Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Pro-Israel manifestatie is afgelast

0pintodemo.jpgVandaag zou een pro-Israël manifestatie plaatsvinden op de Dam in Amsterdam. Ik zou daar spreken. Helaas gaat het niet door. De politie liet ons weten de veiligheid niet te kunnen garanderen vanwege de verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs. Jammer, want ik wilde in mijn toespraak trachten een aantal mijns inziens belangrijk misvattingen aan te snijden die de anti-Israël gevoelens met name bij de Arabisch-islamitische bevolking. Er doen tal van mythes de rondte over dit thema die niet kloppen met de feiten. Zionisme beoogt geen terreur jegens Arabieren of moslims, maar een veilig land voor Joden. De Zesdaagse Oorlog waarin de Westelijke Jordaanoever, de Golan, Gaza, de Sinaï en Oost-Jerusalem werden veroverd, is Israël opgelegd. Net als de eerste oorlog in 1948. De Palestijnen zelf roepen keer op keer ellende over zich heen. Reeds in 1935 ontmoette David Ben Gourion de Palestijnse leiders Mussa el-Almi en Georges Antonius en waarschuwde hij hen tegen op handen zijnde Palestijnse gewelddaden. Hij zei tegen hen: als jullie geweld gaan gebruiken, zullen wij winnen en zullen jullie zelf jullie eigen ondergang veroorzaken. Ben Gourion heeft hen een politiek akkoord geboden, maar zij hebben geweigerd. Ehoed Barak ging ver in 2000 met concessies doen aan Arafat omwille van de vrede. Arafat stemde aanvankelijk in, maar trok zijn instemming terug. Gaza is door Ariël Sharon in 2005 teruggegeven. Heeft allemaal niet geholpen. ‘Bezette gebieden’, is blijkbaar niet het probleem. Het lot van de Palestijnen is ook niet de zorg van sympathisanten buiten de regio die demonstraties organiseren, de massa ophitsen en hatelijke leuzen scanderen. Massamoorden van Assad trekken niet zulke manifestaties. Nee, het is de ingebakken haat tegen de Joden en dus ook tegen hun Staat die onophoudelijk een rol blijft spelen. En daar kan Israël zelf niets aan veranderen. Daar dienen betrokkenen zelf, de Palestijnen, de Arabieren en de moslims wat aan doen. Zij kunnen alsmaar weer blijven proberen Israël van de kaart te vegen. Dat zal niet lukken. Toen Israël maar 1 dag oud was in 1948 heeft zij de vijf Arabische aanvallende landen overwonnen. Het is een volkomen onrealistisch en destructief streven. Keer op keer. Als Israël uit was op vernietiging van haar vijanden, had zij dat ook gedaan. Waarover Israël beschikt in ‘Dimona’ is al lang geen geheim meer. Israël reageert slechts op aanvallen voor haar eigen veiligheid. Het is ook precies wat Netanyahu uitdrukt met: “Als de Palestijnen hun wapens neerleggen is er vrede. Als Israël haar wapens neerlegt is het einde van de Staat Israël”. Helaas, liefde maakt blind, en haat maakt blind, doof en dom. Hoeveel ellende moet er nog komen, hoeveel mannen, vrouwen en kinderen moeten nog sneuvelen voordat het besef komt om op te houden met alsmaar telkens weer proberen een tegenstander te verslaan die jou met een handomdraai van de aarde bodem kan vegen als hij dat wil of uiteindelijk moet. Waarom niet de Engelse wijsheid eens een keer eindelijk volgen ‘if you can’t beat them, join them’. Het recept in dit geval om twee volkeren en hun nazaten in vrede en voorspoed te laten voortbestaan. Als media woordvoerder van de organisatie voor de demonstratie die nu niet doorgaat, heb ik bedongen om geen spandoeken te dragen met hatelijke teksten. Een notoire anti-islam is tevens om die reden van de lijst van sprekers geschrapt. Je wint niet door tégen te zijn en te ageren, maar door vóór een opbouwend doel te zijn en te streven. We gaan in het voorjaar weer proberen op de Dam.

Reaguursels

Inloggen

@Pierre Tombal | 11-01-15 | 20:31
Het Terroristische fundamentalistische jihad gebeuren, zal nog Tientallen jaren op onze planeet woedden.
Geen 1 Reaguurder op GS zal meemaken, dat de wereld vrij is van jihadisten.
Uiteraard wordt het door de leiders in stand gehouden en proberen zij zoveel mogelijk clubleden te werven!
Met hun zelf bedachte interpretaties van de koran, legitimeren zij hun afschuwelijke daden.
Bedenk, dat een nobody opeens heel veel macht kan krijgen. Misdadigers grijpen hun kans en evt. mbv. de leiders krijgen zij hoge posities. (Bosnie/Kosovo) Voor velen is het gewoon een levensonderhoud.
Aan manschappen idd. geen gebrek. Ook lui met als voornaam Ad.
Zolang er nog heel veel mensen erg ontevreden/miskent etc. voelen, blijven zij zich aanmelden.
Want dan hoor je Wel bij een club, die jou waardeert en doe je iets goeds ook nog, denken zij.
Helemaal als jouw imam, jou heeft kunnen overtuigen. Imams kunnen een grote invloed hebben op mensen, net als vroeger pastoors, die toch vinden, dat er bv. in jouw gezin, meer kindertjes geboren moeten worden. Dat is goed voor de club.
Een antwoord op deze jihadisten is voorlopig helaas; ook Geweld!
Die stomme steen in Mekka nuken, is echt niet zo'n goed plan. En helemaal niet met nukes!
Maar dat weet Pierre Tombal zelf ook wel.

h65485665 | 12-01-15 | 10:36

@h65485665 | 11-01-15 | 17:12
Het 'Palestijnen probleem' is slechts een enkele manifestatie van iets veel groters. Al Qaida en ISIS behoren daar bijvoorbeeld ook toe. En dichter bij huis hadden we nog niet zo heel lang geleden de Bosnische- en Kosovaarse 'vrijheidsstrijden'. Aan manschappen geen gebrek, want de fundi's - en dat zijn dus niet die lui die als voornaam Ad hebben - stromen van alle kanten toe om mee te helpen de joden, christenen en wat nog meer fout mag zijn in de ogen van Allah een kopje kleiner te maken.

Nee, dit is geen probleem dat zomaar opgelost gaat worden. Maar het zou een goed begin kunnen zijn om die stomme steen in Mekka te nuken.

Pierre Tombal | 11-01-15 | 20:31

@Russells Teapot | 11-01-15 | 17:20
Maak ervan, wat Jij het leukst vindt!

h65485665 | 11-01-15 | 17:45


Ik weet best waarom die demo in Adam is afgelast.
Geen hond die er nog in geinteresseerd is, vandaag.

Laat staan dat er iemand zit te wachten op het gekwaak van Pinto.

mallekater | 11-01-15 | 17:33

@h65485665 | 11-01-15 | 17:12
Dat betekent toch dat Jij NIET, gehersenspoeld bent?

Als er niet zoiets als sarcasme zou bestaan, ja, dan zou het inderdaad dat betekenen.

Russells Teapot | 11-01-15 | 17:20

@Russells Teapot | 11-01-15 | 16:40
# Dus vertel me eens, op welk punt verdraai ik de werkelijkheid omdat ik gehersenspoeld ben?
.
# Maar jij bent natuurlijk Niet gehersenspoeld!
/
Let op het woordje: Niet
.
Dat betekent toch dat Jij NIET, gehersenspoeld bent?
Maar ja, ik ben dan ook geen neerlandici.

h65485665 | 11-01-15 | 17:12

@Pierre Tombal | 11-01-15 | 16:36
Het 'Palestijnen probleem' wordt opgelost. Dankzij Israel en Hamas!
Israel doodt vele Palestijnen en Hamas gebruikt hun eigen volk als schild, dus ook veel doden.
Zal toch niet zo lang meer duren, dat Palestijnen zo gedecimeerd worden, door deze 2 partijen, dat alleen vrouwen en kinderen overblijven. Ja, die kinderen gooien met stenen! Dan Breek je toch hun armen.
Ook weer opgelost.

h65485665 | 11-01-15 | 17:12

@h65485665 | 11-01-15 | 16:22
Geen idee. Maar als iemand met een argument komt waaruit zou blijken dat ik de zaken verkeerd weergeef, dan wil ik daar open en inhoudelijk op ingaan. Dus vertel me eens, op welk punt verdraai ik de werkelijkheid omdat ik gehersenspoeld ben?

*tegen beter weten in op een antwoord wacht*

Russells Teapot | 11-01-15 | 16:40

@h65485665 | 11-01-15 | 16:11
Inderdaad: iedereen liegt. Dus ook Palestijnen. Wat resteert is concentreren op de feiten en die zeggen dat Israëli's iets van dat land willen maken en dat Palestijnen uitsluitend uit zijn op verwoesting. Het zegt denk ik iets over mensen zelf aan wie ze op basis van deze wetenschap hun steun willen verlenen.

Pierre Tombal | 11-01-15 | 16:36

@Russells Teapot | 11-01-15 | 10:16
Maar jij bent natuurlijk Niet gehersenspoeld!
Gelukkig maar!
Wij hebben meer Pareltjes zoals Jij nodig in NL!

h65485665 | 11-01-15 | 16:22

@mindless | 11-01-15 | 14:34
Pinto liegt.
Joden liegen.
Alle mensen liegen.
Je kan er weinig tegen doen!

h65485665 | 11-01-15 | 16:11

@Russells Teapot | 11-01-15 | 13:52
Ik grijp dit moment even aan om te zeggen dat jij mijn op 1 na meest favoriete reaguurder bent. Gefeliciteerd! Bloemetje komt jouw kant niet op, want die groeien hier niet.

Vrije Nator | 11-01-15 | 15:41

@XaleX_2 | 11-01-15 | 15:06
Onzin. Als er nog ergens een plaats op het internet over is waar je vrijheid van meningsuiting hebt, dan is het wel hier.
En je aan de huisregels houden mag toch geen probleem zijn?

Tiberius | 11-01-15 | 15:21

Ja Israël is liev en doet niet aan landjepik
De Treinende Rechter | 11-01-15 | 09:12
+1. Ik wil zelf ook wat kritisch plempen over de totstandkoming van de Staat Israël, maar daar houdt joris niet zo van ben ik pas achter gekomen. Vrijheid van meningsuiting is ook hier beperkt en gecontroleerd.

XaleX_2 | 11-01-15 | 15:06

-weggejorist-

DeAnaleAbortus | 11-01-15 | 14:43

"Pro-Israel Demonstratie UITGESTELD
Per de volgende aankondiging is de pro-Israel demonstratie van 11 januari uitgesteld uit respect voor de slachtoffers van de terreurdaden in Parijs."
Waarom schrijft Pinto, die naar eigen zeggen "media woordvoerder van de organisatie voor de demonstratie" is, dan hier
"De politie liet ons weten de veiligheid niet te kunnen garanderen vanwege de verschrikkelijke gebeurtenissen in Parijs. "

gutgutgut | 11-01-15 | 14:14

@ Russells Teapot

Kon niet eerder antwoorden, was de hele dag in de weer met een KNótSi-kast die kennelijk niet goed van kleur was volgens mijn vrouw en eenmaal opgebouwd weer gedemonteerd moest worden en terug en vervangen door één schakering lichter. Het luistert nauw, die Ikeadingen en die vrouwen, maar de rust aan het front is weer terug.
Wij spreken elkaar ongetwijfeld nog een keer.

Magdatkandat | 11-01-15 | 14:14

Wat zou u doen met een indringer in je huis, die je voorstelt om geen geweld te gebruiken omdat dat je ondergang zou betekenen, terwijl hij kamer na kamer inpikt ? Pinto gaat voorbij aan de aggresieve Israelische campagnes in Libanon en Gaza,en het voortdurend bezetten van Palestijns land in de West Bank. Israel wil in de grondwet vastleggen een Joodse Staat te zijn, dit is racistisch en maakt alle niet-Joden tot tweederangs burger.
Israel denkt nog steeds onoverwinnelijk te zijn, sind Yom Kippur heeft Israel niet meer tegen een echt leger gevochten.De realiteit is dat 3000 Hezbollah strijders Israel Libanon uitgeschopt hebben, Merkava tanks werden schroot, zelfs een Fregat, de INS Hanit werd getroffen door raket van Hezbollah. Bij de laatste aktie Protective Edge durfde de IDF niet de Gaza strook in te trekken, maar stond aan de grens, terwijl de luchtmacht en artillerie dood en verderf zaaide in de dichtbevolkte Gazastrook. Israel overweegt nog steeds Iran aan te vallen, dat zal het einde betekenen van de Joodse Staat.

Rijole | 11-01-15 | 14:05

Nee je maakt strawmen. Je geeft reacties op quotes die niet door mij gemaakt zijn. Waarom zou ik daar op ingaan?

En verder .. ik denk dat we beiden een rijke historie hebben als het gaat om ongezouten islamkritiek op deze site. Ik denk dat het niet past om, als die kritiek zich nu eens ergens anders op richt, opeens allerlei hair-trigger sensitivities te ontwikkelen. En zo niet, islamofoob was ik al, dit kan er ook nog wel bij.

Tiberius | 11-01-15 | 14:02

Mag ik jullie erop wijzen dat Jood zijn iets anders is dan het Joodse geloof???
Verder is het werkelijk betreurend te lezen hoe de geschiedenis wordt verdraaid. Dank Russels Teapot, jou commentaar doet mij als Joodse, niet gelovige vrouw, heel goed. Al zal ik het in het dagelijks leven niet toegeven van Joodse afkomst te zijn. Ik zou mijn leven niet zeker zijn.
Zo diep is het al gezonken hier in Nederland.
Jodenhaat is tegenwoordig heel normaal, voorzien van allerlei historische leugens.
Schande!

Sarah7695 | 11-01-15 | 14:01

@Tiberius | 11-01-15 | 13:45
"Dit slaat echt nergens op ! Mafkees !"

Klopt, dat sloeg inhoudelijk gezien inderdaad nergens op.

De rest van mijn tegel wel, waar ik inhoudelijke argumenten geef en inhoudelijke vragen stel.

Maar daar ga je niet op in.

Russells Teapot | 11-01-15 | 13:52

@Russels steapot
"Anders ga je fijn buiten spelen met de andere kleuters of zo"
Dit slaat echt nergens op ! Mafkees !

Tiberius | 11-01-15 | 13:45

@Russells Teapot
Niet iedereen die kritiek heeft op Israël of Joden is tegen Israel. Ik heb de oprichtingscharters van zowel PLO als Hamas gelezen.
Ik weet dus wat er in staat en wat er gebeurt als Israël de wapens neer zouden leggen. Geen goed idee

Tiberius | 11-01-15 | 13:43

Het gelul over bezette gebieden is ook zo iets.
Als jij een ander land aanvalt,je verliest en je wordt teruggedrongen dan is dat land dus veroverd.En niet meer van jou.Dus het zijn geen bezette gebieden maar veroverde gebieden.Iedereen die voor de Palestijnen is laat merken dat hij slecht geïnformeerd is.En inderdaad,als de Palestijnen de wapens neerleggen is er vrede en als Israël de wapens neerlegt wordt het uitgeroeid.

pejoar | 11-01-15 | 13:42

@Tiberius | 11-01-15 | 13:35
Je zegt exact hetzelfde als eerder, gaat niet in op mijn inhoudelijke argumenten (zoals dat jij beweert dat bijna alle graaiers joden zijn), en ontkent vervolgens dat die inhoudelijke argumenten er zijn.

Maar misschien is het ook gewoon zo dat je niet begrijpt wat ik zeg, dat het te moeilijk voor je is. Met die quotes waar je over klaagt dat ik ze in je mond leg en zo. Waar dan? Welke quote leg ik in je mond? Je ziet dingen die er niet zijn. Daar zijn medicijnen voor, wist je dat?

Anders ga je fijn buiten spelen met de andere kleuters of zo.

Russells Teapot | 11-01-15 | 13:41

@johnelec | 11-01-15 | 13:30
"Maar nee het moest zo nodig het "heilige land" zijn waar inmiddels reeds een ander volk leefde. Jerusalem moet de ongedeelde hoofdstad worden en ga zo maar door."

Anders verdiep je jezelf eens in de materie voor je er je ongeinformeerde oordeel over velt.

Sowieso, in elk willekeurig deel van Amerika leefden al andere volken. Zelfs als het zo zou zijn dat de joden van buiten kwamen en de Palestijnen de oorspronkelijke bewoners waren en de joden het land gestolen zouden hebben, waarom zou het dan "beter" zijn als de joden in plaats daarvan een ander land gestolen zouden hebben? De logica is ver te zoeken.

Maar uiteraard zijn de joden net zo goed als de Palestijnen de oorspronkelijke bewoners van het land. Daarom werd het land ook *verdeeld*. Maar waar de joden in vrede met de Arabieren wilden leven, wat ze in Israel vandaag de dag ook gewoon doen, verwierpen de Arabieren het verdelingsplan, niet omdat het oneerlijk was, maar omdat zij maar één oplossing acceptabel vonden: een Arabische staat die etnisch gezuiverd was van joden.

Ik word er een beetje moe van, al die mensen die een keiharde mening over Israel hebben zonder dat ze er iets van af weten.

Russells Teapot | 11-01-15 | 13:37

@Russells Teapot | 11-01-15 | 12:42
Goedzo teapot, vingers in je oren en discriminatie gillen. Verder zie ik geen inhoudelijke argumenten, alleen strawmen .. je geeft reacties op quotes die ik nooit gedaan heb en je denkt dat je daar een valide argument mee neerzet. Volgens mij ben je een white-guilt peddler. We zullen kijken hoe snel je de volgende discriminatiekaart trekt.

Tiberius | 11-01-15 | 13:35

Ze hadden 1948 de Joden een stuk grond in de US moeten geven en ze hadden zich daar moeten vestigen dan was het een stuk beter gelopen dan nu het geval is zowel voor de Joden als voor de Palastijnen.
Maar nee het moest zo nodig het "heilige land" zijn waar inmiddels reeds een ander volk leefde. Jerusalem moet de ongedeelde hoofdstad worden en ga zo maar door.
Strijd gerelateerd aan godsdienstige (sprookjes) overtuiging waardoor het geoorloofd is voor beide partijen elkaar te vermoorden. Hier komt dus nooit een oplossing voor en hier zullen nog veel mensen die ruimer, gematigder denken de dupe van worden.
Het schijnt zo te zijn dat er Joden zijn die inmiddels Israël verlaten omdat ze inzien dat er op deze manier niet te leven valt en volgens mij zijn dat de verstandigsten. Je kunt je god (sprookjesfiguur) ook aanbidden in de US of waar ook ter wereld dat zal volgens mij die god niets uitmaken.
Ik wil wel opmerken dat ik de handelwijze van de Palastijnen ook ontzettend dom vind met hun raket aanvallen en ik de handelwijze van Israël veroordeel van het steeds maar meer nederzettingen bouwen in bezet gebied. Als je die orthodoxe Joden en hun kinderen hoort spreken over hun Palestijnse buren in die gebieden dan zijn ze net zo erg als extremistische moslims waarmee ik maar aan wil geven dat er nooit een vreedzame oplossing mogelijk is. Vroeg of laat leidt deze situatie tot een grote oorlog waarbij de ene of de andere partij zijn tegenstander voorgoed uit zal schakelen met heel veel slachtoffers en vluchtelingen die allemaal naar de EU willen tot gevolg.

johnelec | 11-01-15 | 13:30

Zowel Joden als Palestijnen willen helemaal geen vrede maar leven stiekem veel liever samen met een pistool op elkaar gericht. Prima, moeten zij weten. En wellicht, gezien het feit dat beide partijen zo onbetrouwbaar als de pest zijn, heel verstandig.

Maar val ons er GVD niet de hele tijd mee lastig!! Dit is niet ons conflict en Israël is niet onze heldhaftige vertegenwoordiger in het M.O. Want Israël schoffeert het Westen toch keer op keer en ze hebben schijt aan Nederland. Bovendie maken in Israël religekkies de dienst uit. Aan de Palestijnen hoeven we al evenmin loyaal te zijn. De zigeuners van het M.O. kunnen niet eens met elkaar of hun moslimbroeders overweg.

Fuck Israël, fuck de Palestijnen, leve Nederland. Bekijk het maar stelletje zandhappers met jullie eindeloze gekleuter.

mindless | 11-01-15 | 13:29

Prima hoor die geschiedenis-les maar dit schrijven had korter gekund met een linkje naar de geschiedenis van Israel op wiki. Een boodschap anders dan de Palestijnen zijn dom en agressief zit er niet in. En ook dat is iedereen wel duidelijk.

Ratatosk | 11-01-15 | 13:27

Joden op het Iberisch schiereiland, joden in West-Europa, joden in het Midden-Oosten. Ze hebben wel veel problemen met hun buren.

drVix | 11-01-15 | 13:19

@joods-chr.pastor | 11-01-15 | 12:55
"Wat is de reden van Pinto dus echt om zo stap voor stap de pro-Israel tegen te houden?"

Ja, wat eigenlijk? Ik vraag me af wat dan jouw antwoord op deze vraag is, want ik zie niet waarom Pinto daar belang bij zou hebben.

Russells Teapot | 11-01-15 | 13:00

Het ergste van het hele relaas is da politie zwicht voor terreur. Wat een kudt-reden om zo een gelegenheid af te gelasten of moeten we begrijpen dat de concrete dreiging veel hoger is dan dat aan ons wordt voorgehouden?

netniet | 11-01-15 | 12:50

Je.Verwacht.Het.Niet...

De Koning van EHV | 11-01-15 | 12:42

@Tiberius | 11-01-15 | 11:53
"Zelfde analogie als niet elke moslim is een terrorist maar wel bijna elke terrorist is een moslim."

Dus bijna elke graaier is een jood volgens jou? Arabische oliesjeiks en zo.

"De gemeenschap wordt wel degelijk aangekeken op de daden van individuen uit de gemeenschap.
Zo rolt dat voor iedereen, joden incl. "

Maar zijn joden een gemeenschap? Of moslims, wat dat aangaat? Dat het zo is dat mensen de gemeenschap aankijken op de daden van een enkeling, doet niets af aan het feit dat die mensen kortzichtig lopen te generaliseren.

"Kun jij trouwens aangeven waarom je alle legitieme kritiek op Israël of joden direct als antisemitisme probeert weg te zetten? "

Nee, omdat ik dat niet doe. Maar dat is vaak de huilie-reactie van antisemieten als je ze aanspreekt op hun woorden. Het gesprek gaat vaak zo.

Antisemiet: "die rotjoden besturen de wereldpolitiek en zijn schuldig aan alle geopolitieke ellende in deze wereld."
Ik: "Dat is een antisemitische uitspraak."
Antisemiet: "Waarom probeer je alle legitieme kritiek op Israel of joden weg te zetten als antisemitisme?"

Jouw stelling is: "ik ben geen antisemiet, ik vind alleen dat de misdaded van een joodse enkeling genoeg reden zijn om joden in het algemeen te veroordelen."

Mijn antwoord is dan dat je dus gewoon wél een antisemiet bent.

"Het lijkt er sterk op dat je direct de discriminatiekaart probeert te spelen op het moment dat je met een mening wordt geconfronteerd die je niet aanstaat. "

Nee hoor, die mening weerleg ik met inhoudelijke argumenten. Alleen daarnaast benoem ik antisemitische neigingen als antisemitisch. Als jij niet wilt dat ik je een antisemiet noem, moet je geen antisemitische dingen zeggen.

Dat is net zoiets als zeggen: "we moeten een fascistische staat oprichten voor Ariërs, en alle andere rassen verjagen" en dan, wanneer iemand je vergelijkt met Hitler, te zeggen dat die persoon ongelijk heeft "omdat hij Godwins gebruikt."

Russells Teapot | 11-01-15 | 12:42

Heeft de Amsterdamse politie trouwens al gezegd wanneer het veilig genoeg is voor een joodse demonstratie of kan er vanaf nu enkel en alleen nog door moslims en aanverwanten veilig worden gedemonstreerd?

medusa324 | 11-01-15 | 12:36

Wat een laffe vent zeg, en maar terugkrabbelen. wat een huichelaar ,pur sang.

Archy Bunker | 11-01-15 | 12:31

@ex.nl | 11-01-15 | 11:06
De lijst is veel te kort.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 12:23

@ ex.nl | 11-01-15 | 11:06
Dit is een gigantisch lange lijst sinds 9/7 2001 waarbij islamitische terroristen christenen hebben vermoord, alleen omdat ze christenen waren. Veel van de door jou genoemde aanslagen zitten daar dus niet bij!
www.thereligionofpeace.com/pages/chris...

ecologiste | 11-01-15 | 12:05

Je suis Israël.

PowPow | 11-01-15 | 12:03

wlodek|11-01-15|11-40| Heb ook niet beweerd dat er een haven voor aangelegd is, denk dat ze meer ,speelgoed, gekocht hebben. je moet toch ergens je dankbaarheid tonen, wij betalen ook de pally ambtenaren. Waarom denk je dat Abbas meeloopt in de Charlie demonstratie, de kassa rammelt alleen, als je vooruit weet te kijken.

Archy Bunker | 11-01-15 | 11:58

@Russells Teapot | 11-01-15 | 11:34
Zelfde analogie als niet elke moslim is een terrorist maar wel bijna elke terrorist is een moslim.
De gemeenschap wordt wel degelijk aangekeken op de daden van individuen uit de gemeenschap.
Zo rolt dat voor iedereen, joden incl.

Kun jij trouwens aangeven waarom je alle legitieme kritiek op Israël of joden direct als antisemitisme probeert weg te zetten?
Het lijkt er sterk op dat je direct de discriminatiekaart probeert te spelen op het moment dat je met een mening wordt geconfronteerd die je niet aanstaat.

Tiberius | 11-01-15 | 11:53

@BakRodeKool | 11-01-15 | 11:41
Ik denk dat Hamas ook wel wordt aangemoedigd door de idiote hoeveelheden "hulpgeld" van het westen die ze blijven krijgen. De huidige Hamas-politiek heeft er toe geleid dat de kopstukken multimiljonairs geworden zijn, en die baas had geloof ik een eigen vermogen van anderhalf miljard dollar.

Dus voor de Hamasleiders zelf werpt dit beleid wel degelijk zijn vruchten af.

Alleen weten in het westen maar weinig mensen dat, omdat de juichende westerse cheerleaders van Hamas die zich in Gaza bevinden, die in ons land "journalisten" worden genoemd, alleen scherpzinnig en kritisch zijn als daarmee Israel in een kwaad daglicht gesteld kan worden. De geweldige Palestijnse corruptie wordt structureel verzwegen.

Russells Teapot | 11-01-15 | 11:48

Moslims en linksmensen (die elkaar de afgelopen decennia écht hebben weten te vinden) beschouwen Israël als de scherp genagelde westers-joodse middelvinger in de reet van de moslimwereld.
In werkelijkheid is Israël het enige democratische en beschaafde lichtpuntje in een wereld van door testosteron aangedreven barbarij, achterlijkheid en geweld.

Peter Emile | 11-01-15 | 11:47

Hamas wil geen vrede, nooit. Toch beseffen ze maar niet dat ze onmogelijk het conflict kunnen winnen. En dus gaat dit conflict tot in lengte van dagen door.

BakRodeKool | 11-01-15 | 11:41

De arabieren en jodenhaters begrijpen niet wat een vreselijke zelfbeheersing Israël al die jaren al toont. Tekenend voor hun blinde haat en domheid.

captainobvious | 11-01-15 | 11:41

Archy Bunker | 11-01-15 | 11:19 is niet helemaal waar dat er voor die 75 miljoen niks gebouwd is, er is voor die 75 miljoen namelijk een heel mooi bord aangeschaft waarop staat "haven van Gaza".

wlodek | 11-01-15 | 11:40

Politiek van moslims is niet gebaseerd op het heden of de realiteit, maar op 1400 jaar geleden. Je kunt hoog of laag springen en ze alles geven wat hun hartje begeert, maar als het niet in hun boek staat gebeurt het niet.

lulleficatie | 11-01-15 | 11:38

@Tiberius | 11-01-15 | 11:04
Ja, want omdat één jood een corrupte graaier is, heb je een reden om alle andere joden op de wereld daarop aan te spreken.

Leg anders nog eens uit dat mensen als jij geen antisemieten zijn.

Russells Teapot | 11-01-15 | 11:34

@Magdatkandat | 11-01-15 | 11:02
"Deze mensen zijn alles kwijtgeraakt, zonder enige tegemoetkoming van de Joodse krakers. integendeel, ze zijn succesvol geframed als harteloze terroristen. Dat is en blijft merkwaardig. Als je iemand zijn huis uitzet, kan je i.i.g. sorry zeggen. Kwestie van opvoeding."

Hier begint het mis te gaan in je betoog. Israel heeft alle gebieden die het nu bezit verovert in een verdedigingsoorlog. Zoals ik al heb benoemd, kregen de Arabieren die bereid waren in harmonie met de joden samen te leven de kans om in Israel te wonen, met als gevolg dat er nu één miljoen Arabische Israeli's zijn die voor de wet gewoon gelijk zijn aan joodse Israeli's.

Het volk dat nu in "vluchtelingenkampen" woont stamt af van mensen die gevlucht of verjaagd of "geëvacueerd" zijn, en dit waren over het algemeen mensen die juist vijandig stonden tegenover Israel. Lullig voor die mensen die dat niet waren, en toch verjaagd zijn.

Maar voor vluchtelingen is normaal gesproken de oplossing: laten integreren in het land waarheen ze gevlucht zijn. Maar speciaal voor Israel hanteert de VN een speciale definitie voor "vluchteling" die alleen voor Palestijnse vluchtelingen geldt, waardoor de status van vluchteling bijvoorbeeld erfelijk wordt. Lees dit maar eens:
www.middleeastpiece.com/arabrefugees_u...

" maar erken ook dat de oprichting van de staat Israel een gevolg is van een conflict tussen twee partijen - Europa-Joden - waar een volkomen nietsvermoedende en onschuldige derde partij - de Palestijnen - het slachtoffer van is geworden."

Dat is een veel voorkomende misvatting. De rol van de holocaust op de stichting van Israel wordt vaak ernstig overschat. Voor de Tweede Wereldoorlog was het overleg over het stichten van een joodse staat in Palestina tussen de joden, Arabieren en Britten al in volle gang. De holocaust zorgde uiteraard voor een grote influx van joodse immigranten, maar als de holocaust nooit gebeurd was, zou de staat Israel er ook geweest zijn. Het was in eerste instantie namelijk een zaak tussen Palestijnse joden en Palestijnse Arabieren.

"Enig meeleven met en begrip voor deze mensen kan volgens mij niet zoveel kwaad. Het zou zelfs wat goeds kunnen doen."

Dat klopt inderdaad. De Palestijnen hebben het buitengewoon kut. Maar het is belangrijk om goed te onderscheiden wat de rollen van de verschillende partijen zijn geweest.

Russells Teapot | 11-01-15 | 11:33

We geven 10% van het veroverde land terug en nog hebben ze niet genoeg. Ondankbare honden!

hardhorendhert | 11-01-15 | 11:31

Handsomeboy | 11-01-15 | 09:42

Was meer ter contemplatie bedoeld maar er zit i.m.h.o. wel een kern van waarheid in...

eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 11:31

@medusa324 | 11-01-15 | 11:15
Het krankzinnige is, dat dit geaccepteerd wordt.
Zover zijn we al afgezakt in dit land.
Bij een Pro-IS demonstratie laat de politie toe dat de pers belaagd wordt.
Bij een anti-IS demonstratie laat de politie toe dat de weg verspert wordt.
Er wordt gelogen en bedrogen door onze meesterdhimmi van Aartsen.
En iedereen slikt het.

Roadblock | 11-01-15 | 11:29

I support the IDF. Shalom.

Piet Karbiet | 11-01-15 | 11:27

Inzake de oorlogen en annexaties vwbt de Arabische staten treft Israel weinig blaam. De Arabische staten wilden oorlog, kregen oorlog, en vervolgens gigantisch op hun lazer. Tsja, dan raak je dus gebieden kwijt. Laat de Arabieren hun militaire incompetentie lamenteren, niet het bestaan van Israel.
.
Israel heeft de oorlogen PR-technisch niet handig aanpakt. Ze hadden natuurlijk gewoon door moeten stoten naar Damascus, Amman, en Cairo om daarna pas terug te trekken naar huidige bestandslijnen als grootse genadige overwinnaar. Had geen Arabier meer kunnen zeiken.
.
Inzake het conflict met de pali's ligt het allemaal veel ingewikkelder. Om te voorkomen dat dit een enorm epistel wordt door de vele conflictmomenten en fasen in de strijd zal ik het zo stellen. Wat mij betreft is het goed of fout handelen van Israel in te delen in tijdsperiodes.
.
Zo waren de Israeli's in de jaren tachtig en negentig behoorlijk fout bezig (bezetting, intifada, Libanon), terwijl ik het laatste decennium goed kan leven met de keuzes van Israel.
.
Palestijnen zijn echter de laatste veertig jaar fout bezig. Dat kan ook niet anders als je je ziel verkoopt aan terrorisme en vervolgens wordt gevalideerd in dit gedrag door steun van politiek correcte Westerlingen.
.
Maar goed we kunnen hier vinden wat we willen. Tijden zijn veranderd. Nu de Arabische Beast Wars razen en deze ook naar Europa gehaald is (politiekcorrecten met hun heiloze wegen), wordt duidelijk dat ons lot bijzonder veel raakvlakken zal vertonen met dat van Israel de laatste halve eeuw. Wij bevechten nu vergelijkbare laffe, laag-bij-de-grondse, nihilistische Islammoordenaars in onze eigen straten.
.
Eens zien of wij dat "netter" kunnen dan Israel. Ik heb mijn bedenkingen. Zeker omdat wij, in tegenstelling tot Israel, een grote politiek correcte vijfde colonne in onze rug hebben. Ik vrees dat het een zooitje gaat worden die uiteindelijk wel eens veel erger zou kunnen uitpakken.

Parel van het Zuiden | 11-01-15 | 11:27

Goed streven om de betoging te blijven richten op 'pro', en niet op 'contra'. Dat gaat bij vele andere kampen altijd mis. Verder de opmerking mijnerzijds dat de Palestijnse gebieden een zootje zijn, echt een ongelovelijke warboel. Maar de Israelische auroriteit valt ook zeker dingen te verwijten. Het lijkt vaak een soort extremistisch zionisme te zijn vanuit die hoek. Israel kan niet bestaan als het alleen maar pro-zichzelf is, gezien zijn ligging.

Driewerf Hoezee | 11-01-15 | 11:22

@Tiberius | 11-01-15 | 11:04

Jezus, Tiberius, ik wist niet eens dat Bernanke een jood is en het interesseert me ook geen reet. Maar het feit dat jij het wel weet, zegt meer over jou dan over Bernanke.

medusa324 | 11-01-15 | 11:20

Toen Israel bezette gebieden terug gaf aan de Palestijnen, of de bewoners die daar voor door konden gaan, hadden die gebieden een complete infrastructuur. Er waren gebouwen met electriciteit en water, er stonden hectares aan kweekkassen voor groenten en fruit, en koelhuizen voor opslag. Er lagen complete waterzuiveringen, en rioolafvoersystemen stroomkabels in de grond. De Palestijnen hebben in 2 maanden tijd alles afgebroken, en zelfs alles uit de grond getrokken, er was voor honderden miljoenen aan infra vernielt. Wat Isael nu nog doet, is Palestijnse gewonden verzorgen in Israelische ziekenhuizen. Ga ze maar helpen dat islam tuig, en wij maar dokken voor een Gazahaven, {75miljoen} die nooit gebouwd is. Wat we hier hebben, is een generatiekloof, oudere die alles van het eerste begin gevolgd hebben,en snotneuzen die geïndoctrineerd maar wat na blaten, uit amsterdamse geschiedenisboekjes

Archy Bunker | 11-01-15 | 11:19

Joden en arabieren, het zijn gewoon mensen van hetzelfde (semitische) ras die allebei in een ander sprookje geloven. En dus vinden ze het normaal om elkaar uit te moorden. Zet er twee naast elkaar en je ziet niet eens het verschil.

Maar daarnaast is het natuurlijk krankzinnig dat in Amsterdam een demonstratie van joden moet worden afgelast omdat we ze blijkbaar niet de garantie kunnen geven dat ze het er levend vanaf brengen.

medusa324 | 11-01-15 | 11:15

@Tiberius | 11-01-15 | 11:04
Joodse bankiers....
Er is veel propaganda uit de dertiger jaren die heel veel op jouw uitspraken lijkt.
Wordt nu wel een beetje als anti-semitisch beschouwd.
Maar dat ben jij toch niet?

Roadblock | 11-01-15 | 11:14

Eerst maar eens even de Saoedische connectie aanpakken. Misschien een goed idee om de terreurdynastie van Saoed integraal op te pakken. Dat adderengebroed met hun extreme vorm van islam spekt de terroristen op deze planeet.
Helpt dat niet, kunnen we serieus werk gaan maken van remigratie van moslims. Werkt dat niet op de één of andere manier, dan helpt alleen nog een massale afstraffing.

Rest In Privacy | 11-01-15 | 11:12

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:48 kortom, die Palestijnen zijn ziellug en moet men ze die raketten onbeantwoord laten afschieten op Israelische nederzettingen. Gun ze af en toe een paar dooie joden want ze hebben al zo weinig.

wlodek | 11-01-15 | 11:11

Uit onderzoek blijkt dat de meerderheid van de moslims die in Israël woont wil vallen onder Israëlisch regime en niet onder Palestijns regime. Desondanks willen moslims Israël vernietigen. Volgens mij zit er iets niet helemaal goed in hun hoofd.

The real McCoy | 11-01-15 | 11:08

De politie kan dus de veiligheid van hooguit een paar honderd man niet garanderen. In Frankrijk gaan vandaag enkele honderdduizenden mensen de straat op. Vergezeld van tienduizenden politiemensen en het leger. Excuus om het af te blaze dus.

doskabouter | 11-01-15 | 11:08

-weggejorist-

ex.nl | 11-01-15 | 11:06

Maar goed, het Gaza conflict is bij lange na niet de enige reden voor de tanende populariteit van joden wereldwijd. Het zijn natuurlijk ook de joodse bankiers zoals Ben Shalom Bernanke, die daar een flinke bijdrage aan leveren.
www.youtube.com/watch?v=uGs_Qn5yEgs

Tiberius | 11-01-15 | 11:04

@wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:48
Je kletst maar wat of herhaalt propaganda.
Israel slacht geen 100 'willekeurige burgers' af.
Diegenen die met volkome willekeur burgers afslachten zijn de moslimterroristen.
Wat bijvoorbeeld uit de pers gehouden wordt, is het waarom dat de parijse terrorist een kosher supermarkt aanviel en 4 'willekeurige' burgers meteen bij binnenkomst doodschoot.
De doden bij de redactie hebben een duidelijk oorzaak-gevolg verhaal in de media.
Bij de doden in de supermarkt wordt gezegd dat er geen aanwijsbare reden is waarom hij een kosher supermarkt aanviel.
Nee, vooral jodenhaat niet benoemen.
Palestijnen wordt van kindsaf aan ingeprent dat het een goed ding is om joden te vermoorden.
Geen mij eens wat bewijzen dat dit ook in het Israelische onderwijs gebeurd meneer de pro-palestijn?

Roadblock | 11-01-15 | 11:04

@ Russells Teapot

We moeten onze irritatie over het wereldwijde Arabische/islamitische onvermogen tot constructieve staatsinrichting niet botvieren op de indigenous people van Palestina.

Als de rook over een paar eeuwen is opgetrokken, blijven er een paar simpele feiten staan. Een van die feiten betreft de bevolkingsopbouw van het gebied dat tegenwoordig Israel heet. Die pakte uit in het voordeel van wat we gemakshalve Palestijnen zullen noemen. Sommige denkers beweren dat er nooit zo'n volk heeft bestaan, maar het waren mensen met armen en benen en ze woonden er. Voor mijn part noemen we ze kqoiersb758589dh of /'', maakt allemaal niet uit.

Even los van de she says, he says-shit: deze mensen, daar gaat het om. Deze mensen zijn in de steek gelaten, zowel door het Westen als door Israel als door hun Arabische broeders. Deze mensen zijn alles kwijtgeraakt, zonder enige tegemoetkoming van de Joodse krakers. integendeel, ze zijn succesvol geframed als harteloze terroristen. Dat is en blijft merkwaardig. Als je iemand zijn huis uitzet, kan je i.i.g. sorry zeggen. Kwestie van opvoeding.
Inmiddels hebben alle betrokkenen hun kant gekozen en is een lokaal geschil uitgegroeid tot een wereldbrand.

Ik ben uiteraard voor Israel, ben zelfs bereid haar tekortkomingen door de vingers te zien wegens een soort psychische overmacht- een internationaalrechtelijk niet bestaande rechtsfiguur, maar erken ook dat de oprichting van de staat Israel een gevolg is van een conflict tussen twee partijen - Europa-Joden - waar een volkomen nietsvermoedende en onschuldige derde partij - de Palestijnen - het slachtoffer van is geworden. Ik heb het over de Palestijnen nu, niet over de gekken in Pakistan of Marokko of Washington die dit slachtofferschap/terrorisme claimen voor hun eigen agenda of hun peilloze dorst naar bloed.

Enig meeleven met en begrip voor deze mensen kan volgens mij niet zoveel kwaad. Het zou zelfs wat goeds kunnen doen.

Magdatkandat | 11-01-15 | 11:02

Pinto... hele goede wijsweid!!! Jammer dat dit niet aan dom joodhaatdragende linksmensen besteed is.

WhoNeedsWho | 11-01-15 | 10:59

Israël is de staat Gods en daarom onoverwinnelijk.
eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 09:30
Dan is hij zeker nog neuken, eerstnukendanpraten.

WitteGrunneger | 11-01-15 | 10:58

Russells Teapot | 11-01-15 | 10:31 + 10.16
+10

lanexx | 11-01-15 | 10:56

@necrosis | 11-01-15 | 10:25
Jazeker. In feite elke regio op deze planeet, elke natie, elk volk heeft aan landjepik gedaan, en dat begon al in de oertijd: stam B trapte stam A uit die ene vruchtbare vallei barstenvol sappig wild. Reden te meer om dan wat behoudender te zijn in bozevuistjeszwaaien naar 'wereldvredebedreiger' Israël, necrosis.

dedeurs | 11-01-15 | 10:52

@Realism Is All 10:38. Grote haatboek? Dat Israël bestaat komt toch door een ander onzinnig dom boek wat zegt dat ze daar horen te wonen? Religieuze waanzin van beide kanten is juist het grote probleem.

Iedere oorlog kan worden verkort als het land wat wordt bezet zich gewoon overgeeft, geen geweld gebruikt en samenwerkt met zijn bezetter. Beetje makkelijk dit meneer Pinto.

bbbachstra | 11-01-15 | 10:49

@wlodek | 11-01-15 | 10:33
Proportioneel is GEEN geweld.
De andere wang desnoods.
Zoals wij dat ook toen in Het Vrije Westen.

Al Quaida laat 12 mensen executeren in Parijs.
Als Parijs in Israël had gelegen waren er binnen 24 uur gevechtsvliegtuigen naar Afghanistan gevlogen om 100 willekeurige burgers af te slachten.
Dat is ongeveer het buitenproportionele geweld dat Israël 'verdediging' noemt.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:48

@Jan Passant 10:24

Zo is het en niet anders.
.
De grootste problemen met Islamitische landen zullen zichzelf op lange termijn op lossen. Zodra de olie op is, verliest het Westen interesse, krijgt men het nog niet voor elkaar een aardappel te telen en zal het hele zooitje opnieuw vervallen in middeleeuwse barbarij....
.
Tenzij de EU tegen die tijd de gansche bevolking van het Midden Oosten heeft geimporteerd... Dan vervalt de hele wereld opnieuw in barbarij.

De Libertariër | 11-01-15 | 10:47

De joden werden al ver voor het ontstaan van de staat Israël gehaat. Ook al zou Israël aan alle eisen voldoen, nooit zal het goed genoeg zijn.

zorgan | 11-01-15 | 10:44

Was de islam maar net zo als het jodendom en christendom.Maar nee, de islam is gewelddadig en intolerant, vreselijk intolerant.
Wat kunnen we met die mensen? Wat hebben ze gepresteerd de afgelopen eeuwen? Toch niet veel anders dan ellende op ellende bouwen.
Ik ben geen aanhanger van welke religie dan ook en ik zie religie als fantasie van het volk dat georkestreerd wordt door hoge geestelijken in samen werking met wereldse machten.
Als mensen zich eens zouden bevrijden van de religie en eens zelfstandig gingen denken zou de wereld er een stuk beter aan toe zijn. De technologie komt elk jaar weer met zegeningen voor den menscheid, maar de religies voegen nooit eens iets toe. De politici ook niet. Allemaal geloel. Ze kunnen alleen loelen en de Marokkanen in NL zijn het meest bedreven in geloel. Als ze al een baan hebben is het een baan in de politiek of ambtenarij waar heel veel geloeld wordt. Maar iets p[resteren ho maar. Ik heb het zo gehad met die door hun godsdienst stukgemaakte volidioten.
Daarentegen hebben de joden en christenen ons wel weten te zegenen met prachtige technologie, of anders in de schone kunsten. Uit beide godsdiensten, en je mag kritiek hebben op religie, maar uit beide door deze godsdiensten sterk beïnvloede culturen is heel veel moois voort gekomen, ja ook de WO II en WO II ik weet het, ja ook Vietnam ik weet het. etc. Maar uit de Islam is bij mijn weten sinds eeuwen niets maar dan ook niets opbouwends voortgekomen. Kan ook niet dus want gewelddadig en intolerant, dictatoriaal en mensenverachtend.

ecologiste | 11-01-15 | 10:40

Dat niet iedereen protesteert tegen dit succes van de moslimterroristen is mij een raadsel.
Denk even aan de mediastorm die zou ontstaan als een pro-palestina demonstratie niet zou kunnen doorgaan omdat de veiligheid niet door de politie gegarandeerd zou kunnen worden.
De ene dag allemaal zogenaamd voor de vrijheid van meningsuiting demonstreren.
De andere dag duidelijk maken dat die vrijheid niet geldt voor Pro-Israelische demonstranten.
Zo ken ik onze laffe overheid weer.

Roadblock | 11-01-15 | 10:40

@Drackhorn | 11-01-15 | 10:28
Met alle respect voor GeenStijl maar ik vind het juist jammer dat meningen van iemand als Pinto alleen podium krijgen op een weblog als deze en niet in de mainstream media.

Wat iemands mening ook is, er zou altijd een podium voor moeten zijn. De (linkse) propaganda regeert in Nederland.
Derhalve ben ik erg blij met GeenStijl.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:40

@AnoonA | 11-01-15 | 10:07
Niet meer. De Engelsen hebben namelijk besloten het land te schenken aan de bevolking van dat land: de joden, Arabieren en enkele andere groeperingen die daar aanwezig waren.

De joden gingen daarmee akkoord. De Arabieren niet, want die wilden de joden uitroeien en een judenreine staat vestigen. Vandaar dat het oorlog werd.

Uiteraard zijn er ook heel veel Arabieren geweest en zijn ze er nog steeds die wél gewoon bereid waren en zijn om met de joden samen te leven. Dat zijn nu de 1 miljoen Arabische Israeli's, die dezelfde rechten genieten als andere Israeli's, en een welvaart kennen die voor andere Arabieren in de regio ondenkbaar is.

Maar gehersenspoelde linkse antizionisten weten doorgaans niet eens dat 1 op de 6 Israeli's Arabier of moslim is. Dat wordt namelijk niet vermeld in de pro-Palestijnse propaganda, omdat het niet past in het antisemitische bloedsprookje dat Israel een apartheidsstaat zou zijn, waar alleen joden welkom zijn.

Russells Teapot | 11-01-15 | 10:39

Israël is slachtoffer van zijn eigen sterkte. En daarom zijn de Pali's altijd weer de zieligen want daar vallen veruit de meeste slachtoffers.

Zij mogen dus blij en dankbaar zijn dat er zoveel domme blinde Gutmenschen op deez' aard zijn die niet naar feiten kijken maar meegaan in de beeldvorming en die zelfs creëren.

Verder helpt geen enkel bestand of gesprek of wapenstilstand het geweld van de Pali's (en de rest van de Moslims in die regio) tegen Israël in te dammen.

Het staat namelijk in Het Grote Haatboek, net als alle andere terreur die er wereldwijd veroorzaakt wordt door De Religie Der Vrede.

Zo dom en naief om te denken dat je hier op wat voor Westere manier (dus praten, polderen, ontkennen, buigen, kwispelen, pappen-en-nathouden) iets aan kan veranderen.

Gewoon zeer alert zijn, meer geld naar defensie/ inlichtingendiensten, grenzen dicht en je verlies nemen. Er komen nog voldoende aanslagen namelijk.

Realism Is All | 11-01-15 | 10:38

@AnoonA | 11-01-15 | 10:04
Vuurpijlen ja, uit noodzaak. Want: palestijnen zijn moslims zijn prutsers. Zij hebben altijd de hulp van laffe Gutmenschen nodig om met hun grote haat en hun kleine vaardigheden toch de overhand te krijgen voor hun misselijke doctrine die alleen ruimte gunt aan onderdrukking.
Islam=onderwerping. Mooier kan niemand het maken. En ja, help ze maar anders wordt het niks met dat kalifaat.

Jan Passant mk2 | 11-01-15 | 10:37

@pedro300 | 11-01-15 | 10:32
Zo eentje hebben wij hier ook maar die is gelukkig niet meer politiek actief.
Ja die ja.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:36

Het is natuurlijk ook een een groot segment ' militaire frustratie' wat de Palesijnen en Arabieren in het algemeen parten spelt. Ze weten dat Israel zich nu nog inhoudt als ze weer eens bezig zijn met hun raketten en boemgordels, maar dat als de shit echt de ventilator raakt ze GEEN SCHIJN van kans hebben tegen het IDF. En voor diegene die gaat roepen " jamaar de vorige Israelische vergeldingsactie van Isreal was buiten proportie" : Als de Palestijnen zichgewoon aan de afspraken houden is er niets aan de hand. Denk je dat het IDF het leuk vindt om keer op keer weer die kut Gaza strook te MOETEN binnenvallen? Dacht het niet. Die vragen ook liever verlof aan en gaan met een biertje op het strand van Eilat onder een parasol liggen.

bello | 11-01-15 | 10:35

E zouden toch geen enkele aanwijzingen zijn dat in NL iets zou gebeuren enkel dat het zou kunnen gebeuren..... En alles kan altijd gebeuren dus sowieso een vreemd benoemd dreigingsniveau. De politie kan de veiligheid niet garanderen... ow ? Ok

msgambler | 11-01-15 | 10:34

@Drackhorn | 11-01-15 | 10:28
Hoezo is Pinto een idioot?
Gaarne uitleg!

necrosis | 11-01-15 | 10:33

Want Israël moet dan ook inderdaad ophouden met landjepik & buitenproportionele vergeldingsacties.
wakkere_nederlander | 11-01-15 | 09:40 wat is in jouw ogen proportioneel, wat is de juiste wisselkoers dooie joden / dooie Palestijnen ?

wlodek | 11-01-15 | 10:33

"Een notoire anti-islam is tevens om die reden van de lijst van sprekers geschrapt."

Is er een "anti-islam" geschrapt van de lijst met sprekers? Misschien is bedoeld "anti-islamist". En nog wel een "notoire anti-islam". Zoals in "notoire anti-nazi"?

Het gaat trouwens om "Joods-Christelijke pastor" Ben Kok van Tora-Yeshua.

Rest In Privacy | 11-01-15 | 10:32

""Je wint niet door tégen te zijn en te ageren, maar door vóór een opbouwend doel te zijn en te streven.""

Een opbouwend doel terwijl je dit door bedreigen van die zelfde islam niet kan uitspreken ? Maar ageren tegen de islam is geen winst dus jorissen we een anti islam spreker gewoon ff weg ?
U snapt niet wat er op dit moment gebeurd en doet net als de politici uw kop in het woestijnzand steken,en als het koppie zo rond het voorjaar weer boven de grond komt is er(echt) niets veranderd en zal u wederom het spreken belet worden en ja wederom door dreiging van radicale islam gelovertjes.. u lost het probleem niet op door dit te verzwijgen en al helemaal niet om sprekers over dit onderwerp zelf te gaan uitsluiten.

The real Flex | 11-01-15 | 10:32

Een zweeds socialistisch parlement lid genaamd Hillevi Larson staat parmantig met een landkaartfoto van israel dat omgedoopt is en dan de kleurenkaart van palestina draagt en ook zo heet.Wat een oorloghitser dat wijf.Dat soort debielen maakt die islamstrijders alleen maar gedreven.

pedro300 | 11-01-15 | 10:32

@AnoonA | 11-01-15 | 09:33
"Vaak gedacht dat ze beschaafd waren totdat ik de waarheid zag waartoe ze in staat zijn."

Je bedoelt: totdat je de propaganda onder ogen kreeg die de pro-Palestina lobby verspreidt met het doel om eenvoudige geesten als de jouwe te misleiden. Met bloedige beelden uit Syrië die dan zogenaamd uit Gaza kwamen en zo.

"Ik zou dhr Pinto graag mij willen laten uitleggen hoe het slaan vernederen van ouderen/vrouwen en kinderen in het licht van bovenstaande geplaatst kan worden."

Er wordt helemaal niemand "systematisch vernederd." Vreemd hoe je daar bij komt.

"Zal ik je eens wat links doorsturen van systematische beestachtige mishandelingen en oorlogsmisdaden van Israel."

Ja, kom maar op met je Pallywood-propaganda. Dan kunnen we nog eens lachen. En misschien kunnen we je dan ook uitleggen hoe het werkt om een kritische geest te hebben en te gebruiken, in plaats van als een hersenloos schaap alles kritiekloos na te blaten wat de linkse media je inlepelen.

"Gelukkig heb ik en vele anderen inmiddels door waar Israel voor staat en neemt de PRO sentimenten af tot een minimum."

Daar merk ik gelukkig weinig van. Het is waar dat de allerdomsten onder ons nog steeds blijven vallen voor de simplistische propaganda van het pro-Palestina vee, maar die gaan altijd op hilarische wijze op hun plaat als ze in een inhoudelijk debat terecht komen met mensen die wél verstand van zaken hebben in dit conflict.

"Daar ga jij niets aan veranderen met dit waardeloze stuk, mag je als academicus wat meer onderbouwen."

Zelf breng je geen enkel inhoudelijk argument in waaruit blijkt dat één van Pinto's uitspraken onjuist zo zijn. En dan anderen vragen de zaken meer te onderbouwen? De hypocrisie is schrijnend.

"Landje pik js wat ze doen en ze willen alles hebben en die extremisten in Israel zijn werkelijk nog verschrikkelijker dan de islam fundis. "

Haha, wat? Syrië, Irak, Afghanistan, Soedan, Libië, etc etc etc.

Allemaal landen waar de islamfundies idiote hoeveelheden mensen afslachtten, vaak binnen een jaar meer dan Israel in haar gehele bestaan. Als jij dan denkt dat Israel erger is dan de islamfundies, geeft dat alleen maar aan hoe ontzetten dom en onwetend jij bent aangaande de politieke en historische realiteit.

Wist je bijvoorbeeld, dat een Palestijns vluchtelingenkamp is belegerd en uitgehongerd door het Syrische leger in april?
www.theguardian.com/world/2014/apr/19/...

Gek genoeg komt deze echte hongersnood, met kinderen die bladeren eten en zo, niet in het nieuws, maar de hongersnood in Gaza, die een grote hoax is, komt uitgebreid in het nieuws.

Klaarblijkelijk gaat het mensen als jij niet om het leed dat de Palestijnen wordt aangedaan, anders zouden we jullie net zo goed horen tegen Syrië, Jordanië en Egypte. Nee, het gaat jullie er om dat het joden zijn die het doen, zodat jullie een excuus hebben om op joden te haten.

Russells Teapot | 11-01-15 | 10:31

@necrosis | 11-01-15 | 10:26
Dank, het komt uit het hart. Op een goed moment wordt een mens ziek van de officiële leugens en propaganda en het bukken voor den vijand. Dat laatste hield meneer Godwin ook al niet tegen om hier zijn vorm van "sharia" te komen installeren.

Jan Passant mk2 | 11-01-15 | 10:30

Mmm ik dacht dat onze minpres had gezegd: we moeten onze vrijheden, normen en waarden koesteren, en gewoon doorgaan. Niet wijken voor terreur en onze vrijheid niet inleveren, niet wijken.....

Staat beetje haaks op: we hebben een demonstratie afgelast omdat onze veiligheid niet gegarandeerd kan worden.....

pdehondt | 11-01-15 | 10:28

Ik kan me herinneren dat ik me ooit beklaagde dat een idioot als Pinto Geenstijl als podium kon gebruiken.

Na Charlie Hebdo ben ik er voor dat een idioot als Pinto ook een podium mag hebben.

Drackhorn | 11-01-15 | 10:28

Ik hoor onder dit column veelvuldig het woord 'landjepik'
Dat is een soort van PvP dat je niet op minecraft speelt maar gewoon buiten ergens in het zand met een zakmes.
Urenlang plezier aan beleefd als kind, een aanrader voor echte gamers!

Maar landjepik in politieke zin is pas echt kinderachtig.
De bevolking die historisch altijd in een bepaald gebied heeft gewoond heeft het recht om daar te wonen. Simpel.

Een leuke indicator van landjepik vind ik altijd als er ergens in een grensgebied een stad of dorp ligt dat verraadr dat het eigenlijk bij het buurland hoort.
Straßburg is er zo eentje. Ligt in Frankrijk.
Of hier in Nederland het dorpje Siebengewäld.
Man man geeft toch gewoon terug aan Duitsland!

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:27

Anti Israel figuren zijn hetzelfde als de policor figuren. Ontkennen, wegkijken en gebrek aan realisme. Of zijn ze dezelfde?

Rest In Privacy | 11-01-15 | 10:27

@Jan Passant mk2 | 11-01-15 | 10:24
*diepe buiging maken doet voor betoog*

necrosis | 11-01-15 | 10:26

G*dT alleen Arnold Karskens begrijpt woestijnvolkeren!
Laat het thee drinken maar aan CDA en NOS meer verstand van sport Tom Egbers over;-)
*ceterum censeo mekkam delendam esse*

kapitein oosterlng | 11-01-15 | 10:26

@dedeurs | 11-01-15 | 10:17
En landen buiten Europa hebben uiteraard nog nooit aan landjepik gedaan....
Ga eens een paar lesjes geschiedenis volgen!

necrosis | 11-01-15 | 10:25

Beste Pinto

Machiavelli heb je vroeger vast wel eens gelezen. Ik raad je aan, lees die mooie boeken nogmaals. Lees nogmaals hoe deze man aan het eind van de middeleeuwen regels voor een succesvolle verovering al op papier zette. Regels die tot op de dag van vandaag nog steeds geldig zijn.
Wie Machiavelli nog vers in het geheugen heeft en beseft welke gelijkenissen er zijn met de bezettingspolitiek van moslims, die lezer weet ook dat het wachten is op de grote uitbarsting.
.
We kunnen die gebeurtenissen van de afgelopen week proberen af te doen als incidenten. Met moslim propaganda pagina's zoals "dit is niet mijn islam" strooit men de dommen en angstigen zand in de ogen. Zelfs politici willen niet zien dat voor WWII incidenten met bruinhemden sterk overeenkomen met het huidige moslim geweld. Die bruinhemd terreur werd toen vanuit angst en onverschilligheid afgedaan als incidenten veroorzaakt door een enkeleling. Ook toen dacht men "dat in gesprek blijven' grote problemen zou voorkomen.
Maar in gesprek blijven kun je allen als je elkaar respecteert, als je luistert. Dat zogenaamde gesprek is vanuit de wereld van de moslims al jaren een monoloog, een een monoloog in de vorm van terreur. In werkelijkheid is dit het begin van de 3e Intifada die zich nu heeft uitgebreid tot grote delen van de westerse wereld. Grijpen we nu hard in? Of zachtheelmeesteren wij nog even door zodat het onnodig veel meer mensenlevens zal kosten dan nodig om de balans te herstellen?

General McAuliffe | 11-01-15 | 10:25

.. maar goed. Israël is misschien niet zo'n aardig land, maar ik begrijp waarom dat zo nodig is.

Als Israël geregeerd zou zijn door het type Nederlandse-Gutmenschen, die ons land zo de vernieling in helpen, dan had de vernietiging van Israel vele jaren geleden al plaatsgevonden. In 1 grote islamitische orgie van terreur en geweld.

Totale vernietiging van Israël, zoals de arabieren die al zo vaak aankondigden in al hun bombastische grootspraak. Grootspraak, die zij niet kunnen waarmaken. Ondanks hun meer dan tienvoudige overmacht. Ondanks alle kwade bedoelingen, ondanks alle hulp en financiële steun die zij daarbij krijgen van de VN, de EU en "onze" Gutmenschen.
Gewoon, omdat de islam zonder westers olie-geld of westerse steun nog niet een kinderfeestje kan organiseren zonder dat daar diepe ellende van komt.

Jan Passant mk2 | 11-01-15 | 10:24

Moi2 | 11-01-15 | 10:11

Vele duizenden jaren? (hangt ervan af vanaf wanneer je begint te tellen maar hooguit een jaartje of 2500. Als je Rabbinistisch Jodendom als uitgangsput neemt een hele kleine 1500 jaar oud)

Vele Joodse Koningen?

Haalt u wellicht facts (historie) en fiction (sprookjesboek-vertellingen door elkaar?)

CumGranoSalis | 11-01-15 | 10:23

een pro israel demonstratie,ligt politiek gevoelig.
de aggressor,wordt weer geholpen.
politieke belangen zitten niet in de menselijkheid,maar in de geldsfeer.
en dan heb je nog de geloofs gekkies,die blaffen zo als ze gebekt zijn.
1 ding is zeker de joden laten zich niet in de zee drijven,hun troefkaart is de bom.
Hiroshima was nog maar een stofje onder de nagels van een reus.

soledad | 11-01-15 | 10:20

Mij is altijd verteld, waar twee vechten hebben twee schuld.
En dat allemaal door het aanbidden van boeken, waar geen een feit is staat.

polletjepiekhaar | 11-01-15 | 10:20

@AnoonA | 11-01-15 | 10:07
Yep, die hebben het veroverd op de Ottomanen, het huidige Turkije.

necrosis | 11-01-15 | 10:19

zou u als uw allias spreken of als prive persoon thats the question dezer dagen

Petroselinum crispum | 11-01-15 | 10:19

--Terechte eigenaren van het land de Engelsen misschien?--
AnoonA | 11-01-15 | 10:07
Zoals wij nog steeds terechte en rechtmatige eigenaren zijn van Indonesië, Suriname, de Antillen?
De grootste landjepik is in de beide Amerikaanse continenten gedaan. Door Europeanen: Spanjaarden, Portugezen, Britten, Fransen, Hollanders en Duitsers. De oorspronkelijke bevolking of wat daar nog van over is zal dat bevestigen.

dedeurs | 11-01-15 | 10:17

@070 | 11-01-15 | 09:27
"Feitelijk ontkennen ze dus hun eigen bestaan."

Klets niet zo dom. Israel erkent het eigen recht op bestaan, of er nou een VN-resolutie voor geweest is of niet. Denk je echt, dat Israel zichzelf zou opheffen als de VN er op de een of andere wijze in zou slagen die resolutie weer in te trekken? Natuurlijk niet.

En Israel heeft het grootste gelijk van de wereld dat ze al die belachelijke resoluties aan haar laars lapt. De VN is een organisatie met een duidelijke anti-Israel bias die door antisemitische staten gebruikt wordt als instrument om hun eigen haat te legitimeren. Deze bias is overduidelijk zichtbaar voor iedereen die bereid is om er met een open blik naar te kijken:
www.youtube.com/watch?v=j7Mupoo1At8&a...

"Je zou het lot van de Palestijnen kunnen vergelijken met een dier wat in een kooi opgesloten zit zonder voldoende eten en drinken en die regelmatig wordt geslagen en in een hoek gedrukt."

Als jij werkelijk denkt dat dat de situatie van de Palestijnen is, dan is het triest hoe makkelijk jij je hebt laten hersenspoelen door de pro-Palestijnse media. De realiteit lijkt daar namelijk niet op.

1. Er is eten zat in Gaza en de Palestijnse gebieden. Daarom is het ook het gebied met de hoogste bevolkingsgroei ter wereld, wat onmogelijk zou zijn midden in een "hongersnood" of een "genocide." Dat is waarom ieder redelijk mens beseft dat er van die twee zaken dus geen sprake is.

2. De Palestijnen worden alleen teruggeslagen. Alle aggressie komt van hun eigen kant.

Als de Palestijnen hun eigen staat hadden geaccepteerd toen Israel die aanbood in 2000, of een maatschappij in Gaza hadden opgebouwd toen Israel zich terugtrok in 2005, was er van geweld geen sprake geweest. Maar omdat ze raketten afschieten op burgerdoelen, is Israel gedwongen om daar een einde aan te maken. Dat er zoveel Palestijnse burgerdoden bij vallen, is geheel te wijten aan Hamas, dat de raketinstallaties op scholen en ziekenhuizen plaatst en kinderen als levend schild inzet.

"Wanneer hij terugslaat met een uithaal met zijn poot zegt men: zie je wel, hij is gewelddadig en gevaarlijk..."

Nee dus, dat is wat er gebeurt als Israel terugslaat. Niet de zaken omdraaien.

Anders ga jij je eens verdiepen in de historische realiteit van dat conflict, voor je de stuitende onwetendheid ten toon spreidt die kenmerkend is voor antizionistisch haatvee.

Russells Teapot | 11-01-15 | 10:16

@De Treinende Rechter | 11-01-15 | 09:12
De booslims om hun heen zijn ook liev en sturen geen raketten richting Israël omdat hun geloof en statuten absoluut NIET vermelden dat ze de volledige vernietiging van de staat Israël willen....
'Buren' die zo liev zijn, knuffel je gewoon even terug!!!

necrosis | 11-01-15 | 10:16

@AnoonA | 11-01-15 | 10:04
Ach, daar gaan we weer met die dooddoeners "Palestijnen schieten alleen vuurpijltjes". Hou toch eens op man. Zij zijn steeds die beginnen met aanvallen en ja, dan schiet Israël een keer terug. Niet janken over iets wat je zelf uitlokt.

Maria.1 | 11-01-15 | 10:13

AnoonA | 11-01-15 | 09:43
Vertel eens, wie zijn de rechtmatige eigenaren?
-
Toch niet de Jordaniërs die zich nu "Palestijnen" noemen maar nog nooit van hun leven een volk zijn geweest!
De Jordaniërs die hun huizen bouwden op de ruïnes van Joodse(!) steden omdat de Joden al vele duizenden jaren daar wonen en ook vele koningen en paleizen (waar later moskeeën op gebouwd zijn) hadden.
-
"Palestijnen" kunnen geen enkele koning laten zien want die bestaat namelijk niet omdat er nooit een Palestijns volk heeft bestaan. (en als ik zie hoe ze elkaar nu afslachten nog steeds niet)

Moi2 | 11-01-15 | 10:11

@herrieschepper | 11-01-15 | 09:46
Ik heb niet vaak bewondering voor ongenuanceerde stellingen maar misschien is deze stijlvorm aangaande dit conflict wel de juiste.
+1

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 10:11

De islamitische beroepsgeleerden nemen de teksten van de koran serieus en pompen de jodenhaat er zo stevig in, dat die nooit meer zal verdwijnen. Wat Israël doet of niet doet, doet niet ter zake. Israël en alle joden zijn vanuit de islam gezien kinderen des doods, omdat een verdwaasde profeet wordt geloofd, die zegt dat te hebben vernomen van een engel van Allah.
Het probleem is ten diepste ook hier de islam zelf, met z'n haatboek, z'n haat-hadith, z'n jihad, z'n beroepsgeestelijken en de honderden miljoenen moslims die hun onzin blijven pruimen.

Fijnstoffer | 11-01-15 | 10:09

@Raider Twix | 11-01-15 | 09:27
"De Arabische landen waren tegen. En dat is het probleem tot vandaag de dag: de VS en de pro Israel lobby hebben een bepaald concept doorgedrukt. Met ruzie tussen Israel en de Arabieren tot op de dag van vandaag."

Wat je even vergeet te vermelden is dat de Arabieren alleen maar tegen waren omdat zij alle joden uit Palestina wilden verjagen. Zij wilden een judenreine Arabische staat, waar Israel bereid was om een multi-etnische, multi-religieuze staat te zijn, wat ze tot op vandaag de dag ook gewoon zijn. Een vrij relevant stuk context.

De Arabische landen stemden tegen een plan dat geresulteert zou hebben in een Arabische staat die véél groter geweest zou zijn dan alles waar Palestijnen vandaag de dag om schreeuwen. Daarmee hebben ze al laten weten dat er met hun geen onderhandelingen mogelijk waren op dat punt, en dat Israel gedwongen zou zijn om lijf en goederen met wapens te beschermen.

En zoals Pinto al zei, alle andere handreikingen en aanboden hebben de Arabieren ook in de wind geslagen. Het conflict is niet het gevolg van "de houding van de joodse lobby," maar 100% het gevolg van Arabische onwil om in vrede met de joden te leven.

Een buitengewoon goed stuk van Pinto trouwens. Zelfs met alinea's deze keer!

Russells Teapot | 11-01-15 | 10:08

Terechte eigenaren van het land de Engelsen misschien?

AnoonA | 11-01-15 | 10:07

@Kaan78 | 11-01-15 | 09:22
Ik snap dat ook niet. Moslims proberen met tienduizenden tegelijk hier te komen wonen, waar het land al bezet is door de verdorven Nederlanders die den sharia afwijzen.
Gewoon, omdat al hun problemen van aan geld en aan eten en aan verzorging komen dan zijn opgelost.
Ook worden ze hier (nog) niet zo (ernstig) getiranniseerd door extreme moslims.

Paradoxaal genoeg gedragen jonge moslim-bokjes zich hier of zij palestijnen zijn die tegen den bezetter van HUN land strijden. Ze schieten daarbij (nog) niet met raketten.

Waar veel moslims leven, daar ontstaat de schurkenstaat vanzelf. Gewoon, omdat de zwijgende meerderheid van de moslims ermee instemt.

Jan Passant mk2 | 11-01-15 | 10:07

*meeran = meer man.

genitalix | 11-01-15 | 10:06

Moslims haten het succes wat Israel van dat stukje woestijn hebben gemaakt. De Palestijnen kunnen zelf helemaal niks, behalve terreur uitoefenen. Het lijken wel radicale moslims........

FrankOngerust | 11-01-15 | 10:05

-weggejorist-

AnoonA | 11-01-15 | 10:04

Jammer, want ik wilde in mijn toespraak trachten een aantal mijns inziens belangrijk misvattingen aan te snijden die de anti-Israël gevoelens met name bij de Arabisch-islamitische bevolking.

Volgens mij mist er nog wat in deze zin (doen opwekken).

Goed stuk. Dan moeten ze maar meeran in zetten om de veiligheid te garanderen. Kunnen ze meteen het tuig oppakken dat zich niet conformeert aan de Nederlandse regels en zoals Aboutaleb zei op laten rotten.

genitalix | 11-01-15 | 10:04

Dus zowel het probleem van Israël als een overgroot deel van de geweldsproblemen wereldwijd hebben een common factor: Islam. Zolang moslims dat zelf niet zien en weigeren te veranderen blijft de ellende voortbestaan. Daarom ben ik er sterk voor om islam uit Europa te verbannen. Het lost het probleem niet op (islam blijft haat zaaien), maar creeert in ieder geval een relatief veilige zone waar islam niet de kans krijgt om van binnenuit door te etteren.

marcoplarco | 11-01-15 | 10:03

blauwe zander | 11-01-15 | 09:55
De multiculti met de islam wordt al jaren met de meest grove leugens en volksverlakkerij goedgepraat, met name door onze multiculti indoctrineerde en moslimgeweld/criminaliteit goedpratende media.
Mochten er aanslagen in Nederland komen (slechts een kwestie van tijd) dan zijn de Nederlandse journalistiek en praatprogramma's daar zeker medeverantwoordelijk voor.

Moi2 | 11-01-15 | 10:02

De laatste keer dat Joden onderling knokten was ong 150 v.b.j. (las ik zojuist, ik wist er vrijwel niets van). Daarna kwam de opstand tegen de Romeinse bezetters (66 v.b.j) en vanaf die tijd vormen ze een eenheid en kenden ze alleen opstanden tegen overheersers. Ik tel dan het huidige interne conflict - het orthodoxe deel - niet mee, veel bozevuistjesgezwaai, weinig militante actie. Maar gezamenlijk hebben ze dus 2000 jaar van eigenlijk louter verdediging achter de rug.
Dat 'landjepik' waar de Treinende Rechter het over heeft, dat is een heel gelaagde kwestie waar de westerse wereld een berekenend spelletje in heeft gespeeld. Ik ken trouwens wel meer naties die aan landjepik hebben gedaan: Nederland, de VS, Groot-Brittannië, Frankrijk, kortom, hè? Zij hebben de meeste kolonies uiteindelijk teruggeven, maar zij hadden een eigen land om op terug te vallen, en dat ligt voor de Israëliërs wat krapper.
Maar de laatste 60 jaar hebben Palestijnen het overduidelijk verziekt daar. Ze hadden samen kunnen werken met de Joden, en nu net zo welvarend en vooruitstrevend hebben kunnen zijn. Nu zijn ze armoedzaaiers met een 3e wereld cultuur/religie die onophoudelijk schreeuwen dat het allemaal de schuld van Israël is. Niet slim. Zoals Prof Pinto ook al stelt. En zo'n seksueel onbevredigde weduwe als Duisenberg en haar salonsjaaltjesvrienden missen ook wat IQ'tjes.

dedeurs | 11-01-15 | 10:02

@Optelsommetje | 11-01-15 | 09:56

Precies mijn gedachten. Ik vond het altijd een merkwaardige man, maar hij snapt het wel.

vaas klaak | 11-01-15 | 10:01

Daar hebben VN New York en EU Brussel schijt aan, die zijn de israelhaters aan het helpen Israël te vernietigen. Hulptroepen genoeg ook in Nederland tot en met de politiek. van Bommel, van Agt.
PVV steunt Israël wel en ik denk het grootste deel van de volking ook.

behangtafel | 11-01-15 | 10:01

@Raider Twix | 11-01-15 | 09:27
Mooi, maar op jouw beurt mis jij dan weer dat er nooit een Palestijnse staat was. De regio is sinds de Romeinse heerschappij altijd 'bezet' geweest. Er hebben bovendien ook altijd joden en (koptische) christenen in die regio gewoond. Moslims, als je de Palestijnen als zodanig überhaupt kunt rangschikken, hebben niet meer recht op deze gebieden dan joden en/of christenen. Het gebied opdelen zodat beide tegenover elkaar staande groepen zelfbestuur zouden verkrijgen (de christenen hadden Libanon al) was daarmee logisch en zou niemand iets ontnemen. behalve de Turken dan uiteraard. Dat het niet werkt is omdat moslims de volledige heerschappij willen. Dat is hun 'heilige' opdracht die ze van de veroveraar Mohammed meekregen.

Pierre Tombal | 11-01-15 | 10:00

"als de palestijnen de wapens neerleggen
is het vrede, zodra Israël de wapens neerlegt
is het einde Israël"

dat is het probleem, Israël legt de wapens te vaak en te vroeg neer geen enkele politicus
durft door te pakken wegens internationale druk
had Israël 20 jaar geleden doorgezet dan waren er nu waarschijnlijk minder slachtoffers geweest
dan deze ellende aan de volgende generatie door te geven.

Berthe | 11-01-15 | 10:00

Er is geen enkele reaguurder die dit conflict bij leven opgelost ziet worden. Over 3 generaties slaan ze elkaar nog steeds de hersens in, bomgordelt men er nog steeds op los en zijn onze kleinkleinreaguurders hier weer driftig over aan het debatteren. Oosters gebed zonder end.

de Voorzittert | 11-01-15 | 09:57

Wakker Nederland nu: Arnold Karskens is weer de enige die het echt begrijpt. En waarom de geirriteerde en verveelde Jojanneke de laatste tijd overal moet aanschuiven is mij een volstrekt raadsel.

Optelsommetje | 11-01-15 | 09:56

@sinar2 | 11-01-15 | 09:29
'Toen het allemaal nog woestenij was keer er geen palestijn naar het gebied om. Nu de hardwerkende joden er iets moois van gemaakt hebben eisen ze het gebied opeens op als hun eigendom.'

Dat is een stelling die ik vaak hoor als het om Israël gaat.
Om die stelling nog harder te maken zou je er zelfs aan toe kunnen voegen dat Palestina daarvoor helemaal geen land was maar is opgericht als reactie op de oprichting van Israël.

Echter is dit niet de kern van het probleem. Het echte probleem is religie. En religie is een verbloemend woord voor collectieve xenofobie; een diepgewortelde wederzijdse afkeer van elkaars geloof en gebruiken.

De Flevopolder was ook eens een gebied waar niemand naar omkeek. Toen men Almere ging bouwen hebben Joodse Amsterdammers toch ook geen aparte wijken toegewezen aan moslims?
De vergelijk gaat natuurlijk niet helemaal op maar zo zou je één en ander kunnen zien.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 09:56

@william7055 | 11-01-15 | 09:47
Ik denk aan Ben K.

RickH | 11-01-15 | 09:56

dogbitedog | 11-01-15 | 09:50
Lees voor de grap eens wat Hans Jansen over Taqiyya en zijn tip over Israel/Palestijnen probleem zegt. (onderste twee alinea's)
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...

Moi2 | 11-01-15 | 09:55

Nu op WNL. Allemaal figuren o.a Buma ,gaat over het afnemen van de paspoorten van teruggekeerde Syrië gangers zegt die presentatrice dus dan zijn zij dus statenloos, zit dat hele zooitje ja te knikken NEE trut zij hebben allemaal ook een Marokkaans of ander paspoort dus helemaal niet statenloos.

blauwe zander | 11-01-15 | 09:55

@AnoonA | 11-01-15 | 09:43

Onschuldige slachtoffers zijn kinderen die in een schoolbus doelbewust worden opgeblazen. Dat bedoel je neem ik aan.

roze_bril | 11-01-15 | 09:54

@AnoonA | 11-01-15 | 09:43
Wie zijn de rechtmatige eigenaren volgens jou?

Maria.1 | 11-01-15 | 09:52

@AnoonA | 11-01-15 | 09:43
--------
De Gazastrook is door Israël aan de Palestijnen overgedragen in het kader van het "Land voor vrede" akkoord. Maar zoals bij elk akkoord, werd die regeling door de Palestijnen vanaf dag 1 geschonden en vlogen de raketten richting Israël.

Israël trok zich in 2005 volledig terug uit de Gazastrook, waarmee het grondgebied onafhankelijk werd. Israël legde pas zijn huidige blokkade van Gaza op nadat Hamas met geweld de macht in de kust-enclave nam en deze begon te gebruiken om raketaanvallen te lanceren op Israël.

Israël heeft in het verleden aangetoond dat het bereid is grondgebied op te geven voor vrede. Denk aan de vredesakkoorden met Jordanië en Egypte. Israël gaf in ruil voor vrede met Egypte zelfs heel de Sinaïwoestijn terug, een gebied waarvan de oppervlakte groter is dan heel Israël.


Brenjtje | 11-01-15 | 09:52

Waanzinnige drogreden dat Israëlisch landjepik maar beter getolereerd kan worden omwille van Dimona. Volgens die redenering dient Zuid Korea morgen te capituleren aan Noord Korea, omdat zij de bom hebben..

BushalteSchreeuwer | 11-01-15 | 09:51

Helemaal waar professor en jammer dat de bijeenkomst niet door kan gaan. Hopelijk gaat het in het voorjaar wel lukken.

Ergea | 11-01-15 | 09:51

Het probleem met Israël en Palestijnen is ook helemaal niet van geografische aard maar van religieuze aard.
Palestijnen zouden wat graag in Israël wonen want daar worden ze beter behandeld en betaald dan in hun eigen Palestijnse gebieden.
-
Maar de islam verbiedt samenleven/werken met niet gelovigen en joden in het bijzonder.
Het gaat helemaal niet om de staat Israël maar om het feit dat het joden zijn.
-
Net zoals moslims ook in Nederland nooit vreedzaam met ons christenen zullen samenleven is er ook geen schijn van kans dat ze dat in Israël met joden zullen doen.
Dat zou volkomen tegen de islamleer ingaan.

Moi2 | 11-01-15 | 09:51

@eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 09:30
Dan keek God zeker even de andere kant op, toen de romeinen daar in de eerste eeuw na Christus de boel helemaal kort en klein sloegen en iedereen wegjaagden...

VanBukkem | 11-01-15 | 09:51

Netanyahu en Abbas lopen vandaag hand in hand door Parijs . Voor wat het waard is.

dogbitedog | 11-01-15 | 09:50

-door

herrieschepper | 11-01-15 | 09:48

Pinto had bedongen in de pro-Israël manifestatie dat er geen spandoeken zouden gedragen worden met hatelijke teksten, en een notoire anti-islam spreker is tevens om die reden van de lijst sprekers geschrapt. Aangezien Pinto zelf niet aangeeft wat of wie ie daarmee bedoeld, denk niet dat Pinto het had over Lodewijk Asscher, Femke Halsema, Piet Hein Donner, Henk Kamp of Paul Rosenmöller dus iemand of bedoelde Pinto Ahmed Aboutaleb?

william7055 | 11-01-15 | 09:47

Rot lekker op met dat kutconflict, ben het zo spuugzat! Allebei de kanten zijn mijn inziens eigenwijze flapjanussen die het altijd denken beter te weten.
Één pot nat waardoor zoveel ellende uit voort komt, stelletje infantiele kleuters.

herrieschepper | 11-01-15 | 09:46

Israël is een doorn in het islamitisch vlees en zal nooit door de islamitische wereld worden geaccepteerd.

Vandaar dat de islamitische wereld vanaf de eerste dag geprobeerd heeft Israël te vernietigen.

Het bestaansrecht van Hamas is de vernietiging van de staat Israël. En daar is dan ook het streven op gericht.

Deze Jodenhaat is een diepgewortelde afkeer met een eeuwenlange traditie en een religieuze legitimatie. De Koran spreekt over Joden als 'apen en zwijnen'.

Israël is een vernedering voor de islamitische wereld. Een klein modern democratisch landje opgebouwd uit de woestijn die het in mening opzicht beter doet dan de omringende islamitische landen waar de barbarij heest.

Brenjtje | 11-01-15 | 09:46

@AnoonA | 11-01-15 | 09:43

Ik ben bang dat er daarvoor al teveel doden zijn gevallen. Er lopen teveel kinderen zonder ouders en andersom rond. De haat zit al te diep.

Supermatthijs | 11-01-15 | 09:46

Ach, wat is waar? Als functie van hoever je terug in de tijd gaat heeft er altijd wel iemand gelijk.

postmodernismisdead | 11-01-15 | 09:45

Als Israel land terug geeft aan de rechtmatige eigenaren stopt met misdaden en doden van onschuldige burgers dan zal er wellicht vrede komen. Geloof niet dat men in de openlucht gevangenis dan nog behoefte heeft om een raket te schieten maar moge ze dan een land hebben dat de grenzen van 67 respecteert.
Heeft u de huidige kaart van palestijns grondgebied weleens gezien het is werkelijk waar een misdaad.

AnoonA | 11-01-15 | 09:43

De manifestatie gaat niet door omdat de politie de veiligheid niet kan garanderen. Ofwel, dit land, dat altijd zijn mond vol heeft over 'het vrije woord' en 'het debat' laat zich de mond snoeren omdat het bang is dat een paar heethoofden met lange tenen voor ongeregeldheden gaat zorgen.

Binnenkort verwacht in dit theater: De politie die niet meer geüniformeerd de straat op gaat, omdat ze haar eigen veiligheid niet langer kan garanderen. En ook omdat ze niet willen provoceren natuurlijk.
Bukken!

VanBukkem | 11-01-15 | 09:43

Pinto bedoelt natuurlijk:
Als de Palestijnen zich met have en goed uitleveren aan de Israeliers, en hun landerijen en woningen vrijwillig afstaan, is er vrede.

mallekater | 11-01-15 | 09:43

@eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 09:30 Je wil toch niet zeggen dat ook dit iets met Geloof te maken heeft?

Handsomeboy | 11-01-15 | 09:42

Massamoorden van Assad.. Welke massamoorden? Heb je daar bewijs van, Pinto?
Voorlopig zien we alleen Israel die de buitenwijken van Damascus bombardeert.. Een oorlogsdaad tegen een soevereine staat.
www.reuters.com/article/2014/12/07/us-...

Tiberius | 11-01-15 | 09:40

En het binnen vallen van de buurlanden agressie van de palestijnen noemen lijkt me ook nogal discutabel.

Supermatthijs | 11-01-15 | 09:40

@TegenBeterWetenIn | 11-01-15 | 09:26
De titel kopt: 'Als de Palestijnen hun wapens neerleggen is er vrede'

Geen uitspraak van Pinto maar van Netanyahu.
Dat is echt kort door de bocht.
Want Israël moet dan ook inderdaad ophouden met landjepik & buitenproportionele vergeldingsacties.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 09:40

Tja, Israel. Mooi en terecht dat de Joden een tehuis hebben gekregen na alle verschrikkingen. Maar als er nou een punt is waar de heer Wilders en de PVV van de eigen partijlijn afwijkt is het daar wel: vóór de allochtonen, tégen de autochtonen.

Maar laten we die stelling voor argument's sake maar even beperken tot de bezette gebieden, want ik heb geen zin om hier de hele dag rochels te pareren. Moet nog naar de Ikea.

Magdatkandat | 11-01-15 | 09:35

Het heeft ook niets te maken met Israël maar alles te maken met Jodenhaat. Al die Turken en Marokkanen die van de zomer gingen demonstreren zg. voor de Palestijnen hebben een flinke laag boter op hun hoofd. Gelul over bezet land, genocide en muren waar mensen achter verhongeren. Turkije houdt al decennia een Koerdische staat tegen en ontkent stelselmatig de genocide op de Armenen. Marokko heeft Westelijk Sahara ingelijfd, honderdduizenden Marokkanen daar naar toegestuurd om het gebied bezet te houden en de oorspronkelijke bewoners achter een muur gezet waarbij vergeleken de muur om Gaza niet meer is dan een tuinhekje.
De koning van Marokko had wat Lebensraum nodig.
Maar daar hoor je de Turken en Marokkanen niet over. Een weldenkend mens prikt zo door hun symphatieën voor Palestijnen heen en ziet een groep 21e eeuwse Nazi's op jacht naar Joden.

appeltjesgroen | 11-01-15 | 09:34

Ik ben deze one trick pony stukjes wel redelijk beu.
Los daarvan, die demonstratie afblazen is bukken voor terreur. Geweldig signaal naar de 70% gematigde -vooralsnog geweldloze- moslims in dit land die liever vandaag dan morgen de grondwet om zouden willen ruilen voor mohammeds bloedige gebruikshandleidng.

vaas klaak | 11-01-15 | 09:33

Ik kan me herinneren dat na een relatief lange periode van rust in die regio het geweld weer opgelaaid is toen 3 Israëlische jongens vermoord gevonden werden. Dat was een terreurdaad, geen militaire daad.
Vervolgens ging Israël met een militaire actie Palestijnse kinderen doodschieten op het strand.

Let wel, ik sta aan de kant van het veel ontwikkeldere vrije westerse Israël en ik zou het liefst zien dat ook daar de gehele islam aan banden gelegd werd maar er worden ook in Israël ooit foute en gewelddadige beslissingen genomen.

wakkere_nederlander | 11-01-15 | 09:33

-weggejorist-

AnoonA | 11-01-15 | 09:33

Zolang de Joden en de Palestijnen blijven geloven in hun eigen gelijk en de ander niet als medemens maar als het grote Kwaad blijven zien, zal er nooit vrede komen. Er is er altijd één die ontevreden zal zijn met de situatie en deze onvrede vormt de basis voor nieuwe conflicten.

Ik was in Haren | 11-01-15 | 09:32

Geachte heer Pinto,

Kunt u uitleggen waarom er niet gekozen is om een Joodse staat te stichten in Argentinië, zoals dit ook een overweging was in die jaren?

Doordat er perse een staat gesticht moest worden op grond waar ooit iemand een imaginaire vriend over heeft horen zeggen dat het het beloofde land was, is er nu stront aan de knikker.

De al aanwezige Palestijnen hadden elkaar allang van de aardbodem gevaagd en de Joden hadden dit van geruime afstand op hun televees kunnen volgen onder het genot van een versnapering.

jezuszelf | 11-01-15 | 09:31

Israël is de staat Gods en daarom onoverwinnelijk.

eerstneukendanpraten | 11-01-15 | 09:30

Beetje ongepast moment om op te komen voor intolerante religekkies.

* Il Principe * | 11-01-15 | 09:29

Toen het allemaal nog woestenij was keer er geen palestijn naar het gebied om. Nu de hardwerkende joden er iets moois van gemaakt hebben eisen ze het gebied opeens op als hun eigendom.

sinar2 | 11-01-15 | 09:29

Israel doet veel aan cherry-picking: de VN resolutie ( Volkerenbond ) inzake hun eigen vestiging als staat wordt omarmd, vele andere resoluties ( 242...) worden door hen verworpen. Feitelijk ontkennen ze dus hun eigen bestaan. Je zou het lot van de Palestijnen kunnen vergelijken met een dier wat in een kooi opgesloten zit zonder voldoende eten en drinken en die regelmatig wordt geslagen en in een hoek gedrukt. Wanneer hij terugslaat met een uithaal met zijn poot zegt men: zie je wel, hij is gewelddadig en gevaarlijk...

070 | 11-01-15 | 09:27

Hier mist wat historische achtergrond.
In de VN is in 1948 voor oprichting van de Israelische staat gestemd.
-
en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_P...
-
De Arabische landen waren tegen. En dat is het probleem tot vandaag de dag: de VS en de pro Israel lobby hebben een bepaald concept doorgedrukt. Met ruzie tussen Israel en de Arabieren tot op de dag van vandaag.
-
United Nations Special Committee on Palestine (UNSCOP)
Further information: UNSCOP
Map showing Jewish-owned land as of 31 March 1945, including land owned in full, shared in undivided land and State Lands under concession. This constituted 6% of the total land area, of which more than half was held by the JNF and PICA[36]

League of Nations A-class mandatory territories were to revert to sovereign states on their termination, and after WW2, this is what occurred with the single exception of Palestine.[37][38] In February 1947, Britain announced its intent to terminate the Mandate for Palestine, referring the matter of the future of Palestine to the United Nations.[39] The hope was that a binational state would ensue, which meant an unpartitioned Palestine. Ernest Bevin's policy was premised on the idea an Arab majority would carry the day, which met difficulties with Harry Truman who, sensitive to Zionist electoral pressures in the United States, pressed for a British-Zionist compromise.[40] In May, the UN formed a Special Committee (UNSCOP) to prepare a report on recommendations for Palestine. The Jewish Agency pressed for Jewish representation and the exclusion of both Britain and Arab countries on the Committee, sought visits to camps where Holocaust survivors were interned in Europe as part of UNSCOP's brief, and in May won representation on the Political Committee.[41] The Arab states, convinced statehood had been subverted, and that the transition of authority from the League of Nations to the UN was questionable in law, wished the issues to be brought before an International Court, and refused to collaborate with UNSCOP, which had extended an invitation for liaison also to the Arab Higher Committee.[42][43] In August, after three months of conducting hearings and a general survey of the situation in Palestine, a majority report of the committee recommended that the region be partitioned into an Arab and a Jewish state, which should retain an economic union. An international regime was envisioned for Jerusalem.

Raider Twix | 11-01-15 | 09:27

“Als de Palestijnen hun wapens neerleggen is er vrede. Als Israël haar wapens neerlegt is het einde van de Staat Israël”
Dat zal vast kloppen, maar dat heeft meer te maken met wie het meest profijt heeft van de huidige status-quo dan wie het meest vredelievend is.

koeberg | 11-01-15 | 09:27

Als het aan Israel lag, kwam er een muur om de muur om de muur etc.. Matroesjka Mossad

Handsomeboy | 11-01-15 | 09:26

Pinto, als Israel meer sympathie wil, dan moeten ze ophouden met hun landjepik en met buitenproportionele vergeldingsacties. Het recept lijkt mij vrij eenvoudig, maar ze snappen het niet. Met hun buren zou het niet zo moeilijk hoeven zijn om het aardigst over te komen.

TegenBeterWetenIn | 11-01-15 | 09:26

Iedereen die geen moslim is snapt dat wel. Maar nou net degene die het moeten snappen willen het niet snappen. Door al die haatbaarden in de regio aldaar komt er nooit vrede! Moslims zijn dan ook het meest domme en intolerante volk wat er bestaat. Succes met de strijd

bosmaloot | 11-01-15 | 09:24

"Massamoorden van Assad trekken niet zulke manifestaties" volgens u heer Pinto. Dat lijkt me ook niet zo gek, omdat de zogenaamde gifgasaanval van Assad in werkelijkheid was georchestreerd door Turkije en Saudi-Arabië (lees gerust het onafhankelijk rapport hierover). Zowel Israel als Syrie hebben het recht zich tegen extremisten en terroristen te verdedigen. In plaats van bombardementen uit te voeren op Russische wapenleveringen aan Assad nabij Damascus zou Israel er verstandiger aan doen om samen te werken met landen in de regio. Hierbij komt ook het niet schenden van de soevereiniteit van andere staten.

The Anarchist | 11-01-15 | 09:23

Ze zoeken het maar lekker uit daar. Met beide partijen valt niet te praten.

mr. coffee | 11-01-15 | 09:23

Ik snap ook niet waarom ze geen bezetter van hun land willen. Gewoon alles aan de joden geven. Dan heb je ook geen probleem meer. Geef je niet of protesteer je, dan maken we je in een handomdraai dood. Want dat kan een schurkenstaat.Als je alles wil inleveren zijn ze wel heel redelijk.

Kaan78 | 11-01-15 | 09:22

Voor de eerste keer een column van Pinto waar ik het helemaal mee eens ben, dus hij kan het wel...

wiza | 11-01-15 | 09:22

Palestijnen zijn net moslims. Oh, wacht...

Kapitein Stijlvol | 11-01-15 | 09:20

Pint wat mij betreft heeft u gelijk.

Barco van Masten | 11-01-15 | 09:17

Nou beste Pinto dat hoef je natuurlijk niet uit te leggen aan mensen die op zo'n demonstratie komen. Die snappen dat al.

Supermatthijs | 11-01-15 | 09:17

Dogmatische fossielen aan beiden kanten van het hek gaan namelijk zeker voor een oplossing zorgen...
Strak vasthouden aan eigen dogma's en deze projecteren op de wereld... what can go wrong?

CumGranoSalis | 11-01-15 | 09:15

*niet zien

Bokito ergo sum | 11-01-15 | 09:15

Israel-haters kan je niet mee redeneren, feiten negeren ze, of ze kunnen ze gewoon niet, mentale blokkade.

Bokito ergo sum | 11-01-15 | 09:15

Iets zegt me dat de gemiddelde islam-aanhanger niet direct openstaat voor dit verhaal...

de Voorzittert | 11-01-15 | 09:13

Ja Israël is liev en doet niet aan landjepik

De Treinende Rechter | 11-01-15 | 09:12

Helemaal waar

Islamofiel | 11-01-15 | 09:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl