Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kuzu en Ozturk willen genocide op Groningers

affakkelen.gifAlle Groningers opgerot en de gaskraan wijd open. Dat is in het kort het beleid van de nieuwe "beweging" Denk.nl inzake het door aardbevings geplaagde Groningen. De uit de PvdA gewieberde Erdogan-kabouters Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk pleiten voor een massale volksverhuizing uit de noordelijke provincie Groningen, om vervolgens Stad & Ommeland terug te geven aan de natuur. De gaskranen van de NAM gaan wijd open, en terwijl Groningen wegzakt en instort vangt Den Haag nog snel even een miljoenmiljard aan gasbaten. "Herstel en preventief versterken is natuurlijk voor bewoners een drama', zegt Kamerlid Öztürk van DENK. 'Daarom zeggen wij: niet doormodderen op de huidige weg, maar durf een totaal ander pad in te slaan.". Daarom moeten Groningers op de trein naar Westerbork gezet worden om ergens in een krimpgemeente in Drenthe een nieuw bestaan op te bouwen. 'Door de komst van de nieuwe bewoners, kunnen bewoners van krimpdorpen hun noodzakelijke voorzieningen veilig kunnen stellen, zoals scholen en postagentschappen', meent Öztürk in een onthullend interview met RTV Noord. De plannen worden morgen door het komische duo Denk.nl gepresenteerd tijdens het Gasdebat in de Tweede Kamer. Hoeveel woedende Groningers met John Deere-trekkers naar het Binnenhof komen om deze door Femke Halsema geïnspireerde dwaallichten aan hun hooivorken te spietsen is nog onbekend. Hup Grun!

Reaguursels

Inloggen

Het gemiddelde IQ van "de Drenten" zou door deze maatregel wel een flink stuk omhoog gaan. Maar dan moeten ze de Groningers wel naar de zandgronden exporteren. De "veendrenten" hebben sowieso al een hoger niveau dan de "zanddrenten".

bikerman | 12-02-15 | 10:24

@Masturadamus | 11-02-15 | 23:45 Nee, het is een slecht idee, stupide korte termijn denken en het is geen klein gebied, het is uitermate stompzinnig om voor korte termijn economisch gewin, een halve provincie op te geven. bovendien hebben die 2 Turken en dubbele agenda, van de tijdelijke gasbaten kunnen ze mooi weer enige tijd het gratis geld voor hun achterban financieren, nog meer islamisering dus. www.rtvnoord.nl/index/index.asp?q=doss...

Gaul Shaarad | 12-02-15 | 00:09

Dit is een goed idee. Het gaat over een klein deel in Groningen wat verhuist moet worden om vervolgens zonder problemen miljarden uit de grond te kunnen pompen. De 'gedupeerde' moet ruim worden uitgekeerd en daar mag de NAM aan meebetalen die over de rug van deze mensen de miljarden heeft verdiend.

Masturadamus | 11-02-15 | 23:45

Mensen die het een goed idee vinden om Groningen onder water te zetten, of eufemistisch gezegd teruggeven aan de natuur, moeten zich zelf eens inbeelden als dat het met hun eigen geboortestreek, dorp, of stad zou gebeuren. Heeft totaal niets met goede ideeën te maken, eerder met stupiditeit en landverraad. Een beetje meeheulen met 2 vijfde kolonne Turken, DENK zelf toch een na..

Gaul Shaarad | 11-02-15 | 22:55

Ik denk dat we eerder Politiek *Correct* Den Haag moeten verplaatsen naar Saudi Arabië vanwege instortingsgevaar en politiek-correcte aardbevingen. Aub wel deze twee mensen van DENK meesturen zodat ze gezamenlijk met de arabieren terug in de geschiedenis kunnen kijken naar hen *vredige* oorlog.

De*correcte*kerstman | 11-02-15 | 22:42

Best wel goed idee. Zit zeker wat in.

druipsmurf | 11-02-15 | 22:09

In eerste instantie dacht ik aan Peppi en Kokki. Maar dat is een belediging voor P&K. Vervolgens dacht ik aan boeren, maar dat is een belediging voor boeren. Elke vergelijking is een belediging voor de gelijkende.
Neen, dit zijn gewoon Kuzu en Ozturk. In hun achterlijkheid enkel te vergelijken met Kuzu en Ozturk. En natuurlijk met de partij waar ze vandaan komen, de Partij van de Allochtonen. Snap trouwens niet waarom zij deze partij niet hebben overgenomen. Hadden ze deze Partij van de Acceptatie kunnen noemen. Blijft het tenminste PvdA. En houden ze de oude stemmen. En Samson natuurlijk. Die zal zich zeer thuis voelen in deze nieuwe partij. Groen Links leden evenzeer. We krijgen dan een fantastische Turks Mohammedaanse partij. Kunnen ze gelijk een reisbureau opzetten, immers, het kalifaat is fantastisch. Toch?

blaater | 11-02-15 | 20:30

Ondanks dat deze mannen natuurlijk staatsgevaarlijk zijn, vind ik dit idee we wel het overwegen waard.

MperR | 11-02-15 | 20:09

Zodra deze regering naar huis is is het einde politieke loopbaan in Nederland voor beide pionnen van Erdogan. Tot die tijd mogen ze best ter vermaak de kolommen vullen.

Takki Yah | 11-02-15 | 18:27

Op de mestkar met pek en veren het land uitschoppen deze idioten! Ga maar in Turkistan wonen, klootzakken!

MacMiep.nl | 11-02-15 | 18:15

Een andere oplossing is om een hoop het land uit te gooien... Hebben we minder aardgas nodig,daalt de criminaliteit en kunnen in de grote steden vrouwen en homo's weer ongestoord over staat lopen.

Loebas | 11-02-15 | 18:08

Ach, doen de Turken ook met de Koerden dus 't is ze niet vreemd zullen we maar zeggen.

Tripps | 11-02-15 | 17:48

@Hypno2050 | 11-02-15 | 16:40 Een beetje zoals, steek bij de Randstad alle dijken maar door. Dat gebied ligt veel te laag, geef maar terug aan de natuur, gaan we toch verliezen aan de zee? (Of aan iets anders.)

Gaul Shaarad | 11-02-15 | 16:59

Ze hebben natuurlijk wel een punt. Laat de Groningers verhuizen met een leuke vergoeding. Er is daar immers niets anders dan hun verzakte woning. De kinderen waren al weg tenzij de boerderij hebben overgenomen. Drenthe zit te springen om nieuwe bewoners. Daarbij komen we tegemoet aan richtlijnen van de EU om meer natuur te creëren. Ik zie alleen maar voordelen eigenlijk. Jammer dat dit idee van DENK komt maar het idee is goed dus DOEN!

Hypno2050 | 11-02-15 | 16:40

Gaul Shaarad | 11-02-15 | 15:09
Inderdaad!!!

B. Randnetel | 11-02-15 | 16:34

Dhr. de Wit | 11-02-15 | 14:16
Daar heb je wel gelijk in.
Blijft het probleem dat ze zich niet houden aan wat ze beloofd hebben.

B. Randnetel | 11-02-15 | 16:32

Stelletje "Sjirken" zijn het die "Taqiyya" lui....

ShavEd | 11-02-15 | 16:32

Na wat nationale en internationale omzwervingen ben ik sinds 15 jaar weer terug in Groningen en ik was niet van plan om weer te vertrekken.
Liever in het noorden ten onder door een aardbeving dan in het westen doodgestoken- geschoten- of geslagen worden door een allochtoon.

GuusHetSchaapje | 11-02-15 | 15:58

Leuk zoals Babbel en Knabbel zich een win-win situatie voorstellen. Daar kunnen nog echt wat van leren.

Islamofiel | 11-02-15 | 15:57

Helaas is verhuizen naar Drenthe geen goed plan: de 'goed voor het milieu en de natuur' vernatting heeft inmiddels een paradijs gecreëerd voor het West-Nijlvirus, de paardenpest, hersenvliesontsteking, enz. rtvdrenthe.nl/nieuws/paardenliefhebber...

Ci Ty33 | 11-02-15 | 15:57

@WitteGrunneger | 11-02-15 | 15:21 En dat van een Brabander. Hier wilden ze ook naar schaliegas boren, bij de drinkwater voorzieningen. Kon geen kwaad dat fracken met chemicaliën bij de Brabantse drinkwater voorzieningen, de kleigronden zouden alles tegenhouden. Hetzelfde als een onderaardse opslag voor nucleair afval. Het drinkwater zou altijd van uitstekende kwaliteit blijven.. In werkelijkheid weten ze lang niet genoeg, (geen zak) van de geologische gevolgen van gasboringen, zoals bij u in Groningen is gebleken.

Gaul Shaarad | 11-02-15 | 15:44

@Feynman | 11-02-15 | 11:37

Een 'e' achter Fluctueerd plakken. Verder lekker artikel, al klinkt de laatste zin een beetje Frankenstein.

vaas klaak | 11-02-15 | 15:31

Wel verfrissend dat ze een duidelijke keuze maken!

Gen. Maximus | 11-02-15 | 15:31

Gaul Shaarad | 11-02-15 | 15:09
Dank u wel voor uw plempsel. Ik voel mij stukken minder eenzaam nu tussen al die landverraders.

WitteGrunneger | 11-02-15 | 15:21

Rare snuiters.... Boos worden als er geopperd wordt dat we de grenzen moeten sluiten en tegelijkertijd mensen uit Groningen naar Drenthe willen deporteren.. Niet echt consequent.

Obainmarie | 11-02-15 | 15:17

Het is natuurlijk geen verrassing dat die 2 Turken vanuit de PvdA komen. Een partij die tegenwoordig synoniem is aan burgerhaat en weg met ons.. Alleen nu met een concreet voorbeeld van deze vijfde kolonne figuren. Met een totale verachting en disrespect voor de originele bewoners van Groningen, families die daar al vele generaties leven en sterven. Grond waar een eeuwenlange geschiedenis aan vast zit. Zo denken deze heren ook over de rest van de autochtonen natuurlijk, belangrijk om te weten voor de toekomst. Enge fascistoïde gedachtengangen haast, de welbekende aap komt snel uit de mouw bij 'denk' kuch kuch..

Gaul Shaarad | 11-02-15 | 15:09

Ik ben voor.
Geef mij een oprotpremie en ik verhuis vandaag nog naar Duitsland.

VanBukkem | 11-02-15 | 15:01

@mr. coffee
"Weet je wie ook hele bevolkingsgroepen verhuisde?"

Ja, Stalin. Of bedoelde je die niet?
De Fractie Küttürk - sorry, Denk - zal vast heel veel stemmen halen in Groningen. Ik kan gewoon niet wachten op de kans om er niet op te stemmen. Hopelijk krijg ik die kans later dit jaar. Eerst even het kabinet wegstemmen bij de verkiezingen volgende maand. Doet iedereen mee?

MAD1950 | 11-02-15 | 14:19

@B. Randnetel | 11-02-15 | 12:30
Voor mijn gevoel juist niet. Daarmee voorkom je ook dat mensen puur op een partij stemmen vanwege bijvoorbeeld afkomst.

Dhr. de Wit | 11-02-15 | 14:16

postagentschappen .... ja het staat er echt.

*jaren 50 stem* Velen waren bij-een gekomen om de 2000 nieuwe postagentschappen te zien openen.

harry21 | 11-02-15 | 14:13

Goed idee. Alleen de stad is de moeite waard om te vertoeven.

boccaccio | 11-02-15 | 14:12

Wat dom jaa.

watdomjaa | 11-02-15 | 14:10

@Schoorsteenveger | 11-02-15 | 13:49
Dat valt tegen: www.kaynarholding.com/

Wat die kamerleden niet weten is dat Turken, Italianen, Marokkanen etc. hier helemaal niet voor problemen zorgen maar ( verboden woord ) zo geintegreerd zijn dat we ze gewoon als Groningers beschouwen.

noorderling | 11-02-15 | 14:07

Is er een provincie die Geile Geert wil opvangen?

heremetiet | 11-02-15 | 13:49

Ik neem aan dat er weinig of geen Turken in Groningen huizen bezitten, en dat de heren dat ook ter ore is gekomen.

Schoorsteenveger | 11-02-15 | 13:49

Deporteren voor staatsgewin is in China en Rusland heel normaal.

IQmin100 | 11-02-15 | 13:47

@Opdat u het weet. | 11-02-15 | 13:30
Dat is maar hoe je het bekijkt. Het platteland is al tijden een krimpgebied. Wat er nog is aan kennis-industrie zit in de stad Groningen: RUG, UMCG etc..
Als dat ook wegvalt, wat blijft er dan nog over?

atheïstisch stemvee | 11-02-15 | 13:38

-weggejorist-

Opdat u het weet. | 11-02-15 | 13:30

Gaan moslims ook vrijwillig weg als blijkt dat er een gasbel onder de moskeet ligt?

Denk t niet.

Koek Bakker | 11-02-15 | 13:29

@Woods | 11-02-15 | 13:16
Dat valt nogal tegen. Reken het plan maar eens door. Even 3 nieuwe centrales bouwen is ook niet gratis.
En waar laat je de industrie uit Delfzijl: dat wordt jaren procederen om dat ergens anders te plaatsen.
En hoe krijg je zo snel nieuwe arbeidsplaatsen in andere delen van het land? En de gedumpte infrastructuur kun je ook op de verliesrekening schrijven.
En wat ga je daarna met het gebied doen? Laten verloederen? Dan zit ieder huis snel vol met uitgeprocedeerde asielzoekers. Maar netjes saneren en ombouwen tot natuur kost nog meer dan herstel van woningen.

De gedachtenfout is dat het een paar vierkante kilometer met wat verdwaalde huizen betreft. Maar dat is niet zo.

noorderling | 11-02-15 | 13:28

Denk 't niet.

Koek Bakker | 11-02-15 | 13:27

wow kunnen ze dat ook doen met die palestijnen daar bij israel. stukkie land in Syrie ook opgelost

harries | 11-02-15 | 13:24

Wat heb ik gewonnen?

eerstneukendanpraten | 11-02-15 | 13:24

Strak plan, sympathiek partijtje.

bijna_raak | 11-02-15 | 13:20

Denk.nl kan je toch totaal niet serieus nemen?

HetNetteHeertje | 11-02-15 | 13:18

@lingo star | 11-02-15 | 12:48
Ben je überhaupt wel eens in één van de twee provincies geweest?
.
Een Drent of Groninger komen vaak verder dan de middelvinger waarmee men de Randstad communiceert.
.
Maar goed, dat zal uw intellect te boven gaan.

0591 | 11-02-15 | 13:18

Natuurlijk joh!
En deze heren hebben er dan zeker ook geen probleem mee als we, ik noem maar wat, bepaalde Turken en Marokkanen uit de binnensteden verhuizen naar een plek die voor hen (en voor iedereen) beter is? Groningen bijvoorbeeld?

Mr. Happy | 11-02-15 | 13:17

Deze heren zouden het lef moeten hebben om hun plannen ten overstaan van echte Groningse boeren te ontvouwen.
Ze zullen warm onthaald worden met hooivorken, varkensmest en kippenstront.
En daarna nooit meer van ze gehoord.

Banno22 | 11-02-15 | 13:17

Puur rationeel bezien, en met voldoende financiele tegemoetkoming en instemming van de Groningers, best een goed idee

Woods | 11-02-15 | 13:16

Als je je totaal niet gebonden voelt aan de samenleving waarin je woont, is het makkelijk om de inwoners gewoon als vee te zien die je van weiland naar weiland kunt transporteren wanneer het uitkomt.

Trekbeest | 11-02-15 | 13:13

Gedurft maar pragmatisch voorstel. Mijn stem hebben ze!

KidC | 11-02-15 | 13:11

@wittegrunneger
als de bewoners van groningen zoveel om hun kerken zouden geven, zouden deze kerken niet allemaal leeg staan en niet gebruikt worden. maar ook daar is een oplossing voor, want gebouwen kunnen worden afgebroken en worden opgebouwd elders. en heus niet alles wat in groningen staat is bijzonder. veelal dertien in een dozijn, zoals heel de wereld is volgebouwd met dertien in een dozijn. dus redt het unieke, neem voor het overige een rationele beslissing waarmee het grootste aantal mensen en bedrijven gevrijwaard wordt van aardbevingsgebaar. u beveelt het uitdelen van brandzalf aan voor de bewoners van een vulkaanhelling.

minimá-armezusvan.. | 11-02-15 | 13:07

Deze bedoelde ik, gaat over scheuren in muren van een meter. Ik ben er goed van afgekomen. Ik heb geen scheur meer in huis en doe het nu met een Wiefie-verbinding: www.rtvnoord.nl/gemist/videogemist.asp...

WitteGrunneger | 11-02-15 | 13:06

Weet je wie ook hele bevolkingsgroepen verhuisde?

mr. coffee | 11-02-15 | 13:03

@noorderling | 11-02-15 | 12:54
In deze globaliserende wereld, ingebed in de EU, is het misschien raadzaam om ons af te gaan vragen; wat heeft Nederland Groningen eigenlijk noch te bieden? Is de balans van geven en nemen nog wel in evenwicht? Is de Staat der Nederlanden nog wel langer in ons belang?

atheïstisch stemvee | 11-02-15 | 13:02

Misselijk word ik van deze misbaksels..

Fokko Flip | 11-02-15 | 13:00

Dat kan nog leuk worden. Dan zeggen wij eenzijdig het verdrag uit 1594 op en worden weer zelfstandig. Benieuwd of de huidige Willem van Oranje dan ook oprukt om ons opnieuw te veroveren.

noorderling | 11-02-15 | 12:54

Ik heb een veel beter idee. We bouwen eerst enorme gasopslagtanks overal en nergens. En dan pompen we in een hoog tempo dat gasveld leeg en slaan al dat gas op in al die gasopslagtanks. Het is dan even een paar nog lekker schudden en beven voor de Grunnigers, maar daarna kunnen ze voor altijd rustig slapen in hun nieuwgebouwde huizen.

kweethetooknietbeter | 11-02-15 | 12:54

Dat "denk" moet gewoon dacht worden.

MeesterKwel | 11-02-15 | 12:54

De ideeën van deze gasten, de reacties in dit blog en het carnaval wat voor de deur staat... alles bij elkaar doet mij dit ineens aan Martine Bijl denken. Als u niet tegen Limburgse carnavalsgeluiden kunt, dan het linkje niet openen.
youtu.be/iZzGToLVXI4
In het kort komt het er op neer, dat de voorgestelde genenpool depressief nageslacht veroorzaakt.

Schaaldier | 11-02-15 | 12:53

Hierbij wens ik Ozkut en Kuzlul ongezien alles toe, behalve goeds.

fuckje | 11-02-15 | 12:50

Igor Putkin | 11-02-15 | 11:16
Groningen en Drenthe dat is toch bijna hetzelfde, een onverstaanbaar scandinavisch brabbeltaaltje..

lingo star | 11-02-15 | 12:48

Deze heren worden toch gefinancierd door Erdøgan?
croque monsieur | 11-02-15 | 12:36

Blijf van de viking Ø af aub, u bedoelt natuurlijk erdògan

højre vær så venlig | 11-02-15 | 12:47

Meer dan treffend voorbeeld van totalitair denkende mensen.
†
Tunahan Kuzu en Selçuk Öztürk machtsdronken idioten die spoorslags opgenomen moeten worden wegens mensgevaarlijke grootheidswaanzin. Afvoeren naar een van Poetin te huren werkkamp in Siberië en een een heropvoeding aldaar, zoals de laatste keizer van China heeft moeten ondergaan. En dan houd ik mij nog in.
†
Als de Groningers nu en masse optrekken naar het Binnenhof kunnen ze bewijzen dat niet alle Nederlanders verworden zijn tot watjes.
Salut! Evocatus

Evocatus | 11-02-15 | 12:46

@croque:neuh, ze worden gefinancierd door hardwerkende Nederlanders. Helaas

panadol | 11-02-15 | 12:40

Zo, dat klinkt een beetje als Armeense Genocide 2.0 maar dan op de Groningers. Het zit gewoon in die Turkse koppies hè? Als er een bevolkingsgroep moet verhuizen dan doen we dat gewoon. Fuck democratie.

Graaf van Egmont | 11-02-15 | 12:39

Deze heren worden toch gefinancierd door Erdøgan?

croque monsieur | 11-02-15 | 12:36

Hee, Gifkikkert, je bent zelf de grootste leugenaar en hypocriet die hier rondloopt. Prima als je iemand wil aanvallen op zijn of haar standpunt. Wél fair blijven.
www.pvv.nl/index.php/84-fj-related/rei...

ristretto | 11-02-15 | 12:35

Ik zag die enge gladjanus zonder baard bij Jinek. Hilarisch hoe die zat te zweten. Qua praten doet hij me wel een beetje denken aan die rare moslimadvocaat, kom hoe heet-ie. Het lijkt sowieso wel een karikatuur uit een satirisch programma.

Dr. Snoepjes | 11-02-15 | 12:35

Heren van beweging "Denk". Als ik de reacties hierboven lees dan is er weinig draagvlak voor jullie idee over Groningen en het Gronings gas. Daarom zeg ik: niet doormodderen op de huidige weg, maar durf een totaal ander pad in te slaan." Bijvoorbeeld naar eh...

gripir | 11-02-15 | 12:31

Eens, maar het kan nog beter: alleen nog maar op partijen stemmen, niet op kandidaten. Dan voorkom je dit soort gerommel plus dat het niet meer een soort talentenjacht is, want dat lijkt het wel tegenwoordig.
Dhr. de Wit | 11-02-15 | 12:11

Of juist op mensen stemmen in plaats van op partijen. Dan voorkom je dat je (=men) , zoals nu, stemt op het CDA en dan niet weet of je Ferrier krijgt of Omzigt, op de PVDA stemt en niet weet of je Spekman krijgt of Martijn van Dam.

B. Randnetel | 11-02-15 | 12:30

Duidelijk heren met een Otomaanse visie op de relatie overheid-burger.
.
Wat een idioten! Een groot deel van de Groningers wil helemaal niet verhuizen, maar wil simpelweg in vrede, rust en veiligheid wonen, zonder dat de Staat de grond onder hun huizen vandaan pompt en ernstige schade toebrengt aan hun huizen.
.
En daarmee hebben die Groningers al het gelijk aan hun zijde... De Staat is de agressor in dit conflict, door totaal ongevraagd door te gaan met het exploiteren van het gasveld van de Groningers, zelfs nu blijkt dat dit ernstige consequenties kan hebben....
.
De oplossing is dan ook niet om Groningen te verhuizen (waarvan een groot deel met geweld en onteigening verplaatst zal moeten worden), maar om de Staat der Nederlanden op te laten donderen uit dat gebied.
.
Buitengewoon onkies wat deze onwelriekende smeerlappen hier voorstellen... En dat enkel uit electorale overwegingen!! Want dat is waar dit over gaat natuurlijk...
.
Weetikveelwie en weetikveelwie hebben zetels nodig... Dus gaan ze naar goed socialistisch gebruik op zoek naar een slachtoffergroep... en vonden de Groningers. Makkelijk zetels rapen onder een groep die totaal klem zit met hypotheken.... en een Staat die weigert in te binden.
.
Walgelijk deze lieden. Ronduit zum kotzen.

De Libertariër | 11-02-15 | 12:29

Zo kennen we de Turk. Rigoureus ingrijpen, zonder aanzien des persoons, zoals dictators dat gewend zijn. Maar dat werkt hier niet zoals in je thuisland, jongens, echt niet. Jullie lopen allebei nu al naast je schoenen, dat gaat niet lang duren, echt niet.

Schoorsteenveger | 11-02-15 | 12:28

Tieft op met die KÖtztürk en die andere jurk.
Weg met die moslims.

gijs geluk | 11-02-15 | 12:26

Het gaat wegens de vele monumentale panden niet alleen om mensen. Er staat, nu nog wel, behoorlijk veel cultureel erfgoed.

WitteGrunneger | 11-02-15 | 12:25

Waarschijnlijk het beste idd.

Mensen met huizen in bevingsgebied ergens anders een huis aanbieden of het huis opkopen.

Hele grote kans dat het verbeteren en bestevigen van bestaande woningen tot in de lengte der dagen een probleem gaat worden. Het probleem zal alleen maar door etteren met als gevolg dat we blijven betalen en er veel bedrijven waarschijnlijk de overheid een poot uit trekken.
Dure oplossingen verzinnen die later toch maar voor de helft werken enzo...
Buiten alle andere schorem diie wat uit de gouden ketel bij de regenboog wil gaan plukken.

We kunnen ze laten .proefdraaien, in de Hedwigepolder.

Archy Bunker | 11-02-15 | 12:25

Als ik trouwens vanwege bevingen ooit uit Groningen weg moet, dan ga ik in een ander land wonen en daar voortaan mijn belastingen betalen. Dit land is stuk, wat deze Turken maar weer eens bevestigen.

panadol | 11-02-15 | 12:24

@GifKikkert | 11-02-15 | 12:20
Dat wist ik niet. Dan boycot ik ook alles met zeemeeuwen.
Het zal me niets verbazen als VVD, PvdA en D66 heimelijk hetzelfde willen. We zullen zien of er nog politici zijn die inwoners belangrijker vinden dat tijdelijk economisch gewin.

atheïstisch stemvee | 11-02-15 | 12:24

Goh, nou wil een andere flutpartij een keer PRECIES HETZELFDE als de PVV (die noemen het weliswaar een "uitkoopregeling" maar het komt op hetzelfde neer; gesubsidieerd verhuizen uit gaswinningsgebied Groningen) en nou is het wéér niet goed. Ook apart dat er destijds, dus na het kamerdebat waarin miepie Klever het standpunt van de PVV uit de doeken deed, niet werd gesproken over "genocide" of "trein naar Westerbork". De hypocrisie druipt er werkelijk vanaf.

GifKikkert | 11-02-15 | 12:20

Laat die twee als Nederlands vermomde Turkse spionnen met Turks paspoort en Turkse belangen eens gauw deaud gaan!

WitteGrunneger | 11-02-15 | 12:18

Dat krijg je er van als je mannen die niks met Nederland hebben in de politiek toe laat.

Asimov6 | 11-02-15 | 12:16

Grappig dat dit van twee Turken komt. Wordt het niet eens tijd om jullie vaderland te gaan verrijken jongens? Misschien zit daar wel iemand op jullie te wachten.

panadol | 11-02-15 | 12:15

@Amstel | 11-02-15 | 12:11
Niet alleen dat. Wat dacht je van de enorme brain drain als de stad Groningen wordt 'teruggegeven' aan de natuur? De economische as Assen-Groningen houdt feitelijk op te bestaan. Ik denk dat je de hele regio tot aan Zwolle dan economisch kunt laten afzinken.

atheïstisch stemvee | 11-02-15 | 12:15

Zo doen ze dat gewoon in Turkije, gewoon deporteren, geen gezeur.

5e Colonne!

RonnieKray | 11-02-15 | 12:15

Trekkers van John Deere. Moet nu denken aan Dumpertfilmpje van weerboer Gerrit Vossers.

Driewerf Hoezee | 11-02-15 | 12:13

Schattig.

Driewerf Hoezee | 11-02-15 | 12:12

En die nieuwe scholen die gebouwd moeten worden, allemaal gelijk islamitisch en grote moskeeën nog iets groter dan in Gouda natuurlijk, mooie ideeën van deze uitgebroede kansenparels van de PvdA .

blauwe zander | 11-02-15 | 12:12

Kozu en Özturk maken zich zorgen over de financiering van de multicultie kolder. Het veiligstellen van hun eigen toekomst, begint bij vooruitkijken. Dat we dit zelf betalen, is dan mooi meegenomen. We hebben het toch al 35jaar weggegeven aan het buitenland, voor een appel en een ei. De werkende nederlander betaalde het verschil wel bij. Gevolg, we komen niet meer uit onze met veel ,kennis, geconstrueerde fuik. De economie blijft op zijn kont liggen, en de beurzen draaien op goedkoop bankgeld voor speculanten.

Archy Bunker | 11-02-15 | 12:12

Wie kent de Partij tot Liquidatie van Nederland nog? Ach ja, toen mochten we ze nog gewoon "dorpsgekken" noemen. Nu moeten we "respect" hebben voor zwakzinnige dwaallichten.

Madame Poitiers | 11-02-15 | 12:11

Vergeet niet dat Groningen ook op het platteland veel monumenten heeft. Moeten we deze maar om laten vallen? Alles wat de afgelopen eeuwen is geïnvesteerd weg laten rotten? De rest van NL opzadelen met nog eens dik 550000 bewoners, in ons toch al overvolle landje? Ik dacht het niet.

Amstel | 11-02-15 | 12:11

@WellusNietus | 11-02-15 | 12:05
Haha daar dacht ik in 1e instantie ook aan toen ik jouw nick voor het eerst zag toen ik nog als Welles Nietes door de panelen ging.;)

deraderendraaien | 11-02-15 | 12:11

@P5ycH0 | 11-02-15 | 12:04
Eens, maar het kan nog beter: alleen nog maar op partijen stemmen, niet op kandidaten. Dan voorkom je dit soort gerommel plus dat het niet meer een soort talentenjacht is, want dat lijkt het wel tegenwoordig.

Dhr. de Wit | 11-02-15 | 12:11

Ik kan niet wachten op de eerste peiling m.b.t. Denk ....

Simon_GS | 11-02-15 | 12:09

Wat een grap, ik heb rasechte Groningers in mijn familie en vriendenkring. De enige manier waarop deze mensen Groningen verlaten is tussen 6 planken. En daar kunnen die zacht gekookte Turken uit Den Haag geen dikke witte reet aan doen.

Dragstar84 | 11-02-15 | 12:09

Ze hebben mijn reaguursel gebruikt voor hun partijprogramma!!! Plagiaat!!

WellusNietus | 11-02-15 | 12:05

Koopt geen Dürüm. Boycot Döner. DENK zelf!

atheïstisch stemvee | 11-02-15 | 12:04

Mensen die uit een partij stappen of eruit gepleurd zijn, moeten oprotten en bij nieuwe verkiezingen pas weer proberen aan te treden.

P5ycH0 | 11-02-15 | 12:04

-weggejorist-

Opdat u het weet. | 11-02-15 | 12:04

Er wonen zeker weinig turkse stemmen in het noorden?

postmodernismisdead | 11-02-15 | 12:03

Best een goed idee! Helaas is het niet origineel:
In Kiruna (Zweeds Lapland) halen ze geen gas maar ijzererts uit de grond. Ook daar gaat de boel ooit kraken/zakken.
Ze hebben nu al besloten een deel van de stad op te offeren en er een recreatiegebied van te maken.
Alle mensen die moeten verhuizen krijgen een mooie nieuwe woning en een fraai ontspanningsgebied, de mijn kan doorgaan en de inkomsten dus ook.
Alleen maar win, volgens mij..
Voor info van de mijnexploitant zie hier:
www.lkab.com/en/Future/Urban-Transfor...

Of lees dit:
"The communities that sprang up thanks to mining must now be moved if operations are to continue."
"LKAB calculates that around 3,000 appartments in Kiruna alone will be affacted over the next 20 years as a result of mining operations. Fortunately not all of them need to be removed at once and the transformation can take place in stages. The creation of the new communities is a challenge that faces everyone; residents, municipalities, landowners, authorities, LKAB and so forth. But together we will succeed in making the transformation to pleasant, new communities."

FarAwayFarer | 11-02-15 | 12:02

@vincent uit groninge | 11-02-15 | 11:24

Juist!

peterdh | 11-02-15 | 12:01

Het verbaast me dat er ook hier op GS zoveel mensen zijn(zelfs,of vooral niet uit Groningen)die omkoopbaar of uit-koopbaar blijken te zijn om te vertrekken voor de eerste de beste waus van buitenlandse afkomst(met een al dan niet verborgen agenda) als het maar knaken kan opleveren.

deraderendraaien | 11-02-15 | 12:01

Ook willen deze zandmannetjes de naam van hun nieuwe partij niet veranderen. Ze geven aan dat de eisende partij (GGZ Friesland) haar geld beter kan besteden aan het verlenen van zorg, dan aan juridische procedures. De arrogantie!

Gezwel | 11-02-15 | 12:01

GEWELDIG IDEE! Zet er gelijk een hek met om de 100 meter een wachttoren om dat 'natuurgebied' en sluit alle AZC's in Nederland. Alle asielzoekers naar Grunn!

Polderjihad | 11-02-15 | 11:59

Na de Turken en Marokkanen zullen ook de Groningers succesvol moeten integreren in Nederland

need i say more | 11-02-15 | 11:58

Turken horen in Turkije en
Groningers in Groningen.

vivaldi | 11-02-15 | 11:58

Goed plan! En ook alle Turken naar Turkije verplaatsen dan maar.

McMarx | 11-02-15 | 11:57

Kunnen Kuzu en Ozturk niet terug naar Anatolië om daar de schooltjes weer te gaan bevolken?

bruin kikkertje | 11-02-15 | 11:57

DENK dat we de komende tijd nog veel plezier gaan beleven aan deze twee clowns van erdogas. Droeftoeters

JeWeetToch!? | 11-02-15 | 11:56

De treinen rijden weer vanaf Westerbork.

marcoplarco | 11-02-15 | 11:55

Die Turken willen ook geen turk meer genoemd worden,maar wel hun turkse paspoort behouden om aan te geven nog steeds turk te zijn.
Snappen we het nog een beetje allemaal?
En dat wil ons Nederlanders de wetten gaan voorschrijven op basis dus van een valse identiteit.

deraderendraaien | 11-02-15 | 11:54

Lol. Ja, laten we serieus nemen.
Negeren en next.

Huh..? | 11-02-15 | 11:54

Mesmer | 11-02-15 | 11:27
Ah, dus die verneukte randstad is eigenlijk de schuld van Groningen! In dat geval allebei op de trein naar Westerbork.

JeWeetToch!? | 11-02-15 | 11:52

Zet deze twee cultuurverrijkers eens aan het begin van de Herestraat (Bij het Zuiderdiep).. ben benieuwd of ze dan de Grote Markt halen.... mafkezen. Ga geiten neuqen ofzo.....

Cor Zakov | 11-02-15 | 11:52

Goed plan; van de sinkhole die dan ontstaat kan later wel weer een mooie recreatieplas worden gemaakt.

Sigmasailor | 11-02-15 | 11:51

Iedereen mag mij uitkopen. Als het bedrag hoog genoeg is, is het een prima plan. Met genoeg geld kan je inderdaad mooie dingen doen. Alleen dan moet je wel vertrouwen in de onderhandelingspartners hebben. En dat is de Nederlandse overheid. Niet zo goed in het nakomen van afspraken en goed in wegkijken. Voorbeeld: bouwfraude-affaire.

Haagse Tokkie | 11-02-15 | 11:50

Iedereen mag mij uitkopen. Als het bedrag hoog genoeg is, is het een prima plan. Met genoeg geld kan je inderdaad mooie dingen doen. Alleen dan moet je wel vertrouwen in de onderhandelingspartners hebben. En dat is de Nederlandse overheid. Niet zo goed in het nakomen van afspraken en goed in wegkijken. Voorbeeld: bouwfraude-affaire.

Haagse Tokkie | 11-02-15 | 11:50

Blijf het raar vinden dat randfiguren die uit een partij worden geflikkerd of zelf vertrekken hun zetel mogen meenemen.

Tijd voor een concurrentiebeding in de Tweede Kamer.

Canis Spurcus | 11-02-15 | 11:50

minimá-armezusvan.. | 11-02-15 | 11:46
Evacuatie of beter bouwen zijn de enige twee routes die aantoonbaar een veiligere situatie geven. Aan de gaskraan draaien is net zo zinvol als de waterkraan dichtdraaien nadat het kalf verdronken is.

Feynman | 11-02-15 | 11:49

goed idee eerst uitproberen met turken en Marokkanen,

EARP | 11-02-15 | 11:49

van=dan

lompe smurf | 11-02-15 | 11:47

En rekenen kunnen ze ook al niet.
Ze denken hun kiezers te halen uit de anti-zwarte Piet-beweging en daarmee een paar kamerzetels binnen te halen.
Ze hebben niet eens in de gaten dat dat slechts een paar honderd racisten en kruidenvrouwtjes uit Amsterdam zijn, en de rest van Nederland geen fuck geeft.
En dan moet je nog hopen dat het niet regent op de dag van de verkiezingen, want dan zijn ze te beroerd om hun nest uit te komen.

Marketingtechnisch een zeer belabberde keuze dus.

Cuyahoga | 11-02-15 | 11:47

Deze gekken hebben in ieder geval een eerlijker verhaal van de VVD.

lompe smurf | 11-02-15 | 11:46

Schijnbaar de nieuwe grote denkers van de 21e eeuw....

Abu al Uitkering | 11-02-15 | 11:46

@feynman
dan is toch een reductie van de bewoning toch helemaal geen gek idee? je kan de stad versterken en het platteland ombouwen tot een agrarische regio met veel natuurschoon. die aardbevingen komen eraan. niets doen is misdadig. een hele economische zwakke regio in beton gieten is onzinnig. maar toekomsstvisie in den haag is net zo zeldzaam als maagdelijkheid in het bordeel.

minimá-armezusvan.. | 11-02-15 | 11:46

Waar moet Fuckje dan naar toe? Mien wicht toch.

ristretto | 11-02-15 | 11:45

@Mesmer | 11-02-15 | 11:41
Zeker. Iedereen kan werken op scholen en postagentschappen. Aldus DDRenk.

Lewis Lewinsky | 11-02-15 | 11:43

In de provincie Groningen wonen slechts 582.161 mensen (30 september 2012).
In de tijd dat er nog Grieken woonden in Turkije, zo'n 100 jaar geleden, zijn er in korte periode meer dan 1.000.000 vermoord door de Turken. Deze genocide betrof drie groepen Grieken, namelijk de Demotische, de Pontische en de Cappadocische Grieken.
Dan is een half miljoen Gruningers toch een peuleschilletje?
Dan kunnen we naast het slavernijmuseum ook een Nederlands-Turks genocide museum bouwen. Leuk toch?

ecologiste | 11-02-15 | 11:42

Volgens mij hadden de heren ook een plan om alle islamcritici te 'registreren'.
Als je tussen de regels doorleest en tussen de unibrauw van Küzü doorkijkt, weet je dat ze kwijlen bij de gedachte om het gros van de reaguurders op een trein te zetten richting ergens waar de gaskraan openstaat.
Deze trekpoppen van Erdogan en Marcouch zijn het duistere kwaad zelf.

Cuyahoga | 11-02-15 | 11:42

Groningers horen in Groningen en Turken in Turkije.

alexbl | 11-02-15 | 11:41

Geven ze ook ergens aan hoe ze de werkgelegenheid meeverhuizen?

Mesmer | 11-02-15 | 11:41

Waarom gaan die gasten niet in hun eigen land de politiek in?

alexbl | 11-02-15 | 11:41

Grunn is feitelijk al fucked dus an sich pijnlijke edoch gerechtvaardige stellingname. DENK daar dan een Nieuwe Wildernis voor Grijze Wolven.

Coyote | 11-02-15 | 11:40

Die oproep voor uitbreiding van defensie gaat in werkelijkheid dus om een troepenmacht om tegen Groningse rebellen te vechten?

Blasfemie | 11-02-15 | 11:40

Een volksverhuizing op touw willen zetten met Allochtone Nederlanders om de grote islamitische volksverhuizing te voorzien van excuses als;'bij elkaar willen blijven wonen' eigen cultuur willen behouden'en zogenaamd economisch achtergestelden in een eeuwigdurende slachtofferrol.. en dan de hullie zijn dus ook zo kaart trekken! En er dan aan voorbijgaan dat het hier WEL gaat om geboren Groningse Nederlanders met hun roots die terug gaat tot de middeleeuwen,en niet om de zandvlooien die hier sinds 40 jaar middels een oliedeal naar binnen zijn gehobbeld om te parasiteren op onze verzorgingsstaat!

deraderendraaien | 11-02-15 | 11:40

@gripir: hoeveel Groningers denk jij dat er zijn?

Mesmer | 11-02-15 | 11:40

Vanmorgen las ik dat men in Oosterhesselen De Klencke (voormalig conferentieoord) wil ombouwen tot asielzoekerscentrum. Breng hier alle Groningers naar toe, kunnen er geen asielzoekers in, kan er rustig gas gepompt worden, want de Groningers hebben er dan toch geen last meer van. Zet verder de provincie onder water want er woont toch niemand meer. Kan er 's zomers gezeild worden.

gripir | 11-02-15 | 11:39

In Armenië werkte het ook, dus waarom niet?

pismoes | 11-02-15 | 11:38

Ik neem aan dat hun visie op probleemwijken ook in deze lijn samengevat kan worden?

Simon_GS | 11-02-15 | 11:38

De reactie van het Kabinet zelf onder leiding van Samson is niet veel minder debieler. Zie deze vliegen: www.nrc.nl/nieuws/2015/02/10/samsom-wi... De partij van de Afbraak, Aardbeving en Allochtonen maakt zijn A weer meer dan waar.

Ondertussen maken de politieke partijen nog steeds ruzie of 40 of 50 miljard kuub aardgas per jaar veilig is. Onzin. Ook zonder productie krijgen we steeds zwaardere aardbevingen op basis van een halve eeuw winning. www.geenstijl.nl/archives/images/figuu... Meer of minder oppompen heeft al vijftig jaar GEEN ENKEL effect op de sterkte en aantal aardbevingen. Klik de bovenstaande aardbevingsgrafiek maar aan, gladder dan een babybilletje wordt het niet. Terwijl de productie altijd al sterk fluctueerd: www.nlog.nl/nl/reserves/Groningen_clip...

Het idee dat minder oppompen minder aardbevingen oplevert is VERZONNEN door het staatstoezicht op de mijnen. Het is echter NOOIT aangetoond. Het lijkt zo logisch als gesneden brood, maar de eerder gegeven twee grafieken van een halve eeuw aan winning en bevingen laten zien dat die relatie niet zo direct stuurbaar is als het kabinet, SodM, Samson en Groningers willen laten geloven.

Even zinloos is de NAM die geld te beschikking stelt om de schade aan de dragende structuur weg te werken met verse verf, behang en stuc. Dat is symptoombestrijding. De vraag is niet of je de schade van vorige bevingen kunt zien, de vraag is of de woning de volgende generatie van zwaardere bevingen zal overleven. De vraag is ook niet wat de schade veroorzaakt heeft, maar of de woningen de komende generatie van zwaardere aardbevingen zal doorstaan.

Hier even een infographic: 9gag.com/gag/aYWwx4x Links ziet u de normen voor woningbouw in Groningen, en rechts ziet u wat ontwikkelde landen doen in aardbevingsgebieden. Maar niet in Nederland, de eisen qua aardbevingsbestendigheid zijn dertig jaar na de eerste bevingen nog steeds in de conceptfase. www.nen.nl/NEN-Shop/Vakgebieden/Bouw/E... Stelletje trage randibielen. In plaats van zaken te regelen zijn inmiddels de jongste destijds betrokken ambtenaren met pensioen. Met bloed aan je handen achter de geraniums zitten, je moet het maar willen.

50 miljoen stelt de staat ter beschikking om panden zodanig stevig te maken dat ze de volgende aardbeving wel overleven. hhttp://www.telegraaf.nl/binnenland/23661402/__50_miljoen_voor_stad_Groningen__.html Dat is alleen voor de stad Groningen, niet de provincie. Gezien de 200.000 inwoners die de stad heeft, minder dan 250 euro per inwoner. Dat is geeneens genoeg voor een paar serieuze binten of een serieuze goedgekeurde motorhelm.

De PvdA en Samson wachten dus op de eerste dode om wakker te worden.

Feynman | 11-02-15 | 11:37

zo weet ik ook nog wel een oplossing voor de multikultuur....

InfidelRevolution | 11-02-15 | 11:37

Laat de oorlog maar komen. De mensen in de Randstad zullen nog raar opkijken dat de noorderlingen zichzelf kunnen reden.

Mesmer | 11-02-15 | 11:36

Gronings gas voor Groningen. En deze Turken terug naar Turkistan svp.

panadol | 11-02-15 | 11:36

Alle Groningers oprotten richting Turkije !
Easy-jet €129,-
de randstad is belangrijker

Berthe | 11-02-15 | 11:36

De wederopstanding van de Tegenpartij, briljant gespeeld!

priwax | 11-02-15 | 11:35

Die ene knaap heet Özturk: dat betekent zo veel als "echte turk". Dat moet toch minstens enige argwaan wekken over de wijze waarop hij de Nederlandse belangen denkt te behartigen.

oliebolletje123 | 11-02-15 | 11:35

Mesmer | 11-02-15 | 11:27

mocht er toevallig geld overblijven vanuit de gas opbrengsten uit het noorden.
dan is dat geld zowiezo niet de verdiensten van de groningers.
zat per ongeluk in de grond hun geluk of pech?
zonder het gas hadden we groningen allang afgestoten.

S.Hole | 11-02-15 | 11:34

En weer hoor ik uit het Binnenhof een daverend applaus komen...
Een van deze twee wordt een keer minister. Geheid.

dedeurs | 11-02-15 | 11:34

Gas en volksverhuizing. Ze blijven toch hand in hand gaan.

Vergeetput | 11-02-15 | 11:33

Even kijken naar het stemmenpotentieel voor deze "partij" in Groningen en je weet dat het deze heren geen lor kan schelen wat er met de burgers gebeurt. Geld moet er binnenkomen.

The_Black_Knight | 11-02-15 | 11:33

Volgens niet conservatieve schattingen (dus niet de overheid), zit er genoeg gas daar in de grond om de hele wereld 600 jaar te voorzien van gas. Betekend dit dat het zooitje in Groningen dan helemaal met de grond gelijk wordt gemaakt? Daar heb ik geen problemen mee, ik vind gas in Nederland voor de consument erg duur.

Biasmania | 11-02-15 | 11:33

In Turkije of welk ander islamitisch land zijn mensen altijd ondergeschikt aan de dikke verdiensten die de machthebbers ontvangen voor de verkoop van grondstoffen. Of slaven.

Jan Passant mk2 | 11-02-15 | 11:32

Diegene die tegen zijn: vergeet niet dat je vanuit de bijstand ook kunt worden gedwongen om te verhuizen Z O N D E R enige vorm van vergoeding (voor een minimumloonbaantje voor een maand of drie).

ProAsfalt | 11-02-15 | 11:31

En om de verhuizende naar de krimpgebieden bij te staan mogen de ontvangende krimpgebieden de instromers geen allochtoon noemen,en niet spreken van integratie,want het zijn allemaal Nederlanders toch?..(kuch!)

deraderendraaien | 11-02-15 | 11:31

Misschien hebben ze Tegenlicht gekeken en naar een fijne waterpijp de oplossing voor krimpgebieden buiten de doos gevonden!

Einde van de Domheid | 11-02-15 | 11:31

Idioten met een Turks paspoort; gaarne jet NEderlandse afnemen en ze zonder pardon het land uittrappen, beste regering. We hebben er al genoeg Vijfde colonne figuren.

Fijnstoffer | 11-02-15 | 11:31

Als ze er een echt natuurgebied van willen maken dan hoeven ze alleen de Groningers maar om te wisselen voor Turken...

MichieldeMuiter | 11-02-15 | 11:30

Geen slecht plan van die twee mafkezen.

Roodneus | 11-02-15 | 11:30

Een groot percentage van de Groningers heeft liever dat ze samengevoegd worden met Duitsland.

First Contact | 11-02-15 | 11:30

In Turkije hebben ze ook veel ervaring met het afdwingen van massale volksverhuizingen.

Zoiets | 11-02-15 | 11:30

Mesmer | 11-02-15 | 11:27
En Rotterdamse haven.

roosvrij | 11-02-15 | 11:30

Goed plan!
Meteen nog een provincie afsluiten en daar al het gajes proppen!

briefpapier | 11-02-15 | 11:29

Gaskraan en trein naar Westerbork... Hoe godwin wil je het hebben...

Maar goed, ik blijf in Groningen wonen. Een beetje de mooiste provincie van NL kapot maken en dan ook nog stellen dat de bewoners maar beter op kunnen rotten slaat helemaal nergens op. We hoeven nog net niet collectief zelf aan het gas, om de schatkist geld te besparen...

Gijsie | 11-02-15 | 11:29

De Turken wilden in het begin van de vorige eeuw de Armenen toch massaal verhuizen. Dat mondde toen toch uit in de Armeense genocide, die dit komisch duo toch ook ontkent.
Maar wat erger is deze twee idioten worden wel betaald met taxpoet wat wij met allen hebben opgebracht.

rooie vogel | 11-02-15 | 11:28

Nou ja.... de PvdA hoeft zich in ieder geval geen zorgen te maken dat er Groningse stemmen naar Denk gaan.

Doen Kuzu en Ozturk eigenlijk mee met de provinciale staten verkiezingen? Het moet voor hen toch geen probleem zijn om een aantal machtsgeile Turken op te trommelen??

Hobbykip | 11-02-15 | 11:28

1 april valt wel héél vroeg dit jaar. Oh wacht, ze menen het... eh...

knutsel | 11-02-15 | 11:28

Het huidige kabinet is een kneuzenkermis. Ze vallen 1 voor 1 om, de chaos wordt steeds groter. Wát een pindabreintjes. Het erge is; dat de oppositie dat gespartel van VVD en PvdA echt wel ziet en ze lekker laat aanklooien. Fout op fout ze spinnen zichzelf helemaal in het web van vergeetachtigheid, foute bezuinigingen, leugens en onkunde. Het enige wat de oppositie doet is als gieren boven de nog net geen lijken cirkelen, wachten tot ze karaktermoord op zichzelf gecompleteerd hebben. Dat gaat in een razend tempo ook.

En in het land der blinden is eenoog koning. Dat weet D66 als geen ander, oppurtunisme ten top.

Beaulefermier | 11-02-15 | 11:28

gewoon ruim denken.niet eens zo'n raar plan.
altijd al lastig geweest die groningers en kosten al jaren veel geld.
S.Hole | 11-02-15 | 11:24
"Kosten geld"??!!! Het noorden levert de staat bizar veel op. De hele randstad is gebouwd op geld uit het noorden.

Mesmer | 11-02-15 | 11:27

@minimá-armezusvan.. | 11-02-15 | 11:18
Zodat na 2 generaties menging de culturele achtergronden en dialecten zijn vernaggeld.(want elkaar verstaan gaat alleen nog in ABN of turks en Arabisch?)
Dat is nou precies waar Brussel in het groot ook op uit is.

Deze twee representanten van de islam zijn daar dus ook op uit.. weg met die oer-Hollandse cultuur en dialecten,zodat het verplichte Turks en Arabisch dat zij op scholen verplicht willen stellen soepeler ingaat onder de dan in te voeren sharia wetgeving.

deraderendraaien | 11-02-15 | 11:27

Wie is die grijnzende baard nr.2 van dat duo eigenlijk ?
die heeft kennelijk nu al een spreekverbod
of acht het wijselijk om maar niks te zeggen
want geen inhoud ?
afgezien van zijn "moge Allah je straffen"
heeft deze dom lachende politieke gigant nog weinig opgemerkt.

Berthe | 11-02-15 | 11:26

In de provincie Groningen wonen dan ook erg weinig turken. De heren weten hun achterban goed in te schatten.

CynicalBastard | 11-02-15 | 11:26

Totaal respectloos. Hier blijkt alweer uit hoe ze over het volk denken.

1st Male Lesbian | 11-02-15 | 11:25

Met plaatsvervangende schaamte gelezen.
Mensen zijn volgens de politiek of lastpakken of een bron.

roosvrij | 11-02-15 | 11:24

gewoon ruim denken.niet eens zo'n raar plan.
altijd al lastig geweest die groningers en kosten al jaren veel geld.
te links, een te hoge werkeloosheid en niemand wil er eigenlijk wonen.
gewoon verplaatsen en leeg pompen.

S.Hole | 11-02-15 | 11:24

En daarom zeggen wij tegen deze Erdogan kabouters: niet doormodderen op de huidige weg, maar durf een totaal ander pad in te slaan - richting kalifaat wel te verstaan.

Koek Bakker | 11-02-15 | 11:24

Als het aan deze twee denktankers ligt binnenkort een nieuw fenomeen: AZC's voor landgenoten...

Petrus Poortwachter | 11-02-15 | 11:24

ermmm, nee flikker op? Ik blijf in Groningen.

vincent uit groninge | 11-02-15 | 11:24

Het blijven moslims: met democratie heeft dit niks te maken. Wat een zotten.
Het is net een komisch duo.

rooie vogel | 11-02-15 | 11:23

Twee in het pak gehesen intriganten/immigranten die zoeken naar een gaatje in markt want dat pluche bevalt verdomd goed.

daytripper | 11-02-15 | 11:23

Ik hoor wel eens uitdrukkingen dat bepaalde mensen aan het gas moeten.

Jan Tomaat | 11-02-15 | 11:23

Lol, zelfs het getal van 2,4mrd extra komt uit de serie de Fractie. Denk laat zich letterlijk inspireren door fictie. Oh wacht, dat deden ze toch al. #koran

seven | 11-02-15 | 11:23

Misschien ligt er nog wel een draaiboek in het Ceaucescu museum.

Geert Linkers | 11-02-15 | 11:21

Jacobse en Van Es doen een nieuwe poging om Nederland her in te richten.

donderstesteen | 11-02-15 | 11:20

Gewoon een visie ipv gerommel in de marge. Wat fris!

Kaan78 | 11-02-15 | 11:20

Igor Putkin | 11-02-15 | 11:16
Zeg je dat als groninger of als drent??

leef!! | 11-02-15 | 11:19

Pas op Kuzu en Ozturk, straks blaast wilders jullie nog op.
Terroristen toch ook (volgens Kuzu en Ozturk).

GateKeeperNL | 11-02-15 | 11:18

Deze twee debielen realiseren zich niet dat er een grens is aan Groningse tolerantie en gastvrijheid.

atheïstisch stemvee | 11-02-15 | 11:18

heel zinvolle oplossing. groningers kunnen een nieuw leven beginnen in zeeuws-vlaanderen en zuid-limburg. zeer goed voor de genenpool, en een unieke kans om krimpgebieden een enorme stimulans te geven. bruine bonen en soervleisch met groninger kruidkoek als symbool van een succesvolle energie-politiek.

minimá-armezusvan.. | 11-02-15 | 11:18

Toen Rotterdam een verspreidingsbeleid wilde invoeren stond de hele islamitische wereld op z'n kop,meen ik me te herinneren.

deraderendraaien | 11-02-15 | 11:17

Groningers horen in Groningen en beslist *niet* in Drenthe!

Igor Putkin | 11-02-15 | 11:16

Deze Turken zijn communisten die mensen aanwijzen waar ze moeten wonen, wat voor werk ze moeten doen en op wie ze moeten stemmen.

Lewis Lewinsky | 11-02-15 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken