je never-nooit-niet met je mobieltje gaan zitten spelen. Dat zo iemand, nota bene vlak nadat een collega voor dezelfde reden ontslagen is, dat lekker toch gaat zitten doen, is volstrekt onacceptabel en moet ten allen tijden met ontslag beloond worden.

Opslag Medium | 27-03-15 | 12:42

Dan is hier een vraag aan de politiek:
"Waarom is met de telefoon in de hand rijden goedkoper dan onnodig claxonneren?'
Nou?

Einde van de Domheid | 27-03-15 | 12:41

@Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:27
Ja.

rara | 27-03-15 | 12:40

@Bakito | 27-03-15 | 12:36
*plop *

Botte Hork | 27-03-15 | 12:40

The real McCoy | 27-03-15 | 12:36
Ik zit nooit te bellen op de fiets of in de auto.
Ik ben namelijk geen mongeaul.
En daar zijn er meer van, maar jij kan je dat blijkbaar niet voorstellen.
Met je nsb.
Ik wordt een beetje moe van al dat voorvochtvolk die zijn eigen lompe botte gewoontes op de rest van de wereld projecteert.
Lutsers.

Cuyahoga | 27-03-15 | 12:40

@VanBukkem | 27-03-15 | 12:34
Die hebben geen passagiers aan boord om het misdrijf VVS te filmen. Dus dat scheelt.

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:37

Toch vinden we hulpdiensten die ook zitten te bellen weer wel acceptabel.

Piet Karbiet | 27-03-15 | 12:36

@ Botte Hork | 27-03-15 | 12:33

Daar heeft die chauffeur de afgelopen 40 jaar (toen hij wel werkte) gewoon premie/ belasting voor afgedragen dus feitelijk betaald hij zichzelf de laatste 5 jaar van zijn "carrière".

Capt. Iglo | 27-03-15 | 12:36

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:33
Hoe weet jij dat?

Igor Putkin | 27-03-15 | 12:36

Lekker hypocriet van die nsb'er die hem erbij heeft gelapt. Alsof die persoon zelf vrij is van zonden. Zit zeker zelf nooit te bellen op de fiets of in de auto?

The real McCoy | 27-03-15 | 12:36

Is het niet zo dat een buschauffeur ook verantwoordelijk is voor passagiers? Ik vind het wel zwaar, doe eerst een duidelijk waarschuwing.

Sadomassochristus | 27-03-15 | 12:36

VanBukkem | 27-03-15 | 12:34
Ze zouden in dit land eigenlijk iedereen moeten ontslaan. Moet je eens kijken hoeveel vrije tijd dat gaat opleveren.

Bakito | 27-03-15 | 12:36

Botte Hork | 27-03-15 | 12:32
In dat geval scheelt dit dus één dure afvloeiingsregeling ;)

Bakito | 27-03-15 | 12:35

Als ze alle met de telefoon spelende truckers ook eens zouden ontslaan, dan blijft er van de Nederlandse transportsector niet veel over.

VanBukkem | 27-03-15 | 12:34

@diddley2 | 27-03-15 | 12:30
.
En dan krijgt Brian als eerste een steen van zijn moeder tegen de kop.
"Mother, I was only explaining things..".
(Life of Brian)

Piet Karbiet | 27-03-15 | 12:34

OT/
Bij het NPO journaal krijg je elk triviaal itempje over de stroomstoring minimaal 30 keer per uur voorgeschoteld.
Da's handig voor mensen met een geheugenstoornis.
Het goede nieuws is dat er steeds een geïnterviewd parfumerie-meisje voorbij komt die heel blijmoedig vertelt over haar avonturen met een niet-functionerende kassa.
Ze kijkt zo leuk.
Dat was het.

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:33

Ik heb een paar weken terug bij Utrecht dat jongetje onder een bus zien liggen. Waarschijnlijk niet de fout van de chauffeur, maar als ontslag helpt om dat soort nachtmerries te voorkomen... (bus)chauffeurs die bellen/appen etc. mogen wat mij betreft hun rijbewijs inleveren. En dus worden ontslagen.

Dizzydent | 27-03-15 | 12:33

@Capt. Iglo | 27-03-15 | 12:27
Maar wel op de bijstand. Is dat soms geen uitkering? Precies.

Botte Hork | 27-03-15 | 12:33

Ontslag 100% terecht. Zelfde als bij Connexxion. Chagrijn is de middle name van menig choof.
Choof verschijnt op depots, heeft koffiepauzes op een centraal punt. Tijd ZAT om je Hyves-like nieuws door te nemen.

Gasten moeten niet zo op hun poot spelen, maar zorgen dat hun poot zorgvuldig het gas- en rempedaal op tijd weet te vinden.

chicago river | 27-03-15 | 12:33

En terecht. Om de passagiers maak ik me niet zo'n zorgen, maar de overige weggebruikers zijn in het nadeel als ze over het hoofd gezien worden door een bus...

mijnvaderheetklaas | 27-03-15 | 12:31

Ik ben een bedrijf begonnen dat kunstvagina's maakt die je aan je smartphone kunt koppelen. Zo kan men straks echt alles met dat ding, ook seks ermee hebben. "Gat" in de markt, zeg maar.

Montgomery Burns | 27-03-15 | 12:31

'die de gewone man op straat maximaal tweehonderddertig euro boete kost' Wat een onzin-vergelijking. Bij bepaalde functies horen bepaalde verantwoordelijkheden, en als je die niet aankunt, ben je ongeschikt voor de functie.

bintang | 27-03-15 | 12:31

Nsb-ers hier!
Man man man
Hij die zonder zonde is, werpe den eerste steen!
Ik mag als eerste gooien... Oh wacht verrek het is Hij..

diddley2 | 27-03-15 | 12:30

EBS en Purmerend. Dat is toch die gekkekoeienziekte op de markt?

Piet Karbiet | 27-03-15 | 12:29

@Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:18
Inderdaad, "je moet je er niet mee bemoeien", is goed kerel, geen probleem, dan gaat die foto naar je baas, met die grote bek van je. Direct ontslaan zulke figuren, die brengen alleen maar schade aan je bedrijf met zich mee.

SmegmaSmeer | 27-03-15 | 12:28

Gaan we nou, voor de zoveelste keer deze week, die hele discussie over wel/geen ontslag nog een keer doen?

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:27

@ Botte Hork | 27-03-15 | 12:25

Wanneer je door eigen schuld op gegronde redenen bent ontslagen heb je helemaal geen recht op een uitkering

Capt. Iglo | 27-03-15 | 12:27

Bakito | 27-03-15 | 12:26
Dat snapt hij vast niet.

Igor Putkin | 27-03-15 | 12:27

De beursgang van ABN Amro is uitgesteld door de onrust over de beloning van heur bestuurders. Ook graag op staande voet ontslaan, die talentvolle graaiers.

Piet Karbiet | 27-03-15 | 12:27

Ik dacht dat bij de Arnhemse busschauffeur hier al genoeg over gezegd is. Gewoon eruit flikkeren zo'n gast. Volgende topic graag.

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 12:27

Botte Hork | 27-03-15 | 12:25
Nee, hoor want voor hem komt een nieuwe chauffeur en dus een uitkering minder.

Bakito | 27-03-15 | 12:26

Botte Hork | 27-03-15 | 12:25
En weer iemand anders die uit een uitkeringssituatie kan komen. Het is niet alsof de baan is opgeheven.

Feynman | 27-03-15 | 12:26

Terecht ontslag.
En ontzettend dom ook, lutser.

Cuyahoga | 27-03-15 | 12:26

Terecht ontslag inderdaad. Een eerste waarschuwing was ook op zijn plaats geweest en misschien wat netter, maar er zijn genoeg mensen die een baan zoeken. Degenen die er het beste in zijn moeten een kans krijgen en dat betekent automatisch dat je de anderen dus moet ontslaan. Het is al erg genoeg als je met de bus moet en dan ook nog met een chauffeur die zit te kloten tijdens het rijden.

bashghost | 27-03-15 | 12:26

@Botte Hork | 27-03-15 | 12:25
En een vacature. Dat ook!

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:26

@Igor Putkin | 27-03-15 | 12:22
Een heeeele forse boete had hem ook wel zijn gedrag laten aanpassen lijkt me.
Nu is het gewoon weer een uitkering erbij.

Botte Hork | 27-03-15 | 12:25

In feiten is wat die buschauffeurs doen hetzelfde als wat meneer de Lufthansa piloot deed, namelijk het leven van alle passagiers in gevaar brengen, ontslag lijkt me daarom niet meer dan logisch.

Capt. Iglo | 27-03-15 | 12:24

Een beetje onzin weer met de "gewone man" vergelijking. Hij is geen gewone man, die bestuurt geen bus. Hij is een profesionele bestuurder die bewust de wet overtreed en andere weggebruikers in gevaar brengt. Maar 1 mogelijkheid: ontslag.

Grote Smurf | 27-03-15 | 12:24

"Op basis van het bestaande onderzoek is slechts een indicatieve bandbreedte aan te geven van de dodelijke slachtoffers die in Nederland vallen bij ongevallen waarbij afleiding een rol heeft gespeeld. Geschat wordt dat het dan jaarlijks gaat om ten minste enige tientallen dodelijke slachtoffers, met een bovengrens van ruim honderd [per jaar?]." www.swov.nl/rapport/R-2013-13.pdf

Maximaal een kwart van de verkeersdoden in Nederland is het gevolg van iemand die niet over zijn stuur kijkt, we appen!

Feynman | 27-03-15 | 12:23

Het begrip 'appende buschauffeur' gaat het helemaal worden in 2015. Is er een heksenjacht ontketend of zo?

Ars Vivendi | 27-03-15 | 12:22

Terecht ontslag.

Igor Putkin | 27-03-15 | 12:22

@Bakito | 27-03-15 | 12:16
Da's waar, alleen het alcoholpercentage in hun bloed pleit dan weer tegen ze.
Wat me eraan doet denken, champagne! Het is al weer over twaalven. *plop *

Botte Hork | 27-03-15 | 12:22

Ga je via Twitter je reizigers op de hoogte brengen van vertragingen, krijg je dit. Het is ook nooit goed.

goedverstaander | 27-03-15 | 12:21

Da's in elk geval de juist weg bewandeld. Eerst aanspreken, en na zo'n reactie alsnog publiceren.
En nee, ontslag is niet buitenproportioneel. Als-ie dronken rond zou rijden zou-ie (hopelijk) ook ontslagen worden, terwijl dat 'de gewone man op straat' ook slechts een boete oplevert.

mrfreeze | 27-03-15 | 12:19

Buschauffeur zijn in Purmerend.. Wat moet die man opgelucht zijn om ontslagen te zijn.

Botte Hork | 27-03-15 | 12:19

Een bestuurder met zo'n vlek op z'n CV is zelfs niet meer welkom bij de VVD. En dat wil wat zeggen.

rara | 27-03-15 | 12:19

Niks buitenproportioneel. Busbestuurders die onder het rijden met een mobiel in de weer zijn, worden ontslagen. Staand beleid.

Lewis Lewinsky | 27-03-15 | 12:18

Dit pleit voor Poolse of Roemeense buschauffeurs. Die zijn volgzamer en bovendien goedkoper.

Bakito | 27-03-15 | 12:16

Eens kijken welke preventieve werking hier van uit gaat.

Rest In Privacy | 27-03-15 | 12:16

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl