
Vanmorgen dook er een persberichtje van het Health Consumer Powerhouse op in de ANP-feed: 'Nederlandse gezondheidszorg is weer de
beste van Europa'. Zo'n berichtje wordt dan door alle copy/paste webredacties van kranten en nieuwssites kritiekloos
gekopieerd. Terwijl wij toch echt een 'ho wacht eens ff'-momentje hadden bij een zin als "Onder meer goed management, beperkte politieke inmenging, toegenomen concurrentie en verregaande invloed van consumenten liggen aan de basis van het succes." 'Goed management'? Met mensen als Eelco 'een goor graaisalaris van
307.064 euro per jaar is gewoon volgens de regels' Damen in de Thuiszorg, zeker? Met miljoenenrovers als
Aysel Erdubak aan het hoofd van ziekenhuizen? Goed management, flikker toch op. Ook zo'n onzin: 'beperkte politieke inmenging'. Vlak voor kerst donderde het kabinet nog bijna om over de inperking van de vrije artsenkeuze. En de Eerste Kamer zit ramvol
Roger van Boxteltjes die belangen, bijbaantjes en bestuursfuncties hebben bij zorginstellingen en -verzekeraars. Om nog maar te zwijgen over het feit dat het zorgverzekerkartel gerund wordt door André Rouvoet, nota bene zelf een oud-minister van gezondheidszorg. 'Toegenomen concurrentie', dan? LOL. Daar bedoelen ze zeker
Chris Oomen mee, want verder zien wij onderling alleen conglomeratie, maar zéker geen concurrentie tussen de monopolistische zorgboeren bij wie de burger zich wettelijk verplicht moet verzekeren. 'Verregaande invloed van consumenten', tot slot? Nee. De vrije artsenkeuze staat onder politieke druk. Zorgverzekeraars bepalen wat wel en niet vergoed wordt. Bejaarden staan tot hun enkels in de pis. En iedere vorm van FNV- of AbVaKaBo-actie wordt gesmoord bij de voordeur van zorginstellingen. Consumenteninvloed in de zorg is een
lachertje, meneer. Numbeo, de grootste crowdsource 'cost of living' database ter wereld, heeft ook een healthcare index, gebaseerd op [
kwoot] 'hoe modern de apparatuur is, de snelheid van de zorg, de competentie van het personeel, de gastvrijheid in zorginstellingen en de kosten van de zorg (zwaarwegend)'. En daarin komt
Nederland pas op de 44e plaats wereldwijd, onder USA, tussen Letland en Tsjechië en net boven India en Koeweit - om maar een paar middelmatige landen te noemen. Is deze ranking daarmee dan wél feilloos? Geen idee - maar plek 44 klinkt alvast beduidend realistischer dan de toppositie waar het door de
EU omarmde Zweedse Health Consumer PR-House mee komt, en die klakkeloos overgenomen wordt door alle op ANP geabonneerde luie media die er blijkbaar geen enkele moeite mee hebben om hun lezers aperte nonsens voor te schotelen.
Reaguursels
InloggenStelletje luie zanikers.
Dit is zo van hun website te trekken.
www.healthpowerhouse.com/files/EHCI_20...
@ lammelul: waarom ook weer naar België? Stuk ongeduld. Uit dit rapportje:
1.3.6 Belgium
Perhaps the most generous healthcare system in Europe3 seems to have got its quality and data reporting acts together, and ranks 6th in the EHCI 2013 (797 points). A slightly negative surprise is that Belgium still, as in 2012, has the worst number for acute heart infarct survival in hospital in the OECD Health Data.
Maar dit keer loopt jullie zielige complottheorietjespoor naar onze Belgische vrienden (van EHCI website):
About the EHCI
....
The EHCI 2014 has been supported by unrestricted grants from Medicover S.A., Belgium, and New Direction Foundation, Belgium.
Alle onderzoeken zijn waardeloos. Net als dat roken slecht is voor de gezondheid. Want de vrouw van een broer van mijn buurman had een opa die altijd had gerookt en toch 85 jaar is geworden.
In dat mooie lijstje van Numbeo staat de gezondheidszorg van Albanië boven die van Zwitserland. Dat vind ik ook moeilijk te bevatten.
Waarom heb ik mijn open-hart operatie dan in België laten doen. Wat zijn de wachttijden voor operaties in Nederland en België ? Ik kan pas over 2 maanden bij mijn cardioloog terecht . Bij onze buren zijn dat 2 dagen. Heel raar onderzoek dat elk jaar terug komt.
Het probleem met onze zorg is, is dat het voor de patient grotendeels gratis is. Gratis zaken worden meestal niet erg gewaardeerd, en je kunt makkelijk meer eisen omdat het toch niks kost. Het resultaat is een kanker- en zeurcultuur waar dit stukje van v. Rossum weer een goed voorbeeld van is.
@ berthe
Dankzij die uitstekende zorg leef ik nog en tijdens de vele behandelingen in diverse ziekenhuizen heb ik inmiddels een aardige ervaring opgebouwd met onze zorg. Conclusie: gemiddeld uitstekend! In veruit de meeste gevallen goed opgeleid en betrokken personeel, en meestal is de zaak redelijk efficient georganiseerd. Natuurlijk is er e.e.a voor verbetering vatbaar, maar waar niet?
Wat me ook opvalt is dat klagende domme horken meestal minder goed geholpen worden. Het wil in de meeste gevallen nog wel eens helpen als jezelf het personeel aardig en voorkomend tegemoet treedt. Mijn grootvader en later mijn moeder zijn uiterst respectvol en met liefde verzorgd, maar dat waren dan ook nette mensen. Daar rijdt het personeel ook een extra rondje met de rolstoel voor om.
Supp Braws, hoaxen zijn er altijd, net als snackbars met hun plannen in de woestijn.
We hebben een fantastische zorg
( je moet je alleen niet afvragen voor wie,
de patient of de club die deze "zorg" levert en er een dikke boterham aan overhoud )
Nationaliseren die hap. Klaar!
Natuurlijk is er van alles te verbeteren. Maar mensen weten niet half zo goed hoe goed het hier in NL is geregeld. Maar lekker roepen dat alles klote is, is wel zo makkelijk.
He van Rossem, wat een zuur stukje weer zeg. Jij ook altijd met je waarheid als een koe. Daar hebben demense niets aan. Die willen blijven slapen n en dan kom jij weer met je fanfare door de slaapkamer! Denk toch eens aan de slapende medemens! *ghehe*
Reguliere media = propaganda a la Joseph Goebbels in het kwadraat. Wie daar nog in trapt is een voedselbankpakket nog niet waard.
André Rouvoet is nooit minister van Volksgezondheid geweest.
Zeker nooit het Groene Hart Ziekenhuis in Gouda bezocht. Man, man, man, wat n ongelooflijk slecht ziekenhuis met het slechtste personeel EVER!
Onzin ik moet een herstel operatie, en dit wordt nu al geweigerd. Auto verkocht om het in het buitenland te laten doen. Hoge heren en dames kunnen zich op de borst slaan door deze bezuinigingen, ik kan zo geen Kant meer op.
Lees het linkje nou maar door: www.healthpowerhouse.com/index.php?Ite...
Dit is echt geen oliebollen of haringkramenlijstje uit de onderin-het-doucheputjes bloggiesfeer. Nederland jammert al jaren dat het niet goed is met de zorg en we blijven zo steeds beter dan de rest van de wereld!
Het land met de hoogste baby en zuigelingensterfte van Europa heeft de beste gezondheidszorg van Europa hoe kan dat? Onze koning is een mietje.
Waarom gaan er dan zoveel mensen naar het buitenland?
Mij kom je NIET tegen hoor in een Nederlands ziekenhuis, ik ga naar België als het nodig is.
Op papier? Ja, vast.
-weggejorist-
Ik had dus gezegd dat plaatje niet meer te willen zien.
Deze cijfers vertrouw ik ook niet. Vooral omdat Japan bovenaan staat. Het is dan wel een modern land, maar hoe ze daar hun zorg fiksen is ook niet helemaal OK. Hoe men met psychische stoornissen omspringt loopt ongeveer een eeuw achter op de rest van de wereld, om maar iets te noemen.
Niet dat we zo gezegend zijn, maar ons probleem is duidelijk: We hadden een goed systeem dat nu wordt opgeofferd om de onwerkzame ideologietjes van de PvdA en de VVD te steunen.
Deze managers zullen zelf het formulier hebben ingevuld waarop ze beoordeeld werden.
ZZP-er | 27-01-15 | 15:44
Ja, dit soort zelfbejubeling komt heel vaak voor bij zorginstellingen. Ook "personeelstevredenheidsonderzoek" met enquêtevragen waar je geen kritische noot op kwijt kunt. Het is allemaal windowdressing.
Gelukkig viel ik nog net niet van mijn stoel toen ik "beste van Europa" las, want dan had ik misschien medische zorg nodig gehad. Dat had wel 10000 euro aan management en 10 cent aan een pleister kunnen kosten.
"rations of chocolate have been increased"
Want je kunt je toch met de beste wil van de wereld niet voorstellen dat er ook maar iets goed is in ons land.
Lang leve "weg met ons"
@ NiceAsPie | 27-01-15 | 16:50
Wat je zegt is totaal niet waar.
Vraag me zo vaak af waar die onderzoekjes besteld worden. De veiligheid neemt ook al zo ontzettend toe? Geeft maar aan dat niet alleen al die zogenaamde onderzoekbureautjes zijn ingekapseld, maar vooral ook de meeste media.
ik zit in de zorg, bemoei met in Europa en heb een hele andere mening dan onze Zweedse vrienden. En die kan ik eenvoudig beargumenteren maar niet in 1 zin.
-weggejorist-
Mensen, laten we aub nooit vergeten dat het huidige zorgsysteem door de VVD bedacht en uitgevoerd is, het word dus nooit weer goedkoper of beter, leg je daar nu maar bij neer. Of leer eens anders te stemmen.
Ik hoorde dat nieuws vanmorgen en ik geloofde er al niks van.
Gelukkig komt GeenStijl met het ware verhaal en cijfers.
Ach nog maar een voorbeeldje:
Moest naar de ACTA voor een kaakoperatie. Eigen bijdrage weg natuurlijk en veel foto's.
Twee weken later weer, maar op andere afdeling 50 meter verderop en weer dure foto's van dezelfde kiezen.
Huh?, zei ik.
Ja, wij werken met een ander computersysteem ...
@Xirdalan | 27-01-15 | 15:49
Alter, deine Platte hängt schonwieder. *haut Xirdalan gegen dem Kopf*
Da's inderdaad een nep bericht, mijn broer woont in Belgie en betaalt 17.95 per maand voor een 1ste klas hospitalisatie verzekering, dus eigen kamer etc ipv zaaltje en je vreet maar wat er op de lijst staat.
Los daarvan zijn ziekenhuizen daar ook bereid langer te behandelen, terwijl in NL al opgegeven.
Dus typisch een veer in eigen reet.
Overigens is premie wel leeftijd gebonden, naarmate je ouder bent loopt die op tot iets van 70 euro per maand voor zelfde pakket. Dan praat je over een leeftijd van rond de 80 jaar, mijn broer is rond de 40.
Als, helaas, grootgebruiker van zorg kan ik alleen maar beamen dat het met de zorg in dit land prima gesteld is. Het kan ongetwijfeld efficiënter en goedkoper, maar het is pertinent onwaar dat het grootste deel van het geld aan de strijkstok van het management blijft hangen. Dat is je reinste PVV prietpraat. De behandeling in de meeste ziekenhuizen en bij de meeste artsen is uitstekend en staat in geen verhouding tot de lage premie die je ervoor betaalt.
De zorg kost ons nu ongeveer 90 miljard per jaar, en dat is dus ongeveer 5000 euro per inwoner. Daarvan betaal je ongeveer 1500 euro zelf via de premie van de ziekteverzekering. Met nadere woorden, het is zo goed als "gratis", of, met betere woorden, de belastingbetaler betaalt voor je eigen gezondheid. Waarom? Ik zie niet in dat een ander voor mijn zorgpremie bij moet passen. De premies moeten minstens een factor 3 omhoog, en de belasting omlaag.
Mensen die klagen over de zorg zijn meestal van die socialistische types die het heel normaal vinden dat een ander voor hun privé sores opdraait. Je zou ook eens kunnen sparen voor je oude dag, zodat je een luxere behandeling kunt kopen. Nu kost een bejaarde in een verzorgingshuis al zo'n EUR 80,000 per jaar, ofwel zo'n 240,000 euro per geval. Bij een werkzaam leven van 40 jaar zou je daar dus zo'n 6000 euro per jaar voor achteruit moeten leggen, zonder te graaien in het budget van een andere belastingbetaler. Oud worden is geen ziekte, maar in de huidige tijd een vrijwel een zekerheid. Waarom zou de overheid daarvoor op moeten draaien?
-weggejorist-
-weggejorist-
@Capy
Idd En in Nederland zie je het andersom
Supermodern gebouw,vol met dure materialen,tonnen kunst aan de muur,en dan is het geld op voor de zorg....... zucht
Aha, dus daarom heb ik naar België moeten uitwijken voor een best wel ingewikkelde operatie. En daarom heb ik in België zonder enige twijfel een bepaalde diagnose gekregen waar ik in Nederland nog steeds mee bezig ben (want een diagnose die over de grens gesteld wordt is blijkbaar niet 'geldig' in Nederland)
En ok, de ziekenhuizen in België doen qua uiterlijk soms enigszins 'communistisch' aan maar de zorg is vele malen beter. Verpleging neemt de tijd, luistert naar je en blijven als het nodig is een uur aan je bed.
Dat heb ik liever dan 1 of ander hightech modern gebouw waar je als een nummer behandeld wordt ipv als mens/patiënt.
Het kost een paar belastingcenten maar dan heb je ook een rapport waar de conclusies die vooraf zijn bepaald ook onderbouwd worden.
Wederom blijken de poten van de auteur stevig in de oud Hollandsche klaagklei staan maar even vergeet dat je voor je weer zo'n weg-met-ons stuk eigenlijk de gezondheidszorg van andere landen er naast moet leggen en zien in welke mate er dáár overheids bemoeienis is. De NHS in het VK bijvoorbeeld. En of er vrije artsen keuze is hangt in de meeste landen af of er überhaupt artsen zijn waaruit je kan kiezen zoals (buiten misschien de oostkust)van pak-em-beet Australië of Argentinië.
Anders dan de weg-met-ons brigade wil doen geloven, we hebben het niet slecht.
Volledig off-topic...
In Elsevier schrijft Shari Deira over Bart van Urk...
"Van U. heeft zich diverse keren bij de politie gemeld omdat hij zijn straf voor verboden wapenbezit toch wilde uitzitten, maar hij werd maar niet opgesloten, meldt het Algemeen Dagblad."
In Nederland gaat gewoon helemaal niks mis...
Het gehele staatsgeleide zorgstelsel afschaffen en vervangen door een compleet geprivatiseerd stelsel. Totaal vrije marktwerking, het is het enige dat ooit tot een moreel, betaalbaar en kwalitatief hoogwaardig zorgsysteem kan zorgen.
.
Werkelijk alles dat een overheid aanraakt verwelkt. Het zorgstelsel vormt hierop geen uitzondering helaas. Logisch, aangezien de Staat geen concurrentie van de markt duldt. Het is de Staat die zorgpaketten samen stelt, de Staat die bepaalt hoeveel een specialist mag verdienen, de Staat die iedereen dwingt de kunstmatig perdure dienst af te nemen, de Staat die medicijnen en medische apparatuur peperduur maakt door torenhoge lasten aan ondernemers te rekenen (van omzetbelasting, tot energiebelasting tot loonheffingen) en middels bureaucratie innovatie te belemmeren.
.
Het is de hoogste tijd om de carcinome dievenentiteit genaamd de Staat der Nederlanden alle bevoegdheden te ontnemen... Laissez faire... The only way to go.
@Parel van het Zuiden
"Op de zorg rond baby's na is vrijwel alles kut"
Tsjechie
Min 2 en max 4 jaar mag moeders thuis blijven met de kleine,bij de eerste baby krijg je dacht ik E 540.-
cadeau.
Dan elke maand 200 a 300 Euro per maand voor moeders,ivm de zorg voor de kleine.
Sociale lasten neemt de staat over in de tussentijd.
Na die tijd heb je nog recht op je oude werkplek !
Dit zegt natuurlijk helemaal geen ene moer.
Parel van het Zuiden | 27-01-15 | 16:13
Ten minste een Parel van het Zuiden die weleens wat wint. ;)
Ulle Ruttelflut | 27-01-15 | 16:15
Dank voor je zorgen, maar dat zit wel snor ;-)
Ga eens naar Duitsland in een ziekenhuis voor een bevalling... dan besef je pas echt hoe idioot we dat hier doen. In Duitsland en België heeft een huisarts nog plezier in zijn vak doordat er geen inmenging is van zorgverzekeraars en een huisartsenpraktijk veeeel minder patienten heeft. In Belgie maak je gewoon rechtstreeks een afspraak met een specialist als je dat nodig vind. werkt prima. En nee die specialist heeft geen dure assistentes die de hele dag om haar of hem heen staan. Wachtlijsten? ja inmiddels wel door al die Nederlanders die voor hun zorg naar Belgie gaan (net als de invasie nederlanders die voor hun onderwijs naar Belgie moeten) Ziekenhuizen zitten miss in minder fancy gebouwen maar binnen is het modern en klantvriendelijk!
Zag vorige week bij Tros Radar iets over de zorg en de zorgverzekeringen. Schrijnend ! En ik miste een stukje hierover op jullie site. Kijk het ff terug en je valt om van verbazing. Ooglidcorrectie werd niet vergoed bij een vrouw wiens oogleden permanent dichtzaten en een jong meisje met afwijking waardoor er maar 1 borst gaat groeien, kwam ook niet in aanmerking voor een borsttransplantatie.
Veurwaerts | 27-01-15 | 16:11
Dan is het maar te hopen dat je niet iedere maand met een Nederlands modaalsalaris thuiskomt, maar dat zal dan ook wel weer niet.
Wil niet lullig doen,maar als je kijkt naar de aantal inwoners in Tsjechië of Nederland en de Het bbp zou ik zegen dat Nederland het HEEEEL slecht doet tegen over hun.
Ik kan het niet feitelijk of wetenschappelijk onderbouwen, maar woon nu al een aantal jaartjes in FR en naar mijn subjectieve mening is de gezondheidszorg hier stukken beter geregeld als in NL. OK, zoals het hier gaat is het onbetaalbaar, maar daar hebben ze (gelukkig) schijt aan. Geen wachtlijsten, altijd goede zorg en (bijna) alles wordt vergoed als je tenminste een aanvullende verzekering (mutuel) hebt. En dan is de premie voor die verzekering ook nog eens een stuk lager als in NL
@JohnnyLion | 27-01-15 | 16:04
Dank, dank. Volgend jaar gaan we ook benchmarken met oa joop.nl. Wordt spannend, al vertelt iets me dat die Parel van het Zuiden ook hier goede kansen maakt om te winnen;-)
welstijl10 | 27-01-15 | 16:10
Tssss... een beetje relativeren.
Gekkie.
meneer Q | 27-01-15 | 16:01
Hier in Zwitserland tik ik CHF1100 per maand af, voor een gezin met twee kinderen (zonder tandarts). Dit was tot twee weken geleden rond de 900, nu rond de 1100.
En dan heb ik ook nog een eigen risico van CHF2000.
Maar formeel niet binnen EU, dat klopt.
Waar Nederland goed in is: zich veel laten betalen voor weinig prestatie/produkt. Het begint hier en daar al door te schemeren op de exportmarkten.
@joepie123 | 27-01-15 | 15:50
Ik kom de laatste jaren heel veel in aanraking met de zorg in diverse delen van 't land. Helaas veel ouderen in de familie die een beetje op zijn: Op de zorg rond baby's na is vrijwel alles kut met peren. Slechte planning, veel verschillende locaties en loketten, rigide en slecht communicerend personeel, trage reactietijden, (inschattings)fouten, en heel veel administratieve ellende.
.
Statistisch significant misschien niet, maar het plaatje is duidelijk genoeg. En je betaalt er dus de hoofdprijs voor...
Het blijft hier natuurlijk een ongefundeerd zeikzooitje. Tjonge wat is het erg in Nederland. En dan tegen buitenlanders zeggen dat als het ze niet bevalt ze maar moeten oprotten.
Ik zou toch zo 30 landen boven Nederland op die lijst schrappen als land waar ik graag voor wat dan ook behandeld wil worden.
Plek 44 klinkt wel realistisch als het om de prijs/pret verhouding gaat.
Als je de kosten niet, negatief, meerekent is de top 10 realistischer.
Parel van het Zuiden | 27-01-15 | 15:53
Driewerf hoera!
Wij hebben de DUURSTE gezondheidszorg van heel de EU.
Oh wacht, daCosta was natuurlijk een nick van de redacteur van de antisemitsche website die hij onder onze aandacht bracht. Goed werk, GS....
Voor tandheelkunde ga ik dan ook altijd naar Colombia, leuke assistentes ,goed en goedkoop.
Overigens wil ik even de gelegenheid ten baat nemen om de uitslagen van de PvhZ index voor topreaguurders aan u te presenteren. Dit jaar heeft Parel van het Zuiden opnieuw zijn titel weten te prolongeren wegens zijn scherpe, humoristische, filosofische, en altijd prikkelende schrijfwerk op deze site. Absoluut top en dus terecht aanvoerder van de index. Een applausje is wel op z'n plek, niet?
.
Hoera!
Doe maar terug naar het ziekenfonds, ongezien de tyfus voor al die graaiboeren.
Natuurlijk is het een hoax maar de zorg zoals in NL moet gepushed worden. Nederland is, oa vwb de gezondheidszorg, een gidsland waarbij het de bedoeling is dat de andere NWO-landen hetzelfde beleid gaan voeren. Obamacare is er een voorbeeld van; binnen 5 jaar zit de rest van Europa ook in dat schuitje.
Ik kan een ieder uit eigen ervaring verzekeren dat de hele ziekenzorg in +32 veel beter en veel goedkoper is dan in NL.
De verschillen zijn voor de grootste sukkel duidelijk: Geen "zorgmanagers". Alleen handen aan het bed. Niet ieder jaar 3 maanden lang op radio en tv doodgegooid worden met dure spotjes. Geen bonussysteem.
Resultaat: Nauwelijks wachtlijsten, voldoende personeel. Totale kostenplaatje inclusief alles ca. 33% lager.
De data van NUMBEO is enkel en alleen gebaseerd op online ingevulde formuliertjes, waarin iedereen totaal subjectief zijn/haar ervaring kan invullen. Dit is dus geen objectieve score.
Verder is te zien dat er voor bijvoorbeeld Nederland voor maar 3 ziekenhuizen data bekend is, voor veel andere landen ook maar van 1 enkel ziekenhuis.
Duidelijk een geval van gebrek aan data en dus lastig om hier enige statistisch significante hypothese over op te stellen.
Nederland = communisme = DDR mensen, snap dat nou eens!
Los van het feit dat ik het wegjorissen en laten oprotten van SamueldaCosta GeenStijl onwaardig vind ben ik van mening dat een plaats voor de Nederlandse gezondheidszorg ergens tussen 1en 44 wel correct is. Wel dichhter bij de 44 in ieder geval.En Frankrijk op 4 kan heel goed kloppen
6 jaar terug kreeg Gamlafitta voor een aanval van gordelroos in de Franse Alpen van de lokale medicijnman pilletjes ad 1,50 per stuk.
Onze huisarts schrok van het herhalingsrecept. Hier kostten diezelfde pillen ongeveer 100 méér per doosje van 12.....
Hiervoor is nu het begrip "propaganda" uitgevonden.
Waar haalt het ANP het lef vandaan dit te publiceren, ieder weldenkend mens weet dat dit de grootste kolder is.
Kunnen die lui een enkeltje psychiatrische inrichting krijgen?
Ach, zolang de domme nederlander denkt dat hij in het meest fantastische land ter wereld woont, is hij bereid om idioot veel belasting te betalen.
Achterhooker | 27-01-15 | 15:46
Nee, maar het instituut wat met die berichtgeving komt zou zich daar verre van moeten houden.
EU =/= Europa.
Dus waarom er "Beste van Europa" in het artikel staat klopt niet. Zwitserland en Noorwegen (als 2 voorbeelden) zijn 1000x beter én goedkoper als je het afweegt tegen de lonen en minimaal salaris.
Juist, even googelen naar dat instituut leert al snel dat de oprichter ideologisch de wegbereider is geweest van het model waar onze gezondheidszorg in beland is.
Kortom dit instituut verkoopt onzin omdat ze moeilijk haar eigen foute ideologie onderuit kan halen, en aangezien wij daar het schoolvoorbeeld van zijn staan we op nummer 1.
Wij van WC eend dus.
dat er een hoop misstanden zijn in de NL gezondheidszorg zegt toch niks over of het de beste gezondheidszorg van Europa kan zijn
@Samuel.DaCosta | 27-01-15 | 15:40
Ik mis even het verband met onze gezondheidszorg. Lijkt me niet iets waar Joden nou specifiek iets te vrezen hebben. Onze Mengele's bevinden zich in de politieke achterkamertjes en raden van bestuur in de zorgsector. en ontleden bij voorkeur slechts onze portomonnee...
Hulp kwam te laat voor de Hulk?
Deze managers zullen zelf het formulier hebben ingevuld waarop ze beoordeeld werden.
@Samuel.DaCosta | 27-01-15 | 15:40
Als je niet tegen meningen kunt moet je verhuizen naar een land waar mensen geen mening mogen hebben. Zoals Israël. Houdoe.
Beste gezondheidszorg? Onder het beste kabinet sinds de tweede wereldoorlog zeker? HAHAHAHAAAAA.
@Miss Appeltaart,
Is nog niks, wacht maar tot onze Roverheid drinkwater heeft geprivatiseerd voor winst op de korte termijn. Dan kun je pas lachen.
Van wiki: "Euro Health Consumer Index (EHCI) is a comparison of European health care systems based on waiting times, results, and generosity."
Wat bedoelen ze met "generosity"?
Is dat hoeveel je aan de onderzoekers betaalt voor een mooie score?
-weggejorist en opgerot-
-edit Sjalom en toedels -
@Kees Maf | 27-01-15 | 15:34
U leeft nog... de mensen die serieuze klachten hadden over de zorg zijn al dood...
Nederland is goed in vergaderen en rapporten schrijven en dan krijg je zoiets.
Ze vergeten de prestaties op het terrein van innovatie. 48uurs luiers zijn al beschikbaar en in gebruik. Trekken de pampers van het jongste pareltje echt niet.
.
We zijn op de goede weg...
Wie geloof je nou, je eigen leugenachtige ogen of het Health Consumer Powerhouse ?
Een lijst over de gezondheidszorg waar Frankrijk 4de staat, is net zo ongeloofwaardig als de ranglijst van de Eredivisie na 34 wedstrijden met Feijenoord bovenaan.
Hink altijd op 2 gedachten.. Ja, iedereen heeft recht op zijn benodigde zorg. Nee, dat betekent niet dat pap en mam in een verzorgingshuis gepleurd moeten worden, zodat kindlief maar 1x per maand langs hoeft te komen
komen.
't moet gedaan zijn met de kind op de creche, Ma in de verpleegzorg cultuur. Stuitend is het. Familie hoort een prioriteit te zijn, maak maar tijd.
Het systeem zou best heel goed kunnen zijn, het probleem is het verzekeringssysteem en de faal die marktwerking heet!
Euh, hoeveel gezinnen kunnen de zorgpremie ook al weer niet betalen?
Hoorde laatst trouwens dat als je geen premie betaald voor je zorgverzekering je gewoon geholpen wordt in de Nederlandse ziekenhuizen. Niet betalen en toch zorg, PVDA bedankt!
@r04drunn3r | 27-01-15 | 15:34
Dat is niet Jan Kees de Jager, maar Roger van Boxtel (D66).
Het is de 44e plaats, van Rossem.
En dat lijkt me, gezien mijn persoonlijke ervaringen, wel te kloppen.
Als je ziek bent ben je een product geworden waaraan heel veel geld in omgaat. En de machten van de zorgverzekeraars worden groter en groter. Echt waanzin.
Nieuws is sowieso bullshit.
Sinds de intrede van de 'managers' is het een grote ramp.
Specialisten vormen in Nederland trouwens ook een soort gilden die een buitengewoon ongezonde invloed hebben op de zorgmarkt. Maatschappen zijn een pyramidespel wat uiteindelijk door consumenten betaald wordt.
Wat heeft een foto van Jan Kees de Jager met gezondheidszorg te maken? Behalve dan dat de belastingcenten verdwijnen in de zakken van de directie.
Ben het volledig eens met de kritiek van GS. Ik moet er wel bij zeggen dan mijn persoonlijke ervaringen met de zorg zelf (dus niet de verzekeraars, maar medici en instellingen) uitsluitend positief zijn.
Huh, gezondheidszorg goed? ik denk dat de familie van Els Borst en de zuster van van Urk daar wel een heel andere mening over heeft, na de giga afbraak GGZ lopen er heel wat van dezelfde tijdbommetjes rond, er gaan nog veel medelanders sneuvelen, door dit afbraak kabinet in samenwerking met D66.
Dank u voor de duiding... spot on!
Dat het elders nog kudtterder is (voor zover waar) betekent nog niet dat we het hier goed hebben.
wijvanwceend-gevalletje
REAGEER OOK