Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dagelijks Is Mark Verheijen Al Weg Topic - 14 feb

meerstrafmindercriminelenverheijen.JPG Hallo en welkom bij alweer het derde Dagelijkse Is Mark Verheijen Al Weg Topic. Het is Valentijnsdag en een heleboel mensen richten vandaag hun brieven en kaartjes aan de Limburgse steelgraailimbomafioso van de VVD. We maken het onszelf vandaag makkelijk en zetten al die hele kleine dunne feitjes even staccato onder elkaar: "Het ergste is niet de corruptie van de toevallige passant Verheijen, maar dat een etentje voor drie à 2631 euro declarabel kan zijn." (Roger Vleugels) "Wanneer het idee van een publieke zaak wordt losgelaten en de leider van je partij er prat op gaat geen visie te hebben op wat een samenleving zou moeten zijn – dan is het enige wat die leegte nog kan vullen een fles wijn van 127 euro." (Bas Heijne) "Het mag helder zijn dat privékosten niet gedeclareerd mogen worden. Dat kan iedereen, ook zonder diploma, bedenken en zeker een Kamerlid." (Hendrik Terpstra, VVD) CENSUUR: Hee. De boosbrief van Hendrik is van het web gejorist. Geen paniek, we hebben een mirror bewaard. "Uit de brief van Hendrik Terpstra bleek een diepe kloof tussen de arrogante, hondsbrutale VVD'ers in Den Haag en de gewone, bescheiden VVD'ers in het land." (Wilma Wagendorp) "Dat is de vertrouwde nestgeur van de VVD. Vroeger heette dat bekakt." (Youp) "bijzondere klus voor integriteitscommissie #VVD :als ze @markverheijen1 veroordelen, is dat ook gevoelige tik voor #Rutte en @HalbeZijlstra" (Frans *hips* Weisglas) "Ik heb geen goed woord over voor de wijze waarop VVD'ers reageren op deze hele gang van zaken." (Brief, VK) "Gelijke behandeling burgers en bestuurders? Als ik een fout maak in de ritadministratie van mijn lease-auto, wordt dit direct bestraft met een boete die kan oplopen tot duizenden euro's." (Man mailt Kamerleden) "Een woordvoerder van Verheijen laat weten “weinig behoefte” te hebben om te reageren op de website van GeenStijl." (NOS) "[De VVD] oordeelt snoeihard over mensen die, bewust of onbewust, misbruik maken van gemeenschappelijke voorzieningen. Hypocrisie ten top." (Brief, Trouw) "Wat steekt is de dubbele moraal van een partij die onlangs geen compassie toonde met uitkeringsgerechtigden, die op grond van doorgeschoten wetgeving voor het minste of geringste zwaar werden beboet." (Eindhovens Dagblad) "Voor Verheijen is het kennelijk elke dag carnaval." (Een Twitteraar) "U bent transparant over uw declaraties. U bent terughoudend bij het in rekening brengen van uitgaven die zich op het grensvlak van privé en publiek bevinden. U declareert geen kosten die al op andere wijze worden vergoed." (VVD integriteitsregels) "Wij zetten dus ook de standaard waar het gaat om integriteit. Als grootste partij horen wij daar niet te volgen, maar te leiden. Dat is onze taak." (VVD-leider Mark Rutte) Zo. Dat was aflevering 3. Nog maar 32 topics te gaan.

Reaguursels

Inloggen

Tja, wat te denken als zij (vvd top) met hun slash and burn economics dan ook nog hun broek laten zakken en het ganze land eens even lekker in hunnie (onze) bek gaan swaffelen ten teken van hunnie (vvd top) eh intellectuele superioriteit, het is toch karnaval denken ze, dan zijn we toch hopelijk wel wakker? In groningen zijn dat al wel denk ik. Waar hebben we dit gedrag nog meer gezien de laatste tijd? Oja die bankencrisis, ook daar altijd die fuck you (ons) houding. Hoe durf je vragen te stellen! De body language van Zeilstra: Sterruf. Je moet je Muil houden.

Hè Bah | 15-02-15 | 14:00

-weggejorist-

truvanu | 15-02-15 | 09:37

@Beroep = Boerenlul | 14-02-15 | 21:20
Verwacht dat ze die 32 dagen niet gaan volmaken met een dagelijks VVDerheijen topic, zou wel erg dom zijn van de VVD. VVD en Piet van der Pol hebben bijna dezelfde boekhouding. Tonnetje hier www.binnenlandsbestuur.nl/vanrey , 35 meter hoog billenbordje van een paar duizend EUR daar www.nrc.nl/nieuws/2012/11/23/staatssec... , eerdere gift voor VVDerheijen www.nrc.nl/handelsblad/van/2014/novemb... ook niks persoonlijke, net als die flesjes die die kruimeldieven achterover tikken en vervolgens via 2 wegen declareren aan de BV NL. VVD zet de integriteitsstandaard, nou dan weet de rest van Nederland wat volgens de overheid de standaard is. Succes allen met de belastingaangifte.

Watching the Wheels | 14-02-15 | 22:55

Gisteren (13-02-2015) opende het journaal van 8 uur met mededelingen over het financieel gesjoemel van dit VVD kaal kopje!
Waarom is hij nog niet weg???

kippevlees | 14-02-15 | 22:03

30 dagen? Rutte en Halbe Zijlstra hebben deze frause al goedgekeurd, ben dus niet zo benieuwd naar de uitslag van de integriteitscommissie. Bovendien hoe kwam Verheijen aan die bon het diner was immers betaald van der Pol. Die zal de bon toch zelf nodig hebben voor zijn admin. Of werd hier stiekum geprobeerd dubbel te declareren met een kopietje?

Beroep = Boerenlul | 14-02-15 | 21:20

Wel weer opvallend dat een column van een VVD-lid dat oproept tot integriteit wordt verwijderd, terwijl Verheijen gewoon nog 30 dagen kan blijven zitten. Gelukkig hebben we de mirror nog www.geenstijl.nl/archives/images/Wijzi... . Wat laten die Mark Rutte en Halve Zijlstra zich kennen met hun mooie praatjes over een VVD die de integriteitsstandaard moet zetten www.nrc.nl/nieuws/2013/05/24/mark-rutt... . Nou nog 32 dagen deze ongein, zonde van de tijd maar ... voor het goede doel.

Watching the Wheels | 14-02-15 | 19:15

Ik denk dat ik mij vergist heb, niet Mark is de toyboy van Onno, maar Mark is de de toyboy van Mark!!! Begrijpt iemand het nog? Maar feit is dit, dat hij er niet uitgeschopt wordt, omdat ze dan bijna geen meerderheid in het "beste kabinet na WO II" hebben, en dan wordt de "VVD-intrigiteit" even onder de ONDERSTE STEEN geveegt.

habramar | 14-02-15 | 18:02

maandans | 14-02-15 | 16:26
Nederland hangt van belastingen en heffingen aan elkaar.
Onze overheid leeft op veel te grote voet van ons geld. Deze hufter is daar een schrijnend voorbeeld van.

ZZP-er | 14-02-15 | 16:59

Quod licet Jovi, non licet Bovi

Almasri | 14-02-15 | 16:33

EEN KLEIN BEETJE ZWANGER BESTAAT NIET

en een klein beetje corrupt bestaat ook niet

en " per ongeluk " onterecht grote bedragen declareren bestaat ook niet.

Het schorriemorrie dat van de DAKLOZENKRANT geld pikte is volkomen gelijk aan het VVD-schorriemorrie dat loopt te stelen

De ene schoft is net zo erg als de andere schoft

maandans | 14-02-15 | 16:26

Vet hip, kek CMS.

Exii | 14-02-15 | 16:12

je had het toch niet verwacht VVD engerds met een PVV gedachte, maar ja we weten allemaal wat de VVD zegt in aanloop naar verkiezingen hebben net zoveel waarde als een bolus hondenstront het stinkt en kleeft aan je schoenen .

rukkieduck | 14-02-15 | 16:12

Bovenwater.
Ik hoop wel dat je op de hoogte bent van het feit dat sjoemelaar Verheijen GEEN socialist is??

mallekater | 14-02-15 | 15:26

Power, power, power

NACademicus | 14-02-15 | 15:13

Als markje r. dit bagataliseert is hij dus net zo fout. Maar dat is dan weer geen nieuws. Vermoed ik......

Mark_D_NL | 14-02-15 | 15:13

Als er meer dirt naar boven komt haalt ie het einde van de week niet. Flesje wijn voor wie de juiste datum raad.

vaas klaak | 14-02-15 | 15:06

Is de galg al opgesteld aan de voorkant van de Ridderzaal? De nu besturende schoften verdienen die. Radbraken op het Groenzoodje om 16 uur...

Acar_ketimun | 14-02-15 | 15:00

Als je als burger een fout maakt met het door geven van informatie die relevant is voor een uitkering/toeslag, dan word je meteen bestempeld als fraudeur.
Als een VVD-er (of andere parlementarier) fraudeert met je declaraties dan is er niets aan de hand en wordt de zaak opgeblazen.

Hoe bedoel je super schijnheilig en meten met twee maten?
Een politicus behoort van onberisp gedrag te zijn. Gaan ze daar mee in de fout, dan zouden ze nooit meer politicus moeten worden.

Quasi88 | 14-02-15 | 14:46

Waarom vinden die partijen zichzelf altijd de grootste partij?

doskabouter | 14-02-15 | 14:45

"..."zogenaamde liberalen die de boel flessen dan wel besodemieteren."

Haha die Hendrik, mag hem nu al. Ja Rutte hij had het OOK over u. Met je rovers vriendjes. De ver van je bed show komt steeds dichter bij bed hé! Stiekeme kastnicht, eigen achterban gaat zelfs happen naar de baas nu. En maar strak blijven lachen Rutte.

Haal Halbe even van zijn zeilboot af. Kraanwagen erbij. Verheijen met pluche en al op de chemo hoop. Case closed.

Vageling | 14-02-15 | 14:29

@Markies DeCanteclaer
Dan moet je beginnen bij Marcel van Dam die heeft met bijna elk schandaal te maken de afgelopen 30 jaar, tot Vestia aan toe.

Beroep = Boerenlul | 14-02-15 | 14:25

@Parel van het Zuiden | 14-02-15 | 11:14
.
Je bedoelt partijen als D66? Die partij van de graaiende gedeputeerde Annemieke Traag, die €33.000 declareerde bij de belastingbetaler voor een 'studiereis' naar Silicon Valley. De partij van Zorggraaier Roger van Boxtel, onderwijsgraaier en wanbestuurder Jos Elbers.... de partij die in zijn geheel TEGEN de Wet Normering Topinkomens stemde? Verwacht niets van deze nonvaleurs.
.
CDA, PvdA, zelfde laken en pak. Het CDA heeft de frauderende burgemeester van Lingewaard, Harry de Vries NOOIT laten vallen, laat staan geroyeerd. Faalbestuurder en zorggraaier Elmer Mulder, zelfde verhaal. Bij de PvdA is zelf een dief als Bert vd Roest nog gewoon welkom.
.
Verheijen is slechts een heel, heel klein tipje van de spreekwoordelijke sluier die toevallig tegen de lamp loopt en nu moet boeten (zeer terecht). Het zou eens tijd worden ALLE declaraties van ALLE plucheplakkende bestuurders en volksvertegenwoordigers op zowel landelijk, provinciaal en plaatselijk niveau nader tegen het licht te houden. Bereid je voor op een enorme, ondraaglijke stank. De beerput is niet alleen diep, maar ook ongekend vies.

Markies DeCanteclaer | 14-02-15 | 14:21

VVD-Brabant standpunten voor Provinciale Staten:

4.6 Integriteit
Vertrouwen is de basis voor goed bestuur. Wie dat beschaamt, kan geen politieke of bestuurlijke functie uitoefenen.

Maar dat geldt blijkbaar niet voor de landelijke partij. Of is Mark al weg? En Rutte?

Staatsgeheim | 14-02-15 | 14:14

Ben erg benieuwd hoe Ivo Opstelten zich hier uit lult als Min. van Justitie ehhhhhehehehehehehehheeh

Beroep = Boerenlul | 14-02-15 | 14:13

@Bakito | 14-02-15 | 11:53
Wilders wordt natuurlijk enorm verheerlijkt op de NPO, het zijn de beste maatjes. Maar serieus, waarom wordt Verheijen juist NIET berecht tot nu toe?

lulkoekhapper | 14-02-15 | 13:57

@Bakito | 14-02-15 | 11:53

Nee Bakito kennelijk moet jij om iets te snappen het altijd in Sesamstraat formaat uitgelegd krijgen.

Wilders is integer, heeft niks gejat en wordt ten onrechte vervolgd.
Verheijen is zo corrupt als de pest heeft gewoon gejat en wordt ten onrechte niet vervolgd.

Ik begrijp dat dergelijke nuances voor u te hoog gegrepen zijn.
Het is ook moeilijk voor iemand die niet goed begrijpend kan lezen want de zinsnede "ten onterechte" komt in beide gevallen voor.

Pieter V | 14-02-15 | 13:56

@zeg maar jansen | 14-02-15 | 11:35
Maar een etentje van Eur 2631 is toch buitenproportioneel en een overheid hoeft dat toch niet te vergoeden? Ik snap best dat er kosten worden gemaakt door politici. Ook een etentje vind ik daar bij passen als je zakelijke dingen bespreekt. En dat mag van mij ook nog wel in een goed restaurant. Voor Eur 100 per persoon (wat ik echt overdreven vind) kun je heel goed eten. OK, laten we gul zijn en ook 100 Euro aan drank per persoon moeten vinden kunnen. Hoe kan een politicus het durven om met een rekening van 2600 Euro aan te komen in plaats van Eur 600?

En welke overheid keurt een dergelijke declaratie goed?! Ik kan me niet voorstellen dat dit gebeurt is, er moet iets anders zijn (bijvoorbeeld inclusief overnachting of iets anders ofzo?)

AntonPantoffel | 14-02-15 | 13:50

VVD integriteitscommissie is dat niet zoiets als een slager die zijn eigen vlees keurt? Integriteit en VVD is geen top combinatie de laatste jaren.

Beroep = Boerenlul | 14-02-15 | 13:33

Mark pak je biezen maar, hier kun je nooit tegenop.
lulleficatie | 14-02-15 | 12:48 |

Wedden van wel. Die ****** draait zich er vast wel weer uit.

Palmares0 | 14-02-15 | 13:29

Zo, de dagelijkse strontkar is weer uitgereden. Ben benieuwd of de 35 keer volgemaakt moeten worden. Ik gok zo van niet.

dr. P. von Orno | 14-02-15 | 13:28

Vlak voor de verkiezingen word Mark gedumpt.
Mark my words.

roosvrij | 14-02-15 | 13:27

Alleen hun baantjes tellen. Gepeupel moet op hen stemmen. De media helpt wel.

Kamervraag | 14-02-15 | 13:20

Censuur in de eigen partij, brief van VVD'er Hendrik Terpstra is ineens foetsie van hun site. Hier kan Noor-Korea nog wat van leren. Ik denk dat naast Verheijen die gewoon heel fout is Rutte en Halbe Zijlstra hun hand overspeeld hebben, in ieder geval ik mag het hopen.

Beroep = Boerenlul | 14-02-15 | 13:08

De Law en Order partij VVD... heeft andere regels en wetten voor anderen, als voor hen zelf........

Free Fall-ing | 14-02-15 | 13:01

GS, als Verheijen weggebonjourd is, zullen we dan een Edith Schippertje doen? Hier is tenslotte al een petitie aan gewaagd voor haar ontslag.

mom van avezaath | 14-02-15 | 13:01

Dat Rutte en Zijlstra de ophef opgeklopt vinden, dat zegt waarschijnlijk alles over het declareergedrag van onze politici en ambtenaren in het algemeen. Meer, meer, meer van dit soort onderzoeken!!

Verder al iets bekend over de beweegredenen van de individuele raadsleden van VVD, D666, PvdA en GL in Gouda m.b.t. de Salafisten madrasa?

BlowingBubbles | 14-02-15 | 12:53

Jedem das Seine .. volgens Markje.

Rien7847 | 14-02-15 | 12:52

Er is vast nog wel iemand in het land die iets weet over Mark Verheijen in samnehang met mogelijke corruptie.

Doe in volgende stukje is een grote oproep voor meer informatie, anoniem mag ook etc, en dat mag men sturen naar julie GS redactie.
Eigenlijk moet men een nieuw feit vinden, en dan kijken wat Rutte en Zijlstra vinden.......

Free Fall-ing | 14-02-15 | 12:51

Mark pak je biezen maar, hier kun je nooit tegenop.

lulleficatie | 14-02-15 | 12:48

Precies, ik volg dit nog maar kort.
Wel elke dag een soort overzicht plaatsen van het hele verleden, ipv elke dag een toevoeging zonder overzicht.
**
2631 euro was door van de Pol betaald dmv credit card las ik gisteren.
Als Mark Verheijen dat gedeclareerd heeft dan ist dat al voldoende om te zeggen ====> opzouten.
Als een bijstandmoeder een formulier verkeerd invuld staat de hyopcriete VVD vooraan om te zeggen, eigenschuld, dus boete, en het liefts pakken ze de bijstand moeder op en verkopen de kinderen aan bevriende VVD pedofielen.

Free Fall-ing | 14-02-15 | 12:42

Het wordt tijd dat Limburgers eens massaal afstand nemen van al die frauduleuze corruptie.

Maaiveld | 14-02-15 | 12:42

' nog maar 32 topics te gaan '
als de servers niet 'onverwacht' uitvallen dan zodat eea over de verkiezing heen getild kan worden.. want daar is zowel PvdA als VVD fulltime mee bezig.. tillen.

(c)ZWITSUL | 14-02-15 | 12:40

"Elsevier beschikt over documentatie waaruit drie betalingen van Van Pol voor de campagnes van Verheijen blijken. Het gaat om facturen van 3.000, 3.000 en 750 euro, die naar Van Pol BV werden gestuurd in januari en februari 2011. Verheijen was toen nog wethouder, maar zou korte tijd later overstappen naar het college van Gedeputeerde Staten Limburg."
www.elsevier.nl/Politiek/achtergrond/2...

Fijnstoffer | 14-02-15 | 12:32

Ik ben van mening dat aangifte van diefstal moet worden gedaan.

deEerlijkeLeugenaar | 14-02-15 | 12:28

Boyo | 14-02-15 | 12:23
VVD = Vrijheid Van Declareren.

ZZP-er | 14-02-15 | 12:26

Laatste regel van Bas Heijne:
"Wanneer (...) de leider van je partij er prat op gaat geen visie te hebben op wat een samenleving zou moeten zijn - dan is het enige wat die leegte nog kan vullen een fles wijn van 127 euro."
De spijker op z'n kop! De VVD is leeg, leger, leegst (die Leegte past er dus ook goed in).

Bram8918 | 14-02-15 | 12:26

VVD: politiek zonder ruggegraat.

Boyo | 14-02-15 | 12:23

hey niet slecht

LetTheSunshine | 14-02-15 | 12:23

De Telegraaf is ook verdacht stil in deze affaire. Op 11 februari werd het laatste bericht over Verheijen geplaatst.
Of heeft meneer Paradijs een telefoontje gehad uit Den Haag dat het maar een kleine verschrijving is geweest en de publicatie niet waard.

Robbie..... | 14-02-15 | 12:18

-weggejorist-

NFD | 14-02-15 | 12:11

Weten we gelijk waar die € 1000,- gebleven is

Berthe | 14-02-15 | 12:06

Good busy y'all. Jammer dat er geen PvGS aan valt te vinken in de stemhokjes

BillyBadAss | 14-02-15 | 12:00

@arretje | 14-02-15 | 11:52
Dat de Fiscus gaat piepen bij het verstrekken van een Sandwich voor personeel (loon in Natura) is om te voorkomen dat je op handige wijze ze zogenaamd ook nog een flessen wijn van 127 EUR gaat uitdelen.

McMarx | 14-02-15 | 11:57

Het allerergste vind ik nog dat Mark Verheijen (VVD) denkt door het nu alsnog te betalen het opeens geen malversatie meer is.
Dan moet je dus wel een Markus Leonardus (dat is Latijns voor odieus 'mens') zijn.

Boris die Sauertopf | 14-02-15 | 11:56

Het KAN gewoon niet anders dan dat dit ' akkefietje' hem zijn politieke kop gaat kosten. Hijzelf geeft toe ' fouten te hebben gemaakt' , maar dat het eigenlijk niet zoveel voorstelt, dus blijft hij voor nu lekker zitten. Voor nu. Want deze shitstorm die hij over zichzelf heeft afgeroepen gaat niet luwen voordat ie opdondert.

bello | 14-02-15 | 11:54

@zeg maar jansen | 14-02-15 | 11:45
Mijn dank voor de uitleg. De conclusie is daarmee dat de rechterlijke macht uit Calvinisten bestaat.

McMarx | 14-02-15 | 11:53

Waarom krijgt Wilders wel een eerlijk proces, maar moet Verheijen aan de schandpaal? Omdat-ie niet van de PVV is?

Bakito | 14-02-15 | 11:53

hoe meer ik over die V. lees hoe misselijk makender het wordt... waarom kan een politus eigenlijk een lunch of diner declareren terwijl als ik mijn personeel een sandwich serveer de fiscus meteen begint te blaten.....

arretje | 14-02-15 | 11:52

WitteGrunneger | 14-02-15 | 11:25

Eensch! StemP, allemaal!

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 11:49

McMarx | 14-02-15 | 11:43 In het proces tegen Wilders is bepaald dat een etentje met wijn een diner is.

Over lunches is destijds niet gesproken.

zeg maar jansen | 14-02-15 | 11:45

Gewoon afrekenen in maart

dreiner | 14-02-15 | 11:44

En ook €500 voor een vriendenreisje naar Nijpels in het verre Friesland.
€500.
Hoeveel kilometer is het van Limburg naar Friesland? Of zit daar smartengeld bij om dat hij zich tussen de Friezen moest begeven?

ZZP-er | 14-02-15 | 11:44

@zeg maar jansen | 14-02-15 | 11:35
Ik lunch wel eens samen met relaties waar een fles wijn open gaat. Is daar jurisprudentie over?

McMarx | 14-02-15 | 11:43

Ben benieuwd hoe de PvdA hier uiteindelijk de schuld van gaat krijgen/op zich gaat nemen. Verder good job! Weg met Mark!

Weird Guilders | 14-02-15 | 11:43

Ach als je al 40.000 € kan stelen zonder gevangenis straf omdat je een ambtenaar bent.
Wat lullen we dan over een fles wijn......
Begin er aardig van overtuigt te raken dat het meer schering dan inslag is.

enra | 14-02-15 | 11:43

excuus dubbelpost

daytripper | 14-02-15 | 11:42

-weggejorist-

daytripper | 14-02-15 | 11:42

Wie steelt, is een dief, Mark.

Fijnstoffer | 14-02-15 | 11:41

Waar het om gaat in dit gebeuren is niet zozeer dat iemand fouten maakt, zoals je bv bij een belastingaangifte kan overkomen, maar de hele stijl van handelen ademt corruptie en vooral leven op grote voet van de jongens onderelkaar.. the old boys network.
Het schijt hebben aan het gepeupel en binnen de VVD voorop lopen over de "aanpak van" misbruik van overheidsgeld door uitkeringgerechtigden.

daytripper | 14-02-15 | 11:40

AntonPantoffel | 14-02-15 | 11:31 Van Rey, Van De Pol en Verheijen hebben met z'n drieën een meer dan modaal maandsalaris weg weten te kanen in één enkel 'etentje'.

Overigens moet je hier spreken van een 'diner' want er stond wijn op tafel getuige de fles van 127 euro. Dat het dan een diner is, daar is jurisprudentie over.

zeg maar jansen | 14-02-15 | 11:35

Die tweet van Roger Vleugels: "Het ergste is niet de corruptie van de toevallige passant Verheijen, maar dat een etentje voor drie à 2631 euro declarabel kan zijn." slaat de spijker op de kop!

Hoe kan het dat de kosten voor een dergelijke etentje (ik bedoel hier natuurlijk geen "etentje" maar "eten") door de overheid vergoed wordt? Wie waren de andere deelnemers aan dat etentje? Welke overheden hebben de kosten hiervan vergoed? Dit is toch buiten alle proporties, of mis ik iets (klopt het bedrag niet of hebben ze een gedeelte zelf betaald?).

AntonPantoffel | 14-02-15 | 11:31

Mijn accountant: "McMarx, het valt op dat jij zo weinig declaraties in dient voor zakenlunches en diners. Wel doen hoor!"
McMarx: "OK"

McMarx | 14-02-15 | 11:30

Terugbetalen is niet voldoende, een boete van 100% is wat de VVD voorstaat bij uitkeringsfraude. "Omdat het om gemeenschapsgeld gaat".

Het gelijkheidsbeginsel schrijft derhalve voor dat ook hier een boete opgelegd moet worden.

Verder zijn Rutte en Zijlstra, omdat ze het afdoen als een 'incidentje', medeplichtig en vast en zeker niet van smetten vrij.

Een onderzoek naar de declaraties van deze heren is dan ook wenselijk.

zeg maar jansen | 14-02-15 | 11:29

Lul van een vent maar dit doen ze toch allemaal. Maar goed, het is prima als er een voorbeeld wordt gesteld. Het is echter niks vergeleken met europarlementariers die lachen zich rot om deze marginale bedragjes.

Bokito ergo sum | 14-02-15 | 11:29

Niemals wieder VVD

i-Wonder | 14-02-15 | 11:25

@eerstneukendanpraten:
Die Pe Langen is zo gek nog niet. Het zou helemaal revolutionair zijn om er ook een getijdencentale aan te verbinden.
Zo kan er ook nog stroom opgewekt worden met het spuien naar zee.
Voor de rest: Legalize it!

WitteGrunneger | 14-02-15 | 11:25

Van Rossum:
Je moet ook de Volkskrant van vanochtend nog even lezen. Misschien niet je meest favoriete krant maar toch nuttig om hun commentaar te horen.

ZZP-er | 14-02-15 | 11:24

Als je in de bijstand zit en je doet zoiets dan krijg je een maatregel van 100%. Dat is dus 1 hele maand geen inkomen. Moest van de VVD.

bbbachstra | 14-02-15 | 11:23

De meeste VVD ers zien er volgevreten uit,wat declareren die dan wel niet voor hun etentjes....

arretje | 14-02-15 | 11:22

figuur | 14-02-15 | 10:52
Mooi werkwoord ja, ´verkwanselen´. Ook ik zonder je gelezen te hebben.

chicago river | 14-02-15 | 11:21

Net als Rutte.

asylumstreetspanker | 14-02-15 | 11:21

Soms krijgt een mens direct het zuur na een overdadig heerlijk diner waar de dure wijn rijkelijk bij vloeit.
Mark Verheijen loopt de kans er nu achteraf een maagzweer van te krijgen,en de lokale VVDers het apezuur.

deraderendraaien | 14-02-15 | 11:19

Er staat nu een flauwe verklaring op de site van VVD Menameradiel waarom de brief van Henk er niet meer op staat. En het lijkt erop dat ze de reageerfunctie op deze post ook hebben uitgeschakeld. Treurig.

stafpilot | 14-02-15 | 11:19


Mesmer | 14-02-15 | 11:07

Nee, hij heeft een actiecomité "Ga Anders Stemmen" opgericht en roept mensen op lokaal te stemmen. Staat vandaag toevallig een artikel over hem in het DvhN.

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 11:16

120 uurtjes schoffelen:

Ricardo Offermanns wordt ervan verdacht dat hij in 2012 vertrouwelijke informatie kreeg van VVD-partijgenoot Jos van Rey toen hij solliciteerde op de functie van burgemeester van Roermond. De politie kreeg lucht van het lek tijdens een onderzoek naar Jos van Rey. Er werd een gesprek afgeluisterd tussen de twee VVD'ers.

VVD, lees je mee?

chicago river | 14-02-15 | 11:16

Waarom heeft niemand het over de oorverdovende stilte rond deze casus van alle andere kamerleden en politieke partijen?
.
Ik vind het veelzeggend. De algemene mores in de Nederlandse politiek is dat dit moet kunnen. En dat dit dus door velen gedaan wordt. Dat het plebs niet moet zeiken.
.
De Nederlandse kleptocratie in een notendop. Alleen frequent ingezette schavotten kunnen de integriteit herstellen.

Parel van het Zuiden | 14-02-15 | 11:14

@ Senorans | 14-02-15 | 11:12
Graag delen.

roosvrij | 14-02-15 | 11:14

Gisterenavond kwam er op L1 in het nieuws dat de schoft weer een akkefietje op zijn palmares kan schrijven.
Wat zijn het toch een stelletje schooiers, uitschot is het.
Het is maar goed dat ik zijn adres niet weet.

Rest In Privacy | 14-02-15 | 11:12

Je kunt wel lachten om bananenrepublieken in de zon.
NL is veel corrupter en het gaat opgeteld om veel grotere bedragen. Alleen doen ze het wat slimmer.

2N3055 | 14-02-15 | 11:12

Dagelijks Dialecteus Is Mark Verheijen Al Weg Reaguursel:
Verheijen oet Venlo: dae haet 't diek. Dae werk neet veur d'n uul. Politici zoeëas dae, kin mich d'n bout hachele. Moak been, neetnek!

Driewerf Hoezee | 14-02-15 | 11:10

Verheijen heeft het toch maar mooi voor elkaar gekregen dat ik nu weet dat Menameradiel geen grapje is maar een echte plaats in Friesland met levensechte bewoners, zoals Hendrik Terpstra.

Peyronie | 14-02-15 | 11:10

next step een docu door Tim?

xtree | 14-02-15 | 11:10

Stel, ja stel, hij stapt op

Hoelang en hoeveel is zijn wachtgeldregeling?

Wat gaat deze fraudeur de maatschappij uiteindelijk kosten?

RUTTE doe er wat aan!!!

Alt | 14-02-15 | 11:08

Mark V, welke betekenis van onoirbaar (onoorbaar) kies jij?

1)Iets dat onbetamelijk is 2) Niet oirbaar 3) Onbehoorlijk 4) Onvoegzaam 5) Ontoelaatbaar 6) Onfatsoenlijk 7) Onbetamelijk

roosvrij | 14-02-15 | 11:08

@eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:50
Mijn huis woon in Groningen. Driekus was toch ook bezig met en partij?

Mesmer | 14-02-15 | 11:07

Waar kost een etentje in Nederland trouwens €800 pp zonder dat je je aan extremen te goed doet? Dan moet je toch wel heel erg je best doen. Zelfs met wijn van 127 euro. Goed, in sommige restaurants gaat de wijn tot in de 4 cijfers, maar die zijn niet voor de kenner maar voor de parvenu.

Muxje | 14-02-15 | 11:07

Er zullen nooit declaratie regels voor de ambtenaren komen;er is een ongeschreven regel:"declareer niet te weinig,dan valt op dat de rest te veel declareert"
Vergeet ook niet dat je weer afhankelijk van de ambtenaren baantjes carrousel bent.
Kijk maar naar de ex burgervader van Utrecht,nietwaar Partij van de Afgunst

Pieter H | 14-02-15 | 11:06

"Een woordvoerder van Verheijen laat weten “weinig behoefte” te hebben om te reageren op de website van GeenStijl."

Maar misschien heeft het volk wel behoefte aan tekst en uitleg. Oja, VVD. Da's waar ook.

Mark van Leeuwen | 14-02-15 | 11:04

@watismuziek | 14-02-15 | 10:59

Dit dus. Een van de redenen waarvoor ze mijn stem hebben gehad, tezamen met andere posters met beloftes, waar vervolgens helemaal niks van komt. Het zal wel weer de schuld zijn van hun coalitiepartner, altijd de ander he!

figuur | 14-02-15 | 11:02

Met bovenstaande poster adverteren ze al zolang als ik me kan herinneren en toch word het strafrecht elk jaar weer meer soft. Schapen zijn niet moeilijk te manipuleren...

watismuziek | 14-02-15 | 10:59

Door de laconieke reactie van H. Zijlstra en M. Rutte geven ze het signaal dat stelen uit de belastingpot wel ok is.

Oculus Malus | 14-02-15 | 10:58

@Normpje | 14-02-15 | 10:54
Het kan inderdaad niet anders zijn dat hij vanavond opstapt. dit is onhoudbaar en schadelijk voor de MP.

-=PyP=- | 14-02-15 | 10:58

Het alles en iedreen verkwanselende partijtje van Mark & Co:

´Het rapport over oud-burgemeester Wilma Verver van Schiedam was ongenuanceerd en onvolledig. Dat zegt het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb)´.

Plus dat Verver het niet zo nauw neemt met solliciteren voor je geld, na ontslag uit mijn armoedige maar wel mijn voormalige buur Schiedam:

www.leidschdagblad.nl/regionaal/leiden...

chicago river | 14-02-15 | 10:56

Twee keer noemt Hendrik Terpstra in zijn brief de VVD de partij van "law and order" en hij lijkt in de illusie te verkeren dat zijn VVD een partij is van hard optreden, aanpakken, boeten en straffen.
Misschien moet iemand hem eens vertellen over Ivo Opstelten, en dat die zak hooi de belichaming is van hoe serieus zijn VVD het optreed-, aanpak-, boet- en strafbeleid neemt.

simpelman | 14-02-15 | 10:55

En Mark Verheijen denkt dat het wel overwaait. De naiveling.

tipo | 14-02-15 | 10:54

Vanavond istie weg. Dus laatste topic. Gelukkig. Trek dan maar een mooie fles wijn open.

Normpje | 14-02-15 | 10:54

Wat is erger? Gemeenschapsgeld uitgeven aan onzinprojecten, of gemeenschapsgeld uitgeven aan jezelf? Ik vind het laatste.

Dommedaris | 14-02-15 | 10:53

P. Pantoffel | 14-02-15 | 10:39
Ik schaam me dat ik Mark Rutte ooit mijn stem heb gegeven. Verkwanselaar van Nederland als land, cultuur en rechtsstaat.

Ik schaam mij tezamen met u!

figuur | 14-02-15 | 10:52

Mesmer | 14-02-15 | 10:44

Heel goed, ik weet niet waar je huis woont maar ik kan in maart op de enige politicus stemmen die helemaal 100% integer is:


www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=...

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:50

Ik schaam me dat ik Mark Rutte ooit mijn stem heb gegeven. Verkwanselaar van Nederland als land, cultuur en rechtsstaat.
P. Pantoffel | 14-02-15 | 10:39

Staat je mooi;)

Mijn stem heeft ie nooit gehad. Heb ik teveel mensenkennis voor.

Makemyday! | 14-02-15 | 10:50

Integriteit heeft zijn betekenis verloren.

roosvrij | 14-02-15 | 10:49

chicago river | 14-02-15 | 10:47

Er staat een dubbele kliko naast de deur dus dat doet ze mooi zelf want ze kan heel goed zichzelf participeren.

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:49

@ mindless | 14-02-15 | 10:38

Volkomen logisch juist. Ieder volk krijgt de leider die het verdient.

très cool | 14-02-15 | 10:48

Wij gaan dat partijtje van jouw slopen Markie!!!

Makemyday! | 14-02-15 | 10:47

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:40
Hoe is het met de ´staat´ van dat tuinhuisje eigenlijk. Ruimen jullie de boel op of doet ze dat zelf? (participerende samenleving)

chicago river | 14-02-15 | 10:47

Op naar de nul zetels...

Publius | 14-02-15 | 10:44

Ik stem vanaf nu alleen nog maar lokaal.

Mesmer | 14-02-15 | 10:44

Zeg is die Verheijen nou al weg?! Ik wacht met spanning af!

De Treinende Rechter | 14-02-15 | 10:43

@Van Rossem "en zetten al die hele kleine dunne feitjes even staccato onder elkaar"
Wel even feiten van meningen blijven scheiden a.u.b.

Ars Vivendi | 14-02-15 | 10:43

Hieruit blijkt; VVD Politici hebben geen moraal, geen ruggengraat, geen mentaliteit maar wel een bord voor hun kop.

Toetsiemonster | 14-02-15 | 10:42

Waar is de tijd gebleven dat "100% integer, anders aftreden" Nog het addagium was ?

Wijze uit het Oosten | 14-02-15 | 10:42

Het is nog een heel werk om al het bier dat ik gisteren voor € 127,- heb gekocht weg te drinken. Gelukkig heb ik mijn schoonmoeder nog.

eerstneukendanpraten | 14-02-15 | 10:40

Algemeen bekend dacht ik:

"over het algemeen maakt men regels voor anderen, en uitzonderingen voor zichzelf"

Niets nieuws onder de zon dus, helaas.
Iets met glas plas was en zo.

StijlloosInkoppertje | 14-02-15 | 10:40

Ik schaam me dat ik Mark Rutte ooit mijn stem heb gegeven. Verkwanselaar van Nederland als land, cultuur en rechtsstaat.

P. Pantoffel | 14-02-15 | 10:39

Heeft Mark Verheijen die 1000 euro van Mark Rutte al gehad?

Stoned Hengst | 14-02-15 | 10:38

Het blijft toch wonderlijk dat juist de man met de slapste ruggengraat van Nederland onze premier is.

mindless | 14-02-15 | 10:38

Www.destaatsschuldmeter.nl
Wat maakt het uit, alles gaat toch op de grote hoop he, stel KUTSOCIALISTEN!

bovenwater | 14-02-15 | 10:35

Keep up the good work GS!

Verrekte_Mongol | 14-02-15 | 10:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken