Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie Badhoevedorp schiet verwarde man neer

Het is een algemene misvatting dat pistolen keiharde klappen geven. Het zijn meer droge plofjes. Zeker de Walthertjes van de Nationale Politie. Maar effectief is het wel, want de verwarde man in Badhoevedorp gaat netjes naar de grond na twee blauwe bonen in zijn been. De man was bij autobedrijf A-Point op de Sloterweg in Badhoevedorp (streetview) binnengedrongen en bedreigde daar het personeel. In de video is nog net te zien dat een agent hem pepersproeit, waarna hij alsnog op de politiemannen afstormt, die hem *plof*, *plof* vakkundig neerleggen. Want hij lijkt een soort slag- of steekwapen in zijn hand te hebben. "Het is onduidelijk hoe hij er precies aan toe is, maar volgens omstanders maakte hij nog een hoop herrie", lezen we bij Dichtbij. Hij is in ieder geval ingerekend en zal voorlopig geen NOS-panden binnendringen om zendtijd te vragen.

Reaguursels

Inloggen

don't bring a knife to a gunfight

JdelaT | 09-02-15 | 15:46

geengeloof | 07-02-15 | 15:47
---
... en geen opleiding, gezien de typo's... hee, of was je dronken ?

Rachar | 07-02-15 | 21:10

Altijd op de benen richten, dat moeten ze in Amerika ook doen, dan vallen er minder doden. Wie was die man die hoofdpijn had, die later in beeld liep ?

Rachar | 07-02-15 | 21:09

zo !!!! gerogeld weer. doen de wouten eidelijk waar ze voor in dienst zijn . i.p.v. bonnen uitschrijven

geengeloof | 07-02-15 | 15:47

Verwarde mannen zijn inderdaad een beetje zielig. Als we als nu eens allemaal afspreken dat we alle mannen het komende jaar eens heel veel complimenten gaan geven. Zeggen dat ze mooi, wijs, leuk en geweldig zijn. Alle mannen. Het zijn tenslotte erg leuke uitvindingen van het universum, Allah, God etc.
En als dat niet werkt; een verdwaalde kogel op strategische locatie, ach, scheelt weer een kans op ongewenste handelingen door verwarde man bij vrouw die er niet om gevraagd had.

Haagse Tokkie | 07-02-15 | 15:37

Weer een verwarde man, het is een hele roedel!

Marvin_NL | 07-02-15 | 15:06

@tres cool

Je verteld zeker ook je tandarts hoe hij je gebit moet saneren. En je weet precies hoe profs moeten voetballen en wat ze allemaal wel niet fout doen. En je weet precies hoe de politiek zijn werk moet doen. Etc etc.

Jaja jij hebt overal verstand van. Je bent een aanwinst voor dit land. Gelukkig zijn er mensen zoals jij die weten hoe ALLES werkt. Knap hoor! Echt veel bewondering voor alles kunnende en alles wetende mensen zoals jij!

Gaaaaap!!!

maakdatdekatmaarwijs | 07-02-15 | 14:22

En dan nog iets; die muts die de boel becommentarieerd vindt het metéén sielug en vindt kennelijk dat de politie (over een afstand van 5 meter???) pepperspray had moeten gebruiken.

Tenenkrommende betweterigheid die tegenwoordig zo typerend is voor een bepaald slag mensen.

Seraphin | 07-02-15 | 14:16

très cool | 06-02-15 | 15:37

Ik zie 2 agenten die er alles aan doen om maar niet te hoeven schieten. Agent 1 ontwijkt de aanstormende idioot, agent 2 beweegt naar achter en schiet op het allerlaatste moment; 1 seconde later en agent 2 zou binnen bereik van het zwaard zijn geweest.

Ter vergelijking, in 'murica zou zwaardgekkie al op 0:07 zijn doorzeefd met kogels, op het moment dat hij in de aanval ging.

Seraphin | 07-02-15 | 14:14

Ik zie angstige, zenuwachtige eenstrepers, te laf en slecht getraind om zo iemand te overmeesteren. Wat een aanfluiting weer.
très cool | 06-02-15 | 15:37
Zelf zou u in een dergelijke situatie, waarin iemand met een zwaard op je afkomt, natuurlijk zeer adequaat, kordaat en heldhaftig optreden.
.
Zo ja: Hulde. Ga bij de Politie werken. Dit land heeft u nodig.
Zo nee: Laf vanachter een toetsenbord afgeven op een ander die zichzelf wel in harm's way plaatst is zoooo 2001.

the angry pirate | 07-02-15 | 13:56

En terecht!

tweake | 07-02-15 | 13:47

"SHaaaaa, shit man"

Volgens mij wilde deze gekleurde Patty Brard-imitator roepen "Shots fired"

Wel toevallig dat dit soort types het dan weer filmen, of op zijn minst een actieve rol in andermans opname willen spelen.

R0BB3RT | 07-02-15 | 13:15

Hoor ik nou een of andere muts traangas- traangas- traangas brullen, terwijl het waarschijnlijk peper- peper- peper was?

En nou niet in koor minder- minder- minder gaan brullen want dat mag niet.

Pief, paf, poef en neer gaat de boef. Een diender die raak schiet op de benen, maak je toch niet vaak mee.

Hoedje.

h.a.k. blok | 07-02-15 | 11:40

Volgens mij nog te laat geschoten. Hij kon nog steeds steken ofzo.

Never bring a knife to a gun fight

msgambler | 07-02-15 | 11:12

@tres cool Wat doe jij dan voor de maatschappij? Beetje triest commentaar leveren op mensen die dagelijks met gevaar voor eigen leven jouw veiligheid waarborgen. Tres zielig ben je!

Goed gehandeld van die agenten! En die Surinaamse vrouw moet haar grote muil houden. Alleen praten als je ergens verstand van hebt. Wat zijn er toch veel domme en onwetende mensen op de wereld.

maakdatdekatmaarwijs | 07-02-15 | 11:09

Ik zie angstige, zenuwachtige eenstrepers, te laf en slecht getraind om zo iemand te overmeesteren. Wat een aanfluiting weer.
très cool | 06-02-15 | 15:37

Goed gezien! Dat over-nerveuze gedoe werkt sowieso al escalerend.

daytripper | 07-02-15 | 10:18

Wat moet die geschifte drama-queen erbij?

daytripper | 07-02-15 | 10:14

@ Bad Karma:
Geld... Inderdaad. Dat is het probleem en zal het ook altijd blijven. Maar zelfs in landen waar relatief veel budget bestaat voor zaken als defensie en Law Enforcement zoals Israël, daar kiest men nog steeds voor andere, meer cost effective methodes (De verschillen in mentaliteit, inzet en plaatselijke situatue buiten beschouwing gelaten). Ja, de EU heeft genoeg geld maar het is voor onze EUSSR dictators veel interessanter om dat geld uit te geven aan heel andere zaken waar jij en ik er nooit meer wat van terugzien...

the angry pirate | 07-02-15 | 09:13

Afknallen. In zijn kop was goedkoper geweest. Dit gaat weer heel veel geld kosten. Gejank hierboven.

Heinzz | 07-02-15 | 09:10

Ziet er uit als een kapmes, dus gegrond om te schieten. Was dit echter een knuppel of een stok dan was het ongegrond om de persoon neer te schieten en kan oom agentje zware represailles verwachten. Merk toch dat de Nederlandse politie steeds vaker geneigd is om een wapen te trekken.

sickstyle | 07-02-15 | 04:48

@ libertarier

"Hij had geen intentie iemand te verwonden. Dat is toch duidelijk? Hij wil vluchten."

Dat kun je wel blijven zeggen, maar dat maakt het niet waar. Het is een aanname die je doet die je verdere betoog moet ondersteunen.

Ik zie de man met zwaard-achtig voorwerp, het voorwerp zelfs nog omhoog brengen wanneer hij agent 2 nadert. De persoon (agent of burger doet niet terzake), had volgens mij alle reden zich ernstig bedreigd te voelen.

UPI | 07-02-15 | 01:53

ViagraFalls | 06-02-15 | 21:13

Oké, je kan bepaalde elementen er natuurlijk uitlichten en agenten daarop laten trainen. Ik denk dat er dreiging van de wetenschap uitgaat dat als er een geüniformeerd persoon voor je staat, je weet dat deze is opgeleid in bepaalde of diverse technieken en je het dus gaat afleggen met je dronken kop. Alles beter, voor een agent en verdachte, dan gebruik van het vuurwapen. Geeft alleen maar nachtmerries, trauma's en ellende. Dan maar een gebroken pols voor de verdachte en een goede nachtrust voor de agent. Die agent die zijn vuurwapen afvuurde zit vanavond achter de keukentafel en doet geen oog dicht...

Bad Karma | 06-02-15 | 23:06

the angry pirate | 06-02-15 | 20:37

"Aikido is een mooi systeem maar pas bij het behalen van een eerste dan (jaren training) kun je spreken van een vaardig beoefenaar die in de praktijk toe kan met zijn kunnen."

Wat ik al zei, zo snel mogelijk beginnen dus... ik zie gewoonweg niet waarom dit niet zou kunnen. Geld? Kom nou toch, als de EU een scheet laat springen de geldpersen aan. Geld genoeg. Neem maar wat meer agenten aan, en geef ze een gedegen Aikido-opleiding als ik het zo zeggen mag. Ik denk dat het heel wat ellende scheelt als er weer eens zo'n dronken aardbei een grote bek geeft tegen de politie. Ik denk dat ze het wel zullen laten....

Bad Karma | 06-02-15 | 22:56

Mooi. Moet je maar niet rennen.

Brainder | 06-02-15 | 21:38

@Bad Karma | 06-02-15 | 20:13 - Zelfs met Aikido kun je iemand behoorlijk toetakelen. Het principe van veel worpen e.d. is dat je "misbruik" maakt van de gewrichten van je tegenstander. Als je in een bepaalde greep wordt gezet, kun je 2 dingen doen. Of je gaat mee, wat vaak betekend dat je een val maakt (waarmee je dus geblesseerd kan raken), of je blijft staan en je pols/elleboog/knie/etc. doet knak.
.
Tegen een ongeoefende tegenstander is het vaak het geval dat beide gevallen blessures opleveren. Soms langdurig. Heb het meegemaakt dat ik een kick richting de ribben van mijn sparring partner deed. Ietwat onverwacht want hij was (door mij zo bedoeld) op m'n handen aan't letten, en in een reflex probeerde hij achteruit te springen. Verzwikte z'n enkel, en liep 7 weken met een bult als een honkbal rond.
.
Blessures zijn niet te vermijden, hoe dan ook. Het probleem met het zetten van een bepaalde greep is dat je echt enorm goed moet weten wat je doet, en dat je daarbij verdraaid snel dient te zijn. In bepaalde gevallen (dronken lui) is dat nog wel te overwegen. Vaak heb je echter geen idee waar je mee te maken hebt, of waar ze mee rondlopen. Ze trekken een mes of grijpen wat er ook voor handen ligt. Dat veranderd de situatie dusdanig dat vechtsport vaak geen alternatief meer is omdat er grote kans op ongelukken is (zowel voor agent, dader, als omstanders).
.
Mijn eerste instinct zal ten alle tijden zijn om een conflict te voorkomen. Soms kan dat niet, en dan veranderd dat in mijn tegenstander op welke manier dan ook zo snel mogelijk te neutraliseren. Schoppen en slaan is bijna altijd een veiligere methode dan proberen een greep te zetten. Grepen zijn geweldig als je tijd hebt, of als je 100% zeker weet dat er geen wapens voorhanden zijn.

ViagraFalls | 06-02-15 | 21:13

Je insteek is nobel maar helaas niet praktisch haalbaar. Aikido is een mooi systeem maar pas bij het behalen van een eerste dan (jaren training) kun je spreken van een vaardig beoefenaar die in de praktijk toe kan met zijn kunnen. Ben het meteen eens met je mening dat niet luisteren geen enkele reden vormt om te schieten. De regels zijn daar ook heel duidelijk in en kennen nauwelijks rek. Dat men fouten maakt, ja... Helaas gebeurt dat. Dat is niet te voorkomen. Dat neemt niet weg dat een onrechtmatig gebruik van het vuurwapen gestraft moet worden en dat gebeurt dan ook. Voor een Nederlandse rechter een agent off the hook laat hier te lande moet hij echt aan alle voorwaarden voldaan hebben voor hij/zij de trekker overhaalde.

the angry pirate | 06-02-15 | 20:37

Ik denk dat ik toch maar eens ga turven welke reaguurders zo positief over dit vuurwapengebruik zijn. En dan die namen er eens naast leggen als er weer eens een topic voorbijkomt waar opgeroepen word om met fakkels en hooivorken naar 's land vergaderzaal te trekken.
Wat denkt u dat de politie doet als er een optocht van verwarde mannen met hooivorken ( die niet bedoeld zijn om tuinwerk te doen) op hun af komt ?
Is dit geen uitlokking ?

hotnot | 06-02-15 | 20:22

the angry pirate | 06-02-15 | 19:57

Tsja, als ik daarvoor de oplossing had... Ik geloof gewoonweg niet in het 'elektrocuteren' of neerschieten van de bevolking als ze niet willen luisteren. Alleen voor levensbedreigende situaties. Dat is tegenwoordig een nogal rekbaar begrip en daarom ben ik meer voorstander van een 'verdedigingssport' als Aikido.

Zoals ik het begrijp leer je in deze tak van sport sneller handelen dan je tegenstander of beter, je leert doorzien wat je tegenstander gaat doen en reageert daar daarop. Erg snel. Net als bij Kendo. 'Zuivere' Aikido kent geen schoppen of slaan. Geen geweld dus. Uitermate geschikt voor agenten. Maar dat is mijn simpele mening.

Bad Karma | 06-02-15 | 20:13

Marcel Blauw53565490 | 06-02-15 | 19:58
U spreekt in raadsels! ;)

the angry pirate | 06-02-15 | 20:11

Blijkt een oud (ontslagen) medewerker te zijn. Die kwam even verhaal halen.

Drrrommels | 06-02-15 | 20:06

En net wat Viagrafalls zegt, er zullen altijd situaties blijven waarbij je er niet aan ontkomt om een verdachte af te bonken. Ongewapend een confrontatie met een gewapende verdachte aangaan is een enorm risico. Je kan veiligheidshalve een dergelijke situatie niet snel genoeg slechten. Daarbij kun je er tegenwoordig niet meer vanuit gaan dat een derde partij zich niet met de aanhouding bemoeit. Schieten is vaak eenvoudigweg sneller, effectiever en een stuk veiliger, mits de schutter weet wat hij doet. Het is een treurige conclusie maar vaker wel als niet realiteit.

the angry pirate | 06-02-15 | 20:04

-weggejorist-

Marcel Blauw53565490 | 06-02-15 | 19:58

@Bad Karma:
Graag, alleen hoe moet dat betaald worden? Onze rubberen ruggengraten in Den haag hebben al meermaals bewezen niet te willen investeren veiligheid van de bevolking en meer als vijf verplichte IBT momenten kent de Politie niet. Zelfs dat is al een probleem want door een te vol werkrooster (te weinig personeel per dienst om uitval te kunnen opvangen) kan men al nauwelijks die momenten planmatig voldoen...

the angry pirate | 06-02-15 | 19:57

@Bad Karma | 06-02-15 | 19:30 - Zelfs als elke agent ineens een zwarte band heeft zullen er situaties blijven waarin ze volledig in hun recht zouden staan als ze iemand twee 9 mm kogels in de benen zetten.

ViagraFalls | 06-02-15 | 19:43

the angry pirate | 06-02-15 | 19:04

"Of dat veranderd zou moeten worden?"

Liever nog vandaag dan morgen De sportschool in met die agenten, wetboek in de hand! Dank voor uw heldere analyse.

Bad Karma | 06-02-15 | 19:30

onvolledigheidje op mijn eerdere post, er bestaat geen verplichting tot het volgen van vechtsport of zelfverdediging in de VRIJE TIJD. Excuus.

the angry pirate | 06-02-15 | 19:09

mörser | 06-02-15 | 19:03
Dank! Lees al tijden mee en dacht "meh, waarom niet meedoen!"

the angry pirate | 06-02-15 | 19:06

Bad Karma | 06-02-15 | 18:42
Voordat iemand voldoende vaardig is in het ongewapend confronteren van een gewapende verdachte is hij minimaal twee jaar twee tot driemaal in de week anderhalf uur trainen verder. Ik spreek uit ervaring. Die vaardigheid en en het benodigde reactievermogen handhaven kost minimaal anderhalf uur per week trainen. Die tijd heeft een agent niet en er bestaat geen verplichting tot het volgen van vechtsport of zelfverdediging... Of dat veranderd zou moeten worden? Wellicht.

the angry pirate | 06-02-15 | 19:04

the angry pirate | 06-02-15 | 18:56

leuk debuut en goede analyse

mörser | 06-02-15 | 19:03

Ik zie en hoor:

1. Een gewapende man die duidelijk gevorderd wordt hetgeen hij vast heeft te laten vallen. Hetgeen hij vast heeft lijkt op een samurai zwaard.

2. De man geeft geen gevolg aan de vordering van de agent, waarvan de dichtstbijzijnde pepperspray ter hand heeft genomen en de tweede, verder af staande agent, het vuurwapen ter hand heeft genomen. Een zogenaamde transition opstelling. Eerst sprayen, werkt dat niet, tweede lijn is dan gebruik vuurwapen. Keurig conform ambtsinstructie.

3. De man heeft duidelijk een dusdanig gedrag en acties getoond waardoor de agenten zichzelf in een situatie achten waarbij gebruik van het vuurwapen geoorloofd is. De man naait er op enig moment, na een soort van starthouding genomen te hebben, er tussen uit, het wapen in parate houding.

4. Hij rent de eerste agent voorbij, welke hem peppert. Dat heeft niet direct effect want hij rent onverminderd door.
.
Op dit moment maakt het niet meer uit of de man de agente aanvalt of dat hij zich uit de voeten maakt. De man heeft een wapen bij zich, is verward en getuige inzet van de agenten om niet alleen pepperspray ter hand te nemen maar transition te gaan staan met een vuurwapen, geeft aan dat de man zijn wapen reeds gebruikt heeft en men er vanuit mag gaan dat hij daartoe nog steeds bereid is. Uitstellen van zijn aanhouding brengt dan een onacceptabel gevaar voor de samenleving met zich mee aangezien het in het licht van zijn zeer recente gedrag te verwachten is dat hij het wapen mogelijk weer tegen personen zal gebruiken. Aanhoudingsvuur op de benen, ook als is dat dan van achteren, is geoorloofd ter aanhouding van een dergelijke verdachte.

Had hij de agente aangevallen? Had de agente of haar collega hem wettelijk gezien uit noodweer mogen raken waar ze hem raken kon ter verdediging tegen ogenblikkelijk wederrechtelijke aanranding van lijf.
.
Goedenavond, ik ben nieuw hier.

the angry pirate | 06-02-15 | 18:56

@Bad Karma | 06-02-15 | 18:42 - Er is een groot verschil tussen wat je in de dojo leert, en hoe het er in de werkelijkheid aan toe gaat.
.
Ja, je wordt geacht meerdere tegenstanders aan te kunnen, maar e.e.a. gaat volgens afspraken. In het echt zul je zelden zien dat je tegenstanders om de beurt op je af komen. Op de straat is het enige dat telt om zelf heelhuids uit een situatie te komen, ongeacht wat er gebeurt of hoe je je tegenstanders onder handen neemt. In de dojo zul je niet snel iemand een vinger in z'n oog steken of voor z'n knieschijf trappen, maar op straat zijn dat de technieken om iemand erg gemakkelijk uit te schakelen.
.
Tel daarbij op de adrenaline en het feit dat je geen flauw idee hebt wie er tegen over je staat. In de dojo tik je af om te laten weten dat het mooi geweest is. Op straat moet je maar afwachten of iemand eerlijk knokt. In de dojo gebruik je nep wapens (waarmee je nog steeds enorme schade kan aanrichten). Da's andere koek dan een potentieel vlijmscherp stuk staal.
.
Op straat moet je er altijd vanuit gaan dat je met meerdere tegenstanders te maken hebt, en zul je dus altijd gaan voor de snelle takedown. In geval van de agent was in dit geval waarschijnlijk duidelijk dat er slechts 1 malloot is, hoewel je tegenwoordig nooit weet als omstanders zich ermee gaan bemoeien.
.
Er is een wapen in het spel, en de snelste en meest veilige takedown in dit geval was gebruik maken van het vuurwapen.
.
Ik zie geen enkele reden waarom dat onjuist zou zijn. Nogmaals, geen idee wat er vantevoren is gebeurd, maar puur aan de hand van dit filmpje lijkt me dat agent volledig juist heeft gehandeld.

ViagraFalls | 06-02-15 | 18:55

Die agent doet het prima, iemand die zo in de war is en met steekwapen loopt te zwaaien wil je niet laten lopen.
Stel je voor dat hij verderop een nietsvermoedende voorbijganger neersteekt.

Rimpeldoos | 06-02-15 | 18:48

Die dikke autoverkoper met zijn witte overhemd is de grootste held van het filmpje. Met zijn hanndje voor zijn gezicht, en dan toch nog recht in de camera kijken... Sukkel!

terreurinmneur | 06-02-15 | 18:48

Het is leuk om te trainen maar iedere goede leraar zal zeggen dat je weg moet rennen of natuurlijk in zijn benen schieten.
youtu.be/D0jwpwzGpGQ

Willy van Achteren | 06-02-15 | 18:44

ViagraFalls | 06-02-15 | 18:31

Ik geef toe, na het filmpje nu enkele keren te hebben gezien, dat het moeilijk te bepalen is of dat hij wegrent of de agent aanvalt. Agenten in het algemeen, grijpen tegenwoordig snel naar hun wapen. Veel sneller dan jaren geleden. In veel situaties zouden ze beter af zijn met dus 'Hapkido' dan met een vuurwapen. Het vertrouwen dat dit met zich meebrengt zal zich omzetten in meer tolerantie. De agent weet dat hij, mede dankzij zijn technieken, een situatie onder controle kan krijgen en zal daarom minder geneigd zijn 'zenuwachtig' op te treden en een foute conclusie trekken. Hij zal daarom ook geneigd zijn meer 'te pikken' van het publiek. Het klopt toch ook dat je met dit soort technieken meerdere 'vijanden' tegelijk leert afweren? Wat zou een agent meer willen dan dat en waarom gebeurt dat nog niet?

Bad Karma | 06-02-15 | 18:42

Sommige mensen hier hebben dringend een bril nodig. De agent die het dichtst bij de man staat heeft pepperspray en de tweede agent loopt achteruit het beeld uit. De eerste agent spuit met zijn pepperspray richting de langsrennende man. De tweede agent word aangevallen en schiet de man keurig van voren net op tijd neer.
Als deze man wilde vluchten zou hij een andere kant zijn uitgerend en hij wordt niet van achteren beschoten maar met pepperspray bespoten.

Maurice74 | 06-02-15 | 18:40

keurig

MacMiep.nl | 06-02-15 | 18:38

Even offtopic; waarom schrijft onze libertarische reaguurder telkens tussen elke alinea een puntje? Het lijkt alsof hij een punt wil maken. Of er een punt achter wil zetten.
.
On topic dan maar (en ik zal vervolgens niet meer een puntje tussen mijn alinea's zetten).
Naar wat ik waarneem geven de agenten (die geweld mogen gebruiken tijdens het uitoefenen van hun werk) de verwarde man (VM) meermalen verbaal opdracht iets te doen. Vervolgens rent VM naar agent 1 die defensief peperspray (TRAANGAS!) inzet. In veel gevallen zal een persoon hiervan alles laten vallen, stoppen en zijn gezicht vastpakken. Onze VM echter wijkt uit voor agent 1 en vervolgt zijn vlucht, welliswaar niet rechtstreeks (meer) in de directe richting van agent 2, maar op een afstand waarbinnen een zwaard of dergelijke redelijk schade had kunnen aanbrengen bij de agenten. Agent 2 heeft inmiddels zijn dienstwapen getrokken en vuurt twee patronen af in de benen van de VM.
Elke onzin stelling van de libertarier (als die agent een burger had geweest, gepast geweld, voorbij laten lopen en daarna volgen?!?) zijn wat ze zijn; aannames die nergens op berusten, nergens op slaan en ronduit schandalig zijn. Want dan kunnen we nog zoveel andere stellingen opschrijven:
- Stel dat de man een pistool / semi-automatisch wapen had gehad?
-Wat als de winkelier een wapen had gebruikt?
-Wat als de agente de dochter van de libertarier had geweest?
-Wat als de politie een M18 Claymore had ingezet?
-Wat als de dader over psychokinetische krachten had beschikt?
-Wat als de dader stiekem toch een wit geschminkte getinte vrouw was die met een paraplu aandacht wilde eisen voor haar club, reason against racism?
.
. En heb ik toch lekker een puntje neergezet. Toedels.

EEnzame SchizofrEEN | 06-02-15 | 18:33

@Bad Karma | 06-02-15 | 18:05 - Aikido is nogal traag. Goed voor techniek, maar in het eggie gaat het allemaal wat sneller.
.
In mijn dojo gaven we Hapkido les aan agenten. Da's een beetje meer op "normale" snelheid, en zelfs daar kun je je enorm vergissen in een tegenstander.
.
Als er een gek met een zwaard staat te zwaaien en ik moet kiezen tussen een vechtsport techniek, zelfs als ik daarin enorm getrained ben, met alle risico's die daaraan vast hangen, of ik 'm met een kogel kan uitschakelen, kies ik voor de kogel. Sorry hoor, maar ik prefereer om morgen weer aan't werk te zijn, in plaats van een te kiezen voor potentiele amputatie.
.
Stukje risico beheer. Als je verkeerd opzij springt hang je aan dat zwaard, en wie weet wie hij daarna nog te grazen zou kunnen nemen. Op deze manier is er 1 gewonde die het over zichzelf heeft afgeroepen, in plaats van weet-ik-veel potentieel onschuldige bijstanders en de agent(e) zelf.

ViagraFalls | 06-02-15 | 18:31

Hoeveel verwarde mannen zijn er eigenlijk in Nederland?
En worden die allemaal neergeschoten binnenkort?

Ook bij de boven-ons-gestelden zitten heel wat verwarden.
B.v. opa Opstelten en tante Schippers die zo graag mensen letterlijk het zwijgen op legt (weet u nog hoe ze iemand letterlijk de hand op de mond legde) en nu weer gezegd heeft, i.v.m. de nieuwe zorgwet, dat ze "een kip is die ergens op zit te broeden".
Een kip zonder kop dan.

Ben benieuwd wanneer onze trickerhappy Hermandad deze verwarde geesten eens gaat arresteren.

We gaan de woorden "verwarde man, jongen, meisje of vrouw" nog heel vaak horen dit jaar...

knerf | 06-02-15 | 18:28

Bad Karma | 06-02-15 | 18:16
Leuk in de gymzaal met een houten mes voorbedachte bewegingen afweren is echt anders dan een een of andere debiel die op je afstormt.

Willy van Achteren | 06-02-15 | 18:27

ik snap niet dat er mensen zijn die roepen dat die gast wegrent.
het is heel duidelijk te zien dat hij met zwaard op 2 agenten afstormt, hoe blind zijn jullie?!
Ook wordt hij van voor neergeschoten door de agente die te laat was geweest met het trekken van haar wapen als ze niet achteruit was gelopen.

mentaliteit is alles | 06-02-15 | 18:27

Geen ´politiefanboy´, maar heel fijn dat Rotterdamse omstanders deze diender met mes op de keel te hulp schoten. Van mij had de dwaas er ook 2 in z´n pootjes mogen krijgen.

www.rijnmond.nl/nieuws/06-02-2015/agen...

En Libertarier. Zoek iets van hulp, of neem een kat ofzo.

chicago river | 06-02-15 | 18:21

@7,62x39 | 06-02-15 | 14:46
Hey zelfs iemand zoals ik die een godsgruwelijke hekel heeft aan alles wat met politie te maken heeft vind dit een gerechtvaardigd schot, twee schoten keurig op doelwit, geen excessief geweld nadertijd. Prima zo.

SmegmaSmeer | 06-02-15 | 18:19

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 17:34

Omdat je een agent A of B noemt maakt de situatie niet anders hoor. Het gaat erom of de verdachte de intentie had om weg te lopen of om de agent aan te vallen.

Ik ben het volkomen met je eens dat een bedreigende situatie moet uitgeschakeld. Ik zie het liever gebeuren dat een agent een bedreiging uitschakelt m.b.v. een vechtsport dan een vuurwapen in de eerste plaats omdat hij of zij het volk dient. Zou een agent goed zijn opgeleid in bijv. Aikido zou hij in staat bovenstaande situatie de baas te kunnen, zijn zelfvertrouwen zou enorm toenemen en het respect van het publiek ook simpelweg omdat hij snel een dreiging wegneemt zonder daarbij met vuurwapens te zwaaien.

In het algemeen is het helemaal niet leuk voor een agent om zijn wapen te moeten trekken en vuren. De stress die dit oplevert zorgt er soms voor dat een agent maandenlang thuis zit vanwege morele problemen. De meeste agenten hoeven tijdens hun dienstjaren nooit hun wapen te trekken en bijna nooit hoeven ze te vuren. Het is juist daarom broodnodig dat als ze hun wapen moeten trekken ze goed zijn opgeleid. In mijn simpele ogen betekent dat; elke week les op de schietbaan en in de dojo. Op deze manier gaat het de verkeerde kant op....

Bad Karma | 06-02-15 | 18:05

-weggejorist-

r nelemans1168 | 06-02-15 | 18:02

@Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 17:30

De betreffende twee zullen waarschijnlijk dan ook meer kans hebben om zelf om het leven komen door (vuur)wapen gerelateerd geweld.

Of het zij door een politiewapen tijdens een, terecht of onterecht, arrestatie omdat ze denken het recht te hebben om, of het niet eens zijn met...

Of door een zwakzinnige die al een paar keer door de politie is opgepakt, maar door het systeem weer binnen no time op straat. Net zo lang totdat één van de twee deze man op hun pad vinden en ze denken het recht te hebben om, of het niet eens zijn met...

Het ligt namelijk niet altijd alléén maar aan het systeem, soms ligt het ook gewoon aan de mens zelf...

PieterC | 06-02-15 | 17:53

Bad Karma | 06-02-15 | 17:24
Vooruit.
Hij liep af op de vrouwelijk agent(B), omdat de mannelijk agent (A) (terecht) zich opzij verplaatste.
Als de aanvaller had besloten om A te volgen (wat goed kon,Samoerai's vallen "uit de lijn" aan) was A er niet meer. B stond achter A en was door de verplaatsing van A opeens doelwit. Ze heeft zeer correct gehandeld, de aanvaller had het zwaard omhoog en kon haar flink verwonden. Ze heeft hem in z'n been geschoten. Hij mag blij zijn.
Zo nu is het mooi geweest. Doei !

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 17:34

@ De Libertariër, heb jij een familie? een gezin? kinderen? een vriendin?
Hoe zou jij lopen te huilen als ze deze idioot hadden laten lopen en hij even verder een van bovengenoemde personen had verwond of erger...
JA, naar mijn mening is dat in dit geval een REEEL gevaar en dan mag de politie gericht schieten (wat ze gelukkig ook deden).

(hoe bekrompen en onrealistisch kunnen sommige mensen toch zijn....)

QPC | 06-02-15 | 17:34

Het is helemaal terecht dat deze zwakzinnige persoon, op een overigens professionele manier, is neergeschoten door de agente! Waarvoor hulde!

De zwakzinnige was duidelijk UIT OP STRONT(!), volgde NIET(!) de bevelen van de gealarmeerde dienstdoende agenten op, maakte een AANVALLENDE BEWEGING naar de betreffende agenten die klaar staan om de betreffende man uit te schakelen.

Het beeldmateriaal van de aanhouding en de daarop volgende schietpartij zal de betreffende agenten vrijpleiten van elke misplaatste opmerking of beschuldiging wat betreft het handelen in deze.

PieterC | 06-02-15 | 17:30

@QPC | 06-02-15 | 17:26
Het zijn er vooral twee die onophoudelijk domme dingen roepen. Ik noem geen namen, maar de nick van de ene lijkt op Bad Hairday en die van de andere op De Piepertariër.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 17:30

Simpele zielen hier hoor....

Als die malloot niets kwaads in zijn zin had, dan had ie A) het zwaard kunnen laten vallen of B) er zeker geen agressieve aanvallende houding ingenomen.
Daarbij komt dan ook nog eens dat ALS de politie hem had laten weglopen en hij zou in zijn verwarde toestand een straat verder iemand met dat zwaard angevallen had, dan liepen diezelfde idioten die nu lopen te roepen dat de politie niet had moeten schieten, dan huilend te schreeuwen dat de politie hem had moeten stoppen.....
Ongelofelijk dat hier zoveel reaguurders lopen te blaten zonder na te denken.....

QPC | 06-02-15 | 17:26

@De Libertariër | 06-02-15 | 17:19 - Dat weet u niet. Het is net gebeurd. Lijkt me stug dat de rechter de agent(e) nu al heeft vrijgesproken.
.
Ik ga ervan uit dat er een onderzoek zal plaatsvinden en als alle feiten boven tafel zijn is het makkelijker te beoordelen.
.
Overigens lijkt mij wat u als uitwijk-maneuvre bestempeld meer een poging om niet al teveel last van de pepperspray te hebben. Maar soit. Lets agree to disagree.

ViagraFalls | 06-02-15 | 17:26

De Libertariër | 06-02-15 | 17:04
Kijk, wat die figuur met z'n zwaard had moeten doen is, gewoon zwaard op de grond leggen en handen omhoog. Zich laten inrekenen en het niet erger maken dan het al is. Valt niet mee voor anti- autoritair opgevoedde mensen. Toch is dat wat men moet doen. Als men dat niet wil, volgen er sancties.
Dat bovenstaande moeilijk te vatten is voor "spoiler bard's" zoals sommige reageerders hier, is evident.

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 17:24

Zoals je ziet wordt man met witte overhemd ook geraakt door afketsende kogel of gesplinterd glas. De vrouw roept nog. Ik zei toch ga daar niet...... staan?

Mooie actie van onze agent.....

Raytjuhhh | 06-02-15 | 17:24

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 17:17

Heeft de mannelijke agent de situatie verkeerd ingeschat?

Bad Karma | 06-02-15 | 17:24

De Libertariër | 06-02-15 | 16:39

Dus iedere gek met een wapen, die wil vluchten, moet dat gewoon kunnen? Lijkt me een beetje te simpel gedacht.
Dan duikt hij een half uur later ergens anders op met zijn speeltjes. Daar word je blij van.

The_Black_Knight | 06-02-15 | 17:20

@ViagraFalls 17:08
.
Het is duidelijk te zien dat de man juist contact tracht te mijden. Hij zwenkt in beginsel uit naar links met het wapen naar beneden. Dat geedt zijn intenties duidelijk weer.
.
Bestudeert u de beelden nu nog eens, maar dan met de centrale vraag 'heeft de agente al het redelijke gedaan om geweld te mijden.'...
.
U zult zien dat u niet anders dan nee kunt zeggen. En zoals een rechter aan een burger zou vragen waarom hij de man niet gewoon heeft laten vluchten, alvorens de burger voir jaren achter tralies te stoppen, blijft dat deze agente schandalig genoeg volkomen bespaard...

De Libertariër | 06-02-15 | 17:19

De Libertariër | 06-02-15 | 17:04
Hij loop loodrecht op haar (Policewoman) af, met zwaard in aanvalspositie. Op 11 seconden, goed kijken en opletten. En het gaat sneller dan jij kunt nadenken.
Maar misschien kun je met Bad Karma en z'n hondje gaan oefenen en dan verslag doen van jullie bevindingen. Bad Karma kan er dan een werkstukje van maken, met wetsartikelen. Wellicht kunnen jullie samen nog iemand bedreigen die het niet eens is met jullie. Daarna kunnen jullie dit weekend elkaar de hele tijd gelijk gaan geven. Gezellig, toch?

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 17:17

@De Libertariër | 06-02-15 | 17:04 - Lijkt me lastig te beoordelen van achter mijn toetsenbord.
.
Wel eens gevochten? Je staat op zo'n moment helemaal stijf van de adrenaline. Als er een mafkees met een wapen staat te zwaaien zal dat zonder twijfel nog erger zijn.
.
Normale mensen kunnen zich dan makkelijk (proberen) uit de voeten te maken. De agent een stuk minder makkelijk, want zij hebben als taak omstanders te beschermen.
.
We zien niet wat er achter de auto is. We weten ook de voorgeschiedenis niet. De man met het witte overhemd zou zomaar eens door de man met het zwaard verwond kunnen zijn. Ik kan me voorstellen dat de pop op zo'n moment, als ze weten dat er al 1 slachtoffer gevallen is, geen enkel risico meer nemen.
.
Als die man had willen wegwezen had ie z'n wapen laten vallen, of naar links kunnen rennen. Zwaaiend met een wapen op een gewapende agent afrennen betekent dat je andere plannen hebt.

ViagraFalls | 06-02-15 | 17:08

Verward? Iedereen is verward. Prima dat de politie zo optreedt, helaas heeft hij door eigen toedoen twee kogeltjes in de benen!

lanexx | 06-02-15 | 17:06

@ViagraFalls 16:47
.
Had die agent absoluut geen enkele andere optie meer behalve de man neerschieten? Zeg het maar.....
.
Zoals ik het zie had ze de man makkelijk kunnen laten vluchten.... No problem. De man wil maar 1 ding en dat is wegwezen. Die optie had de agente hem kunnen bieden.
.
Waar of niet?
.
Indien waar: Dan handelt die agente dus volstrekt buitenproportioneel en zelfs strafbaar, ongeacht welke vorm van recht je er op los laat; civil, common of maritime.

De Libertariër | 06-02-15 | 17:04

ah zielig, je mag niet eens een agente met een kapmes aanvallen..

Willy van Achteren | 06-02-15 | 17:03

Niets mis mee, prima gehandeld van de hermandad.
Klasse.

Maya de Blij | 06-02-15 | 17:02

@Bad Karma | 06-02-15 | 16:57 - Hij rent voorbij agent 1 (degene met pepperspray), op agent 2 (die vervolgens schiet) af.
.
Zo moeilijk is het toch niet. Dat staat letterlijk zo in mijn tegel.

ViagraFalls | 06-02-15 | 17:01

@Bad Karma.

Als u ter zake meer deskundig bent, praat u wel anders. Nu bent u slechts een Troll die maar wat roept uit z'n stoel.

Flink Ployd | 06-02-15 | 17:01

@Max Navelstaar 16:48
.
Ja treurig, niet? Hoe onwenselijk een dergelijke monopolie is, is ook vandaag weer gebleken! Mens A (agent) schiet onnodig mens B (man) neer en komt er nog mee weg ook... Was mens A ook gewoon 'man', dan had hij jaren mogen brommen. Het toont maar weer eens hoe gevaarlijk de Staat is. Haar handhavers mogen naar believen mensen neerknallen... De mensen (burgers) mogen het enkel ondergaan.
.
Dat u tegen een libertarier zegt dat hij liever in een anarchie woont, toont wat mij betreft overigens ragfijn aan dat uw gebrek aan kennis zich niet enkel tot recht en moraliteit beperkt.

De Libertariër | 06-02-15 | 16:58

Flink Ployd | 06-02-15 | 16:57

Welke omstanders is hij te lijf gegaan?

Bad Karma | 06-02-15 | 16:58

4FFs | 06-02-15 | 16:50

Dank voor je veelzeggende antwoord...

Bad Karma | 06-02-15 | 16:57

Bad Karma.

Nee het moet als volgt: Hallo meneer, wat zijn wij aan het doen? Hé meneer blijft u eens staan!

Om vervolgens de meneer (mafkees) met het (wapen) enkele omstanders te lijf ziet gaan.

Flink Ployd | 06-02-15 | 16:57

De Libertariër | 06-02-15 | 16:53
Ach laten we de woorden maar omdraaien, niet? Bij gebrek aan eigen input.. En als je dat daadwerkelijk geloofd moet je je hoofd eens uit dat sprookjesboek waar het in vast is halen!

4FFs | 06-02-15 | 16:57

ViagraFalls | 06-02-15 | 16:47

"voorbij rent"

"op je af komt"

Bad Karma | 06-02-15 | 16:57

@4FFs 16:43
.
Bestond er maar een bril voor zelfbedrog, niet? U geeft tenslotte geen antwoord op mijn vraag, omdat u WEET dat die agente ook gewoon opzij had kunnen gaan en de man zijn vlucht had kunnen laten vervolgen.... ;-)
.
C'est ca.

De Libertariër | 06-02-15 | 16:53

Bad Karma | 06-02-15 | 16:47
Ik wil wel helpen. Maximaal geweld is de klap die jij vroeger tegen je hoofd hebt gehad om tot dit soort stompzinnige conclusies te komen. Mag je minimaal geweld zelf invullen! Het maakt voor de discussie toch niks uit.

4FFs | 06-02-15 | 16:50

De Libertariër | 06-02-15 | 16:05
In een rechtstaat heeft de politie monopolie op geweld. Daarmee heeft een politieagent inderdaad meer rechten dan een burger, maar daar zijn ook regels en verplichtingen aan verbonden. Als jij liever in een anarchie woont, dan zijn daar ook hele mooie landen voor, waar het vaak ook warmer is.

Max Navelstaar | 06-02-15 | 16:48

@Liberatier - Sorry dude, maar ik zie het toch echt als zijnde dat de verwarde vent de eerste agent (met pepperspray) voorbij rent op de tweede (teruglopende) agent af, al zwaaiende met een wapen.
.
Die tweede agent pieft 'm vervolgens in z'n been.
.
Wellicht waren er andere opties geweest, maar als er een wappie met een potentieel dodelijk wapen op je af komt stormen heb je niet meer dan een seconde of twee om te besluiten wat je doet. Dat de agent dusdanig kalm was dat ie gericht op een been kon schieten in plaats pleit mijns inziens voor de agent.
.
En nee, ik heb geen hoge pet van de popo in 0031 op, en beschouw mezelf ook libertarier. In dit geval zie ik weinig wat ik de agent zou willen aanrekenen. Ik wou dat er meer van dit soort rondliepn.

ViagraFalls | 06-02-15 | 16:47

Flink Ployd | 06-02-15 | 16:46

Wat is minimaal geweld en maximaal geweld?

Bad Karma | 06-02-15 | 16:47

De Libertariër & Bad Karma.

Troll.

Politie heeft juist gehandeld en met minimaal geweld de verwarde man (lees mafkees) buiten gevecht gesteld.

Verwarde mannen het is weer een nieuw woord om excuses te vinden voor zielig.

Mafkezen zijn het en als de beroepshalve dagelijks met deze figuren te maken hebt, praat je wel anders.

Flink Ployd | 06-02-15 | 16:46

Walthertjes...? Klinken niet hard? Nooit zelf een pistool afgevuurd Van Rossem? De klap is oorverdovend. Zeker van een 9mm parabellum patroon.

Kiert Wieldeurs | 06-02-15 | 16:44

De Libertariër | 06-02-15 | 16:39
Ahh goed om te horen dat je het dus met mee eens bent dat het enige wat nodig is om ons tot gelijke conclusies te brengen een bril voor jou is. Het liefst niet zo eentje met roze glazen, dan blijf je nog meer van dit soort onzin uitkramen.

4FFs | 06-02-15 | 16:43

Typisch Nederlandse reactie in het filmpje bij elke crimineel: zielig!

Hanz Ziezo | 06-02-15 | 16:42

QPC | 06-02-15 | 16:34

Hij rent op beide agenten af, komt niet in botsing, en rent er vervolgens langs... Hahaha

Wat een onzin. Het is duidelijk te zien dat hij de agenten probeert te ontwijken door naar links uit te wijken. Er is voor de agenten geen levensbedreigende situatie.

Stel je voor.... Wat is dat nou man?

Bad Karma | 06-02-15 | 16:40

@4FFs 16:26
.
Bullshit en u weet het. Geef eens antwoord op de volgende vraag; Had de agente ook nog andere handelingsopties behalve de man neerschieten? Ja of nee?
.
Het antwoord op die vraag is natuurlijk ja. Duidelijk is dat de man op niets anders uit is dan vluchten. De agente had aan de kant kunnen gaan en daarmee geweld kunnen ontlopen. Hierop had ze de man bijvoorbeeld kunnen volgen en versterking oproepen.. Was hij dan daadwerkelijk agressief geworden, had ze hem alsnog kunnen afschieten...
.
En dat is dus wat u zo krampachtig probeert te vermijden. Uw onderbuik weet dat u verkeerd zit en weet ook dat als dit een gewone burger was geweest (ook een gewoon mens van vlees en bloed, net als de agente) dat die moreel laakbaar zou hebben gehandeld.... U begrijpt nu wat uw onderbuik u probeert te vertellen. U heeft een gigantische hiaat in uw moreel kompas.
.
Een situatie is levensbedreigend wanneer er geen andere optie meer bestaat om de ultieme vorm van verdedigend geweld te vermijden. Had de man een pistool gehad en zou hij duidelijk agressieve intenties laten zien, dan is dat een ander verhaal. Zou hij met opgeheven zwaard op de eerste agent zijn ingelopen in plaats van hem te ontwijken, dan is er ook sprake van een dergelijke situatie.
.
Nu niet. De agente had de keuze om de man zijn vlucht te laten vervolgen tenslotte, in plaats van hem af te blaffen.
.
Net als iedere burger achter tralies zou worden gestopt, verdient ook de agente eenzelfde lot.

De Libertariër | 06-02-15 | 16:39

4FFs | 06-02-15 | 16:26

Joh maak je niet druk om die gestoorde Libertarier, die hebben zo`n enorme plank voor hun kop. Komt omdat ze de gewone wereld niet snappen, dan verzinnen ze een ideaalbeeld en hangen daar hun "principes" aan op, het resultaat is een wauwelende wantaal uitkramende labiele mafkees die denkt ons te kunnen overtuigen van zijn evangelie... maar dat hij continu averechts bezig is snapt hij niet omdat hij sociaal gestoord is

Copycrauw | 06-02-15 | 16:36

Het filmpje is ZO duidelijk, dat ik toch ernstig twijfel aan het zichtvermogen van sommige reaguurders hier.... :/
Hij rent met een groot zwaard in zijn handen agressief op beide agenten af. De dichtbijzijnde agent gebruikt peperspray.
Hij loopt deze agent voorbij en rent nog steeds in een aanvalshouding met dat zwaard op de 2e agent af.
Deze loopt achteruit en schiet darbij VOLKOMEN uit ZELFVERDEDIGING!
Het enige jammere aan deze aktie is dat die agent de benen van de verdachte raakt en niet de romp.....
Voor de geitenwollen sokken in dit topic:
Stel je voor dat hij beide agenten voorbij rende en 10 meter verder jouw vrouw of kind neersloeg met dat zwaard, wat zouden jullie dan roepen?
Precies.........

QPC | 06-02-15 | 16:34

dat zijn dus 2 wouten minder want als die niet de bak indraaien voor (poging tot) moord dan weet ik het niet meer

opactje | 06-02-15 | 16:33

Uiteindelijk mag hij toch in een Volkswagen. Hij moet alleen wel achterin zitten.

Max Navelstaar | 06-02-15 | 16:31

Tsja, dit was nou niet echt een gevalletje noodweer. De man zet het op een lopen en dan van achter in de benen... Een taser was hier beter op de plaats geweest.

nenny | 06-02-15 | 16:28

Ben nog even aan het nadenken of dat nou een goede of slechte zaak is. Hmm...
Ofzo2 | 06-02-15 | 14:56
Als ze konden schieten was dat zo'n probleem nog niet.. wat bezielt je om op ze af/langs ze te rennen als er 2 agenten met getrokken wapen voor je staan. Een normaal mens snapt dat het game-over is en je even een paar uurtjes op het bureau moet doorbrengen voor je weer buiten staat.

noerg | 06-02-15 | 16:27

Jeetje. Je bent agent er en komt iemand met een samuraizwaard in aanslag op je afrennen. Dat zo een agent dan niet een vriendelijk gesprek aanknoopt met die jongen. Echt heel raar.

tipo | 06-02-15 | 16:26

De Libertariër | 06-02-15 | 16:22
Nee de reden dat ik dat weiger in te beelden dat die agente een burger is, is omdat het nergens op slaat. Die agente is iemand de haar beroep uitoefend en gezien de omstandigheden doet ze dat vrij goed, uitleg staat in mijn vorige verhaal.
Mag ik dan antwoord op de vraag wanneer zo'n situatie voor jou pas levensbedreigend is? Dat iemand met een zwaard op je afloopt en je het niet levensbedreigend beschouwd, dat is pas verknipt!

4FFs | 06-02-15 | 16:26

Zit ik op Geenstijl? Er zijn ineens allemaal verwarde mensen hier.

Den Meester | 06-02-15 | 16:24

Een wegrennende man neerschieten. Held!

Rätselhaft | 06-02-15 | 16:23

Netjes gewoon neerschieten. Elke debiel die met een wapen zwaait is geen toevoeging aan de maatschappi. Misverstand is nog steeds dat de politie niet schiet. Inmiddels is daar verandering in gekomen. Ik heb zelfs vernomen dat 30 procent oud militairen zijn. Dus zeggen dat het allemaal kneuzen zijn klopt ook niet meer.

jankaasvanoranje | 06-02-15 | 16:23

Oh ja die dikke Surinaamse kan ik wel "klappen" wat een oerdomme oerang oetang!

Copycrauw | 06-02-15 | 16:22

goed zo politie, jullie leren het eindelijk. Gewoon neerschieten die mensen.

av142 | 06-02-15 | 16:22

-weggejorist-

De Libertariër | 06-02-15 | 16:22

@TheWriter

FF goed kijken homo, die andere agent schiet waar hij naar toe rent..........

Ferangnl | 06-02-15 | 16:21

De "verwarden" die in Amsterdam met regelmaat andere "verwarden" en "onschuldigen" om zeep helpen daar zijn nooit geen beelden van. Met andere woorden bent u "verward" en of "onschuldig" en bent u alleen ergens op een plek.... zet alvast je camera aan je weet maar nooit.

soxs | 06-02-15 | 16:20

Goatboy2014 | 06-02-15 | 16:17

Weet jij wel hoe een weblog werkt?

Bad Karma | 06-02-15 | 16:19

De J | 06-02-15 | 16:15

Kun je ook inhoudelijk iets zeggen? Je komt zo dom over!

Bad Karma | 06-02-15 | 16:18

Goeie actie van de politie. Zouden ze vaker moeten doen! Niet lullen maar schieten! De D666 slapjanussen hebben genoeg schade aangebracht.

Mr. Charrington | 06-02-15 | 16:17

Wat een niveautje vanmiddag. Iedereen ijsvrij gekregen van het VMBO?
Verder de usual suspects dhr. B Karma die ik al eerder erop geattendeerd heb dat zijn visie op de omgang met agenten een D66 rechter tot een rechtse nazi maakt.
En uiteraard de libredinges wiens maatschappijbeeld ook ver van het bebaande pad is
Justified schooting, zowel vanuit noodweer en desnoods als aanhoudingvuur. Hij mag blij zijn dat het zijn been was. Kuddos voor de agenten

Goatboy2014 | 06-02-15 | 16:17

Hoppy | 06-02-15 | 16:16

Ja, want een politiestaat is te gek!

Bad Karma | 06-02-15 | 16:17

Kan die De Libertariër zijn semi intellectuele prietpraat voor zich houden? Dat zou een stuk prettiger lezen!

Voor de rest +1 voor de politie!

Hoppy | 06-02-15 | 16:16

De Libertariër | 06-02-15 | 16:11
Ik stel voor dat je eerst even langs Hans Anders gaat.

Mocht je hierna nog steeds dezelfde mening toegedaan zijn, word het echt tijd voor een nieuw beeldscherm. Zo'n moderne platte, die ook kleuren weer kan geven.

houthakker | 06-02-15 | 16:15

Het moge duidelijk zijn:

De Libertariër | 06-02-15 | 16:05

Is een troll. Niemand kan zo dom zijn. Zelfs Patty Brard niet

De J | 06-02-15 | 16:15

Duidelijk te zien op de beelden dat de achterste agente word aangevallen.

deze schiet dan ook.

Hulde voor de agente

a.n.alvabeet | 06-02-15 | 16:13

Weetje wat, laat ff je nummer/ adres bij de politie achter, sturen ze de volgende keer een verwarde man met steek/slag wapen jou kant op. Is t jouw probleem, maar dan achteraf niet huilen oke?

Nickname85 | 06-02-15 | 16:13

De Libertariër | 06-02-15 | 16:05
Ik heb geen moeite met begrijpen lezen, ik moeite met het feit dat het gedrag van de 'verwarde' man wordt goedgepraat. Geef dan eens een voorbeeld met wat dan daadwerkelijk een levensbedreigende situatie is. Het op iemand af rennen met een zwaard valt bij mensen met een gezond verstand hier wel onder.

Daarbij, als de enige intentie van de man wegrennen was kon deze dat beter doen zonder zwaard, dat loopt al een stuk makkelijker. Had de agente ook niet hoeven schieten, want met zonder zwaard is een dergelijke situatie wel een stuk minder dreigend.

En daar dan weer bij, ik stel met deze situatie niet voor met een schietende burger. Normale burgers lopen al niet met een pistool over straat. Dus ben je bij voorbaat crimineel. En crimineel tegen crimineel kan ik alleen maar toejuichen.

4FFs | 06-02-15 | 16:13

Libertarier.... zie je nu echt niet dat hij met een zwaard richting de 2e agent loopt...

Prutser.

Nickname85 | 06-02-15 | 16:12

@Houthakker 15:58
.
Dit is geen proportioneel verdedigend geweld, maar onnodige en buitensporige agressie!!
.
Ze hadden de man ook gewoon kunnen laten lopen hoor!! Hij had geen intentie iemand te verwonden. Dat is toch duidelijk? Hij wil vluchten. That's it...
.
Wel, laat hem lopen, volg hem, roep versterking op en overmeester hem. Valt hij dan alsnog werkelijk iemand aan dan kun je ook wat mij betreft op hem schieten!
.
De agente handelt zeer laakbaar en buitengewoon disproportioneel!!

De Libertariër | 06-02-15 | 16:11

Wat een niveautje vanmiddag. Iedereen ijsvrij gekregen van het VMBO?
Verder de usual suspects dhr. B Karma die ik al eerder erop geattendeerd heb dat zijn visie op de omgang met agenten een D66 rechter tot een rechtse nazi maakt.
En uiteraard de libredinges wiens maatschappijbeeld ook ver van het bebaande pad is
Justified schooting, zowel vanuit noodweer en desnoods als aanhoudingvuur. Hij mag blij zijn dat het zijn been was. Kuddos voor de agenten

Goatboy2014 | 06-02-15 | 16:10

Goatboy2014 | 06-02-15 | 16:08

Laat ik nou denken dat een politieke voorkeur je tot een rechtse nazi maakt.... stom van me....

Bad Karma | 06-02-15 | 16:10

Wat een niveautje vanmiddag. Ijsvrij gekregen van het VMBO?
Verder de usual suspects dhr. B Karma die ik al eerder erop geattendeerd heb dat zijn visie op de omgang met agenten een D66 rechter tot een rechtse nazi maakt.
En uiteraard de libredinges wiens maatschappijbeeld ook ver van het bebaande pad is
Justified schooting, zowel vanuit noodweer en desnoods als aanhoudingvuur. Hij mag blij zijn dat het zijn been was. Kuddos voor de agenten

Goatboy2014 | 06-02-15 | 16:08

Aan reaguurdertjes die op 'warparty' zijn en graag bloed willen zien. Dit is wat je creëert!

youtu.be/RG45UUzQpNY?t=1m51s

Bad Karma | 06-02-15 | 16:07

@4FFs 15:52
.
U heeft duidelijk moeite met begrijpend lezen. Wat ik stel, is dat er geen enkele reden kan bestaan waarom voor die agente andere regels bestaan dan voor burgers. We zijn allemaal mensen nietwaar?
.
Bon. Stelt u zich nu eens voor dat die agente een burger was geweest. Dan had u nu waarschijnlijk deze burger verfoeid, omdat duidelijk is dat deze burger helemaal niet had hoeven schieten!! En deze burger zou ook worden opgesloten in de gevangenis. Terecht. Ze had de man ook kunnen laten lopen....
.
Schieten mag vind ik, maar enkel in een situatie die vraagt om ultieme zelfverdediging. Een levensbedreigende situatie. En daar was hier absoluut geen enkele sprake van...
.
Die agente hoort achter tralies!!!

De Libertariër | 06-02-15 | 16:05

Ook een agent is gewoon en mens en zou zich aan uniforme regels voor ieder mens te houden moeten hebben.Dat ze agent is, dowt hier niets aan af.... Het onnodig afknallen van mensen is voor ieder mens een laakbare handeling. Je zou zelfs kunnen stellen dat dit extra ernstig is, aangezien mevrouw betaald wordt door burgers om burgers te beschermen!
.
Dat betekent dat ook het leven van een man met voorwerp in handen beschermd dient te worden!! Helaas heeft deze vrouw hier totale schijt aan en knalt ze de man neer...
.
En waar iedere burger voor jaren achter tralies zou gaan voor dit vergrijp, zal deze vrouw wegkomen met deze schandelijke misdaad.
De Libertariër | 06-02-15 | 15:45

De enige schandelijke misdaad ben jij met je hete-aardappel-in-de-keel gelul over "laakbare handelingen"... ik heb jullie Libertariers wel eens ontmoet op zo`n kneuzenmeeting en stuk voor stuk sociaal gestoorden die niets maar dan ook helemaal niets van de realiteit snappen maar er wel over willen lullen. Gewoon gekkies zoals extreem-links/rechts/religieus maar dan met "vrijheid" als uitgangspunt.

Copycrauw | 06-02-15 | 16:04

De Libertariër | 06-02-15 | 14:59

Ga jij eens lekker met je andere libertarische social reject-vriendjes elkaar aftrekken op je libertarische non-agressie principes... knallen wij lekker gestoorde maniakken neer.

Copycrauw | 06-02-15 | 16:00

De Libertariër | 06-02-15 | 15:57 "Enkel propotioneel verdedigend geweld is moreel verdedigbaar"

Je zegt het zelf al...

houthakker | 06-02-15 | 15:58

@ De Libertariër

Rare Zwitsal dat je d'r bent...

geoduck | 06-02-15 | 15:58

@Roeieber 15:48
.
Ieder mens (agent of niet) heeft de plicht om geen ander mens letsel toe te brengen. Enkel propotioneel verdedigend geweld is moreel verdedigbaar.... Het is duidelijk dat deze man maar 1 doel voor ogen heeft en dat is vluchten. Had hij werkelijk agressieve intenties, dan had hij die eerste agent ook wel meegepakt....
.
Ook uit de reactie van de vrouw is zulks af te leiden... Was deze man werkelijk agressief en uit op bloed geweest dan roept die vrouw natuurlijk niet 'ow, wat zielig'.....
.
Ook voor u een geestesoefening: wat nou als die agente geen agente was geweest, maar een burger... Hoe zou u deze handeling dan hebben beoordeeld....?

De Libertariër | 06-02-15 | 15:57

Mooi neergelegd die tokkie, well done politie en LOL dat zeikwijf in de video die het zielug vindt. hahahaha

Berkemef | 06-02-15 | 15:56

Bad Karma | 06-02-15 | 15:45
Hondje is niet ziek, hoop ik voor het hondje. Andersssssss............

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:55

De Libertariër | 06-02-15 | 15:45
Dus jij zegt dat een agent pas mag schieten als deze in 3 stukken op de grond ligt.. Wacht laat maar.. Man man man, jij past echt prima in zo'n zandbakland.

4FFs | 06-02-15 | 15:52

duidelijkheid over meneer met hand voor het oog, wat is hier de aanleiding van vragen vragen.

timkuikzuigtbal | 06-02-15 | 15:48

@De Libertariër | 06-02-15 | 15:12
Welk filmpje staat er bij u boven dit topic? Ik zie duidelijk andere dingen. Ik zie een agent die probeert de verwarde man met pepperspray onschadelijk te maken. Verwarde man heft iets (lijkt op een zwaard) boven zijn hoofd en rent langs agent richting tweede agent. Deze trekt achteruit lopend het pistool en schiet op de verwarde man. Prima actie. U bent waarschijnlijk wat ver doorgeschoten in de libertarische gedacht dat niet de overheid een geweldsmonopolie moet hebben. Als dat zo zou zijn, was de verwarde man in het autobedrijf al afgeknald.

Roeieber | 06-02-15 | 15:48

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:41

Nee, het is andersom. Je wordt neergeschoten als met een metalen voorwerp zwaait. Waar is de wapenstok? Waar is het waarschuwingsschot. Waar is de de-escalerende houding van de politie. Die zijn er alle drie niet. Vrijspraak.
En nu ga ik de hond uitlaten.

Bad Karma | 06-02-15 | 15:45

@Muxje 15:21
.
Ik beweer dan ook nergens dat de man in de rug wordt geschoten. De man maakt een voorwaartse beweging en wordt vanaf de zijkant neergeknald.... Vanaf de zijkant!!
.
Als die agente een gewone burger was geweest, dan had iedereen hier over elkaar gestruikeld om dergelijk gedrag te verfoeilijken. Terecht, want dit was totaal onnodig en buiten iedere proportie.
.
Nu betreft het wel een agent en vindt iedereen dit maar normaal... Bizar hoor!!
.
Ook een agent is gewoon en mens en zou zich aan uniforme regels voor ieder mens te houden moeten hebben.Dat ze agent is, dowt hier niets aan af.... Het onnodig afknallen van mensen is voor ieder mens een laakbare handeling. Je zou zelfs kunnen stellen dat dit extra ernstig is, aangezien mevrouw betaald wordt door burgers om burgers te beschermen!
.
Dat betekent dat ook het leven van een man met voorwerp in handen beschermd dient te worden!! Helaas heeft deze vrouw hier totale schijt aan en knalt ze de man neer...
.
En waar iedere burger voor jaren achter tralies zou gaan voor dit vergrijp, zal deze vrouw wegkomen met deze schandelijke misdaad.

De Libertariër | 06-02-15 | 15:45

Wel erg veel verwarde lieden die hun eigen bijdrage GGZ de laatste tijd bij elkaar lopen te scharrelen.

Watching the Wheels | 06-02-15 | 15:44

Ik zie angstige, zenuwachtige eenstrepers, te laf en slecht getraind om zo iemand te overmeesteren. Wat een aanfluiting weer.
très cool | 06-02-15 | 15:37

Ik zie een agent die mongool met een groot zwaard in z'n poten schiet nadat hij weigert het neer te leggen en vervolgens op je af komt stormen. Prima actie, schot had iets eerder gemogen.

oranjerood | 06-02-15 | 15:44

@Bad Karma | 06-02-15 | 15:40
Komt dat als een verrassing? Waar dacht jij dat het wapen voor was? Om planten mee water te geven?
*goed gekozen nick overigens*

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:44

Nu dat gillende wijf nog ff pepperen.

De Geus | 06-02-15 | 15:44

leuk die reaguursels, blijkbaar weten mensen het verschil tussen neer schieten en dood schieten niet zo goed.

Essenity | 06-02-15 | 15:43

Appeltje eitje voor de afdeling interne zaken. Zeker met deze beelden erbij.

Pino de Pollo | 06-02-15 | 15:42

@ ja,diedus! | 06-02-15 | 15:35
Nee, door horizontaal filmen lijkt ze 2x zo breed en daardoor op Patty Brard. Brard zou de man meteen bestegen hebben.

TheseDays00 | 06-02-15 | 15:41

@Peshmelba | 06-02-15 | 15:37
Alleen onbehoorlijke en dwaze mensen gebruiken dat soort scheldwoorden. Gedraag je eens

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:41

Bad Karma | 06-02-15 | 15:21
Wisselende stemmingen?
Eerst moet ik als een zieke hond worden afgeschoten, nu moet ik naar een Amerikaanse kijken die het moeilijk heeft met de Amerikaanse politie en daarna moet ik het over lekkere wijven hebben met jou.
Je bent ook nog eens erg directief, misschien hou jij van bevelen geven en moet iedereen naar jou luisteren en het eens zijn met jou (anders word men "afgeschoten").

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:41

@Bad Karma | 06-02-15 | 15:11
Als zo iemand, mét een zwaard, mes of ander, mogelijk dodelijk wapen, op me afkomt schiet ik waar ik hem/haar maar raken kan......
Als dat de rug is.... het zij zo..

lilluke halve hoan | 06-02-15 | 15:41

bakoenin | 06-02-15 | 15:35
Kruit ... goed ik probeer het vanavond nog wel een keer, moet ik ook niet doen reaguren onder het werk.

bakoenin | 06-02-15 | 15:40

@bongulius
Bovendien was dat wapen vermoedelijk al gebruikt. Onmiddellijk uitschakelen zo'n crimineel. Kudo's voor de politie.

De Geus | 06-02-15 | 15:40

@Bad Karma | 06-02-15 | 15:37
Joh, het is van VOREN! Zit jou gdvr met je kop in de toiletpot of zo?

Peshmelba | 06-02-15 | 15:40

Badboevendorp.

Gefundenes Fressen | 06-02-15 | 15:40

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:38

Politie draagt dus een pistool om mensen te verwonden?

Bad Karma | 06-02-15 | 15:40

wie is die vrouw die commentaar geeft met dat "traangas, traangas, zieluuugg?

TimmaiP | 06-02-15 | 15:39

Dit straalt heel slecht af op ons verwarde mannen.

TheseDays00 | 06-02-15 | 15:39

@Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:19
Hij lijkt op het personage dat voortdurend zei: "Leuke lamp overigens".

vanderjas | 06-02-15 | 15:39

Voor zover ik het kan zien, en jullie ook, lijkt de aanvaller toch (r)echt op de schietende agent af te lopen. Gewoon terecht dus!

Aanmodderfakker | 06-02-15 | 15:38

@De Libertariër | 06-02-15 | 15:32
Je wil het niet zien, hè? Dat blijkt al uit je eufemisme, het woord *voorwerp* voor zwaard. En hij heeft zijn *voorwerp* niet naar beneden, maar in erectie. Als het ware.

Iemand loopt met een zwaard te zwaaien en jij trekt daaruit de conclusie dat hij *geen intenties heeft iemand te verwonden*. Moehaha. Duidelijk.

Ik rust mijn voorwerp, edelachtbare.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:38

Ineens veel verwarde mensen en kogelgaten, wat een land

derRonald | 06-02-15 | 15:37

Ik zie angstige, zenuwachtige eenstrepers, te laf en slecht getraind om zo iemand te overmeesteren. Wat een aanfluiting weer.

très cool | 06-02-15 | 15:37

@Ofzo2 | 06-02-15 | 15:32
Eat it, wanker!

Peshmelba | 06-02-15 | 15:37

Peshmelba | 06-02-15 | 15:35

Er komt echt niets zinnigs uit jou, hé?

Bad Karma | 06-02-15 | 15:37

De Libertariër | 06-02-15 | 15:32
Meneer de expert?
Ik heb het filmpje inmiddels meerdere keren bekeken.
De verdachte is de vrouwelijke agent bij het schieten duidelijk nog niet voorbij maar wel erg dichtbij. Bovendien negeert hij aanwijzingen van politie.
Als je een dodelijk wapen in je hand hebt en niet meewerkt lijkt twee keer in het been schieten mij een prima oplossing.

Bongolius Erektianus | 06-02-15 | 15:36

@Bad Karma | 06-02-15 | 15:31
Prima, je gaat door voor de grote Hans Anders troffee.

Peshmelba | 06-02-15 | 15:35

/Het is een algemene misvatting dat pistolen keiharde klappen geven. Het zijn meer droge plofjes./
O? Wel eens met zwart kruid geschoten?
Of met een Luger?

bakoenin | 06-02-15 | 15:35

@Igor Putkin | 06-02-15 | 15:31
Ik wist het wel. Toch unfair naar ons toe dat hij internet heeft in het gekkenhuis. Verdorie

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:35

Is die vrouw Patty Brard ?

ja,diedus! | 06-02-15 | 15:35

Van Rossem, ik heb je hoog zitten. Dat weet je.

Maar ik betrap je alwéér op een misvatting. De misvatting dat wanneer je met een mobieltje een bepaald geluid opneemt het mobieltje het geluid vervolgens exact even hard afspeelt.

Dat is niet zo. Ik kan je gaan uitleggen hoe dat precies zit met limiters enzo maar ik zal je die ellende besparen.

Onthoud gewoon het volgende: mobieltjes nemen harde geluiden, héle harde geluiden, ongelofelijk harde geluiden en belachelijk harde geluiden allemaal met hetzelfde geluidsniveau op.

Willianus Wortelus | 06-02-15 | 15:35

De Libertariër | 06-02-15 | 15:32

Wat lul je allemaal man? Die gast die rende voorbij de eerste agent richting de tweede agent toe. En ook al rent hij weg, hij had een wapen in zijn hand en had een omstander kunnen verwonden. Ga huilen man.

Boris Ivan | 06-02-15 | 15:35

Terecht

LetTheSunshine | 06-02-15 | 15:34

De Libertariër | 06-02-15 | 15:32

U heeft volkomen gelijk!

Bad Karma | 06-02-15 | 15:34

Naast het ehh ehh ehh ehh ehh ehh van Opa Ivo komt , verwarde man ,.met stip op de tweede plaats van ,Het Woord in 2015 , gaat trouwens ook op Opa Ivo.

blauwe zander | 06-02-15 | 15:34

@ De Libertariër | 06-02-15 | 15:32
Jij bent echt gek, ofniet soms?
ga het filmpje nog eens goed bekijken voordat je dit soort onzin plempt

houthakker | 06-02-15 | 15:34

Dit figuur heeft geluk gehad dat hij de Nederlandse popo tegenover zich had. De Franse Gendarmerie had hem meteen met lood volgepompt.

Brulboei_61SB | 06-02-15 | 15:34

Weglopert die verdacht wordt van een misdrijf mag je ook neerschieten hoor. Goed gedaan.

De Geus | 06-02-15 | 15:34

Peshmelba | 06-02-15 | 15:25
Heb je iets te veel uppers genomen ofzo. Je komt nogal druk over.

Ofzo2 | 06-02-15 | 15:32

@asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:12
"t is verdomme die Volkert van de Graaf toch niet?
Met z'n wetboekje, die moordenaar van Fortuijn.
Nou dan wens ik hem de digitale vlektyfus met terminale tussenpozen.

Peshmelba | 06-02-15 | 15:32

@Lewis Lewinsky 15:16
.
Geluid of geen geluid, ik zie wat ik zie. En wat ik zie is een man die met zijn voorwerp naar beneden duidelijk langs de eerste agent rent. Daaruit is al duidelijk dat de man geen intenties heeft iemand te verwonden.
.
Zodra hij de tweede agent heeft ingehaald, wordt hij gewoon vanaf de zijkant afgeknald door het vrouwtje dat duidelijk in een soort paniek is.... Totaal onnodig, want de man wil niets anders dan vluchten.
.
De agente pas hier buitengewoon veel proportioneel geweld toe, waar overduidelijk te zien is dat de man geenszins voornemens is om iemand te verwonden.
.
Dat maakt dit duidelijk een daad uit agressie en niet uit zelfverweer, waarbij enkel het argument zou kunnen worden aangedragen dat het vrouwtje handelde in een vlaag van blinde paniek.
.
Blinde paniek maakt een misdaad echter niet minder een misdaad.
.
De agente dient ontheven te worden uit haar functie, een enorme schadevergoeding aan het slachtoffer te betalen en wat mij betreft een paar jaar brommen wegens het toebrengen van ernstige verwondingen middels illegitiem vuurwapen geweld.

De Libertariër | 06-02-15 | 15:32

Het lijkt er op dat de politie een taser gebruikte? Of zie ik dat verkeerd.

basst | 06-02-15 | 15:31

Peshmelba | 06-02-15 | 15:28

En dan nog. Hij vormt geen enkel gevaar, rent om agenten heen.

Bad Karma | 06-02-15 | 15:31

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:25
Daar wordt hij voor behandeld.

Igor Putkin | 06-02-15 | 15:31

Ik zie een verwarde man naar buiten rennen, en hij loopt niet op de agenten af, maar er voorbij.
Ik heb geen idee van de voorgeschiedenis, maar mij lijkt 't verstandiger om, als je je vuurwapen gebruikt, het te doen als de aanvaller op je afkomt. Als dan de kogel in een ander lichaamsdeel terecht komt als wat bedoeld was, geeft 't minder gezeik achteraf. Want goed raak schieten op een beetje afstand is lang niet zo simpel. Ga maar eens maar een schietbaan, bij de meeste mag je als bezoeker onder leiding van een instructeur 10 patronen schieten. Als je dan je voorkeur voor een handvuurwapen kenbaar maakt, zullen ze je zeggen dat dat het allermoeilijkste is. Het is niet zoals darten, waar je met een lange arm de pijltjes erin zou kunnen drukken, bij de meeste sta je zo'n 10 meter van het kaartje vandaan.
Voor de rest denk ik dat de politie goed gehandeld heeft.

hotnot | 06-02-15 | 15:31

Top opgetreden, niet zo bang zijn met schieten.

Bassie7 | 06-02-15 | 15:31

@De Libertariër
Verander uw nick. Iemand met zo'n verwrongen blik kan geen libertariër zijn.

Ruud Hazes8197 | 06-02-15 | 15:31

Peshmelba | 06-02-15 | 15:28

Oké, van achter neergeschoten dan?

Bad Karma | 06-02-15 | 15:30

-weggejorist-

Peshmelba | 06-02-15 | 15:30

-weggejorist-

Peshmelba | 06-02-15 | 15:28

-weggejorist-

Peshmelba | 06-02-15 | 15:28

@duitse herder | 06-02-15 | 15:24
Nepduitser!

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:27

@Lil 1 | 06-02-15 | 15:06
hehe, hear hear, common sense.

Peshmelba | 06-02-15 | 15:27

Ben ik de enige die constateert dat er hier ook steeds meer wappies komen die in staat van verwarring reaguren,en de moeite niet waard zijn om op te reageren?
Die zijn echt zo ver heen dat een bedreiger,die(oh zo politiek-correct)een verwarde man genoemd wordt tegenwoordig te moeten verdedigen.

deraderendraaien | 06-02-15 | 15:26

Oneindig veel respect voor de agente die de ballen (lol) had om deze gek in z'n benen te schieten, terwijl haar mannelijke collega met een busje pepperspray zit te spelen.

houthakker | 06-02-15 | 15:26

@SamKoeman | 06-02-15 | 15:19
Hulde voor je geduld met die wegkijkende Libertijn.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:26

@duitse herder | 06-02-15 | 15:24
Nep Deen!

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:25

@Ofzo2 | 06-02-15 | 15:20
Je bent aan het insinueren, en dus een pak digitale rammel, eat it!

Peshmelba | 06-02-15 | 15:25

Verwarde man is het nieuwe eufemisme, na familiedrama....

zweistein2000 | 06-02-15 | 15:24

Nederlander

duitse herder | 06-02-15 | 15:24

@appelboor | 06-02-15 | 14:48
Volgens mij heeft de verwarde man iets van een honkbalknuppel of zo in zijn handen en heeft die met het witte shirt een knal gehad.

WieIsDeChef | 06-02-15 | 15:23

7,62x39 | 06-02-15 | 14:46
7,62x39 | 06-02-15 | 14:51
Wordt eens volwassen, heeft niets te maken met politiefanboy oid. Is normaal gezond verstand.
Iets tegen de politie blijkbaar??? Go hoe zou dat nu komen?? Vul het in en kleur de plaatjes.

dwar | 06-02-15 | 15:23

Hij rent met een (samurai-)zwaard op een agent af.. wat bedoel je precies? Strafbaar feit? Dit is noodweer.

mental K | 06-02-15 | 15:23

Schat, shit, men fak, ze hebben um geschote.
Naar pot rennen doet.

Goktrommelkiller | 06-02-15 | 15:22

Op 7 sec zie je, wat hij in de hand heeft, glimmen door de zon. Lijkt daardoor wat op een zwaard.

Meneert | 06-02-15 | 15:22

@hurenisvoorpaupers | 06-02-15 | 14:59
Jou leggen we apart, in het hoekje met de hersenloze zombie's en op de stapel nutteloos.

Peshmelba | 06-02-15 | 15:22

@AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:21
Valt wel mee, Binnenkort 108. Bijna volwassen.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:22

@ofzo2 gelukkig hebben in dit land alleen politieagenten en soldaten een wapen. O wacht

Lefgozer | 06-02-15 | 15:22

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:19

Ik doe je een handreiking...
Zullen we het over lekkere wijven hebben?

youtu.be/IOsN-P5abVg

Bad Karma | 06-02-15 | 15:21

@De Libertariër 15:12: De man gaat ongeveer 2 meter voor de 2e (achteruitlopende) agent neer, dus niet er voorbij. Moeilijk te zien hoe dreigend de situatie precies was maar in de rug schieten is hier niet aan de orde.

Trouwens: SuriBrard heeft net zoveel stemrecht als jij en ik... denk daar maar eens over na.

Muxje | 06-02-15 | 15:21

@Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:19
Jij bent echt heel oud he

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:21

Als je met een zwaard loopt te zwaaien moet je je ook kunnen neerleggen bij het feit dat sommigen niet meteen met een beker thee gaan lopen leuren om te vragen of je een moeilijke jeugd hebt gehad.

Lul met zwaard. Amok maken binnen en buiten. 1+1 is twee.

En die NegerT is van hetzelfde kaliber dat al met de actiontas meppend luidkeels bij de intocht van Sinterklaas loopt te brullen dat het sielug is en discriminatie.

Diezelfde teringlijers die in Amurka uit protest tegen "politiegeweld" liever alles plunderen en in de fik steken dan met valide argumenten komen.

Nederland moet een loslaten dat je met praten niet altijd alles op kan lossen.

Markies de Schade | 06-02-15 | 15:20

Zo stel ik me ook de gemiddelde IS strijder voor.
Dom,dom en nog eens dom.

soxs | 06-02-15 | 15:20

Peshmelba | 06-02-15 | 15:15
Had ik gezegd dat het niet gerechtvaardigd was dan? Het valt me alleen op dat de politie de laatste tijd vaak naar het wapen grijpt en schiet. En nogmaals ik was aan het nadenken of dat een goede zaak was of niet. Ik denk in de meeste gevallen wel namelijk.
Niet te snel oordelen hé, vriend. Ik denk dat we het meestal wel met elkaar eens zijn namelijk.

Ofzo2 | 06-02-15 | 15:20

Is dit opgenomen op een woonwagenkamp?

Goktrommelkiller | 06-02-15 | 15:20

@Bad Karma | 06-02-15 | 15:06
Iemand aanvallen met een slag of steekwapen en jij vraagt je af of dat strafbaar is?
Zeker de kleuterschool niet afgemaakt?

Peshmelba | 06-02-15 | 15:20

EINDELIJK gebruikt de politie de wapens bij idioot thuig. En dan ook nog eens op een goede manier. Gewoon in de poten.

Nu nog bij al het andere tuigh dat direct in de "RACIESME" modus vliegt wanneer het gebeurt. Respect voor politie door op een goede manier in de poten te schieten.

LangeTijdGeleden | 06-02-15 | 15:20

@De Libertariër | 06-02-15 | 15:12
Kijk nog eens goed. Zet het beeld stil op 0:09 en dan tel je twee agenten. De meest rechtse ervan verdwijnt de volgende seconde achter de auto's. Je kan nog net zien dat hij zijn pistool trekt.

SamKoeman | 06-02-15 | 15:19

@Bad Karma
He, bedreiger!

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:19

@Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:08
Correctie: Het is geen Sjef van Oekel lookalike, maar een Fred Hachee lookalike.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:19

@ Bad Karma
Wordt het niet eens tijd voor een wetsartikeltje?

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:18

Over een jaar of 15 gaat gewoon zijn hoofd eraf met een aardappelschilmesje.
Mede veroorzaakt door al die 'aaah zielug' roeperts in dit land.

Jackanders | 06-02-15 | 15:18

@De Libertariër | 06-02-15 | 14:59
Jij bent stapelgek.
Laat jij je wel lek steken?
Die agente handelt uit het boekje.
Professioneel en terecht.
Mag je respect voor hebben wanker.

Peshmelba | 06-02-15 | 15:18

Moet je een kerel neerschieten die van je wegloopt? Hmm..
TheWriter | 06-02-15 | 14:48

Tuurlijk niet joh, die man moet je gewoon weg laten rennen zodat ie een onschuldige burger iets aan kan doen want "sielèèèèggg." Sukkel!

Xirdalan | 06-02-15 | 15:18

-weggejorist-

Handsomeboy | 06-02-15 | 15:17

Niks mis mee dat duidelijk een lang voorwerp in zijn rechter hand, maakt een aanvallende actie. Als de eerst agent was blijven staan dan was ie nu wijlen geweest gok ik. Dus terechte actie, heel veel + voor agent(en) en veel - voor zielug roepende tokkie mens.

dwar | 06-02-15 | 15:16

@De Libertariër | 06-02-15 | 15:12
Sufferd. Zet je bril op en kijk eerst naar de beelden. Advies: geluid uit.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:16

@hotnot | 06-02-15 | 14:56
Laat jij je wel lek steken?

Peshmelba | 06-02-15 | 15:16

Bondkraagje, machete in de hand, in Bad-ho-eve-dorp.
3x raden welke kleur dit wezen weer heeft, en bij welke sekte het behoord.....

Dat debiele nijlpaard met petje moeten ze ook direct opsluiten en volproppen met valium. Wat een reactie.,;

XpadM | 06-02-15 | 15:16

@ Bad Karma
Helemaal niet, dag!

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:16

blikjegrolsch | 06-02-15 | 15:09
14?

Igor Putkin | 06-02-15 | 15:16

-weggejorist-

Bad Karma | 06-02-15 | 15:15

@Ofzo2 | 06-02-15 | 14:56
Ik krijg nooit een kogel in mijn pens.
Omdat ik me gedraag zoals het hoort.
Dus flikker op met je triggerhappy.
Of begrijp jij het pas als je familie's oren er afgesabeld worden met een Samurai. Dan ga je wel janken zeker?
Dit een agent, en luister lulletje, die zin allemaal dienstbaar.
Dwz dat ze er zijn om ons te helpen. Respect dude!

Peshmelba | 06-02-15 | 15:15

@Bad Karma | 06-02-15 | 15:06
Ja, hij pleegt een strafbaar feit (mensen bedreigen met een zwaard). En ja, zo iemand moet neergeschoten worden (om NL een stukje veiliger te maken).
*stop de tijd, geen jokers, wat heb ik gewonnen mompelen doet*

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:15

@ Bad Karma
Met je wetboek denk ik.

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:14

Ik wacht wel op de allahu ackbar covert

analcharist | 06-02-15 | 15:14

Gelukkig zijn er nog steeds mensen die het vak van politie-agent willen beoefenen, ondanks filmpjes als deze, waarbij het domme gepeupel weer gaat janken.

Ik moet het nog zien hoe de meeste zouden reageren als er een idioot met een zwaard op je afstormt, en je binnen een seconde een beslissing moet nemen.
Petje af voor de agenten dus en I pitty the fools die het steeds voor verwarde mannen menen te moeten opnemen.

Cuyahoga | 06-02-15 | 15:14

'Hoi schat, zeg maar tegen mama dat ik niet mee eet vanavond. Papa heeft een doorgedraaide gek in zijn benen moeten schieten waardoor er nu nogal wat formulieren ingevuld moeten worden'

Woelige Wimpie | 06-02-15 | 15:13

@ Bad Karma
Mag je het weekend weer naar huis?

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:13

Prima idee. We spreken voortaan niet meer over allochtoon of psychiatrisch patient. Niet meer over een activist of kraker. Niet meer over brievenbuspissende pvvers of over criminelen. Allemaal verwarde mannen.

ristretto | 06-02-15 | 15:13

Wat een sensatie weer van achter de laptop "schoot in de rug" in de been is er geschoten enne ...... laten we eerlijk zijn als burger moet je nu ogen van voor en achter hebben als je ergens bent laat staan de politie die zo'n halve zool zwaaien met iets op je af ziet komen, politie kan gewoon niet meer uit zijn neus lopen vreten. Handelen en niet afwachten , levensgevaarlijk. Daar moet dan ook de kwajongen onder lijden die voor de gein mensen de stuipen op het lijf jagen. Moet je gewoon niet doen, zit je fout en neem je groot risico.

Lil 1 | 06-02-15 | 15:13

@ Bad Karma
Of zit je te fappen?

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:13

@hurenisvoorpaupers
Ja hoor. Ze waren zo gefrustreerd door een schijnbeweging (?) dat ze besloten te schieten. En jij kan zelfs zien dat ze in z'n rug schoten (knap).
Echt, gast. Ga gewoon verder met je Nintendo.

wapster | 06-02-15 | 15:12

Als je goed kijkt schermt die gozer in zn witte overhemd niet zn gezicht af voor de camera maar heeft hij ergens een wond (zie bloed aan zn handen). Als verwarde meneer dit veroorzaakt heeft verdiend hij bij dit soort gedraag zeker wel een hinkelend bestaan...

aanbidmij | 06-02-15 | 15:12

Wat een idioot wijf met haar 'zielig'. Some people don't have their priorities straight!

Daniël P | 06-02-15 | 15:12

-weggejorist-

Peshmelba | 06-02-15 | 15:12

-weggejorist-

Bad Karma | 06-02-15 | 15:12

-weggejorist-

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:12

Valt me nog mee dat het niet vaker gebeurd dat Volkswagendealers bedreigd worden vanwege de rotzooi die ze verkopen.

sinar2 | 06-02-15 | 15:12

@SamKoeman 15:02
.
Het is overduidelijk dat die man de agente al gepasseerd is, helegaar geen poging doet iemand te verwonden en geen enkele bedreiging vormt....
.
Die agente knalt gewoon een vluchtende burger af.... Werkelijk buiten iedere proportie en eenvoudigweg crimineel.
.
Onthutsend hoeveel mensen dit soort totaal wangedrag goed keuren!!

De Libertariër | 06-02-15 | 15:12

Die gozer die z'n hoofd vasthoudt aan het eind, is hij nu ook geraakt? Het klinkt wel alsof het 2e schot afketst (plof, plof, tik).

Kipz0r | 06-02-15 | 15:11

@Stormageddon | 06-02-15 | 15:08
Nou, je maakt best kans om dit jaar te winnen.

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:11

-weggejorist-

Bad Karma | 06-02-15 | 15:11

7,62x39 | 06-02-15 | 14:51 nee, ga beter kijken, criminelenfan.

mental K | 06-02-15 | 15:11

@Bad Karma
Jij reaguurt vooral met wetboek artikelen heb ik gelezen op Google. Dus je weet precies wat je doet volgens de wet. Verder maakt er een sport van om idioot te reageren.
Je bent siellug.

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:11

hurenisvoorpaupers | 06-02-15 | 15:07
Die voorste trage agent zit een beetje met pepperspray te spuiten, die achterste agente wordt aangevallen en schiet, volkomen terecht en goed gemikt.

-Seb | 06-02-15 | 15:10

mental K | 06-02-15 | 15:09

Wat voor strafbaar feit heeft hij gepleegd en is dat het neerschieten waard?

Bad Karma | 06-02-15 | 15:10

Hulde voor de politieagente! Toch sympathiek dat ze het derde been niet heeft getroffen, zal wel een te klein doel zijn geweest.

AbleArcher13 | 06-02-15 | 15:10

@hurenisvoorpaupers | 06-02-15 | 15:07
u kijkt een filmpje van 30 seconden, waarbij de actie half achter een auto plaatsvind en u weet exact wat er gebeurde en wie heeft geschoten. Chapeau, het NFI team komt naar u toe!

Elmer Fudd | 06-02-15 | 15:10

@TheWriter | 06-02-15 | 14:48
Terminale Hans Anders klant?

Peshmelba | 06-02-15 | 15:10

Hoeveel verwarde mensen moeten er nog worden neergeschoten voordat blijkt dat de bezuinigingen op de GGZ een drama van epische proporties zijn? Deze 'verwarde' mensen hadden gewoon moeten worden opgevangen namelijk. Vroeger kon dat. Toen wél.

blikjegrolsch | 06-02-15 | 15:09

Wat nou zielig?

brutus68 | 06-02-15 | 15:09

wat een kutwijf

mijnvrouwsnor | 06-02-15 | 15:09

Wat een fucking domme domme domme mensen zijn er.. Ahhh zielig. ik begrijp die figuren echt niet. Iemand met een zwaard op de politie af zien rennen en het dan zielig vinden dat diegene wordt neergeschoten. Ja ja. Zo dom zitten ze er tussen.

mental K | 06-02-15 | 15:09

Dit land barst van de creeps. Gajes dat geen enkele opvoeding heeft gehad of zo gek als een deur is. En die worden allemaal gepamperd omdat dat in Nederland heel gewoon is. Maar agenten aanvallen is een stap te ver en lood in je pens.
En dat is prima.

Peshmelba | 06-02-15 | 15:09

@ De Libertariër

Pilletje vanochtend vergeten te nemen? Of lenzen niet goed scherpgesteld? Volgens mij zijn mensen zoals jij de oorzaak van het probleem. Een duidelijk verwrongen rechtvaardigheidsgevoel.

Raymond9177 | 06-02-15 | 15:09

Wat een filmp. Actie door een spiegelend raam moeilijk te zien. Commentaar van een luidkeels pratende vrouw die vermoedelijk nooit haar mond houdt. Dan neemt Wim T. Schippers de regie over een laat een Sjef-van-Oekel-look-alike de set betreden. *Willy! Ik zei toch* roept de vrouw verwijtend. Cliffhanger. Is verkoper van de maand Willy gewond door kogels, door pepperspray of iets anders?

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:08

Kan je door een religieuze kortsluiting in je hoofd verward worden? Ik heb het aan Jezus gevraagd maar die geeft geen antwoord.

Zyprexa20mg | 06-02-15 | 15:08

Eerder deze week had ik 2015 al uitgeroepen tot "Het Jaar van de Verwarde Man". Het gaat lekker tot nu toe.

Stormageddon | 06-02-15 | 15:08

Netjes in de benen, moet je maar normaal doen, geen mensen bedreigen en als een ninja ster in wording op de politie afrennen. Wellicht krijgt hij nu wel de juiste medicijnen in een inrichting.... en voor een aantal van de huilebalken hier boven, hadden ze de compleet idioot de woonwijk in moeten laten rennen?

ikdenkwat | 06-02-15 | 15:08

-weggejorist-

Bad Karma | 06-02-15 | 15:07

die wegloopt? hij rent op de tweede terugtrekkende agent af!!! met een wapen!!! good call. Ahhhh zielig.. voor die agenten ja!!!

mental K | 06-02-15 | 15:07

ow shaaaaaat shiiit meeeeen zieeeeelig!! ik ZEG!

Elmer Fudd | 06-02-15 | 15:07

-weggejorist-

hurenisvoorpaupers | 06-02-15 | 15:07

Bad Karma | 06-02-15 | 15:04
Of ben je verward?

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:07

Ik vond dat schietincident niet zo spannend.
Dat afgrijselijke gekrijs van die ?vrouw daarentegen...
Manmanman wat verzieken dergelijke lui de taal van ons eens zo mooie landje.
Misschien nog wel meer.

Goktrommelkiller | 06-02-15 | 15:07

De Libertariër | 06-02-15 | 14:59 Ik dacht eerst "sarcasme, leuk!"

Maar je meent het écht. Je bent gek, weet je dat?

Willianus Wortelus | 06-02-15 | 15:06

Een verwarde bedreiger die nu wel doorheeft dat de politie aan mensen als hij geen druppel benzine voor een achtervolging meer verspeelt,maar liever het bloed van een verwarde bedreiger. Top!

deraderendraaien | 06-02-15 | 15:06

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:03

Heeft hij een strafbaar feit gepleegd? Zo ja, is dat neerschieten waard?

Bad Karma | 06-02-15 | 15:06

Bad Karma | 06-02-15 | 15:04
Jij vindt mij als een zieke hond en je bedreigd mij?

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:06

@doskabouter | 06-02-15 | 15:04
Het staat nota bene ook in het topic. Sommige reaguurders kijken niet goed en lezen het topic ook niet.

SamKoeman | 06-02-15 | 15:06

www.telegraaf.nl/binnenland/23650467/_...
In rotterdam vannacht ook al een agent aangevallen door een "verwarde man".
Lijkt inderdaad een trend binnen het journalistieke jargon om te spreken over een "verwarde man".

Russ Meyer | 06-02-15 | 15:06

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:04
U heeft gelijk. Dank.

Igor Putkin | 06-02-15 | 15:06

Wie niet luisteren wil moet maar voelen beleid. Tja, het wordt er wel naar gemaakt tijd van pamperen is voorbij.

Lil 1 | 06-02-15 | 15:06

Die gast loopt met een zwaard boven zijn hoofd op een agent af en dan hebben sommige wijsneuzen hier nog het idee dat een agent niet mag schieten?? Serieus, laat je nakijken.

wapster | 06-02-15 | 15:05

SamKoeman | 06-02-15 | 15:01

Inderdaad, de helft kijkt niet eens en heeft alweer een oordeel klaar. Duidelijk noodweer van de agent.

En als het zieluggg is bel dan de politie niet!

doskabouter | 06-02-15 | 15:04

@SamKoeman | 06-02-15 | 15:03
Juist.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:04

-weggejorist-

Bad Karma | 06-02-15 | 15:04

@Igor Putkin | 06-02-15 | 15:01
Je kan niet zien hoe de agent schiet. Is niet in beeld. De agent die je wel ziet, heeft een busje pepperspray. *bril uitdeelt*

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:04

De eerste agent heeft pepperspray. Je ziet duidelijk zijn vinger op de sprayknop zitten. De tweede agent die op 0:10 uit beeld loopt is degene die schiet.

SamKoeman | 06-02-15 | 15:03

@De Libertariër | 06-02-15 | 14:59
Het zwaard dat de gestoorde in zijn hand heeft, is goed te zien op 8 seconden. En even later nog eens. Dan glinstert het zwaard. Zet je beste bril eens op, dude.

Lewis Lewinsky | 06-02-15 | 15:03

Nederlander

duitse herder | 06-02-15 | 15:02

@De Libertariër | 06-02-15 | 14:59
@hurenisvoorpaupers | 06-02-15 | 14:59
Zie mijn commentaar van 15:01. En kijk het filmpje nog een keer.

SamKoeman | 06-02-15 | 15:02

Mag ik mijn nickname veranderen in: Verwarde Man?

MyCatIsDoingThis | 06-02-15 | 15:02

Zoals die agent schiet is het een godswonder dat de kogel ook daadwerkelijk in het been terechtkomt.

Igor Putkin | 06-02-15 | 15:01

lijkt mij vrij terecht in dit geval wat een mafkees

Gaaaap | 06-02-15 | 15:01

Sukkel!

The Concierge | 06-02-15 | 15:01

@hotnot | 06-02-15 | 14:56
@TheWriter | 06-02-15 | 14:48
Hebben jullie niet gezien dat in 0:09 een agent achteruit uit beeld loopt? Dat is de agent die aangevallen wordt en die schiet. Die andere agent schiet niet volgens mij. Maar zelfs als ie wel had geschoten, was het gerechtvaardigd. Zijn collega werd aangevallen.

SamKoeman | 06-02-15 | 15:01

Dat figuur die siellug roept, is van het soort wat zich bemoeit met politie/hulpverleners. Zij weet het altijd beter, dat kun je wel horen.
Bij 0,06 is te zien hoe groot het zwaard is. Ik had hem meteen proberen dood te schieten bij het begin van z'n sprint, hoewel.
www.youtube.com/watch?v=J_KJ1R2PCMM
Perfecte actie van de politie.

asylumstreetspanker | 06-02-15 | 15:01

Het probleem is wel binnen 30 seconden opgelost.

Nevz | 06-02-15 | 15:01

ontevreden VW rijder? tsja, met als die DSG en Tsi rotzooi....

FW Ta-183 Huckebein | 06-02-15 | 15:00

Opstelten moet gaan oppassen dus (het liefst op zijn kleinkinderen), wanneer verwarde mannen zomaar in de knieën geschoten gaan worden.

Jackanders | 06-02-15 | 15:00

-weggejorist-

hurenisvoorpaupers | 06-02-15 | 14:59

-weggejorist-

De Libertariër | 06-02-15 | 14:59

"Verward" gaat nog heel groot worden in 2015, let maar op!

Statler en Waldorf | 06-02-15 | 14:48
.
#jesuisconfus

TuuT | 06-02-15 | 14:59

De verwarde man die binnen voorbijloopt, is van Not the Nine O'Clock News.

vanderjas | 06-02-15 | 14:58

Wat een gezeik.... prima dat ze hem neer schieten idioot met zon zwaard of wat het ook is.

Hij is toch niet dood.

Had ie maar moeten luisteren. Wie niet horen wil moet voelen. Als ze hem gelijk dood zouden schieten zou het een ander verhaal zijn maar dat gebeurt niet.

Metropols | 06-02-15 | 14:58

Nou, het is maar goed dat ie die kogel in z'n been heeft gekregen. Voor 't zelfde geld had ie 'm in z'n rug gehad. Iemand die wegloopt neerschieten, ook al is 't in z'n been, dan moet ie toch wel iets heel ergs hebben uitgevreten.
Maar de rijksrecherche stelt een onderzoek in.

hotnot | 06-02-15 | 14:56

Ik heb overigens wel het idee dat onze politie de laatste tijd wat meer trigger-happy geworden zijn (na de recente aanslagen en zo). Ben nog even aan het nadenken of dat nou een goede of slechte zaak is. Hmm...

Ofzo2 | 06-02-15 | 14:56

Als meneer gewoon geluisterd had naar de agenten was er niets aan de hand geweest. Verward of niet je kunt tegenwoordig geen risico meer nemen. Gewoon neerschieten, hulde.

storagemaster | 06-02-15 | 14:56

Strakke actie van die wouten, hulde voor het snel en vakkundig uitschakelen.

IJzervreter | 06-02-15 | 14:56

Verwarde man zijn is geen beroep.
Dat is echt een misverstand.

Jerolimo | 06-02-15 | 14:55

Overduidelijk een geval van onnodig schieten. Maar wel positief dat het deze keer niet per ongeluk leek te gaan.

ren-forrest-ren-e | 06-02-15 | 14:55

Volgens mij rent hij met een al dan niet echt samurai zwaard hun kant op. Doet ook helemaal zo'n ninja film loopje na. Lekker koekie die gast.

soundwave070 | 06-02-15 | 14:54

-weggejorist-

Geluksvogel | 06-02-15 | 14:53

Zielug is als je per ongeluk op het pootje van een puppy staat en hij piept.

Sergeant_Peper | 06-02-15 | 14:53

Godsammekraken | 06-02-15 | 14:48
Flauw.
*Padoem tssj*

Igor Putkin | 06-02-15 | 14:53

Hadouuuuuuken!

soundwave070 | 06-02-15 | 14:53

Zie hier het verschil met de Verenigde Staten.

wapster | 06-02-15 | 14:52

Dit land lijdt aan een 'verwarde mannen'-syndroom.

Peter Emile | 06-02-15 | 14:52

Is 'verward' het nieuwe eufemisme voor allochtoon?

Lauwe Koffie | 06-02-15 | 14:51

En die Surinaamse Patty Brard wordt nog boos op het laatst: "ik zeg nog tegen je.."

havannahapper | 06-02-15 | 14:51

Oh zielig, ohhhh

Ofzo2 | 06-02-15 | 14:51

-weggejorist-

7,62x39 | 06-02-15 | 14:51

Ik kan dit nog niet echt helemaal duiden..
Het schijnt wel zielig te zijn..

havannahapper | 06-02-15 | 14:50

Moet je een kerel neerschieten die van je wegloopt? Hmm..
TheWriter | 06-02-15 | 14:48

Van je weg loopt? Misschien ff een afspraak maken bij de lokale opticien?

pubert | 06-02-15 | 14:49

leek op een samurai zwaard of een paraplu.
in ieder geval was het vast een lieve jongen, stille tocht is morgen en de agent wordt al aangeklaagd.

tiku99 | 06-02-15 | 14:48

aaaahhhh, sjielig van onze Medeburgert!

thepinkpainter | 06-02-15 | 14:48

Waarom houdt die man-in-wit-overhemd zijn hand voor zijn oog? Wil hij niet in beeld, of heeft hij iets in zijn oog gekregen?

appelboor | 06-02-15 | 14:48

@ 7,62x39

Mail het naar de politie, scheelt weer een onderzoek!
Droeftoeter

mörser | 06-02-15 | 14:48

"Verward" gaat nog heel groot worden in 2015, let maar op!

Statler en Waldorf | 06-02-15 | 14:48

Zielig? Als die gewoon had geluisterd en NORMAAL DEED was er niets aan de hand geweest. Maar iedereen moet zich weer aanpassen aan de totale mongolen in dit kut land.

stegestijp | 06-02-15 | 14:48

Bad-ho-effe-dorp.

Godsammekraken | 06-02-15 | 14:48

Moet je een kerel neerschieten die van je wegloopt? Hmm..

TheWriter | 06-02-15 | 14:48

Hoewel, hij had wel iets in zijn hand.

7,62x39 | 06-02-15 | 14:47

De zoveelste burger die door de politie wordt neergeschoten. Wrs niet gewapend, anders had de politie dat wel erbij geroepen.

7,62x39 | 06-02-15 | 14:46

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken