Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EERSTE FOTO GECRASHTE GERMANWINGS AIRBUS - IRIS CLAASSEN (20) UIT DEURNE OMGEKOMEN

Dit zouden brokstukken zijn van de gecrashte en verpulverde GermanWings A320 in de Franse Alpen. Via Le Figaro. Later meer. Er zouden 67 Duitsers aan boord zijn geweest, 45 Spanjaarden, onbekend aantal Turken en 1 Belg. Delen van het vliegtuig liggen over 200 meter verspreid.
Update: Volgens OmroepBrabant was er ook een 20-jarige vrouw uit Deurne aan boord van het vliegtuig. Iris Claassen, het slachtoffer, keerde terug van een stedentrip in Barcelona. IrisClaassenBarca.jpg

Reaguursels

Inloggen

@Stormageddon | 24-03-15 | 22:57
Goed gezegd, stormpie.

Lewis Lewinsky | 25-03-15 | 10:32

@Stormageddon 22.57
Empathie is een teken van menselijkheid.
Er vanuit gaan dat iets correct is enkel en alleen omdat u het ook zo zou doen wijst op een serieus gemis van beide in uw persoonlijkheid.
Overigens heeft dit vaak met genetische aanleg, opvoeding en traumatische jeugdervaringen te maken en kunt u er waarschijnlijk zelf weinig aan doen. Een therapie zou echter allicht helpen.

RoBD=Skullfucker | 25-03-15 | 08:59

En de condoleance`s aan de familie.

pedro300 | 25-03-15 | 08:59

vliegen veilig ? wel eens gedacht aan de miljoenen en miljoenen kilo`s verbrande brandstof die in de atmosfeer losgelaten worden.daar is het autoverkeer peanuts bij.

pedro300 | 25-03-15 | 08:44

Wow, super GS, een foto van het slachtoffer. Is dat nu nodig? Wie is hier nu mee geholpen?

Pieleke | 25-03-15 | 08:29

@de-erfen-holland | 25-03-15 | 02:04
Ok, duidelijk.

Watching the Wheels | 25-03-15 | 02:11

Watching the Wheels | 25-03-15 | 01:57

het onderdeel wat niet goed sloot was het luik van het landingstel aan de voorzijde van het vliegtuig. Niet de neus die volledig open staat.

de-erfen-holland | 25-03-15 | 02:04

Link is naar foto ander toestel (alleen bedoeld, omdat zichtbaar is dat dat deel blijkbaar bij sommige toestellen scharnierend open kan). Het zal toch niet zo zijn dat de neus open gegaan is? Het zou wel verklaren, waarom het zo snel na bereiken maximale hoogte gebeurde, bij stijgen druk je de neus waarschijnlijk eerder dicht dan open.

Watching the Wheels | 25-03-15 | 01:57

Onder lufthansa (moedermaatschapij) word gespeculeerd over zelfmoord actie van 1 van de piloten.

de-erfen-holland | 25-03-15 | 01:54

Dibe | 24-03-15 | 23:19
Wat ik begreep van de experts is dat de daalsnelheid op zich niet vreemd was, maar overeenkwam met de snelheid die ze bv aanhouden bij een plotseling drukverlies.

het blijft allemaal gissen maar er lijkt mij in ieder geval dat er iets gebeurd is kort nadat de kruishoogte is bereikt (binnen 1 minuut), waardoor een snelle daling is ingezet.

Er zijn zat scenario's te bedenken die elk weer andere vragen oproepen.

het zou zomaar een bewuste actie geweest kunnen zijn, want normaal gesproken vlieg je op auto-piloot en zelfs als beide piloten bewusteloos zouden raken of wat dan ook, dan zou de auto-piloot gewoon doorvliegen en de juiste koers/hoogte aanhouden.

Dus blijven er voorlopig belangrijke vragen zoals: waarom geen noodsignaal, waarom ineens een snelle daling (dus ingrijpen in auto-piloot) en waarom naar een hoogte gaan die lager was dan de hoogte van het gebergte.

Ik hoop voor de nabestaanden dat er snel antwoorden komen.

Flatulent | 25-03-15 | 00:19

Dibe | 24-03-15 | 23:19

Zoals degene hierboven al poste schijnt zoiets al eens eerder te zijn voorgekomen. Bevroren sensors en de boordcomputer gaat schijnbaar automatisch dalen om in een warmere luchtlaag te komen.Dat kan in elk geval de tricker geweest zijn. Zoals al beschreven werd bij een ander toestel dat dat overkomen is. Pas toen het computer systeem toen werd gereset kregen ze dat toestel weer onder controle. Want het wilde niet meer stijgen. Je zou denken dat daar de waarheid wel eens kon liggen aangezien de piloten ook niet meer willen vliegen.Sensoren die bevriezen en een boordcomputer die het uit handen neemt.En net zolang blijft dalen tot bepaalde sensors weer ontdooit zijn en weer werken.Waarschijnlijk toch doordat het toch een verouderd vliegtuig is bijvoorbeeld.Maar het een probleem is dat zeer weinig voorkomt.Zou zomaar kunnen.

tweetybird | 24-03-15 | 23:56

zijn er nog geen drone beelden?

ganzo | 24-03-15 | 23:20

@tweetybird | 24-03-15 | 23:08
glijvlucht, begreep ik van die deskundigen zou dus of langzamer (plost geen brandstof) of sneller (bewuste actie) gaan. Maar niet deze snelheid, dit was gewoon de snelheid die hij al had en dan 9 minuten zonder contact. Kan wel technisch zijn, maar t blijft vreemd waarom dan die val werd ingezet.
Dat heeft dus iemand, of iets.., gedaan, ik denk eerder iemand dan iets, omdat die iets dan ook meteen alles uit moest zetten van communicatie.

Dibe | 24-03-15 | 23:19

Je zou bijna zeggen dat werkelijk ineens alle elektrische systemen zijn uitgevallen.Zo'n vliegtuig schijnt ook niet in 1 keer naar beneden te gaan. Maar kan zweven. En dan in glijvlucht naar beneden.Waar het ook op lijkt.Echt best wel vreemd. Maar ik denk niks allu hoedje. Denk wel technische problemen. Tsja het is altijd verschikkelijk zoiets.Super klote voor nabestaande.Wordt echt wel een rot tijd voor ze.

tweetybird | 24-03-15 | 23:08

binnenbuitenband | 24-03-15 | 22:53

je hebt gelijk: Boeings storten nooit neer, toch ? Vergeet alleen die 737's niet die loodrecht de grond in doken (ernstige ontwerpfout), die 777 van Asiana die in de USDA neerkwam (systeem deed iets anders dan de piloten dachten), etc etc

FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 23:06

Bij deze:
Mocht ik ooit neerstorten in een vliegtuig en daarbij kapotdoodval en en kom te sterfoverlijden, mag ieder nieuwsmedium van mij mijn persoonlijke gegevens posten en ook mijn foto's publiceren. Hel, zelfs mijn BSN, pincode en belastingaangiftes mogen dan wat mij betreft op de voorpagina's. Ik heb nog hele mooie foto's van mijzelve in kennelijke staat, en in de bloten kont met ene dikke snikkel in een naakt mokkel. Mogen in dat geval allemaal gepubliceerd. Interesseert me geen zak, want dan ben ik toch al doodstuk en heb ik geen enkele privacy bescherming meer nodig. Boeit me niks. Tijdens mijn leven heb ik daar iets meer moeite mee.

Maar blijkbaar is het tijdens je leven usance om je hele hebben en houden op het Gezichtsboek® van Suikerberg te pleuren en dat is allemaal toppiejoppie en als je dan dood uit de lucht sodemietert mag dat allemaal niet meer openbaar zijn.
Ik vind dat een beetje raar en ik begrijp het principe erachter niet. Dan komt de goegemeente met het zieligheidsgereutel: "Ja maar de nabestaanden, boehoebehoe. En hoe zou jij het vinden als je het je dochter, zus of geliefde was... boehoehoehoe"

Nou, als het mijn dochter, zus of geliefde was, dan was ik de komende dagen en weken met van alles bezig maar dan zat ik niet op Geenstijl te koekeloeren of het interwebs af te struinen op zoek naar websites die aan mijn privé komen. En kwam die toevallig wel tegen, dan zou ik daar niet boos of verdrietig over worden, maar dan zou ik juist wel willen dat haar naam genoemd wordt, dat haar foto getoond wordt. Dan krijgt de dood een gezicht. Gebeurde dat niet, dan was ze 1 van de vele anonieme doden geweest. En dat is ze godverdomme niet.

Enfin, redactie (in casu Pritt): gewoon laten staan, die foto en de naam en trek je niets van de Joloïde beroepszeikerds aan. Ik had ze allang een ban gegeven, ik vind dat je nog heel coulant bent.

Stormageddon | 24-03-15 | 22:57

@Exilium | 24-03-15 | 22:42
Als ze gingen uitwijken hadden ze het zeker doorgegeven, ze hebben niets laten horen, dus dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Dibe | 24-03-15 | 22:55

Gecondoleerd aan alle nabestaanden van de vliegtuig ramp.
Het is voor andere mensen die als buurvrouw/man, of collega, of noem het maar op ,ook een diepe schok, te horen dat er weer een vliegtuig gecrasht is. mijn respect voor alle mensen die er bij aanwezig moeten zijn.
God bless you all.

mmd1962 | 24-03-15 | 22:54

Nog maar een keer dan : die Airbussen zijn slechte vliegtuigen, pak (als je leven je lief is) maar een Boeing of ander merk kist!
Stap zelfs nog liever in een ATR-72 dan in een Airbus.

binnenbuitenband | 24-03-15 | 22:53

die eerste; The plane ran out of fuel
hier niet het geval.
die tweede; A lack of oxygen incapacitated the crew, leading to the aircraft's eventual crash after running out of fuel.
Hier ook niet het geval.

Dibe | 24-03-15 | 22:24

Brandstoftekort zou je inderdaad nu al uit kunnen sluiten, want het vliegtuig had misschien net de helft van de route afgelegd.

Maar waarom zou een probleem met de zuurstofvoorziening niet kunnen? Misschien ging alles zo snel (defect waarschuwingssysteem of waarschuwing niet goed geïnterpreteerd) dat de crew nog wel de AP op een lagere vlieghoogte in heeft kunnen stellen, maar verder niets meer heeft kunnen doen (vliegtuig heeft geen bochten gemaakt die zouden kunnen duiden op het uitwijken naar een vliegveld en er lijkt geen May-day of Pan-pan uitgezonden te zijn). Of de piloten waren zo druk met het oplossen van het probleem dat ze (al dan niet al versuft) de zuurstofmaskers zijn vergeten. Of ze waren de maskers niet vergeten, maar werkten die dingen niet of waren te snel leeg.

Exilium | 24-03-15 | 22:42

Ik vind het wat onnodig om meteen een foto van dat meisje te plaatsen, en ook haar naam gaat ons verder geen zak aan. Hijgerige HartVanNederland-journalistiek.

Kameroudste | 24-03-15 | 22:38

@FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 21:10
"Een perswoordvoerder van Lufthansa bevestigt aan Der Spiegel dat verschillende crews 'op persoonlijke gronden' hebben geweigerd om te vliegen dinsdag. De voorlichter durfde niet te zeggen of de bemanningen zorgen hebben over de veiligheid van de vliegtuigen."

Kijk, dat is inderdaad wel merkwaardig ja. Dit zijn professionals, als zij niet willen vliegen, zou je zeggen dat dat ergens op gebaseerd is.

Klinkt alsof ze weten dat er iets mis is, en met valse geruststellingen de lucht in zijn gestuurd. Al is het nu eigenlijk nog te vroeg en te chaotisch om te gaan speculeren.

Russells Teapot | 24-03-15 | 22:34

@blaater | 24-03-15 | 21:04
"Waarom worden deze vragen niet gesteld? Verzekeringskwestie? Of nog erger? Worden er kwesties verborgen gehouden?"

Rustig aan. We zijn krap twaalf uur verder. Het is doodgewoon dat we heel veel dingen nog niet weten.

Kijk, als er bijna negen maanden na een crash nog steeds vele basale vragen niet beantwoord zijn, ja dan worden er kwesties verborgen gehouden.

Russells Teapot | 24-03-15 | 22:30

@Lafayette | 24-03-15 | 22:17
die eerste; The plane ran out of fuel
hier niet het geval.
die tweede; A lack of oxygen incapacitated the crew, leading to the aircraft's eventual crash after running out of fuel.
Hier ook niet het geval.

Dibe | 24-03-15 | 22:24

@Russells Teapot

Kudos.

Ik was al een tijdje afgehaakt wegens het uitzenden van een chantage-video ten gunste van een stel zwakzinnige chanteurs en ten koste van een slachtoffer en overige toekomstige slachtoffers van chantage-videos (waarop ze niets strafbaars doen maar wel wat gênants) omdat GS bleek zeer bereidwillig te zijn mee te werken aan dat soort praktijken van vuil tuig.

Na een vlucht bij kortdurend bezoek bij joop weer terug bij GS, vaak geestig, maar dan helaas weer zoiets..

Volgens mij was GS ooit tendentieus, ongefundeerd, nodeloos kwetsend, maar wél integer.

harstef | 24-03-15 | 22:17

@Wedstrijdkrokodil | 24-03-15
Volgens mij kan je met zo'n flesje vrij lang vooruit.
Echter met hypoxia heb je vaak niet door dat je een probleem hebt. Het eerste dat bezwijkt is helder en snel kunnen denken.

Lafayette | 24-03-15 | 22:13

Als je als site zo snel en foto van een slachtoffer plaatst is het misschien ook logisch als jullie melden dat er een stille tocht wordt georganiseerd.

Natte vos | 24-03-15 | 22:04

loverlover1 | 24-03-15 | 21:49
Zo'n flesje zullen ze zeker hebben. Maar je hebt 15 tot 20 seconden voordat het bruikbare bewustzijn verloren wordt. Het schrikmoment kost tijd, en los van de primaire gebeurtenis moet je je realiseren dat de noodvoorziening niet werkt en dan ook nog dat flesje zien te vinden en op je neus zetten. Misschien is dat niet gelukt. Zo'n flesje geeft ook maar voor een paar minuten zuurstof denk ik. Dan hadden ze veel sneller moeten dalen dan ze gedaan lijken te hebben en verloren ze het bewustzijn opnieuw.

Wedstrijdkrokodil | 24-03-15 | 22:04

@eismctwee2 | 24-03-15 | 21:21
"Spaanse politie is boarding beelden aan het bekijken, zal wel niet zijn om te kijken of de hoogtemeter kapot was"

Best kans dat dat gewoon standaard protocol is na een ramp toch?

Ik geloof pas in kwade opzet als daar concrete aanwijzingen voor zijn.

Russells Teapot | 24-03-15 | 21:56

@Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 21:34
"Ze is dood. Dat feit wordt gepubliceerd. Ik zie het probleem niet."

Nee, de naam + woonplaats van het slachtoffer worden gepubliceerd, samen met een foto. Dat is héél wat anders, en dat weet jij ook wel.

Russells Teapot | 24-03-15 | 21:54

De brokstukken zijn wel heel erg klein, ik als leek zou grotere stukken debris hebben verwacht. Verder vond ik het opvallend dat Hollande al twee uur later concludeerde dat niemand de crash had overleefd, terwijl de locatie van de rampplek toen nog onbekend leek.

harbi | 24-03-15 | 21:52

Schande om naam en foto zo te plaatsen echt schaamteloos En ver onder de gordel.

baws | 24-03-15 | 21:50

Wedstrijdkrokodil | 24-03-15 | 21:36
Het lijkt me niet dat de crew alleen afhankelijk is van de maskers die uit het plafond vallen. Zal toch wel zo'n mini-zuurstoffles met kapje ergens liggen toch???Ik heb die dingen voor het duiken. Een echte piloot hier die hier wat meer duidelijkheid over kan verschaffen?

loverlover1 | 24-03-15 | 21:49

Bah. Eens met Teapot. Dit kan echt niet, die foto en die CAPS.
Valt me tegen van Geenstijl.

massaal | 24-03-15 | 21:49

FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 21:13
Dan moet de zuurstofvoorziening die uit het plafond komt vallen een probleem hebben gehad. Misschien kwamen ze niet uit het plafond vallen. Dan is 20 seconden wel kort om tot een nieuw plan te komen. De vraag blijft wie die daalvlucht (1 op 14 als ik dat zo uitreken) uitgevoerd heeft. Een auto-pilot? Houden die rekening met bergruggen? Op welke hoogte zou die auto-pilot dan normaliter weer tot horizontale vlucht overgaan? Enig idee?

Wedstrijdkrokodil | 24-03-15 | 21:36

FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 21:13

Toestel heeft gisteren een reguliere onderhoudsbeurt gehad (A-check). Daarbij zou er gewerkt kunnen zijn aan een deur die toen problemen gaf.
Zie hier het verschil tussen sensatie en feiten.

Velko | 24-03-15 | 21:35

@Russells Teapot | 24-03-15 | 20:31
Ze is dood. Dat feit wordt gepubliceerd. Ik zie het probleem niet. Sterker nog, ik vind het goed dat dat gebeurt.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 21:34

Spaanse politie is boarding beelden aan het bekijken, zal wel niet zijn om te kijken of de hoogtemeter kapot was: +++ 20:26 Polizei wertet Videos von Boarding aus +++
Die spanische Polizei beginnt in Barcelona mit der Überprüfung der Videoaufzeichnungen vom Einstieg der Passagiere in die Unglücksmaschine von Germanwings. Dies gehöre zu den Ermittlungen im Zusammenhang mit der Katastrophe, heiße es aus Polizeikreisen

eismctwee2 | 24-03-15 | 21:21

toestel heeft gisteren uren aan de grond gestaan ivm problemen met een deur.... piloten weigeren vanavond met A320's te vliegen....(stel dat die deur tijdens de cruise is open gevlogen: explosieve decompressie, weg zuurstof piloten bewusteloos in seconds....)

FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 21:13

Moet dat nou? Foto en naam zo op Geenstijl? Ik snap dat echt niet hoor.

Freek de Leek | 24-03-15 | 21:10

Opstijgen bij Barcelona en te pletter slaan bij Barcelonnette...

Shit happens.

neutron | 24-03-15 | 21:05

Wat is de achtergrond van de twee piloten?
Wat is de achtergrond van het cabine personeel?
En de passagiers?
Waarom worden deze vragen niet gesteld? Verzekeringskwestie? Of nog erger? Worden er kwesties verborgen gehouden?

blaater | 24-03-15 | 21:04

Heftige shit weer! Wat een ravage op de rampplek en apart dat het wederom een Airbus A320 is die vanuit het niets naar beneden komt. Het AirAsia toestel van december had daar ook al last van. In totaal nu 57 keer gevlogen in me leven maar zelfs bij mij begint de angst wel te komen.

De regeringsleiders gaan morgen zelf de rampplek bezoeken, als dat geen sensatiezoekers zijn? Heeft totaal geen toegevoegde waarde!

BraboWest | 24-03-15 | 20:39

binnenbuitenband | 24-03-15 | 19:24
Ik stap liever in een A320 dan in een 737. Van de A320 zijn er meer gebouwd en niet eens half zoveel verongelukt. In de bijna 30 jaar dat de A320 in service is zijn er iets van 10 verongelukt, van de vergelijkbare 737 kom ik er in de laatste 15 jaar al 19(!) crashes tegen.

Geile Markeerstift | 24-03-15 | 20:36

Schande Geenstijl, om de identiteit van het meisje te publiceren. En de identiteit van notoire kopschoppers mag dan weer niet worden gegeven.

Mohnke | 24-03-15 | 20:36

@Don Bomgordello | 24-03-15 | 20:08
"Vandaag hier, morgenochtend 40 cm breed in de televaag en AD. Morgenavond in het 8-uur journaal."

Als deze media dat zonder toestemming van de nabestaanden doen, gecombineerd met haar naam in CapsLocks in de titel, dan bestaat hun redactie uit net zulke totaalmalloten als Pritt. Daarin maak ik geen onderscheid.

Russells Teapot | 24-03-15 | 20:35

Naam en foto's direct op de site pleuren in kapitalen. Wat een stelletje TMG engnekken zijn jullie toch ook eigenlijk.

Weird Guilders | 24-03-15 | 20:31

@Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 20:01
"Echt. Je daalt enorm in mijn achting, Theewijf."

Schokkend.

Mijn dagelijks welzijn en persoonlijk zelfvertrouwen was in grote mate afhankelijk van de mening van een genie dat een rouwadvertentie niet kan onderscheiden van een sensatiebelust artikel over de rug van een pasoverleden meisje.

Ik hoop maar dat ik er overheen kom.

"Geboorte en dood zijn altijd openbare aangelegenheden geweest hier in Nederland. Doe eens zoeken op de term aanspreker."

Dat je in dat soort details moet vluchten geeft aan dat je er gewoon geen flikker van begrijpt.

Dat het niet illegaal is om de naam en foto van zo'n meisje op de mainpage te Capslocken, doet NIETS af aan het feit dat het volslagen pervers en verwerpelijk is.

Ja het mag, maar als je het doet, ben je een verspilling van zuurstof en een totale lul. Hetzelfde idee als met dat domme overspel-item van Quid vorige week: ja, overspel is niet verboden, maar als je het doet, ben je nog steeds lager dan een klodder stront in het riool, ook al ben je niet strafbaar. Er is namelijk een verschil tussen "legaal" en "moreel."

"Dat moeten we zo houden. Er is nooit een reden om geheimzinnig te doen over geboorte of sterven. Dat is mijn mening. Maar ik ben dan ook een man."

Ik ben ook een man. Gelukkig voor jou, anders werden jou hier de oren gewassen door een vrouw, stel je voor.

En ik heb ook een mening. Namelijk dat jouw mening totaal stompzinnig is, en je als een groupie de kont van GeenStijl loopt te kussen. Dat is mijn mening.

Russells Teapot | 24-03-15 | 20:31

Weet ik het, weet jij het. Ik heb het wel eens eerder gezien op de televee bij zo'n air crash emoporn programma.

Don Bomgordello | 24-03-15 | 20:12

Don Bomgordello | 24-03-15 | 20:08
Dat zou waar zijn als er maar één hoogtemeter is.... zucht

Zuidberg_Fan | 24-03-15 | 20:10

Als de hoogtemeter defect is ben je vanaf opstijgen mogelijk voortdurend in 'descent' en kan je een bergje raken halverwege. Is maar een theorietje, maat wel een waarbij de opdoemende berg redelijk als verrassing komt, en mayday's uitblijven.

Verder hou eens op met zeiken over die foto. Vandaag hier, morgenochtend 40 cm breed in de televaag en AD. Morgenavond in het 8-uur journaal. Dus wtf.

Don Bomgordello | 24-03-15 | 20:08

-weggejorist-

Zuidberg_Fan | 24-03-15 | 20:07

captainobvious | 24-03-15 | 19:54

Vliegt u eens met een willekeurige maatschappij in het Midden Oosten en u kunt gewoon telefoneren en internetten met uw mobieltje tegen standaard data roaming tarieven. De rekening is een nare verrassing voor mensen die denken "ach, ik zet data roaming wel uit voordat ik land"

Zuidberg_Fan | 24-03-15 | 20:02

@Russells Teapot | 24-03-15 | 19:15
Echt. Je daalt enorm in mijn achting, Theewijf.

Geboorte en dood zijn altijd openbare aangelegenheden geweest hier in Nederland. Doe eens zoeken op de term *aanspreker*.

Dat moeten we zo houden. Er is nooit een reden om geheimzinnig te doen over geboorte of sterven. Dat is mijn mening. Maar ik ben dan ook een man.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 20:01

Lijkt sterk op decompressie gevolg door een gecontroleerde daling naar een veilig niveau, zo rond de 3km zodat zuurstof weer beschikbaar is. Denk dat het de piloten niet gelukt is om het vliegtuig weer op te trekken. Vreemd want daar train je regelmatig op. En qua geen communicatie met verkeersleiding, is op zich ook vreemd: nadat de piloot en copiloot hun masker hebben opgezet, doen ze daarna hun headset weer op. En ja, die zijn compatibel.

Vragen, vragen.

Zuidberg_Fan | 24-03-15 | 19:58

Sroremaster

Is denken nu zo moeilijk.

shit01 | 24-03-15 | 19:55

GSM kan wel degelijk tot absurd grote hoogtes werken, ik heb een maand of twee geleden nog een text-message ontvangen op 12 kilometer hoogte, een welkomstbericht van de locale telecomprovider toen we Canda binnenvlogen. En ja, ik laat mijn telefoon soms per ongeluk aan.

captainobvious | 24-03-15 | 19:54

@EvilGemini | 24-03-15 | 19:00
waarschijnlijk is dat het geval bij het nog immer vermiste vliegtuig van Maleysia Airlines.
Want hoewel ze nu spreken over een 'goede piloot een aardige kerel', spraken ze net na de vermissing over zijn zeer recente scheiding die hij niet kon verkroppen en dat hij zijn dochter niet meer mocht zien.

Dibe | 24-03-15 | 19:53

@Boutschefter | 24-03-15 | 19:40
Joris moest nog even op gang komen denk ik. In plaats van dat hij nou gewoon IRL Pritt opzoekt en hem een welverdiende dreun verkoopt vanwege het zijn van een totale lul.

Op zich jammer, normaal gesproken zijn ze hier niet zo bang voor tegengestelde meningen. En het is nou niet zo dat ik Pritt harder aanpak dan andere mensen waar ik me aan stoor.

Russells Teapot | 24-03-15 | 19:53

Weten we al iets over de piloten?
Naam en afkomst bijvoorbeeld.

Dibe | 24-03-15 | 19:49

Vrouw vrouw... Het is een 20 jarig meisje.
R.I.P. en al het sterkte aan de nabestaanden van alle slachtoffers.

SicSeb | 24-03-15 | 19:49

RIP. Vreselijk dit. Sterkte aan de nabestaanden

CrapoTheGreat | 24-03-15 | 19:47

@shit01; waar heb je het in godsnaam over?

storagemaster | 24-03-15 | 19:45

waarom een prive foto plempen?

1+1 | 24-03-15 | 19:45

Wie, wat is er voor nodig om dit te laten Crachen?!

shit01 | 24-03-15 | 19:42

Russells Teapot | 24-03-15 | 19:30
Gelukkig wordt jouw reactie niet gejorist, dus het is nog geen Sovjet-blog. Maar idd, follow the money.

Boutschefter | 24-03-15 | 19:40

@Russells Teapot | 24-03-15 | 18:59
Tsja, die discussie is eerder gevoerd, maar wat mij betreft heb je gelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 24-03-15 | 19:34

-weggejorist-

Russells Teapot | 24-03-15 | 19:30

Belachelijk dat jullie een foto van het slachtoffer plaatsen.

zieke hondt | 24-03-15 | 19:29

Lafayette | 24-03-15 | 19:14
In NL doet je GSM het tot ca. 400 meter. SMS'sen gaat nog tot 500 meter. Nu zal het netwerk hier in NL geoptimaliseerd zijn om horizontaal zoveel mogelijk gebied te dekken. In bergachtige gebieden staan meer masten op bevolkte en toeristische plekken, maar daarbuiten juist veel minder.

Overigens zal je GSM veel meer stroom verbruiken in een vliegtuig. Want je GSM ziet veel meer masten die allemaal nauwelijks te bereiken zijn. Je GSM gaat dan een hoop energie verstoken. Dus een tip: Zet je telefoon uit als je gaat vliegen. Dan heb je tenminste nog stroom om op de grond hulp in te roepen als je een crash overleeft.

Wedstrijdkrokodil | 24-03-15 | 19:24

Van mijn levensdagen stap ik niet meer in een Airbus en heb toch vanaf de jaren 70 in allerlei (oude) kisten gevlogen, zoals de Caravelle, Trident Three, BAC111, DC8 enz.
Verder wat @Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 17:37 schrijft..

binnenbuitenband | 24-03-15 | 19:24

@de grote Anti | 24-03-15 | 17:38,

Zouden ze kunnen afremmen tijdens het crashen gelijke een normale landing dan zou ik er ook liever uitspringen dan te worden samenperst tussen metaal en kunststof.

Wel boven water dan...

basweetutwel | 24-03-15 | 19:21

Velko | 24-03-15 | 19:00
Mij ook, 10 minuten is toch redelijk lang..

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 19:19

Verachtelijk die foto. Dit kan toch niet. Geen stijl kan veel maken, maar dit slaat alles.

Stijlloos. Vanaf nu stil protest.

Slaap zacht familie van meisje, groeten van GEEN STIJL.

shit01 | 24-03-15 | 19:15

@chicago river | 24-03-15 | 19:05
"wbt info naar de fam. toe.
Cut Pritt some slack joh."

Voor de meeste mensen is de kennissenkring wel wat breder dan de directe familie. Zoals ik al zei, er zullen er genoeg rondlopen die dit nog niet weten.

Daarnaast, als zelfs het bedrijf van haar eigen broer het verpakt in "persoonlijke omstandigheden i.v.m. het vliegtuigongeluk," zonder direct naar haar te verwijzen, dan blijkt daar toch wel uit dat ze geen zin hebben om het aan de grote klok te hangen toch?

Hoe ziek en achterlijk ben je dan als je haar foto met voor- en achternaam op een veelgelezen blog plempt?

Pritt verdient geen enkele slack, dus die ga ik hem niet geven ook.

Russells Teapot | 24-03-15 | 19:15

@Wedstrijdkrokodil | 24-03-15
Daar zijn de meningen over verdeeld. Het grootste probleem met een gsm verbinding, zelfs op lagere hoogten, is de snelheid van het vliegtuig en de instabiele verbinding die daardoor ontstaat. Echter, even geGoogled, het is niet uitgesloten.

Lafayette | 24-03-15 | 19:14

@ Chicago
Ach, dus als bekend is dat het slachtoffer uit deurne komt en dat ouders en broer het weten, dan is een foto terecht of meer begrijpelijk? Opa's? Oma's? Neven? Nichten? Zeer goede vrienden? En waarom überhaupt een foto nu en niet morgen, als het dan al moet, waarom dat walgelijke, bijna trotse (wij hebben de primeur!) met hoofdletters geschreven IRIS CLAASSEN UIT DEURNE OMGEKOMEN

RoBD=Skullfucker | 24-03-15 | 19:13

-weggejorist-

stridsel | 24-03-15 | 19:07

-weggejorist-

stridsel | 24-03-15 | 19:07

Arme Sven

stridsel | 24-03-15 | 19:07

Lafayette | 24-03-15 | 18:59
Een GSM werkt niet niet meer vanaf enkele honderden meters hoogte. Het vliegtuig ligt op 1500-2000 meter.

Wedstrijdkrokodil | 24-03-15 | 19:07

@Russells Teapot: 18.41 en 18.51
Zelden of nooit ben ik het zo met u eens geweest. Een uitleg van Pritt zou dan ook welkom zijn. Elk uitblijven hiervan is een zwaktebod. Hoewel, is er wel een menswaardige uitleg mogelijk?

Erger als kopschoppen
Erger als graaien
Erger als de totale lul van de week

RoBD=Skullfucker | 24-03-15 | 19:05

Teapot - voordat je stikt van woede, lees het volgende van OB:

-¨Het Ministerie van Buitenlandse Zaken heeft inmiddels ook bevestigd dat het slachtoffer uit Deurne komt.

Het bedrijf in Deurne waar de broer van het slachtoffer werkt, heeft deze boodschap online gezet: “Vanwege persoonlijke omstandigheden i.v.m. het vliegtuigongeluk zijn wij onderbemand en dus slecht bereikbaar, bedankt voor Uw begrip."

Zou als redacteur zeker die foto ook nooit plaatsen, nergens voor nodig, maar je zit op een fout spoor, wbt info naar de fam. toe.
Cut Pritt some slack joh.

chicago river | 24-03-15 | 19:05

@Lekker Belangrijk
Is er ooit een vliegtuigcrash geweest omdat 1 van de piloten levensmoe was? Het is mij in ieder geval niet bekend.

EvilGemini | 24-03-15 | 19:00

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 18:52

Ik vind dat de kist volgens de radar redelijk rechtlijnig vliegt: geen rare bochten of onlogische stijgingen/dalingen. Daarom acht ik een gevecht met de FMC hoogst onwaarschijnlijk...

Velko | 24-03-15 | 19:00

-weggejorist en opgerot-

Russells Teapot | 24-03-15 | 18:59

@Wedstrijdkrokodil | 24-03-15
Zekers.
Dan blijft het gek dat er vanuit geen contact is gemaakt met gsm toestellen. Zeker als je de daling 8 minuten duurde.

Lafayette | 24-03-15 | 18:59

@irma zonderboezem | 24-03-15
Ik ben verre van een expert, maar volgens mij kan de boordcomputer ingrijpen en naar een lagere hoogte vliegen als de druk wegvalt en de piloten niets doen. Als er dan een berg op die koers ligt....

Lafayette | 24-03-15 | 18:57

Lafayette | 24-03-15 | 18:48
Een captain kan de co-piloot orders geven om iets buiten de cockpit te gaan doen. En dan de deur vergrendelen.

Wedstrijdkrokodil | 24-03-15 | 18:56


Lafayette | 24-03-15 | 18:48
dat kan het cabine personeel toch echt wel! toegangscode.
en een autopilot is voorgeprogrammeerde computer die echt niet ' denkt' hé, die gasten liggen op apegapen ik zal eens naar leefbare hoogte cruisen.
en ja anti, ik weet er wel 100 keer meer van dan jij zo te lezen.... maar das niet zo moeilijk, bijna ieder welkdenkende reaguurder weet er meer van.

irma zonderboezem | 24-03-15 | 18:55

geleidelijk,,gotver LB!

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 18:54

FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 17:48
Er zijn diverse incidenten bekend waarbij het behoorlijk of helemaal misging met een airbus tussen interactie Flight Control Mode (alpha Floor Protection)versus piloten.
Kijk eens hier naar; Deze is wel heel frapant;
www.aeroinside.com/item/4946/lufthansa...

"... A Lufthansa Airbus A321-200, registration D-AIDP performing flight LH-1829 from Bilbao,SP (Spain) to Munich (Germany) with 109 people on board, was climbing through FL310 out of Bilbao about 15 minutes into the flight at 07:03Z, when the aircraft on autopilot unexpectedly lowered the nose and entered a descent reaching 4000 fpm rate of descent..
he Alpha Protection activated forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected even by full back stick input. The crew eventually disconnected the related Air Data Units and was able to recover the aircraft..."

Even terugkomend op German Wings;
Na 1 minuut cruisehoogte op 38000Ft daalt het vliegtuig plotseling met een sterk verhoogde daalsnelheid tussen de 3500-5000ft/min (normale daalsnelheden liggen tussen 1500-2700ft/min.
Het vliegtuig daalt richting de alpen, uuuhh dat wil je al helemaal niet. De piloten geven geen distress call of draaien de transponder naar 7700.
Motorstoring is uitgesloten want dan hadden zij koers verlegd naar marseille of nice.
Blijft over;
- FCM fuckup door storing (zoals bij airbus lufthansa) die een emergency descent activeert,piloten niet meer op tijd bij machte om toestel handmatig over te nemen.
- Emergency descent geactiveerd door plotselinge decompressie, hetzij handmatig door piloten of door FCM, piloten buiten bewustzijn geraakt en daardoor niet meer ingegrepen? Indien de cabinedruk namelijk gelijdelijk daalt tot boven de 10000ft dan gaat er een alarm af en lijkt het me dat piloten zuurstofmasker grijpen)
- Opzettelijk emergency descent door piloot en opzettelijk niet ingegrepen? (zelfmoord/kaping)

Iets anders kan ik ff niet bedenken.

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 18:52

-weggejorist-

Russells Teapot | 24-03-15 | 18:51

666 facebook vrienden.....

Dayak | 24-03-15 | 18:51

@wapster | 24-03-15 |
Tja, maar dan is ook nog een co-piloot. Die moet je dan uitschakelen. Of ze moeten beiden gek geworden zijn.
Misschien was iedereen in dat vliegtuig buiten westen en koerste de autopiloot naar een lagere hoogte om de druk weer op orde te brengen. Bij de eerste stadia van hypoxia kan je al niet meer helder denken. Misschien waren de piloten alleen buiten westen. Cabinepersoneel kan niet meer zo maar naar de cockpit...

Lafayette | 24-03-15 | 18:48

Waarom zijn het altijd zulke mooie meisjes...?

lulleficatie | 24-03-15 | 18:46

...... blijf ik wel gewoon in mijn stoel zitten....
de grote Anti | 24-03-15 | 18:38
Exact.
Dat is hetgeen jij doet met al je praatjes van 16.54 uur.
Jij maakt jezelf volkomen belachelijk.

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 18:46

Heb je toestemming van de nabestaanden om deze foto hier neer te plempen Pritt?

Zo nee, dan ben je een verachtelijk persoon en is het misschien goed om even deaud te gaan of zo. Idioot.

Russells Teapot | 24-03-15 | 18:41

Ik vind ver gaan best prima, maar die foto van dat meisje met naam is natuurlijk wel over de grens.

Zelfs voor mij. En zelfs voor GeenStijl.

-1 voor jullie dus.

Snackbar van Allah | 24-03-15 | 18:40

Geen noodsignaal vanuit de cockpit, geen afwijkende koers, voldoende snelheid. Begin je toch een beetje rekening te houden met Captain Midlife aan de stuurknuppel.

wapster | 24-03-15 | 18:38

Hmmm, hebben slachtoffer en nabestaanden geen recht op een beetje privacy...?

Air van Boven Dorens | 24-03-15 | 18:38

@ Martin 18.27
Nu wil ik je sensationele nieuws niet tenuet doen, maar dit betreft een mayday vanaf de grond en niet vanuit het vliegtuig

RoBD=Skullfucker | 24-03-15 | 18:38

@RoBD=Skullfucker | 24-03-15 | 18:27
Nu is irma zonder boezem ook al een expert.. Moet niet gekker worden. Maar wij waren de achterste in die file. De keuze was, helaas voor onze voorganger dus, om hoe dan ook opzij te gaan ipv hopen dat de vrachtwagen op tijd kon stoppen. Ik kap er maar mee. Mocht ik ooit in een neerstortend vliegtuig zitten blijf ik wel gewoon in mijn stoel zitten.. oke.

de grote Anti | 24-03-15 | 18:38

Hmmm, hebben slachtoffer en nabestaanden geen recht op een beetje privacy...?

Air van Boven Dorens | 24-03-15 | 18:38

En om aan de discussie over de mogelijkheid om een deur in volle vlucht te openen een einde te maken: ja, dat kan. Maar alleen als de piloot de decompressie heeft opgeheven. Dus NEE, het kan niet.

news.nationalgeographic.com/news/2013/05/130528-airplane-door-open-midflight-pilot-eject

RoBD=Skullfucker | 24-03-15 | 18:33

Er was wel een mayday, en F16's waren bezig om oogcontact te krijgen.
The French Transport Minister's initial statement that a voice Mayday was transmitted is authoritatively contradicted. The DGAC duty engineer (ingénieur de permanence) declared an emergency on his own authority when the aircraft failed to respond to repeated ground transmissions and deviated from its assigned heading and altitude.
.
When he did this, in conformity with established anti-terrorism protocols a fighter aircraft was scrambled to try to make visual contact with the missing aircraft, along with a police helicopter.

Martin_rsd | 24-03-15 | 18:27

@grote anti
Je stompzinnigheid zij je vergeven. Je volhardendheid erin echter niet.
Elk onderzoek van 1 minuut had je kunnen leren dat bij een vliegtuigongeluk gemiddeld 95,7%!!!!! van de inzittenden overleeft. Hoe groot denk je dat de kans op overleving is als je er met 700km pu vooruit en 200km pu naar beneden eruit soringt?

En nou hoor ik je al denken, ja, maar als hij tegen een berg vliegt gaat iedereen dood. Zelfs dat is niet waar, maar al was het waar, dan nog slimpie, jij weet niet waar t ding neerstort als je eruit springt.

Ten slotte nog twee dingen. Als jij het in je botte kop zou halen om op.een kilometer hoogte de deur open te doen, dan ontneem je de piloot zijn laatste kans om de situatie te herstellen. Een vliegtuig wordt daar namelijk nogal instabiel van. Cabinedruk, stroomlijn e.d. Je vermoord dus letterlijk mensen.

En over de auto's die je wegbokste, ben je Rocky of zo? Ook graag bewijs, want auto's in zo`n reflex wegboksen is wereldnieuws. Helemaal omdat het ook nog eens de auto's achter je waren. Die voor je werd immers verpulverd.

RoBD=Skullfucker | 24-03-15 | 18:27

Haal die foto van het slachtoffer weg. Wat is dat voor ziek laag niveau. Het zal je kind maar wezen.

Porta | 24-03-15 | 18:26

LTS__zwakstroom | 24-03-15 | 18:13
Inderdaad, dat denkt hij de Bruce 'keyboard' Willes.

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 18:25

Die bovenste foto is vreemd. Is dat bloed of lensflare?

Vrije Nator | 24-03-15 | 18:24

@Fitter | 24-03-15 | 17:39
Dit is standaard protocol:
he French Transport Minister's initial statement that a voice Mayday was transmitted is authoritatively contradicted. The DGAC duty engineer (ingénieur de permanence) declared an emergency on his own authority when the aircraft failed to respond to repeated ground transmissions and deviated from its assigned heading and altitude.

When he did this, in conformity with established anti-terrorism protocols a fighter aircraft was scrambled to try to make visual contact with the missing aircraft, along with a police helicopter.

Martin_rsd | 24-03-15 | 18:24


de grote Anti | 24-03-15 | 17:29
ik wel, en ik je vertellen dat niemand een vliegtuig deur open kan krijgen als die kist eenmaal hangt! maar be my guest hoor om tijdens een noodscenario zoals boven de Alpen ( je bergrijpt het gedeelte uit de lucht vallen met een tonnen zware kist geen controel meer enz enz??) om aan de hendel bij de deur te rukken om hem wel ff te openen. in the direction of the arrow, het staat er nog op, gewoon de rode pijl volgen. en succes met je zachte landing op een bedje van sneeuw en je verstuikte enkel.... stomkop

irma zonderboezem | 24-03-15 | 18:21

Tenslotte voor allen: "Wij zijn als bladeren in de wind,ritselend langs de zoom van oude wouden,alles is onzeker en hoe zouden wij ook kunnen weten,wat alleen de wind weet,mijn kind".

Dolphi | 24-03-15 | 18:20

Niveautje roddelblad de naam en foto van het nl slachtoffer plaatsen. Dient geen enkel doel.

Harry Turtle | 24-03-15 | 18:19

Wow. Grote jongens. Foto plaatsen van overleden meisje.
En dan zo er op plempen. Ga je schamen. Maar nee. Jullie kunnen je alles permitteren.
Beneden jullie GEEN STIJL.

shit01 | 24-03-15 | 18:18

@poetsnoet | 24-03-15 | 18:14
Dat duurde acht minuten. Kan zijn dat de piloten buiten bewustzijn waren.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 18:17

Ja mensen stompen af omdat ze alles zo'n beetje gezien hebben, best wel triest.
Eurotokkie | 24-03-15 | 17:41
Ik maak me vooral boos over de eindeloze poppenkast en de inflatie van dit soort termen als 'geschokt'.
Nee het is niet leuk en ik gun het niemand.. maar boten zinken en vliegtuigen storten neer. Dat weten we allemaal, ook de passagiers van dit vliegtuig. Op zich dus geen gebeurtenis waar je als volwassen politicus geschokt door zou moeten raken.
Als je een leger hebt, met helicopters, en die op missie's over de hele wereld stuurt vind ik het ook compleet onlogisch om 'geschokt' te zijn als er 1 uit de lucht dondert. Tuurlijk zeg je dan niet 'tja, was een kwestie van tijd', niets mis met een beetje tact, maar die gespeelde empathie komt me echt de strot uit. Fuck he, statistisch volstrekt te verwachten ongelukken gebeuren.. wat een 'schok'

noerg | 24-03-15 | 18:16

beware_reageert | 24-03-15 | 18:14

Sorry, dacht dat alleen de foto's gepost waren. Had de video nog niet voorbij zien komen.

Jeroen1977NL | 24-03-15 | 18:16

Weet niet hoe snel zon vliegtuig van 10000 naar 2000 gaat maar als zon duikvlucht enkele minuten duurt is wel vreemd dat ze geen kort noodsignaal gaven omdat ze wellicht er niet toe in staat waren.

poetsnoet | 24-03-15 | 18:14

Jeroen1977NL | 24-03-15 | 18:12

Die staan er reeds al eerder.

beware_reageert | 24-03-15 | 18:14

-weggejorist-

Bralbert | 24-03-15 | 18:13

@Klier van Bartholin | 24-03-15 | 18:09
Hij waant zich John McClane.. toetsenbordheld

LTS__zwakstroom | 24-03-15 | 18:13

de grote Anti | 24-03-15 | 17:58
Je voorbeeld is grappig omdat ikzelf zo'n handeling heb verricht op de A4 jaren terug.
Feit blijft echter dat jij in een vliegtuig niks te willen hebt, jij doet niet eventjes het deurtje open, forget it.
Je 'vergelijking' gaat volledig mank.
Jij hebt echt veel te veel films gekeken.

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 18:09

Een reddingswerker ter plaatse zegt: "Alles is verpulverd. Het vliegtuig en de lichamen zijn niet meer herkenbaar"

Velko | 24-03-15 | 18:07

de flight control modus juist interpreteren is niet altijd makkelijk, maar dat ding geeft alle signalen af die de piloot nodig heeft om juist te reageren, tenzij er een groot defect is. al die signalen moeten nogal indrukwekkend zijn geweest voor hem, zoals alle signalen die er toe doen

AbleArcher13 | 24-03-15 | 18:07

@LTS__zwakstroom
Nee, dat wou je juist niet.

de grote Anti | 24-03-15 | 18:05

Heel sterk GS, om de naam van dat Nederlandse meisje + foto te publiceren. Misschien zijn er directe nabestaanden die het nog niet wisten, en nu weten ze het tenminste ook.

Boutschefter | 24-03-15 | 18:04

@de grote Anti | 24-03-15 | 17:58
Ik wou dat ik jou was!

LTS__zwakstroom | 24-03-15 | 18:03

@Klier van Bartholin | 24-03-15 | 17:45
Jij kent mij niet @klier.. Hoe de fuck weet jij wat ik wel of niet zou doen. Klinkt als projectie omdat je het zelf niet zou doen. Natuurlijk r.i.p en alles, maar zo heb ik ook ooit eens auto's aan de kant gebokst omdat er bij een file een vrachtwagen met volle vaart aan kwam rijden.. De auto voor ons bleef weinig van over. Wat zouden de meeste mensen gedaan hebben. Juist. Afwachten.

de grote Anti | 24-03-15 | 17:58

Waar is de sneeuw nou? Stom gespeculeer, ook hier op de panelen.
Speculeren is kut.

diddley2 | 24-03-15 | 17:57

Ik snap dat de Telegraaf dit weer doet, maar echt nodig is het hier niet meer daardoor, om het maar zacht uit te drukken.

TheseDays00 | 24-03-15 | 17:56

R.i.p mooie dame :(

ron78 | 24-03-15 | 17:55

@Ars Vivendi | 24-03-15 | 16:58
Geweldig plempsel! Radio 1 ten voeten uit.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 17:53

Ik weet dat het speculeren is, maar een kaping en zelfmoord act daarna is niet geheel uit te sluiten: geen paspoortcontroles op Barcelona, daling begint na bereiken van cruisehoogte - lampjes uit -, geen bochten maken, geen gesprekken met verkeersleiding, nog negen minuten in glijvlucht, recht op de berg af.
Vreselijk alles, maar deze optie lijkt mij niet geheel onmogelijk. Bij uitvallen van de motoren kan men nog draaien en zweven, bij zuurstofgebrek hebben de piloten zuurstofmaskers, er was geen explosie onderweg, enz. In ieder geval een grote ramp. RIP.

070 | 24-03-15 | 17:52

@Velko | 24-03-15 |
Inderdaad. Lijkt haast of de piloten buiten westen zijn en geen autopiloot aan...
Gelukkig liggen de brokstukken niet diep in zee of een oorlogsgebied. De kans is groot dat de ware toedracht deze keer wel boven komt.

Lafayette | 24-03-15 | 17:52

Ik ken mensen die zijn overleden aan german wings
/Ard modus off

Graaf van Egmont | 24-03-15 | 17:51

Zwarte doos is gevonden

wapster | 24-03-15 | 17:48

De Droit | 24-03-15 | 17:46

De radar laat toch echt wat anders zien...

Velko | 24-03-15 | 17:48

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 17:37

zojuist het accident rapport gelezen omtrent een incident met een RAF Voyager (=Airbus A330): dankzij het self-protection systeem is het toestel gered, nadat een fotocamera van een piloot tussen de door een piloot naar voren geschoven stoel en de stick was gekomen. Het systeem werkt dus uitstekend. Bovendien kan een piloot het systeem makkelijk uitschakelen, en kan hij er ook voor kiezen om zich op de problemen te concentreren, wetende dat het systeem hem beschermt tegen foute keuzes. Het Boeing systeem is ook niet foutloos, ziet het Asiana ongeluk met een 777 in de USA: het bleek dat het systeem heel anders werkte dan de piloten dachten (geen autothrottle daar waar ze er van overtuigd waren dat dat wel aan stond; ook andere piloten bleken naderhand de logica van Boeing niet begrepen te hebben in dit soort situaties).

de grote Anti | 24-03-15 | 17:38

dat van die Joegoslavische vrouw wordt door vele betwist, er zijn ook rapporten dat dat toestel slechts 800 meter hoog vloog: www.independent.co.uk/news/world/europ...

FW Ta-183 Huckebein | 24-03-15 | 17:48

@Eurotokkie | 24-03-15 | 17:34
Zo gaat het, het leven... Het lange herdenken is aan de nabestaanden.

Driewerf Hoezee | 24-03-15 | 17:47

@Lewis Lewinsky | 24-03-15
Dat jij dat vindt wil niet zeggen dat iedereen daar zo over denkt. Dat had Pritt mogen overwegen. Maar goed. Ze is dood. Daar mag je van uit gaan.

Lafayette | 24-03-15 | 17:47

RIP inzittenden van dit toestel.

Voorlopige analyse mijnerzijds: vliegtuig gaat naar cruise-hoogte en komt vanaf dat moment als een baksteen naar onder = plofkip aan boord.

Even wachten op de claim van IS... Zal wel later vandaag volgen...

De Droit | 24-03-15 | 17:46

Inderdaad. Omdat ze zo prominent de frontpage van GS haalt:
R.I.P Iris.

Lafayette | 24-03-15 | 17:45

de grote Anti | 24-03-15 | 17:38
In plaats van de hoop te hebben dat mensen je stupide plemp van 16.54 uur niet meer lezen doe je er nog een schep bovenop.
Ook jij blijft gewoon in je stoel zitten met de hoop dat het goed gaat aflopen zelfs als het vliegtuig nog maar vijftig meter boven de grond vliegt.
En dacht jij nu werkelijk dat jij in je uppie zo'n deur open kan krijgen in al die paniek?
En dacht jij ook dat andere passagiers of stewards m/v dat zouden toelaten.

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 17:45

@Lafayette | 24-03-15 | 17:43
Als een familielid van mij sterft, wil ik dat zo snel mogelijk weten. Via welk medium maakt niet uit.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 17:45

R.I.P. Iris.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 17:43

@Lewis Lewinsky | 24-03-15
Man, man. Een overlijdensadvertentie in de krant is opgesteld door familie en vrienden. Die zijn dan al dagen op de hoogte en weten meestal de toedracht etc. Die zijn dan al toe aan het moment dat er daadwerkelijk een begrafenis plaatsvindt. Dat kan je toch echt niet vergelijken met het zien van een foto van je geliefde een paar uur naar de ramp terwijl de autoriteiten nog niet eens bevestigd hebben dat ze dood is...

Lafayette | 24-03-15 | 17:43

noerg | 24-03-15 | 17:39

Ja mensen stompen af omdat ze alles zo'n beetje gezien hebben , best wel triest.

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:41

@Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 17:37
Soms is een tegendraadse beslissing toch beter dan wat de beste computer kan berekenen. Dat is waarom een ervaren chauffeur/piloot/bestuurder van elk voertuig toch gewenst is.

kapotte_stofzuiger | 24-03-15 | 17:41

overigens opvallend dat een omstander aangeeft dat hij eerst 2 F16's heeft zien vliegen en daarna het vliegtuig zag dalen en op extreem lage hoogte met de neus heeft zien dalen...

Fitter | 24-03-15 | 17:39

@Maline Genie | 24-03-15 | 17:35
Je leest nooit kranten, kennelijk. Staan elke dag overlijdensadvertenties in. Met naam en adres.

Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 17:39

Het boeite me geen flikker en ik ben zeer zeker niet geschokt.
Echt wat er ook gebeurt tegenwoordig, we vinden het allemaal o-zo erg. Hypocriet gelul.

noerg | 24-03-15 | 17:39

Veel piloten hier zo te lezen, ik snap ook wel dat je lichaam met een vaart van 700 km/h blijft voortbewegen.. Als je dus al de deur openkrijgt. Maar ik zou het risico nemen.

Bron telegraph.uk : In 2007, experienced parachutist Michael Holmes survived after his main canopy and reserve failed to open after a 12,000ft jump.
Triggered at 4,000ft above Lake Taupo, New Zealand, the malfunction was caught in a gut-wrenching video sequence by his head-mounted camera.
Mr Holmes, from Jersey, had his fall broken by a tree. He suffered only a punctured lung and a broken ankle.

The person to have fallen the greatest distance without a parachute, and survived, is Vesna Vulovi?, a Serbian air hostess who fell 33,000ft after her JAT airliner was blown up in January 1972.
The 22-year-old landed in snow in the former Czechoslovakia.

de grote Anti | 24-03-15 | 17:38

Zo graag de scoop willen hebben van het publiceren van de naam en een foto van dit meisje vind ik eigenlijk best verwerpelijk.
Geef op z'n minst vrienden en familie enige tijd om dit niet zo te vernemen.Kunnen jullie echt niet even wachten op de officiële berichtgeving?
Triest Pritt, triest en ik ben best wel wat gewend en vind dat veel moet kunnen. Maar goed en afijn, het verandert allemaal niets aan dit drama.

Lafayette | 24-03-15 | 17:37

@Flatulent | 24-03-15 | 17:07
Boeing en Airbus hanteren verschillende opvattingen over het "fly by wire" concept; Kort door de bocht; Boeing's concept is veel meer basaal, eenvoudiger te begrijpen en laat meer ruimte voor de piloot om direct in te grijpen en desnoods het vliegtuig "met de hand" te vliegen. Airbus daarintegen heeft vrijwel helemaal ingezet op computer besturing die bestaat uit diverse "flight control modes"; een ingewikkeld systeem wat vereist dat de piloten in staat zijn dit in elke (nood) situatie op de juiste wijze weten te interpreteren en vervolgens correct weten in te grijpen wanneer het mis gaat.
Bij een Airbus is het vaker (dan bij Boeing)voorgekomen dat het misging met die combinatie; Flight Control Mode versus Piloot.
En eindigde in een situatie waarbij de piloten niet meer zo zeer bezig waren het vliegtuig te besturen maar in gevecht waren met het Flight Control Systeem om de besturing over te nemen.

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 17:37

What the fuck Geenstijl, waarom zou je in godsnaam de naam en achternaam en foto delen van het slachtoffer? Is al erg genoeg voor de familie, ik walg hier echt van, gatverdamme.

Maline Genie | 24-03-15 | 17:35

Wayne Schlegel | 24-03-15 | 17:32
Maar wat is het dan?
J.R. Thorbecke | 24-03-15 | 17:32

Wordt beschouwt als een duivelsteken.

Hoe dan ook, excuses dat ik dit deelde. Misschien niet helemaal gepast.

Fitter | 24-03-15 | 17:35

Driewerf Hoezee | 24-03-15 | 17:31
Ja maar zoals altijd zijn we het over week alweer vergeten en maken we ons druk over het slechte weer.

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:34

Wayne Schlegel | 24-03-15 | 17:32
Maar wat is het dan?

Rest In Privacy | 24-03-15 | 17:32

Kunnen we ALSTUBLIEFT verschoond blijven van beelden van rouwende familieleden in de pers? Iedereen kan zich de afschuwelijke tijden voorstellen die deze mensen thans meemaken en daarvoor heb ik geen beelden nodig. Erg kwetsend en totaal nutteloos.

RonnieKray | 24-03-15 | 17:32

-weggejorist-

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 17:32

Ze heeft 666 Facebookvrienden, da's vast niet toevallig...

Wayne Schlegel | 24-03-15 | 17:32

Gos... Sneu allemaal.

Ander nieuws boeit me gelijk geen sterk meer vandaag. Sinds dit. Komen ze goed mee weg, die VVD enzo.

Driewerf Hoezee | 24-03-15 | 17:31

Fitter | 24-03-15 | 17:29
Dat jij haar Facebook gaat opzoeken is ook wat 'freaky'.

Rest In Privacy | 24-03-15 | 17:31

Mooi meisje..

Boris die Sauertopf | 24-03-15 | 17:31

Laat de NAW (en foto.. Wtf) ff lekker achterwege. Iets met nabestaanden, beetje compassie enzo.

vaas klaak | 24-03-15 | 17:31

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 17:19
Het is echt een domheid van de buitencategorie.

Rest In Privacy | 24-03-15 | 17:31

Negerzoenen, zwarte Pieten, nou nou.
Maar over een zwarte doos die al jaren oranje is hoor je ze niet...

Bralbert | 24-03-15 | 17:29

@Klier van Bartholin | 24-03-15 | 17:19
Nou, daar doe ik het voor. Ben geen stewardes dus weet ook niet precies hoe en wat. Dus dan maar gewoon blijven zitten en hopen op het beste..

de grote Anti | 24-03-15 | 17:29

facebook page van de jongedame die tragisch om het leven is gekomen, geeft aan dat ze 666 vrienden heeft…Wel heel erg freaky…..

Fitter | 24-03-15 | 17:29

Zelfde achternaam en familie komt uit hetzelfde dorp. Heel raar om te lezen. Vindt het echt belachelijk dat de namen nu al naar buiten komen. De nabestaanden krijgen nu waarschijnlijk via internet te lezen dat hun dierbare overleden is omdat een of andere journalist het niet kon laten om te scoren. Heel zwak.

Dé cl | 24-03-15 | 17:28

@de grote Anti | 24-03-15 | 16:54
Ja, net zoals een lift die neerstort, als je op het juiste moment springt overleef je het, heh.

Neem er nog één zou ik zeggen.

Parsons | 24-03-15 | 17:26

fredflange | 24-03-15 | 17:25
Media gaan letterlijk over lijken voor een scoop...

Velko | 24-03-15 | 17:26

Beetje triest om de naam en foto van deze vrouw te publiceren. Is een scoop echt zo belangrijk.

fredflange | 24-03-15 | 17:25

Muxje | 24-03-15 | 17:17
Buiten de snelheid en de druk zit je ook nog met de kou.

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:19

de grote Anti | 24-03-15 | 16:54
Ik heb nog nooit eerder zo'n zeldzaam stupide plempsel gelezen.
.
R.I.P.

Klier van Bartholin | 24-03-15 | 17:19

Goedkoper dan de auto, trein en zelfs lopen.
Dat moet toch afstralen naar het onderhoud, de routine en een keer fout gaan.
Er gaat al zoveel goed met al die korte ritjes boven Europa.

Bralbert | 24-03-15 | 17:19

geenstijlsteengeil | 24-03-15 | 17:14

In de praktijk ga je net zo snel als het vliegtuig, dus zo'n 900km/u. Dan blijft er niks meer van je over als je ergens tegen aan komt

Guuske | 24-03-15 | 17:17

@ProAsfalt 17:00: Er is wel eens een kaper met parachute uit een vliegtuig gesprongen. Men weet niet wat er van hem geworden is, maar de deur openen kan wel... als de cabinedruk niet hoger dan de buitenlucht is (geen idee hoe dat zit bij een snelle daling). En dan maar springen, liefst op enige hoogte. Je remt dan snel genoeg af naar terminal velocity, iets van 200km/h voor een mens geloof ik. Nog steeds hard, maar er zijn zeldzame gevallen van mensen die dat overleven. Je hebt ook wat minder last van brandende stukken vliegtuig en de inhoud van stoelrij 15 tm 36 in je nek. Wel lullig als je springt en je ziet de piloot het vliegtuig alsnog onder controle krijgen...

Muxje | 24-03-15 | 17:17

de grote Anti | 24-03-15 | 16:59
Die theorie werkt bij mij in gedachte nog steeds, net als in een lift staan die ineens naar beneden pleurt, op het laatst even een hopje en je stapt er met hooguit wat zere knieën uit, like a boss.
Maar in de praktijk zal het wel ietsje anders zijn.

geenstijlsteengeil | 24-03-15 | 17:14

De manier waarop de NOS deze ramp weer verslaat is werkelijk tenenkrommend. Twee dames die nog geen vliegtuig kunnen onderscheiden met de meest domme vragen en gesprekken. Vreselijk.

070 | 24-03-15 | 17:14

Velko | 24-03-15 | 17:08

Ja er zijn vliegtuigen die denken voor de piloot ook al heeft de piloot een andere inschattingen , nu kun je natuurlijk altijd terug op handbediening maar alles overlaten door een computer , ik weet niet.

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:12

Volgens gegevens van FlightAware was de snelheid op het laatste moment 772 km/u. Dan kun je inderdaad weinig anders dan deze complete fragmentatie verwachten. Ik denk dat er zelden een crash met zo'n hoge snelheid is geweest, op de bewuste ram-acties van 11 september na.

Dr. Snoepjes | 24-03-15 | 17:10

@Flatulent | 24-03-15 | 17:04
Bovenstaand gelul mijnerzijds is een samenvatting van wat er live vanaf een uur of 12 onophoudelijk op NPO radio 1 werd uitgezonden.
Je hebt niets gemist...

Ars Vivendi | 24-03-15 | 17:09

Flatulent | 24-03-15 | 17:07
En toch heeft Airbus toestellen verloren door een computer-fuck up!

Velko | 24-03-15 | 17:08

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:06

Lijkt mij juist wel.
Met neus omhoog.
Proberen nog eroverheen te komen.

beware_reageert | 24-03-15 | 17:08

'VROUW (20) UIT DEURNE OMGEKOMEN'
RIP!!! Wel goed om te weten dat ze blijkbaar dus de rampplek al bereikt hebben en alle slachtoffers zo snel geindentificeerd hebben. Goed werk hoor!!!!

Komop jongens... scoren met zo'n titel is triest..

freakin77 | 24-03-15 | 17:08

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 16:55

Volgens mij zitten er in een Airbus dermate veel backupsystemen dat een computer-fuckup normaal gesprokenm uitgesloten is.

Flatulent | 24-03-15 | 17:07

Vieze_Henkie | 24-03-15 | 16:57

Ja aangezien de brokstukken over een lengte van 2 Km zijn verspreid neem je aan dat het vliegtijd niet in zijn geheel tegen de berg is gevlogen.

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:06

Ars Vivendi | 24-03-15 | 16:58
Dan zit er in ieder geval nog verhaal in ;)

maar nu is het "bij ons in de studio zit al een tijdje..." *klik* Journaal leader...
"goedemiddag, eer is een vliegtuig neergestort...'

Waarschijnlijk is er zo weinig geld bij de NOS dat ze maar opslagcapaciteit hebben voor 3 minuten livestream...

Flatulent | 24-03-15 | 17:04

Helemaal kut. En een schoolklas kapot.... Niet echt tijd voor cynisme.

Swaeneveer | 24-03-15 | 17:04

-weggejorist-

storagemaster | 24-03-15 | 17:03

@ProAsfalt | 24-03-15 | 17:00
wetenschap.infonu.nl/luchtvaart/126065-parachutes-kunnen-vliegen-veiliger-maken.html

Alles kan, maar men vliegt liever voor 15 euro de oceaan over...

kapotte_stofzuiger | 24-03-15 | 17:03

-weggejorist-

realiteitswaanzin | 24-03-15 | 17:03

speculatie, speculatie.. Nog even en de weddingsschapskantoren gaan ervoor open.

Triest gebeuren, en het zullen de laatsten en ook weer niet zijn, met al die paupertoestellen en dito maatschappijen.

Creaguurdert | 24-03-15 | 17:01

Ik vraag me toch af met de kennis van nu: waarom koers je af op de bergen als er gedonder is?

ProAsfalt | 24-03-15 | 17:01

Je zou het niet geloven maar vliegen blijft de veiligste manier van reizen.

Eurotokkie | 24-03-15 | 17:01

Kolere, wat een logistieke nachtmerrie voor de bergers daar.

WillemRuis | 24-03-15 | 17:00

@de grote Anti | 24-03-15 | 16:54
Zit er een schietstoel in dan? Een parachute beschik je ook niet over.
Probeer een deur maar open te krijgen met 700 km/u.

Neen, de enige veilige vliegtuigen zijn fighterjets. Daar zit een schietstoel in.

ProAsfalt | 24-03-15 | 17:00

@Bijthond | 24-03-15 | 16:56
Nee, dat is waar. Toch weet ik niet of het onmogelijk is. Heel misschien dat je er toch beter vanaf komt. Zal hoe dan ook wel erg pijnlijk worden.

de grote Anti | 24-03-15 | 16:59

Maar grote vraag blijft natuurlijk............ zijn er al complot theorieen? Waren dit weer de Zionisten of was het een Verwarde Man in een Regenjas. Misschien wel iemand met een baard.
Zolang de onderste steen maar boven komt. En op de foto,s te zien gaat dat heeeeeel lang duren.

hero_of_heaven | 24-03-15 | 16:59

@Ars Vivendi | 24-03-15 | 16:58
En licht=ligt

Ars Vivendi | 24-03-15 | 16:58

Gerucht volgens franse media: reddingswerker zou een overlevende hebben aangetroffen. Laten we het hopen!

Velko | 24-03-15 | 16:58

@Flatulent | 24-03-15 | 16:43
Wat ik al eerder opmerkte. Dit soort live-uitzendingen van de NPO zijn legendarisch.

- We schakelen nu over naar X in Düsseldorf. Hallo X, hoor je mij? Nee hij hoort mij niet.
- Dan gaan we toch maar naar Y in..., oh wacht even, we hebben een toerist aan de telefoon die in het rampgebied met zijn auto rondrijdt.
Mijnheer toerist, u bent bij de plek van de ramp, wat ziet u?
- Ik zie niets want het toestel licht aan de andere kant van de berg, denk ik.
- Dank u! Dan gaan we even naar Benno Baksteen, meneer Baksteen, kunt u iets zeggen over de oorzaak?
- Nee, eigenlijk niet, dat zal onderzoek moeten uitwijzen.
- Mooi dan luisteren we nu even naar een Spaanse persconferentie. (... Spaans!...)
- Wij konden er niets van verstaan, maar gelukkig hebben we nu contact met onze correspondent in Madrid, kom er maar in! Hallo, ja de verbinding is heel slecht, dus dat houdt u van ons tegoed.
- Even kijken, we hebben nu een student ruimtevaart techniek van de TU Delft, kunt u iets zeggen?
- Ja, het was een heel goed toestel!
-Fijn dank u!
- We vatten even voor u samen wat we nu weten: er is een vliegtuig neergestort en we weten niet of er Nederlanders aan boord waren.
- En dan gaan we nu naar...

En dat weten die radioamateurs gewoon drie uur vol te houden.

Ars Vivendi | 24-03-15 | 16:58

Benieuwd wat de oorzaak is. 8 a 10 minuten in een rechte lijn naar beneden gaan. Richting de Alpen om daar tegen de bergen aan te knallen. Zonder noodoproep af te geven, zonder zover het lijkt een poging te doen om een noodlanding te maken. Al lijkt het allemaal om een technisch defect te zijn; het blijft toch raar. En was er nog iets ontdekt tijdens de inspectie welke gister gedaan was? In ieder geval zal de zwarte doos denk ik wel snel gevonden worden.

Vieze_Henkie | 24-03-15 | 16:57

@de grote Anti | 24-03-15 | 16:54

Dat lijkt me toch nooit mogelijk. Je springt uit een vliegtuig met een snelheid van 800kmpu.

Bijthond | 24-03-15 | 16:56

Laatste radarplot; 6800ft-hoogte 378kts-ground speed 3520ft/min-dalend 026-heading.
Met 700km/h dus tegen de bergwand.

Freak accident, een flightcomputer fuck-up? maar dan nog..

Lekker Belangrijk© | 24-03-15 | 16:55

Niet dat ik ooit gedaan heb, maar stel dat je beseft dat het vliegtuig gaat neerstorten.. Zou je niet het logische besef hebben dat je er beter uit kunt springen op een redelijke hoogte ? Liefst boven sneeuw of bomen ? Hendel gaat naar boven, deur opent naar binnen. Als je erin blijft zitten ben je gewoon dood. Dan maar een paar gebroken benen of iets. Maarja, de meeste mensen zullen waarschijnlijk tot het laatste moment hopen dat het vliegtuig plotseling weer opstijgt en alles oke is.

de grote Anti | 24-03-15 | 16:54

Verkeerd getrimde turboflaps...

mallebabbe | 24-03-15 | 16:52

Vreselijk besef, dat je over 8-10 minuten het niet meer gaat overleven.

@EvilGemini | 24-03-15 | 16:38
De Franse overheid heeft er meer belang bij om te ontdekken wat er in hun luchtruim is gebeurd dan de Nederlandse overheid met de vraag wat er in Verweggistan... euhm... Oekraine precies aan de hand was.

kapotte_stofzuiger | 24-03-15 | 16:51

@Vim Portuin | 24-03-15 | 16:42
Wat doe jij hier eigenlijk? Moet je niet naar de 112 site gaan, ga je daar vanuit je eigen perspectief alles zitten relativeren, doei!

Dibe | 24-03-15 | 16:50

@Cuyahoga | 24-03-15 | 16:46
Hij wil aandacht.

rara | 24-03-15 | 16:49

Duikvlucht betekent met de neus naar beneden. Dan zou de snelheid omhoog gaan maar dat was niet zo. Onwaarschijnlijk.
flame_me | 24-03-15 | 16:41

Speedbrake

Vladimir316 | 24-03-15 | 16:47

@Vim Portuin
Wat wil je nou eigenlijk?

Cuyahoga | 24-03-15 | 16:46

Triest beeld.

Zo is het maar net! | 24-03-15 | 16:44

Paulaner München | 24-03-15 | 16:39
Sensatiezucht?

Als je ziet wat voor een teringzooi de NOS er hier van maakt, kunnen ze beter eerst nieuw personeel aannemen in plaats van zich wagen aan het brengen van "live" nieuws...

nos.nl/livestream/2026599-extra-uitzen...

Veel verder dan de eerste 3 minuten van een journaal kom je niet. Midden in de uitzending wordt de band gereset.

Flatulent | 24-03-15 | 16:43

@Dibe

Of je vrouw uit Deurne nou sterft in auto, aan ebola of samen met 149 uit de lucht valt doet niets af of draagt bij aan verdriet. Elk slachtoffer van welke oorzaak ook is te betreuren.

Vim Portuin | 24-03-15 | 16:42

@ captainobvious | 24-03-15 | 16:37
Ontkent toch niemand? Je hebt gelijk, maar áls er iets gebeurt is het erg en schrikken mensen.

Lewis | 24-03-15 | 16:42

@EvilGemini
Duikvlucht betekent met de neus naar beneden. Dan zou de snelheid omhoog gaan maar dat was niet zo. Onwaarschijnlijk.

flame_me | 24-03-15 | 16:41

pfoe... daar is niet veel val over.

MDA | 24-03-15 | 16:40

Eigenlijk weet ik niet wat erger is, de mensen die zijn omgekomen of de sensatiezucht bij zowel NOS als RTL in de hoop dat er Nederlanders aan boord waren!!

Paulaner München | 24-03-15 | 16:39

@Piet_Snot

Je snapt vast wel wat ik wil zeggen. Hoe erg een vliegramp ook is, er vallen weinig doden in het vliegverkeer vergeleken met andere vormen van vervoer.

Vim Portuin | 24-03-15 | 16:39

@Vim Portuin | 24-03-15 | 16:32
Het 'perspectief' bij dit soort ongevallen is juist dat er in 1 klap zoveel doden vallen, in dit geval inclusief een klas met kinderen. Die onzin van; 'wereldwijd sterven er per dag.. aan de honger, en tbc, ondervoeding, malaria, in de auto, op de fiets'. Dat is totaal irrelevant, die vallen niet met zn 150-en binnen een seconde op 1 plek.

Dibe | 24-03-15 | 16:39

Over twee jaar is dit een aflevering van Aircrash Investigation.

eerstneukendanpraten | 24-03-15 | 16:38

Ik hoop voor de nabestaanden dat dit sneller wordt uitgezocht dan de MH17 ramp. Volgens de Volkskrant heeft het toestel een 8 minuten durende duikvlucht gemaakt vanaf 12 km hoogte. Dit zonder een noodsignaal (mayday) uit te zenden. Lijkt mij op het eerste gezicht geen 'normaal' ongeluk.

EvilGemini | 24-03-15 | 16:38

Vliegen is en blijft gewoon veilig, 2014 was ironisch genoeg een heel veilig jaar, al zou je dat in Nederland niet zeggen, met de MH ellende.
Dit kan gebeuren, het blijft techniek.

captainobvious | 24-03-15 | 16:37

Even geen woorden ....

Kobus Kloothamer | 24-03-15 | 16:37

@Vim Portuin | 24-03-15 | 16:32
Ligt eraan hoe je meet ...
Per Km of per uur reistijd.

Piet_Snot | 24-03-15 | 16:35

Als ik de livestream van de NOS volg dan zijn er al 100 vliegtuigen neergestort.
Het vmbo techneutje daar heeft besloten om elke 3 minuten de livestream te resetten en de "live" uitzending opnieuw te starten.

Dus daar hoef ik niet te zijn voor nieuws.

Flatulent | 24-03-15 | 16:34

Tragisch. Ben erg benieuwd naar het onderzoek.

Bakito | 24-03-15 | 16:33

Triest. Blijf het wel in perspectief zien van aantallen. Met de auto is nog steeds gevaarlijker. 150 slachtoffers op bijna 50000 vluchten per dag is laag aantal. Elk slachtoffer blijft natuurlijk te betreuren.

Vim Portuin | 24-03-15 | 16:32

Sterkte met de vele nutteloze RIPs.

rara | 24-03-15 | 16:31

Het is moeilijk iets op te maken uit deze foto, maar als al oplichtende plekken brokstukken zijn is er niet veel overgebleven van het toestel.
Triest.

Ars Vivendi | 24-03-15 | 16:29

Dat zijn een hoop stukjes. Helaas. Ik had gehoopt op een betere afloop. RIP.

BLR | 24-03-15 | 16:28

:(

dutchdj | 24-03-15 | 16:27

Dit straalt er slecht af op de Alpen, kan ik je vertellen.

yamahaha | 24-03-15 | 16:24

Heel triest dit, veel sterkte aan de nabestaanden.

inferno | 24-03-15 | 16:23

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken