Omroep Gelderland naait bellende buschauffeur
Zo, dat escaleerde snel. De buschauffeur die in Arnhem een potje Russisch roulette speelde met de levens van passagiers en medeweggebruikers, is ONTSLAGEN. Connexxion heeft de bellende buschauffeur buiten geschopt vanwege zijn gestunt op lijn 7. Een stagiair van shocklog Omroep Gelderland filmde vorige week woensdag hoe de man achter het stuur zat met z'n smartphone in de ene hand en het stuurwiel in de andere. De 'ervaren buschauffeur' reed op dat moment door het drukke stadscentrum. Door de amateuristisch aangebrachte blur op de beelden van Omroep Gelderland, werd de bestuurder snel herkend door zijn werkgever. Connexion laat weten daardoor 'geen andere mogelijkheid te zien dan hem te ontslaan'. "In een bus kunnen vele tientallen passagiers zitten. Zoals iedere automobilist weet ook iedere buschauffeur dat het verboden is en dat het overtreden van deze regel rampzalige gevolgen kan hebben voor passagiers en medeweggebruikers." Uitkeringsinstantie UWV is zijn volgende halte, met dank aan Omroep Gelderland dat de beelden als eerste publiceerde. De wereld is een veiligere plek geworden. Bedankt, collega's.
Reaguursels
InloggenDie chauffeur checkte natuurlijk alleen maar of je tijdens het rijden ook een mogelijk NL-alert kan lezen als het luchtalarm er niet meer is.
Ben ik toch mooi aan de dood ontsnapt. Zit dagelijks in die bus. Sta nog te beven.
hier in de stad rijden de chauffeurs zelfs met oortjes in om muziek te kunnen luisteren, die mogen er wat mij betreft ook vandaag nog uit
Veel domme reacties hier. Wat me nog het meest irriteert zijn uitspraken over NSB-ers. Hoe dom kan een volk zijn? Eeuwig door zeiken over de Tweede Wereldoorlog zijn we in Nederland meesters in, terwijl het merendeel van de meeste Nederlanders in de huidige tijd de oorlog niet eens hebben meegemaakt en alles hebben meegekregen van horen zeggen. De Duitsers die het altijd en eeuwig moeten ontgelden, terwijl de generatie van voor de oorlog voor het merendeel al niet meer leeft. Wat de chauffeur betreft, is het goed dat hij ontslag heeft gekregen. Gisteravond reisde ik in Nijmegen, op de Panovenlaan om precies te zijn, met lijn 5 richting Nijmegen CS. Ik stapte in met achter het stuur, jawel een bellende buschauffeur. Een medepassagier sprak de man er op aan, kreeg niet eens een reactie. Ik sprak vervolgens de man ook aan en vroeg hem of hij wist dat hij achter het stuur niet mocht bellen. Ik kreeg als antwoord: Oh ja. Wat mij nog het meeste boos maakt is het onverschillige gedrag van deze chauffeur. Dit kunstje zal hij waarschijnlijk vaker flikken. Met een dergelijke chauffeur ben ik dus echt helemaal klaar. Een (beroeps)chauffeur hoort als geen ander te weten dat hij verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn passagiers en niets meer dan dat. Omroep Gelderland heeft deze chauffeur niet genaaid dat heeft de chauffeur zelf gedaan en daar kan niemand omheen ook GeenStijl.nl niet. Dit soort bellende chauffeurs moet gewoon van de weg of een cursus volgen van wat de gevaren voor bellen achter het stuur voor gevolgen kunnen hebben en dan geheel op eigen kosten. Natuurlijk is het zuur dat de man zijn baan kwijt is maar er moet gewoon paal en perk gesteld worden aan bellen achter het stuur. Dat geldt niet alleen voor buschauffeur maar aan iedere weggebruiker.
En terecht, gezien de gevaarzetting.
D'r uit met die kerel.
Geval hier ter plaatse. Bus rijdt kind (10) ,dat oversteekt met haar fiets, dood. Verkeerssituatie betreft een rustige weg en kruising is overzichtelijk, geen bomen of ander zicht belemmerende obstakels.
Raadsel hoe dit ongeluk kon gebeuren maar een drama voor de betrokkenen.
Iedere handeling die een ongeluk in de toekomst kan voorkomen is gerechtvaardigd. Elke chauffeur weet dat het verboden is een telefoon vast te houden. Dit is de consequentie en daar moet hij het mee doen.
Jammer dat ook geen stijl meegaat in de hype om van dader slachtoffer te maken, net als veel reaguurders trouwens. Buschauffeurs hebben een grote verantwoordelijkheid en blijkbaar kan deze man dat niet aan. Je gokt en verliest, geen medelijden mee. Dit is minstens net zo gevaarlijk als een alcomobilist. Maar daar zal geen stijl dan wel weer anders over denken.
Die medewerker van omroep Gelderland zou ik ook een streek flikken als ik die chauffeur was geweest.
Ja... wordt bij alle OV-bedrijven keer op keer voor gewaarschuwd. Maar die bedrijven zitten allemaal vast aan allerlei lieden die er al 20+ jaar werken en helemaal afgestompt zijn; Elke dag met een chagrijnig smoelwerk achter het stuur, overal over klagen, alles beter weten en zich van geen enkele regel iets aantrekken in het kader van mij kunnen ze toch niets maken. Nou doei doei...
@piet precies | 23-03-15 | 16:42
Nee, we zijn geen zijkerds maar zeikerds ;-)
Schorsen/ tik op de vingers was in mijn ogen meer dan voldoende geweest. Een tweede kans mensen. Gewoon omdat we mensen zijn. Je weet niets van zijn privé situatie.
Schorsen/ tik op de vingers was in mijn ogen meer dan voldoende geweest. Een tweede kans mensen. Gewoon omdat we mensen zijn. Je weet niets van zijn privé situatie.
Een oproep aan alle weggebruikers. Zet dat kut ding eens een keer uit!
Ik zie dagelijks auto's vlak voor mijn huis voorbijrijden waarvan de automobilist drie seconden op zijn mobiel kijkt en appt of smst, dan weer een seconde aandacht heeft voor het verkeer. Echt, optiefen met dat klootjesvolk, onze hele buurt zit vol jonge kinderen. Die hebben maar een seconde desinteresse van die automobilisten nodig om de rest van hun leven in een rolstoel te moeten verder leven. En in dat geval mogen ze dan nog van relatief "geluk" spreken ook. Dat artikel 5 van de Wegenverkeerswet mag wel wat vaker te voorschijn worden getoverd. Zodra je achter het stuur zit te appen/smsen/facebooken, dan ben je bewust de levens van anderen in gevaar aan het brengen.
Mag niet...
Campinggastje | 23-03-15 | 17:27
U schetst een extreme situatie, een echtgenote die op sterven ligt dat dan geappt zou worden aan de chauffeur. Als dat echt aan de hand zou zijn, doen de meeste mensen dat niet af met een appje lijkt me. Bovendien, als je zo'n bericht krijgt, zet je waarschijnlijk meteen de bus aan de kant en laat je je direct aflossen door een collega. De kans dat dit aan de hand was, lijkt me vrij klein, gezien de rust waarmee de chauffeur doorrijdt en appt, en het feit dat hij ontslagen is. Als hij het had kunnen uitleggen dat het om een bijzondere situatie ging, zijn zelfs de mensen van Connexxion waarschijnlijk best menselijk. Kortom, al dat gissen leidt nergens toe. Beter denkt u en iedereen na wie u allemaal in gevaar kunt brengen, nog voordat u besluit tijdens het rijden met uw telefoon bezig te zijn. En neemt u de volle verantwoordelijkheid voor de gevolgen van uw handelen. Daar zou de hele discussie over moeten gaan.
Hij kan en wil zijn kop er niet bijhouden.
2N3055 | 23-03-15 | 17:43 | | Reageer+ | 0
Ach ja, jij kent 'm persoonlijk.
Vingerwapperaar.
@Graaf van Egmont | 23-03-15 | 17:34
Kansenparels...
@ron78 | 23-03-15 | 19:02
Dus als jij iemand ziet inbreken loop je naar hem toen en zegt: *Meneer! Weet u wel dat u aan het inbreken bent? Weet u wel dat dat niet mag*?
Dames en Heren, afgezien van al die white-knights hier kan ik de meeste mensen gelukkig maken door te zeggen dat deze chauffeur al een hele poos niet meer hoefde te werken en dat hij het chaufferen voor Connexion voor zijn plezier deed. En naar het UWV hoeft meneer zeker niet heen en dat kunt u van me aannemen.
Sterker nog: Deze chauffeur woont in een huis dat 5 keer zo groot is als dat van de gemiddelde reaguurder.
Nog even een feitje: Deze chauffeur heeft te maken met een ernstig ziek familielid, nou wil ik niet zeggen dat dit 'appen' achter het stuurt rechtvaardigt maar deze meneer is daar op dat moment ongetwijfeld mee bezig geweest.
Voor alle white-knights hier die ontslag-ontslag schreeuwen: Net alsof jullie nooit appen achter het stuur, vast niet hè,brave koorknaapjes.
Fardis Americaan, een echte topjournalist!!!
Laten we het maar zo zeggen,75% van autorijdend nederland heeft zn rijbewijs op de koffiepunten gekregen.En voor iedere notoire doodsklapper die men bijna veroorzaakt rijd men gewoon fluitend verder.Dit soort misbaksels filmt wel een dergelijke chauffeur
-weggejorist-
-weggejorist-
Terecht ontslag.
Sorry pik, maar je had beter eten weten.
Als die filmert een beetje mans was.. dan had hij of zij die chauffeur even er op aangesproken,maar nee stiekem filmen en dan er bij naaien.Triest volk is het.Mensen zijn niet perfect.niemand is dat,en van fouten kan je leren.ik weet zeker dat als hij er op aangesproken was,voldoende was geweest,maar nee dankzij deze nsber zit er weer 1 in de ww.
En dat wil je.. omdat je als stagiaire,op deze vieze manier een vast plekje wilt bemachtigen bij een omroep,hoop dat je nog kan slapen vannacht....
Gebeurt dat ook met bellende wouten?
Prima! Je kleinkind zal maar ff geplet worden door een bellende buschauffeur.
-weggejorist-
Bussen van tegenwoordig zijn zo geautomatiseerd dat de chauffeurs niets meer hebben te doen en dan slaat de verveling toe. Wanneer ze weer terug gaan naar 16 versnellingen en een koppelingspedaal dan is er weer werk aan de winkel en geen tijd meer om te appen.
Mooi dat gekut met die mobieltjes moeten ze inderdaad eens wat harder aanpakken. Iedere dag kom je wel zo'n eikel tegen die denkt dat hij auto kan rijden met mobiel in zijn hand.
Nee knurft zelfs zonder mobieltje kan je het al niet.
Vandaag weer zo'n malloot op de A4 in zijn witte volvo suf.
Volgend jaar op GeenStijl: aan lager wal geraakte voormalig buschauffeur rijdt NSB'er dood. Er werd geen smartphone gevonden. De rechter komt tot het oordeel dat het een tragisch ongeval betreft.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 18:10
Niks te maken, niks te maken, tuttuttut, dat weet je niet hè.
Ik zwaai altijd vriendelijk als ik langs de sociale werkplaats rijdt.
Nou is wel altijd eentje die nooit terug zwaait.
Hmmm...
Nichtenland. Chauf rijdt bijna stapvoets in een file. Als dit gevaarlijk is, blijf dan maar met zijn allen lekker thuis met je knikkende knie mentaliteit.
Stagair filmert is gewoon een laffe opperlul die op zo veel manieren de chauf had kunnen attenderen of zijn statement had kunnen maken zonder herkenning, maar hij koos voor persoonsgerichte publicatie.
@Jan Gordelroos | 23-03-15 | 17:57
Ah ja tuurlijk. Vind wegkijkers en bedriegers nou pas echt gevaarlijk. Je weet nooit wat je aan ze hebt en wanneer zij weer gaan draaien. Maar net hoe de wind waait bij deze mensen. Kan je niks mee.
De filmert is een vieze gluiperige NSB' er. Degenen die hem verdedigen zijn smerige engnekken waarvan ik blij ben dat ik ze in het dagelijks leven tegenkom. Brrrr.
Igor Putkin | 23-03-15 | 17:12
Iemand er bij naaien is niet echt netjes.. maar voor mij ligt die grens tot wel bij het punt waarop mensen mij of mijn eigendom in gevaar brengen met hun acties. Als mijn onderbuurman een wietkwekerij begint onder mijn slaapkamer naai ik hem er ook bij.
Ik ben niet roomser dan de paus, de politie/belastingdienst zijn niet mijn vrienden.. maar voor het grootste deel vind ik het wel een goed idee dat we ons aan wetten en regels houden eigenlijk.
Ik zie niet wat dit met nsb-ers te maken heeft, die man is zn baan als chauffeur kwijt omdat ie zich niet als een chauffeur weet te gedragen in het verkeer. nsb-ers doorzochten nederland bijzonder ijverig en stuurden onderduikers/hun buren willens en wetens richting treinwagon/greppel.
Nogal een verschilletje.. klagen over verantwoord vervoert worden vs dergelijke wreedheden.
Cuyahoga | 23-03-15 | 18:03
Dat jij een engerd bent die het goedkeurt dat de filmer uitstapt, andere passagiers aan hun lot overlaat en achterbaks de chauffeur schandpaalt verwondert mij dan weer niet. De rest van je aannames ga ik maar niet op in.
Held op sokken. Blij dat ik in het dagelijks leven niks met jou te maken heb.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:53
Vind ik van niet. Daar is Nederland namelijk kapot aan gegaan. Het niet meer persoonlijk aanspreken op fout gedrag.
En het ontbreken van de broodnodige follow-up door de politie/rechters/overheid wanneer het fout loopt. Dat wil ik je nageven.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:19
Voeg mij dan ook maar toe aan het rijtje. Heb in de vorige artikel al duidelijk gemaakt hoe ik hier over denk. Ben geen gebroken dus ga het niet herhalen. Zelfde als de reaguurders waar jij nu met je vingertje naar zit te wijzen. Ook precies wat ik al verwachte. Rationeel verstand (ontbreek bij jou) en verantwoordelijk zijn (ach jij kan alleen maar "ja maar" en vingertje wijzen).
Dubbel moraal. Als hadden komt is hebben geweest. Jij gaat rustig wachten tot het kalf verdronken is om een 180 graden te doen. Ongeluk? Ja maar, hadden mensen maar eerder moeten ingrijpen en het kan iedereen overkomen. Nope van jou kijk ik niet meer op. Heb je al door.
Goatboy2014 | 23-03-15 | 17:52
hoezo? dit zijn gewoon naaistreken uit die eerder genoemde periode ,die filmert had gewoon ze mond open moeten doen tegen de chauffeur ,,maar liet de boel de boel en is zo uitgestapt ,om later het filmpje op het net te zetten ,dan ben je in mijn beleving toch net zo erg.
je stapt gewoon uit en bekommerd niet op het welzijn van de medemens ,maar later wel achter iemands rug verraden ,dan pas je wat mij betreft in die groep.
Laat ik het zo zeggen.
Ik ben voor niets bang. Maar wat mij wel de rillingen geeft is de gedachte een onschulig iemand dood te rijden door je eigen tekortkomingen.
Of, nog erger, een kind.
Daar kom je toch nooit meer overheen lijkt me.
Ik heb een legertruck als hobby.
Ook al rijd ik in mijn eigen buurt weg, ik laat altijd iemand meekijken bij het achteruit steken.
Kleine kinderen zijn onberekenbaar watervlug.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:19
Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè.
Zeker ook zo eentje die zelf altijd met zijn mobiele prul bezig is in de auto, al dan niet na het nuttigen van de nodige alcohol.
Het feit dat jij er anders over denkt bewijst maar weer eens dat ik het bij het rechte eind heb.
Bedankt voor de bevestiging.
De beroepschauffeur lijkt hier wel een martelaar te worden.
Wat mij betreft komt hij eerder in aanmerking voor de totale lul van de week.
Connexion laat weten daardoor 'geen andere mogelijkheid te zien dan hem te ontslaan'
Stelletje mongolen.
Ontslag is wel een zware straf, als hij eerder nog nooit in de fout ging. Maar je moet maar zo denken, hij was toch zijn baan kwijtgeraakt, binnen enkele jaren rijdt dat spul allemaal uit zichzelf.
www.youtube.com/watch?v=zrzMhU_4m-g
Vieze verraders, zijn het ECHTE gevaar voor deze maatschappij!
Als meneertje koekepeertje je kind had dood gereden was de discussie anders geweest.
Terechte straf, mooi voorbeeld voor de rest van de bus loonslaven.
McStuiver | 23-03-15 | 17:53
Speciaal voor u een blinde UBER pop chauffeur op bestelling
Weet blindelings de weg echt......
Betutteling als het om een harmonicabus besturen gaat.
kent domheid eigenlijk grenzen?
tiku99 | 23-03-15 | 17:50
Hetzelfde rondje dat is juist het gevaar.
Aan dat rondje wonen ook ergens kinderen die zich de eerste paar jaar niet laten zien maar dan ineens tussen twee auto's door de straat op rennen.
De situaties rond jouw rondje zijn dus dynamisch en daar moet dus juist NOOIT gewenning toelaten.
In de UK wordt er daarom random gewisseld.
Elke dag.
@Graaf van Egmont | 23-03-15 | 17:50
Als het niet je beroep is, is het anders.
We slaan te ver door met de betutteling in dit land. Die chauffeur is zo ervaren dat ie met zijn ogen dicht die bus nog wel aankan. Laat die man toch, alle mensen zijn veilig op hun bestemming aangekomen. Er was niet eens enige indicatie dat er bijna een ongeluk gebeurde.
Een beetje een NSB streek.
ShoveASockinit | 23-03-15 | 17:50
ik adviseer u om uw nick eer aan te doen en de sok in uw mond te plaatsen. Komt namelijk nogal wat onzin uit
@tiku99 | 23-03-15 | 17:50
*De bestuurder van lijn 174 reed in januari 2012 op de Poortwachter in Amstelveen door rood, waarna hij een aanrijding met tram 51 niet meer kon voorkomen. Een jonge vrouw uit Mijdrecht die in de bus zat, liet bij het ongeluk het leven*.
www.spitsnieuws.nl/binnenland/2013/04/...
Igor Putkin | 23-03-15 | 17:32
Heb een ban op de Joop.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:47
Ik wel. Dat was mijn beroep.... ooit. En wat kan zo'n chauffeur nou onder het appen/rijden? Hij kan geen kant op.
iedereen maar dan ook iedereen hier
zal een keer met zijn mobiel in de weer zijn geweest of zijn tomtom of iets anders gedaan hebben dan dan een paar seconden je aandacht niet deelnemen aan het verkeer. ontslag kunnen jullie niet krijgen want fulltime GS reaguren is ook een baan! maar het zegt wel genoeg over jullie regeldrift, allemaal DNA uit 40/45 zou ook een mogelijkheid kunnen zijn..
@zeg maar jansen | 23-03-15 | 17:49
Precies. En voortaan voorbijrijden als je op de halte staat.
Regelmatig zaten de buskabouters ook hun stempeltje aan te passen tijdens het rijden, ook niet erg veilig. Maar goed hoe vaak gaat het mis met een bus, die mensen rijden elke keer het zelfde rondje en kennen dat door en door en de snelheid ligt laag.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:47 "Waar bemoeit u zich mee meneertje, als het u niet bevalt kunt u hier de bus uit hoor, er staan 1500 chauffeurs achter me"..
En meer van dat soort fijne argumenten.
@Piet_Snot | 23-03-15 | 17:47
Welnee. Er worden voortdurend chauffeurs ontslagen om dezelfde reden.
Goatboy2014 | 23-03-15 | 17:46 Een dashcammert is goed, een busfilmert is een NSB-ert.
Vandaag allemaal te zien op den GS.
Ik betwijfel dat een rechter dit als bewijs toelaat. Geef de chauffeur behoorlijk veel kans van slagen als hij zijn ontslag (kennelijk 'op staande voet') aanvecht.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:40
Die chauffeur aanspreken. Had gekund. Heb je dat wel eens gedaan, iemand aanspreken die donders goed weet dat hij fout zit?
Daarnaast ernstige dubbele moraal bij GS alhier over een filmpje en filmert. Jullie bestaan soms bij de gratie van dit gefilm (verticaal of niet)
Ben bang dat we hier vandaag niet meer uit gaan komen meiden! Zullen we een ander topic vragen?
Igor Putkin | 23-03-15 | 17:41 Oh, ik ben niet van dal. van dal liep 23 keer per maand tegen een ban aan en wist desondanks 140+ tegels per dag te produceren.
Dat redt ik van geen kanten.
En wat is nu het punt? Nu is het ineens niet goed dat meneer ontslagen is ofzo? Volgens mij heeft ie het trouwens aan zichzelf te danken..
gor Putkin | 23-03-15 | 17:41
Een BUK raket afschieten terwijl je zit te appen is wel toegestaan.
Sowieso strafkorting bij UWV want door eigen schuld ontslagen. Als hij er al recht op heeft.
@Ars Vivendi
Totaal met je oneens!
Zo iemand verdient geen tweede kans.
Die verdient zelfs geen eerste kans.
Zinloos als je dat aan iemand uit moet gaan leggen dat ie niet moet gaan zitten appen onder het rijden met een bus vol potentiele slachtoffers op een weg met potentiele slachtoffers.
Dat is gebrek aan verantwoording en dat kun je iemand niet leren. Niet boven de 21 jaar, dan liggen dat soort dingen vast.
Verbied je hem nu de app, dan gaat ie op zoek naar ander vertier.
Hij kan en wil zijn kop er niet bijhouden.
Igor Putkin | 23-03-15 | 17:41 Ik herzie m'n vorig bericht.
Jeuk, geen nagels én te korte armen. Van harte.
zeg maar jansen | 23-03-15 | 17:41
Ik wens het jou.
Igor Putkin | 23-03-15 | 17:40 Dat gun ik jou ook. De man is met z'n vak bezig, zou moeten weten wat ie wel en wat ie niet kan doen.
Jeuk en te korte armen. Ik wens het jou.
zeg maar jansen | 23-03-15 | 17:35
Nog zo eentje. Gelukkig heb jij geen collega's, van dal.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:34
Dude?
Tuurlijk zat de chauffeur fout. Het gaat mij om die smerige rat van een filmer die in plaats van als een kerel de chauffeur aanspreken deze gluiperige actie heeft ondernomen. Zulke mensen gun ik eeuwige jeuk met te korte armen.
Als buschauffeur krijg je mega cursussen, extra rijvaardigheidstoetsen etc. omdat je met een heeeeel groot moordwapen onderweg bent. (of is het soms tijd voor UBER bus volgens de gemiddelde reaguurder?)
En wat doe je? Je gaat niet hands free zitten bellen tijdens het rijden. Dan ben je toch de megalul van de week of niet?
Of die nou gepakt wordt door een filmpje of een controleur van Connextion wat boeit dat nou? Vent= gevaar= van de bus
Of hij ontslagen moet worden of bussenwasser moet worden is een andere discussie, ik neem aan dat WG het een sterke zaak vond. Werknemer kan altijd nog naar de kantonrechter maar ik geef hem weinig kans
Totaal ongeschikt voor een beroep waarin hij de zorg draagt voor de levens van passagiers en mede-weggebruikers.
Terecht ontslagen.
@Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:07
De passagiers liepen minder gevaar dan de mensen op de weg vlak naast, voor of achter die bus.
Wat Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 16:42 zegt.
Parel van het Zuiden | 23-03-15 | 17:20
Voordat de man weet wat de inhoud van het appje is heeft hij eerst de mobiel moeten pakken lijkt mij,dus inhoud is dan nog niet relevant grapjas.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:30
Die bestuurder wist heel goed dat hij fout zat. Alle bestuurders weten dat rommelen met je mobiel tijdens het rijden ontslag betekent. Waarom weet jij dat niet, dude?
Skunk57 | 23-03-15 | 17:30
Ook inderdaad. Het vorige topic hierover had een hele andere strekking. Hopelijk hebben ze er een goed gevoel aan overgehouden.
Kan Job Cohen deze man niet vervangen, onder de mensen, wil die graag, beter dan de dijken verkloten.
Ars Vivendi | 23-03-15 | 17:32
Welke bevolkingsgroepen bedoel je precies?
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 23-03-15 | 17:22
Hierb stemt iedereen toch PVV. Je kunt je theatrale woorden beter op een ander medium plempen.
Toch fijn te weten dat ik alhier omringd word door moreel smetteloze types die zelf nooit iets verkeerd doen.
Althans, er is kennelijk nooit een VVS-je van verschenen.
Wat de man deed was verkeerd. Weet 'ie zelf ook.
Geef zo'n man een tweede kans, en hij doet het nooit weer.
Wat ik al eerder zei, als werkende Nederlander krijg je geen tweede kans, dat voorrecht is aan andere bevolkingsgroepen voorbehouden.
Moussie8971 | 23-03-15 | 17:27
Onzin! Blind rijden door ervaring bestaat niet. Zelfs het afknippen van de as in de asbak onder het rijden kan al fataal zijn tegenwoordig. En bellen, ook handsfree, zorgt er voor dat je met je hersens ergens anders mee bezig bent dan met het verkeer.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:24
Nee, ik spreek je rechtstreeks aan. Had die galbak van een filmer ook moeten doen.
Geenstijl naait deze chauffeur. Goed gevoel, vast en zeker.
Iedereen die nu vindt dat hij geen ontslag had moeten krijgen geeft daarmee precies aan waar de oorzaak ligt van de vele ongelukken met doden en gewonden jaar in jaar uit; de luchtige "kan gebeuren,moet kunnen" houding. Tot men zelf aan de beurt is. Maar dan is het wéér eens te laat.
-weggejorist-
-weggejorist-
Parel van het Zuiden | 23-03-15 | 17:20
Nee. Jij hebt nog nooit een misstap begaan. Het gaat om de maatstaven van redelijkheid en billijkheid. Buschauffeur is al 20 jaar in dienst van vervoerdersbedrijf en kan bij wijze van spreken blind rijden. Dat neemt niet weg dat ook hij niet moet telefoneren achter het stuur. Een waarschuwing zou volstaan.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:19
En wat wil je nu doen? Mij aangeven?
Restepect | 23-03-15 | 17:18
De geschiedenis wordt inderdaad altijd geschreven door de winnaars. Wat leden van de NSB tijdens de bezetting gedaan hebben valt niet goed te keuren. Ik heb wat problemen met het NSB=verrader. Lag het maar zo eenvoudig.
Dat gezegd hebbende: het had de filmert van dit gebeuren gesierd om de chauffeur direct op zijn gedrag aan te spreken of van hem te eisen dat ie onmiddellijk stopte zodat hij uit kon stappen.
Een luchtig gesprekje beginnen met de chauffeur is niet voor iedereen weggelegd, bestaat geen appje voor, is moeilijk. Dan maar filmen als een autist...
-weggejorist-
Filmen en op Internet zetten. Wat een lafbek ben je dan. Spreek die chauffeur gewoon aan.
UWV zal zeggen: jammerdepammer, verwijtbaar werkloos.
Housop met dat gezeik over de NSB, er is in Nederland maar eentje die die kwalificatie met vlag en wimpel verdient en dat is een narcistische ex-veilingmeester die een strak plassertje krijgt als hij bedenkt welke mooie zwaar overbetaalde baantjes er straks voor hem klaarliggen in Brussel. Maar wel nadat hij Nedeland compleet naar de ratsmodee heeft geholpen ter eer en meerdere glorie van de EU-fascisten. En zeg niet dat ik niet heb gewaarschuwd!
Ik vrees dat hij ook geen WW van UWV zal ontvangen, aangezien het gedrag waardoor hij is ontslagen volledig aan hem te wijten is. Verwijtbaar ontslag is geen WW. Volgende halte: sociale dienst.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:19
Gaat niet om regels, maar om mensenlevens. U heeft geen rijbewijs mag ik hopen?
De man zou pas genaaid zijn als hij niet met zijn telefoon bezig was en geframed werdt. Nu is hij slechts verantwoordelijk gehouden voor zijn fouten. Ik zou het zelf niet zo snel doen maar kan het ook niet afkeuren.
Parel van het Zuiden & Lewis Lewinsky en Cuyahoga
Rigide moral fags die verraders toejuichen uit regeltjesdrift. Collega's opgepast!
Als ik het stukje van dezelfde auteur van 19 maart jl. (met daarbij het bewuste filmpje) op GS lees waarin de buschauffeur een "levensgevaarlijke maniak" genoemd wordt, komen bij mij spontaan de woorden "hypocriet" en "gespleten persoonlijkheid" boven borrelen... (en dat slaat niet op de buschauffeur)
Graaf van Egmont | 23-03-15 | 17:13
Ach de winnaar schrijft de geschiedenis was het toch ? "wij" vinden de NSB fout. Als de duitsers hadden gewonnen was er een kans geweest dat "wij" ze goed hadden gevonden. En aan de reacties hier te zien is verlinken van een buschauffeur die zich wellicht onbewust was van de gevaren ten tijde van zijn "potentiële poging tot doodslag" een verheerlijking die moet worden gekoesterd.
@Igor Putkin | 23-03-15 | 17:12
Het is ons bekend dat u liever dingen laat gebeuren zodat u achteraf het "ich habe es nicht gewusst" kunt aanheffen. Zeiden NSB-er's na de oorlog vaak ook trouwens...
Deden ze dat ook maar met falende leidinggevende en bestuurders, maar die hebben vast een joker kaart. Beste voor deze man is om het aan te vechten bij een D66 rechter.
Op de weg kan ieder moment van onachtzaamheid fataal worden.
Met je phone zitten klooien tijdens het autorijden is uiterst onprofessioneel. Ook voor de particuliere rijder.
Ontslag dient in dit geval ook tot het stellen van een voorbeeld.
*NIET tegenkom uiteraard
-weggejorist-
@lilluke halve hoan | 23-03-15 | 17:11
30 km / uur is voldoende om iemand het ziekenhuis in te rijden. Even ter vergelijk. NCAP veiligheidstesten worden uitgevoerd bij een snelheid van 67 km / uur.
.
Snelheid is niet perse het issue, massa en de kwetsbaarheid van voetgangers, fietsers bijvoorbeeld wel.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:03
Tussen al die bus professionals zijn er ook buschauffeurs die zo professional zijn dat ze denken dat ze tegelijkertijd kunnen rijden en telefoneren. Ik zie ze heel vaak. Deze buschauffeurs moeten er op geattendeerd worden dat ze gevaarlijk bezig zijn. Desnoods tijdens de wekelijkse werkoverleg of dagelijkse overleg. Hang een papiertje in de kantine met daarop "telefoneren tijdens het rijden kan rampzalige gevolgen hebben". Uiteindelijk zijn we allemaal mensen. Begrijp me niet verkeerd. Het is de bedoeling dat elke buschauffeur ten alle tijden scherp is tijdens het werk. Maar om nou iemand die 20 jaar voor een vervoerdersbedrijf werkt geen tweede kans te geven vind ik net iets te verg gaan.
Buschauffeur is gewoon fout bezig. Zou beter moeten weten. Terecht ontslagen dus.
Eikel zal zich nog wel tijdje kut voelen maar dat is dan ook terecht.
Restepect | 23-03-15 | 17:02
De NSB was een politieke partij die dezelfde inzichten deelde als die bij onze Oosterburen. Totaal niet vreemd als je ziet dat in die vervlogen tijden het fascisme als paddestoelen uit de grond schoot.
En dan komt de bezetting: we worden bezet door het land dat qua politiek wordt aanbeden door de NSB. Dan ga je jezelf opheffen als politieke partij?
De filmert is een vieze gluiperige NSB' er. Degenen die hem verdedigen zijn smerige engnekken waarvan ik blij ben dat ik ze in het dagelijks leven tegenkom. Brrrr.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:10
die van mij hebben gewerkt in duitse fabrieken door toedoen van... Dus jij hebt geen idee darmprikker
Wat een NSBer zeg.
@louperdeloup | 23-03-15 | 16:50
Kijk eens naar de achtergrond.... die haalt de 30 km /uur nog niet eens!
U heeft ook NSB kwaliteiten denk ik.... moraalkudtje!
@Restepect | 23-03-15 | 17:09
Mijn voorouders zaten in het verzet. Jij hebt geen idee. Lutser.
Ik vind het nogal schokkend om te zien dat zoveel mensen dit te zwaar gestraft vinden en de filmert een NSBer vinden.
Hoe zou je het vinden als je kind dat op de fiets van school naar huis rijdt wordt dood gereden door een bus, omdat de chauffeur zit te appen ?
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 17:04
ik weet wat je schreef. Het erom dat ik verlinken gelijk vind staan aan NSB. Of er moet een geldelijke vergoeding tegenover staan... oh wacht....
@pendajo | 23-03-15 | 16:57
Wel eens geraakt door een bus van 20 ton die stapvoets rijdt?
Keertje gezien op Breda CS. De dame glipte langs een stilstaande bus de weg op, ontmoette de spiegel van een stapvoets rijdende bus. Complete knock/out, chauffeur zag het niet, en als een omstander niet was toegerend was hij met de achterwielen over haar arm gereden. Dit was niet de schuld van de chauffeur overigens maar slechts een illustratie van wat stapvoets rijden en massa samen doen. Dat is bij minder massa zelfs een ding. Ik heb ook eens een 2 tons heftruck (halen max 15km/u) iemand zien aanrijden. Nou, dat liep ook niet zo fraai af. Los van het feit dat er ook andere dingen kunnen gebeuren natuurlijk. Zo hoeft de bus niet hard te rijden terwijl een medeweggebruiker dat ook doet. \
.
Wanneer je zulke apparaten bediend wordt het al snel levensgevaarlijk, ja!
@John Dough | 23-03-15 | 17:04
Die lul wist heel goed dat hij fout zat. Waarom indentificeer je je met die bestuurder? Denk eens aan de passagiers. Die zijn afhankelijk van die man.
Makro777 | 23-03-15 | 17:00
"ons kent ons beroepen" dat vindt 'de Kent' wel een leuke.
Maar bankratten en politici menen te beseffen wat ze doen, ze overzien alleen de gevolgen niet altijd... En ze daar op aanspreken, da's flauw.
En terecht. Punt.
@Parel van het Zuiden | 23-03-15 | 17:00
Ik snap je punt maar een tijdelijke schorsing had wat mij betreft volstaan.
@Restepect | 23-03-15 | 17:02
Ga eens deaudt. En lees daarna nog eens wat ik schreef.
Lewis Lewinsky | 23-03-15
Omdat het een mens is? Jij komt toch ook liever weg met een waarschuwing dan met een boete? Doe niet zo hypocriet joh
@Moussie8971 | 23-03-15 | 17:02
Alle busprofessionals weten dat met je mobiel in de weer gaan tijdens het rijden ontslag betekent.
Als die chauffeur een babietje had doodgereden (of iemand anders ongelukkig gereden), dan was GS ontploft; de stagiair zou een held zijn geweest. Maar omdat er geen ongelukken zijn gebeurd, naait hij die chauffeur? Last van dubbele moraal, GS?
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 16:57
euhh dus in uw ogen waren NSB'ers eigenlijk wel ok mensen ?
Of waren het toch klootzakken ? Daar gaat de term in de huidige samenleving over. NSB = verlinken = klootzak.
Lewis Lewinsky | 23-03-15 | 16:55
Omdat de busprofessional in kwestie blijkbaar niet helemaal bewust was van de gevaar die hij creëerde. Dit is ook de verantwoordelijkheid van de vervoerdersmaatschappij. Immers wij als burgers worden ook continu eraan herinnerd dat het verboden is om met je telefoon bezig te zijn tijdens het rijden. Het herinneren worden op verschillende manieren gedaan. Bijvoorbeeld campagnes die door de Rijksoverheid worden uitgevoerd, tv-programma's zoals blik op de weg etc..
Er was toch wetenschappelijk aangetoond dat bellen niet gevaarlijk is?
Bellen, volgens mij doet hij vanalles op zijn telefoon behalve bellen.
@de Kent | 23-03-15 | 16:59
Het is alleen zo zuur dat dit bij bepaalde beroepen niet geldt. Toevallig vaak goed betaalde ons kent ons beroepen als bankratten en politici.
@Makro777 | 23-03-15 | 16:52
Die politici en bestuurders mogen van mij ook de laan uit bij misstappen. Doet niets af aan dat deze meneer terecht achter het stuur van een passagiersbus vandaan verwijderd is.
.
Zie het even zo. Een passagier moet er vanuit kunnen gaan dat hij / zij professioneel en veilig van A naar B wordt getransporteerd. Dat betekent dus een bestuurder die alleen maar met dat gegeven bezig is.
.
Dit is natuurlijk geen foutje. Je mag van een professional verwachten dat hij het besef heeft dat zulk geklooi met een telefoon rechtstreeks ingaat tegen de taakstelling die hij heeft, namelijk de veiligheid van z'n passagiers zo goed mogelijk waarborgen.
.
Maar goed, wat u betreft wachten we natuurlijk met aanpakken nadat er slachtoffers zijn gevallen. Wat zou u dan gezegd hebben? "Busmaatschappij had zus en zo..." , "Verantwoordelijk stellen..."
.
Nee, uitstekend dat Connexion niet wacht met het dempen van de put totdat het kalf verdronken is. Het kalfje kreeg de kans om nog lang en gelukkig te leven.
Er was toch wetenschappelijk aangetoond dat bellen niet gevaarlijk is?
Bellen/app-en en verkeersveiligheid. Als (bus)chauffeur kun je het gewoon niet maken. Te velen doen het en als het dan fout gaat, tja da's dan wel weer lullig. Je bent terecht ontslagen chauffeur. En je weet het. Dat jij je verlinkt voelt is eerder een gebrek aan besef waar je mee bezig bent.
Wat een onzin. Als deze buschauffeur een 8-jarig kind had doodgereden, was Geenstijl de eerste om deze persoon aan een boom op te hangen. Maar nu gebeurt er (gelukkig) niets en moet Geenstijl het braafste jongetje van de klas uithangen..
Kan 'ie bij de NS aan de slag; hoeft 'ie niet te sturen, dus twee vingers vrij voor eppe(jammer dat je daar niet kan filme..)
Ik ben zelf Nederlander trouwens. Voor ik de Makro=Mocro stront weer over me heen krijg.
En de mensen die juichen dat hij ontslagen is: Fijn, weer een uitkering erbij...
pendajo | 23-03-15 | 16:48 | | Reageer+ |
En een vacature, dat ook.
@Parel van het Zuiden | 23-03-15 | 16:52 Ik zie op het filmpje alleen een bus stapvoets rijden. Levensgevaarlijk is een groot woord in deze.
En dat gezeik over NSB'ers. NSB'ers waren mensen die iemand aangaven die iets goeds deed. Iets goeds! Zoals Joden verbergen. Totaal anders dan iemand aangeven die iets fout doet.
Echt Nederlands dit. Anderen naaien om er zelf mooi op te staan. En dan regels zijn regels roepen met je duimen in je oren en wapperende handjes. Maar wel selectief. Want als iemand boven jou in de pikorde staat doe je dat niet, want die kan wel eens voordelig zijn voor je cashflow. Bah.
@John Dough | 23-03-15 | 16:54
Waarom zou je de busprofessional moeten waarschuwen?
Restepect | 23-03-15 | 16:53
Helemaal mee eens. Uiteindelijk blijven we mensen. Iedereen kan een steekje laten vallen. Ik zou zeggen waarschuwen. Eerstvolgende keer lig je eruit. Ben benieuwd of ie dan nog met zijn telefoon aan het spelen is tijdens het rijden.
Wat de man doet mag natuurlijk niet, maar wat ben je een vuile NSB'er als je hem niet waarschuwt maar hem er bij lapt
Steen Geil | 23-03-15 | 16:48
?? Hou toch op. De chauffeur weet donders goed waar hij mee bezig is. Het risico van dergelijk gedrag is niet dat je ontslagen wordt, maar dat je een ernstig ongeluk veroorzaakt...
Een waarschuwing en een boete of een rij-ontzegging voor een week of 2 is idd een betere straf.
Natuurlijk is het gevaarlijk, maar ontslag???
Dat gaat mij te ver! Maar ja, wat hierboven ook reeds is gemeld. Naaien en genaaid worden in deze maatschappij... je kunt je buurman niet meer vertrouwen tegenwoordig! Hypocriet ten top, omdat de gutmensch of de NSBér natuurlijk nooit iets verkeerd doet!
de filmert een NSB'er noemen ? ja inderdaad. Of zullen we bij het werkzame deel van Nederland maar 24/7 een selfiestick omhangen ? Kunnen we er een sport van maken wie de meeste mensen kan aangeven die iets verkeerd doen tijdens het werk.
De beste man had op een of andere cursus gestuurd kunnen worden. Dat had mij en u nog geld bespaard ook.
@Steen Geil | 23-03-15 | 16:48
Jij denkt dat de bestuurder niet wist dat hij met zijn mobiel in de weer was?
Terecht ontslagen. En GS pleurt elk filmpje op de site
die ze krijgen van de zgn NSBers. Treinpassagiers, Kopschoppers, anonieme tips etc. Als die vent niet gepakt was dan had het levensgevaarlijk kunnen worden omdat hij de hele dag in de bus zit met passagiers. Hulde aan
de man die het filmde
Wat een overkill zeg. Buitenproportioneel. Natuurlijk is het absoluut fout wat de chauffeur doet maar dit gaat te ver. Laten ze incompetente bestuurders (nee, geen busbestuurders dus) er maar eens uitflikkeren na een foutje. Of politici die jatten van de burger. Kijken hoeveel we er overhouden.
Volkomen terecht. Gokken met de levens van je passagiers staat niet in de functieomschrijving.
.
Sowieso wordt het eens tijd om eens zero-tolerance te gaan op (particuliere) bestuurders die achter het stuur zitten te FB-en, tweeten, of appen. Totale achtelijkheid en niet te vergeten nalatig.
.
Serieus, Is het leven van een medeburger mensen tegenwoordig zo weinig waard?
@Pater Piet | 23-03-15 | 16:50
Stel je niet aan. GSM'en tijdens het rijden = ontslag. Staand beleid bij alle vervoersmaatschappijen.
Wat een onzinnige kop boven het artikel. Deze chauffeur was gewoon roekeloos en naaide zich toch echt zelf.
Ontslaan om te sms'en. Connexxion is gans doorgeslagen. Die man moet zijn werk terugkrijgen. DIE MAN MOET ZIJN WERK TERUGKRIJGEN!
Farid gaat snel een fiets kopen.
NSB omroep Gelderland! Een waarschuwing had ik des te eerlijker gevonden van zijn werkgever...
En de mensen die juichen dat hij ontslagen is: Fijn, weer een uitkering erbij...
Ik vind dat deze beste man alleen ontslagen had moeten worden, als de reiziger in kwestie hem verzocht had dat niet meer te doen, omdat hij zich niet veilig voelt. Voor de rest volstaat een fikse tik op de vingers.
Andreas B. De bewuste filmer had ook verantwoordelijkheid kunnen nemen en dit tegen de chauffeur vertellen in plaats van filmen en online gooien. Hekel aan dat soort moraal-ridderlijke-gutmensch figuren.
Hij rijdt een 20-meter lange harmonica-bus.
En heeft totaal geen benul wat er buiten gebeurt.
Terecht dat hij ontslagen is, lijkt me, hij speelt met de levens van andere mensen.
En dan de filmert een NSB'ert noemen?
Tja shit happens, als hij niks gezegd had en de chauffeur veroorzaakt over 3 maanden een ongeluk met zes doden, kan zo iemand ook niet meer verder leven.
En ik weet dat er meer mensen zitten te bellen in het verkeer ja, en dat als mijn tante een snor had het mijn oom was, maar dat soort argumenten tellen niet.
Jammer voor de buschauffeur, jammer voor de filmert, maar hopelijk een hoop ellende voorkomen door de waarschuwing die ervanuit gaat.
stom ? ja inderdaad. NSB'er spelen ? wat een lul ben je dan zeg.
Snitch!
UWV zal hem ongetwijfeld verplichten om beroep aan te tekenen tegen zijn ontslag. Een schorsing van een week was ook al een flinke straf geweest.
Terecht ontslagen
Maar wat moeten professionele garnalenpellers dan wel niet? Die kunnen nooit eens lekker whatsappen tijdens het pellen...
Lijkt me een erg goede beslissing, al is het om een voorbeeld te zetten. Brengt niet alleen zijn passagiers in gevaar maar ook nog de mede weggebruiker. Zal niet lang duren voordat de sms en bel doden die van alcohol overschrijden. Dus, van mij zou je iedereen er mogen 'bij naaien' als het om zoiets als dit gaat. We moeten trouwens stoppen om het er bij naaien te noemen. Sociale controle. Dat is het!
Ach ja, een werkende Nederlander.
Die verdient natuurlijk geen tweede kans.
Dat is slechts voorbehouden aan geïmporteerd volk.
Toch klinken jullie jaloers. Klopt dat ?
@GroeneGlasbak | 23-03-15 | 16:41
De eikel had waarschijnlijk geen idee dat hij achter het stuur zat. Hup, ontslag.
Alle bellende chauffeurs zouden ze moeten ontslaan, buschauffeur of bestuurder van een auto. Bellen doe je niet achter het stuur
de huidige maatschappij:naaien en genaaid worden .we zijn een land van zijkerds geworden.
Lijkt me een goede zaak dat deze man niet meer achter het stuur van een bus zit. Heeft met "naaien" niets te maken, meer met verantwoordelijkheidsgevoel.
Goed dat hij ontslagen is.
In ieder onrendabelen lijf zit een NSBert die schreeuwt om naar buiten te komen. Moderne techniek helpt daarbij.
Als geenstijl dit had gedaan dan was het een veer in de eigen poepert, en nu half afgeven in een soort van sadomasochistisch omgekeerd half compliment.
Je had de man ook kunnen waarschuwen? Toch? Nee?
REAGEER OOK