Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

"Politiek overlegt bespreekbaar maken Holocaust"

ANP-5057906534.jpg Goedemorgen & alstublieft. Een foto van uitgemergelde kinderen in de schoolgaande leeftijd, gemaakt in nazi vernietigingskamp Auschwitz tijdens de Tweede Wereldoorlog. Een kristalhelder beeld van mishandeling, marteling en dehumanisatie. En ook een heel klein voorbeeldje in een historisch tranendal op miljoenenschaal. Maar dat hoeven we u niet uit te leggen. Dat weet iedereen die ooit in een schoolbankje een geschiedenisboek opensloeg. Nou. Die tijd is voorbij. "Holocaust-les? Bullshit, zeggen de leerlingen", kopt het AD in een zoveelste bericht over chronische jodenhaat & Holocaustontkenning bij leerplichtige weigerpubers van de islamitische persuasie. In sommige steden & wijken wordt de Holocaust langzaam uit de geschiedenisboekjes ausradiert wegens te veel onwil bij leerlingen met een antisemitische achtergrond, niet zelden vanwege het Ja maar Gaza-"argument". Nota bene de Anne fucking Frank Stichting komt met (slechte, zwaar aangezette) onderzoeken naar 'moslimdiscriminatie' op scholen, maar als het over Holocausthaat en chronische jodenontkenning gaat, blijft het stil achter de boekenkast van de zalvende policor. De Onderwijsbond: "De één moet worden bijgespijkerd met wiskunde, de ander moet worden geholpen met vreemde ideeën." De leraar: "Het kost tijd." De politicus: "Ik schrik hiervan." De onderkop op AD.nl luidt "Politiek overlegt over bespreekbaar maken jodenvervolging." Overleg? Bespreekbaar maken? Moeten we historische feiten nu ook al bespréékbaar gaan maken? Godverdomme zeg, doe eens wat man, stelletje policorverkrampte poldermietjes. We laten onze geschiedenislessen toch niet kapen door de ongeïnformeerde onwil van een stel cultureel gemankeerde galbakken met het historisch besef van een pinda? En waar 'ongeïnformeerde' staat, bedoelen we 'achterlijke, bekrompen, geïndoctrineerde en dogmatische' maar dat allitereerde niet zo lekker. Het klinkt ook een beetje onvriendelijk en voor je het weet, spelen we Wilders in de kaart en rijden de treinen weer... Oh.. Wacht... Fotobijschrift van bovenstaande prent, opdat wij niet vergeten (wij niet, nee): A photo taken between 1940 and 1945 in Oswiecim, of naked children in the Auschwitz concentration camp, apparently after medical experiments. AFP PHOTO/YAD VASHEM ARCHIVES

Reaguursels

Inloggen

Ibn rushd | 05-03-15 | 00:04
De shoa is GEEN geloof, geloven in Allah en Mohammed WEL, idioot!!!!!!
Ik ben wel van mening dat zelfs idioten alles mogen zeggen, mits het niet oproept tot geweld.
Als Mohammedanen de holocaust in twijfel trekken, doen ze dat om geweld goed te praten.Zeer bedenkelijk.

asylumstreetspanker | 06-03-15 | 09:43

Bukken!

VanBukkem | 05-03-15 | 08:04

En dat is nu bet precies waarom ik vandaag de dag nog steeds een typhushekel aan Duitsers heb. Vooral de bejaarde garde. De anti-joodse haatmentaliteit zit er nog steeds in. Ik liep in 1995 met mijn Jiddisch uiterlijk hebbende vrouw (hoewel Française en nix Jiddisch) in Lindau (Bayern) in een supermarkt, Daar liep een oude narrige Duitser in hetzelfde gangpad. Als blikken kunnen doden was zij ter plekke dood neergevallen. Keiharde staalblauwe priemende haat-ogen. Krijg er nu weer - 20 jaar na dato- nog rillingen van. Ik heb 'm staalhard teruggekeken, ik won, hij wendde zijn blik af. Brrr... Het zit nog steeds in de oudere generatie dat volk. Helaas...

Reykjavik | 05-03-15 | 01:32

Er is niets dat niet mag getoetst worden aan kritiek. Geen enkel feit kan en mag als dogma opgedrongen worden. Ik heb het recht te twijfelen.
Ook de holocaust niet. Op het moment dat ik verplicht ben iets te geloven en te verdedigen bedriegt men me al. Als er niets te verbergen valt is verder onderzoek en een kritische houding geen aanval maar een mogelijkheid om gegronde medestanders te creëeren.
De vrije menigsuiting primeert op welke vermeende zekerheid dan ook en de schoa is hier niet heiliger dan Mohammed, God of de duivel.

Ibn rushd | 05-03-15 | 00:04

rare foto. de gezichten horen niet bij de lichamen.

pfffft! | 04-03-15 | 23:09

Gaan we nu écht discussiëren over de foto ofwel de holocaust?
Dit bewijst maar weer eens al te goed dat we dit volk/deze religie niét moeten tolereren in ons land.
Op z'n minst deze achterlijke argumenten, ontkenningen, gedragingen door die gastjes.

MartinLeuterKingsize | 04-03-15 | 22:25

Alles is en blijft bespreekbaar 1+1=2 blijft bespreekbaar, zowel waar het voor staat als het waarom. Godzijdank(no pun intented) daarvoor, want dit was en is niet overal het geval.
Want bij een verbod op het botsen van ideeën, zal de mentale emmer, zonder tegenstand, vol lopen tot meer diepgewortelde misvattingen en zelfs tot meer concrete uitingen.
Ik denk dat zelfs een ongefundeerde en inhoudsloze discussie meer recht doet een de daadwerkelijke slachtoffers dan 1 keer paar jaar een minuutje niks zeggen met de smartphone op schoot.

Kapt. Kip | 04-03-15 | 20:31

Trekbeest | 04-03-15 | 19:25
Nee, er is niks aan de hand hier, geen groeiend anti-semitisme ofzo. Een ding is zeker, als de laatste jood uit je land is, gaat het los, dat is er wel aan de hand hier.

mom van avezaath | 04-03-15 | 19:55

Wordt nu toch echt tijd dat ik 'The Holocaust Industry' van Norman Finkelstein eens ga lezen.

WirMachenMusik | 04-03-15 | 19:53

En ze krijgen een steeds grotere invloed, onze grote bondgenoot VS sluit scholen en geeft de islamkinderen een dag vrij voor het suikerfeest en een dag voor het offerfeest. Nee, het gaat echt de goeie kant op en Nederland volgt braaf.

mom van avezaath | 04-03-15 | 19:51

Het is dat Moslims het irritant vinden, anders zou ik ook geen nut in Holocaustlessen zien.

Trekbeest | 04-03-15 | 19:25

Gewoon meer van dit soort foto's onder de neuzen van kinderen drukken, en de ouders van deze 'bullshit' kinderen eens even stevig aanspreken op van die fijne ouderavonden op school.
En als dat geen zin heeft kan er toch ook gewoon aangifte gedaan worden ?! Het ontkennen van de holocaust is toch strafbaar, of niet ?

RugOp81 | 04-03-15 | 18:45

Schoorsteenveger | 04-03-15 | 14:54 Ik geloof ook niet in het bestaan van een metapositie vanwaaruit definitief uitsluitsel te geven is over allerlei ethische kwesties. Althans, zo’n standpunt is er niet in absolute zin. Maar het andere uiterste is dat je terechtkomt in het idee dat alles relatief is, en dat ieders opinie van gelijke waarde is aan ieders andere opinie, en dat uiteindelijk de nazi-concentratiekampen een soort authentiek Duitse folklore worden, waar wij respectvol tegenaan moeten kijken. En dat wringt uiteraard. Maar het hiermee samenhangende cultuurrelativisme heeft vooral bewoners van de ‘linkse kerk’ dusdanig in de war gebracht, dat zij er van overtuigd zijn een moreel superieur standpunt in te nemen als zij een welwillend gedogende, faciliterende en subsidiërende houding aannemen ten aanzien van een uitermate intolerante en destructieve ‘religie’. En dat wringt ook, al jaren. En komen we er ooit overheen? Liefst voordat het te laat is? Vele miljarden euro’s oliekapitaal drukken op de moderne wereld, om maar de islam aan de macht te brengen.

Benedict Broere | 04-03-15 | 18:15

Wen er maar aan, dit is de toekomst als we dezelfde route van politieke correctheid blijven volgen.
Dan zitten we straks zelf zo uitgemergeld in een kamp, ach wie hou ik voor de gek, mijn kop snijden ze er waarschijnlijk meteen wel af.

Rimpeldoos | 04-03-15 | 18:09

-weggejorist-

gameboi | 04-03-15 | 17:56

@ Istrilyin | 04-03-15 | 10:09
Lees "Bloedlanden" van Timothy Snyder en je gaat je schamen voor de rest van je leven.
Het is dat ratten zo'n aardige diertjes zijn, ander zou ik je een vuile rat noemen.

asylumstreetspanker | 04-03-15 | 17:44

Ares | 04-03-15 | 16:02
Dat ben ik met u eens. Helaas hebben we in Nederland zo veel wetten die elkaar tegen spreken, dat in mijn ogen de enige oplossing is om bepaalde wetten af te schaffen. Maar ook dan zullen er wel weerwetten bijgemaakt worden om onder andere wetten uit te komen.

swift1.6 | 04-03-15 | 17:41


@Worst_kaas_scenario
Het gaat ze niet om de waarheid.. het gaat erom dat het ze niets kan schelen.

Die 5 miljoen joden zijn omgebracht. Ontkennen daarvan is zinloos, want vastgelegd tot in detail door de uitvoerenden en de meewerkers en na de oorlog toegegeven door de opdrachtgevers. Juist moslims hebben daar geen aandeel in gehad.

Dat "ja maar" slaat op prioritering. Sinds 1948 is dat punt valide. En het westen mag dat ook wel eens gaan onderkennen.

Deus Absurdia | 04-03-15 | 17:27

We zouden al die policore docenten moeten ontslaan wegens het niet capabel zijn om de feiten in geschiedenis te onderwijzen, zoals een behoorlijke docent zou doen.
Al deze waardeloze slappe mietjes die dit niet durven omdat ze bang zijn voor die geïndoctrineerde moslims behoort de titel docent niet te dragen.
Ik zou zeggen, stuur al die slappe zakken op een kickboks cursus om het aan te kunnen!

lanexx | 04-03-15 | 17:20

Wilders is dus eigenlijk het hedendaagse equivalent van een Duitser die in de jaren 30 in de Duitse politiek waarschuwde tegen de nazi ideologie.

Niak | 04-03-15 | 17:18

@TM | 04-03-15 | 10:14
Het is niet onze taak om islamo's op te voeden. Laat ze maar lekker in de woestijn in Noord-Afrika gaan wonen als ze de waarheid niet onder ogen willen zien.

Worst_kaas_scenario | 04-03-15 | 17:11

swift1.6 | 04-03-15 | 14:02
Ik ben het met u eens, alleen is dat mijn punt niet. Zo lang de wet nog bestaat (en laten we wel wezen, ik zie hem niet 1,2,3 verdwijnen) heb je gewoon de wettelijke mogelijkheden Holocaust ontkennend tuig te vervolgen zonder dat ze zich achter hun zandbak ideologie kunnen verschuilen. Mijn punt is dat de overheid wel weer iets nieuws verzint terwijl we binnen de huidige regelgeving gewoon op kunnen treden. Dat er wordt weggekeken maakt Nederland qua wetgeving voor een deel Grieks en dat moeten we natuurlijk niet willen. Handhaaf de huidige wetten en kom niet steeds weer met nieuwe wetten aanzetten.

Ares | 04-03-15 | 16:02

Ongezien de tyfus, sinds wanneer laten we deze debielen met een inferieure cultuur ons zeggen hoe er les wordt gegeven?! Laat deze kudtkinderen allemaal maar zakken op hun examen als het op dit soort onderwerpen "oneens" zijn. Thuis leren ze al genoeg sprookjes uit het grote haat-sprookjesboek, op school krijgen ze echte geschiedenis. Nogmaals, ongezien de tyfus.

HaatAth3ist | 04-03-15 | 15:48

@Alles is te fixen | 04-03-15 | 13:22
De foto is genomen na een experiment. De gezichten zijn blijkbaar niet ergens mee ingesmeerd maar de lichamen wel. De hoofden kunnen er anders uitzien vanwege de uitgemergelde lichamen. Deze foto komt op mij wel echt over. Overigens werden tweelingen per definitie uit de rij gehaald wanneer gevangenen aankwamen. Want daar kon je zo fraai experimenten mee doen. Als je niet bij het 'superras' hoorde dan werd je als een stuk vee beschouwd en behandeld. Vergelijkbaar dus met wat IS nu aan het doen is.

Suerte Piet | 04-03-15 | 15:46

Schoorsteenveger | 04-03-15 | 14:54 Kwaliteit van cultuur is te meten. Zie Social Progress Index, Good Country Index, Human Development Index, Freedom of Press Index, Human Rights Watch Index, enzovoort. Op internet zijn er tientallen van dit soort indexen te vinden. Mensen, voor zover niet religieus dan wel ideologisch gestoord dan wel zwakzinnig, geven de voorkeur aan die vorm van cultuur die te vinden is bovenin dit soort indexen. Waartegen onderin die indexen je het soort psychopate despotisme aantreft waarin geen mens leven wil. De grote stroom van migratie in de wereld gaat dan ook van hellhole naar humane welvarende cultuur. De cultuurrelativist vindt evenwel dat de hellhole van gelijke waarde is als de humane en welvarende cultuur. En als je dan consequent bent dan is het gebeuren in de nazi-concentratiekampen niet meer moreel verwerpelijk en te bestrijden. En dan worden meteen ook ondergraven de moderne rechtsstaat en de universele rechten van de mens.

Benedict Broere | 04-03-15 | 15:42

Die foto is een truckage, want de Holocaust heeft nooit bestaan. Zei Ahmadinejad, die minister-president van Iran. En die kan het weten. Toch?
Trouwens, ook op Europese bodem hebben we van dat soort Holocaust ontkenners.
Net zoals de massamoord op de Armeniers. Is ook verzonnen, zegt minister-president Erdogan. Ook hij kan het weten. Toch?
Geschiedenis, uitwassen van menselijk gedrag, moord en doodslag, allemaal niet gebeurd. Ik weet niets, ik ben hersenloos. Ik ben een lul.

ljcoster | 04-03-15 | 15:37

J.R. Thorbecke | 04-03-15 | 14:34
ik bedoelde eigenlijk commentaar op israel geuit door westerlingen.

swift1.6 | 04-03-15 | 15:36

@Istrilyin
Er was niet maar één Auschwitz. Auschwitz was een complex van kampen met haar oorsprong in een oude Poolse kazerne. Aanvankelijk geopend voor politieke (Poolse) gevangen. Door de aanwezigheid van bepaalde grondstoffen in de buurt werd de interesse van IG Farben gewekt. Dus werd er uitgebreid voor dwangarbeiders. Gevangenen werden doodgewerkt. Net genoeg gevoed om ze een tijdje in leven te houden en te laten werken om ze daarna te vervangen door nieuwe gevangenen. Als je te ziek werd om te werken kreeg je een fenol injectie in je hart. Nadat de nazi's voor de Endlösung besloten hadden ontstond behoefte aan moord op industriële schaal. En weer werd een onderdeel aan Auschwitz toegevoegd, namelijk Birkenau. Toen ontstond dus een kampencomplex met twee processen. Dwangarbeid als vanouds en massale vergassing van hen die niet konden werken (kleine kinderen, bejaarden zieken etc). Wie wel kon werken werd overgebracht naar een kampdeel voor dwangarbeid. Als je daar alsnog te ziek werd ging je alsnog de gaskamer in. Het tijdelijk in leven houden van de mensen die konden werken was dus niet duurder dan een kogel. De Duitse industrie heeft kapitalen verdiend aan die paar stukken brood en watersoep die het ze kostte.
Kun je allemaal vinden in boeken, memoires, bekentenissen van kampbeul etc. Verdiep je er eens echt in.

Hoppla | 04-03-15 | 15:21

Hetgeen wat me nog het meest pijn doet aan deze foto: zelfs in een kolere situatie als deze blijft dat meisje links vooraan als een dame zitten. Daarnaast.. wie weet wat deze kinderen hadden kunnen bereiken? Er had een kunnen tussen zitten die kankermedicijnen uitvond. Of wat dan ook.
.
En dan nog steeds zijn er mensen die dit niet geloven. Dat er nooit een holocaust was. Serieus, wat voor bewijs wil je nog meer? Of gaan ze roepen dat dit allemaal nep is? Dat ze gewoon anorexia patiëntjes uit de ziekenhuizen hebben getrokken om een mooie foto-op te maken? Ik word er gewoon ziek van.

Vrije Nator | 04-03-15 | 15:14

Zijn de spaties uitverkocht of zo?

TM | 04-03-15 | 15:04

Als je wat dieper in de geschiedenis duikt, dan kom je tot de ontdekking hoe de nazi top over de mensheid dacht. Zelf vonden ze zichzelf boven de rest staan. Dat is op zich al verwerpelijk, maar ze zagen 'de rest' niet als mensen, maar als een soort vee. Dat vee mocht voor de elite werken en mocht op grote schaal worden gedeporteerd, uitgehongerd en uitgeroeid om bijvoorbeeld ruimte te maken voor de elite. Joden hadden dan nog een aparte positie, die kregen de schuld van alle ellende dus men vond dat die meteen maar uitgeroeid moesten worden. Dat is geen fabeltje maar de gruwelijke werkelijkheid en dat mag NOOIT vergeten worden. Ik vind dat zelfs de wegkijkers die de ontkenners hun gang laten gaan moeten worden aangepakt (de schoolleiding waar de massale ontkenning plaatsvindt bijvoorbeeld).

Suerte Piet | 04-03-15 | 14:55

Benedict Broere | 04-03-15 | 14:43
Gelijkwaardigheid.... Moeilijk begrip. Je zult altijd een meta-positie in moeten nemen om te kunnen bepalen of het één gelijkwaardig is aan het ander. Maar die positie is er niet. Relativisten, met name multiculturalisten, maken zichzelf wijs dat ze als het ware uit kunnen treden uit de eigen cultuur en als vanzelf een meta-positie in kunnen nemen van waaruit ze naar hartelust kunnen oordelen en veroordelen, maar dat is natuurlijk niet zo. Integendeel, ze zitten gevangen in hun eigen met schuld en schaamte beladen cultuur, en zijn daarom levensgevaarlijk bezig.

Schoorsteenveger | 04-03-15 | 14:54

Nooit weer, werd er decennialang gezegd. Ook door mensen van de sociaaldemocratische persuasie maar nu worden er allemaal excuses gezocht om het maar niet meer te onderwijzen. Jij geen onderwijs over holocaust willen? Jij geen diploma en nee, ook geen uitkering want eigen schuld.

Zzzzooooffff | 04-03-15 | 14:51

Het valt niet mee om de schade van 30 jaar ‘integratiebeleid’ weer recht te zetten. Want al die tijd hoorde je dat onweerspreekbare dogma van: ‘integratie met behoud van eigen identiteit en cultuur’, van dus: ‘kom maar binnen en doe maar alsof je thuis bent’. En nog steeds verkeren velen in de cultuurrelativistische waan dat alle culturen van gelijke waarde zijn, en dat dienovereenkomstig de islam een religie is van gelijke waarde als alle andere. Daarbij valt op dat nog steeds zeer velen ervan overtuigd zijn, dat eerst en vooral het Westen de schuld is van alle ellende in de wereld, vanwege kapitalisme en kolonialisme en slavernij en kruistochten en inquisitie, enzovoort. Zoals dit schuldbesef jarenlang in de mensen hun hersenen is gepompt door vooral de linkse kerk en aanverwanten. Maar de waan van de gelijkwaardigheid van culturen is ondertussen allang weerlegd in wetenschappelijk onderzoek. Want het maakt een groot verschil bijvoorbeeld of mensen de vrijheid hebben om hun creativiteit te ontplooien of niet, of er ruimte is voor menselijkheid of niet, of er ruimte is voor kritiek of niet. Juist de Westerse cultuur lijkt er in te zijn geslaagd, getuige de doorgaande revolutie in wetenschap, techniek en kunst, en getuige ook de relatief hoge kwaliteit van leven, zie de o.a. Social Progress Index, om daadwerkelijk die creativiteit en menselijkheid en kritische geest tot ontplooiing te brengen. Waartegen de islam veel meer lijkt op een reeds 14 eeuwen durende aanval op die creativiteit en menselijkheid en kritisch denken; zoals trouwens die islam aanvankelijk nog heeft kunnen profiteren van het intellectuele kapitaal van de veroverde culturen, maar vanaf de 12e eeuw steeds meer gedomineerd werd door een elke culturele ontwikkeling verstikkende orthodoxie. Eerder al zijn bijvoorbeeld nazisme en communisme totaal failliet gebleken als zeker ook frontale aanvallen op creativiteit en menselijkheid en kritisch denken. Maar deze gevaren zijn overwonnen door beslist niet een cultuurrelativistische zelfhaat, maar door juist het zelfbewust leveren van strijd en het die strijd ook winnen. Menselijke ontwikkeling is enkel mogelijk vanuit probleemonderkenning en het vervolgens dealen met die problemen. Waarbij bedacht moet worden dat de islam er perfect op is ingericht om zelfs de meest ontwikkelde culturen stap voor stap te slopen, om daar dan een soort psychopaten sadisme voor in de plaats te stellen. Men zal dreigen, intimideren, aanslagen plegen. Men zal met steeds grotere aantallen verdringen en domineren, geschiedenis vervalsen, censuur afdwingen, overal steeds nadrukkelijker aanwezig zijn met moskeeën, enzovoort. En de kwaliteit van cultuur zal dramatisch afnemen, met steeds minder vrijheid, minder creativiteit, minder menselijkheid, en meer angst en paranoia.

Benedict Broere | 04-03-15 | 14:43

en dan zie je die kindjes hier in de camera kijken wetende dat ze kort daarna niet meer leefden.. jezus wat blijft dat erg

Flatulentie | 04-03-15 | 14:36

swift1.6 | 04-03-15 | 13:45
Dat komt omdat het 99,9% van de gevallen ook anti-semitisme is. Als gelijke gevallen ('Marokkaans' Westelijke Sahara, 'Turks' Koerdistan, misdaden ISIS tegen mede-moslims) anders worden behandeld, dan speelt er meer. Als het geen joden waren geweest maar een andere moslim-variant, dan had je er niemand over gehoord.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 14:34

Stel u eens voor dat in het Westland dit soort onderwijs onmogelijk zou zijn doordat de nazaten van de lokale bruinhemden het niet dulden. Hoeveel dagen zou het denk u dan bovenaan bij JOOP staan? Ik vermoed 88.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 14:32

Waarom schiet heel politiek in een racisme-kramp als het gaat om wat gevoeligheden? Waarom zijn ze zo bang voor de racisme-kaart? Dit is precies de reden waarom meneer Geert zoveel publiek trekt. Hij is de enige die op durft te treden (althans zijn mond open trekt).

Libertarianism | 04-03-15 | 14:25

De waard zijn gast | 04-03-15 | 12:28
tja, de nazis hadden nog geen facebook of youtube. En ook geen mobieltjes en 4g netwerk.

swift1.6 | 04-03-15 | 14:06

Ares | 04-03-15 | 13:57
een wet die zo snel mogelijk moet worden afgeschaft. Verboden te ontkennen is iets wat mij heel erg sharia achtig in de oren klinkt. Zoals "er is geen feitelijke onderbouwing, dus verbied het maar om het te ontkennen". Verbod op ontkennen van de holocaust wekt de indruk dat de heren geschiedenismakers iets te verbergen hebben.

swift1.6 | 04-03-15 | 14:02

medusa324 | 04-03-15 | 13:53
zo gruwelijk vind ik de foto niet.Het is dat het er bij staat, mar dit zouden net zo goed kinderen in de mijnbouw kunnen zijn. Voor mij is dit geen foto die "holocaust" zegt.

swift1.6 | 04-03-15 | 13:59

Henk1955 | 04-03-15 | 12:35
We hebben al een wet die ontkennen, goedpraten of bagatelliseren van de Holocaust strafbaar stelt. Het probleem is alleen dat die dus overduidelijk niet wordt gehandhaafd. De politiek is drukker bezig met telkens maar meer nieuwe regeltjes te verzinnen (zo ook met internet censuur en copyright bescherming), zonder te kijken naar de wetten die we al hebben. Er moet gewoon beter gehandhaafd worden. Meer politie zodat aangiftes niet zo maar blijven liggen. Maar dan lijkt de criminaliteit weee te stijgen en dat is weer slecht voor baantjesjagende beroepspolitici.

Ares | 04-03-15 | 13:57

@gevulde koek | 04-03-15 | 13:49
Helemaal mee eens. Maar zolang er mensen zijn die ontkennen dat dit gebeurd is, moeten we juist de allergruwelijkste beelden blijven tonen.

medusa324 | 04-03-15 | 13:53

Alhoewel uitstekend om de mense met de neus op de feiten te drukken, ben ik van mening dat het volledig naakt tonen van deze kinderen niet getuigt van respect voor deze mensen.

gevulde koek | 04-03-15 | 13:49

"Een leerling die boos is over wat er gebeurde in Gaza afgelopen zomer, weet vaak het verschil niet tussen de Israëlische politiek en iemand die joods is."

Ja, dat is omdat Moslims geen kloof zien tussen hun eigen geloof, en de wereldpolitiek.
Piet van het Padje | 04-03-15 | 13:43
.
Nou is het wel zo dat je dat overal ziet tegenwoordig. Kritiek op israel wordt afgedaan als anti semitisme.

swift1.6 | 04-03-15 | 13:45

waar zou dat ja maar Gaza (of interessanter 1948, Westbank) verhaal toch vandaan komen?
Kwam het van de 1 miljoen van 1,5 miljoen vedreven Palestijnen of van de half miljoen Joden die hun huizen en grond inpikten?

Deus Absurdia | 04-03-15 | 13:45

Istrilyin

Sukkel.
.
Lees eens een boek / duik eens in de geschiedenis / kijk eens een documentaire. En kom dan nog eens blaten over systematische uitroeiing van mensen.
.
Echt, zelden zo'n dom persoon meegemaakt.

Mean Dean | 04-03-15 | 13:44

"Een leerling die boos is over wat er gebeurde in Gaza afgelopen zomer, weet vaak het verschil niet tussen de Israëlische politiek en iemand die joods is."

Ja, dat is omdat Moslims geen kloof zien tussen hun eigen geloof, en de wereldpolitiek. Vandaar dat al dat gezeik over "scheer ze niet over één kam" volkomen de plank mis slaat. Een Moslim zal altijd voor een andere Moslim kiezen.

Er is maar één oplossing: Iedereen weer terug naar huis. Ja, ook de tweede/derde generatie. Ga maar lekker de straatterrorist uithangen in één of andere Islamitische utopie.

Piet van het Padje | 04-03-15 | 13:43

Wie bij mij in de klas zit leert over WO 1 en 2. Of je nu moslim bent of niet, ík ben geen geschiedvervalser noch holocaustontkenner. En wie(ns ouders) dat niet aanstaat, die heeft een heel erg groot probleem met mij.

Een school die mij vraagt om daarover te zwijgen of mijn benadering aan te passen, is een school waar ik geen minuut langer blijf. Nederlandse kinderen hebben recht op gedegen onderwijs.

LibertarianTeacher | 04-03-15 | 13:29

Goed idee. Als het feiten zijn, moeten ze bestand zijn tegen discussie. Dat het verboden is om de holocaust te ontkennen is op zijn kinst aanleiding om er kritisch naar te kijken. Water is nat (feit), toch mag iedereen zeggen dat water droog is.

swift1.6 | 04-03-15 | 13:28

Waar zou jij de prio leggen?
@Istrilyin | 04-03-15 | 10:09
Joden om te beginnen maar even niet in kampen stoppen?
Lijkt me een goed beginnetje nietwaar?

plaszak | 04-03-15 | 13:23

Photoshop was nog niet zo goed net na de oorlog?
Of zie ik het nou verkeerd?

Links boven? Twee erg vreemde hoofden.
Alle kinderen hebben een vies lichaam, maar de gezichten zijn gewassen?

dat zou het ook kunnen zijn natuurlijk.
Toch vind ik de foto er erg raar uitzien.

Wie heeft er verstand van?

Alles is te fixen | 04-03-15 | 13:22

Rotisseur | 04-03-15 | 12:55
"Duidelijk dat je die opmerking echt niet begrepen hebt over doodschieten. of je wil hem niet begrijpen, kan ook. De Duitsers hadden alle kogels nodig om de geallieerden van zich af te slaan.
...
Maar ja, je hebt duidelijk niet goed opgelet op school. Als je dat al hebt afgemaakt."

Het aantal kogels geproduceerd/geschoten per vijand aan het front ligt boven de 1000, met sommige schattingen op 10000. Het aantal kogels afgeschoten in WW2 is iets met 10 nullen! Het aantal gevangenen iets met 6 nullen. Veel te veel, en ook verschrikkelijk, daar niet van hoor. Maar niet echt een limiterende factor.
...
Persoonlijke aanvallen... Wat is het idee? Je kent me niet, je probeert iets heel erg negatiefs voor te stellen zodat je jezelf beter voelt of zo? Anyway... waarom eigenlijk doorpraten.

Istrilyin | 04-03-15 | 13:18

Profeet Mohammed was een legerleider. Geen wonder dat de anti-campagne zoals beschreven, zulke militante vormen aanneemt.

Driewerf Hoezee | 04-03-15 | 13:15

Hoe zorg je er nu voor dat al die Europese landen zich vrijwillig opheffen? Hoe zorg je er nu voor dat deze landen hun soevereiniteit opheffen? Simpel, door de Europese burger te veranderen. De 'oude' Europese burger zit nog teveel vast in haar oorspronkelijke nationalistische wortels (Duitser, Nederlander, Italiaan, Fransman). Dankzij de emigratie politiek van de afgelopen veertig jaar is de huidige Europese burger verworden tot een anonieme mengelmoes, zonder wortels met de oorspronkelijke landen.
-
De massa-emigratie is een bewust gekozen strategisch middel, welke aansluit op de ultieme doelstelling: een Verenigde Staten van Europa.

Bernard Couperus | 04-03-15 | 13:15

Holocaustontkenning is gewoon strafbaar. Dit probleem is heel makkelijk op te lossen. Gewoon die Noorse gevangenen terugsturen en volplempen met holocaust ontkenners. Of Aboutaleb-oplossing: als je je niet wilt confirmeren aan de Nederlandse normen en waarden ( gelijkheid man/vrouw en waarheidsvinding boven ideologie) keer je gewoon terug naar Marokko.

frisdenker | 04-03-15 | 13:14

Te triest voor woord en dat we dezelfde barbaren nu zo NL binnen laten wandelen, moslims zijn geen haar beter dan de fascisten van toen.
Figuren die ons uit willen roeien morgen wat mij betreft direct dood neervallen, over 5 jaar zijn we in oorlog met deze barbaren en niet in het buitenland.
Deze groep begint een bezettingsmacht te worden, de politiek mogen ze hier op afrekenen.

Implant | 04-03-15 | 13:05

@Istrilyin | 04-03-15 | 11:03
Duidelijk dat je die opmerking echt niet begrepen hebt over doodschieten. of je wil hem niet begrijpen, kan ook. De Duitsers hadden alle kogels nodig om de geallieerden van zich af te slaan. Daarom werden, toen er nog geen gaskamers waren, de mensen vergast via uitlaatgassen van vrachtauto's, injecties, en ook kogel, ja. maar dit kostte allemaal te veel tijd en geld. Ga er maar aan staan om 80.000 mensen dood te schieten zoals in Babi Yar. Dat duurt wel even. Toen is er een studie gemaakt of het mogelijk was om efficiënt mensen te vermoorden. En goedkoop. En toen kwamen ze uiteindelijk op gas. Maar ja, je hebt duidelijk niet goed opgelet op school. Als je dat al hebt afgemaakt.

Rotisseur | 04-03-15 | 12:55

Het kan niet genoeg geschreven, gezegd en geroepen worden: de islam is, vooral in zijn 'pure' vorm, erger dan het nazisme.
De islam is geen religie, maar een staatsvorm. Een totalitaire, wel te verstaan. Maar de islam is meer: de islam is geestelijke vervuiling. Zelfs in zijn 'gematigde' vorm.

Peter Emile | 04-03-15 | 12:55

Dank je wel Van Rossem voor dit goede stuk. En verder weet ik geen commentaar, ik ben met stomheid geslagen.

Ergea | 04-03-15 | 12:54

Dit straalt overigens wel weer goed af op 'minder, minder, minder'..... Nog nieuws over de Mega Madrasa van Gouda trouwens? Wat de kindertjes daar straks te leren krijgen, dat zal niet echt bijdragen aan de oplossing van dit probleem. Maar D666, VVD, Groen Link en PvdA vinden dat kennelijk niet erg, want die willen deze Mega Madrasa maar al te graag.

BlowingBubbles | 04-03-15 | 12:51

Aangezien werkende Linksmenschen hun geld doorgaans direct of wel indirect in de publieke sector verdienen zal het onderwijs ook wel vergeven zijn van deze types. Camstratjes noe ik ze vanaf vandaag. Wel, die Camstratjes weten ook wel waar een zeer groot deel van de stemmen op hun partijen vandaan komen. En ook dat de rest van NL zich op steeds grotere schaal van hun partijen afkeert. Dus zullen ze de komende jaren volop de anti-Israel trom blijven slaan en meewerken aan de Islamisering. Een verloren strijd vrees ik.....

BlowingBubbles | 04-03-15 | 12:46

WellusNietus | 04-03-15 | 10:23
Jaja, Goebels was heel 'trots' op de Nederlandse Spoorwegen, vooral op de punctualiteit, ze reden stipt op tijd.

mom van avezaath | 04-03-15 | 12:44

Slik, we zijn nog verder heen dan ik al vreesde. En ik dacht soms dat ik cynisch was.
Ik moet huilen om mijn land. We staan niet meer voor onze principes, openheid en zelfs niet meer onze tolerantie.

Hoe kan het zo zijn, dat een krant dit moet gaan afdrukken? Hoe kan het zijn dat we dit niet vanaf dag 1 de kop indrukken? Staan we dan helemaal niet meer voor onze waarde?

xspalm | 04-03-15 | 12:44

Istrilyin | 04-03-15 | 10:09
Nog een feit: als deze mensen niet in kampen hadden gezten, dan hadden ze minstens zoveel kans op eten gehad als de overigen. Nu door hun omstandigheden aanzienlijk minder.

BlowingBubbles | 04-03-15 | 12:38

Hier in Duitsland is het ontkennen, het ondersteunen van ontkennen strafbaar. 5 jaar geleden is nog een emigrant van ouder dan 80 jaar vanuit Canada uitgeleverd en hier veroordeeld omdat hij een Website had die ontkenning can de Holocaust propageerde.
Wet kan van Internet geplukt worden, vertaald en zo ingevoerd worden in NL.

Henk1955 | 04-03-15 | 12:35

van Rossem: dank voor dit artikel. U heeft 100% gelijk. Mijn hart bloedt als ik die stumpers zie.

langzullenweleven | 04-03-15 | 12:33

Volgens haar is IS echter vele malen gruwelijker dan de Duitsers.
Chiefmate | 04-03-15 | 12:22
Dit weerleg ik. IS propageert alles in HD, dat maakt een groot verschil. Ik kan me voorstellen dat je moeder niet de gruweldaden van de Duitsers heeft aanschouwd zoals nu op beelden van IS naar buiten komen. Google maar eens op hoe nazi-Duitsland bijvoorbeeld tekeer gingen in alleen al Rusland. Op vrouwen, kinderen, alles... Massa-executies, groepsverbrandingen (in een gebouw en niet in een kooi, maar daardoor niet minder gruwelijk), groepsverkrachtingen, grootschalige genocide, vermoorden van krijgsgevangenen, martelingen, medische experimenten, ga zo maar door. Ik zeg dat IS net zo gruwelijk tekeer trekt als de nazi's toen, het is alleen gruwelijker in beeld gebracht.

De waard zijn gast | 04-03-15 | 12:28

@ van gleurum | 04-03-15 | 10:36 |

Da's een goeie, Van Gleurum, een héle goeie.
Tijd dat we met z'n allen deze goeie ouwe filosoof weer eens gaan lezen.

Deze is een extra duurzame, hard gebakken tegel waard. Met vergulde reliëfletters.
Ik heb hem in elk geval opgeslagen in mijn mapje 'Om te onthouden'.

Peter Emile | 04-03-15 | 12:27

chosenignorance | 04-03-15 | 11:42
Ik snap wat je bedoelt. Had ik toen ik deze docu zag. Nu heb ik veel gezien, dacht ik, over hoe het er in concentratiekampen aan toe ging, maar de beelden in deze docu overstegen dit behoorlijk...
www.vpro.nl/lees/gids/dagtips/2015/4/m...

De waard zijn gast | 04-03-15 | 12:22

Ja ze hebben het altijd maar over IS maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes
justtheblues | 04-03-15 | 10:06
Je hebt helemaal gelijk. Maar mijn moeder leeft nog steeds (95jaar) en heeft de Duitsers in volle glorie meegemaakt. Volgens haar is IS echter vele malen gruwelijker dan de Duitsers.

Chiefmate | 04-03-15 | 12:22

DubbelDibbel | 04-03-15 | 11:24
Mooie tegel van een lelijk feit.

De waard zijn gast | 04-03-15 | 12:18

Is het sowieso niet raar dat scholen zelf bepalen hoe en wat ze onderwijzen? Zou elke school niet gewoon hetzelfde onderwijs op dezelfde manier uit dezelfde boeken moeten geven?

Capt. Iglo | 04-03-15 | 12:15

En ook dit zal Samsom wel weer niet kunnen en willen begrijpen.

Luister vooral naar de toespraak van Netanyahu in het Amerikaanse Congres, die Obama tevergeefs probeerde te boycotten. En bedenk dan wie de rol van Chamberlain vertolkt en wie die van Churchill. Obama heeft alles verkloot wat er te verkloten valt in het MiddenOosten. En nu stuurt hij ook nog aan op een deal met Iran die uiteindelijk zal resulteren in kernwapens voor Iran. Die zowel een bedreiging voor israle als voor Europa zullen betekenen. Als er iets een bedreiging voor de wereldvrede is, is het POTUS wel, met zijn achterlijke nobelprijs.

medusa324 | 04-03-15 | 12:12

We denken te vaak: diversiteit is verrijkend en als er problemen ontstaan, zullen die zich mettertijd wel vanzelf oplossen

meneer Q | 04-03-15 | 12:10

Weg met moslims!

sickstyle | 04-03-15 | 12:05

In geschiedenisboeken voor het onderwijs wordt verteld dat Marokkanen Nederland hebben helpen bevrijden tijdens WOII, wat een grove leugen is. Nu nog eens ontkennen dat de Holocaust heeft bestaan. Leven we tegenwoordig in een soort Sovjet-Unie?

bruin1 | 04-03-15 | 12:05

"De verantwoordelijkheid voor de schepping moet duidelijk begrepen worden. Je bent tot op zekere hoogte in een geluidsdichte en geïsoleerde kamer. Haat schept vernietiging in die ‘kamer’ en tot de lessen zijn geleerd volgt vernietiging op vernietiging...
In de opvattingen van andere stelsels bestaat dat soort vernietiging niet, maar jullie geloven van wel en de doodsstrijd van de stervenden wordt sterk gevoeld.
Er moet je niet geleerd worden niet te vernielen. Er moet aan jullie geleerd worden en een training gegeven worden om verantwoord te scheppen. Jullie stelsel is een stelsel voor het opkomende bewustzijn."
.
Je kunt de waarheid ontkennen, maar niet veranderen!

PG4161 | 04-03-15 | 12:05

Als we in de jaren zestig hadden geweten wat we nu weten. Et cetera.

Bernard Couperus | 04-03-15 | 12:04

@Istrilyin | 04-03-15 | 11:35 : Een 'discussie' over al lang vaststaande feiten, daar *gaan* we weer.

Laat jezelf inderdaad eens nakijken onder de motorkap.

TM | 04-03-15 | 12:04

Echt, het duurt niet lang meer eer dat het Anne Frank Huis in de persoon van een übergutmensch-directeur zichzelf opheft. Je moet dan ook niet verbaasd zijn dat deze persoon geen jood (meer) is, maar een Nederlandse Marokkaan. Wat weer een gevolg is van het eenzijdige integratiebeleid, waarbij autochtonen in het kader van de polycolor steeds meer plaats moeten maken voor allochtonen (de facto dus monocolor). Op de plaats van het Anne Frank Huis komt dan een Gazah-documentatiecentrum. Gefeliciteerd, verNederDland.

levend fossiel | 04-03-15 | 12:02

Istrilyin | 04-03-15 | 10:40
De duitsers hadden wel degelijk belang bij het op een minimum in leven houden. Auschwitz is begonnen als dwangarbeiderskamp (0.a van IG Farben, Krupp). De massale vergassingen kwamen daar pas later. Zo hadden ze werkkrachten die hen noch aan loon noch aan voedsel iets kostte.

B. Randnetel | 04-03-15 | 12:00

"Het kost tijd", lol. Ondertussen hebben ze wel tijd om van groep 5 tot en met HAVO 3 je ieder jaar een nieuwe codering voor zinsontleden bij te brengen.

dugo | 04-03-15 | 11:58

Hoe kan je je suf staren op zwart-foto's uit het verleden en blind zijn voor de Holocaust die nú gebeurt, onder onze ogen, in het Midden Oosten.
Moslims discrimineren homo's, vrouwen, Joden, blanken, Amerikanen en andersdenkenden met passie en agressie. De meeste Moslims zijn tegen democratie, vóór Sharia en Jihad, en willen een Islam-Staat.
De Holocaust verdwijnt niet in de geschiedenisboekjes, maar komt langzaam weer deze kant uit.

Zeddegeizot | 04-03-15 | 11:56

SamKoeman | 04-03-15 | 11:45
.
Het mohammedanisme is geen religie. Het is een barbaarse indoctrinatie welke geen ruimte laat tot vrije interpretatie. Daarom veranderd en evolueert het niet en zijn de moreel vergiftigen ervan mentaal ook niet geëvolueerd. Kindhuwelijken, dierenmishandeling, vernietiging van flora en fauna, geen recht voor vrouwen, klit en voorhuidamputaties, nichtnijdigheid etcetera..... Maar kereltje Peggolt vindt het mohammedanisme geweldig.

pluizigkroeshaar | 04-03-15 | 11:55

Mastermattie | 04-03-15 | 10:01 Jawel , de Marokkanen hebben Nederland en europa verlost van de Duitse bezetter , toch ?

ja,diedus! | 04-03-15 | 11:54

Mastermattie | 04-03-15 | 10:09
Onderstaande citaat van onze "grote baas" uit dat stuk:

... In 2009 stelde de fractieleider van de VVD Mark Rutte voor de ontkenning van Holocaust in principe toe te staan onder de vrijheid van meningsuiting, wat tot wijdverbreide kritiek leidde[12]...

Even herinneren met wie we te maken hebben nu. Sterkte!

Dr. Blechtrummel | 04-03-15 | 11:53

@a4p | 04-03-15 | 10:55
Als je Nederlandse-Indonesiërs als synoniem gebruikt voor Indische-Nederlanders, dan moet ik je ongelijk geven omdat de meesten van deze bevolkingsgroep alles behalve het moslimgeloof aanhangen of hebben aangehangen.
Bedoelde je daarentegen personen van de inheemse bevolking van Indonesië, die zijn geëmigreerd naar Nederland, dan kan ik beamen dat deze Mohammedaanse mensen hun geloof in ieder geval op een geheel andere manier belijden (vreedzaam, respectvol en achter de voordeur!) als veel andere muzelmannen hier in dit land.
Ps. Het is een veelgemaakte fout om de eeuwenoude 'mestiezen' bevolkingsgroep uit het voormalige Nederlands-Indië te verwarren met de inheemsen en te denken dat zij het moslimgeloof zouden aanhangen.

BadLieutenant | 04-03-15 | 11:52

Istrilyin | 04-03-15 | 10:40
Ga eens wat lezen, zou ik zeggen. In de kampen zijn gruwelijke medische experimenten uitgevoerd, gewoon omdat het kon. Zo wilde men bijvoorbeeld weten hoe vaak je een bot kon breken voordat de delen niet meer aan elkaar wilden groeien. Werden ook kindertjes voor gebruikt.
www.ushmm.org/wlc/en/article.php?Modul...

Schoorsteenveger | 04-03-15 | 11:51

Haha, en dat wordt besproken door uitgerekend Arie Slob... Je weet wel, de man die de big bang ontkent....

von H | 04-03-15 | 11:50

En als je dan hier in de regio zomers, die moffen weer komen. En er zijn erbij met een grote bek dat je ze verplicht de foto zou moeten tonen en nou oprotten.
Ze hebben er nog niet geleerd, met hun grote bek zoals ook in EU.

DanBilzerian | 04-03-15 | 11:49

Op 5 mei laten wij ons terug in slaap sussen door het woordje vrijheid.

hallevvezool | 04-03-15 | 11:47

Ik dacht dat jodenhatende moslims van dit onderwerp zouden smullen.

Maarja, logica en religie...

SamKoeman | 04-03-15 | 11:45

Jezus, GS .. een onthoofdingsfoto kan ik aan, dit hakt er keihard in...

chosenignorance | 04-03-15 | 11:42

Geef de moslims die niet mee willen spelen gewoon hun zin;

stuur ze naar een plek waar hun waarden en normen wel gewaardeerd worden. (lees: hun eigen land).
Dan is iedereen veel gelukkiger. Wij & Zij.

pat1984v | 04-03-15 | 11:41

Jezus_Boeddha | 04-03-15 | 11:36

Tja, je hebt gelijk.

Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:40

AIstrilyin | 04-03-15 | 11:30

Bullshit! Ik ken de verhalen uit de eerste hand. Dat is er gebeurd!

Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:39

@rara | 04-03-15 | 11:26
Dat is toch een halve gare provocateur!

Jezus_Boeddha | 04-03-15 | 11:39

@Istrilyin
Wel wegblijven eh? En bedankt.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 11:38

@Istrilyin
Wel wegblijven eh? En bedankt.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 11:38

@drijflijk | 04-03-15 | 11:25
Wut? Ze krijgen dus nu thuis de juiste scholing met veel haat voor het Westen en Joden.
Dat dat uberhaupt kan. Salafistisch nog wel, de IS stroming... Te gek voor woorden!

Dhr. de Wit | 04-03-15 | 11:38

@Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:32
Je blijft nog in discussie met krypto-nazis?

Jezus_Boeddha | 04-03-15 | 11:36

rara | 04-03-15 | 11:26
Qua recht weet ik dat niet. Zelf vind ik dat het moet ´mogen´. Want ik ben erg voor wat voor ´vlees in de kuip´, jij begrijpt. Walgelijke site trouwens. Lelik ook nog eens.

P.S. Dat ´Think twice´ in mijn plemp aan jou was niet aan jou bedoeld - dat was voor de GS Gemeenschap. Maar natuurlijk vooral voor stiekeme niet reagurende meelezers.

chicago river | 04-03-15 | 11:36

Brutaal zijn ze, die islamieten. De holocaust mag nooit vergeten of genuanceerd worden!

deoudererijperevrouw | 04-03-15 | 11:35

Uit het artikel: "De joden krijgen altijd de schuld. 'Ze horen er niet,' zegt een aantal leerlingen dan."


Als immigranten, zeg maar de kolonisten in dit land, dat soort dingen zeggen, daar is een mooi Joods woord voor: Een gotzpe.

omanders | 04-03-15 | 11:35

Sano | 04-03-15 | 11:27
"Wow, je bent officieel een gevaarlijke gek, historische feiten ontkennen en in die gaten je eigen verzonnen illusies injecteren, echt, laat je fixen."

Officieel? Phew... da's niet best... Okay dan, ik ga me laten fixen ergens. Nou dag, en bedankt voor de opbouwende discussie! Ik denk dat jullie het zonder mij afkunnen.

Istrilyin | 04-03-15 | 11:35

@Mastermattie | 04-03-15 | 10:19 : Dream on man, dream on. Welke van die 3% geloof jij liever?

Overigens maak je nog een denkfout; ik heb het niet over Man-made Global Warming, ik heb het over Global Warming. Een essentieel verschil.

Anyway ; ik geloof liever die 97% van de wetenschappelijke wereld die de vraag niet eens meer een discussie waard vinden, dan die 3% door de industrie gekochte lieden die hun ziel verkopen voor geld.

EN dit gaat over de Holocaust trouwens. Mijn vergelijking ging over het gemak waarmee men in het algemeen niet populaire feiten meent te kunnen vergeten. En wat is er minder populair dan De Holocaust.

TM | 04-03-15 | 11:35

@ Heisessie | 04-03-15 | 11:07

maar waar naar toe? Nederland zal alleen nog maar islamitischer worden, mits er niet gauw iets radicaal gaat veranderen. over 5-10 jaar hebben we te maken met een hele generatie die zich niet aan het pre-islamitische Nederland kan herinneren, en zul je ook via verkiezingen niks meer veranderen kunnen...

Noorwegen? Canada?

DubbelDibbel | 04-03-15 | 11:34

@Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:19

Bullshit! Ik ken de verhalen uit de eerste hand. Dat is er gebeurd!

Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:32

@Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:19
"het gaat hier over een foto die in Auschwitz is genomen. Waar dacht je dat er gaskamers waren? De meeste gevangenen waren dood binnen een uur na hun aankomst per trein."

Dat zou best eens waar kunnen zijn, maar deze kinderen kennelijk niet. Het lastige is: hoe kom je erachter wat er nou wel en niet precies gebeurd is? Zoals je misschien begrijpt (check de haat in bijvoorbeeld dit topic), is het vrijwel onmogelijk om er achter te komen. Alleen het verhaal van de overwinnaars is in de geschiedenisboekjes terecht gekomen, en omdat het een wereldoorlog was zijn er niet veel neutrale partijen die er iets over kunnen zeggen. Natuurlijk kun je er voor kiezen om gewoon alles te geloven en iedereen die twijvelt voor de ergste dingen uit te schelden.

Istrilyin | 04-03-15 | 11:30

@Istrilyin
Wow, je bent officieel een gevaarlijke gek, historische feiten ontkennen en in die gaten je eigen verzonnen illusies injecteren, echt, laat je fixen.

Rest In Privacy | 04-03-15 | 11:27

@chicago river | 04-03-15 | 10:25
Overigens ken ik ook Nederlandse holocaustontkenners, en die zijn dus gewoon krankzinnig: goedenieuws.nl/vandaag/2015/03/04/holo...

Is dit niet strafbaar?

rara | 04-03-15 | 11:26

Wanneer houdt het op met die godverdomde geschiedvervalsing van moslims?! Wat wordt er godverdomme gezegd in die moskeeën waardoor al die moslims zo achterlijk gaan lopen doen?!

Overheid en AIVD doe er godverdomme wat mee!

En hier bij laat ik het. Hoef geen ban, maar er is weet een reden bij gekomen om op pvv te stemmen helaas.

LangeTijdGeleden | 04-03-15 | 11:25

Regeltje op pagina 3 van diezelfde AD vandaag: "Acht kinderen hebben op basis van het salafisme, een fundementalistische stroming in de soennitische islam, vrijstelling van de Leerplichtwet gekregen en krijgen thuis les van hun ouders.

gewoon.
in.
nederland.

drijflijk | 04-03-15 | 11:25

ja, maar Marokkanen heb geholpen bij de bevrijding...

ja, maar Turken en Marokkanen hebben Nederland na de oorlog opgebouwd....

ja, maar Marokko heeft de joden opgenomen tijdens oorlog

ja, maar Armenie geen genocide

ja, maar 9-11 was mossad klus....

ja, maar Gaza concentratiekamp...

ja, maar Gouden tijdperk in Spanje....

ja, maar belangrijke moslim uitvindingen...

ja, maar onze strijd is ook die van Malcolm x tegen racisme

ja, maar Israel nazi kindermoordenaars

ja, maar Anders Breivik christen fundamentalist

ja, maar islam vrede en profeet had een joodse buurman...

ja, maar varkens eten hun eigen stront.. tattas

zucht... hoe vaak heb ik al die dingen al gehoord...

ik wordt doodmoe van wat die lieden lullen.... het ergste is dat dit nog vaak lieden zijn die een hbo of soms een universiteit bezocht hebben... cognitive disonance, selectieve waarneming, resistent tegen bewijsbare feiten.... doodmoe wordt je van die lui

DubbelDibbel | 04-03-15 | 11:24

Ik ben voor apart onderwijs voor moslims in 100% moslimscholen. Ik ben er tegen dat deze scholen in de EU staan. Kan dat teringvolk niet een keer zijn eigen exodus organiseren en optyfen?

De waard zijn gast | 04-03-15 | 11:24

"Ruim de helft van Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. ,,Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw."

En dan praten we over leerlingen die in Nederland geboren zijn.
Dankzij de knuffelcultuur heb je dus dit soort volk ontwikkeld.

Willem van Rood | 04-03-15 | 11:23

De "Dit nooit meer" instelling post 2e wereldoorlog blijkt de zoveelste politieke leugen.

“The Fascists of the future will be the anti-fascists.” - Winston Churchill

Rest In Privacy | 04-03-15 | 11:23

Er is maar één goede oplossing.
Holocaust en wat daarmee samenhangt onderdeel maken van alle schoolexamens

Islamofiel | 04-03-15 | 11:20

@frisenfruitig | 04-03-15 | 10:08
Charlie Hebdo is een zeer links blaadje. Geenstijl kun je moeilijk zeer links noemen. Soms lijken beide op elkaar, maar in politieke sympathieen denk ik dat beide zeer ver uit elkaar liggen.

Jezus_Boeddha | 04-03-15 | 11:20

Om zijn carriere een boost te geven heeft Frank Boeijen zijn repertoire aangepast; Hij zingt nu 'Ik zeg dat het gewoon niet zo is' 'Het is niet Wit, niet Zwart maar Bruin' en 'Hijskranen in Kronenburgerpark'.

Piet Karbiet | 04-03-15 | 11:19

Helaas op nogal wat scholen staan ontzettende polletiek correcte angsthazen voor de klas. Wegkijken is comfortabel. Zeker als je het kan goedpraten met policor bullshit.

schoneslapert | 04-03-15 | 11:19

Istrilyin | 04-03-15 | 11:03

het gaat hier over een foto die in Auschwitz is genomen. Waar dacht je dat er gaskamers waren? De meeste gevangenen waren dood binnen een uur na hun aankomst per trein.

Pretzwalkski | 04-03-15 | 11:19

Gewoon achterlijk. Sowieso dat een leerling de ruimte krijgt om zich zo op te stellen, het onmogelijk maken om die zaken bespreekbaar te maken. Weet niet hoor, maar vroeger kreeg je gewoon straf, bijv.: verplicht werkstuk maken & spreekbeurt houden voordat je de les weer in mag, achterstand inhalen tijdens nablijven en als je er allemaal lak aan had, kon je geschorst worden.

Latrinalia | 04-03-15 | 11:15

@Russ Meyer | 04-03-15 | 10:34
Dat liedje 'Tante uit Marokko' zongen wij ook op school.
Vreemd lied want niemand had een tante uit Marokko toen.
Afkomstig uit de kwatrijnen van Nostradamus wellicht?

Die tante uit Marokko is inderdaad gekomen en was zwangerder dan een Trojaans paard.

Niets is nu nog als vroeger op diezelfde lagere school.
Bijna iedereen heeft nu een tante in Marokko en alles wordt aangepast aan de islam; de christelijke naam van de school is gewijzigd. Geen kruisspinnen worden nog getekend in de herfst. De mijter van Sinterklaas is getweaked, geen glühwein meer voor personeel en ouders tijdens de kerstmarkt maar Marokkaanse gerechten.

wakkere_nederlander | 04-03-15 | 11:14

@Rotisseur | 04-03-15 | 10:29
Precies tegen het algehele uithongeringsbeleid waren de gaskamers nog een humanitaire verbetering. Ook ingegeven door het feit dat de mensen niet snel genoeg dood gingen. De Japanners hadden aan het eind van de oorlog de plannen klaar om hun kampbewoners wat sneller dood te krijgen door ze duizend kilometers door de jungle te jagen (een beetje de Armeense genocide zeg maar). Genocide is niet zo makkelijk (gelukkig maar).

frank87 | 04-03-15 | 11:12

Nederland is een zieke patiënt.
Maar duldt alleen kwakzalvers aan het bed.
De echte arts, die alle symptomen overduidelijk ziet en benoemt is de duivel.
Als wij de kwakzalvers niet wegkrijgen zal de patiënt overlijden.

datzouzomaarkunnen | 04-03-15 | 11:12

Als we dan toch de holocaust gaan schrappen uit de geschiedenisboekjes, moeten we wel als compromis een groot hoofdstuk toevoegen over hoe moslims tegenwoordig weer dagelijks mensen hun koppen eraf snijden met botte messen, mensen kruizigen en levend in de fik steken. Filmpjes hiervan uitzenden bij schooltelevisie, misschien spreekt dat wat meer tot de verbeelding van de hedendaagse jeugd.

opgejorist-weggerot | 04-03-15 | 11:11

Je moet zo'n klasje Marokkaantjes meenemen naar een concentratiekamp, dat maakt waarschijnlijk wel indruk. Verder hou ik niet van de krampachtige wijze waarop de denkpolitie actief is bij dit onderwerp. Zo heb ik altijd geleerd dat de Duitsers een zondebok nodig hadden, en dat dit dan maar de joden werden. Nu ik me er zelf wat in verdiept hebt lijkt dit toch iets genuanceerder te liggen. Het ging economisch slecht en de joden werden verantwoordelijk gehouden voor de gang van zaken in de economie, aangezien zij veel vertegenwoordigd waren in die functies. Deze aanmerking doet natuurlijk niets af aan de ernst van de holocaust, het gaat mij om het punt dat ik exact dien te denken als mij wordt opgedrongen. In ditzelfde licht zet ik de DWDD-kliek die zogenaamd allemaal onderduikers op zolder had, brrrr enge mensen.

pluk-87 | 04-03-15 | 11:09

Ach, over 15 jaar herdenken we op 4 mei ook onze in Syrië gevallen 'broeders' op de Dam.

Ja nee, geen mening | 04-03-15 | 11:09

De Nederlanders zijn net een stel foie gras ganzen die de moslim cultuur door de kruiperige politiek willens en wetens door de strot geduwd krijgen. Sta niet op te kijken als de holocaust lessen straks zijn vervangen door koran lessen. Nederland zakt diep.

miss error | 04-03-15 | 11:08

Einde van de Domheid | 04-03-15 | 11:05

Durf jij dat aan te trekken en dan door 070 te lopen?

doskabouter | 04-03-15 | 11:08

de maatschappij is nu al zo ziek dat we het terminaal kunnen noemen. Voor mij de keuze om aan stervensbegeleiding te doen of om te zoeken naar een nieuwe start? Wie weet raad? Geen HAATverhalen aub, dat is het hem nu juist.

Heisessie | 04-03-15 | 11:07

Tuurlijk, laten we WW2 niet meer op school onderwijzen omdat dat een onderwerp is waar jodenhaters niet zoveel mee op hebben. Dit land is stuk.

panadol | 04-03-15 | 11:06

Waar blijven de T-shirts 'I am a Jew!' ?

Einde van de Domheid | 04-03-15 | 11:05

a4p | 04-03-15 | 10:55
Waarom zou @Indoneesje niet ´banden´ hebben met de Molukken. Of het christelijk deel van Atjeh. Bandung. West-Kalimantan? Of protestants sentiment uit Sumba, Tana Toraja, Minahasa of Batak? Zeg het maar. Indonesie mag het ´grootste´ islamitische land op de aardbol zijn - dat betekent nog niet dat elke Indonesier zich met Allah bemoeit.

Allah bemoeit zich op zijn beurt wel vaak met ´deze´ Indonesiers.

chicago river | 04-03-15 | 11:05

@necrosis | 04-03-15 | 11:01
Door het te negeren.

ProAsfalt | 04-03-15 | 11:04

@eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 10:16

Ik kan me slechts voorstellen hoe dat moet voelen. Zelf kinderloos, toch ervaar ik ook al een dergelijke knoop wanneer ik de verhalen hoor van vrienden met kids op de basisschool. En dat is zelfs nog een overwegend 'witte'school, maar het wegkijken/appeasen is er niet minder om.

vaas klaak | 04-03-15 | 11:04

Volgens de politici, uitgezonderd de PVV, is er niets aan de hand en zijn de cultuurverrijkers een grote aanwinst voor koninkrijk der Nederlanden vooral als zij uit Islamitische landen komen.

ProAsfalt | 04-03-15 | 11:04

Dit is toch geen nieuws. Een bezoekje plegen aan een structureel probleem heet dit.

Cynische Narcist | 04-03-15 | 11:03

@Pretzwalkski | 04-03-15 | 10:47

"Je probeert het wel, maar je kunt het niet. Simpelweg omdat je aannames doet die niet kloppen en je verstandelijke vermogens tekort schieten. Het doodschieten van alle gevangenen kostte teveel tijd. Daarom zijn de gaskamers bedacht. Praat eens met een holocaustoverlever. Missschien helpt het."

Pretz, het doodschieten van gevangenen kost bijzonder weinig tijd. Een gevangene een half jaar laten hongeren kost veel meer tijd en geld, het beetje brood wat ze nog wel kregen (check ook Anne F's verhaal) kostte al meer dan de kogel. En je hebt geeneens een kogel nodig. Een rus vertelde hoe duiste krijgsgevangenen gewoon 1 voor 1 in een kamer werden gebracht, waar hij ze direct een mes door de keel stak. "Het was zo scherp, dat 'ie er aan de andere kant weer uitkwam". Wat kost het? Denk eens na! Oh en de gaskamers waren natuurlijk een ander verhaal, dit ging over de foto.

Istrilyin | 04-03-15 | 11:03

Als het op geschiedenisles daarover gaat, lijkt het mij wijs voor de moslims om zich op de holocaust voor te bereiden...
Zeker als je bedenkt dat als antisemitisme de treinen weer spreekwoordelijk laat rijden, en er nog maar weinig joodse semieten in Europa zijn, maar wel veel arabische semieten...

Hemmenaar7 | 04-03-15 | 11:03

'De politicus schrikt hiervan'.

De politicus is degene die dit veroorzaakt heeft door jarenlang z'n kop in 't zand te steken.

Eat your own fucking dogfood retards.

Tripps | 04-03-15 | 11:03

Rutte geeft toch af en toe wat lessen geschiedenis op een VMBO school?
Hoe zou hij het aanpakken?

necrosis | 04-03-15 | 11:01

Zolang er een verbod op ontkenning, goedpraten of bagatelliseren van de Holocaust is moet er van de wet gebruik gemaakt worden en moet er aangifte gedaan worden tegen elk klootzakje waar dat AD artikel over bericht.
Maar dat wil de politiek weer niet, want het feit dat gevangenissen leeg staan wordt door die flippos weer uitgelegd alsof alles prima is hier.

Ares | 04-03-15 | 11:01

De politiek houdt zich OLIEdom in dit soort schandalige kwesties.

Russ Meyer | 04-03-15 | 11:00

Er is maar één oplossing en dat is de groep opbreken. Die gasten één voor één door het Holocaust museum leiden en ze zonder gehits van vriendjes duidelijk maken was fascisme voor resultaten heeft.

marcoplarco | 04-03-15 | 10:59

@diddley2 | 04-03-15 | 10:16
menschlichkeit ??? pas zeker bij die foto lul eens je moerstaal man

witchmaster | 04-03-15 | 10:58

(c)ZWITSUL | 04-03-15 | 10:50
-
Dát ontbrak nog aan mijn geluk: een 'bewustwordingsweekeindje' - dat ze - vanzelfsprekend- cadeau gekregen hebben van u en mij.

bisbisbis | 04-03-15 | 10:57

@Daniël P | 04-03-15 | 10:36
Ga jij je mond eens spoelen met groene zeep!
*zwaait*

necrosis | 04-03-15 | 10:56

@Istrilyin | 04-03-15 | 10:09
Tja als je deze mensen NIET had opgepakt/veraden ect dan had je dit historich besef niet nodig gehad .

witchmaster | 04-03-15 | 10:55

-weggejorist-

Campinggastje | 04-03-15 | 10:55

@Indoneesje, van iemand die zichzelf Indoneesje noemt had ik een wel wat meer genuanceerde reactie verwacht...
Er wonen ook veel Nederlandse-Indonesiërs in Nederland die ook moslim zijn en dus zeker wel gematigd of niet praktiserend zijn maar zich net zo goed moslim voelen. Deze mensen schamen zich ook voor het overwegend Arabisch en Afrikaans tuig wat in Nederland de boel verziekt.

a4p | 04-03-15 | 10:55

Mastermattie | 04-03-15 | 10:41

De Nederlanders in de Randstad moeten die Randstad maar ontvluchten.
Op deze manier belandt de Randstad zonder slag of stoot in de handen van onze Nieuwe Nederlanders die geen woord of slechts een half woord Nederlands spreken.
Na de Randstad is de rest van het land aan de beurt. Ook Groningen zal niet veilig zijn.

onnosel | 04-03-15 | 10:55

Ja straks ontstaat er nog ophef over. Stelletje verwarde mannetjes daar.

jip_86 | 04-03-15 | 10:54

Zo word langzaam aan de gast steeds meer de baas in ons land.

Snelheidsduivel | 04-03-15 | 10:54

Laten we het er maar op houden dat als je met de daadwerkelijke oplossing komt voor dit probleem, je zelf wordt weggezet als nazi.

Mastermattie | 04-03-15 | 10:53

@rooie vogel | 04-03-15 | 10:48
De onderste steen, waar Mark Rutte nog bovenop staat te dansen

Mastermattie | 04-03-15 | 10:50

Herr Vorragend | 04-03-15 | 10:45
Omdat de voor een morele paradox gesteld worden die ze, met hun claim op morele superioriteit en de enige juiste policor waarheid, niet op kunnen lossen. Jarenlang zwegen ze er helemaal over ne nog gaat het niet van harte om te praten over het multiculturele drama.

Bigi Bana Boy | 04-03-15 | 10:50

Stuitend bewijs voor de morele ondergang van Nederland en voor de gehele westerse wereld for that matter!
Dat we het hier over moeten hebben, zegt al genoeg.

BadLieutenant | 04-03-15 | 10:50

Het vergelijk tussen Mein Kampf en de koran is wel eens gemaakt. Het vergelijk tussen de islam en de nazis ook. Wat mij betreft: Nooit meer.

diek | 04-03-15 | 10:50

Het is een gotspe!

Flipside | 04-03-15 | 10:49

Overal worden weer "Ministeries van Waarheid" opgericht. Geschiedenisboeken worden herschreven. Moslim Brother is watching you.

lulleficatie | 04-03-15 | 10:49

Allemaal een wrkstuk schrijven over de parallelen tussen de tweede wereldoorlog en holocaust en de Westelijke Sahara bezetting en wat daar gebeurd.

"... Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. ,,Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw." Eigenlijk staat dar het echte problem: discriminatie tot het diepst plus iemand die er aan toegeeft.

TheseDays00 | 04-03-15 | 10:49

Heeft er iemand hier verstand van tijdmachines? Ik krijg dat verdomde ding niet ingesteld op mei '68 en de helpdesk is niet bereikbaar.

Mastermattie | 04-03-15 | 10:48

Net zo lang buigen tot er niks meer over is van wat wij normaal vinden.

Ben het spuugzat, als je geen respect hebt voor anderen dan tief je toch lekker op.

Doei.

ollieg | 04-03-15 | 10:48

Slob van de ChristenUnie: "Ik schrik hiervan". En dat zit in de Tweede Kamer. Dat is een volksvertegenwoordiger. Onder welke steen zou hij de afgelopen jaren geleefd hebben?
Dat is een gevolg van het collectief wegkijken. Het resultaat van het denken dat we in een maakbare samenleving leven. En dat is het laatste wat je verwacht van een vertegenwoordiger van de CU. En dan vraagt'ie ook nog om op de CU te stemmen.
Je verwacht het niet.

rooie vogel | 04-03-15 | 10:48

Istrilyin | 04-03-15 | 10:40

Je probeert het wel, maar je kunt het niet. Simpelweg omdat je aannames doet die niet kloppen en je verstandelijke vermogens tekort schieten. Het doodschieten van alle gevangenen kostte teveel tijd. Daarom zijn de gaskamers bedacht. Praat eens met een holocaustoverlever. Missschien helpt het.

Pretzwalkski | 04-03-15 | 10:47

.. maar goed. Bij het zien van de pica boven dit plaatje zijn de islamitische bruinhmdjes geprogrammeerde te geloven dat het palestijnse kindertjes zijn in een joodsch - pardon "zionistisch" - kamp.
"Onze" Gutmenschen leunen ook steeds meer in die richting, maar dat is vooruitlopend op hun toekomstige ontwikkeling.

Jan Passant mk2 | 04-03-15 | 10:46

Captain Pervert | 04-03-15 | 10:32
Lul toch niet zo stom man. Je woont in een kabouterlandje van 41.543 km2. Groningen is een buitenwijk van de randstad. En jij denkt dat jij daar uiteindelijk buiten schot zal blijven ? Terwijl ook jouw stad nu al 10% Niet-Westerse allochtonen herbergt ?

Bigi Bana Boy | 04-03-15 | 10:46

Vroeger stemde ik PSP, lekker de katholieke kerk bashen, het conservatisme belachelijk maken, het verhulde antsemitisme van de kerk aankaarten en nee helaas wisten we nog niets over het kindermisbruik.
Het hielp allemaal wel. De kerk verloor haar macht, vrouwen- en homo-emancipatie waren een feit.
Waarom is het nu al jaren oorverdovend stil bij de opvolgers van de PSP aangaande een nieuwe religieuze macht in ons land ? Een geloof dat vrouwen achterstelt en homo's het liefst dood ziet.
Joden worden weer beschimpt, de holocaust ontkent en links kijkt de andere kant op. Ik schaam me dat dat ooit mijn politieke vrienden waren.

Herr Vorragend | 04-03-15 | 10:45

De soldaten die Nederland bevrijd hebben 40 / 45 en gesneuveld zijn liggen te woelen in hun graf van wat de linkse kerk heeft gemaakt van Nederland de verraders. Ik kijk altijd naar herdenkingen en zie nooit maar dan ook nooit de nieuwe "Nederlanders" bij die bijeenkomsten en ze willen ook het gevaar niet inzien. Ik kan er ook niet veel aan doen dan alleen maar stemmen en dat is zeker op de PVV dus mensen doe mee!

Neuswiel | 04-03-15 | 10:45

Het is dus nu een feit dat moslims zich graag dom houden. Ogen sluiten voor feiten doet dat met je.

upgent | 04-03-15 | 10:45

Oh, en ik geloof ook niet in global warming, ik geloofde ook niet in WMD in Irak, ook niet in de millennium bug, ook niet in de varkenspest pandemie, ook niet in de euro, etc. Misschien dat je me dan beter in een hokje kunt stoppen en anders pech.

Istrilyin | 04-03-15 | 10:43

@Mastermattie | 04-03-15 | 10:41
+t voort komen

Mastermattie | 04-03-15 | 10:42

@Captain Pervert | 04-03-15 | 10:32
Ach ja, in Groningen hebben ze andere "schokkende" gebeurtenissen. Die overigens voorkomen uit beslissingen vanuit de randstad.

Mastermattie | 04-03-15 | 10:41

Iedereen heeft het recht zijn of haar achterlijkheid bekend te maken.

Zyprexa20mg | 04-03-15 | 10:41

Zonder de islam, en zonder hun politiek correcte faciliteerders, was dit item er niet geweest.

Fijnstoffer | 04-03-15 | 10:41

@Rotisseur | 04-03-15 | 10:29

Rot, ik probeer gewoon objectief naar de geschiedenis te kijken. Je weet wel, dat spul dat geschreven wordt door de overwinnaars. Het was OF de bedoeling om gevangenen dood te laten gaan, OF de bedoeling ze te laten leven. In het eerste geval wordt altijd voor de kogel en een massagraf gekozen, niet voor halve uithongering want dat kost veel te veel resources. Zie recent ISIS vs de Yezidi's, of Sebrenica als het je wat zegt. De geallieerden hadden met z'n drieen afgesproken: geen onderhandelingen, allemaal door naar Berlijn. Dus ja het duurde erg lang voordat de oorlog over was - wel met totale overwinning, maar ook met een aantal concequenties. Wil jij 100% de nazis de schuld geven? Prima, zij hadden ze opgesloten immers. Maar ik denk de complete waarheid iets meer genuanceerd is.

Istrilyin | 04-03-15 | 10:40

Bij dat 'Ja, maar Gaza-genocide' argument kun je het beste aan de ouders of kinderen vragen: Weet u wat sinds 1948 de bevolkingsgroei is van het "Palestijnse" volk?
Antwoord: 600%
Dat kun je dus geen genocide noemen.
Palestijnen noemen het dan ook de 'Nakba' (Catastrofe).
Het was inderdaad een catastrofale beslissing van de Arabische buren om in 1948 een oorlog te beginnen en daarna tig maal vrede af te wijzen.
.
Niet dat het iets helpt overigens maar de antwoorden zijn vermakelijk en helaas ook dieptriest.

Piet Karbiet | 04-03-15 | 10:38

Moslims zijn natuurlijk de ware slachtoffers. Niet van Pim en niet van Geert maar van de Islam en van hun opvoeding en van die zogenaamde politieke correctheid die hele samenlevingen kapot maakt. Dit alles voor de macht, het vullen van de eigen zakken, de EU/Brussel en de Euro.

frisenfruitig | 04-03-15 | 10:37

-weggejorist-

Daniël P | 04-03-15 | 10:36

Hoezo "bespreekbaar maken"?
Het is al bespreekbaar.
Je hoeft het alleen maar te doen.

QBert | 04-03-15 | 10:36

Tja... als CMO de partij is welke zorgt voor het contact tussen de moslims en de overheid, snap ik wel dat ze in Den Haag allemaal niet begrijpen wat er gaande is.

Mastermattie | 04-03-15 | 10:35

Vreselijk dat dit überhaupt een issue moet zijn. Dit was al veel langer bekend, maar mijn bloed blijft er van koken.
Ik ben dus het helemaal eens met de teneur van het stuk, alleen gebéúrt er nu dus toch eindelijk iets, Van Rossem? Nee, natuurlijk durf ik niet te geloven dat de politiek nu daadkrachtig iets gaat afdwingen, maar laten we toch even afwachten. Ik laat me graag een keer positief verrassen.

Lewis | 04-03-15 | 10:35

Ongelofelijk, en ongelofelijk knap hoe leraren blijven proberen om de geschiedenis uit te leggen, je moet het maar kunnen. Joden krijgen steeds vaker de schuld, las hier een vergelijkbaar relaas: kaf-blog.nl/kaf-blog.nl/de-eeuwige-myt...

Henk2041 | 04-03-15 | 10:34

Man man man nog even en dan denken de moslims dat de aarde plat is en de zon om ons heen draait, sterker nog de aarde draait niet! Ja om moslims.

ikdenkwat | 04-03-15 | 10:34

Idee? Schoolreis naar een van de concentratiekampen en dan niet Westerbork maar Auschwitz, Sobibor etc. ipv de Efteling of Slagharen en dan die ettertjes met hun neus op de feiten drukken en zelfs één voor eén in de crematieovens stoppen om ze te laten zien wat voor enorme eikeltjes het zijn.

ikkebenhet | 04-03-15 | 10:34

Ik ben geboren in de jaren 70.
Op de basisschool moest kleine Russ "Ik heb een tante uit Marokko en die komt" zingen.
Op de middelbare school leerde ik over de holocaust en bezochten we een concentratiekamp.
Nu is dat schijnbaar niet meer mogelijk.
Ik zie een causaal verband met die tante die ik helemaal niet had......

Russ Meyer | 04-03-15 | 10:34

"Ruim de helft van Feriani's leerlingen is moslim, hij zelf ook. Dat is een pluspunt. Ik ken hun cultuur, ik weet hoe ik ze moet benaderen. En ik ben een man."

Ik stel voor dat we op scholen waar Nederlanders de meerderheid vormen uitsluitend nog mensen van Nederlandse afkomst aanstellen. Zij kennen immers de cultuur, zij weten hoe ze de kinderen moeten benaderen.

Maar misschien is het nog beter om die islamitische ouders eens onder handen te nemen. Want je kunt ze op school wel iets vertellen, maar als ze thuis het tegenovergestelde krijgen te horen heeft dat onderwijs weinig zin.

Angelica | 04-03-15 | 10:33

Indoneesje | 04-03-15 | 10:23

Eens eens eens!

En onze huicjelende, falende, liegende en baantjeszieke politici blijven wegkijken om zelf maar in het pluche te blijven zitten, zich te verrijken.
Wat een vreselijk kudt land is dit toch!
18 Maart!!!

Waakvlam | 04-03-15 | 10:33

Die moslims zorgen voor nieuwe middeleeuwen. Alles wat we hebben opgebouwd wordt door die idioten verboden. Misschien is er hoop rond her jaar 2500

Henk de Vries2074 | 04-03-15 | 10:33

Igor Putkin | 04-03-15 | 10:24

De laatste keer dat u hem en necrosis (u weet wel, die compleet nietszeggende reaguurder) zonodig weer eens de les meende te moeten lezen werd Joris boos. Maar u moet het helemaal zelf weten hoor.

mad love is coming | 04-03-15 | 10:33

Hoax. Dit is een zwart-wit gemaakte foto van America's Next Top Model.
En anders is het Dresden.
\aluhoed-revisionistenmodus

LibertasSimplex | 04-03-15 | 10:33

Het toppunt van wishful thinking: denken dat je de opinie kunt beïnvloeden over een onderwerp dat 75 (!) jaar achter ons ligt en dat systematisch en stelselmatig bejubeld wordt wordt door Arabische haatzenders.
-
Tóch eens kijken waar die k**pubers méér op letten: die haatzenders of die l** van een policor docent

bisbisbis | 04-03-15 | 10:32

Als Groninger kan ik hier smakelijk om lachen. Hele scholen vol kinderen van wie niet één Jantje of Klaasje heet. Het is zo ver van mijn bed. In de stad Groningen heb ik in tien jaar tijd twee keer een moslim in traditioneel gewaad gezien.
Wie in de randstad gaat wonen doet het zichzelf wel een beetje aan - ongeacht je persuasie, er zijn altijd wel twee groepen die jou dood willen. Dat heb je hier allemaal niet. Ik zou iedere jood die zich onveilig voelt op straat, dan ook willen uitnodigen hier te komen wonen. Fuck de randstad.

Captain Pervert | 04-03-15 | 10:32

Alle policolor naar Auschwitz.
Misschien dat dan tot hun botte rotkoppen doordringt dat wij niets maar dan ook totaal niets willen weten van hun idiote ideeën.
Het patroon wordt duidelijk: Policolor wil de hele bevolking qua ideologie gelijkschakelen.
Wellicht een taak van GS om deze sociologische ratten eens stuk voor stuk grondig, en dan bedoel ik ook: gróndig, door te lichten op hun antecedenten!!!!!!!!!!
(Dit keer geen..... op het eind,vanwege mijn wilde woede!)

gamlakuk | 04-03-15 | 10:32

Oh wat een foto. Wie kinderen heeft moet zich eens een voorstelling proberen te maken dat je eigen kroost daar zit. Het is om je janken hoe Nederland door de onmensen van links & islam naar de kloten wordt geholpen. En dat niet alleen, links en islam doen al vreselijke dingen op plekken waar ze het voor het zeggen hebben (met welgemeende excuses voor deze Godwin).

31 November | 04-03-15 | 10:31

En dan zichzelf maar afvragen hoe dat het komt dat er steeds meer islamhaat/ fobie ontstaat in Nederland.

Laatst nog de herdenking van 70 jaar Auschwitz zitten kijken. Hoeveel hypocrieten zitten daar dan wel niet tussen de genodigden.

ok nie waor | 04-03-15 | 10:31

En verder pleit ik voor het verwijderen van de begrippen "bespreekbaar maken", "kwetsbaar opstellen", "de dialoog aangaan" en "goede voorlichting geven" uit de Nederlandse taal. Ik kots van die feminieme policor newspeak.

Bigi Bana Boy | 04-03-15 | 10:31

Stuur die kinderen anders gelijk door naar Syrie..

Ali d | 04-03-15 | 10:30

Istrilyin | 04-03-15 | 10:09
Zeker ook een kale kop? De uithongering van de mensen in de Duitse concentratiekampen was beleid. Tot 1945 was er eten genoeg in Duitsland maar kregen de gevangenen 2 ons voedsel per dag. Dat bestond hoofdzakelijk uit afval en watersoep. Zonder voedingsstoffen dus. Schandelijk dat je de geallieerden de schuld geeft van het voedseltekort. In wezen ben jij, door jouw uitspraak, ook een holocaust-ontkenner

Rotisseur | 04-03-15 | 10:29

Ze hebben wel een thigh-gap.

Bollux | 04-03-15 | 10:29

@ Istrilyin | 04-03-15 | 10:09

Grappig maar verkeerde conclusie die je trek uit een gegevens rond 1945. Als je een beetje verdiept in de geschiedenis, weet je dat de holocaust langer aan de hand was dan in 1945. Interresante link die aangeeft dat het al tijdens de hele 2e wereldoorlog doorging, dus het heeft niets te maken met voedseltekort.
allesopeenrij.nl/article.php?aid=329

loser | 04-03-15 | 10:29

Ik ken hun cultuur, ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw.... Oke lang niet zo shockerend als het ontkennen van de holocaust door deze doordrammende, eenzijdig luisterende uilskuikens, maar toch... Ik ben verontrust

Stiekje | 04-03-15 | 10:28

En altijd weer die Gaza die ze erbij halen. Terwijl daar voor 1948 niet eens sprake van was. En menig Jood in NL vandaag de dag niet achter de door Israel gevoerde politiek staat. Veel Moslims kennen blijkbaar het verschil niet tussen Joden en zionisten. En misschien moeten we nog even keihard duidelijk maken dat Hitler een Germaans ras wilde. En dat dat betekent dat als er in die tijd Moslims in oorlogsgebied hadden gewoond, deze even zo goed in een concentratiekamp terecht waren gekomen en met een beetje pech in de gaskamer. Dat dringt niet tot ze door kennelijk.

Opinion1970 | 04-03-15 | 10:28

tja, op datzelfde soort scholen wordt evolutie ook ontkend.
Weg met sprookjes onderwijs! Weg met bijzonder onderwijs!

klaaaaz | 04-03-15 | 10:27

de Holocaust en de aanleiding daartoe voor eeuwig in gedachten houden is een goede zaak. De parallellen trekken naar de huidige geluiden in de westerse samenleving en daarop een toekomstige stem-keus maken is een stap die je zelf kan doen ter nagedachtenis.

Skunk57 | 04-03-15 | 10:27

Moslims hebben respect voor Hitler, vanwege zijn haat jegens de joden. Verder aangewakkerd door grootmoefti Amin Machmoud (Haj) al-Hoesseini http://nl.wikipedia.org/wiki/Amin_al-Hoesseini

Mastermattie | 04-03-15 | 10:27

Hoe meer moslims, hoe meer antisemitisme. Het erge is dat deze moslims vaak geen idee hebben waarom ze Joden moeten haten, maar omdat iedereen dat in die achterlijke cultuur doet doen ze vrolijk mee. Kansloos.

Ceauceausneaut | 04-03-15 | 10:27

"Als je wilt dat je moeder met een hoofddoekje over straat kan, dan moet een jood ook een keppeltje kunnen dragen."
Wat een naïef standpunt van Diversion. Moeder draagt een hoofddoek omdat De Verhevene, de Enig Ware God, dat beveelt, dezelfde God die een vernietigend oordeel geeft over de joden.
"Bespreekbaar maken" is een eufemisme voor in de kont kruipen van de Profeet (de Duivel hale hem), is in feite het accepteren van een taboe en je volledig aan dat taboe aanpassen, is ophouden met het eerlijke verhaal vertellen.

Schoorsteenveger | 04-03-15 | 10:26

@ meneer Q | 04-03-15 | 10:23
Gelul. Daar zijn documentaires over. Dat komt keihard binnen bij die kinderen. Die gastjes weten vaak niet beter. Het onderwijs kan ze dat juist bijbrengen. Als jij iedere dag hoort dat de aarde plat is dan geloof je dat. Als op school het tegendeel wordt gezegd dan ga je misschien twijfelen. Dat is een begin.

joker3 | 04-03-15 | 10:26

De Anne Frank Stichting bedient degenen die haar subsidieren.

Die kunnen zich op hun beurt weer achter de stichting verschuilen.

Zo maak je onwetenschappelijke propaganda legaal

Islamofiel | 04-03-15 | 10:25

@doskabouter | 04-03-15 | 10:10
Dat is nog maar de vraag. In het verleden kwam de helft van de peiling maar uit bij PVV, omdat kiezers op het laatste moment toch maar niet gaan stemmen, of een andere keuze maken.

Driewerf Hoezee | 04-03-15 | 10:25

De Anne Frank Stichting bedient degenen die haar subsidieren.

Die kunnen zich op hun beurt weer achter de stichting verschuilen.

Zo maak je onwetenschappelijke propaganda legaal

Islamofiel | 04-03-15 | 10:25

rara | 04-03-15 | 10:03
Dan moet je beginnen bij opa en oma Azzouedeni.
Eerste en Tweede Generatie ´gastarbeiders´.
Daarna. Dokwerkers in Schiedam toen, zopen in cafe.
Als moeders de vrouw het althans niet helemaal ´doorhad´.
Hoeren en snoeren.
En nu zijn opa en oma Azzouedeni dood.
Papa en mama Azzouedeni weten het allemaal zo niet meer.
Zoontje Yousef is nu zeker uit het ´niets´ de ´vrome´ moslim.
Think twice. Die ´bezopen´ papa dokwerker in Schiedam had in zijn vrije tijd, thuis in huis, nog wel een woordje klaar over ´geloof´ en ´geschiedenis´.

chicago river | 04-03-15 | 10:25

Iedere dag worden er schoolboeken herschreven.
Over 30 jaar leren onze nazaten dat de marokkanen ons bevrijd hebben met lichte hulp van Amerika en de rest van de geallieerden, en dat de gastarbeiders na 1945 ons land weer hebben opgebouwd.
En dit bedoel ik een keer niet cynisch, als we de islamrot niet kunnen stoppen is dat ons toekomstbeeld.
Als je 25 jaar geleden had gezegd dat er een marokkaanse vlag gehesen zou worden op 4 mei, hadden ze je voor gek verklaard.
Maar inmiddels zijn de meeste dingen waarvoor ze je 25 jaar geleden voor gek hadden verklaard, dagelijkse realiteit.

Cuyahoga | 04-03-15 | 10:25

Istrilyin | 04-03-15 | 10:09

Heb je gesnoven ofzo, maffe lamlul. je ziet een foto van uitgemergelde kinderen in een concentratiekamp en je komt met dit verhaal? Je bent gewoon een lul met vingers.

Pretzwalkski | 04-03-15 | 10:24

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 10:11
Onder het linkje staat een AD artikel. Als je dat hebt gelezen is je comment echt dikke bullshit.

Igor Putkin | 04-03-15 | 10:24

Schrikken doe je van dingen die je niet ziet aankomen. Politici, beleids- en opiniemakers die "schrikken" van islamitische jodenhaat zijn derhalve al jaren ziende blind, incompetent, wegkijkers, maakbaarheidsdenkers en/of policor gutmenschen. Want wie anno 2015 nog steeds durft te doen alsof dit iets geheel nieuws is waar men van "schrikt" is niet van deze wereld.

Bigi Bana Boy | 04-03-15 | 10:24

Volgens sommige moslims is het beter dat leerlingen van de islamitische persuasie kennis nemen van het feit dat de zon om de aarde draait, in plaats van die verzonnen onzin over de holocaust.

Intussen kookt mijn bloed bij het lezen van dit bericht.
Maar dat doet het zo'n beetje dagelijks, sinds 11 september 2001.

En vind ik dat we in dit land inmiddels lang geleden onze ballen hebben ingeleverd; die zijn allemaal opgehangen in de wilgenbomen van het linkse sprookjesbos.

Maar alle gekheid op een stokje: ik heb wel eens gelezen dat mensen in een land als het onze, een welvaartsstaat zonder oorlog, armoe en andere kommer & kwel, verwend, lui en zowel lichamelijk als geestelijk zwak worden en daardoor hun weerbaarheid verliezen.

Ik vrees dat dat proces zich hier al aardig heeft ingevreten.
En vind ik het tijd worden dat in dit land er eindelijk iemand eens met de vuist op tafel slaat.
Iemand die serieus genomen wordt.
Iemand die roept "Genoeg is genoeg".
Wilders deed dat al.
Die roept "genoeg is genoeg" op zijn verkiezingsposters.
Maar volgens veel mensen van de linkse persuasie is dat een belachelijke, inhoudsloze, holle frase.
Martin Luther King riep dat ooit ook: "Genoeg is genoeg".
En volgens die zelfde mensen van de linkse persuasie was dat een historische uitspraak.

Peter Emile | 04-03-15 | 10:24

Hoe duur zou het zijn om die ettertjes - jong EN oud - in bussen af te voeren naar Auschwitz? Voor een rondleiding natuurlijk he? Voor een hele grondige neus-op-de-feiten rondleiding?
TM | 04-03-15 | 10:14
=
Dat werkt niet... die staan er gewoon bij te lachen.
Ook de beeldenstorm van IS vinden ze meer dan terecht.

meneer Q | 04-03-15 | 10:23

Het grappige is dat in de jaren '70 juist linkse groeperingen ageerden tegen de macht en het conservatisme van de Katholieke kerk (de 'boeman'). Het is vreemd dat het zelfde niet is te zien bij de islam. Kom op PDA en GL! Waar is jullie atheïstische hart? Het doorbreken van op religie gebaseerde waanbeelden begint bij het benoemen van het probleem. Het is niet normaal om een hoofddoek te dragen obv reigieuze argumenten of geen hand te geven of tegen abortus te zijn of tegen homo's. Het is ook niet normaal je zelf het door God uitverkoren volk te noemen. We moeten ophouden te doen alsof dat gewoon maar normaal is.

joker3 | 04-03-15 | 10:23

Voor mij hebben Nederlandse moslims helemaal af gedaan. Gematigde bestaan er simpelweg niet. Holocaust? Jodenvervolging? Blonde vrouwen die niet serieus genomen worden? Godver*******! *kots* *kots* *kots! Tijd om alle banden te breken met moslims.

Indoneesje | 04-03-15 | 10:23

Weet je wie de Nazis ook hielpen bij de vervolging van Joden? Juist regimes in het Midden Oosten.. En weet je wie er ook geld verdiende aan het transport van de Joden? De NS (www.spitsnieuws.nl/binnenland/2015/01/...).. toen reden ze nog op tijd...

WellusNietus | 04-03-15 | 10:23

"Ja... maar...,"

Berthe | 04-03-15 | 10:22

In-triest topic maar gewéldig dat GS dit nu van de daken schreeuwt.
Hoe genant er ergerlijk dat er geen imam te betrappen is op het zelfs maar aanstippen van dit stuk ellendige waarheid.
"Wilders,kom er maar in."

R.B.Scott | 04-03-15 | 10:22

"Ja maar..." is their middle name.

DikkeLollie | 04-03-15 | 10:22

Het is allemaal een grote opmaat naar de burgeroorlog bij u en mij in de straat. Nederland één grote banlieu inclusief rellen op elke rotonde. Dát is de toekomst van onze kinderen. Wat zijn we toch een ongelooflijk goed land.

de Voorzittert | 04-03-15 | 10:20

Vreselijk.

ecologiste | 04-03-15 | 10:20

Daarom alleen al PVV!!!

meneer Q | 04-03-15 | 10:20

We worden bestuurd door Chamberlains. Toon godverdomme nu eens ballen en zeg, aanpassen en anders ophoepelen met je geloof en cultuur.

Willy Keutel | 04-03-15 | 10:20

@TM | 04-03-15 | 10:12
Nee, dat boek heb ik (nog) niet gelezen, Ik zal eens kijken, dank voor uw advies.

Global warming is al door meerdere wetenschappers onderuitgehaald, bijvoorbeeld het weer aanzetten van ijsschotten en de klimaatcyclus welke ook al bezig was voordat de mensen ook maar iets deden met auto's of andere vormen van uitstoot.
En zelfs al zou global warming daadwerkelijk waar zijn, dan zijn degene wie hierover de boventoon voeren het meest hypocriet, zie hiervoor bijvoorbeeld de vergaderingen waarbij iedereen ingevlogen wordt (nooit gehoord van Skype?), boomkunffelaars zelf in de meest verontreinigende auto's rijden en -huizen wonen.

Islam en wetenschap is een combinatie welke ik overigens niet uit hoef te leggen.

Mastermattie | 04-03-15 | 10:19

@TM | 04-03-15 | 10:14
Nah. De islamitische draakjes weten best wat daar gebeurde in holocaustenland, het gebeurde echter met joden en dat vinden zij prima. Naar meer smaken zelfs.

Jan Passant mk2 | 04-03-15 | 10:18

Nederland heeft inmiddels een zieke samenleving van jewelste. De meest gore antisemitische moppen worden meestal door linkse moslimvriendjes verteld. Het feit dat het grootste deel van de nederlandse moslims achter IS staat wordt door hen gewoon ontkent. Want tegen ongelovigen moet je liegen zoals het in de Koran staat.

Tis nie waar! | 04-03-15 | 10:17

vaas klaak | 04-03-15 | 10:13

Een hele hoop maar dat zal je zeker niet verbazen. Ik krijg er in ieder geval een vreselijke knoop van in mijn maag, heb zelf ook kinderen...

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 10:16

@ van Rossem anno 2015 bestaan er geen misdaden tegen de menschlichkeit alleen nog maar tegen de moslims en tegen het gezond verstand.
Maar je kunt het 1 niet los zien van het ander.feit is dat Saudi Arabia veel heel veel macht heeft in het oude westen.
En het westen kan geen vuist meer maken.

diddley2 | 04-03-15 | 10:16

Neem het die kinderen niet kwalijk. Die weten oprecht niet beter. Het probleem ontstaat bij de ouders en de maatschappij. De ouders zijn ook eenzijdig geïnformeerd en weten ook niet beter. Juist school kan dit patroon doorbreken. Maar waarom is religie en onderwijs niet strikt gescheiden? Waarom accepteren wij scholen op religieuze grondslag? Het vasthouden aan dit fossiel uit de verzuiling komt o.a. bij de CU zelf vandaan. Stop met het hersenspoelen van kinderen, verbied scholing obv religieuze inslag. Arie: je hebt de sleutel in handen jongen!!

joker3 | 04-03-15 | 10:16

"Holocaust-les? Bullshit, zeggen de leerlingen"

En sinds wanneer bepalen leerlingen de lesstof? Een beetje hetzelfde als vragen aan een klein kind of het alsjeblieft om 23:00 uur al naar bed wil.
'Ah toe, maak het mamma en pappa nu niet zo moeilijk schat...'

atheïstisch stemvee | 04-03-15 | 10:16

Nederland en Europa hebben een heel groot probleem. Dit moet aangepakt worden.
De politiek is bang, de politiek durft niet. Zij zijn angsthazen.
Of zij zijn dom en zien het gevaar niet.
Een andere mogelijkheid is dat zij ermee verdienen en de eigen zakken belangrijker vinden dan het belang van de gemeenschap.
Maar in ieder geval is de politiek is een gevaar voor onze samenleving.

onnosel | 04-03-15 | 10:16

@Sjaak uit Dordt | 04-03-15 | 10:04
En de IS fanboys zullen hoe dan ook ontkennen. Propaganda, photoshop etc. Zum kotzen.

Botte Hork | 04-03-15 | 10:15

Natuurlijk is praten over de holocaust "Bullshit" voor islamitische kinderen! De islam heeft immers al een boek.
Wat niet in dat boek staat, dat is dus allemaal "Bullshit".

Tenzij het geschrevene de islam en den moslim dient, dan is het (voorlopig) welwillend toegestaan door Allah de barmhartige.

Jan Passant mk2 | 04-03-15 | 10:15

"En ik ben een man. Ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw." Alleen daar gaat het al mis.
Verder is dit natuurlijk om te janken.

Lapin | 04-03-15 | 10:15

Hoe duur zou het zijn om die ettertjes - jong EN oud - in bussen af te voeren naar Auschwitz? Voor een rondleiding natuurlijk he? Voor een hele grondige neus-op-de-feiten rondleiding?

TM | 04-03-15 | 10:14

frank87 | 04-03-15 | 10:12

Sir Winston Churchill.

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 10:14

Moslims, die hebben het pas moeilijk.
En nazaten van slaven, die elk jaar weer geconfronteerd worden met de door en door racistische zwarte piet.
Die Holocaust? Ach, een vervelend incidentje, je kan alles wel overdrijven.

spanarchist | 04-03-15 | 10:14

Ze weten er wel van, ze vinden het een goede actie van Hitler

Bokito ergo sum | 04-03-15 | 10:13

Ik vraag me dan af hoeveel % van de moslims een glimlachje niet zou kunnen verbergen bij het zien van deze foto.

vaas klaak | 04-03-15 | 10:13

Elke weigerpuber oppakken en in Auschwitz achtige strafkampen concreet laten voelen wat de oorlog betekende voor joodse medepubers van hun leeftijd. En bij elke ontkenning verdubbelen we de strafkampmaat.

de Voorzittert | 04-03-15 | 10:12

Je kan dit niet wegkijken. Wat je ook hebt meegekregen vanuit thuis. Dit is en zal nooit een zionistisch complot worden of zijn.

6 miljoen Joden zijn op verschrikkelijke wijze vermoord door een gek die een 3e Duitse Rijk voor zich zag. Hoe vreselijk moeten je ouders of geloof zijn als je dit blijft ontkennen.

Hoe ziek.

Klaus Herzog | 04-03-15 | 10:12

"Heel simpel: You can't change the history!
Mastermattie | 04-03-15 | 10:01"

Heb je wel eens van Nine-teen-eighty-four gehoord? Is een boek, moet je eens lezen.

Iedere lul de behanger wil 'discussiereren over feiten' tegenwoordig. Dat komt omdat ze a) de hersens of de inborst niet hebben om dingen te accepteren die ze liever niet zien en b) om ze niet weten wat een FEIT is.

Maar goed ; als dit zelfde stukje over global warming wordt geschreven dan is de meerderheid hier opeens geen fan meer van 'feiten'. Dus alles is blijkbaar relatief voor de meeste mensen. Als ze eerst eens goed zouden kijken naar de foto boven(en andere) voor ze hun mond zouden open doen...

TM | 04-03-15 | 10:12

Wie zei het nu ook al weer?
De volgende nazi's zullen zich antifascisten noemen...

frank87 | 04-03-15 | 10:12

De islam laat al tijden hun carcinome zaadjes in het Nederlandse onderwijs ontspruiten. En niemand die ze een strobreed in de weg legt want het wordt zelfs door de Nederlandse overheid gefaciliteerd.

eerstneukendanpraten | 04-03-15 | 10:11

Goed dat Geenstijl hier aandacht aan besteedt. Ik zou voor geen goud les willen geven op een middelbare school in Nederland, het soort kinderen dat daar rondloopt, vreselijk.

Bocherinelli | 04-03-15 | 10:11

Ik zie de enige politicus die in het artikel geciteerd wordt toch sterk stelling nemen. Dus de kop boven dit artikel klopt niet helemaal.
Verder zou iedere middelbare scholier verplicht een excursie naar Auschwitz mee moeten maken. Dat is het enige instrument dat helpt.

Igor Putkin | 04-03-15 | 10:10

Aan de andere kant: Wilders weer plus veel aankomende verkiezingen.

doskabouter | 04-03-15 | 10:10

Toen ik 40 jaar geleden de lagere school doorliep was dit een normaal onderdeel van het lespakket, maar toen waren er nog bijna geen moslims.

Juist nu moslims de geschiedenis proberen te bepalen is het juist keihard nodig om hier les in te geven.

Vogelbeest | 04-03-15 | 10:10

Is nederland is voorbij het punt waarbij herstel nog mogelijk is?

deEerlijkeLeugenaar | 04-03-15 | 10:10

Ik heb geen goed woord voor die wegmetonzers, dhimmi's en vooral die achterlijke kinderen en hun ouders over. Ik vergeet de holocaust niet en als het zover is vertel ik het mijn kroost.

Driewerf Hoezee | 04-03-15 | 10:10

Historisch feit: er was weinig eten in Duitsland anno 1945. Check de P-47 Thunderbolt wiki bijvoorbeeld: "Thunderbolt pilots claimed to have destroyed 86,000 railroad cars, 9,000 locomotives, 6,000 armored fighting vehicles, and 68,000 trucks". Wat denk je... dat er voldoende capaciteit over bleef om alle duitse divisies, steden EN kampen te bevoorraden? Waar zou jij de prio leggen? Ik vind het een wonder dat er nog zoveel mensen de kampen overleefd hebben.

Istrilyin | 04-03-15 | 10:09

Ben er nu klaar mee. Moorden en vernietigen uit naam van een profeet/god [lb] waarvan geen hond kan bewijzen dat hij ooit heeft bestaan.

Aan de andere kant menselijk leed ontkennen wat feitelijk is gebeurd en waar nog getuigen van in leven zijn. Maar omdat de Joden viessss zijn ontkennen we het gewoon.

Hersenspoelen doe je zo!

doskabouter | 04-03-15 | 10:09

Men wil de wet dus aan gaan passen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Holocaustontkenning#Holocaustontkenning_in_de_wet

Mastermattie | 04-03-15 | 10:09

Ongemakkelijk, maar waar.
Deze afschuwelijke beelden.
Linkse mensen denken daadwerkelijk dat als Geert Wilders aan de macht komt hetzelfde zal gebeuren met moslims.
Te gek voor woorden natuurlijk!
Moslims willen niets van de holocaust weten omdat zij geen kwaad zien in het onderdrukken en doden van Joden.
Alleen kwaad aangericht door islam kan deze gruwelijk geschiedenis doen herhalen.
Sterker nog, het gebeurt as we speak.
Door islam. De ware islam!

wakkere_nederlander | 04-03-15 | 10:08

Laten we maar eens bespreekbaar maken dat de moslims de nieuwe nazi's zijn. De waarheid mag gezegd worden. De cijfers liegen er niet om. Overigens zijn niet alleen de Joden slachtoffer van de islam maar ook christenen. Tijd om solidair te worden met elkaar.

benjemal | 04-03-15 | 10:08

Heel goed van GeenStijl om dit aan de kaak te stellen met illustraties. GeenStijl is de Nederlandse Charlie Hebdo. Confronterend en niet leuk maar nuttig en leerzaam.

frisenfruitig | 04-03-15 | 10:08

♬♩ Oh, waar is AFA nu? ♬♩
♬♩ En Ronald Camstra nu? ♬♩
♬♩ En de rest van die wegkijkende gutmenschen nu? ♬♩

(bis, 100x)

Rest In Privacy | 04-03-15 | 10:07

Die kinderen komen toch op school om iets te leren, niet om bevestigd te krijgen van wat ze foutief na-apen.

B.agger | 04-03-15 | 10:07

Geschiedenis wordt geschreven of herschreven door overwinnaars...........

Schijngestalte | 04-03-15 | 10:07

Zit zelf in het onderwijs.Allemaal grote bekken.Word er kotsmisselijk van.Je mg er niks van zeggen.Kost leerlingen en dus geld.

Ron55128838 | 04-03-15 | 10:07

Ja ze hebben het altijd maar over IS maar die Duitsers waren ook geen lieverdjes

Rest In Privacy | 04-03-15 | 10:06

"ze geloven mij eerder dan een blonde vrouw"

Zegt weer genoeg over de opvoeding in islamistische gezinnen.

QBert | 04-03-15 | 10:06

Goed. Weet u ook weer hoe de meerderheid van "gematigde moslims" denkt.

Godsammekraken | 04-03-15 | 10:06

Kleine kinderen geloven dat je de waarheid kan wegdrukken door LALALA te schreeuwen met de vingers in de oren. Als je wat groter wordt, leer je dat het niet zo werkt in de echte wereld.

Tenminste, als je enige beschaving en intelligentie in je donder hebt. Veel moslims blijven in dat infantiele gedram hangen.

raskol | 04-03-15 | 10:05

Alleen de titel al, SCHANDE.
Ik laat het hier bij, want mijn bloed gaat hiervan koken

Sjaak uit Dordt | 04-03-15 | 10:04

Dan te bedenken dat Auschwitz juist als argument wordt gebruikt voor:
a) geen discriminatie/racisme/tegen-moslims-zeggen-dat-hun-collega's-in-Irak-best-radicaal-zijn

b) een sterkere EU, met nog meer macht naar Brussel

kapotte_stofzuiger | 04-03-15 | 10:03

Ik vindt het letterlijk om te janken hoe makkelijk die klootzakken hier overheen stappen.

Dima Beeline | 04-03-15 | 10:03

Geschiedenis is de eerste. Daarna volgen biologie (evolutie) en geografie (platte aarde). Met dank aan de progressieve mensch terug naar de middeleeuwen.

Godsammekraken | 04-03-15 | 10:03

Als je de holocaustontkenning aan wil pakken dan moet je bij de bron beginnen: in de moskee.

rara | 04-03-15 | 10:03

Als gasten gaan vertellen wat er wel/niet mag in je eigen huis...

deEik | 04-03-15 | 10:03

het is toch godgeklaagd! Nooit meer holocaust!

pibasso | 04-03-15 | 10:02

Heel simpel: You can't change the history!

Mastermattie | 04-03-15 | 10:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken