Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Stop de ILLEGALE bewaarplicht van de VVD

stopdebewaarplicht.png De illegale dataretentiewet van Ivo Opstelten, die ongrondwettelijk is verklaard door het Europese Hof en door de Raad van State. We hadden d'r al meerdere topics over, en ook een eigen spam je provider-actie. Dat laatste is nu ook omgebouwd tot een landelijke actie + website van Privacy Café & Greenhost: STOPDEBEWAARPLICHT.NU. Doe mee. Eis dat je provider STOPT met je dataverzameling. Omdat een absolute controlestaat NIET helpt tegen onveiligheid, terrorisme en criminaliteit, en omdat een absoluter controlestaat WEL doodeng is als de overheid een absoluut monopolie over al je gegevens heeft. Dus klik & spam. Voor je privacy, en je vrijheid. Tot zover GS Idealisme & Maatschappelijke Betrokkenheid, over & out.

Reaguursels

Inloggen

Ik heb reactie van UPC: "Volgens het Europese Hof van Justitie is de data retentie richtlijn, de richtlijn waarop de Nederlandse wet op de bewaarplicht gebaseerd is, ongeldig verklaard. De wetgeving in Nederland, net als overigens in een groot aantal andere landen, is nog van kracht totdat de wetgever die heeft ingetrokken of gewijzigd. We houden ons aan de wet- en regelgeving in Nederland. De Raad van State heeft inmiddels de regering aanbevolen deze Wet op de bewaarplicht te wijzigen. UPC hoopt op korte termijn duidelijkheid hierover te krijgen van de overheid."

baskb | 18-02-15 | 14:04

mailtje dus

clockandhammergame | 17-02-15 | 06:40

Maailtje d'r uitgegooid naar Ziggo. Mij benieuwen maar heb er niet echt goede hoop op dat het recht zal kom.

clockandhammergame | 17-02-15 | 06:40

Hebben ze al eens een boef gevangen met behulp van deze wet? Met een pakkans van 2%, kan de vraag ook zijn: 'hebben ze al eens een boef gevangen?'. Zou dat niet prio 1, 2, 3 en verder tot 100 moeten zijn van die lul van een Opstelten.

van heinde en verre | 16-02-15 | 22:06

Zendmasten leggen elke beweging van GSM's vast aan of uit. Behalve als de waarheid niet het algemene belang dient zoals in de zaak Anass.

Gepke de Leef | 16-02-15 | 21:50

Art 1 van de grondwet hahaha eenieder is gelijk voor de wet… " zij die de wetten behoren te handhaven hebben zichzelf boven die wetten geplaatst" NL is politiestaat waarin een getuigenis van een politieagent/ambtenaar ook al zijn het maar wat laster en smaad uitgetypt door rechters anno 2015 veela voormalig O.v.J.'s klakkeloos voor de waarheid wordt aangenomen. denk aan de uitgetypte achterbank gesprekken en de verdwenen tap tussen van Reij en Teeven.

Gepke de Leef | 16-02-15 | 21:45

@Bruine Beer | 16-02-15 | 17:09
Maar het Europees hof en Raad van State mogen toch wel toetsen aan de grondwet? En het lijkt me dat de grondwet altijd boven 'normale' wetten gaat?

potsenmakkert | 16-02-15 | 18:34

Het helpt niet. Reactie op mijn laatste meel van UPC was dat zij ervan op de hoogte zijn. Alleen zij zijn verplicht de wet te volgen ondanks dat deze ongrondwettelijk blijft.

Oftewel van kastje naar de muur. Ga maar bij opa Opstelten zeuren is het indirecte devies

Vageling | 16-02-15 | 18:10

Effectiever dan preventief te werk gaan lijkt mij wetgeving voor misbruik opschroeven.
Als ooit blijkt dat mijn gegevens gebruikt zijn zonder ' beveiligings-noodzaak' de dader zeer zwaar straffen. Geen vrijstelling voor strafvervolging van individuele ambtenaren in deze.
Straffen met echte gevangenisstraffen van minimaal 1 jaar.
Bij aantoonbaarheid van misbruik ministeries en bedrijven (ook al zijn zij in het buitenland gevestigd) zware (zeg min. 100.000 Euro) opleggen.
' Daders' die met privacy gevoelige onvrijwillig opgeslagen informatie omgaan dienen bij organisaties bekend te zijn ook op straffe van ' echt heel erg naar voor zo'.
Misbruik valt met (huidige) wetgeving niet te voorkomen. Van doelmatig/zwaar achteraf straffen zal een afschrikwekkende werking uitgaan met een beter resultaat.

Guiermo | 16-02-15 | 18:05

Binnen enkele minuten antwoord van UPC (waarschijnlijk zit daar een uitzendkracht op auto-reply te clicken met dit antwoord :

----
Geachte heer, mevrouw,

U ontvangt deze e-mail naar aanleiding van uw vraag omtrent het verzamelen van uw gegevens door UPC Nederland.

Ik informeer u als volgt.

Volgens het Europese Hof van Justitie is de data retentie richtlijn, de richtlijn waarop de Nederlandse wet op de bewaarplicht gebaseerd is, ongeldig verklaard. De wetgeving in Nederland, net als overigens in een groot aantal andere landen, is nog van kracht totdat de wetgever die heeft ingetrokken of gewijzigd. We houden ons aan de wet- en regelgeving in Nederland. De Raad van State heeft inmiddels de regering aanbevolen deze Wet op de bewaarplicht te wijzigen. UPC hoopt op korte termijn duidelijkheid hierover te krijgen van de overheid.

Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

-----

Nee dus

mijn antwoord
-----
Beste UPC,

Bedankt voor u snelle antwoord.
Mag ik u nogmaals wijzen op het volgende :
Artikel 94 van de Nederlandse Grondwet verbiedt de toepassing van een wet die in strijd is met internationale verdragen

Dit geeft u dus de mogelijkheid om op wettelijke gronden (Nederlandse grondwet !!) af te wijken van een strijdige Nederlandse wet, en dien tengevolge op mijn verzoek tot verwijdering van mijn in het kader van deze wet verzamelde gegevens in te gaan.

Gaarne uw reactie
-------

we zullen zien .....

aarghikgeefhetop | 16-02-15 | 17:14

@potsenmakkert | 16-02-15 | 15:17
De Nederlandse rechter mag helemaal niet toetsen aan de grondwet, dus dan geldt de gewone wet. Maar nu wordt het leuk.

Stel dat iemand nu wordt vervolgd op grond van bewaarde gegevens. Dan zou ik als advocaat aanvoeren dat er gebruik is gemaakt van data die volgens de hoogste rechter niet had mogen worden verzameld. En daarmee is het vervolgonderzoek besmet.

Vrijspraak graag, en schadevergoeding wegens onterechte vervolging.

Bruine Beer | 16-02-15 | 17:09

@pomtiedom | 16-02-15 | 12:44
"Het feit dat je linksom of rechtsom privacy inlevert ten gunste van veiligheid is evident en hoort bij "samen leven"."

Wie vrijheid opgeeft voor (de illusie van) veiligheid, verdient geen van beiden (Benjamin Franklin).

Maar als antwoord op uw vraag: klassiek recherchewerk is ook het oppakken van meldingen van burgers (buurman begint wel raar te doen) bij de wijkagent, en het begrijpen van psychologische mechanismen (buurman is opgepakt wegens diverse bedreigingen.)

Bruine Beer | 16-02-15 | 16:59

@Dhr. de Wit | 16-02-15 | 12:27
Je bent je wachtwoord vergeten te vermelden. Maar los daarvan: ik hoef niet te verdedigen waarom ik niet bespioneerd wil worden, Opstelten moet mij overtuigen dat het wel nodig is.

Tot dan geldt: waarom niet? Omdat het zijn zaken niet zijn, daarom niet.

Bruine Beer | 16-02-15 | 16:53

@Suerte Piet | 16-02-15 | 14:07
En de Duitsers zijn die les niet verleerd (en in de DDR hebben ze dat overigens nog eens over gedaan). Bij onze oosterburen zijn ze wel overtuigd van het privé houden van zaken. Google en kornuiten ligt daar geregeld overhoop met de overheid omdat dingen worden opgeslagen die niet opgeslagen hoeven worden.
.
Ik vrees echter dat het hier in NL niet zo'n vaart zal lopen. Zolang Jan en Alleman alle gegevens aan de firma AH uitlevert om een paar centen korting te krijgen, zolang kunnen de politici hier blijven verkondigen dat alles opslaan heel erg goed is voor ieders veiligheid.

Natu-San | 16-02-15 | 16:45

Alleen de NSA mag mijn sporen bewaren. Dan kan Nederland altijd nog wat F-16s toezeggen en mijn gegevens opvragen.

Halsje Femkema | 16-02-15 | 15:49

@ Bart_Banaan | 16-02-15 | 13:09
@ markuitarnhem | 16-02-15 | 13:10
@ ZoltarTheMagnificent | 16-02-15 | 13:53
@ 2Little2Late | 16-02-15 | 14:30
Maar de grondwet gaat toch boven de Nederlandse wetgeving? Dus de Nederlandse wetgeving doet op dat punt helemaal niet ter zake. Of mis ik nu wat?

potsenmakkert | 16-02-15 | 15:17

@King of the Oneliner | 16-02-15 | 12:25

en vergeet niet om je wegwerp gsm contant te betalen, NIET met je pinpas betalen !

Delfts Blauw | 16-02-15 | 15:02

Ik had de vorige keer bij een soortgelijk topic al een mail gestuurd naar mijn provider (Ziggo). Kreeg binnen een aantal dagen een mailtje terug dat ze verplicht zijn zich aan de Nederlandse wet te houden en dat ze dat blijven doen totdat die wordt aangepast. Ook als die wet in strijd is met het Europese recht. En daarmee is de zaak dan gewoon afgedaan.

2Little2Late | 16-02-15 | 14:30

@ Bart_Banaan | 16-02-15 | 13:09
@ markuitarnhem | 16-02-15 | 13:10
@ ZoltarTheMagnificent | 16-02-15 | 13:53

Maar als het Europees Hof zegt dat downloaden illegaal is en dat daardoor sites geblokkeerd moeten worden wordt dit direct doorgevoerd. Maar dit, ho maar.

Super Grover | 16-02-15 | 14:26

@Bart_Banaan | 16-02-15 | 13:44
Dit gaat over zendmasten.
Nou nog even een link zoeken waaruit blijkt dat je toestel ook uitzendt wanneer je 'm uitzet ... lol

MaudC | 16-02-15 | 14:22

Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit weet, maar voordat we hier internet hadden, was er een heel sterk argument om niet alles klakkeloos te bewaren. Een van de redenen dat er hier in de oorlog zoveel Joden zijn afgevoerd was namelijk dat ze zo perfect geregistreerd stonden bij de gemeenten, inclusief religieuze persuasie. De Duitsers hadden dus hele handige lijsten met adressen. Om herhaling te voorkomen moesten we elk detail voortaan maar niet meer opslaan, werd na de oorlog jarenlang gezegd. En toen kwam internet.

Suerte Piet | 16-02-15 | 14:07

Na jaren niet meer op GS te hebben gereaguurd, heb ik besloten mijn pen weer op te pakken. Ik hoop dat ik welkom ben en mijn ongezouten mening hier wel mag plempen. Ja, ik heb helaas een Zwitsal hoofd naast mijn naam staan, simpelweg omdat ik bang ben dat ik WEER een inval in mijn huis krijgt omdat ik een ongezouten mening op het internet heb geplempt.

Het is heel bizar hoe Nederland er momenteel voor staat. Van uiterst tolerant landje naar iedereen toe heeft de haat inmiddels de overhand genomen. Haat naar anders gestemden, maar ook de haat die de regering naar ons toe profileert. Want hoe kan het ook anders dat ons land en zijn burgers escaleert als je van de overheid daarin letterlijk een opleiding ervan in je strot geduwd krijgt.

We noemen de volgende list:

Meneer Opstelten: een man die uiterst extreem en zeer arrogant de burgers letterlijk een mes in de rug steekt om zijn geile NWO opvattingen te kunnen uitvoeren. Een man die de houdbaarheidsdatum allang heeft overschreden, maar zijn bevolking lastig valt met zijn zeer omstreden politiek. En je vraagt je allang af... waarom doet deze meneer dat? Wat hebben wij als betalende belastinghonden hem misdaan zodat hij ongegeneerd het enige recht van de burger zo genadeloos wilt afzwakken? Onze privacy!

Meneer Rutte: de goedlachse anti-vrouw welke elk serieus probleem gemakkelijk onder een steen schuift ipv de onderste steen omhoog wilt laten komen. De man die een biertje drinkt op een terras wanneer er rond de 200 Nederlandse burgers al rokend onder een vliegtuig liggen te rotten. De man die elke VVDer een hart onder de riem steekt wanneer deze er illegale praktijken er op na houdt. De man die Nederland kapot heeft gemaakt met zijn brede glimlach.

Meneer Teeven: de man welke van onder zeer opkijkt naar de heer Opstelten en graag zijn visie en ziening van de heer Opstelten wilt overnemen in een nieuw kabinet al dan niet als minister van Veiligheid & Justitie. De man die al menige moties van wantrouwen heeft overleefd, omdat het kabinet te benauwd is om nu al zijn wachtgeld te innen en dit land over te laten aan personen die het wel op hebben met zijn bevolking. De man die dit land uiteindelijk de genadeklap zal schenken in een nieuw termijn als de VVD weer in het kabinet mag zitten.

Meneer van Rey: Lid van de VVD en net zo gulzig met zijn ophoudende handje als andere (per ongeluk!) verkeerd declarerende VVDers. Welke ongegeneerd door meneer Aufstelten en zijn pupil Teeven wordt beschermd doordat zijn telefoongesprekken "ineens", ondanks de bewaarplicht, niet zijn opgenomen in de periode wanneer meneer van Rey enkele duizenden eurootjes ontvangt om zodoende enkele anderen een mooie baan aan te bieden.

Meneer Verheijden: de ongelukkige ziel die per ongeluk "enkele duizenden euro's" verkeerd heeft gedeclareerd, maar waarvan hij vindt dat wij als burger hier niet om moeten zeuren. Welke de hand boven het hoofd gehouden wordt door meneer Rutte en andere hooggeplaatste VVDers, omdat we er niet zomaar vanuit moeten gaan wat de media schrijft ook waar zou zijn.

Gek genoeg zijn dit allemaal VVDers. Gekozen mensen door de bevolking omdat ze zijn misleid door de "deals" die de Heer Rutte ons heeft doen toedoen tijdens de verkiezingsperiode. Deals die gek genoeg na de verkiezingsperiode geen waarde meer hadden en waarbij een goedlachse Rutte onze mening weglacht. VVDers die krampachtig alle kronkels besluipen om zodoende hun politieke vijand (de PvdA) als vriend willen behouden zodat ze wel 4 keer per jaar op vakantie kunnen en de rest van de bevolking elke keer maar weer een schop onder hun flikker geven door de meest drastische maatregelen te treffen met de woorden dat we allemaal door de zure appel heen moeten bijten. Allemaal ja, behalve hun.

Wat nog gekker is is dat deze corrupte partij nog steeds een aanzienlijk aantallen stemmen krijgt als je de peilingen mag geloven (18 op moment van schrijven, www.noties.nl/peil.nl/). Al deze stemmers zijn net zo corrupt en verrijken zich door de armen nog armer te laten worden (werkgevers) met hun beklag over ontslagregeling.
Dit land is gewoon al helemaal naar de klote. En ondanks dat ik normaliter op de PVV zou hebben gestemd, bega ik nu maar eens een doodzonde door een andere partij te kiezen die tegenwicht tegen de VVD en PvdA zou kunnen geven (nee Alexandertje, ook jij niet).

Hopelijk wordt NL wakker en kunnen we nog snel wat doen aan de opkomende terrorisme, volksverlakkerij en diefstal van de gewone burger. Maar 1 ding is zeker, de VVD heeft ons land gesloopt en hebben zich verrijkt door de centen op te strijken van de gewone burger die al zijn ontslag krijgt wanneer hij een pen van zijn werkgever mee neemt.

Nederlanders, sta op en vecht tegen de corruptie die ons niet alleen armer maakt, maar ook dit land weggeeft aan ongenodigden. Want doen we dit niet, dan eindigt dit land in een corrupt laaglandje die maar eens recht heeft verkregen en dat is zo snel mogelijk onder de zeespiegel te verdwijnen.

PrivacyFighter | 16-02-15 | 14:01

Er is meer nodig dan een mailtje naar je provider. Dit is wat ZeelandNet me de vorige keer terugmailde:

U heeft op 20-1-2015 om 14:04:30 een vraag aan ons gesteld met referentienummer -#-

Allereerst excuses voor de late beantwoording van uw bericht, door een technische fout is uw bericht helaas met vertraging ontvangen.

Vooralsnog heeft er slechts een uitspraak plaatsgevonden, als een daadwerkelijke wetswijziging plaats zal vinden zal ZeeelandNet zich uiteraard conformeren aan de dan geldende regelgeving.

Met vriendelijke groet,

-naam weggelaten-
Klantenservice ZeelandNet
DELTA N.V.

ZoltarTheMagnificent | 16-02-15 | 13:53

* ondertussen zit de overheid tijd te rekken om de wet aan te passen en parallel met een ander wetje waar iedereen wel voor is, goed te laten keuren. *

-- problem fixed --

StijlloosInkoppertje | 16-02-15 | 13:49

@jack and friends | 16-02-15 | 13:02

Geen idee hoe efficient de digitale speurders van de overheid zijn. Volgens mij kan niet één reaguurder daar inhoudelijk echt competent op antwoorden. Lig er ook bepaald niet wakker van of eender de overheid of mevr. klaak kan zien dat ik wel eens solo vaar op een stukje internet porn. Zodra ik naar strafbare dingen zou kijken mogen zowel de overheid als mevr. klaak mij lynchen. En terecht. Tot die tijd boeit het me werkelijk geen ene reedt wat beiden van mijn surfgedrag vinden.

vaas klaak | 16-02-15 | 13:46

+10
done

swassannuf | 16-02-15 | 13:41

Social media “made it easier” for the police to track down James. Katie Knibbs, writer from Digital Trends said: “Facebook is now one of the most fertile sources of criminal evidence.”
http://rt.com/uk/232715-wales-uk-criminal-facebook/ .

Mastermattie | 16-02-15 | 13:37

Is de doorgaande liquidatiegold in Amsterdam al niet genoeg bewijs dat al dat getap geen zin heeft?

Spittertje | 16-02-15 | 13:34

@King of the Oneliner | 16-02-15 | 13:01
Hahaha ...
Aluhoedje op ??

MaudC | 16-02-15 | 13:34

Nu we het toch over de VVD hebben: waar blijft de dagelijkse Verheijen update?
hxl | 16-02-15 | 12:29

ik mis het ook of wordt et niet mee rop de persoon gespeeld maar op de partij.

dolffie | 16-02-15 | 13:33

@James Lastig | 16-02-15 | 12:17
+1

De overheid wil alleen maar informatie voor de belastingdienst.
Zo simpel is het.
Als het woordje 'aanslag' intypt dan zullen er wellicht een paar belletjes rinkelen bij de AIVD maar als je belastingontduiking intypt dan gaan alle alarmbellen af bij de FIOD en krijg je meteen te maken met een zware politie-inval.

ProAsfalt | 16-02-15 | 13:29

@Joris von Loghausen 12:52: Juist. Het probleem is dat niemand bij de beleidsmakers echt om privacy geeft. *Als* spioneren effectief zou zijn tegen zaken als terrorisme (en dat is nog maar zeer de vraag), dan zou ik op zich niet tegen zijn, als men van hoog tot laag, van regelgeving tot uitvoering, de privacy constant in de gaten houdt:
- spioneren moet slechts gebruikt worden voor expliciet genoemde zaken die de maatschappij ernstig bedreigen. Dus niet om belastingfraude op te sporen.
- verzamelde gegevens moeten dus (vrijwel) direct weggegooid worden als ze niets met die zaken te maken hebben.
- toegang tot de gegevens is beperkt tot een zeer kleine groep ambtenaren. Andere partijen krijgen geen inzage, hoe interessant het ook kan zijn voor ze.
- er moet effectief toezicht op het naleven van die regels zijn.

Het feit dat voorstanders van brede afluisterpraktijken het altijd hebben over terrorisme, maar nooit met voorstellen komen zoals bovenstaande regeltjes waarmee de privacy beter beschermd is zonder op de effectiviteit van terrorismebestrijding in te hoeven boeten. Dat ze dat niet doen is al verdacht op zich. Misschien denken ze dat ze dit soort praktijken via het treeplankje van kinderporno later ook wel geaccepteerd kunnen krijgen om uitkeringsfraudeurs, leasebakbijtellingsontduikers en samenwonende stelletjes die maar één vervuilingseenheid opgeven kunnen grijpen.

Maar afgezien van de vraag hoe men zou mogen afluisteren moet men eerst maar eens beantwoorden hoe effectief het tot dusver is geweest. Alle onderzoeken tot nu toe wijzen er op die effectiviteit bijzonder laag is. Zelfs de NSA geeft het toe.

Muxje | 16-02-15 | 13:26

@Osdorpertje | 16-02-15 | 13:16
Misschien geldt die bewaartermijn niet langer in Limburg?
Het zou zo maar kunnen dat in het kader van de VVD-operatie 'schone handen' besloten is om Limburg af te splitsen van Nederland. Er zit daar toch geen aardas (dus voor de schatkist geen probleem) maar het zit daar wel vol met dubieuze VVD-ers. Beetje 'win-win'(-gewest?)

Natu-San | 16-02-15 | 13:25

@Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:11
Dat weet ik, anders had ik het aantal ook niet geweten. Maar GS doet zich er met hun "disclaimer" schandalig makkelijk vanaf. "Plemp je cookie maar en doe maar met de gegevens van onze bezoekers wat je wilt. Ons boeite het niet, wij halen onze handen eraf."
www.geenstijl.nl/privacy_en_koekies.ht...

A la snackbar | 16-02-15 | 13:25

@Osdorpertje | 16-02-15 | 13:16
.
Als er een bewaartermijn gold voor partijleden dan zou de VVD inmiddels al lang uit elkaar gevallen zijn vanwege alle aan het licht gekomen corruptieschandalen.

rtxpow | 16-02-15 | 13:21

Zo heeft de site van Ziggo 'n privacy-gevoelige bug, echt hoe ga je ze dat ooit uitleggen..
Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 12:33

Ziggo is overgenomen door Liberty Global. Dat zijn Yanks en dus NSA. Die hebben schijt aan Nederlandse regelgeving en protesten.

Brulboei_61SB | 16-02-15 | 13:18

Wat is eigenlijk de bewaartermijn van een telefoontap van Fred Teeven als hij een corrupte partijgenoot spreekt? Of hoeft er dan ineens niets bewaard te worden?

Osdorpertje | 16-02-15 | 13:16

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:12
Precies. Of wou jij liplezers gaan verbieden?

Bakito | 16-02-15 | 13:15

De actievoerders tegen de gaswinning in Groningen mogen zich trouwens ook verheugen op vergaande belangstelling van zijde van de AIVD. Want je weet maar nooit of John Lanting nog een keer met zijn fiets de NAM-locatie bij Zeerijp 'bezetten' gaat...

eerstneukendanpraten | 16-02-15 | 13:13

@Bakito | 16-02-15 | 13:07
Die camera's nemen inderdaad ook het gesprek op..

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:12

@A la snackbar | 16-02-15 | 13:04
Kun je prima iets tegen doen, dat geldt bijna voor elke website
http://static.dyp.im/iDK3JGVv6c/147bd2406c9b73e9def62ff029430299.png
Echter zijn de meeste er te lui voor.. jij?

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:11

@Dhr. de Wit | 16-02-15 | 12:27
LOL @ edit

rara | 16-02-15 | 13:10

Eng als een Alzheimer patiënt hier de leiding over heeft

erik rijken | 16-02-15 | 13:10

Want toen er nog geen gsm of internet was, waren er ook geen aanslagen. Toch?

3*links=rechts | 16-02-15 | 13:10

na meer dan 2 maanden wachten kwam caiway met het volgende, naar aanleiding van mijn vraag om te stoppen met deze onzin:

//Quote//
Allereerst bieden wij u onze verontschuldigingen aan voor de vertraging die is opgetreden bij het afhandelen van uw email.

De uitspraak van de rechter over de bewaarplicht heeft niet direct gevolgen voor de Nederlandse wetgeving. Caiway volgt tot op het moment dat dat proces tot wijziging van de wet leidt, net als veel andere internet- en telefonieaanbieders overigens, de ontwikkelingen met veel belangstelling, maar heeft op dit moment geen andere mogelijkheid dan te voldoen aan deze verplichting op basis van de wet.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
//unquote//

dus, schijt aan jou

markuitarnhem | 16-02-15 | 13:10

Ik heb vorig jaar april bij mijn provider geeist dat zij per direct moeten stoppen met de dataretentie en toen krijg ik dit laffe antwoord:

"Zoals u zelf aangeeft is er een uitspraak geweest dat de Nederlandse Wet bewaarplicht telecommunicatiegegevens vanaf dit moment tegen de Europese regels ingaat. De wet is hiermee niet direct ongeldig verklaard. Het gaat hier om een zogenoemd prejudiciële verwijzing .

Op 10 april 2014 heeft de minister van Veiligheid en Justitie een brief opgesteld over het arrest van het Europese Hof van Justitie inzake de richtlijn dataretentie . Deze brief is voorgelegd aan de Voorzitter van de tweede Kamer der Staten-Generaal.
Op dit moment is er nog geen uitspraak en blijft de bestaande Nederlandse wetgeving nog gewoon van kracht.
Zodra er een uitspraak is zal de wetgeving worden aangepast en zullen wij onze verantwoordelijkheid hierin nemen.

Met vriendelijke groet"

Dus vandaag meer weer even een eis tot stoppen van de datarentie bij hen neergelegd...

Bart_Banaan | 16-02-15 | 13:09

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:04
Op parkeerplaatsen en tankstations hangen tegenwoordig (permanent) camera's.

Het is logisch om dan ook camera's op internet te richten.


Heb je nog meer drogredenen?

Bakito | 16-02-15 | 13:07

@King of the Oneliner | 16-02-15 | 13:01
Technisch gezien mogelijk, maar het is toch echt een fabeltje.

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:06

@Bakito | 16-02-15 | 13:00
Een aanslag kun je ook offline voorbereiden (@AIVD nee ik heb daar geen ervaring mee of überhaupt intentie), door af te spreken op een parkeerplaats naast de snelweg.

In jouw optiek zouden we dan alle parkeerplaatsen moet sluiten, auto's en tankstations verbieden.

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 13:04

En ondertussen zet geenstijl 55 (!) cookies als je op hun homepage komt:
Zogenaamde 'tracking cookies' worden niet door ons geplaatst, maar door derde partijen, zoals voor analytische doeleinden of advertenties. Om deze reden kunnen wij hier geen verantwoording voor nemen; Wij weten simpelweg ook niet wat die partijen intern doen of waar al die gegevens voor gebruikt worden. Zelfs als we het zouden weten kunnen genoemde partijen hun beleid zomaar aanpassen en dan zouden wij flink voor lul (m/v) staan.
Niet door ons geplaatst? Staat de deur dan open dat iedereen mag plaatsen? Niet de held van de privacy uithangen met zo'n eigen privacybeleid.

A la snackbar | 16-02-15 | 13:04

vaas klaak | 16-02-15 | 12:56
Dat is nu een klein probleem... U denkt toch niet echt dat die data worden gebruikt voor iets nuttigs?

Ze hebben mogelijkheden genoeg om elke haatbaard het land uit te gooien, maar doen liever paniekzaaien en nog meer vrijheden afnemen.

maar gewoon laten bewaren die shit, tot mevrouw klaak over 10 jaar met een lijstje komt van alle prun die meneer klaak vorig jaar heb gedownload. Dan was het inene wel prive.

jack and friends | 16-02-15 | 13:02

@MaudC | 16-02-15 | 12:43 :
Dit is toch waar. Zendmasten pikken op dat de mobiel in de buurt is geweest, ondanks dat hij uit staat.

King of the Oneliner | 16-02-15 | 13:01

De domrechtse paradox:

privacy en vrijheid boven alles, totdat een of andere mongool vanuit het niets een bloedbad aanricht. Want dan heeft politie en justitie zitten slapen en moeten er koppen rollen bij de overheid.

Bakito | 16-02-15 | 13:00

pomtiedom | 16-02-15 | 12:44
Het probleem is nu juist dat mensen die in een jurk lopen en een boek vasthouden, niet de digitale footprint hebben om de longlist of shortlist te halen.

Lang voor 9/11 werken verstuurde emails al onderschept en opgeslagen. Na 9/11 werd bekent dat terroristen emails niet aan elkaar verstuurden, maar 1 mailadres deelden en de concepten met elkaar uitwisselden. VEERTIEN jaar geleden maakten terroristen al niet de sporen waar de AIVD nog steeds naar zit te zoeken.

Alsof je zoekt naar voetafdrukken in de sneeuw, in de zomer.

Feynman | 16-02-15 | 12:58

Als daarmee ook maar een halve haadbaard kan worden veroordeeld/uitgezet; bewaar maar die gegevens. (@ joris, nee mn ip hoeft niet publiek).

vaas klaak | 16-02-15 | 12:56

Kunnen jullie toevallig ook Caiway er bij zetten? :)

kanon0503 | 16-02-15 | 12:54

@Jos Tiebent | 16-02-15 | 12:45
Dat moet je inderdaad dus ook nooit doen, maak voor jouw telefoon (tablet) altijd een nieuw g-account, gebruik dit verder *nooit* voor persoonlijke doeleinden (mail kun je het beste vanaf 'n pc gebruiken). En verbind je telefoon niet met wifi thuis, zorg dat je 'n ander ip hebt wanneer je online gaat (dit kan bijvoorbeeld veilig met de 'spots' van jouw provider).

De mogelijkheden zijn an sich allemaal fantastisch, echter moet je er wel 'n hoop privacy voor inleveren, mijn inziens is het dat absoluut niet waard.

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 12:54

@pomtiedom | 16-02-15 | 12:44 | edit
Iedereen bespioneren is 1 ding. Die gegevens vervolgens jarenlang bewaren is een tweede. Het gaat nu over het laatste.
Dat er een balans bestaat tussen veiligheid en privacy opgeven ben ik met je eens, ik ben ook van mening dat deze balans nu te ver is doorgeschoten ten koste van het individu.

Joris von Loghausen | 16-02-15 | 12:52

Persoonlijk verkies ik veiligheid boven privacy. En wie heeft nog de illusie van privacy op het internet? Internet is de meeste geniale CIA-uitvinding ooit, of draaf ik nu door?

First Contact | 16-02-15 | 12:50

Meh, mijn provider staat er niet tussen.

Andi | 16-02-15 | 12:49

Je doet het zelf, als je bijvoorbeeld je google-account koppelt aan je mobiele telefoon, zogenaamd om hackers tegen te gaan...:

maps.google.com/locationhistory/b/0

Jos Tiebent | 16-02-15 | 12:45

@ -edit 12:19

Had het woordje "extra" er nog tussen moeten zetten, waarde van Rossem.

eerstneukendanpraten | 16-02-15 | 12:44

Gerichte opsporing. Niet iedereen bespioneren, maar alleen de individuen bij wie er concrete aanleiding voor is.
7,62x39 | 16-02-15 | 12:21
En hoe komen we aan die concrete aanleiding? Spionnen in het park verscholen achter een krant met kijkgaatjes? Undercoveragenten in de moskee? Lijkt me dat dat veel mankracht kost om mensen die tot dan toe geen opvallende dingen doen en sinds de krant op tabloid formaat wordt gedrukt ziet die spion er ook een beetje raar uit.
Wat de AIVD/MIVD nodig heeft voor hun shortlist met daarop de honderden/duizenden kortste lontjes is eerst een inventarisatie nodig onder iedereen, ook u kunt morgen terroristische trekjes ontwikkelen. Als dit middel helpt in het maken van de longlist is er wat voor te zeggen, of het effectief is en of er betere alternatieven zijn is een andere discussie. Het feit dat je linksom of rechtsom privacy inlevert ten gunste van veiligheid is evident en hoort bij "samen leven".

pomtiedom | 16-02-15 | 12:44

" Zelfs als je mobiel uit staat, zend hij nog informatie uit "
@ King of the Oneliner | 16-02-15 | 12:25
Wat is dat nu weer voor onzin ?

MaudC | 16-02-15 | 12:43

Goede timing van Rossem, de helft van de reaguurders viert nu carnaval.

kovariant | 16-02-15 | 12:42

https://dynamic.decorrespondent.nl/ff-1400506758/media/904/537a0984dc8194291083046.gif
Helder plaatje, als je dat niet aan het denken zet..

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 12:42

dit soort gegeven lijken me alleen veilig
onder een PVV bestuur,
dan weten we tenminste dat er de juiste
gegevens uitgefilterd worden en gebruikt.

Berthe | 16-02-15 | 12:40

Ook opvallend dat als Europa roept dat er een downloadverbod moet komen dat de volgende dag geregeld kan zijn, maar als we een stukje vrijheid terug zouden moeten krijgen het ineens allemaal ingewikkeld is en lang moet duren voordat dat geregeld kan zijn. Zo maakt de politiek zich weer lekker ongeloofwaardig.

Tapu | 16-02-15 | 12:40

Nou wat gaat UPC met mijn actietwiet doen? Nog geen antwoord.... nog geen antwoord.... nog geen....

IQmin100 | 16-02-15 | 12:40

Ja, nu we het toch over de VVD hebben. Is Mark Verheijen al weg?

Duifmans | 16-02-15 | 12:40

Is dit het Mark Verheijen topic van vandaag? Of kunnen we nog iets verwachten

Frietje_Oorlog | 16-02-15 | 12:39

Done!
Eens Kijken of en hoe Ziekko gaat reageren.

Frietje_Oorlog | 16-02-15 | 12:37

Waarom doet onze Tweede Kamer hier niks aan? Daar zitten ze er toch voor?

John McClane | 16-02-15 | 12:35

Ja maar, mijn provider is Ziggo en hun 'klantenservice' is echt niet voor rede vatbaar.
Neem zelf maar eens de proef op de som, stel een vraag en zie dat hun reactie (als je die überhaupt al krijgt) niet aansluit op de vraag.

Zo heeft de site van Ziggo 'n privacy-gevoelige bug, echt hoe ga je ze dat ooit uitleggen..

Boris die Sauertopf | 16-02-15 | 12:33

Joepie! Maandag! Ophef! Actie!

Driewerf Hoezee | 16-02-15 | 12:30

Nu we het toch over de VVD hebben: waar blijft de dagelijkse Verheijen update?

hxl | 16-02-15 | 12:29

Aanvulling: bovendien vind ik het wel erg fijn om te weten dat onze gleufhoeden toegang hebben tot verkeersgegevens. Kan handig van pas komen in deze barre tijden.

Bovendien, (pas op, cliché onderweg) heb ik niets te verbergen.

-edit: Ok -
User email: tdpdewit@gmail.com
User author Dhr. de Wit
User ip 83.86.139.15
Fipo op: September 8, 2006 11:19

Dhr. de Wit | 16-02-15 | 12:27

Goh... een heuse handtekeningsactie.
Wanneer was de laatste keer dat zoiets succes had? 1789?
Dat er nog mensen bestaan die geloven dat zoiets werkt.

MaudC | 16-02-15 | 12:25

Zelfs als je mobiel uit staat, zend hij nog informatie uit.
Als je de chip + batterij eruit haalt is ie echt deaud.
Of je koopt contant bij de kijkshop een mobieltje van 10 Euro, en gooit hem na een paar keer gebruik in de shredder...(will it shred?).
Maar ondanks al de info die de SStaat heeft, blijven de moslim-aanslagen maar komen.

King of the Oneliner | 16-02-15 | 12:25

Aan de andere kant, als ze gericht gaan opsporen en ze richten zich toevallug op jou dan ben je helemaal de sjaak. Als mier kan je je het beste verstoppen in een mierenhoop.

witwas | 16-02-15 | 12:24

Waarom plaatst Geenstijl allemaal trackers op mijn computer? Poet joor monnie wer joe mout is.

Diotima | 16-02-15 | 12:21

skoennie | 16-02-15 | 12:19
Gerichte opsporing. Niet iedereen bespioneren, maar alleen de individuen bij wie er concrete aanleiding voor is.

7,62x39 | 16-02-15 | 12:21

Done.

rara | 16-02-15 | 12:20

Zolang men denkt dat het de kleren van de keizer zijn, blijft het de keizer. Pas wanneer men denkt dat het niet zo is zal er iets veranderen. Tot die tijd zijn die leuke initiatieven. Leuk, maar meer ook niet.

Rollins | 16-02-15 | 12:20

Ik stuur bij alle verzonden e-mails een PS met "Stuur meer semtex voor een aanslag", word ik nu ook in de gaten gehouden?

eerstneukendanpraten | 16-02-15 | 12:19

Ik stuur bij alle verzonden e-mails een PS met "Stuur meer semtex voor een aanslag", word ik nu ook in de gaten gehouden?

-edit: Ja. Maar daarvoor ook al, als je het topic had gelezen. -

eerstneukendanpraten | 16-02-15 | 12:19

Sorry hoor, maar wat helpt dan wel om intelligence te verzamelen om een terroristische actie voor te zijn?

skoennie | 16-02-15 | 12:19

Eigenlijk kan het me geen ene fuck schelen hoe lang ze wat bewaren, mag dat?

Dhr. de Wit | 16-02-15 | 12:17

Alles en iedereen wordt altijd en overal in de gaten gehouden door de overheid.

En dan maar 2,4% van de misdrijven oplossen. Wat een land.

James Lastig | 16-02-15 | 12:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken