Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TCA-knokploeg houdt woord en sloopt UberPOP

Zeg niet dat we niet gewaarschuwd hadden. Bovenstaande video stond op 6 maart op de GeenStijl. Allochtone accentjes die om "respect" vragen bij een Afghaanse UberPopper in een geitenwollen vest met een keurig kraagje d'r onder. "We doen nu nog rustig met gewoon normale actie, snap je? Dit is nog niks, in vergelijking met wat er volgende week gaat gebeuren. Wij vragen om respect. Stop ermee." Welnu, 'volgende week' is aangebroken. Gemaskerde mannen met knuppels en boksbeugels in een auto met een TCA-daklicht hebben UberPOP-chauffeurs belaagd op de A10, banden lek gestoken en vloeistof over de motor van de auto gegooid (?). "De chauffeur werd in bedwang gehouden onder bedreiging van een boksbeugel tegen zijn keel", lezen we bij AmsterdamseTaxizender5. Dit is geen economisch vrijemarktgeneuzel met boetes en verboden meer. Dit is escalerende taximaffia met geweld en gummiknuppels, en het wachten is op de eerste dode. Nou klant. Zeg het maar. Wilt u goedkoop vervoerd worden met een vriendelijke UberPop-chauffeur die een plaatsje in de vrije markt bij elkaar wil verdienen, of reist u liever tegen hoog tarief met de hyperagressieve knokploegen van de TCA-maffia? In het eerste geval loop je kans om klemgereden te worden. In het tweede geval stap je bij de dader in de auto. Wat een Catch 22 TCA-22.

Reaguursels

Inloggen

Taxituig, proberen je ook altijd te betoepen als je bezopen in die kut Mercedes zit. In Utrecht ga ik altijd met de fiets, of met minstens 3 man in de taxi zodat die bebaarde aap wel paar keer bij zichzelf te rade gaat voordat ie begint te dreigen dat ik fooi moet geven.

Dragstar84 | 19-03-15 | 08:23

beetjemoe | 17-03-15 | 10:15
En wanneer je hem zelf niet nodig hebt, dan kan je je zelfrijdende auto mooi voor Uber laten rijden!

W_F | 17-03-15 | 20:16

no way dat ik in AMS ooit in een taxi stap. EEn dat wordt met deze acties niet beter.

xspalm | 17-03-15 | 19:47

TCA, Amsterdamse mafia die meld geweld hun monopolie verdedigen. Ik neem principieel altijd een Uber taxi. Dat zou iedereen moeten doen, dan is het zo afgelopen met dat TCA tuig !!!!!

jantzefe | 17-03-15 | 18:32

Het wordt tijd voor een grote schoonmaak in de taxi branche.

Regel 1: algemeen beschaafd Nederlands kunnen praten en schrijven. (70% valt dan af)
Regel 2: uitmuntende stratenkennis zonder navigatie. (weer 20% valt af)
Regel 3 (de belangrijkste): geen strafblad (en nog eens 5% valt af)

Houden we 5% goede taxichauffeurs over, die waarschijnlijk ook nog eens autochtoon zijn. Kortom, UBER mag van mij blijven, maar ook daar die dezelfde regels toepassen. Ik heb geen zin om bij een aankomende IS-ser in een taxi te zitten...
Trouwens, door die gemaskerde acties mag de hele taxibranche van mij oprotten. Het begint hier zo langzamerhand op crimineel Mexico te lijken.

Frikandel_met_mayo | 17-03-15 | 17:54

Vloeistof over de auto met een vraagteken daarachter? Nooit gehoord van de uitwerking van remolie op autolak? Kan geen carosseriebedrijf meer wat aan doen.

Graaf van Egmont | 17-03-15 | 17:43

@necrosis | 17-03-15 | 10:24

"Inderdaad heet Hanna 'Tokkie' van achteren"

Interessant! De voorkant en de achterkant luisteren naar verschillende namen?
De kant met de billen heet dus Tokkie.
En de kant met de tetten heet .... ?

Pieter V | 17-03-15 | 17:41

Je klanten als vuilnis behandelen werkt natuurlijk alleen zolang ze niet kunnen kiezen .

Castor12 | 17-03-15 | 17:05

Je moet wel erg van de pot gerukt zijn om bij zo'n allochtone aap in de taxi te stappen, wat een uitschot!

Mijnheer Harmsen | 17-03-15 | 16:44

lex8310 | 17-03-15 | 12:30
.
.
joh! simpele!!!!

men is klemgereden door een tca taxi. lees het artikel anders even!!! daar staat duidelijk TCA!!

Waarschijnlijk waren het je collega's! of jijzelf (dat kan ook). nog drugs moeten leveren vannacht?

upgent | 17-03-15 | 16:28

Ach wat leuk; taxichauffeurs die eigen rechter spelen als medeburgers iets doen wat niet mag. Mag ik dat tuig nu ook klemrijden als ik ze weer eens een verkeersovertreding zie maken?
Wat een achterlijk tuig is het ook.

ZegMaar | 17-03-15 | 15:16

Ik ben zo blij dat ik niet in Amsterdam woon, die ATC taxibende is echt om te huilen.

XaleX_2 | 17-03-15 | 15:01

20 minuten fietsen van ene zijde van Amsterdam naar de andere. Je moet wel enorm lam zijn wil je daar een taxi nodig hebben. Voor het geval dat; neem ook een boksbeugeltje mee

pechponum | 17-03-15 | 14:46

Gewoon niet met de Taxi gaan... Ik begrijp eigenlijk ook niet waarom je nog met de taxi zou willen als dit soort tuig achter het stuur zit.

a4p | 17-03-15 | 14:36

klemrijden op de a 10.. vernieling van een eigendom van een ander.. bedreiging.. en een bivakmuts op doen en een auto van de zaak daarbij gebruiken die eigelijk altijd te traceren valt.. klinkt erg doordacht allemaal.. ik neem aan dat de chauffeur in deze kwestie zijn rose papiertje/pasje kan inleveren en zich mag melden bij het cbr voor dit aso gedrag?..

ko uit groningen | 17-03-15 | 14:05

In Rotterdam heb je de RTC is als TCA in Amsterdam en daar vertelde een Nederlandse (jaja ze zijn er nog) chauffeur me dat het grootste deel van zijn inkomen was niet het straat pick up en particulieren vervoer..... nee nee, het rijden voor de medische verzekeraars dus ziekenhuizen en via de AWBZ lees sociale dienst, is zijn geld, want ze mogen van die instanties het volle meter tarief declareren bijv een patient ophalen in Zeeland vanuit Rotterdam voor een onderzoek in het Erasmus Medisch Centrum, wachten en terugrijden, is dan een hele dag die meter lopen, dat tikt aan, letterlijk dus, en levert meer op dan 3 uur wachten bij Rotterdam CS voor een straat ritje. Als je doordenkt is het dus weer de overheid en semi overheid die het marktprincipe verstoord, immers deze chauffeur hoeft zijn straattarieven niet concurrerend te gaan verlagen, dat is bijverdienste en idd hij is ook duur oa door al die overheid regelgeving. Dus Jan Publiek betaalt die dikke Mercedes 3 x, nl als je op straat instapt en de hoofdprijs betaalt en via je belasting en je zorgverzekeringspremie. In Nederland heb je eigenlijk geen echte taxi's die je kan aanhouden, zoals oa in Cairo NY of Bangkok waar ze op straat zonder veel poespas hun brood verdienen, niet te duur en daarom werk zat dus hoeven ze niet om te rijden etc, ik heb aldaar gezien dat de ene klant stapt uit en de volgende gelijk er in, dus niks 3 uur ergens rondhangen voor een klantje zoals hier en ook geen patserige Mercedessen een Toyota is ook prima

weetjenog | 17-03-15 | 14:03

De eerstvolgende paar maanden betaald, tot na overleg met een aantal buren wij erachter kwamen dat het een structureel probleem was (was in tijd voor de linkjes die ik heb gepost). Daarna die gasten vriendelijk gemeld dat we geen gebruik meer wilde maken van hun diensten.

figuur | 17-03-15 | 14:02

@figuur | 17-03-15 | 11:03
Je hebt betaald onder bedreiging? Of heb je er zelf voor gekozen om toe te geven?

rara | 17-03-15 | 13:56

En de politie luistert naar dit tuig! Dat vindt ik nog het ergste. Die smerige hufters leveren de slechtste diensten voor de hoogste prijs, maar nu wordt dat monopolie op ellende bedreigd, en dan worden ze boos.

Kunnen wij dit niet ook gaan doen? TCA-taxi's de vernieling in rammen, en eisen dat de overheid er wat aan gaat doen? Want als het werkt...

Piet van het Padje | 17-03-15 | 13:43

De Libertariër | 17-03-15 | 11:46
.
Nou, je hebt je naam niet gestolen... ik mag je wel...

Ultimate Master G | 17-03-15 | 13:42

Als 's lands kaalkopjes nou voor de grap één keer iets goed willen doen, gaan ze als UberPOP chauffeur rondrijden. De TCA-mocro's melden zich vanzelf en dan kunnen ze helemaal los op die gasten. Go Nederlandse Volks-Unie! Voor deze keer.

Captain Pervert | 17-03-15 | 13:27

Ik hoorde vanmorgen wat chauffeurs klagen over Uber op de radio. Ik kon ze amper verstaan! Niet dat dit veel uitmaakt, want over het algemeen weten ze de weg ook niet. Nederlandse taxi's = drama. En in de grote steden zijn zij het visitekaartje van NL. Het is nog verwonderlijk dat er toeristen deze kant opkomen.

Pieleke | 17-03-15 | 13:24

Uber geeft je vantevoren een waarschuwing als je een hoger tarief wegens drukte hebt. Je kunt altijd je ritprijs laten schatten. Uberpop is gewoon illegaal voor paupers met paupersauto's en pauperchaufs. Uberblack en Lux is top, veel beter dan TCA, met een goed controle systeem. Aanpak van Pop is terecht omdat justitie en ILT faalt in hun trage ambtenarenaanpak. Recht in eigen handen nemen tegen misstanden is een actueel trendy punt die op veel terrein gaat voorkomen in dit land. Niks mis mee, zolang ze het op intimideren houden ipv vernieling van spullen. Dat is stap te ver.

Koettoerk | 17-03-15 | 13:14

Mensen die daadwerkelijk met Uber rijden weten dat je soms zelfs meer betaalt dan een reguliere taxi: tijdens topdrukte is Uber Lux en Black duurder vanwege de hoge vraag (echte marktwerking dus) en daar kom je dus als klant pas naderhand achter. Pak maar eens een taxi rond sluitingstijd van clubs en doe dat ritje een keer met een TCA mongeaul en de volgende keer met een Uber Lux of Black. Het enige voordeel van Uber lux en black is dat een slechte service leidt tot klantverlies bij de chauffeur en deze daarom gewoon fatsoenlijk gedrag vertoont, maar bij Uber-pop werkelijk elke malloot met een niet al te oude wagen en zonder rechtsgeldige verzekering jou de vernieling in kan rijden. Er zijn bovendien nog meer taxi bedrijven in Amsterdam dan TCA en zelfs bij TCA rijden fatsoenlijke gasten. Laat onverlet dat het zelfreinigende vermogen te klein is. Wat dat betreft zijn het net roomblanke bankiers op de zuid-as.

Drs.. Gelul | 17-03-15 | 13:04

Deze criminelen, lokaal bekend als taxichauffeurs, geven het bestaansrecht van Uber maar weer eens aan.

Zoiets | 17-03-15 | 12:52

Noit meer TCA. Nooit meer. Vieze randcriminelen.

ArthurAlkmaar | 17-03-15 | 12:48

Wat een hoop domme reacties hier. De meeste zijn zo uit de duim gezogen. Dat filmpje komt uit Rotterdam, daar was geen TCA bij betrokken.
In Amsterdam zijn 15 centrales actief. De meesten hier hebben nog nooit in een taxi gezeten en praten elkaar na.

lex8310 | 17-03-15 | 12:30

@Goatboy2014 | 17-03-15 | 12:03
Jammer dan. Een uberpop chauffeur brengt ons allemaal sneller en goedkoper naar huis. En nog veiliger ook, het controle systeem van Uber werkt beter dan dat belachelijke licentie-fee-verkapte-belasting van de gemeente.

Ik stap niet meer in de auto bij zo'n tollenaar van de gemeente. Ongezien de typhus.

Inferi0r | 17-03-15 | 12:25

@behangtafel | 17-03-15 | 10:11
Geld, geld en nog eens geld. Dure licentie fees die nergens op slaan. Elke maand honderden euro's overmaken naar de roverheid en de klant krijgt er helemaal.niets.voor.terug. Dat is exact de reden dat de gemeente de traditionele taxibranche beschermt. Verkapte tollenaren zijn het.

Inferi0r | 17-03-15 | 12:23

@necrosis | 17-03-15 | 09:54
Uber gaat mooie taxi's betaalbaarder maken dan het bezitten van een auto! Straks standaard met de taxi voor iedereen, omdat het en snel en handig en luxe en nog goedkoper is dan het OV!

Inferi0r | 17-03-15 | 12:22

Ik snap die taxichauffeurs wel een beetje want veel van hen hebben een godsvermogen op tafel moeten leggen voor een vergunning. Wat ik echter niet snap waarom iedereen die niet uit A'dam komt opgelicht moet worden.

sjaap.marok | 17-03-15 | 12:16

Oja, hij heeft geen werk en is aan het leren voor taxichauffeur.

lex8310 | 17-03-15 | 12:10

Niemand die zich afvraagt hoe het kan dat deze uberpopchauffeur in een jaguar rijdt van 78.000 euro?

lex8310 | 17-03-15 | 12:08

Oud filmpje van plak actie taxi Rdam gebruiken bij een verhaal over Amsterdamse taxichauffeurs. Boeiende vorm van framing. Overigens wordt de broodrovende Afghaanse snorder netjes uitgelegd hoe d wereld in elkaar zit. Mogelijk bevalt het accent je niet maar het gaat om de inhoud. Een uber Popper is een snorder, een illegale taxi chauffeur. Betekent niet dat dit Amsterdamse gedoe ok is, handen thuis . Maar beetje begrip voor de overige nette chauffeurs z( ja die zijn er ook) die failliet gaan door uber pop

Goatboy2014 | 17-03-15 | 12:03

"Gemaskerde mannen met knuppels en boksbeugels."

Ik zie wel vaker gemaskerde mannen. Op filmpjes in 'Opsporing verzocht'. Op filmpjes die door IS op internet worden gezet. Die uit die laatste filmpjes hebben geen boksbeugels en knuppels, maar Kalasjnikovs en messen waarmee ze hoofden afsnijden van mensen met wie ze het niet eens zijn.

Al die gemaskerde mannen hebben de zelfde overeenkomsten: Ze laten het zelfde gerasp en gerochel horen vanachter hun zwarte lappen als alle andere mannen die uit een zekere regio komen. En ze eisen 'respect'.

Dat laatste doen ze omdat ze te dom zijn om het begrip 'respect' te begrijpen. Omdat ze te stompzinnig zijn om te begrijpen dat 'respect' niet iets is dat je kan opeisen. Maar 'opeisen' zit in hun cultuur ingebakken. Ze doen het omdat ze te primitief zijn om te begrijpen dat 'respect' iets is dat je eerst moet verdienen. En 'verdienen', dat is een begrip dat nou níet in hun cultuur zit ingebakken.

Of wacht, toch wel: Er is één ding dat ze wél 'verdienen': een gigantische trap onder hun harige reedt, in zuidelijke, zuidoostelijke of oostelijke richting, zo'n tweeënhalf duizend kilometer ver weg.

Afgezien daarvan: je moet wel van héél, héél erg laag allooi zijn om een branche als de Amsterdamse taxibranche naar een nóg lager, nog smotsiger niveau te schoppen als waar die branche al zat toen die nog door hoofdzakelijk autochtone Amsterdammers werd bevolkt.

En laffe kerels die hun lelijke smoel niet durven tonen terwijl ze in een strijd ergens voor opkomen, zijn niet alleen fout, maar kennelijk is datgene waarvoor ze opkomen dat ook; anders zou je niet beschaamd zijn daarvoor je smoelwerk te laten zien.

Peter Emile | 17-03-15 | 12:01

Maar hoe herken je precies een Uber chauffeur, ten einde hem aan te vallen / bedreigen ?
Ze hebben toch geen bordje op de auto ?

Piet_Snot | 17-03-15 | 11:57

Ik ben tegen bullies dus ik zal, zolang ik me dit kan herinneren in ieder geval, mijn uiterste best doen om nooit meer in een TCA taxi te stappen.
Sowieso is dat TCA gewoon een criminele organisatie met maffia-eigenschappen. Ik snap niet dat justitie daar niet eens met een grove bezem doorheen gaat.

panadol | 17-03-15 | 11:53

Hier zie je maar weer wat een mafia die taxi branche eigenlijk is. Leve Uber !

Betweetert | 17-03-15 | 11:53

Ultimate Master G 11:36
.
Dat zou al een geweldige verbetering vormen ten opzichte van de huidige situatie waardoor we in een paar jaar HET rijkste land ter wereld zouden zijn, maar persoonlijk wil ik nog verder gaan.
.
Ik geloof niet in de notie van een dreiger/rover die tegelijk beschermer is. Je blijft dan een dienstenaanbieder houden die afname van de dienst opdringt. Betaal or else. Daarom prefereer ik private ordehandhavingsdiensten. Die hebben niets te vreten als ze geen dienaten bieden die de afnemer dermate tevreden stellen dat ze vrijwillig voor de dienst betalen.

De Libertariër | 17-03-15 | 11:46

Dat is dus hoe veel zo'n taxi-brevet waard is. Als je je zin niet krijgt, ga je geweld gebruiken in plaats van dat je het door de authoriteiten op laat lossen.

Ik neem nooit meer een taxi. Fuck die lui.

Nietvoordekat | 17-03-15 | 11:43

De Libertariër | 17-03-15 | 11:18.
.
Zo is dat! Overheid enkel daar voor openbare veiligheid en de burger laten beslissen wat openbare veiligheid precies inhoudt.

Ultimate Master G | 17-03-15 | 11:36

Vanaf nu pak ik geen taxi meer. (deed ik toch al niet) geef mij maar een snorder. Die zijn vriendelijk, goedkoper en besodemieteren je niet.
.
.
taxichauffeurs dat waren toch ook die lui die vrouwen lastig vallen? En die drugs vervoeren? En die eisen respect? NO way!

upgent | 17-03-15 | 11:35

BlaffendeTekkel, 11.28
.
De schuld ligt bij de meeste dingen bij de overheid...
Minder overheid, meer eigen initiatief!

Ultimate Master G | 17-03-15 | 11:33

Ik ben een enthousiast UBER-gebruiker, dit wereldwijd. Overal waar ik kom, draai ik de app aan de gang en bestel mijn taxi. Geen gedoe met lokale munteenheden, geen vervelend gezeur over prijzen en meters, makkelijk aangeven waar de pickup-locatie is en ALTIJD vriendelijke chauffeurs. De UbER-chauffeurs kun je na de rit beoordelen en... dat weten ze zelf ook.
.
Ik snap dat de taximaffia dit niet leuk vindt, uber is opvallend beter dan zij zijn...
.
Niet verbieden dit initiatief, maar omhelzen!

Ultimate Master G | 17-03-15 | 11:32

De schuld ligt vooral bij de overheid. Ze doen er niks tegen en de echte taxichauffeur moet geld bijlappen voor vergunningen, opleidingen, apparatuur en etc. Daarnaast hebben ze ook te maken met een gigantische papierwinkel. Ze kunnen dus moeilijk op prijs concurreren met Uberpop chauffeurs. De gehele taxiwetgeving moet op de schop.

BlaffendeTekkel | 17-03-15 | 11:28

Zoekt 'respect' op in de van dale.

Kijk ze weten toch nog een oude betekenis van het woord die ik niet kende: ( die met angst )

res.pect
1 eerbied uit hoogachting of angst

141535979 | 17-03-15 | 11:26

@wapster | 17-03-15 | 10:38 "... met een chauffeur die zich wel aan de wet houdt?" Hahaha, jij hebt echt nog nóóit in een TCA taxi gezeten, of wel?

Goldfinger | 17-03-15 | 11:19

gewoon met trein van A'foort naar A'dam en dan met bus/metro; werkt perfect.

peter1953 | 17-03-15 | 11:18

Drs Gelul 10:35
.
Dat Uberpop niet over vergunningen beschikt, minder belasting afdraagt of aan allerlei regels voldoet, maakt ze ook niet slecht. Tenzij uw moreel vertrekpunt natuurlijk is: 'wat in de wet staat is per definitie goed'.
.
Uberpop is dan ook een volledige morele organisatie. Ze leveren een dienst waarbij geen lijf of goed van anderen wordt geschonden,een dienst die vrijwillig door andere mensen wordt afgenomen. Daar is moreel werkelijk niets mis mee. Dat de Staat meent illegitiem iedereen (gevraagd of ongevraagd) regels voor te moeten schrijven en het niet afstaan van uw vruchten van abeid tot illegaal heeft bebombordeerd, laat dit volstrekt onverlet natuurlijk.
.
Hetgeen hier uiteraard misgaat is dat de Staat zich met een markt bemoeit, waardoor legale dienstverleners hun diensten onnodig duur moeten aanbieden. Vergunningen, onthoudingen, registratieplichten, administratieve rompslomp, bemoeienis met tarieven, belastingen, jawel: ook de taximarkt wordt door de overheid compleet kapot gemaakt....
.
De wereld zou zoveel mooier zijn zonder overheid. Iedereen mag taxichauffeur zijn, geen administratieve rompslomp of gedoe meer, niemand betaalt belasting, benzine kost 50 cent de liter, een nieuwe E-klasse nog maar 25.000 en bruto is netto en spikspanne private snelwegen zonder snelheidslimieten.
.
De criminelen in dit verhaal zijn natuurlijk niet de Uberpop snorders, maar de houders van staatsmacht en de slachtoffers zijn de klanten die niets anders willen dan goedkoop vervoerd worden.
.
Mevrouw de Libertarier en ik betalen wel eens een familielid, die het financieel zwaar heeft zwaar heeft, om ons van en naar gelegenheden te brengen. Cash in het handje. Maakt dat die jongen een crimineel? Of mij? I think not, sir. De criminelen zijn de mensen die mijn familielid hiervoor zouden beboeten of in de bajes stoppen.

De Libertariër | 17-03-15 | 11:18

Waarom is het nooit mogelijk om het taxisysteem van Londen over te nemen (minus de lelijke wagentjes)? Gewoon eisen stellen en de boel checken. Maar hier in A'dam is het allemaal weer drama en dat al jaren.

Risingson | 17-03-15 | 11:16

Uberpop is de onvermijdelijke toekomst, als we niet in een socialistische heilstaat, dictatuur of maffialand willen leven. Er is maar één mogelijke oplossing: taxi wetgeving en verplichtingen grondig herzien want daar loopt het op stuk. Eerlijke marktwerking tussen beroepstaxi's en uberchauffeurs, dus.

Dikr | 17-03-15 | 11:13

De opgelopen dwangsom voor Uber van max 100.000 eu is al bereikt. Dat zijn blijkbaar grijpstuivers. Dit 'innoverende' trucje kan natuurlijk alleen als je bedrijf op x-aantal miljard is gewaardeerd en dus uit Silecon Valley komt. Als Hollands bedrijf kan je een soortgelijke dienst nu hier niet zomaar introduceren, want je leven wordt onmogelijk gemaakt. Dus voorlopig zou ik zeggen: innoveer die dwangsom maar naar 125k per overtreding, dat op kan lopen naar 2,5 miljoen.

Latrinalia | 17-03-15 | 11:13

Het feit dat taxi-chauffeurs vaak aso zijn maakt Uberpop niet ok.
Drs.. Gelul | 17-03-15 | 10:35

Klopt in tweevoud, maar er zijn nog veel meer taxichauffeurs in Nederland dan die dubieuze club in Amsterdam die altijd weer beeldvormend in het nieuws komt.
De politiek is medeverantwoordelijk voor het verziekte taxiklimaat: brave ambtenaartjes zijn gewoon niet de juiste personen om effectief tegen een van de laatste vrijejongensbastions op te treden.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste knokploeg van hoteliers bij AirBnB-ers op bezoek gaat.

De Vrijlansier | 17-03-15 | 11:09

Ooit om 03.00u op het Leidseplein gestaan bij de taxistandplaats? Het lijkt gvd wel het Tahrir plein. Maar dan nog erger.

miereneukert | 17-03-15 | 11:06

@rara | 17-03-15 | 10:55
Niet bereid te betalen, maar 'verplicht' te betalen, gezien die mafketels de monopolie hebben gecreëerd met geweld en bedreiging. Daarbij komt men ook 3x aan de deur om geld te halen, terwijl er al betaald is. 'Oh sorry', maar iedere keer hetzelfde liedje. Ik ben best bereid meer te betalen, maar wel bepaal ik zelf graag aan wie!

figuur | 17-03-15 | 11:03

Uber is gewoon een briljant initiatief dat moet worden toegestaan. Laat de VRIJE markt z'n werk doen.

Libertarianism | 17-03-15 | 10:59

Wanneer worden TCA taxies verboden en Uber gelegaliseerd?
Boycotten die Amsterdamse "legale" taxies.

Raider Twix | 17-03-15 | 10:58

@figuur | 17-03-15 | 10:30
Die code hield destijds al geweld en bedreiging in.

Dat de prijzen met 80% verhoogd zijn getuigt van een gezonde Hollandse handelsgeest. U bent zelf toch bereid om dat bedrag te betalen, nietwaar? Dan is de verhoging dus eigenlijk volkomen terecht omdat u vindt dat de dienst de prijs waard is.

rara | 17-03-15 | 10:55

Zelf als een brutale roedel honden de taximarkt kapen, en dan dit. Woest word ik er van.
GS, ik heb het al eerder gevraagd, maar zouden jullie er alsjeblieft eens onderzoek naar kunnen doen hoe het kan dat de taximarkt (is dat het woord?) in zoveel (alle?) Nederlandse steden volledig wordt beheerst door chauffeurs van Noord-Afrikaanse origine. Ik heb niks tegen een paar Marokkaanse chauffeurs, ik heb er wél iets tegen als ik me op een taxistandplaats in Cassablanca waan en zomaar het vermoeden heb dat blanke chauffeurs zouden worden weggeramd als ze het zouden wagen aan te sluiten.

Lewis | 17-03-15 | 10:55

Monopolie in Nederland krijgen anno 2015. Via dreigementen politiek willen bereiken die je machtspositie moet erkennen.

LangeTijdGeleden | 17-03-15 | 10:55

@wapster | 17-03-15 | 10:38:

Het antwoord is "Ja". De oplossing van dit probleem is om die achterlijke regelgeving af te schaffen: Via een reputatiesysteem zoals by Uber haal je de rotte appels er vanzelf uit.

Balsaq | 17-03-15 | 10:53

Ik wil gewoon van A naar B worden gebracht.
In een goedgekeurde auto met iemand achter het stuur die een rijbewijs heeft en ook verzekerd is. We noemen dat concurrentie.

Treiterende rechter | 17-03-15 | 10:50

El Rico Grande | 17-03-15 | 10:44
.
En punto, Burroquito.

Cocorico | 17-03-15 | 10:50

Feit dat TCA monopolie heeft, vraagt al om kamervragen.... helaas is dit de typische luis in de pels. En hebben alle TCA chauffeurs wel een verblijfsvergunning? Betaalt men keurig belasting? In het buitenlannd gaat het toch iets sneller allemaal. Check & check. Hier is het een bange politie, nutteloos OM en politieke onwil. Lik me ballen, taxi chauffeurs van TCA. Juist hierom alleen Ubers en mocht je mij ooit bedreigen dan kost het je vergunning. Daar hebben je advocaten voor. Prutsers!

fingers | 17-03-15 | 10:48

@wapster | 17-03-15 | 10:38
Een chauffeur die zich aan de wet houdt? Een chauffeur die zich hooguit aan sommige wetten houdt...

Godsammekraken | 17-03-15 | 10:47

@wapster | 17-03-15 | 10:43
Ongelofelijk knap! Appels met peren vergelijken, het blijft een vak apart...

figuur | 17-03-15 | 10:46

" of reist u liever tegen hoog tarief met een chauffeur die zich wel aan de wet houdt?

wapster | 17-03-15 | 10:38 "

Het is goed om te weten dat de TCA chauffeurs zich aan de wet houden. Dat zet het filmpje in een ander daglicht (zogezegd).

El Rico Grande | 17-03-15 | 10:44

Overigens is dit toch hetzelfde Geenstijl dat staat te juichen als een juwelier een overvaller met een knuppel z'n zaak uit timmert?

wapster | 17-03-15 | 10:43

De vraag moet zijn:
Wilt u goedkoop vervoerd worden met een vriendelijke zwartrijdende snorder die handig een graantje meepikt omdat hij geen investeringen hoeft te doen (taximeter, vergunning) en zelfs niet gebonden is aan de rijtijdenwet - de zogenaamde "vernieuwer" - of reist u liever tegen hoog tarief met een chauffeur die zich wel aan de wet houdt?

wapster | 17-03-15 | 10:38

Taxituigh!

Albasalix | 17-03-15 | 10:37

Wat die gasten van TCA proberen uit te leggen aan de Afghaanse uberpoppert is dat Uber-POP rijders (dus niet Uber black of Lux) NIET over een vergunning beschikken (kost geld), NIET over een chauffeurspas beschikken(kost geld), niet over een ontheffing beschikken (kost geld), niet over een verplichte boordcomputer beschikken (kost geld) niet over taxi-autoverzekering (kost geld) en ga zo verder (allemaal gereguleerd door de overheid en zware financiele sancties indien iets niet in orde is). Daarnaast ligt er een uitspraak van de rechter die blijkbaar niet echt gehandhaafd wordt. Dat is gewoonweg illegaal en broodroof en dat staat helemaal los van het aso-gedrag, onvermogen om fatsoenlijke service te verlenen en grotendeels allochtoon zijn van TCA-chauffeurs. Het feit dat taxi-chauffeurs vaak aso zijn maakt Uberpop niet ok. Nog de hele discussie over het verdienmodel van Uber buiten beschouwing gelaten.

Drs.. Gelul | 17-03-15 | 10:35

Het valt mij al een tijdje op dat berichten eerst op PowNews verschijnen en daarna hier, met een GS-sausje overgoten, ten tonele verschijnen. Wat is dit, GeenScoop?

De waard zijn gast | 17-03-15 | 10:35

Dus aan de ene kant Uber die zich niks aantrekt van (inter)nationale wetten. En aan de andere kant bestaande chauffeurs die het recht in eigen hand nemen. Nee dank je.

Geert Linkers | 17-03-15 | 10:34

@Feynman | 17-03-15 | 10:11

Dan ligt het in ieder geval niet aan het moreel van de alcomobilist. Is dat ook weer duidelijk.

roze_bril | 17-03-15 | 10:32

@rara | 17-03-15 | 10:23
Er was altijd een 'code' waar iedereen zich aan hield. Zo gaan we met elkaar om. Geen grote maffiaclub die met z'n allen hele wijken in Nederland claimt, met gebruik van intimidatie en geweld, oneerlijke concurrentie door inzet van goedkope en zwart betaalde krachten. Ik heb zelf jarenlang in Vathorst gewoond. Aangezien ik weinig met contant geld doe, maak ik graag het geld over, maar dat gaat niet van harte bij deze bendes, u begrijpt wel waarom. Wilde graag een andere glazenwasser hebben, maar die durven gewoonweg niet. Ik bepaal graag zelf als klant van wie ik gebruik wil maken. En ineens er. Prijsverhoging van 80%, maar je moet wel, of zelf de ramen lappen. Het zijn echte maffia-praktijken. De eindbaas-cultuurverrijkers rijden vervolgens in hele dikke Duitse auto's rond te controleren.... Nee, dit is niet hetzelfde...

figuur | 17-03-15 | 10:30

@behangtafel
Ja. Klopt.
Maar ik zou me onderscheiden in service niet iemand op zijn bek slaan.

Nacho_Vidal | 17-03-15 | 10:30

necrosis | 17-03-15 | 10:24
Opgepikt op de tokkiezender SBS?

Igor Putkin | 17-03-15 | 10:28

Dus het is Taxi Criminelen Amsterdam ...

Ik vindt tca een smerige criminele organisatie die nooit mijn geld gaan krijgen.
Wie daar wel werkt en een fatsoenlijk mens is neemt ontslag. Wie er blijft is een crimineel.

Mr.Red | 17-03-15 | 10:28

Oh best, als het zo moet: NIEMAND een taxivergunning. Taxi rijden wordt 100 % een gemeentebedrijf met bijbehorende CAO. Instant werkgelegenheid, prijzen betaalbaar, veiligheid 100 % gegarandeerd, uitgaan wordt weer leuk in de grote stad. Trek het taxiwereldje maar uit elkaar, week het maar los van de importmaffia. Ik ben er klaar mee.

Adversary | 17-03-15 | 10:25

@zeg maar jansen | 17-03-15 | 10:14
In Nederland is het doorgaans de gewoonte dat een familie wordt aangesproken met de achternaam van de man van het gezin.
Inderdaad heet Hanna 'Tokkie' van achteren, maar haar toenmalige man heet nog steeds Ruijmgaart.
Gezien de normale gang van zaken in Nederland wat betreft achternamen, zullen de kinderen waarschijnlijk geen 'Tokkie' op hun ID hebben staan....

necrosis | 17-03-15 | 10:24

De TCA hadden ze al lang als criminele bende moeten oprollen in de tijd van Grijpink want dit blijft als een smerige wond maar gewoon door-etteren.
Opdoeken en opnieuw eens netjes beschaafd te vak proberen uit oefenen!

spoilerfreak | 17-03-15 | 10:23

@figuur | 17-03-15 | 10:09
De glazenwasserswereld werkt al zo lang ik me kan herinneren met intimidatie en bedreiging om hun territorium te beschermen. Dat de medelanders deze technieken zo snel hebben opgepikt is eerder een teken van integratie dan van wat anders.

rara | 17-03-15 | 10:23

Nacho_Vidal | 17-03-15 | 10:10
.
Jouw branche word niet beschermd door de gemeenteraad, ga maar gewoon naar de kl*te met je winkel en personeel.

behangtafel | 17-03-15 | 10:22

Vloeistof is diesel? Vreet al je bekabeling weg, kun je je motorblok wegtiefen.

erics | 17-03-15 | 10:21

@feynman
Klopt. Het is toch schandalig.
Maar moet zeggen; ooit mijn portomonnee verloren in taxi.
Werd netjes afgeleverd op werk (kaartje etc zat erin). Beloond met fles wijn.
Het kan wel.

Nacho_Vidal | 17-03-15 | 10:20

@BardBreda 09:55: Ik dacht even dat de taxibranche de hand in eigen boezem zou steken, met die link van je. En dat mag ook best: onbeleefde taxirijders, conflicten met klanten die soms ook op geweld of zelfs doodslag eindigen, veel te hoge prijzen, lekker omrijden op lange ritten en korte ritten weigeren, en een beroerde service. Geen wonder dat Uberpop zo enthousiast ontvangen is, en dat zelfs de doorgaans terughoudende wetgevers al aan het kijken zijn of de dienst gelegaliseerd kan worden. Behalve de enkele bejaarde die wel eens met de belbus gaat ken ik *niemand* die positief over de branche is.

Muxje | 17-03-15 | 10:19

-weggejorist-

højre vær så venlig | 17-03-15 | 10:18

stelletje debielen, ga dan zelf Uberpoppen, als je de potentie ziet. inclusief het risico op de strafvervolging met economische sancties.
ohja, en stem bij de waterschapsverkiezingen op een partij die voor deregulering is, vette impact en zo.

Beau ter Ham | 17-03-15 | 10:18

Weer iets geleerd: een respectvolle bedreiging.

whitechocolateface | 17-03-15 | 10:18

@carpe diem
Klopt. Gister met Fargo begonnen.

Nacho_Vidal | 17-03-15 | 10:18

Fuck de TCA.

UberPOP/Black/Lux is waar voor je geld en fatsoenlijke chauffeurs.

TCA zijn een stelletje maffia malloten.

Polska | 17-03-15 | 10:17

Nacho_Vidal | 17-03-15 | 10:10
Een beetje teveel slechte Amerikaanse films gezien!!

Over 10 jaar neem ik gewoon de zelfrijdende auto die ik via mijn app laat voorrijden met daarin een PS7, een minibar en die ik eerst een pizza heb laten afhalen..

beetjemoe | 17-03-15 | 10:15

Die Aghaanse gast komt heel wat netter over. De goede daargelaten, vooral in Amsterdam zijn veel taxichaufeurs gewoon kutvolk, uber heeft gewoon bestaansrecht.

Bokito ergo sum | 17-03-15 | 10:15

necrosis | 17-03-15 | 10:13 De eigennaam van de dame in casu was Tokkie.

zeg maar jansen | 17-03-15 | 10:14

TCA? Ik jat wel een fiets.

zeg maar jansen | 17-03-15 | 10:13

@Igor Putkin | 17-03-15 | 09:57
Wist jij dat het gezin dat de naam 'Tokkie' meekreeg, in werkelijkheid Ruijmgaart heet?
En dat de man des huizes een baan had?

necrosis | 17-03-15 | 10:13

ik snap dat ze een appeltje met die uber rakkers te schillen hebben. Maar om er dan gelijk knokploegen in het leven te roepen? Doe dan gewoon burger arrest uitvoeren. Dan komt de polisie echt wel. En krijgt het bij de polisie wellicht ook prioriteit. Want iets zegt mij dat dit niet in de targets vd polisie is meegenomen...

Koenjooww | 17-03-15 | 10:12

Taxi' s zijn over het algemeen een ramp. Laatst had ik 1 nodig via de grootste taxicentrale van 010, kreeg ik een sms van de bestuurder dat hij het adres niet kon vinden. Centrale gebeld en minuten later belde de bestuurder. Hij sprak nog geen 3 woorden Nederlands en ik kon het adres ( ondanks jip &janneke approach) niet aan hem duidelijk maken. Weer bellen met de centrale. Hij komt eraan. UIteindelijk had ie het gevonden, hij gaf zijn tomtommetje de schuld.

bello | 17-03-15 | 10:12

Disruptieve innovatie in optima forma

Delaware | 17-03-15 | 10:11

Waarom beschermt de Amsterdamse gemeenteraad een bedrijfstak in dit geval de taxibranche? Het is nergens voor nodig en verziekt de markt.

behangtafel | 17-03-15 | 10:11

Deze excessen geven dronken automobilisten die geen taxi durven nemen.

Feynman | 17-03-15 | 10:11

TCA is één grote criminele organisatie. O.a. grootschalige drugshandel, geweld, afpersing, (seksuele) intimidatie, oplichterij en dan hebben we het nog niet eens over alle misdrijven en overtredingen die worden begaan tijdens die levensgevaarlijke ritten. Hoe eerder deze boevenclub zijn deuren sluit, hoe beter. Wat een ellende.

Kouseband | 17-03-15 | 10:10

Fuck TCA fuck Amsterdam Fuck Uberpop en fuck iedereen!

Fucking alles naar de klote.
Stelletje mongolen.

Nacho_Vidal | 17-03-15 | 10:10

Dit is uiteraard niet goed te lullen mensen. Echter, verdiep u eens in het fenomeen Uber. De enige die daar echt wijzer van wordt is degene die de app heeft gemaakt. Die vangt geld. Van in eerste instantie degene die daadwerkelijk de arbeid verricht en/of de dienst uitvoert en uiteindelijk ook van degene die via Uber een dienst of product afneemt. Het lijkt allemaal helemaal toppie dat Uber maar dat is het op de lange duur dus echt niet. Overigens denk ik niet dat Hakim, Mo en Farid de taxicoureurs dit economisch wangedrocht van een app als zodanig kunnen doorgronden. Maar het is uiteraard een aanname..

Orange Willem | 17-03-15 | 10:08

@baard van troje | 17-03-15 | 09:58
Een paar tips:
Niet meer lam worden, dat scheelt je een brakke bui, een dag later.
Niets rijdt zo lekker als je eigen auto en doorgaans goedkoper dan een taxi, ongeacht de eigenaar.
En verder ben ik een verstokte roker, mijn auto heeft een flinke asbak, een aansteker en bordjes met 'verboden te roken' hangen niet in mijn auto.
Ik baal er alleen van als mijn maten mij 'Bob' noemen...

necrosis | 17-03-15 | 10:08

Legalize Uber!

Coolchwip_ | 17-03-15 | 10:08

Met frauderende wetsovertreders in de VVD als voorbeeld, moet een beetje eigenrichting van TCA kunnen, sterker nog het kan niet uitblijven.

gebrokenvleugel | 17-03-15 | 10:07

Mensen die respect met een 'Z' uitspreken hebben meestal geen enkel besef wat het woord betekent.

Cuyahoga | 17-03-15 | 10:06

Misschien moeten we maar eens een poging wagen om alle mensen / toeristen te informeren wat voor personen dit zijn, zodat helemaal niemand meer bij hun instapt.

højre vær så venlig | 17-03-15 | 10:01

Even helemaal offtopic maar het lijkt erop dat in NL het ook niet zo handig meer is om je geld op de bank te zetten / laten staan: http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/bij-rabobank-mogelijk-betalen-om-te-sparen

Mastermattie | 17-03-15 | 09:59

Laat ze zelf lekker bij UBER gaan werken. Dan zijn ze er zo uitgefilterd door de klanten.

beetjemoe | 17-03-15 | 09:59

Balsaq | 17-03-15 | 09:54

Die zullen ze dan ook wel klemrijden en kapot maken. Middeleeuws volk met middeleeuwse oplossingen. Maar waarschijnlijk zal links Nederland wel een oplossing bedenken waardoor ze relatief makkelijk in een bedrijf kunnen stappen en/of gratis zakken geld krijgen

dk-- | 17-03-15 | 09:58

mocht ik ooooit nog snachts lam naar huis willen,
noooit meer zo`n dure tokkie mercedes...
alleeen nog maar uberpop!!!

baard van troje | 17-03-15 | 09:58

@BardBreda | 17-03-15 | 09:55
Het is de schuld van de overheid die al jaren niet in staat is gebleken om de taxi-wereld te organiseren.

rara | 17-03-15 | 09:58

@0591 | 17-03-15 | 09:54
Je denkt toch niet dat TCA chauffeurs representatief zijn voor alle taxichauffeurs in de randstad?

necrosis | 17-03-15 | 09:58

Tokkie City Amsterdam.

Igor Putkin | 17-03-15 | 09:57

Taxi ISIS en co bevestigd alle vooroordelen tegen daklichttaxi's. Niet de wet volgen, maar geweld, intimidatie, slopen. Maar dat waren de klanten allang gewend. Vandaar het succes van Uber. Ik neem aan dat het OM maatregelen neemt, vergunningen intrekt en zo. Ja toch?

Dima Beeline | 17-03-15 | 09:57

Bij die criminelen van TCA stap ik al een tijdje niet meer in. Dit, naast eerdere misstanden, geeft wel aan waarom. Dan liever risico klemgereden te worden.

El Rico Grande | 17-03-15 | 09:56

Misschien moet de taxi branche een autotje kopen en ook gaan UberPoppen? If you cant beat them, join them.

Maar volgens mij proberen ze het 'beat' gedeelte eerst.

HaagseSkieldah | 17-03-15 | 09:56

Gewoon zelf net zo veel vragen als de uber taxi
Is het opgelost toch.

tobbie | 17-03-15 | 09:56

Taxi's in Amsterdam behoren tot de duurste en slechtste in de wereld. Als de TCA-ers eerst hun eigen act eens opruimen zijn ze een stuk geloofwaardiger.

Vogelbeest | 17-03-15 | 09:55

Taxi's... Alsof ik ooit bij die rijdende asielzoekerscentra's zal instappen. Onbeschoft volk met Afrikaanse tongrol en hekel aan westerse samenleving. Succes met hun oorlog

dk-- | 17-03-15 | 09:55

Nog een paar jaar, akelig uitschot van taxichauffeurs dat jullie er zijn, en dan is het verhaaltje uit.

Dan rijden er zelfrijdende taxis rond.

Balsaq | 17-03-15 | 09:54

Respect vraag je niet maar moet je verdienen. Maar de taxibranche verliest het alleen maar.

Harry Turtle | 17-03-15 | 09:54

Gewoon geen alcohol drinken en 's avonds gewoon in je eigen auto stappen.
Dan heb je geen Uberpop of TCA nodig, en al helemaal niet als je Amsterdam links laat liggen....

necrosis | 17-03-15 | 09:54

Tja. Taxi's worden nu betaalbaar, en goed.

Inplaats van geweld te gebruiken kunnen de chauffeurs ook eens bij zichzelf ten rade gaan. Maar goed, daar is verstand voor nodig. En dat is nu net wat mist bij de meeste randstadtaxichauffeurs aldus mijn ervaringen.

0591 | 17-03-15 | 09:54

Ik ga liever op de rolschaats dan met een taxi.

rara | 17-03-15 | 09:53

Een taxi? En dan ook nog in Amsterdam? Ik pas.

kwark001 | 17-03-15 | 09:53

UberPop-chauffeurtje slopen is de slag winnen maar de oorlog verliezen.

Godsammekraken | 17-03-15 | 09:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken