Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks wil snelweg verbreden. Met windmolens

Wappie wappie windmolennieuws! GroenLinks, de partij die altijd, overal en fundamenteel TEGEN snelwegverbreding is omdat er natuur voor geofferd moet worden, wil nu natuur offeren om de snelwegen verbreden. Niet voor asfalt, maar zodat er 1500 windmolens in de uiterwaarden van de A-wegen neergezet kunnen worden. VIJFTIENHONDERD! Dat is na iedere 15 hectometerpaaltjes 1 paal met vogelmoordende subsidiewieken om automobilisten en omwonenden langzaam gek te maken met hun raddraaiende slagschaduw. En waar we 'natuur offeren' zeiden, bedoelen we natuurlijk 'Grondbezitters onteigenen', want een stukje totalitaire duurzaamheidsdwang is letterlijk wat de glutenvrije groengekkies van plan zijn om hun groene gelijk te halen. En wie moet dat allemaal betalen? Lol, 1 keer raden. "De investering verdient zich volgens GroenLinks terug, omdat de overheid belasting en pachtgelden kan innen." De begroting voor dit proefballonnetje (Ballonnen mogen niet meer van de Partij voor de Dieren - red.) voorstel klinkt niet heel sluitend. Maar zoiets irrationeels als 'de realiteit' heeft GroenLinks natuurlijk nog nooit weerhouden van een waanzinnig voorstel om de illusie van duurzaamheid in stand te houden. Vanmiddag is de presentatie door Bram de Boskabouter, in het Amsterdam van Maarten van Poelgeest. Op de Dam, waar alle gekkies zich altijd verenigen.

Reaguursels

Inloggen

@De zoon van | 15-03-15 | 01:17
Zo werkt dat "wondermiddel" helemaal niet. De kern van een grafietaccu is nog steeds "antiek" accumateriaal - dus giftig. En in 2024 is echt nog lang niet alle steenkool, gas en olie in de wereld verstookt. U heeft teveel Star Trek gekeken.

Pierre Tombal | 15-03-15 | 09:17

@Pierre Tombal | 14-03-15 | 19:11

Gelul! Accu's kun je straks ook van grafeen maken. Zijn niet meer giftig. U loopt wat te denken in 2014 technologie, niet in 2024....
Tegen die tijd bestaat vieze stroom niet meer.

De zoon van | 15-03-15 | 01:17

@De zoon van | 14-03-15 | 12:48
Gelul! Het gemiddelde rustgebruik in een huis zit ver onder de 100 Watt, dus tenzij je je kelder vol hebt liggen met zwaar giftige accu's is alles meer dan één paneel op je dak er uitsluitend op gericht om 's-avonds gratis vieze stroom te kunnen gebruiken.

Pierre Tombal | 14-03-15 | 19:11

@Pierre Tombal | 14-03-15 | 09:23

Voor de particulier is stroom die hij zelf opwekt interessant omdat zijn huis vol met apparaten staat die stroom gebruiken.

Net beheerders en energiemaatschappijen in de huidige vorm zijn een uitstervend ras. Belastingregels hierover ook.

De zoon van | 14-03-15 | 12:48

@De zoon van | 13-03-15 | 21:27
Je vergeet dat je (nagenoeg) niks met die zonne-energie doet. Voor de particulier is stroom die hij zelf opwekt uitsluitend interessant vanwege het verrekenstelsel dat vroeg of laat zal gaan verdwijnen. Voor de netbeheerders is groene stroom een ramp omdat zij op de een of andere wijze de fluctuerende opbrengst moeten compenseren. Vergelijk het met een auto die constant aan het optrekken-afremmen is; dat kost goud geld en is vele malen milieubelastender dan een rustig doorstampende centrale.

Wil je duurzaam? Dan moet je je Tesla met dat grafeen spul beplakken zodat je er in de zomer in één ruk mee naar zuid Spanje kan rijden en in de winter hoogstens één keer per maand naar de winkels rijden in het geval dat de accu's er vol genoeg voor zijn.

Pierre Tombal | 14-03-15 | 09:23

Alles wijst er op dat zelfs met de huidige techniek de productiviteit van zone-energie in heel heel rap tempo die van windenergie bijhaalt én ook heel heel snel goedkoper wordt.

Nog veel belangrijker is dat er over een jaar of wat op grotere schaal Grafeen-gebaseerde panelen geproduceerd kunnen worden. Haast onzichtbaar. De glazen in je huis wekken dan hun eigen energie op, praktisch voor niets.

Met andere woorden..... ja natuurlijk moeten we om naar duurzame energie, maar windmolens zijn de grootst mogelijke, vogelhakselende, horizonvervuilende subsidieslurpende onzin.

www.grafeen.be/2013/06/27/zonne-energi...

De zoon van | 13-03-15 | 21:27

JA! Lantaarnpalen met wieken langs de snelwegen!
DAT is wat dit land nodig heeft!

Laten we dat als volgende stap dan ook invoeren; elke stad of dorp, moet 30 lantaarnpalen vervangen door een 40 meter lange windmolen, maar dan wel met verlichting!
Dat is natuurlijk super toppie en elke fijne GL stemmer is weer blij.

*zucht diep*

KLF | 13-03-15 | 19:59

Dat hele Global Warming blijft maar bestaan. Dacht ik eerst nog dat het de boeken in zou gaan in het rijtje met onzin zoals zure regen, nu is het hard op weg om in hetzelfde lijstje te komen als schadelijke ideeën zoals eugenetica. Daar liep ook iedereen achteraan die wat voorstelde, er werd beleid mee gemaakt en wie wat tegenwierp was achterlijk.
Overigens is de CO2 theorie al 100 jaar oud. De voorspellingen die toen zijn gedaan, zijn hetzelfde als nu. En ook toen zijn ze niet uitgekomen. Nu is het nog steeds een reden om met dit soort onzinnige plannen te komen. Stop er gewoon mee. Een kind kan zien dat een fluctuerende energiebron geen toekomst heeft. Waarom is dat zo moeilijk te begrijpen?
En wie over opslag begint: Ja, daar hadden ze het 100 jaar geleden ook al over. En het is er nog steeds niet en het ziet er totaal niet naar uit dat het op grote schaal beschikbaar komt.

Allemaal | 13-03-15 | 17:55

@Ooit_huisregelneef | 13-03-15 | 17:41
Bij duurzame energie moet je ook letten op het eerste deel. Want wel duurzaam, maar nauwelijks energie. En ook bij duurzaam moet je weer letten op het eerste deel, want het is vooral duur.

Allemaal | 13-03-15 | 17:51

Een tamelijk onnozel idee om deze twee zaken aan elkaar te koppelen. De A-wegen zijn niet gebouwd op de plekken waar de wind het meest constant en het sterkst is, en dat is wel waar je je windmolens wilt bouwen. Zoals langs de Afsluitdijk of de Noordzeekust. Niet tussen twee viaducten naast een flatgebouw.

Ooit_huisregelneef | 13-03-15 | 17:41

frank4444 | 13-03-15 | 10:26
Maar stralen dat het doet en dat zonder stroboscoop effect. BAM!

Angst voor kernenergie is ongepast, kijk eens naar Pandora's Promise, hier alvast deel 1 www.youtube.com/watch?v=kBMj-96hols

Ingpe | 13-03-15 | 16:50

Vind het eigenlijk wel een goed plan die windmolens in de berm van de snelwegen .
Nu krijgt een boer al 60.000 euro per jaar als er een windmolen op zijn land wordt geplaatst .
Dat geld wordt opgebracht door ons burgers met een hogere energie rekening .

elevator | 13-03-15 | 14:44

Hadden wij met dat energieaccoord van drie miljard niet iets gezegd over plaatsing in zee, 'achter de horizon'?

bisbisbis | 13-03-15 | 14:08

We hebben net een itempje gehad in het nieuws dat de gemiddelde stedeling een jaartje inlevert van het leven door de verstikkende werking van uitlaatgassen.
En in Groningen klapt de grond in elkaar door de gaswinning.
Eind vorige eeuw is de subsidiekraan dichtgedraaid (door de rechtse rakkertjes) voor de Nederlandse producenten van windturbines, en dat was net voordat die handel meer dan rendabel werd. Gevolg: die molentjes duur kopen in het buitenland en weer een paar werkelozen erbij. De concurrentie heeft natuurlijk niet stilgezeten en er zijn al enkele jaren stille windmolens in de handel die minder onderhoud vergen en minder slagschaduw geven. Zullen we nog maar n's wat verzinnen om die ontwikkeling tegen te houden mijnheer Shell?

Bralbert | 13-03-15 | 13:27

Goed idee om die ventilatoren naast de snelwegen te zetten. Dan wordt de concentratie van uitlaatgassen van die auto's minder schadelijk en hebben we er minder last van!

Gele Beer | 13-03-15 | 13:00

(Ballonnen mogen niet meer van de Partij voor de Dieren - red.)
Weet je ook Waarom niet, red.?

h65485665 | 13-03-15 | 12:54

Windmolens. Dan snap je er echt geen hol van. Die dingen zijn lelijk, groot en een druppel op een gloeiende plaat t.a.v. energie. Als we het even serieus over "schone" energie hebben dan investeer je (a) in zonne-energie want -even een leuk feitje - Wat de zon in een uur aan omzetbare stralings energie op de aarde laat vallen (maar een klein vuiltje t.o.v. de zon) is net nog meer dan de hele mensheid per jaar op aarde verbruikt aan energie. Daar zit nog wel groeipotentie zou ik zeggen. en (b) kernfusie. alhoewel toekomstmuziek is de potentie gigantisch.
.
Windmolens, daarvan weet elke droplul die een beetje iets van energie heeft gesnopen bij de exacte vakken dat het zuchtjes wind niet de toekomst zijn. Niet in investeren. geen toekomst en straks zitten we met al die lelijke molens.

nenny | 13-03-15 | 12:35

Je kan ook alle (snel)wegen en spoorlijnen overkappen en dunne film zonnecellen erop leggen. Veel minder overlast dan die malle windturbines.

McStuiver | 13-03-15 | 12:28

Iedereen die op kernenergie zit te geilen mag wel eerst de feiten kennen.
Het is slechts 1,7 keer zo efficient in euro/kWh t.o.v. windenergie, niet tientallen keren.
-Het gaat vrij hard met de brandstof voor kern-energie. Als er geen nieuwe methodes wordt gevonden, is dat spul binnen enkele tientallen jaren op. En iets wat schaars wordt, wordt duur.
Zo gek is het neerzetten van veel windmolens niet.

lsimon | 13-03-15 | 12:28

Serieus, politici zouden halve dagen een normale baan aan moeten houden. Nu hebben ze veels te veel tijd om met zulke onzin ideeën te komen.

Methylfenidaat | 13-03-15 | 12:27

Hahahahahahahaha. Kijk, dit vind ik nou grappig. GroenLinks moet in de kamer blijven zitten, al is het maar voor de volksentertainment. Linkse mensen die politiek bedrijven is net zoiets als computerprogrammeurs die dansles geven, of voetballers die aardrijkskunde geven. Meer van dit! Meer humor in de politiek!

CrapoTheGreat | 13-03-15 | 12:01

erger nog de duitsers schakelen als het optimaal waait zelfs al een groot deel van de molens uit, of gebruiken grensoverschrijdende verbindgen door OA nederland zodat hier de centrales naar idle moeten om hier problemen te voorkomen.De droom voor de exell boys maar een nachtmerrie voor de netwerkbeheerders

Umberto die trotzoni | 13-03-15 | 11:48

Toen in 1945 duidelijk werd tot wat voor afschuwelijke misdaden de nationale versie van het socialisme geleid had, hebben we een grondige denazificatie doorgevoerd, en het is vandaag de dag nog altijd volstrakt vanzelfsprekend dat fascisten geen posities in de overheid bekleden, en bij voorkeur ook uit de politiek geweerd worden.

Maar toen werd in 1990 duidelijk dat die andere socialistische stroming, het communisme, minstens zo verderfelijk als het fascisme was, met haar dictatoriale neigingen zoals onteigening (diefstal) van al het private bezit.

Toen hebben we ernstig gefaald door na te laten een grondige demarxificatie door te voeren, nadat duidelijk was geworden hoe in en in gevaarlijk en ziek het marxisme was als ideologie, een neiging tot repressie, intolerantie, haat en geweld wat gewoon inherent bleek te zijn aan het socialisme.

Het gevolg daarvan is dat dit soort geesteszieke engnekken nog steeds serieus genomen wordt in dit land, en hun dictatoriale, vrijheidsvertrappende voorstellen worden overwogen alsof het serieus te nemen ideeën zijn.

GroenLinks is een extreem-links anachronisme dat geen enkele plaats zou mogen hebben in een moderde samenleving. Weg ermee.

Russells Teapot | 13-03-15 | 11:40

Gaan we Duitsland achterna??? Daar moesten ze zo nodig ook bijna helemaal over op windenergie. Gevolg, veel mensen kunnen hun extreem hoge energie rekening niet betalen. Velen zitten in de kou. Meer windenergie betekent veel subsidie, betekent veel hogere energie belasting. Moeten we niet willen. Er zijn betere alternatieven maar dan moeten we dat politiek wel willen. Denk aan Thorium reactors.

Toetsiemonster | 13-03-15 | 11:34

Autos en bomen moeten verboden worden. Ze hebben genoeg vogels gedood.

Itastijl | 13-03-15 | 11:33

wat ik niet begrijp een partij die er nauwelijks toe doet komt constant maar in het nieuws waarom is dat toch.
het ene idee nog debieler dan het andere maar goed daarom stemmen er ook alleen maar halve zolen op die partij

Gaaaap | 13-03-15 | 11:30

Blijkbaar bestaan er partijen die nog verknipter zijn dan wat er nu in ons kabinet zit.

caspert79 | 13-03-15 | 11:17

Het is verkiezingstijd en de windmolenpropangda wordt door de media er weer doorheen gedrukt.

Maar goed, met een bevolking die massaal zakt voor een simpele rekentoets is het niet onverwacht dat het volk daar in zal stinken.

ProAsfalt | 13-03-15 | 11:16

En waar willen de de infrastructuur neerplempen die nodig is om al deze molentjes aan het E-net te hangen
Anders gaan we hetzelfde krijgen als de duitsers hebben als het daar waait gaat het net plat wegens overbelasting omdat ze er nooit hebben over nagedacht dat al de opgewekte stroom wel op een plek gebruikt gaat worden die niet naast zo'n windmolen ligt.

Umberto die trotzoni | 13-03-15 | 11:09

Dan kop je met je auto geen vogelpoep meer maar onthoofde vogel lijken. Groenlinks, het kan altijd gekker!

Dirk III | 13-03-15 | 11:02

het waait in nederland niet genoeg. waar het wel waait, moermansk bijvoorbeeld, is niet in nederland en daar hebben nederlandse foppolitici niks te zeggen. ziehier het dilemma. mee willen doen waar het niet kan, en mee willen praten waar het niet nodig is.

minimá-armezusvan.. | 13-03-15 | 11:01

Bij de RWE liggen ze alweer in een deuk, de subsidiekraan gaat wijdt open voor deze energiereus als er weer molens gebouwd worden. kijk maar eens wat ze in 2014 al hebben binnengesleept...
subsidietrekker.nl/allesubsidies/index... zoeken op RWE + spatie
Meer dan 6 pagina's, gaat over miljarden.

Flipus | 13-03-15 | 11:01

@ Frank4444
Lol
Vergeet niet dat je nog een duur.. zaam geproduceerd accu pakket nodig hebt.u weet wel die ook in de hybride subsidie auto,s gebruikt worden.

diddley2 | 13-03-15 | 10:58

Ik heb ooit ergens begrepen dat de productie van een dergelijke windmolen dermate veel vervuiling/uitstoot geeft (hoogovens ed) dat de molen het nooit terug oplevert aan energie tov uitstoot. Verder zijn ze lelijk, en als ze langs de snelweg komen te staan kunnen ze er gelijk flitspalen op bevestigen. Slecht plan dus, maar volgens mij hebben die linksgekkies allemaal al zelf zo'n apparaat in de voortuin staan, waardoor ze iedere ochtend als ze vertrekken naar hun werk er een klap van krijgen. *koekoek*

figuur | 13-03-15 | 10:56

De eventuele verbreding wordt tussen de windmolens door gebouwd.
Het zgn doelgroepen wegvak.
Op dit wegvak mogen alleen politici en ambtenaren rijden die lid zijn van een Niet standvastige partij.
Eine kurve nach links.. Eine kurve nach rechts, aber grade aus gehn wir nie!

diddley2 | 13-03-15 | 10:53

Over 400 jaar komen de Japanse toeristen onze windmolens bekijken die langs de snelweg staan: "Post Modern Kinderdijk"

alshetware | 13-03-15 | 10:49

didley2|13-03-15|10;41
Ik zat meer te denken 1500 wind-aangedreven opblaasbare kerncentrales op een 100 meter hoge paal langs de snelweg met een molentje in de pijp.

frank4444 | 13-03-15 | 10:45

Weer zo'n boerenslimmigheidje van GroenLinks: als die windmolens er eenmaal staan dan kan de snelweg dus bijna niet meer verbreed worden.

Met het milieu heeft het ook, zoals gewoonlijk, niets te maken want waar moeten straks die op waterstof rijdende zero emissions auto's rijden?

Nee mensen, GroenLinks probeert gewoon haar communistische agenda door te drammen: de wegen voor het politbureau, het proletariaat in het OV.

Xirdalan | 13-03-15 | 10:43

@ frank4444 en eurotokie
Je zou ook in de schoorsteen van de kerncentrale een molentje kunnen hangen.
Als hij produceert dan komt er genoeg wind uit de pijp.

diddley2 | 13-03-15 | 10:41

Snelweg mag voortaan alleen nog snelweg heten als die de grens overgaat.

swassannuf | 13-03-15 | 10:41

op stand.nl zijn ze nog aan het stemmen www.stand.nl

Mesmer | 13-03-15 | 10:40

Eurotokkie|13-05-03|10:37
Plakse. Je hebt er mooi weer bij. Geen wind.

frank4444 | 13-03-15 | 10:39

frank4444 | 13-03-15 | 10:35
Kijk we komen er samen wel uit.
Maar goed ik moet nu weer posters gaan plakken voor GL.

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:37

--sql error-- | 13-03-15 | 10:10
Bedankt voor het antwoord.
Mijn voorkeur (maar wie ben ik) zou toch uitgaan naar een kerncentrale. Een mega grote, goed opgenomen in het landschap.
Hoeveel mega kerncentrales hebben we nodig om heel Nederland van energie te voorzien en capaciteit over te houden wanneer er 1 stil komt te liggen in verband met onderhoudswerkzaamheden. Kunnen ook alle kolencentrales dicht. Of denk ik nu te simpel?

MyCatIsDoingThis | 13-03-15 | 10:37

Tripps | 13-03-15 | 10:33
Dan verhuis je toch , was alles maar zo simpel.

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:35

Eurotokkie|13-03-15:10:34
Daar is mijn vrouw dan weer goed in..

frank4444 | 13-03-15 | 10:35

frank4444 | 13-03-15 | 10:30
Wat denk je van opblaasbare palen .

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:34

Ik hoorde het bericht ook al: vooral het "onteigenen" en "exploitanten" in hetzelfde bericht vielen me op.
De grond gaat van de een afgepakt worden zodat de andere hem kan exploiteren. Ik voel corruptie aankomen...

frank87 | 13-03-15 | 10:34

@Eurotokkie

Die snelweg kan ook aangelegd of verbreed zijn nadat mensen op een lokatie zijn gaan wonen. Duh.

Tripps | 13-03-15 | 10:33

Tripps | 13-03-15 | 10:30

Wie gaat dan ook langs de snelweg wonen , dan vraag je er zelf om .

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:32

Eurotokkie|13-03|15|10:24
Sure! En hoe wil je een kerncentrale op een 100 meter hoge paal bouwen? Niet aan gedacht he?

frank4444 | 13-03-15 | 10:30

Leuk als je vlak bij de snelweg woont - eerst de snelweg, nu een windmolen.

Wat een idioterie zeg, compleet van 't padje af.

Tripps | 13-03-15 | 10:30

Wanneer greenpeace op windenergie vaart, de directeur zweefvliegt naar het hoofdkantoor, Paul rosemoller zijn alpha vliegtuig wegdoet en femke de ouwe vervuilende benz wegdoet alsook de levensgevaarlijke Prius, mag groenlinks weer een poging wagen interessant te zijn.


Onder voorwaarde dat men brandstichting, liquidaties, bomaanslagen, stenengooien en fantaseren stopt.

pluizigkroeshaar | 13-03-15 | 10:28

Ingpe|13-03-15|10:24
Fout . Kernenergie draait niet dus daar hebben we niks aan. Ff nadenken volgende keer!

frank4444 | 13-03-15 | 10:26

Ingpe | 13-03-15 | 10:24
Kijk zo een kerncentrale langs de snelweg is wel een goed idee.

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:26

kernenergie we zijn hier geen fukushima
en over 100 jaar kunnen we dat afval gewoon goed afbreken ,dan is daar de techniek voor..
het kan zo simpel zijn ,maar angst gaat domme dingen doen met mensen. dan krijg je partijen zoals Groen links van.

ShoveASockinit | 13-03-15 | 10:26

Kernenergie. Simpel, veilig en onuitputbaar. Geen verzakkende bodem, geen dode vogel, erg weinig brandstof nodig enz.

Ingpe | 13-03-15 | 10:24

--sql--|13-03-15|10:20
ow ok. Wist ik niet. Maar ik zat ff verder te denken. De aarde draait al vanzelf. Als we daar nou een paar wieken aanplakken?

frank4444 | 13-03-15 | 10:24

"Zonder dat de mensen daar last van hebben."
Dat bepaal ik nog altijd zelf wel, natte tosti die je d'r bent.

quackel | 13-03-15 | 10:23

Waarom moeten we in ons kleine landje zelfvoorzienend zijn en daarvoor het hele landschap volgooien met zwaar gesubsidieerde windmolens? Koop toch in godsnaam die stroom in van de Duitsers en de Denen! Die hebben overschotten die ze -bijna- gratis weggeven. Neenee! we moeten het zelf doen. het lijkt wel een raison d'etre voor GroenLinks; een dogmatische club

Marcel66664746 | 13-03-15 | 10:23

Overigens snap ik niet dat mijn vliegwielturbine idee het nooit heeft gehaald. Goedkoper, kleiner en stiller.

centenkrabber | 13-03-15 | 10:23

Voor het geld van die 1500 molens kun je ook een kerncentrale neerzetten die geen overcapaciteit levert als het hard waait en ook geen blackouts genereert als het niet waait. Gewoon stroom op het moment dat je het nodig hebt in plaats van wanneer het de natuur schikt je deze te geven. Licht in je hele huis tijdens de donkere maanden in plaats van alleen in de WC midden in de zomer - ik heb het nu even over zonnepanelen. Groen is luchtfietserij.

Pierre Tombal | 13-03-15 | 10:22

frank4444 | 13-03-15 | 10:20
met biogas van Groenlinkse bonenvreters?

--sql error-- | 13-03-15 | 10:22

Het allerergste is nog dat dit wanstaltige idee, eigenlijk nog best goed is, als je ziet wat die preiknuffelaars verder roeptoeteren.

centenkrabber | 13-03-15 | 10:22

@2Little2Late 09:50: Een van de grootste leugens van de groenen is dat Nederland vol asfalt ligt, en dat een snelweg een gigantische aanslag op de natuur is. Op de plek waar die weg zelf ligt natuurlijk wel, maar in de directe omgeving valt de impact nogal mee, en in het grote plaatje doet het er niet zoveel toe. Zeker waar het een verbreding van een bestaande weg betreft. Zo tegenstrijdig is dat PVV-standpunt dus niet.

Muxje | 13-03-15 | 10:21

frank4444 | 13-03-15 | 10:13
nee, want op 100km zijn er te weinig luchtdeeltjes...
(en de zachte NL'se bodem zou zelfs een constructie van 1km waarschijnlijk niet kunnen dragen.)

--sql error-- | 13-03-15 | 10:20

Eurotokkie|13-03-15|10:18
Klopt. Maar wat je ook kan doen is 2 van die opblaasbare windmolens. Dan blaas je er eerst 1 op en met de energie van die eerste kan je dan de 2e opblazen. Moet ik alleen nog ff bedenken hoe we die eerste opblazen.

frank4444 | 13-03-15 | 10:20

in de winter is het wel uitkijken voor vallende ijspegels.

ganzo | 13-03-15 | 10:20

"Windmolens draaien niet op wind, maar op subsidie".
[En daarom gaat de VVD terecht onderuit.]

Zeddegeizot | 13-03-15 | 10:19

Minstens zo koekwaus: CDA-spruitje en rioolwater aficionado @EikoSmid wil dat grachten zo schoon zijn dat je er lekker in kunt zwemmen. www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/article/d...

Canis Spurcus | 13-03-15 | 10:18

frank4444 | 13-03-15 | 10:15
Vrouwen kunnen dingen heel goed opblazen .

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:18

Het word tijd dat de usa met die bevrijdende zeropoint energie over de brug komt, die za allang hebben. Zijn wij binnen no time van die mafklappers af.

horsteknots | 13-03-15 | 10:17

Eurotokkie|13-03-15|10:11
Heb je enig idee hoe lang het duurt om dat ding op te blazen. Ik ben al buiten adem als ik een ballon moet opblazen.

frank4444 | 13-03-15 | 10:15

--sql error--|10-03-15|10:10
Dus het beste idee is 1 grote windmolen met wieken van 100km. ergens midden in Nederland?

frank4444 | 13-03-15 | 10:13

@old_dirty
Vergeet niet dat je naast de direct gedode vogels ook met name in de lente het nageslacht vermoord.
Aangezien die eieren niet meer warm gehouden worden, en de kuikentjes geen eten meer krijgen en sterven.

Energya | 13-03-15 | 10:11

MyCatIsDoingThis | 13-03-15 | 10:02
helaas, kleine molens hebben een zeer laag rendement en zijn niet echt bruikbaar voor zoiets. Hoe groter de turbine, deste hoger het rendement.

--sql error-- | 13-03-15 | 10:10

De energietransitie is niet een linkse hobby, sorry reaguurders.... en over horizonvervuiling, laten we dan eerst kinderdijk slopen ;-)

Brimstich | 13-03-15 | 10:10

Eurotikkie|13-03-115|10:09
Opblaasbaar zijn ze al
. Alles kan je opblazen.

frank4444 | 13-03-15 | 10:10

@geenjagergeenneeger
Probleem met windmolens is dat je probeert een vraaggestuurde markt te voorzien met een aanbod gestuurd product.

Energya | 13-03-15 | 10:09

frank4444 | 13-03-15 | 10:04
Ik zeg een opblaasbare windmolen , die kun snel verplaatsen en zo energie leveren waar het nodig is.

Eurotokkie | 13-03-15 | 10:09

GroenLinks die na de verkiezing niet meer bestaat....
Yes alle goedmensen bij d66.
Gezellig uniform wegkijken.

diddley2 | 13-03-15 | 10:06

Misschien een raar idee maar kunnen we ze niet plat op de snelweg leggen en er dan overheen rijden?
wind wind situatie. Geen asfalt meer nodig. Geen horizonvervuiling.Geen lawaai want ze draaien niet.

frank4444 | 13-03-15 | 10:04

wat een banghazerij hierboven. er staan al honderden van die gevallen naast de snelweg. nog nimmer een wiek op zo'n ontploffingsmotor (zoooo 1859) met wielen gevallen.

en wat betreft rendabel: kolen... die zijn rendabel rite?
Liever zo'n wiekengeval in de berm dan nog meer roet in mn neushaar.

geenjagergeenneeger | 13-03-15 | 10:04

Kunnen ze beter wat kleinere molentjes installeren op alle hoogspanningsmasten en NS bovenleidingen.

MyCatIsDoingThis | 13-03-15 | 10:02

Als er niet zoveel mensen in Nederland zouden zijn, dan hoeven snelwegen ook niet steeds breder te worden en zouden we ook minder energie nodig hebben. Laat Groenlinks nu net een -open grenzen, de wereld is van ons allemaal en Nederland is van iedereen- partij zijn.

MaisNon | 13-03-15 | 10:02

Geachte Groen Links ik moet straks een nieuwe binnenband voor mijn fiets halen, hebben ze die ook glutenvrij? Weet u dat?

Banno22 | 13-03-15 | 10:01

Ballonnetjes mogen niet in campagne tijd, want slecht voor vogels.. 1500 windmolens die vogels uit de lucht tikken is echter geen probleem!

old_dirty | 13-03-15 | 10:01

nou, top plan... tot je natuurlijk de snelweg een keer echt wil verbreden

Terra | 13-03-15 | 10:00

Rustig maar, 't is maar Groen Links, de partij die niemand meer serieus neemt en na de volgende verkiezingen niet meer bestaat.

jemagookniksmeer | 13-03-15 | 10:00

Eurotokkie | 13-03-15 | 09:55
ok, dus overdag zet je dan de wind even uit?
En het rendement neemt met minstens 50% af als je dat doet; neem je dat even mee in je berekeningen?

--sql error-- | 13-03-15 | 10:00

@chiefmate 9:50
Nee kan niet. Althans de grote nieuwe molens in de provincie Utrecht staan standaard één richting op. Tuurlijk als het windstil is draaien ze niet maar als de wind vanuit een andere hoek komt, een week lang, draaien ze ook niet. De constructie kan niet draaien maar neem aan dat als je dat inbouwt, het beetje stroom voor het draaien makkelijk opweegt tegen een week of wat draaien.

de Voorzittert | 13-03-15 | 09:57

--sql error-- | 13-03-15 | 09:53
Dan laat je ze toch draaien als het donker is , en nee dit idee komt niet van GL.

Eurotokkie | 13-03-15 | 09:55

zeer gevaarlijk.
bij een beetje zon is het net alsof je een stroboscoop-licht in je auto hebt vanwege de schaduw van de windmolens.
Groenlinks is dus voor meer verkeersdoden.
Een ongelooflijk slecht doordacht plan dus van wereldvreemde gekkies die hun waanvoorstellingen nooit eens testen in de echte wereld.

--sql error-- | 13-03-15 | 09:53

DE milieu gekke weten alleen maar Nederland aan de rand van de armoe te brengen .En de PVDD zitten er alleen maar voor de pluche stoeltjes je moet wel gek om op zoon hersenloze partij te stemmen.

gerrit5042 | 13-03-15 | 09:52

Even serieus.
Zijn er nu nog steeds mensen, behalve de producenten natuurlijk, die niet weten dat windmolens totaal niet rendabel zijn?
Buiten dat is het ook nog eens spuuglelijk.

datzouzomaarkunnen | 13-03-15 | 09:52

Als je die subsidie dingen al ergens neer wilt zetten, is het misschien wel handig om ze op plekken te zetten waar het daadwerkelijk ook waait.
Geld verspilling luchtfietserij en hypocrisie is GroenLinks wel toevertrouwd.
Tevens zou ik hieraan toe willen voegen; Follow the money!
Waarom heet die kut partij eigenlijk nog groen links??
Die partij waait toch ook met alle winden van de macht mee?!

diddley2 | 13-03-15 | 09:52

Windmolens? Verzin iets beters!
Rendement uitzonderlijk laag.
Techniek achterhaald, verbetering nog nauwelijks mogelijk.
www.clepair.net/Nederlandse_elektricit...

Maar onze milieu-freaks willen dit niet zien/lezen.
Gewoon zoals gewoonlijk "de kop in het zand".

Treiterende rechter | 13-03-15 | 09:51

Volgens mij hadden ze ook ergens gezegd dat grondeigenaren in de buurt van de windmolens zouden delen in de opbrengsten. Nou, zet dat ding maar in mijn achtertuin. Gratis energie en nog een zakcentje overhouden ook. De Nederlandse win-win-methode.

Haagse Tokkie | 13-03-15 | 09:51

Chiefmate | 13-03-15 | 09:48
Je kan natuurlijk zo een molen gebruiken als oplaatpunt voor elektrische auto's , wat een idee he.

Eurotokkie | 13-03-15 | 09:51

"De investering verdient zich volgens GroenLinks terug, omdat de overheid belasting en pachtgelden kan innen."

Links denkpatroon wat ons land de afgelopen 30 jaar naar de klote heeft geholpen. Investeringen verdien je terug door WINST te maken en niet door belastinggeld te innen!

Kinner | 13-03-15 | 09:51

de Voorzittert | 13-03-15 | 09:45

In september vorig jaar voer ik met iemand langs het Riffgat-windmolenpark boven het Duitse Waddeneiland Borkum. De heenreis was het bijna windstil en draaide er niets. De terugreis waaide het windkracht 2 en draaide er nog steeds niets...

eerstneukendanpraten | 13-03-15 | 09:51

GroenLinks is niet de enige partij die het niet helemaal begrijpt. Ik kreeg van de week een foldertje van de PVV in de bus, met daarin hun standpunten voor de PS verkiezingen. Twee punten licht ik er even uit:

* Maak een einde aan de files, alle snelwegen moeten verbreed worden. De schop erin!

* Handen af van de Brabantse natuur! Bescherm het landgoed wat we hebben.

Nogal tegenstrijdig volgens mij...

2Little2Late | 13-03-15 | 09:50

Nee bedankt, ik word er nu al duizelig van hoor, als ik er aan denk! Voor veel mensen dat is net zo iets als dronken achter het stuur zitten, OMG windmolen langs de hele snelweg brrrr..

Zet ze gewoon in natuurgebieden of in zee. Of beter nog, gewoon kernenergie.

Wonderful-Life | 13-03-15 | 09:50

de Voorzittert | 13-03-15 | 09:45
Natuurlijk kan de "top" gedraaid worden. Dat gebeurt automatisch, niet meer met de hand zoals vroeger bij de korenmolens.

Chiefmate | 13-03-15 | 09:50

Zodra deze "groenen" allemaal een windmolen in hun achtertuin zetten neem ik ze serieus.

OudeNederlander | 13-03-15 | 09:49

@de Voorzittert
Of waarom ze draaien als het windstil is... Kost dat geen energie?

Energya | 13-03-15 | 09:49

Nou snap ik het niet meer, maar ik heb dan ook niet op de VU in Amsterdam gestudeerd. Wel protesteren tegen windmolens op zee wegens "horizonvervuiling", en vervolgens voorstellen om 1500 windmolens langs snelwegen te plaatsen. Waarom gaan dat soort mensen niet gewoon werken als conducteur ofzo?

Chiefmate | 13-03-15 | 09:48

Cuyahoga | 13-03-15 | 09:46
Dit idee bestaat al.

Eurotokkie | 13-03-15 | 09:48

Ik heb ook nog een vergelijkbaar idee:
Alle auto's die op de snelweg rijden verplichten om een cassetterecorder in te laten bouwen.
Muziek weer gewoon opnemen van de radio of van je eigen elpee, en dan belasting gaan heffen op de verkoop van cassettebandjes.

Cuyahoga | 13-03-15 | 09:46

Weet iemand trouwens waarom die vreselijke windmolens 50% van de tijd stil staan? Waarom kunnen we de top niet draaien zodat ze altijd in de juiste stand staan? Oftewel: zeg 95% van de tijd rendabel zijn.

de Voorzittert | 13-03-15 | 09:45

Was ik de enige die de eerste keer 'prachtgelden' las?

Ubermug | 13-03-15 | 09:45

De wegbeheerder vindt dit nooit goed. Reden: op de dijk achter Spijk in Noord Groningen is ooit eens de bliksem ingeslagen in een windmolen die bij een pompgemaal stond. Eén van de wieken lag als ik het me goed herinner bijna honderd meter verderop. En deze windmolen was geen 200 meter hoog maar minder dan 70 meter. Als je dit extrapoleert naar een windmolen van 200 meter en je calculeert er nog even wat windstoten bij op dan kom je op een respectabele afstand. Oftewel, te kansloos om je druk over te maken.

eerstneukendanpraten | 13-03-15 | 09:43

erik1245 | 13-03-15 | 09:34
Idd, windmolens horen gewoon midden in een woonwijk te staan.

Eurotokkie | 13-03-15 | 09:42

Nu Nederland gaat inzetten op een groter aandeel wind in de energiemix, luidt hoogleraar Ad Verkooijen van de TU Delft de noodklok. In gesprek met Technisch Weekblad laat hij weten dat er volgens hem een hoop mis is met het Nederlandse windenergiebeleid, wat tot grote problemen kan leiden.

www.groenerekenkamer.nl/1979/opbrengst...

Ik vermoed dan onze elite zich ook hier weer NIETS van aan gaat trekken.
Het gaat om de stemmen en de MACHT. De rest is bijzaak.

Treiterende rechter | 13-03-15 | 09:42

Groen Links moet zich helemaal niet met snelwegen bezighouden.
Komen maar ongelukken van.
In Nederland rijden we Rechts.

Petrus Poortwachter | 13-03-15 | 09:41

Goed idee! Zo wordt de automobilist dagelijks met zijn neus op de feiten gedrukt dat het anders moet.
Nadenken over het milieu is de eerste stap naar een schonere en betere wereld.

Igor Putkin | 13-03-15 | 09:40

Waarom niet, de horizon van een snelweg kan je niet echt vervuilen lijkt me

Capt. Iglo | 13-03-15 | 09:39

Wat Martinspire zegt. Dacht ik ook, verkapte blokkade voor wat voor uitbreiding ook.

Plemp die dingen in Groningen, Friesland en Zeeland. Dunbevolkt dus geen horizonvervuiling, levert dat ook eens wat op. Meeste snelwegen in Randstad of andere drukbevolkte gebieden waar demensen werken ipv dromen over groene luchtkastelen, linksch alert terecht dus, die wil men te grazen nemen.

superlutser | 13-03-15 | 09:39

Ze vinden vast wel een UvA hoogleraar bij CW bereid om dit wetenschappelijk te onderbouwen en het met een tweet de lui-linkse wereld in te sturen.

Snackbar van Allah | 13-03-15 | 09:38

Pleur dan die hele dubbele vangrail constructies vol zonnepanelen...

Petrus Poortwachter | 13-03-15 | 09:36

Moet je voor de gein Flevoland binnenrijden vanaf de A27: je wordt nu al spontaan suïcidaal bij het aanzien van een miljoenmiljard spuuglelijke windmolens.

de Voorzittert | 13-03-15 | 09:36

verschrikkelijk slecht idee.

erik1245 | 13-03-15 | 09:34

Wat natuurlijk ook meteen een middel is om ervoor te zorgen dat snelwegen ook te nimmer nooit meer verbreed kunnen worden waardoor je niet alleen lelijke, dure en onrendabele windmolens hebt, maar ook nog eens files met vervuiling en verlies van dien.
Man man man waar zijn we mee bezig

Martinspire | 13-03-15 | 09:33

En heel rondreizend Nederland epileptisch. Worden interessante tripjes...

Petrus Poortwachter | 13-03-15 | 09:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken