Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Ambtenaar-AMRO steelt nog meer taxpoet

De AEX is voor het eerst sinds 2007 eventjes door de 500 punten-grens gegaan, en meteen hebben ABN/AMRO en ING de salarissen van hun ambtenarentop met tonnen verhoogd. MinFin Jeroen Dijsselbloem (van de voormalige arbeiderspartij PvdA) staat er bij en doet geen fuck tegen het neograaieralisme van de staatsbankiers. We zien de laserguns van de SP ook geen gaten schieten in de schaamteloze moraal van de maatpakschoften, die op het glazen plafond van de samenleving al flappentapdansend hun schoenzolen tonen aan het gepeupel op de begane grond. Het enige wat de belazerde belastingbetaler zelf kan doen, is het beetje geld dat-ie zelf nog heeft woedend weghalen bij Ambtenaar-AMRO. Nee, dan Van Leeuwen. Die belt zo'n bankier gewoon op en probeert de discussie aan te gaan over wat 'marktconforme beloning' überhaupt betekent, en waarom zo'n goedkope frase de belastingbetaler zo veel geld kan kosten. En dan is er nog Peter Kwint, de SP'er die de K in BKB stopt, en die zijn ingehouden woede omzet in snedige oneliners. Haha, omzet. €nfin. ƒƒƒilmpje!

Reaguursels

Inloggen

@ZZP-er | 27-03-15 | 17:55
Dit soort mensen weet in de schaduw te blijven en schuift stroman Zalm naar voren om de klappen te vangen.

Handsomeboy | 27-03-15 | 22:18

21 verkopen voor 15 doe je als je niet anders kan.
Loonsverhoging en fiat verkoop zijn vast gelegd.
Dus beide partijen niet zo zeiken aub .

lidlbier | 27-03-15 | 20:24

Als die lui niet willen werken voor de tonnen die ze al krijgen dan zoeken ze toch lekker een andere baan. Ik geloof niet dat je heel veel mindere directeuren krijgt als je ze allemaal een ton minder geeft.

Uifeltje Gnuiffeltje | 27-03-15 | 19:21

Handsomeboy | 27-03-15 | 14:53
Ze zullen zich hier niks van aantrekken. Bij dit soort mensen zijn ethische waarden en sociaal gevoel totaal verdwenen.
Dit stuk van de hersenen wordt verdrongen door $-tekens.
Er moet echt meer gebeuren, maar dit is een mooi begin.

ZZP-er | 27-03-15 | 17:55

Er is maar één manier om alles aan banden te leggen:

Heel NL moet lid worden van de Consumentenbond. Dan kunnen we een gezamenlijke vuist maken naar alles wat ons onderdrukt en uitzuigt. Met z'n allen kunnen wij kiezen ergens niet meer mee in zee te gaan. Dan sterven de parasieten uit en zullen de overblijvers hun best moeten gaan doen.
Wie betaalt, bepaalt!!!!!

michello | 27-03-15 | 17:25

Maar waarom gaat er niemand naar andere bank dan? Er zijn wel banken met minder exorbitante salarissen voor de top.

watnouwatnouwatnou | 27-03-15 | 17:09

@Robertwantsmore | 27-03-15 | 14:43
Gerrit Zalm - Voorzitter
Johan van Hall - Chief Operating Officer en Vice-Voorzitter
Kees van Dijkhuizen - Chief Financial Officer
Caroline Princen - People Regulations & Identity
Wietze Reehoorn - Chief Risk Officer and Strategy
Chris Vogelzang - Retail & Private Banking
Joop Wijn - Corporate Banking

Handsomeboy | 27-03-15 | 14:53

@Handsomeboy | 27-03-15 | 14:50
Oja, is of wordt nog strafbaar ook wat je roept thanks to opa Ivo

Handsomeboy | 27-03-15 | 14:52

@KayakFun | 27-03-15 | 10:14
Bankrun? haha. Dan moet de overheid nog een keer 10 miljard in de abn pompen. Doe ff normaal gast. Bankrun..

Handsomeboy | 27-03-15 | 14:50

Zou publieke naming-and-shaming van de betrokken bestuurders misschien helpen?

Robertwantsmore | 27-03-15 | 14:43

Beursgang uitgeteld wegens onrust over beloning.
Wat een talenten toch die bankbestuurders en Zalm.
Meer geld er bij svp anders lopen ze weg.
Proest!

Piet Karbiet | 27-03-15 | 12:51

Als ik mijn leven over kon doen dan zou ik alles zonder bank doen.

doskabouter | 27-03-15 | 12:50

-weggejorist-

Stijlkoning | 27-03-15 | 12:41

In deze stad is ook een groot kantoor van ABN.

ZZP-er | 27-03-15 | 12:12

In een bekende provinciehoofdstad leven 9000 gezinnen op of onder het minimum.
Ook als ze werken blijft er nog niets meer over.
Van deze gezinnen hebben hun 3000 kinderen niet de mogelijkheid voor verjaardagsfeestjes en kunnen ook niet met het schoolreisjes mee want dat kost geld en dat is er niet.
Als..
Als zo'n bobo slechts de helft van z'n bonus aan die kinderen zou geven dan kunnen ze mee met het schoolreisje.
Ik ze: als..
Want we leven in een decadente maatschappij waar egoïsme en hebzucht hoogtij vieren.

ZZP-er | 27-03-15 | 12:11

On-ge-fu-king-lo-fe-lijk hoe die persvoorLIEGER zijn best doet om die omhooggevallen prutsbankiers te verdedigen met hun gegraai en ongelooflijk dat de staat dit accepteert zolang ze nog ambtenaren zijn.
Leven ze in een soort parallelle werkelijkheid waar een betonnen plaat voor je kop de standaard is?

Dirk III | 27-03-15 | 11:38

draghi goldman sachs ecb
dumpt nu de euro,s de banken krijgen het zowat voor niks,dus die nemen alvast een voorschot.
het kan allemaal,de burger wordt steeds verder uitgezogen.
v.r.b wie meer als €21000 bezit moet van elke €1000 €12 betalen als zijnde belasting op het rendement.
dit noemt men overheid diefstal.
als grensganger €1000 op een spaarbankboekje gezet in duitsland,haal mijn boodschappen daar en tank benzine.
schets mijn verbazing kreeg bericht van de belasting over een inkeer regeling.
abn amro is niet mijn bank,maar ik zou overstappen naar een andere bank.
daarmee raak je ze in het kruis.
en zoveel mogelijk in een oude sok stoppen.
deze regering met hun ondersteunende bruinridders,
zitten er niet meer voor de bevolking,liegen bedriegen
politieke graaiers het kan allemaal.
draai de klok terug zoiets las je vroeger niet in de krant,het begint normaal te worden

soledad | 27-03-15 | 11:08

Fijnstoffer | 26-03-15 | 22:07
Is goed, doen we, maar hoe?

ZZP-er | 27-03-15 | 10:58

Is onze eigen stomme schuld. In de tijd dat dit geregeld werd, riep men Jan Kees de Jager uit tot politicus van het jaar! De man die ons voorloog over het terugontvangen van het geld van Griekenland en de daarbij behorende rente, die zwartspaarders voorloog dat hij afspraken had met Zwitserland over vrijwillige informatie-uitwisseling en zo mensen wilde laten inkeren. Deze schertsfiguur heeft dat door de kamer gerommeld en we stonden erbij en keken er naar en we staken hem nog een veer in zijn ....

JayJay | 27-03-15 | 10:56

Kortom, het is maffia.
Ik sluit me verder aan bij KayakFun, weg met die bank.

Willem van Rood | 27-03-15 | 10:52

Ik zeg maar 1 woord: Bankrun

Personeel op de nul-lijn en dan zelf van 18x modaal naar 21x modaal. Dan ben je toch volkomen blind voor wat er in de maatschappij gebeurt?

Niet van mijn geld.

KayakFun | 27-03-15 | 10:14

@Schietmijmaarlek | 27-03-15 | 10:00 Helemaal mee eens. Die oude sok màg wel want we staan niet onder curatele, hoe de overheid er ook over denkt.
Voor een week of wat maakte ik alles in gereedheid om de amro bank de rug toe te keren. Graaien, een website uit het jaar tabak, lichte retardatie bij het personeel. Naar de ING die de overstap makkelijk ging maken. Kwam het bericht dat de tophark 1.63 miljoen naar binnen haalt. Ben ik maar gebleven, ondanks dat topgraai zalm ook 750.000 binnenmaait. Triodos heeft allerlei idealen en dweept met het KH maar heeft voor klanten niet eens een bank balie.
Idd, Waar je je geld ook op de bank zet... genaaid word je overal.

eastender | 27-03-15 | 10:13

Waar je je geld ook op de bank zet... genaaid word je overal.
Personeel wordt uitgebuit, salarissen aan de top stijgen exorbitant.
Spaargeld levert niks meer op.
In de ouwe sok mag niet van de belastingdienst.
En de regering zag dat het goed was.
Wat zijn we toch een verdomd goed land.

Schietmijmaarlek | 27-03-15 | 10:00

Maar waarom interviewt geenstijl een communistische hippie zonder scheerapparaat?

Howlinmad | 27-03-15 | 09:57

Wat een vreselijke gasten werken daar met hun C&A pakken. Maar ik weet zeker dat er zat bestuurders zijn die het voor 3 ton per jaar doen maar die zitten niet in het volgevreten bolle koppen circuit. De politiek is net zo verrot die doen niets, met hun balkenende norm. Als je de gebeurtenissen in de politiek van laatste maanden bekijkt en de mentaliteit van bestuurders zijn we een verrot land geworden.

doskabouter | 27-03-15 | 09:53

Heb mijn Rekening onlangs ook al opgezegd . trouwens ze geven ook geen eens een normale spaarrente op je rekening .Zo te lezen op Geenstijl is er al weer in korte tijd een kleine bankrun geweest bij Ze . switchen die poet ! Ik zeg DOEN !

liegende lippen | 27-03-15 | 09:37

Zit ik thuis op de bank, wordt ik bestolen!

Janee ??? | 27-03-15 | 09:35

Het broze vertrouwen bij klant opgebouwd sinds 2007 is alweer door plee gespoeld terwijl werknemer dankzij het niet halen van verplichte cursussen makkelijker kan worden ontslagen. Banking 3.0!

fingers | 27-03-15 | 09:33

Nederlanders bestuurders die hier al jaren zitten aan het infuus van de nederlandse staat worden niet uitgenodigd door het buitenland.

dolffie | 27-03-15 | 09:18
-
Die prutsers hebben ze niet nodig maar wel hoog opgeleide mensen van High Tech bedrijven zoals, XNP, ASML, Philips enz. die weggekocht worden en met werken daar veel verdienen. Bill Gates aan de telefoon: Heeft u verder nog iets nodig?
Nederland houdt alleen maar de grijze middelmaat over door nivelleringen en salarissen in de private sector aan banden te leggen. Met het belastingstelsel op de schop te nemen wordt de economie steeds verder afgebroken. Btw 4% verhogen alles 4% duurder. Verder 6% optrekken naar 21%, eerste levensbehoefte 15% duurder.

behangtafel | 27-03-15 | 09:32

benken komen hier mee weg omdat ze weten dat ze "to big to fail" zijn en ze toch gered worden met belastinggeld... ijsland deed het beter... in de gevangenis en hoofdelijk aansprakelijk stellen(pluk ze kaal wet)

zibnaf | 27-03-15 | 09:22

Dit zijn graaiers van het ergste soort, ze pakken zoveel ze willen en wij, het volk, kunnen er nog steeds niets aan doen ook niet met wat voor verkiezingen. Wij staan machteloos.

behangtafel | 27-03-15 | 09:21

Nederlanders bestuurders die hier al jaren zitten aan het infuus van de nederlandse staat worden niet uitgenodigd door het buitenland.

dolffie | 27-03-15 | 09:18

Juist een goed teken dit, salaris erbij voor de top betekent nieuwe bubbels, wat weer tijdelijke tekenen van leven voor de markt en uiteindelijk onze portemonnee betekent.

Handsomeboy | 27-03-15 | 09:08

Als bankbobo's schaamteloos graaien dan begint heel GeenStijl te steigeren van rechtsdraaiende booswoede. De Belastingdienst doet hetzelfde, alleen op nog veel grotere schaal en nog veel directer gericht tegen Janus Modalus de belastingbetalende werkpauper. Eerst het Rijk aanpakken, want dat zijn de echte grootgraaiers in Nederland. Dat is vooral kwalijk omdat ze ons geld niet zelf houden, maar het met bakken tegelijk over de grens gooien. Altijd richting Zuid, zoals Brussel en de immer aanzwellende stromen handophouders vanuit Lampedusa.

Nivelleermarionet | 27-03-15 | 09:00

Denkt met weemoed terug aan jaren 50 en 60, toen pa in het weekend het bruine loonzakje openmaakte, moeders haar huishoudgeld gaf...3 Gulden voor de huur op de schoorsteen legde en 80 cent apart hield voor benzine voor in de brommert.
Niks bankrekeningen, je had als kind alleen het spaarpotje van de Nutsspaarbank + boekje.
binnenbuitenband | 26-03-15 | 22:26
=
Precies... nu hebben die smeerlappen het huren onbetaalbaar gemaakt.

meneer Q | 27-03-15 | 08:45

Vuile verrotte smeerlappen...
wel het wonen/huren ONBETAALBAAR maken!

meneer Q | 27-03-15 | 08:41

Beste medelanders, het probleem ligt op een veel grotere schaal, probeer dat nu eens te zien/onderzoeken;

www.gewoon-nieuws.nl/2015/03/canadese-...

Op naar nwo.

Slaap zacht medelanders

rowe | 27-03-15 | 08:39

Homer P. Simpson | 27-03-15 | 08:31 | | Reageer+ | 0

Het besturen van een land is een stuk lastiger en daarom verdient Rutte ook maar één Bakellendenorm.

eerstneukendanpraten | 27-03-15 | 08:38

godegodegod, stelletje socialisten hier: Lekker een ander zijn succes niet gunnen. Ga fijn bloggen bij Joop.nl of zo, hypocriet. Talent moet je betalen, anders loopt het weg. In de bankenwereld is 8 ton echt HELEMAAL niks en je koopt er zeker niet het beste voor, iets wat elke rekeninghouder van de ABN AMRO zich zou moeten beseffen, aangezien hij of zij daar dan geld in geïnvesteerd heeft.
Dit is denken in de categorie: Ik betegel mijn eigen badkamer wel terwijl je 120 euro per uur rekent naar anderen: Domme spruitjesmentaliteit.
If you pay peanuts, you get monkeys. Monkeys kunnen geen banken besturen en dan vallen ze dus om.

Homer P. Simpson | 27-03-15 | 08:31

Een van die heren zit er pas sinds vorig jaar. Toch krijgt hij deze absurde verhoging ook. Juridisch autisme, noem ik dat.

Piet Karbiet | 27-03-15 | 08:16

Je moet afspraken respecteren, alsdus het stamelende hoofd pers. Volgens mij worden afspraken met medewerkers ook niet gerespecteerd. Mensen met een contract voor onbepaalde tijd worden naar buiten geknikkerd. Huh? Maar ze hadden toch een afspraak voor onbepaalde tijd?
En ze hebben het altijd over het hoogste echelon, maar de lagen eronder zullen ook wel geplust hebben. Maar daar horen we dan weer niks van.

GiftZwerg | 27-03-15 | 07:20

Die 'geen commentaar'horde heeft zo te zien geen behoefte om te klagen over hun salaris!

Einde van de Domheid | 27-03-15 | 07:10

Tja, die meneer kan inderdaad elk jaar een nieuw huis kopen, en laten inrichten. Gewoon voor de fun. Maar we gaan toch niet ineens afgunstig doen? Hier? Nee toch?
Denk even aan de 15.000.000.000 die de Nederlandse Staat straks weer verdient met de beursgang van ABN-AMRO daar kunnen heel wat beroepswerklozen mee betaald worden hoor. Feestje voor de SP lijkt me!

Escovanity | 27-03-15 | 05:41

@miko | 27-03-15 | 04:11
Niemand zit te wachten op toestanden zoals in Kroatië. Maar... ook daar waren regeringen aan de macht die het begin der ellende inluidden, zoals hier aanstaande..... ik neem er nog eentje omdat het nog kan!

INH.30CL | 27-03-15 | 04:52

@INH.30CL | 27-03-15 | 03:33
Hij is wel onbespoten.

miko | 27-03-15 | 04:15

@INH.30CL | 27-03-15 | 03:31
Wat betreft de nPO heb je nog gelijk maar de rest van de msm laat al wel andere geluiden horen. Zaken die ik eerst alleen hier las(thanks botte hond en andere) zie je nu ook verschijnen in grote kranten.
Het is buigen of barsten.
Ik hoop dat het buigen wordt en niet barsten.Ik zit niet echte wachten op Kroatische toestanden.

miko | 27-03-15 | 04:11

@miko | 27-03-15 | 03:25
ohw, framboosje/? Geen idee. Het lijkt mij een zelfmoordpiloot met een grote depressie. zal 'm doorsturen naar Joris.

INH.30CL | 27-03-15 | 03:33

@miko | 27-03-15 | 03:25
maakt mij niet uit, het is iemand die er wat over zegt. dat zou de npo moeten doen ook maar die heeft tegenwoordig alleen peter rrrrr de vries aan het woord

INH.30CL | 27-03-15 | 03:31

@INH.30CL | 27-03-15 | 03:20
Een beetje een simpel stuk al heeft hij een punt.
Is die glibberige drilzooi hem al gepeerd?
Nog voor hij drank heeft gekregen?

miko | 27-03-15 | 03:25

@necrosis | 27-03-15 | 03:10
Haha, ik hou'm er in!

INH.30CL | 27-03-15 | 03:22

ja Miko, het is triest! We lopen gevaar, al heel lang. Er waren en zijn politici, criticasters die ons daarvoor waarschuw(d)en, de meeste daarvan zijn inmiddels dood of worden zwaar beveiligd. Nochtans wordt het defcon2 signaal afgegeven, nochtans worden asielzoekers uit moslimstreken voldoende gescreend doch simpelweg binnengelaten. Er valt niet te praten met lieden die onze cultuur verafschuwen. Hoe is het te verklaren dat mijn kind(eren) op jonge leeftijd dezelfde mening zijn toegedaan (op hun kindse manier uiteraard) zonder mijn inbreng (nooit over gesproken thuis)? Ik vond dit wel iets at een begin kan zijn van de herovering der NL cultuur. joostniemoller.nl/2015/01/hoe-leggen-w...

INH.30CL | 27-03-15 | 03:20

@Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 03:01
Ik ga nooit vreemd, dat laat ik over aan mijn getrouwde vriendinnen.
*grinnik ende grijns*

necrosis | 27-03-15 | 03:10

@INH.30CL | 27-03-15 | 02:51
Ouch!!
Maar hij is leuk.

miko | 27-03-15 | 03:09

@necrosis | 27-03-15 | 02:43
Om maar niet te spreken van je beide eieren als je van bil wil gaan.

@necrosis | 27-03-15 | 02:29
Wat werkt best als iemand eenzaam is? Absint?

miko | 27-03-15 | 03:05

@INH.30CL | 27-03-15 | 02:47
Daarom lopen we nu als maatschappij gevaar omdat de meeste denken dat alles opgelost word met praten.
De naïviteit is dan soms ook stuitend.
Zelfs triest.
Bij de moord op van Gogh stond me het meeste bij dat hij naar zijn schietende moordenaar riep:we kunnen er toch over praten!!!

miko | 27-03-15 | 03:03

necrosis | 27-03-15 | 02:57
Wondermiddel hè.. liever op het werk vrouwen dan thuis vreemdgaan met de linkerhand. .

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 03:01

@Worst_kaas_scenario | 27-03-15 | 02:49
Die partij zou uw naam eer aan doen idd!

INH.30CL | 27-03-15 | 02:57

@Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:51
Voor het dragen van aftershave krijg ik geen ontslag op staande voet, wel de aandacht van de vrouwen.....

necrosis | 27-03-15 | 02:57

@INH.30CL | 27-03-15 | 02:51
*huilen doet*

necrosis | 27-03-15 | 02:54

@necrosis | 27-03-15 | 02:50
Je hebt gelijk als ze aan de oudezijds voorburgwal zou staan in het rode licht maar het schijnt een zeer slimme dame te zijn die van menigeen een omeletje bakt.

INH.30CL | 27-03-15 | 02:54

@Worst_kaas_scenario | 27-03-15 | 02:49
SP is in staat om alle particuliere salarissen in de partijkas te laten storten, de woning/ elektra/ internet/ etc te betalen voor de burger en ze dan €100 per week zakgeld te geven.
Voor ondergetekende dus GEEN SP!

necrosis | 27-03-15 | 02:53

@necrosis | 27-03-15 | 02:49
Hah, de loonslaaf die over, pak 'm beet, een half uurtje aan de gang moet?!

INH.30CL | 27-03-15 | 02:51

necrosis | 27-03-15 | 02:45
Parfum ruikt ook vaak naar alcohol. lees ingrediënten...

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:51

@INH.30CL | 27-03-15 | 02:45
Kunnen ze geen knappere vrouw krijgen voor zoveel geld? ;)

necrosis | 27-03-15 | 02:50

Ik ben benieuwd naar de beursgang van ABN.
Wat als de aandelen net zo'n succes worden als destijds WOL van cumswapping Nina?
Wie betaalt DAN de rekening?
*portemonnee verstoppen doet*

necrosis | 27-03-15 | 02:49

Stem dan gewoon op de SP.

Worst_kaas_scenario | 27-03-15 | 02:49

@Worst_kaas_scenario | 27-03-15 | 02:44
En beide stellingen zijn een utopie! maar dat wist je zelf ook wel toch?

INH.30CL | 27-03-15 | 02:47

@Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:42
Ja, ik ben nuchter.
Ik moet zo naar mijn werk en daar stelt men het niet op prijs als je naar drank ruikt....

necrosis | 27-03-15 | 02:45

@michello | 26-03-15 | 23:53
Zolang iedereen gelooft dat je moet vechten, dan vecht iedereen. Zolang iedereen gelooft dat je eerlijk moet delen, dan deelt iedereen eerlijk.

Worst_kaas_scenario | 27-03-15 | 02:44

INH.30CL | 27-03-15 | 02:39
Wie z'n gat het eerst gebruikt..

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:44

@INH.30CL | 27-03-15 | 02:39
Je zal je ei maar kwijt zijn als je net een omelet wil bakken....
*gnehehe*

necrosis | 27-03-15 | 02:43

miko | 27-03-15 | 02:28
Toegeven is geven, ontvangen zullen we nooit..
necrosis | 27-03-15 | 02:29

ben je nuchter???

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:42

@michello | 26-03-15 | 22:25
Die 700k is helemaal onredelijk omdat jij blijkbaar al het werk doet en je baas daar niets voor hoeft te doen. Je baas heeft recht op 0 euro voor deze deal.

Worst_kaas_scenario | 27-03-15 | 02:42

@Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:21
joh, je bent je ei ff kwijt, das toch ook fijn zo tegen Pasen aan?

INH.30CL | 27-03-15 | 02:39

@miko | 27-03-15 | 02:26
Ik heb niets aan drank, ik moet zometeen nog even loonslaven.
Geef @Dr. Frambozenjam maar een drinkie, hij schijnt verdrietig te zijn....

necrosis | 27-03-15 | 02:29

@necrosis | 27-03-15 | 02:12
*slingers ophangt, toeters tevoorschijn haalt en drank aanrukt*

miko | 27-03-15 | 02:26

@necrosis | 27-03-15 | 01:43
Ga weg,daar geven ze geen fluit om.
Juist de vaste zaken en hypotheken en alles wat er gebeurt met grote ontwikkelingsprojecten etc. Daar gaat het ze om.Degene die al die salarissen betaalt die houd ze in stand.
Raad eens wie de grootste werkgever is in het land?
De eigenaar van die bank.
Winst gegarandeerd.
Defensie betaalt ook via de Abn-Amro ik neem aan de rest ook? iemand die dat weet?

miko | 27-03-15 | 02:21

necrosis | 27-03-15 | 02:12

niemand reageert op mijn reaguursels *snik*

Alleen laats was U 1 van de weinigen. (u1).. piep piep..
Maar eerlijk ben nu diep gepikeerd in plaats van vreugde. *Grom*

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:21

@Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:04
Vanwaar die vreugde?

necrosis | 27-03-15 | 02:12

Heb het gesprek 20 sec volgehouden met knuppel met aardappel in de strot: "biedt de wet de mogelijkheid om"... "wat me met elkaar hebben afgesproken".."om het verlies goed te maken ..." lol en de kots!

daytripper | 27-03-15 | 02:08

Vor de verbeteraar. Gutenabend..

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:05

hoi hoi necrosis. Gutenabond.

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 02:04

Advies aan alle klanten van ABN Amro:
Na het storten van je salaris/ uitkering/ wachtgeld/ witgewassen geld, gewoon je vaste betalingen doen zoals woning, elektra en internet en daarna de rest eraf halen en in een ouwe sok stoppen.
En dat elke maand en minstens een jaar lang
Spaarrekening ook gelijk maar leegtrekken aangezien rente bijna nul is.
Eens kijken wat ABN dan gaat doen.....

necrosis | 27-03-15 | 01:43

@michello | 27-03-15 | 01:26
Vrij weinig zou ik zeggen. Ik heb ook altijd de indruk dat mensen die competitief zijn vaak meer levensvreugde uitstralen.De mooiste ideeën ontspruiten vaak ook bij discussies waar men elkaar te lijf gaat(figuurlijk).

miko | 27-03-15 | 01:41

Truste mense

michello | 27-03-15 | 01:27

@miko | 27-03-15 | 01:12
Zonder verschil geen potentiaal. Er moet altijd spanning zijn, anders valt alles dood.
Wat zou het leven zijn als alles en iedereen hetzelfde is. Wat blijft er over van Het Avontuur, als alles voorspelbaar wordt, zonder perspectief, zonder persoonlijke keuzes.
Wat is het leven zonder uitdagingen, zonder strijd.

michello | 27-03-15 | 01:26

@Botte Hork | 27-03-15 | 00:46
Zeg ik ook al lang!
Allemaal leuk en aardig. ik weet nog dat het pinnen in kwam. Makkelijk,gratis,geen wachttijden in de bank!
Nu is het een trackingdevice en je betaalt voor elke lullige transactie die nota bene door een machine word uitgevoerd.

miko | 27-03-15 | 01:20

@michello | 27-03-15 | 00:45
Eens, maar men denkt wel eens dat beter willen zijn dan de rest op je werk en meer geld verdien altijd slecht is voor een ander maar als een topsporter het doet word hij geëerd, terwijl die eigenlijk ook iemand zijn plaats in de zon wegneemt.
we kunnen inderdaad niet zonder strijd.
Nobody wants to be a bum!

@michello | 27-03-15 | 00:56
Buiten dat het een beetje steekt dat een bank wel steun krijgt en mijn toko niet als ik er een teringzooi van maak, ik verder ook niet. ;-)

miko | 27-03-15 | 01:12

Aan het einde filmpje..... afspraak is afspraak! Zoiets als een medewerker van VenD die afgesproken heeft wat het salaris is, maar dan andersom.

INH.30CL | 27-03-15 | 01:11

@AntiSoof | 27-03-15 | 00:47
Truste gast.

michello | 27-03-15 | 00:57

@miko | 27-03-15 | 00:31
Ben ik met je eens. Maar toch, deze salarissen vallen in het niet bij de winsten die normaliter door banken gemaakt worden. Ik lig er eerlijk gezegd niet zo wakker van. Althans, ik vind een miljoenensalaris voor voetballers ook iets onwerkelijks. Maar als ook zij hun salaris kunnen verdedigen, wie ben ik dan om daarover te oordelen. Al die mensen hebben gewoon een betere levensstrategie dan ik. Altijd baas boven baas. Ik kan hiermee leven, zolang de risico's van dergelijke hoge salarissen dan ook strikt worden gedragen door de private ondernemingen in casu.

michello | 27-03-15 | 00:56

AntiSoof | 27-03-15 | 00:41
Er is verder niks mis met liefde, aandacht, erkenning en bevestiging. Ik denk dat elk mens dat broodnodig heeft. Het moet alleen uit je eigen omgeving komen en niet uit een dogmatische religie, welke dan ook. Oh, en je moet er zelf voor openstaan en ook zelf willen uitdelen.

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 00:53

kloopindeslootjijook | 27-03-15 | 00:39

Ooit lang geleden in een western movie dienden wij de banken. Maar heden zijn wij van deze vrijheid beroofd. Kan ik als burger van een democratie buiten de banken om. NEE. hoe krijg ik mijn salaris, hoe betaal ik mijn rekening en de maandkosten van de bankrekening. . tja deze alle 3 kosten de burger geld. geld storten is betalen, geld overmaken is betalen, geld sparen is betalen en rekening bij de bank is betalen.. wie dient wie?

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 00:52

@Botte Hork | 27-03-15 | 00:46
Goed idee.
En trusten ieder. Ik ga maffen.

AntiSoof | 27-03-15 | 00:47

@michello | 27-03-15 | 00:25
Over die diepzinnige zaken moet ik goed nadenken. Maar bedankt voor je voer.

AntiSoof | 27-03-15 | 00:46

@AntiSoof | 27-03-15 | 00:42
Gewoon alles cash doen. Klaar. Einde gezeik.

Botte Hork | 27-03-15 | 00:46

@miko | 27-03-15 | 00:29
Ik heb genoeg gelezen van die boekjes en maar zelden iets opzienbarends geleerd. Je moet gewoon je eigen pad volgen, denk ik. Je aangeboren karakter, interessegebieden en talenten brengen je uiteindelijk toch wel daar, waar jouw plek is.

michello | 27-03-15 | 00:45

Banken vind ik persoonlijk zwarte magie. Die duistere breinen!

AntiSoof | 27-03-15 | 00:42

@Graaf van Egmont | 27-03-15 | 00:28
Mee eens. En die kritisch blik had ik ook. Ooit bekende ik een priester mijn onbegrip. En ik was toen ook 10 11 of 12 jaar oud. Ik zei hem dat er iets niet klopte.
Maar toch, wat zijn wij zonder Liefde? Zonder werkelijke aandacht? Zonder erkenning en zonder bevestiging? Dát vind ik belangrijk.

AntiSoof | 27-03-15 | 00:41

Wij dienen de banken. Niet andersom.
Terwijl ze wel die rol zouden moeten hebben.
Gaat het mis, betalen wij de rekening.
Gaat het goed, krijgen we niets.

kloopindeslootjijook | 27-03-15 | 00:39

Tja als je bij Euribor als panelbank voor een lening als bank 0.055 op weekrente betaald en deze aan lening(doorlopend) tot 9 % en bij hypotheeklening minimaal 6 procent rekent aan je klanten en dan nog verlies maakt door libor-rente criminaliteit en de belastingbetaler er toch voor opdraait dan draait men de feiten om hé. Libor is gepakt en een kwartiertje later komt Euribor.. laat staan uw spaarrente op spaargeld die inzake de gecreëerde inflatie(diefstal) minder opbrengt dan uw geld.. Waar komt het geld vandaan voor zulke ultieme bonussen.. de overheid dient de banken *oogjes open*

Dr. Frambozenjam | 27-03-15 | 00:31

@michello | 26-03-15 | 22:47
Een onafhankelijke bank die mag doen wat hij wil van mij. deze banken hebben er een teringzooi van gemaakt daar is overheidsgeld ingegaan en de rest van het personeel deelt veel minder mee.

miko | 27-03-15 | 00:31

@michello | 26-03-15 | 23:53
Klinkt als een citaat uit het handboek voor een vechtmanager wat ik in de kast heb staan. ;)

miko | 27-03-15 | 00:29

AntiSoof | 27-03-15 | 00:07
Ik ben ook katholiek opgevoed, maar ik heb daar allemaal geen last van. Omdat ik al als 8 jarige kritisch stond tegenover Adam en Eva, het Paradijs, de slang en de appel.
Als je religieuze opvoeding je dwars zit, moet je dat eens overboord gooien. Loslaten en nooit meer naar kijken.

Graaf van Egmont | 27-03-15 | 00:28

@AntiSoof | 27-03-15 | 00:07
Iedereen moet de wereld op zijn eigen manier bekijken.
De wereld is slechts een coulisse aan de buitenkant van het eigen lichaam.
Het gaat erom hoe bevredigend jouw verstandelijke en zintuiglijke interactie daarmee is. Hoe je het doet, staat jou vrij. Elke strategie is geoorloofd.

michello | 27-03-15 | 00:25

@Lewis | 27-03-15 | 00:03
Natuurlijk is het "en-en". Anders functioneert het niet.

michello | 27-03-15 | 00:17

@ Bassie_ | 26-03-15 | 23:25
En zo is het. Niets en niemand is heilig voor GS. Dat vind ik er zo geweldig aan.

Lewis | 27-03-15 | 00:17

@michello | 26-03-15 | 23:53
Het klinkt misschien dom, maar ik ben katholiek opgevoed. En heb een idee over het paradijs. Waar alles goed is en niet vertrapt door de satan. Maar ja. De wereld vind ik mooi, ook al zijn er verwarde geesten. Trouwens, ook zonder geloof is het leven te bekijken. Maar dan geld de wet der mensen. Die ik zie als kleine geesten. Hebzuchtige monsters. Dat is geen natuur, dat is tegennatuurlijke slechtheid. Verdorven domheid. Perverse kortzichtigheid, immorele verwordenheid.

AntiSoof | 27-03-15 | 00:07

Tee Of Cup | 27-03-15 | 00:03
Ach dan eten ze toch cake.

bakoenin | 27-03-15 | 00:07

watergeus | 26-03-15 | 23:32
E.J. Bron woont in een aluminium bunker.

Jan Dribbel | 27-03-15 | 00:07

De franse 1789 is een andere dan de 1795 in NL. De patriotten - middenklasse die voor NL opkwam - hadden wel een tijdelijk belang samen met de fransen.

Verder is de situatie gelijk als toen: midden en lagere klasse werden financieel uitgekleed door de bestuurders en het erfbanensysteem. Tevens was er geen politieke invloed voor de burgerij, net als nu in de Brussels eu/euro periode. Ook is Willem V net zo besluiteloos en incapabel als nu Rutte/Samson.

Den haag moet zichzelf hervormen, belastingdruk moet fors omlaag, burgerij moet weer invloed krijgen op de gedragingen van de bestuurders en de banken moeten weer een middel worden ten gunste van de burgerij en ondernemers.

De krachten achter de franse revolutie was overigens ook gewoon onvrede, iets waar Brussel ook wel een handje van heeft om op te roepen.....

Tee Of Cup | 27-03-15 | 00:03

@ michello | 26-03-15 | 23:53
Als ik me er in mag mengen: je zegt het zelf al, volgens mij: het is 'en-en'.

Lewis | 27-03-15 | 00:03

watergeus | 26-03-15 | 23:32
In Nederland zijn we wat milder voor zwakzinnigen als EJ Bron

Bakito | 27-03-15 | 00:02

@Hoen | 26-03-15 | 23:50
Eerlijke banken bestaan niet. Behalve mijn Chesterfield dan.

Botte Hork | 26-03-15 | 23:53

@AntiSoof | 26-03-15 | 23:28
Wij mensen beschikken over een 'Ziel', of een 'Geweten', of 'Liefde voor elkaar'.. Inderdaad.
Maar ook beschikken wij over hebzucht, afgunst, overlevingsdrang, hypotheken die betaald moeten worden, kinderen die geld kosten, een auto waar benzine in moet.
Kijk, als je rechtvaardigheid zoekt, dan zul je die niet vinden, behalve in jezelf. En misschien, als je dat hebt, kun je daar misschien blij mee zijn, of zelfs trots. Sommigen voelen zich zelfs moreel superieur.
Niemand wil de laatste zijn, die zieke antilope die niet snel genoeg kan wegkomen ten opzichte van de groep. Wie de laatste is, de sloomste, de domste, de lelijkste, is de lul. Daarom vechten wij, om het goed genoeg te hebben ten opzichte van de groep. Vecht je niet, dan volgt ontslag, teleurstelling, schulden en aanverwante negativiteit. Je moet vechten, je moet er zelf wat van maken. Anders word je een zwerver. Daar sta je dan, met je liefde, je ziel en je geweten. Iedereen vecht, velen zijn succesvol, gaan op vakantie, hebben een huisje, een gezin, een auto en jij staat de straatkrant te verkopen. En niemand ziet je staan. Je móet gewoon vechten. Het is ook leuk.

michello | 26-03-15 | 23:53

Grappig om te zien hoe mensen die rechts en heel rechts zijn verbaast zijn als ze sommigen spreken die op hele rechtse manier geld aan het binnen harken zijn,nu niet meer zoveel op links zeiken hoor.

kzegje | 26-03-15 | 23:48

De grote vraag is natuurlijk, wat verdienen de bestuurders van voedsel en spermabanken?

neemjemoederindemali | 26-03-15 | 23:48

Goh er is niets veranderd. Hoe snel tot de volgende bankencrash?

Antitheïst | 26-03-15 | 23:42

Ben benieuwd hoeveel ABN'ers uit de 99% groep zich hier zitten op te vreten en nix durven te zeggen ?
Speak out !

Neukeboot | 26-03-15 | 23:40

Makkelijk scoren.
De top van ABN nu heeft de problemen bij de bank niet veroorzaakt. Dat waren de voorgangers.
Dan dit: de raad van bestuur heeft, zo zegt de persvoorlichter, twee jaar lang 100.000 euro salaris waar ze gewoon recht op hadden, afgewezen. Niet aangenomen. Dat vind ik nogal wat. Hoeveel Nederlanders zeggen twee jaar lang NEE tegen zo'n substantiele salarisverhoging?
Vervolgens zegt de RvC, die de aandeelhouder vertegenwoordigd, dus de overheid, dat ze het aan moeten nemen en komt die loonsverhoging er dus.
Mij lijkt het dat je op de verkeerde plek verhaal gaat halen. Je moet toch even terug naar Dijselbloem.

number one | 26-03-15 | 23:37

Ben maandag overgestapt, ze kunnen de tering krijgen.

carramba | 26-03-15 | 23:36

-weggejorist-

watergeus | 26-03-15 | 23:32

@Tee Of Cup | 26-03-15 | 23:25
Over de drijvende krachten achter de Franse revolutie zijn er duistere kanten, dus wie of wat, ik weet het nog zo nét niet. Behalve als er gewone mensen omkomen, dan is er een complot in het spel.

AntiSoof | 26-03-15 | 23:31

@Optelsommetje | 26-03-15 | 22:16
Triodos? Nope. Ook door en door verrot.
"De Triodos Bank heeft geweigerd een zakelijke rekening te openen voor Proud, de belangenvereniging voor (ex-)sekswerkers."

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...

Botte Hork | 26-03-15 | 23:29

@michello | 26-03-15 | 23:23
Vind ik ook niet? Weet je, de natuur is in perfecte harmonie, vind ik. Dat er mensen zijn (Darwin en zo) die denken dat ze beter zijn dan een ander, dat is het probleem. Het eten of gegeten worden is in de rauwe natuur misschien zo, maar wij mensen beschikken over een 'Ziel', of een 'Geweten', of 'Liefde voor elkaar'. En als mensen deze drie zaken als niets zien en dus vals spelen qua moraliteit, dan wint dat gajus, wijs gemaakt door slippendragers en andere Judassen.

AntiSoof | 26-03-15 | 23:28

Veranderd er in Banana-NL überhaupt nog wel eens iets in positieve zin eigenlijk?
Of is het nog even door en door verrot als toen ik anderhalf jaar geleden het land uit gevlucht ben?

Botte Hork | 26-03-15 | 23:26

Vroeger was het overgrote deel van de heilige huisjes links. Daar schopte GS maar wat graag tegenaan met hun stalen neuzen. Waarvoor hulde.

Nu het heilige huisje (de banken) niet zo links is, betekent niet dat GS daardoor links is. GS doet wat het altijd heeft gedaan, waarvoor dank en wederom hulde.

Bassie_ | 26-03-15 | 23:25

.... in 1795 werden de nederlandse bestuurders verjaagd door de patriotten, met hulp van de fransen, met als reden: de toenmalige regenten/bestuurser vulden hun zakken, verrijkten zichzelf en bestalen de burgerij/bevolking.

Nu begin 21e eeuw staan we weer op hetzelfde punt. Over uw spaarrente betaald U nu 120% belasting, uw bruto inkomen verdampt door alle belastingen, heffingen, accijnzen, btw etc. In sommige gevallen kan werken
zelfs een negatief inkomen veroorzaken.

De banken brengen hogere kosten in rekening dan ze met uw leg voor u aan rendement behalen, oftewel ook een negatief rendement, uw spaargeld lenen ze ondertussen gratis van U.

Hoe lang gaat dit nog goed voordat het escaleert, je voelt het in de samenleving nog steeds broeien, sommigen hebben wat minder vrolike ideeen over de manier hoe we partijleiders en bankiers moeten behandelen.....

Tee Of Cup | 26-03-15 | 23:25

@AntiSoof | 26-03-15 | 23:20
Het spel is zeker pervers, maar het is dan feitelijk niets meer dan een afspiegeling van de rauwe natuur. Eten of gegeten worden. Wat dat betreft verloochenen wij niets. Vind je ook niet?

michello | 26-03-15 | 23:23

@Schmalz | 26-03-15 | 23:05
De banken worden al sinds jaar en dag door de politiek beschermd.
Vroeger, toen de banken nog niet bestonden werd de geldbusiness bestierd door Joden en Joodse families. In die tijd werden de gehate Joden beschermd, kregen zelfs bepaalde baantjes aan het hof, bij de koning. Joden kregen invloed. Gewoon omdat de Joden veel geld hadden. Koningen hadden geld nodig om hun legers te kunnen betalen.
Dit is een van de redenen waarom de Joden door heel Noord Afrika, Turkije en Europa zwierven. Overal waren ze welkom, zolang ze geld kwamen brengen. Het volk had een hekel aan hen en zo werden de Joden na plaatselijke hevige strijd toch weer verdreven.
Maar goed, de Joden werden stilaan banken en hun belang en de invloed zijn gebleven. Ook al zijn het nu niet meer per se Joden, het systeem van geldlening en het belang van regeringen daarin, is onverminderd gebleven.

michello | 26-03-15 | 23:21

@michello | 26-03-15 | 23:09
Winst komt altijd van verlies en vise versa. Wie het Corporative (LICHAAM, want een corporatie wordt als 'mens' gezien sinds de slavenoorlog in de USA, foutje van juristen, en bedánk nog, maar niet heus) spel het beste speelt is de winnaar. En dat spel is VALS, dát is the problem. The game is pervers.

AntiSoof | 26-03-15 | 23:20

BlowingBubbles|26-03-15|23:11
Ook prima laat die kop maar rollen.

blauwe zander | 26-03-15 | 23:15

blauwe zander | 26-03-15 | 23:03
Geen guillotine?

BlowingBubbles | 26-03-15 | 23:11

Weer een gevalletje van de dekking van de wet gebruiken om iets wat moreel gezien verwerpelijk is goed te praten.

Niak | 26-03-15 | 23:11

Gewoon de kolenmijn intrappen dit stuk drek.

Botte Hork | 26-03-15 | 23:10

Haha fuck you Nederlandse stumpers (belastingbetalers). We bestelen jullie met behulp van onze companen in Den Haag en er is niets wat jullie kunnen doen. Harder werken en meer inleveren!

kenny harder | 26-03-15 | 23:10

@AntiSoof | 26-03-15 | 22:55
Je hebt op een bepaalde manier helemaal gelijk.
Maar commerciële bedrijven zijn erop gericht om geld te verdienen. Met dat geld worden ook weer rekeningen van anderen betaald, ook die van het personeel. De kunst is om aan het einde van het jaar zoveel mogelijk winst te hebben gemaakt, in tegenstelling tot verlies. De doelstelling kan nooit "verlies" zijn. Dus is een commerciële onderneming altijd winstgericht.
Natuurlijk is het waardevol als iemand liefdevol is, of intelligent. Maar voor een onderneming is het toch belangrijker als iemand in eerste instantie geld verdient, direct of indirect.
Het succes van het Nederlands Elftal is ook in eerste instantie afhankelijk van de vaardigheden van zijn spelers en trainers. Dat een speler daarnaast ook liefdevol is kan mooi meegenomen zijn, maar waar het in eerste instantie om gaat is dat we de finale halen.
Toch?

michello | 26-03-15 | 23:09

michello | 26-03-15 | 22:34
Tuurlijk, de politiek heeft dit laten ontstaan, door de financiele sector vrij spel te geven en het toezicht over te laten aan een bal gehakt.
Maar nog steeds wordt er niks gedaan, behalve zoals Dijsselbloem een beetje plichtmatig doen alsof je boos bent. Terwijl je de enige aandeelhouder bent en dus wel degelijk wat te vertellen hebt.

Schmalz | 26-03-15 | 23:05

@miko | 26-03-15 | 22:24
Nee. We zijn gewoon té geschokt om nog te reaguren. Ik moest ook eerst ff kotsen.
Wat een walchelijcke man. De typhus zij met hem.

Botte Hork | 26-03-15 | 23:04

In China krijgen ze gewoon een verdiend nekschot deze nooit genoeg steelrupsen .

blauwe zander | 26-03-15 | 23:03

Moe wordt je er van, en de mensen die er het meeste last van hebben die blijven thuis als ze kunnen stemmen.
Maar de VVD en D66 aanhang komt opdraven omdat die verdomd goed weten dat politiek mandaat dit mogelijk maakt.
Het is hopeloos.
Onbereikbaar lompenproletariaat en moreel failliet schorem wat er gebruik van maakt.
Tammany Hall verdomme hoe lang nog.
en.wikipedia.org/wiki/Tammany_Hall
Maar goed, nog een jaar of 20 en dan lig ook ik weg te rotten onder de zoden.
Het is dus niet echt meer iets waar ik me druk over zou moeten maken.
Maar kakelend van kindsheid mogen aanschouwen dat wat van dat schorem stopt met roken zou toch een leuk afscheid zijn.

bakoenin | 26-03-15 | 23:03

Bankbestuurders denken dat ze Messi's zijn terwijl ze eigenlijk Holleder's zijn.
Psychopaten die mooi weer spelen met andermans geld.

Jan Dribbel | 26-03-15 | 22:56

@michello | 26-03-15 | 22:47
Ik ben het niet met je eens. De mens heeft m.i. een gemiddelde energie. Als je die energie in geld stelt dan heeft een ieder ongeveer evenveel. Sommige intelligente types hebben misschien een meerwaarde, maar liefdevolle mensen hebben die meerwaarde ook. Maar in principe is een ieder evenwaardig. Een andere hersenspoeling is vast gesuggereerd door hen die veel hebben. Hé?

AntiSoof | 26-03-15 | 22:55

Ik ben wel jaloers op zo'n jaarsalaris. Als eigen ondernemer zijn dat onvoorstelbare bedragen. Je kan zulke bedragen alleen binnen harken als je een job hebt zonder eigen risico en het rijk ten alle tijden garant voor je staat. Oh ja, het rijk zijn wij in principe zelf dus morgen weer vroeg op en snel aan het werk want het moet ergens vandaan komen, toch?

mente aperta | 26-03-15 | 22:55

@QBert | 26-03-15 | 22:31
Ik gebruikte het woord zorgvuldig, omdat de grootverdiener bleef herhalen dat het allemaal heel zorgvuldig was besloten dat ze er een ton bij moesten krijgen.

Suerte Piet | 26-03-15 | 22:52

De banken creeëren geld. Het geld is dus van de bank. Dat staat er ook op. Tenminste, ik denk dat de afkortingen op de geld 'bank' betekent. En er staat een handtekening op die niet van mij is. Dus als het geld van de bank ik, dan lijkt het me redelijk dat ze zich er rijkelijk van voorzien. /logica-mode off

AntiSoof | 26-03-15 | 22:52

@miko | 26-03-15 | 22:35
Je kunt voorwaarden verbinden aan de deal, maar dat zijn details.
Maar als je inderdaad zo'n structurele omzet- cq winststijging kunt realiseren en het is evident dat dit door jou komt, dat is zo'n beloning niet abject. Wel hoog natuurlijk, maar qua zakelijke deal voldoende lucratief.
Dit soort salarissen zijn wij niet gewend, omdat wij gewoon onze 9 to 5 jobs vervullen, we doen water van ons wordt verlangd en misschien lopen we een stapje harder. Maar hoe het Grote Spel wordt gespeeld, uiteraard inclusief de bijbehorende resultaten, tja dat is iets waar je een veelomvattende persoonlijke strategie voor nodig hebt.

michello | 26-03-15 | 22:47

En bij de volgende crisis mogen we ze wéér uit de brand helpen.

WillemRuis | 26-03-15 | 22:45

We kunnen natuurlijk wel meer doen, maar dat mag niet. En dat stelen van hun mag wel?
Wat te denken van dit schaamteloze schorem als we de sterke toename van de voedselbanken zien?
Dus gaan we doen wat niet mag?
Ja?

ZZP-er | 26-03-15 | 22:44

-weggejorist-

Dino69 | 26-03-15 | 22:43

miko | 26-03-15 | 22:26
Natuurlijk geloof ik dat niet, ondanks mijn paar bvtjes. Maar als iedereen het hier op GS nu doet, een andere rekening openen, wellicht dat het dan een heeeel klein speldenprikje is.
Toch?

Optelsommetje | 26-03-15 | 22:42

Omdat het kan.

En dat is al tien jaar zo'n beetje dé huisregel bij pollfucks en dergelijke hier ter site.

Omdat het kan.

zeg maar jansen | 26-03-15 | 22:42

@frank4444 | 26-03-15 | 22:30
Ach ja, het Old Boys netwerk.
Zou het zo verrot zijn inderdaad?

michello | 26-03-15 | 22:40

Is dat nou een persvoorlichter? Die gast krijgt dus ook, ik gok, een tonnetje pj om een beetje aan de telefoon te 'uh-uh-uh-en'. Wat een schertsfiguren!

Bubsy | 26-03-15 | 22:39

Een marktconform salaris voor een bank die zo failliet was dat ie opgekocht is? Ergens rond het minimumloon?

van heinde en verre | 26-03-15 | 22:38

@michello | 26-03-15 | 22:25
Verder zou ik wel eens willen zien wat deze heren hadden kunnen doen zonder de steun van de staat.
Dus in je hypothetische geval zou er ook nog een derde,de investeerder bijzitten. En denk je dat die alles op laat gaan aan salaris en winst van de eerste twee als hij het grootste risico heeft genomen?
Dat doe ik in ieder geval niet als investeerder zijnde.

miko | 26-03-15 | 22:35

Suerte Piet | 26-03-15 | 22:30
Ik vind een guillotine net even iets meer hebben.

BlowingBubbles | 26-03-15 | 22:35

@Schmalz | 26-03-15 | 22:27
De schuld ligt bij de politiek.
Die laten het toe dat private ondernemingen zoals banken worden gefinancierd met geld van burgers.
De Overheid is de middleman die ons het geld afpakt en dat vervolgens de banken toestopt. K*R*A*N*K*Z*I*N*N*I*G.
De Overheid zou zich beter kunnen inspannen om ervoor te zorgen dat private ondernemingen zo moeten opereren dat de burger te allen tijde gevrijwaard blijft.

michello | 26-03-15 | 22:34

Geld weghalen bij de ABN AMRO.
Denk je dat je ze daarmee hebt?
Ze hebben uw geld al via een andere weg gekregen.
En dat van uw kinderen en kleinkinderen ook.
Linksom of rechtsom, the joke's on you en de klant is niet meer nodig.

jemagookniksmeer | 26-03-15 | 22:31

@Suerte Piet | 26-03-15 | 22:30

Als je ze heel voorzichtig tegen de muur zet, zodat het geen pijn doen, heeft Joris daar waarschijnlijk helemaal geen probleem mee.

QBert | 26-03-15 | 22:31

@michello | 26-03-15 | 22:25
Dat zou geen baas weigeren als hij weet dat het, net als bij de banken, mis gaat de staat dan bij springt.

miko | 26-03-15 | 22:31

Michello|26-03-15|22:25
Stel je werkt bij een bank. Je zegt tegen een vriend, kom ook hier werken, krijg je 1 miljoen per jaar, geef je mij 250.000. Je hoeft niks te kunnen en winst en omzet is ook niet belangrijk. We kunnen toch niet naar de klotuh.Wie zou dat nou weigeren

frank4444 | 26-03-15 | 22:30

Op het gevaar af dat dit mijn eerste joris wordt:

We kunnen er ook heel zorgvuldig voor kiezen om ze tegen de muur te zetten.

Suerte Piet | 26-03-15 | 22:30

In ABN-Amro hebben we met z'n allen in 2008 28 miljard gedwongen "geinvesteerd".
De bank gaat nu na de zomer naar de markt en brengt dan naar verwachting 15 miljard op. Daar zal overigens nog wel wat politiek optimisme in zitten.
Dit zootje "bestuurders" heeft dus kans gezien in een paar jaar de waarde van onze investering zo ongeveer te halveren. In een periode waarin ze ook nog eens gratis geld te leen kregen van de overheid (van ons dus).
Deze verzameling minkukels vindt nu dat ze gecompenseerd moeten worden voor een niet ontvangen bonus? Hoezo bonus? Ze zouden er minimaal per direct uitgeschopt moeten worden.

Schmalz | 26-03-15 | 22:27

@Optelsommetje | 26-03-15 | 22:16
Geloof je dat? Met je rekeningetje courant?

miko | 26-03-15 | 22:26

Kudt. Ik heb m'n leven lang veel geld verdient met zo weinig mogelijk inspanning. En ook altijd alles opgemaakt. Geen pensioen. Geen hypo. Geen dure spullen. Alleen maar feesten en beesten. En daar heb ik toch een spijt van woehahaha.

frank4444 | 26-03-15 | 22:26

Natuurlijk is het achterlijk dat nu juist een loonsverhoging op dat niveau plaatsvindt. Maar het argument "ze verdienen teveel want ze hebben de crisis veroorzaakt" is gewoon te makkelijk. Een aantal bankiers hebben inderdaad een groot aandeel hierin gehad, en vanwege de financiële verwevenheid van het systeem is het doorgewerkt tot bij nagenoeg alle banken.

lennard94 | 26-03-15 | 22:26

Denkt met weemoed terug aan jaren 50 en 60, toen pa in het weekend het bruine loonzakje openmaakte, moeders haar huishoudgeld gaf...3 Gulden voor de huur op de schoorsteen legde en 80 cent apart hield voor benzine voor in de brommert.
Niks bankrekeningen, je had als kind alleen het spaarpotje van de Nutsspaarbank + boekje.

binnenbuitenband | 26-03-15 | 22:26

Pieter Lakeman neemt ze wel te grazen, diverse rechtzaken en miljardenclaims heeft hij in petto voor hen.
Denk niet dat de beleggers over dit soort besmette aandelen heen zullen buitelen.

gebrokenvleugel | 26-03-15 | 22:25

Stel, je werkt bij een baas in het MKB.
Je zegt tegen je baas: "baas, ik kan regelen dat jij met 6 man extra personeel binnen 5 jaar structureel 10 miljoen meer omzet draait tegen 30% marge. Als mij dit inderdaad lukt, dan verdien jij 3 miljoen minus 0,5 miljoen extra personeelssalarissen. Dan blijft er over 2,5 miljoen. Dat wordt dan 1,8 miljoen voor jou, 0,7 miljoen voor mij. Deal?"
Okay, welke ondernemer zou dan weigeren?
En in hoeverre is die 700k salaris dan onredelijk?

michello | 26-03-15 | 22:25

@Markies DeCanteclaer | 26-03-15 | 22:18

En als die hufters vertrekken organiseert GS een paar honderd man om op Schiphol afscheid van die dieven te nemen.
Helaas, dat vertrekken is alleen maar een hoax.

Pieter V | 26-03-15 | 22:25

Het is echt schaamteloos! De minister zegt dat ie er niks aan kan doen, maar de minister doet dat alleen maar omdat hij zelf die baan ambieert.
Bijna alle ministers van financiën zijn nu topman bij een bank.

Parasitaire inteelt, dat is wat is het is!

Dhr. de Wit | 26-03-15 | 22:25

Wow, na acht minuten een fipo?? Is iedereen al naar bed of zo?

miko | 26-03-15 | 22:24

@PopperFlopper | 26-03-15 | 22:09

Dat ze in het buitenland onze derde garnituur bancaire oplichters zoudeb willen is natuurlijk onzin.
Ik ben er van overtuigd dat die heren die zichzelf zo onmisbaar vinden nog voor de helft van het geld in het buitenland geen schijn van kans maken. Maar ja als beroepscrimineel is alles toegestaan. Liegen en bedriegen is voor dat volk verplicht.

Pieter V | 26-03-15 | 22:22

Care | 26-03-15 | 22:13
U stelt voor de guillotines eens uit het vet te halen? :-)

BlowingBubbles | 26-03-15 | 22:21

Dat marktconforme geleuter, daar word je helemaal doodmoe van. Altijd als het gaat om het salaris van de topbestuurders, dan wijst men naar het buitenland waar men méér verdient. Gaat het om de beloning van gewone werknemers, dan wijst men altijd naar landen met lágere lonen en dat men wel lonen móet matigen om de concurrentie aan te gaan. Wie nu nog in deze bullshit trapt heeft echt het verstand in zijn schoenveters zitten.

Gewoon de lonen verlagen naar pakweg de balkenendenorm en iedereen die daarvoor niet wil werken die zout lekker op naar het buitenland waar men op deze zelfbenoemde talenten zit te springen.

En dan verliezen ING en ABN de aansluiting bij de VS en UK. So what?

Markies DeCanteclaer | 26-03-15 | 22:18

Totale idioten bij zo"n bank.Als je echt goed bent ga je niet bij een bank werken.De mindere worden daar aangenonen en dat is ook wel bewezen de laatste tijd in de bankenwereld.Prutsers.En dan vinden ze ook nog dat ze daar recht hebben op meer geld voor de catastrofe's die ze hebben aangericht.

van stampij | 26-03-15 | 22:17

Care | 26-03-15 | 22:13
Nu weggaan bij de ABN en overstappen naar bijv. Triodos helpt een heel klein beetje...

Optelsommetje | 26-03-15 | 22:16

Compleet de schaamte voorbij. Ik ben nu even kotsen.

brutus68 | 26-03-15 | 22:16

Ah wat heerlijk toch dat den nederlander hier eventjes om schreeuwt en morgen gewoon weer verder gaat.
Ja jongens.. roep.. roep nog harder! Daar zullen ze vast onder de indruk van zijn!

Care | 26-03-15 | 22:13

Ik zou ook wel 700k per jaar waard willen zijn voor m'n baas.
Daar ga ik eens even over nadenken.

michello | 26-03-15 | 22:13

En ik mag hopen dat als de ABN naar de beurs gaat dat de overheid de komende 30 jaar jaarlijks minimaal 25% van de winst inhoudt. De ABN is notabene overeind gehouden met ruim 21 miljard euro!!!

Optelsommetje | 26-03-15 | 22:10

Hmmmmm contractbreuk en hypotheekrenteaftrek?

hebbuh | 26-03-15 | 22:10

En ik mag hopen dat als de ABN naar de beurs gaat dat de overheid de komende 30 jaar jaarlijks minimaal 25% van de winst inhoudt. De ABN is notabene overeind gehouden met ruim 21 miljard euro!!!

Optelsommetje | 26-03-15 | 22:10

Grappig. Hoorde van de week iemand zeggen dat de bankiers en bestuurders anders niet in NL te houden zijn als ze niet genoeg worden beloond. Dit terwijl er in tig jaar 1 bestuurder naar het buitenlands vertrokken. Voor de rest nog nooit. Wat een kul.

PopperFlopper | 26-03-15 | 22:09

Politici en bankiers komen hier gewoon mee weg om de doodsimpele reden dat het klootjesvolk in NL toch alles slikt.

James Lastig | 26-03-15 | 22:09

Ik ben zelf baas. Maar ik zou het wel uit mijn gore rotkop laten om mezelf een verhoging te geven als de rest op de nullijn zit. Hoe debiel kun je zijn? Weg bij de ABN. Allemaal!

Optelsommetje | 26-03-15 | 22:09

Is dat OPSTELTEN aan de foon? Uhh... uh... uh...

HaagseSkieldah | 26-03-15 | 22:08

Wat een pijnlijk telefoongesprek.
ehm ehm zeg maar, zeg maar , euhm euhm.
Dat zegt toch al genoeg!

TP 1984 | 26-03-15 | 22:07

Bankdirecteuren zijn parasieten die vertrapt dienen te worden. Net als 99% van de CEO's.

Fijnstoffer | 26-03-15 | 22:07

Hans je bent je salaris niet waardig, of je bent stiekum het bastaardbroertje van Opstelten, die 7 ton haal jij ook wel in een jaar, in eeuhs en aahhs bedoel ik dan.

EdammerKaas | 26-03-15 | 22:07

Geleuter over marktconforme beloning van een sector die aantoonbaar wanprestaties heeft geleverd aan zijn klanten en zou moeten beginnen de klant centraal te zetten (en niet alleen met woorden).

Simon_GS | 26-03-15 | 22:05

Hans van der zon woordvoerder van de zonnekoningen, hoe toepasselijk.

miko | 26-03-15 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken