Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: GIJZELING EN BELEGERING BIJ PARIJS

LIVE. Op dit moment zou de politie na een mogelijke achtervolging van een (gestolen) Peugeot 206 op de RN2 tussen Parijs en Soissons, verzeild zijn geraakt in een belegering van een gebouw waar de Hebdo-verdachten zich zouden bevinden. Franse media melden dat er sprake is van een gijzeling in een bedrijfspand in Dammartin-en-Goëlle (maps). Daarbij zou een schotenwisseling met de politie zijn geweest, verklaart ook een getuige. Vermoedelijk gaat het om de Charlie Hebdo-verdachten Said en Sharif Kouachi, meldt RTL op haar Liveblog (in het Frans). Hierboven een livestream van hulpdiensten onderweg naar de locatie.
MinBiZa: Bevestigt dat er 'een operatie' aan de gang is.
LOL: Het bedrijfspand is EEN DRUKKERIJ. De ironie.
LE PARISIEN: "Twee doden en twintig gewonden bij vuurgevecht in dorp Dammatin en Goele bij Parijs." BERICHT INGETROKKEN!
UPDATE: Exacte locatie zou een industrieterrein aan de rand van het voorstadje zijn. Streetview. Het is letterlijk naast luchthaven Charles de Gaulle. Politie houdt pers op afstand. Het woord 'stand-off' is gevallen.
SkyNews: Charlie Hebdo benoemd tot ereburger Parijs. Liev.
France24: Politie bereidt bestorming pand Dammartin-en-Goele voor. 1000 tot 1500 (!) agenten ter plaatse of onderweg. Telefonische onderhandelingen met de gijzelnemers zijn aan de gang.
POLITIE: 1 PERSOON GEGIJZELD IN BEDRIJFSPAND.
MinBiZa: Minister van Binnenlandse Zaken Cazeneuve: 'De vier zwaargewonden van aanslag woensdag in Parijs zijn buiten levensgevaar'.
UPDATE 13:30: Nieuwe schietpartij/gijzelingsactie, in een kosjere groentewinkel in oosten van Parijs. 1 dader, met een kalashnikov. Zou gaan om de schutter die de 27-jarige agente dood schoot bij een metrostation. Meerdere gegijzelden. Foto's van omgeving.
GSTV: Videoginger VanLeeuwen & cameraman ter plaatse. Op een rotonde. Ver van de drukkerij. VIDEO:

VERVOLG IN DIT TOPIC
B65hUj6CEAI-meO.png 220f680254ee7b3a2e880cd6821f9781.png

Reaguursels

Inloggen

@ gaffelbaard | 09-01-15 | 15:50

Ik had al toegegeven dat joop niets te verwijten valt en dat de meeste toestroom en wetgeving onder centrumrechtse regeringen heeft plaatsgevonden.

sjipsknippert | 09-01-15 | 16:18

Aardig wat wagens daar bij die 'printing company'. Lijkt mij een gehucht daar waar nooit wat gebeurd. Ik stel me voor dat het dorp daar hier nog decennia over napraat. Lijkt me bizar om daar te wonen en dit nu mee te maken.

gaffelbaard | 09-01-15 | 15:55

gooi gewoon een nuke! op dat pand..... niks aresteren...

rob1987 | 09-01-15 | 15:55

gaffelbaard | 09-01-15 | 15:50
p.s.
Ik geef ook niemand in bijzonder de schuld.
Ik geef gewoon iedereen de schuld.
Da's wel zo eerlijk! ;)

gaffelbaard | 09-01-15 | 15:52

Daardoor wordt het een beetje raar om Joop den Uyl en de PvdA de schuld te geven ...
simpelman | 09-01-15 | 13:35

Ho ho.
sjipsknippert (12:36), wapster (12:39) en jij (12:48) noemden Den Uyl. Ik niet.

IK heb in mijn tegel nergens Den Uyl genoemd. Voorgangers van Den Uyl hadden in de jaren na WO2 al de eerste wervingsverdragen gesloten. Den Uyl kwam pas veel later. Om die reden heb ik hem dan ook bewust ook niet genoemd.

gaffelbaard | 09-01-15 | 15:50

Is het de drukker van het blad Charlie Hebdo?
De Almachtige | 09-01-15 | 14:16
Ik denk persoonlijk van niet, dan zou dat al wel in de media genoemd zijn.

Vuisteraar | 09-01-15 | 14:24

-weggejorist-

De Almachtige | 09-01-15 | 14:16

Is het de drukker van het blad Charlie Hebdo?

De Almachtige | 09-01-15 | 14:16

Peter Emile | 09-01-15 | 13:57
Ah, jij kijkt ook CNN? Zie net hoe die politie een heuveltje op probeert te komen. Stelletje stuntelaars. Wel lachen. En dan staan er een paar bomen, maar nee... die agenten zullen elkaar ook niet helpen ofzo. Oh oh oh. Maar ja, als die vent maar pakker en dan we vergeven we het ze wel weer. :)

ow ja. Kijk dit dan. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0... Kalashnikovs, raketwerpers, mitrailleurs. Een kroatische middle-man. En wanhopig probeert NL ons te doen laten geloven dat die levering niet bestemd was extremistische moslims in NL. We hebben het over branbant, he? O.k?? Te zot voor woorden dit.

gaffelbaard | 09-01-15 | 14:06

Ah, mijn tanktip wordt opgevolgd. Fire away boys!

guurderdanguur | 09-01-15 | 14:03

Is die schoft met die kalasjnikov in de metro en nu dus de winkel niet gewoon de 3e betrokkene bij de aanslag ipv de jongen die op school zat?

genitalix | 09-01-15 | 14:03

Nu weer een schietpartij door een aanhanger van De Religie Die Niet Genoemd Mag Worden in het oosten van Parijs, bij Porte de Vincennes. Een moslimse barbaar met - hoe verrassend - een Kalasjnikov, het standaard-wapen van standaard-losers.

De broertjes Kouachi beschikken ook al over die dingen, en kennelijk over granaatwerpers.

De overheid - en vooral de AIVD en de politie - zouden zich eens heel druk moeten gaan maken over de mogelijke - wat zeg ik - hoogstwaarschijnlijke aanwezigheid van verborgen wapenarsenalen in schotelwijken als 020-Gaza, 030-Kanaleneiland en de Haagse Schilderswijk.

Want reken maar, dat als ooit de stront in Nederland de ventilator raakt, er vanonder de muffe bedden en krakende houten vloeren in die wijken een hoop moordenaarswapentuig tevoorschijn komt.
Want tuig en wapentuig gaan altijd samen.
En al helemaal als het islamitisch gedeformeerd tuig betreft.

Peter Emile | 09-01-15 | 13:57

Frankrijk verkeerd in staat van oorlog nu, zowel de islamfascisten als de anti islam beweging zullen hierdoor alleen maar verder opgehitst worden. Het is een vicieuze cirkel die keihard naar beneden gaat. Ik weet niet hoe deze nog te stoppen is.

De Reaguurder | 09-01-15 | 13:56

Jan Folkersma is wel vaker "een beetje dom"

Jan Folkersma @JanFolkersma
· 10 nov.
Helemaal geen zin in die Nationale #MH17. Er zijn een heleboel andere mensen overleden en nabestaanden daarvan hebben het ook zwaar.

U2ROK | 09-01-15 | 13:51

Real Life Call of Duty in Frankrijk? Dit loopt uit de klauwen..

Vuisteraar | 09-01-15 | 13:50

Man in supermarkt = shooter van gisteren
De grootste voorvechters van Allah zijn tevens de grootste criminelen. Zou Allah daar blij mee zijn?

Haatgenerator | 09-01-15 | 13:43

Die hebben geen gijzelaar, die hebben een handlanger gezijzeld. lol gewoon bommetje erop.

analcharist | 09-01-15 | 13:40

Joods supermakrt kalashnikov. Dus mensen gijzelen en de twee broers vrij eisen. Het wordt steeds erger. Ze hebben IS oorlog geïmporteerd.

ecologiste | 09-01-15 | 13:40

En weer een "shooting" in Parijs.

ley007 | 09-01-15 | 13:37

Haatgenerator | 09-01-15 | 13:32
Het is Kees de Vries die boos is dat hij €18,95 moest afrekenen toen hij een kopje espresso onder de Eiffeltoren had gedronken.

GS410 | 09-01-15 | 13:35

@ gaffelbaard | 09-01-15 | 13:25
Daar lijkt me geen discussie over nodig: Luns (KVP) sloot namens het kabinet De Jong (KVP, ARP, CHU en VVD) in 1969 een wervingsverdrag met Marokko om gastarbeiders naar Nederland te laten komen. In dat verdrag was het recht op gezinshereniging schriftelijk vastgelegd.
Daardoor wordt het een beetje raar om Joop den Uyl en de PvdA de schuld te geven van het binnenhalen van diezelfde gastarbeiders, of van het feit dat die gastarbeiders later gebruik maakten van hun door de VVD en Christelijke partijen beloofde recht op gezinshereniging.

simpelman | 09-01-15 | 13:35

Ja hoor, een gijzeling in een joodse supermarkt door een man met Kalasjnikov. Zou het een katholiek zijn deze keer? Of Boeddhist?

Haatgenerator | 09-01-15 | 13:32

GS410: Porte de Vincennes word genoemd...

starbuck280 | 09-01-15 | 13:31

Mensen beseffen jullie je wel dat onze politie in Nederland totaal niet voorbereid is op zo een operatie als men nu in Frankrijk uitvoert? Die 2 YPR's van de Marechaussee en paar geblindeerde VW busjes van arrestatieteams gaan het niet redden als hier de pleuris uitbreekt. Iedereen in Frankrijk loopt zwaar bewapend rond. Zelfs de Gendarmeries op de rotonde zijn zwaar bewapend. Ik houd mijn hart vast als men hier een manhunt moet houden. Ben bang dat er dan heel veel mensen gevaar gaan lopen omdat de politie maar ook het leger hier absoluut geen middelen en manschappen heeft om zo'n grote actie uit te voeren.

enkelereisretour | 09-01-15 | 13:30

Wat begon bij de redactie eindigt bij een drukkerij.
Ben ik de enige die dat een verband vind?!

Drumvogel | 09-01-15 | 13:30

simpelman | 09-01-15 | 12:59
Ach ja. De PvdA. Klopt. Luns was KVP (huidige CDA). Het was de PvdA die hem een paar jaar eerder probeerden af te zetten. Ik haal die twee dingen wel eens vaker door elkaar.

Voor degenen die deze geschiedenis (nog) niet kennen. Het was wel Luns die het verdrag sloot, discussie met simpelman gaat dus over tot welk kamp hij behoorde.
wetten.overheid.nl/BWBV0004487/geldigh...

gaffelbaard | 09-01-15 | 13:25

Godver... schietpartij in supermarkt Parijs...

GS410 | 09-01-15 | 13:24

@ wapster | 09-01-15 | 12:39

U heeft gelijk, iedere piek en met name 1980 uitvloeisel van wetgeving uit 1979 is veroorzaakt door wetgevingen ten tijde van centrum-rechtse regeringen. Valt niet te ontkennen.

sjipsknippert | 09-01-15 | 13:13

Je zal nu maar sniper zijn bij de GIGN.

de autoverkoper | 09-01-15 | 13:13

@ gaffelbaard | 09-01-15 | 12:51
Het wervingsverdrag met Marokko werd gesloten door het kabinet De Jong: allemaal VVD-ers en Christelijken – onder wie ex-NSB-er Luns. Daar deed geen enkele PvdA-er aan mee.

simpelman | 09-01-15 | 12:59

" en daarna komen de turken en de Marokkanen. In ik dacht 1969 sluit de ex-NSBer PvdAer daar een wervingsverdrag mee."
Jouw tekst

wapster | 09-01-15 | 12:58

De Koreaanse Slet | 09-01-15 | 12:44
Zolang ze leven zijn ze een last. Afmaken, en daarna voeren aan de varkens.
Juist als ze in de gevangenis zitten zijn het bronnen voor inspiratie voor talloze "lone wolves" (die niet bestaan, wolven lopen in roedels). Dood is dood. Klaar en tevens einde voor alle aandacht. Gearresteerd betekent een rechtszaak van een jaar en vooral lange tijd heel veel aandacht. Ze verdienen geen aandacht, alleen de dood.

Haatgenerator | 09-01-15 | 12:57

wapster | 09-01-15 | 12:44
?? Huh?? Ik heb niks gezegd over een 'wervingsverdrag met de turken'. JIJ komt daar mee! Ik heb alleen (en ook correct) geschreven dat pas na Italië en Spanje de turken en de marokkanen kwamen. En als je nou de moeite had genomen om de laatste zin van die alinea te lezen, dan had je daar letterlijk kunnen zien staan dat ik verwees naar het wervingsverdrag met Marokko (en niet turkije).

Maar als jij de tegel wil aanvullen met wat turkse gastarbeidsgeschiedenis zal ik de laatste zijn die 'NEE, niet doen' of 'minder, minder, minder' (grapje) roept. Ik voor vandaag alweer genog virtuele educatie gegeven, dus neem gerust het stokje weer van me over. Be-my-guest!!

gaffelbaard | 09-01-15 | 12:51

De twee minkukel jihadisten willen als martelaars sterven.
Nope, gaan we niet doen.
Scherpschutters schieten alle armen en benen eraf.
Wellicht teleurstelling voor het islamtuig, zz komen never nooit in aanmerking voor de Paralympics.

Peshmelba | 09-01-15 | 12:50

"We don't kill women" zouden de twee zwakbegaafden hebben gezegd. Maar wel als slaven gebruiken?

ley007 | 09-01-15 | 12:49

@ wapster | 09-01-15 | 12:39
Die Joop toch. Toen het kabinet De Quay (VVD en Christelijken) op 22 november 1963 besloot dat gastarbeiders één jaar na aankomst hun gezin mochten laten overkomen, moet dat al de schuld zijn geweest van Den Uyl.

simpelman | 09-01-15 | 12:48

Kunnen ze niet eoa fikkie stoken, rookbommetje gooien en die terroristen uitroken. Met een beetje mazzel komt die gijzelaar (v) er dan ook nog ongeschonden uit.
'K ga maar even weer wat anders doen. Zal nog wel ff duren.

gaffelbaard | 09-01-15 | 12:45

Haatgenerator | 09-01-15 | 11:47

Het loopt je dun door de broek of niet? Dit is niet de eerste en niet de laatste aanslag. Brace yourself. We zijn in oorlog met jihadisten en het gaat enkel nog erger worden. Hoe vecht je tegen gestoorde idioten die willen sterven? In ieder geval niet door ze een martelaarschap te gunnen. En al helemaal niet door ze extra gratis kanonnenvoer te geven door alle moslims over een kam te scheren.

De Koreaanse Slet | 09-01-15 | 12:44

@gaffelbaard
Ook dat is gelul. Het wervingsverdrag met Turkije werd gesloten in 1964, tijdens het Kabinet Marijnen (CDA, VVD). Vertel jij eens welke PvdA bewindspersoon in dat kabinet zat.

wapster | 09-01-15 | 12:44

Zit het allemaal te volgen via diverse media, maar net als 911 is het net een live speelfilm, heel onwerkelijk...

Dhr. de Wit | 09-01-15 | 12:43

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:28

Ja en Nee. Beide standpunten hebben hier gelijk.
Enerzijds zijn het de bedrijven die gewoon voor een duppie op de eerste rij wilden zitten. Er moest personeel komen, en het was mogelijk om goedkoop personeel te werven via het buitenland.
Anderzijds was het zo dat het de linkse socialistische partijen zijn geweest die regels en wetten, op basis van waarop die bedrijven buitenlanders konden werven, hebben gemaakt.
Het eerste wervingsverdrag is, dacht ik, met Italië (het land van Mussolini in de oorlog, weet je nog?) en is van 1948.
In de eerste jaren na WO2 hebben we in NL links getinte kabinetten en ministers (Schemerhorn, Beelen en Drees). Doel toen was snel de industrie weer op gang te brengen. Maar, en zeker met Drees, alles moest 'sober'. Lees, zo goed koop mogelijk. Dat vonden de bedrijven (de VVD-stemmers van nu, overwegend) niet erg. Scheelde hun weer productiekosten en drukte zo dus de kostprijs en bood meer kansen qua winsten.
Dan volgt het werven van Spanjaarden (het land van dictator Franco toen), en daarna komen de turken en de Marokkanen. In ik dacht 1969 sluit de ex-NSBer PvdAer daar een wervingsverdrag mee. Niet geheel toevallig begint nog geen twee jaar (1970-1971) later de steeds stijgende werkloosheid in NL nl.wikipedia.org/wiki/Werkloosheid_in_... en daarna is die nooit meer gedaald tot onder het niveau van 1972. Dus heeft de immigratie zijn invloed gehad op de hoogte van de werkloosheid? Ja, en maak me nu maar weer uit voor racist of zoiets. Ik ga weer verder.. Het wervingsverdrag met Marokko was trouwens laatst nog in het nieuws kwam toen Asscher aankondigde dat verdrag (en de wijzigingen erna) met Marokko op wilde zeggen. Als je daar meer over wil weten moet je googlen op Wervingsverdrag Marokko overheid.nl en dan krijg je de complete lap tekst, veel leesplezier.

Kijk bijv. eens hiernaar. Verolme 1012 mensen, om maar wat te noemen (en wat bewijst dat de info - 'door personeel van concurrenten aan te werven' - bij wikipedia dus echt NIET klopt). www.vijfeeuwenmigratie.nl/sites/defaul... En verder staan er ook aardig wat bedrijven die 'fout' waren in WO2.

Dus...
Kwam het van links? Ja, want die maakten de regels, de wetten en sloten de verdragen die de immigratie mogelijk maakten.
Kwam het van rechts? Ja, want de bedrijven (en de politieke partijen die hen vertegenwoordigden) wilden maar wat graag goedkope krachten.
En daar kan je nog aan toevoegen?
Kwam het uit het buitenland? Ja, want de arbeidsimmigranten (toen nog gewoon gastarbeiders genoemd) hadden ook kunnen blijven waar ze vandaan kwamen want niemand heeft ze verplicht hier te komen.

Conclusie: iedereen heeft schuld.
Doei!! :p

gaffelbaard | 09-01-15 | 12:41

@sjipsknippert
dat is wel bijzonder. De piek in de gezinshereniging lag in 1972. Den Uyl werd een jaar later premier.

wapster | 09-01-15 | 12:39

@ Xirdalan | 09-01-15 | 12:16
Inderdaad een verdrongen feit, de werkgevers hebben de gastarbeiders gehaald. Maar dat zijn we gewend, privatiseer de winst en socialiseer de verliezen, kosten en problemen. Maar Den Uyl heeft de gezinshereniging mogelijk gemaakt. Ook dat is een feit.

sjipsknippert | 09-01-15 | 12:36

Ambulances?

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 12:33

Kunnen ze straks een fijne reünie houden in het Baumettes shithole worden gepleurd.

wapster | 09-01-15 | 12:31

Het zou leuk zijn als Van Leeuwen even naar ons zwaait via de livecam van Sky News.
Gewoon, omdat het kan.

VanBukkem | 09-01-15 | 12:30

dit is ook interessant. Het doodschieten van die agente in Parijs gisteren word nu gelinkt aan een familielid van de 2 broers.

starbuck280 | 09-01-15 | 12:23

Bakito heeft hier gewoon gelijk. Het zijn de ondernemers, voorwaar geen links bolwerk denk ik, die de massaimmigratie gestimuleerd en geinstigeerd hebben.
Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:28

Mwoa, volgens mij is het meer een clusterfuck van omstandigheden. Links vind het multiculturele (en electorale!) aspect leuk, en het bedrijfsleven vind de goedkope arbeidskrachten leuk. Het gewone volk moest het allemaal maar met lede ogen aanzien, en werd door de linkse media gebrainwasht.

Ik zit bij Eva Jinek altijd een uur alleen maar gebiologeerd naar die perfecte benen te kijken. Sorry, wie de gasten en wat de onderwerpen waren is, zoals altijd, mij geheel ontgaan.
Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:32

Mmmmmmm, inderdaad!

Xirdalan | 09-01-15 | 12:16

"Mogen er niet langs van de popo."

Serieus?

wapster | 09-01-15 | 12:16

Ik zit nu al ruim 2 uur mee te luisteren, en toch heb ik nu pas deze gedachte: Niemand denkt aan München? Waar die pallies 11 Israeli's doodden? Die eikels kregen alles mee via de TV.

Vrije Nator | 09-01-15 | 12:11

Hoop dat ze ze levend te pakken krijgen. Geef ze geen kans om als martelaar te sterven. Wel sneu dat er weer een onschuldig persoon dood moet gaan door deze gijzeling.

BambooTablet | 09-01-15 | 12:11

Stond die Franse camera nou de hele tijd gericht op de plaatselijke Aldi? Als ze daarin zitten, gaat uithongeren lang duren.

simpelman | 09-01-15 | 12:04

Ik hoor net dat ze geroepen hebben dat ze niemand willen doden. Het zijn eigenlijk hele goede jongens met de beste bedoelingen.

Haatgenerator | 09-01-15 | 11:57

Wut... men denkt dat er een tank wordt ingezet.... ._.

GS410 | 09-01-15 | 11:53

Lijkt me eenvoudig minstens een van die sukkelaars naar buiten te lokken met een halalburger met uitjes, die reli sukkel vergeet het adres van de aanslag, z'n schoenen en z'n ID kaart dus grote kans dat hij ook vergeet te bukken zodra er een knuppel op z'n hoofd af vliegt

Berthe | 09-01-15 | 11:53

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:44
Dat dachten ze eerst. Het laatste dat ik gehoord heb is dat de gegijzelde een man is.

GS410 | 09-01-15 | 11:51

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:44
Heb je echt zo weinig gevoel voor ironie?

Bakito | 09-01-15 | 11:51

guurderdanguur | 09-01-15 | 11:48
Je vriendin zit daar zeker niet binnen?

Haatgenerator | 09-01-15 | 11:51

Haha, police almost certain...
Franse slag, is dus niet te hopen. M

potverdrie | 09-01-15 | 11:50

Het gaat allemaal nogal met de zachte hand.

Ik had allang een paar tanks binnen laten rijden en dan rammen en rauzen maar.

guurderdanguur | 09-01-15 | 11:48

De Koreaanse Slet | 09-01-15 | 11:41
Elke drie maanden een nieuwe gijzeling om het tweetal vrij te krijgen lijkt je wel wat?

Haatgenerator | 09-01-15 | 11:47

De Koreaanse Slet | 09-01-15 | 11:41
Elke drie maanden een nieuwe gijzeling om het tweetal vrij te krijgen lijkt je wel wat?

Haatgenerator | 09-01-15 | 11:47

@Bakito | 09-01-15 | 11:09. Ik ben niet half zo sadistisch als die lowlifes. Hopelijk doet een vrouwelijke agente het; geen "paradijs" voor deze varkensdrekjes.

Maria.1 | 09-01-15 | 11:47

menzo | 09-01-15 | 11:36
Ik ben een democraat en heb, hoewel van conservatieve snit, nooit grote problemen met socialisten en liberalen gehad. Maar ze kijken allemaal weg en durven niet te zeggen wat er werkelijk gaande is. Het gevolg is de puinhoop waarin we ons nu bevinden. Het resultaat zal een populistisch en misschien xenofoob en in sommige gevallen zelfs racistisch Europa zijn. Van mij, zelf voormalige migrant, hoeft dat niet, maar het is onvermijdelijk. Mensen pikken dit niet langer.

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:45

Jalf | 09-01-15 | 11:40
Kijk maar eens naar de Fjes als die aan het voetballen zijn.. De Franse(toevallig dat het begint met dezelfde letter) politie speelt op dezelfde manier. Met zijn alle rennen naar waar ze denken dat de bal is, maar regelmatig is die bal er niet..

Repulsje | 09-01-15 | 11:45

Zou het door die chinese muur komen?
Bakito | 09-01-15 | 11:43
Ben je echt zo naief?

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:44

@GS410
Vrouw.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:44

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:40
Zou het door die chinese muur komen?

Bakito | 09-01-15 | 11:43

Zit lekker te slapen die van Rossem. Heb ze dit een dikke 20 min. geleden al gestuurd.

Deze link geeft gedetailleerde info vanuit de scene zelf over het begin van de gijzeling.

www.linternaute.com/actualite/societe-...

goejedagzeg | 09-01-15 | 11:43

Tollebol | 09-01-15 | 11:31

Die loste het in z'n eentje op....

knerf | 09-01-15 | 11:43

@Jalf | 09-01-15 | 11:40

Ze willen als martelaar de pijp uit gaan en ze hebben RPG's ..... dus enige voorzichtigheid is geboden, je loopt niet zomaar dat gebouw in dus

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:42

Jalf | 09-01-15 | 11:40
Misschien, heel misschien, proberen ze het leven van de gegijzelde nog te redden ?? Of moeten ze die maar laten voor wat het is en naar binnenstormen, wetend dat die arme man dan sowieso kansloos is?

GS410 | 09-01-15 | 11:41

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:36
Oh man, echt ... ik moet na afloop een schoon overhemd aantrekken van het kwijlen.

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:41

Hoe lang moet het duren om met een compleet leger 2 mafkezen te ontwapenen en op te pakken?
Jalf | 09-01-15 | 11:40
-
In het Westen of elders? Elders erg snel, hier kan het dagen duren.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:41

De Droit | 09-01-15 | 11:38

Lijkt me niet zo handig. Gaat je geweer van haperen.

Ik hoop dat ze levend gepakt worden.

De Koreaanse Slet | 09-01-15 | 11:41

@Bakito
Percentages zijn in een land als China belangrijk. Als er dertig negerts lopen dan is er weinig aan de hand.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:40

Hoe lang moet het duren om met een compleet leger 2 mafkezen te ontwapenen en op te pakken?

Jalf | 09-01-15 | 11:40

Hoe lang moet het duren om met een compleet leger 2 mafkezen te ontwapenen en op te pakken?

Jalf | 09-01-15 | 11:40

Hah, van Leeuwen loopt er ook rond.

ClintBeastwood | 09-01-15 | 11:39

Grote linkse vriend Castro waarschijnlijk ook deaud.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:39

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:33
Er bestaan Afrikaanse enclaves in China. Om maar eens iets te noemen.

Bakito | 09-01-15 | 11:38

Ik hoop van ganser harte dat de RAID, de GIGN, al die Gendarmes, de speciale eenheden, de gewone politie en al wie daar op dit moment rondom dat gebouw zitten, staan en hangen, de hele nacht zeer zorgvuldig iedere kogel die ze bij zich hebben, met varkensvet hebben ingesmeerd.

En hopelijk, hopelijk, krijgen ze 't voor elkaar om die gasten her en der te doorzeven, maar dat ze 't vervolgens nét overleven.

Ook in Frankrijk zijn er Bubba's en ik gun zowel die twee beesten als de Franse Bubba's jarenlang anaal plezier.

Fuck 'em!

Vanuit Frankrijk; je suis Charlie en #rotopmetjekutgeloofenjekutprofeet

Ik ben er hélemaal klaar mee!

De Droit | 09-01-15 | 11:38

Ze hebben hun missie al voltooid. Nu moeten ze een marteldood sterven want anders stellen ze teleur.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:37

Hoop dat ze levend gepakt worden. Een martelaar dood is te veel "eer" voor ze. Daarna levenslange eenzame opsluiting, zonder contact met de buitenwereld. Krijgen deze honden van Haram wat ze verdienen.

Hyronimo | 09-01-15 | 11:37

Nog even wat over onze veiligheidsdiensten:
Volgens mij worden op dit moment slechts de teruggekeerde Syriegangers in de gaten gehouden.
Maar wie zegt dat alleen Syriagangers in staat zijn om aanslagen te plegen? Die vent in Australie is niet in Syrie geweest.

observer59 | 09-01-15 | 11:36

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:12
De goedpraters onder de politici zullen langzaamaan opschuiven richting types als Wilders, Farage en Le Pen. Op wat kleinere, linkse partijen na. Dat kunnen mensen leuk of niet leuk vinden, maar het is onvermijdelijk.
De grotere, linkse partijen zullen weten wat hen te doen staat als zij enige macht willen behouden zonder tegelijkertijd langzamerhand in een islamitische partij te veranderen.

Moslims zullen uiteindelijk de PvdA, Labour, de PS, enz. verlaten en er zullen islamitische partijen ontstaan in Europa en de complete tweedeling zal een feit zijn. Dat kan allemaal best nog 20, 30 jaar duren maar volgens mij is het allemaal onvermijdelijk.

menzo | 09-01-15 | 11:36

Sjonge jonge, op RTL denken ze dat het georganiseerd zou moeten zijn. Cellen jongens, cellen. Zo werken ze. Kijk alleen even naar Homeland, ook al is het fictie, dan gaan de luiken iig al een beetje open.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:36

@Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:32

ROFLOL.... :-)

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:36

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:28
Juliana sprak in de troonrede van 1956 de magische woorden "dit land is vol ten dele overvol" Hierop verdwenen veel jonge nederlanders naar australie nieuw zeeland en canada. Hierdoor ontstond een gat in de demografische opbouw en misten we arbeiders, om dit gat op te vullen zijn de Spanjaarden en Portugezen gekomen.

Pas na de oliecrisis werden dit islamietjes

Repulsje | 09-01-15 | 11:35

Als die twee door het hoofd geschoten wordt , moet iemand wel het zaagsel opruimen .

edelweiss | 09-01-15 | 11:34

@lenny | 09-01-15 | 10:11

Het probleem is dat wij het probleem op de westerse "beschaafde" manier benaderen en die lui bij voorkeur levend pakken en berechten. Als de politiek de boel zou benaderen als bijvoorbeeld de kaping bij de punt, heb je de boel veel sneller onder controlle.

GOEM | 09-01-15 | 11:34

@Bakito
Een grens voldoet. Stort de economie en handel ook in in China? Die heeft namelijk wel de boel hermetisch gesloten.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:33

Lijkwagen al onderweg... jammer..

GS410 | 09-01-15 | 11:33

@Xirdalan | 09-01-15 | 11:12

De beste stuurlui staan aan wal gaat voor jou op lijkt me. De trap moest iets naar achteren om de deur open te krijgen.

yadda | 09-01-15 | 11:32

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:27
Ik zit bij Eva Jinek altijd een uur alleen maar gebiologeerd naar die perfecte benen te kijken. Sorry, wie de gasten en wat de onderwerpen waren is, zoals altijd, mij geheel ontgaan.

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:32

@gaffelbaard
Ja, en dat paspoort wat in de auto lag, dat is ook bewust gedaan. Hebben ze echt niet vergeten. Moet zeggen dat ik wel gedacht had dat ze of zouden vluchten of zichzelf hadden opgeblazen of zoiets dergelijks.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:32

Was Jack Bauer er nog maar...

Tollebol | 09-01-15 | 11:31

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:24
Ja, je zou een muur om Europa moeten bouwen en de boel hermetisch afsluiten. Met als bijkomend gevolg dat de handel en economie volledig instort. Dat is vooralsnog een minder aantrekkelijk scenario.

Bakito | 09-01-15 | 11:31

Zie net nieuws op CNN. Er schijnt contact te zijn (geweest) met de terroristen en ze hebben tegen de politie gezegd dat ze willen sterven als martelaren. En ze schijnen een vrouw(?) te hebben gegijzeld.

Snap niet waarom die terroristen in Frankrijk zijn gebleven. Ze hadden binnen 4 als in België, Luxemburg of Duitsland kunnen zitten. Het lijkt wel alsof ze gepakt WILLEN worden, of ben ik de enige die die indruk heeft gekregen?

gaffelbaard | 09-01-15 | 11:30

en dat ze verder steeds zélf moeten nadenken
Ci Ty33 | 09-01-15 | 11:27
Zelf nadenken en moslims schijnt toch al niet zo'n gelukkige combinatie te zijn.

Kapitein Stijlvol | 09-01-15 | 11:29

Ze willen een martelaar worden, maar de vraag is nog hoe.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:29

Gegijzelde is de lul, ze willen dood. Maar ons reaguurders voorspelden dit al dagen.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:28

Bakito | 09-01-15 | 11:20
Bakito heeft hier gewoon gelijk. Het zijn de ondernemers, voorwaar geen links bolwerk denk ik, die de massaimmigratie gestimuleerd en geinstigeerd hebben.

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:28

@Bakito | 09-01-15 | 09:51
Jij komt ècht uit een ei hè!!?!!

Het is duidelijk 1 groot zionistisch complot, door Le Pen en Wilders uitgedacht.... toch?! Gekkie!

DikkeLollie | 09-01-15 | 11:27

MarcS | 09-01-15 | 11:17
Ja, dat is zo. Maar een verschil met een militaire actie in een groepje is dat ze waarschijnlijk de nacht ervoor van de spanning al slecht hebben geslapen, en dat ze verder steeds zélf moeten nadenken en daar geen commandant voor hebben.

Ci Ty33 | 09-01-15 | 11:27

@Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:24

Het hoogtepunt, of dieptepunt (het is maar hoe je er tegen aan kijkt) gisteren was toch wel Jinek...... een PVDA moslim show.... #walgelijk

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:27

Hulde GSTV! Jammer geen livestream.

Driewerf Hoezee | 09-01-15 | 11:25

ik hoop in godsnaam dat ze er minstens 1 levend te pakken krijgen en dat de gijzelaar het overleeft

Gen. Maximus | 09-01-15 | 11:24

@Bakito
Het probleem zit m mijns inziens in het beleid van de laatste twintig jaar. De hoeveelheden nemen exponentieel toe. En het probleem is niet links of rechts, maar alle wegkijkende politici. VVD was rechts, maar is nu links en PVV is eigenlijk ook links.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:24

Kijk naar al die manifestaties, opiniestukken en talkshows gisteren. Het is toch weer volop als vanouds "de boel bij elkaar houden", net als altijd ? Het gaat toch weer om een kleine groep extremisten, zoals altijd ? Het heeft toch weer niks met hetgeloof te maken zoals altijd ? Hoeveel moordpartijen, zelfmoordaanslagen, Boko Harams, Al Nusraas en hoeveel Abu's moeten we nog krijgen voor er eindelijk een keer toegegeven wordt dat we enorm probleem met at geloof hebben ?

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:24

@Bakito | 09-01-15 | 11:18

Tuurlijk jongen..... *zucht*

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:24

Le Pen, voorzitter van het Front National, had gisteren een gesprek met Hollande. Hij zou haar verzekerd hebben dat het inhoudelijk debat zou worden geopend over de opkomst van het islamitisch fundamentalisme. Onder andere: grenzen aangeven, ontneming van de nationaliteit, heroriëntatie van het buitenlands beleid ... Le Pen gaf verder aan het te betreuren dat dezer dagen islamitisch fundamentalisme niet duidelijk wordt benoemd.

Wobbelplatte | 09-01-15 | 11:23

knerf | 09-01-15 | 11:08

IKEA, is dat niet het bedrijf waar de FNV actie voerde omdat die hun Roemeense chauffeurs lieten rijden voor drie euro per uur netto? Ik kwam er al zelden maar nu echt nooit meer!

eerstneukendanpraten | 09-01-15 | 11:23

paul6118 | 09-01-15
Ik heb wel eens met een AK geschoten niet op iemand maar viel mij mee hoeveel schade die aanricht vergeleken met van b.v. een thompson

Het lijkt me raar als deze lui zich laten vangen levend
Als ze maar niet een grote hoeveelheid swat zo'n pand inluren en dan de boel ploffen

Ben_online NL | 09-01-15 | 11:22

Moeten die twee nooit slapen? Wel zuur als je toevallig die ene gojzelaar nu bent, heb je het niet getroffen.

Bocherinelli | 09-01-15 | 11:22

"These men are prepared to die."
Dan gaan we dat regelen!

VanBukkem | 09-01-15 | 11:21

KlunsJohannus | 09-01-15 | 11:16
Massa-immigratie is geen links complot. Het is het gevolg van eeuwenlange globalisering en vrij verkeer van produktiefactoren, iets waar linkse activisten al in de jaren 60 en 70 voor waarschuwden. Waar was jij toen?

Bakito | 09-01-15 | 11:20

MarcS | 09-01-15 | 11:14
Waar moeten ze op schieten dan... Het gebouw is leeg en de ene persoon die gegijzeld zou zijn zal thuis ziek in bed liggen en niet door hebben dat het bedrijf waar hij werkt omsingeld is..

Repulsje | 09-01-15 | 11:19

Ja die onderhandelingen, wordt natuurlijk niks...

zeertegendradig | 09-01-15 | 11:19

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:12
dat dus! Helaas swingt het pendulum altijd eerst naar de uitersten voordat het weer tot rust komt....

Gen. Maximus | 09-01-15 | 11:19

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:13
Jij wilt ze kennelijk hun grootste wens inlossen, ik gun ze de voor hen minst prettige afloop.

Lijkt me duidelijk wie hier de dhimmi is.

Bakito | 09-01-15 | 11:18

@Ci Ty33 | 09-01-15 | 11:12
Deze kunnen met een oog slapen en het andere waken hoor. Als het jihadisten zijn die gevochten hebben dan houden ze het langer vol dan jij denkt.

MarcS | 09-01-15 | 11:17

Bakito | 09-01-15 | 10:25
Alsof rechts en links het hiervoor wel eens waren over immigratie, moslimextremisme en integratie. Wat mij betreft is het gelijk van Wilders op dit vlak nu wel bewezen. Links zou moeten inbinden en excuses moeten maken. Het is nooit te laat om te leren.

KlunsJohannus | 09-01-15 | 11:16

koolteer | 09-01-15 | 09:54
Denk dat je beter z'n klabanus af kunt hakken, kunnen ze niks meer met die 70 maagden doen.
En daar was het toch allemaal om begonnen?

watmagjenogwel | 09-01-15 | 11:15

@Sjeng de helle | 09-01-15 | 10:57
Wie zegt dat ze dit niet doen?
Ze moeten van links eerst proberen te praten, daarna mogen ze pas rechts schieten.

MarcS | 09-01-15 | 11:14

@Bakito | 09-01-15 | 11:09

Sla a.u.b. niet zoveel onzin uit.... heeft niks met sadisme te maken maar met de wens van jihadisten om naar het paradijs te worden geschoten alwaar de beloning van god weet hoeveel maagden met de benen wijd klaarliggen!

Die wens mag asap worden ingelost, deze smerige islamo fascisten zijn het niet waard om dezelfde lucht in te ademen als wij!!

Fatwabuster | 09-01-15 | 11:13

Het optreden van de politie heeft momenteel wel betere kansen dan gister avond omdat die terroristen inmiddels meer dan 24 uur in touw zijn en dus door oververmoeidheid minder alert.

Ci Ty33 | 09-01-15 | 11:12

Fijnstoffer | 09-01-15 | 10:56
Politici kunnen en zullen nooit zeggen dat de islam een enorm probleem is. Om de simpele reden dat de mondiale implicaties ongekend zullen zijn. Ze weten het wel maar hebben geen keuze. Het volk weet het ook en zegt het ook. Dat is het verschil. De afloop staat voor mij vast. Het Westen zal in het gunstigste geval de populisten en in het slechtste geval de echte rechts-extremisten aan de macht helpen. Het is onvermijdelijk. Het zal ook binnen Westerse maatschappijen niet zonder slag of stoot gaan en er zullen heel wat Wilders-achtge rechtzaken en verketteringen komen, maar met de huidige wegkijkende en bagatalliserende regeringen is een omslag naar een extreemrechts, anti-migratie een anti-islam Europa onvermijdelijk. Met dank aan onze huidige bange politici.

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:12

Nog even en dan is het klusje geklaard.
En dan?
Roep om meer controle, minder privacy en vooral mééééér geld voor de overheid om de bange nederlandertjes te sussen in 3,2,1...
jemagookniksmeer | 09-01-15 | 11:08
/
Dan is het wachten op het volgende incident. En de volgende. En de volgende. En bang? Wij niet, we zijn niet bang maar we zijn boos. De socialisten zijn de bange vogels, die pleasen die mensen continu zodat ze hen als laatste zullen afschieten.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:12

@neutron | 09-01-15 | 10:58
Ik zeg schiet ze lek, en geef ze een infuus met varkensbloed.

VanBukkem | 09-01-15 | 11:12

Scherpschutters in hangende heli? Nog nooit in zo'n ding gezeten zeker. Alles beweegt en trilt en draait. Zelfs met de beste piloot en duurste heli. Onmogelijk.
Normpje | 09-01-15 | 10:59

Helikopters staan nu aan de grond, misschien uit taktische gronden, of te regenachtig en te slecht zicht om nog onder VFR te kunnen vliegen, of misschien om brandstof te besparen.

Ik heb een behoorlijke tijd in Frankrijk gewerkt, en ik heb geen hoge pet op van de Franse autoriteiten. Allemaal erg ambtelijk, bureaucratisch en theoretisch. Hier is een voorbeeld van hun geklungel tijdens de bestorming van een gekaapte Airbus in Marseilles: www.youtube.com/watch?v=Q7a5D3sMJKM (let op de trap, die op 0:53)

Nog een enorme fuck up: www.theguardian.com/world/2014/jul/02/... Helaas was dit niet de eerste keer: news.bbc.co.uk/2/hi/europe/4069785.stm...

Xirdalan | 09-01-15 | 11:12

@Coyote | 09-01-15 | 10:38
Kansloos, dat is de pest, ze geloven heilig dat hun visie op de wereld de juiste is. Enige wie u daarmee heeft is uzelf.

MarcS | 09-01-15 | 11:10

Maria.1 | 09-01-15 | 11:03
Zoals gezegd, terrorisme heeft als doel om allerlei slechte eigenschappen bij de vijand te activeren, in jou geval is dat dus sadisme. Missie geslaagd.

Bakito | 09-01-15 | 11:09

Nog even en dan is het klusje geklaard.
En dan?
Roep om meer controle, minder privacy en vooral mééééér geld voor de overheid om de bange nederlandertjes te sussen in 3,2,1...

jemagookniksmeer | 09-01-15 | 11:08

eerstneukendanpraten | 09-01-15 | 11:05

Hij schijnt bij Ikea te werken:

www.tracebuzz.com/public/?1630469043=...

Psychopaat noem je hem. Maar dat zijn al die politiek-correcte islamfielen...

knerf | 09-01-15 | 11:08

Met alle aandacht hierop gericht maak ik me zorgen over wat er wellicht elders aan aanslagen in voorbereiding is. Terrorisme werkt kennelijk wel, helaas.

lustkapper | 09-01-15 | 11:07

Vind ik ook wat geneuzel, dat een heli een platform voor scherpschutters zou zijn. Daarvoor moet je juist een superstabiel platform hebben, of automatisch gestabiliseerd geschut zoals in een Apache.
Iemand die het heeft geprobeerd:

blogs.law.harvard.edu/philg/2007/03/0...

Gewinflipt | 09-01-15 | 11:07

knerf | 09-01-15 | 11:01

Het is een psychopaat!

eerstneukendanpraten | 09-01-15 | 11:05

We Do Not Negotiate With Terrorists!

erik1990 | 09-01-15 | 11:05

Wanneer beginnen we overigens een petitie om ex-Syiëgangers voorgoed de NL'se nationaliteit af te nemen én tot ongewenst vreemdeling te verklaren ? Wat mij betreft mag het platbulldozeren van hun huis en dat van hun familieleden daar ook nog bij. Blijven we accepteren dat onze overheden gokken met onze veiligheid door dat tuig terug te laten keren ? Tot het hier ook een keer totaal fout gaat, wat volgens mij een kwestie van tijd is ?

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:04

Wat een geluk dat ze maar één gijzelaar hebben want als ze die doodschieten dan weten ze dat het daarna gedaan is. Maar daar hoef je dan ook weer geen Einstein voor te heten...

eerstneukendanpraten | 09-01-15 | 11:04

Tank laten aanrukken en boem! Jammer voor die ene gijzelaar maar verder geen slachtoffers bij de pliesie.

Apollo | 09-01-15 | 11:04

@Bakito | 09-01-15 | 09:51
Ha, ha, jij bent benieuwd naar de werkelijke motieven? Ieder weldenkend mens weet al lang wat de motieven zijn. Ik hoop dat ze een langzame pijnlijke dood sterven. En dat zeg ik niet gauw.

Maria.1 | 09-01-15 | 11:03

Radio1 wil een actie starten:
"Moslims; sorry dat wij het over jullie hebben. Wij westerlingen zijn slecht en we moeten jullie beter begrijpen. Jullie zullen het wel heel moeilijk hebben. We beloven dat we de mensen gaan bestoken met jullie goede bedoelingen".
Het enige wat ik mij kan bedenken is "Een volk dat voor tirannen zwicht..." Binnenkort worden de uitzendingen van Radio1 voortgezet vanuit de bossen van Canada. Wat een lafaards.

Kamervraag | 09-01-15 | 11:03

Ik gok dat de verdachten er niet zijn..

Repulsje | 09-01-15 | 11:02

Ze zijn niet zomaar at random nog wat ongelovigen gaan afknallen, wat simpel had gekund, ze waren toch op pad met een paar AK-47s in een drukke stad. Kennelijk willen ze toch alleen bepaalde doelwitten raken.

Gewinflipt | 09-01-15 | 11:02

Dit wordt een bloedbad met dode gijzelaars en dode terroristen. Helaas, want dit is de makkelijkste weg voor deze pleurislijers. De dood is genadiger dan levenslang in de bak. Maar met zulke zwaarbewapende en kennelijk getrainde jihadis kan het alleen maar zo aflopen. Die arresteer je niet levend.

Bigi Bana Boy | 09-01-15 | 11:01

Scherpschutters in hangende heli? Nog nooit in zo'n ding gezeten zeker. Alles beweegt en trilt en draait. Zelfs met de beste piloot en duurste heli. Onmogelijk.
Normpje | 09-01-15 | 10:59
Gewoon ondersteuning voor het moment dat de poep de ventilator raakt.. die snipertjes liggen echt wel met hun FR F2 ergens met 't bipodje uitgeklapt..

UltraRebel | 09-01-15 | 11:01

eerstneukendanpraten | 09-01-15 | 10:59

Lid van de PVDA, weet niet of hij Kamerlid is.
Maar gek is hij wel

knerf | 09-01-15 | 11:01

@paul6118
Was maar gauw gezocht, wie zegt overigens dat hij in het hoofd schoot, niet in de hals of elders en wie zegt dat er een exitwound WAS?

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 11:01

Die was @Royk

Snipers in helicopters:
i.gyazo.com...
Royk | 09-01-15 | 10:48

vaas klaak | 09-01-15 | 11:00

knerf | 09-01-15 | 10:54

Wie is die idioot überhaupt?

eerstneukendanpraten | 09-01-15 | 10:59

Scherpschutters in hangende heli? Nog nooit in zo'n ding gezeten zeker. Alles beweegt en trilt en draait. Zelfs met de beste piloot en duurste heli. Onmogelijk.

Normpje | 09-01-15 | 10:59

Dat worden minimaal 3 doden. Minimaal.

Eduardo- | 09-01-15 | 10:59

Hoop dat de franse politie speciaal hiervoor is uitgerust met varkenskogels.

Lekker haram, dus geen pardijs en 72 maagden voor dat uitschot.

neutron | 09-01-15 | 10:58

Een sniper (?) ... met een assault rifle ... in een helicopter...

vaas klaak | 09-01-15 | 10:57

De islam moet verboden worden. Fascisme = Fascisme. Gematigde fascisme bestaat niet, dus gematigde islam bestaat ook niet, of ben je een fascist of ben je het niet. De islam is een fascistische ideologie. Nazi is toch ook verboden?! Waarom wordt de islam niet verboden?

Wonderful-Life | 09-01-15 | 10:57

Mijn lieve hemel wat heb ik met die gijzelaars van doen en met de Politie mensen die straks die toko moeten bestormen. Ik begrijp alleen niet waarom ze geen smart wapen en munitie inzetten die gaat door een muur heen en dood de figuur waarop die gericht is.

Sjeng de helle | 09-01-15 | 10:57

Dus eerst weten ze weg te komen, en dan overvallen ze een tankstation, en zetten ze 90.000 (!?) agenten op hun spoor. Hadden ze niet gewoon wat cash geld mee kunnen nemen en netjes afrekenen?

Gewinflipt | 09-01-15 | 10:57

Het jammer is dat deze gasten natuurlijk als martelaar willen sterven...

Calihero | 09-01-15 | 10:56

-weggejorist-

paul6118 | 09-01-15 | 10:56

AFP tweet:
"France 'at war' with terrorism, not religion: prime minister".
De fatale denkfout, waardoor het gezwel van de islam voortdurend zal blijven groeien. De islam is altijd en overal in oorlog met iedereen die geen moslim is.

Fijnstoffer | 09-01-15 | 10:56

@GS410 | 09-01-15 | 10:52
De franse politie heeft for sure gezorgd dat die mannen geen internet connectie meer hebben. En tevens lijkt het mij vrij onverstandig van die mannem om een GSm te hebben dan hadden ze ze al eerder gevonden. GSM (smartphone's) zijn makkelijk te traceren.

Mark_D_NL | 09-01-15 | 10:56

@Badderbeest! | 09-01-15 | 10:10
NEE!
Wekelijks een rondje om de eiffeltoren in een mooi oranje overalletje.

MarcS | 09-01-15 | 10:56

Waar je met zijn allen op een punt bent, mis je op andere punten iemand. Dus misschien een beetje naief van de politie.

ET007 | 09-01-15 | 10:56

@Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:03
Ook met een wapen ben je nergens.

MarcS | 09-01-15 | 10:55

"Goede" PR voor je vredelievende godsdienst; moordend door Frankrijk trekken.

miss error | 09-01-15 | 10:55

@Fatwabuster
Was op reactie van die gast die zij dat er altijd bloedspatters zijn, trouwens, je krijgt een duidelijke waarschuwing bij Liveleak dus je had niet verder hoeven klikken.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:53

Die onderhandelaars moeten duidelijk maken dat ze vrouwelijke snipers inzetten.
Geef ze hun martelaarschap niet en laat ze voor altijd in de cel.
Daar raak je dit extremistische uitschot pas mee.

Lilia2 | 09-01-15 | 10:53

Cor Zakov | 09-01-15 | 10:46
Ik weet niet of dat zo is. Als je zulke gasten niet pakt is het bye bye, zwaai zwaai voor het zittende kabinet.
Hollandes presidentschap staat op het spel en hij weet het.

menzo | 09-01-15 | 10:53

@Bakito | 09-01-15 | 10:37
Wie ben jij? Dit zijn geen Bakito teksten, accountje weten te kapen?

MarcS | 09-01-15 | 10:53

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:51
Het "Zie je bloedspatters?" had een hint kunnen zijn....

Repulsje | 09-01-15 | 10:53

Rebellis | 09-01-15 | 10:50
Ik denk dat ze de hele omgeving plat hebben gelegd. Ze zullen dus echt niet doodleuk op hun smartphone kijken wat ze allemaal van plan zijn.

GS410 | 09-01-15 | 10:52

@Cor Zakov | 09-01-15 | 10:46 Niet overdrijven. Ons hele leger past makkelijk in het Feijenoord stadion.

lijn5 | 09-01-15 | 10:52

CT tegen terroristen in cs_dammartin? We weten in elk geval dat die cheaters spawnen met ak's, nu maar hopen dat GIGN de awp meeneemt of aimbot heeft oid

Barre_de_k | 09-01-15 | 10:52

Ik las ook het verhaal dat één van die gasten begon te radicaliseren toen Amerika Irak binnenviel. Dat wordt dan als een soort van argument gebruikt, maar als zo iemand jaren later cartoonisten gaat doodschieten moet je de oorzaak toch ergens anders zoeken, denk ik.
menzo | 09-01-15 | 10:44
/
Allemaal onzin om de ongelovige weer op een verkeerd spoor te zetten. Blijft sowieso een feit dat indien ze in Frankrijk geboren zijn, het toch op zijn minst raar is dat ze hun eigen land aanvallen in dit geval. Die mensen zijn hier niet om er gezamenlijk wat van te maken, door de doctrine is de haat er sowieso al.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:52

@Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:46

Vind je het heel erg om dit soort meuk even niet te plaatsen..... en als je het toch niet kan laten, graag NSFW of NSFL!

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:51

@ultrarebel, ik citeer slechts wat men verteld op tv. Reporter meld dat er een speciaal team met snipers in de lucht aanwezig is. En toen deze stil langskwam vertelde hij dat dit het team is.

Royk | 09-01-15 | 10:51

Als ze blijven leven dan krijg je tot het einde der dagen gijzelingen om ze vrij te krijgen. Schiet maar kapot.

Haatgenerator | 09-01-15 | 10:50

 
Ik zou dit toch even uit de publiciteit houden, deze lieverds hebben natuurlijk telefoons met internettoegang en zien direct wat de terreurexperts aan commentaar de wereld in sturen.
 

Rebellis | 09-01-15 | 10:50

Snipers met een assault rifle Royk?!

UltraRebel | 09-01-15 | 10:48

Allez, les Gendarmes!

ElMatadero | 09-01-15 | 10:48

@Drs.. Gelul | 09-01-15 | 10:13
Als ze die gasten pakken laat ze tot het einde van hun aardse bestaan "beledigende" tekeningen van hun profeet maken. Minimaal 30 per etmaal, 24/7, 365, levenslang. Bij achterblijvende productie: zweepslagen.

En dan op een willekeurig moment. Hebben ze wat om naar uit te kijken.

JdelaT | 09-01-15 | 10:48

De voortplanting van dit soort ras gaan verbieden.
Is de beste oplossing voor de rest van de mensheid en de wereld. Ze brengen alleen maar leed en verderf!

Hebik | 09-01-15 | 10:47

Heeft Frankrijk nog die gevangenissen in Guyana? Je weet wel, daar waar ze ook papillion opgesloten hadden.
Zou een goede verblijfsplaats zijn voor die 2, en dan levenslang aub.

thorrie | 09-01-15 | 10:46

-weggejorist-

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:46

Hoop dat een vrouwelijk lid van het Franse AT ze doodschiet, en dat ze dat nog bewust meemaken.

Russ Meyer | 09-01-15 | 10:46

"In totaal heeft de regering 88.000 personen ingezet om de terroristen te vangen. Het gaat om 50.000 politieagenten, 32.000 leden van de gendarmerie, 5.000 mobiele eenheden en 1.150 militairen".
menzo | 09-01-15 | 10:36

Gelukkig is het (nog) niet in NL gebeurd. Hier in NL krijgen we (met dank aan Opstelten c.s) net een VW Transporter vol om de daders te vinden....

Cor Zakov | 09-01-15 | 10:46

Geruchten dat er helaas doden en gewonden in het stadje zijn. (BBC World News)

Ofzo2 | 09-01-15 | 10:45

@ Fatwabuster | 09-01-15 | 10:41

Helemaal eens! Vermoed dat het te maken heeft met het feit dat burgers de jaren na de moord op van Gogh hun gevoel van veiligheid weer terug kregen dus toen er bezuinigd moest worden was dit de makkelijkste weg. Als ze op zorg, onderwijs of iets dergelijks hadden bezuinigd was men daar tegen gaan ageren/protesteren. AIVD boeit niemand, ja pas als er dit soort dingen gebeuren.

Capt. Iglo | 09-01-15 | 10:45

Vrouwelijke scherpschutters in stelling: ---> geen paradijs boys!!!

Wobbelplatte | 09-01-15 | 10:45

Ooggetuige in stadje zegt net op BBC live per tel. dat er wel degelijk doden zijn gevallen gvd

Gen. Maximus | 09-01-15 | 10:44

Desmoulins | 09-01-15 | 10:36
Ik las ook het verhaal dat één van die gasten begon te radicaliseren toen Amerika Irak binnenviel. Dat wordt dan als een soort van argument gebruikt, maar als zo iemand jaren later cartoonisten gaat doodschieten moet je de oorzaak toch ergens anders zoeken, denk ik.

menzo | 09-01-15 | 10:44

-weggejorist-

paul6118 | 09-01-15 | 10:43

De Reaguurder | 09-01-15 | 10:20
-
Misschien heb je wel gelijk, maar ikzelf ben meer van het opgeruimd staat netjes principe. Waarom nog zuurstof, voedsel, geld een aandacht aan deze sujetten besteden ?

Badderbeest! | 09-01-15 | 10:43

Het lijkt wel een folm van Jean-Pierre Melville. De razzia van de politie in le Cercle Rouge.

ecologiste | 09-01-15 | 10:43

Biddiebiddiebiddiebiddie

KaiserSoza | 09-01-15 | 10:43

Ben je toch mooi klaar mee, ga je nietsvermoedend naar je werk om wat reclamemateriaal te drukken en ben je wereldnieuws een paar uur later.
Vergis je niet, het had ons ook kunnen gebeuren, dankzij die geweldige prachtige EU is dat tegenwoordig allemaal mogelijk.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:41

@Capt. Iglo | 09-01-15 | 10:37

Als de islam je de oorlog heeft verklaard dan ga je niet bezuinigen op de veiligheid van je burgers...... tenzij je alle signalen met betrekking tot die oorlogsverklaring negeert natuurlijk..... Oh wacht...

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:41

Hoop dat ze die geitenneukers executeren. Wel eerst even verstellen dat die 70 maagden een sprookje is.

terazino | 09-01-15 | 10:40

Waarom gaan wij als Stijlloze Horde niet massaal reageren op die Facebooksite #nietmijnislam en de misstanden binnen de Islam aan de kaak stellen. U weet wel, gelijkwaardigheid man/vrouw, acceptatie homosensualiteit en respect voor afvalligen en ongelovigen. De rest van de onzin waar ze voor staan hoef ik u niet te duiden. En Garde, van de Moslimknuffelaars in de media, NPO etc. hoeven we toch niks te verwachten. Smoke 'em out of their moral cages. En ja, op voorhand kun je ook vervallen in cynisme en dit als vruchteloos beschouwen. Kan. Maar ja, iets met een Pen zeg maar (en nee, niet Marie..;)..)

Coyote | 09-01-15 | 10:38

In noordoostelijke richting vluchten is ooit de Franse koning Lodewijk X1V ook fataal geworden.Zijn echec vond plaats bij Varennes.Net als de films van Stalone ook een prachtig epos : La nuit de Varennes.En weer : Als ze niet aan flarden worden geschoten komen ze wel onder de guillotine. Frankrijk verwent zijn verraders nimmer.

Dolphi | 09-01-15 | 10:38

menzo | 09-01-15 | 10:36
*slechts..

Alien88 | 09-01-15 | 10:38

BeunDeHaas | 09-01-15 | 10:33
Je kunt ze niet harder straffen dan ze huilend op een brancard afvoeren naar de ambulance.

Bakito | 09-01-15 | 10:37

@ Fatwabuster | 09-01-15 | 10:31

Ben het met u eens dat die bezuinigingen niet goed zijn, ook een beetje een raar moment om dat te doen wat mij betreft. Maar tegelijkertijd ga je ze niet tegenhouden zelfs niet met een enorm budget voor veiligheid(diensten). Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je het niet moet proberen.

Capt. Iglo | 09-01-15 | 10:37

@Anarcist | 09-01-15 | 10:33
ja, dt vermoed ik wel. Afleiding voor andere grote aanslagen of aanvallen.

Mark_D_NL | 09-01-15 | 10:37

Alien88 | 09-01-15 | 10:29

www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...

"In totaal heeft de regering 88.000 personen ingezet om de terroristen te vangen. Het gaat om 50.000 politieagenten, 32.000 leden van de gendarmerie, 5.000 mobiele eenheden en 1.150 militairen".

menzo | 09-01-15 | 10:36

TheseDays00 | 09-01-15 | 10:29

Het klinkt nogal obligaat. Ook begint hij toch weer over discriminatie. Net of discriminatie ook maar iets met een vertrek naar Syrië heeft te maken. Kortom: Dibi kletst maar weer wat zolang hij de ware achterliggende oorzaak niet durft te benoemen.

Desmoulins | 09-01-15 | 10:36

Elite is verantwoordelijk wat Greet zegt en kan ons nu niet beschermen. PVDA heeft dit hier binnengehaald in jaren 60. Men mocht hier niets slechts van vinden want anders was je een Nazi. Hans Janmaat, was zogenaamd een grote racist in de jaren 80-90, aanslagen op geweest etc, verketterd door alles en iedereen. Fortuyn is omgelegd, van Gogh ook om zijn krijtiek op Islam. Greet is onze enige redding nog. Wanneer meer van dit soort aanslagen volgen (wat een kwestie van tijd is) en dan verkiezingen zijn kan hij door naar 70-80 zetels met gemak. En dan kan er wat veranderen, eerder niet...

lenny | 09-01-15 | 10:35

Mark_D_NL | 09-01-15 | 10:34
Dat en drugs.

Rammstein | 09-01-15 | 10:35

Die hadden al in het begin al afscheid genomen van hun leven , voor die vracht maagden moet je wat overhouden .
die gijzelaars zijn in feite al opgegeven .

witchmaster | 09-01-15 | 10:35

Ze blijken gewoon vandaag van het ene bedrijf naar het huidige bedrijf zijn gegaan. Echt ongelofelijk, net zoals het wegkomen uit megadruk Parijs of tijdens een staat van beleg wegkomen van een overvallen tankstation al ongelofelijk is. Het reist maar en reist maar rond, niet te filmen weer. 88000 vs 2. Blijkt maar weer dat die 88000 man geen flauw idee hebben gehad waar ze zaten. Ze zijn ze telkens een stap voor. En nou gijzelen niet alleen een drukkerij, maar ook een compleet vliegveld dat plat gelegd is. Ze kunnen beter gewoon stokbrood gaan afbakken daar, van klopjachten hebben ze totaal geen brie gegeten.

Koettoerk | 09-01-15 | 10:35

@freakin77 | 09-01-15 | 10:06
Nee, ze vechten voor Mo, voor hun zaak dat geeft energie. En je dood in de ogen zien, maakt een enorme energie los.

Mark_D_NL | 09-01-15 | 10:34

Veel succes politie.
Veel sterkte gijzelaars.
Snipe those fuckers!

hotmint | 09-01-15 | 10:34

In een drukkerij... you gotta love the irony.

Brinkster | 09-01-15 | 10:34

Is het erg als ik denk dat het nu een perfect moment is voor een bankoverval in Parijs?
Het huidige politieapparaat is totaal ongeschikt om tegenstand te bieden tegen dit soort guerilla warfare.

Anarcist | 09-01-15 | 10:33

@ Bakito | 09-01-15 | 09:51
Als je zonder blikken of blozen iemand van point blank kunt executeren, met een AK47, vraag ik me af of ze levend gepakt gaan worden. Zal mij niks verbazen als ze eruit gaan met een knal...

BeunDeHaas | 09-01-15 | 10:33

1500 keer #JesuisLouisdeFunès

Kapitein Stijlvol | 09-01-15 | 10:33

Dit is allemaal afleiding en een start sein voor meer en meer aanslagen. Niet morgen maar snel. Be prepared!

Mark_D_NL | 09-01-15 | 10:32

@Julia | 09-01-15 | 10:28

Nederland bezuinigt op de veiligheid van haar burgers (leger, politie, AIVD etc) ...... en daar mogen en moeten we de politiek snoeihard op afrekenen!!

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:31

Le Franse smerís lult engels ?
Een zeer transparante actie naar het publiek toe ook, zo op teevee, alsof men live wil laten zien werkelijk de echte daders bijna te pakken te hebben. Er lag ook al géén koran in de vluchtwagen.
Misselijk theater met mensenlevens als pionnetjes en totaalheerschappij als doel.

hallevvezool | 09-01-15 | 10:30

1000 tot 1500 (!) agenten ter plaatse of onderweg

lol.. best veel toch?

Alien88 | 09-01-15 | 10:29

@GS410 | 09-01-15 | 10:27
Maar dan niet onthoofden hoor, gewoon elke week wat er af halen. Begin met een voetje, dan handje, dan het besneden micropiemeltje, dan een been, dan een arm etc. Laat ze wel gewoon in leven!

De Reaguurder | 09-01-15 | 10:29

"Ik begrijp dat je als moslim in Nederland discriminatie kunt ervaren, maar als je in zo’n fijn land het gevoel hebt naar Syrië te moeten gaan omdat je daar dan echt iemand kan zijn, dan lijdt je aan aanstelleritis", aldus voormalige Tweede Kamerlid Dibi. Klinkt toch wel verstandig van Tofik.

TheseDays00 | 09-01-15 | 10:29

lenny | 09-01-15 | 10:11
Nederland heeft procentueel minder politiemacht dan andere Europese landen. Dus minder politieman per zoveel hoofd per bevolking. Tel daarbij dat oplossingspercentage ook zeer slecht is. En dan ook nog bezuinigen op aivd. Wat een bescherming mensen!

Julia | 09-01-15 | 10:28

MI15, hoofd Andrew Parker, meldt dat Al Qaeda grote aanslagen op drukke plaatsen in ´west-europese´ grote steden heeft gepland ´om zoveel mogelijk slachtoffers te maken´. Hoop dat ondanks al de bommen en granaten de watertoevoer in tact blijft, en ik maak alvast mijn borst nat.

chicago river | 09-01-15 | 10:28

@lenny | 09-01-15 | 10:25

Ik ben totaal niet geïnteresseerd in de mening van Peter R de Vries....... om mij krijgt ie spontaan de bloedpoep, wat een enorme aandachtshoer is dat!

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:28

Gezien de locatie waren ze na de aanslag dus op weg naar vliegveld Charles de Gaulle. Vluchten naar IS, neem ik aan, of iets met Al Qaida. Vandaar dat hun identiteitkaart in de auto lag.

Hans Hillen | 09-01-15 | 10:28

zwaar bewapende mannen stappen in witte autootjes en rijden zo lijkt, de kant op van de locatie waar het allemaal gebeurd

Royk | 09-01-15 | 10:27

theabbys | 09-01-15 | 10:26
Nee joh, lekker roestig laten.

GS410 | 09-01-15 | 10:27

Poets de guillotine maar af!

theabbys | 09-01-15 | 10:26

Je zou allahverdomme in die drukkerij werken...

de Voorzittert | 09-01-15 | 10:26

Ci Ty33 | 09-01-15 | 10:23
Ook dat is een doel van de terroristen: niet alleen ongelovigen en gelovigen tegen elkaar uitspelen, maar ook nog eens tweespalt te zaaien bij de vijand, in dit geval tussen links en rechts (wat die begrippen ook mogen betekenen)

In jouw geval zijn ze daar prima in geslaagd.

Bakito | 09-01-15 | 10:25

Als ze die raketwerper hebben zijn ze misschien wel van plan om een op ch de gaulle landend vliegtuig neer te halen...

De man met de hoed | 09-01-15 | 10:25

Volgens skynews is er niemand omgekomen vandaag.

Royk | 09-01-15 | 10:25

Ben benieuwd wat Peter R. de Vries hier nu weer van vindt. Want oh oh... je moet niet de profeet beledigen dan vraag je erom...

lenny | 09-01-15 | 10:25

@Scheepskameel | 09-01-15 | 10:20

Hij wordt heerlijk op de kast gejaagd door een bepaalde reaguurder.... ;-)

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:25

Ik hoop voor de nabestaanden dat de daders in eerste instantie levend aangehouden worden. Dit om in ieder geval de kans te hebben om erachter te komen welke motieven hier achter zitten en het netwerk wat achter deze mensen zit op te rollen.
Daarna zijn ze wat mij betreft vogelvrij.

JdelaT | 09-01-15 | 10:25

@lenny
In Australie waren ze bezig om mensen te kidnappen en dan te onthoofden en dit op internet te zetten. Denk je even in waar we naartoe gaan, dan wordt het echt oorlog overigens en aangezien ISIS dat graag wil kun je wel nagaan hoe precair onze situatie is.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:25

Dit zal ongetwijfeld de dood worden voor deze hufters, maar de vraag is hoeveel onschuldigen ze meenemen naar de eeuwige jachtvelden. Fucking triest.

Ceauceausneaut | 09-01-15 | 10:24

Nou... daar gaan we dan. Bestorming kan elk moment beginnen. Komt er eindelijk een einde aan dit gedoe..

GS410 | 09-01-15 | 10:24

@MichelDenHaag 09:53

Volgens heeft ene Mohammed B toch echt geen taakstrafje gekregen.

de nakketikker | 09-01-15 | 10:24

Vanuit het oogpunt van de missionaire jihad is de moord op de redactie van Charlie nogal dom: het gaat nu om linkse slachtoffers. Dus linkse politici en hun aanhangers kunnen niet meer wegkijken of zelfs beweren dat moslim-terrorisme een logische reactie zou zijn op denkbeelden van zg rechtse mensen.
Overigens weten de Franse moslims de zaken toch weer om te draaien en zichzelf tot slachtoffer te maken: net zoals vorige maand na de islam-geïnspireerde terreurdaad in Australië zijn vanochtend in Frankrijk ook weer vrijwilligers meegereisd met in moslim-outfit geklede moslims om ze " te beschermen tegen de Christenen".

Ci Ty33 | 09-01-15 | 10:23

IS heeft gezegd. "jaag ze (wij ongelovigen) op in die Europese steden. Niemand is veilig, met mensen langs de huizen in de nacht de slaapkamers in". Ik kijk niet raar op als dit werkelijkheid wordt, leger en politie zijn lachwekkend blijkt maar weer. Niemand is veilig ook niet in een dorp of op je wooneiland in de Vinex wijk.

lenny | 09-01-15 | 10:22

Dit is nog maar het begin het word nog veel erger met de islam terreur het is net wat wilders zegt het is oorlog.

mdk5441 | 09-01-15 | 10:22

Er wordt nu weer geroepen dat er geen doden zijn gevallen... laten we het hopen dat er geen doden vallen vandaag. Ook de broers niet. Wegrotten in een cel moeten ze!

GS410 | 09-01-15 | 10:21

@baronbreekijzer
Schokt je dat? Na al die jaren ben je nog steeds verbaast? Die mensen denken alleen maar aan hun EIGEN groep, maar wij, wij mogen niet eens een beetje aan onze eigen groep denken.
/
Er waren ook moslims die het afkeurden in Parijs... en daarna hoorde je waarom: de agent was moslim. Dat bedoel ik.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:21

P.S. Hoofddoeken zijn vlaggen van en voor de Islam. Islam is een politieke ideologie en is macht voor mannen en onderwerping van vrouwen.

frisenfruitig | 09-01-15 | 10:21

Lewis | 09-01-15 | 10:17
Voel jij je veiliger of minder veilig als er op elke hoek van de straat een paar soldaten staan?

Bakito | 09-01-15 | 10:21

@Badderbeest! | 09-01-15 | 10:10
Weet je laat het maar een zo lang en pijnlijk mogelijke lijdensweg weg worden voor deze gasten. Geen martelaarschap en paradijs voor hun, althans dat denken ze te krijgen dan. Laat de nu nog loslopende sympathisanten maar zien dat het ook op deze manier met je kan aflopen, voor de rest van je miezerige leven slaaf van de regering te zijn. Misschien voorkom je er geen nieuwe aanslag mee maar ik vind het wel belangrijk en een stuk rechtvaardiger dan een snelle dood.

De Reaguurder | 09-01-15 | 10:20

Vlakbij het vliegveld Charles de Gaulle?

Zou me niets verbazen als de gijzeling bedoeld is om een vliegtuig te krijgen dat hen naar Syrie brengt..

knerf | 09-01-15 | 10:19

Ben bang dat als IS-al kaaida-al shabab-al nusra-taliban en al die andere islam-horror organisaties zien hoeveel onrust 2 klootzakken kunnen veroorzaken dat dit heel veel vaker gaat gebeuren.

Vogelbeest | 09-01-15 | 10:19

Als dit eenmaal voorbij is en de 2 idioten in een vuurgevecht met de veiligheidstroepen het loodje leggen zullen onze linkse vrienden en alle moslimsorganisties moord en brand schreeuuen over het "buiten proportionele" geweld dat is gebruikt door de veiligheidstroepen.

Mark my words

Dre63 | 09-01-15 | 10:18

@KlunsJohannus
We zijn al gegijzeld. Weet je waarom? Zodra wij stoppen met gratis geld uitdelen dan krijgen we shit over ons heen, en gaan we ermee door dan gaan we er ook aan onderdoor en krijgen we de shit wellicht iets later.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:18

Die helicopters hangen daar wel gevaarlijk stil. Hadden die gasten niet de beschikking over een raketwerper?

Jalf | 09-01-15 | 10:18

Reken er maar op dat dit soort moslimterreur binnenkort dagelijkse kost word in Europa.

sinar2 | 09-01-15 | 10:18

observer59 | 09-01-15 | 10:07: dat is mogelijk omdat je niet iedereen die verdacht is 24/24 kunt observeren. Zelfs in nazi-Duitsland,toch een behoorlijk effectieve politiestaat, werden aanslagen op Hitler gepleegd.

jeandubois | 09-01-15 | 10:18

Die schoften laten zich nooit levend vangen, het martelaarschap wacht immers.

Ashtrey | 09-01-15 | 10:17

Wat mij erg schokt is dat een ruime meerderheid van de moslims in NL er op facebook stellig van overtuigd lijkt te zijn dat de moorden in Parijs niet gebeurd
zijn/in scene zijn gezet door CIA/Mossad oid, want: ''wie laat er zijn id nou slingeren'' en ''geen bloed''.
Het is te hopen dat ze deze gasten levend
pakken en dat de ontknoping deze infantiele
alu hoedjes met de neus op de feiten kan drukken.

baronbreekijzer | 09-01-15 | 10:17

Ik concludeer dat ik niet de enige ben die.... bang is niet het juiste woord, maar die alerter wordt. Waarom zou mijn vaste supermarkt, de school van mijn kinderen, mijn binnenstad niet het volgende doelwit kunnen zijn? Het voelt vogelvrij allemaal.
Was Wilders weer niet de enige politicus die opperde het leger in te zetten om de boel te beschermen? En moet je er een ontzettende onbuiker, extreem rechtse lul, paranoïde burger voor zijn om dat een goed te vinden? Duid het allemaal even voor me, Bakito, praat die volstrekt ongegronde zorgen vooral even uit mijn hoofd.

Lewis | 09-01-15 | 10:17

Iemand overigens nog wat gehoord van de 3e dader die na het oppakken een alibi scheen te hebben? Nadien heb ik daar in ieder geval niets meer van vernomen.....

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:16

wie wordt voor de kosten van deze actie aangeslagen ? Gaat de rekening direct naar de algerijnse staat ? zelden vertoond zo'n actie.

van Oeffelen | 09-01-15 | 10:15

@lenny
Ja Lenny, dat zei ik ook, die geweldige open samenleving, die prachtige open grenzen zijn ONMOGELIJK te beveiligen. Bezuinigd op politie en leger ook nog. Miljoenen euro's kost dit, voor een handjevol. Die terroristen zien dit en weten wat hen te doen valt. Afrikaanse toestanden.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:15

Één Europa, één falende politiemacht.

Kapitein Stijlvol | 09-01-15 | 10:14

Die twee gaan voor het martelaarschap. Sterven voor het geloof levert in die kringen de meest kudoz op. Dit zijn geloofsfanaten die niets liever willen dan sterven met een zo groot mogelijk aantal ongelovigen als slachtoffer.

FrankVeer | 09-01-15 | 10:14

Ongelooflijk dit. Deze 2 gasten houden 80.000 man politie en leger bezig...2 gasten... Stel je nu eens voor dat 100 van die lui tegelijkertijd op verschillende plaatsen aanslagen gaan plegen... Het Franse leger wat nu al voor lul gezet door 2 man laat staan het NL leger. Dit wordt een burgeroorlog 100% en we hebben geen wapens tegen dit soort lui en het leger heb je blijkbaar ook niets aan.
lenny | 09-01-15 | 10:11
Kwestie van tijd, de religekkies hebben nu ook wel door dat vrijwel niemand er op voorbereid is en dat ze er nog vrij lang mee wegkomen.. Als je dan ook nog eens 'suicide-gekkies' (uiteraard niet de bedoeling geweest van déze 2) is de shit alleen nog maar groter.. overal chaos en niemand om op te hunten, enkel de enge gedachte dat er weer nieuwe klaar staan om zich op te offeren..

UltraRebel | 09-01-15 | 10:13

observer59 | 09-01-15 | 10:07
Achterafgelul. Geen enkel veiligheidssysteem is 100% betrouwbaar. Je kunt dertig aanslagen voorkomen, de 31ste kan zomaar eens door de mazen glippen. Niets aan te doen.

Het is de consequentie van 40 jaar massa-immigratie uit moslimlanden. Er zijn genoeg extremistische gekken onder ons. We hebben het paard van Troje binnengehaald. Of beter: ZE hebben het paard van Troje binnengehaald. Ik heb, net als de rest van de Nederlandse bevolking, nergens om gevraagd. Dertig jaar aan waarschuwingen en klachten vanuit de bevolking over (dreigende) allochtonenproblematiek zijn nooit serieus genomen door overheden en linkse idealisten. Je kunt dat de veiligheidsdiensten, waar ook nog eens zwaar op is bezuinigd sinds de val van de Muur, weinig verwijten.

KlunsJohannus | 09-01-15 | 10:13

Als ze die gasten pakken laat ze tot het einde van hun aardse bestaan "beledigende" tekeningen van hun profeet maken. Minimaal 30 per etmaal, 24/7, 365, levenslang. Bij achterblijvende productie: zweepslagen.

Drs.. Gelul | 09-01-15 | 10:13

Het is dat je er niet bij kunt komen, maar nadat ze een ontluchtingsgaatje in hun lege hersenpan hebben gekregen zou ik graag nog ff mijn varkens op deze 'perfect geintegreerde' moslims laten schijten.

LJBrinkhorst | 09-01-15 | 10:13

Wat een falers daar bij de pliesie. Deze twee inteeltretards spelen dusver kat en muis.

Koettoerk | 09-01-15 | 10:12

Kan nog weleens een bloedige affaire gaan worden, ben ik bang...

Capt. Iglo | 09-01-15 | 10:11

Ongelooflijk dit. Deze 2 gasten houden 80.000 man politie en leger bezig...2 gasten... Stel je nu eens voor dat 100 van die lui tegelijkertijd op verschillende plaatsen aanslagen gaan plegen... Het Franse leger wat nu al voor lul gezet door 2 man laat staan het NL leger. Dit wordt een burgeroorlog 100% en we hebben geen wapens tegen dit soort lui en het leger heb je blijkbaar ook niets aan.

lenny | 09-01-15 | 10:11

De Reaguurder | 09-01-15 | 10:04
-
Levenslang in een hermetisch afgesloten ruimte.

Badderbeest! | 09-01-15 | 10:10

Grappig, ze gaan standaard onderhandelings-handelingen verrichten. Lekker naief weer. Jongens, er valt NIET te onderhandelen met religekken. Het spijt me maar dit gaat niet goed aflopen voor de gegijzelden.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:09

er is nu onderling overleg met de terroristen..

Alien88 | 09-01-15 | 10:09

Bakito | 09-01-15 | 09:51
De "werkelijke motieven"? Are you fuckin' kidding me? Die spreken toch voor zich? Dit zijn overduidelijk milieuactivisten die medewerkers van Charlie Hebdo hebben vermoord omdat ze niet met milieuvriendelijke inkt wilden tekenen. Meer bewijzen dat we met geitenwollensokkendragers te maken hebben, zijn de CO2-neutraal gefabriceerde, juten munitietasjes die ze bij zich droegen en het feit dat ze als vluchtwagens telkens zuinige Franse auto's met roetfilter gebruikten.

KlunsJohannus | 09-01-15 | 10:07

Bewijst weer dat onze veiligheidsdiensten niet berekend zijn voor hun taken.
Hoe is het mogelijk dat 2 of 3 terroristen op klaarlichte dag dicht bij het centrum van Parijs minstens 10 minutenlang dood en verderf hebben kunnen zaaien om vervolgens de enige politiewagen die op hen afkomt gemakkelijk uitschakelen en vervolgens in tegengestelde richting wegrijden.
Het is een Megafail van de Franse politie die vervolgens de dagen erna wel 88.000 mensen op de been weten te brengen. Prutsers.

observer59 | 09-01-15 | 10:07

2 doden en 20 gewonden nu, holy shit.

Outsider-Inside | 09-01-15 | 10:07

godver wat houden die gasten het lang vol... die moeten toch ook uitgeput zijn...?

freakin77 | 09-01-15 | 10:06

@ De Reaguurder
Ben het helemaal met je eens.

Gefundenes Fressen | 09-01-15 | 10:06

Two people seriously injured, als die in de pers gezegd wordt dan betekent het vaak dat het foute boel is voor die mensen.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:05

@bakito:
.
Zal ik ook wel willen weten... daar alle landen waar mohammedanisme de wetten bepaalt al vanaf het jaar 666 walhalla's zijn voor mohammedaanse vrouwen/meisjes en andersgelovigen... niemand in honger, onderdrukking en angst leeft en vrij mag denken en doen, zal het mohammedanisme niet de kern zijn van het gebeuren.

pluizigkroeshaar | 09-01-15 | 10:05

Ik hoopte dat de twee doden de daders zou te zijn. Maar volgens de laatste berichten leven die nog. Wat een drama.

Bamberger Reiter | 09-01-15 | 10:05

Man man man wat wordt 2015 een kutjaar.

Gefundenes Fressen | 09-01-15 | 10:04

Toch hoop ik dat die gasten levend worden gepakt. Ik gun ze niet zo'n makkelijke exit als de dood. Want diens sympathisanten wil ik niet horen zeggen dat het martelaars zijn en dat ze nu in het paradijs zitten.

De Reaguurder | 09-01-15 | 10:04

@Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:01
Ik vrees dat je gelijk krijgt. En wij kunnen ons als ongewapende burgers nergens tegen verdedigen. Dit gaat ontzettend helemaal fout lopen.

God Zelf | 09-01-15 | 10:04

Lewis | 09-01-15 | 10:02
-
Volgens Groenlinks was het Le Pen. Maar de Mossad kunnen we natuurlijk ook niet zomaar afschrijven. Ik hoorde ook al de CIA genoemd worden door een voormalig rijschoolhouder. Das natuurlijk ook een welingelichte bron!

Badderbeest! | 09-01-15 | 10:04

De mensen in Parijs wisten niet wat hen overkwam, dat maakt het nog iets draaglijker omdat het je verrast. Maar die mensen in dit dorp, sjonge, wat een horror. Ik dacht er namelijk zelf eergisteren ook aan, stel dat die gasten ineens eraan komen lopen en jij zonder wapen, met de beelden die je gezien hebt.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:03

Het echte startschot bedoel ik hiermee.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:02

Die gasten hebben niks meer te verliezen. Dat betekent dus dat ze nog ettelijke mensen mee zullen nemen in hun graf. The horror...

God Zelf | 09-01-15 | 10:02

@ Badderbeest! | 09-01-15 | 09:57
De Mossad, toch?

Lewis | 09-01-15 | 10:02

Moet je nagaan: TWEE gasten en al zoveel ellende en materieel benodigd. Jongens, geloof mij maar, het gaat hier in de nabije toekomst zo worden zoals wat we altijd gezien hebben op het nieuws in Afrika. De enige reden dat het nog niet zo ver is is omdat ze zelf het startschot nog niet gegeven hebben vanwege demografie.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 10:01

-weggejorist-

Kwikkie2426 | 09-01-15 | 10:01

necrosis | 09-01-15 | 10:00
Nee joh, laat ze lekker wegkwijnen in de Bastille.

Bakito | 09-01-15 | 10:01

kapot schiet die haatbaarden

Alien88 | 09-01-15 | 10:01

Twee doden. Ik hoop precies de goeie...

Hoeki Oekema | 09-01-15 | 10:01

Les deux suspects sont retranchés dans une entreprise où ils retiennent plusieurs personnes.

ElMatadero | 09-01-15 | 10:00

@MichelDenHaag | 09-01-15 | 09:59

Inderdaad absurd maar sinds 2002 zijn de regels wat aangescherpt.... maar goed, denk dat deze smeerlappen de rechtbank niet gaan halen

Fatwabuster | 09-01-15 | 10:00

Ben benieuwd welke eind-oplossing de Fransen hebben.

rara | 09-01-15 | 10:00

@Bakito | 09-01-15 | 09:51
De motieven zijn duidelijk genoeg.
Wat mij betreft halen de Fransen de guillotine uit het vet.....

necrosis | 09-01-15 | 10:00

Fatwabuster | 09-01-15 | 09:55
-
Levenslang ja. En de PvdA, de EU en Amnesty zagen alvast aan de tralies want het moet geen uitzichtloze situatie worden he. The Humanity!

Badderbeest! | 09-01-15 | 10:00

Is het voorbij?

Canis Spurcus | 09-01-15 | 09:59

@Fatwabuster | 09-01-15 | 09:55

In Nederland krijg je niet eens levenslang bij het liquideren van een toekomstig Minister President!

MichelDenHaag | 09-01-15 | 09:59

De hoofddoek, in de openbare ruimte, is dan ook een Islamitische grenspaal, een ''geurvlag' die aangeeft: dit gebied is van de Moslim.

Ella | 09-01-15 | 09:59

Het moorden is weer begonnen..... godverdomme!!!

Fatwabuster | 09-01-15 | 09:57

Bakito | 09-01-15 | 09:51
-
Le Pen heeft ze ingehuurd, had je dat nog niet begrepen ?

Badderbeest! | 09-01-15 | 09:57

Ongelooflijk dat er nu nog meer slachtoffers zullen gaan vallen en ze nog meer verheerlijkt zullen worden door de haatbaard-varkens. Tijd dat nu vredelievende moslims hun achterban tot de orde roepen. Niet aanpassen = vetrekken, geen anti jihad programma starten = sluiting van je moskee.

Gruizige Gyros | 09-01-15 | 09:57

@MichelDenHaag | 09-01-15 | 09:53

Als ze al levend gepakt worden en die kans is volgens mij niet erg groot omdat als martelaar te sterven het hoogste doel is van een jihadi..... dan krijgen deze gasten, ook als het in Nederland zou zijn, levenslang!!

Fatwabuster | 09-01-15 | 09:55

Als het inderdaad die twee broers betreft, weet ik in ieder geval zeker dat ze zich nooit over zullen geven.

necrosis | 09-01-15 | 09:55

@ Bakito | 09-01-15 | 09:51
Ja, daar ben ik ook ontzettend nieuwsgierig naar. Misschien vonden ze het omslag van de laatste CH erg lelijk, je weet het niet.

Lewis | 09-01-15 | 09:55

Ze hoeven niet dood van mij. Tenminste, nog niet. Eerst maar eens uitvogelen wie/wat er nog meer achter zit. Wel vast knieën en kloten aan flarden schieten aub. Dat hebben ze wel verdiend.

koolteer | 09-01-15 | 09:54

Ik ben onder de indruk van de voortvarendheid Franse politie.

larie | 09-01-15 | 09:54

Ik ben zo blij dat ze niet in Nederland worden berecht! Anders waren ze weggekomen met een taakstrafje.

MichelDenHaag | 09-01-15 | 09:53

@Bakito | 09-01-15 | 09:51
Motieven? Die zijn jou na alle berichtgevingen en video's van de afgelopen dagen nog steeds niet duidelijk? Of heb je weer met je kop in het zand gezeten?

Le Roi | 09-01-15 | 09:53

Godverdomme.. een gijzeling.. hoop dat er niet meer slachtoffers vallen

Alien88 | 09-01-15 | 09:52

Gijzelaars. Nog meer doden dus.

Rammstein | 09-01-15 | 09:52

Die arme gijzelaars, je zult maar net het willekeurige slachtoffer zijn. Afschuwelijk.

Lewis | 09-01-15 | 09:52

Kwestie van paar uurtjes

Oeloeboeloe | 09-01-15 | 09:51

-weggejorist-

Bakito | 09-01-15 | 09:51

Het eindspel voor deze islamo fascisten lijkt te zijn begonnen....... maar goed, als deze uit de weg zijn geruimd dan zullen er weer nieuwe klaarstaan om in naam van allah te gaan moorden.....

Fatwabuster | 09-01-15 | 09:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken