Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BRIEF. Dreiggek bezet brievenbus gemeente Gouda

driegbriefsalafistenhonden534.png Poep is aan in Gouda. Via een bron binnen de media kregen we een dreigbrief in handen die volgens de adressering ook naar de gemeente Gouda is gestuurd. Het dreigstuk is per papieren post verzonden en richt zich tegen de gemeente en het bouwbedrijf dat de Goudse MegaMoskee gaat bouwen. "We gave them fair warning", staat er op het voorblad. Op de volgende pagina lezen we wat hierboven staat: "Wij hadden u gewaarschuwd. Voortzetting op de door u ingeslagen weg gaat consequenties hebben. U moest u diep, heel diep schamen voor dit verraad aan de slachtoffer (sic) van die Salafistenhonden. U hoort nog van ons!" Weer een pagina verder: "Mensen die het niet waard zijn te leven, geeft u HIER in Nederland de mogelijkheid hun verwerpelijke ideeën te verkondigen?", vraagt de verwarde dreiggek danwel het collectief van verwarde dreiggekken zich af. En onderaan de brief wordt er met deze woorden afgesloten: "Laat één ding duidelijk zijn de bouw van dat haatpaleis in Gouda of elders in Nederland, gaan wij stoppen! Het bedrijf dat zich geroepen voelt voor de bouw van dit gedrocht een schop in de grond te steken is niet te benijden. Genoeg is genoeg." De brief is ondertekend met NDC (als we dat nazi-font goed lezen tenminste). Eerste indruk: domme dreigbrief van het Nederlandse Dreigbrief Collectief. Vermoedelijk alsook hopelijk niet serieus te nemen. En dan doen we nu maar een set oordopjes in tegen de tsunami van hoog huilend slachtoffergejank uit links/islamitische hoek die hier ongetwijfeld op gaat losbarsten. Bedankt, domme dreiggek.

Reaguursels

Inloggen

Ik vind dat dit gerechtvaardigd is en dat de gemeente en moslims dit over zichzelf hebben afgeroepen. Zo. Klaar.

Vrije Nator | 14-02-15 | 18:41

Hoezo is dit dan weer een dom iets? Een dag te laat je rekeningen betalen en een bedrijf dreigt al. Een beetje open en eerlijk je mening geven en men noemt je naïef, dom en extreem rechts. Ik denk dat als B&W niet wil luisteren naar een groot deel van de bevolking men het recht heeft in te grijpen. B&W dient het volk en niet andersom.
Maar de gevestigde orde hier in nederland denkt dat ze een stel regenten Is die het gepeupel moet leiden naar een multiculturele samenleving. Dat zij niet weten wat goed voor hun is is.

ca12nag3 | 14-02-15 | 10:03

De mensen worden bozer en bozer. Echter de mensen die dit soort brieven schrijven zijn niet het gevaarlijkst. het zijn de mensen die niet gaan schrijven en al die woede opborrelen. Deze mensen die ni geschreven hebben, kan ik best begrijpen, dus het lijkt mij verstandig van de gemeente gouda dat ze deze mensen serieus gaan nemen en de bouw niet door laten gaan

Stargate | 14-02-15 | 06:56

Alleen al Volk hierheen halen,wat vrouwen als minderwaardig beschouwd,en doet aan ONGEWENSTE huwelijken.
Hoever mag deze CHOLERA zich uitspreiden....
Lik toch me reet!!
Me hele leven vervloek ik Pooiers en Mensenhandelaars.
Ieder weekend komen we de allochtone halers tegen,die onze westerse vrouwen maar wat graag betasten.

It's the Hate ,that Hate Made!!!

Torquemada | 14-02-15 | 04:09

Die haattempel gaan ze daar echt wel bouwen en mocht er sprake zijn dat er voor de bouw geld van Al-Quaida, IS of enige andere haatbaardorganisatie komt, zal de PvdA er wel zorg voor dragen dat bovengenoemde partijen hun geld terugkrijgen en zal dat betaald worden van "ons"belastinggeld.

Die haatbaarden hebben inmiddels al meer haatprekende tempels door heel het land als dat Amsterdam coffeeshops en kroegen heeft.
Bejaarden en verzorgingsinstituten moeten sluiten omdat er geen subsidie/geld voor is en die haattempels schieten bijna op elke hoek van de straat als paddestoelen in een natte herfst de grond uit.

Daarbij komt dat na de bouw van die mega haatbaardtempel waar 1500 van die gasten in kunnen, de huidige omwonenden opeens een gigantische daling van de waarde van hun huis krijgen en dus met een giga schuld blijven zitten, hun auto nergens meer in de buurt kunnen parkeren omdat er 1500 Audi's en/of VW golfjes geparkeerd staan en niet meer normaal de straat over kunnen zonder als "ongelovige hond" aangekeken/behandeld te worden.

Lang leve ons linkse "thee in de moskee" beleid.

Ronnie L5042 | 14-02-15 | 02:01

Lees het kromme Nederlands eens goed. Wie noemt anderen honden? Juist.

Patatter | 14-02-15 | 00:52

Ik ga knorren want hard gewerkt dus moe.
Slaap zacht allemaal.

Ars Vivendi | 14-02-15 | 00:25

@Ars Vivendi | 14-02-15 | 00:18
Zo, da's best een mooie tegel, al zeg ik het zelf.

Ars Vivendi | 14-02-15 | 00:21

Hallo? Is hier nog iemand? Nee? Mooi!
Heerlijk, zo'n verlaten topic. Iedereen zit lethargisch onanerend te fappen bij de vrijmibo, feest te vieren bij het carnaval topic, te jammeren bij Samsom of Verheijen. En ik ben hier alleen. Tijd voor rust stilte en bezinning.
Kan ik ook eens zeggen wat ik ervan vind.
Om te beginnen is het jammer dat de dreigbriefschrijver niet de moeite heeft genomen zich te bekommeren om stijl, grammatica, interpunctie etc. Dat had de boodschap zeker wat meer cachet gegeven. Afgezien daarvan gaat het natuurlijk wel om de inhoud en niet de verpakking.
De boodschap is evident. Nederlanders willen geen haatbaardencentrale. Als een moslim in zijn diepste zielenroerselen bedacht heeft dat 'ie wil wonen in een land waar de koran en de sharia het maatschappelijk verkeer bepalen is er maar één conclusie mogelijk. Verhuis naar zo'n land. Er zijn er meer dan genoeg. Ga weg! Boek een vlucht. Vandaag!

Managementsamenvatting:
Donderstraal op naar je typhuswoestijn.

En mochten er moslims zijn die ons land helemaal oké vinden: welkom, geniet van je vrijheid en leef hier in vrede.

Ars Vivendi | 14-02-15 | 00:18

@Benedict Broere | 13-02-15 | 22:05
Het zou mij niets verbazen als uiteindelijk heel wat prominenten onder die islamgoedpraters eindigen in het beklaagdenbankje van dat mooie instituut in Den Haag, het Internationaal Gerechtshof.

______________
.
Het zou mij ook niet verbazen.
Goed verwoord trouwens

donjon | 13-02-15 | 23:09

Volledig te begrijpen dit. Geen haathutten in dit land.

griffin peterson | 13-02-15 | 23:07

Benedict Broere | 13-02-15 | 22:05
Zoals altijd weer een heroïsche tegel! Dank!

Dr. La Romanée-Conti | 13-02-15 | 22:31

Zondag gaat het staakt het vuren van kracht in de Oekraine. Dan worden er ook een paar honderd van die opstandige vliegtuigknallers werkloos. Als we die jongens nu een uitnodigen om naar Gouda te komen, om een beetje bij te komen en terwijl een oogje in het zeil te houden zodat dat die haatbaarden niet vervelend gaan doen. De kazerne staat er al, slopen is niet nodig. Een bijkomstig voordeel is dat die Kalasnikaffers gek zijn op jong belegen en (Goudse) pijpen.

gratias | 13-02-15 | 22:27

Hoe meer islam in Nederland en West-Europa en de Westerse wereld in het algemeen, des te meer schade voor de creativiteit en economie van die cultuur, want de islam ziet het als absolute van Allah gegeven opdracht om alles aan niet-islam uit te roeien en af te breken. Dus wetenschap, democratie, mensenrechten, inventiviteit, zelfstandig denken, muziek, kunst, sport, humor, wat al niet. En dit wordt allemaal uitgespeld in de islamitische leer en het is na te lezen in de islamitische geschiedenis en het wordt voorgeleefd in de islamitische daden van tegenwoordig. Zodat politici die hiervoor blind wensen te blijven, niet verbaasd moeten zijn uiteindelijk gezien te worden als criminelen die het volk dat zij wensen te vertegenwoordigen verraden hebben en hebben blootgesteld aan een van de gevaarlijkste ideologieën die ooit door de mens is bedacht. Het zou mij niets verbazen als uiteindelijk heel wat prominenten onder die islamgoedpraters eindigen in het beklaagdenbankje van dat mooie instituut in Den Haag, het Internationaal Gerechtshof.

Benedict Broere | 13-02-15 | 22:05

Dreiggek??
Hij is misschien wel gek, maar niet gek.

donjon | 13-02-15 | 21:47

@Cosmic Traveller | 13-02-15 | 20:48
Ja, waren het alleen maar de "bezitterige, oude pedobaardmannetjes met een gigantisch kleinepik-probleem onder die belachelijke lange jurken van ze", dan was het probleem niet zo groot. Nee, het gaat veel dieper dan dat. Laatst nog een oproep op youtube gelezen van een studente rechten en moslima. Zij betoogde in perfect Nederlands dat - ondanks dat ze perfect geïntegreerd was - wij respect zouden moeten hebben voor haar religie. At the end bestaat er geen gematigde moslim; hetzij door onderdrukking vanuit de groep (peer-pressure), hetzij onbewuste ondersteuning van het geheel, hetzij door radicalisering.

Dr. La Romanée-Conti | 13-02-15 | 21:35

We hebben als samenleving besloten middels democratisch weg om minderheden in ons land op te nemen. Veel van deze minderheden hebben als religie de islam. Gegeven het uitgangspunt van vrijheid van godsdienst en de beleving daarvan, kan je het vanuit democratisch en uit fatsoensoogpunt een moskee niet weigeren. In Gouda worden er drie bestaande moskeeën ingeruild voor één nieuwe moskee. Dus prima toch?
-
Nee, niet dus. Willen we deze samenleving redden, dan moeten we de argumenten als fatsoen en democratisch nog maar eens herijken. Doen we dat niet, dan zal het te laat zijn. Alle argumenten kennen we inmiddels. De islam is voor alle moslims een religie, voor veel moslims een way-of-life, en voor steeds meer een totalitaire ideologie. Islam betekent 'Onderwerping' in het Arabisch. Vraag aan een willekeurige gelovige moslim wat islam betekent, en je krijgt het antwoord dat je leven als moslim in dienst staat van Allah. En dat gaat ver, te ver. Dus, ondanks dat deze 'dreigbrief' redelijk amateuristisch en slecht opgesteld is, is het een begin van het verzet waar zaken als fatsoen en democratisch niet meer zullen gelden; en (helaas) begrijpelijk, maar noodzakelijk.

Dr. La Romanée-Conti | 13-02-15 | 21:30

Dreiggek? Als protest indienen geen zin meer heeft, welke opties blijven er anders nog over behalve het allemaal maar laten gebeuren?

En dan nog.. Al komt die haathut er niet!
Dit is onvermijdelijk, het gaat gewoon gebeuren!
Dus als je nog geen kinderen hebt, bespaar ze een zekere hel, en houdt dat zo!
youtu.be/59feIdiB87c

Abu Schweinefleisch | 13-02-15 | 21:29

Deze mensen vertegenwoordigen niet het ware Nederlanderschap, laat dat duidelijk zijn. Verreweg de meeste Nederlanders zijn namelijk gewoon vredelievend. Mensen van het Land van Vrede en Liefde. Er is dus helemaal niets om je als moslim druk over te maken. Zolang je de Nederlanders en hun cultuur maar respecteert en in hun waarde laat. Want anders vraag je er wel een beetje om natuurlijk.

KlunsJohannus | 13-02-15 | 21:28

2015, moskee in Leiden. Politiek cq. linkse kerk reageert lauw op bezwaren van buurtbewoners. Buurtbewoners ervaren pesterij. Maken zich op te verhuizen. Identitair verzet klimt op dak in aanbouw zijnde moskee en ontrollen spandoeken. Hele aktie duurt enkele uren. Worden met veel politie-inzet van dak gehaald. Moeten enkele uren brommen. Worden door Linkse kerk weggezet als extreem rechts. Ik ga kijken op website. Valt wel mee. Men is bang voor het islamfascisme. En terecht. Islam haat alles dat lijkt op niet-islam. En zal het vermoorden, afbreken, vernietigen. Zie de geschiedenis, de leer en de daden tegenwoordig. Maar vertel dat de linkse kerk. Die weet absoluut zeker dat de islam een religie van de vrede is. En wie het daar niet mee eens is, die is extreem rechts. soundcloud.com/groep-kok/2015-02-09-r...

Benedict Broere | 13-02-15 | 21:24

@MeesterKwel | 13-02-15 | 19:36
Ik vergeef je ui. Voortaan wel opletten met knippen en plakken of indien tool, de juiste naam aanklikken. Heb die fout ook wel eens gemaakt.

Vageling | 13-02-15 | 21:08

De linkse, volksverlakkende graairatten schuwen inmiddels geen enkele geënsceneerde middelen meer. Wie hun egoïsme nu nog niet doorziet, verkeert in een diepe slaap. We worden al decennia schaamteloos voorgelogen, uitgebuit en gedownplayd door zwaar gesubdidieerde, idealistische dwazen, volksverraders, blatante grootgraaiers en manipulatieve lobbyisten die de media [=hersenspoelen] bepalen. Het interesseert ze geen van allen ook maar ene moer wat ze het Europese volk aandoen met de buitenproportionele importstroom van eeuwenoude achterlijkheid vanuit de woestijnlanden en de bijhorende, toenemende haat en beperkingen tegen onze vrije manier van leven.

In onze grondwet staat toch heel duidelijk de 'scheiding van staat en kerk' en dat 'man en vrouw voor de wet gelijk' zijn, maar waarom blijkt dan het compleet tegenovergestelde uit de praktijk? Waarom verrijzen er dan in een steeds ongezonder tempo allemaal islamitische haatpaleizen, waarin niet alleen het onderscheid tussen man en vrouw extra negatief benadrukt wordt, maar waar ook onze westerse cultuur als geheel als vijandig beschouwd wordt. Waarom faciliteren wij die hypocriete achterlijkheid allemaal, terwijl we zelf geen mening meer mogen hebben en er op allerlei uiteenlopende vlakken met duidelijk verschillende maten gemeten wordt, waarbij de Europeaan, de Hollander, steeds benadeeld wordt. Wie dit ontkent, is een dwaas, of iemand met eigenbelangen die de waarheid opzettelijk verdraait en verstopt.

Die totaal misplaatste tolerantie tegenover lieden waar de intolerantie aan alle kanten juist vanaf druipt. Het gaat sec genomen om bezitterige, oude pedobaardmannetjes met een gigantisch kleinepik-probleem onder die belachelijke lange jurken van ze, waaronder hun onzekerheid en levenshaat almaar woekeren en broeien. Die moet je vooral in hun hemd zetten, ipv belangrijker te maken dan zij al niet waren. Die moet je in het circus of in een museum als bezienswaardigheid plaatsen. Hoe langer we daarmee wachten, des te harder zullen wij als burgers moeten strijden voor onze vrijheid, want het overgrote deel van onze liegende roverheid zal het kaal geroofde toneel straks stiekem als zij is, verlaten.

Cosmic Traveller | 13-02-15 | 20:48

@Martinowy | 13-02-15 | 19:01
Op zich is er niks mis met boeken. Grijp ook wel eens een boek of internet. Zijn geen godsdienst boeken nee.

Zelf heb ik er niks mee. Als agnost 'geloof' ik in wetenschap.

En qua emoties. Tjah welkom in het schaamte cultuur. Waarin feministen u wijsmaken dat mannen horen te huilen en overgeven aan emoties. Ik doe daar niet aan mee. Als emoties oplopen gewoon pauze. Logica - man zijn krachtigste wapen - erbij. Uiteindelijk hebben wij ze allemaal.

Bovendien vloeien alle menselijke gedragingen zich voort uit 7 basis emoties. Geleerd van een filosoof.

Ik zou de brief neutraal van toon en beter onderbouwt hebben.

Op zich tref ik onder moslima's ook empathie aan. Denk dat zij daarom onderdrukt worden in gevallen.

Dafuq gelezen? Stelt namelijk een kern probleem. Pacifisme. Het niet onderwerpen aan een boek. Ontsnap maar eens uit die kerker.

Angst, haat en dwang. Geen goede motivatie. Immers alleen nageleefd onder dwang. Zag Mo goed.

Goede mensen hebben geen regels nodig om goed te doen terwijl slechte mensen altijd wel een manier vinden ondanks regels.

Qua gestoord. Ach ken ze. Als dat hun ding is. Staan niet met eens mes of AK te zwaaien naar me de kerkgangers.

Overigens kan ik een kerk binnenlopen als ongelovige. Hoef ik niet bij een moskee te doen.

Vageling | 13-02-15 | 20:40

In de geopolitiek gebeurt dit toch ook dikwijls. Dreigende taal uiten. Doet de NL regering ook. Maar nu als het even niet uit komt zielig doen. Je zou daar maar wonen.

San Holo | 13-02-15 | 20:30

@LimbabweFC geniaal idee

LetTheSunshine | 13-02-15 | 20:19

Bewoners niet inlichten... gewoon bouwen.
Dan krijg je deze onzin.

Niemand maar dan ook niemand zit te wachten op zo´n torentje naast zijn huis. Bouw die tempel maar eens naast het huis van een minister.

LimbabweFC | 13-02-15 | 20:17

The_Challenger | 13-02-15 | 19:53
Een brief zonder spelfouten

O ja?
.. aan de slachtoffer van die salafistenhonden

Lastig, dat Nederlands en dit is typisch een lidwoord fout waar je dus zonder meer vanuit mag gaan dat die brief uit de Surinaamse/Hindoestaanse kring komt.
Want al zijn ze hier geboren, zullen ze het foutloos toepassen van lidwoorden nooit leren.
Ik heb hier 22 proefwerken liggen en je kan die 4 er zo uit halen.

MeesterKwel | 13-02-15 | 20:12

Een brief zonder spelfouten. Dat moet wel een linksgekkie zijn geweest om guurrechts Nederland in een kwaad daglicht te zetten. Links beschouwd zich immers als het intellectueel geweten van Nederland. Deze boven ons gestelden maken nooit(roflol)fouten.

The_Challenger | 13-02-15 | 19:53

@Vageling | 13-02-15 | 18:44
Hoe psychisch gestoord ben je eigenlijk als je naar een religie luistert?

Het is natuurlijk idioot dat iedereen onmiddellijk gelooft wat er in het van toepassing zijnde familiesprookjesboek staat, terwijl als ze een bordje "pas geverfd nat" zien, dat ze dan toch even moeten voelen of het inderdaad wel zo is.

Ik houd het zelf dan ook steevast bij een Windows machine, omdat ik heb geleerd dat de ellende in het paradijs met een apple is begonnen.

MeesterKwel | 13-02-15 | 19:36

Niet dreigen. De vrijheid van de een houdt bij die van de ander. maar ja, wat doe je als die ander daar maling aan heeft. Dat is hier het geval is de vrees. Dan moet je je wel verlagen en stelling nemen.

merel veld | 13-02-15 | 19:21

-weggejorist-

CrapoTheGreat | 13-02-15 | 19:20

Ik vind deze brief helemaal nog niet zo gek. Gek he...

Frikandel_met_mayo | 13-02-15 | 19:19

Een totale ban op het bouwbedrijf wat wil gaan bouwen is op zich wel logisch.
Onderschat nooit de publieke opinie, toch Mark?

bocikam | 13-02-15 | 19:09

misschien wel zelfgeschreven door een voet aan de pols houdende takiya
( hoe schrijf je dat eigenlijk ) toepassende
salafistische jihadi of gutmensch /gezondekruidenwiggelaar
die dronken van € 127,- wijn, daarmee onze
Hollandse racisten in een kwaad daglicht wilde stellen.

Berthe | 13-02-15 | 19:09

@Vageling | 13-02-15 | 18:44
Als je het even niet meer weet pak je de bijbel of koran, en daarin vind je het antwoord! Dat is toch lachwekkend dat mensen daar naar luisteren, zowel katholieken als moslims?
Hoe ZIEK ben je dat je je eigen emoties zo slecht onder controle hebt dat je tegen jezelf gaat liegen?
Hoe psychisch gestoord ben je eigenlijk als je naar een religie luistert?
Al die boeken zijn destijds alleen maar geschreven om grote groepen mensen dicht bij elkaar aanwezig kalm te houden, inmiddels hebben we daar heel andere systemen voor!
Braaf luisteren naar wat een IMAM zegt, zonder naar zijn diploma's of referenties te vragen, het stoort mij in ieder geval mateloos dat mensen zich zo druk maken terwijl de basis regels van ons leven zo simpel zijn, en eenvoudig betiteld, zoals onder andere: Empathie en Altruisme. Het grappige hierin is, dat als je een simpele hardwerkende autochtone Nederlander bent, en je probeert empathie en altruisme toe te passen op moslims, dit onmogelijk is, mede omdat beide bewoordingen in deze groep ontbreken.

Martinowy | 13-02-15 | 19:01

@Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:53
LOL. Niet iedereen, hoor.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 18:59

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 17:08
Je ziet in de brief de bedreiging niet, beweer je, maar in mijn plemp wel de veroordeling van de briefschrijver zelf. Beweer je.

Ik veroordeel de brief, als -ie echt is. Het is namelijk een dreigbrief, als hij zo is ontvangen door de gemeente zonder andere bijzondere context.
Maar dat snap jij wel.

LibertasSimplex | 13-02-15 | 18:59

Het zal Beau Eckhart van Antifa wel weer zijn. De linkse provocateur die de rol van racistische tokkie speelt, bekend van 'alle Marokkanen terug naar Istanboel'.

Prince Buster | 13-02-15 | 18:59

Misschien is de brief geschreven door een rivaliserende sekte die subsidie misgelopen was.

Jezus_Boeddha | 13-02-15 | 18:54

De schrijver van de dreigbrief maakt fouten in het Nederlands. Dus wellicht toch een provocatie?

Jezus_Boeddha | 13-02-15 | 18:53

@_Fly66_ | 13-02-15 | 16:46
Waarom zou je de grens leggen bij geweld? Een Nederlander moet toch kunnen zeggen dat hij het prima vindt dat Nederlandse F-16's ISIS aan gort bombarderen in Irak?

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 18:46

Man man man. Zijn nuchtere Nederlanders een bedreigde soort aan het worden. Actie, reactie. Er zit een dreigende ondertoon in.

Iets met frustratie, jezelf klein voelen en groot gaan doen.

Zelf reflectie bij gemeentes kan ook geen kwaad. Dit was te voorzien. Emoties lopen hoog op. Zelfs een kind weet dat.

Vageling | 13-02-15 | 18:44

@2N3055 | 13-02-15 | 18:16
Een beetje genuanceerder misschien... Wat wordt Nederland er beter en/of rijker van, van een Moskee? Nederland heeft een handelsgeest en daar een rijke historie in, een Moskee brengt volgens mij geen geld in het laatje, en trekt meer niet werkenden figuren aan, zeker in deze tijd is het beter om onze tijd en energie in winstgevende zaken te steken. Een Moskee stimuleert groeperingen in een sprookje te blijven geloven dat verhalen verteld die niets bijdragen aan opbrengsten voor het Nederlands economisch systeem, volgens mij. Tevens is de Islam een uitstervend geloof door wereldwijde toename van kennis en welvaart, dus waarom daar nog grote dure gebouwen voor wegzetten? Nieuwe generaties Moslims zullen uiteindelijk ook begrijpen dat het handhaven van een wetboek uit het jaar nul (Sharia), opgesteld naar de toen beschikbare kennis, niet praktisch is. Dom houden van een grote groep mensen houdt geen stand door o.a. technische ontwikkelingen, het bouwen van een Moskee en/of het toestaan daarvan getuigt van slecht inzicht in de toekomst. Vraag u zelf eens af, waar en wanneer is de laatste kerk gebouwd, en in welke staat verkeren de aanwezige kerken, en hoe komt dat?

Martinowy | 13-02-15 | 18:43

Denk niet dat "ze" in zullen gaan op de eischen. Dus afwachten en bidden tot............ eh ik bedoel en hopen dat er niets gebeurt.Of wel ,

Iets moet toch goddomme een aanleiding geven voor het echte Nederlandsche volk om de trein nog op tijd te stoppen.

hero_of_heaven | 13-02-15 | 18:34

Wanneer leggen ze nu eens een duizendponder in de fractiekamer van de PVDA? Of dreig ik nu ook!

binnenbuitenband | 13-02-15 | 18:34

Nederlandse soldaten stellen in Mali en Irak hun leven in de waagschaal in de strijd tegen islamterreur.

Dat alleen al is genoeg reden om te zeggen: nu even geen moskeeën erbij in Nederland.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 18:33

In Australië zijn groeiende gemeenschappen zoals: moslims, hindoes, sikhs en boeddhisten. Australië telt inmiddels ongeveer 25 moskeeën en verder zijn er sikhs en boeddhisten. Meer dan een miljoen Australiërs hangt geen enkele godsdienst aan.
Waarom bouwen ze er daar niet meer, daar is veel meer plaats en een beter klimaat. De taal is ook makkelijker te leren, en wereldwijd bruikbaar.

Martinowy | 13-02-15 | 18:29

Nederlands Dreig Collectyfus of zo?

Rien7847 | 13-02-15 | 18:28

Peter R, Theo M, Hans S, Maarten van R, Paul de L en vele andere linksextremisten hebben reeds aangegeven dit soort bedreigingen te begrijpen ? Zij snappen dat aanhoudende schofferingen van Moslims richting atheisten dit soort reacties veroorzaakt ? Zij begrijpen dat actie reactie geeft ? Ook ander PVDA- / VARA- & Joop-gajes zoals van Jole, Jan M, Marcel van D, Hanneke G, Maarten van R, Herman van V, Freek de J en meer van dit soort onfatsoenlijke wegkijkers en ontkenners snapt dat de beledigingen vanuit Islam richting andersdenkenden, agressie opwekt en dat je die andersdenkenden niet kunt BLIJVEN beledigen ? Net zoals Peter R de daders van Charly snapt, zo mag ik dit soort dreigementen richting de bouw van de moskee opvatten ? Ik stel maar wat vragen hoor. En daarmee ben ik dan toch ook netjes, fatsoenlijk en normaal. Precies zo als de genoemde linksextremisten die dat ook van zichzelf vinden. Misschien was ik wel sarcastisch net. Misschien gun ik deze wereld wel veel veel veel beter. Misschien haat ik geweld, misstanden, wegkijken, ontkennen en onrecht. Misschien zitten de PVDA, VARA & Joop er wel heel erg naast altijd. Ben ik nu een nazi ?

Rest In Privacy | 13-02-15 | 18:28

MeesterKwel | 13-02-15 | 16:56
Wat een heldere en duidelijke uiteenzetting. Zo zit 'onze' rechtsstaat in elkaar. Burgers hebben niets meer te vertellen, het gaat zoals de politiek het wil/eist.

mom van avezaath | 13-02-15 | 18:25

Wat een erudiete schrijvert, ok, ok, een beetje van de hak op de tak, maar ja.
Hij is boos.
Hij heeft gelijk.
Van mij mogen ze elke moskee:
-volpompen met varkensbloed
-volpompen met varkensgier
-volpompen met beton
-slopen
-etc.
Zolang er geen onschuldige slachtoffers bij vallen kan ik er niet mee zitten.

2N3055 | 13-02-15 | 18:16

Misschien een paar korenwolven loslaten ter plekke? Makkelijker kan haast niet.

Andersdenkend | 13-02-15 | 18:14

Veel Vaak | 13-02-15 | 17:49
Zo niet de grootste , heb je ze ooit bij een inburgeringscursus gezien dan weet je genoeg .
Wat een vieze vuile racisten zijn het toch , bah !!!

Eurotokkie | 13-02-15 | 18:03

Pegida7295 | 13-02-15 | 16:53
11 steden tocht is voor racisten , ik zal het maar zeggen voordat quinsy het doet.

Eurotokkie | 13-02-15 | 18:00

Gaat goed zo, die twee bestelde Thunderbolts zijn nu intussen op Schiphol aangekomen. Nog even een bandje plakken, en ze kunnen aan het werk. Zijn leuke dingen deze vliegende tanks, schieten een tank in tweeën.

Archy Bunker | 13-02-15 | 17:54

Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:53
Kiekeboe.

Klier van Bartholin | 13-02-15 | 17:54

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41
Daar heb je een punt, de echte maroc is veel vriendelijker dan het tuig wat hier in NL woont.
Ik neem aan dat je bent verhuisd met je uitkering op zak?

Implant | 13-02-15 | 17:54

@Klier van Bartholin | 13-02-15 | 17:50
Shit wat doe jij hier?

Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:53

@Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:49
Da's altijd grappig trouwens. Zodra er een nieuw topic verschijnt, zeker als dat nieuwe topic de vrijmibo betreft, kun je onbekommerd in het voorlaatste topic tegen jezelf gaan lullen. Iedereen zit nu masturberend te onaneren bij de vrijmibo en ik mijmer zachtjes voor me uit in dit verlaten paneel.

Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:53

Of ben ik gek omdat ik dat vind?
Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:42
Nee hoor.

Klier van Bartholin | 13-02-15 | 17:50

@Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:42
Sorry voor de dubbelpost maar ik heb slechts eenmaal de postknop bepoteld. Lieve Joris, wilt u zo goed zijn er één de verwijderen? Het staat zo slordig. En het wordt ook nog eens tot in den eeuwigheid bewaard door den Koninklijke (jawel) Bibliotheek. Ik maak me nogal zorgen over mijn reputatie over - pak 'm beet - tienduizend jaar.
Anderzijds, du moment dat het kalifaat het hier voor het zeggen heeft is de KB één van de eerste voorzieningen die sneuvelt. Want boeken en kennis.

Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:49

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41

Marokkanen zijn anders behoorlijk racistisch. Idioot !

Veel Vaak | 13-02-15 | 17:49

Ik vind het niet zo gek dat iemand ondemocratisch tot stand gekomen besluiten beantwoordt met een democratische (u weet wel demos krateo, *volk* regeert) waarschuwing. Steeds meer mensen pikken het falen van 'onze' nationale en lokale overheid niet meer. En laten dat vervolgens weten.
Of ben ik gek omdat ik dat vind?

Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:42

Ik vind het niet zo gek dat iemand ondemocratisch tot stand gekomen besluiten beantwoordt met een democratische (u weet wel demos krateo, *volk* regeert) waarschuwing. Steeds meer mensen pikken het falen van 'onze' nationale en lokale overheid niet meer. En laten dat vervolgens weten.
Of ben ik gek omdat ik dat vind?

Ars Vivendi | 13-02-15 | 17:41

Dreigen zet in ieder geval zoden aan de dijk, die eeuwige dialoog niet

CrapoTheGreat | 13-02-15 | 17:37

Al die mensen hier welke denken dat de gemeenteraad echt nog wat gaat doen... vergeet het maar.
Als ze hun zinnen ergens op gezet hebben, zullen ze het uitvoeren ook.
Hier in Leiden gaan ze nu ook de hele buitenring van betaald parkeren voorzien, er zijn bijna 40 insprekers geweest, wat in verhouding exorbitant veel is. De gemeente doet vervolgens of de neus bloed omdat zij een klein groepje voorstanders hebben gevonden.

Mastermattie | 13-02-15 | 17:20

Arendt | 13-02-15 | 17:07
Op zich een goeie oproep.Maar ik zal u een geheim verklappen. Dat hard maken voor een oplossing doe ik al, maar binnen de grenzen van de zeer beperkte mogelijkheden.

Vigil | 13-02-15 | 17:17

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:51
En de relatie daarvan tot de brief in reactie op die mega-moskee is ............????

** tang op varken **

gaffelbaard | 13-02-15 | 17:17

... machteloos te voelen ...

fortz | 13-02-15 | 17:17

@MeesterKwel | 13-02-15 | 17:12
Ja ik begrijp dat wel, maar vrees dat dit voor de meeste mensen abracadabra is. Ik kan het ook haast niet te bevatten. En toch is het zo.

AntiSoof | 13-02-15 | 17:16

Dreigen is natuurlijk fout. Maar de motivatie begrijp ik wel. Veel normale Nederlanders beginnen zich langzamerhand machteloos tegen het oprukkende islamfundamentalisme.
"But what can a poor boy do
Except to sing for a rock & roll band
'Cause in sleepy London town
There's just no place for street fighting men

vervang London town door NL en je hebt het juiste gevoel te pakken.

fortz | 13-02-15 | 17:15

frank4444 | 13-02-15 | 16:58
Zal ik doen. :)

Mastermattie | 13-02-15 | 16:58
Willekeur! Bah! Kopje thee dan maar? :)

gaffelbaard | 13-02-15 | 17:13

AntiSoof | 13-02-15 | 17:10

Het probleem is het feit dat in de Nederlandse Algemene wet bestuursrecht het besluit centraal staat, en niet bijvoorbeeld (de consequenties van) het overheidshandelen

nl.wikipedia.org/wiki/Twan_Tak

MeesterKwel | 13-02-15 | 17:12

Domme dreiggek? Nederland zou verloren zijn zonder mensen die niet openlijk voor hun woede uit durven komen.

CrapoTheGreat | 13-02-15 | 17:12

Heeft zeker weer niks met de Joods-Christelijke traditie te maken.

Maaiveld | 13-02-15 | 17:11

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:51
Ik verkies het boven trouwen met een bloedverwant.

necrosis | 13-02-15 | 17:11

Snap het nou; als het om veel geld gaat, maakt het de gemeentelijke medewerkers geen ene moer uit waar dat geld vandaan komt. U veronderstelt nog steeds dat uw korte leven als arbeider waardevoller is, dan een bak met geld, voor de status quo.

Enne ga eens van maandag tot en met zaterdag werken joh, tot je zeventigste verjaardag; die subsidietaxiritten van en naar de mega hut betalen zichzelf niet, heur.

LetTheSunshine | 13-02-15 | 17:11

@MeesterKwel | 13-02-15 | 17:07
De Gemeenteraad van Gouda gaat hier nog over stemmen. Alle reden dus om de gemeenraadsleden onder druk te zetten.
*megamoskee? nee bedankt*

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 17:10

Smarties | 13-02-15 | 17:00

Maar hij houdt wel speciaal voor mij een echte Drentse kerstboom in leven tot aan de volgende kerst. Dus heel diep binnenin zit het bij hem toch nog wel een klein beetje goed, wellicht...

eerstneukendanpraten | 13-02-15 | 17:10

Nou dat gaat weer avond vullende Jinek en Dwdd met bange typjes worden.
Die natuurlijk allang weten dat er niets zal gebeuren.
Die mega sprookjes tempel komt er toch wel,helaas dat dan ook wel weer.

animalia | 13-02-15 | 17:10

Wacht eens even: gaat die dreigbriefschrijver nu ook de vrijmibo verstoren? Het is potjandorie al bijna etenstijd!

De waard zijn gast | 13-02-15 | 17:10

@MeesterKwel | 13-02-15 | 16:56
Lieten de mensen nou maar eens tot zich doordringen wat het betekent wat jij aanhaalt. In feite wordt er een loopje met het recht genomen en zijn we (vaak/soms) rechteloos.

AntiSoof | 13-02-15 | 17:10

LibertasSimplex | 13-02-15 | 16:55
Wat een kul argument. De briefschrijver doet niet meer dan het college en de aannemer waarschuwen. Van diezelfde taktieken bedienden zich RaRa, Greenpeace, Wakker dier, PETA en vele aktiegroepen. Het moet hooguit de AIVD wakker schudden, met welk soort vermaak we hier te maken hebben. Dat kan van heel onschuldig tot terroristisch. Maar om nu de briefschrijver(s) al te veroordelen lijkt me wat overdreven.

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 17:08

Vigil | 13-02-15 | 17:02

Komt achter uw computer vandaan en maak u zelf hard voor een oplossing!

Arendt | 13-02-15 | 17:07

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:59
Er is nog geen besluit over de megamoskee in Gouda.

Jawel, een besluit genomen door het bestuur, burgemeester en wethouders.
En daar komt ook weer de kwalijke rol van Deetman.
Ik had al aangegeven dat het precies hetzelfde scenario is als het doordrukken van dat Haagse drugshol aan het Vennepark. Toen had het bestuur Deetman cs. ook al die beslissing genomen, maar konden de bewoners niet in beroep omdat er geen raadsbesluit was genomen en ging de aannemer toch aan het werk. En toe was het dus een besluit wat formeel geen besluit was, maar toch rechtskracht had. Zo werden de bewoners van hun rechten beroofd.

MeesterKwel | 13-02-15 | 17:07

niets concreets gemeld in die brief. dus (nog) niets aan de hand. hier het stempel dom opplakken is te makkelijk. het is begrijpelijk dat een groeiend aantal burgers de dubbele moraal van onze overheden zat is. eerst maar eens afwachten of er echt een clubje is opgestaan dat niet schroomt actie te ondernemen. ik ben vooralsnog bijzonder sceptisch.
eens kijken wat de linkse media hier vanavond over gaat brullen. in dit geval zal het vast niet over een verwarde man gaan maar eerder over een guur rechts gevaar voor onze mooie samenleving.

kaplaarzenverkoper | 13-02-15 | 17:07

Nietvoordekat | 13-02-15 | 16:13
Dit was naar mijn idee zijn opzet ook. Als de hele islamwereld in Nederland hierover gaat vallen, kunnen ze de bouw van die moskee niet meer stoppen, want iets met racistisch!

mom van avezaath | 13-02-15 | 17:06

Van mij mogen Nederlandse moslims die de Nederlandse wetten onderschrijven best een moskee hebben. Wat ik daarin echter niet wil zien is allerlei investeringen van duistere moslim fundamentalistische clubjes die in ruil voor die investering hun gif komen uitspugen in Nederland. Met andere woorden als je dan zo Nederlands bent als Moslim als je zegt dan zoek je een Nederlandse manier om fondsen te werven en Nederlandse investeerders met een Moslim achtergrond. Doe je dat niet dan ben je in mijn ogen inderdaad een moslim fundamentalist en hoor je niet in dit land maar in een of andere Syrische zandbak. Gezien de overheid hier niets aan doet. De moslim beschermd en zijn haat laat verspreiden heb ik begrip voor dit soort briefschrijvers. Maar ondanks mijn begrip kan ik het niet oké vinden dat we over en weer elkaar bedreigen. En heus als ik kon kakken met kijkers dan had ik gerust een dampende bruine willen droppen voor het goede doel in Gouda!

saidnowomanever | 13-02-15 | 17:06

@Mastermattie | 13-02-15 | 17:04

Ik snap je bezorgdheid, maar probeer nou niet te snel een aluhoedje op te zetten.

vaas klaak | 13-02-15 | 17:06

@Mastermattie | 13-02-15 | 17:00
logisch ook, de zachte kameelleren zolen van de moslimslippers geven veel minder geluidsoverlast dan de klapperhakjes van de christenen.

Dibe | 13-02-15 | 17:04

LibertasSimplex | 13-02-15 | 16:55
Patriotten kun je geen landverraders noemen.

De waard zijn gast | 13-02-15 | 17:04

@vaas klaak | 13-02-15 | 16:58
Die doofpot wordt altijd gevonden als men met het gevonden probleem mohammedaantjes in de weg loopt.

Mastermattie | 13-02-15 | 17:04

Als ik briefschrijver was dan had ik er ook nog wat poeder bij gedaan.

VanBukkem | 13-02-15 | 17:04

Maar niet slim

AbleArcher13 | 13-02-15 | 17:03

kibambam | 13-02-15 | 16:56
Het zal u niet verbazen, dat ik uw oplossing niet zo efficient en al helemaal niet elegant vind.
Verder doen de bestuurders, zeker in dit dossier, niet anders dan de burger bedreigen. Maar dat vindt u blijkbaar geen probleem.

Vigil | 13-02-15 | 17:02

Hoe dan ook, de mensen hebben zelf in Gouda gestemd en nu krijgen ze wat daaruit voortvloeit.
Bouwbedrijven en B&W zijn wel blij met jullie, hoor; eerst wat nieuwbouwwijken met koopwoningen uit de grond stampen, vervolgens een moskee in jullie voortuin.
Andersom verkoopt namelijk een stuk minder snel en voor minder geld.. en komt de 'gewenste multi-cultu-samenstelling van de buurt' ook niet ten goede, wat weer gevolgen heeft voor de kleutertjes op t schooltje..:)

Dibe | 13-02-15 | 17:02

Het college was tenslotte gewaarschuwd dus ... niet zeuren.
Hahahahaa.
.
Prettig weekend allemaal!

PowPow | 13-02-15 | 17:01

@LibertasSimplex | 13-02-15 | 16:55

Spijker je engels eens bij. Je uitleg slaat als een tang op een varken.

vaas klaak | 13-02-15 | 17:01

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:51
Dat de koning een buitenlandse vrouw heeft, is een verstandige zet. Iets om inteelt nog een beetje tegen te gaan. Daar kunnen in jouw contreien nog een voorbeeld aan nemen.

McMarx | 13-02-15 | 17:01

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:08
Een ziek geval ben je. Elke trotse inlandse afwering zie jij in perspectief met Nazi's. Jij ziet niet de binnenstromende gevallen van Nazi's. Of zijn Nazi's in jouw hoofd alleen maar blank? Djengisch Kahn was blank? Pol pot was blank? Zeg het maar malloot. Jij voegt niets toe aan deze discussie. Doodzwijgen jouw soort kkgezwel.

Smarties | 13-02-15 | 17:00

@gaffelbaard | 13-02-15 | 16:55
Normaalgesproken zou ik zeggen met religie krijg je alles voor elkaar maar ook dat is inmiddels ontkracht: www.telegraaf.nl/binnenland/23681311/_...

Mastermattie | 13-02-15 | 17:00

@MeesterKwel | 13-02-15 | 16:56
Er is nog geen besluit over de megamoskee in Gouda.

Het is namelijk de Gemeenteraad die besluiten neemt. En die moet het nog doen.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:59

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41
Waarom denk je dat alles zo duur is?
Bv. Nederland heeft schijnbaar nogal wat onkostenposten.
Die moeten ergens van betaald worden....

necrosis | 13-02-15 | 16:59

@gaffelbaard | 13-02-15 | 16:55
Die muur mag ook niet...

Mastermattie | 13-02-15 | 16:58

Sorry, moet zijn: ben benieuwd.

Piet van den Hoek | 13-02-15 | 16:58

@Mastermattie | 13-02-15 | 16:51

Voorbeeld steenuil uit eigen ervaring. Mega industrie terrein dat wilde uitbreiden (en alle omliggende grond reeds aangekocht had, alle vergunningen rond had, niemand die verder protesteerde) werd een jaar vertraagd omdat er in een boerderij op die aangekochte grond het nest van een steenuil werd gevonden. Viel niets te doofpotten.

vaas klaak | 13-02-15 | 16:58

Gaffelbaard|13-02-15|16:55
Ja, moet je ook proberen, ik doe niets anders meer, het werkt echt toppie.

frank4444 | 13-02-15 | 16:58

AbleArcher13 | 13-02-15 | 16:56
Teveel kleurstof denk ik.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:58

Tja, kan het me voorstellen dat je niet meer helemaal helder denkt als ze zo'n stinkhut bij je voor de deur gaan bouwen terwijl heel duidelijk alles en iedereen er tegen is.
Dit was eenvoudig te voorspellen dat het ging komen.
Hoe dan ook, geweld of bedreigen is fout maar ondemocratisch Islam alle ruimte geven ten koste van je eigen bevolking is dat ook.

WatZalIkErvanZeggen | 13-02-15 | 16:58

Ik was het niet.......
Maar genoeg is genoeg.

MyCatIsDoingThis | 13-02-15 | 16:58

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:51
Het koningshuis is hier ook niet meer dan een overbetaalde poppenkast zonder enkele vorm van meerwaarde.
De club heeft trouwens een aardige geschiedenis met het uitzoeken van (al dan niet foute) buitenlanders.

Mastermattie | 13-02-15 | 16:57

Beb benieuwd wat diejen draak Opstelten hiervan gaat zeggen..... alstie al iets gaat zeggen. haha

Piet van den Hoek | 13-02-15 | 16:57

Arendt | 13-02-15 | 16:52
Ik zei al: zinloos gepraat.

Vigil | 13-02-15 | 16:57

Wel moskee, geen christelijk genootschap

De komst van een christelijk genootschap in de voormalige Prinses Juliana kazerne wordt door Den Haag met volle kracht tegengehouden. Dit staat in schril contrast met het doordrukken van de megamoskee op de Prins Willem-Alexanderkazerne in Gouda. Tegen beide plannen komen bewoners in opstand.

www.telegraaf.nl/binnenland/23681311/_...

Brenjtje | 13-02-15 | 16:57

@Igor Putkin | 13-02-15 | 16:54
Gezeur. Altijd proberen met rare vergelijkingen verdacht te maken.

Intussen denk ik bij de dreigende toon van dit schrijfsel inderdaad aan de bij dreigingen passende doelgroep. En dat is dus niet de boeman waar de Gutmenschen al veertig jaar of langer voor waarschuwen, dezelfde boeman die nog nooit eerder uit den struiken kwam.

Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:56

@Vigil | 13-02-15 | 16:45
Als een dreigbrief OK is, is dan geweld gebruiken ook OK?
Mijn oplossing... laat alle sympathisanten van deze brief op één moment naar Gouda gaan en voor de deur van de Gemeente hun broek laten zakken en op de stoep even lekker wat drollen deponeren.

kibambam | 13-02-15 | 16:56

LibertasSimplex | 13-02-15 | 16:55
Exact!

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:56

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:43
Je kunt ook een brief sturen aan de gemeenteraad. Die kan nog nee zeggen tegen de moskee.

Professor Tak; de overheid en de kansloze burger.
Nederland mag zich geen geen rechtsstaat meer noemen.
De burger delft sinds de invoering van de Algemene Wet Bestuursrecht, vrijwel altijd het onderspit tegen de overheid, constateert de Maastrichtse hoogleraar Twan Tak.
"Als ik dit aan mijn studenten vertel, zitten ze me als dode vogeltjes aan te kijken. Dit zijn gruwelijkheden die ze niet kunnen bevatten”

Als een burger bijvoorbeeld bezwaar aantekent tegen een in zijn ogen ten onrechte door de gemeente afgegeven bouwvergunning, krijgt hij dat besluit nooit meer van tafel.
Het is een typisch Nederlands spelletje en het is heel simpel.
Laten we de primaire beslissing besluit a noemen.
Daar ga je als burger tegen in beroep.
Op dat bezwaar volgt beslissing b.
Als je vervolgens bij de rechters komt, is het maximale resultaat dat je als burger kunt bereiken vernietiging van besluit b.
De burger gaat dan juichend naar huis, maar het houdt alleen maar in dat de overheid een nieuwe beslissing op bezwaar moet nemen.
En ondertussen blijft besluit a onaangetast.
Sterker nog, die is al lang in werking getreden.
Ook al krijg je zes keer beslissing b vernietigd, dat verandert helemaal niets.

MeesterKwel | 13-02-15 | 16:56

@smarties
Niet zo'n grote bek ventje

AbleArcher13 | 13-02-15 | 16:56

"We gave them fair warning."

Daarmee zegt de vermoedelijk terroristische schrijver dat acties die hij gaat doen, zonder warning volgens hem niet fair zouden zijn.
Een dreigbrief dus. En dat is verkeerd, zacht uitgedrukt.

Degenen hier die deze brief, politiek gemotiveerd proberen te vergoeilijken en verzachten, en dat zijn er nogal wat, zijn wat mij betreft geen knip voor de neus waard. Landverraders.

LibertasSimplex | 13-02-15 | 16:55

Lepo | 13-02-15 | 16:03
Ga je verhuizen dan? XD :P

arretje | 13-02-15 | 16:10
Als dit raar is, wat was dit dan? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...

Nietvoordekat | 13-02-15 | 16:13
Ben ik niet met je eens. ANC bijv pleegde vroeger aanslagen waarbij vele doden zijn gevallen. Toch werd hun leider later MP van ZA. En dit is niet eens een aanslag. Alleen maar een kort briefje. Nou jij weer met je mensen vervreemden van je standpunt. :p

Nietvoordekat | 13-02-15 | 16:13
XD Mooi scrabble-woord!

frank4444 | 13-02-15 | 16:20
LOL. En? Lekker opgelucht nu?

Mastermattie | 13-02-15 | 16:29
Dan bouw je er toch gewoon een muur voor die de dakkapel aan het straatbeeld onttrekt. Bij de megamoskee Gouda weten ze hoe je zoiets met de Gemeente regelt. :p ;)

gaffelbaard | 13-02-15 | 16:55

Je oogst wat je zaait gemeente Gouda.
Ik sluit me meer aan bij de briefschrijvert dan dat ik er afstand van neem. De grens is bereikt. Tijd voor geweldloos burgerinitiatief!

Polderjihad | 13-02-15 | 16:55

Ik was het niet

droeveling | 13-02-15 | 16:55

Ik geef ze groot gelijk. De bewoners van Gouda zijn verraden door diegene die ze hebben gekozen als hun vertegenwoordigers. Waar halen ze het lef vandaan om een dergelijk bouwwerk toe te staan?! De brutaliteit om het volk zeggen te "informeren" terwijl ze op voorhand de bouw te hebben goedgekeurd. Het woord Landverraders is nog te goed voor dergelijk volks-vertegenwoordigers.

Pale Rider | 13-02-15 | 16:55

-weggejorist-

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:54

Igor Putkin|13-02-15|16:48
Mocht er een Kristallnacht komen dan distantieer ik mij daar niet van. Ik heb er namelijk niks mee te maken. Ik vindt ook niet dat ie er moet komen.... maaaaaaar

frank4444 | 13-02-15 | 16:54

Dom om je zo te laten opjutten door wat GeenStijl-topics. Hier zit niemand op te wachten en geeft alleen maar ammunitie aan de slachtofferrollen. Zonde.

Halsje Femkema | 13-02-15 | 16:54

Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:51
Dat is de kern van het probleem denk ik.
U denkt bij voetbal aan hooligans.
Bij auto's aan ongelukken.
Bij zonneschijn aan bosbranden.
Bij mooie dames aan SOA's.
Etc.
Geniet eens van het leven en gooi die angst van je af.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:54

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:51
Ik kop hem niet in want dan wordt Joris heel boos op mij. ;)

snakeplisskin | 13-02-15 | 16:54

Vroeger hadden we het rond deze tijd over de 11 stedentocht of ander schaatsen Tegenwoordig beheerst de islam het nieuws. Pegida.nl en Pegida Dresden. Stop deze gekke wereld en protesteer.

Pegida7295 | 13-02-15 | 16:53

Kan links wel klagen, maar je oogst wat je zaait. Dit soort dingen komen alleen maar op door het stelselmatig negeren van alle bezwaren van burgers.

Potloodduwer | 13-02-15 | 16:53

necrosis | 13-02-15 | 16:48
Precies. Naar dat durven de linkse dhimmi's niet.

_Fly66_ | 13-02-15 | 16:53

-weggejorist-

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:52

Dreigen is voor zwakkelingen. Als je er echt tegen bent, stuur dan gewoon een petitie. Peil wat de meerderheid wil en leg dat neer bij de gemeenteraad. Als al deze middelen niet helpen (waar het verdomd veel op lijkt) kan je altijd nog 's nachts de bouw saboteren of jezelf aan het hek ketenen zonder dreigtaal, zonder slachtoffers, etc.
Vreedzaam protest, noemen greenpeace en consorten dat. Schijnt te mogen, want er wordt nooit wat tegen gedaan.
Los daarvan is het natuurlijk van de pot gerukt dat de overheid niet naar haar burgers luistert. Dat is dan ook de kern van het probleem, niet zozeer die paar moslimgekken. Die moeten enkel belachelijk gemaakt worden en als ze dan toch een moskee bouwen dan hoeven we op generlei wijze rekening te houden met hun debiele religiewensjes, zoals een muur om maar geen vrouwen te hoeven zien e.d.
De enige reden dat we niet overal op aarde hoog van de toren blazen over hoe achterlijk de islam en bijbehorende cultuur is, is dat die lui olie hebben. Zolang we daar niet onafhankelijk van zijn en het oliegeld middels dit soort projecten deze kant op vloeit, is er niemand die hier wat aan doet. Zo hypocriet zijn we wel. Ons zelfbeschikkingsrecht en onze inspraak zijn minder waard dan die paar armetierige Saudi-euro's waar onze machthebbers ons voor verkopen klaarblijkelijk.

Den Heerscher | 13-02-15 | 16:52

-weggejorist-

Arendt | 13-02-15 | 16:52

Vigil | 13-02-15 | 16:50

Waar in mijn reaguursel dicht ik mijzelf een hoog aantal hersencellen toe?

Arendt | 13-02-15 | 16:52

necrosis | 13-02-15 | 16:50
Ik nog op jouw eerste zelfverzonnen grap.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:52

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:47

En dan ga je nu, middenin je midlife crisis, een accountje aanmaken om vanuit t buitenland zure vingertjes te wijzen. Laat ne raden, u stemt links van het midden?

vaas klaak | 13-02-15 | 16:52

Het probleem is dat er altijd de 'wij-zijn-gekwetst-kaart' getrokken wordt door moslims, ipv het toestaan en reageren met een duidelijk antwoord op rationele kritiek, wat hard nodig is, maar ze kiezen voor de emo-drama-theater-scene.
Goed puntje is wel de vraag wat zo'n haattempel hier eigenlijk doet.
En dan is t antwoord van; zolang christenen een kerk mogen, mogen moslims een moskee, onvoldoende, want er wordt wel degelijk haat gepredikt in een moskee, het zogenaamde 'geloof van de liefde' heeft een onlosmakelijk verbond met de sharia en die is niet mals over ongelovigen, afvalligen,vrouwen en homoseksuelen, en over dieven ook niet, maar stel je toch eens voor dat we al die moslims hier de handen gingen afhakken omdat ze wat stalen.. dan zou A'dam West veranderen in een bloedbad.
Zolang die discussie over feiten niet gevoerd wordt op een rationele manier, en er geen rationeel antwoord gegeven wordt wat verder gaat dan 'zij mogen ook een gebedshuis'... zal er alleen maar meer van dit soort dreigementen komen.
De volksmenners van de regering, inclusief de journalisten, voelen de hete adem van de salafisten in de nek, ze zijn bang, doodsbang voor escalatie en laten zo oogluikend toe dat er haatbaarden hier zonder enig probleem hun verhaal kunnen doen.
"De sharia is de weg (en hier quote in Tariq Ramadan) naar rechtvaardigheid. Het is de weg voor wederzijds respect en samen leven".
Tja.. denk daar eens even over na, samenleven onder de sharia vlg tariq Ramadan waarin iedereen hetzelfde volgens de wet, dus volgens de Sharia, behandelt wordt.
Ik denk dat onze rationele wetgeving meer recht doet aan multi-culti en samenleven dan de sharia dat ooit zou kunnen, zie alle slachtpartijen wereldwijd door islamieten onder islamieten en andersdenkenden.
Bewijs uit de harde partijk.
Alles mag gezegd, maar multi-culti en het zo gewaardeerde pluriforme is enkel mogelijk in een seculiere staat, het liefst een republiek.
En dat prediken de islamieten dus niet, nooit en nergens, ze perken haat, sharia en het kalifaat.

Dibe | 13-02-15 | 16:52

@vaas klaak | 13-02-15 | 16:46
Wel eens gehoord van een doofpot?
Als het de bestuurders even niet uitkomt dan weet men die heel snel te vinden.
De tijd dat snelwegen 25 jaar tegengehouden werden is inmiddels ook wel voorbij.

Mastermattie | 13-02-15 | 16:51

@Igor Putkin | 13-02-15 | 16:49
Alles is anders tegenwoordig. De rollen zijn omgedraaid. Zo ook het ausradieren op basis van geloof.
Ik denk aan de beeldvormende plaatjes van slachtoffers in oranje pakjes en daders in islamitische klederdracht. Jij als Gutmensch zal die nog niet door je filter hebben gelaten.

Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:51

Is het echt een dreiggek, of hebben we te maken met een persoon dat alle kritiek kapot wil maken en daarom nepdreigbrieven stuurt namens het anti-kamp?

In Nederland weet ik het namelijk niet meer.

BeunDeHaas | 13-02-15 | 16:51

-weggejorist-

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:51

Arendt | 13-02-15 | 16:44
U diskwalificeert mensen graag, omdat zij niet over aantal hersencellen beschikken, wat u zichzelf graag toemeet?
Wat een zinloos gepraat.

Vigil | 13-02-15 | 16:50

Zozo, it giet oan!

Michiel de Kater | 13-02-15 | 16:50

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:47
Als ik het geld had, woonde ik misschien ook wel in Marokko.

lingo star | 13-02-15 | 16:50

@Igor Putkin | 13-02-15 | 16:41
Ik moet jou nog betrappen op je eerste grap....

necrosis | 13-02-15 | 16:50

'Dit speelt het linkslamisme in de kaart!'

Driewerf Hoezee | 13-02-15 | 16:50

Als hij het heeft over het stoppen van de bouw van de Moskee dmv juridische stappen dan is het plots geen dreigbrief meer.

Meneert | 13-02-15 | 16:49

Najim72585414 | 13-02-15 |
Je familie ook meegenomen? Zo ja, goed bezig!

Olc32 | 13-02-15 | 16:49

Brief is kut frustratie en emotie oprecht en begrijpelijk. Kan me wel voorstellen dat als je zo aan de kant wordt gezet je geen dialoog meer zoekt.

Veel Vaak | 13-02-15 | 16:49

Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:47
Bij Kristallnacht denk ik aan het ausradieren op basis van geloof. Een beetje zoals deze briefschrijver het graag zou willen.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:49

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41
Ik ben ook blij dat ij weg bent uit Nederland. Win-win.

McMarx | 13-02-15 | 16:48

Het kan zoveel simpeler:
Gewoon een stembiljet voor elke stemgerechtigde in Gouda met de vraag: moet de moskee er komen?
[ ] ja
[ ] nee
En dit keer geen 'adviserend' referendum, maar een bindend referendum!

necrosis | 13-02-15 | 16:48

goedemorgennederland | 13-02-15 | 16:24

In de tweede waren het de geallieerden welke Nederland moesten ontzetten, en nu wil je het overlaten aan dode varkens?

the_hammer | 13-02-15 | 16:48

@Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41
En nog steeds de behoefte om op GS te reaguren?
Ik zou het wel weten, lekker zonnen op het strand met een cocktail in de hand.

Mastermattie | 13-02-15 | 16:48

-weggejorist-

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:47

@Igor Putkin | 13-02-15 | 16:41
Ja, toch kan je een monstermoskee nog nauwelijks iets vriendelijks als een "keet" noemen.
Bij een keet denk je niet aan kristalnacht, wat de voorstanders van moskeeën wel weer je graag doen beleven wanneer je op fatsoenlijke manier bezwaar aantekent tegen hun totalitaire haatpaleis.

Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:47

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41

Volgens mij trekken 'arabische' marokkanen, vinden zichzelf een Herrenvolk, ook hun neus op voor de Hillbillies uit het rifgebergte, over racisten gesproken.

sjipsknippert | 13-02-15 | 16:47

Bezetten, dreigbrieven... Omslachtig allemaal. En contraproductief.
.
Beat them at their own game;
Leg op een goede nacht het nest van een steenuil (of eender welk andere beschermde/ bedreigde diersoort) ergens in een nis, bel de dag erna een milieuclubje op en de bouw ligt maanden stil.

vaas klaak | 13-02-15 | 16:46

De grens ligt bij geweld. Daar wordt niet toe opgeroepen. Ik steun, vooralsnog, de inhoud van deze brief.

_Fly66_ | 13-02-15 | 16:46

Smarties | 13-02-15 | 16:42
U verkoopt me dus de moeder?

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:46

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41
Goed voorbeeld doet.....? Dus vertel het de rest ook even.

snakeplisskin | 13-02-15 | 16:46

-weggejorist-

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:45

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41
Toch mis je ons he Najim, anders zit je niet te reaguren op het Nederlandse Geenstijl.

lingo star | 13-02-15 | 16:45

kibambam | 13-02-15 | 16:38
Ik had al het vermoeden, dat u zoiets zou denken. Maar wat is dan wel de oplossing? Keurige briefjes blijven schrijven naar de gemeente, terwijl je weet dat dat volstrekt zinloos is?
Als nette briefjes schrijven naar bestuurders zou helpen, dan zou de Franse revolutie waaschijnlijk niet zijn uitgebroken?

Vigil | 13-02-15 | 16:45

De russen vallen ook al binnen.
"A-10 Thunderbolt II is geland op de Oostbaan."
Jankezen go home.
Verders lijkt er ook nog een stijlloze uncheesement te hebben toegeslagen.
De aluminumwinkels doen goede zaken.

hallevvezool | 13-02-15 | 16:44

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:38
Dank je. Hetgeen niet wil zeggen natuurlijk dat dit met een sisser gaat aflopen voor de briefschrijver. Soms is policor dwingender dan het Wetboek van Strafrecht.

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:44

Vigil | 13-02-15 | 16:39

Het zou mij een keer positief verbazen als personen die dit soort brieven schrijven beschikken over meer hersencellen dan het getal van hun schoenmaat.

Ik kwalificeer mij graag als een goed ingeburgerde hard werkende medelander.

Arendt | 13-02-15 | 16:44

Hebben ipv hadden toch?

postmodernismisdead | 13-02-15 | 16:44

Maar, mensen van de NDC, je kunt ook een brief sturen aan de gemeenteraad. Die kan nog nee zeggen tegen de moskee.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:43

Wat te denken van moskeebesturen die de aandacht van het proces en de feitenlijkheid van dit gebouw (en de ideeën en bewegingen erachter) willen afleiden?

TheseDays00 | 13-02-15 | 16:42

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:08
Je bent nog zieker dan ik dacht. De oordopjes heb je allang en het wegkijken ook. Jij verkoopt je moeder nog voor een euri. In je hoofd is het vrede toch? In je wensdenken ook? 1 ding hebben we gelijk. Ik verkoop met hetzelfde gemak jouw moeder ook.

Smarties | 13-02-15 | 16:42

-weggejorist-

Najim72585414 | 13-02-15 | 16:41

Waarom hebben wij het hier eigenlijk over? Lone wolf.
Ik ga me hier niet van distantiëren. Ik heb er niks mee te maken. Ook al zou hij bij mij in de straat wonen, lid zijn van dezelfde club gelovigen, familie zijn. Ik heb er niks mee te maken. Als straks de ventilator overuren draait,,, niet bij mij komen, niet vragen wat ik er van denk.
Niet alle racisten zijn zo.
En als ik toch mijn mening moet geven..... Ik ben het er niet mee eens...... maaaaaaaaar

frank4444 | 13-02-15 | 16:41

necrosis | 13-02-15 | 16:40
Moskeet? Wat leuk zo'n woordgrapje uit het jaar nul.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:41

Clown Bassie | 13-02-15 | 16:35
Wie bedreigt er nu een clown? Of had je een opdringerig kind geslagen?

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:40

@kanon0503 | 13-02-15 | 16:34
Maak daar maar vernederland van...

Mastermattie | 13-02-15 | 16:40

@Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:33
Of het bouwen van een muur tussen moskeet en een school....

necrosis | 13-02-15 | 16:40

Er is ondertekend met NDC. Het gebruikte font is 'Old English Text MT' in MS Word.
Waar NDC voor staat, geen idee. Het zal toch niet dit clubje zijn, wel? www.ndc.nato.int/

Eecom | 13-02-15 | 16:40

Arendt | 13-02-15 | 16:36
Ja, die interpuncties zijn natuurlijk veel belangrijker dan het onderwerp waar we het hier over hebben. En u is natuurlijk geen tokkie? Maar wat dan wel?

Vigil | 13-02-15 | 16:39

Quid reageert wel heel politiek-correct door die man van die brief een gek te noemen. Dat is nog maar de vraag.

vivaldi | 13-02-15 | 16:38

@Clown Bassie | 13-02-15 | 16:35
Een voormalig rechercheur hier de panelen heeft al laten weten dat dit niets voorstelt, qua dreigementen.
Zie Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:32.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:38

@Vigil | 13-02-15 | 16:32
Dat 'de islam' een smerig kudtgeloof met een ziekelijke cultuur is weet iedereen en dat we Gouda (net als vele andere steden in de Randstad) terug aan de zee moeten geven, vind ik ook.
Maar een laffe gemeente gaan dreigen (met wat dan ook) lijkt mij niet echt de oplossing.

kibambam | 13-02-15 | 16:38

Hoewel 70 procent van de reaguurders de inhoud van deze brief steunt hoeven we hier dus absoluut geen afstand van te nemen.

Ook al zou 25 procent steun verlenen aan deze partij als erom gevraagd zou worden. Hoeven wij geen afstand te nemen.

Ook al zou 10 procent toeterend door de straten gaan rijden als deze man daad bij het woord voegt,dan zouden ze dit niet hoeven te veroordelen of afstand van te nemen.

99,9 procent van alle reaguurders doen dit zélf eigenhandig namelijk niet. Het gebeurd door iemand anders. "ik weet van niets". Toch??? Zo zat het toch?

Of gaan we nu wel gemiep horen vanuit islamitische en linkse gütmensch hoek?

Dat dacht ik al....

pdehondt | 13-02-15 | 16:38

@blikjegrolsch | 13-02-15 | 16:12

10. Last but not least: het wordt een bruggehoofd voor horden schuimbekkende gewelddadige vrouwenhatende troglodyten die ons de strot afsnijden als we niet mee wensen af te zakken terug naar het stenen tijdperk.

Die miste ik nog even.

Godsammekraken | 13-02-15 | 16:38

Kunnen deze trotse "Nederlanders" niet gewoon gaan werken aan hun spelling en interpunctie? Vermoeiende tokkies!

Arendt | 13-02-15 | 16:36

Ik ben ook eens schriftelijk bedreigd, ging naar de politie en die zeiden dat ze niks voor me konden doen, want er stond niet letterlijk in wat ze zouden doen áls ze me echt zouden opwachtten.

Dat is hier ook het geval, er staat niks concreets. Dus ik ga er vanuit dat de politie gelijke gevallen gelijk behandeld en hier niet op reageert... Of zou de politie nu ineens wel....?

Clown Bassie | 13-02-15 | 16:35

@Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:24
Daar sluit ik mij bij aan.

necrosis | 13-02-15 | 16:35

Mastermattie 16.21 Dat linkje is een echte aanrader voor een ieder. Thanks !

ja,diedus! | 13-02-15 | 16:35

Die ventilator gaat nog overuren draaien.

RobberenRukkie | 13-02-15 | 16:34

Mastermatie|13-02-15|16:29
Nee, ken ik niet. Wel de Fatamorgana in Muiden.
U begreep toch dat dit een persiflage was op... niet alles wat gezegd mag worden hoeft gezegd te worden?

frank4444 | 13-02-15 | 16:34

Ik vind dat er nogal wat waarheden in deze brief staan.

Waakvlam | 13-02-15 | 16:34

@Mastermattie | 13-02-15 | 16:27
Ja… 't is lastig om met die zelfmoord- en aanslaggekkies nog een beetje positief te blijven, maar 5 jaar is inderdaad ook voor mij een héél positieve instelling. De laatste steen van dat ding zal nog niet gelegd zijn of er komen al problemen van. De eerste vrouw die zich aan de verkeerde kant van dat muurtje begeeft wordt aangerand of in elkaar geslagen… en je moet er niet aan denken als het een homo zou zijn die aan de verkeerde kant van het muurtje zou staan!
_
Die Fata Morgana van de Efteling is ook al zo oud dat het al lang tijd is om dat ding af te breken… iets wat de overheid m.b.t. Islam precies andersom doet. Bij de Islam wordt het ook tijd om die moskeeën hier af te breken en de salafisten hardhandig helpen te verhuizen. Maar de overheid lijkt ze juist naar binnen te halen. Nederland wordt zo Nederigland.

kanon0503 | 13-02-15 | 16:34

Hmm, is dit een onfrisse manier om terecht klagende mensen die zich zorgen maken over een monsterlijke moskee in een kwaad daglicht te stellen?

Het is niet alsof de voorstanders van monstermoskeeën terugschrikken van subversieve methodes om hun wil op te leggen aan de ongelovigen. Zoals het ingooien van de ramen bij klagers.

Jan Passant mk2 | 13-02-15 | 16:33

ik voel me niet genoodzaakt hier afstand van te nemen. Denk meer aan de goede nederlanders die altijd lastig gevallen worden door die salafisten. Ik vind het ook discriminatie dat ik als roomsblanke nederlander afstand zou moeten nemen van deze dreigbrief.
Heb ik zo de reactie van moslims op moslimextremisme goed omgedraaid?

New Quacka | 13-02-15 | 16:33

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:27
Klopt, er spreekt een dreigende sfeer uit als je je snel bang laat maken natuurlijk. Eigenlijk is dit hetzelfde als "de toon van het debat" Het zegt geen reet.

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:32

kibambam | 13-02-15 | 16:29
Kletskoek!
Islam en zijn fans zijn niet democratisch en onze bestuurders zijn in dit dossier ook niet democratisch. Dus die voorbeeldfunctie is volstrekt zinloos.

Vigil | 13-02-15 | 16:32

-weggejorist-

voedselbankier | 13-02-15 | 16:32

ik ben gouda

Kamervraag | 13-02-15 | 16:32

Ik volg de briefschrijverij met interesse, angst en beven. Wie weet wat er van komt.

jasser | 13-02-15 | 16:32

Geachte "U hoort nog van ons". Ik zou graag uw rug willen dekken. Figuurlijk dan.

AnalBraunenschweiger | 13-02-15 | 16:30

@frank4444 | 13-02-15 | 16:26
Moet je eens een dakkapel aan je woning willen toevoegen...
Afwijzingen met als reden "past niet in het straatbeeld".
Kent u die attractie in de Efteling met die bootjes, genaamde de Fatamorgana?

Mastermattie | 13-02-15 | 16:29

Beste Dreigmeneer,
Als jij/u/vous graag wilt dat de Koranlikkers ooit (ja ooit) alles via het democratische pad gaan doen dan zou je zelf het beste voorbeeld moeten geven...

kibambam | 13-02-15 | 16:29

Mastermattie | 13-02-15 | 16:25
Dit gaat consequenties hebben. Welke consequenties dan? Dat half Gouda gaat verhuizen naar een andere gemeente en dat daardoor de burgemeester loon derft?
Consequenties kunnen zoveel zijn. Hoeft niet noodzakelijk gewelddadig te zijn toch?

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:29

@kanon0503 | 13-02-15 | 16:26
5 jaar??? Optimist!

Mastermattie | 13-02-15 | 16:27

@Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:24
Ik zie ook geen concreet dreigement. Wel een dreigende sfeer. *We hebben u gewaarschuwd*. *Zal consequenties hebben*. *Bouwbedrijf is niet te benijden*.
Niet mijn brief.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:27

MeesterKwel | 13-02-15 | 16:24
Heb je ook nog van die feitjes over Mark Verheijen, dan graag in de ongefundeerde mailbox van GS.

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:27

@Mastermattie | 13-02-15 | 16:21
Nou, ik kan 't me eerlijk gezegd goed voorstellen hoe Goudenaren zich voelen. Je hoeft zelfs niet eens naar Leiden te kijken, maar gewoon een beetje gezond verstand te hebben in mijn ogen. Kijk dan 30 minuten naar het nieuws over al die salafistengekken, onthoofdingsfilmpjes, aanslagen, zelfmoorden, enzovoorts… en je hebt een duidelijk beeld over wat je vooral NIET wilt in je "eigen" stad en land.
_
Maar de overheid wil internationaal niemand voor de voeten lopen als de laffe honden die 't zijn, dus moet de belastingbetalende burger maar wijken en die salafistenmoskee slikken. En reken maar dat als dat ding er staat, dat je binnen 5 jaar de poppen aan 't dansen hebt met die extremistische mafketels die je dan over de vloer krijgt.

kanon0503 | 13-02-15 | 16:26

Foei! Mag niet....
Wat ik wel wil zeggen is dat niet alles wat gebouwd kan worden ook gebouwd moet worden!
De vrijheid van bouw moet geen vrijbrief worden om dan maar alles zo maar te bouwen.... dan krijg je dit.
Ik ben het er niet mee eens,,, maar...

frank4444 | 13-02-15 | 16:26

De woonwijk is nu eenmaal God, en de leefbaarheid haar profeet.

Dan had de Gemeente Gouda maar niet de leefbaarheidsprofeet moeten beledigen door die moskee bij de niet-islamitische bewoners door de strot heen te duwen.

Ze hadden ze nog gewaarschuwd.

:p

gaffelbaard | 13-02-15 | 16:25

Mensen moeten zich niet zo druk maken als het echt ellende wordt met verkeer en parkeren, gaat het wekelijks strooien op vrijdagmorgen van kopspijkers de verkeersstroom wel afremmen, je kunt zelfs het hele wegdek eruit slopen, eerst maar zien misschien valt het best mee.

gebrokenvleugel | 13-02-15 | 16:25

Toch is het fijn om eens een dreigbrief zonder spelfouten te lezen.
rara | 13-02-15 | 16:05
---
Dan was het Van Rossem zelf.

Rachar | 13-02-15 | 16:25

@Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:24
Dat als de gemeente de bouwvergunning niet intrekt, hij/ze nog van zich zal/zullen laten horen.

Mastermattie | 13-02-15 | 16:25

"Tijdens een bewonersavond in het door politieagenten bewaakte ’Huis van de Stad’ confronteerde onafhankelijk voorzitter en CDA-prominent Wim Deetman de buren met een voldongen feit"

En zo wordt het geheel er net zo doorgedrukt als met die harddrugsgebruikersruimten aan het Vennepark en het Zieken. Omwonenden paaien met het instellen van een begeleidingscommissie zodat diegenen die daar in trappen medeplichtig worden. En een rechtsgang tot aan de Raad van State (RvS) kan je ook wel vergeten want wie zit er nu toevallig bij die club? Juist Wim Deetman. Op TV West in 2008 nog staan te vertellen dat hij nog een extra termijn als burgemeester wilde en na 2 maanden zat hij ineens bij die RvS. Heel toevallig omdat net die Interpol kwestie in het Statenkwartier speelde. En raad eens? Ook doorgedrukt. En nu in Gouda de "onafhankelijk voorzitter" Waarmee is aangetoond dat dit alles aangestuurd wordt door de centrale overheid en de Goudse gemeenteraad niks te vertellen heeft.

MeesterKwel | 13-02-15 | 16:24

Abu al Uitkering | 13-02-15 | 16:23
Dat zijn de old school reaguurders.

lingo star | 13-02-15 | 16:24

Hoe dan ook, moge die moskee er niet komen. Gewoon niet!

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:24

-weggejorist-

goedemorgennederland | 13-02-15 | 16:24

En dan nu even dit: kan iemand mij uitleggen waar de dreiging uit bestaat????????

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:24

Volgens mij weer een verwarde man die niet genoeg hulp krijgt vanwege bezuinigingen in de zorg.

lingo star | 13-02-15 | 16:24

En waarom precies was de schrijver gek?

pluk-87 | 13-02-15 | 16:24

Wist niet dat reaguurders tegenwoordig ook met papieren post werken.

Abu al Uitkering | 13-02-15 | 16:23

incidentje

't zal wel een lone wolf zijn

hij zal wel heel erg gediscrimineerd worden

niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

gentle_giant_58 | 13-02-15 | 16:22

Yep, Nederlandse Dreigbrief Collectief (NDC)

Gezellig! | 13-02-15 | 16:22

Ik heb geschokt kennis genomen van deze brief. En nu is het tijd voor de vrijmibo.

FCDenBosch | 13-02-15 | 16:22

Of was het een hoax, een grappelfje ? O, dan heb ik niet gelachen, volgende keer beter !

Rachar | 13-02-15 | 16:22

Voorts zou het niet verbazen als dit broddelwerkje uit een linksdragende/islamitische pen gekomen is.
.
Of is dat van eenzelfde niveau als 'een zionistisch complot'?

vaas klaak | 13-02-15 | 16:22

-weggejorist-

JeWeetToch!? | 13-02-15 | 16:21

@Maurice74 | 13-02-15 | 16:12
Inderdaad NDC. Een soort alterlittera font.

Lewis Lewinsky | 13-02-15 | 16:21

@kanon0503 | 13-02-15 | 16:18
Goudenaren zien wat er in Leiden gaande is en vrezen dat dat bij hen ook gaat gebeuren. Dit is hoe de buurt in Leiden de situatie ervaart: soundcloud.com/groep-kok/2015-02-09-r... .

Mastermattie | 13-02-15 | 16:21

Wat een opmerkelijke redactionele metamorphose meen ik waar te nemen na de grote "ddos aanval" van eerder deze week.

maggoo | 13-02-15 | 16:21

Tja... So goes that.

Madrox | 13-02-15 | 16:20

blikjegrolsch | 13-02-15 | 16:12
Op ejbron staan er vast nog meer..

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:20

Natuurlijk ben ik het er niet mee eens als ze een aanslag plegen op een moskee... natuurlijk. Maar daar kan je niet elke gek, Nederlander, racist voor verantwoordelijk houden.
Die hoeven zich hier dan ook niet van te distantiëren.
Niemand is hier verantwoordelijk voor behalve de dader als dit eventueel gebeurt.
Ook anderen die dezelfde ideologie aan hangen als hij zijn hier niet verantwoordelijk voor
Dit kan zeker niet!!!!!...... maaaaaaaaaaaar

Hehe dat klinkt best lekker.

frank4444 | 13-02-15 | 16:20

Gezien het taalgebruik in de brief zal het mij niets verbazen als het uit eigen keuken blijkt te komen om te benadrukken hoe moeilijk deze slachtoffers van roomblank racisme het hebben. Kortom ik geloof er helemaal niets van.

ja,diedus! | 13-02-15 | 16:19

Eindelijk eens lekker ouderwets jaren 80 en 90 activisme. Dit keer eens niet van links. Wat een verademing.
In een eerder topic schreef ik al dat ze de aannemers moeten aanpakken zoals in eerdere jaren die linkse ratten deden. Gelukkig heeft er iemand meegelezen.
Disclaimer: it was not me who wrote the letter.

Graaf van Egmont | 13-02-15 | 16:19

Van Rossem slaat nu de plank mis, het doel was juist minder moskeegebouwen, daar hebben we het steeds over hier, en deze briefschrijver is iemand die juist die mening verkondigt, dus niks gek aan die man, Van Rossem moet nu niet advocaat van de tegenpartij gaan worden.

Rachar | 13-02-15 | 16:19

Waarom is dit een topic waard? Onterechte aandacht.

Apollo | 13-02-15 | 16:19

Ik neem aan dat degenen die het moorden en dreigen door moslims keihard veroordelen dit ook keihard veroordelen.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:18

Dom? Ja. Maar van een verwarde dreiger kan ik niet spreken. Ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat Goudenaren het spuugzat zijn dat de overheid (en die gekke salafisten) zo over ze heen lopen. Die dreigbrief gaat wat ver… tenzij er daden bij deze woorden gevoegd gaan worden, want dan is het geen dreigen meer, maar actief actie ondernemen.
_
Maar dom is het zeker. Een eventuele actie, aanklacht o.i.d. tégen het bouwen van die slafistenmoskee (of "een Slaaf Fisten", het is ten slotte karnaval) daarentegen kan ik volledig begrijpen, en misschien wel achter staan ook.

kanon0503 | 13-02-15 | 16:18

De voltallige PvdA al afgereisd naar Gouda om gezamenlijk huili huili te doen ?

blauwe zander | 13-02-15 | 16:18

@Carol2 | 13-02-15 | 16:13
De bijnaam van dat vliegtuig: "Wrattenzwijn", hoe verzinnen ze het...

Mastermattie | 13-02-15 | 16:17

Die reactie van "ADC" vind ik niet vreemd en lijkt een logische
reactie op het antidemocratische handelen van de bestuurders, die alleen maar het gevaar van "extreemrechts" zien en nooit van van islamfans.

Vigil | 13-02-15 | 16:17

Wat moet je nu met dit soort volk? O ja, natuurlijk. Na de verkiezingen houden die toezicht op het perron.

Skunk57 | 13-02-15 | 16:15

ik neem hier afstand van.. maarrrrrrrrrrrr (islamitischecartoonmoordenlinkseeliterefleximitatie)

(c)ZWITSUL | 13-02-15 | 16:14

A.B.C., gewoon het begin van het alfabet. Man/vrouw is zijn/haar frustratie kwijt in een dreigbrief en verder gebeurt er niets.

Synecdoche | 13-02-15 | 16:14

-weggejorist-

Ron55128838 | 13-02-15 | 16:14

Door de gemeente Gouda zelf in de media geslingerd in de hoop dat het Wilders wat stemmen kost...

Mastermattie | 13-02-15 | 16:14

Even los van het feit dat we een totalitaire ideologie vermomd als godsdienst inderdaad niet in de gelederen moeten willen hebben; dit briefje getuigt van evenredige achterlijkheid als die welk eender lts zwakstroom booslim oplepelt. Verplichte castratie onder een IQ van 80, ben je binnen een eeuw van dit gezeik af.

vaas klaak | 13-02-15 | 16:14

Ik neem aan dat degenen die zoveel begrip kunnen opbrengen voor het moorden en dreigen van Moslims om tekeningen en woorden hier ook begrip voor kunnen opbrengen?

Parel van het Zuiden | 13-02-15 | 16:13

Tja.... Nederlanders/Hollanders.
Grote calvinistische inteelt bek achter het hek, maar daar blijft het dan ook bij.
Doorlopen, niets te zien.

CumGranoSalis | 13-02-15 | 16:13

Ik zie het probleem niet zo. Kijken naar vingerafdrukken op het papier, dna achter de postzegel, camerabeelden mogelijk... Diegene(n) is of zijn zo gepakt. Maar dan nog begrijp ik die brief wel, maar je moet er ook rekening mee houden dat de PvdA, GL en/of Antifa/kafka hier achter zit. Dit soort flauwekul is een beproefde tactiek van die minkukels.

janbehanger | 13-02-15 | 16:13

-weggejorist-

Carol2 | 13-02-15 | 16:13

Gefeliciteerd, eikel. Met dit soort brieven en initiatieven zorg je er dus voor dat je mensen van je standpunt vervreemdt. Je hebt zojuist meer kwaad gedaan dan goed.

Nietvoordekat | 13-02-15 | 16:13

Er staat NDC. Ik gok iets in de trant van Nationaal Democratische Club ofzo.
Ik vind het wel humor, trouwens.

Maurice74 | 13-02-15 | 16:12

Wellicht een boze werknemer van een concurrerend aannemersbedrijf?

necrosis | 13-02-15 | 16:12

En stel dat de afzender wel serieus is en woord bij de daad voegt? Maar aan de andere kant Nederlanders zijn niet van de actie eerder van klagen ze over de Jumbo kerstreclame van vorig jaar.

wyatt earp | 13-02-15 | 16:10

Tsja als mensen in nood komen...... doen ze rare dingen

arretje | 13-02-15 | 16:10

Nou nou, er staat niet dat er geweld gebruikt gaat worden, wie weet gaat deze persoon een heleboel nette bezwaarbrieven schrijven, waar de ambtenaren van de gemeente en de medewerkers van dat bouwbedrijf stijl van achterover zullen slaan!

DOUK | 13-02-15 | 16:10

Vind het zelf niet zo heel raar dat er ontevreden mensen zijn. Ik heb veel ergere verwensingen in de reaguurderspanelen hier gelezen. En zelfs dat is tam als je gaat kijken op de fora en twitteraccounts van islamisten zelf.

Adversary | 13-02-15 | 16:10

Met een Salafist in aanraking komen klinkt anders ook niet echt geweldloos.

MeesterKwel | 13-02-15 | 16:09

En dan doen we nu maar een set oordopjes in tegen de tsunami van apologetisch geneuzel uit reaguurdershoek die hier ongetwijfeld op gaat losbarsten. Bedankt, domme dreiggek.

Igor Putkin | 13-02-15 | 16:08

Hopelijk dreigt deze man met een bombardement aan beswaarschriften en procedures, maar vrees het ergste. De tweedeling is straks een feit.

Elmer Fudd | 13-02-15 | 16:08

-weggejorist-

Bloodzone | 13-02-15 | 16:08

De toon is een tikkeltje rabiaat maar wie er nou de gekste is lijkt me nog maar de vraag...

Godsammekraken | 13-02-15 | 16:08

Eh dat is toch wat we willen? Dat elke moskee plat gaat en de islam wordt verbannen? Op de regering, het recht of normale manier van zaken hoef je niet te wachten. Als er dan zo'n gast daadwerkelijk reageert kruipt ook iedereen weer in zn schulp.

Ansjo | 13-02-15 | 16:07

Er zijn nog een enkele mensen die durven op te staan tegen het oprukken van de islam. Helaas is dit niet de slimste maar ik bewonder zijn moed wel.

James Lastig | 13-02-15 | 16:07

Wat een taal, lijkt wel een reaguurder.

JohnnyLion | 13-02-15 | 16:06

Dit heeft niets met islamofobie te maken!!1elf!1!!

Godsammekraken | 13-02-15 | 16:06

Als iemand een een paar keer een dreigbrief schrijft wil dat nog niet zeggen dat het een slecht mens is.
En dat font is overigens geen nazi-font maar'Oud Hollands'

McMarx | 13-02-15 | 16:06

' t Wordt alsmaar gezelliger.

Coyote | 13-02-15 | 16:06

Toch is het fijn om eens een dreigbrief zonder spelfouten te lezen.

rara | 13-02-15 | 16:05

zo gek vind ik deze gek nog niet

Meesteres Belgie | 13-02-15 | 16:05

Domme dreiggek?

Als er iemand eens in opstand komt tegen dergelijke bouwideeën, dan is het wéér niet goed...

groenteschoffel | 13-02-15 | 16:05

Zolang ze zich bedienen van democratische, rechtstatelijke middelen, lijkt me er niks op tegen.

Joris Draaksteker | 13-02-15 | 16:04

*nadenken over een goede spin aan geven doet*

McMarx | 13-02-15 | 16:04

Ik neem er afstand van.

Lepo | 13-02-15 | 16:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken