Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof: Observaties bij de Charlie Hebdo-aanslag

- “Rot toch op.” De Rotterdamse burgemeester Ahmed Aboutaleb (PvdA) zei het deze week wéér. Jihadisten-in-de-dop hebben in Nederland niets te zoeken en moeten volgens de burgervader wegwezen. Het stond al eerder in deze kolom: die instelling is levensgevaarlijk en vooral niet solidair. De uitreizende jihadist zal moord en doodslag veroorzaken in Syrië of Irak. Hij zal een direct risico betekenen voor onze bondgenoten en Nederlandse militairen die vechten tegen de tirannie. Of zoals Aboe Ibrahim al Raqawi – tot voor kort woonachtig in Raqqa, de ‘hoofdstad’ van de Islamitische Staat – vorige maand tegen de arabist Jan Jaap de Ruiter zei: “Realiseert de burgervader zich dan niet dat deze mensen een verschrikkelijk onheil veroorzaken? Stop ze in de gevangenis, stop ze in psychiatrische inrichtingen. Houd ze tegen.” “Maar de voorwaarde is dat ze niet terugkeren”, roepen de Aboutaleb-apologeten. Maar ze komen terug, dat hebben de gebeurtenissen in Parijs bewezen. Eén van de broers Kouachi is in Jemen geweest en heeft daar misschien zelfs gevochten. Een militaire training ondergaan om vervolgens terug te keren naar de Franse hoofdstad om met militaire precisie een aanslag te plegen. Aboutaleb staat zij aan zij met PVV-leider Geert Wilders die hetzelfde zegt: ze moeten wegwezen. Maar het is deze bloedrode woensdag, donderdag en vrijdag dus bewezen dat dat geen oplossing is. - Diezelfde Wilders pleit al jarenlang voor iets dat heet ‘administratieve detentie’ voor jihadisten: een praktijk toegepast in Israël en door de Amerikaanse president Barack Obama in zijn Guantanamo Bay. Administratieve detentie komt er in het kort op neer dat verdachten zonder duidelijk aanklacht vastgezet kunnen worden. Een stevige maatregel waar dit en voorgaande kabinetten geen oren naar hebben. Daar is iets voor te zeggen. Het valt aan de andere kant niet uit te sluiten dat de moord op Theo van Gogh daarmee voorkomen had kunnen worden omdat de inlichtingendiensten bekend waren met Mohammed Bouyeri. Net zoals nu in Frankrijk het geval is. Het is jammer dat het Kabinet niet verder komt dan ‘dit is wettelijk niet mogelijk’. Onderzoek de mogelijkheid op zijn minst. -“Ook kocht ik een nieuwe fietsbel voor haar. Als je ermee belt, draait een roze varkentje een vrolijk rondje op je stuur” schreef Columnist des Vaderlands Peter Middendorp in zijn zaterdag-column in de Volkskrant. Toen Middendorp van de aanslag hoorde besloot hij te doen wat hij die dag toch al van plan was: de fiets van zijn dochter naar de fietsenmaker brengen. Oóóh Peter, pas nou toch op, riep ik uit in de salon. Een varkentje, roze bovendien… Dit is allemaal zo haram, pas toch op dat je nu niet de verkeerde voor het hoofd stoot, dacht de zelfcensor in mij ogenblikkelijk. - “Klootzakken. Ik haat het om misbruikt te worden. Ik haat het”, zei mijn female friend Ebru Umar tegen mij nadat ik haar had gewezen op Kamervragen van Louis Bontes en Joram van Klaveren van VNL naar aanleiding van de twitter-bedreiging die ze mocht ontvangen. Waarom boos op die Kamerleden, wilde ik weten. “Omdat het niet om mij gaat”, zei ze. “Waarom geen Kamervragen over Pauw en Witteman die geen wijn schenken als er een moslim-gekkie aan tafel zit? Of over de bizarre eis dat er geen vrouw aan tafel mag zitten tijdens een uitzending van de NTR? Mensen die worden weggepest uit de Schilderswijk, homo’s die in elkaar geramd worden, meisjes op straat die worden nagefloten; daar wil ik Kamervragen over. Dit soort shit overkomt veel meer mensen. Moslims zijn niet de bedreiging: journalisten en politici die ze de ruimte geven hun idiote ideeën door te voeren, uit te voeren, waarmee ze anderen intimideren en andermans vrijheden kunnen inperken wél. Moslims eisen, politici geven en uiteindelijk zijn wij burgers er de dupe van. Allemaal. Niet alleen ik. Enfin, vergeet je niet op te schrijven dat Jozias van Aartsen de nieuwe Job Cohen is?” - Ghe, in maart 2010 publiceerde ik in HP/De Tijd een Mohammed-cartoon waar Job Cohen ook in figureerde. Mohammedcartoon.jpg - Wat ons inderdaad brengt op die andere burgervaders zoals Job Cohen eens was, de dragers van de burgemeestersketting der hypocrisie. PvdA’er Pieter Broertjes van Hilversum had afgelopen week namelijk de mond vol over de vrijheid van meningsuiting, een rood potlood opzichtig in de borstzak. Dezelfde man die (samen met knecht Jan Tromp) meer dan tien jaar een opmerking van Prins Bernhard verzweeg, daarmee het leven van Edwin de Roy van Zuydewijn ruïnerend. JozISIS van Aartsen (ooit VVD) die het scanderen van “DOOD AAN DE JODEN” in zijn stad oogluikend toestaat maar wel aangifte (Let the bastard deny it!) doet tegen Geenstijl vanwege een fotofuck. -Wat GroenLinks zegt: Natuurlijk is het de schuld van Annabel Nanninga en Geert Wilders. Bell en Geert, de tot de tanden bewapende Bonnie en Clyde van Onverdraagzaamheid die met blazing guns hele redacties overhoop schieten en… oh wacht. - In een ronkend persbericht lieten minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher (PvdA) en minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) vrijdagavond na een overleg met verschillende moslim-organisaties weten: “Aandacht is gevraagd voor toenemende moslimhaat. Er is overgekomen om tot concrete afspraken te komen om moslimhaat beter te registreren. Daar wordt de komende periode door de betrokken organisaties en de overheid gezamenlijk vorm aan gegeven.” Uw verslaggever heeft de afgelopen twaalf jaar ontelbare debatten gevolgd waarin het onderwerp was: kun je specifiek aangifte doen van antisemitisme en kan dat ook zo worden opgeslagen in de digitale systemen van politie, justitie en overheid? Néén, luidde het antwoord van menig minister van Justitie. Dat is niet mogelijk, we willen het wel maar de computersystemen kunnen dat nu eenmaal niet. Dit is derhalve een toezegging van generlei waarde. - Tijdens de demonstratie op de Dam werd een man gearresteerd omdat hij een liedje zong. Het was echter niet de politie die als eerste ingreep. Het waren de omstanders – bewapend met pennen en een Je suis Charlie-plakkaat – die hem tegen de grond werkten. - Ik ben Bassie. Als u op zoek bent naar De Moedige: die heet inderdaad Charlie.

Reaguursels

Inloggen

Bassie wil z'n gelijk halen

RobertjePierre | 12-01-15 | 16:41

-weggejorist-

Aidoo | 12-01-15 | 16:21

-weggejorist-

Aidoo | 12-01-15 | 16:16

-weggejorist-

Aidoo | 12-01-15 | 16:11

@SDI | 11-01-15 | 13:31 ben kokhals | 11-01-15 | 13:12 "Washington neocons"? Obama is een neocon?"
.
Nee hoor, Obama is maar een soort voorman, hij staat op het toneel, achter zijn rug echter zwaaien anderen de scepter, veelal neocons (neo-fascisten) en die zetten al zeker sinds Carter de toon. Zelfs Reagan ontkwam er niet aan. Die kreeg Bush de oude als vice president in de maag gesplitst, enzovoorts. Zo ook Obama: "Neocons occupy key positions in Barack Obama’s administration as they did under George W. Bush when they pushed the United States into the war in Iraq…" www.globalresearch.ca/the-neocons-gran... U kunt ook de woorden Obama government neocons in google of startpage doen, dan krijgt u meteen een aardig overzicht artikelen over deze ellende. Als het u schikt, lees dan dit korte, maar heldere stuk even door: jonrappoport.wordpress.com/2014/10/31...

ben kokhals | 12-01-15 | 01:06

@knerf | 11-01-15 | 17:56
Zo zei ik ook al: de regionale identiteiten in Nederland bestaan (helaas, vind ik persoonlijk) vandaag de dag nog voornamelijk uit het verschil in accent en of je 'naast' of 'langs' iemand staat. Verder hetzelfde paspoort en over het algemeen dezelfde waarden.

Driewerf Hoezee | 11-01-15 | 23:45

Hai Bassie. Ik vind dat je meestal interessante boeiende stukjes schrijft. Deze keer, ben ik je effe kwijt: waar is je mening? Wat is je punt? Ok ok, 'observaties' is de titel. Ja, dat kan iedereen wel en dat doen er al teveel. Maar schrijf je geen blog op mijn geliefde GS om een mening te verkondigen? Of iig prikkelende inzichten te geven?

En ook, waarom (generlei) woorden gebruiken die de meerderheid van je lezers niet echt iets zeggen. Waarom zo gekunsteld? Double agenda? Angst?
Volgende keer weer gewoon Bassie graag, anders kan ik net zo goed observaties gaan geven. Voor observaties ga ik wel naar andere (mainstream laffe) media.

KLF | 11-01-15 | 21:47

@eastender | 11-01-15 | 14:39 en anderen.
Dank voor de bijval. En zoals eastender al zegt. Er is nog genoeg te doen. Mijn lijst is niet limitatief. Eerder heb ik ergens zien schrijven dat de allochtone criminelen het land uitgezet moeten worden bij recidive zware criminaliteit. Soms ook 'three-strikes-out' genoemd. En er is vast nog meer te verzinnen.

Belangrijker misschien is dat het volk eens een keer iets anders gaat stemmen dan PvdA, VVD, CDA, GL, SP en D66. Shit! Dan blijft er weinig over. Maar wat dan? Want de partijen die ik net noemde hebben in afgelopen jaren echt zo goed als 0,0 veranderd.

19 maart a.s trouwens weer verkiezingen he? Ben benieuwd.

** gaat straks verder met commentaar bij de live stream van de mars **

gaffelbaard | 11-01-15 | 19:24

Uit angst voeren politiek correcten islamcritici aan het monster om het koest te houden.
Nu is het monster hongeriger geworden. Islamcritici zijn islamofoob dus racistisch, heet het. Annabel wordt daarom geofferd aan het monster. Flinke kluif trouwens.
Hoop dat haar pen in zijn keel blijft steken.

Islamofiel | 11-01-15 | 18:22

Aidoo | 11-01-15 | 15:58

OK. dat las ik dan verkeerd maar dat maakt voor mijn betoog niks uit
Die Amerikaanse professor die denkt nog verschillende identiteiten te kunnen zien in dit land is gewoon een ijdeltuit die interessant wil doen. Want die identiteit die een provincie misschien vroeger had is er allang niet meer.
Dat komt omdat door de communicatie- en transportmiddelen er veel meer contact is en er ook veel meer verhuisbewegingen zijn.
Zoals er ook al lang geen typische Amsterdammmers meer zijn. Op een enkeling na
Achterhaalde begrippen, alleen zo'n Amerikaanse professor wil natuurlijk even gewichtig doen en meent nog steeds verschillen te zien. Quatsch!

knerf | 11-01-15 | 17:56

Aidoo | 11-01-15 | 15:45

Was jij erbij toen de koran geschreven werd?

knerf | 11-01-15 | 17:49

Aidoo | 11-01-15 | 15:36

Semantiek, kereltje! Gewoon een formele aanduiding op het paspoort dat aangeeft dat je afkomstig bent uit Nederland.
Wat staat er namelijk onder?
Nationaliteit: Nederlandse

Zo nu jij weer...

knerf | 11-01-15 | 17:48

Aidoo | 11-01-15 | 16:03

En ik zeg je dat dat nationalisme niet door dat verdomde Koningshuis wordt bewerkstelligd.
Dat nationalisme treedt overal op met name bij sportevenmenten en heeft niks met het koningshuis te maken. Ook in het buitenland zie je dat.

knerf | 11-01-15 | 17:43

@Aidoo | 11-01-15 | 16:16
Hmja... Ik vraag me af wat het over u zegt als u het vreemd vind dat ik in Nederland woon. Dat is namelijk het geval. Dat maakt mij niet dom, u daarentegen komt wat verward over. Tenzij u elders bivakkeert neem ik aan dat er op uw paspoort net als op de mijne 'Nederland' staat.
.
Alle lof voor de metafoor, maar ik vind de islam van buiten de voordeur de uiterlijke verschijningsvorm hebben van een ideologie. En die past niet binnen de Nederlandse cultuur zoals die in al zijn diversiteiten lokaal en regionaal bestaat. Een duidelijker verhaal kan ik echt niet geven.

Driewerf Hoezee | 11-01-15 | 17:20

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 16:16

Dit stukkie heeft kop noch kont. Onsamenhangende 'observaties'.

Lauwe Koffie | 11-01-15 | 16:15

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 16:03

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 15:58

Beste Gaffelbaard, u haalt mij de woorden uit de mond! Dank.

mujer | 11-01-15 | 15:46

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 15:45

-weggejorist-

Eigen Bijdrage | 11-01-15 | 15:44

@raider,

Moslims zijn zogenaamd boos omdat het Westen *wel* ingreep in Irak; maar moslims zijn zogenaamd ook boos omdat het Westen *niet* ingreep in Syrië. Ook veel landen die nooit ingrepen in het Midden Oosten kampen met islamitisch terrorisme, net als vrijwel alle islamitische landen.

Moslims hebben dus altijd een excuus om moordpartijen te plegen.
Een ongelezen boek, een ongeziene cartoon, een nog-niet-verschenen film, een onbekend toneelstuk; zelfs legohuisjes en teddyberen leidden al tot islamitisch geweld. Dat ligt niet aan die legohuisjes of onze politiek, maar aan het feit dat we geen moslims zijn.

Pas als we ons allemaal tot de islam bekeren zal het islamitisch geweld hier beperkt blijven tot een forse toename van racistisch geweld, clangeweld, huiselijk geweld en allerlei andere vormen van geweld die in islamitische landen normaal zijn, vaak zelfs legaal zijn.

Dandruff | 11-01-15 | 15:38

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 15:36

@Bas Paternotte
-
Als IS strijders van NL naar een zandbak land gaan, mogen ze van mij elke NL of NAVO soldaat overhoop schieten.
Geen punt.
Noch de NAVO, nog NL heeft daar ook maar iets te zoeken.
Wat mij betreft knallen ze daar maar een eind weg.
Wie zijn wij om onze (half de nek om gedraaide) democratie daar via een dictatuur op te leggen?
Precies.
Hek er omheen, om die zandbak, oh, er ligt al veel water omheen, en ze zoeken het maar uit.
-
Als wij uit hun land wegblijven, hebben zij een reden minder om hier te komen knallen. Die redenering hanteren ze zelf soms ook.

Raider Twix | 11-01-15 | 15:20

Het is eigenlijk niet te geloven dat landen als Frankrijk, Groot-brittanie, belgie en Nederland nu een zwartere toekomst tegemoet zien als voor de twee wereldoorlogen .
Sommige landen die in 100 jaar tweemaal bezet zijn van buitenaf.
En dit hebben ze dan ook vnl. aan zichzelf te danken; La Douce France heeft zo maar eventjes 8 miljoen moslims verwelkomd op een bevolking van 50 miljoen en dit in een paar decennia!
Dit is eigenlijk toch niet te geloven wat voor een ongelooflijke debiele koekoek West-Europa is op demografisch vlak.En sommigen lullen over multikul alsof het mainstream is,dat er geen islamisering is.
Lulletjes rozewater die zich opwinden over de aanwezigheid van een Orban op een herdenking terwijl Joden en de rest van de wereld veel veiliger kunnen rondlopen in Boedapest dan in eender welke West-Europese stad dan ook.Men praat hier over een Biculturele Islamitische nachtmerrie alsof het een multicultureel sprookje is met wat groeipijnen.Men geeft af op PEGIDA omdat voormalig Oostduitsland nog lang niet zo erg geislamiseerdis:Nee dat moest er ook nog bijkomen!
West Europa is met haar EU en haar arrogantie het Grote Voorbeeld in het multiversum van absolute foutheid.Zolang de grenzen nog open zijn kunnen diegenen zonder stront in de ogen beter uitkijken naar een huisje en taalcursus in Polen of Slovakije.

Kantana | 11-01-15 | 15:07

Overigens is het wel typerend dat wat Rutte verkondigd in buitenhof precies is wat ik verwachtte. Daar hoefde ik de TV dus ook niet voor aan te zetten. Glas, plas... 't is net een kikker die langzaam wordt opgewarmd totdat het te laat is en het water kookt.

Pieter Bas | 11-01-15 | 15:07

@Schaaldier, er is allang geen democratie meer, die is officieel opgegeven aan de veelvraat EU, die de meeste wetten dicteert. Met de nieuwe bemoeizucht zijn burgers horigen van de staat en zal de Stasi zowel leermeester van die staat alsook een amateurclubje blijken te zijn geweest. Het ergste is dat je je moet laten gezeggen door ambtenaren die van vrijheid niet weten en die in het ergste geval van een onbenul zijn dat het leven van burgers procesloos neemt. Horror.

eastender | 11-01-15 | 14:53

Met Bassiehof de kleiberg op. De hele wereld wil bij prioriteit 'oppassen voor moslimhaat'. Zó erg, dat vanmiddag in Parijs de waan van eenheid wordt gevierd met Abbas in een van de smiechterige hoofdrollen. Het ontbreekt nog aan een bataljon hamas strijders, gemaskerd en bewapend.
@Gaffelbaard vat het nog eens mooi samen wat er te doen is: Geen symboolpolitiek maar aanpakken. En dan komen inderdaad de verwarde geesten als die van Bassiehof boven die het oude patriarchaat blijfven aanroepen terwijl de echte kerels helaas allang vertrokken zijn ofwel verguisd het toneel zijn afgejaagd of afgeschoten. Daarom loopt de MP vanmiddag schaamteloos naast Abbas.
De waan van de eenheid diskwalificeert bovendien de mensen die, oprecht en terecht bezorgd, al eerder héél moedig waren: De Pegida demonstranten, de aanhangers van Tommy Robinson, de volgers van Pat Condell, de lieden die pvv of Farage durfden stemmen. De Franzosen die FN stemden ondanks de oude garde. Zij mogen allemaal niet komen bij de mars van de eenheids waan. Zij zijn geen Charlie, zij zijn geen elite, zij zijn het kudtvolk waarvoor je de isis vlaggen zeker niet weghaalt en waarvoor je grenzen niet ziet overschreden worden. Gelukkig zijn islamisten en dus de fundamentalistische islam wèl van harte welkom en staan er achter onze hypocriete regeringsleiders, starring Abbas, een (verwachte) miljoen mensen, in hun domme verdwazing, een wereldorde toe te juichen die een gezond denkend mens echt niet wil. Verbijsterend.

eastender | 11-01-15 | 14:39

#Gutmenschmodus
Laten we die haatzaaiende Pegidabeweging maar verbieden, dan zullen de moslims zich geaccepteerd voelen en geen aanslagen meer plegen.

Prince Buster | 11-01-15 | 14:33

gaffelbaard | 11-01-15 | 14:05
p.s.
Ow ja. Ik wil nog iets.

Ik wil dat de terroristenclub AFA wrodt verboden, de leden opgepakt en veroordeeld.

Misschien herinnert iemand zich dit nog? http://www.devrije.nl/archives/00001164.html Wat zielig en sneu voor de AFA als ze straks op tv zien dat er honderdduizenden(!) 'extremisten' meelopen in een MARS voor de VRIJHEID VAN MENINGSUITING!

Lekker puhuh!! Stomme AFA. Na na nana na nah. :p

gaffelbaard | 11-01-15 | 14:21

Bas; je zult zoveel commentaar wel niet lezen maar Wilders wil dat 'ze' oprotten naar Syrie en niet meer terug mogen komen!
Door het huidige slappelingen-beleid in Den Haag gaan ze inderdaad maar ze komen terug. Dat is het probleem en dat bedoelt Wilders ook!!

JW34 | 11-01-15 | 14:20

gaffelbaard | 11-01-15 | 14:05
Je hebt helemaal gelijk. Niets aan toe te voegen! Maar wat er aan te doen...? De meeste mensen weigeren de dingen te benoemen zoals jij. Bovendien zijn ze te laf om iets te ondernemen. We kunnen alleen hopen dat de politiek verandert, al zal dat niet gebeuren. Blijft dan niets anders over dan revolutie, om deze landverraders van hun troon en pluche te stoten? Immers, deze volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen alleen zichzelf en niet ons!

Chiefmate | 11-01-15 | 14:18

Volgens Rutte is er geen strijd met de islam.

Volgens mij pleegt Rutte hoogverraad door ons bewust uit te leveren aan een vreemde mogendheid. Want reken maar dat islam de strijd tegen ons voortzet en er nog heel veel bloed gaat vloeien door de aardslaffe opstelling van Rutte en het gespuis er omheen.

marcoplarco | 11-01-15 | 14:17

@johnelec | 11-01-15 | 12:39

Maar natuurlijk hebben de policor wegkijkers gelijk, vinden zij als zelfverklaarde moreel superieure Übermenschen immers.

Ik neem aan die diezelfde Vollidioten ook vinden dat de holocaust ook niks met het nazisme te maken heeft.

Dat ze dat mogen vinden neemt nog niet het feit weg dat ze compleet knettergek zijn natuurlijk.

Pieter V | 11-01-15 | 14:15

Er is in Nederland geen moslimhaat.
Wel is er moslimangst en jodenhaat.
Beide zijn met elkaar verbonden en hebben de zelfde bron.

@theist | 11-01-15 | 14:14

@Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:28

En Rutte liegt nooit! Toch?

Vanmorgen bij Buitenhof ten overvloede weer opnieuw vastgesteld dat Rutte een landverrader is.

Pieter V | 11-01-15 | 14:05

Ach.. Aboutalebs 'Rot-toch-op'. Breek me de bek niet open!
Sorry voor de lange tegel die nu komt, maar dit moet me van het hart. Dus komt-ie.

Vanmiddag is er die mars toch? Maar, weet je? Ik WIL GEEN MARS!

- Ik wil dat de vervolging voor Wilders z'n 'minder, minder, minder' wordt ingetrokken. http://www.nrc.nl/nieuws/2014/12/18/openbaar-ministerie-vervolgt-wilders-voor-discriminatie/
- Ik wil weten waarom we niks meer horen van de aangifte van Jan Roos, en wil het OM QG gaat vervolgen omdat het in het belang van de wet is dat hier eens een uitspraak over komt. http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/11/jan_roos_doet_aangifte_tegen_q.html
- In navolging van de zin hiervoor, wil ik dat de uitspraak van de rechter die klakkeloos een niet-wetgevende, niet-juridisch-gewicht-bevattende en vooral PARTIJDIGE VN-Werkgroep napraatte en de viering van zwarte piet 'negatief-stereotyperend' noemde, wordt teruggedraaid.http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/04/vn-werkgroep-zwarte-piet-is-racistisch/
- Ik wil dat cartoonisten zoals Nekschot niet meer van z'n bed gelicht worden. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2008/05/gregorius_nekschot_in_het_cach.html
- Ik wil dat de daden van de turkse scheidsrechter-kopschopper voortaan worden gezien als hate-crimes tegen autochtonen.
- Ik wil dat het benoemen van eigenschappen, dus het noemen van afkomst niet meer wordt weggezet als stigmatisering, discriminatie, racisme of haatzaaien. http://www.nrc.nl/ombudsman/2014/02/01/etnische-afkomst-in-de-krant-duidelijk-of-dubbele-moraal/
- Ik wil dat buschauffeurs en winkelpersoneel zichtbaar een kruisje mogen dragen, omdat hun hoofddoekdragende islamitische collega ook hun hoofddoek mogen dragen. http://www.at5.nl/gespot/42960/gvb-opnieuw-in-gelijk-over-kruisje
- Ik wil dat allochtone pesters een school moeten zoeken, in plaats van dat de gepestte een andere school moet gaan zoeken.
- Ik wil dat mensen die het woord allochtoon in de mond nemen, geen fascist meer genoemd worden. http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/06/wie-allochtoon-zegt-is-een-fascist/
- Ik wil dat dit soort leerlingen GELIJK van school afgetrapt worden. https://twitter.com/Tomas_Kok/status/553930289295425537
- Ik wil dat burgemeester Aboutaleb het niet bij praatjes houdt, maar en één is van de zo rotterdamse soort 'Geen-woorden-maar-daden' of anders zelf oprot!

Onze regering en burgemeester Aboutaleb willen wel met een mars meelopen, maar willen geen verandering.
Maar de burgers willen eigenlijk helemaal geen mars. Want daar verandert niks mee.

Ik heb weinig hoop dat wat ik wil waarheid zal worden. Zo realistisch ben ik dan ook wel weer. Ik denk dat velen met mij hetzelfde willen, maar hetzelfde realisme met mij delen.
Let maar op. Om een uur of 6 vanavond is de mars afgelopen.
En wat verandert er daarna? HELEMAAL NIKS?

Je kan niet meer zeggen/schrijven/tekenen wat je denkt. Uitkomen voor je christelijke religieuze voorkeur heeft de rechter in sommige gevallen verboden. Om maar een paar voorbeelden te noemen.

Ik voel me zo in de steek gelaten en verraden door mijn eigen regering! Maar het interesseert ze niet. Mensen als ik worden weggehoond en monddood gemaakt. Als je zaken duidt/benoemt voor wat ze zijn, wordt je vals beschuldigd van racisme/fascisme/discriminatie en krijg ik het stempel van rechts/nazi/gestoorde/racist/fascist/wilders-fan/pvv-er/tokkie opgeplakt.

In het land waar mijn voorouders al eeuwenlang leven/leefden, in het land waar ik ben geboren en getogen, heb ik als autochtone NLer niet meer de vrijheid waar mijn voorouders in 4 verschillende oorlogen voor vochten.

gaffelbaard | 11-01-15 | 14:05

Pieter Bas | 11-01-15 | 12:00
Inderdaad, als je in moslim-bashende stukjes overal het woord Moslim door Gristen vervangt, sta je meteen bekend als een groot progressief denker. Pas als de laatste damslaper uit 1968 is overleden zijn we daar van af.

Boutschefter | 11-01-15 | 13:49

@Kanon0503 (13:32),

Inderdaad. Ongeveer 400 x per dag denk ik "dit moet een rare droom zijn". Maar steeds als ik in mijn arm knijp gaat het door; voorstanders van islamitische moordpartijen kapen nu zelfs de doden van Charlie Hebdo...
Tijdens de anti-Pegida demonstraties werden ook spandoeken meegedragen met "je suis hebdo".
- Weten die mensen wel waar Pegida voor staat?
- Snappen zij niet waar zij zelf voor staan, als ze geweldloze tegenstanders van racistisch geweld in de hoek "extreem-rechts" drukken?

Dandruff | 11-01-15 | 13:46

@Pieter V | 11-01-15 | 13:36
Hij is in ieder geval giganties hypocriet. Toevallig is hypocriet in het Latijn(s) het woord voor schijnheilig en huichelaar...

Driewerf Hoezee | 11-01-15 | 13:42

-weggejorist-

loekiekoch | 11-01-15 | 13:41

Van Aartsen? Dat is toch die landverrader die eigenlijk Von Arschloch heet?

Pieter V | 11-01-15 | 13:36

@Aidoo | 11-01-15 | 11:58
Sukkel noemt u mij. Ben niet zo van dat gekat. Ik zou eigenlijk niet moeten reageren op zo'n stuk gekrenkt ongeluk. Maar vooruit, omdat u toch mijn interesse wekt...
.
Ik ben mij er als geen ander bewust van deze provinciale/regionale verschillen. Tussen Hollanders, Brabanders, Tukkers, West-Friezen, Zeeuws-Vlamingen en noem maar op. Zelfs ook tussen Hollanders onderling. In mijn dorp is bijvoorbeeld heel duidelijk een verschil in omgang te merken met het naastgelegen dorp. Dit verschil brokkelt echter aanzienlijk af. Dat zie je terug in de taal/dialecten: u zult met me eens zijn dat het aantal dialectsprekers gigantisch afneemt en je regionale verschillen vooral op accent kunt bepalen. Hoe zonde ook. Echter: een overkoepelende cultuur is wat hen allen bindt. Ook politiek he: scheiding kerk en staat, positie van vrouwen en homo's. Dat van de lage landen, dat van Nederland. Het bekende riedeltje Joods-Christelijk humanistisch. Daarbinnen past een hierop haaks staande ideologie als de islam niet. Hooguit achter de voordeur of in een gebedsruimte in een leegstaand kantoorpand.

Driewerf Hoezee | 11-01-15 | 13:32

Ik snap 't niet.
Mosilims eisen. Moslims kríjgen. Moslims dreigen. Moslims doden. En vervolgens worden Moslims beschermd omdat de rest van het land (of landén) Moslims begint te haten? Ik snap 't niet. In welke realiteit is dit normaal?
_
In welke realiteit is het vreemd dat de groep mafketels die eisen, krijgen, dreigen en doden, ook nog eens beschermd worden tegen haatleuzen van mensen die gewoon in een normale vrije Westerse wereld willen wonen. En dat deze zelfde mensen gewoon naast een homo, een roodharige, een niet-gelovige, een kritische of een alleenstaande vrouw of man willen wonen… zónder dat een Islam-mafketel daar een pistool of knuppel begint rond te zwaaien?

kanon0503 | 11-01-15 | 13:32

ben kokhals | 11-01-15 | 13:12

"Washington neocons"? Obama is een neocon? Nu net pas hebben ze in de VS weer Republikeinen met een meerderheid, dus die plannetjes van de neocons kunnen ze de afgelopen 8 jaar niet hebben gedaan. Maar goed.

SDI | 11-01-15 | 13:31

@spanarchist | 11-01-15 | 13:14 "... dat verdachten zonder duidelijk aanklacht vastgezet kunnen worden" is inderdaad te idioot voor woorden. Zijn ze helemaal gek geworden. zoiets ondermijnt de bevochten Westerse waarden, en zal gezien de achterbaksheid van de Staat vooral handenwrijvend tegen kritische burgers ingezet worden.

ben kokhals | 11-01-15 | 13:29

Overigens bewijzen de afgelopen dagen in ieder geval dat de huidige politiek niet werkt. Niet dat het vervallen van burgerschap en verblijfsvergunning voor deelname aan de jihad niet werkt want dat is een nog niet mogelijke sanctie. Ik zie het verschil overigens niet tussen stop ze in gevangenissen, psychiatrische inrichtingen, houd ze tegen afwijkt van administratiev detentie, maar ik beschik natuurlijk niet over de onmetelijke wijsheid van Paternotte.

bijna_raak | 11-01-15 | 13:22

Door alle tumult rondom cultuurverrijkende kansenparels zou je bijna vergeten dat de nieuwe wetgeving rondom jeugdzorg, waar nu de gemeentelijke overheid verantwoordelijk voor is, tevens een nieuw recht voor de overheid betekent. Namelijk administratieve detentie, zoals Bassie is hier aangeeft. Alleen dan voor multiprobleemgezinnen. De hippe slogan "1 gezin, 1 plan, 1 regisseur" dekt volgens mij niet de lading. Gezinnen mogen voortaan, vanuit gegevens afkomstig van Belastingdienst en zorgverzekeraar, preventief gemonitord worden als er financiële problemen zijn ontstaan, en een gezinsmanager mag voortaan bepalen of een kind bij de ouders mag blijven wonen danwel in een instelling wordt geplaatst. Ik vind dat een enge ontwikkeling. Gezien het feit dat we een angstig volkje zijn dat alles verzekerd wil hebben en braaf doet wat de overheid goed voor ons vindt, zullen dit soort ontwikkelingen wel steeds verder gaan. Dan gaat het niet meer over afkomst, maar over het einde van democratie in het algemeen.

Schaaldier | 11-01-15 | 13:21

@RonnieKray | 11-01-15 | 13:11 : Goed commentaar. Geheel mee eens.

ben kokhals | 11-01-15 | 13:18

Ligt de USS Enterprise inmiddels al voor de kust van Yemen?

mooi geluld man | 11-01-15 | 13:15

"... dat verdachten zonder duidelijk aanklacht vastgezet kunnen worden.... Daar is iets voor te zeggen."
Daar is IETS voor te zeggen? Ongelooflijk. Paternotte grossiert in domme columns maar dit moet toch wel het summum zijn. Als vandaag moslims zonder duidelijke aanklacht vast mogen worden gezet, wie zegt dan dat morgen niet iemand anders aan de beurt is? Wegens linkse sympathieën, of rechtse sympathieën, of christelijk, of atheist, of een verkeerd webblog, of noem maar op.
Tegen het oppakken van Nekschot zijn, maar wel begrip hebben als moslims zonder aanklacht opgepakt worden want moslim. Ook Paternotte heeft er niets van begrepen.

spanarchist | 11-01-15 | 13:14

Aboutaleb zegt helemaal niet dat mensen die hier niet kunnen leven omdat dat botst met hun overtuigen de jihad in Syrie of Irak moeten gaan voeren, hij zegt dat ze moeten gaan wonen waar ze wel volgens hun overtuiging kunnen leven, dat is oprotten niet meer niet minder, Paternotte maakt daar, redelijk kwaadaardig, van dat dat een aanmoediging is om jihad te gaan voeren. Dat komt overeen met degene die een straf zet op moorden verwijten dat hij aanzet tot moorden. Wilders zegt als je jihad voert ben je je rechten als Nederlands staatbruger kwijt dat is een sanctie geen aanmoediging.

bijna_raak | 11-01-15 | 13:14

"Hij [de uitreizende jihadist] zal een direct risico betekenen voor onze bondgenoten en Nederlandse militairen die vechten tegen de tirannie".
.
Hoho. Onze bondgenoten en Nederlandse militairen zijn daar omdat de Washingtonse neocons dat willen, voor hun megalomane plannetjes, en hebben er in wezen niks te zoeken. Hier, lees dit eens, dan ben je weer een beetje bij: www.uncommonthought.com/mtblog/archive...
.
En "arabist" Jan Jaap de Ruiter (JJdR) is de huismarxist van ThePost. JJdR zei ooit: "…er [valt] veel te vrezen voor de toekomst van moslims in dit land. Want je kunt er niets aan doen als je zwart bent en niet wit…". Ofwel: moslims zijn zwart en zielig, niet moslims zijn wit en fout. Kritiek op de zielige islam is dus racisme volgens JJdR. Steekje los heet dat. Deze intellectuele middenklasser is de verpersoonlijking van de Wet van Croughs: "Bij een conflict tussen westers en niet-westers kiest de progressieve 'intellectueel' voor niet-westers".

ben kokhals | 11-01-15 | 13:12

Bassie maakt een denkfout: ons leger moet helemáál niet in het Midden Oosten zijn! Kunnen die haatbaarden hen ook geen kwaad doen. Gewoon een groot hek erom heen, iedereen die er in wil mag er in, maar niemand en ook NIEMAND eruit, behalve vrouwen en kinderen. Laat ze het zelf maar uitvechten, jammer voor de gematigden, maar zo is het leven.

Iedereen die de jihadist wilt uithangen is z'n Nederlands paspoort ONMIDDELLIJK kwijt. Ie toch Nederland binnenkomt onmiddelijk OPSLUITEN en z.sp.m. Terugsturen, per vrachtwagen.

Alle haat predikende haatbaarden het land uitgooien, als ze het hier niet goed vinden ROT OP, niemand dwingt ze te blijven.

Degene die blijven willen gewoon de Nederlandse samenleving ombouwen naar een Islam samenleving, zelfs Stevie Wonder ziet dat.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, op naar de volgende aanslag....

RonnieKray | 11-01-15 | 13:11

Het is stil vanuit Danmark..

vmk | 11-01-15 | 13:11

Zat even te zoeken naar Boudewijn de Groot: "Meneer de President" als "ode" aan onze zonnebankpremier. Kom ik dit tegen.
www.youtube.com/watch?v=jIJPoVSAlzw

photto | 11-01-15 | 13:10

Tja Bas, en wat voor nut zou het 'detineren' van extremisten hebben ? Denk je niet dat zelfs als een dergelijke wet er ooit zou komen, hij per direct gekaapt wordt door wat linksige types en hun maakbaarheids - ideaal ?
Past ook mooi in dat beeld van 'ontspoorde' moslims die eigenlijk hartstikke liev zijn, en alleen wat knuffels nodig hebben om weer op het 'juiste' pad terecht te komen.
Goede tip : Ga eens op een gemiddelde MBO kijken, vraag de bontkraag-divisie naar hun blik op de Nederlandse maatschappij, en welke rol ze daarin voor zichzelf weggelegd zien.
Ben eens benieuwd wat dan de toon van je schrijfsel wordt.

de Hun | 11-01-15 | 13:10

@Fatwabuster | 11-01-15 | 12:55
Heb npo net ff online gekeken, na 2 minuten reclame heb ik het maar weer af gezet .. dat ze optieffen met die reclame altijd.

SyntaxError | 11-01-15 | 13:04

Morris Stockwood | 11-01-15 | 12:42
Geen idee , Peter.R de vries is hier anders wel duidelijk over , net als de scheidsrechter die dood is getrapt is het hun eigen schuld , het betreft uitloking.

Eurotokkie | 11-01-15 | 13:03

Peter Emile | 11-01-15 | 12:36
Inderdaad een "must see video" en wat een waarheden, bedankt voor de link. Dit soort mensen moet ik horen om niet helemaal te gaan wanhopen, ook de (meeste, behalve van links idioten zoals supermathijs etc) reacties hier op geenstijl geven me een gevoel van : niet alles is al verloren.

nightwish | 11-01-15 | 12:57

Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:24

"Karsens moch nauwelijks uitspreken. Buma mocht wel zijn politiekcorrecte riedeltje opdreunen."

Nou ja, hij maakte in ieder geval zijn punt. En hij doet dat consequent en op meerdere plekken.

Dat mensen dat ongemakkelijk vinden, dat weten we al minstens 10 jaar. Het blijft nou eenmaal lastig om toe te moeten geven dat er een groot probleem is met de islam en de aanhang.

Mensen geloven liever dat alles koek en ei is en dat iedereen hetzelfde denkt en solidair is. Behalve hier en daar een enkele gek.

Maar zo'n mens- en maatschappijvisie is inmiddels niet meer houdbaar. Maar helaas zullen er nog heel wat onschuldige doden vallen, voordat een meerderheid van politici en opiniemakers dat gaat inzien.

Overigens verwacht ik wat dat betreft meer van de Franse politieke elite en opiniemakers, zeker na de massamoord op tekenaars. Ook de linkse elite in Frankrijk is stukken minder poltiek-correct als die in brave, kleinburgerlijke landen als Nederland.

Ayaan Hirsi Ali bijvoorbeeld heeft in Frankrijk nog steeds een zekere heldenstatus; kom daar in Nederland maar eens om.

Peyronie | 11-01-15 | 12:55

@SyntaxError | 11-01-15 | 12:52

Zelfs NPO 1

Fatwabuster | 11-01-15 | 12:55

@Pieter Bas | 11-01-15 | 12:44

En wie staat er weer eens met z'n bakkes voor aan, niemand minder dan opa Opstelten....

Fatwabuster | 11-01-15 | 12:54

een dag voor de inval in 1940 zei men ook "gaat maar rustig slapen" het zelfde is hier weer het geval .
een goed betoog bassie niets aan toe te voegen

witchmaster | 11-01-15 | 12:54

Hoe duidelijk wil je het hebben . Geen islam in Europa .
Dan hadden we die aanslag waarschijnlijk ook niet gehad .

B. Ollie Bommel | 11-01-15 | 12:51

Wie gaat vechten voor een vreemde mogendheid of organisatie verliest zijn nerderlanderschap. Zo hoort dat te gaan en dat betekend dat je nergens meer recht op hebt in NL. Dus geen enkele uitkering, gezondheidszorg enz. en dat je op de lijst komt te staan van ongewenst persoon en uitgezet kunt worden naar bijv. het land van herkomst als je een dubbel paspoort hebt. Moeten we trouwens ook afschaffen die dubbelle paspoorten dat zal de integratie ten goede komen omdat je dan weet ik heb een NL paspoort dus ik ben nu NL-er en niet ik wil een NL paspoort voor alle voodelen zoals uitkeringen, gezondheidszorg enz. maar ik blijf bijv. een Turk of Marokkaan en zo blijf je je dan ook voelen. Als je naar NL komt dan ga je er hier voor en is dit het land waar voor je je inzet en niet je land van herkomst op de 1e plaats zetten en NL als melkkoe gebruiken.
Maar de politiek is het niet eens met dit standpunt want die geloven dat iemand met een dubbel paspoort NL op de 1e plaats zal zetten wat absoluut niet zo is.
Volgens mij doen ze niet aan dubbele paspoorten in de US.

johnelec | 11-01-15 | 12:49

Bassie heeft gelijk; terreur en massamoord in Syrië of Irak is net zo kwalijk als terreur in onze straten.
Maar hier blief ik die gewelddadige PvdA-stemmers eigenlijk ook niet.

Is het geen optie om van overheidswege goedkope jihadreizen aan te bieden, in bootjes die halverwege volautomatisch afzinken en pas weer boven komen drijven als alle varkens zijn verdronken?
Ik bedoel, we hebben mensen op de maan gezet; dan kan dit ook.

Dandruff | 11-01-15 | 12:48

Het gaat alleen maar om de aanslag tegen Charlie cs., en zelfs zie je voorzichtige mitsen en maren, maar buiten deze aanslag zijn er nog 5 doden gevallen: een agente die in de rug werd geschoten en vermoord, en 4 onschuldige supermarktbezoekers die helemaal niets met de cartoons hadden te maken. De Islam is dus ook zonder cartoons gewelddadig en moordzuchtig.

070 | 11-01-15 | 12:46

Iedereen die islam aanhangt, participeert actief om een voedingsbodem in stand te houden voor extremisme. Los het maar op en rot anders in collectief maar op.

netniet | 11-01-15 | 12:45

"De uitreizende jihadist zal moord en doodslag veroorzaken in Syrië of Irak. Hij zal een direct risico betekenen voor onze bondgenoten en Nederlandse militairen die vechten tegen de tirannie."

Die Nederlandse militair zal zelf ook de nodige mensen uitschakelen. Het gaat er echter niet om wat er in die contreien aan ellende plaatsvindt. Het gaat er om hoe we die ellende buiten onze landsgrenzen houden. We kunnen niet in de hele wereld voor politieagent spelen onwille van de zes miljard mensen buiten Nederland.
Dus: bedreiging van binnenuit neutraliseren en waar mogelijk uitzetten. En bedreiging van buitenaf op afstand houden, desnoods met gepast geweld. Het Westen is een prettige plaats om te wonen en is militair superieur, laten we dat vooral zo houden.

Professor Superhirn | 11-01-15 | 12:44

Nee, gewoon oprotten wat mij betreft. Wat een rare gedachtegang dat we ze hier moeten houden omdat ze ergens anders wel eens mensen in gevaar kunnen brengen.

Nilfisk | 11-01-15 | 12:43

@Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:26
Interessant: Ik zou kiezen voor een huis ver van de grote steden. Die zijn over 20 jaar deels verloren en nog grotere broeinesten van criminaliteit en intolerante moslims. In het minst erge geval een soort Beiroet met gesegregeerde wijken en in het ergste geval gooit de Koning daar regelmatig bommen bovenop.

Piet Karbiet | 11-01-15 | 12:43

Wat Johan Cruijff hier nou mee te maken heeft is me even ontgaan.

Morris Stockwood | 11-01-15 | 12:42

Eens te meer duidelijk dat Bassie vooral een verlengstuk is van de gevestigde orde die deze ellende mogelijk heeft gemaakt en dat ook nog steeds zullen blijven doen. Immers is het probleem volgens onze MP ''extreem fanatisme'' en volgens de PvdA ''islamhaat''.

Desmoulins | 11-01-15 | 12:40

Volgens de wegkijkers heeft het niets met de islam te maken.
Waarschijnlijk zullen ze ook beweren dat het er niets mee te maken had dat de slachtoffers van de gijzeling joods waren.
Want het heeft niets met godsdienst te maken en alle gelovige willen alleen maar vrede.
Ik geloof dat het alles met godsdienst te maken heeft terwijl ik zelf een ongelovige (atheïst, humanist) ben.

johnelec | 11-01-15 | 12:39

@Chiefmate
Ik denk dat da geen 2 generaties meer duurt. Hoogstens 1 genaratie.

Atlantis-95 | 11-01-15 | 12:37

Op een basisschool in Seine-Saint Denis weigerde 80% van de leerlingen mee te doen aan een minuut stilte.
eenbelangrijkiemand | 11-01-15 | 12:17
Ja. Heb dit meerdere malen aangekondigd. Kunt niet met goed fatsoen, juist niet met je hond door Seine St. Denis. Aftakeling van de Verlichting.

chicago river | 11-01-15 | 12:34

@Dhr. de Wit | 11-01-15 | 12:31 Om over Gingers maar te zwijgen

Handsomeboy | 11-01-15 | 12:34

Weer zo'n gematigde moslim:

hotair.com/archives/2015/01/10/al-jaze...

Juist na de afgelopen week vond de PvdA het heel bon ton om zich te richten op het stokpaardje van moslimbroeder Marcouch: imaginaire islamhaat.
Dus een speciale positie op het aangifteformulier voor moslims. De haat richting joden is zo 2014 volgens de partij van de Arabieren.
Al de haat die er vanuit de islam komt is simpelweg niet-islamitisch.

Desmoulins | 11-01-15 | 12:33

In Buitenhof worden de gevoelens van moslims besproken.
Maar over de gevoelens van autochtone ongelovigen GEEN WOORD.

Dhr. de Wit | 11-01-15 | 12:31

Als wij ze laten gaan naar de IS dan zitten de mensen daar met die malloten opgescheept. De ongelukkigen die daar wonen hebben ook niet om IS gevraagd.

3Xniks | 11-01-15 | 12:28

-weggejorist-

Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:28

@Nothingbutclasss | 11-01-15 |

Hahaha die keuze heb ik al lang gemaakt. Zo`n tien jaar geleden.

roze_bril | 11-01-15 | 12:28

Na Pearl Harbour stopten de USA gewoon alle Japanners in interneringskampen om spionage te voorkomen. Allemaal, de goede, de slechte en de gematigden, inclusief de kinderen. Heel bruut maar het hielp wel.

Piet Karbiet | 11-01-15 | 12:27

Solidariteit is de oorzaak van al deze moslim ellende. Het 70-ger jaren denken. Gastarbeiders waren zielig en hun gezin moesten naar hier komen. Ze weigerden zich aan te passen, omdat ze toch weer terug zouden gaan naar het land van herkomst. Maar in plaats van dat bleven ze. Ze haalden neefjes en nichtjes naar Europa, want die waren ook zielig. Ze trouwden met bruiden uit Islamitische landen, want daar hadden ze recht op. Bouwden de ene moskee na de andere, want vrijheid van godsdienst. Islamitische scholen, want vrijheid van onderwijs. We mochten ze niet kwetsen, we eten halal voedsel in de bedrijfskantine omdat er 5 moslims werken die zich niet willen aanpassen en niet gekwets mogen worden. Ze kregen kinderen, die zich superieur voelen t.o.v. de NL-se kinderen. Informatie op gemeentehuizen worden in het Marokkaans en Tusks gegeven. Verkiezingsposters in het Turks om ze vooral niet uit te sluiten, terwijl ze daar wel voor gekozen hebben. Inmiddels is het "vooral niet kwetsen" doorgedrongen tot aan de NPO, RTL4, de overheden etc. Kerstbomen worden weggehaald op scholen, naaktportretten van muren verwijderd. Het schijnt dat ze daar niet tegen kunnen. Bloedvergieten, dood wensen aan de Joden, homo's in elkaar slaan en wensen dat deze van flatgebouwen gegooid worden, Nederlandse meiden op straat voor hoer uitmaken, dat mag dan weer wel en oh jee..... Als een Nederlander daar wat van zegt. Want het is immers cultuur..... Wel, ik heb veel in streng Islamitische landen gewerkt en daar krijg je dus geen permanente verblijfs vergunning, geen kerk, helemaal niets. Je bent uitschot als Europeaan en je hoort zo snel mogelijk weer te vertrekken. Kijk hoe de Filippijnse meisje behandeld worden in Saoedie Arabie, de Aziatische werkers in Quatar, etc. etc.

Rekenkundig worden we overspoeld door moslims. Daar heb je nog geen mavo voor nodig om dat te snappen. Politici hebben het hier nooit over, omdat ze dan mogelijke van het pluche verbannen worden en dat willen ze, kosten wat het kost voorkomen. Echter, willen we Europa redden (en dan denk ik 1 of 2 generaties vooruit) dan MOETEN we paal en perk stellen aan het ongelimiteerd toelaten van vluchtelingen, islamitische immigranten en eens ophouden met solidair te zijn en iedereen maar zielig vinden. Nederland, wordt wakker! Sta op en toon karakter! Mannen, wees weer een man en geen metro-man met gemanicuurde handen. Stop met watje zijn en dan heb ik het vooral over de "bovenlaag" van de bevolking, de bestuurders op alle niveau's, die alles aan elkaar liegen en de graaiers die sowieso alles koud laten.
Hoog tijd voor een radicale omslag in Nederland en Europa en wij als bevolking moeten geen onnodige regeltjes meer accepteren die ons telkens meer tot robot en geldmachine voor de overheid maakt.

Chiefmate | 11-01-15 | 12:26

-weggejorist-

Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:26

ecologiste | 11-01-15 | 12:22
Nog hoog, 20% wel.

Snowy2000 | 11-01-15 | 12:26

rara | 11-01-15 | 12:19
Van ´Down Under´. Hebben het daar dan ook ´gekregen´, onlangs, in Sydney.

chicago river | 11-01-15 | 12:26

Asher en Opstelten; Voor uw informatie en rapportage:IK HAAT DE MOHAMMEDANEN!

Psycheltjes | 11-01-15 | 12:25

Ach, wat kronkelt ie weer heerlijk, onze ,premier, met zijn wensdenken.

Archy Bunker | 11-01-15 | 12:24

-weggejorist-

Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:24

@Grote stamper | 11-01-15 | 11:58
Hoe kan iemand een burgervader zijn als het volk zich verweesd voelt?

rara | 11-01-15 | 12:22

Wettelijk detentie is wel degelijk mogelijk in Nederland. Voorwaarde is wel dat je met een waxinelichthouder hebt gegooid.
Als je het voorbereiden van terreurdaden en het symphatiseren met mensen die terreurdaden hebben gepleegd gelijksteld met het gooien van een waxinelichthouder, is de cirkel compleet.
Dat moet wettelijk toch te regelen zijn?
Onwil is het grootste obstakel in dit proces.

Andersdenkend | 11-01-15 | 12:22

Arnold Karskens zei het vanmorgen bij WNL: zolang politici ons niet beschermen is deelname aan een mars in Parijs hypocriet.

Ex Is-gangers kunnen worden opgepakt en het land uitgezet. Islamgekkies die willen vertrekken naar IS moeten dat vooral doen en worden aangemoedigd. Neem wel het paspoort af en zorg dat ze hier nooit meer terug kunnen.

De oproep van Aboutaleb "rot toch op" is daarom wel degelijk een goed statement.

Dat Bassiehof dat zielig vindt voor ons leger dat in het MO tegen IS vecht, is nogal absurd.

Het leger is er om ons te beschermen. Dat is hun taak. Daarvoor worden die jongens en meisjes betaald. In Nederland is dat lastig omdat er dan een soort van oorlog in onze straten ontstaat.

Prima dus dat Nederlandse IS-gangers vertrekken en wegblijven, zodat we ze elders naar hun paradijs kunnen bombarderen zonder alle soorten goedbedoelenden in ons eigen land ermee te belasten.

Dat is vooral heel efficiënt en effectief, lijkt me.

Peyronie | 11-01-15 | 12:21

@Aidoo | 11-01-15 | 11:58
Hollanders en Zeeuwen zijn Friezen, maar dan moet je wel terug naar de twaalfde eeuw.

rara | 11-01-15 | 12:21

Tijdens een demonstratie voor de vrijheid van meningsuiting gearresteerd worden omdat jij je mening uit. De ironie.

NiceGuysFinishLast | 11-01-15 | 12:21

Wat chicago river (11:25) zegt.

@Grote stamper | 11-01-15 | 12:11

Waarom toch weer iedere keer weer over religie an sich beginnen bij een topic over een fopreligie/doodscultus?
Voelt dat beter? Is dat eerlijker omdat we anders de islam onevenredig veel aandacht geven en dat is zielig?
Ik begrijp er in iedere geval weinig van en zie het vooral als een typische reflex van deze tijd.
Wie niet begrijpt dat de mensheid blijkbaar altijd de behoefte heeft gehad aan een geloof in één of meerdere goden, begrijpt bar weinig van de mensheid.

Desmoulins | 11-01-15 | 12:21

Ik zit buitenhof te luisteren... en moet constateren dat onze MP een bange wegduikende angsthaas is.

deraderendraaien | 11-01-15 | 12:21

Toontje-lager | 11-01-15 | 12:17
Dat is ook niet zo vreemd, hij is namelijk uit Italiaans hout gesneden, en als je goed kijkt zie je ook nog zijn touwtjes lopen.

Snowy2000 | 11-01-15 | 12:21

Nothingbutclasss|11-01-15|12-12| Verbaas me er over hoe ,consequent, hij probeert over te komen. Alsof ie de hete adem van de kiezer al in zijn nek voelt. Buitenhof is een onderdeel van de pvda propaganda machine, zijn veel dezelfde types die je daar tegenkomt, korrel of een pak zout nodig als je ze beluisterd.

Archy Bunker | 11-01-15 | 12:19

Ik had nooit gedacht dat ik mijn afkeer van islamieten nog eens voor de helft over zou gaan hevelen naar Nederlandse - grotendeels gristelijk opgevoede - politici.

dedeurs | 11-01-15 | 12:19

#Jesuisislammoe

Schietmijmaarlek | 11-01-15 | 12:18

Zit naar buitenhof te kijken wat is die MP toch een pisnicht alleen als het Geert betreft durft hij z'n bek open te doen

Toontje-lager | 11-01-15 | 12:17

Op scholen en hoge scholen in Frankrijk weigerden veel studenten en leerlingen van moslim komaf mee te doen aan een minuut stilte ter herdenking van de slachtoffers van de aanslagen in Parijs. Leraren in regio’s waar veel religieuze spanningen zijn, hebben de minuut stilte afgelast om problemen te voorkomen.
Een hoogleraar filosofie van Esonne: ‘Het lukte me niet er een discussie over te beginnen’. Een leerling in Lille zei tegen zijn leraar dat hij ‘Over een Kalashnikov zou struikelen’. Op een basisschool in Seine-Saint Denis weigerde 80% van de leerlingen mee te doen aan een minuut stilte. De leraar die probeerde een gesprek daarover op gang te brengen: ‘Diverse van hen hebben complottheorieën’.
Een zesde klas leerling: ‘Begrijpt u het dan niet? Ze moeten niet proberen de profeet te tekenen’. Een leerling van een derde klas in het 13e arrondissement van Parijs: ‘Mevrouw, is het niet mogelijk die minuut stilte over te slaan? Ik wil niet samen zijn met dat soort mensen’. In deze klas waren acht leerlingen die de nationale dag van rouw afwezen.
In een collegezaal in Roubaix met 400 studenten klonk een luid gezoem bij het begin van de minuut stilte. De docente: ‘Ik werd begroet door studenten die zeiden: ‘Ze zijn voor mij gestorven’’.

eenbelangrijkiemand | 11-01-15 | 12:17

de moslims staan al heel lang in de picture.
het papier is geduldig de pen gewillig.
en dan zijn er persoontjes,die doorgeleerd hebben,en met de borst vooruit lopen,met de wijsheid,die ze hebben geput uit het studie voer,helaas zit de praktijk anders in elkaar.
een heleboel moslims likken de hand die ze voed,maar laten het achterste van de tong niet zien,ze hebben een achterkant net als de maan,als het er op aan komt zijn ze niet te vertrouwen.
hun lalla boek vol met idiootisme,met de moskee dominee,is richting gevend in hun leven.
de visis moordenaars,houden zich strikt aan de leer,
de jonkies,zo de ouden zongen piepten de jongen,gaan met of zonder toestemming naar de moordenaars,om enige ervaring op te doen,komen weer terug voor hun uitkering,en kunnen dan snoeven over hun heldendaden.
dat ze nog meer verachting krijgen voor de gekkies die voor hun uitkering zwoegen is wel duidelijk.
het is toch zo dat visis zeer succes vol is,ze gebruiken de wapens van de yanken,zitten vol met verdovende middelen en gaan als gekken te keer.
een moordende bende net als de tartaren.
maar die waren zeer bedreven in de krijgskunst,met voor die tijd buitengewoon goede wapens,ze versloegen de romeinen,het visis leger loopt vanzelf vast,ze hebben geen kennis van de techniek,en geen luchtmacht ondersteuning.
het is zwart of het is wit,dat kun je zien zonder studie achtergrond

soledad | 11-01-15 | 12:15

-weggejorist-

Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:14

De Vietcong werd tijdens de Vietnamoorlog door de U.S. ook Charlie genoemd, dat dan weer wel.

william7055 | 11-01-15 | 12:14

Aidoo | 11-01-15 | 11:58

Dus het volk dat in rep en roer was over Oranje tijden het WK afgelopen zomer hadden geen nationalistische gevoelens?
En al dat oranje dan?

You must be joking!

knerf | 11-01-15 | 12:14

-weggejorist-

Nothingbutclasss | 11-01-15 | 12:12

Het verwart me allemaal, moeten we nu knuffelen of knuppelen?

Handsomeboy | 11-01-15 | 12:12

Aidoo | 11-01-15 | 11:58

Je spreekt jezelf tegen.
Het feit dat er Friezen naar Utrecht verhuizen en Noordhollanders naar Drente en dat al jaren lang is het beste bewijs dat er niet meer zoiets is als een Friese of Drentse identiteit.

Alleen b.v. fanatieke Friese fanaten geloven daar nog in en hameren op het behoud van de Friese taal.
Er is wel nog zoiets als Nederland want uiteindelijk blijven ze wel in Nederland wonen en hebben een Nederlands paspoort.
Er is geen Friese, Drentse of Zeeuwse identiteit meer.
Kortom ,je klets weer eens uit je nek..

knerf | 11-01-15 | 12:11

Kan iemand mij vertellen waarom de mens ooit een God heeft geschapen? Of een nog betere vraag, hoe kunnen we ooit het gedrocht 'religie' weer achter ons laten? Het is niet de schuld van God, Allah, Jehova of wie dan ook, die bestaan immers alleen in onze gedachten. Het is de mens zelf die zijn verstand uitschakelt en achter een karikatuur aanloopt. Iedereen die enigszins nuchter nadenkt weet dat als er iets de voorruitgang van de mens heeft tegengewerkt, het wel onze eigen geschapen religie is. De nieuwe kruistocht zal niet langer die van de ene religie tegen de anderen zijn, de nieuwe kruistocht zal er één van de mens tegen zijn eigen creatie zijn. De verlichting heeft ons enigszins op de goede weg gebracht en heeft de felheid van de Westerse religies getemperd, maar diezelfde verlichting had ons eigenlijk moeten vertellen dat je pas echt het licht ziet als je je vrij maakt van een doctrine van buitenaf. Ik voorspel dat het loskomen van religie nog eeuwen gaat duren en nog heel veel strijd op zal leveren. Maar in die strijd zullen wetenschappers, cartoonisten, schrijvers, cabaretiers en andere verlichten voorop blijven lopen. En zei die ons eigenlijk zouden moeten bevrijden, onze zelfgekozen leiders, lopen als angsthazen achteraan. Revolutie!

Rest In Privacy | 11-01-15 | 12:11

@Aidoo | 11-01-15 | 11:45
U bent waarschijnlijk islamitisch en u distantieert uzelf van dit terroristische geweld.
Dat waardeer ik.
Maar er zitten te veel onwaarheden en verdraaiingen in uw betoog om hier serieus op in te gaan.

Dat iedere moslim een eigen invulling mag geven aan jihad is waar. Maar de terreurdaden begaan door moslims wordt door vele van uw 'broeders' wel degelijk gezien als de ware invulling van jihad. Helaas. De islam zelf is wel degelijk de inspiratie voor geweld en onderdrukking.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 12:11

Wat dacht je van oprotten grenzen dicht en nieuwe gevallen voorkomen door. 1. Strenge straffen voor rekrutering ( niet 3 a 4 jaar, maar levenslang) 2. Sluiting van Moskee (koffiehuis) waar haat (tegen het westen) gepredikt en gerekruteerd wordt. 3. Zo nodig dubbele paspoorten uitwijzen.

roze_bril | 11-01-15 | 12:05

rara | 11-01-15 | 11:50
Ja, dat dus. En herinneren wij nog wat de ´schoft´ Putin zei?

“In Rusland leven we als Russen. Elke minderheid, van overal, die wil leven in Rusland, om te werken en te eten in Rusland, spreekt Russisch, en moet de Russische wetten respecteren.
Als ze de sharia prefereren, en het leven leiden van een moslim, dan adviseren wij hen om naar die plaatsen te gaan waar dat is de staatswet. Rusland heeft geen islamitische minderheden nodig. Minderheden hebben Rusland nodig, en we zullen ze geen speciale privileges toekennen, of proberen om onze wetten te veranderen om beter bij hun wensen te passen.
Het maakt niet uit hoe hard ze roepen ‘discriminatie’. We tolereren geen gebrek aan respect voor onze Russische cultuur. We kunnen beter leren van de zelfmoord van Amerika, Engeland, Nederland en Frankrijk, als we willen overleven als natie. De moslims zijn die landen aan het overnemen en dat zal ze niet lukken met Rusland.
De Russische gewoontes en tradities zijn niet compatibel met het gebrek aan cultuur of de primitieve manier van sharia wetgeving en moslims. Wanneer dit eervolle wetgevend lichaam denkt aan het maken van nieuwe wetten, moet het in gedachten hebben de Russische nationale belangen voorop te stellen, in acht nemend dat de moslims minderheden zijn en geen Russen.”

Zo zit dat. (geen Putin liefhebber verder hoor.)

chicago river | 11-01-15 | 12:05

Aidoo | 11-01-15 | 11:45

Nee, dan een rechts-radicale skinhead die straks misschien een brandbom in een moskee gooit....
Heeft ook niets met "rechts-radicaal" te maken

Eens kijken of de policor elite dan ook zo genuanceed reageert.

knerf | 11-01-15 | 12:04

"Jihadisten-in-de-dop hebben in Nederland niets te zoeken en moeten volgens de burgervader wegwezen. Die instelling is levensgevaarlijk en vooral niet solidair."
Een staaltje thee drinken waar ''Sint Job" dorst van krijgt.

Kapitein Stijlvol | 11-01-15 | 12:03

@Aidoo | 11-01-15 | 11:58

De Nederlandse nationaliteit bestaat helemaal niet.... HUH?

*paspoort pakt*

Fatwabuster | 11-01-15 | 12:01

Mooi he, hoe het iedere keer weer zo mooi wordt gedirigeerd naar moslim haat terwijl ik geen moslim haat. Waar Islam kritiek direct Islamofobie wordt terwijl ik alleen Islam kritisch ben. Waar ik direct een racist ben als ik me in sommige ideeën van de PVV kan vinden. Waar ik direct een fascist ben wanneer ik zeg dat radicale idioten preventief zouden moeten worden gedenaturaliseerd en uitgewezen. En wat als ik het niet eens over Islam had maar over het Gristendom. Oh, wacht.

Pieter Bas | 11-01-15 | 12:00

Dat registreren betekent dan dat alle reaguurders het risico lopen geregistreerd te worden. Waarna vervolging plaatsvindt. Nou, lekker hoor. De moord op de redactie van Charlie Hebdo leidt tot vervolging van de islamcritici.
En je weet nooit wat er met die gegevens gebeurt. Zou zomaar kunnen dat de computers gehackt worden en de namen bekend gemaakt worden. Maatschappelijke uitsluiting en daarna wellicht talloze ongelukjes. Immers, wraak moet genomen worden.
Gevaarlijk hoor, dat registreren. En de politiek doet - zoals gewoonlijk - niets. Geen vragen wat dit registreren betekent, waar de gegevens worden opgeslagen, voor wie de gegevens toegankelijk zijn. Welkom bij de politiestaat. Maar dan wel democratisch. Dat dan weer wel.

blaater | 11-01-15 | 12:00

Er blijft dus maar een mogelijkheid over, paspoort afnemen, en opsluiten. De vraag blijft dan, hoelang sluit je ze dan op?. Nee, laten ze maar gaan en hun pas nietig verklaren en hopen dat ze omkomen is voor iedereen het beste.

Snowy2000 | 11-01-15 | 11:58

Dit zijn helaas de feiten en hier moet u het mee doen. Emigreren? Waarheen dan? Zeg het mij.

deEerlijkeLeugenaar | 11-01-15 | 11:58

Geachte heer Paternotte,
Eindelijk spreekt een Nederlandse burgervader zich openlijk en ongeremd uit over terroristen in Nederland. Eindelijk spreekt een Nederlandse burgervader zich uit over iets dat al jarenlang hier op geenstijl wordt geroepen. Eindelijk begrijpt een burgervader dat we nog zo veel jihadisten op kunnen sluiten, maar er is maar één devies: laat ze gaan. Ja als ze hier niet meer zijn veroorzaken ze in andere streken terreur maar daar worden ze in ieder geval keihard aangepakt. Helaas worden de regimes die jihadisten in het verleden hard aanpakte één voor één onderuit gehaald, maar in die landen worden ze bestreden met het enige middel, en dat werkt. Hier kunnen we ze opsluiten, maar dan blijven ze in de gevangenis hun medegevangenen beïnvloeden. Ze komen na een paar jaar vrij en gaan door in de ingeslagen weg. Wie willens en wetens niet zijn on-westerse ideologie achter zich kan laten hoort hier niet, en is vroeg of laat een gevaar voor de samenleving. Radicale Islam hoort hier niet. Laat ze waar ze zijn, breng ze terug naar waar het vandaan komt, en roei het daar uit. Ondersteun regimes met het uitroeien van extremisme onder hun bevolking, maar importeer niet het probleem. Dat hebben we in het verleden vaker gezien, daar los je de bron niet mee op. Dus heer Paternotte, ga niet prediken voor symptoombestrijding maar steun nu eindelijk eens een burgervader die aansluit bij wat we hier al jaren roepen.
Met vriendelijke groet,
Grote Stamper

Rest In Privacy | 11-01-15 | 11:58

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 11:58

GEWELDIGE rake en goede column van Bassie. Vraag is en blijft: wat nu? Ik ben zo boos op de politiek correcte macht/elite dat ik er geen woorden voor kan vinden.

frisenfruitig | 11-01-15 | 11:57

@Roadblock | 11-01-15 | 11:46

Frankrijk staat bekend om zijn goede inlichtingendienst maar die is zelfs niet in staat om teruggekeerde jihadisten en geradicaliseerde moslims in het oog te houden. Dit komt mede doordat de Frankrijk vele 'no go areas' kent en daar kan deze groep gewoon onder de radar blijven en hun duivelse plannen uitvoeren.....
.
In Nederland hebben we de AIVD, een dienst waar al jaren op bezuinigd wordt en ik hou mijn hart vast omdat ik totaal niet het gevoel heb dat ze de boel onder controle hebben, laat staan dat ze weten wat waar de teruggekeerde jihadgangers verblijven en waar ze mee bezig zijn.

Fatwabuster | 11-01-15 | 11:54

Preventief ruimen. Klaar.

Statler en Waldorf | 11-01-15 | 11:54

@King of the Oneliner | 11-01-15 | 11:47
Over virale risico's gesproken...

rara | 11-01-15 | 11:52

Follow the money

Piet van den Hoek | 11-01-15 | 11:52

Er wordt dus gekissebist over wat het beste is: tegenhouden bij vertrek of bij terugkeer. En ondertussen gebeurt er NIETS. Laat één ding duidelijk zijn: als er hier in Nederland wat gebeurt heeft Mark Rutte c.s. GEEN ENKEL excuus!

Ir Rita Tie | 11-01-15 | 11:51

1. Kijk uit met Aboutaleb.
2. Jihad/Syrië- malloten en hun ouders onmiddellijk interneren+ iedereen die ze hulp verleend.
3. Alle bedreigers (Moslims/PVV- gekkies en anderen die andere mensen bedreigen) zeer zwaar straffen.
4. Bezuinigingen op AIVD/BBE/defensie schrappen en beter organiseren. Extra geld kan komen van de afschaffing wachtgeldregeling en topsalarissen ambtenaren en semi- overheids directeuren € 100.000,-/jaar.

asylumstreetspanker | 11-01-15 | 11:50

Straks in buitenhof zien hoe onze democratie met de vrijheid van meningsuiting echt werkt als onze MP voordoet hoe je het beste kunt buigen door de islam niet te benoemen in één adem met terroristisch islamgeweld.

deraderendraaien | 11-01-15 | 11:49

Politieke partijen en veel journalisten maken de fout om te denken dat er moslimhaat bestaat en dat dit de oorzaak is van alle problemen. Maar dit is niet zo.
Er is wel angst voor de haat die islamieten hebben tegen alles wat niet binnen hun visie van de islam past en de bereidheid om alles en iedereen uit te moorden om hun zin te krijgen.

Viking69 | 11-01-15 | 11:48

Ik pleit voor een Blood Bucket Challenge die viral gaat:
Je gooit een emmer bloed over je heen terwijl je op een Koran staat, of anders 100 Euro overmaken naar Israel...

King of the Oneliner | 11-01-15 | 11:47

Openlijk komen ze er voor uit, de NSB praktijken Van Van Aartsen, Asscher, Cohen en de rest gaan over alle grenzen heen om de autochtoon te discrimineren en in het verdom hoekje te trappen.
Dit zal toch een keer uit de hand gaan lopen, deze charlatans slopen dit land maar ook de burger van wat ooit een prachtig land was om in te wonen, het is over en uit hier!

lanexx | 11-01-15 | 11:47

Er zit een gat in uw betoog al dan niet bewust.
Wilders wil dat deze mensen NOOIT meer terugkomen.
De situatie die u schetst met de broers Kouachi zou dan niet ontstaan.
Frankrijk liet ze wel terugkomen.

Roadblock | 11-01-15 | 11:46

-weggejorist-

Aidoo | 11-01-15 | 11:45

Moslimhaat?

PowPow | 11-01-15 | 11:45

In Syrië jan het Westen ze wel legaal uitmoorden dmv drones en onze luchtmacht. Dus als het hier, door politieke correctheid en juridische bezwaren niet kan, laat ze naar Syrië gaan en doe het daar. Maar ik weet zolangerzamerhand niet meer wat er nog aan terreur moet plaatsvinden voor onze policor landgenoten een keer wakker worden.

Bigi Bana Boy | 11-01-15 | 11:44

Ten eerste: man man man. Als ik wist dat zulke tekeningen in HP/DeTijd kunnen komen, had ik mijn mokerlelijke plaatjes ook wel naar De GeenStijl kunnen sturen.
.
@De Rest: slechts een greep uit De Dingen die deze week niet naar behoren liepen. Eensch met de constatering dat het grootste gevaar de wegkijkers zijn. De mensen die wel opzij willen gaan omdat ze zeggen een ander te respecteren, maar daarmee zichzelf en hun cultuur verloochenen. Het ontbreekt die mensen aan een ECHT besef van Nederlandse identiteit. Deze bestaat. Juist het erkennen hiervan (liefst nog opschrijven, grondwet etc.) en het uitdragen leert ons en demense de ruimte kennen waarin een cultuur als de islam al dan niet past. Het roept een grens op, waar de vreemdculturelen zich aan dienen te houden. Dit is geen onderdrukking maar aanpassing en daar is nog steeds helemaal niks mis mee.
.
Groetjes van Driewerf Hoezee, met een knipoogje uit de hemel van Pim. Goeie zundag.

Driewerf Hoezee | 11-01-15 | 11:43

Pieter Broertjes die censuur pleegde bij de azijnbode door mij een ban te geven omdat ik iets negatiefs schreef over de PvdA. Ik kots van die vent. 1 miljoen handshake en ineens van redacteur burgemeester gemaakt. Hoe kan het zijn?
De kranten zijn gekocht door de politiek, ze krijgen dik geld van ome Roon Plasterk. Dik geld om anderen de mond te snoeren, om ons het Nlse volk te voeden met desinformatie en gebrekkige info.

ecologiste | 11-01-15 | 11:42

Elke moslim die een andere moslim de kop afhakt in Syrië is er één minder die straks mijn kinderen het hoofd af kunnen hakken, dus Bas niks hier vertroetelen in de gevangenis, gewoon zoveel mogelijk die kant opjagen.

blauwe zander | 11-01-15 | 11:41

Uiteindelijk valt het niet meer terug te draaien. Door de komst van de islam zijn we een weg ingeslagen, een gifbeker waarin het gif niet verdwijnt ook als je hem helemaal opdrinkt.
In de toekomst zullen dit soort terreuraanslagen normaal worden. Massale afkeuring van moslims in Europa blijft eigenlijk uit, want men is eigenlijk het er wel mee eens dat je de islam,mohammed en Allah niet mag bekritiseren. Sommigen nemen hiervoor de route geweld,terreur,bedreiging,angst, anderen nemen de juridische weg, weer anderen gaan de kant op van islamcriticasters wegzetten als racisten,nazi's en bedenken een zelf bedachte fobie, de welbekende islamofobie.
Ze hebben allemaal 1 overeenkomst, zij accepteren het westerse denken van vrijheid van meningsuiting niet.
Uiteindelijk zullen wij in een steeds strakker regime komen, de schreeuw van de bevolkingen om bescherming zullen harder worden, de maatregelen zullen ook harder moeten worden waardoor onze privacy en vrijheden zullen worden ingedamd.
En mensen, bekritiseer vooral niet de islam want je weet wat er dan gaat gebeuren en als je dat wel doet dan is het eigenlijk toch wel je eigen schuld.
Misschien zullen later islamcriticasters of mensen die spot drijven met de islam ook wel in de gevangenis belanden, kijk maar eens wat er met G.Nekschot is gebeurd.
Hallo Stasi!

Julia | 11-01-15 | 11:41

Wanneer gaat Nederland Assad eens actief steunen in zijn strijd tegen het tuig aldaar? Bevecht het radicale tuig zowel hier in het Westen als daar. Maar dat zou betekenen dat de politieke elite zijn ongelijk toe zou moeten geven, nadat ze eerder de lokale IS al financieel en op andere gebieden heeft gesteund in hun strijd tegen Assad. Wanneer gaan daar nu eindelijk eens mensen verantwoordelijk voor gehouden worden?

Ares | 11-01-15 | 11:41

Mensen, met deze softe regering loopt het hier binnen een half jaar helemaal uit de hand met de moslims en zullen wij Nederlanders moeten gaan emigreren naar Australië of Canada. Knoop dit maar goed in je oren.

jasser | 11-01-15 | 11:40

@De waard zijn gast | 11-01-15 | 11:20
Anders gezegd, "the militant Muslim is the person who beheads the infidel, while the moderate Muslim holds the feet of the victim".

Botte Hork | 11-01-15 | 11:39

Natuurlijk is het oneerbiedig als je de minuut stilte stoort met het zingen van een lied.
Maar juist als één iemand "sta op voor het vrije woord" zingt, is dat eigenlijk juist geniaal. Ze hadden die man dit lied moeten laten zingen. Liefst door een megafoon.

michello | 11-01-15 | 11:38

Het grote probleem is dat Nederland al lang niet meer zelf mag bepalen wie er wel, en wie er niet tot ons land wordt toegelaten. Gezien het lage geboortecijfer van de autochtone (!) populatie in EU-lidstaten zit er in Brussel een immigratiecommissie met rood potlood getalletjes in te vullen om elke EU-lidstaat een zo optimaal mogelijke 'workforce' toe te bedelen, alles om de EU-economie zo goed en lang mogelijk te laten groeien. Daartoe zijn er al in de Jaren Zeventig harde afspraken gemaakt met o.a. het Midden-Oosten om de daar ongewenste bevolkingsgroepen hier als arbeiders binnen te halen. De gedachte dat we hier nog enige vorm van zelfbeschikking hebben, zeker als deze haaks staat op de wensen van de EU, is niets meer of minder dan een lang vervlogen illusie.

Litsehimmel | 11-01-15 | 11:38

Het korte stuk van Ebru raakt exact de kern van het probleem. Maar vanavond in haar column zal die boodschap wel weer verloren gaan in de warrige woordenbrei.

Harry Turtle | 11-01-15 | 11:37

Ik ben tegen haat.
Tegen oorlog, tegen pijn, tegen verdriet, tegen angst, tegen onderdrukking.
Dus logischerwijs tegen islam.
Dus ben ik rechts-extremist volgens het domme gepeupel en de NPO.
Yeah right.

Je suis Cuyahoga, je suis rechts-extremist en ik ga nu even genieten van de geweldloze liefde om me heen.

Cuyahoga | 11-01-15 | 11:35

@Supermatthijs | 11-01-15 | 11:15
Geeft niet hoor.. het is ons realisten bekent dat voor een links brein de waarheid moeilijk is te absorberen.

deraderendraaien | 11-01-15 | 11:35

Merlot | 11-01-15 | 11:28

Doet me weer aan Spengler's "Untergang des Abendlandes" denken. De staat wordt van binnenuit door dit carcinoom opgevreten.

eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 11:34

Geknield, met het scherpe mes tegen de keel komt de gutmensch waarschijnlijk tot het besef dat tolerantie en lankmoedigheid toch niet helemaal gewerkt hebben.

Flink Ployd | 11-01-15 | 11:34

Femke Kaakklem heeft een paar jaar geleden de oplossing al gegeven: Nl dient een stevig ontmoedigingsbeleid voor de islamliefhebber in te voeren. Net als bijvoorbeeld het anti-rookbeleid. (uiteraard was die trut vwb het eerste zwaar tegen)

Petrus Poortwachter | 11-01-15 | 11:33

Niet helemaal duidelijk waar je staat, Bassie. Mensen die het hier niet zien zitten, die onze samenleving niet accepteren en als groep een duidelijk idee hebben over hoe een en ander omgekat zou moeten worden naar een Kalifaat, dat zijn geen geesteszieken, dat zijn lui die een ideologie voorstaan die niet accordeert met die van ons. Weg ermee dus. Het argument dat ze tóch terugkomen, en dat wij 'dus' verantwoordelijk zijn voor wat ze dan aanrichten, is geen steekhoudend argument. Dan ben je altijd overal verantwoordelijk voor, al heb je iemand allen maar een hand geschud of geweigerd een hand te schudden.
Eenwig opsluiten in een Guantanamo Bay, en er stuk voor stuk martelaren van maken? Lijkt me geen beter alternatief. Integendeel zelfs. Ik zie al die ster-advocaten elke dag al voor de tv hun show afsteken.
Rot toch op.

Schoorsteenveger | 11-01-15 | 11:33

"Stop ze in psychiatrische inrichtingen a 450 euro per dag"
Het geld daarvoor nodig halen we wel weg bij de dhimmi huurders.

meneer Q | 11-01-15 | 11:33

Je vergeet een esentieel dingetje Bas, Geert wil ze er ook niet meer in, ook geen nieuwen....

Flipus | 11-01-15 | 11:30

Alle jihadisten die in het buitenland vechten het Nederlanderschap afpakken en uitschrijven uit de bevolkingsregisters. IS geeft ook paspoorten uit, laten ze daar maar een nieuwe halen...

eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 11:30

rara | 11-01-15 | 11:14
In de Joodse wijk Saint-Mandé is heeft men de koffers al praktisch ´ingepakt´. Klaar voor vertrek. Quote van een bewoner: "Ik ben ontzettend bang. Vannacht heb ik geen oog dichtgedaan. Volgend jaar, als ik de middelbare school af heb, wil ik met mijn familie vertrekken naar Canada of Israël." Dus je zit er niet ver naast.

chicago river | 11-01-15 | 11:30

Als Nederland, of van mijn part Europa, verklaart in oorlog te zijn met Isis en aanverwante organisaties (al Nusra, al Quaida, Boko Haram, noem maar op), dan kunnen álle sympathisanten hier in het land volgens oorlogsrecht vervolgd worden. Maar tot nu toe is er alleen 'oorlog' mogelijk met een andere natiestaat, niet met een organisatie. Het wordt misschien tijd die definities aan te passen naar de huidige tijd.

Adversary | 11-01-15 | 11:30

"Maar het is deze bloedrode woensdag, donderdag en vrijdag dus bewezen dat dat geen oplossing is."
Inderdaad, een vuur peleton daar in tegen wel.

vmk | 11-01-15 | 11:29

Opzouten met dat jihadisten tuig en ieder die er mee sympathiseert (Hoi Said) ook enkele reis zandbak, paspoort intrekken..... solidair of niet, het zal me aan mijn reet roesten, de frontlinie moeten we houden waar die hoort te zijn.... in de zandbak!

Fatwabuster | 11-01-15 | 11:29

"Jihadisten-in-de-dop hebben in Nederland niets te zoeken en moeten volgens de burgervader wegwezen"
=============
Dat hebben ze wél, en daar heeft vooral de partij van Aboutaleb voor gezorgd.
Een paar dingetjes waarom ze NIET zullen "oprotten":

- radicale moslims worden in Nederland veel minder hard aangepakt dan in de meeste islamitische landen, waar ze vaak een lang verblijf in een donkere cel, een legerkogel of de strop wacht.
- uitkeringen
- gratis gezondheidszorg (niet-betalers van ziektekostenverzekering zijn bovengemiddeld isl. allochtonen)
- gratis onderwijs
- goedkope woningen
- Art 6 "vrijheid van godsdienst" door politiek correct regime (politiek, OM, rechters, media) opzettelijk misbruikt om islamitische schending van Nederlandse (grond)wet onbestraft te laten.
- voortrekkerij op allerlei gebied door politiek correct idioten ("positieve discriminatie").
- gesubsidieerde moslimorganisaties
- polygamie onder moslims oogluikend toegestaan (vier huizen voor één meneer gewoon vier maal huursubsidie, vier uitkeringen, vier zorgtoeslagen)
- incest onder moslims oogluikend toegestaan
- inteelhuwelijken onder moslims oogluikend toegestaan
- gedwongen huwelijken onder moslims oogluikend toegestaan (nepwet niet gehandhaafd)
- genitale verminking van meisjes onder moslim oogluikend toegestaan (nepwet niet gehandhaafd)
- (gedwongen) totaalsluiering onder moslim oogluikend toegestaan
- sollicitatie- en werkweigering onder vooral radicale moslims oogluikend toegestaan
- radicale moskeeen en predikers toegestaan, niet aangepakt zoals in veel islamitische landen
- hawala (illegaal islamitische geldstromensysteem) niet aangepakt
- uitkeringsfraude onder moslims nauwelijks aangepakt
- eerwraak onder moslims nauwelijks aangepakt
- racisme onder moslims doodgezwegen en dus niet bestraft
- antisemitisme onder moslims gebagatelliseerd en niet bestraft
- rabiate vervolging van islamcritici door politiek correcte Nederlandse rechtssysteem

Zomaar een paar dingetjes (u weet er vast nog wel meer).
Waardoor islamitische radicalo's NIET gaan oprotten uit Nederland.
En hun "gematigde" broeders en zusters, die hen maar héél zelden afvallen, trouwens ook niet.
Met dank aan de PvdA van die "flinke" rot-op-roeper Aboutaleb.
En maar met bordjes je suis charlie en pennetjes rondlopen.
Schijnheil ten top.

Merlot | 11-01-15 | 11:28

@Godsammekraken | 11-01-15 | 11:15
Dat ze terugkomen is nog altijd minder kans op aanslagen dan dat ze er al zijn. Zoals nu het geval is.
Aboutaleb en Geert hebben gewoon een punt: Oprotten. Mijn zegen hebben ze.

Botte Hork | 11-01-15 | 11:27

Ze keren in ieder geval niet allemaal terug. Reden te meer om IS volledig naar de gallemiezen te bombarderen.

medusa324 | 11-01-15 | 11:26

Jihadisten-in-de-dop hebben in Nederland niets te zoeken en moeten volgens de burgervader wegwezen. Die instelling is levensgevaarlijk en vooral niet solidair.
Bas Paternotte | 11-01-15 | 11:11
Niet ´solidair´?! Solidair? Met Syrie? Omdat dan haatbaarden beter in Nederland ´aan de slag gaan´? Paternotte, de tering. Echt.

chicago river | 11-01-15 | 11:25

Optie drie, doe wat de Mossad doet

Bokito ergo sum | 11-01-15 | 11:25

Goede punten, maak ik ben het er toch niet mee eens.
.
Ik heb liever dat de jihadisten in Syrie of Irak zitten, waar ze ophokken met andere jihadisten en door (Nederlandse) bommen of Koerdische kogels effectief tot stukken gereduceerd kunnen worden, dan dat jihadisten hier op straat rondlopen en zich tussen onze families kunnen verplaatsen.
.
Laat ze maar gaan, en stuur nog meer zwaar materieel naar het midden oosten om IS en Al-Nusra te vernietigen. Uiteindelijk vernietig je daar ook de Nederlandse jihadisten mee.

quantumcollider | 11-01-15 | 11:24

@De waard zijn gast | 11-01-15 | 11:20
En links Nederland wil hier vooral voor wegkijken of thee met ze drinken want dat is de oplossing. Harder knuffelen!1!

Botte Hork | 11-01-15 | 11:23

@Bigi Bana Boy | 11-01-15 | 11:19
Dan zullen er ook enkele reaguurders spoorloos verdwijnen wegens 'gevaar voor de rust'.

rara | 11-01-15 | 11:23

En moet nou een of andere Aboe uit Raqqa ons gaan uitleggen wie we hier in de gevangenis moeten stoppen? Paternotte is flink de weg kwijt zo te zien, met zijn solidariteit *proest*.

très cool | 11-01-15 | 11:23

Het “Rot toch op”-principe kan wel degelijk werken, Bassie, mits ingebed in een reeks van maatregelen. Schengen opzeggen, grenscontroles terug; "compartimentering" zoals bij een groot schip, zei iemand in de reaguurpanelen.
"Ja maar dan gaan ze daar op onze jongens schieten!!"
Nou en?! Dan schieten we terug en helpen ze naar de hemel waar ze zo naar verlangd hebben.

Fijnstoffer | 11-01-15 | 11:23

Mohammed is een lul en Allah stinkt naar kak

Aantastelijk | 11-01-15 | 11:22

Ja, want er zijn ontzettend veel van de 400 moskeeen in Nederland in de brand gestoken. Synagoges en Joodse scholen daarentegen hoeven niks te vrezen. Toch, Asscher?

Piet Karbiet | 11-01-15 | 11:20

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 11:16
Of, zoals deze quote zegt:
"A radical muslim wants to behead you; a moderate muslim wants a radical muslim to behead you."

De waard zijn gast | 11-01-15 | 11:20

Het zal wel weggejorissed worden, maar ik denk dat democratieën dit niet aankunnen en dat onze inlichtingendiensten eliminaties moeten mogen uitvoeren indien noodzakelijk. En inderdaad, zonder proces. Het spijt mij maar dat is de enige optie. Onze Westerse rechtsstaten zijn niet ingericht op dit soort onvoorstelbare terreur. Doodseskaders dus. We zullen wel moeten.

Bigi Bana Boy | 11-01-15 | 11:19

>De uitreizende jihadist zal moord en doodslag veroorzaken in Syrië of Irak.

Ja dat moeten ze daar dan maar oplossen. Solidariteit laat me niet lachen, ouwe wensdenker.

très cool | 11-01-15 | 11:19

Het is ook allemaal wat. Dit waait wel weer allemaal over *wegkijkt*

Nathan John | 11-01-15 | 11:19

Ik vraag me wel af waar we een geheime dienst voor hebben, als we niet tussen de 100-350 moslims buiten de deur kunnen houden, die naar Syrië zijn vertrokken. Ik vraag me dat sowieso af, hoe in Frankrijk, lui die in Yemen zijn geweest voor training, terug kunnen komen met een kalashnikov?

zeertegendradig | 11-01-15 | 11:19

laten we lekker solidair zijn en onszelf laten afslachten. Deze gedachtegang nomineer ik voor prijs van meest stupide gedachten ever.

The real McCoy | 11-01-15 | 11:18

De islam roept op tot jihad.
Maar als er dan enkelingen zijn die dat ook daadwerkelijk doen worden ze zgn verfoeit door de echte islamieten.
Laat me niet lachen!
Ze worden heimelijk bewonderd door die andere 70%.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 11:16

".. Maar ze komen terug, dat hebben de gebeurtenissen in Parijs bewezen.."

Dan is het dus zaak dat ze niet terugkomen. En daar zit het verschil tussen Aboutaleb en Greet. Die laatste wil *wel* die noodzakelijke vervolgstap zetten.

Nederland moslimvrij. Liever vandaag dan morgen.

Godsammekraken | 11-01-15 | 11:15

Goed stukje met sterke observaties maar ik kan er verder niet zoveel mee.

Supermatthijs | 11-01-15 | 11:15

Antisemitisme is bon ton, en moslimhaat is verboden.

Als ik van Joodse afkomst was dan zou ik nu beginnen met emigratie. Heel Nederland is tenslotte tegen mij.

rara | 11-01-15 | 11:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken