Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVESTREAMS PEGIDA Dresden en Berlijn

Tüte Chips und kratje Duitspils erbij en gucken maarrr. De livestreams Pegida zijn live. Demo's op pleinen te Duitsland van NationalStolz Leute die het zat zijn. Boven het voormalige DDR-stadje Dresden waar in 1989 de "Wir sind das Volk" demo's tegen de commie dictatuur plaatshadden. Onder de Bärgida-manifestatie + antidemo in links bolwerk Berlijn. Dieses Topfic wird aufdatiert. Später mehr...
Update: Politie Dresden schat opkomst op 20.000
Update: Volgens de Polizei Berlin zijn er 300 Pegida-demonstranten, 5000 boeroepers en 800 Polizisten op de been in de hoofdstad.
Update: AfD Berlijn: "Lekker dan. De SPD neemt nazivlaggen mee."
pegidaCNN.jpgToll. Pegida haalt CNN. bbq Protest van de StaatsFunk. In Keulen gaat het licht van de Dom uit. GROSSBILD

Reaguursels

Inloggen

Tinie | 06-01-15 | 19:01 Hoe meer islamisering, hoe meer opstandigheid daartegen, van mensen met allerlei ideeën waar weer andere mensen zich maar moeilijk in vinden kunnen. Datgene wat met de islamisering vooral schade lijdt, dat is de moderne, open en relatief onbezorgde samenleving. En daarvoor in de plaats komt steeds meer polarisatie, paranoia en enggeestigheid. Het is te hopen dat moslims een meer verlicht idee van hun islam ontwikkelen. Zodat die islam zelf meer compatible wordt met de moderne open samenleving. Want lukt dat niet, dan is het conflict voorgeprogrammeerd. Die Hamed Abdel-Samad waar ik op wees, die is prima bezig de discussie open te breken over de islam. Want hij is politicoloog van Egyptische herkomst, en hij is moeilijk weg te demoniseren als ‘racist’ en ‘nazi’. En hij zegt dat de politieke islam sterk fascistische trekken heeft.

Benedict Broere | 07-01-15 | 09:57

Helemaal mee eens, maar snap jij mijn huiver tegen De Homohater in deze context ????

Tinie | 06-01-15 | 19:01

Tinie | 06-01-15 | 15:58 Wat is een goed ijkpunt voor het verzet tegen een mogelijke islamtirannie? Karl Popper bijvoorbeeld, lijkt mij dan zeer in aanmerking te komen:
>>> The paradox of tolerance - Although Popper was an advocate of toleration, he said that intolerance should not be tolerated, for if tolerance allowed intolerance to succeed completely, tolerance itself would be threatened. In The Open Society and Its Enemies, he argued:
“Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them. – In this formulation, I do not imply, for instance, that we should always suppress the utterance of intolerant philosophies; as long as we can counter them by rational argument and keep them in check by public opinion, suppression would certainly be most unwise. But we should claim the right to suppress them if necessary even by force; for it may easily turn out that they are not prepared to meet us on the level of rational argument, but begin by denouncing all argument; they may forbid their followers to listen to rational argument, because it is deceptive, and teach them to answer arguments by the use of their fists or pistols. We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.” <<<
en.wikipedia.org/wiki/Karl_Popper

Benedict Broere | 06-01-15 | 18:07

gaffelbaard | 06-01-15 | 01:41
Nee, mij is daar niets over bekend. Ik denk ook dat een dergelijke buitenparlementaire oppositie (want het is niet slechts Pegida er zijn ook andere nog wel grotere groepen met protesten tegen het politieke en mediale establishment actief) hier in NL wat moeilijk op gang komt omdat wij in vergelijking met Duitsland in ieder geval een duidelijk waarneembare parlamentaire oppositie hebben.
In Duitsland (en West-Europa)is het wachten op dat deze groepen zich verbinden. De zeg maar intellectuele bovenbouw in Duitsland, is daar al volop mee bezig met als overkoepelend thema: 'Verenig u vrijheidslievend en democratisch links, centrum en rechts tegen de verdeel-en-heers strategie van het politieke en mediale establishment.

WirMachenMusik | 06-01-15 | 16:31

Je hebt gelijk, maar desondanks moet het kind niet met het badwater worden weggegooid: onze met veel zorg bevochten westerse rechten (i.c. vrijheid voor de geslachten)mogen m.i. toch niet als wisselgeld worden ingezet, de andere (= grotere) dreiging ten spijt. Geen water bij de wijn dan, maar pal staan voor je eigen waarden zonder dat je die nieuwe dreiging minder groot maakt. Het een hoeft, nee, mag volgens mij het ander niet bijten, want ook dan buig je op de een of andere manier voor iets dat bijna ongrijpbaar een veenbrand kan veroorzaken. (ben zelf hetero overigens)

Tinie | 06-01-15 | 15:58

Tinie | 06-01-15 | 12:14 Belangrijk is in ieder geval dat die oprukkende islam tegenspel krijgt, want anders dan lopen ze gewoon dwars over ons heen, lachend en met uitgestoken middelvingers. Pegida is van belang. Van belang zijn ook bijvoorbeeld dit soort stemmen: derstandard.at/2000006383985/Hamed-Abd...

Benedict Broere | 06-01-15 | 14:25

Klopt helemaal, BB, maar desalniettemin kan ik het effect van het door mij gesignaleerde weerhaakje maar niet uit mijn systeem krijgen..........................

Tinie | 06-01-15 | 12:14

Tinie | 06-01-15 | 11:26 Er zou een beweging moeten komen die het simpelweg opneemt voor de moderne open samenleving. De samenleving dus waarin erg veel waarde gehecht wordt aan bijvoorbeeld mensenrechten, moderne rechtsstaat, wetenschap, en vrijheid in kunstbeoefening. En waarin mensen vrij zijn wat voor wereldbeschouwing dan ook aan te hangen, mits dat geen gevaar oplevert voor anderen. Zoals mensen ook vrij zijn om te discussiëren over van alles wat ze van belang achten. En waarin het ook niet uitmaakt hoe mensen wederzijds uit vrije wil in de liefde gelukkig worden. En waarin je geen crimineel en nazi bent als je bezwaar maakt tegen een bepaalde wereldbeschouwing, die heel deze moderne cultuur aan de kant wil vegen, om daarvoor in de plaats te stellen een volstrekt stompzinnige en zeer wrede tirannie.

Benedict Broere | 06-01-15 | 12:05

Ben zelf anti-welke-religie-dan-ook, maar dat pegida fel anti-homo/bi/lesbi is zorgt er bij mij voor dat iets in dat standpunt toch ook overeenkomt met datgene wat ze bij "de vijand" bestrijden !!!! ZO jammer, maar wel duidelijk.

Tinie | 06-01-15 | 11:26

mb1991 | 06-01-15 | 08:51
Dat is niet waar denk ik, maar er is hier geen enkele eenheid. Nederlanders hebben grote moeite om over hun eigen schaduwtje heen te stappen en zich te verenigen, ook met mensen waar je het misschien niet voor de volle 100% mee eens bent maar wel op hoofdlijnen. Daarom hebben we hier ook honderd politieke partijen en duizend verschillende protestantse kerkstromingen. Om nog maar te zwijgen over de linkse kerk, die al 60 jaar compleet verdeeld is.

KlunsJohannus | 06-01-15 | 11:13

Derechtselutser | 05-01-15 | 18:54
Het werd wél gekker, want de minister van Justitie liep ook ergens mee in een tegendemonstratie. En ik maar denken dat een regering er voor alle burgers is, in een democratie. ---

De werkelijke Nazi's zijn in feite de gutmenschen, de extremistische islamisten en de zittende elite!

KlunsJohannus | 06-01-15 | 11:09

ikzalhandhaven | 05-01-15 | 23:52

Je weet dat de politie zelf niet eens alle gegevens beschikbaar heeft en het cbs dus nooit een goed beeld van de criminaliteit kan weergeven?

Topperke | 06-01-15 | 10:12

Alle moskees beveiligen?
www.stand.nl

Wobbelplatte | 06-01-15 | 09:54

Alle moskees beveiligen in NL ??!!11!!
www.stand.nl

Wobbelplatte | 06-01-15 | 09:51

Ja, wanneer in NL?

Raider Twix | 06-01-15 | 09:26

-weggejorist-

mb1991 | 06-01-15 | 08:51

WirMachenMusik | 06-01-15 | 01:14

Jou al iets bekend over demo's in NL misschien? Bij PEGIDA-NL op de site lees je er niks over (of ik moet iets hebben gemist).

gaffelbaard | 06-01-15 | 01:41

@WirMachenMusik | 06-01-15 | 01:14
Dank je wel voor je verslag. Hulde dat je daar was!

Lewis Lewinsky | 06-01-15 | 01:32

Jan Dribbel | 06-01-15 | 01:07
Ik denk dat je de tegendemonstranten in 3 groepen kan verdelen.
Groep 1 is naïef en heeft het echt-niet-door. Die kan je nog onderwijzen, ze wijzer maken.
Groep 2 heeft het wel door, maar ontkent het. Blijft volharden. Blijft trekken aan een dood paard.
Groep 3 zijn islamieten, wel/niet geïntegreerd. Deze groep meent, er belang bij te hebben tegen PEGIDA te demonstreren. Ten onjuiste, want als je de standpunten van PEGIDA leest, zouden ze er juist belang bij hebben met ze mee te demonstreren. Kijk maar naar de standpunten: www.facebook.com/pegidanederland/post...

gaffelbaard | 06-01-15 | 01:21

Jan Dribbel | 06-01-15 | 01:07 Men zit zo vast in de waan die zegt dat alle islamkritiek nazistisch en verwerpelijk is, dat ze niet begrijpen dat ook hun hoofd risico loopt afgesneden te worden als hun knuffelislam eenmaal de macht in handen heeft. Mensen kunnen hardnekkig iets niet begrijpen. Het wordt simpelweg niet waargenomen in hun algemene visie op alles. De geschiedenis is vol van catastrofen die hier het gevolg van zijn.

Benedict Broere | 06-01-15 | 01:19

Was maandagavond in Keulen. Ongeveer 500 demonstranten. Niet slecht voor een eerste demo met bovendien MSM-sabotage over wel of niet doorgaan.
Moest wel zoals eerder ook in Bonn en vandaag in Berlijn (ook eerste keer) een zogenaamde stationaire demo blijven, want de eerder toegestane wandeling werd door de politie verboden wegens te gevaarlijk voor de Pegidademonstranten. NRW is overigens net als Berlijn een roodgroen bolwerk -> Politie verbiedt wandelingen, stuurt deelnemers die naar Pegida willen naar de tegendemonstranten en weigert zelfs Pegida's de toegang tot hun groep. Alles zeer intimiderend. En die Antifas? Da's gewoon SA in disguise. Silone's voorspelling schijnt uit te komen: de nieuwe fascisten zullen zich maskeren als antifascisten.
Maar hoe dan ook geen slecht begin in Keulen en Berlijn. In Dresden zijn ze ook met een paar honderd begonnen.
Trouwens, wie geen Duitse media leest kan zich bijna niet voorstellen hoe repressief en propagandistisch zogenaamde kwaliteitsmedia als Spiegel, FAZ en Zeit zijn. Vandaar ook dat naast 'Wir sind das Volk' ook 'Lügenpresse' een van de slogans van de Pegida's is.
Volgens de politie waren er 20.000 in Dresden (weer enkele duizenden meer dan vorige week ook volgens politie 17.500. Volgens de organisatoren waren er vandaag 25.000 in Dresden.

WirMachenMusik | 06-01-15 | 01:14

Zouden de tegenstanders van Pegida eigenlijk doorhebben dat ze protesteren voor meer invloed van de perverse ideologie in hun land?
Dat ze de islamisten steunen?
Dat ze de jihadisten steunen?
Nee, ze voeden hun misplaatste morele superioriteit.

Jan Dribbel | 06-01-15 | 01:07

Ow leuk.
Er is ook al een PEGIDA-Nederland.
www.facebook.com/pegidanederland?fref...

En als ik zo hun standpunten lees, .. dit heeft echt niks met nazi's te maken! Echt helemaal niks!

Ben benieuwd wanneer de eerste demonstraties hier in NL er van komen.

gaffelbaard | 06-01-15 | 00:56

@ikzalhandhaven
Wij hadden in de jaren 60 ook nooit gedacht dat een handjevol gastarbeiders uit zou groeien tot een groep van bijna een miljoen mensen.

jeanmondo | 06-01-15 | 00:36

ikzalhandhaven | 05-01-15 | 23:52 Het betreft hier niet een vijand die zich meldt bij de grens en roept: hola, houd u gereed, wij gaan uw land veroveren! Was het maar zo simpel, dan zou zelfs meneer Pechtold een licht opgaan. Maar het gaat hier over de gestage toename van mensen die er ideeën op na houden die haaks staan op wat we in de moderne open samenleving als vanzelfsprekend achten. En die met reeds relatief geringe aantallen zeer veel problemen geven. Zoals inmiddels duidelijker wordt in de diverse nogo-zônes in steeds meer steden van Europa. En overal waar moslims in aantallen toenemen zie je hetzelfde patroon: vormen moslims tussen 2 tot 5% van de bevolking: opdringerige bekerings-activiteiten, ook in gevangenis en straatbendes. 5% en meer: continu eisen wat betreft halal-eten, gescheiden onderwijs meisjes en jongens, geen onderwijs in evolutietheorie en Holocaust, eisen wat betreft was- en gebedsruimten, geen alcohol, geen (blindengeleide-)honden, enzovoort. 10% van de bevolking: rellen, auto’s verbranden, bedreigingen, agressie, wetteloosheid, enzovoort. Meer dan 20%: ernstige rellen, bendevorming, aanvallen van mensen, kerken, synagoges, beelden, enzovoort. Vanaf 40%: slachtingen, terreuraanslagen, rondtrekkende moordenaarsbendes. Vanaf 60%: ongeremde vervolging van ongelovigen, genociden, toepassing sharia en belastingheffing ongelovigen onder grote dwang.
www.examiner.com/article/as-muslim-pop...

Benedict Broere | 06-01-15 | 00:32

ikzalhandhaven | 05-01-15 | 23:52

-Nederland zit nou eenmaal vrij vol en een aanzienlijk deel van de allochtonen hebben zich nooit goed hoeven inburgeren, en dat dan ook maar niet gedaan.

Als je de pegida standpunten doorneemt zul je lezen dat dit is wat zij eisen van de overheid, verplichte inburgering. Als je het mij vraagt veel gelijkwaardiger dan iemand vertellen jij hoeft niet hoor want jij bent zielig. Het probleem is dat de overheid, ook hier, dat anders ziet waardoor de samenleving wel degelijk meer en meer ontwricht zal raken door nieuwe toestroom zoals nu het geval is. Nergens spreekt pegida over het daadwerkelijk uitzetten van migranten of anders gelovigen, ze verwachten slechts een onvoorwaardelijke deelname aan de Duitse maatschappij. Lijkt mij een zeer reeele verwachting die meer naar gelijkwaardigheid ruikt als naar discriminatie en racisme!

saidnowomanever | 06-01-15 | 00:19

ikzalhandhaven | 05-01-15 | 23:52
De cijfers van het CBS hebben niets met de realiteit te maken.
IS is in Syrie en Irak een zeer kleine minderheid van de bevolking.
Desondanks zijn beide landen volkomen gedestabiliseerd.
De meerderheid van de asielzoekers komt hier naartoe om te profiteren van de sociale voorzieningen.
Er wordt niets gehandhaafd, alleen de gedachte daaraan wordt als extreem rechts beschouwd, welterusten.

de honden blaffen... | 06-01-15 | 00:13

@ikzalhandhaven
sorry maar een zoutstrooiwagenchauffeur beroven hoor ik toch echt voor het eerst van mijn leven.

minimá-armezusvan.. | 06-01-15 | 00:11

Grappig hoe men hier langzaamaan steeds extremer is gaan reaguren. Allemaal om een oververtegenwoordiging van een hoop Marokkanen in de criminaliteit. De criminaliteit, die overigens steeds verder terugloopt, ook onder niet-westerse allochtonen, bleek uit cijfers van het CBS.

Dit wordt gekoppeld aan een compleet onrealistisch verwachtingspatroon (las hier net al dat sommigen verwachten dat binnen 20 jaar het regime in Nederlands Islamitisch wordt). De islamitische groepering heeft een minderheid van 1 op 17. Lijkt me sterk dat minder dan 10% van de bevolking (wanneer alle Moslims achter een Islamitisch beleid staan) de dienst gaat uitmaken.

Er vindt verandering plaats binnen de samenleving, en je moet absoluut grenzen trekken. Nederland zit nou eenmaal vrij vol en een aanzienlijk deel van de allochtonen hebben zich nooit goed hoeven inburgeren, en dat dan ook maar niet gedaan. Dat moet worden aangepakt, maar dat wordt niet bereikt door mensen weg te sturen op grond van geloof(grondwettelijk onmogelijk).

Kopjes thee drinken is ook absoluut geen oplossing. Ik ben zeker geen socialist/linkse rakker. Deze uitersten zijn geen opties. Heldere regelgeving, simpele regelgeving en gezond verstand moeten voldoende zijn.

ikzalhandhaven | 05-01-15 | 23:52

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 22:20
Thanks.

saidnowomanever | 05-01-15 | 23:52

mr Fawlty | 05-01-15 | 22:48
Rusland is ook verre van homogeen.

gutgutgut | 05-01-15 | 23:35

QBert | 05-01-15 | 23:30

Men kan misschien beter eerst gaan demonstreren tegen de progressieve autochtone veroorzakers . Dat bespaart ook ,,racisme,, geklets .

B. Ollie Bommel | 05-01-15 | 23:35

--sql error-- | 05-01-15 | 22:31
"ik denk dat Putin vooral verdeeldheid in de EU wil zien"
Dat geldt ook voor de UK, de VS, China ...

gutgutgut | 05-01-15 | 23:35

B. Ollie Bommel | 05-01-15 | 22:15
Natuurlijk heb ik die gezien, er waren wel een feesten.
Maar dat is geen moskee.

gutgutgut | 05-01-15 | 23:33

Lewis | 05-01-15 | 20:13
Op GS staan ze niet.

gutgutgut | 05-01-15 | 23:31

@Petrus Poortwachter | 05-01-15 | 23:27
Dan gaat joop de tegendemonstraties organiseren en de NOS laat dan alleen de joop demonstraties zien.

QBert | 05-01-15 | 23:30

@Petrus Poortwachter | 05-01-15 | 23:26
GeenStijl zou hiermee de geschiedenisboekjes in kunnen gaan...

Petrus Poortwachter | 05-01-15 | 23:27

@Dostranamus | 05-01-15 | 22:57
Is ook veel beter als Wilders zorgt dat ie hier buiten blijft.
Dit moet gewoon door gewone burgers/journalisten op touw gezet worden.

Petrus Poortwachter | 05-01-15 | 23:26

@gijs geluk | 05-01-15 | 22:54
"kan niet wachten tot wij hier in Nederland zoiets gaan doen !"

Doe dan!

QBert | 05-01-15 | 23:20

Hier in Nederland ook volle pleinen met mensen die roepen "WIJ ZIJN HET VOLK"?
WHOEHAHAHAHAAAAA.
Zelfs Wilders met zijn cohorten zijn nog te lam om iets te organiseren.
En wie moet het dan doen?
Nou. Wie?

Dostranamus | 05-01-15 | 22:57

kan niet wachten tot wij hier in Nederland zoiets gaan doen !
kut knuffelpolitiek hier in Nederland.
Als ik in Den Haag loop heb ik al het gevoel dat ik niet welkom ben als Nederlander.
Ik heb geen hekel aan allochtonen maar wel een hekel aan die schijt islam.

gijs geluk | 05-01-15 | 22:54

ik denk dat Putin vooral verdeeldheid in de EU wil zien, ongeacht ideologie.
--sql error-- | 05-01-15 | 22:31

natuurlijk wil hij dat maar hij ziet het ook. Putin weet verdraaid goed hoe onhomogeen de europeanen zijn, heb ik het nog niet eens de invaders.

mr Fawlty | 05-01-15 | 22:48

"Alle anti's waren witte duitsers; studenten, krakers, skinheads."

Dit behoeft eigenlijk geen toelichting. Naïef kutvolk.

Sovy | 05-01-15 | 22:39

eigen volk eerst , en terecht !

Masky33 | 05-01-15 | 22:36

mr Fawlty | 05-01-15 | 22:25
ik denk dat Putin vooral verdeeldheid in de EU wil zien, ongeacht ideologie.

Hier nog een (laatste) foto.
img.ctrlv.in/img/15/01/05/54ab023834e1...
In het midden de 50-100 Pergida's , met links achter de hekken de anti's.

--sql error-- | 05-01-15 | 22:31

@Tubantia83 | 05-01-15 | 22:08
Volgens mij is pegida tegen de islamisering. En dat is heel goed, want islam is niks als massamoord. Isis woont naast je, Tubantia.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 22:25

via RT !
Ik heb best wel de indruk dat Putin redelijk EU-sceptisch is. Misschien heeft hij zelfs wel synpathie voor Pegida !

mr Fawlty | 05-01-15 | 22:25

@ Bernard Couperus 22:06
40 voet lang en 2.4 meter kiel verlijert niet.

koolteer | 05-01-15 | 22:22

@saidnowomanever | 05-01-15 | 21:53
Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 22:20

--sql error-- | 05-01-15 | 22:09 dank voor het gaan en dank voor het verslag inderdaad!

saidnowomanever | 05-01-15 | 22:18

Voor al die reaguurders die oproepen om eens van de bank te komen en de straat op: ik kan je nu al zeggen dat zulks in dit land nooit gaat gebeuren. Hier moet alles anders maar 'Geert moet het doen' denken die salonactivisten. Zelf de poten uit de mouwen steken komt niet eens in hun hoofd op. In plaats van hier te zitten leuteren over aanstaande volksopstanden zouden jullie beter zelf aan de slag gaan. Als ik deze kolommen doorlees dan heb je al gauw een man of 20 gelijkgestemden. Dus aan de slag!

Zure Sigaar | 05-01-15 | 22:15

gutgutgut | 05-01-15 | 21:57

Heb je Yenidze daar nooit gezien ?
Die ,, moskee,, dateert al uit 1908 .

www.google.nl/search?q=yenidze&so...

Overigens wens ik Pegida veel succes .

B. Ollie Bommel | 05-01-15 | 22:15

Tubantia83 | 05-01-15 | 22:08
Goed punt. Alleen als ik lees dat de NOS het volgende schrijft: "Pegida krijgt steeds meer mensen op de been en geeft de islam de schuld van alles wat niet goed gaat in Duitsland.", dan vind ik dat toch redelijk stemmingmakerij, en zelfs demoniserend.
De islam is de schuld van alles wat niet goed gaat in Duitsland. Dat is de kern van de beweging volgens de NOS. Gevaarlijke, compleet onjuiste berichtgeving.

Bernard Couperus | 05-01-15 | 22:15

@--sql error-- | 05-01-15 | 22:09
Goed gedaan! En dank voor het verslag!
*goed humeur krijgt*

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 22:13

Net terug van Bärgida.
qua aantallen schat ik het iets conservatiever in dan de polizei: ongeveer 100 pegida's, en 800 anti's.
Alle anti's waren witte duitsers; studenten, krakers, skinheads. leeftijd: begin 20 . veelal met een fles bier in de hand. de stemming was dan ook bezopen. Er waren 10.000 turken/moslims beloofd, maar ik heb geen turk/moslim gezien, alleen maar witte jongeren. De anti´s hadden duitse punkmuziek meegenomen.

De anti's snapten niet helemaal waar het om ging en dachten dat het een whitepower demo was. ze scholden dus iedereen uit voor nazi, terwijl voor iedereen wel duidelijk was dat er geen nazi's waren.
Verder een gemoedelijk sfeertje.

img.ctrlv.in/img/15/01/05/54aafb1de4c5... (pegida demonstranten rechtsboven tussen de vlaggen, de rest blokkeert de weg.)
vanaf de andere kant: img.ctrlv.in/img/15/01/05/54aafcf2e581... (veel polizei. anti's op de achtergrond achter hekken.)

--sql error-- | 05-01-15 | 22:09

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:24
@La Bailaora | 05-01-15 | 20:28
Ik begrijp het wel, maar het is alweer treffend hoe ik door anderen alweer een hoek van "niet-begrijpend" wordt ingedrukt. Ik laat mijn mening niet door een ander opdringen. Ik wil die zin niet zo lezen, niet zoals jullie denken dat de Staatsomroep 'm heeft bedoeld, niet op een andere manier. Het grote probleem is niet de main stream media naar stemmingmakerij zoekt. Mensen die denken dat dat het geval is, en op basis van eenzijdige informatie handelen, die zijn het gevaarlijkst voor de stabiliteit van de samenleving. Mensen zijn vóór, of tégen de multiculturele samenleving. Vóór, of tégen PEGIDA. Iets daartussen in kan niet. Voorstanders van de multiculturele samenleving noemen de aanhangers van PEGIDA nazi's, PEGIDA-aanhangers noemen voorstanders van de multiculturele samenleving links-extremisten of onwetenden. En daar schuilt het grote gevaar momenteel.

Tubantia83 | 05-01-15 | 22:08

@Graaf van Egmont 21.54
De variatie is momenteel minimaal en de deviatie telt niet mee als je de koers uitzet op GPS en niet op kompas. We leven tenslotte in 2015. De koers is dus wel duidelijk. De windsnelheid echter kan voor verrassingen zorgen. Al heb ik wel het idee dat de moslims een uitdiepend lagedrukgebied zijn. De kans op meer wind en meer snelheid is ruim aanwezig.

koolteer | 05-01-15 | 22:07

Graaf van Egmont | 05-01-15 | 21:54
Vergeet ook niet de verlijering. Gaat harder dan je denkt. Voordat je het weet ziet je op de zandbank van de Sharia.

Bernard Couperus | 05-01-15 | 22:06

carramba | 05-01-15 | 21:42
Geloof ik niet.
Ik heb er nooit een moskee gezien toen ik daar woonde.
Volgens Al Jazeera is maar 0.1% van de inwoners van Dresden moslim.
america.aljazeera.com/articles/2014/12...

gutgutgut | 05-01-15 | 21:57

Duitsland heeft een D66 nodig.

Rest In Privacy | 05-01-15 | 21:56

@ koolteer.
Prachtige metaforen. Maar heb je rekening gehouden met variatie en deviatie? Zou zo maar kunnen dat de moslimklippen dichterbij liggen.

Graaf van Egmont | 05-01-15 | 21:54

Hoe fout de Russische tv ook mag zijn ik ben blij dat ik daar het een en ander heb gezien van de demo's in Berlijn en Dresden want als ik nu na afloop even snel bekijk wat RTL nieuws en de NOS er over schrijven dan is het lugepresse dat ze roepen vrijwel niet meer te ontkennen. De Nederlandse pers lijkt het vooral als Nationalistische protesten te zien die volgens hen nu al langzaam uitsterven omdat het tegenprotest te groot is. Mijn beeld is toch anders. Waar de NOS wel een punt heeft is dat dergelijke demo's eindelijk eens tot stevige debatten leiden waarbij we eindelijk eens weer tegen heilige huisjes en zere benen durven te schoppen zonder direct racisme en discriminatie te roepen vanuit je onderbuik gevoel. Want dat is toch wel hetgeen mij het meest de neus uitkomt. Waarom ziet de politiek niet in dat op voorhand iemand vertellen dat hij niet mee hoeft te doen aan het normale leven in Nederland de grootste discriminatie is die er is. Als je die mensen als gelijkwaardig ziet stel je dezelfde eisen aan migranten als aan de autochtone bevolking ze vooraf al vrij geven is ze laten meespelen voor spek en bonen, je zegt iemand dus al op voorhand dat hij/zij niet gelijkwaardig is aan jou en dan verwacht je ander gedrag, dan verwacht je dankbaarheid? Klaar met dat pappen en nathouden zeg ik, klaar met gescheiden zwemmen of je doet mee of je verzuipt heel simpel.

saidnowomanever | 05-01-15 | 21:53

-weggejorist-

gutgutgut | 05-01-15 | 21:51

koolteer | 05-01-15 | 21:23
Een achtje of een paalsteek helpt niet tegen het probleem. De 1080-serie biedt ook al geen uitzicht. 10 knopen lijkt mij een beetje veel, maar ik begrijp exact wat u bedoelt en ben het er helemaal mee eens.
De komende 5 jaar worden cruciaal voor Europa.

Bernard Couperus | 05-01-15 | 21:45

Dresden heeft meer moskeeën dan supermarkten, hoe verstikkend moet het zijn om daar te wonen als Duitser.

carramba | 05-01-15 | 21:42

-weggejorist-

A&A | 05-01-15 | 21:41

-weggejorist-

A&A | 05-01-15 | 21:41

Heerlijk om dit te zien.
En voor alle duidelijkheid dit heeft hopelijk niets met nazi's te maken,maar gewoon klaar met dat islam gedoe!!!!

A&A | 05-01-15 | 21:41

In de 12e eeuw was het gebruikelijk een boer verantwoordelijk te maken voor de dagelijkse controle van een stuk dijk grenzend aan zijn land. En als hij er op betrapt werd in gebreke te blijven, om aldus het leven van duizenden mensen op het spel te zetten, dan had de dijkgraaf de macht om deze persoon acuut op te hangen. Tegenwoordig zien we dat de heersende politiek een van de meest mensvijandige ideeën ooit bedacht, importeert en praktisch faciliteert om groot en machtig te worden door het verstrekken van uitkeringen en subsidies en rechten, en door het demoniseren van iedereen die enige kritiek uit op deze gang van zaken. Hoe suïcidaal en zelfannihilerend kan je het krijgen? Ooit terugkijkend op deze periode zullen historici zeggen dat die heersende politiek totaal gek is geweest. Als een boer die ernstig nalatig was voor het stuk dijk waar hij op moest letten. Waarbij nu evenwel op het spel staat het lot van vele honderden miljoenen mensen en heel veel cultuur. Meestal in zo’n situatie, dan duurt het niet lang voordat er ergens een dijkgraaf verschijnt. Geen verlosser of zoiets, maar in dit geval iemand die goed gearticuleerd kan uitleggen dat moderne cultuur en mensenrechten en wetenschap, enzovoort, verre te prefereren zijn boven amputaties en steniging, verkrachting, onthoofding, achterlijkheid, irrationaliteit en haterij.

Benedict Broere | 05-01-15 | 21:40

@ witchmaster | 05-01-15 | 21:34
Zo ver zat ik er dus niet naast. ;-)
Was inderdaad een puike tegel van u.

Lewis | 05-01-15 | 21:39

@mr Fawlty
Ik woon in midden-Europa,maar toen de grens open ging (je kan gewoon heen en weer rijden) waren er veel mensen niet blij mee.
Juist omdat die boefengilde nu ongehinderd hun buit kan verplaatsen en de gewone man er wordt op aangekeken.
Wel een voordeel hier !!
Ik zie hier heeeeeeeeeeeeeeel zelden een hoofddoek,zal wel kommen dat je hier geen fokpremie krijgt ect.
Maar zoals ze zich in Nederland gedragen,lopen ze juist wel heel snel tegen een kogel aan.

Roger-Rabbit | 05-01-15 | 21:39

@ koolteer | 05-01-15 | 21:34
Wat dat filmpje zo goed maakt, is dat je ziet dat die man oprecht, ontwikkeld, authentiek en beschaafd is. Precies hetzelfde als bij Pegida: je kúnt alle mensen die dit geluid laten horen niet meer gemakzuchtig afdoen als bruinhemden of ongeletterden. Wat dus precies is wat Merkel nog wel probeert, en die minister die in Berlijn met hakenkruizen rondloopt, en een groot deel van de westerse Europese pers en politiek. Daar vormt dit soort mensen een krachtig tegengif tegen.

Lewis | 05-01-15 | 21:38

@Lewis | 05-01-15 | 20:43
Goed linkje, nu ruim 2000 views. Dat gaan er zeker meer worden. De man heeft gelijk. Degenen die dat al weten zullen de eersten zijn die het zien. Toch zullen zij ook anderen de ogen openen.
Haast is geboden maar geduld is noodzakelijk.

koolteer | 05-01-15 | 21:34

@Optelsommetje | 05-01-15 | 21:26
die baan hoef ik niet meer , en mijn Nederlands tja 60 jaar gelden moest er gewerkt worden Nederland moest opgebouwd worden dus niet iedereen kan na het onderwijs verder op (behalve avond-studie ) maar er is geen meester of hij vindt zijn meester

witchmaster | 05-01-15 | 21:34

@ Optelsommetje | 05-01-15 | 21:26
Begreep je hem dan niet? Misshien is hij wel een gepensioneerde havenarbeider (zoiets vermoed ik eigenlijk), dan heeft hij voor zijn werk geen onberispelijk ABN hoeven schrijven.

Lewis | 05-01-15 | 21:34

tweetybird | 05-01-15 | 20:36
Ach zolang de kiezers bij het stemmen niet in meerderheid op idiote clubjes stemmen neemt de onvrede helemaal niet toe. En heeft u al meer dan 1.000 PVV aanhangers tegelijkertijd zien demonstreren? En nee, ik spreek meer dan drie duitsers. Ik kom veel voor mijn werk in Berlijn, Dresden, Dusseldorf etc.
Het gaat hardstikke goed met onze welvaart, je kunt alles maken van je leven wat je maar wilt, nu u nog...

Optelsommetje | 05-01-15 | 21:34

Brood en spelen, dit is al eeuwen een werkend concept om bevolkingen te motiveren tot werk en denkkracht.
Alleen onder Eu bewind is het brood genivelleerd middels belastingterreur. En spelen is verboden of onbetaalbaar geworden voor grote groepen in de samenleving. Dus het is eenvoudig te voorspellen dat dit eu regime of valt, of onverhoopt alsnog een andere koers vaart en zichzelf minder machtig (=minder geld) maakt. Idd een pro eu sfeer met krachtige zelfstandige en souvereine landen, die elk de eigen specifieke vaardigheden inbrengen in een samenwerking, kan hopelijk het tij keren. Culturen moeten niet onderschat worden door een stelletje bureaucraatjes......

Tee Of Cup | 05-01-15 | 21:31

@koolteer | 05-01-15 | 21:23
Precies en dat is wel degelijk zorgelijk.

carramba | 05-01-15 | 21:28

witchmaster | 05-01-15 | 21:08
Een fantastische plemp uwerzijds. Nu nog in normaal Nederlands en ook u krijgt een fatsoenlijke baan...

Optelsommetje | 05-01-15 | 21:26

Roger-Rabbit | 05-01-15 | 21:20

De Poet is 100% anti islam en MOers heeft ie al helemaal niets mee.

mr Fawlty | 05-01-15 | 21:24

@lanexx | 05-01-15 | 20:56
+++
Tsja, als je geen plusjes meer kan geven. En een CTRL-V teveel tekst oplevert, dan maar zo.

Goed geschreven en raak, dat stuk.

Heb het al eerder gezegd. Door de kinderbijslag/fokpremie en 'vluchtelingen'stroom, zal de moslimminderheid zich in twee generaties transformeren in een moslimmeerderheid. Ik zal het niet meer meemaken, maar mijn zoon waarschijnlijk wel. Dat wil ik hem graag besparen.

Hoeveel moslimlanden zijn hoogontwikkeld op het gebied van wetenschap, zorg, ruimtevaart, democratie, emancipatie of scholing? Precies. 0,0.

En precies dat niveau staat ons te wachten als we de huidige beleidslijn doortrekken.

Als zeezeiler zet ik elk uur een kruisje in de kaart, en trek die koers op lange rakken 20 mijl door. (heeft de navigator van team Vestas, W. Verbraak, niet gedaan www.bbc.com/sport/0/sailing/30330226 ) Als je kijkt naar wat we gevaren hebben, ziet waar we nu zijn en weet hoe snel we waar naar toe varen. Dan weet je dat we nog één generatie de tijd hebben om de koers te verleggen. De Moslimkliffen liggen recht vooruit, op 20 mijl. En we stuiven er met 10 knopen op af.

koolteer | 05-01-15 | 21:23

@Roger-Rabbit | 05-01-15 | 21:20
Daar zeg je zo iets ...

SyntaxError | 05-01-15 | 21:22

aan een kant toch wel erg,dat we dit moeten volgen via de Russische tv,die toch zo evil is.
Onze zender zie je niets.

Roger-Rabbit | 05-01-15 | 21:20

Die SPD weet van gekkigheid niet wat ze moeten doen dus gaan ze maar godwinnen.

carramba | 05-01-15 | 21:17

Syntax 21:06:

OP de foto dat is Pegida maar die zouden om acht uur een wandeling onder begeleiding van de politie maken. De antifa demonstranten houden het vertrek van die wandeling tegen. Was het anders dan zag je op de live beelden wel de politie PV's uitschrijven! De politie staat toch op zijn gemak tussen de Pegida demonstranten! Hoor net de linkse zeggen dat de politie hun (onterecht natuurlijk) nog steeds zou willen arresteren!

"Wir haben zie omzinggelt so das sie nicht laufen konten". Zeventien tegendemonstranten gearresteerd. Bergida demonstratie is vreedzaam beëindigd.

Bezorgde_Burger | 05-01-15 | 21:16

Frans1156 | 05-01-15 | 20:57

die dame was helemaal pro pegida en hekelde die discussie.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:59

Zou zomaar kunnen. Marine heeft het oude FN al netjes opgeschoond naar een soort republiekeinse volkspartij. Nou de OUWE nog even monddeaud maken en zijn laatste aanhangers uit de partij kinkkeren.

mr Fawlty | 05-01-15 | 21:11

Weniger! Weniger! Weniger!

Die SPD-vlag gaat alle perken te buiten. Hoe durven ze, en dat als regeringspartij.

Ruben Koene | 05-01-15 | 21:10

dat is dus dan ook de reden , waarom ik op de PVV stemt .
Ik pas me niet aan ik wordt geen booslim en ik wil geen baard en me hoofd zit erg vast aan me nekkie en dat wil ik wel zo houden .
dit is nooit geen moslim/haatdragend land geweest integendeel iedereen was welkom en in het verleden paste men zich aan ZOALS HET HOORT maar met de komst van die gebouwen die met die dreigende vinger die naar boven wijst is er veel veranderd .
ik vraag mij af waarom jonge lui in de bloei van hun leven naar de waalsdorpervlakte zijn verhuist eind jaren 45 wat dit dan allemaal voor niets ?
En wat doet dat schijt/stront kabinet vol met graaiers en leugenaars ! incl de weg gekochte vakbond-leiders die nu een vette baan hebben en het volk/werknemer laat vallen

witchmaster | 05-01-15 | 21:08

Organisierte Nazis? Niet goed als Begida alleen loopt zegt die mafkees net.

Slim bekeken | 05-01-15 | 21:06

@SyntaxError | 05-01-15 | 20:46

"Wir haben zie omzinggelt so das sie nicht laufen konten". Zeventien tegendemonstranten gearresteerd. Bergida demonstratie is vreedzaam beëindigd.

Bezorgde_Burger | 05-01-15 | 21:05

Zijn die Duitsers in te huren voor een opstart hier voor het torentje?... misschien dat de boel hier dan ook eindelijk eens in beweging komt.

deraderendraaien | 05-01-15 | 21:04

lanexx | 05-01-15 | 20:56
Dank voor de link.

AntiSoof | 05-01-15 | 21:03

@ mr Fawlty | 05-01-15 | 21:00
Dat was al lang zo hoor, alleen heeft mijn 'Helmondse opmerking' voor wat verwarring gezorgd.

Lewis | 05-01-15 | 21:03

@SyntaxError | 05-01-15 | 20:46

OP de foto dat is Pegida maar die zouden om acht uur een wandeling onder begeleiding van de politie maken. De antifa demonstranten houden het vertrek van die wandeling tegen. Was het anders dan zag je op de live beelden wel de politie PV's uitschrijven! De politie staat toch op zijn gemak tussen de Pegida demonstranten! Hoor net de linkse zeggen dat de politie hun (onterecht natuurlijk) nog steeds zou willen arresteren!

Bezorgde_Burger | 05-01-15 | 21:02

@ wHiTeHaT | 05-01-15 | 20:55
Het is wat, een Nederlander die in een vreemde taal probeert mee te leven. Ik begrijp in elk geval prima wat hij bedoelt.

Lewis | 05-01-15 | 21:01

Lewis | 05-01-15 | 20:54

alleen al het feit dat jij en ik de zelfde wens koesteren is al een positieve wending te noemen.

mr Fawlty | 05-01-15 | 21:00

@mr Fawlty | 05-01-15 | 20:51
*kuch* Front National! Marine le Pen wordt de volgende president!

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:59

@Graaf van Egmont | 05-01-15 | 20:47
Slaat denkelijk op de brand in de moskee van Eskilstuna, waarbij 5 gewonden vielen. Die werd ten onrechte toegeschreven aan brandstichting door islamofoben. De Zweedse politie heeft inmiddels bekend gemaakt dat die brand binnen is ontstaan, mogelijk door een ongeluk, of anders door brandstichting door een moslim, maar in elk geval niet door een brandbom van buitenaf.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:58

tweetybird | 05-01-15 | 20:26

Geweldig. Ik hoop dat het overslaat. Maar vooral dat het niet door linkse wordt gekaapt, zoals ik hierboven in een comment lees die hun site heeft bestudeerd. Ik zag een mevrouw die zei dat er een discussie was of ze nog wel Grüss Gott mochten zeggen bij een begroeting, of dat niet beledigend was voor de moslims. Deed me denken aan die wethouder ergens in ons land die een schilderij heeft verwijderd uit het gemeentehuis met de afbeelding van een varken, want... etc. Het is ongelooflijkdat juist links, die zo voor vrouwenemancipatie en homorechten is opgekomen juist bij deze groep de andere kant op kijkt.

Frans1156 | 05-01-15 | 20:57

Je lacht je alleen al dood op die youtube chat bij het 2de filmpje "holland ist sjtolz von dich" da's de duitse Van Gaal

wHiTeHaT | 05-01-15 | 20:55

@ mr Fawlty | 05-01-15 | 20:51
Ik hoop dat je gelijk hebt. Eerst zien, dan geloven, dat wel.

Lewis | 05-01-15 | 20:54

overVecht | 05-01-15 | 20:30
Ja, wij hebben nog een redelijke vrijheid en voorruitzichten gekend, want ik ben de jongste namelijk niet meer. Mijn kinderen zijn al jaren het huis uit, voor ons waren het toen de goudenjaren na de oorlog, iedereen werkte hard en dacht nog dat we bevrijd waren. Maar inmiddels zijn we bijna weer bezet, en brokkelt de vrijheid gestaag af.

Snowy2000 | 05-01-15 | 20:51

Lewis | 05-01-15 | 20:37

Ja, de Fransen. Altijd DE chauvinisten van Europa geweest. Voorlopig heb ik ze nog niet gehoord nu hun land in de fik staat, die vaderlandlievende trotse Fransen.
Maar links heeft geen poot meer om op te staan, sterker nog , links heeft te veel poten onder hun eigen stoel uitgezaagd.
Pegida is niet meer te stoppen.

mr Fawlty | 05-01-15 | 20:51

^Het GAAT er dacht ik...

AntiSoof | 05-01-15 | 20:50

Bakito al weggejorist en opgerot?

Plukkiehaar | 05-01-15 | 20:49

@mr Fawlty | 05-01-15 | 20:44,
Het er dacht ik niet over wie er geïndoctrineerd is. Het gaat er eerder over WIE de leraren zijn, en dan daar weer de bazen van (zijn). Dan wordt het aantal al minder. Wie regisseert wat, zal ik maar zeggen, en waarom? That's the question.

AntiSoof | 05-01-15 | 20:47

Zit ik hier op de bank, zegt mijn nichtje: zijn dat die mensen die moslims willen verbranden? Had ze gehoord op de Nederlandse televisie. WTF......??

Graaf van Egmont | 05-01-15 | 20:47

@Bezorgde_Burger | 05-01-15 | 20:39
Ok .. zit het zo .. maar het beeld in deze stream: www.youtube.com/watch?v=VPxlrveagyA#t...
Zijn dat de Pegide demonstranten, of de tegendemo?

SyntaxError | 05-01-15 | 20:46

-weggejorist en opgerot-

Bo Dreksma | 05-01-15 | 20:45

mr Fawlty | 05-01-15 | 20:17
Eens, maar dat maakt die opmerking niet minder idioot. Wordt vaak gebruikt als er in een of ander blank gehucht veel PVV wordt gestemd, echt een non-argument.

Harry Turtle | 05-01-15 | 20:44

Er moet denk ik gepraat worden. En er dan van uitgaand dat de aarde van iedereen is en we allemaal gelijkwaardig zijn. Want het probleem ligt vgs. mij veel dieper dan wat we nu zien. Misschien is de wet al fout.
AntiSoof | 05-01-15 | 20:35

1,5 miljard aanhangers van een bepaald clubje geindoctrineerden vinden dat de wereld helemaal niet van iedereen is en dat de rest zich aan hen dient te onderwerpen of sterven. En daar is geen discussie over mogelijk. Wordt eens wakker.

mr Fawlty | 05-01-15 | 20:44

Moskeeën vragen bescherming aan Rutte vanwege 3 brandplekken in tapijten in Zweden. Later werd echt duidelijk waarom, moslims willen niet dat ze verantwoordelijkheid worden gehouden voor hùn jodenhaat en hùn homohaat. Hoor die Nourdin el Nogwat in het journaal.
Die hypocrisie, dat is die moslims werkelijk allemaal met de paplepel ingegoten.

sjoost | 05-01-15 | 20:43

@ koolteer | 05-01-15 | 20:29
Bottehond stuurde vanmiddag op Twitter deze link door: www.youtube.com/watch?v=WkrKAFPaPJU&a.... Erg indrukwekkend. Deze Duitse joodse man is erg boos, maar wat blijft hij beheerst en welbespraakt.

Lewis | 05-01-15 | 20:43

@SyntaxError | 05-01-15 | 20:06

De (linkse) tegendemonstranten worden verzocht om de kruising vrij te maken zodat de Begida aanhang hun wandeling kan maken. Maar links en een oproep van de politie opvolgen? De kruising zal wel met ME gepoetst moeten worden. Iedereen die niet vertrekt krijgt een proces verbaal is door de politie aangekondigd.

Bezorgde_Burger | 05-01-15 | 20:39

@ harbi | 05-01-15 | 20:22
Het zou natuurlijk zomaar kunnen. In zoveel landen hebben mensen alle reden om zich te verzetten tegen de huidige gang van zaken. Italië met de massale toestroom van vluchtelingen (die ik overigens stuk voor stuk het beste gun, maar het kán niet allemaal, hier). Groot-Brittannië, na de rellen van een paar jaar geleden, diverse aanslagen, Rotherham natuurlijk, en enorme aantallen immigranten. Zweden, dat in recordtempo regelrecht ontwricht aan het raken is. Nederland, waar de probemen zich ook opstapelen en steeds meer mensen het gevoel hebben dat ze machteloos moeten toezien hoe hun land verkwanseld wordt. Frankrijk, zelfde laken en pak, heb ik het idee. Zo zou ik ongetwijfeld nog even door kunnen gaan als ik er het fijne van wist.
Ik ben heel benieuwd of de onvrede de overhand gaat krijgen, of dat de meeste mensen toch nog heel lang timide blijven. Een massale Pegida-beweging zou velen wel eens het beslissende zetje kunnen geven om in actie te komen.

Lewis | 05-01-15 | 20:37

Optelsommetje | 05-01-15 | 20:23

U verkondigt onzin. Zolang de opkomsten groter worden betekent dat dat ze toch niet zo tevreden zijn. En de opkomst wordt niet alleen groter maar breid zich ook uit naar andere plaatsen. Dat zijn dan vast wat duitsers aan de nederlandse grens die u gesproken heeft. Zeg maar die drie duitse vrienden. En dan zijn volgens u alle duitsers tevreden. Nee dus daar de demonstraties groter worden. U comment is dus ook onzin. Dat is net zo iets als zeggen dat de nederlanders dit kabinet nog zien zitten. Want ook dat is niet zo. Vooral niet meer na de vvd nieuwjaars recepties van 80000 euro met de meest corrupte vvd ers op de voorgrond. Fossiel opstelten ,bouwfraude jorritsma en een vvd burgemeester van utrecht. De oudjes geen zorg meer en drie dikke vvd ers die zich volvreten en zuipen op onze kosten. U ziet de onvrede neemt toe in europa.En dat is begrijpelijk.

tweetybird | 05-01-15 | 20:36

Als het AFD, die eigenlijk al steun hebben betuigd aan Pegida, ook intulectuele steun gaat leveren aan de opmars dan is dit niet meer tegen te houden en zal Duitsland de kenteing inzetten in de EU. De europese inheemsen zijn het beu en de revolutie zal in Duitsland beginnen. Is al begonnen.

mr Fawlty | 05-01-15 | 20:36

Ons volk is helemaal niet laf, denk ik. Eerder is men in een soort van hypnose gebracht. Denk aan de televisie en de radio, de media vind ik erg sterk hierin. Het is dus misschien eerder zaak de mensen uit hun slaap te krijgen, als dat al wijs is. Maar ja, wat dan? Kijk, iemand kan een goed leider qua charisma zijn, maar of de mens ook slim, eerlijk, wijs, sterk, sympathiek, goedaardig etc. is, is een andere zaak. Leiderschap is heel wat anders dan iemand als Jezus, die wérkelijk een boodschap had. (Als ie bestaan heeft dan tenminste, hè?)
Of kijk naar een Kadhaffi (Moammar al-Qadhafi), dat scheen een heel goed leider te zijn, maar hoe is die mens niet geframed als boef door de media? Of denk aan een Pim Fortuyn.
Er moet denk ik gepraat worden. En er dan van uitgaand dat de aarde van iedereen is en we allemaal gelijkwaardig zijn. Want het probleem ligt vgs. mij veel dieper dan wat we nu zien. Misschien is de wet al fout.

AntiSoof | 05-01-15 | 20:35

In een land waar links elk jaar op 1 Mei enorme schade aan steden aanricht voor haar 1 Mei-vieringen vind ik het nogal bedenkelijk dat links zo'n grote smoelwerk opzet over een demonstratie van een andere groep. Laat ze eerst zelf maar eens 1 Mei vieren zonder ongeregeldheden.
.
Nu we het toch over links hebben. Er is in het Westen van Europa maar één politieke ideologie die in het zwart geklede knokploegen heeft rondlopen die van elke demonstratie een geweldsorgie weten te maken. Maar andere politieke stromingen zijn gevaarlijk, hoor.

Parel van het Zuiden | 05-01-15 | 20:35

@Stargate | 05-01-15 | 19:49

Jawel. Dat zeg ik juist. En ik ben volgens de media en politie zelf een voetbal-hooligan.

overVecht | 05-01-15 | 20:31

@Snowy2000 | 05-01-15 | 20:23

Dan denken we toch redelijk hetzelfde... behalve dan waarom jij zelf nog wel de keuze gemaakt hebt om kinderen te nemen.

Kinderen krijgen in deze wereld is de meest enge vorm van narcisme.

overVecht | 05-01-15 | 20:30

@BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:20
Het interesseert je niet wat ik vind, en daarom reageer je op me. Logisch.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:30

-weggejorist-

Snowy2000 | 05-01-15 | 20:29

Lewis | 05-01-15 | 20:25
Precies. Als het een eenmalig fenomeen is kan je het als overheid nog onder het tapijt schuiven, maar als het maandenlang aanhoudt en alleen maar groter wordt dan moet je het als regering serieus nemen.

harbi | 05-01-15 | 20:29

Twintig jaar geleden waren er in Berlijn al wijken waar Turken de baas waren. Waar een vrouw zonder hoofddoek praktisch de garantie had op verkrachting als ze er 's avonds de metro nam. (ik vond het niet erg, ik heb er m'n eerste trio aan te danken. De vriendin van mijn vriendin durfde niet meer naar huis)

Niemand durfde er iets van te zeggen. Het racisme-stigma weegt in 0049 nog vele malen zwaarder dan hier. Toch is Duitsland als geen ander in staat om langdurige schaamte over het verleden om te zetten in daadkracht. Het enige dat er ontbreekt is een leider. Het feit dat alle politici en andere dhimmi's over elkaar heen buitelen om Pegida weg te zetten als Nazi's, geeft hun zwakte weer. En de angst voor de leider die er is of zal komen.

Gegronde tegenargumentatie is er simpelweg niet. Moslims zijn gewelddadig, onaangepast, werkschuw en wereldwijd oververtegenwoordigd in de misdaadstatistieken. Ontkennen helpt niet meer. Zelfs de linkse media lukt het niet meer om IS los te koppelen van de Islam. Dit zou best wel eens het begin kunnen zijn van de omslag.

Wie had dat ooit gedacht, bevrijd worden van de Moslimoverheersing door de Duitsers.....

koolteer | 05-01-15 | 20:29

Vroeger kwam ik nog wel eens in Berlijn, alle keren dat ik opstootjes en politiek gemotiveerd straatgeweld mee maakt waren de daders extreem links. Elke keer probeerden ze met geweld mensen wiens mening ze niet aanstond de mond te snoeren. Wat nou nazi's? Reken eerst eens af met extreem-socialisten, net zulk kwalijk volk.

supah | 05-01-15 | 20:28

@ colonnecinco | 05-01-15 | 20:03
You had me lolling.

Lewis | 05-01-15 | 20:28

@ Lewis | 05-01-15 | 20:25
Dat zal toch altijd wel zo'n dingetje blijven in Duitsland. Heel erg bang om een nazi te spotten. Dus beter iedereen maar vast demoniseren en wegzetten als nazi, want dan vinden heel veel mensen pegida ineens heel kut: want ze worden nazi's genoemd.

BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:28

De schijn kan voorkomen worden door zoiets beter op te schrijven.
@Tubantia83 | 05-01-15 | 20:18
Je begrijpt het nog niet helemaal. De MSM doet dat soort framing expres. Dat kan niet anders, want dit is normale kost.

La Bailaora | 05-01-15 | 20:28

Ik verwacht dat het AFD nu Pegida zal gaan steunen, als er iemand de aanzet tot herziening kan starten is het het AFD wel.

mr Fawlty | 05-01-15 | 20:27

BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:23
Arabisch, vandaar.

harbi | 05-01-15 | 20:26

Frans1156 | 05-01-15 | 20:21

Die zijn er wel. Het heeft zich namelijk uitgebreid naar meerdere plekken in duitsland. Merkel haar toespraak heeft juist averecht gewerkt en toont eigenlijk aan dat de gevestigde orde totaal niet luistert naar de bevolking.
Dit zal haar ook geen goed doen. Zeg maar wat zij doet is hetzelfde wat hier gebeurt met wilders. Het demoniseren. Wat vaak super averecht werkt. Dat weten wij ondertussen hier wel.

tweetybird | 05-01-15 | 20:26

@ harbi | 05-01-15 | 20:06
Hear, hear. Het valt me ontzettend van haar tegen. Té makkelijk, om al die mensen te demoniseren of toch op z'n minst in een donkerbruin hokje proberen te plaatsen.

Lewis | 05-01-15 | 20:25

De Duitsers konden door hun verleden het zich tegenover de wereld niet veroorloven bezwaren tegen de immigratie te hebben.

J.Slavink | 05-01-15 | 20:25

@Tubantia83 | 05-01-15 | 20:18
De Staatsomroep doet aan stemmingmakerij. Je verwacht het niet.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:24

@mr Fawlty | 05-01-15 | 20:17

Inderdaad, speciaal voor dit onderwerp maar weer eens de moeite genomen om het NOS journaal te kijken. Die Jeroen van de NOS was inderdaad best redelijk genuanceerd (wellicht door de discussies die hij hiervoor al op Twitter had gevoerd o.a. met Jan Roos). Ze KUNNEN het dus wel bij de NOS (zolang het maar niet over binnenlandse onderwerpen gaat waar de belangen van hun linkse broodheren gediend moeten worden).

Outsider-Inside | 05-01-15 | 20:24

Hup Pegida! De Nederlandse tak ervan groeit ook gestaag, er wordt hard aan een demo gewerkt..

Steilloos ten Onder | 05-01-15 | 20:23

@ harbi | 05-01-15 | 20:22
De Arabische lente was ook een behoorlijk succes!
Wacht...

BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:23

overVecht | 05-01-15 | 20:11
Mijn kinderen nemen dan ook bewust geen kinderen, want ze willen ze niet laten opgroeien in een klimaat van vrijheidsonderdrukking. En stemmen heeft geen zin meer, alles wat de uitvoering aan Politieke beslissingen moet geven werkt bewust tegen. Kijk maar naar al die burgemeesters, die uitgeprocedeerde asielzoekers weigeren uit te zetten. Heb ik het nog niet eens over de linkse kerk.

Snowy2000 | 05-01-15 | 20:23

Ach die paar duizend demonstrerende duitsers zijn redelijk kansloos. Ik spreek veel duitsers en die zijn erg tevreden. De werkloosheid is nog nooit zo laag geweest als nu en de inflatie is bijzonder laag. En sinds een paar maanden is er ook een zeer goed minimumloon.
Het beleid van Merkel werkt erg goed. Iedereen die wil kan wat van zijn leven maken, behalve de altijd luie kanslozen die er zullen blijven.

Optelsommetje | 05-01-15 | 20:23

Ik vind die SPD vlag schandalig.

Maria.1 | 05-01-15 | 20:23

@Wijze uit het Oosten | 05-01-15 | 20:19

Toch niet down under? In welk geval u mijn gepaste jaloezie verdient.

vaas klaak | 05-01-15 | 20:23

Dit gaat overslaan naar andere landen.
tweetybird | 05-01-15 | 20:19

De Europese Lente.

harbi | 05-01-15 | 20:22

@Maria.1 | 05-01-15 | 20:18
Angst? Zou het angst zijn? Ik zag alleen maar domme arrogantie en domme zelfoverschatting.
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:22

@vaas klaak | 05-01-15 | 19:43

Hoe weet jij dat van Utopia. Ik ken serieus geen één naam van wie daar aan mee doen... wat... ik zou niet weten hoe ze eruit zien.

overVecht | 05-01-15 | 20:22

Jammer, had gehoopt na de toespraak van Merkel dat er nu weer 2 x zoveel waren dan verleden week. Maar misschien is het ook wel zo, maar wordt de waarheid over aantallen niet gezegd

Frans1156 | 05-01-15 | 20:21

@ Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:14
Het zal me jeuken wat jij vindt, "dude"
Je inhoudelijke discussie skills zijn ook niet te evenaren...
*headdesken doet*

BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:20

@Lewis | 05-01-15 | 20:16

;-)

overVecht | 05-01-15 | 20:20

@OhJee | 05-01-15 | 20:07

Er hoeft wat mij betreft ook nooit letterlijk een kop te rollen. Volledig vrijwillige remigratie -aangemoedigd waar nodig- volstaat prima. Daarnaast denk ik echt dat het een kwestie van tijd is. Links begint zich langzaam maar zeker in het pak genaaid te voelen. Zullen zich gaan realiseren dat ze slechts gebruikt zijn om politieke invloed te bewerkstelligen voor een religie/ideologie die indruist tegen alles waarvoor zij zelf staan.

vaas klaak | 05-01-15 | 20:20

Wel op de npo. Tsja het valt zelfs voor de npo niet meer te ontkennen dat europa wakker begint te worden. Dit gaat overslaan naar andere landen. Merkel is niet voor niks bang. Het valt niet meer te stoppen. De mensen zijn het zat. Dat mag wel duidelijk wezen. Zal natuurlijke de npo niet zijn als ze eerst een item deden van bedreigde moskees. Maar zelfs bij de npo durfde ze te erkennen dat de demonstraties groter en groter worden. En het niet perse iets van enkel extreem rechts was. Maar gewoon van mensen die het zat zijn. Want multikul het is mislukt.

tweetybird | 05-01-15 | 20:19

@Bernard Couperus 20:15: Daar is links altijd al veel beter in geweest: het mobiliseren van een meute. En het zit hem inderdaad in de framing: ze hebben het idee tegen opkomend fascisme te protesteren, en daar krijg je wel mensen mee op de been.

Muxje | 05-01-15 | 20:19

@Lewis | 05-01-15 | 20:16
Het hele woord laf is niet inhoudelijk.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:19

@vaas klaak | 05-01-15 | 20:09
Iets ander oostelijk..
En dochterlief spreekt dus onberispelijk RotterHaags en Engels..

Wijze uit het Oosten | 05-01-15 | 20:19

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:14. Ik vind hem eerder angstig overkomen. Ik ruik een BeunDeHaas-angstpoeppie ;)

Maria.1 | 05-01-15 | 20:18

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:06
Tjah, daar lees ik vol overheen. Persoonlijk vind ik die zin relatief weinig bijdragend aan het artikel, en weinig inhoudelijk van aard. Feitelijk heb je gelijk dat dat niet juist is, en Pegida zich m.n. richt op vreemdelingproblematiek, maar bij een stabiele economische situatie zouden waarschijnlijk minder mensen de straat op gaan. Ik zou het persoonlijk niet zo globaal lezen ("moslims zijn de schuld van alles"), maar ik begrijp je punt. De schijn kan voorkomen worden door zoiets beter op te schrijven.

Tubantia83 | 05-01-15 | 20:18

Harry Turtle | 05-01-15 | 20:13

Nou, ik vond de NOS anders behoorlijk op de hand van Pegida. Zoals, protest in bredere zin. En ze lieten ook veel pro-pegida geluiden horen.

mr Fawlty | 05-01-15 | 20:17

Lijkt mij dat GS het ideale platform is om een NL Pegida demo te organiseren!!!!!!!1!11!
Euro sceptisch, islam kritisch en voor behoud van cultuur en NL normen en waarden.
------
Duizenden Duitsers protesteren tegen de afbraak van hun land. En wij zijn muisstil. Want RAKSIST!
Wanneer gaan wij de straat op?

Eduardo- | 05-01-15 | 20:16

Haha .. er komt ook meteen een vent aan de microfoon :P

SyntaxError | 05-01-15 | 20:16

@ Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:37
Altijd leuk, inhoudelijke discussies. Hou ik van.

Lewis | 05-01-15 | 20:16

Dat vrouwtje wat daar iedere paar minuten moet omroepen heeft er zelf he-le-maal geen zin meer in volgensmij.
Ik hoop dat ze zoeiets heeft van; laat ze daar toch lekker staan man .. doe niet zo moeilijk :)
en er dadelijk gewoon tussen gaat staan met een kop warme choco .. maar dat zal wel niet gebeuren.

SyntaxError | 05-01-15 | 20:15

Als je ziet hoeveel tegenstand er nu al is. Hoeveel mediavervalsing er plaatsvindt (demoniseren, racist noemen, hakenkruisen, tienvoud aan tegendemonstranten in Berlijn, 'onpartijdige' Bondspresident, etc. etc., dan kan ik alleen maar concluderen dat het uiteindelijk alleen maar heel, maar dan ook, heel erg verkeerd zal gaan in Europa.
Zijn de tegendemonstranten dan zo blind? Zo geïndoctrineerd? Ziet niemand anders dan het gevaar wat zich voordoet? Of wil gewoon de helft van Duitsland een verder islamisering en ophef van hun Heimat?
Wat gaan we straks krijgen? Nog meer PEGIDA demonstranten? Vervolgens nog meer tegendemonstranten? Of worden de PEGIDA demonstraties gewoon keihard afgeschaft?
Het meest verbaast mij nog steeds dat er zoveel tegenstand is tegen een normale massa met normale meningen.
Er is mijns inziens maar één uitkomst, en dat is op termijn een burgeroorlog in Europa.

Bernard Couperus | 05-01-15 | 20:15

@BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:07
Heb je enig idee hoe dom je over komt, dude?

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:14

Dus volgende week maandag 7 uur op het plein in den haag.?

Finalmente | 05-01-15 | 20:14

Ah het NOS journaal is ook eindelijk wakker. En direct de dooddoener dat er amper moslims in Dresden wonen. Alsof dat een criterium moet zijn om de islam als ongewenst te mogen beschouwen.

Harry Turtle | 05-01-15 | 20:13

@ gutgutgut | 05-01-15 | 19:44
Hoe bedoel je? Van alle redacteuren is de echte naam dacht ik wel algemeen bekend. Of makkelijk opzoekbaar.

Lewis | 05-01-15 | 20:13

De ironie! Uitgerekend in Dresden waar 26 jaar geleden 'Das Volk' een vuist maakte om zich te ontdoen van communistisch juk en voor vrijheid en welvaart de straat op ging. Dresden waar verhoudingsgewijs nauwelijks allochtonen wonen. Das Volk is niet in staat te begrijpen dat de vrijheid en welvaart waar ze zich bij aan wilden sluiten ook verantwoordelijkheden met zich meebrengt - bijvoorbeeld vrijheid en bescherming beiden aan Syriers.

"Das Volk", hahahaha.

De Troet | 05-01-15 | 20:12

@overVecht | 05-01-15 | 19:56
Ehh..
Ik ook niet..

Wijze uit het Oosten | 05-01-15 | 20:11

SyntaxError | 05-01-15 | 19:55
Dus Lutz Bachmann is dus een 'proleet met een strafblad', hoe komt het toch dat ze zo'n benaming nooit voor een allochtoon gebruiken?
Hoe komt het dat ze zelfs een analfabete, criminele, met gouden kettingen en tatoeages behangen allochtoon geen 'proleet' zouden noemen?

Het antwoord luidt: omdat ze blanken, bewust of onbewust, hoger inschatten.

menzo | 05-01-15 | 20:11

@Snowy2000 | 05-01-15 | 20:07

Wat heb je dan gestemd? Evengoed. Waarom kinderen nemen en op laten groeien in een land waar het 'owww zoooo slecht' is en 'hellup! Het grote gevaar dat islam heet komt eraan'.

Ik heb gekozen geen kinderen te nemen. Is voor een ieder beter.

overVecht | 05-01-15 | 20:11

@Wijze uit het Oosten | 05-01-15 | 20:03

Dat klinkt niet onaantrekkelijk. Enige nadeel is dat een -eventuele- Wijze junior straks de 'o' niet normaal uit kan spreken. Maar dat is dan direct ook het enige.

vaas klaak | 05-01-15 | 20:09

@ De Droit | 05-01-15 | 18:55
Die vooravond van jou duurt dus al zo'n 10 jaar... dat schiet lekker op qua voorspellingen doen.

BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:08

In Keulen schijnt de demonstratie van Kögida in de kiem gesmoord te zijn door een hechte samenwerking tussen burgemeester, pastoor en ander tuig. Jammer. Volgende keer beter.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:08

@ vaas klaak | 05-01-15 | 19:54
De toorn van de socialisten wordt nooit zo groot dat ze bij hun eigen achterban hoofden gaan afsnijden.

OhJee | 05-01-15 | 20:07

@ Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 18:52
Hahahahaha! Ja wij hebben een halve gare met een partij waar niemand mee samen wil werken. Dat is nogal wat hoor! Poeh he!

Wij kunnen als Nederlanders nog wat leren van het iedere maandag standaard demonstreren tegen het "weg met ons" van de goedmensen. Nee, wij stemmen op De Grote Blonde Jezus.

BeunDeHaas | 05-01-15 | 20:07

Prachtig om deze "gewonemensen-massa" (dus niet de duizenden extreemlinkse beroeps-boeroepers die er altijd zijn)voorbij te zien trekken. Fascinerend al die mensen. Groot respect!! Geeft de burger moed.

rien6139 | 05-01-15 | 20:07

overVecht | 05-01-15 | 19:56
Ik en mijn gezin zeker niet.

Snowy2000 | 05-01-15 | 20:07

@Snackbar van Allah | 05-01-15 | 18:53
Buitenhof niet gezien?

SmegmaSmeer | 05-01-15 | 20:06

@Tubantia83 | 05-01-15 | 20:03
Wat dacht je hier van: Pegida *geeft de islam de schuld van alles wat niet goed gaat in Duitsland*.

Vuile leugens, Tubantia. Dat je dat zelf niet ziet.
nos.nl/artikel/2011833-weer-anti-islam...

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 20:06

Ach weet u. Nog heel even en dan valt ergens in Europa de spreekwoordelijke druppel. Dan wordt het spannend, want zulke demonstraties zijn niet georganiseerd of ordentelijk. Dan gaat het los.
.
Gevestigde politiek zou Pegida/PVV/FN/etc. dankbaar moeten zijn. Zonder die bewegingen waren hun koppen al over het Binnenhof, Champs d'E, Brandenburgerplatz gerold.
.
Dat gaat ook nog komen, want de gevestigde politiek is geenzins van plan politieke fouten te herstellen en eigen geledingen van corruptie en incompetentie te zuiveren. Ergens komt dat moment.
.
Tenzij de politiek snel genoeg de sleepnetsurveillance kan vervolmaken en de zwaardmacht buiten democratische controle weten te brengen. Daar wordt op EU nivo hard aangewerkt dus het zal er om spannen...

Parel van het Zuiden | 05-01-15 | 20:06

Enorm dapper van die Pegida-beweging om ondanks het nationale trauma vreedzaam te blijven demonstreren tegen de gevolgen van de massa-immigratie uit islamitische landen. Merkel zou pas echt een vent zijn als ze er een dialoog mee aangaat, in plaats van dat ze er een etiket met het spook van de oorlog op plakt.

harbi | 05-01-15 | 20:06

Ze loeien, zijn het er niet mee eens dat ze van de kruising af moeten .. als ik het goed begrijp.
Ze hebben ook geen zin om hun personalausweis te trekken lijkt het.
In Duitsland mag je ook demonstreren, binnen de daarvoor bestemde kaders .. kom je daar buiten overtreed je de wet. Goed geregeld toch.

SyntaxError | 05-01-15 | 20:06

"Moslimhaat" noemt het ANP Pegida geheel objectief op Q-Music. Geinig hoe alle commerciele radiozenders vrijuit podium geven aan de staatspropaganda.

de Voorzittert | 05-01-15 | 20:05

Duitsers tegen de Islam.. lees: dezelfde Duitsers, nieuwe Joden.
Makkie voor de NOS.

klön | 05-01-15 | 20:05

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:52
De echte laffe Nederlanders behoren tot de Politiek Elite club, en die hebben schijt aan het gewone volk. Als er ergens een plaat is waar je wel moeten gaan demonstreren, is het in Den Haag en Brussel. Daar zitten de duizenden dik betaalde tirannen, van een bijna aan de Islam verloren vrij Europa.

Snowy2000 | 05-01-15 | 20:04

Iedereen het 2de filmpje in de gaten houden.
Polizei zegt dat pegida moet oprotten vd kruising.

wHiTeHaT | 05-01-15 | 20:04

Een volk dat voor politieke correctheid zwicht
Zal meer dan lijf en goed verliezen
Dan dooft het licht bij Dom en Brandenburger Tor.

colonnecinco | 05-01-15 | 20:03

AfD probeert ook een graantje mee te pikken. Die zijn in een klap volledig weggevaagd door Pegida, dus geen wonder dat zij het daarvoor opnemen. Eigen blazoen oppoetsen. Wat niet verlet dat het de discussie niet helpt, wanneer de SPD de meelopers bij Pegida uitmaakt voor nazi's. Dat is de automatische reflex waar de gemiddelde Duitser al 70 jaren in schiet, zonder de ogen open te doen voor het werkelijke probleem.
Overigens mag Dresden wel stad (zonder -je) genoemd worden, met ruim 530 duizend inwoners (met overigens "slechts" ca. 5% allochtonen en ca. 8% migratieachtergrond; zet dat eens af tot de 50+% in Den Haag of Rotterdam).
Trouwens, als tip voor de liefhebber, vanavond deel 2 van Tannbach, serie op ZDF over naoorlogs Duitsland (opvolger van Unsere Mütter, Unsere Väter), over de scheiding tussen oost en west, een proces dat niet los gezien kan worden van de bovenstaande problematiek. Deel 1 kan nog terug worden gekeken alhier www.youtube.com/watch?v=feRUSSG2lPQ In Duitsland komt er nu pas draagvlak om de verschrikkingen van de Tweede Wereldoorlog en de daaruit volgende direct naoorlogse problematiek te duiden. Het zal dus ook nog wel enige tijd duren alvorens die automatische reflex van het roepen van "nazi" wanneer iemand niet direct 100% het multiculturalisme onderstreept niet meer optreedt.
P.S. @Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:36 Ik vind het verhaal dat de NOS brengt, rekening houdend met eerdere berichtgeving van de NOS, vrij neutraal. Er is in ieder geval een poging gedaan om beide kampen te weerspiegelen. Dus wat zijn precies "de grote leugens"? Was het alleen OK geweest wanneer de meningen van andere partijen en Merkel níet genoemd waren?

Tubantia83 | 05-01-15 | 20:03

Zó blij dat ik de move naar het oosten heb gemaakt..
Ik moet de booslims tegenwoordig met een lampje zoeken.

Wijze uit het Oosten | 05-01-15 | 20:03

Die vervloekte Sozi's ook. Ze willen kennelijk gewoon im Arsch genommen werden. Ik gun ze hun plezier niet. Pegida als Grundstein einer neuen Europäischer Freiheitsbewegung. Islam raus!

Schrikvogel | 05-01-15 | 20:02

Ah de policor christenen die zelf het licht uit doen.......de ironie!!!

liesbeth list | 05-01-15 | 20:02

Benieuwd wat het antwoord van Bilderberg wordt op Pegida. Alleen maar downplayen via lokale staatsomroepen wordt saai en voorspelbaar.

de Voorzittert | 05-01-15 | 20:00

@SyntaxError | 05-01-15 | 18:55

En ik altijd denken dat het tonen van hakenkruizen en andere nazi-symbolen bij wet verboden is in Duitsland. De Duitse minister van Justitie is dan wel heel dom, maar ja Duitse PvdA.

Bezorgde_Burger | 05-01-15 | 19:59

Het dondert flink in Keulen.

Petrus de Rewa | 05-01-15 | 19:58

Personalausweis bitte ..
Klinkt ook zo gezellig dat Duits he?

SyntaxError | 05-01-15 | 19:57

@vaas klaak | 05-01-15 | 19:49

Ik ben in de basis op helemaal niks boos eigenlijk maar zoek soms dingen om even boos op te zijn uit verveling.

overVecht | 05-01-15 | 19:57

Jammer dat Frik dit moet missen.
Of regelt ie dit van boven?

Piet Karbiet | 05-01-15 | 19:57

@Snowy2000 | 05-01-15 | 19:50

En wie hebben die politieke zakkenvullers gekozen?

overVecht | 05-01-15 | 19:56

@OrgulloTulipano | 05-01-15 | 19:50

Geestig en weer hard nodig hier. Een beetje de dingen in de juiste verhoudingen zetten.

Supermatthijs | 05-01-15 | 19:54

@OhJee | 05-01-15 | 19:41

Laat mij die zorg bij je wegnemen. Kwestie van tijd voordat booslims tegen linkse heilige huisjes gaan trappen. En de toorn van socialisten is groot.

vaas klaak | 05-01-15 | 19:54

@Snowy2000 | 05-01-15 | 19:50
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:52

overVecht | 05-01-15 | 19:27
De Nederlanders zijn absoluut niet laf, maar wel jarenlang gehersenspoeld, dooreen stel Politieke zakkenvullers, en baantjes jagers. Daarom kleden ze ons keer op keer financieel tot op het bod toe uit, om maar meer van die lui binnen te kunnen halen. En zij bieden die gasten ook nog gratis Rechtshulp, zodat we op onze eigenkosten nog verder berooft kunnen worden van eigencultuur, geld en vrijheid. Je mag in dit land overal tegen zijn, als het maar niet tegen de Islamisering is.

Snowy2000 | 05-01-15 | 19:50

overVecht | 05-01-15 | 19:47
nooit zeker voetbal hooligans gezien?
of wanneer het nederlands elftal speelt en iedereen in het oranje is.
Of heeft u al de demonstraties in de jaren 80 niet meegemaakt?

Stargate | 05-01-15 | 19:49

@overVecht | 05-01-15 | 19:38

Mensen die zo boos zijn op de wereld zijn uiteindelijk voornamelijk boos op zichzelf. Wat is het dat u dwars zit?

vaas klaak | 05-01-15 | 19:49

In Berlijn zie ik zeker 30 man staan. Nou nou.

gutgutgut | 05-01-15 | 19:48

@Muxje | 05-01-15 | 19:45
Hehe ;)

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:48

Wir sind ein Volk terreurinmneur | 05-01-15 | 18:51 Wel je klassiekers kennen, alvorens je plempt.

horsteknots | 05-01-15 | 19:47

In Duitsland gaan de lichten uit,uit protest tegen deze groep,ze willen blijkbaar een sharia wetgeving.

ron78 | 05-01-15 | 19:47

Finalmente | 05-01-15 | 19:44
Ik steun dit voorstel

Stargate | 05-01-15 | 19:47

Waarom gaat niemand in Nederland de straat op? Kom op, van de bank af!

Glas Koning | 05-01-15 | 19:47

@Stargate | 05-01-15 | 19:15

Wanneer is dat, naast de door de media bestempelde 'hooligans' dan voor het laatst gebeurd?

overVecht | 05-01-15 | 19:47

@gutgutgut | 05-01-15 | 19:44

Wie is anoniem dan van de GS?

overVecht | 05-01-15 | 19:46

@Lewis Lewinsky 19:36: Mooi ook, die suggestieve opmerking over het strafblad van de oprichter, zonder enige context of verheldering. Tja, bij links is een strafblad geen bezwaar, zoiets heet een "activistisch verleden".

Muxje | 05-01-15 | 19:45

@ overVecht | 05-01-15 | 19:43
Verstandig.

OhJee | 05-01-15 | 19:44

Waarom gaan wij de straat niet op. Ik zeg volgende week maandag op het plein in Den Haag. Zelfde tijd, ik neem de thee mee. Kom op zeg mensen, laten we in plaats van klagen de straat op gaan. Kunnen we gelijk demonstreren tegen de EU, zorg en graaierij.

Finalmente | 05-01-15 | 19:44

@Adversary | 05-01-15 | 19:42

Alsof het mij een fuck boeit hoe 'we' dat noemen. Ik ben blij dat ik niet onder 'de massa' val.

overVecht | 05-01-15 | 19:44

Lewis | 05-01-15 | 19:22
"het feit dat we hier op GeenStijl allemaal anoniem reaguren"
Goed punt maar het begint ermee dat de GS zelf anoniem is.

gutgutgut | 05-01-15 | 19:44

Ergens snap ik de verwensingen van overVecht inzake lafheid ook weer wel. In Nederland maken -as we speak- ruim 500.000 mensen zich druk over het vertrek van Vanessa uit Utopia.

vaas klaak | 05-01-15 | 19:43

@OhJee | 05-01-15 | 19:41

Nee hoor. Ik ben toch echt van plan om binnen nu en drie jaar Nederland voorgoed achter mij te laten.

overVecht | 05-01-15 | 19:43

@OhJee | 05-01-15 | 19:41

Nee hoor. Ik ben toch echt van plan om binnen nu en drie jaar Nederland voorgoed achter mij te laten.

overVecht | 05-01-15 | 19:43

overVecht | 05-01-15 | 19:38
Dat noemen we decadent.

Adversary | 05-01-15 | 19:42

@ overVecht | 05-01-15 | 19:38
Als je nog 40 jaar te gaan hebt, loop je een gerede kans om de laatste 20 daarvan onder een moslim regime te moeten leven.

OhJee | 05-01-15 | 19:41

@Adversary | 05-01-15 | 19:40

Wat zijn de leugens dan ?

Supermatthijs | 05-01-15 | 19:41

@Adversary | 05-01-15 | 19:40
Geen idee. Ik kijk geen tv.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:41

@Adversary 19:40: Vraag het nog eens om even over 8'en

Muxje | 05-01-15 | 19:40

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:36
Daar staan inderdaad een paar grove leugens tussen. Maar op het reguliere acht-uur journaal bijvoorbeeld, zijn daar al beelden geweest?

Adversary | 05-01-15 | 19:40

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:37

Hmmm. Wat een laffe reactie.

overVecht | 05-01-15 | 19:39

Merkel zou wel mee willen doen met de actie licht uit tegen pegida, maar bij haar was het licht altijd al uit. Dus dat kon niet.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:39

@Stargate | 05-01-15 | 19:34

Nee. Ik ga niet de straat op om tegen de Islam te demonstreren. Dat geloof boeit mij dan weer geen fuck. Evengoed maak ik mij niet zo druk om wat er allemaal gaande is. Met wat geluk leef ik nog 40 jaar en dan ben ik dood en zoeken ze het maar lekker uit met planeet aarde. Tot die tijd vind ik het vooral belangrijk dat ik te eten heb en wat lol her en der kan trappen. Áls ik al over iets wil zeiken doe ik dat vol genot op de interwebs en social media. Maar eigenlijk meen ik zélfs daar geen flikker van wat ik zeg.

Wat zeg ik. Op een paar mensen na interesseert mij de hele mensheid eigenlijk niet.

overVecht | 05-01-15 | 19:38

@Lewis | 05-01-15 | 19:35
Okee. Omdat je het per se wil. Hier is mijn reactie:

Pleur toch op met dat oninteressante gezeur over laf of niet laf, lutsers!

Niks persoonlijks hoor.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:37

Nu in Nederland nog... ow wacht,liggen de aangifte formulieren al klaar?

ron78 | 05-01-15 | 19:37

@ Lewis Lewinsky
Ga eens in op mijn tegel van 19:22 als je wilt? Ben wel benieuwd wat jij daar over te zeggen hebt.

Lewis | 05-01-15 | 19:35

Dat ze al die Islamietjes maar in die hallelujah-tent in Köln stoppen, moet je kijken hoe snel het licht weer aangaat. Pegida groeit en groeit en nu zwiept het al over naar andere grote steden. Prachtig nu nog GREXIT en ze hebben de poppen helemaal aan het dansen.
Er demonstreren echt veel meer mensen dan dat wordt toegegeven.

Slim bekeken | 05-01-15 | 19:35

Eduardo- | 05-01-15 | 19:13 Wij hebben GeenStijl !

ja,diedus! | 05-01-15 | 19:34

Zonde dat het zo'n slecht weer is in Berlijn en Dresden. Hopelijk houdt dat niet veel mensen tegen.

Lewis | 05-01-15 | 19:34

*Lügenpresse! Lügenpresse*. Hebben we hier ook. Nietwaar, NOS?

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:34

overVecht | 05-01-15 | 19:27
Wanneer bent u van plan de straat op te gaan?
Wat is voor u het breekpunt?

Stargate | 05-01-15 | 19:34

@vaas klaak | 05-01-15 | 19:32

Dat kan kloppen. Hier reageer ik mij lekker af zodat ik elke dag iemand op zijn bek timmer.

overVecht | 05-01-15 | 19:34

de Voorzittert | 05-01-15 | 19:23
Als ik de NOS een beetje ken, doen ze net alsof het niet gebeurt en berichten ze er niet eens over. Als ze het wel doen, doen ze het af met 'mensen die boos zijn op de regering' of zoiets. De staatsomroep doet er álles aan om moslims zo veel mogelijk buiten alle berichtgeving te houden.

Adversary | 05-01-15 | 19:33

gutgutgut | 05-01-15 | 19:26
Nee ik ben niet Pro-EU, ik ben voor verandering. Ik heb altijd al geroepen hier dat er een revolutie nodig is om Nederland weer terug aan de Nederlanders te geven. Maar goed, even on topic, Elke autochtone europeaan zal nodig zijn om het tij te keren. Wat denkt u dat er gebeurt als Nederland uit de EU zou willen stappen? De druk zal enorm zijn om te blijven, chantage achter de schermen, dreigementen. Daarom zijn er ook veel meer nationaliteiten nodig om de drijvende kracht te vormen en de nationale parlementen weer terug te geven aan de mensen. En zie het zo, De EU en vooral Draghi wil dat europa één wordt, we geven hem zijn zin, maar niet zoals hij het wil.

Stargate | 05-01-15 | 19:32

Update: Volgens de Duitsche polizei zijn er 300 Pegida-demonstranten, 5000 boeroepers en 800 Polizisten op de been in Berlijn.| 05-01-15 | 19:29

This is spartaaaa!!!

højre vær så venlig | 05-01-15 | 19:32

@overVecht | 05-01-15 | 19:27

Voor een vrolijk in het leven staande voegenvuller komt u mij toch wat bozig over.

vaas klaak | 05-01-15 | 19:32

@Lewis 19:22: Dat vrienden en familie je in Nederland op zo'n demo zouden zien is niet zo erg, maar voor je werk of studie kan het consequenties hebben in bepaalde sectoren, dat is al eerder gebleken. Hoe dat in Duitsland zit weet ik niet, maar in Nederland is het helemaal okay om mensen die meedoen aan een manifestatie sociaal uit te sluiten, als de Kulturkammer er het "rascisme"-stempeltje op heeft gedrukt. Het is een goed geoliede machine.

Muxje | 05-01-15 | 19:31

de Voorzittert | 05-01-15 | 19:23
Ik ben gestopt met de nos kijken/bezoeken. Als de rest van Nl dat nu ook even doet, al het belangrijkste nieuws over mighty Europa staat immers op geenstijl!?

højre vær så venlig | 05-01-15 | 19:29

@vaas klaak | 05-01-15 | 19:21

Ik woon daar godzijdank niet meer maar ik heb aardig wat keren met dat tuig te maken gehad ja.

overVecht | 05-01-15 | 19:29

Update: Volgens de Duitsche polizei zijn er 300 Pegida-demonstranten, 5000 boeroepers en 800 Polizisten op de been in Berlijn.

Downplayen typisch links gedrag. Hoor net van mijn vriendin minimaal 18000 pegida ondanks de snijdende kou. Ongeveer 300 Duitsche polizei.

rechtbank | 05-01-15 | 19:29

En wedden dat Merkel en Co dit gaat verbieden? Ze riekt de hete adem in haar nek! Dit zijn inderdaad sinds weken al heel beschaafde mensen en het worden er van mars tot mars meer. Petje af voor deze mensen!

Slim bekeken | 05-01-15 | 19:28

Tijdje terug een weekje in Berlijn geweest en daar viel echt op dat je er nauwelijks vrouwen met hoofddoekjes ziet en zeker geen kerels in jurken. Overigens niet in Kreuzberg geweest waar je dat volgens de gids wel vaker ziet.

Supermatthijs | 05-01-15 | 19:28

@ Schietmijmaarlek | 05-01-15 | 19:25
Mooi toch? Hoe meer draagvlak hoe beter.

Lewis | 05-01-15 | 19:27

@Stargate | 05-01-15 | 19:17

Nee. En zo denkt het gros en daarom gebeurt er hier nooit ene fuck en dáárom noem ik de Nederlanders een laf volk.

Kolere zeg. En allemaal maar anoniem hier schreeuwen dat het onzin is wat ik zeg. Ja een feestje in Haren... daar komt iedereen wel op af maar demonstreren 'tegen' de invloed van de islam. Een ieder denkt wel vijf keer na om daar aan deel te nemen uit angst.

Maar roep vooral niet dat het Nederlandse volk laf is want dan krijg je heel schuimbekkend anoniem Nederland over je heen. Typerend... heel typerend.

overVecht | 05-01-15 | 19:27

Stargate | 05-01-15 | 19:12
"spanjaarden, fransen belgen, zweden en engelsen die ook solidair zijn en voor de westerse cultuur, normen en waarden willen opkomen meer dan welkom zijn. "
Pro- EU dus !

gutgutgut | 05-01-15 | 19:26

Wow het is wachten op een nieuwe Hitler, triest dit!
Ommie de HaatMoker | 05-01-15 | 19:17

Je hebt die tijd nog meegemaakt?

sastro | 05-01-15 | 19:26

Als ik de media zou moeten geloven, dan liep er mu racistisch tuig te demonstreren.
Met kale koppen en hakenkruizen.
Maar voorlopig zie ik alleen maar rustige en beschaafde mensen lopen.
En een religekje met een verlicht kruis.... dat dan weer wel.

Schietmijmaarlek | 05-01-15 | 19:25

Ooooh 300. Nou snap ik hem.

Standard | 05-01-15 | 19:25

@miko | 05-01-15 | 19:14

En verder wat die andere Lewis zegt.

overVecht | 05-01-15 | 19:24

Zit iedereen al klaar voor de uiterst objectieve en kristalheldere duiding van de NOS-equipe om 20.00 uur?

de Voorzittert | 05-01-15 | 19:23

@miko | 05-01-15 | 19:14

Neuh. Gewoon een mislukte poging om te trollen. Volgende topic nieuwe kans.

overVecht | 05-01-15 | 19:23

Allen Raus!

upgent | 05-01-15 | 19:22

@SjonnieDoe | 05-01-15 | 19:19
Mwa... gemonteerd misschien. Dit is (als het goed is) een live feed.

Mastermattie | 05-01-15 | 19:22

@Mastermattie | 05-01-15 | 19:16
Dat is omdat ze nooit een stage hebben kunnen lopen.
Wel zo handig als je 5 x per dag op de grond moet knielen.

Piet Karbiet | 05-01-15 | 19:22

@ Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:09
Eigenlijk ben ik het wel met overVecht heen. Ons volk is best laf. Of in elk geval passief en timide.
En dan steek ik ook de hand in eigen boezem hoor, begrijp me niet verkeerd. Neem alleen al het feit dat we hier op GeenStijl allemaal anoniem reaguren. Is dat niet een teken aan de wand? Ik verbaas me weleens over mensen die op YouTube of Twitter met naam en toenaam het Pegida-geluid laten horen, om het zo maar te noemen, en dan merk ik dat ik dat moedig vind en dat ik dat zelf niet snel zou doen. En stel dat Pegida zou overwaaien naar Nederland, zouden we dan allemaal meelopen, ook al zouden we weten dat onze omgeving ons zou kunnen herkennen? Ik heb wel de indruk dat in Duitsland meer mensen daar schijt aan hebben. En laten we wel wezen, anoniem in een stemhokje op een partij stemmen, is iets anders dan meelopen in een demonstratie.

Lewis | 05-01-15 | 19:22


@overVecht | 05-01-15 | 19:17

Mocht u in omgeving overvecht wonen, dan heb ik wel n lichtbruin vermoeden wat de dreigende factor zou kunnen zijn.

vaas klaak | 05-01-15 | 19:21

Laat dit alstublieft de aanleiding zijn voor meer van dit soort demonstraties in heel Europa! Laten we de regentenkliek die heel Europa al jarenlang in een multiculturele wurggreep houdt, uit hun paleizen in Brussel, Den Haag, Berlijn en andere steden slepen en voor tribunalen zetten met als aanklacht misdaden tegen de inheemse bevolking van Europa, het opdringen van een vijandige 'religie' en het jarenlang besodemieteren bedriegen en bestelen van de inheemse bevolking van Europa.

griffin peterson | 05-01-15 | 19:21

@ommie de haatmoker 19:17
Lekker kort door de bocht en notoir oppervlakkige opmerking. Trek het meteen in het extreme en kijk vrolijk nog een 10 jaar de andere kant op. Jij komt er wel. Succes!

de Voorzittert | 05-01-15 | 19:20

Dus als ik het goed begrijp is het grootste deel van de autochtonen in Berlijn met Pediga aan het demonstreren.

BBmetR | 05-01-15 | 19:20

RT (Russia Today, staatspropagandazender van Putin) gooit graag wat extra olie op het vuur.

SjonnieDoe | 05-01-15 | 19:19

Ommie de HaatMoker | 05-01-15 | 19:17
Het enige trieste is dat dit niet jaren eerder gebeurde

Stargate | 05-01-15 | 19:18

@Muxje | 05-01-15 | 19:16
Niet één op één met PEGIDA, dat ben ik zeker met u eens.
Maar als de hoeveelheid mensen welke zegt te komen ook daadwerkelijk komt, zou het qua demonstraties (en de omvang daarvan) wel het schaap over de dam kunnen zijn.

Mastermattie | 05-01-15 | 19:18

Als ze echt klasse hebben nemen ze volgende week een wagen met bouwlichten mee voor de dom.

kutsmurf | 05-01-15 | 19:18

Weer die tiefesKerk. Blijft denken dat God en Allah tot 1 nog grotere, nog schitterender, nog onfeilbaarder god samengeprakt kan worden. Wil vanuit christelijke hovaardij maar niet begrijpen wat er in de arrogante koppen van op zelfverheerlijking gerichte moslims omgaat.

dedeurs | 05-01-15 | 19:18

Het is slechts wachten op een Wilders met iets meer gogme zonder onnozele volgelingen in zijn inner circle. Pas dan kunnen we de Pegida echt gestalte geven in dit land.

de Voorzittert | 05-01-15 | 19:18

Wow het is wachten op een nieuwe Hitler, triest dit!

Ommie de HaatMoker | 05-01-15 | 19:17

@miko | 05-01-15 | 19:05

Zou ook kunnen. Als ik of iemand uit mijn omgeving wordt lastiggevallen dan beuk ik er op los. Dan ga ik niet eerst kijken wie of wat de dreigende factor is.

Maar verder ben ik een laf ventje.

*aan imago moet denken want de warme adem van Lewis in zijn nek voelt*

overVecht | 05-01-15 | 19:17

Eduardo- | 05-01-15 | 19:13
ik zou niets liever willen dan de straat op gaan, maar dat ga ik dan niet in mijn eentje doen

Stargate | 05-01-15 | 19:17

@Ren je rot | 05-01-15 | 19:14
Met koningsdag,kermis, braderie.

miko | 05-01-15 | 19:16

@Mastermattie 19:06: Het enige probleem is dat het op die website nu niet precies duidelijk wordt waar die beweging voor staat. Ze noemen armoede, zorg en onderwijs... stopwoordjes om emotionele sympathie mee te wekken, maar volkomen inhoudsloos. Verder lees ik "deze regering", "afbraakbeleid"... en wordt het allengs duidelijker: dit is een rare mix van SP en Occupy. Nou, geef mijn portie maar aan Fikkie. Dit heeft *niets* te maken met de standpunten van Pegida.

Muxje | 05-01-15 | 19:16

@Piet Karbiet | 05-01-15 | 19:13
Salafisten hebben overdag dan ook niets bijzonders te doen, zoals een baan.

Mastermattie | 05-01-15 | 19:16

Geen idee wat nou de werkelijke drijfveer achter deze beweging is. Too many mixed signals. Maakt veder ook niet uit, op een gegeven moment zal de politieke elite zich genoodzaakt voelen om haar beleid aan te passen. Zou een pré zijn als ze tzt dan ook daadwerkelijk inzien dat boze beroepsbukkers uit het oosten afbreuk doen aan democratie en welvaart.

vaas klaak | 05-01-15 | 19:16

overVecht | 05-01-15 | 19:13
Waarom niet. u onderschat uzelf en de rest van de bevolking. Wanneer het er op aan komt willen we echt wel dat ene doel nastreven. Het enige wat ontbreekt is die bindende factor

Stargate | 05-01-15 | 19:15

@overVecht | 05-01-15 | 19:13
Nee? Lewis heeft gelijk je bent een weg met onser. je verwijt de gemiddelde Nederlander geen nationale gevoelens te hebben terwijl het anders is. Misschien jouw gedachten?

miko | 05-01-15 | 19:14

Ben benieuwd wanneer hier de pleinen vol staan.

Ren je rot | 05-01-15 | 19:14

Nu nog een miljoenenmars naar Brussel, want Duitsland is natuurlijk al lang geen soervereine staat meer.

Delaware | 05-01-15 | 19:14

Duitsers gaan de straat op en protesteren tegen de afbraak van hun land en cultuur. En wat doen wij? Godverdomme, niks! (...)

Eduardo- | 05-01-15 | 19:13

Lekker overzichtelijk; de Salafisten demonstreren overdag.

Piet Karbiet | 05-01-15 | 19:13

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:09

Ik begrijp dat. Maar ik vind het gros van de Nederlandse bevolking alsnog laf. Uiteraard zijn er uitzonderingen maar 'Nationale trots' uitdragen zie ik zo goed als niet gebeuren.

overVecht | 05-01-15 | 19:13

Laat ze maar snel ook in Nederland beginnen. Daarbij zou ik oo nog willen zeggen dat spanjaarden, fransen belgen, zweden en engelsen die ook solidair zijn en voor de westerse cultuur, normen en waarden willen opkomen meer dan welkom zijn. Het geluid kan nooit groot genoeg zijn

Stargate | 05-01-15 | 19:12

Duitse helden.
Ik vrees dat er hier ook wel eens zoiets komt, maar dan komen weer veel van die extreem rechtse eropaf (en zeker volop in beeld op tv) en das jammer.
Nederland moet wederom bevrijd worden van een invasie........
Opzouten met al die subsidie en uitkering trekkende gelukszoekers!
Zo, de berg heeft gesproken ;)

droeveling | 05-01-15 | 19:11

"Wir sind das Volk" komt uit Leipzig, Dresden heeft ongeveer net zo veel inwoners als Rotterdam.

Danbolig | 05-01-15 | 19:11

Hield de streams van ruptly al een poosje in de gaten. Behoorlijk druk inderdaad. Berlijn doet wat broeieriger aan als Dresden. Goed om te zien nu wij nog, nu de Engelsen nog meer tegen geluid voor de EU en de Isohzolam graag.

saidnowomanever | 05-01-15 | 19:10

In Dresden zet pegida zich in beweging.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:10

@overVecht | 05-01-15 | 19:03
Dat jij laf bent betekent nog niet dat het hele Nederlandse volk laf is. Snap je dat?

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:09

@_Fly66_ | 05-01-15 | 18:57
27 januari, is er een vergelijkbare demonstratie in NL gepland: www.breakthesystem.nl/ .
Het enige probleem is dat hier een aantal (links- danwel rechts)extremisten van plan zijn deze demonstratie in een verkeerd daglicht te zetten.

Mastermattie | 05-01-15 | 19:06

Er hoeft er daar maar één man te staan die een cursus redevoeren gedaan heeft, en het Duitse volk loopt er en masse achteraan.
In dit geval zou ik dat toejuichen.

koolteer | 05-01-15 | 19:05

@overVecht | 05-01-15 | 18:51
Of we zijn minder bang? Niet iedereen schijt in zijn broek voor een paar bontkragen.

miko | 05-01-15 | 19:05

Kunnen die moffen niet eens gewoon Nederlands praten in plaats van dat Limburgs van ze!

miko | 05-01-15 | 19:04

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:00

Jeps. Ik stem niet op Wilders. Maar niet omdat ik te laf ben. Nu ben ik wel laf maar dat is niet de reden dat ik niet op Wilders stem. Snap je hem nog?

overVecht | 05-01-15 | 19:03

@Mastermattie | 05-01-15 | 18:54
@Redactie
Top, weer wat completer.

Mastermattie | 05-01-15 | 19:02

Licht van de kerk uit, hebben ze nu eindelijk door dat men niet meer zo in sprookjes gelooft? proberen nu juist de man met de hamer tegen te houden voor de kerk.. is het weer niet goed.

13-666 | 05-01-15 | 19:02

Tegenwoordig ben ik online pegida influential.

neemjemoederindemali | 05-01-15 | 19:01

Iemand hier uit NL met zwarte pieten pruik er tussen staat en minder minder mee roept en een natte droom heeft.

Calihero | 05-01-15 | 19:01

De angst voor Pegida is een panische reflex op het verleden. Ik hoor vooralsnog niets onredelijks in hun standpunten.

brutus68 | 05-01-15 | 19:01

ziekte voor Heiko Maas! ja ik doe maar een ziekte want als je de afloop ervan neerzet gaan mensen die alles letterlijk nemen nog langs komen. iets wensen is niet direct een dreiging. mensen willen zoveel.. zoals de loterij winnen, gebeurd toch ook niet. hihi ciao

Weg met links! Radicaal links dan en gelovigen! islam voorop want onze eigen religekkies houden we eerst als buffer

13-666 | 05-01-15 | 19:01

@overVecht | 05-01-15 | 18:58
Jij bent nog te laf om op Wilders te stemmen, zo lijkt het. Is dat zo, dude?

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 19:00

Helaas hier geen Duits bier. Gelukkig wel Zwettler op de tap! Proost!

Glas Koning | 05-01-15 | 19:00

Russia Today als bron?

Leo* | 05-01-15 | 18:59

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 18:57

Ja. Wow. De niet Wilders stemmers nemen Wilders ook nog écht serieus. Man... zelfs zijn eigen partijleden lopen in bosjes weg.

overVecht | 05-01-15 | 18:58

Hoe durven ze daar!!!

Zomaar opkomen voor hun (onze) Westerse normen en waarden. Die gewoon feitelijk wel degelijk ver verheven zijn boven de Barbaarse Islam-gebruiken.

Das ist nur schmutziger Rassismus!

Realism Is All | 05-01-15 | 18:58

Prachtig, dit recht hebben ze volledig, net zo goed als dat de 'gematigde' moslims het recht hadden en hebben om zich publiekelijk van hun iets fanatiekere broeders te distancieeren.

Ook wat overVecht | 05-01-15 | 18:51 zegt

cucaracha | 05-01-15 | 18:58

Wanneer in NL?

_Fly66_ | 05-01-15 | 18:57

@overVecht | 05-01-15 | 18:55
Lul niet, weg-met-onser. Jij noemt Nederland laf. Ten onrechte! Wij hebben Wilders in de kamer. Pegida heeft niemand in de kamer.
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 18:57

Steun en volg "Pegida Nederland" op FB..!
Ook wij zijn het Volk!

number668 | 05-01-15 | 18:57

Derechtselutser | 05-01-15 | 18:54
Die SPD burgemeester kan later nog wel eens spijt gaan krijgen van zijn actie.

Stargate | 05-01-15 | 18:57

@Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 18:52

Lol! Zo denkt het klootjesvolk inderdaad wel ja haha.

Wilders is de nieuwe Messiah.

overVecht | 05-01-15 | 18:55

Snackbar van Allah | 05-01-15 | 18:53

Zojuist al gebeurd!

Derechtselutser | 05-01-15 | 18:55

We staan aan de vooravond van grote veranderingen; ik zeg dat al een jaar of tien.

Het zal gepaard gaan met een hoop ellende, maar ik zie geen andere (uit)weg.

Wir sind das Volk!

De Droit | 05-01-15 | 18:55

-weggejorist-

lunatic76 | 05-01-15 | 18:54

Minister Maas van de SPD loopt met de tegendemonstranten mee met op de achtergrond de tekst (en hakenkruizen) GEGEN NAZI'S!
Het moet toch echt niet gekker worden?!

Derechtselutser | 05-01-15 | 18:54

En Keulen?
Is het daar inmiddels ook al een beetje druk?

Mastermattie | 05-01-15 | 18:54

Het is wachten tot de NPO deze hardwerkende mensen die het laffe wegkijken meer dan beu zijn als rechts-extremisten of Nazi's gaat noemen.

Alles om maar niet toe te geven dat de multiculturele samenleving grotendeels mislukt is.

Snackbar van Allah | 05-01-15 | 18:53

@overVecht | 05-01-15 | 18:51
Dat zie je verkeerd. Wij hebben Wilders.

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 18:52

Net te laat om die knappe vrouw in Dresden te zien. Aber gut. Wir sind das Volk!

Lewis Lewinsky | 05-01-15 | 18:52

Daar kunnen wij als laf volk heel wat van leren.

overVecht | 05-01-15 | 18:51

Wir sind das volk!

terreurinmneur | 05-01-15 | 18:51

Best druk.

Mesmer | 05-01-15 | 18:51

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl