Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OH NOES. Ook TUDelft op de Bungehuis-Barricade

bezetingz.jpgTU Delft? Daar zetelen toch louter contactschuwe cijferfetisjisten zonder enig benul van de buitenwereld, laat staan dat ze zich interesseren voor een paar hipsters die 1969 na-LARPEN? Toch wel, ook 015 is gevallen. Wij wachten rustig tot de ME die nieuw-linkse UvA stoottroepen eens goed de neus wast. Ondertussen is het moeilijk je aan de indruk te onttrekken dat deze college-kolonisten gewoonweg bezig zijn met een afstudeerproject. Hun denktrend is namelijk het resultaat van jarenlang UvA scholing, en hun professoren deden 45 jaar terug precies hetzelfde. Dit doet zeer sterk denken aan wat Octavio Paz over moderne kunst zei: "Rebellie is omgeslagen in procedure, kritiek in retoriek, het verleggen van grenzen in ceremonie. Ontkenning is niet langer creatief (p.149)." Ook heel rebels, de ondernemingsraad van de faculteit Geesteswetenschappen doneerde €1000 aan de bezetters. Wat is non-comformisme toch zalig als die instantie waaraan je je weigert te conformeren, de rekening van jouw non-comformisme betaalt. Onderstaand een filmpje van de nachtelijke avonturen van deze strijders. Wij hebben begrepen dat de nachtbrakers vanaf 1:40 dolgraag anoniem willen blijven. Dus +1 en de dumpert-campingcentrifuge voor de gouden tips!

Reaguursels

Inloggen

Verwende kutkinderen. De universitaire wereld wordt alleen maar slechter van al die inspraak. Met dank aan de onderwijshervormingen vanaf de jaren '70 is onze kenniseconomie vanaf de wortel verrot. Insprak moet je verdienen. Docenten hebben die inspraak want die is wettelijk geregeld. Studenten moeten harder werken en beter presteren. En daar hebben ze tijd genoeg voor, getuige dit kinderlijke gedram.

Hommel | 24-02-15 | 15:32

Wat is iedereen hier toch zuur. Ik ben blij dat er eens wat protest is tegen de uitkleding van het onderwijs en het runnen van universiteiten als bedrijven. Ik weet niet wie van de reaguurders in de universiteitswereld werkt, maar degelijke fundamentele wetenschap wordt aan alle kanten ondermijnd. Het moet allemaal spannend en catchy zijn en snel resultaat opleveren en er hijgen constant managers in je nek. De klassieke universiteit bestaat helaas niet meer, en we zullen het gaan zien in de wetenschappelijke vooruitgang.

TegenBeterWetenIn | 24-02-15 | 09:41

Je laten insluiten op de WC? Vrij dom en niet erg creatief

bashghost | 24-02-15 | 09:40

Mensen ik heb de oplossing: stuur ze naar een donkeysanctuary.

potverdrie | 24-02-15 | 09:00

"De rest van die gelukzoekers is lekker bezig zeker?"

Een jij-bak is geen argument. Het falen van andere partijen doet niets af aan het falen van de PVV.

Russells Teapot | 24-02-15 | 08:22

Ik zie hierin niets anders dan insluiping/inbraak.
Ook nog gepleegd in vereniging!
Strafbare daden volgens de Nederlandse wet.
nl.wikipedia.org/wiki/Huisvredebreuk
Kunnen deze linkse stukken shit aub een strafblad krijgen zoals iedere andere autochtone Nederlander dat ook zou krijgen voor deze feiten?

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 01:35

Lijkt verdomme meer op een protest van ISIS!
Achterlijke schlemielen van de uva, waar is de ME om ze eruit te knuppelen?
.
@Bierosaurus | 24-02-15 | 00:30
Ben jij een van die ongewassen linkse stinkerts van de uva?

Goktrommelkiller | 24-02-15 | 01:20

Helaas, allemaal verliezers.
Een college van bestuur dat geen duimbreed toegaf. Bezetters die met die kruimels niet wilden leven en een burgemeester die lijdzaam toe moest zien hoe die starre UvA bewust de boel liet klappen.
En dat alles heel bewust om de uitzettingsprocedure te kunnen continueren.
Maar hier komt de UvA echt niet mee weg. De geest is uit de fles en die krijgen ze er voorlopig niet meer in. Het zal me niks verbazen als dat college van bestuur alsnog het veld moet ruimen.

www.volkskrant.nl/dossier-archief/ritz...

Bierosaurus | 24-02-15 | 00:30

@Russells Teapot | 23-02-15 | 22:24
.
Hou toch een sop.
De rest van die gelukzoekers is lekker bezig zeker?

*Nog een WeiSbierje in Sankt Jacob bestellen doet*

Piet Karbiet | 24-02-15 | 00:25

Leuk allemaal, dus een flinke bos schaamhaar is gewoon weer helemaal terug van weg geweest?

nikkipikki | 23-02-15 | 23:53

Zie ik vingertjes ?

Glorix | 23-02-15 | 23:32

Graaf van Egmont | 23-02-15 | 22:24
Russells Teapot | 23-02-15 | 22:27

Over toonzetting gesproken.

Afwijzing voorstellen bezetters door College van Bestuur

www.foliaweb.nl/wp-content/uploads/201...

Bierosaurus | 23-02-15 | 22:40

Ah, ik zie het al. Voor Spartacus was HBO het hoogst haalbare.
Snokky | 23-02-15 | 21:00
Klopt, daarom schrijft hij denktrend in plaats van denktrant. Twee hel verschillende begrippen. :-)

Synecdoche | 23-02-15 | 22:31

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:21
Multiculturalisme is het gevolg van eeuwenlange globalisering en internationaal handel drijven

Dat op een dag de factor arbeid naar de welvarende gebieden zou gaan trekken is natuurlijk geen verrassing.

Bakito | 23-02-15 | 22:27

@Graaf van Egmont | 23-02-15 | 22:24
"Ergens schuurt het in de gebruikte woordkeuze die alles weg heeft van het Marxistisch Leninisme."

Precies, dat is het irritante. Natuurlijk zijn er behoorlijke misstanden, klaas.heitinga gaf dat goed aan, maar waarom moet het protest nou weer gepaard gaan met dat domme gewauwel over "neoliberalisme?"

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:27

@Piet Karbiet | 23-02-15 | 22:16
Neuh. Ik ben het op een aantal punten met die partij eens, maar met de partij als geheel heb ik weinig. Te weinig visie, herrie schoppen krijgt daar prioriteit boven oplossingen bedenken.

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:24

Ik weet niet. Als ouwe lul heb ik dit allemaal al eens meegemaakt in de 60er jaren. Toen was het hard nodig kennelijk. Ik kan echter het eisenpakket van nu niet in de juiste context plaatsen van toen. Ergens schuurt het in de gebruikte woordkeuze die alles weg heeft van het Marxistisch Leninisme. Ik wist niet dat die mensen nog bestonden in deze moderne maatschappij. Wie zit die kinderen deze zoete woordjes in te fluisteren?

Graaf van Egmont | 23-02-15 | 22:24

Overleg vooralsnog mislukt.
UvA probeert zoveel mogelijk ruis te veroorzaken en Jan en Alleman er bij te betrekken die niet direct betrokken zijn.

www.uva.nl/nieuws-agenda/nieuws/uva-ni...

Bierosaurus | 23-02-15 | 22:23

@Bakito | 23-02-15 | 22:12
Eens dat dat een schrijnende misstand is (in bv. een vrije markt zou het ondenkbaar zijn), maar nog altijd verwaarloosbaar vergeleken met de maatschappelijke ontwrichting die het multiculturalisme met zich meebrengt, om maar iets te noemen.

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:21

@Russells Teapot | 23-02-15 | 21:52. In Amsterdam hebben ze een ondernemingsraad, die ook instemmingsrecht heeft, maar bedroevend weinig en dan nog een nep-instemmingrecht. Toen in december *geen* instemming verleend werd aan de fusie tussen beta-faculteiten van UvA en VU, ging het college daar gewoon mee door, nu onder de naam "samenwerking" maar met dezelfde desastreuze financiele gevolgen. Gunning: "Door de stemming in december is wel de aard van de fusie veranderd, maar niet het tempo." Jaja. De overname door de banken (ja de banken, want de megalomane bestuurders hebben zich intussen diep diep in de schulden gestoken) gaat net zolang te water tot de kruik barst of zoiets. Inderdaad een beetje schandalig dat de studenten de kastanjes uit het vuur moeten halen, maar veel wetenschappers zijn in tijdelijke dienst en moeten vrezen voor de verlenging van hun aanstelling. Anderen zijn bezig met het schrijven en gefinancierd krijgen van onderzoeksvoorstellen. Doet er nog iemand aan daadwerkelijk onderwijs en onderzoek? Nauwelijks helaas. Denk je dat het dan eigenlijk wel dicht kan. Ja, als het zo moet gaan, misschien wel...

klaas.heitinga | 23-02-15 | 22:19

@Russells Teapot | 23-02-15 | 22:09
.
De PVV heeft geen Amsterdamse afdeling, hoor ik net.
Wat voor U?

Piet Karbiet | 23-02-15 | 22:16

@Russells Teapot | 23-02-15 | 22:06
Met name met de laatste twee alinea's ben ik het volmondig eens. Mijn belangrijkste punt is zoals ik al probeerde te zeggen dat ik blij ben dat studenten nog van zich af kunnen bijten. Het zou helemáál mooi zijn als ze het voortouw namen in zaken die er maatschappelijk toe doen. Niet dat ik dat snel zie gebeuren, helaas, maar nogmaals: als één groep grote verandering teweeg zou kunnen brengen, zouden het de studenten zijn. Hebben we in de jaren zestig ook gezien, alleen zou het inderdaad mooi zijn als ze hun idealen wat zouden opfrissen.

Lewis | 23-02-15 | 22:13

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:06
Nah, er zijn echt wel ontwikkelingen die door het grote kapitaal worden tegen gehouden. Zoals een fatsoenlijke verspreiding van essentiële medicijnen d.m.v. een uit de hand gelopen stelsel van octrooien.

En zo zijn er wel meer voorbeelden.

Bakito | 23-02-15 | 22:12

@Lewis | 23-02-15 | 21:57
Ja, zo kun je het natuurlijk zien. Daarin stellen ze dan nog een goed voorbeeld.

Het is jammer dat actievoeren vooralsnog een links feestje is, terwijl links in dit land de macht heeft, en niet-linkse mensen dus veel meer reden tot protesteren hebben. Misschien is dat ook wel omdat actievoeren voor doeleinden die niet politiek correct zijn veel meer gevaar met zich meebrengt. Denk maar aan Pegida.

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:09

Lewis | 23-02-15 | 21:57

De onvrede is natuurlijk veel breder als al die wetenschappers, FNV jong, de onderwijsbond, en veel uni's in het land zich met die bezetters conformeren.
Vermeend en van Dijk gaat kamervragen stellen en dan moet Blutsenmaker weer aan de bak.
Voor je het weet ligt dat college van bestuur aan de ketting en krijgen we het Ritzen scenario.
Ben toch benieuwd in hoeverre ze zich dat realiseren.

www.volkskrant.nl/dossier-archief/ritz...

Bierosaurus | 23-02-15 | 22:09

Chiant | 23-02-15 | 22:04
Motorcross en jagen op groot wild? Dat kan prima gelijktijdig.

Bakito | 23-02-15 | 22:08

@Godsammekraken | 23-02-15 | 22:00
Ik vraag me af of je enig idee hebt waar het de lui die daar zitten om te doen is, maar misschien vergis ik me.
Los daarvan blijf ik bij mijn mening: het mag best wat pittiger bij de studenten. Dan heb ik het natuurlijk niet over oeverloos geklaag, maar juist studenten zouden het voortouw moeten nemen in legitieme protesten. Zoals dat in veel andere landen wél gebeurt.

Lewis | 23-02-15 | 22:08

@Lewis | 23-02-15 | 21:55
"O. Wat willen ze precies dan?"

Hun manifest is vrij algemeen, maar als ik het combineer met hun dagprogramma lijkt het nogal op de jaren 60: mooi klinkende, idealistische, simplistische eisen stellen en tijdens het actievoeren de hele dag idealistische hobby's bedrijven, en er heilig van overtuigd zijn dat jij degene bent die de wereld aan het redden is.

"Maar los daarvan: van mij mogen studenten best een beetje porren en zieken. Daar hebben ze de leeftijd en de levensfase voor."

Tja, porren en zieken vind ik nooit zo overtuigend als het zo voorbeeldig conformistisch binnen het morele weiland blijft waar de elite wil dat het inblijft. Deze mensen vinden zichzelf tegendraads, maar zijn het totaal niet. Waarom durven ze niet eens een keer écht tegen zere schenen aan te schoppen?

De machthebbers die onze maatschappij kapotmaken zijn geen conservatieve kapitalisten zoals deze figuren schijnen te denken, maar linkse regenten maat maakbaarheidspsychoses en een weerzin jegens gewone mensen. En dit soort mensen zal bij het horen van dit protest blij verklaren "dat er nog jongeren met idealen zijn." Hún idealen, welteverstaan.

Russells Teapot | 23-02-15 | 22:06

Na 400 jaar PvdA regeert nu de D66 in 020 het Onderwijs. Zie hier het eerste wapenfeit; vastgoedwinst ten koste van studenten. Waarom verbaast mij dit niks. Straks lekker winst pakken op gemeentebezit, onrendabelen eruit en Roemeense bouwvakkers en Miverva-leden erin. En D66 zag dat het goed was, voor hun partijleden. Worden scholieren bij het Barleaus en Vossius al geselecteerd op hun partijlidmaatschap? Hoi Ivar!

Piet Karbiet | 23-02-15 | 22:06

@Bakito | 23-02-15 | 21:47
Ik zie op zich niets vreemds aan die dagindeling. Zou van mij kunnen zijn, ware het niet dat ik het jagen op groot wild op de Veluwe en het BBQ'n van kiloknallers onder de terrasverwarmers met de buurman later op de avond nog mis.
Alsmede mijn grote passie: motorcross in stiltegebieden met broedvogels en recreërende Groenlinksornithologen.

Chiant | 23-02-15 | 22:04

@Mark_D_NL | 23-02-15 | 21:49
Nou, inderdaad. ;-)

Lewis | 23-02-15 | 22:02

"Laat hem anders even de wc zien waar we opgesloten hebben gezeten" Sukkel.

mindless | 23-02-15 | 22:01

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:54
*grijns *

eerstneukendanpraten | 23-02-15 | 21:50
Ik zie Kaasmans over twee weken. Kan ik een boodschap doorgeven?

Bakito | 23-02-15 | 22:01

@Lewis | 23-02-15 | 21:55
Agitprop uitbraken volgens eigen agenda vals gelegitimeerd middels academisch sausje. Deze hobby uiteraard betaald door anderen. Sosjaale "wetenschappen".

Godsammekraken | 23-02-15 | 22:00

@Bakito | 23-02-15 | 21:27
Nou, inderdaad.

Lewis | 23-02-15 | 22:00

@Russells Teapot | 23-02-15 | 21:09
Je zou ze ook kunnen nageven dat zij tenminte wat dóén.

Lewis | 23-02-15 | 21:57

@kibambam | 23-02-15 | 21:54
Dit zijn studenten. Voor het grootste deel zullen ze nog niet in Amsterdam gewoond hebben toen Cohen daar aan de macht was.

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:56

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:52

Het gaat in ieder geval nu top-down en daar zouden ze graag wat minder van zien.

Bierosaurus | 23-02-15 | 21:55

Hopen dat de ME hardhandig de boel schoonmaakt.

lingo star | 23-02-15 | 21:55

@Godsammekraken | 23-02-15 | 20:57
O. Wat willen ze precies dan?
Maar los daarvan: van mij mogen studenten best een beetje porren en zieken. Daar hebben ze de leeftijd en de levensfase voor.

Lewis | 23-02-15 | 21:55

Jaja... 'Amsterdam' en 'democratische' in één zin...
Stelletje lafbekken... had GVD je mond opengetrokken toen maatschappijverkrachter Flop Cohen de Nederlandsche democratie aan het afbreken was...

kibambam | 23-02-15 | 21:54

@Bakito | 23-02-15 | 21:47
Eén ding klopt: ik heb inderdaad shoarma met friet gegeten vandaag. Heerlijk halal-vlees.

Maar deze twee?

"20:30-20:35 porno kijken
20:35-22:00 Bakito jennen"

Dat plan ik niet achter elkaar in. Dat kan prima gelijktijdig.

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:54

geeftnix | 23-02-15 | 21:49

En spiritualiën, zeg dat dan wel wat?

Bierosaurus | 23-02-15 | 21:53

@Bierosaurus | 23-02-15 | 21:35
"De kritiek spitst zich toe op het feit dat het college van bestuur (CvB) niet democratisch gekozen wordt.
Daar zouden andere universiteiten beter mee om gaan."

In Utrecht worden ze in ieder geval ook niet democratisch gekozen, maar er is wel een universiteitsraad die democratisch gekozen wordt, die over bepaalde zaken instemmingsrecht heeft. Misschien dat ze dat willen?

Het universiteitsbestuur democratisch laten verkiezen door studenten lijkt me iig een drama.

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:52

Bakito | 23-02-15 | 21:47

Wat heb jij trouwens met Kaas uitgespookt?

eerstneukendanpraten | 23-02-15 | 21:50

Bakito | 23-02-15 | 21:47

Nog 10 minuten volhouden.

Bierosaurus | 23-02-15 | 21:50

"Top-down, op rendement gericht beleid ondermijnt namelijk waar een universiteit om zou moeten draaien: onderwijs en onderzoek."
Tsja... alles moest geprivatiseerd, het neo-liberalisme. Alleen de harde Euries tellen. Dus na het openbaar vervoer en de zorg moet het onderwijs ook mee in deze waanzin.
Want orden we daar met z'n allen beter van? Nee, dat is wel gebleken. Alles wordt duurder en de kwaliteit gaat omlaag en de burger is de dupe maar de hoge heren vangen des te meer.
Er zijn zaken die in het algemeen belang niet op profit, maar op kwaliteit gericht zouden moeten zijn. Het onderwijs is daar één van.

MacMiep.nl | 23-02-15 | 21:50

liever een hardwerkende gabber zonder haar dan een studerende hippie met een gitaar ( of zonder)

Triple2K8 | 23-02-15 | 21:49

Bakito | 23-02-15 | 21:27
Doe eens even normaal mAn. Kijkend naar jouw 1000+ volledig overbodige reaguursels.

Mark_D_NL | 23-02-15 | 21:49

DaRealSwag | 23-02-15 | 20:57

Drs of Master "spiritualiteit" of in de "spirituele wetenschappen"? Nooit van gehoord.

geeftnix | 23-02-15 | 21:49

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:40
Dit is volgens mij jouw dagindeling:

09:00-10:00 Telegraaf lezen
10:00-11:00 auto wassen en droogrijden
11:00-12:00 kiloknallers kopen bij Aldi
12:00-14:00 kiloknallers eten
14:00-14:05 porno kijken
14:05-14:30 douchen
14:30-15:00 tanken
15:00-19:00 bier drinken en brallen
19:00-20:00 shoarma en friet eten
20:00-20:30 kotsen
20:30-20:35 porno kijken
20:35-22:00 Bakito jennen
22:00-23:00 voetbal kijken
23:00 slapen

Bakito | 23-02-15 | 21:47

Vandaag heeft zelfs de Algemene Onderwijsbond (AOb) zich solidair verklaard met de studenten en docenten die deelnemen aan de bezetting:

www.ravage-webzine.nl/2015/02/23/bezet...

ferry68718998 | 23-02-15 | 21:47

@Chiant | 23-02-15 | 21:27
Niet zo gek hoor. Ik dacht vroeger ook altijd dat gamma's en alfa's net zulke serieuze wetenschappers waren als de beta's bij ons.

Als beta leer je immers hoe belangrijk het is om, in het kader van wetenschappelijke integriteit, objectief, waardenvrij en sterk onderbouwd onderzoek te doen. Als je nooit een gamma-faculteit hebt bezocht, is je logische basisaanname dat men daar dezelfde rigoreuze eisen stelt als je gewend bent van betafaculteiten.

Ik heb pas geleerd hoe het werkelijk in elkaar stak toen ik een keer voor de lol een gamma-vak ging volgen, en ontdekte hoe weinig men daar ophad met de wetenschappelijke methode.

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:45

Bakito | 23-02-15 | 21:27
Of ik als dom blondje ff normaal moet doen is 1
Dat er een leger aan alpha's klaar staat om de wanorde van slinks gesignatuurde Gutmenschen in een aanvaardbaar water te stroomlijnen kan u toch ook niet zijn ontgaan.
Kijktip The Woodsman/'04

bij gelegenheid | 23-02-15 | 21:40

Hmmm. Eens even gekeken wat die mensen de hele dag doen. Helaas erg vooroordeelbevestigend:
newuni.nl/bungehuis-programma/

Klein uittreksel"

16:00 – Book-Making Workshop
Poems, drawings, short stories, thoughts, all into a book we can print and bind together

22.00 – Acoustic jam sesssion
Bring your instruments!

16:00-17:00 Fellow Touraj Eghtesad (Antropology) ‘ Youth Activism in Tunesia’
Interactive talk with discussion

20:30-22:30 Pride
London-based gays and lesbians lend their support to striking coal miners in 1984 Wales as they find a common foe in Margaret Thatcher, the police and the conservative press.

15:00-16:00 Samuel Vriezen (freelance composer, poet and theorist) ‘Interrupted Time and Game Time: alternative temporal structures in musical composition’

16:00-17:00 prof. René Boomkens (Algemene Cultuurwetenschappen, UvA) ‘Parrèssia – vrijmoedig spreken en de waarheid’.

15.00 Dr. Dan Hassler-Forest: Zombie Education and the Cultural Logic of Neoliberalism

18.30 Eten (veganistisch)

Kan het politiek correcter dan dit? Zijn dit mensen met een heldere blik die verstandige plannen hebben voor de universiteit, of wereldvreemde idealisten die vinden dat ze het recht hebben om de hele dag met de gitaar in het park zitten op andermans kosten?

Dit zijn geen visionaire jongeren met intelligente ideeën, dit zijn volgzame brave borsten die precies denken en zeggen wat het linkse establishment graag wil horen. Ze protesteren tegen "conservatieven" en "neoliberalen," boemannen die 50 jaar geleden misschien nog bestonden, maar inmiddels vervangen zijn door precies die linkse mensen die deze studenten verafgoden.

Dat is altijd bizar, mensen die denken tegen "de gevestigde orde" te schoppen zonder door te hebben dat ze zelf al decennia lang de gevestigde orde ZIJN.

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:40

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:23

De kritiek spitst zich toe op het feit dat het college van bestuur (CvB) niet democratisch gekozen wordt.
Daar zouden andere universiteiten beter mee om gaan.
Verder verwijten ze het CvB dat ze er een rendements-verdienmodel van hebben gemaakt en zijn ze van mening dat onderzoek een typische uni-taak is en geld verdienen niet de hoofdzaak mag zijn.
Daarnaast kan je je afvragen waarom de UvA het Bungehuis afstoot naar Aedes woningcorporatie die in hun gedragscode hebben staan, dat ze primair betaalbare huisvesting voor minder draagkrachtige mensen dienen te realiseren, en er dan straks zo’n yuppenhotel-lounge van dat Bungehuis gaan maken.

www.aedesrealestate.nl/nl/projecten/10...

Bierosaurus | 23-02-15 | 21:35

Ach, ik vind allemaal heel mooi.

Beetje verzet tegen dat volgevreten PvdA zootje.
Zo willen ze een gekozen Velocirector.
Prima, kunnen ze straks kiezen tussen 2 dikke PvdA ballen.
(die 9 jaar mochten studeren zonder studieschuld).

Piet Karbiet | 23-02-15 | 21:32

Kunnen deze studenten niet ook even op het Binnenhof langsgaan? Daar is het protest veel harder nodig.

The real McCoy | 23-02-15 | 21:32

Een student is iemand die het allemaal nog moet leren. Het woord zegt het al.

Wim Denkbaar | 23-02-15 | 21:30

Intelligente koppen die steun betuigen. Dan moet er toch wel serieus iets aan de hand zijn.

The real McCoy | 23-02-15 | 21:28

WTF?
Bèta's die Gamma's serieus nemen en zelfs steunen? Een nieuw dieptepunt voor de exacte wetenschappen...

Chiant | 23-02-15 | 21:27

bij gelegenheid | 23-02-15 | 21:23
Doe ff normaal man.

Bakito | 23-02-15 | 21:27

@DaRealSwag | 23-02-15 | 20:57

"Van mij mogen ze alle universitaire studies met betrekking tot filosofie, spiritualiteit of kunst afschaffen. De mensen die dat studeren kunnen op geen enkele manier de maatschappij dienen en zullen alleen een baan kunnen vinden bij een elitair overheidsinstituut."

Wees gerust, dat gaat het nieuwe leensysteem voor je oplossen.

Starten met filosofie of sociologie en eindigen met 30 of 40.000 euro studieschuld, wordt straks een wel heel spannend avontuur. Saai wordt het in ieder geval niet.

SapperDeFlap2166 | 23-02-15 | 21:26

@bierosaurus
Exact. Nietsnutten.

Nacho_Vidal | 23-02-15 | 21:25

Nacho_Vidal | 23-02-15 | 21:20
Ook in hun latere leven zullen ze dwars, betweterig en irritant zijn.

Voor je het weet zijn het politici die jou en anderen het leven zuur maken en dwingen te doen wat zij willen.

Bierosaurus | 23-02-15 | 21:24

@Bierosaurus | 23-02-15 | 21:11
Hebben ze die eisen ook ergens uitgewerkt trouwens? Ze zijn nogal algemeen daar.

Neem bijvoorbeeld "1. Democratische verkiezing van het universiteitsbestuur" Hoe hadden ze dat gedacht? Ik vind het goed als studenten inspraak hebben, maar in hoeverre zijn ze in staat om te bepalen wie de juiste bestuurders zijn?

Of "5. Vaste contracten in plaats van flexibele aanstellingen." Dit gebeurt vandaag de dag bijna nergens in dit land, waarom vinden ze dat het anders moet bij hun universiteit?

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:23

-weggejorist-

bij gelegenheid | 23-02-15 | 21:23

En dan te bedenken dat ze niet alleen nu tegen zitten te werken. Later, in hun vervolg carriere ook.

Dit soort mensen maken het land kapot. Denkende dat zij iets te betekenen, iets te zeggen hebben, dat hun mening er toe doet.

Ook in hun latere leven zullen ze dwars, betweterig en irritant zijn.

Met hun zogenaamd 'goede opvoeding' en goede opleiding. Ze mogen voor mijn part allemaal afsterven.

Ik wil gewoon leuke mensen om mij heen, hardwerkende, eerlijke en oprechte mensen.

Niet van die pannenkoeken die zogenaamd denken dat ze wat zijn. En altijd en overal wat te zeiken hebben.

Nacho_Vidal | 23-02-15 | 21:20

@rtxpow | 23-02-15 | 21:03
"aanvulling: die ARE is wss weggevallen door die pipo voor het doek."

Dank. Sneu dat die weg is gevallen.

Tegenwoordig moet je goed oppassen aan de uni. Bronvermelding mist zo nu en dan en resultaten worden nog al eens vervalst.

SapperDeFlap2166 | 23-02-15 | 21:20

-weggejorist-

Bakito | 23-02-15 | 21:20

-weggejorist-

Bakito | 23-02-15 | 21:20

@Bakito | 23-02-15 | 21:11
Outfit: Zwarte laarzen en een bruin hemd.
Kapsel: een strakke, rechte scheiding

Wat dacht je dan?

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:17

Wat is dit nu weer bèta's zijn geen volgers???
Schande!

truusch | 23-02-15 | 21:16

Bestaat het Maagdenhuis eigenlijk nog?

eerstneukendanpraten | 23-02-15 | 21:16

Mart Smeets heeft een trui geschonken voor dat laatste interview.

Brakke Obama | 23-02-15 | 21:15

Ik ben een contactschuwe cijferfetisjist mét benul van de buitenwereld.

croque monsieur | 23-02-15 | 21:14

Geldt dit als een stage waar studiepunten mee worden verdiend?

Ci Ty33 | 23-02-15 | 21:12

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:09
Wat voor outfit en kapsel draag jij eigenlijk tijdens het anoniem roeptoeteren voor eigen parochie?

Bakito | 23-02-15 | 21:11

De slinkse cultuur door de Gutmensch in beeld gebracht.
Oje, the candidate/'72 in herinnering.

bij gelegenheid | 23-02-15 | 21:10

Allemachtig, dat mens op 5:00, die is toch gewoon rechtstreeks vanuit 1968 onze moderne tijd binnengewandeld? Jezelf heel erg recalcitrant en tegendraads vinden, maar intussen je grootouders na-apen zelfs tot de kleding aan toe.

Ik zou sympathie hiervoor kunnen hebben, hun eisen zijn niet onredelijk, maar waarom zijn het weer van die conformistisch-linkse hippies, die met "meer democratie" gewoon bedoelen "meer inspraak voor ons eigen ideologische groepje & andere mensen die denken zoals wij?" Of gelooft er iemand echt dat deze figuren proberen de mening van de gemiddelde student te vertegenwoordigen?

Russells Teapot | 23-02-15 | 21:09

Koek Bakker | 23-02-15 | 21:03
Nog steeds geen idee waar die actie nu overgaat.

Eurotokkie | 23-02-15 | 21:08

De nederlandse journalistiek is weer van zo'n goede kwaliteit dat er vrijwel nergens beschreven staat waar de studenten het nu precies mee oneens zijn.

Dat gezegd hebbende; de meeste reaguurders op dit paneel kunnen wat van deze studenten leren. In plaats van online te gaan zitten klagen, ondernemen ze actie. Nederland zou een beter land zijn als andere groepen ook eens achter hun beeldscherm vandaan kwamen om een punt te maken.

Koek Bakker | 23-02-15 | 21:03

guillaume | 23-02-15 | 20:54

Ik heb begrepen dat het college van bestuur doet alsof die uni hun persoonlijk bezit is. En als je er wat van zegt, ze zich persoonlijk aangesproken voelen en derhalve elke dialoog bij voorbaat tot mislukken is gedoemd.
Vooralsnog hebben 214 wetenschappers zich solidair verklaard. Eigenlijk zijn die studenten hun slaafjes want die halen de kastanjes voor ze uit het vuur, door onder meer te eisen dat docenten geen tijdelijke maar vaste aanstellingen krijgen. En het bestuur meer democratischer moet worden zodat het personeel niet meer met wurgcontracten wordt geconfronteerd maar zelf ook nog wat in te brengen heeft.

Bierosaurus | 23-02-15 | 21:03

aanvulling: die ARE is wss weggevallen door die pipo voor het doek.

rtxpow | 23-02-15 | 21:03

Ik zou zeggen pak een schroevendraaier en repareer zelf die WC-deur .

Eurotokkie | 23-02-15 | 21:00

Ah, ik zie het al. Voor Spartacus was HBO het hoogst haalbare.

Snokky | 23-02-15 | 21:00

Kan iemand mij vertellen wat er nu precies zo kudt is aan de UVA dat de profs het er ook niet meer naar hun zin hebben? Ik ben zelf een student van een vrij rechtse universiteit en ben erg benieuwd waar het nu over gaat.

Het simpele platslaan van GS met 'ahh paar linksche gekkies' voelt deze keer bezijden de waarheid voor mij.

Inferi0r | 23-02-15 | 20:58

@Lewis | 23-02-15 | 20:50
".. mak en volgzaam.."?!?!

Deze sufkutten volgen slaafs de verkalkte idealen van anderhalve generatie geleden.

Godsammekraken | 23-02-15 | 20:57

Gewoon een paar van de uva afgereisd om net te doen alsof.

TheseDays00 | 23-02-15 | 20:57

Van mij mogen ze alle universitaire studies met betrekking tot filosofie, spiritualiteit of kunst afschaffen. De mensen die dat studeren kunnen op geen enkele manier de maatschappij dienen en zullen alleen een baan kunnen vinden bij een elitair overheidsinstituut.

DaRealSwag | 23-02-15 | 20:57

langharig tuig.

Eurotokkie | 23-02-15 | 20:56

Het was toch helemaal schots en scheef en zoiets als: "All your base ARE belong to us" ?

SapperDeFlap2166 | 23-02-15 | 20:56

Uni-Hooligans... En dat keurt menigeen wel weer goed.
En dat ook van onze taxpoet, maar dat vergeet diezelfde menigeen dus weer even voor het gemak...

guillaume | 23-02-15 | 20:54

Voortgezet onderwijs kapotbezuinigd. Universitair onderwijs doekt zichzelf op. Het onderwijsniveau is niet meer wat het is geweest in Nederland. Wat is je diploma tegenwoordig nog waard?

rtxpow | 23-02-15 | 20:52

Ach, linkse hipstergekkies met juten kledij, dreads en veganistiese boterhammen met soja heb je overal...

Driewerf Hoezee | 23-02-15 | 20:52

En toch ben ik blij dat studenten weer eens van zich laten horen. Ze waren wel heel mak en volgzaam aan het worden. Een beetje verzet zou toch juist GS moeten aanspreken.

Lewis | 23-02-15 | 20:50

Ik vind beide universiteiten toch anders van een heel ander kaliber.

DerUnterMensch | 23-02-15 | 20:50

Het niveau van de hedendaagse universitair student perfect in beeld gebracht.

Boyo | 23-02-15 | 20:49

Wat moet de revolutie toch fijn zijn als je niets kan gebeuren. Je zou toch bovendien bijna het gevoel krijgen dat je ertoe doet!

Godsammekraken | 23-02-15 | 20:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken