Uitzending Gemist. Jan Roos op de Vakantiebeurs
Hatseflats. 254.000 kijkertjes voor Studio PowNed. De langverwachte doorstart van het fenomeen gestrektbeen-televee waar in deze bloemetjesjurkende D66-natie zoveel behoefte aan is, qua NPO naar de kijker toe. En was het het wachten waard? Nou nee. Het was het PowNews, maar dan voor babyboomers. Een talkshow met een big city decor, een bureau, een vintage microfoon, studio audience en een... mok. Een mok! In de United States of Talkshows durven ze dat al niet eens meer (☎). Maar bij PowNed draaien ze er de ruifgraaiende taxpoethand niet voor om. Een talkshow met een mok - alsof je naar een restaurant gaat en als voorgerecht ham met meloen krijgt, zoiets. Maar was het dan echt zo slecht? Ja. Op verslaggever Jan Roos na. Het laatste snippertje PowNed Beleidsplan dat er nog rondfladdert boven de ongeïnteresseerde Balkenendenorm-burelen van dat eens zo trotse roze vervelende rotomroepje. Godskeuristusteringtiefus allemachtig Jantje Roos, wat ontzettend vunzigplatvloers vulgairlaagordinair boertigmegaflauw en bot allemaal. Maar wat hebben we gelachen. Dank u Roos. Voor deze nieuwe morgen.
Reaguursels
InloggenPowned heeft niet echt de opschudding van het bestel gedaan die ze beloofde. Veel geblaat, maar eigenlijk meer van hetzelfde.
.. sterke comeback, Maria..
@fredmo | 31-01-15 | 17:40
Je hebt moeite met satire? Och, wat sneu voor je! Maar het is natuurlijk een heel informatief programma voor jou als je niet meer gewend bent dan programma's als Utopia en Geer en Goor. Nou, speentje maar weer in dan en netjes op tijd naar bed na Sesamstraat.
Maria.1 | 31-01-15 | 16:49
.
Ironisch. Wegkijken is volgens jou de oplossing, wanneer je iets gadeslaat waar je moeite mee hebt.
.
Ik herinner je graag aan een comment die je zélf vanmorgen maakte:
"Helaas, die goeie ouwe tijd komt niet meer terug. Gisteren met een schuin oog naar Jinek gekeken waar een veiligheidsmeneer vertelde dat we in een andere tijd leven en we er aan moeten wennen. Met dank aan onze wegkijkende overheid."
.
Je bent niet alleen dom, je hebt ook een dubbele moraal. En dat is eigenlijk veel erger.
@fredmo | 31-01-15 | 16:22
Dat mag. Er zijn mensen waarvan ik het niet leuk zou vinden als ze me dom noemen, maar van jou maakt het me niks uit. Jij hebt geen knop op de tv? Sommige mensen zeuren om te zeuren.
Inderdaad; ik beticht je ervan dat je een zeikerd bent.
Wat een domme, achterlijke humor heeft die Jan Roos ook. Ik zie een volwassen vent van bijna 40 die nog steeds basisschoolgrapjes uithaalt. Hihihi naturisme hihi grote tieten. Die rooie reporter, Van Leeuwen, zit ook op een soortgelijk niveau.
Ik zou zeggen: Grow the fuck up, maar dan bedenk ik me dat dit PowNed is en die mensen gewoon niet beter weten.
Maria.1 | 31-01-15 | 15:25
.
Geen zorg; ik zal ook niet kijken. Her getuigt wel van historisch onbesef, ongevoeligheid en algehele domheid als jouw hersenen (of whatsoever) deze beelden interpreteren als humoristisch.
.
Inderdaad; ik beticht je van domheid.
@pluk-87 | 31-01-15 | 14:23
Wat jij witte schmink noemt is as, dit wordt in veel landen gebruikt om muggen weg te houden waardoor de kans op knokkelkoorts en malaria afneemt
Wat een totaal onbeschofte en ongevoelige eikel is die Jan Roos. En hoe komt dit door de redactie van PowNed? Iedereen in Rwanda kent mensen die door de genocide zijn omgekomen, In Columbia heeft de drugsmaffia een deel van het land in handen en moet met het leger bestreden worden, het is een soort guerrilla oorlog waar complete delen van de bevolking onder lijden. Waar haal je de gore moed vandaan om daar een grappig programma van te maken? Hoe zouden jullie het vinden als er bij dodenherdenking of op de plek waar Theo van Gogh vermoord werd dit soort grappen gemaakt worden?
Mensen, je hóeft niet te kijken! Als je het niet leuk vindt, andere zender erop zetten en klaar.
Geneuzel!
Zo, ik ben vaak met slechte televisie geconfronteerd maar dit slaat werkelijk alles! Als dit het niveau is van Studio Powned, direct alle subsidie intrekken.
Een gemiddelde Jostiband haalt een hoger niveau. Enige nuance is op z'n plaats aangezien de Jostiband meer tijd kwijt zal zijn om een niveau naar tevredenheid te bereiken, Studio Powned flanst dit in 10 minuten in elkaar onder het mom: 'Wij maken televisie, alles wat ik doe is toch wel leuk' (vrij naar: Hans Teeuwen)
Ga je schamen, werkelijk waar!
Alleen al dat Roos het discriminatie noemt dat een neger witte schmink op heeft maakt dat deze omroep bestaansrecht heeft.
Aaarrggg wat slecht dit.
Nou kennen we die neukgrapjes wel.
Ruktor naakt op de vakantiebeurs was nog vernieuwend maar dit is echt heeel slecht.
Studio Powned was in heel veel opzichten niet hoogstaand. Prima dat je daar - zoal gisteren - een topicje aan wijdt. Vandaag weer duwen waar het pijn doet is wel een beetje sneu, zeker als je als medium zelf producent bent van het wanstaltig slechte GS tv.
@mindless | 31-01-15 | 11:17
Die pluskudo is van mij.
@Mouth Of The South | 31-01-15 | 11:48
Dat is juist het grappige. Hier wordt altijd gegild "racisme en discriminatie" maar als andere landen ons geld uit de zak willen kloppen is alles toegestaan.
Ik heb gisteren bij Studio PowNed blauw gelegen,Jan Roos was weer zo grappig!
En dan die stoïcijnse blik van hem,meesterlijk.
Smakeloos? Mooi. Waar kan ik terugkijken?
Ik moest gniffelen toen hij die witgeschminkte negers van discriminatie betichtte.
De subsidie voor de "journalistiek" van Castricum en Roos is bijna nog erger dan de subsidie voor de "kunst" van Gario
Heerlijk dit! Geweldig gedaan Jan Roos!
smakeloos
@Guido | 31-01-15 | 11:02
Die Iraniër een goede verkoper?
Iemand die mij alcoholvrij bier probeert aan te smeren....(Mag ik niet zeggen van Joris).
Slechte tv maken is één ding, maar was dit nu nodig?
VanBukkem | 31-01-15 | 10:38
Laten we het er dan over eens zijn dat het geen "normale" vraag was en Roos direct uithaalde onder de gordel zonder de beste man, die gewoon ze werk stond te doen, ook maar 1 moment respect te betonen of normale omgangsvormen te etaleren. En dat allemaal voor Jan eigen egootje. En dat is niet de eerste keer. Staal idem. Natuurlijk bestaat break the system uit de broertjes en zusjes van Jan Roos maar Staal pakt precies de lelijkste en de onnozelste. Ik had liever dat 1 van die lui helder had uitgelegd wat ze aan het doen waren in de kou. Maar ja, alles voor de ego's. Lijkt Rutger wel.
Kindertelevisie.
De grapjes van Jan Roos zijn te geforceerd, waaruit duidelijk blijkt dat ze meer kijkcijfertjes nodig hadden. Jammer. PowNews lijkt beter. Ik zeg "lijkt", omdat de uitzending in zijn geheel niet is terug te zien. Iemand enig idee waarom?
Heerlijk gelachen. Jan Roos: +1
Jan Roos neuqt een giraffe . Waarom geen geit ? Discriminatie !
En dan blikken we nog even terug naar de ambities die waren voorgelegd aan het powned-mogelijk-makende reaguurderspubliek.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/08/...
www.powned.tv/docs/PowNed_01_beleidsp...
*tv op marktplaats zet*
Lichtpuntjes waren die Rwandees en die Iraniër, goede verkopers die zich niet gek lieten maken door dwaze vragen van 'that asshole'.
Ja Pritt? Vond je dit nou nog eens echt lachen?
Man man man, ik zou bijna de moeite gaan nemen om mijn lidmaatschap op te zeggen. Jan en Tom waren leuk, maar het was toch vooral een opgewarmde prak Geenstijl.
Jan Roos vertolkt prima de rol van een puberjochie, dat zich met opspelende hormonen, etterpuistjes op de wangen en de eerste vijf schaamhaartjes niet zo goed raad weet.
Het voor de camera aanduwen van pluchebeesten is voor zo'n jochie de manier om de wereld te tonen hoeveel lef het puistenkopje heeft. Sneue TV dus, het aanzien niet waard.
lachen is gezond.
beter als de talk show,s,waar je een rad voor de ogen wordt gedraaid.
n,l heeft er nog al wat van die geestelijke indoctrinatie politiek geinspireerde voorlichting.
de gesprekleiders worden vorstelijk beloond.
vroeger had je de dominee die de waarheid sprak.
dit is humoristisch op het scherp van de snede
@ godlastering69
Zeker van welles. Ik moet dat niet!
@cummienow
Dit is toch geen verwijzing naar het genetisch afval van de gutmensch, ozjee
@mindless | 31-01-15 | 10:30
Hypocriet is een zwaar woord. Ik noem het liever een beetje boter op hun hoofd.
En Jan Roos, die maakt gewoon vermaak-tv voor een bepaalde doelgroep. En met 254.000 kijkers op NPO3 niet geheel onverdienstelijk. En ik denk dat Jan zelf ook wel weet dat het geen ruk met journalistiek te maken heeft.
Zelfs Jan Roos raakt over de datum.
Mooie vent die Jan Roos
VanBukkem | 31-01-15 | 10:20
Dat jij alle documentaires hebt gezien over Pablo Escobar hebt gezien zegt al genoeg over jouw benadering van de situatie. En is overigens geen enkel argument laat staan bewijs om te stellen dat Colombianen hypocriet zijn. On/ Ik spuug op Roos als mens en ik zou hem niet eens willen kwalificeren als een journalist. Eerder als de ernstig gehandicapte triangelspeler van de GS-band. En als je goed kijkt zie je dat een chromosoom teveel heeft.
@ potjandriedubbtjes
Zonder meer. Om over de inheemse bevolking (en haar gewoonten in het bijzonder) nog maar te zwijgen.
Inderdaad stukje met Samson was goed hopelijk vallen de schellen van de ogen PvdA stemmers weg. Die man ziet jullie als dom volk. Weg met die vent hij schoffeert zijn kiezers
@cummie de swapkoning
Persoonlijk nu: de bodemgesteldheid van zuidoost groningen is ook buitengewoon heur
Toch bijzonder hoe Powned de boel zou gaan opschudden maar in plaats daarvan vooral BNN probeert te overtreffen wat betreft puberaalheid.
'What an asshole' vat het goed samen vind ik.
@mindless | 31-01-15 | 10:11
Ik heb alle docu's over Pablo Escobar gezien die er maar te vinden zijn op youtube.
Maar u heeft gelijk dat Colombia een groot land is.
Doch, de meeste Colombianen keerden zich pas tegen Pablo toen ie een passagiersvliegtuig liet neerhalen als represaille op acties van de regering tegen zijn organisatie.
Nogmaals: Boter op hun hoofd die Colombianen.
@ potverdrie | 31-01-15 | 10:16
Maart tot medio mei:
Dit is de eerste regenperiode in het zuiden van Uganda. Dit is een slechte periode om een gorilla trekking te doen in Bwindi Impenetrable Forest of in Mgahinga National Park omdat er gedurende deze periode in deze parken flink wat regen valt en de omstandigheden om te trekken verre van ideaal zijn. Door de regen groeit de beplanting extra hoog waardoor het spotten van wild soms bemoeilijkt wordt. Ook kunnen de wegen in deze periode slecht begaanbaar of zelfs onbegaanbaar zijn.
Wie gaan er in vredesnaam naar vakantiebeurzen? Toch niet die miljoenen jandoedels die hun vakantiegeld niet kunnen besteden aan dergelijke vakantie's.Hoewel, rood staan is geen schande meer tegenwoordig.
Ik kon wel lachen om Jan
Buienradar hebben ze niet in australie...
Vond 't nog wel enigzins om aan te gluren, Jan Roos was gewoon droog, kinderachtig, maar wel vermakelijk.
Maar het hele item "happy hookers" was ongelooflijk qudt. Niet door de boodschap, maar de productie, de ingebouwde grappen. Kom op hee...
Ze proberen hetzelfde taalgebruik te bezigen als op GS, maar 't komt totaal niet over.. Gewoon normaal doen en stijlloos zijn de onderwerpen/meningen die taboe zijn aan de orde te brengen. Door kinderachtig te schelden ondermijnt het programma zichzelf.
Dat doen wij hier wel ;)
@Bakito | 31-01-15 | 10:09
[D'666 modus]
NEE!
[/D'666 modus]
We hebben een overdaad aan talkshows op de tv. BNN moeten zo nodig Jimmy Fallon importeren die aan komt zetten met personen die hier helemaal niet of nauwelijks bekend zijn op wat filmacteurs na die weer eens aan promotie moeten doen.
- -
Dan is er nog de idioot van een Graham Norton. Wij hebben het lolzwijn van de Vara al dus die kunnen we missen als kiespijn.
- -
Arjen Lubach heeft inderdaad ook een decor wat de na-aapprijs verdient, maar hij doet het wel goed vind ik. Moet toegeven dat de imitatie-Kermit te veel... ja... imitatie is, zelfs in de motoriek van de pop, dus die mag weg, maar verder mag Arjen Lubach blijven.
- -
Probleem in NL is eerder de tekstschrijvers. Bij Jon Stewart zit er een groot team van ervaren en goede schrijvers onder zijn bureau; als je die waslijst ziet, dan weet je dat we daar niet tegen op kunnen.
Salut! Evocatus
PS Zie boven
Excuus: vlotbespraakt = vlotbespraaktheid
VanBukkem | 31-01-15 | 10:00
Ik denk dat jij helemaal niet veel televisie kijkt maar snel even een filmpje van YouTube hebt gegoogled. Want Blijkbaar denken jij en de BBC dat als je de mening van de gemiddelde Colombiaan wilt weten je dan naar zijn thuishaven moet gaan. Dan is net zo iets als in Mekka gaan vragen of Mohammed een toffe gast is. Colombia is een erg groot land. Lees eerst een wikipagina in plaats van de hele tijd achter de buis te hangen.
necrosis | 31-01-15 | 10:06
Zullen we een referendum houden over DWDD en Pownews?
@ potverdrie | 31-01-15 | 10:01
Om over die Gorilla in het veld maar te zwijgen...
@Zonietoch | 31-01-15 | 09:58
Kijkcijfers zeggen niets, DWDD trekt (volgens de kijkcijferkastjes die ongetwijfeld uitgelezen worden door PvdA'ers) miljoenen kijkers.
Dat zegt meer over de 'kijker' dan over DWDD!
necrosis | 31-01-15 | 10:02
Jij wilt off-topic iets aankaarten?
Begin maar....
necrosis | 31-01-15 | 10:02
Jij wilt off-topic iets aankaarten?
Begin maar....
@Bakito | 31-01-15 | 09:59
We zijn het een keer eens! Wat ik bedoel is slechts dat ik Jan Roos niet noodzakelijkerwijs hoger heb zitten dan de lieden die hij aanspreekt.
Programma ging voor een groot deel over docu van Jojanneke. Echt heel triest.
@Bakito | 31-01-15 | 09:59
Zullen we het eens over de mensenrechten in Nederland hebben, intrigantje?
Er zit een walrus op de chair bij de australian open.
Wat een ellende toch allemaal
@mindless | 31-01-15 | 09:59
Ik kijk gewoon veel tv.
www.youtube.com/watch?v=b0_YEeu5IvY
Godsammekraken | 31-01-15 | 09:28
Ja. Als je de politiek of mensenrechten in een Afrikaans land aan de kaak wilt stellen ga dan naar de ambassade in kwestie of Nederlandse bedrijven die doodleuk zaken doen met zo'n regime.
VanBukkem | 31-01-15 | 09:54
Dan ken jij blijkbaar meer Colombianen dan ik. Of ik heb ze verkeerd begrepen. Maar beide betwijfel ik sterk.
Daadwerkelijk uitzending gemist. Niet te vinden. Enig idee waarom? Schaamte bij NPO? "Ik ben Charlie" kennelijk niet begrepen.
Pff, dit was echt zo slecht. Alsof iemand voor het eerst voor publiek voor zit te lezen van een blaadje. Geen improvisatie, geen professionaliteit. Wat was Rutger slecht. Jan had leuke dingen ertussen zitten. Nee, kijkcijfers zullen volgende uitzending wel kelderen.
"De combi Jan Roos en 1 of andere duffe huismutsen beurs doet het altijd goed.
De Reaguurder | 31-01-15 | 09:09"
Ja, ja, weer gemakelijk prijsschieten op "duffe huismutsen", maar die mensen maken het met hun belastingcenten wel mogelijk dat u op ze af kunt geven en dat (zo'n stuk onbenul als) Jan Roos de kans krijgt om op de tv zijn vlotbespraakt te etaleren?
*
Maar uw nick zegt het al: u kunt alleen maar guur reageren, net als zgn. Gutmenschen het doen, als ze weer eens neerkijken op het gewone volk.
*
Neerkijken op het gewone volk = Elitesport nommer 1.
Salut! Evocatus
@mindless | 31-01-15 | 09:38
Volgens mij begon de ellende voor de bevolking in Colombia pas echt toen de drugsoorlog tussen de Colombiaanse regering bijgestaan door de Amerikanen en de drugskartels volledig uit de hand liep, met aanslagen over en weer tot gevolg. Tot die tijd was Pablo Escobar nog gewoon een held voor veel Colombianen. Dus een beetje boter op hun hoofd hebben ze mijns inziens wel, die Colombianen.
Ze moeten maar tegen een stootje kunnen, vind ik. Net zoals die moslims.
Eten jullie in Rwanda tegenwoordig met vork en machete?
*moehahaha*
ole guapa | 31-01-15 | 09:51
Dan ben je vast ook veel geplaagd op school.
Wat is de insteek van dit negatieve stuk?
Slechte reclame is ook reclame?
Wat een zuur gereaguur. JR is met zijn uitgestreken smoel en het droge commentaar erg grappig.
Euh... de volledige aflevering is ook ergens te bekijken?
Of moeten we geld gaan lappen voor die NLZiet zooi?
En toch is Evert Baptist leuker.
Onderbuik2 | 31-01-15 | 09:36
Kijk eens naar het vogeltje. Wat klopt er niet?
Maar die Monique Weensie ontvangt dus tonnen per jaar als directeur van deze omroep met als enige wekelijkse climax deze show? Die lacht zich helemaal kapot.
Waar kan ik deze zooi terugzien?
NPO boycot jullie:
www.npo.nl/studio-powned/30-01-2015/PO...
Wow. Het gebeurt niet snel dat ik me intens schaam voor een ander. Deze schertsfiguur is de incarnatie van ongeveer alles wat iemand mogelijk zou kunnen verafschuwen aan Nederlanders.
Dat stukje over dat Samsom de kijker als dom zag pareerde Roos wel goed!
Jan ouwe geilbek!
Hehe.
Ik vind mooi. Jan op Radio 1 en op de beurs. Iemand zag dat het goed was.
Kan nergens de uitzending gemist van studio powned vinden. Iemand een tip?
VanBukkem | 31-01-15 | 09:16
Ik ken een aantal Colombianen en refereren aan coke ligt erg gevoelig bij deze buitengewoon vriendelijke mensen. Cocaïne heeft het land zoveel slechts gebracht dat het nog steeds erg veel pijn doet. Er zijn nauwelijks 'gewone' Colombianen te vinden die niet geleden hebben onder de drugsoorlog die boven hun hoofden wordt uitgevoerd. Bovendien zijn het trotse, maar zeer bescheiden mensen die in principe erg vredelievend zijn en zich erg voor schamen voor de reputatie hun land en dus zijzelf. En wie gaat daar dan meteen meer weer in zitten prikken met zijn botte Noord-Hollandse harsens? Precies, Jan Roos, de man die het leuk vindt om als volwassen man op tv te komen terwijl hij een pluche beest neukt. Jan Roos, het jongetje dat op school zo geplaagd is dat hij er zelf zijn beroep heeft van gemaakt. En blijkbaar neukt ie nogal weinig. Als ik die Colombiaan was had hem recht op zijn brilletje geslagen, maar ja ik ben dan ook geen Colombiaan.
POWNED.... De revolutionaire kabouters die na het openen van de subsidiepot aan het einde van de regenboog ineens in NPO-er's veranderden. Gevallen voor de darkside...
Onderbuik2 spreekt dat niet voor zichzelf ;)
niet eens afgekeken. hier kan nog wel wat crisisgeld worden bespaard,
Echt die Jan Roos... gewoon gênant.
De reacties bij Powned www.powned.tv/nieuws/media/2015/01/bre... zijn gesloten, waarom is dat?
misschien duo met geil boer geertje ?
Zwakste bijdrage Roos ooit. Zijn zwakste tweet is beter.
Wat een ongelooflijk lompe boer is die Jan Roos. Totaal niet grappig ook.
@Bakito | 31-01-15 | 09:23
Is dit wel "naar beneden"?
Ik ga uit overtuiging nooit naar een islamitisch land op vakantie. Gewoon, omdat het niet hoeft...
campingtelevisie, maar dan voor puberende tokkies. Oh wacht...
Ik heb geen 1 keer gelachen om Jan Roos. Nog nooit gedaan trouwens. Iemand die een ernstig minderwaardigheidscomplex aan het overcompenseren is.
Godsammekraken | 31-01-15 | 09:22
Juist. Naar beneden trappen is zo makkelijk.
Schofferen is leuk. Maar verdoe dat talent liever niet aan mensen die het niet verdienen. Politici, bestuurders en andere ploerten genoeg zou ik zeggen.
waar kan ik de volledige uitzending terug kijken? op npo.nl is deze niet beschikbaar
Ach het was best te doen, maar het moet nog iets pittiger. Pauw deed het zeker niet beter. Jan de Roos was wel de topper. Laat die Pechthold, met z'n uitgestreken bek (hij begint op Melkert te lijken), de komende weken maar lekker aan de tand voelen. Bij hem, en bij Samson, gutste het zweet door de bilnaad.
beetje flauwe stukje. beetje maar
Wat een belachelijke reaktie van die Colombiaan op een hele normale vraag van Jan Roos. Wat denkt die Colombiaan wel niet? Dat wij naar Zuid Amerika gaan om daar een beetje cultuur te gaan snuiven ofzo?
Geen jihadreizen? Schijnt tegenwoordig erg populair te zijn onder kansenmensen...
Rutger heeft eigenlijk best wel het accent van een tokkie
Het zou mooi zijn ff te kappen met agressive advertenties.
Nederland snakt naar een serieuze rechtse partij en omroep, zoals die in elk westerse land zijn. Wij maken een soort caranvalsoptocht van. *facepalm *
Jan Roos doet een kameel, hoe hilarisch! Of was het een dromedaris...
ik heb zelden zo gelachen. televizierring voor Jean Rose!
Overigens, misten jullie gisteren bij studio PowNed ook niet Jan Paparazzi op die bank?
De combi Jan Roos en 1 of andere duffe huismutsen beurs doet het altijd goed.
Jay Leno heeft een uberkin en Rutger Castricum een unterkin.
REAGEER OOK