Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allahaaf. Duitse carnavalisten zijn toch geen Charlie

Nog meer laffe tosti's als het gaat om de VVMU. Een Duitse carnavalsvereniging (sinds 1823) uit Keulen trekt hun "Motiv Wagen" terug voor de komende Rosenmontag Parade. Wegens want omdat vooral niet mensen willen kwetsen en wegens want omdat je sommige dingen wel mag zeggen maar niet hoeft te zeggen en satire moet wel gezellig blijven. Of zoiets. Poepbange scheitmoffen.
Update: Ook Belgen zijn geen Karel. Maskers & Mohammed VERBOTEN bij optochten. Charlie Hebdo Tribute tentoonstelling GECANCELLED.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:22

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:19

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:12

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:10

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:09

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:07

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:06

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:03

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 03:00

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:57

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:56

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:54

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:52

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:48

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:42

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:40

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:38

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:36

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:33

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:30

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:24

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:22

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:17

@Dibe | 29-01-15 | 16:54 Alcohol, dwz het gegiste sap van druivel en dadels, is een zegen van Allah. Koran, soera 16:67. En soera 4:43 zegt enkel dat je niet dronken de moskee in mag. En inderdaad: in het paradijs krijg je wijn. De koran zegt enkel dat sterke drank (lees: gedestilleerd) en gokken niet goed is (soera 5:90).

Het is met name Al Boukhari weer eens geweest die in een poging het braafste jongetje van de klas te zijn met allerlei citaten ("horen zeggen dat iemand de profeet heeft horen zeggen", dat soort werk) van Mohammed op de proppen kwam die het drinken van wijn ook zou afkeuren.

Over bier is met geen woord gesproken btw.

vraagstaart | 30-01-15 | 02:17

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:13

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:08

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:06

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:04

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 02:01

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 01:59

-weggejorist-

lilluke halve hoan | 30-01-15 | 01:56

Ja, ik ben over ik ga pvv stemmen.

arnoud4436 | 29-01-15 | 22:29

We hebben hier in Brabant carnaval nodig om ons leven te resetten, het is een mooie traditie die al honderden jaren bestaat, het leert de mensen om het leven van een andere kant te zien, en dat niet alles kommer en kwel is. De aard van de zuiderling heeft het nodig om te ont stressen, en inspiratie op te doen. Het is niet voor niks dat we hier zo,n mooie hightech bedrijven hebben, en over veel know how beschikken. Van carnaval moeten ze afblijven, anders is de kans op een volksopstand aanwezig, want hier sluimert nog immer een verlangen naar onafhankelijkheid, en dat is al honderden jaren zo. De moslim moet zich verre houden van carnaval, anders gebeuren er gekke dingen en dat voelen ze op de burelen goed aan.

Archy Bunker | 29-01-15 | 20:06

Ik kan maar een ding concluderen de terroristen hebben gewonen

plf | 29-01-15 | 19:44

En voortaan ook geen bier meer met carnaval. Mag niet van mohammed!

lulleficatie | 29-01-15 | 19:16

@Bakito
Als je het zo geinig vindt om te trollen doe het dan niet zo opzichtig.

CosmicPsycho | 29-01-15 | 18:04

Alsof die katholieken met carnaval Jezus, de paus of het christendom an sich op de hak zouden nemen.

Meten met twee maten.
Bakito | 29-01-15 | 16:14

Hahaha wat een dom commentaar zeg. Als je geen kennis van zaken hebt reageer dan niet. Het christendom op de hak nemen is eerder regel dan uitzondering. Dominees, nonnen, bisschoppen, jezus figuren, je kunt het zo gek niet verzinnen. En je hebt volkomen gelijk: het is idd met 2 maten meten.

CosmicPsycho | 29-01-15 | 18:03

Ik blijf me er elke dag over verbazen in hoeverre we volgens de policor en goegemeente vooral geen moslims potentieel mogen kwetsen of beledigen. Enorm moeilijk ook voor een groep die werkelijk overal aanstoot aan neemt en de langste tenen ter wereld heeft. Anderzijds passen wij ons maar verder en verder aan. Overal ter wereld. Ik sprak van de week een vriend uit Nieuw-Zeeland en die beklaagde zich ook al dat een of andere traditionele feestdag er ernstig onder leed dat moslims, die in dat land totaal niets met de historie te maken hebben gehad, zich op aan het dringen waren en weer van alles aangepast moesten hebben. We zijn knettergek met zijn allen dat we op aandringen van enkele (s)linkse, politiek correcte gestoorden ook elke keer maar weer toegeven aan deze misselijkmakende religie. Je komt er met je verstand niet meer bij, geen wonder dat zo iemand als Wilders maar blijft stijgen in de peilingen. Demense worden het onderhand spuug- en spuugzat.

Le Roi | 29-01-15 | 18:02

Er mag natuurlijk wel met de onderste steen gelopen worden in de optocht.
--
Schoorsteenveger heeft het goed uitgelegd, het doel is om de rollen om te draaien t.o.v je bestuurders politici.
Wanneer deze nu bv over delicate zaken domme uitspraken gemaakt heeft, mag en is het kunst om hierop met humor te anticiperen.

wHiTeHaT | 29-01-15 | 17:59

Dit soort verboden is normaal tijdens Carnaval.
Zo mocht er destijds ook niets over voormalig Joegoslavië mee doen in de optocht.Er werden zelfs optochten of andere carnavals evenementen afgeblazen.
-
Dit is heel normaal.

wHiTeHaT | 29-01-15 | 17:55

De media echter, doet je geloven dat je het goed hebt. De media is echter alles behalve relevant.

the_hammer | 29-01-15 | 17:34

Godallemachtig wat ben ik een negatieve hond.

the_hammer | 29-01-15 | 17:30

De Europeaan denkt dat hij wat te verliezen heeft. Echter de Europeaan en zeker de Nederlander, leeft in schulden met krimpend spaargeld. Sociale voorzieningen welke over de houdbaarheidsdatum zijn. Een toekomst met een belabberd pensioen if any en een verziekte ouderenzorg. Een infrastructuur welke straks niet meer te onderhouden is en waarvoor de techneuten er evenmin zijn (check bijvoorbeeld hoe vaak het tegenwoordig mis gaat qua infrastructuur en hoe lang het duurt voor het hersteld is). Een hypotheek schuld eventueel onderwater en een leasebak voor de deur welke verdwijnt met je baan. Een zorg welke elke dag duurder wordt en minder omhelst. En feitelijk geen rooie rotcent over om naast die illusies echt te leven. En dan heb ik het over echt leven, niet een pizza op de bank met je vreemd gaande mokkel en boer zoekt vrouw kijken om vervolgens te pitten en weer richting de kloten baan te sjokken om je onderwater staande hypotheek te redden. Gelukkig zijn de meeste tevreden met een beetje pauper voetbal en een biertje in het weekend, 100 jaar lang.

Rijke landen mijn ass. Schone schijn welke het schone langzaam verliest. De gemiddelde burger heeft geen donder behalve een berg problemen men ziet het echter niet. Ik denk echter dat het in de toekomst nog wel pijnlijk duidelijk wordt.

the_hammer | 29-01-15 | 17:28

Herr Vorragend | 29-01-15 | 17:05
Lemmens ziet het goed. We zijn selectief 'beschaafd' aan het worden, onder druk van dreiging met geweld.

Schoorsteenveger | 29-01-15 | 17:20

-weggejorist-

aanpact | 29-01-15 | 17:14

Maar dit valt dus wel onder culturele verarming, dat dat duidelijk mag zijn.

Dibe | 29-01-15 | 16:57

Bakito | 29-01-15 | 16:48
Carnaval is een kleine aderlating van de macht. Noem het indoctrinatie, voor mijn part, maar dan is het er nog steeds een vorm van indoctrinatie waarbij er ruimte gemaakt werd voor spot, juist ruimte gemaakt werd voor spot. Dat mag is onze samenleving steeds minder, die spot, onder druk van, o ironie, een andere religie.

Schoorsteenveger | 29-01-15 | 16:56

@vraagstaart | 29-01-15 | 15:39
Het vreemde is dat ze eenmaal in het Paradijs volledige rivieren van WIJN hebben... dan mag a;cohol blijkbaar wel, maar waag het eens in een glas op tafel te zetten als er een mosselman in de buurt is.

Dibe | 29-01-15 | 16:54

@Markies DeCanteclaer | 29-01-15 | 16:10
probleem is dat die omhooggevallen gutburgers die ons zonder enig probleem allemaal islamofoob noemen, zelf in hun broek pissen van hun eigen achterban/stemvee en daardoor de hele bevolking de mond gaan snoeren.
Allahf.

Dibe | 29-01-15 | 16:51

Dus... de sharia was er eerder dan ik dacht. Ga me bezinnen op vertrek uit Euromosselmanieje .

eenbelangrijkiemand | 29-01-15 | 16:51

Schoorsteenveger | 29-01-15 | 16:41
Carnaval en Sinterklaas zijn je reinste religieuze indoctrinatie. Carnaval geeft de bevolking de illusie dat er geen rangen en standen zijn. Sinterklaas bereidt weerloze kinderen voor op braaf ja en amen zeggen tegen het gezag.

Bakito | 29-01-15 | 16:48

De láfheid.
Aan de andere kant, zo'n vuurwapen tegenhouden met een potlood gaat ook wel erg, erg ver. Héél erg ver. Moeten we niet willen.

Lewis | 29-01-15 | 16:44

-weggejorist-

aanpact | 29-01-15 | 16:42

Bakito | 29-01-15 | 16:14
Jij hebt werkelijk geen ene donder gesnopen van wat Carnaval nou eigenlijk is. Iets wat tegenwoordig schering en inslag is, moralisten die met een koffertje vol regeltjes en een meetlat rondtrekken om alles en iedereen de maat te nemen en overal het leven uit weg te zuigen, met als doel een dor en onvruchtbaar landschap waar alleen nog maar gebods- en verbodsborden overeind staan.
Carnaval is een ritueel waarbij tijdelijk de rollen worden omgedraaid, en de machtelozen het even voor het zeggen (lijken te) hebben. Zo levert de burgemeester zijn sleutel in bij Prins Carnaval die, uiteraard binnen het ritueel, de scepter zwaait. Carnaval was een opmaat naar de vastentijd, tijdens welke de Kerk weer een ferme grip op de gemeenschap had en de knoet er weer lekker overheen kon laten gaan.
Tijdens het carnavalsfeest kon gespot worden en gehoond, en mochten de machthebbers voor de gek gehouden worden, eventjes maar, en het was de humor die hier in staat was om tijdelijk de verbondenheid tussen mensen tot uitdrukking te brengen. Dus, ja, als iets het tijdens Carnaval moest ontgelden, dan was het wel de Kerk!
Moralisten als jij snappen dat niet, die snappen ook niks van het Sinterklaasfeest en van zoveel andere rituelen die het nog zullen moeten ontgelden als de vampiers met de koffertjes vol regels en de maatlat langskomen om de maat te nemen en het leven weg te zuigen.

Schoorsteenveger | 29-01-15 | 16:41

Ik ga verkleed als Zwarte Piet.

roosvrij | 29-01-15 | 16:39

@blanke sabel | 29-01-15 | 16:22

Wat doen we met die Arabieren hier?
Jamin heeft toch het snoepje, het snoepje van de week
Een kwatta is een Hollandse soldaat

de Kent | 29-01-15 | 16:38

Bakito | 29-01-15 | 16:26
Joh, wat ben jij toch een lul.

ZZP-er | 29-01-15 | 16:32

Alsof die katholieken met carnaval Jezus, de paus of het christendom an sich op de hak zouden nemen.

Meten met twee maten.
Bakito | 29-01-15 | 16:14
Ik ga niet eens de moeite nemen om het uit te leggen aan een allochtoonse randstakker. Maar in ieder geval, je zit er zo ontzettend ver naast.

Polderjihad | 29-01-15 | 16:27

Waarom is iedereen zo verdomde bang voor die moslims?
Laten we s.v.p. even normaal doen en laat die moslims zich met hun eigen zaken bemoeien.
Wij willen die godsdienstwaanzin hier niet, nu niet en nooit niet.

ZZP-er | 29-01-15 | 16:26

readbetweenthelines | 29-01-15 | 16:18
Dit is niet op de hak nemen.

Zat meer te denken jonge koorknaapjes die een bisschop afzuigen.

Bakito | 29-01-15 | 16:26

Mohammed verboden? Dat klinkt goed!

Piet van het Padje | 29-01-15 | 16:25

@vidamax | 29-01-15 | 16:22
Waarom kan ik maar +! geven hiervoor? :-) !!!

Handsomeboy | 29-01-15 | 16:24

Sja, in 1940 was de gevestigde orde overal al net zo politiek correct. Behalve dan Winston Churchill, die de bende mocht opknappen omdat iedereen zeker wist dat hij toch geen "oplossingen" wist. Het liep anders af.

Maar goed, zou Sir Winston ook zo'n beschaafde man achter een Fatsoenskloof zijn geweest, dan spraken wij nu allemaal Duits en dan hoefden wij in ieder geval geen zorgen te hebben over de gevoelens van een zooitje ongewassen arabieren.

Jan Passant mk2 | 29-01-15 | 16:23

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Zondags lieten ze ons lopen
Dan gaan ze alles kopen
Wat doen we met die Arabieren hier?

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Want ze zijn niet te vertrouwen
Bij onze mooie vrouwen
Wat doen we met die Arabieren hier?

We hebben toch een autootje, dat autootje heet Daf
Daar kan zo'n dikke Arabier niet in
We hebben toch een Singer, zo'n naaimachien is af
Een Nederlander naait toch graag z'n zin
En Philips heeft een gloeilamp, die geeft toch prachtig licht
Dat is toch onze trots van Nederland
Een Arabier die zit toch maar het liefst op een kameel
Met om zich heen veel olie en veel zand

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Zondags lieten ze ons lopen
Dan gaan ze alles kopen
Wat doen we met die Arabieren hier?

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Want ze zijn niet te vertrouwen
Bij onze mooie vrouwen
Wat doen we met die Arabieren hier?

Jamin heeft toch het snoepje, het snoepje van de week
Een ...... is een Hollandse soldaat
Straks kopen ze nog Heineken, dan zijn we pas van streek
Als het om bier gaat dan worden we goed kwaad
Verolme bouwt zijn schepen, precies zoals het moet
Wij houden van veel gein en van plezier
Maar komen ze aan Nederland dan kookt ineens ons bloed
Zo blijkt een Arabier, die hoort niet hier

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Zondags lieten ze ons lopen
Dan gaan ze alles kopen
Wat doen we met die Arabieren hier?

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Want ze zijn niet te vertrouwen
Bij onze mooie vrouwen
Wat doen we met die Arabieren hier?

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Zondags lieten ze ons lopen
Dan gaan ze alles kopen
Wat doen we met die Arabieren hier?

En wat doen we met die Arabieren hier?
En wat doen we met die Arabieren hier?
Want ze zijn niet te vertrouwen
Bij onze mooie vrouwen
Wat doen we met die Arabieren hier?

blanke sabel | 29-01-15 | 16:22

Nou, dat van Je Suis Charlie is wel erg snel voorbij zeg.

Zzzzooooffff | 29-01-15 | 16:21

readbetweenthelines | 29-01-15 | 16:18
Ik zou Maria doen!

Haatgenerator | 29-01-15 | 16:20

Ik ga een bordje vasthouden met; "ik ben geen onderdanige dhimmi"
Schat in dat ik over 4 jaar weer 'vrij burger' ben.
Tot dan!

Dibe | 29-01-15 | 16:20

Nb korist=jorist

Coyote | 29-01-15 | 16:17

Binnen 20 jaar is het hele carnaval verboden. En daarna elke festiviteit tot we de facto dezelfde regels als de Islamitische Staat hebben ingevoerd.

sinar2 | 29-01-15 | 16:17

Ik heb ook wel eens gelezen dat carnavalswagens in Roermond geen bisschop Gijsen als onderwerp mochten hebben. Dit is allemaal niet nieuw dus.

Graaf van Egmont | 29-01-15 | 16:16

Ja maar zij mogen zich wel als mohammed verkleden...

Het is discriminisme.

Lochos | 29-01-15 | 16:16

De twentsche carnavalsoptocht in Oldenzaal korist vrolijk mee... Islamfeestje.

Coyote | 29-01-15 | 16:15

Alsof die katholieken met carnaval Jezus, de paus of het christendom an sich op de hak zouden nemen.

Meten met twee maten.

Bakito | 29-01-15 | 16:14

Mag je wel als wandelende bomgordel naar het carnaval?

Brulboei_61SB | 29-01-15 | 16:13

Bij deze wil ik de wijlen broers Kouachi van harte feliciteren met hun behaalde succes. Ondank het massale hypocriete gebazel van onze politici, ons journaille en onze bevolking en ondanks een massaal #jesuischarlie hebben jullie bereikt wat jullie willen. West Europa massaal door de knieën en in een diepe buiging voor jullie profeet. Jullie kalashnikovs blijken ondanks onze stoere westerse praat VEEL sterker dan onze holle, slappe retoriek. Proficiat.

Markies DeCanteclaer | 29-01-15 | 16:10

Daar is Carnaval juist voor.... ongelooflijk.... ze zouden het allemaal moeten boycotten en geen 1 wagen de straat op laten gaan.
Om te laten zien hoe het gaat eindigen als je buigt voor islamieten.

Dibe | 29-01-15 | 16:09

"niet provoceren" - "niet gaan"
OF
"iek niet Mohammed, iek AchmedT" (en eventueel toegevoegd: "jij diescriemienaatsie")
Wat een treurig feestje zeg.

hallevvezool | 29-01-15 | 16:09

fucking islam is al de baas

Mega Mindie 2 | 29-01-15 | 16:07

Wat zei Quid ook al weer?
"En dankzij diezelfde vrijheid van meningsuiting zal dit dan bespot, beschimpt en kapot beargumenteerd worden"
.
Is dit daar een voorbeeld van?

The Kwisatz | 29-01-15 | 16:05

Iedereen als Mohammed naar het carnaval. Project M.

Joris Draaksteker | 29-01-15 | 16:03

Blijven verbieden & beschermen van deze zielige booslims hoor! Stel je voor dat ze boos worden of er "geprovoceerd" wordt. maar blijf het maar pappen en nathouden hoor, des te harder is de tegen-reactie wanneer genoeg mensen inzien dat het maar eens afgelopen moet zijn met die gekke Godsdienst-clubjes.

HaatAth3ist | 29-01-15 | 16:02

@BBmetR | 29-01-15 | 15:37
Deze dus:
Carnavalsliedje uit 1975 'Wat doen we met die arabieren hier?' (destijds controversieel en uit de handel genomen)
www.uitkijk.net/?do=media&media=.....

@BBmetR | 29-01-15 | 15:37

Ars Vivendi | 29-01-15 | 16:01

Oftewel: Westerse politie handhaaft nu sharia.
BOEHOEHOEHOE!

Joris Draaksteker | 29-01-15 | 15:59

mevrouw smulders probeert onze kleine (1.5 jaar) het woord "Alaaf" te leren. Die kleine mini-Smulders rent dus de hele dag door het huis al roepend: "allah! allah!"
Lach er maar om, maar het wordt niks met de carnaval dit jaar

Pierke Smulders | 29-01-15 | 15:58

Maar serieus, ik kan die carnavalsvereniging niets verwijten, als ze wel doorzetten dan wordt waarschijnlijk de helft van hun wagenbemanning minimaal het ziekenhuis in geslagen, bedreigd, enz... Het probleem ligt niet bij hun maar bij de personen die dit getolereerd hebben. Steeds weer.
Als Moslims iets kunnen leren dan is het wel hoe succesvol je kan zijn met dreigementen.

Haatgenerator | 29-01-15 | 15:57

Ik denk niet dat de Duitse carnavallers de wagen terugtrekken maar dat het moet van de politiek.

WieIsDeChef | 29-01-15 | 15:56

Carnaval, bij uitstek een historisch feest waarbij het volk even, eventjes maar, mag spotten met de machthebber, degene die bepaalt wat mag en niet mag, dus ook wat gezegd en wat niet gezegd mag worden. Carnaval, bij uitstek het feest waarbij vooral de Kerk het moest ontgelden......
Carnaval is geen carnaval meer, als censuur en zelfcensuur er dusdanig greep op krijgen dat de essentie van het feest geweld wordt aangedaan. "Je suis Charlie" betekent, ná die aanslag, "ik lever me uit, ik ben bang, ik durf niet meer, ik laat mijn hoofd hangen".
Hoeveel historische feesten moeten er nog sneuvelen voordat we beseffen dat we ons uitleveren aan het übermoralisme van dwingelanden, wier streven het is om ons de mond te snoeren?

Schoorsteenveger | 29-01-15 | 15:55

Lijkt me dat je alle booslims ook moet verbieden zich te verkleden als mohammed...
Geen djallabah's of lelijke piekbaardjes zonder snor, voor uw en onze veiligheid toch?

Monkey Cabbage | 29-01-15 | 15:55

Ik ben eens benieuwd of ze in Aalst (België) ook durven verbieden. Met voorsprong de meest NIETS ontziende carnavalstoet van heel het land. Vraag maar aan Nonkel. Ik woon in de buurt en op de lokale televee is alles live te zien.

nie pleuje | 29-01-15 | 15:53

Ik heb dit al eerder gereageerd: komend carnaval alle mannen als Mohammed en alle vrouwen als 9-jarige. Humor!!!

Haatgenerator | 29-01-15 | 15:52

@Mastermattie | 29-01-15 | 15:35
Niemand wil er zoooo walgelijk bijlopen. Dat gaat zelfs een carnavalvierder met het IQ van een pinda te ver.

Botte Hork | 29-01-15 | 15:50

Verboten om als Mohammed te verkleden...
Wow... just wow!!!!

HaagseSkieldah | 29-01-15 | 15:49

Hoe zouden de terroristen zich vermommen dit jaar?

Handsomeboy | 29-01-15 | 15:48

Botte Hork | 29-01-15 | 15:35
True. True...

LeakyLeak | 29-01-15 | 15:47

Koeweit Koeweit kielekiele Koeweit....
@BBmetR | 29-01-15 | 15:37
In 1975 opgevolgd door een carnavalsliedje van vader abraham.
'De single Wat doen we met die Arabieren hier was echter zo controversieel dat deze uit de handel moest worden genomen. Pierre Kartner werd beschuldigd van racisme en moest zelfs een tijdje onderduiken. Op internet is het nummer echter gemakkelijk te vinden.' (Bron: wiki)

Ars Vivendi | 29-01-15 | 15:46

Anders ga ik wel als waxinelichthouder.
Voordat alles dooft.

Piet Karbiet | 29-01-15 | 15:46

@ streknek | 29-01-15 | 15:22
Daar sla je de spijker op z'n kop.

Dr. Snoepjes | 29-01-15 | 15:45

@noorderling | 29-01-15 | 15:38

Inderdaad. Evenals happen op reaguursels.

overVecht | 29-01-15 | 15:44

De eerste keer dat ik hoorde van het verbod op gezichtsbedekkende kledij dacht ik al "en carnaval dan"?
Gelukkig hebben wij hier Greet die uit het van carnavaleske tradities doorspekte Limburg komt dus het zal hier wel niet zo'n vaart lopen.
Sprak Orwell profetisch.

Barry Hay | 29-01-15 | 15:43

Ik stel voor dat alle carnavalsgangers zich als angsthazen en kruipende honden verkleden.
Of zou dat ook al niet meer mogen.

ZZP-er | 29-01-15 | 15:41

@Russells Teapot | 29-01-15 | 15:19
Beul maskers wel.

Botte Hork | 29-01-15 | 15:41

@Paulaner München | 29-01-15 | 15:19
Een aantal jaren geleden was er zelfs een Moslim Prins geworden.
Dat was in Köln.

BBmetR | 29-01-15 | 15:40

Laat ze maar bewijzen dat mijn masker Mo voorstelt. Er zijn geen afbeeldingen van die pedo, toch? Vertel gewoon dat je je verwarde oom uit Mongolie uitbeeldt.

\allaahf/

Piet Karbiet | 29-01-15 | 15:39

Carnaval is sowieso een stukje (zuid-)Nederlandse cultuur en is alleen daarom al verwerpelijk. Begin maar eens met het verbieden van bier want hoewel daar niets over in de koran staat is er vast wel één of andere haatbaard te vinden die gaat dreigen dat het drinken van bier een belediging is van de profeet (cohf).

En anders hebben we natuurlijk altijd Kwinsie nog, die feilloos de link weet te leggen tussen de Raad van Elf en slavenhalers, en Asha ten Tuinbroeke die ontdekt dat het een seksistisch feest is want geen Prinses Carnaval maar een Prins.

En uiteraard is het slecht voor het milieu. Niet alleen het trekken van die wagens door vervuilende tractoren, maar ook de hectoliters zure kots die door de goten van Oeteldonk stromen.

En het arbeidsverzuim dat we echt niet moeten willen in dit land want zieken zijn er veel nar Carnaval.

Verbieden dus maar. Stel je toch eens voor dat er iets leuks zou zijn in Nederland.

vraagstaart | 29-01-15 | 15:39

@overVecht | 29-01-15 | 15:36
Omdat dat nu oorspronkelijk juist het doel van dat volksfeest is?

noorderling | 29-01-15 | 15:38

Kijk hoe de zwarte pietendiscussie het sinterklaasfeest heeft verpest... even als voorbeeld.

overVecht | 29-01-15 | 15:37

Koeweit Koeweit kielekiele Koeweit....
Begin van de Arabische ellende lang geleden immigratie voor olie.
Toen mocht je niet als Arabier in de optocht lopen.

BBmetR | 29-01-15 | 15:37

@Graaf van Egmont | 29-01-15 | 15:33
Erger. De overheid heeft schijt aan de bevolking. Vooral als het om de kostbare multikul gaat.

Botte Hork | 29-01-15 | 15:36

Logische actie. Waarom een volksfeest gebruiken om je mening te uiten.

overVecht | 29-01-15 | 15:36

Prima ideeën voor carnavalskostuums:
Angela Merkel
Ivo Opstelten
Mark Rutte

Mastermattie | 29-01-15 | 15:35

@LeakyLeak | 29-01-15 | 15:32
Carnaval is sowieso voor geestelijk zwakbegaafden. Bijna net zo erg als Islamitische feestdagen.

Botte Hork | 29-01-15 | 15:35

@Botte Hork
Dan wordt je uitgekleed Botte sowieso financieel.

snakeplisskin | 29-01-15 | 15:34

Kijk, in alle gevallen die hierboven aangehaald zijn, is het de overheid die faalt. Organisaties gaan overleggen met de politie of de burgemeester en die zal al gauw zeggen dat het beter is om niet te doen. Want dan moeten ze weer bewaking gaan leveren. Een beetje burgemeester, minister of politiecommissaris zou zeggen: "gewoon doen, ik lever de bewaking wel. Per slot van rekening heeft de overheid die plicht aan de bevolking."

Graaf van Egmont | 29-01-15 | 15:33

Ars Vivendi | 29-01-15 | 15:31
U verwart echte narren met 4 daags narren

Zatkniss | 29-01-15 | 15:33

@Bixier | 29-01-15 | 15:23
Zwitserland?

Mastermattie | 29-01-15 | 15:33

Misschien zouden we carnaval maar in zijn geheel moeten verbieden om niet nog meer aanstoot te veroorzaken. After all, alcohol en blote enkels en afbeeldingen van allerlei lieden. Erger kan eigenlijk niet. Is er niet een islamitische feestdag zo rond deze tijd die we in plaats van dat verdorven heidense duivelsaanbidding kunnen doen? Wat voor invloed zal dat akelige carnaval wel niet op allemaal op tere moslimkindertjeszieltjes hebben, namelijk. PVDA, enter please

LeakyLeak | 29-01-15 | 15:32

Ik verkleed me dit jaar als blanke hardwerkende Nederlander.
Of wordt ik dan neergeknuppeld?

Botte Hork | 29-01-15 | 15:32

141535979 | 29-01-15 | 15:27
Als indiaan mag ook al niet meer.

Adversary | 29-01-15 | 15:32

Gelukkig worden wij in Nederland adequaat beschermd door een doortastende minister van Veiligheid en Justitie! Of eh...

En Carnavalisten dat vind ik nou echt een toepasselijke kwalificatie voor het beste kabinet sinds WO2:
Het Carnavalisten Kabinet.

Ars Vivendi | 29-01-15 | 15:31

Er staat een paard in het avondland, ja ja een paard in het avondland
O o een paard in het avondland, bij buurvrouw Merkel
Er staat een paard in het avondland, ja ja een paard in het avondland
O o een paard in het avondland, een paard van Troje

Cuyahoga | 29-01-15 | 15:31

Godsammekraken | 29-01-15 | 15:20
Fantastisch artikel dat vrijwel precies het probleem van de wegkijkmedia aanwijst.

Adversary | 29-01-15 | 15:30

141535979 | 29-01-15 | 15:27
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en mijn ZwartePieten pak aantrekken.... oh wacht

Graaf van Egmont | 29-01-15 | 15:28

Natuurlijk schikken wij weer in, want er mochten eens moslims boos/beledigd worden ... alsof dat niet de islamitische grondtoestand is tegenover iedere niet-moslim, ongeacht wat dan ook.

Fijnstoffer | 29-01-15 | 15:28

mag verkleden als arabier dan wel? of als neger? of is dat dan weer rasistisch?

141535979 | 29-01-15 | 15:27

@streknek
Als Hitler iets heeft laten zien, dan is het wel de gevaren van fascisme en antisemitisme. Dat er ondanks die kennis niks gedaan wordt aan het islam-fascisme in Europa is des te erger

joepie123 | 29-01-15 | 15:26

Ondertussen tonen jongens van Noord-Afrikaanse afkomst hoeveel liefde ze wel niet voelen voor homo's www.rssr.nl/binnenlands-nieuws/homosek...
. Nee dat komt verder wel goed met onze integratie in de religie van de liefde. Of, wacht

LeakyLeak | 29-01-15 | 15:26

Deze klootzakken realiseren zich niet dat het enkel leidt tot meer jihadisme, intolerantie, etc. Ze hebben immers succes.

CosmicPsycho | 29-01-15 | 15:25

Vrijheid van meningssluiting.

vraagstaart | 29-01-15 | 15:23

Om te janken dit. Ik wil emigreren. Weet iemand een land waar je dit laffe gezwets niet hoeft mee te maken?

Bixier | 29-01-15 | 15:23

@Godsammekraken | 29-01-15 | 15:20
Sorry, vanmorgen kon ik er wel graties bij....

Godsammekraken | 29-01-15 | 15:23

Als A.Hitler zich niet aan de Joden had vergrepen en ons daarmee met een 1000 jarig trauma had opgezadelt hadden de moslims nooit de positie kunnen innemen die ze nu hebben en waren ze zonder pardon bij problemen het land uitgeknikkerd.
De moslims mogen de Joden wel bedanken op hun blote knietjes..

streknek | 29-01-15 | 15:22

Einde der tijden te triest voor woorden dit.

dwar | 29-01-15 | 15:22

Had het al voorspeld. Net als bij Theo: eerst veel verontwaardiging en stoere woorden en dan het grote kontlikken naar de vijand.

noorderling | 29-01-15 | 15:22

We geven ons in Europa wel erg snel over. Dat gaan nog een paar mooie jaren worden tot we allemaal richting Mekka liggen. Of onthoofd zijn natuurlijk.

Graaf van Egmont | 29-01-15 | 15:21

Waar kan ik een Mohammedmasker kopen? Of een tulband? een jurk maak ik wel van lakens. Spuitbussen kunnen mooi dienen als bomgordel.

GS, wat een TOPIDEE heb ik ineens!

Polderjihad | 29-01-15 | 15:21

-weggejorist-

Bloodzone | 29-01-15 | 15:20

-weggejorist-

Bloodzone | 29-01-15 | 15:20

Alsof er ook maar 1 moslim naar de carnaval en de optocht zou gaan!!

Paulaner München | 29-01-15 | 15:19

Mogen maskers ook al niet van de islam?

Weer iets geleerd.

Russells Teapot | 29-01-15 | 15:19

Terrorist win!

StijlvolRechts | 29-01-15 | 15:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl