Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Saudi-Arabie zet 2000 illegalen uit. Per dag

Om over na te denken bij de AT5 Livestream vanuit de Stopera, waar vluchtelingen uitgeprocedeerde illegale asielzoekers een sit-in houden. Saudi-Arabierië zet per dag 2000 illegalen, gelukszoekers en baantjesinpikkers het land uit. TWEEDUIZEND. We schrijven het maar even voluit in vette kapitalen opdat het even kan landen in uw schitterende morele kokosnoot. En er is meer! In de laatste vijf maanden zijn er in totaal 300.000 illegalen Saudi-Arabië uitgekickt. FYI, driehonderdduizend, dat is dus Haarlem en dan twee keer. Niks bed, bad en brood, Niks vluchtkerkgaragehotelboot. Niks gratis Miele-wasmachines en gratis smartphones om thuisfront uit te nodigen ook te komen. Niks Gesprek met de Burgemeester. Gewoon die illegalen keihard bij kop en kondt pakken en de grens overflikkeren. En geen asieladvocaat of vingerwappende vluchtelingenwerk-pipo die er wat van zegt. Enfin, kudos voor KSA. We durven het bijna niet te zeggen. Maar zou dit nou wel eens een keer met de islam te maken hebben?

Reaguursels

Inloggen

vansuyle.com | 16-04-15 | 17:57
Nederland is ook verziekt, maar u ziet het niet. Anders had je hier 10.000 ondernemers die kansen zagen met een miljoen goed opgeleide werkelozen. We hebben voor onze eigen mensen al geen werk, zie ook de oplopende jeugdwerkeloosheid of de werkeloosheid van ouderen met dertig jaar relevante ervaring. Dan hebben we dus ook voor extra immigranten geen werk, dan blijft optie B over.

U bouwt daarna een optie systeem die eindigt met mensen terugsturen. Laat dat laatste zelfs voor geharde oorlogscriminelen geeneens lukken. Het tweede deel van optie C bestaat in de praktijk niet.

Vandaar dat optie A gebezigd dient te worden totdat je voor de problemen van B & C meerdere jaren een stabiele oplossing hebt.

Feynman | 16-04-15 | 18:19

Aardbewoner | 14-04-15 | 08:20
U schijn heel veel van mij te weten. Juist nu geldt het recht van de sterkste (mensen die hoog opklimmen in staatsapparaat en megacorporaties).
Neem belemmeringen als grenzen weg, en uitbuiting wordt veel lastigers want mensen kunnen stemmen met hun voeten.
Dat is ook het punt aan Feynman | 14-04-15 | 09:51
Veel landen hebben wel vrede en werk, maar zijn dusdanig verziekt door hun regeringen dat het heel lastig is om ook maar iets te beginnen. Dan kan je twee dingen doen: tegen de stroom inroeien en keihard werken in de ijdele hoop er iets voor terug te krijgen, of hard sparen om te stemmen met de voeten.
(En ik heb het hier natuurlijk niet over luie Turken en Marokkanen die lekker komen 'gezinsherenigen' voor een uitkering, maar mensen uit verder gelegen oorden)
.
Feynman wanneer u op vakantie gaat naar een land als Cambodia dan merkt u maar weinig van de duizenden mensen die uit hun huis gezet worden door de corrupte regering die het land van hun burgers verkoopt aan buitenlandse investeerders, de politieke gevangenen en martelaren, de politie die bij ieder klein bedrijf naar binnen kan stappen om geld te eisen, de erbarmelijke ziekenhuizen, scholen, vuil drinkwater et cetera. Daar hebben ze geen last van in de betere hotels. Daar ziet u niet de leefomstandigheden de vriendelijk lachende serveersters. Desondanks ontwikkelt het land zich wel, maar ik zie niet in waarom we ambitieuze mensen uit zulke gebieden A. moeten tegenhouden/terugsturen of B. Overladen met gratis geld en onderdak.
.
Ik kies voor C. Laat ze hier komen en werken zonder recht op uitkering en bij aanraking met politie kunnen ze linea recta terug naar eigen land.

vansuyle.com | 16-04-15 | 17:57

Welk west afrikaans land was het ook al weer dat binnen een maand 100.000 illegalen lopend de grens over zette?
Jaar of dertig terug denk ik.
Iemand?

swassannuf | 14-04-15 | 14:28

Hmmm die doen het beter dan wij. Aan de andere kant hebben we ze straks allemaal weer nodig voor de wederopbouw @ sarcasmemodus uit

Kapunter Boutmuts | 14-04-15 | 10:14

vansuyle.com | 13-04-15 | 23:25
Nee, de mensen die een land verbeteren, dat zijn de geluksmakers. Niet de mensen die weggaan in de hoop elders het beter te hebben. De meeste economische vluchtelingen komen gewoon uit landen met vrede en werk. Het gras is bij de buren altijd groener. Dan moet je je eigen gras gaan vertroetelen, niet blijven reizen.

Feynman | 14-04-15 | 09:51

Nou, illegalen... deze mensen zijn met duizenden tegelijk het land ingehaald om tegen een hongerloon al het werk te doen dat de Saoudi's zelf niet willen doen (en dat is vrijwel al het werk). Hun werkvergunning is dan vaak gekoppeld aan hun werkgever en omdat de buitenlanders vaak doorgegeven worden naar een andere werkgever (lees: als huishoudster in een ander huishouden terecht komen) zijn ze ineens illegaal. Daar maakte niemand ooit een probleem van (het maakt mishandeling van en moord op deze harde werkers zo gemakkelijk en zonder gedoe), maar nu het economisch niet meer zo goed gaat met Saoudi Arabië weet men deze mensen ineens wél te vinden en worden ze inderdaad met duizenden tegelijk het land uitgeflikkerd...

Mufrius | 14-04-15 | 08:27

Is een afspraak tussen natiestaten per definitie moreel dan? Sukkel
vansuyle.com | 13-04-15 | 23:25
.
Dat is niet to the point, dombo. Je hebt je daaraan te houden als je als legalist door het leven wil gaan. Geef je dat op, dan eindig je in de jungle met het recht van je sterkste. Lees nou maar verder 'The catcher in the rye', je kan je zo mooi identificeren met het hoofdpersonage dat het welhaast ontroerend is. Wat een Held! De Redder van de Derde en de Vierde Wereld! The Knight in Shining Armour! Doe dat harnas wel af voor je je weer eens voor de spiegel afrukt hè.

Aardbewoner | 14-04-15 | 08:20

WTF is de boodschap van dit artikeltje; dat we nu ineens het oh zo fijne Saudi Arabie als grote voorbeeld gaan nemen? Koele shit hoor, ik kan niet wachten tot de sharia ook hier wordt ingevoerd ...

chili_monster | 14-04-15 | 04:09

Omdat dat nu éénmaal de afspraak tussen natiestaten is of verondersteld wordt te zijn (....)
Aardbewoner | 13-04-15 | 17:13
.
Is een afspraak tussen natiestaten per definitie moreel dan? Sukkel
.
"Gelukzoekers beseffen niet dat je geluk niet moet zoeken, maar moet maken. Hoe moreel juist is het om ze met open armen te ontvangen, wetende dat je die gastvrijheid niet gaat waarmaken? Hoe lang moet je mensen laten dwalen en wanneer mag je eerlijk tegen ze zijn?"
Feynman | 13-04-15 | 18:42
.
Iemand die in een oorlogsgebied of in een vies kutland woont, en keihard werkt om een mensensmokkelaar te betalen, dat is een geluksmaker.
.
Het is moreel juist om ze met open armen te ontvangen, maar onjuist om ze gratis geld en onbeperkt onderdak te geven (op kosten van de Nederlandse belastingbetaler).
.
Wat dat betreft staan we op 1 lijn. De linkse kerk heeft een dilemma, want het is kiezen of delen: of een sociaal vangnet en dichte grenzen, of geen sociaal vangnet en open grenzen. Toch zou men op z'n minst kunnen regelen dat buitenlanders de eerste 5 jaar geen recht hebben op een uitkering.
Wat mij het meeste stoort is dat asielzoekers geen werkvergunnning krijgen. Hoe kan men verwachten dat buitenlanders integreren als ze niet eens mogen werken en geld verdienen?
.
En hoeveel asielzoekers heb ik geholpen? De teller staat inmiddels op 5.

vansuyle.com | 13-04-15 | 23:25

SA: Je onderdanen terug nemen, anders geen olie.
NL: Hier heb je ontwikkelingsgeld, geef je een belletje als de ambassade het weer doet?

dugo | 13-04-15 | 22:16

Helemaal gelijk Pritt. Nog ff en we flikkeren ze persoonlijk het land uit. Tis genoeg nu.

Frikandel_met_mayo | 13-04-15 | 21:59

Ja maar dat zijn barbaren. Dat weten we toch?

Rest In Privacy | 13-04-15 | 21:57

Feynman | 13-04-15 | 21:03
Neem een duikboot en een man met een zelfmoordmissie en de rekening klopt.
-
LOL.Het is makkelijker het achterste van een koe op de dalai lama te doen lijken dan Nanninga te strikken voor een afspraak met een zwitsal. Nice try though.

Aardbewoner | 13-04-15 | 21:41

Waarom halen wij ze dan volop binnen? In 2050 tussen 3 a 5 miljoen erbij, in 2070 de meerderheid als ik alles mag geloven. Waar moeten wij dan naartoe? Kunnen wij nog hier blijven? Moeten wij ooit vluchten? Wie vangt ons dan op?

Rest In Privacy | 13-04-15 | 21:33

Aardbewoner | 13-04-15 | 20:24
Opgeven zit niet in mijn aard. Ik ben meer een Kaptein die op de brug blijft staan tot de kiel over de bodem schraapt, ook in de Mariana trog.

Feynman | 13-04-15 | 21:03

Linksgoebels? Heey waar zijn jullie? Ow wacht in de *...* van de linkse elite...

Wij worden overvloed met buitenlanders en dan lekker hypocriet doen als het over Saudi-Arabië gaat! Olieslaafjes!

De*correcte*kerstman | 13-04-15 | 20:50

@Aardbewoner | 13-04-15 | 20:24
Ja waarschijnlijk heb je gelijk. Wil je dan maar dat weekendje met Nanninga voor me regelen?

figuur | 13-04-15 | 20:36

Feynman | 13-04-15 | 18:42
Je bent eloquent en intelligent. Dat laatste maakt dat ik niet begrijp dat je nog zo vaak de tegenwoordige tijd gebruikt. Jij schijnt echt te denken dat het tij nog te keren is hè? Wake up and smell the coffee! Een weekendje sauna met Nanninga zou je goed doen.

figuur | 13-04-15 | 17:57, voor jou geldt hetzelfde. Wat je schrijft klopt, maar dat klopte ook al in 2005, en zelfs, zoals je nota bene zelf aangeeft, al in 1995. Tel uit je, eh, verlies.

StoereHenk | 13-04-15 | 19:15

LOL. Ga jij nou maar verder aan de zuip en achter de wijffies. Als het menens is, komen we je halen en schrijf ik een L op je linkerknuist en een R op je rechter; ok?

Aardbewoner | 13-04-15 | 20:24

Flikker die lui nou verdomme eens een keer het land uit.
Het is mooi geweest.

vivaldi | 13-04-15 | 19:33

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:04

Wat is het nou links of PvdA? Met dat soort tegengestelde begrippen raak ik in de war.

StoereHenk | 13-04-15 | 19:15

@Feynman | 13-04-15 | 18:42 prachtig verwoord vooral deze: Gelukzoekers beseffen niet dat je geluk niet moet zoeken, maar moet maken.
.
Dit zou zou de eerste les moeten zijn op alle scholen in Afrika en het Midden-Oosten.. Alleen is er dan ook nog het issue van een bepaalde ideologie die op zijn zachtst gezegd niet erg openstaat voor onze vrije Westerse levenswijze.

Gaul Shaarad | 13-04-15 | 19:00

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:56
Gelukzoekers beseffen niet dat je geluk niet moet zoeken, maar moet maken. Hoe moreel juist is het om ze met open armen te ontvangen, wetende dat je die gastvrijheid niet gaat waarmaken? Hoe lang moet je mensen laten dwalen en wanneer mag je eerlijk tegen ze zijn?

In ethisch morele kwesties wordt altijd het passief laten gebeuren van ellende door nalatigheid voetstoots geaccepteerd zonder bewijs. Niets doen is altijd ok en toppie toppie. Terwijl iedere actieve handeling altijd verketterd wordt, hoeveel bewijs er ook ligt.

Afgaande van degene die hier al zijn met een MVV, een Miele wasmachine en sociale huurwoning en zo verder. We maken die mensen materialistisch. We leiden ze totaal niet op in de mate die onze maatschappij gewoon is. Het blijven educatief tweede of derderangsburgers. Generaties lang. Het blijven cultureel derde of vierderangsburgers. Generaties lang.

Die mensen hebben veel meer aan vrede in het thuisland, niet heel veel spullen maar geen serieuze kans mee te draaien in de maatschappij. Uit mijn hoofd zijn het alleen de vluchtelingen uit Iran waar de tweede generatie kinderen het beter doen dan de autochtoon bevolking. De integratie lukt niet, de mensen zijn fysiek wel hier, maar geen echt onderdeel van de maatschappij.

Daar zit precies het probleem van de linkse kerk. De eerste stap van het uitnodigen en het binnenlaten gaat met een groots gebaar. Tijdig genoeg sociale huurwoningen bouwen lukt niet, ook niet midden in een depressie waar bouwen voor een appel en een ei kan, omdat de BAM gewoon geen werk had, maar wel personeel.

We stoppen vluchtelingenkampen ver weg in de polder, weg van al die mensen die hun taal spreken, hun zouden kunnen helpen en onderwijs. Uit het zicht, uit het hard. Maar over een paar jaar onvoorbereid naar een sociale huurwoning, in wijken met andere mensen die al op de wachtlijst stonden, voordat hun oorlog begon. Die mensen hebben het dus gelijk gedaan bij die kaaskoppen die nog bij pappa en mamma wonen.

Het lukt binnen de vluchtelingenkampen al niet om de strijdende partijen uit verre landen hun strijd niet hier voort te zetten. Dat is wel heel wrang. Je garandeert eerst de veiligheid van de een vluchteling, en daarna maak je die niet waar. Niet vanwege een incompetent Dutchbat, maar omdat je onvoorbereid begonnen bent aan een complexe missie zonder de juiste spullen mee te nemen of een plan te hebben. We importeren niet alleen de vluchteling, maar ook de oorlog.

We geven een immigrant een inburgeringscursus van enkele honderden uren. Onze eigen kinderen hebben een leerplicht en een studie van in totaal tienduizenden uren. Je kan niet de ene mens honderd keer zo veel onderwijs geven en dan aan de andere eisen gaan stellen, of verwachtingen hebben.

Wij falen dus als land om vluchtelingen op te vangen en hebben dus de morele plicht deze tegenvallende resultaten aan de poort te melden aan potentiële klanten.

Feynman | 13-04-15 | 18:42

vansuyle.com | 13-04-15 | 17:12
geen rechten zonder plichten. dat lijkt me een heel redelijk vereiste.
Ze krijgen alles gratis, ze krijgen geen enkele verplichting opgelegd en ze mogen hun burgeroorlogen hier verder uitvechten.
Van de Nederlanders/europeanen wordt verwacht dat ze zich kapot werken om de uitkeringen van de immigranten te betalen, men mag niets overhouden want dat wordt afgepakt, en op een woonruimte hoef je al helemaal niet te rekenen als werkende jonge NL'er, want woningen worden allemaal weggegeven aan immigranten.
De druk op de samenleving is te groot. en er staan nog 300miljoen immigranten klaar om in gammele bootjes zich te laten vervoeren door mensensmokkelaars. Het is niet meer dan redelijk om van immigranten te eisen dat ze in hun eigen onderhoud kunnen voorzien. Dat is ook zo als ik naar bijvoorbeeld Noorwegen of Canada zou willen, alleen maar omdat ik geen neger ben.
Maare... hoeveel heb jij er al opgenomen in je huis?

--sql error-- | 13-04-15 | 18:35

Terwijl er wel heel veel ruimte is in Saudie-Arabie. Veel woestijn weliswaar, maar toch. Plek is er wel.

van heinde en verre | 13-04-15 | 18:31

Wat valt er nu eigenlijk te leren uit "Saudi-Arabie zet 2000 illegalen uit. Per dag"?
Dat we hier beter af zouden zijn met meer sharia-wetgeving?
Of dat we hier boffen dat er maar zó weinig gelukszoekers aankloppen: in één jaar net zo veel als ze er daar elke twee weken uitknikkeren?

simpelman | 13-04-15 | 18:26

Ach aardbewoner, ik ben wel van mening dat wij hard op weg zijn met het 'gekke henkie' zijn, met deze 'wegmetons' mentaliteit. Al voor Pim Fortuyn riep ik al in mijn kringen rond dat het fout gaat, toen was ik de 'racist'. Steeds meer draaien langzaam bij. Helaas niet genoeg. Het gaat niet om het helpen van mensen in nood, dat moeten we gewoon kunnen doen, maar niet dermate dat het ten koste gaat van onszelf zoals men nu bezig is. Als Nederland en Europa kunnen wij gewoon niet de hele wereld perfect maken, dat idialistische gedachtengoed moeten we loslaten, het gaat ten koste van onze kinderen en ouderen (en zelfs de middenklasse nu al). 'Wij' zitten zo vol van zelfvertrouwen en goeddoenerij, dat we de weg zijn kwijtgeraakt en vergeten zijn om voor onszelf en onze normen en waarden op te komen.

figuur | 13-04-15 | 17:57

Suubi Musajja | 13-04-15 | 17:45

Nee, wij zijn gekke Henkie omdat de Suubi Musajja's van deze wereld niet willen begrijpen dat aan de draagkracht van een land een eind komt - zie Feynman 17:40. Dat doet de aard van de discussie verschuiven van moreel naar technisch: HOEVEEL profiteurs, sorry, gelukzoekers, excuseer, sukkelaars kunnen we dan nog opnemen opdat het leefbaar zou blijven? Welnu, de overgrote hoop van de autochtonen in Europa zeggen: 'Het zijn er al VEEL TE VEEL'. Nu is de vraag: gaan we ons democratisch neerleggen bij de stem van de meerderheid die om te beginnen nooit gevraagd heeft om dat krapuul te importeren en daar ook nooit iemand voor geplebisciteerd heeft, of gaan we ons laten hypnotiseren door het wapperende vingertje van Suubi Musajja? Als jij met dat vingertje nou eens wat anders zou willen doen dan het voortdurend in de pap willen hebben, raken we er vast wel uit. Dat laatste is een grapje hoor, de boel is naar de kloten, jij je zin. *out*

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:56

Dat is mooi! Zo'n initiatief moeten we hier in Nederland ook eens een maandje volgen.

myrna1965 | 13-04-15 | 17:55

Kap nou eens over die Miele wasmachine's !!

ScoeS | 13-04-15 | 17:50

@ Aardbewoner | 13-04-15 | 17:34
Wij zijn gekke Henkie omdat er verschrikkelijke plekken op aarde zijn en wij proberen dat niet te zijn?

Suubi Musajja | 13-04-15 | 17:45

vansuyle.com | 13-04-15 | 17:12
Wij hebben hier iets opgebouwd, en als we dat dan hier proberen te gaan delen met zes miljard mensen hebben niet alleen wij daar geen plezier van, maar hun ook niet. Zonder het morele idee van eigendom verval je tot communisme en dan werkt er niemand meer. Die staatsvorm is geprobeerd en gefaald. Mensen wensen iets terug te zien voor hun inspanning.

Leer liever die mensen daar iets op te bouwen. Het liefst door barbaren zoals ISIS tijdig te onthoofden, zodat Syriërs weer op hun eigen akker hun ding kunnen doen.

Feynman | 13-04-15 | 17:40

Suubi Musajja | 13-04-15 | 17:16

Nee, dat begrijp jij helemaal niet goed. De toonaard van het artikel is dat Nederlandistan vergelijkingsgewijs bekeken het gekke Henkie van de wereld is. Maar ik geloof dadelijk dat jij schaamteloos genoeg bent om dat niet te begrijpen.

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:34

@loser | 13-04-15 | 17:27
Moslim EN Arabier. Mohammedaanse negerts en aziaten staan ook niet echt hoog in de pikorde daar.

Guido | 13-04-15 | 17:33

Saudie Arabie: een land waar als je geen arabier of moslim bent, dan ben je per definitie een Untermensch. Je weet wel: die mensen die door de nazi's zo fijn werden behandeld in de WW2. Maar dat mag je niet zeggen want ja, moslim land dus zielig bij uitstek.
Wat ik mij altijd afvraag: met al die mensen die hier naar toe komen: waarom worden zij zolang ze hier in afwachting van de uitkomst van hun asielaanvraag gewoon niet aan het werk gezet ?! Zij blij want dan verdienen ze nog wat en wij blij want er zijn genoeg baantjes waar geen Nederlander voor te vinden is. Is een win-win situatie. Deze mensen aan het werk en wij besparen geld qua opvang etc. Maar nee, liever deze mensen als beesten opsluiten. En dan raar vinden dat zij agressief en zo worden.

loser | 13-04-15 | 17:27

figuur | 13-04-15 | 17:18

Goed gezien. Het was dàt of de uitsluiting - annex broodroof. Zie Zwagerman in Nederland, Barnard in België. Meer nog dan van al die kwaadaardige import kots ik op onze 'eigen' vijfde colonne.

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:20

Maar wij hebben Markie Rukke. En zijn vriendje Didi wil meer zielige gelukzoekertjes om mee te spelen.

oplichter | 13-04-15 | 17:18

Begrijp ik goed dat Geenstijl nou werkelijk pleit voor de manier waarop Saudi Arabie met immigranten omgaat? Het begint steeds schaamtelozer te worden.

Suubi Musajja | 13-04-15 | 17:16

Gadverdamme wat moet ik kotsen van deze gutmenschen. Zijn helemaal de grip op realiteit kwijt, laat ze maar lang genoeg met het volk door brengen waar ze zo hard voor opkomen dan zullen ze wel wakker worden.. alhoewel sommigen zo ver links het pad afgelopen zijn dat ze altijd wel een excuses klaar hebben staan al worden ze zelf slachtoffer.

Loempo | 13-04-15 | 17:15

vansuyle.com | 13-04-15 | 17:12

Omdat dat nu éénmaal de afspraak tussen natiestaten is of verondersteld wordt te zijn, sukkel. Zelden iemand zo hoog te paard zien zitten die zo weinig van het edele beest afwist. Aanstellerige vent.

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:13

@de uitbater | 13-04-15 | 16:30
@BlowingBubbles | 13-04-15 | 16:37
Wilt u aub stoppen met het plaatsen van dergelijke treurige links? Ik begin er langzaamaan verward van te raken.....

figuur | 13-04-15 | 17:12

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:35
--sql error-- | 13-04-15 | 16:35

Laffe op de man gespeelde reacties. De vraag is wel degelijk relevant, want het is gewoon een feit dat mensen die niet over het juiste papiertje beschikken niet mogen werken of leven in Nederland. Aangezien we het er hopenlijk over eens zijn dat er maar 1 menselijk ras bestaat, waarom hebben sommige mensen die even menselijk zijn als wij, op basis van waar ze geboren zijn (dat papiertje) minder rechten?

Nogmaals, kan iemand mij uitleggen wat daar moreel aan is?

(Feynman | 13-04-15 | 16:33 dat is een pragmatisch argument, niet een moreel argument)

vansuyle.com | 13-04-15 | 17:12

Bruine Beer | 13-04-15 | 16:54

Jij vertrekt vanuit het keurslijf van (internationale) wetten en verdragen waarin Nederland en bij uitbreiding de Europese landen gevangen zitten, met de EU als bijkomende blok aan het been, en dan kom je gewoon nergens. Lees daarom eerst eens het artikel van de linkse! PVDA! intellectueel! 'Het multiculturele drama'uit 2000 van Paul Scheffer, ook wel 'de moeder aller artikelen' over de integratie-problematiek genoemd, omdat eindelijk een linkse!PVDA-sympathisant! een mens van goede wil! zich erover uitsprak die je dus niet meteen als racist kon wegzetten. Als je het aandachtig leest zal je er, vermomd onder een sociaal-economische invalshoek omdat dat nu éénmaal de enige manier was waarop je überhaupt je bek over dat onderwerp kon openen, een pleidooi voor een actualisering van het internationale wettenarsenaal in vinden. Doe er meteen een grondwetswijziging bij, een terugkeer van meer souvereiniteit naar de EU-lidstaten conform het subsidiariteitsbeginsel, en de afspraak dat niemand ooit iets krijgt als ie niet eerst heeft bijgedragen, en we vangen twee vliegen in één klap: onze Bruine Beer heeft een pot honing waar hij een tijdje zoet mee is en wij een hoop zielûghe Ethiopiërs minder.

Aardbewoner | 13-04-15 | 17:04

Rusland wordt onze bevrijder in de toekomst.

de uitbater | 13-04-15 | 16:52-
-
Ja, kan best weleens gebeuren. Ik heb al eens gezegd hier: het Rode Leger had door moeten gaan tot de Noordzee en niet moeten stoppen in Duitsland.

behangtafel | 13-04-15 | 17:04

Waarom is het illegalen-beleid van S-A relevant voor dat van ons?

(das gewoon een vraag he - niet dat ik het eens ben met een kom-maar-binnen beleid)

Ballenman | 13-04-15 | 16:58

Vraagje voor al die mensen hier die 'gewoon uitzetten' roepen (of een variant erop.) Waarheen uitzetten, en hoe? En specifieker dan 'gewoon, land van herkomst, net zoals ze gekomen zijn.'

Om even specifiek te worden: hoe zet je iemand uit die geen papieren heeft, zelf zegt uit Ethiopië te komen, maar dat land zegt 'bewijs het' of zegt 'sorry, hij spreekt niet de taal van hier.'

Je kan iemand moeilijk dan toch nog in het vliegtuig naar Ethiopië zetten, want hij wordt niet eens het vliegtuig uitgelaten. En voor de relaties in de wereld doet het ook weinig goeds.

Het enige dat ik kan bedenken is á la Julio Poch in een vliegtuig stoppen en boven een willekeurig land uit het laadruim donderen, maar daar schijnen we in Nederland oha geen voorstander van te zijn. En je maakt ook geen vrienden in pakweg Ethiopië als je een paar dozijn mensen boven het presidentieel paleis eruit gooit.

Ja, dat is de schuld van de persoon zelf, geen papieren hebben, maar tenzij we ze willen doodschieten, zitten we ermee. En tot dan is de enige reële optie: zo min mogelijk kans geven in te burgeren, geen geld geven, en steeds herhalen 'sorry, je moet weg.'

Bruine Beer | 13-04-15 | 16:54

behangtafel | 13-04-15 | 16:42
Rusland wordt onze bevrijder in de toekomst.

de uitbater | 13-04-15 | 16:52

@Adversary | 13-04-15 | 16:23
Ik ben het zeer met u eens! Als deze demografische ramp niet stopt, zal deze eindeloze islamitische en gefaciliteerde volksverhuizing de allergrootste fout blijken te zijn van onze (nog)vrije Westerse beschaving. De malaise voor onze opvolgende generaties zal ongekend zijn. Zoals bekend hebben nu vooral vrouwen al veel last van de inmiddels aanwezige "cultuurverrijking" Verkrachtingen en aanrandingen van autochtone vrouwen door moslims in o.a. UK, Zweden en Duitsland komen al veelvuldig voor daar.

Gaul Shaarad | 13-04-15 | 16:48

Rusland, China, Japan en nog veel meer landen hebben geen last van uitvreetbendes, die landen gaan ons allemaal voorbij als ze al niet zijn.
behangtafel | 13-04-15 | 16:42

Japan heeft vorig jaar TWAALF asielzoekers toegelaten....

Lupuslupus | 13-04-15 | 16:47

Rusland, China, Japan en nog veel meer landen hebben geen last van uitvreetbendes, die landen gaan ons allemaal voorbij als ze al niet zijn.

behangtafel | 13-04-15 | 16:42

Saoedi-Arabië, dat land dat boos was op Wilders' stickertje. Hahaha!!!

levend fossiel | 13-04-15 | 16:42

Adversary | 13-04-15 | 16:35

De blanke is de zwarte van de 21ste eeuw. Wen er maar aan.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:36

vansuyle.com | 13-04-15 | 16:30
dat is een smerige manipulatieve zin die je schrijft, want daar heeft het niets mee te maken.

--sql error-- | 13-04-15 | 16:35

@ adversary (16:23) uitzetten helpt niet want de volgende dag zijn ze immers gewoon weer terug omdat onze grenzen sluiten niet mag van het Brusselse Politburo.

Maar vooral niet luisteren naar Wilders hoor mensen, want hij is immers een racist, haatzaaier, xenofoob, discriminateur, fascist, nazi, enz.....

telelezer | 13-04-15 | 16:35

"Hoe kan het zijn dat omwille van waar je geboren bent, je minder mens bent dan een ander?"
vansuyle.com | 13-04-15 | 16:30

.
- Vraag: wie o wie beweert dat nou?

.
- Antwoord: helemaal niemand. Vansuyle smijt er even een stropop tegenaan omdat ie graag geboekstaafd staat als de kerel die de wereld redden wil. 'De wereld' minus de Nederlander dan: aan zo'n bleekscheet valt geen AFA-eer te halen.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:35

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:30
Ik ken die club, en nog erger vind ik hoe blind ze zijn voor wat er gaande is: een steeds groter wordende groep die openlijk anti-blank is. In de USA reeds ook, en hier nog vrij onschuldig in de vorm van free-palestine en anti-zwarte-piet groepjes. Maar de retoriek is hetzelfde: Segregationistisch, openlijk anti-blank, zelfs Malcolm X aanhalend. Persoonlijk krijg ik van die groep ernstig de bibbers en het zijn nou net de wereldverbeteraars en zelfhaters die zich uit pure naiviteit of masochisme aansluiten bij die groepen. Alsof IS nog niet erg genoeg was!

Adversary | 13-04-15 | 16:35

vansuyle.com | 13-04-15 | 16:30
Help eerst even de miljoenen verborgen en niet verborgen werkelozen eens aan het werk die nu leven van een Nederlandse uitkering en ga je daarna eens zorgen maken over het uitdelen van werkvergunningen aan mensen die op hun eigen stukje grond ook hun paradijsje hadden kunnen maken.

Feynman | 13-04-15 | 16:33

Adversary | 13-04-15 | 16:27

Weet ik heus wel, van mij zullen de verwijten niet komen, het zijn de wereldverbeteraar en zelfhaters die je vel willen. Daar kan je het aan uitleggen tot je een ons weegt.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:30

JA! riep de reaguurder massaal. Laten we een voorbeeld aan Saudi-Arabië nemen, wegens de bekendheid alom als het om menselijkheid gaat. Manmanman.
.
Ik zou zeggen jongens, ga lekker naar Mekka, geen last van andersdenkenden, lastige vrouwen, illegalen, gelukzoekers en ook nog eens zware straffen voor criminelen. En daar ook nog eens lekker warm weer, droom paradijs voor menig reaguurder hier?

StoereHenk | 13-04-15 | 16:30

SA is nog wel het laatste land waar ik naartoe zou gaan als asielzoekert

Worst_kaas_scenario | 13-04-15 | 16:30

Heren, de oplossing is zo simpel: geef ze een werkvergunning maar geen gratis geld. Ze kunnen zo aan de slag in de kassen, de (lucht) havens of waar dan ook. Zat werk voor mensen die niet te beroerd zijn om het aan te pakken.
.
Hoe kan het zijn dat omwille van waar je geboren bent, je minder mens bent dan een ander? Kan iemand mij uitleggen hoe dat moreel is?

vansuyle.com | 13-04-15 | 16:30

en hoe zouden al die meelullende studentjes het vinden als ze van school komen en die importnegers hebben hun favo baantje ingepikt?

-Wil- | 13-04-15 | 16:29

Snowy2000 | 13-04-15 | 16:26

Zelfs al laat je helemaal niets meer binnen - een complete utopie - dan hou je nog een adembenemend snel groeiende puinhoop over; de nataliteitscijfers, jeweettog? We zitten op de express richting zelfvernietiging en er is geen tussenstation: iedereen zittenblijven graag.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:29

Gewoon de belastingen en BTW nog wat omhoog gooien, afgepeigerde mensen laten doorwerken tot 75 of tot ze eerder doodvallen, en nog wat meer oudjes en invaliden uit hun tehuizen flikkeren; daarna die tehuizen opknappen met de nieuwste Miele wasmachines, splinternieuwe slaapkamers en keukens, met grootbeeld TV, stereo torens, computers, en ze gratis dure merkkleding, gratis zorg, levenslange uitkeringen en nog meer nieuwe moskeeen geven, dan kunnen we best jaarlijks 300.000 opvreters, oeps ik bedoel zielige ontheemden binnenhalen. Dat die daarna spoedig een eigen huis willen (waarvoor wij Nedelanders 10 jaar op de wachtliijt moeten staan) en illen autorijden op onze toch al overvolle file-wegen, geeft niet, want we zijn dan tenminste "politiek correct"

telelezer | 13-04-15 | 16:28

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:25
Ah, maar deporteren staat uiteraard niet gelijk aan systematische genocide.

Adversary | 13-04-15 | 16:27

Adversary | 13-04-15 | 16:23
Wat je niet binnen laat hoef je ook niet uit te zetten.

Snowy2000 | 13-04-15 | 16:26

WirMachenMusik | 13-04-15 | 15:52
wilders arresteren.. lol . moet hij vooral doen. toont aan wat voor een fascist die MP van Sachsen is.

--sql error-- | 13-04-15 | 16:25

Oeps, Adversary 16:23: het is nu wachten op de welbekende reductio en naar het Oosten sporende treinen.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:25

Op een gegeven moment moeten wij hier in Europa ook simpelweg gaan uitzetten. Deporteren. Klinkt eng, maar dat is de realiteit. Het alternatief is namelijk veel erger. Hier is een bevolkingsgroep, steeds groeiend, die openlijk het conflict opzoekt met de autochtone bevolking. Niet andersom, mind you - het is constant de allochtoon die het conflict opzoekt, of dat nou bestaat uit de roep om meer, bijzondere rechten, omgekeerde discriminatie, religieuze vervolging van minderheden en andersdenkenden of gewoon simpelweg cultuurbotsingen, de autochtone bevolking is zelden tot nooit de agressor. Wel worden we met z'n allen steeds vaker reactionair. En daaruit volgend zie ik slechts een paar opties: OF de allochtonen integreren, op zo'n manier dat ze nauwelijks meer van westers te onderscheiden zijn. Of we gaan richting kei- en keiharde apartheid. Islamitische wijken, misschien zelfs islamitisch grondgebied in Europa. Of we deporteren ze. Een andere optie is er gewoonweg niet. De islam staat dat niet toe.

Adversary | 13-04-15 | 16:23

Hoop zwarte pieten ook :D

halfvolle glas | 13-04-15 | 16:20

Hier heel wat data over vluchtelingen wereldwijd. (waar ze heen gaan, waar ze vandaan komen enz)

unhcr.org/54aa91d89.html

lady blabla | 13-04-15 | 16:20

Diep tragisch dat er hier nog zo vele lieden te treffen zijn die, hoewel niet van intelligentie gespeend, werkelijk nog geloven dat in 0031 uitzetten op een ietwat betekenisvolle schaal nog zou kunnen. De werkelijkheid is dat, as we post, de autochtone én welwillende allochtone Nederlander bij elke secondenslag minder en minder iets in de pap te brokken heeft, meer en meer een gegijzelde wordt in eigen land, volop richting status van minderheid in eigen land opstoomt, met alle miserie die daarbij komt kijken, tot geweld, oorlogvoering en dus de dood aan toe.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:19

:D Het lijkt gvd wel de intocht van Sinterklaas wat ik op dit moment zie :D

Presentator: "Ja, ik zie ze in de verte al aankomen...."

halfvolle glas | 13-04-15 | 16:19

@ Alleycat | 13-04-15 | 16:11
Ze hebben daar toch ook een achterlijke cultuur? Waarom zouden wij een voorbeeld moeten nemen, of ons optrekken aan zo'n Saudi-Arabirië? Ik dacht dat wij in het Westen daar superieur aan waren.

You-On-A-Gin | 13-04-15 | 16:16

Wij werkelijk gestoord in dit land. Diverse rechters zeggen meneer u moet het land uit u voldoet niet aan de regels. Meneer blijft en gaat zeuren, krijgt een kindje en daarna maakt hij gebruik van een pardon. Ze de deur maar open en laat ons hele sociale systeem opvreten door dit soort economische vluchtelingen. Kots..

Miss Appeltaart | 13-04-15 | 16:16

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 16:04
Wiens schuld het ook is, er is nog steeds geen oplossing voor deze groep. Je moet het ook niet overdrijven. Zo heel groot is die groep gelukkig niet.
.
figuur | 13-04-15 | 16:05
Klopt. Buitengrenscontroles idd en het oprollen van smokkelbendes en het bewaken van smokkelroutes. Maar de Grieken en de Italianen kunnen die enorme stroom niet aan. Ik snap niet waarom we dit als EU niet gezamenlijk oppakken, iedereen heeft er belang bij.
.
Ow en als het ene land zegt dat het hun inwoners niet zijn en wij kunnen dit ook niet aantonen dan kan iedere asielzoeker wel beweren dat hij een Irakees of Libanees is. Je moet toch met bewijs komen. Anders kunnen ze ook zeggen dat ze een Rus, Amerikaan of Braziliaan zijn. Meestal vinden we dat bewijs wel hoor maar in een enkel geval dus niet.

kicktherabbit | 13-04-15 | 16:15

In Saudie Arabie krijgen buitenlanders een werkvergunning voor max. 2-3 jaar. Daarna exit.

Atlantis-95 | 13-04-15 | 16:15

Dit is niet de ware islam.

Aardbewoner | 13-04-15 | 16:15

Hoeveel van die 2000 komen er per dag naar het uitkerings- en Islam-walhalla hier in NL?

Raider Twix | 13-04-15 | 16:13

ja maar saudi arabie is een achterlijke cultuur zouden linkse mensen nu ineens wel zeggen.

Alleycat | 13-04-15 | 16:11

En tegelijk verbiedt Kuwait een optreden/concert van Amerikaanse hiphop zwarte piet Akon (uhh, wie?) vanwege niet kies. Want: children need protection from the influence of “negative people.”
Asielzoekers en artiesten zijn dus negatief. Het westen is positief. Et voila, aantrekkend magnetisch effect van binnenstromende asieligzoekers verklaard !

R. E. Calcitrant | 13-04-15 | 16:09

@Parel van het Zuiden | 13-04-15 | 16:04
.
Martijn van Dam (PVDA) had hierover in Pauw een interessante discussie met Filip de Winter (Vlaams Belang)....

Fatwabuster | 13-04-15 | 16:08

@kicktherabbit | 13-04-15 | 15:59
Een oplossing zou kunnen zijn: grenscontroles, ze komen in 1e instantie via een ander land binnen, verder het opleggen van sancties aan alle landen die niet meewerken met terugnemen van hun oorspronkelijke bewoners, zoals bijvoorbeeld stoppen met geven van ontwikkelingsgeld/hulp, financiële sancties, handelsboycot ed.

figuur | 13-04-15 | 16:05

@kicktherabbit | 13-04-15 | 15:59
Het is algemeen bekend dat asielzoekers in de meeste gevallen hun papier weggooien zodra ze in land van bestemming zijn. Dan is het inderdaad moeilijk voor thuislanden om ze te erkennen. Maar die zelfde asielzoekers weten donders goed omdat ze "een kleurtje hebben" niet met zekerheid kan worden vastgesteld dat ze misschien helemaal niet uit het land komen waar ze beweren vandaan te komen. En die kennis hebben ze meestal van mensensmokkelaars.

Maar ondertussen rijzen in Nederland de problemen de pan uit door dit soort criminele praktijken. De oplossing is nog ver weg, als die er al ooit komt.

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 16:04

Meteen overnemen. Saoudi-Arabië, de oudere salonfähige broer van IS, is onze bondgenoot, is een gidsland in de regio. Er is vast wel een PvdA onderkruipsel bereid om daar even over te gaan praten. Die zijn er namelijk altijd.
.
Allah al akhbar. Islam is perfect!

Parel van het Zuiden | 13-04-15 | 16:04

Ladyboy Rutte en Plakker Samsom verdienen veel geld aan de zieligheidsindustrie dus ze vinden het wel best zo.

Piet van den Hoek | 13-04-15 | 16:03

Zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten. Dat hebben ze goed in de smiezen in SA.

Rest In Privacy | 13-04-15 | 16:00

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:55
Als ze terug konden waren ze natuurlijk allang terug gestuurd. AT5 heeft meerdere vluchtelingen geïnterviewd en ze werden allemaal niet door hun thuisland erkent en hun asielaanvraag is hier afgewezen. Als ze naar Duitsland of België gaan worden ze gewoon teruggestuurd naar ons en hun thuisland zegt dus dat het geen inwoners van hun land zijn. En met dit soort mensen (gelukkig zijn het er niet veel) zitten we al decennia in onze maag. Wat de oplossing is weet ik ook niet maar ik weet wel dat ze op straat schoppen zonder geld, onderdak, voedsel en wc's veel overlast en ellende gaat geven voor deze mensen maar zeker ook voor de buurt.

kicktherabbit | 13-04-15 | 15:59

De demonstranten vinden het maar al te prachtig dat de AT5 cameraman hen achteruitlopend volgt. Allemaal een blije bakkes "want we zijn op de teeveehee!".

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 15:57

Het getuigt ook van zeer weinig inlevingsvermogen. Als Pritt in een achterlijk oekieboekie land was geboren zou 'ie ook proberen naar ontwikkeld land te verhuizen.
vansuyle.com | 13-04-15 | 15:39
.
Deel eens. Dat mensen en dieren een betere plek zoeken snap ik helemaal. Maar als je hier door 2 instanties bent gewogen en je terug moet vind ik dat zeer beschaafd.
Verder stoppen met zinloze OWS. Als alle jonge mannen in de kracht van hun leven hier naartoe komen betaal ik dus dubbel. Voor hun bed, bad en brood en hun tantes in Afrika.

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:55

"CvBaftreden"
Het is altijd boffen als je niet hoeft te baffen.

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 15:55

Maar GeenStijl, we willen toch dat asielzoekers in de regio opgevangen worden? Niet dat ik het daar mee oneens ben, maar als ze in de regio gebonjourd worden gaat dat erg lastig.

Gualtiero | 13-04-15 | 15:54

CVBAFTREDEN? wat een raar woord.

-Wil- | 13-04-15 | 15:54

krijghetheenenweer | 13-04-15 | 15:52
Pas nou maar op, straks krijg je 200 zweepslagen. Want in S-A weten ze tenminste hoe ze kritiek de kop in moeten drukken, daar kunnen we nog een voorbeeld aan nemen.

kicktherabbit | 13-04-15 | 15:54

BREAKING
Hier vanaf 17.00 uur livestream van Pegida-Dresden.
Met als sprekers Geert Wilders, Goetz Kubitschek (Hoofdredacteur tijdschrift 'Sezession') en Tatjana Festerling (de Duitse Jeanne D'Arc en voor Pegida in juni kandidate voor de burgemeestersverkiezingen in Dresden).
Vrees dat veel demonstranten afgeschrikt zijn door dreigingen met aanslagen en de dreiging van de MP van Sachsen om Geert Wilders eventueel te arresteren.
www.youtube.com/watch?v=QaGhxCg05GU

WirMachenMusik | 13-04-15 | 15:52

-weggejorist-

krijghetheenenweer | 13-04-15 | 15:52

Zie een bordje met "Free the Maagdenhuis 6". Lopen er nu demonstraties door elkaar ofzo?

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 15:52

Fatwabuster | 13-04-15 | 15:48
Hehe echt he. Maar het is niet dat ze iets beters te doen hebben. Met een beetje geluk hebben ze vanavond onderdak in een of andere UvA gebouw want de CvB van de UvA is nog arroganter en stugger dan het management van ABN Amro dus dat kan nog wel even duren.

kicktherabbit | 13-04-15 | 15:51

Gezellig, ze gaan samen met die UvA knakkers demonstreren... gaat ook bijna over hetzelfde onderwerp

Fatwabuster | 13-04-15 | 15:48

Ik heb geen enkel probleem met illegalen, wel met het gratis geld dat ze krijgen als ze hier komen. Illegalen die werken is prima.
vansuyle.com | 13-04-15 | 15:39

Illegalen mogen helemaal niet werken en dat is ook volstrekt logisch.
Die vluchthaven bij mij in de buurt staat geloof ik nog steeds leeg, ga daar maar weer zolang zitten. Toen het daar vol zat met uitgeprocedeerden had niemand er last van. Ze veroorzaakten geen overlast, kregen dagelijks voedsel en kleding van vrijwilligers uit de buurt en we wisten waar ze zaten waardoor er ook volop toezicht was. Het Kostte de gemeente helemaal niets. Nu zwerven ze wederom op straat zonder onderdak, geld, wc's en voedsel. En dan straks weer klagen de criminaliteit onder illegalen 'spontaan' toeneemt. Wat een slecht beleid zeg. Parkeer ze maar bij Van der Laan voor de deur.

kicktherabbit | 13-04-15 | 15:46

Precies 100 jaar geleden stond er wel een hek om neutraal Nederland. Met 2000 Volt er op. De Dodendraad. Tegen illegalen.
www.npogeschiedenis.nl/andere-tijden/a...
Achtung 1915.

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:45

Daar zijn ze slimmer dan hier.

ANGEL70 | 13-04-15 | 15:44

Die hebben natuurlijk geen niet-jood verklaring getekend.

FreedomFTW | 13-04-15 | 15:41

Ach over een jaar of 50 zetten wij ook 2000 illegalen per dag uit, want dan is nederland ook een moslim land.

Alleycat | 13-04-15 | 15:41

Vang die mensen nu eens normaal op gemeente Amsterdam! En als ze in een of ander leeg pand zitten waar toevallig de brandveiligheid of de sanitaire voorzieningen niet tip top zijn dan gedoog je dat maar lekker. Ze liggen niet bij Van der Laan voor de deur maar wel bij mij. Zonder onderdak, zonder geld en zonder voedsel? Je hoeft geen geleerde te zijn om te raden wat er dan gaat gebeuren. Ongelofelijk...

kicktherabbit | 13-04-15 | 15:41

Het is ook echt van de zotte dat de politiek echt niks doet. De uitgeprocedeerde en geweigerde gelukszoekers staan herrie te schoppen met hun zieligdoenerij, politie inzet kost ook weer geld, al die gratis shit die ze krijgen. Maar ze kunnen kennelijk niet uitgezet worden ofzo.... Waarom hou je dan gvd die grenzen wel open, blijf je ze maar 'helpen', terwijl je weet dat ze nooit meer weggaan, en onze staatskas leegeten en wegstelen, en ook nog eens hun 'fantastische' kutkoeltoer meenemen. Alles gaat naar de klote hier.... incompetente eigenwijze landverradende domme lutsers in de politiek, je hoort ze niet... manmanman... word eens wakker joh!!!

figuur | 13-04-15 | 15:40

mooi, dat zouden meer mensen moeten doen

BozeHenk | 13-04-15 | 15:39

Ik heb geen enkel probleem met illegalen, wel met het gratis geld dat ze krijgen als ze hier komen. Illegalen die werken is prima.
.
Het getuigt ook van zeer weinig inlevingsvermogen. Als Pritt in een achterlijk oekieboekie land was geboren zou 'ie ook proberen naar ontwikkeld land te verhuizen.
.
Geef ze werkvergunningen (waarom heb je uberhaubt een vergunning nodig om te werken?) maar geen gratis geld, probleem opgelost.

vansuyle.com | 13-04-15 | 15:39

Nou hier gaat het anders ook de "goede" kant op... Wat daar eruit wordt gezet komt hierheen. Als een eindeloze volksverhuizing. Dit gaat door totdat alles hier hetzelfde is als in die zandbaklanden waar ze uit gevlucht zijn. Hier wordt het echter wel aangewakkerd en aangemoedigd door het cultuurrelativisme van de zelfdestructieve wegmetons kerk.http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/04/kustwacht_haalt_5600_man_uit_z.html#

Gaul Shaarad | 13-04-15 | 15:39

Wij zijn weer beter in bejaarden uitzetten ...

Simon_GS | 13-04-15 | 15:38

Kijk dat is pas nivilleren, gewoon alle infiltranten eruit gooien. Hier en in Zweden sturen we alleen wat christelijke Irakezen terug naar hun hel, want veilig.

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:37

Zelfs het Rode Kruis vraagt aan de NLers of we even geld (14 miljoen) willen storten voor de oorlog die rijke oliestaat SA aan het voeren is in Jemen. Zo rolt het in Europa.

XaleX_2 | 13-04-15 | 15:36

De 'barmhartige' islam toont wederom zijn ware gezicht.

watergeus | 13-04-15 | 15:34

@Uw Verzekeringsadvis | 13-04-15 | 15:30
.
Jongens in jurken maken geen grappen.... zeker in SA niet, het woord 'Humor' staat niet in de koran of in die andere haatboekjes, vandaar dat ze ook snel uit hun humeur zijn.

Fatwabuster | 13-04-15 | 15:34

UNHRC cijfers zeggen genoeg ...
refugees & contribution
Netherlands
74.707 refugees
36,025,010 dollar
Saudi Arabia
595 refugees
11,523,754 dollar

Simon_GS | 13-04-15 | 15:32

@Peter_K | 13-04-15 | 15:26
JA, ja en wij maar lachen om die jongens in jurken.

Uw Verzekeringsadvis | 13-04-15 | 15:30

foei toch Saoedie Arabie, dat is toch raasiesme, dizkriemienaasie, seennofoobie, faassiesme en naassiesme. Of is het toch een Zionistisch complot?

telelezer | 13-04-15 | 15:30

Euh, haram bedoelde ik dus in mijn tegel van 15:27 maar dat lijkt me klip en klaar.

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 15:30

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:15
Shaloom!

ZZP-er | 13-04-15 | 15:30

Dat betekent dus ook dat er elke dag 2000 (of meer) binnen komen. 2000. Okee, SA is een groot land en de grenzen daar zijn lekker dan een zeef waar gaten ingeprikt zijn, maar in totaal zegt het dus niet gek veel.
Behalve dan dat ze niet zitten te wachten op illegalen.

Barry Hay | 13-04-15 | 15:29

Als de reden 'oorlog' zou zijn om mensen op te vangen, dan kun je wel heel de 3e wereld uitnodigen.
Echte asielzoekers zijn van mij van harte welkom in Nederland. Hiermee bedoel ik mensen die vervolgd worden om wat voor reden dan ook. Dat type mensen kan meestal ook nooit meer terug, vanwege kans op vervolging.
Mensen die voor oorlog vluchten kunnen beter in de regio worden opgevangen, dan kunnen ze snel weer terug als het rustig is. Hen staat immers geen vervolging te wachten.

Maar inderdaad, arabieriërs willen helegaar geen vluchtelingen opvangen omdat er wel eens mensen van een andere stam of stroming tussen zouden kunnen zitten, of nog erger, een Jood of Ongelovige. En dat is halal, daar ga je niet aan beginnen natuurlijk, stel je voor!

Wat betreft Nederland wordt het tijd voor een contract voor nieuwkomers. Daar zou dan in moeten staan dat je de Nederlandse taal leert, jezelf moet kunnen bedruipen, eventueel een opleiding volgen en de regel dat bij terugkerend crimineel gedrag je status onherroepelijk kan worden ingetrokken.
Dit moet ook gaan gelden voor mensen met een dubbel paspoort. Want zoals bekend hebben die ook een dubbel moraal. Dus een exemplaar inleveren, maakt niet uit welke.

Dhr. de Wit | 13-04-15 | 15:27

Zij waken wel over hun cultuur.
Zijn wij veel te beschaafd voor en is onmogelijk vanwege de zieligheidsindustrie die dezelfde mensen die de ongebreidelde instroom mogelijk blijven maken, weer van lucratief werk voorziet.
Goed stuk Pritt.

Desmoulins | 13-04-15 | 15:27

LOL: "asielzoekers" heten in SA "infiltranten" Is wel een betere benaming. Wij kunnen nog veel leren van die mensen.

Peter_K | 13-04-15 | 15:26

Was Japan toch een beter voorbeeld.

Zware Guy | 13-04-15 | 15:26

Tja ze hebben in SA ook geen PvdA, dus illegaal zal wel illegaal zijn, dus strafbaar en niks geen "Bed, bad en brood!"

de uitbater | 13-04-15 | 15:26

Kan Anja Meulenbelt niet even op een plein in Ryad gaan roepen dat geen mens illegaal is?
Nog voor ze het woord illegaal heeft uitgesproken zal zij bij wet gestenigd zijn.

Cuyahoga | 13-04-15 | 15:26

@ZZP-er | 13-04-15 | 15:21
Als de olie of vraag naar olie op is breekt daar de pleuris uit. Dat laat niet heel lang meer op zich wachten. Ze vreten elkaar maar op daar.

carramba | 13-04-15 | 15:25

Sorry, die was speciaal voor jou. Rechts beginnen.
Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:16

Dankjewel, die gaat op een spandoek en dan op naar de ambassade van het KSA (Alexanderstraat 19 Den Haag). Of naar de plaatselijke vluchtgarage in Riyad maar daar heb ik nog geen adres van kunnen vinden.

Veldmaarschalk Sorry | 13-04-15 | 15:25

Wat is er nu zo onduidelijk aan het woord "Uitgeprocedeerd"?
.
Is er nu niemand bij de 'linkse kerk' die deze gasten de uitgang kan wijzen.... stelletje lamzakken!

Fatwabuster | 13-04-15 | 15:25

Beste mensen, daar hoef je niet gelijk zo van te schrikken hoor, die komen hier allen maar heen om een eigenstaat te stichten.

Snowy2000 | 13-04-15 | 15:24

Weet je wat ze in SA doen met kereltjes zoals Pechtold?
Dat zouden we hier ook moeten doen voordat de hele identiteit van ons land gesloopt is.

domheid regeert | 13-04-15 | 15:22


Lekkere tieten dat studentje, beetje jammer van het schorre stemmetje.

Ouwe Jood | 13-04-15 | 15:22

Dat recht op Bedoïnentent, Badhuis en Baklava hebben ze dus in SA niet?

Cuyahoga | 13-04-15 | 15:22

Tja, Saoedi Arabië is dan ook hét ijkpunt van democratie en vrijheid voor de rest van de (min of meer) beschaafde wereld.

Een BIG FAIL dus, om nu dus vingerwapperend met een hele enge theocratische dictatuur aan te komen met als voorbeeld van 'hoe het ook anders kan.' Bah.

Xirdalan | 13-04-15 | 15:21

carramba | 13-04-15 | 15:02
Arabieren zijn allemaal kt.

ZZP-er | 13-04-15 | 15:21

Wat doet de IS met illegalen?

Alleycat | 13-04-15 | 15:20

Die illegalen kregen gelukkig wel SA$ 5,- per dag voor bezoek aan de huisarts. En opvang in een Vluchtker .. Oh, nee wacht.

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:19

Tostiman | 13-04-15 | 14:58
Als je het zo zegt, dan helpen zij ons eigenlijk om onze cultuur kapot te maken.

ZZP-er | 13-04-15 | 15:19

Ge-wel-dig, die KSA. Vooral richting vrouwen en atheïsten. Nounounou, kudo's hoor!

3*links=rechts | 13-04-15 | 15:18

@Veldmaarschalk Sorry | 13-04-15 | 15:10
Sorry, die was speciaal voor jou. Rechts beginnen.

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:16

Godverdomme, een perfecte synthese tussen extreemlinks en gelukszoekers uit Afrika en het Midden-Oosten. En allemaal ten koste van ons.

Nequebard | 13-04-15 | 15:15

-weggejorist-

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:15

Niet alleen in Saudi-Arabië hoor. Het zijn slechts de landen met een goedmens-complex waar illegalen met open armen worden ontvangen door een complete asiel-industrie. In gezonde landen gebeurt zoiets niet.

Nog een boosmakertje? Kennis van me werd met Oud en Nieuw in zijn eigen huis aangevallen door de nieuwe vriendje van zijn ex. Nadat hij deze had buitengezet, rende deze naar de kofferbak van zijn auto en kam terug met een groot mes. Probeerde de vriend neer te steken, tot drie keer toe. Uiteindelijk ontwapend, startte hij de auto en probeerde over mijn vriend heen te rijden. Al de tijd stond de 112-lijn open en kon de politie live meeluisteren met de ontwikkelingen. 12 ooggetuigen.

Politie was snel ter plaatse, messentrekker/doodrijder in spé gearresteerd. Mes, auto in beslag genomen. Maar de verdachte stond alweer vrij op straat terwijl mijn vriend nog werd verhoord.

Afgelopen vrijdag brief OvJ: zaak geseponeerd wegens.... gebrek aan bewijs. Whut? Oh, sorry. Man was asielzoeker, illegaal en werd daarom dus niet vervolgd.

Wat zouden ze in Saudi-Arabië gedaan hebben, vraag ik me dan wel eens af.

vraagstaart | 13-04-15 | 15:14

Ah ja, Sjiiten versus Soennieten. Rijken versus Armen. Islam is prachtig in dit concept en brengt het maar al te graag aan de man alledag en uit het nieuws. Geen visum of werkcontract = geen toegang.

"Wij zijn zeer tolerant" schreeuwt elke moslim. Wanneer het ze uit komt natuurlijk en het westen en goedvolk er met open ogen in moeten vallen.

LangeTijdGeleden | 13-04-15 | 15:13

Maar hoe gaat dat dan? Mogen ze hun Miele wasmachines meenemen?

De verwarde man | 13-04-15 | 15:13

Het goedvolk hoor je alleen over de blogger Raif Badawi.
Geen nieuws over de grootste misstanden in saudi-arabie: behandeling buitenlandse werknemers, misbruik van dienstmeisjes, etc. Daar hoor of lees je Amnesty, HRW of NGO's nóóóóit over.

Sticky Rice | 13-04-15 | 15:12

vrouwen krijgen straf als ze in een auto zitten.. en lijfstraffen bestaan daar nog gewoon .. das een mooi land om een voorbeeld aan te nemen zeg.... en oh ja Sites als geenstijl mogen gewoon niet iets met een regime wat op deen dictatuur lijkt ...

evil elmo | 13-04-15 | 15:12

Snorro | 13-04-15 | 15:09
Dus toch meer.....

rokertje | 13-04-15 | 15:11

Hoe zeg je 'geen mens is illegaal' in het Arabisch?

Veldmaarschalk Sorry | 13-04-15 | 15:10

Wie had dat gedacht?

"Ik"

kunnen we nu a.u.b. een keer ophouden met de nederlandse uitverkoop?

oafc | 13-04-15 | 15:09

Plus nog een miljard vaten olie per uur het land uit en tel uit je winst.

Uw Verzekeringsadvis | 13-04-15 | 15:09

Wait wut? Dat kan toch helemaal niet? Saudi-Arabie moet zich toch ook aan internationele verdragen houden? Net als wij toch? Toch?

Godsammekraken | 13-04-15 | 15:09

2.000 per dag en er is meer: 300.000 in de afgelopen 5 maanden...

Dat is niet meer GS, dat is meer van hetzelfde.

Snorro | 13-04-15 | 15:09

Maar maar dat mag toch helemaal niet volgens de Internationale Verdragen van D66 ?!?

Piet Karbiet | 13-04-15 | 15:08

@carramba | 13-04-15 | 15:02
Andere Arabieren (lees Syrische vluchtelingen) zijn dus niet welkom hè. Ze houden al die olie dollars liever voor zichzelf.

Peter_K | 13-04-15 | 15:08

Een Arabier hier heeft meer rechten dan een asielzoeker daar. Sterker nog: een Arabier hier heeft meer rechten dan een Arabier daar.

Godsammekraken | 13-04-15 | 15:07

Welke ouverture? vol op het orgel? Bach?

deEerlijkeLeugenaar | 13-04-15 | 15:07

Doen ze goed die soepjurken. maar zitten daar nu ook aanhangers van dat prachtige geloof tussen ? Ben ik wel eens benieuwd naar.

Bari Oomsma | 13-04-15 | 15:07

Jammer, want het merendeel van de illegalen, gelukszoekers en baantjesinpikkers hoeft voor SA niet eens een andere taal te leren: het zijn gewoon óók Arabieren.

Peter_K | 13-04-15 | 15:06

"Bed, bad en brood!"

*huilt, snikt*

Driewerf Hoezee | 13-04-15 | 15:05

Prachtig land Saoedi-Arabië zolang je maar een arabier bent, anders ben je een persona non grata en heb je zero rights.

carramba | 13-04-15 | 15:02

Goed voorbeeld doet goed volgen...

wiener mit pommes | 13-04-15 | 15:02

Nu die uitgeprocedeerden toch in de Stopera zitten, kunnen politici van D66 Groenlinks PVDA en SP zodra de "werk"dag erop zit er een mee naar huis nemen.

Obainmarie | 13-04-15 | 15:02

Veel van hen claimt niet terug te kunnen naar het land van herkomst. Dan is de oplossing geen protest, maar een asielverzoek!


Als kan worden aangetoond dat de situatie in het land van herkomst is verslechterd (nieuwe feiten dus), zou een nieuw asielverzoek in individueel geval best eens kunnen slagen. Als niet, dat moet je vertrekken. Zo zijn de regels.

Driewerf Hoezee | 13-04-15 | 15:02

Topbeleid van SA! Kudo's.
Voorts ben ik ook groots voorstander van het stenigen van vrouwen wier man hen ontrouw geweest is, het van flatgebouwen duwen van homofielen (m/v) en het feit dat vrouwen geen auto mogen rijden. Dat maakt het verkeer immers alleen maar onveiliger, alom bekend.

Dhr. M.A.R. Ginaal | 13-04-15 | 15:01

@mark
Zou me niks verbazen als ze een ticket naar Europa krijgen weet de overheid tenminste zeker dat ze die illegalen niet weer zien.

Maar elk zelf respecterend land accepteert geen vluchtelingen, en al helemaal niet in de landen waar de rijkdom van de machthebbers afhangt van hoeveel de bevolking kost.

Daarnaast is het idee van integratie zo absurd dat het ook daadwerkelijk helemaal nergens geslaagd is. Of kan iemand mij een land noemen waarbij de bevolking prima samen leeft terwijl er continu andere bevolkingsgroepen geïmporteerd worden? Even de landen waarbij de bevolking onderdrukt wordt niet mee gerekend.

mmx | 13-04-15 | 15:01

Dus opvangen in de regio gaat hem niet worden.

Arbijan | 13-04-15 | 15:01

Maar 2000 per dag? Zijn we in Nederland nog jaren bezig...

Bracula | 13-04-15 | 15:00

Goed voorbeeld doet volgen. Laten wij nu ook snel beginnen met uitzetten. Het is toch van de zotte dat wij vluchtingen die duizenden kilometers hier vandaan gaan opvangen? Waarom komen ze hier naartoe? Niet voor onze cultuur, die willen ze kapot maken. Ze komen alleen voor het geld. We maken onze eigen samenleving kapot, willen we dat. Willen we een samenleving net zoals in het midden-oosten. Het lijkt er wel op aangezien we nog steeds stemmen op de weg met ons partijen!

Tostiman | 13-04-15 | 14:58

Die uitgeprocedeerde asielziekers (pun intended) kunnen die deze keer, na de vluchtkerk etc, niet naar een vluchtvliegtuig?

Berkemef | 13-04-15 | 14:57

Ik neem aan dat er bij de vluchtelingen naar S-A geen gelukszoekers zitten?
Horden Koptische gristenen uit Egypte gaan naar het normaal zou gastvrije S-A.
Bummer.

miko | 13-04-15 | 14:57

@Mark_D_NL | 13-04-15 | 14:55
Et voila. Door SA direct op de boot naar Nederland gezet.

kapotte_stofzuiger | 13-04-15 | 14:56

Ik hoop niet dat die 2000 illegalen deze kant opkomen.........

Mark_D_NL | 13-04-15 | 14:55

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland