Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

43 euro

43eurovoor6kmtehard.png Never read the comments, zeggen pedanterikjes op internet wel eens. FOUT! Ook tussen alle stront, haat, racisme, domheid, vuilspuiterij, achterlijkheid, irritatie, ruzie, oorlog, kk-verwensingen, jij-bakken, Godwins, flamewars, trollen en algehele menselijke triestigheid kom je kleine pareltjes van boerenverstand, redelijkheid en simpele Hollandse boekhoudkunde tegen. Zoals het ingezonden kattenbelletje hierboven. Afkomstig uit de krant van simpel Nederland van hedenmorgen. Hier kun je niet tegenop "debatteren" in een net pak in de dure studio van een sjiek VARA-programma. En dat is niet omdat deze kiezer het niet snapt. Dat komt omdat Mark Rutte het niet snapt. [Zie ook: Samsom, Diederik, die 2,5 jaar lang onophoudelijk & overal verkondigde dat lastenverzwaringen, belastingverhogingen en bezuinigingen heel hard nodig waren om het begrotingstekort weg te werken 'zodat Nederland sterker uit de crisis kan komen', maar die een week voor zijn laatste verkiezingen plotseling overal pleit voor het laten oplopen van het begrotingstekort. De man is gek, want hij denkt dat wij het zijn.] T minus 6 dagen tot 18 maart. Bon voyage, Rutte 2. And always read the comments.

Reaguursels

Inloggen

www.boeteberekenen.nl 110 ongecorrigeerd, kom niet op 43€ uit.
Volgens mij heet deze meneer Harrie. Harrie in de Warrie.

Petskast | 12-03-15 | 22:48

"Alleen tokkies hebben auto's. Vaak om hun ego een beetje op te poetsen.
Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:31"

Heel veel mensen hebben gewoon een auto nodig om te werken, ze staan niet voor de lol en het ego in de file.......

Over het algemeen zijn de interlectuele tokkies, zeg maar dwdd-tokkies, nog onjuister qua feiten in het reageren dan de bierdrinkende tokkies.

Domheid laat zich niet inkaderen door een politieke kleur !

Tee Of Cup | 12-03-15 | 19:14

Ga niet lopen janken als je willens en wetens over de lijn gaat... of door onoplettendheid, wat het nog veel erger maakt.

Bubsy | 12-03-15 | 15:53

Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:31

Als jij me verteld hoe ik dozen vol kleding bij mijn klanten krijg in het openbaar vervoer zonder 5 uur kwijt te zijn aan een ritje van 15 minuten dan hoor ik het graag van je.

centenkrabber | 12-03-15 | 15:47

Ja jammer, net te hard is ook te hard, die 43 euro zou ik best mee kunnen leven, alleen niet met het feit dat het via de staatskas weer terecht komt bij mensen die het niet verdienen.

fredjuhh | 12-03-15 | 15:16

Heb je nog mazzel. Ik reed 3 km te hard op 50 weg (Maasboulevard Rotjeknor)en kreeg € 33 boete......................

Geert777 | 12-03-15 | 14:20

Ga in Finland wonen Smits dan betaal je naar inkomen. Wie-weet een stuk goedkoper daar...

Tjemig | 12-03-15 | 13:51

Kreeg laatst maar liefst voor 200 Euro boete. Ok, ik reed natuurlijk wel degelijk te hard. Ik reed 78 waar je 50 mag. Maar goed het was dan ook wel gewoon een provinciale weg, die zich toevallig door het westland slingert en dan langs allerlei dorpjes (Monster) gaat waar je dan 50 km per uur moet rijden (bebouwde kom weetjewel, maar dat is de A4 bij Rotterdam in principe ook met aan beide kanten huizen en toch mag je daar 80 en vroeger 100 en nog vroeger 120). Niet dat ik iemand in gevaar bracht, de weg was verlaten. Maar er regeltjes en die zijn er niet voor niets. Nee die zijn er om extra inkomsten voor de overheid te genereren. Duh.

Sloopkogels | 12-03-15 | 13:13

Kreeg vanochtend een bonnetje uit Duitslang 9 km te hard gereden waar het 70 was in dulmen (D)
Het bedrag wat ik moet betalen is 10 euro
Dat zijn tenminste normale bedragen.

gerrit5042 | 12-03-15 | 13:07

Ik ben een verzetsstrijder en zorg ervoor dat ik nooit een boete krijg. Nooit. 20.000 km per jaar. Ze krijgen geen cent van me.

PopperFlopper | 12-03-15 | 12:52

-weggejorist-

befferton | 12-03-15 | 12:49

Dat is je straf als je te hard rijdt. Dan betaal je de schuld die de overheid heeft gemaakt toen ze geld aan criminelen overboekten of naar Griekenland. Je betaalt zelfs voor die 3,5 miljard gulden die ze in 1975 cadeau hebben gegeven aan die solaat fourageurder/sportinstructeur bij de onafhankelijkheid van Suriname. Want die 3,5 miljard gulden heeft Nederland betaalt met geleend geld en dat geld is tot op de dag van vandaag nog nooit afgelost want de staatsschuld is alleen maar toegenomen.

HebpermabanvanPvdA | 12-03-15 | 12:30

witchmaster | 12-03-15 | 09:58

Echt, stoeptegels zijn sneller van begrip. Cees H is betaald door zijn eigen klanten met geld afkomstig van door het OM bevroren bankrekeningen van Cees H. zelf (i.e inkomsten gegenereerd door het van drugs voorzien van snuiferts en blowerts) Hij mocht dus effectief 5 miljoen van zijn drugsgeld houden. Het OM heeft zijn geld voor hem witgewassen zeg maar.
Hij is niet betaald door de Nederlandsche belastingbetaler zoals de klager van het artikel veronderstelt.
Hoe distilleer jij hieruit dat ik vind dat iedereen die te hard rijdt blijkbaar snuift?

Mike Oxlong | 12-03-15 | 12:29

en en en... die 4,7 miljoen was van geconfiskeerd geld van de man zelf toch... is dus geen belasting betaler slechter van geworden! (maar beter natuurlijk ook niet...)

aadvandernaat | 12-03-15 | 12:29

Maar ehm... als je 6 km te hard hebt gereden... dan is dat voor de meetcorrectie 9 km te hard... en als je dan weet dat je teller in de auto er nog eens 3-5 naast zit.... komt je al gauw op 12-14 km te hard! Dat moet je zelf toch wel kunnen zien, ook zonder bril ;-)

aadvandernaat | 12-03-15 | 12:28

wat velen hier vergeten: een correctie van 3 km/u betekent helemaal niet dat ie 100 + 6 + 3 = 109 km/ heeft gereden. Die correctie betekent simpelweg dat het apparaat ook 109 aan kan geven terwijl hij slechts 106 reed. Die apparatuur is nl. niet 100% accuraat, en maakt fouten aan beide zijden.

kippevlees | 12-03-15 | 11:54

maar waarom moeten alleen automobilisten zich aan de wet houden?

* wiet is nog steeds verboden maar wordt gedoogd
* XTC is verboden maar gebruik wordt effectief gedoogd
* illegalen worden amper uitgezet
* krakers en bezetters van gebouwen in m.n. Utrecht en Amsterdam worden gedoogd
* misbruik van subsidies wordt gedoogd
* misbruik door asielzoekers (verdrag van Dublin!) wordt gedoogd
* etc etc

FW Ta-183 Huckebein | 12-03-15 | 12:10

Nog 100.000 van deze mensen en we kunnen weer een criminaal royaal belonen!

mrXL | 12-03-15 | 12:01

@Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:31

Normale mensen hebben auto's, nodig om hun boterham te kunnen verdienen en om hun familie te kunnen bezoeken.

Tokkies, vaak links en altijd met een opgeblazen ego van ter grootte van een hete luchtballon, die hebben vaak geen auto, want milieudebiel in optima forma.

Pieter V | 12-03-15 | 11:58

Alsof wel stemmen wel zou werken, dat werkt ook al honderd jaar niet, anders zouden we nu niet in zo'n enorme rotzooi zitten....

Op tijd het schip verlaten, dat is het enige verstandige!

mrXL | 12-03-15 | 11:55

Wat een gezeur!
Deze boete is volkomen terecht!
Als je te hard rijd dan moet je ook de consequenties accepteren.
LOSER!

kippevlees | 12-03-15 | 11:54

@Super Grover
zucht..

ozewiesewoze | 12-03-15 | 11:54

Assendelft ...., even denken. Iets met de zoveelste controversiële moskeet? Lijk mij meer iets om je druk over te maken.

Pieter V | 12-03-15 | 11:51

9 km te hard kost in Duitsland 11 euro !

A3an | 12-03-15 | 11:50

ik geef mijn extra inkomsten niet meer op aan de belastingdienst vanaf dit jaar.

Simpelweg omdat de overheid de belastingdienst ook eenzijdig buiten spel zet.
Belasting betalen over inkomsten is dus niet nodig.
Dank u heer Teeven van de VVD.

bokitoharam | 12-03-15 | 11:48

@centenkrabber | 12-03-15 | 10:17
Ja ..... en die worden vast allemaal gelezen.

Pieter V | 12-03-15 | 11:47

Een boete krijgen voor overschrijden van maximumsnelheid, dan ben je sowieso al te dom om te poepen. Er vervolgens ook nog over janken, geen woorden voor.

Geluksvogel | 12-03-15 | 11:33

Alleen tokkies hebben auto's. Vaak om hun ego een beetje op te poetsen.

Mark_D_NL | 12-03-15 | 11:31

@lustkapper | 12-03-15 | 10:08
De maximumsnelheden zijn zo laag omdat de grootste sukkels met iq=schoenmaat ook mee moeten kunnen in het verkeer. Als je een leuke auto hebt die op 250 begrensd is dan is het verkeer hier helemaal idioot traag. Je ziet in zulke discussies ook altijd een hoop reaguurders die denken dat het om rigide natuurwetten gaat, maar het gaat om getallen die inderdaad jaren geleden achter een bureau zijn verzonnen.

Suerte Piet | 12-03-15 | 11:26

Jankerd krijgt een boete die vermijdbaar was. Gaat in de huiliehuilie. Nou, mijn respect heb je niet.

3*links=rechts | 12-03-15 | 11:21

@ ozewiesewoze | 12-03-15 | 11:04
Ik rijd niet harder dan de toegestane maximum snelheid. Derhalve krijg ik ook geen boetes en klaag ik niet over een boete van een paar tientjes.
Als mensen dus gezond verstand zouden gebruiken zouden ze niet te hard rijden. Regels zijn er nou eenmaal om orde te behouden.
Jij zou echter liever lekker rond willen rijden zonder maximum snelheid omdat je van mening bent dat je gezond verstand hebt, maar ook jij gaat (wel eens) de fout in. Helaas zal iedereen dat denken, ook hen die het niet hebben en daarom hebben we regeltjes waar jen je aan dient te houden. Doe je dat niet dan krijg je, en dat weet ja al vanaf heel jong, een straf.

Super Grover | 12-03-15 | 11:19

Dat is nog niks. Ik kreeg vorige week 55 euro boete voor fietsen in een uitgestorven winkelstraat.

harry pikkel | 12-03-15 | 11:13

Megalomaniak | 12-03-15 | 10:43
Ik ken dat. Probeerde eens welwillend te zijn en heb geprobeerd hondenbelasting aan te geven. Ik al je vertellen, de hond leeft al niet eens meer en wacht nog op de acceptgiro. (nu overleed deze wel plotseling maar toch twee jaar geprobeerd om te mogen betalen)

centenkrabber | 12-03-15 | 11:09

@Super Grover
door types zoals jij hebben we deze regels inderdaad nodig, het is triest, maar je bewijst je eigen gelijk.
als wat meer mensen gezond verstand zouden gebruiken en zelf konden nadenken in plaats van blind op regels te varen "omdat die er nou eenmaal zijn"...
maar gezien jouw reactie is het inderdaad een zinloze discussie, we zijn er nog lang niet, maar ik blijf hoop houden..

ozewiesewoze | 12-03-15 | 11:04

Die 4,7 miljoen gulden valt in het niet van de 10 miljard gulden wat Afrika jaar jaarlijks ontvangt. Evens de EUSSR.
Ook gaat er een dikke 33 miljard gulden naar de klimaatminaretten.

ProAsfalt | 12-03-15 | 10:52

Als je de verkeersregels niet snapt moet je lekker gaan fietsen.
Dat domme gemekker altijd van die verkeershufters.

Willem van Rood | 12-03-15 | 10:49

Gaan we weer; Jullie willen strengere straffen, hier zijn ze dan.
Bovendien Smits heeft minstens 115 op de teller gereden. Bewust, moedwillig en dus een zeurkous.
Paspoort afnemen en.....

Skunk57 | 12-03-15 | 10:44

Zojuist €158 euro boete gekregen van de Belastingdienst omdat ik de wegenbelasting Q1 (ad €93) niet betaald zou hebben. Dankzij de geweldige service van PostNL heb ik die acceptgiro echter nooit ontvangen. Geen aangetekende aanmaning of ander schrijven; iets dat voor gewone bedrijven verplicht is voordat je tot boetes of deurwaarders mag overgaan.
Liefst zou ik al die motherfokkers bij Belastingdienst en CJIB keihard hun kk-harses inslaan...

Megalomaniak | 12-03-15 | 10:43

@ ozewiesewoze | 12-03-15 | 09:00
Dus u heeft geen bezwaar als ik zo even uw woning kom leeg trekken? Want ja het zijn maar regels dat ik dat niet mag doen...
De bestuurder reed te hard, klaar. Daar staan, net als veel andere vergrijpen, straffen op.
Dit zijn van die zinloze discussies. "Het was maar 6 km te hard" Dus? Als je dit toe laat is de volgende die roept "Ja maar het was maar 7, of 8 of 10 km te hard" Met zulke excuses zou ik met 180 door een woonwijk knallen want je schuift de grens steeds een beetje op. Er is een grens getrokken, of je het er mee eens bent of niet, en men dient zich daar aan te houden.

Super Grover | 12-03-15 | 10:34

Ze hopen dat de stemmers een kort geheugen hebben maar dit maal weten we het nog allemaal heel goed wat er beloofd werd voor de 2e kamer verkiezingen en hoe snel ze het allemaal weer vergeten hadden Na de verkiezingen.

Marc52 | 12-03-15 | 10:31

Zeker een lid van de vvd

staatziegeld | 12-03-15 | 10:27

Waarom hebben zo veel lui het hier over dat de man te hard reed? Wel 8 km volgens sommigen.

Goede man klaagt ook niet over het feit dat ie €43 moet betalen maar maakt zich zorgen over wat er met die €43 gaat gebeuren.

Ikdus | 12-03-15 | 10:18

Je kunt altijd leuke omschrijvingen zetten bij je overboeking. Hou wel even de wet in de gaten.

centenkrabber | 12-03-15 | 10:17

@Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:03

Jezus Leeft moest je maar een ander voor kiezen in Utrecht. Zal toch nog wel een splinterpartij zij die niet in sprookjes gelooft?

Ikdus | 12-03-15 | 10:16

@Pater Piet | 12-03-15 | 09:19
Daarom is Duitsland onderhand uitgestorven zeker?

Suerte Piet | 12-03-15 | 10:13

@Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:03
Rot eens op met je lijst. Herhalio.

Lewis Lewinsky | 12-03-15 | 10:10

@Vogelbeest | 12-03-15 | 09:57
Yep. Maar het meest bizarre is nog wel dat het lagere aantal verkeersdoden dat daarop volgde sinds ~1996 wordt toegeschreven aan die snelheidslimiet, terwijl dat natuurlijk te danken is aan de eveneens in 1973 ingevoerde gordelplicht.

Maar dat is feitelijk off-topic, want waar het hier om gaat is het schrijnende onderscheid in doortastendheid waarmee justitie/de overheid optreedt tegen onschuldige overtredingen versus werkelijke criminaliteit.

Pierre Tombal | 12-03-15 | 10:09

Die maximumsnelheden dateren nog uit de tijd dat auto's asbest remvoeringen hadden, abs niet bestond, en benzine nog lood bevatte.
Volgens mij kunnen ze fors omhoog.

lustkapper | 12-03-15 | 10:08

@Zimmerman 9:03
Jezus leeft is net zo eng als Mo leeft. Nee dus. Geen stem voor de gristenhonden in hun gemankeerde boederie.

de Voorzittert | 12-03-15 | 10:07

@Vogelbeest
Oke, En straks bouwen alle fabrikanten auto's die 200 kunnen. En dan?

wapster | 12-03-15 | 10:01

De oplossing? t/m 10 km te hard (na correctie) geen boete, want kan gebeuren. Daarboven flink uitdelen.
Doodrijders? telemetrie laatste 10 seconden van auto's standaard opslaan. Mag alleen uitgelezen worden na ongeluk met zwaar letsel. Reed dader te hard? goeie straf + boete + rijbewijs ongeldig.

vaas klaak | 12-03-15 | 09:59

@Mike Oxlong | 12-03-15 | 09:54
nee bij jou zeer zeker niet , u veronderstelt dat ieder die te hard rijd snuift (nogmaals u PLEMP.. Dus eigenlijk hebben doorgesnoven hardrijders Cees H. betaald. En niet te hard rijdende burgers.)
dus wie kan hier begrijpend lezen ?
Ik stop maar met deze discussie want dit is zinloos

witchmaster | 12-03-15 | 09:58

Slaap zacht medelanders
rowe | 12-03-15 | 09:20
Zo is het maar net,
klappen, buigen en stemmen
voor de stelende
elite.

rechtsdwalendeautist | 12-03-15 | 09:57

Toen de maximumsnelheid werd ingevoerd haalde sommige auto's nauwelijks 100km/u. Remmen waren daar nauwelijks op berekend.
100km/u in eem renault 4 of een citroen 2cv was eigelijk levensgevaarlijk.

Nu haal je zelfs met een fiat panda of een budget-dacia 160km/u (met ESP, ABS, airbags), maar dan krijg je wel een giga-boete wegens "verkeersveiligheid".

Vogelbeest | 12-03-15 | 09:57


Ze willen nog een paar miljard bezuinigen, lees lastenverzwaringen doorvoeren, om de belasting te kunnen verlagen.
We moeten van dit zootje af en wel zo snel mogelijk.

Als de kapitein van het schip gek geworden is, dan mag je die van zijn functie ontheffen en opsluiten zonder van muiterij te worden beschuldigd.


Bierosaurus | 12-03-15 | 09:55

witchmaster | 12-03-15 | 09:49

Begrijpend lezen is niet je ding wel.

Mike Oxlong | 12-03-15 | 09:54

Met tellerafwijking zal hij 111 kmh hebben gereden wat een boete van 43 euro logisch maakt.

AbleArcher13 | 12-03-15 | 09:54

majorkingkong | 12-03-15 | 09:34
Goed zo.

Igor Putkin | 12-03-15 | 09:54

Berthe | 12-03-15 | 09:45

Heb al meer dan 30 jaar een visvergunning en ben regelmatig gecontroleerd. Er is mij echt nog nooit naar een ID gevraagd. Sportvisserij Nederland maakt zelfs reclame bij VIS-TV met: zorg dat je de vispas altijd bij je hebt. Ik heb ze nog nooit over een ID gehoord, beetje vreemd dat van jou...

eerstneukendanpraten | 12-03-15 | 09:52

Het hele punt van dit artikel is om te illustreren hoe groot de discrepantie is tussen de manier waarop burgers met kleine snelheidsovertredingen genadeloos worden aangepakt, en de wijze waarop zware criminelen eenvoudig wegkomen met hun misdaden.

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:18

Maar dat gebeurt toch al decennia op allerlei gebieden, niet alleen criminelen? (niet om het goed te praten overigens). Van de woekerpolissen waar verzekeraars miljarden aan verdiend hebben en slechts kruimels hoeven terug te betalen tot mensen als Erik Staal en consorten die door bestuurlijke willekeur zichzelf verrijken en organisaties naar de knoppen helpen. Als je hier in de buurtwinkel betrapt wordt op winkeldiefstal kost dat 181 euro, word je betrapt op gefröbel met de Libor-rente, krijg je een zak met geld mee en heb je in no time een andere net zo goed betaalde baan.

FrankVeer | 12-03-15 | 09:52

En dat zes keer! #GlobalWarming #GroenLinks #meleu

LibertasSimplex | 12-03-15 | 09:51

@Optelsommetje
Lees nog even het verhaal van Russels Teapot goed door:
Waar worden dan de meeste boetes uitgedeeld? Op de snelweg, binnen de bebouwde kom?

Het gaat er niet om dat men daarvoor bestraft wordt, maar dat anderen hun macht misbruiken, En o ja, ik zit veel op de weg en vooral op de A12, A4, A13, A2 (druk verkeer tussen de gevangenis in Vught en het Amsterdamse gerechtshof) kom ik regelmatig gewone personenauto's met blauw zwaailicht tegen die ook in heel druk verkeer de maximumsnelheid heel ruimschoots overschrijden.
Laast werd ik met grote snelheid gepasseerd door de Volvo van Maxima. Ik reed 125km op de tellert! Maxima had niet eens een zwaailicht.

Ik heb altijd geleerd, dat als je willens en wetens de wet overtreedt, je dan ook absoluut de consequenties moet aanvaarden. Het is goed dat we dat geouwehoer over die boetes bij de rechter kortgesloten hebben, maar dat Teeven en Opstelten tijdenlang de boel traineren vanwege een onduidelijk akkefietje, dat klopt van geen kanten!!!

Ulle Ruttelflut | 12-03-15 | 09:50

@Mike Oxlong | 12-03-15 | 09:39
U gebruikt het woord door gesnoven idioten , dan kan u uw tegel wel duidelijker formuleren .

zie hier uw plem (Dus eigenlijk hebben doorgesnoven hardrijders Cees H. betaald. En niet te hard rijdende burgers.)

witchmaster | 12-03-15 | 09:49

@ Brussels Teapot
U gebruikt het woord Elite, in mijn denkwereld zou elite nobel moeten zijn en van En van goede zeden.
Het pure feit dat wanneer je werkzaam bent als minister of top ambtenaar maakt je geen elite.
Integendeel als je ziet wat er gebeurt de laatste jaren, en met welke (strafbare/ pedofiele) feiten ze wegkomen.

diddley2 | 12-03-15 | 09:49

Zes kilometer te hard, laat ik het op zes houden, is zes keer een misdrijf tegen het milieu. Eigenlijk zou z'n rechtervoet er af gehakt moeten worden.

LibertasSimplex | 12-03-15 | 09:47

kapotte_stofzuiger | 12-03-15 | 09:12

??? En wat dacht je van de drug criminelen die voor de poorten van de scholen staan te dealen...?

Chiefmate | 12-03-15 | 09:47

Optelsommetje | 12-03-15 | 09:34

Mijn vorige auto had inderdaad een afwijking van ongeveer 5 km. Heb nu een nieuw model van hetzelfde merk gekocht. Maar volgens de garage kon ik me nu maar beter aan de maximum snelheid houden want voor die afwijking had de fabriek inmiddels een oplossing gevonden. Gelukkig hebben we de cruise control nog...

eerstneukendanpraten | 12-03-15 | 09:46

Wat een wegpiraat. Hoeveel onschuldige levens zou het wel niet in gevaar hebben gebracht. Vreselijk!! paspoort afnemen, veroordelen en een flinke boete. De criminelen laat de politie gewoon hun gang gaan. Wel zo makkelijk en veilig voor onze politie om de brave hardwerkende nederlanders te pakken met onzin boetes..

denoorman | 12-03-15 | 09:45

Pas nog een boete ontlopen dankzij een begripvolle
viscontroleur had wel m'n vergunning bij me
maar geen ID kaart,
had net zo goed verkeerd kunnen uitpakken,
dat notabene in een land dat illegaliteit wil legaliseren,
iedere illegaal krijgt hier te vreten een telefoon een dak boven z'n hoofd, kleedgeld en juridische bijstand,
en zodra je als legale burger boven de plaatselijke prutsloot
zonder ID staat te hengelen loop je risico op taseren / gummiknuppels / pepperspray en of € 3000,- boete

Berthe | 12-03-15 | 09:45

@roze_bril | 12-03-15 | 09:32

Not so much. Rechtsgevoel laat zich niet in partjes opdelen. De discrepantie tussen het optreden tegen verkeersdelicten (streng, handhavend, en onverbiddelijk) en het optreden tegen geweldsdelicten (slap, afwachtend, en inconsequent) is duidelijk zichtbaar.
.
Sowieso is er natuurlijk een direct verband aan de capaciteit kant omdat politie en justitie de aandacht moeten verdelen over beide lijnen. Het een gaat dus automatisch ten koste van het ander. Door 30 jaar wanbeleid is politie/justitiecapaciteit immers een schaars goed.
.
De huidige prioriteitsstelling sluit niet aan bij de behoefte. Prima, die bonnenregen, maar dan nu ook asap bikkelharde handhaving jegens straattuigh, georganiseerde misdaad, veelplegers, corrupte bestuurders en natuurlijk extremisten.

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 09:43

Laatst dat verhaal van een bijstandsmeneer met € 1850 netto per maand die liever voor zijn dochter zorgt. Een goede kennis verdient net iets meer. Voor zijn werk moet hij dagelijks de weg op. Salestargetje enzo. Hij probeert zich keurig aan de max. en min. snelheden te houden. Toch is het iedere maand minimaal 2 x raak. Dat betekent dat er gemiddeld € 180 per maand van zijn nettoloon wordt ingehouden. Daarmee valt hij onder de bijstandsgrens. Bij een extra boete helemaal. Hij vindt de verkeersveiligheid zeer belangrijk maar dit werkt alleen maar demotiverend. Een boete van € 20 doet deze man al meer dan genoeg pijn in de portemonnee. € 30 ervaart hij als een zware straf. € 180 per maand is voor hem compleet disproportioneel. De chauffeur van Rutte stuurt die bonnen gewoon door naar de boekhouder.

Piet Karbiet | 12-03-15 | 09:42

Wees blij dat je niet in Frankrijk woont. Lik op stuk. Direct dokken.

1+1 | 12-03-15 | 09:42

Door die boete van 43 euro wordt het een stuk veiliger op de weg. ha ha

denoorman | 12-03-15 | 09:42

Wat een stelletje schijnheilen hier. Te hard rijden doet iedereen. Is soms ook wel even lekker.
Daarnaast kunnen agenten én ons belastinggeld vaak veel beter worden ingezet.

De man heeft betaald maar mag er absoluut ook een mening op na houden.
Schud dat Haagsche tuig maar eens wakker!

Pastor Sippenhaft | 12-03-15 | 09:40

Voortaan, uit veiligheidsoverwegingen voor jouw platvink, gewoon daar 70 gaan rijden.

Boris die Sauertopf | 12-03-15 | 09:40

Mijnheer Smits snapt het niet helemaal (net als Jort Kelder bij DWDD 2 dagen geleden). Dit is geen geld van de belasting betaler. Dit is geld verdiend door Cees Helman. Cees heeft dit geld hoofdzakelijk verdiend met criminele activiteiten en had er geen belasting over afgedragen.
De rekeningen waar dit geld op stond zijn eens in opdracht van justitie geblokkeerd hangende onderzoek. Geld was toen niet in beslag genomen!.
Ergens is er een deal gemaakt met justitie. Cees betaald deel van geld als belasting / boete en mag restant houden. Een schikking dus.
Of dit eerlijk is ten opzichte van KVK ingeschreven ondernemers, kan je over twisten.
Feit is dat hij meer betaald heeft dan multinationals en minder betaald dan MKB / ZZP.
Dat Cees zijn geld mocht houden zal er grotendeels mee te maken hebben dat justitie blijkbaar niet goed kon bewijzen dat Cees geld op criminele wijze had verkregen of dat hij informatie had welke in hun ogen zo waardevol was dat hij zijn geld mocht houden.
Er is dus nooit geld van belasting betaler naar Cees gegegaan. Hij heeft gewoon minder belasting gehad...
Lijkt een beetje op PHEV 'ze krijgen subsidie' kreten.
Minder betalen is iets anders dan geld (terug) krijgen.

der Schmutz | 12-03-15 | 09:40

Heb net een bekeuring gekregen van 90€, ivm niet aangelijnde hond!! Veel gevaar etc maar vooral 'handhaving'!

potverdrie | 12-03-15 | 09:39

witchmaster | 12-03-15 | 09:29
Hoe kom je daar bij?
Ik zeg alleen dat er geen door te hard rijden verworven belastinggeld wordt over gemaakt naar drugscriminelen.
De drugscrimineel die de schrijver bedoeld is Cees H die geen belasting geld heeft ontvangen maar ongeveer 5 miljoen van zijn inbeslaggenomen drugsgeld mocht houden van Teeven zonder dat de belasting het wist.
En dat mocht hij omdat het OM dan 123 miljoen van de Hakkelaar kon confisqueren.
Dus die drugcrimineel is betaald door zijn klanten. Capice?

Mike Oxlong | 12-03-15 | 09:39

@Fijnstoffer | 12-03-15 | 09:34

Terwijl ze hand in hand stonden met PvdA, D66, CDA, GL en consorten.

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 09:35

Een overheid is in eerste instantie bezig om zich zelf instand te houden.
Niet om verlichting en een gezonde samenleving te maken.
Kijk bijvoorbeeld maar naar minister Schippers en de gang van zaken met de antistollings medicijnen.
Prachtig voorbeeld van misschien wel corruptie, in elk geval een duidelijk voorbeeld dat de overheid de burger niet hoog in het vaandel heeft.

diddley2 | 12-03-15 | 09:34


majorkingkong | 12-03-15 | 09:31
De meeste tellers hebben een afwijking van 10 km. Tel daarbij de gecorrigeerde snelheid op en er staat 120 op de teller. In mijn kar stel ik de cruise control bij de a4 trajectcontrole altijd in op 115km. Nooit een boete daar.

Optelsommetje | 12-03-15 | 09:34

Gewoon aan de snelheid houden of zonder te zeiken betalen, jankbek.
Igor Putkin | 12-03-15 | 09:30

Voor uw soort volk geef ik graag wat extra gas en neem ik een boete en wat deukjes op de koop toe.

majorkingkong | 12-03-15 | 09:34

Ik begrijp dat de beste hardrijd-meneer teleurgesteld is en ik begrijp zijn reactie volkomen. Om niet af te glijden naar een apenland moet de politie wel zijn werk kunnen blijven doen en hardnekkige overtreders blijven beboeten. Het leven wordt ondragelijk als je bij elke overtreding je af gaat vragen wat ze met het geld gaan doen.

Pinocchio | 12-03-15 | 09:34

Ik kan Smits troosten: het wordt overgemaakt naar asielzoekers, en
- zijn eigen kids kunnen nog langer op de wachtlijst voor een woning
- of ze krijgen een te duur huurhuis toegewezen
- of z'n (groot)ouders krijgen niet de zorg waar ze tientallen jaren voor hebben betaald.
- of het gaat naar prachtige EU-kantoren waar ze ons middels grootwaanse beelden werken aan de volgende oorlog, met Rusland.
- etcetera, enzovoorts
.
En de VVD zag dat het goed was.

Fijnstoffer | 12-03-15 | 09:34

hier gaat het niet om de boete , maar om het feit dat er met twee maten wordt gemeten , immers de man heeft de boete direct betaald , en heeft de twee weglopers ook al een deel betaald van die 50.000 pleurie.s ???

witchmaster | 12-03-15 | 09:34

Er is maar één reden waarom deze regering de lasten heeft verhoogd, en die is: de 3%-norm van Brussel. Die norm waar vrijwel geen enkel land zich aan houdt, behalve Nederland.

KlunsJohannus | 12-03-15 | 09:33

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:28
Beter je huiswerk doen. Van het aantal verkeersdoden zijn er bijna 200 op de snelweg. En ja het andere, merendeel is binnen de bebouwde kom. Daarom een maximum snelheid. Ik krijg ook zo nu en dan een boete. Maar om dan zo zielig te gaan janken...

Optelsommetje | 12-03-15 | 09:32

Ook ik betaal ieder paar maanden een boete van zo rond de vijftig Euro omdat ik iets te hard heb gereden. In alle gevallen was dat een moment van onoplettendheid, soms lukt het me gewoon niet om en het verkeer en de snelheidsaanduiding tegelijkertijd in de gaten te houden.
Maar een bonnetje van 4,7 miljoen gulden vergeten......????? Onoplettendheid, onachtzaamheid, welnee...... gewoon machtsmisbruik.

Ulle Ruttelflut | 12-03-15 | 09:32

@Russells Teapot | 12-03-15 | 09:23

Ja, het argument is dat ik jou heel zielig vind met je genadeloos aangepakt. Het gaat hier om 43 euro. En dat met die criminelen dat is natuurlijk ook een lachertje. Al is het maar de vergelijking. Maar het bekt zo lekker he.

roze_bril | 12-03-15 | 09:32

Mijn advies: volgende keer een beetje rustiger rijden. Hoef je dit soort zorgen niet te hebben. Sukkel.

wapster | 12-03-15 | 09:31

Optelsommetje | 12-03-15 | 09:23
120? En jezelf optelsommetje noemen? O ironie.

majorkingkong | 12-03-15 | 09:31

@FrankVeer
en dat is precies mijn punt.
blind regels volgen omdat het regels zijn is min of meer onze plicht blijkbaar. Maar vraagtekens bij het doel en de motivering van de wetgeving, of aantonen hoe scheef is het, dat moet ook.
Ik zie persoonlijk liever mensen die wat vlotter rijden dan mensen die meer bezig zijn met borden en het krijgen van geen bekeuringen, in plaats met de veiligheid van medeweggebruikers, die laatste vind ik een stuk enger..

ozewiesewoze | 12-03-15 | 09:31

Gewoon aan de snelheid houden of zonder te zeiken betalen, jankbek.

Igor Putkin | 12-03-15 | 09:30

@Mike Oxlong | 12-03-15 | 09:25
dus u vindt dat als je 6 km te hard rijdt je in uw ogen een door gesnoven idioot bent ?
In welke wereld leeft u eigenlijk door iedereen over een kam te scheren schaam u

witchmaster | 12-03-15 | 09:29

De boetes in Nederland zijn toch allang een verdienmodel voor de roverheid. Heeft geen ene fuck met veiligheid of milieu te maken, werkelijk nul komma nul. Ik bedoel; in een 30km/u zone hangen alleen bordjes met "30, daarom!" en even verderop "bedankt" Nou. Hang die bordjes dan ook langs de A2? Lijkt me een stuk handiger en vooral goedkoper dan een miljoenen verslindende geautomatiseerde bonnenmachine die vervolgens weer "terug verdiend" moet worden. Daarbij is de verkeersveilgheid binnen de bebouwde kom heel wat urgenter dan op een tienbaans snelweg. De overheid heeft schijt aan jou, mij en iedereen, wil alleen je geld hebben waarna je ongezien de tiefus mag krijgen.

Beaulefermier | 12-03-15 | 09:29

Ik las mijn eigen productie nog even terug, en zag dat ik jouw daar persoonlijk op aansprak, maar eigenlijk bedoelde ik alle reaguurders hier. Maar goed, de meeste hier kunnen wel een stootje hebben. Die 80 tot 120 km/uur meende ik me te herinneren, en toen ik daar even op googelde vond ik dat weer terug. Dus ging ik er even vanuit dat het klopt. Destijds toen daar zo heftig op gereageerd werd, zat ik mezelf af te vragen hoe vaak ik wel niet 10-20 of 30 km /uur te hard heb gereden. Soms omdat ik 'haast' had, soms was ik mij niet eens bewust dat ik te hard reed. Ik realiseerde me toen wel dat mij dit ook had kunnen overkomen. Dat ik mensen had aangereden wat misschien niet eens door mijn snelheid kwam, maar door andere omstandigheden, terwijl je door diezelfde snelheidsovertreding wel door het publiek aan de hoogste boom wordt opgehangen. Zo... en nu ga ik maar eens rap centjes verdienen. Het is de hoogste tijd.

Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:29

Grappig overigens, zoals de snelheid oorspronkelijk 106 km/h was, en hoe 5 of 6 reaguursels er om de beurt een schepje bovenop doen zodat die nu op 120 km/h ligt.

Daarnaast komen verkeersdoden niet door mensen die te hard rijden op een snelweg. Verdiep je eens in de realiteit in plaats van zo dom te roeptoeteren.

De meeste boetes worden natuurlijk wel uitgedeeld op de snelweg, omdat de overheid er een handje van heeft om de maximumsnelheid bewust aanzienlijk lager te leggen dan voor veiligheid noodzakelijk is, zodat automobilisten voortdurend hun snelheid aan moeten passen omdat hun intuitie zegt dat ze sneller zouden moeten mogen. Let zo'n automobilist even niet op, dan krijg je een vette boete, die niets bijdraagt aan verkeersveiligheid en alles aan de staatskas.

Ongewoon om in deze panelen zoveel brave hersenloze cheerleaders van de overheid te zien met hun ongeinformeerde gewauwel over "moet je maar niet te hard rijden, verkeerdoden!!!"

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:28

@Pater Piet | 12-03-15 | 09:19

Uhm nee. Sinds begin 2000 ergens zit Nederland al onder de 1000 per jaar. Met name het uit de hand laten lopen van de files heeft dat aantal nog flink weten te drukken.

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 09:28

Als burger of bedrijf kan je niet meer uitgeven dan je hebt dus ik snap niet waarom de overheid wel denkt dat te mogen. Het begrotingstekort moet gewoon altijd 0 zijn (mits er natuurlijk een ramp of iets heel uitzonderlijks gebeurt). Wat betreft de opmerking van meneer, die moet gewoon niet zeuren, te hardrijden is te hardrijden of het nou 1 km of 20 km is ergens moet een grens getrokken worden. Die crimineel heeft helemaal geen geld van ons gehad, het was zijn eigen zuur en illegaal verdiende geld dus het heeft "ons" feitelijk niks gekost, zelfs 750 k opgeleverd.

Capt. Iglo | 12-03-15 | 09:27

Ik kan er genoeg die voor een habbe krats in grave zitten , want gijzeling als je de staat niet betaald mag .

alles voor de staat die zelf de belasting betaler uit zuigt door exclusieve bonussen van 3 jaar + aan ministers en andere uit te betalen ,
Ik kan dus begrijpen dat men boos wordt voor die schamele 6 km , stel je voor het meten van de snelheid heeft een zeer kleine afwijking (en dat komt meer voor dan u vermoedt) dan zit je snel op je 6/10 km + .

witchmaster | 12-03-15 | 09:27

Te hard rijden mag niet. En die 6 kilometer te hard is na correctie.
Overigens is geen cent van iemands belasting geld naar Cees H gegaan.
De bijna 5 miljoen van die Teeven deal was drugsgeld wat nooit bij de belasting terecht gekomen. Dus effectief heeft Teeven Cees H. geholpen met het witwassen van klein een deel van geconfisqueerd drugsgeld over een aanslag van bijna 500 miljoen.
En dat alles om 123 miljoen drugsgeld van de Hakkelaar via de belasting te innen in plaats van pluk ze.
Dus eigenlijk hebben doorgesnoven hardrijders Cees H. betaald. En niet te hard rijdende burgers.

Mike Oxlong | 12-03-15 | 09:25

Probeer al dagen de vragenlijst 'Productiestatistiek Bouw- en Bouwinstallatie 2014' online in te vullen.
Is een verplicht dingetje van het CBS. Niet of niet tijdig invullen levert een boete op.
De CBS-site werkt niet, hoewel die m'n gebruikersnummer en wachtwoord inmiddels onthoudt. Schitterend staaltje techniek.
Ik heb nog tot 3 mei, zeggen ze.
Over een week, na 300 pogingen, ga ik het vergeten, dat weet ik nu al. En dan moet ik naar het buitenland en dan vergeet ik het helemaal. En dan valt er op 5 mei, Bevrijdingsdag, natuurlijk een boete in de bus. Voor volk en vaderland. Zo gaan die dingen.

De boete zal wel ergens bij de 250 euro beginnen. Want CBS, want statistiek, want belangrijk.

Laten ze gewoon op 1 januari een boete opsturen voor het hele jaar, voor alle administratieve dingetjes die een mens kan vergeten. En limiteer die boete op zeg 30.000 euro, ook bij te laat betalen. Dan is iedereen van het gezeik af en kunnen we verder met ons leven.

Magdatkandat | 12-03-15 | 09:25

Ik zie snelheidsboetes gewoon als een snelheidsafhankelijke geautomatiseerde incasso van de Nederlandse auto route de peage,scheelt een hoop wachten bij kassapoortjes......

arretje | 12-03-15 | 09:24

@roze_bril | 12-03-15 | 09:19
Heb je ook een argument?

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:23

Dikke huilie huilie. Op de teller stond zeker 120. Jaarlijks 600 verkeersdoden. Neem je verantwoordelijkheid sukkel.

Optelsommetje | 12-03-15 | 09:23

@Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:17
"Misschien wel net als die Pool... iets te hard. Geen 80 km/uur maar 88 km/uur."

Ik heb dat artikel niet zo bij de hand, maar ik kan me herinneren dat het politie-onderzoek iets anders zei en concludeerde dat die kerel ver over de 100 km/h had gereden, maar simpelweg verworpen werd door een D66-rechter die het "niet overtuigend" vond. Daarnaast vloog hij ook nog eens over een tussenberm heen.

Zie daarnaast mijn opmerking aan FrankVeer. Niemand zegt dat snelheidsovertredingen niet bestraft moeten worden. Het gaat om het verschil in behandeling tussen normale mensen en zware criminelen.

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:21

Heel "de elite" is een farce! Hoe hoger de ambtenaar hoe meer ze gestolen hebben van de burger. Het aardige vindt ik altijd dat zij "de criminaliteit" tegen willen gaan (ahum) terwijl zij exact hetzelfde zijn en doen. Het is maar hoe je het verwoord. Een staatshoofd ergens diep in Afrika heeft voor 20 miljoen euro een paleis laten bouwen en zo iemand noemen wij in de pers een "Dictator" terwijl het koningshuis in Nederland recent een akkoord heeft voor "het aanpassen van hun paleizen" t.b.v. 30 miljoen, nog niet te spreken van de recente eerdere updates, hun andere woningen over heel de wereld, de auto, de boot, etc..... het is maar hoe de pers het verwoord.

Dat regeringen er voor de burger zijn en het koningshuis voor het land is dan ook je reinste kul! Geen enkele machtshebber uit het verleden heeft zijn/haar macht uit handen gegeven. Ze hebben deze schijndemocratie uit de grond gestampt om het volk "het gevoel" te geven dat ze iets te zeggen hebben.

Kijk naar de verschillende partijen en hoe je het ook wendt of keert het afnemen van vrijheid om dit over te hevelen naar Europa is door alle noemenswaardige partijen ondertekend (ja ook de SP, PVV, etc.). Is het niet in het verdrag van Maastricht dan is het middels een grote leugen nadien in het verdrag van Lissabon wel gedaan.

Hou maar op over de verkiezingen want linksom of rechtsom gaan we het toch verliezen! We mogen kiezen uit een brei van allemaal hetzelfde (en anders middels de coalitie toch weer hun zin) en we mogen zeggen wat we willen zodra het maar in ieders "straatje past"..... wat zijn wij toch een mak volk!

Slaap zacht medelanders

rowe | 12-03-15 | 09:20

Boetes voor te hard rijden zijn veel te laag.

Herr Vorragend | 12-03-15 | 09:20

@Russells Teapot | 12-03-15 | 09:18

lol 43 euro genadeloos aangepakt.

roze_bril | 12-03-15 | 09:19

Nederland ligt op een nexus van aardstralen die op een of andere wijze hersennen vervormt. Mensen ervaren op gezette momenten een mysterieuze aandrang om voor zoveelste keer keihard tegen dezelfde steen aan te lopen. Enige mogelijke verklaring voor het bijzondere verloop van peilingen in verkiezingstijd en natuurlijk de uitslagen zelf.
.
Er wordt gewerkt aan een vaccin op basis van ezel DNA maar dat moet nog getest worden...

Parel van het Zuiden | 12-03-15 | 09:19

570 verkeersdoden per jaar zijn er niet van te langzaam rijden. Bovendien zijn dit gecorrigeerde km's. De eigenlijke snelheid was + 114 km/uur.

Als de Nederlandse overheid de voorbije jaren niet strenger was opgetreden tegen o.a. snelheidsduivels hadden we duizenden (!) doden per jaar.

Schandpalen die asociale R.A. Smits !!!

Pater Piet | 12-03-15 | 09:19

@FrankVeer | 12-03-15 | 09:12
Het hele punt van dit artikel is om te illustreren hoe groot de discrepantie is tussen de manier waarop burgers met kleine snelheidsovertredingen genadeloos worden aangepakt, en de wijze waarop zware criminelen eenvoudig wegkomen met hun misdaden.

Niemand zegt dat snelheidsovertredingen niet bestraft moeten worden.

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:18

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:06
Grappig, daar is hij weer. Hoewel... grappig... eigenlijk triest. Je refereert weer aan de taakstraf voor die doodrijder, ik neem aan dat je die opa,oma en kleinkind bedoeld. Ik had dat zojuist even weer opgezocht, na alle commentaren hierboven. De Pool zou op een 80 km weg tussen de 80 en 120 km/uur gereden hebben, zoals door onderzoek is vast gesteld. Hij zou zich netjes aan de snelheid gehouden kunnen hebben, hij zou iets te hard gereden kunnen hebben of hij zou veel te hard gereden kunnen hebben. In bovengenoemd artikel geeft de man/vrouw aan 6 km te hard gereden te hebben, wat na correctie 8 km te hard is. Dus geen 100km/uur maar 108 km/uur.Inderdaad... iets te hard. Misschien wel net als die Pool... iets te hard. Geen 80 km/uur maar 88 km/uur. Velen van ons wilden de Pook standrechtelijk executeren, terwijl velen het eens zijn met de man/vrouw uit dit artikel dat deze kleine snelheid overtredingen k.t boetes zijn, alleen om de staats kas te spekken. Hier zit toch wel een dubbele moraal in. Zo.. een heel verhaal, maar het moest er even uit.
Overigens wind ik mezelf vreselijk op als ik ook zo'n k.t boete krijg, en argumenteer hetzelfde als vele reaguurders huur. En dat bovengenoemd ongeluk een verschrikkelijk drama is, dat hoef ik waarschijnlijk niet meer te herhalen, en anders herhaal ik het nog graag een keer.

Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:17

Wat een sukkel dat ie nog steeds te hard rijdt. Terwijl je gewoon weet dat je daar een boete voor krijgt. Eigen verantwoordelijkheid, eigen schuld.

roze_bril | 12-03-15 | 09:16

Russells Teapot | 12-03-15 |
Ik wacht nog steeds op de betere uitleg van Balkenende waarom we nog steeds in de crisis zitten, geen inspraak meer hebben over ons geld en onze grenzen, waar de beloofde vrede blijft en of we het zoet al hebben gehad.
Grapje.
Ik wacht alleen nog zijn arrestatie voor landverraad.

domheid regeert | 12-03-15 | 09:16

en nu is het hier in de comments wachten op de standaard NSBiejaanse oneliners zoals daar onder ander zijn;
"dan moet je maar niet te hard rijden" en "regels zijn regels"
ozewiesewoze | 12-03-15 | 09:00

Maar volgens mij betekent dat dat ie uiteindelijk ongeveer 110/112 km/u op de teller heeft gereden als je correctie en de tellerafwijking meerekent. En dat is toch duidelijk meer dan 100.

FrankVeer | 12-03-15 | 09:12

Drugscriminelen rijden niet te hard en daardoor lopen kinderen veel minder gevaar.

kapotte_stofzuiger | 12-03-15 | 09:12

@Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:03
"Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, en daarom doe ik het dus nog maar een keer.
Niet stemmen betekent dat de gevestigde partijen hiervan profiteren."

En ik kan hiervoor niet vaak genoeg op +1 klikken. Helaas werkt dat maar één keer.

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:08

De standaard reactie van de elite als het volk het waagt een andere mening te hebben: "men begrijpt het niet. Dat is omdat men niet Goed Geinformeerd is. We moeten het gewoon beter uitleggen!"

Meer macht naar de EU? "We moeten het gewoon beter uitleggen."
Accijnsverhogingen? "We moeten het gewoon beter uitleggen."
Geld naar Griekenland? "We moeten het gewoon beter uitleggen."
Knuffelbeleid jegens Nederlandhatende jihadisten? "We moeten het gewoon beter uitleggen."
Taakstrafjes voor doodrijders? "We moeten het gewoon beter uitleggen."
Rituele mensenoffers & genocide? "We moeten het gewoon beter uitleggen."

Russells Teapot | 12-03-15 | 09:06

jankaasvanoranje | 12-03-15 | 09:04
Land is niet debiel , maar de mensen die er wonen wel.
Kijk maar 18 maart.

Eurotokkie | 12-03-15 | 09:06

jankaasvanoranje | 12-03-15 | 09:04

Eurotokkie | 12-03-15 | 09:05

Wat een debiel land is dit toch.

jankaasvanoranje | 12-03-15 | 09:04

Hallo wegpiraat een correctie van 2 km , dus dit is 8 kilometer te hard.

Eurotokkie | 12-03-15 | 09:04

Heb hier een appel. Hij is ronder en minder zoet dan de peer van gisteren.

GifKikkert | 12-03-15 | 09:04

Belgische rechter weigert vonnis te wijzen, want: de beklaagde het gerechtsgebouw niet binnen, tenzij zijn rolstoel de trappen op wordt gedragen, maar dat mag niet. Dat is in strijd met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. www.brusselnieuws.be/nl/nieuws/rechter...

Ci Ty33 | 12-03-15 | 09:04

Ik kan het niet vaak genoeg herhalen, en daarom doe ik het dus nog maar een keer.
Niet stemmen betekent dat de gevestigde partijen hiervan profiteren. Wat nu, als we puur om het huidige politieke klimaat wat op te schudden, bij de provinciale verkiezingen op outsiders stemmen? Van elke provincie stemmen alle mensen die niet wilden stemmen op de kleinste partij? Deze stemmen vallen dan in elk geval niet terug bij de huidige machthebbers, terwijl de gevestigde orde met een breder spectrum aan mensen moet overleggen. Een crematorium akkoord sluiten wordt dan een stuk lastiger.
Ik heb even de moeite genomen een lijstje te maken.
Groningen : lijst 13 Red het Noorden
Friesland : lijst 10 Friese koers
Drente : lijst 12 Sterk Lokaal
Overijssel : lijst 11 Lokaal Overijssel
Gelderland : lijst 13 Vrede en Recht
Utrecht : lijst 15 Jezus leeft
Noord Holland : lijst 12 Vrouwen partij
Zuid Holland : lijst 15 Vrijzinnige partij
Zeeland : lijst 12 Provinciaal Belang Zeeland
Noord Brabant : lijst 10 Platvorm Vrije Politiek
Limburg : lijst 12 Partij voor Leefbaarheid en Democratie
Flevoland : lijst 12 Opa

Mocht er een partij bij zijn met discriminerende of extreme standpunten dan moet het lijstje uiteraard aangepast worden.

Herr Zimmermann | 12-03-15 | 09:03

Wat de uitkomst ook zal zijn op en na 18 maart, Rutte gaat die 4 jaar vol maken, daar is hij arrogant genoeg voor.

thapriest | 12-03-15 | 09:02

Maximumsnelheden redden levens

robert1 | 12-03-15 | 09:02

Ach tis maar 43 euro; heb je niet eens een hoer voor. Maar hij is nu wel lekker genomen door het kabinet/justitie/CJIB.

Mordax | 12-03-15 | 09:01

We weten toch waarvoor, het is immers overduidelijk gezegd; "Voor Volk en Vaderland!"

Qwrk_II | 12-03-15 | 09:01

en nu is het hier in de comments wachten op de standaard NSBiejaanse oneliners zoals daar onder ander zijn;
"dan moet je maar niet te hard rijden" en "regels zijn regels"

ozewiesewoze | 12-03-15 | 09:00

sorry, zat niet op te letten....

broervangruttepier | 12-03-15 | 09:00

Nou, dit comment van mij is anders niet echt de moeite waard. Sorry.

rara | 12-03-15 | 08:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken