Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV Paris. Place de la Republique, 8 janvier 2015

Amsterdam Rotterdam is mooier dan Parijs. Maar vanavond even niet. Verder wat VanLeeuwen zegt...

Reaguursels

Inloggen

@INH.30CL | 09-01-15 | 04:03
'Be afraid, be very afraid' kun je ook best als een voorzorgsmaatregel beschouwen.
Maar zijn voorzorgsmaatregelen eigenlijk niet de taak van het overheidsorgaan? Of zeggen ze dan, 'Van jouw belastingcenten kunenn we amper het flitspalenonderhoud en de graaibonussen van onze politici betalen, dus niet zeuren.' ?
*Zeurpet maar afzetten doet*

dedeurs | 09-01-15 | 12:34

XaleX_2 | 09-01-15 | 03:20
Ik hoorde van iemand dat naar zij schatting er bij de demo in Rotterdam iets van 10-15% allochtonen waren. Ze vielen op door hoofddoek, bordjes met arabische leuzen (je suis charlie in het arabisch of zoiets, denk ik, ik weet niet), en omdat de pers de enkelingen die er wel waren massaal interviewden, filmden en fotografeerden.
En verder viel het hem op dat er bijna 0,0 antillianen en surinamers waren. Dus ja, een autochtonen demo.

Maar ho...!!!! Denk ik dan, want Rotterdam heeft iets van de helft aan allochtonen. Dus als die kleine groep die er was representatief moet zijn voor de rest van de stad, dan betekent dat dat 80% van de moslims in de stad de demo niet steunden, en bijna 100% van de kleurlingen het geen zak uitmaakt. Terwijl als er antilliaans carnaval is wel blank Rotterdam massaal er naar komt kijken en zelfs meedoet.
Tja...
Dat maakt wel weer duidelijk wie nu echt de racisten zijn in de stad. Ik denk dat er misschien maar een start gemaakt moet worden met de bestrijding van dat racisme. Of reversed racisme, as you like.
En reageerders die straks komen met "Gaffie, wat heb DAT er mee te maken',.. brul maar een eind weg. Als je dat durft te plempen, vind ik je gewoon dom, naïef en een grote wegkijkert.

gaffelbaard | 09-01-15 | 11:19

-weggejorist-

jaap932057795966 | 09-01-15 | 09:31

Er stonden meer moslims op het podium dan in de menigte!!!

als het een gaza demonstratie was geweest dan was dit wel anders

Tekenend!!!!!!!!

jaap932057795966 | 09-01-15 | 09:31

Mooi hoor, zo'n demonstratie. Maar ze zijn allemaal bang. Het heeft geen zin die demonstraties. Er zullen alleen maar meer aanslagen volgen en de Westerse landen in Europa zullen alleen maar meer zelf-censuur gaan toepassen uit angst voor aanslagen. Onze open, democratische samenleving met zijn makke, pacifistische, naïeve burgers is niet opgewassen tegen deze aggressie.
Het is mijn overtuiging dat als je een vijand wilt verslaan je zoals je vijand moet kunnen denken en handelen. Blijf maar roepen dat het geen oorlog is. Maar dat bepaal je als slachtoffer niet, de aggressor heeft de oorlog verklaard en handelt als zodanig. En wij ondergaan het maar als makke schapen naar de slachtbank.

slackrjack | 09-01-15 | 09:21

Prima stuk van Ayaan Hirsi Ali in de Volkskrant van vandaag. Stond eerder in WSJ!
Een hoofddoek, brutale vlag van het islamisme, op de Dam*oprutten*

halve pinda | 09-01-15 | 09:13

Geniaal commentaar van van Leeuwen. Heeft niets met islam te maken. Maar het waren wel moslims namens de islam voor belediging van de islam. Wellicht heeft de moslimgemeenschap, in plaats van te zeggen 'het heeft niets met de islam te maken! Waarom moet ik me verantwoorden voor een stel gekken?' nog wat huiswerk te doen.

Lampie dushie | 09-01-15 | 09:02

De moslims die het geweld afkeuren geloof ik niet, de moslims zijn zwaar beledigd als het gaat om kritiek/humor over hun profeet. Ze zeggen het wel maar denken het anders, tegen ongelovigen mag je liegen.

Net als Marchouc (zoals ik eerder zei), die tegen de 2 turken (ex pvda'ers)heeft gezegd, dat hij op een sluw wijze probeert onderwijs over de islam op iedere school in te voeren. "Maar dat moet je niet openlijk doen maar op een stiekeme manier." En zo zijn ze!! Hij zit alleen in de 2e kamer voor het belang van zijn geloof en mede moslims.Ze doen net of ze gematigd zijn maar pas op! Die zijn er niet! Wolven in schaapskleren. Ze gaan gewoon op de oude voet verder.

Hollemans | 09-01-15 | 09:01

@Mastermattie | 09-01-15 | 00:17
Geen spijt dat ik thuisbleef. Dat die kerel van de islamitische gemeenschap zegt: "we hebben te maken met extremisme VAN VERSCHILLENDE KANTEN" en "de profeet Mohammed, vrede zij met hem, zei ook dat..." duidt er wel op voor wie de demo bedoeld was. De profeet Mohammed was co-auteur van het boek dat als basis dient voor dit soort terreur, en het enige extremisme wat ons bedreigd komt uit datzelfde boek. Hoe krijg je het eruit...

Driewerf Hoezee | 09-01-15 | 08:45

Tolerant versus intolerant! waarom blijven we maar doorgaan met het importeren van intolerante...... fijn ook voor ons en onze kinderen....

de.suriXL | 09-01-15 | 07:22

-weggejorist-

js83 | 09-01-15 | 06:46

Al is jouw mes nog zo snel, mijn pen achterhaalt hem wel.

* | 09-01-15 | 06:42

-weggejorist en opgerot-

vuile harry | 09-01-15 | 05:31

Al die mensen op al die pleinen zijn dezelfden die voorgedrukte aangiftes tegen Wilders tekenen, las ik hier meerdere malen in verschillende bewoordingen.

Ik was op zo'n plein en ik lach om aangiftes die gericht zijn op wat mensen zeggen. Laat eenieder in godsnaam (oeps, in naam van de rede) vrijuit roepen wat hij wil. Scheer mij alsjeblieft niet over dezelfde kam als wegkijkend, stuiptrekkend babyboomistan. Bvd.

63116114 | 09-01-15 | 05:26

Erres | 09-01-15 | 03:57
Één gedoekte is nog geen mensenmassa.
En de gedoekte vertelt dat doeken niets met moslim-fundamentalisten te maken hebben.
Mannen met jurken hebben ook niets met moslim-fundamentelisten te maken.
Het zijn onschuldige exhibitionisten die oh zo graag vrouw willen zijn, alleen zijn ze in een verkeerd lichaam geboren.

Jan Dribbel | 09-01-15 | 04:22

@Erres | 09-01-15 | 03:57
U ontwaakt uit een droom die u graag als de werkelijkheid ziet>? De mensenmassa bestond uit westerlingen voornamelijk. En verder..,.accepteren en respecteren de moslims onze westerse waarden niet Ga lekker verder op Joop met je verhaal, hier behaal je geen winst.

INH.30CL | 09-01-15 | 04:08

@dedeurs | 09-01-15 | 03:35
Joh, je klinkt een beetje bang. Neem gewoon je VOORZORGSMAATREGELEN!

INH.30CL | 09-01-15 | 04:03

Hartverwarmend. Vooral om te zien dat de mensenmassa voor een groot deel bestaat uit gematigde moslims die, ook al zijn ze het niet eens met spotprentjes van mohammed, wel de westerse waarden accepteren en respecteren.....

Erres | 09-01-15 | 03:57

Wordt de server 's nachts op de spaarstand gezet of zo? Sluit de reactiedraad dan gewoon helemaal af, GS.

dedeurs | 09-01-15 | 03:41

-weggejorist-

dedeurs | 09-01-15 | 03:35

Het is niet langer voldoende om te zwaaien met de vlag 'Wij/zij zijn niet allemaal zo'. De groep die de religiehysterie niet vreet - nog steeds een kleine meerderheid - krijgt niet alleen een steeds grotere pesthekel aan moslims, maar ook aan de degenen die als belegen hippies tegen dat verstikkende, verschrikkelijk enge geloof van ze blijven aanschurken.
En terwijl autochtone linksen en rechtsen elkaar de tiefes slaan (daar gaat het echt naar toe) kuiert de moslim schouderophalend weg richting moskee; het is tijd voor zijn ritje op het vliegend bidtapijt.
Met 'Terroristen bereiken niets' heeft de man die geen greintje visie en realiteitszin bezit (en een grotere narcist is dan Charbonnier was), Mark 'Hahaha' Rutte, een waarlijk hersenloze uitspraak gedaan. Terroristen hebben al heel véél bereikt in Europa. Doden en angst en chaos. En racisme. Alsof we gotferdomme aan die slaaf van de 7e generatie de handen al niet vol genoeg hebben.
Maar door dit alles wordt er van overheidswege nòg meer concessies gedaan aan een volk van sociaal inteeltigen die zich glimlachend een soort van jodenster op de jas spelden, alleen staat er geen ster op maar 'Wij Moslims Zielig'.
Terroristen zijn geen incidentele uitwassen mijnheer Rutte, het extremisme verspreid zich als een olievlek. Moslimse terroristen krijgen daarbij een alsmaar groeiende aanhang onder de 2e en 3e jeugdgeneratie. Dus haal je ergerniswekkende prethoofd uit je anus en rot terug naar de Unilever. En neem de rest van dat wereldvreemde regentenkabinet met je mee. Vergeet vooral die advocaat van de duivel niet; Pechtold.

dedeurs | 09-01-15 | 03:35

(Behind)Doors | 09-01-15 | 03:10
Mee eens, maar dat komt omdat links geen actie wil ondernemen. En maar boeh-boeh roepen, maar verder niks. Volgens hun moeten nazi's, islam-criticasters, xenofoben enzo worden aangepakt. Maar dat zijn mensen die alleen maar reageren op de rot onder de islamieten, de haat-predikers, de terroristen, de mensenhandelaren zoals Saban B, de eerwraakplegers, de kopschoppers. Waar leren die mensen zulk gedrag. Thuis, in de moskee, op hun moslims-school, enz. Dus als die linkse lui nu eens echt iets willen doen aan het probleem, laat ze daar wat mee doen. Iedere andere variant is alleen symptoombestrijding, geen oplossing van het probleem. Durf ver&%$@##! eens de rot in onze samenleving het land uit te gooien!

gaffelbaard | 09-01-15 | 03:24

Ik zie een autochtonen protest, jammer feit.

XaleX_2 | 09-01-15 | 03:20

Zit nog wat nieuws te kijken. Frans. CNN. Laatste nieuws nu is dat de verdachten ergens in een bos zouden zitten. Niet ver van Parijs.

Ik weet het niet. Voor hetzelfde geld is het allemaal een rookgordijn. De sporen gaan iig richting het noorden. For all I know, kunnen ze net zo goed gevlucht zijn richting Duitsland, Luxemburg, België of NL, en zitten ze nu ergens te genieten van hun in NL gekochte joint. Of zoiets dus. Als je kijkt naar de tijd die is verstreken kunnen ze zelfs al ergens in Denemarken of Scandinavië zitten. Wild guess natuurlijk. Hoop dat er morgen wat positiever nieuws is over de daders en de klopjacht op ze.
Trusten 2 everyone!

gaffelbaard | 09-01-15 | 03:18

*nog steeds bezoffen* en nog steeds npo-zappend: de linkse media 'is geschokt'.(de rechtse media niet blijkbaar). Nu werd Wilders altijd verweten geen oplossingen aan te dragen, maar ik hoor van de geschokte linkse media geen enkele oplossing, behalve dat we heel erg solidair zijn, met anderen, enzo, maar vooral geschokt zijn. Flikker allemaal helemaal op!

(Behind)Doors | 09-01-15 | 03:10

@Jan Dribbel | 09-01-15 | 02:34
alleen al het woord; de gematigde... kots!

INH.30CL | 09-01-15 | 03:01

@WirMachenMusik | 09-01-15 | 02:48
Het is vooral voor de voorbedrukte aangifteformulier aangevers van Wilders een mogelijkheid om toch te laten zien dat heus heel correct voor de vrijheid van meningsuiting zijn. Behalve dan als het om Wilders, het walgelijke Geenstijl, de oorlogshitsers van Jalta, en de waanzinnige idioten van TPO.nl (dixit de schoolkrantredacteur) gaat. Want die blijven natuurlijk fout. Nou ja, dat mag Meneer Bouazza-Breedveld schrijven natuurlijk.

Stormageddon | 09-01-15 | 02:58

Ik heb er niks van gezien of gehoord, maar ik vermoed toch maar eens dat die demo's van vandaag vooral bedoeld zijn of in ieder geval toch misbruikt worden om obligate meningsvrijheidbestrijders de gelegenheid te geven om de schade te beperken.

WirMachenMusik | 09-01-15 | 02:48

@GeinPonempie | 09-01-15 | 02:39
Charb en Cabu hadden liggen schaterlachen om zoveel onbenul bij de demonstranten en de autoriteiten. Met alleen dit soort dingen kunnen ze de volgende editie van Charlie Hebdo al helemaal volmaken. Gaan ze wellicht ook wel doen.

Stormageddon | 09-01-15 | 02:46

Een wirwar van misplaatste gevoelens en bedoelingen. Dat hebben ze alvast bereikt.

vanderjas | 09-01-15 | 02:41

Als je maar niet de door de staat georganiseerde geveinsde piëteit verstoord!
twitter.com/MarieHemelrijk/status/553...
Want de doden van een anarchistisch satirisch blad herdenken is vroom maar dan moet er natuurlijk geen anarchist bij staan die dat op zijn eigenwijze gaat invullen.

GeinPonempie | 09-01-15 | 02:39

INH.30CL | 09-01-15 | 02:21
Zoals ze in de moslimwereld zeggen:
"een dag zonder moorden is een dag niet geleefd"
Vandaar dat tegenwoordig iedere dag een feestdag is voor de moslims.
Ondanks de krokodillentranen van de zelfbenoemde gematigden.

Jan Dribbel | 09-01-15 | 02:34

GS schreef het al enkele topic geleden. Wat mij zo stoort aan die 'je suis Charlie' figuren is de huichelachtigheid van die mensen, media en politici die nu uit laagbewuste vrees of opportunisme even de meningsvrijheid gaan verdedigen en 24-uur tevoren en overmorgen weer, mensen met een afwijkende mening verketteren en dan ook nog in het bijzonder die, die al lang en continue waarschuwen voor het islamiseringsgevaar.

WirMachenMusik | 09-01-15 | 02:33

@Stormageddon | 09-01-15 | 02:17
Dat bewijst maar weer eens dat wanneer je als hoerende sloerende kinderporno kijkende coke snuivende ontspoorde 'bontkraag' wat mensen over hoop schiet je als held en martelaar binnen de 'ummah' onthaald wordt. Ze vieren feest wat het is een aanval op 'les mécréants' de ongelovige, die wanneer hij/zij zich niet bekeerd gedood mag worden waar de mohammedaan hem/haar maar vindt.
Ziek en walgelijk!

GeinPonempie | 09-01-15 | 02:32

*nog steeds redelijk bezopen en zappend tussen de herhalingen van de npo's* de één praat nog mooier dan de ander, Aboutaleb, Rutte, al die deskundigen in al die studio's: wij beschermen onze vrijheid, etc etc etc. Hoe?! Motherfuckers, hoe?!

(Behind)Doors | 09-01-15 | 02:22

@Stormageddon | 09-01-15 | 02:17
Moord is toch een feestje.....,voor --die-- var***

INH.30CL | 09-01-15 | 02:21

@GeinPonempie | 09-01-15 | 01:50
Yup, klopt, en die mogelijkheid heb ik ook maar helaas kan ik niet 24 uur per dag alles volgen.
Wel ben ik blij dat ik de vrijheid heb om, door deze mogelijkheden, om een mening te vormen. Alleen NPO kijken is jaren '50.

photto | 09-01-15 | 02:03

Ik zeg nog steeds: False Flag!

Dit lijkt mij meer bekokstooft door een geheel doorgedraaide Michel Houellebecq en zijn iets te ijverige uitgeverij.

Kom op zeg! Soumission!

www.theparisreview.org/blog/2015/01/02...

En dan op de dag dat dit boek verschijnt zo'n verschrikkelijke daad...

*ik kan niet tekenen*

heullegrotebecq | 09-01-15 | 02:03

@Lafayette | 09-01-15 | 01:50
Ik weet niet hoe je daar bij komt?
Ik ervaar dat zelf niet zo, en als ik kijk naar de USA of Frankrijk kun je die stelling dat "Vrijheid van meningsuiting is overigens vooral een links recht" is niet volhouden.
In Nederland zijn het net zo goed het CDA, als de pvda en zelfs de vvd die niet zo vrijheids-minnend naar hun onwelgevallige meningen zijn. Dan wel wanneer zij daar partij politiek winst mee kunnen behalen puur gemotiveerd vanuit machtswellust.

GeinPonempie | 09-01-15 | 02:00

Lafayette | 09-01-15 | 01:50

Die troep is de naam links niet waardig .
Krakers , ,,progressief,, anarchist , provo , drugsgebruiker , proletarisch jatten is beter .

B. Ollie Bommel | 09-01-15 | 01:58

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37
Dat staat er niet. Het gaat helemaal niet over de gelovigen. Het is ook helemaal niet xenofobisch, het is een exacte uitleg waarin de "heilige" tekst van de islam verschilt van die van de Joden/Christenen. Het allergrootste verschil is de waarheidsclaim en het auteurschap. In de islam is het auteurschap: "allah". Weliswaar via een ongelofelijk ingewikkelde omweg van aartsengel Jibreel/Gabriel naar een failliete zakenman/warlord Mohammed die ook nog eens analfabeet was en de verzen moest herdicteren aan zijn Joodse secretaris maar goed... die omweg even achterwege latend: de koran is letterlijk het woord van god, de auteur is god, en de tekst is letterlijk waar, onveranderbaar en en laatste, ultieme en sublieme openbaring aan de mensheid. Dat is wat de koran claimt te zijn. Daarover is geen dispuut tussen welke schriftgeleerde van de islam dan ook.

De bijbel daarentegen is over een lange periode door verschillende auteurs geschreven en in comité samengesteld. Daarover is geen enkel dispuut onder de schriftgeleerden van zowel het judaisme als het christendom. De tekst is niet letterlijk het woord van god, maar geschreven in de geest van god en dat maakt interpretatie mogelijk. Niet alleen mogelijk, in het judaisme is dat bijkans een ongeschreven gebod. Haarkloverij is een joodse uitvinding (vandaar dat onder joden ook zoveel Nobelprijzen worden gewonnen - haarkloverij over theologische kwesties is het begin van kritische rede, maar dat terzijde.)

Er is geen enkel verschil in de landen die je noemt als het over de koran gaat. Die is in elk land hetzelfde. Wat wel verschilt is dat geen van de landen die je noemt een islamitisch land is in de zin dat er de zuivere sharia heerst. Elk van die landen heeft een seculiere, wereldlijke regering met seculiere, wereldlijke wetten (hoewel in Maleisië voor moslims wel de mogelijkheid bestaat om uitsluitend door een kerkelijke rechtbank te worden berecht in straf- en civiele zaken - als ook contracten in het familierecht te sluiten geheel volgens de sharia). En elk van de landen die je noemt heeft een verschillende geschiedenis en heeft verschillende culturen geërfd. Zowel in de staatsinrichting, rechtspraak, taal en literatuur.

Het belangrijkste punt is dat de tekst voor de koran voor elke moslim is elk land exact hetzelfde is en dat ook de exegese in principe identiek is. Maar ja, niks menselijks is de moslims vreemd dus uiteraard zijn er vele stromingen, omdat de tekst helemaal niet zo ondubbelzinnig blijkt als gedacht. Er zitten talloze tegenstrijdigheden in en niet allemaal kunnen met het abbrogatie-argument worden wegverklaard (nog even afgezien van de erfkwestie van Mohammed die het grootste schisma betekende: shi'a / soenni). Het is volkomen menselijk dat de ene moskee de nadruk op het ene vers legde en in een andere een andere nadruk werd gelegd. Dat er verschillende stromingen ontstaan is al een bewijs dat het boek onvolmaakt is en niet goddelijk kan zijn, en iedereen die dat snapt en moslim was noemt zich geen moslim meer. Helaas snappen 1 miljard maansteen-volgelingen dat nog steeds niet.

En overigens is Libanon geen islamitisch land, maar is het ooit gevormd uit de ruïnes van het Ottomaanse rijk als een Christelijk land. Dat was de deal tussen Frankrijk en Engeland, bekend als Sykes-Picot. Een zooitje aparte landen voor diverse moslim-sektes: Syrie voor de Alevieten en Shi'ieten, Irak voor de Soennieten, Perzië/Iran voor de Perzische Shi'ieten, Jordanië voor Soennietische Arabieren en Arabische Palestijnen, Israël voor Joodse Palestijnen en Libanon voor de Christelijke Palestijnen en alle overige geloofsekstes die zich nergens anders thuis voelen (Druzen, Bahai whatever).

En verder, om op je laatste zin in te gaan, alle mensen (dus niet alleen moslims) zijn hetzelfde en vatbaar voor idiote ideeën en extreme ideologieën. Niemand is te vertrouwen wat dat betreft. Mensen zijn allemaal sukkels als het om makkelijke en extreme ideeën gaat. Als het om christendom of neo-nazisme of communisme of socialisme of D'66 ideologie gaat: dan geldt dat net zo goed. Maar we hebben het nu even over islam. Over de idiotie van joden en christenen of anderen gaan we het later wel weer eens hebben.

Stormageddon | 09-01-15 | 01:54

Vrijheid van meningsuiting is overigens vooral een links recht. Op rechts ben je al snel racist, xenofoob, demagoog, populist, schadelijk voor handelsbetrekkingen, haatzaaier en mag je rechtsvervolging en cordon sanitairs verwachten.

Lafayette | 09-01-15 | 01:50

@photto | 09-01-15 | 01:45
Met digitale TV kan ik ook honderden zenders ontvangen, maar het meeste is nog steeds bagger, dus kan je net zo makkelijk weer slechts een basis pakketje nemen, via het web of 'on demand' kan je eigenlijk veel gerichter interessante dingen vinden.

GeinPonempie | 09-01-15 | 01:50

@GeinPonempie | 09-01-15 | 01:39
Ik ben blij met de satelliet, kun je nog eens een ander geluid zien en horen dan de NPO.

photto | 09-01-15 | 01:45

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:29
"En honderden burgers in het midden-oosten weggevaagd door westerse onbemande drones." Wat dacht je van een veelvoud daarvan die door andere Midden-Oosterlingen vermoord worden. Ik hoef geen lans voor Amerika te breken, maar zonder de USA lukt het in het Midden-Oosten en Centraal-Azië, en Afrika ook wel om honderden mensen te vermoorden door andere mensen uit de zelfde contreien.

GeinPonempie | 09-01-15 | 01:44

Rationele Mocro

Volgens mij ben je een autochtone aanhanger van de Internationale Socialisten .

B. Ollie Bommel | 09-01-15 | 01:41

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:38

Wat ik al dacht..... drugsmoorden zijn geen religieuze slachtingen, dus (zie mijn tegel 01.11) je bent gezakt.

Voor de rest wens ik jou en alle anderen een fijne nacht, ik nok er mee.

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:41

@photto | 09-01-15 | 01:33
Tsja ik heb haar nu twee keer s'avonds bekeken (het stond aan en ik luisterde tussen door af en toe een blik op het scherm werpend) ik vond het op zondag niks en ik heb mijn mening nog niet bijgesteld.

GeinPonempie | 09-01-15 | 01:39

@frank4444 | 09-01-15 | 01:32
Yes, mee eens, zolang je met opruimen hetzelfde bedoelt als ik.
@Fatwabuster | 09-01-15 | 01:33
Too easy, en dan heb ik niet eens Afrikaanse landen genoemd.
www.wsj.com/articles/SB100014240527023...

Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:38

@(Behind)Doors | 09-01-15 | 01:27
Die blonde golddigger wilde volgens eigen zeggen moslims aan het woord laten aangezien "wij" het allemaal niet begrijpen..

photto | 09-01-15 | 01:33

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:30

Trusten Maria en succes met je pen, naald en draad....

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:33
-weggejorist-
frank4444 | 09-01-15 | 01:32

@Rationele Mocro ....... ik ben nog steeds in blijde verwachting van je opsomming van 10 landen (jouw tegel 01.08)

Kom op kerel, duurt lang!!

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:31

@King of the Oneliner | 09-01-15 | 01:28,
Dank jou, Engel.
Nu echt slapen gaat.

AntiSoof | 09-01-15 | 01:31

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:29
Dat ben ik ook en dat wil ik graag zo houden!
Welterusten allen.

Maria.1 | 09-01-15 | 01:30

Ons wereldbeeld is als een legpuzzle die door het gespuis door de war is gegooid. En in die verwarde legpuzzle worden we geboren. En we snappen het maar niet.
Gegroet. Ik ga slapen.

AntiSoof | 09-01-15 | 01:30

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:25
Ach houd toch op met je overdreven sentimenten, er wordt zowat elke maand een school kapotgeknald door een verwarde Anmerikaanse psyco. En honderden burgers in het midden-oosten weggevaagd door westerse onbemande drones. Wees blij dat je geboren bent in een van de meest veilige gebieden op de planeet, daar doen nog geen 20 terreuraanslagen iets aan af.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:29
-weggejorist-
frank4444 | 09-01-15 | 01:28

@--sql error-- | 09-01-15 | 00:24
Ik begrijp Antisoof heel goed.
Hij duidt op dat alle denken in dualisme, en in taal, een hindernis om de werkelijkheid echt te zien. Het ego blokeert alles en zorgt voor illusies en men is niet vrij. Vandaar de haat en herhaling van zetten, geen creativiteit, waarheid, schoonheid en leven, maar dogma's en illusies en verblinding.
Krishnamurti, Zen, mystici, verlichting,die kant op.
Verlichting=denken over het denken totdat je niet meer denkt maar simpelweg bent.
Ja, ja, ja. Onbegrijpelijk Haribo.

King of the Oneliner | 09-01-15 | 01:28

Ik kom as i speak terug van n gezellig avondje. Ram de tv aan, biertje erbij, nootje. Zie (herhaling van) Jinek nu. Zie halalmeisje, die vertelt hoe de wereld in elkaar zit, een GroenLinks moslim met vreemde ogen die vertelt hoe de wereld in elkaar zit, Marcouch, idem, goh, nog een Marokkaan die nog niets gezegd heeft, en ene Broertjes - want? - Is er ergens een Breivik beziggeweest wat ik heb gemist?

(Behind)Doors | 09-01-15 | 01:27

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:23.
Dat moet je tegen de nabestaanden in Parijs zeggen. En tegen de nabestaanden van de aanslagen op de Kerstmarkten. En tegen de nabestaanden van de aanslag op het Joods museum. We hebben een serieus probleem!

Maria.1 | 09-01-15 | 01:25

@AntiSoof | 09-01-15 | 01:21
Dat vullis is de realiteit. We leven nu eenmaal niet allemaal met ons hoofd in de wolken ;)

Maria.1 | 09-01-15 | 01:23

@AntiSoof | 09-01-15 | 01:09
"Ik ben heel nuchter."
lol
Wanneer ik jouw lees denk ik altijd die gozer zit op cloud9. Wel vermakelijk hoor op een goeie manier.

GeinPonempie | 09-01-15 | 01:23

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:13
Je moet toch wel zwaar verward zijn en op zijn minst psychisch gestoord om de wapens te pakken en mensen te moorden, ongeacht je religieuze achtergrond. Ik ben van nature objectief en ik zie hier geen "serieus probleem". Bekijk zaken zo objectief mogelijk en dan besef je dat de kans dat je door een terrorist wordt vermoord NIHIL is. Feitelijk NIHIL. Dat er wat moet gebeuren om die kans terug te dringen, weerspreek ik niet. Maar daar heb je de politiek voor. Alleen Wilders gaat je niet helpen. Dus succes met stemmen.
@Sergeant_Peper | 09-01-15 | 01:15
Het Vaticaan spreekt voor slechts een deel van de christenen, en zelfs daar zijn de meningen zwaar verdeeld. Bovendien zou ik als Christen me ogen uit mijn kop schamen voor die schaamteloze profiteurs met hun gouden badhuizen en achterhaald gedachtegoed, nét fanatieke moslims.
BTW, ik heb willekeurig landen opgenoemd, niets convenient aan.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:23

@GeinPonempie | 09-01-15 | 01:19,
Knal het er maar uit.
Met zulke lappen indoctrinatie is het lastig slapen hè?.\ Maar je keek zelf naar dat vullis.

AntiSoof | 09-01-15 | 01:21

Grouponaanbieding : Een zilveren ketting met een verguld pennetje . Vervanger van de ketting met een kruisje . Wie componeert er een mooie psalm of gezang bij .

B. Ollie Bommel | 09-01-15 | 01:19

@Fatwabuster | 09-01-15 | 01:14
Ja fuck it! Waarom niet?! Het was nog niet zo laat en ik zat nu net bij Jinek en alles hier omtrent op tv en het web even te bekijken (en me te ergeren aan het één en ander), et voila! Toen rampetampte ik dit er even uit.

GeinPonempie | 09-01-15 | 01:19

@Rationele Mocro
Verschillende stromingen, maar allemaal hetzelfde boek, alleen een iets andere opvatting. Ik zou willen zeggen, make up your minds, begin eens om een instituut te creëren zoals het Vaticaan zodat we weten wat 'het' woord nu precies is.
/
Overigens, convenient hoe je Aziatische landen tegenover die van en rondom het midden oosten zet. Uiteraard heb je daar verschillen tussen, en ook verschillen in het percentage moslims.

Sergeant_Peper | 09-01-15 | 01:15

Maria.1 | 09-01-15 | 01:01

,,Tsilp , tsilp ,,

Nou , die sharia-aanhangers gaan helemaal plat .
Echt waar !

B. Ollie Bommel | 09-01-15 | 01:14

@GeinPonempie | 09-01-15 | 01:12

Godkolere..... waarom ook niet, raus er effe een lap tekst in

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:14

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:08. Weet je wat kinderachtig is? De aanslagen af te doen als "verwarde mensen", "incidentjes" en nu bij Jinek "zwakbegaafden". Er wordt een schijnveiligheid gecreëerd; althans dat probeert men. Helaas trappen de mensen er niet meer in. Te veel incidentjes en verwarde mensen die toevallig allemaal Allah Akbar roepen. We hebben een serieus probleem.

Maria.1 | 09-01-15 | 01:13

@AntiSoof | 09-01-15 | 01:09

Oké.... sterkte dan met het onderzoek van je ik en je illusie of zoiets.... ik gooi nog maar een biertje in mijn mik, werkt ook heilzaam.... :-)

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:13
-weggejorist-
frank4444 | 09-01-15 | 01:12

Omdat het kan! En omdat iedereen hiernaartoe verhuisd is plemp ik het nog maar eens wat ik bij pinto schreef is toch het zelfde topic (min of meer).

Het is het gros van de Marokkaanse mohammedanen eigen (al is dit niet een uniek Marokaans fenomeen) om als een stel krabben in een ton elkaar continue naar beneden te halen. Dat het bon-ton onder 'mocro bontkraagjes' is om Aboutaleb als verkaasd te verslijten zegt eigenlijk helemaal niets, dat is namelijk een wijdverspreide tendens binnen de collectivistische Marokkaanse gemeenschap. Sterker nog het is iets waarmee Marokkaanse voormannen en andere troetel-allochtonen naar naïeve goedgelovige Nederlandse politiek correcte schapen zeer opportunistisch veel goede wil kunnen kweken.

Aboutaleb is een aal in een emmer snot, opportunistisch tot op het bot. Iemand die wanneer hij door de mand valt bij de LPF zijn heil zoekt bij de PVDA. Eerst solliciteren bij Fortuyn om hem na afgewezen te worden te demoniseren.
www.dumpert.nl/mediabase/274091/3d07bb...
Wie is nu werkelijk de demagoog, de volksmenner, de populist, de doortrapte opportunist?
De enige die ik zie die aan dat profiel voldoet hier is een niet gekozen Marokkaanse burgemeester van Rotterdam, die eerst mohammedaan is, daarna pvda'er. En dat liet ik gisteren ook al blijken in een reactie die een min of meer gelijke strekking heeft als dit artikel van Prof.Pinto, zie:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...

Het lijkt nu in de media een nieuwe trend onder mohammedanen om in plaats van verontwaardigd te zijn wanneer Westerlingen hen in het verleden vroegen c.q. opriepen om zich uit te spreken tegen de terreur, dood en verderf gepleegd door mohammedanen, mede aanhangers van exact de zelfde ideologie waar zij zelf ook aan onderworpen zijn, maar die in tegenstelling tot de niet jihadistisch levende mohammedanen in de meest letterlijke zin leven en handelen in overeenstemming met wat er in de koran en hadith geschreven staat, en uit naam van dezelfde islam en stichter hiervan deze misdaden plegen, nu te zeggen dat zij zich hiervan distantiëren.

Dit zijn holle frasen wanneer deze uitspraken niet lijden tot een intern islamitisch discours dat zal lijden tot hervorming (al blijkt dit al sinds het onstaan hiervan onmogelijk vanwege mohammed's uitspraak dat zijn profetie de laatste profetie is en zijn woord finaal) van een door en door verrot fascistoïde, inhumaan, discriminatoir, seksistisch, geweld predikend en verheerlijkende ideologie. Een zieke sekte! Een doodscultus pur sang!
Heel mild gesteld hebben alle zogenaamde 'gematigde' mohammedanen last van cognitieve dissonantie, maar omdat ze zichzelf voor de gek houden betekend dat nog niet dat ze daarmee andere mensen ook voor de gek kunnen houden.

Het zijn niet de zogenaamde 'gematigde' mohammedanen die maatgevend en bepalend zijn voor de koers die de islam al 1400 jaar lang vaart en evenmin de belichaming zijn van wat dit totalitaire dogma behelst en in de kern is. Net zo min als dat het de gematigde Chinezen, Russen, Belgen of Duitsers waren er toe deden onder het bewind van: Mao Ze-Dung; Jozef Stalin; Leopold II; Adolf Hitler er toe deden.
www.scaruffi.com/politics/dictat.html
Met dat verschil dat die pedofiele nep-profeet, als het al daadwerkelijk een echt historisch figuur is geweest die echt heeft bestaan en geen fictief figuur is, zo veel jaren na zijn dood nog elke dag inspirator is voor moord en doodslag waar hij net zo goed verantwoordelijk voor is als al die achterlijke barbaren die uit zijn naam bloed vergieten. Het is dan ook bizar dat mensen met deze wetenschap er toch voor blijven kiezen om zo een gedegenereerde pathologisch morbide figuur aan te willen zien voor een profeet van god en te aanbidden.

En al die mensen die vanavond de straat op zijn gegaan, Nederlander of niet, ideologisch geketend of vrij onze westerse waarden omarmend, zullen hier op geen enkele wijze hebben bijgedragen aan dat het karakter van de islam hiermee is verandert, noch is hier de vrijheid van expressie en meningsuiting mee gewaarborgd.

En het meest schandalige is wel dat de islam en tevens veel mohammedanen in de media van de gelegenheid gebruik maken om nu weer in de slachtoffer rol te kruipen. En zo worden de tien vermoorden mensen van Charlie Hebdo even als de twee agenten misbruikt voor eigen gewin.

GeinPonempie | 09-01-15 | 01:12

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:08

Zwaar krijgen omdat de 10 landen die je gaat opnoemen de christenen elkaar en andere geloven de hersens inslaan?

Kom op en verbaas me!

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:11

@Fatwabuster | 09-01-15 | 01:02,
Ik ben heel nuchter.
IK zal het anders zeggen.
Een mens heeft een bepaalde programmering. Dat noemt hij zijn 'weten'.
Hij beseft niet dat dat weten een programma van anderen is.
Dus ik wijs op dat programma.
Soms noemt iemand zich een Christen. Die is dan geprogrammeerd als 'Christen'. En ander noemt zich Hindoe. Die is dan zo geprogrammeerd.
Er zijn ook veel (zo niet alle) mensen die een zelfbeeld hebben.
Dat noemt men hun 'ik'.
En ik zie dat dat 'ik' een illusie is.
En dat die illusie tot nogal rare toestanden leidt. En dat dat 'ik' eerst onderzocht moet worden. De mensen zijn vaak slapenden.

AntiSoof | 09-01-15 | 01:09

@Maria.1 | 09-01-15 | 00:00
Goed gezegd! Hulde.

Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 01:09

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:03
achja lekker makkelijk. Zo kan ik het ook. Ik kan een tiental Christelijke landen noemen waar je het ongeacht je religie zwaar gaat krijgen. Kinderachtige discussie.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:08

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:06
;)

Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 01:08

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:06

Oké.... met de toevoeging van Lewis Lewinsky kan ik dat wel waarderen, het is wel op het randje.... maar goed, maar even door de vingers zien... ;-)

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:08

@Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 01:05.
Oui.

Maria.1 | 09-01-15 | 01:06

Misschien moeten we inderdaad allemaal een kugelschreiber toonbaar dragen als verzet maar zeker ook als verweermiddel. Je kunt er immers leuke dingen mee doen. nl.wikipedia.org/wiki/Balpenmoord
Een anjer of een speldje met tekst is ook goed .https://www.google.nl/search?q=oranje+zal+overwinnen&rlz=1C1CHNY_nlNL550NL550&es_sm=122&biw=1164&bih=823&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GBuvVJfIDoP4UqLFgcAE&ved=0CAYQ_AUoAQ

hero_of_heaven | 09-01-15 | 01:05

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:01
Met een briefje met *Ceci n'est pas Le Pen*?

Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 01:05

@Fatwabuster | 09-01-15 | 01:03.
Jawel; als teken van vrijheid van meningsuiting.

Maria.1 | 09-01-15 | 01:04

@Maria.1 | 09-01-15 | 01:01

Een pen op je jas naaien.....? Dit ga je toch niet menen hoop ik, zeg me dat het niet zo is.....

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:03

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:00. Nee, ik vroeg een moslimland op te noemen waar alles pais en vree is. Die zijn er niet. Je moet moslim zijn, anders heb je het er zwaar. Niks vrijheid van godsdienst zoals wij die kennen. Wees er hier blij mee, belijdt je godsdienst zonder anderen ermee lastig te vallen of vertrek naar een moslimland waar je kunt leven zoals jij dat wilt en dat bij jouw overtuiging past.

Maria.1 | 09-01-15 | 01:03

Ze hebben de Sharia toegepast . Dat zien ze zelf niet en nooit , als een terroristische aanslag , maar als gewetvaardigd .

B. Ollie Bommel | 09-01-15 | 01:02

@AntiSoof | 09-01-15 | 00:51

Kerel (toch?) ik volg je niet, ben je compleet kwijt.... zal wel aan mij liggen of ik heb niet genoeg alcohol in mijn mik gegooid, dat kan ook nog........

Fatwabuster | 09-01-15 | 01:02

De zittende politicus
Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ´geschokt´ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.

Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.

Gerrit Komrij

Piet Karbiet | 09-01-15 | 01:01

@Fatwabuster | 09-01-15 | 00:59.
Ik ook niet meer vanavond. Morgen ga ik een pen op mijn jas naaien. Ik hoop dat meer mensen dit zullen doen.

Maria.1 | 09-01-15 | 01:01

@Maria.1 | 09-01-15 | 00:56
Dat was jouw vraag niet. Jouw vraag is "kun je een vredig moslimland noemen?". Ik heb er een tiental voor je opgenoemd.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 01:00

Moet ik nog doorgaan?

Maria.1 | 09-01-15 | 00:59

@Maria.1 | 09-01-15 | 00:56

En zo kan je voor al die landen voorbeelden noemen van godsdienstige (lees islam) conflicten.... maar dat ga ik niet doen, heb er op dit tijdstip de kracht niet voor.... ;-)

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:59

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:52

U blijft ontkennen en doet in de mocro kramp slaan. Het ontkennen en omdraaien begint dan.De meeste oorlogen die op dit moment gevoerd worden zijn islam gerelateerd waarbij wij het westen er nog het minste last er van hebben.Moslims maken in die landen andere moslims af.Zeg maar dat het niet zo is.Zelfde god maar ze hakken elkaar de kop af.En dan nog durven roepen islam =vrede.Nee islam is wreed.Zeer wreed

tweetybird | 09-01-15 | 00:58

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:52

U blijft ontkennen en doet in de mocro kramp slaan. Het ontkennen en omdraaien begint dan.De meeste oorlogen die op dit moment gevoerd worden zijn islam gerelateerd waarbij wij het westen er nog het minste last er van hebben.Moslims maken in die landen andere moslims af.Zeg maar dat het niet zo is.Zelfde god maar ze hakken elkaar de kop af.En dan nog durven roepen islam =vrede.Nee islam is wreed.Zeer wreed

tweetybird | 09-01-15 | 00:58

@Maria.1 | 09-01-15 | 00:53,
Zie dan toch het sofisme van die mensen. Lees Plato, zou ik zeggen en de schellen vallen van je mooie aangezicht. Lees die boekjes nou eens. Dan snap je die stoute jongens werkelijk. Nu zie je niet een procentje van de demonische narigheid.

AntiSoof | 09-01-15 | 00:57

AntiSoof | 09-01-15 | 00:43

"Als je niet snapt dat mensen die hun denken niet beheersen hun denken niet zo serieus moeten nemen, dan weet ik het ook niet meer. Of je beheerst vloeiend denken niet?"

Prachtig. Dit moet coffeeshop. Iedere klant die dit leest meldt zich meteen bij een afkickkliniek.

distel | 09-01-15 | 00:55

De islamitische moslimmohammedanen die Charlie hebben doodvermoord werden door de linkse kerk vandaag benoemd met het woord *barbaren*.

Bedoel je daarmee dat de islam een barbaarse godsdienst is, Mark Rutte?
*kamervraag*

Lewis Lewinsky | 09-01-15 | 00:55

Marcouch: "de samenleving moet een oplossing zoeken". Hoezo de samenleving? Het zijn steeds de extreme moslims! DIE moeten stoppen.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:53

@tweetybird | 09-01-15 | 00:39
Fout, daar liggen véél meer oorzaken ten grondslag. Van armoede en ziektes tot dwaze waanbeelden en bijgeloof. In elk sub-sahara Afrikaans land heb je de meest verwrongen denkbeelden, daar hoef je geen moslim voor te zijn. Miljoenen mensen zijn afgeslacht door radicale christenen.
@Maria.1 | 09-01-15 | 00:42
Maleisie, indonesia, Marokko, Qatar, Turkije, Kuwait, United Arab Emirates, Bahrein, Oman, Uzbekistan, Tajikistan, Turkmenistan, Kirgyzstan.
- Eigenlijk een domme vraag van je, aangezien het merendeel van de wereld vredig is en dus per definitie, het merendeel van de moslimlanden. Een betere vraag zou zijn geweest, hoeveel seculiere moslimlanden zijn er, en dáár zijn wat minder voorbeelden van.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:52

@Fatwabuster | 09-01-15 | 00:46,
Ik doe mijn best weer te geven van wat ik weet. Ik (zelf) ben niet veel. Ik is (eigenlijk) een illusie. En of die illusie orakels kan vertellen? Wie weet.

AntiSoof | 09-01-15 | 00:51

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37

Sterker nog in verschillende van die landen vermoorden moslims andere moslims uit naam van dezelfde man met tenen van 1 meter 80 die ook diezelfde man met delange tenen van 1 meter 80 vereren.Ze worden dus door hun eigen godje de dood aangezegd. Cru. Ja dat kun je wel stellen.Wat hebben dader en slachtoffer gemeen.pislam.

tweetybird | 09-01-15 | 00:51

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58
Leuke poging. Indirect geeft u gewoon toe. En dan komt u met de typerende draai, ik ontken stelling door religie opeens als spiritueel af te doen. Oftewel u zegt ja maar heb nu de Nederlandse wet maar te slikken. Om vervolgens uzelf in een rook gordijn te wikkelen door appels met peren te vergelijken.

Vageling | 09-01-15 | 00:49

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37
alle landen die je noemt hebben extreme interne conflicten (terreuraanslagen) of burgeroorlogen. toeval? nee, de overeenkomst is islam.
islam = moord, intolerantie en terreur.
Dat de ene stroming iets meer of minder moord maakt het niet minder waar.

--sql error-- | 09-01-15 | 00:49

Maria.1 | 09-01-15 | 00:42

Hoewel dramatisch, komt Nederland er misschien nog het beste vanaf

distel | 09-01-15 | 00:48

@AntiSoof | 09-01-15 | 00:43

Huh? U zegt? Die laatste zin heb ik 8x proberen te lezen maar het lukt me niet echt......... U is een orakel?

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:46

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37

Ze zijn niet hetzelfde. Maar wat ze wel gemeen hebben dat er gemoord wordt uit naam van de vent met tenen van 1 meter 80. Overal weer. Zeg maar dat het niet waar is. Maar het is islam

tweetybird | 09-01-15 | 00:45

@Desmoulins | 09-01-15 | 00:40
Als het beter kan, zeg het dan maar.
Als je je denken niet kunt beheersen kun je beter zwijgen.
Als je niet snapt dat mensen die hun denken niet beheersen hun denken niet zo serieus moeten nemen, dan weet ik het ook niet meer. Of je beheerst vloeiend denken niet?

AntiSoof | 09-01-15 | 00:43

@eastender | 09-01-15 | 00:27 nee, fout, 'christelijke' moet zijn 'protestante' denominaties. De katholieken zul je echt het Wilhelmus niet horen zingen in de kerk en het zou al aan de priester moeten liggen dat 'ie de koning in zijn gebed zou noemen maar dat zou vast niet van lange duur zijn.

eastender | 09-01-15 | 00:42

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37.
Noem eens 1 moslimland waar alles pais en vree is. Eentje maar.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:42

@Desmoulins | 09-01-15 | 00:40

@AntiSoof | 09-01-15 | 00:32

Desmoulins | 09-01-15 | 00:41

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37
Maak je geen zorgen het is allemaal kudt en is constante bron van ellende.

carramba | 09-01-15 | 00:41

''To be or not to be.'' ... ''Ik ben die ik ben.''
... ''De Alfa en de Omega.''

Excuses voor diepgang?

Shakespeare (III, III)
Humanistisch gewauwel
Gods almacht

Dat kan beter dacht ik zo.
Het denken kan overigens onmogelijk beheerst worden.
Nederigheid zou daar dus ook niet afhankelijk van kunnen zijn.

Desmoulins | 09-01-15 | 00:40

@eastender | 09-01-15 | 00:34

Ik had hem al gekregen, zie tegel 00.24.... maar bedankt!

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:40

Boko haram ook zo'n gezellige groep waar je thee mee zou gaan drinken.Hebben ook weer 100 onschuldige gedood uit naam van de vent met de tenen van 1 meter 80.Nee je kunt wel stellen dat islam het is toch een geloof met wrede trekjes.Al heeft het volgens de wegkijkers niks met pislam te maken. Nee ze roepen bij het moorden zeker uit de lucht gegrepen allah is groot. Pleur op pleuris wegkijkers. Het is pislam en daarmee uit.

tweetybird | 09-01-15 | 00:39

@Parsons | 09-01-15 | 00:25
Zo, het jodendom en het christendom komen er wel ontzettend goed vanaf in dat ongelooflijke lulverhaal. Veel tekst, weinig inhoud. Als er geen verschillende interpretaties mogelijk zijn, verklaar waarom élk moslimland anders is? Of vind je Maleisië vergelijkbaar met Iran? Indonesië met Marokko? Turkije met Libanon? Waarom zijn er zoveel verschillende stromingen? Het is gewoon verhulde xenofobie om te "bewijzen" dat elke moslim hetzelfde is en dus vatbaar voor extreme ideologieën en dus is geen van hun te vertrouwen etc etc.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:37

Parsons | 09-01-15 | 00:25
ik vind het toch knap dat Mo niet kon schrijven en lezen, maar toch een hele koran wist vol te schrijven.
Dat bewijst toch wel dat hij een genie was.
dat, of z'n volgelingen zijn gewoon ontzettend dom en denken dat een sprookjesboek over een proleet die kon vliegen op een paard met vleugels (Buraq) echt waar is.

--sql error-- | 09-01-15 | 00:37

Plukkiehaar | 09-01-15 | 00:33

De vraag moet zijn: Hoe is uw man in bed?

distel | 09-01-15 | 00:37

De herhaling van Jinek is nu begonnen.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:36

@AbleArcher13 | 09-01-15 | 00:27

Lekker.
Doe je eerst je relativeringsgordeltje af ?

Piet Karbiet | 09-01-15 | 00:36

Parsons | 09-01-15 | 00:25 |
Hoe is uw vrouw in bed?

Plukkiehaar | 09-01-15 | 00:33

Mensen.
Laat toch dat commentaar,
Want als je niet weet of begrijpt hoe je denken werkt,
En als je je denken dus niet beheerst,
dan zou je nederig moeten zijn.

Alles begint volgens mij met zelfkennis.

To be or not to be.

Ik ben die ik ben.

De Alfa en de Omega.

Sorry voor de diepgang, ik verzon het niet eens zelf.

AntiSoof | 09-01-15 | 00:32

En de geintervieuwden maar roepen dat het "niets met de islam te maken heeft"
Terwijl het nou juist de echte zuivere islam is.
Knettergek wordt ik ervan.

2N3055 | 09-01-15 | 00:32

@Fatwabuster | 09-01-15 | 00:15 Het gaat over onderzoek door Ruud Koopmans. Ook uit Nederland weggepest. Google op de naam en je vindt NRC en Carel Brendel erover.

eastender | 09-01-15 | 00:32

Brynzeel.

Mark_D_NL | 09-01-15 | 00:31

@carramba | 09-01-15 | 00:17

Geiten zijn er ook in 3D.

Piet Karbiet | 09-01-15 | 00:29

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03 Prachtig!

eastender | 09-01-15 | 00:28

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:17
Ik kom niet op Joop.nl en die website is geen mainstream media. Logisch dat je daar wilders bashers tegenkomt vind je niet? Ik heb het gevoel dat jij juist die commentaren op Wilders ópzoekt. Vind dat je daar kritiek op mag uiten enzo, ben het alleen niet eens met dat dit een "wijdverspreide" gedachte is, aangezien ik nérgens een artikel over wilders heb gelezen. Je maakt hem belangrijker dan hij is.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:28

@Parsons | 09-01-15 | 00:25

Bam! Kop.Spijker.Raak!

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:27

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58 Alle christelijke denominaties in dit land eerbiedigen de wet, bidden voor de koning en het gezag en zingen ook nog het Wilhelmus. De grote man van het christendom is een Jood. Vragen naar het vertrouwen in Joden of moslims wordt hier veelal toch gedreven door rede en ervaring, niet door een geschrift. Daar zijn we hier sinds een jaar of 50 overheen, net als het gezag toe te vertrouwen aan religieuze voorgangers. Het is een heilloze weg om dat te willen importeren. Onze revolutie is uit afkeer ontstaan en die afkeer heeft ons nooit verlaten, zelfs niet als we onszelf als gelovig benoemen. De islam moet zich maar eens in hun landen van aankomst verdiepen en in de mensen die plaats en geld voor ze beschikbaar stelden. Misschien dat dan die dwingelandij om die buigingen te eisen kan stoppen.

eastender | 09-01-15 | 00:27

Steek die heksenjacht maar in je reedT. Wanneer je mensen over een kam scheert ben je een totaal loser die geen recht van spreken heeft, ik leg het niet eens uit.
Nou, jank maar even een paar weken verder, over jezelf, want dat zijn die tranen. Niet voor die slachtoffers.

Bier iemand?

AbleArcher13 | 09-01-15 | 00:27

Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03

Ik hoop het.
Goed stuk.

Desmoulins | 09-01-15 | 00:26

Je ziet het niet aankomen... Ooh wacht

Fat Pauly | 09-01-15 | 00:25

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58
Tja... en dan ga ik nu weer even een stukje serieuze kwaliteitsduiding doen. Ook ter lering van ene Reykjavik die het verschil niet weet.

Het grote verschil tussen bijbel en koran is nu juist dat de bijbel wel in comité is geschreven en samengesteld. De bijbel, in tegenstelling tot de koran, claimt niet het letterlijke woord van god te zijn. Sterker, het is bekend dat de bijbel niet door god, maar door mensen is geschreven en samengesteld (en dan wel zogenaamd goddelijk geïnspireerd - whatever that may be.)

Weliswaar is er een kleine christelijke sekte der calvinisten die, op basis van een stukje Nieuw Testament, de bijbel wel letterlijk nemen (op basis van Johannes 1 vers 1: "In den beginne was het woord...") en dus ook het oude testament als letterlijk waar opvatten (ook leven ze er niet naar, want het NT zegt ook "Geef des keizers wat des keizers is (etc.)", en aldus accepteren die lui de scheiding kerk-staat, en gehoorzamen ze de wereldlijke wetten. Goed: dat als terzijde voor de preciezen in de christelijke kring.

De koran claimt het letterlijke woord van god te zijn. De laatste en onveranderlijke waarheid, de laatste openbaring van god aan de mens. Het is letterlijk waar. De waarheidsclaim is dus een geheel andere. Voor zowel de Joden als de Christenen is de bijbel geen letterlijk te volgen boek. Voor beiden gelden grote delen vooral als geschiendenis van het Joodse Volk (met voor Christenen als belangrijkste onderdeel de aankondiging van de verlossing door de Christus-figuur), maar wel door mensen geschreven en dus open voor interpretatie en duiding. Nou, dat gebeurt dus ook. Haarkloverij is bijkans een Joodse sport. Rabbi's kunnen eindeloos en oeverloos ouwehoeren over een goddelijke wet.

In de islam kan dat niet. Er is een tekst en die is letterlijk waar. Tegenstrijdigheden bestaan niet en als ze er wel zijn dan wordt de abbrogatie-kaart getrokken. Latere verzen van Mohammed zijn waar, de eerdere worden ingetrokken. Er is geen enkele traditie van debat over de heilige tekst in de islam, zoals die in het Jodendom en later in het Christendom wel altijd heeft bestaan. (Niet dat het daarmee democratische godsdiensten zijn, dat debat is een priesterlijke aangelegenheid, de gelovigen hebben daar niets over te zeggen.)

Het wezenlijke verschil tussen Judaisme/Christendom enerzijds en de islam anderzijds is de mogelijkheid van discussie over de tekst van het heilige boek. Bij de laatstgenoemde is die er niet. Zelfs tussen de verschillende stromingen (Shi'a, Sunni, Alevit en alle andere substromingen)is er geen debat over de tekst van de koran en de centrale doctrine, hooguit over de opvolging van Mohammed en de verschillende hadiths. Dat is al genoeg om elkaar de hersens te willen inslaan, maar over de tekst van de koran en de waarheid daarvan bestaat geen enkel verschil van mening. Kan niet.

En dan is er nog een centrale leerstelling van alle stromingen van Christendom (en zelf van het Judaisme) en dat is genade en vergeving. Goddelijke genade die kan worden gegeven en verkregen, maar ook menselijke genade en vergeving die kan worden gevraagd en gegeven. Geen al te best track-record in de geschiedenis van beide godsdiensten, maar dat is wel wat er mogelijk is en waar gelovigen toe wordt opgeroepen. Een dergelijke oproep is er niet in de islam. Gelovigen wordt vooral geleerd dat niet-moslims tweederangs burgers zijn, niet beter dan vee, onrein en geen genade kunnen krijgen.

Overigens vind ik de bijbel hooguit interessant als literair sprookjesboek maar ik moet er verder niet zoveel van hebben. Er zit weinig waarheid in en het is vrij beroerd geschreven, maar het is superieur ten opzichte van de koran, die grotendeels van de bijbel is geplagieerd.
Stormageddon | 08-01-15 | 01:39

-
Verder nog vragen?

Parsons | 09-01-15 | 00:25

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:12
antisoof moet je gewoon negeren. De enige die hem begrijpt is hijzelf. En zelfs daar twijfel ik wel eens aan. ;)

--sql error-- | 09-01-15 | 00:24

2N3055 | 09-01-15 | 00:19

Yep dat ervaren ze als een belediging en vernedering.En die dames zijn pittige dames en voor de donder niet bang.Zijn vaak zeer gemotiveerd en goed getraind.Ook strijden ze door tot de dood omdat ze weten wat hun bij gevangenschap te wachten staat.Ze behouden werkelijk in uitzichtlose situatie de laatste kogel voor zichzelf.En zijn zeer dapper.Heb een docu over ze gezien.

tweetybird | 09-01-15 | 00:24

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:13
Dan nog hebben we te maken met verschillende achtergronden binnen de islamitische gemeenschap, verschillende opvattingen en dus verschillende interpretaties van de vraag. Als je een stel bontkraag raddraaiers vraagt of ze de wetten van de islam belangrijker vinden, kunnen ze "ja" zeggen uit gevoel van rebellie, zonder dat ze weten wát er in de koran staat.
Stel je dezelfde vraag aan eerste generatie immigranten, kunnen ze de vraag zodanig interpreteren als een spirituele vergelijking. Zoals mijn vader die zegt dat hij de koran belangrijker vind dan jet Nederlands Wetboek, maar tegelijkertijd respecteert hij de rechtstaat en is hij van mening dat als het je niet bevalt, dat je lekker oprot. Een antwoord op deze vraag kan dus én én zijn, en niet óf óf. Je hoeft hier geen fanatieke moslim voor te zijn en dus klopt jouw vergelijking met een extremistische moskee ook niet.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:23

Het is veelzeggend dat Wilders' woorden, die voor zijn doen betrekkelijk gematigd waren, zo ongelooflijk veel meer woede opwekken bij linkse Nederlanders dan een bloedige moord op 12 journalisten heeft gedaan, terwijl die journalisten zelf nota bene links waren.

*potloden weer slijpen gaat*

Piet Karbiet | 09-01-15 | 00:23

@Lafayette | 08-01-15 | 23:32
En zo is het. Intolerantie dat voor vloeit vanwege denken dat zij superieur zijn.

Vageling | 09-01-15 | 00:23

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:24

Heb net de uitzending gezien. Wat een misselijke kop heeft die marchouc, als je in zijn ogen kijk, zie je wat voor stiekeme rat het is. Hij heeft ook tegen die 2 turken gezegd, die de party zijn uitgeknikkerd, dat hij op een sluw wijze probeert onderwijs over de islam op iedere school in te voeren. Hij zit alleen in de 2e kamer voor het belang van zijn geloof en mede moslims.Ze doen net of ze gematigd zijn maar pas op! Die zijn er niet! Wolven in schaapskleren.

Hollemans | 09-01-15 | 00:22

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03
Dikke veer overhandigt* Bravo!

bij gelegenheid | 09-01-15 | 00:21

@Parsons | 09-01-15 | 00:17
Your right :-)

Peshmelba | 09-01-15 | 00:20

@Fatwabuster | 09-01-15 | 00:15
Was dat niet Ruud Koopmans?

Russells Teapot | 09-01-15 | 00:19

de honden blaffen... | 09-01-15 | 00:05

" "vind je de wetten van God en Jezus belangrijker dan de wetten van Nederland?"

Vertaald in het islamitisch.

Geef de pers, de homo's, de joden, alle ongesluierde vrouwen en vooruit alle ongelovigen de kogel. Bij gebrek aan munitie is onthoofding natuurlijk een goed alternatief. Verder bid je vijf keer per dag en je neukt een geit of kameel, net wat voorhanden is, als je maar geen varkensvlees eet. Je luistert naar de Iman en nergens staat geschreven dat je die niet mag pijpen. Het leven van een moslim gaat niet altijd over rozen.

distel | 09-01-15 | 00:19

Ik hoorde vanavond waarom die isis losers zo bang zijn voor de Pershmerga.
De Pershmerga, daar dienen dus veel vrouwen in. En daar zitten hele, hele goede scherpschutters bij.
Nou schiet ik zelf een dikke 9 gemiddeld en dat is hoog.
Als ik dus zie op YT hoe die meiden de geweren vasthouden en aanleggen zitten daar talenten op Olympisch niveau tussen.
Enfin, de crux is dus dat de isis terroristen NIET door een vrouw wensen te worden doodgeschoten.
Ze schijten er peulen bij.
Wat blijkt, als een moslim door een vrouw wordt gedood komt hij NIET in het paradijs! Gewoon NIET.
En dat moeten we dus doen, MEEGAAN in de sprookjes. Dát is hun zwakke plek.
Ze zijn niet bang voor de dood.
Ze zijn niet bang voor de dood van hun eigen naasten.
Ze zijn niet bang voor ons oordeel.
Maar ze zijn WEL bang om niet in het paradijs te komen.
Ze willen niet eens in onze onreine grond begraven worden!
Dat wapenbedrijf in de US snapte dat met hun kogels gedoopt in varkensbloed.
Wij moeten ook die kant op.
Fuck jij met ons, dan zorgen wij dat je niet in het paradijs komt.
De doodstraf invoeren, speciaal voor terroristen.
Een vrouwelijke beul.
En als piece de resistance de stoffelijke resten door de gehaktmolen en aan de varkens voeren.
Ook de resten van zelfmoordterroristen.
Moet jij eens kijken hoe snel ze inbinden.
Wij zijn te beschaafd en dat werkt niet barbaren.

2N3055 | 09-01-15 | 00:19

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:15

Volgens mij kwamen die cijfers van een belgische onderzoeker,dacht ik

tweetybird | 09-01-15 | 00:18

Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58
De vraag stellen: "Vertrouw je joden?" aan moslims is hetzelfde als de vraag stellen "vertrouw je moslims" aan Nederlanders.
-
Nee dat is niet hetzelfde. Het is zelfs een rare vergelijking.

waarisdelol | 09-01-15 | 00:18

@Piet Karbiet | 09-01-15 | 00:16
Afbeeldingen zijn dan ook een stuk toegankelijker, daarmee krijg je zelfs het domste van domste analfabete gedeelte achter ja aan.

carramba | 09-01-15 | 00:17

@Peshmelba | 08-01-15 | 23:37
Welkom terug, I guess.

Parsons | 09-01-15 | 00:17

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:12
Jij komt niet zo vaak op Twitter? Of Facebook? Of Joop.nl? Of Krapuul? etc. etc. etc.

Russells Teapot | 09-01-15 | 00:17

Hier zou het zingen van het volkslied op een soortgelijke avond racistisch en eng nationalistisch zijn.

Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58

Jodenhaat is inherent aan de islam en de islamitische cultuur. Uw vergelijking slaat dan ook als een lul op een drumstel.

Desmoulins | 09-01-15 | 00:17

zolang absolute waarheidsclaims niet gewoon weerlegd mogen worden, blijft dit probleem bestaan. vooral de goedwillende mensen, die toevallig ook moslim zijn, en door de linksche kerk opgesloten worden gehouden in de kerkers van apostasie-angst. extremisten heb je altijd. maar er is geen enkele reden om de gewone man dagelijks te verraden aan de beulen. nederland is een land van nsb-ers waar ouders tegen de gemeente moeten procederen om de geboorte van hun kind niet in de zandbak bekend te laten worden. herinnert u zich nog de zaak in vleuten? juist deze gutmenschen staan een zelfreiniging in de weg, en verergeren de zaak alleen maar door de loopgraven steeds dieper te graven en weg te kijken voor het geweld op het slagveld. abouthaleb heeft als eerste gesproken. ik hoop dat velen hem zullen volgen, want de alleen van binnenuit kan de zooi worden opgeruimd.

minimá-armezusvan.. | 09-01-15 | 00:17

@eastender | 09-01-15 | 00:15

Vanwaar uit België komt u?

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:17

10 jaar geleden stond ik bij een familiefeestje op het balkon.
Zonder enige drank in m'n flikker riep ik dat we binnen afzienbare tijd in oorlog zouden raken met de islam. Dat heeft mijn familie mij zeer kwalijk genomen. Ik ben geen Nostradamus maar wist dat door veel kranten te lezen en zo van de actualiteit op de hoogte te blijven. Diezelfde familie zegt nu niet, "vent je had gelijk?".
Neem nu mijn familie eens als het Nederlandse volk met haar regering. Het is echt heel gek vast te moeten stellen dat de waarheid blijkbaar maar niet wil doordringen bij een substantiële meerderheid. Ik denk dat ik met een beetje mazzel nog 30 jaar te leven heb op deze aarde. Gezien hetgeen ik nu weet vindt ik dat lang genoeg!

Peshmelba | 09-01-15 | 00:17

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03

Enige aanvulling: journalisten zijn geen cartoonisten.
Hebben ze de ballen niet voor.

Piet Karbiet | 09-01-15 | 00:16

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:13

Ik hoorde Jinek het getal 60 of 70 procent noemen, een onderzoek van een duitse filosoof maar heb de naam niet verstaan.

Iemand?

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:15

@Peshmelba | 08-01-15 | 23:58 Dankjewel. Voor mij is het prettig hier op GS mee te lezen en te schrijven want hier komen nogal eens gelijkgestemde zielen voorbij. In deze dagen doet dat goed.

eastender | 09-01-15 | 00:15

MX Daddy | 08-01-15 | 23:50
Net als bij de moord op vanGogh.
Destijds stond de Dam ook vol. geen moslim gezien. Behalve Elatik, die beretrots op het podium werd gehesen door de pvda. Bij de onthulling van het monument in het Oosterpark precies hetzelfde.

--sql error-- | 09-01-15 | 00:13

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58
"Hetzelfde als een christenen in staphorst vragen "vind je de wetten van God en Jezus belangrijker dan de wetten van Nederland?""

Domme vergelijking. Als je alleen de As-Soena moskee onderzoekt, krijg je ook veel extremere uitslagen dan wanneer je alle moslims van Nederland onderzoekt. Staphorst is niet representatief voor het Nederlandse christendom, zoals de As-Soena moskee niet representatief is voor de hele islam. Als je echt een rationele Mocro was geweest, dan had je je dat beseft voor je deze vergelijking maakte.

Je zou het moeten onderzoeken onder alle christenen in dit land, niet alleen selectief onder de meest radicale in Staphorst. De onderzoeken waaruit blijkt dat zoveel moslims de sharia aanhangen, gelden immers ook voor de gehele populatie van dit land.

En volgens mij was dat zelfs ook onderzocht, tegelijk met het onderzoek naar moslims waar we het nu over hebben, en vonden iets van 10% van de christenen hun religieuze wetten belangrijker dan de wetten van hun land, tegenover iets van 60% van de moslims. Ik kan er een paar procent naast zitten, maar niet veel.

Russells Teapot | 09-01-15 | 00:13

@Mastermattie | 09-01-15 | 00:12. Schandalig! Had wel gemoeten.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:12

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03
"Waarom zoveel meer haat voor Wilders dan voor deze terroristen? Wie pleegt hier nou de ergere misdaad?"
Je kunt ook overdrijven als de malle. Ik heb in de afgelopen dagen het woord Wilders alleen op geenstijl zien vallen. Wilders is nauwelijks in het nieuws gekomen.
@AntiSoof | 09-01-15 | 00:04
Misschien ben ik het ook, maar ik voel me dom als ik je plempjes lees. Het is zo diep dat een potvis er niet bij kan komen.

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:12

@Maria.1 | 08-01-15 | 23:27
Voor zover ik weet is daar niemand voor gepakt.

Mastermattie | 09-01-15 | 00:12

@Omkoal | 08-01-15 | 23:18
Nee. Dat noemt met "het politieke spel", zich niet realiserend wat ze met dit soort wegkijkgedrag teweegbrengen.
Binnen de muren van het stadhuis heerst een soort wereldvreemdheid.

Mastermattie | 09-01-15 | 00:11

@Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:07.
Scheiding tussen kerk en staat! Of het je nou bevalt of niet; dat blijft zo. Wil je de islam boven de wet, dan staat het je vrij om naar een moslimland te vertrekken. Wij accepteren dat NIET.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:10

Het gaat helemaal goed komen maar nu even niet.

Plukkiehaar | 09-01-15 | 00:09

@Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:10
Wat valt er meer te vertellen?
De speech van Lenferink (burgemeester) en ook de speech van mensen van de islamitische gemeenschap waren in de categorie moslims hebben het al zo moeilijk, laten we lief voor ze zijn, er was een Leids gedicht, wat politiek geneuzel en nog een dame welke afsloot met een lied onder pianobegeleiding.
Lokale radiozender zal later nog publiceren: www.unity.nu/Programmas/UnityFM

Mastermattie | 09-01-15 | 00:09

@Ome Gijs | 09-01-15 | 00:06,
Wat is erger? De ideologie van het corporatisme of de Islam?

AntiSoof | 09-01-15 | 00:09

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03
Chapeau!

Peshmelba | 09-01-15 | 00:08

@Fatwabuster | 09-01-15 | 00:01
Nee, ik beredeneer juist objectief. Maar helaas hebben we beide geen inzage in deze onderzoeken en zouden we ons oordeel moeten behouden tot we die ingezien hebben.Maria.1 | Maria.1 | 09-01-15 | 00:00
Umm, bedankt voor je belangrijke bijdrage. Anders nog iets captain obvious?

Rationele Mocro | 09-01-15 | 00:07

@Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03
+1000

necrosis | 09-01-15 | 00:07

@Dostranamus | 09-01-15 | 00:02. Ja, mee eens. Maar voor deze man wilde ik toch graag mijn handtekening zetten. Helaas heeft het niet geholpen; de eerste zweepslagen krijgt hij toch.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:06

Maar ondertussen breidt de fascistische ideologie die islam heet zich als een ziekte steeds verder uit en daarmee het gedogen van alles dat niet cultuureigen is.

Ome Gijs | 09-01-15 | 00:06

Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58
" "vind je de wetten van God en Jezus belangrijker dan de wetten van Nederland?"
Wat voor antwoorden had je verwacht?"
Het antwoord zal zijn: geef de keizer wat des keizers is, en gode wat gods is.

de honden blaffen... | 09-01-15 | 00:05

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58,
We leven nu eenmaal in een leugen. Dus elke rechtvaardige vraag zal (als het een goede is) wrevel opwekken.
Als je werkelijk rationeel wil zijn, onderzoek dan eens je ego. Ontdek het dualisme in de taal en het denken. En wordt een soefi.
Zie het lege in het volle,
Zie het niets in de volheid van de tegenstellingen,
Zie de taal...
Achterlijk kind is ze.
Stom en dom. Liefdeloos wezen.
En das jammer.

AntiSoof | 09-01-15 | 00:04

@donjon | 08-01-15 | 23:47
Hear, hear.

carramba | 09-01-15 | 00:04

@eastender | 08-01-15 | 23:51
:-) "Het is tijd om daar nu eens mee gedaan te maken".
Beste Eastenders, Komt u uit België? Dat is volgens mij een Belgische zinsopbouw? Niets mis mee natuurlijk, maar dat viel mij op.

Peshmelba | 09-01-15 | 00:03

Wat mij de laatste twee dagen opvalt is dat politiek correcte gutmenschen angstig overkomen. Niet voor de islam natuurlijk, daar hebben ze niets van te vrezen, zij zorgen er immers zorgvuldig voor dat ze nooit op islamitische tenen staan.

Nee, ze zijn bang omdat ze merken dat de constructie van leugens, waarmee ze het volk een rad voor ogen hebben gedraaid, aan het afbrokkelen is, en daarmee ook de macht die ze hebben.

Mensen worden wakker, en ook als ze zo verstandig zijn om niet alle moslims over één kam te scheren, kijken ze toch met toenemende afkeer naar de Pavlovreacties van links Nederland, dat deze tragedie zo snel mogelijk onder het tapijt wil vegen om verder te kunnen gaan met het framen van Wilders als een bedreiging voor onze rechtsorde.

En veel gemeend medeleven kan er ook niet af voor Charlie Hebdo. De tendens van hun reacties is niet "verschrikkelijk, er zijn twaalf onschuldige mensen vermoord," maar "verschrikkelijk, dit speelt Wilders in de kaart."

De aanslagen worden enigszins plichtmatig afgekeurd, maar als Wilders het in zijn hoofd haalt exact hetzelfde te zeggen wat hij nu al 10 jaar doet, bestormt links Nederland het internet om woest te krijsen dat Wilders "over lijken gaat." Die linkse woede die zich nu tegen Wilders richt, waar was die woede toen deze aanslag werd gepleegd? Waarom zoveel meer haat voor Wilders dan voor deze terroristen? Wie pleegt hier nou de ergere misdaad?

Het is veelzeggend dat Wilders' woorden, die voor zijn doen betrekkelijk gematigd waren, zo ongelooflijk veel meer woede opwekken bij linkse Nederlanders dan een bloedige moord op 12 journalisten heeft gedaan, terwijl die journalisten zelf nota bene links waren.

Het geeft aan dat hun emotionele betrokkenheid met de slachtoffers van deze aanslag verwaarloosbaar is in vergelijking met hun nietsontziende haat jegens Wilders en alle andere islamcritici. En wat deze mensen het ergst frustreert, is dat hun gehate vijanden weer bevestigd zijn in wat ze altijd al hebben gezegd.

Vanuit deze frustratie reageren ze, als een Wilders bijvoorbeeld zijn mening geeft over deze aanslagen: "Ik wil niet met mijn neus op de feiten worden gedrukt! Ik kan de realiteit nog niet aan! Jij hebt gewoon ongelijk, want... eh... eh... het is nog maar net gebeurd, dus je maakt er misbruik van! Lijkenpikker! Hou je mond!"

Het ongemak over deze aanslag laat zich nou eenmaal het makkelijkst omzetten in razernij jegens de mensen die op dit moment zeggen waar het op staat, en hun daarmee op hun ongelijk wijzen. Zo komen we bij de vreemde toestand uit waarin van islamcritici wordt geëist dat ze hun bek houden en ze tot minderwaardige slechte mensen worden verklaard wanneer ze hun mening uiten, precies op het moment dat de islam zich van haar meest duistere kant laat zien, en gebleken is hoe belangrijk het dus is dat islamcritici juist beschermd en gerespecteerd worden in hun vrijheid van meningsuiting.

Vandaar ook dat bij de walgelijksten onder de gutmenschen, zoals bijvoorbeeld de Joop-scribenten, het nu al niet meer over de aanslagen of de VVM gaat, maar over de "nieuwe impuls voor populistische rechtse stromingen" die dit zal opleveren. Dat is hun grote zorg. Deze trend zal waarschijnlijk de komende week worden overgenomen in de rest van de media, en het is te hopen dat niemand het in zijn achterlijke hoofd haalt om een "vergeldingsactie" te plegen op een moskee of zo, want dan kun je er helemaal zeker van zijn dat het in de gutmenschpers nergens anders meer over zal gaan.

De gevestigde media zullen hun zendtijd of pagina's weer proberen te vullen met correctlinkse driftbuien dat al die islamcritici lijkenpikkers zijn die hun grote bek moeten houden, want de aandacht moet koste wat kost worden afgeleid van dit islamgerelateerde geweld en gevestigd worden op mensen als Wilders en hoe slecht zij toch wel niet zijn.

Een wanhopig achterhoedegevecht van onze elite om hun inzakkende wereldbeeld en monopolie op de waarheid overeind te houden. Want zij weten dat, als dat omvalt, zij hun grip op het volk zullen verliezen, en dat zou wel eens het begin van het einde kunnen zijn voor onze elite.

Russells Teapot | 09-01-15 | 00:03

Maria.1 23.57
In oost Oekraïne vind een genocide op de daar wonende etnische Russen plaats.
Niemand, ook Amnesty doet daar iets aan of durft het zelfs niet te benoemen.
Walgelijke organisatie.
Maar dat is mijn mening en off topic.

Dostranamus | 09-01-15 | 00:02

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58

Als je alles uit je identiteit beredeneert is geen enkel onderzoek goed en alle vragen suggestief.... ik vind dat gelul en de uitkomsten verontrustend

Fatwabuster | 09-01-15 | 00:01

Maria.1 23:57
Ik ook. Wat Raif moet doorstaan is net zo een aanslag als die op Charlie Hebdo, met eenzelfde soort aanleding, maar dan door een overheid, waar Nederland innige banden mee heeft. misselijkmakend.

tipo | 09-01-15 | 00:00

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58
We leven in een land met scheiding tussen kerk en staat. Accepteer dat of vertrek.

Maria.1 | 09-01-15 | 00:00

Oversekste dames. GS, mag ik mijn adres geven. Ik heb ook nog wel wat neven. Zo kan ik de wereldvrede bevorderen en gelijk mijn lusten botvieren. Is anaal trouwens verboden in de Islam?

distel | 08-01-15 | 23:59

Ik mis eigenlijk nog Fatima Elatik op de bank. Dat zou het echt compleet maken.

De Reaguurder | 08-01-15 | 23:59

Ik heb die cijfers niet en de vragen niet, maar uit de "conclusies" van het onderzoek kan ik herleiden dat de vragen suggestief zijn.
De vraag stellen: "Vertrouw je joden?" aan moslims is hetzelfde als de vraag stellen "vertrouw je moslims" aan Nederlanders.
En als je aan een moslim vraagt "vind jij de wetten van de islam belangrijker dan de wetten van het land waarin je leeft", dan kan die vraag spiritueel geinterpeteerd worden. Hetzelfde als een christenen in staphorst vragen "vind je de wetten van God en Jezus belangrijker dan de wetten van Nederland?"
Wat voor antwoorden had je verwacht?

Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:58

@eastender | 08-01-15 | 23:51
Dank je, ik heb het met plezier gelezen.

Peshmelba | 08-01-15 | 23:58

Volgens mij is de NPO inmiddels de NMO.

de honden blaffen... | 08-01-15 | 23:57

@tipo | 08-01-15 | 23:55
Ik reageer niet vaak op Amnesty, maar voor deze man heb ik mijn handtekening gezet.

Maria.1 | 08-01-15 | 23:57

Raif krijgt morgen op 9 januari na het middaggebed de eerste 50 zweepslagen van de 1000 waar hij voor veroordeeld is in Saudi Arabie wegens blasfemie. En dat gaat twintig weken zo door. Je suis Said.
www.amnesty.nl/nieuwsportaal/nieuws/bl...

tipo | 08-01-15 | 23:55

Ik begrijp niet dat men nog met trots een hoofddoekje kan dragen of een jurk.

Maria.1 | 08-01-15 | 23:54

Gekke Tofik is weer aan het studeren dus, zeker van zijn wachtgeld. Wat een droeftoeter is dat meisje toch, met haar gehuil van ik radicaliseer.

De Reaguurder | 08-01-15 | 23:54

@Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:52

Ja die.... kom maar op met de cijfers en de (suggestieve?)vragen die daar aan ten grondslag liggen.

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:54

Nu wordt het leuk, ome Joop.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:52

@Fatwabuster | 08-01-15 | 23:50
Je bedoelt die cijfers gebaseerd op zeer suggestieve vragen?

Rationele Mocro | 08-01-15 | 23:52

De pers durft niet en vooral: men weet ook niets te antwoorden op de problemen met de islam die zich van Amerika tot Europa, van Canada tot Australië, afspelen. Vrijwel niemand is ook maar in het minst ingelezen in de islam en men komt met gemeenplaatsen die iedere kritische reaguurder makkelijk kan pareren. Zo zat Juul paradijs van de Televaag straks in Nieuwsuur. Jongens nou toch, hoe komt zo iemand aan die baan?! Zelfs Bas Heijne was het te dol. Twan Huys wordt betaald om de fanatieke islam niet te veel te viseren en ook jinek zag ik net weer de pvda faciliteren. Er verandert dus weer niets want de mensen op de podia zijn incompetent om met de islam om te gaan, in kennis zowel als aanpak. Het betere werk kwam van Ayaan: Al die mensen die nu weer vooraan stonden, waren ook prominent aanwezig om haar te verjagen. Wereldwijde moedeloosheid doordat de politiek ons meent de wet te moeten voorschrijven die wij niet willen. Het is echt tijd voor een ander geluid dat niet policor gedreven is. En bovendien om de agenda van marcouch niet uit te voeren: Als het aan hem ligt moeten we allemaal expert worden om de minderheid van islamitische zieltjes ten volle te begrijpen. Neen. Het is tijd om daar nu eens mee gedaan te maken met deze onzin. De politiemensen, leraren en cassiëres en verpleegsters hoeven de islam niet te doorgronden. De islam is in dit land niet relevant om samen te leven: Iedereen wil rustig leven en islam in NL moet begrijpen dat zij de vrijheid op hun godsdienst hebben achter de voordeur, zoals de rest van dit land. Er hoeft niet in ieder dorp de grootste moskee van Europa te worden gebouwd en we hoeven ook niet te blijven zeiken over hoe schuldig wij zijn. Het kan heel veel eenvoudiger als politiek correct geneuzel naar de prullenbak gaat. En dat betekent simpelweg moslims hun plaats wijzen.

eastender | 08-01-15 | 23:51

Mooie aanblik vanavond in Amsterdam, ik weet niet of het is opgevallen maar er waren bijna alleen maar blanken.
Dat zegt mij genoeg, wordt tijd dat we dat vaker zien.
Maar wat laat de NPO in de samenvatting zien? Juist de enige hoofdoek die aanwezig is wordt in beeld gebracht, bah, zelfs nu nog blijft het een (s)Linkse kliek.

MX Daddy | 08-01-15 | 23:50

Ze zingen La Marseillaise, het volkslied van de Fransen. Als je de tekst vertaald naar de context van dit allemaal dan is het best cru. Het komt ongeveer neer op: Het bloedige vaandel van de tirannie is gehesen. Ze naderen tot in uw armen om de kelen van uw zonen en vrouwen te snijden. Te wapen burgers, vorm jullie battalions. Marcheer,marcheer, zodat het onreine bloed onze voren doordrenkt.

Guuske | 08-01-15 | 23:50

@distel | 08-01-15 | 23:48

Check..... compleet van de weg weg!
Kan iemand die cijfers die Jinek produceerde nog even herhalen.... uiteraard wordt er niet op gereageerd maar ze waren wel verontrustend

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:50

@donjon | 08-01-15 | 23:47,
Ik werd daar op X-nieuws verbannen wegens een heel kleinzielig gedoe. Dus hun petje is te klein voor mijn bol.

AntiSoof | 08-01-15 | 23:50

En dan zeg ik het nog netjes...

King of the Oneliner | 08-01-15 | 23:49

Ga nou eens op die cijfers van Jinek in meneer de professor! Neehoor hij valt weer terug op abstracte zaken.

De Reaguurder | 08-01-15 | 23:49

Mein Koran verbieden en alle moslims terug naar Zandbakistan!
Ik ben er helemaal klaar mee.

King of the Oneliner | 08-01-15 | 23:48

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:43

Angst is een gegeven op basis van wat er niet is. Dat zegt deze hoogleraar met een stalen gezicht. Onder welke steen heeft die gezeten. Kan die niet in Syrië gedropt worden. Wat een ongelooflijke lul

distel | 08-01-15 | 23:48

Ik ben de hele dag al kotsmisselijk van de hele ” gekaapte” aanslag…
Twee types slachtoffers hebben zich de hele dag leeg kunnen laten lopen op de nationale nieuwssites, van krant, tv, radio en andere media…
.
Als eerste natuurlijk de moslims die uiteraard angstig en zielig moeten zitten wezen……maar daar verder geen letter over, want dat is hun aangeboren reactie..
.
Wat ik veel stuitender vind zijn de gevoelens van alle mensen die zich ergens in de actualiteiten begeven.
Journalisten, opiniemakers ( hoezo, ik maak mijn eigen opinie wel als ik eerlijke informatie krijg) , krantenuitgevers, cabaretiers, schrijvers, en iedereen die zich in de media iets beduidends vind…
Ze zijn allemaal geschokt door deze aanval op de “vrijheid van pers” en “vrijheid van meningsuiting”….. en ze voelen zich geraakt, aangevallen en weet ik wat nog meer.
.
In de eerste plaats is deze terreur een aanval op de héle vrije ( is het al een poosje niet meer maar sommigen dachten dat nog ) wereld.
.
Men huilt, treurt, is moedig, wil gewoon doorgaan en we geven niet op…tralala – etc.
.
En ik word naar van de hypocrisie van deze mensen……
.
Jaren lang hebben ze de mond gesnoerd van mensen die een mening en/of op zijn minst een ervaring hadden met een groeiend gevoel van onveiligheid, een inleveren van vrijheid, een gevoel van angst en onderdrukking en verlies van eigen identiteit…….
.
Nee, niet in de grachtengordel, of in Wassenaar of welke luxe witte wijk dan ook, maar wel onder de gewone mensen in de grote steden, de achterstandswijken de overlopen gehuchten met een overload aan nieuwkomers, met niet al te veel succes
.
Waar homo’s worden weggepest vanwege….
Waar vrouwen worden nagesist vanwege…….
Waar kerstbomen verdwijnen op scholen vanwege…..
Waar halal voedsel wordt ingevoerd vanwege……
Met aparte zwemuurtjes vanwege……
.
En al die meningen zijn door de voorvechters van vandaag weggezet als niet correct, onverdraagzaam, achterlijk, dom, racistisch, islamofobisch, en noem alles maar op.
Wilders is een gek, Pegida Duitsland ( inmiddels Denemarken , Noorwegen e.a.een megakwaad…
.
Mijn boodschap is vandaag, als jullie deze aanslag zo op jezelf betrekken.. voornamelijk op jullie zelf projecteren , dán denk ik, dit is de boemerang van wat jullie óns – de verontrusten – voortdurend hebben aangedaan.
.
De mond gesnoerd, weggezet als idioten én uiteindelijk afgeschoten….
.
Wat nu is gebeurd hebben de “onnozelen” al lang aan zien komen maar jullie waren deaf, dumb ánd blind…….
.
Nu een beetje wakker geworden dames en heren van de media en van het vrije woord……….????????????
.
Ik moet nog even spugen…….
.

Uit: www.dagelijksestandaard.nl/2015/01/mos...

Rest In Privacy | 08-01-15 | 23:47

Wat ik vreemd vind, is dat wij geen reakties horen uit de moslimlanden. Wanneer er een cartoon over de heer M. verschijnt, staat de hele moslimwereld in brand. Waarom is het daar nu zo stil of is hier sprake van een bepaalde censuur.

Uit: xandernieuws.punt.nl/content/2015/01/P...

Rest In Privacy | 08-01-15 | 23:47

@AntiSoof | 08-01-15 | 23:44
tx!

Peshmelba | 08-01-15 | 23:46

@AntiSoof | 08-01-15 | 23:44
tx!

Peshmelba | 08-01-15 | 23:46

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:43
Ja hoor. Daar was-ie weer: het 'incident'. Hoe krijg je het uit je roepkokert.

Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:46

Rustig Fatwa, dat deed vuurwerkverbieder Broertjes al.
Die pas 11 x het word Azijnbode in de mond heeft genomen.
Euh, Code Reclamecomissie, pipo koeien !

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:46

Netjes, zo doen wij dat in de westerse wereld.

Glas Koning | 08-01-15 | 23:45

VanBukkem | 08-01-15 | 23:35

Hmmm dat is dan wel het interresantste van die hele trekpop show.Want de helft van die trekpoppen is ook nog eens kaputt.Geef mij dan liever maar een lekker blond dom mokkel.Alhoewel veel dommer als die trekpoppen kan ze nooit zijn.En ze heeft twee geweldige punten zelfs als ze niks zegt.

tweetybird | 08-01-15 | 23:44

Ahhh we gaan de kans op een aanslag nu statistisch benaderen bij Jinek. Gelukkig is de kans op eenzelfde aanslag statistisch gezien heel klein aldus de expert.

De Reaguurder | 08-01-15 | 23:43

Professor Angst (huh??)..... het is maar een incident..... gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.

Mijn god, snoer die sukkel de mond en schop hem van die bank af.... nitwit!

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:43

@one hobo | 08-01-15 | 23:3
Goed gezien. Kom, we gaan iedere dag de ontvoerde kinderen door knotsgekke Muzelmannen 1 minuut stilte geven. Kun je beter de aarde langzamer laten draaien, me dunkt.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:39

@Parsons | 08-01-15 | 23:14
Ik kan je vertellen dat het inderdaad een hele lange weg is.
Er zijn hier domweg teveel mensen die het maar tergend langzaam in gaan zien. Wen er maar aan, democratie. Al heb je gelijk je
moet wachten op de achterblijvers. Parsons je moet overigens de groeten hebben van Slakkenzout. Die is hier vermoord maar laat weten te leven!

Peshmelba | 08-01-15 | 23:37

@Lafayette | 08-01-15 | 23:32
De islam is een verderfelijke politieke ideologie, niets meer en niets minder.
*met dank aan @Parsons*

necrosis | 08-01-15 | 23:36

@Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:12
Schuin achter Eva zit nog een leuk blond mokkel!

VanBukkem | 08-01-15 | 23:35

Philippe Remarque over waarom de Volkskrant vandaag de cartoon niet op de voorpagina plaatste. Van mij mogen ze dat helemaal zelf weten, maar de reden is hilarisch:
"Als we een statement maken, plaatsen we onze eigen solidariteit en ontzetting te veel op de voorgrond, redeneerden de meeste redacteuren die meepraatten, en daarmee onszelf. Dat kan potsierlijk worden."
.
Precies, straks komt je objectiviteit in het geding, dat zou maar potsierlijk zijn. Mafkees.

Harry Turtle | 08-01-15 | 23:35

We slaan echt door in dit knettergekke land. Nog even en we gaan alle herdenkingen van de wereld in dit land organiseren. Je ziet ze denken in Den Haag, Amsterdam en al die gemeenten, dat kunnen wij beter. De hele wereld kijkt naar ons. Parijs, kijk dan! Kijk ons eens respectvol een herdenking organiseren. Goede speeches, alles perfect georganiseerd, etc. Nu nog een dankwoord van die Fransen en we zijn weer helemaal trots op ons kleine landje.

one hobo | 08-01-15 | 23:34

@Fatwabuster | 08-01-15 | 23:32
Exact

Lijkt me logisch... | 08-01-15 | 23:34

@TheWriter | 08-01-15 | 23:03
Komt die tekst van de nazi's?

Peshmelba | 08-01-15 | 23:32

@Lijkt me logisch... | 08-01-15 | 23:30

Zoals Hans Teeuwen jaren geleden al zei.... de grens is geweld

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:32

@TheWriter | 08-01-15 | 23:03
Komt die tekst van de nazi's?

Peshmelba | 08-01-15 | 23:32

Een demonstratie die vooral indruk maakt op de fatsoenlijke mens, niet op hordes die nog in de Middeleeuwen leven. Steek de kop dus maar in het zand met je radicale moslims. Ook GS dus.
-
Op die brede kloof tussen het Westen en de Islamitische culturen kunnen radicalen makkelijk groeien. De oorzaak van deze ellende is een intolerant autoritair geloof. De Islam dus. En ondanks dat niet elke moslim geweldadig is, is de Islam radicaal en simpelweg niet 'compatible' met het Westen. En brengt het radicalen voort.

Lafayette | 08-01-15 | 23:32

Zag zojuist bondkraagjes stiekem met Algerijnse of Marokaanse vlag zwaaien op tribune bekerwedstrijd Barcelona... was zeker toeval na weer goal Barca... tegenstander Elche staat 5-0 achter maar heeft paar spaanse moslims in team...

fingers | 08-01-15 | 23:31

Toch heb ik 10 keer liever dat Geert Wilders een rechtszaak aan zijn broek heeft om wat hij gezegd heeft dan dat hij wordt geliquideerd.

Het vrije woord kent zekere grenzen, ookal ben ik ervan overtuigd dat hij (terecht) vrijgesproken zal worden.

Lijkt me logisch... | 08-01-15 | 23:30

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:23
En? Hoe smaakt Freek?

Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:29

@pruimzuur | 08-01-15 | 23:23
Het zal wel een kronkel in m'n kabel zijn geweest.

Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:28

Rustig aan Fatwa, het is KRO=NCRVee.
Die zijn gewend hun kinderen aan de koster te geven.
Na een glaasje wijn.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:27

@Mastermattie | 08-01-15 | 22:56. Dat meen je niet! Zijn die rotlui opgepakt? Nee zeker...

Maria.1 | 08-01-15 | 23:27

@pruimzuur | 08-01-15 | 23:23

Ja dat zei hij.... daar rennen dit soort wegkijkers als eerste heen, naar de gekwetste moslims...... Walgelijk!

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:26

Maar ik verwacht dank ook wellicht te veel veel van gematigde kannibalen.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:25

@Rijole | 08-01-15 | 23:17
Jozias van Aartsen acteerde vanavond een voorvechter van het vrije woord. Die krachtige woorden op papier veranderden in holle retoriek zodra Jozias ze uitbralt.

Harry Turtle | 08-01-15 | 23:24

Ik weet niet hoe het de andere reaguurders vergaat en misschien heb ik wel iets verkeerds gegeten maar ik word toch behoorlijk onpasselijk van die Broertjes..... mijn god, wat een droplul!!

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:24

@Driewerf Hoezee | 08-01-15

Zeker, ik hang tussen haar lippen.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:23

@Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:13
Zei Broertjes nou de moslimleider van Hilversum?

pruimzuur | 08-01-15 | 23:23

Nog geen maand geleden op GS:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/12/...
De mohammedaanse achterlijken staan aan de poorten van ons mooie Europa jongens en meisjes en homo's en varkentjes en ongelovigen.. Inperken en terugdringen.

demdem | 08-01-15 | 23:22

Van Aartsen staat pal voor de satire, een hele geruststelling voor GeenStijl.

Rest In Privacy | 08-01-15 | 23:20

Mastermattie | 08-01-15 | 22:56
Leiden is dan ook de toekomstige hoofdstad van het kalifaat Mekka aan de Rijn.

Ik wordt op deze dagen knettergek van de Samsoms, Aartsens, Broertjes' en meer van die salonsocialisten, wegkijkers en huichelaars die het nu allemaal verongelijkt in de camera staan te verkondigen hoe erg het wel niet is. Maar als hun gevraagd wordt maatregelen te nemen geven zijn niet thuis.

Omkoal | 08-01-15 | 23:18

Nederlandse Hypocrisie. Hoe reageerde Nederland op Gregorius Nekschot?

Rijole | 08-01-15 | 23:17

Daar is Pritt Stift dan eindelijk weer, na 2 dagen volledige stilte angstig op zoek naar een foute uitspraak van Geert.
Maar dit keer geen linkse nonsens... vreemd hoor!

isgeemigreerd | 08-01-15 | 23:17

@de honden blaffen... | 08-01-15 | 23:13
Ik ga voor Liberté d'expression

Lijkt me logisch... | 08-01-15 | 23:15

Al die mensen, op al die pleinen... pleitend voor het Vrije Woord...

Gaan morgen weer voorgedrukte aangifte doen Wilders en Le Pen...

En intussen zijn er door Boko Haram vandaag 2.000 mensen afgeslacht...

Denk. Er. Even. Over. Na.

Parsons | 08-01-15 | 23:14

Ik snap alleen de Hiep Hiep Hoera niet echt. Zelfs een antisemitische leus volgens fok.nl.

[url]http://frontpage.fok.nl/nieuws/598946/1/1/50/hiep-hiep-hoera-is-jodenhaat.html[/url]

Vladimir316 | 08-01-15 | 23:14

@Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:12
Ze wilde 'lone wolf' gebruiken. Zag u dat ook?

Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:13

@Fatwabuster | 08-01-15 | 23:04
De line-up doet meer denken aan zendtijd voor politieke partijen dan aan een late-night talkshow.

De Reaguurder | 08-01-15 | 23:13

Oppression.
Liberté.
U kunt kiezen.

de honden blaffen... | 08-01-15 | 23:13

Tering Jinek, had een cartoonist van de Paradijsbode gevraagd. Bijvoorbeeld die ... euh, kom hoe heet ie.
Tikkie terug.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:12

@Mastermattie | 08-01-15 | 22:56
Vertel MEER! Ik schrijf mee. Was speciaal niet gekomen namelijk.

Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:10

dit soort dingen zijn groots. in vroegere tijden was deze spirit het land doorgetrokken. maar tegenwoordig is alles gelukkkig door de lieve media doorgegeven. heerlijk! de media!

een maffiabaas | 08-01-15 | 23:10

Wat spreken die mensen daar netjes Vrans! Beste clip hoor GSTV. Kiep het up.

Driewerf Hoezee | 08-01-15 | 23:10

De geschiedenis herhaalt zich, Jan Sobieski stopte de islamitische invasie in 1683 bij Wenen. Wie stopt ze nu?

Venimus | 08-01-15 | 23:07

Vorige week keek ik nog WK Darts.

Piet Karbiet | 08-01-15 | 23:06

We hadden nog kunnen lachen wanneer Hans Teeuwen op de Dam had mogen spreken. Maarja die is toch niet politiek-correct genoeg.

prov1nciaal | 08-01-15 | 23:05

Mooi in beeld gebracht. Nu eens kijken wat Marcouch, Dibi en die halaltroella te vertellen hebben bij Jinek. Allemaal slachtoffers toch?

De Reaguurder | 08-01-15 | 23:04

Zo te zien gaat Jinek over een paar minuten, naast 4 moslims waaronder Dibi, 2 hele foute PVDA'ers (Broertjes en Marcouch) een podium geven om vooral te benadrukken dat de aanslag niets met de islam te maken heeft en dat vooral de moslims slachtoffer zijn....... etc etc blablabla

Fatwabuster | 08-01-15 | 23:04

ik lach me dood. die moslims zijn veelste snel aan het pieken. als ze nu al een wereldoorlog willen dan slachten we ze zo EZ. dombo's bewezen xD

een maffiabaas | 08-01-15 | 23:04

Morgen weer allemaal braaf de koppen in het zand hè?

Eduardo- | 08-01-15 | 23:03

-weggejorist-

TheWriter | 08-01-15 | 23:03

Pegida

højre vær så venlig | 08-01-15 | 23:03

@Fatwabuster | 08-01-15 | 22:59
Nu ben ik normaal niet zo'n moraal-fapper. Maar ik zit nog te twijfelen of dat nu grappig of misschien toch wel wat respectloos is (na zo'n reportage)

Mastermattie | 08-01-15 | 23:01

Wat een gemiste kans, naar Parijs rijden voor 3x2 minuutjes film.

prov1nciaal | 08-01-15 | 23:00

Hahaha.... ouwe ginger schopt kont op het einde!

Fatwabuster | 08-01-15 | 22:59

Goede generale voor als het hier los gaat. Nog in 2015...

de Voorzittert | 08-01-15 | 22:59

Zal allemaal wel.
Mooi hoor, maar dat volk hier (nl) op de been voor de vrijheid meningsuiting, is het zelfde slag, dat ook de voorgedrukte aangiftes indiende dat Wilders zijn kop moet houden..

Jemaintiendrai | 08-01-15 | 22:58

Hier kennen we alleen stille tochten en misplaatste ingetogenheid.
Waar moet je dan heen met je woede?
Schreeuwen en het Wilhelmus zingen, het kan zoveel beter!

Peshmelba | 08-01-15 | 22:57

Idd, wat respect en (een paar) minu(u)t(en) stilte.
Iets wat in Leiden bruut verstoord werd door "Allah Hakbar" roepers. #triest

Mastermattie | 08-01-15 | 22:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl