
Fietsen. De burgemeester van Amsterdam noemde het op staatstelevisie (
03:40) gevaarlijker dan terrorisme. Fietsen is een levensgevaarlijke hobby, die geheel ten onrechte bekend staat als zijnde gezond. De locatie in het land doet niet eens zozeer ter zake. Zo maken babyboomers op elektrische tweewielers het leven van medeweggebruikers onmogelijk in de provincie, terwijl de grote steden kampen met zelfverklaarde hipo's (high potentials) en hun hippe bakfietsen. Honderdmiljoenmiljard doden per jaar, maar de politiek vernietigde het ene na het andere nobele initiatief. Dankzij de hoge heren in Den Haag kent ons land (nog) geen speciaal rijbewijs, maximumsnelheid, verplichte helm en reflecterende veiligheidsvlag. Kamerlid
Stientje (D66) gaat daar
verandering in brengen met een nationale top-50 van verkeersknelpunten (!) voor fietsers en daarna keiharde actie.
"We willen graag dat het rijk samen met gemeenten gaat kijken hoe de ruimte op de wegen beter kan worden verdeeld." Lees: fietspaden zo breed als de A2 dwars door Amsterdam, Rotterdam en Den Haag! Perfecto, D66 en nu vooruit. Nederland kan immers nóg schijnveiliger.
Reaguursels
InloggenD66 is een fietspartij. De dierenpartij is er voor de dieren. alleen wil D66 nog meer. Ze willen van Nederland een Europese provincie maken, waar de burgers alleen betalen en verder niets. Een democratische dictatuur en het liefst een D66 er als president. Dat is ook het verschil met de dierenpartij. Zij willen dat niet en zijn tegen de EUSSR. Worden daarom een one issuepartij genoemd?
Moeten ze straks in Brussel gaan fietsen.
Nee!!! lekker gevaarlijk houden dat gefiets, nix helmen of verlichting! Fietsers zijn orgaandonors!
en toen dacht ik aan het fietsplaatje,een gewild verzamel opject.
of moet de houderschap voor de auto,s weer omhoog.
dan is de aanpassing niet nodig,kunnen de fietsers de snelweg op.
die baboe karretjes zijn een oplossing voor het parkeer probleem,terug naar de bakfiets.
weide winkels de oplossing,moet je wel verder fietsen
Ze moeten godverdomme stoppen met mijn belastinggeld te verbranden. Stellete waardeloze nietsnutten.
Maak ze maar dubbel zo breed want daar komen weer horde doodrenners op af die met blik op oneindig met mp3 spelertje tegen het verkeer in rennen.
Mijn suggesties voor een nóg Maakbaarder Nederland;
1) leg heel Nederland gewoon vol met rubberen tegels,
2a) voer een maximum snelheid in van 20 km/h en
2b) de onmiddellijke doodstraf (standrechtelijke executie) voor automobilisten die die snelheid overschrijden,
3) zet OVERAL camera's neer die 24/7 iedere vierkante centimeter bewaken
4) brandstofprijzen naar de 100 per liter, voor een beter milieu natuurlijk, niet voor een rijkere (r)overheid
Nu de twee overgebleven banen nog even reserveren voor ligfietsen (één baan met en één baan zonder stroomlijn) en een paar mooie noord-zuid en oost-west hoofdroutes aangeven, zonder door het centrum van elk gehucht (Utrecht..) gestuurd te worden.
Ja, maar ik fiets niet. Alleen als er gedronken wordt en dan gebruik ik de hele weg.
De D66 is een partij voor mensen die van overheidsgeld leven, maar dan niet via de bijstand maar doordat ze in de pseudo-overheid aan 'het werk' zijn. Vandaar zulke domme ideeen.
Ik weet niet hoor, maar in Amsterdam kan je het alleen maar fietsveilig maken door de auto dan maar compleet te weren. Er is daar tussen de huizen simpelweg geen ruimte voor bredere fietspaden, dan wel enig andere oplossing.
Nobel, maar in Amsterdam is het nou eenmaal gewoon erg bevolkt en toeristisch. Andere steden ook, maar de projectstarters doen dit natuurlijk voor hun mooie Amsterdam waar ze zelf uiteraard woonachtig zijn.
Als je fietst heb je 50% minder kans op een dodelijk ongeluk. (Bron: zie cijfers CBS)
Fietsers kunnen in principe niemand doodrijden.
Wie beweert dat fietsen ongezond is, is een mongool.
(Diesel)auto's/vrachtwagens zorgen voor astma bij kinderen in grootstedelijke gebieden. Zie bijvoorbeeld Chicago, waar 1 op de 3 kinderen astma heeft.
Geenstijl vindt het blijkbaar geen probleem dat al die kinderen ziek worden ten koste van economische winst.
@buitenspeler:
Prachtige bloemlezing. Jij heb 'm begrepen: vooropleiding straaljagerpiloot :)
Fietsen in Amsterdam of in Rotterdam is een wereld van verschil. Goed dat komt grotendeels natuurlijk door het gebrek aan historische binnenstad in Rotterdam, maar ook het aantal fietsers lijkt veel lager te liggen in Rotterdam en automobilisten zijn in 010 best oké met het idee van voorrang verlenen.
In Amsterdam is het volledige anarchistische wanboel in het verkeer, leipe taxichauffeurs, stonede toeristen, bakfietsmoeders, bontkraagjes met opgevoerde snorfiets scooters, hipsters met fixies zonder rem, bijstandtrekkers in canta's, blerende britten op bierfietsen, politie ter paard, dubbeldekkerbussen vol toeristen, babyboomers strak in lycrapak op de racefiets, te hard rijdende trams, laden en lossen van vrachtwagens, bendybussen van de GVB, geboren verliezers op een ligfiets.
Iedereen met oordopjes in, niemand stopt voor rood, niemand heeft licht, niemand heeft een bel, inhalen mag rechts of anders over het voetpad, als iemand zijn hand uitsteekt is dat absoluut niet om richting aan te geven, iedereen denkt voorrang te hebben, als het je beter uitkomt dan kan je tegen de richting in rijden, auto's openen deuren zonder te kijken of er een fietser aan komt, mensen stappen uit de tram zonder te kijken of dat kan, smsen op de fiets is prima te combineren, politie rijdt non-stop met zwaailichten aan naar de volgende kop koffie, de gemeente rijdt met grote pickups rond om verkeerd geparkeerde fietsen los te knippen en ergens in Haarlem in een depot te verstoppen, elke kilometer is weg wel weer opgebroken voor onderhoud of andere onzin als de NoordZuidlijn, vrijgezellenfeesten slenteren dronken overal doorheen, in voetgangersgebied mag je fietsen als je dat sneller naar je bestemming brengt, geparkeerde fietsen die half op het fietspad staan, elektrisch snorfiets scooters en auto's duiken opeens overal op en die hoor je niet eens meer aankomen, busjes van cition scannen de hele dag alle geparkeerde auto's voor een lekker boete, winkelende moeders met kinderen die zomaar te voorschijn op het fietspad stappen vanachter een betonnen paal op de Kinkerstraat, op een mooie vrijdagmiddag staan de borrels rustig midden op straat naast de kroeg te borrelen, fietspaden die opeens zomaar verdwijnen zoals op de Van Woustraat, bij huurfiets toeristen weet je in ieder geval dat ze het niet expres doen als ze je afsnijden dat integenstelling tot alle bontkraagjes op snorfiets scooters die denken Valentino Rossi te zijn terwijl ze met 50+ voorbij knallen op het fietspad en ga je niet meteen aan de kant kan je een klap voor je kanis verwachten...
Eigenlijk is Rotterdam zo gek nog niet.
Domme mutsen die midden op het kruisende fietspad op het stoplicht staan te wachten, malloten die naast elkaar moeten rijden alsof ze een tochtje over de Veluwe maken en daarmee het fietspad blokkeren voor iedereen achter ze, ouders die hun kind van 5 zo nodig moeten leren fietsen in drukke straten tijdens de spits, haakse bochten waarvoor je eerst bijna tot volledig stilstand moet komen, automobilisten die fietspaden blokkeren omdat ze niet op hun beurt wensen te wachten, toeristen die steeds maar weer het fietspad oplopen, bakfietshufters, fietspadparkeerders, zatte huiswijven die heen en weer slingeren, bij sneeuwval wel het trottoir maar niet het fietspad pekelen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Echt een verrijking hoor, dat D66 aan het roer! Dit gaat nog veel erger worden in Amsterdam! D66 is en blijft gewoon de bijwagen van de PvdA: auto pesten en islam pamperen DE ultieme hobbies.
Alles leuk en aardig, maar wanneer worden de autowegen dan weer aangepakt? Had vanochtend even gekeken op Google Maps naar de files en stel dan kamervragen wanneer die knelpunten worden aangepakt. Elke dag weer belachelijk veel file, maar ze blijven het gewoon uitbuiten en doen er helemaal geen hond aan.
@twisternederland | 19-01-15 | 15:24
.
Euh, u heeft het over de oosterdokskade. Realiseer je dat niet iedereen hier in Amsterdam woont. Daar heeft Nieuwsuur ook veel last van; "vandaag was er op de Tugelaweg" en "op de Noordermarkt dit" etc. Moet er wel om grimlachen.
@Duifmans 15:50: Dat Den Haag onbereikbaar is heeft ook wel wat te maken met de idiote wegafsluitingen. Javabrug/straat, Korte Voorhout meer dan een jaar, en hoe lang is die fucking Dr Kuyperstraat nu al dicht? Het lijkt wel alsof ze de boel met opzet zo lang laten duren.
Fietsen in Amsterdam is een uitstekende vooropleiding voor straaljagerpiloot.
Als je de fietsstroken verbreed ten kostte van de stroken voor auto's dan gaan de sgolieren gewoon met 7 man naast elkaar rijden op de autostrook in plaats van nu met 4 man.
"In 2011 en 2012 is zij uitgeroepen tot groenste politicus van het jaar."
Dat zit haar niet lekker, al twee jaar niet meer in de prijzen gevallen.
In Haarlem heb je de Waarderbrug:
2 fietspaden (beide fietspaden kan/mag je beide kanten op fietsen. Als dat niet mag, dan doen alle fietsers dat toch)
Wordt amper gebruikt in vergelijking met auto's.
Maar de autoweg dan vraagt u?
Is een eenrichtingsweg geworden met aan beide kanten van de brug een stoplicht. Lekker 4 minuten wachten per kant als je net voor rood komt te staan.
Heerlijk een D66 gemeente waarvan de automobilist mag sterven.
Maar dan ook Tunneldoseren!!!
Dutch_Holland | 19-01-15 | 15:19
Nee, fietsen krijgen ook een kenteken en moeten wegenbelasting betalen. Evenals boetes voor overtreding van de maximumsnelheid van 15 km per uur. Parkeren wordt ook belast.
Zo kan het ook natuurlijk.
Twee gescheiden rijstroken met een fietspad in het midden.
i25.tinypic.com/xbwz0w.jpg
Vooral opstelvlakken voor het stoplicht zijn een ramp. Vaak is er veel te weinig ruimte voor alle fietsers en moet kruisend fietsverkeer hier dwars doorheen.
En kijk een of je fietsers een mooie groene golf kunt geven qua stoplichten. Als je overal een beetje kunt doorfietsen, dan is de fiets het snelst van allemaal. Met de auto naar het centrum is haast onmogelijk hier in Den Haag en met de tram ben ik voor een enkele reis van 10 minuten 1,50 kwijt.
Zo gek doen we het nog niet....
youtu.be/l0GA901oGe4
Het grootste gevaar op de fietspaden zijn al die maffe toeristen aan wie zonder nadenken uit puur winstbejag een fiets wordt verhuurd ter meerde eer en glorie van het centjes verdienen van de verhuurder zonder dat aan deze onnozele buitenlandse wezens verteld wordt hoe je je in Amsterdam wel en niet moet gedragen op de fiets!
Enige simpele basisregels:
- Mits rijdend op de weg die bedoeld is voor alle op wielen rijdende weggebruikers hebben fietsers ALTIJD voorrang. Hebben ze dat niet, dan nemen ze dat gewoon
- Als zodanig aangeduide voetgangersgebieden zijn alleen bedoeld om zich TE VOET te verplaatsen. Ongeacht of daar tramrails liggen of niet (Reguliersbreestraat, Leidsestraat).
- Trottoirs vallen ook onder bovenvermelde regel!
- Trams en Taxis nemen ook altijd voorrang, hier geldt het recht van de sterkste (en dat is niet de fietser)
- Fietsen in Nederland kan alleen van 1 Maart t/m 31 Oktober. Overige periodes zijn ivm. mogelijke gladheid door weersomstandigheden geheel voor eigen risico
- Bij het kruisen van tramrails dient er op gelet te worden dat deze barriere met een hoek van 90 graden genomen wordt zodat de banden van de fiets niet in de gootjes naast de rails verzeild raken.
- Als je als toerist op de fiets niet als zodanig herkend wilt worden, draag dan GEEN valhelm en ga niet rijden op een als zodanig herkenbare huurfiets.
- Een fietsslot is er om gebruikt te worden, evenals de fietsenstalling en fietsenstandaards. Bomen zijn geen fietsenstalling.
Je zal toch Stientje heten......
Krijgt Hans Janmaat toch nog postuum gelijk
bij zijn plannen illegalen efficient uit te zetten m.b.v. de 3 V-s, te weten per "Vliegtuig" / "Vlot" en achterop de "Viets"
Uitstekende zaak waar het betreft de grote steden. Er worden in de binnenstad veel meer fietskilometers dan autokilometers gemaakt. Daar mag de openbare ruimte wel eens op aangepast worden.
Als ze nou gewoon fietsers heropvoeden om zich aan de regels te houden, dan is er niks aan de hand.
Nee, moslims en allochtonen moeten zich aan van alles aanpassen, maar fietsende d66'ers hoeven geen rekening met mensen te houden
socialisten zijn altijd op zoek naar het volgende verbodje/gebodje in hun ijver om hier zo snel mogelijk hun eigen Noord-Korea te vestigen waar de staat zich dwingend met iedere molecuul van de bevolking bemoeit. Het maakt ze niet uit wat ze verbieden/gebieden en hoe belachelijk het is, ieder verbodje/gebodje is weer een stapje dichter bij hun ideaal.
Zulke fietspaden hebben we hier al jaren .
Ook de voetpaden worden als fietspad gebruikt .
Links of Rechts ; Maakt niet uit .
ProAsfalt is per definitie voor meer Asfalt dus ook voor fietsers.
Hoe meer ruimte fietsers hebben des te minder fietsers op de rijbanen voor auto's.
Dus Asfalt voor Vrijheid!
@Dutch_Holland 15:19: Dat is hij al voor sommige auto's: Mercedes G-Wagen 350, catalogusprijs netto 73.265, BPM 81.799. En daar komt de BTW nog overheen.
Simpele gedachte van Stientje. Het draait vooral om gedragsverandering van gebruikers van alle verschillende modaliteiten zelf, welke je niet gaat bereiken met simpelweg het verbreden van fietspaden. Het getuigt naar mijn idee van enorme domheid om te stellen dat het verbreden van een fietspad leidt tot een verandering in het gebruik van modaliteit. Men zal uit gewoontegedrag vaak de auto blijven gebruiken op een smallere wegstrook = meer gevaar.
Fietspaden breder dan de A2, maar niet harder dan 25km/h...
Waar echt een einde aan moet komen is aan die ANWB fietsers in de bossen. Geheid, je loopt er 2 seconden, niets te zien en dan BELBELBEL, verwijtverwijtverwijt.
Geef die lui een app ofzo!
pak eerst eens al die "verkeersregelswatzijndatwantikzitopeenfiets" idioten eens aan, vooral te vinden in steden en met van die veel te strak zittende pakjes aan denkend dat ze de tour de france gaan winnen....
Mja, ik vind het zo gek nog niet. Zijn genoeg punten te ontdekken.
Zoals bijvoorbeeld die rare bochtenbrei voor fietsers op de oosterdokkade. Haakse bocht naar rechts en aan de andere kant van het kruispunt een haakse bocht naar links met zebrapad. Dat werkt gewoon niet in de spits.
Of de onophoudelijke stroom tegen de richting rijdende fietsers op de de ruijterkade omdat een stuk van 300 meter eenrichtingsverkeer is waardoor je officieel over moet steken op een drukke weg om even later getrakteerd te worden op 2 stoplichten ipv geen wanneer je tegen de richting in gaat fietsen.
Volgens mij insinueert dit artikel iets dat Stientje van Veldhoven (prima politica trouwens) helemaal niet heeft beweerd.
Positief dat de bakfietsen het meeste risico lopen.
En om dit allemaal te betalen gaat de BPM op auto's naar 100%?
Ze hebben daar al begrippen voor als "autovrije (binnen)stad.", ook wel bekend als alle autowegen ombouwen tot fietspaden.
Crises.... het is echt komkommertijd.....
*aan het werk gaat*
Zo blijft er toch helemaal geen ruimte meer over voor de straatbidders van het meest tolerante geloof ter wereld.
Nederland is institutioneel racistisch, deze fietspaden bewijzen het.
Ja, ik las laatst ook als dat ze fietsers wilde gaan beboeten als ze te hard rijden
1+1=2, Dat cashcow paradijs in Leeuwarden heeft het kennelijk nog niet druk genoeg.
REAGEER OOK