Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HOERA! BIJBEL EN KORAN WEGGEJORIST IN TK

1ernst_tweet534.jpgHuilen van seculier geluk hiero. Actueel beeld van onze Nationale Vergaderzaal tijdens het kerstreces. Wat ziet ons oog? Yep. De middeleeuwse haatboeken (en de excuus-Spinoza) zijn eindelijk weggejorist van het plankje van kamervz Anouk van Miltenburg. Dat we dat nog mogen meemaken. (Oké, die troep staat nu elektronies op die e-reader.) Maar het is een begin, mensen. Religie ---> achter de voordeur. Het is verdoemme fukking 2015. De vooravond van de Nieuwe Verlichting.

Reaguursels

Inloggen

*kuch* scheiding kerk en staat *kuch*

typtyphus | 30-12-14 | 12:12

@Tipped Relic | 30-12-14 | 00:09
Nee hoor, en ik ben ook niet religieus. Wat ik denk is dat religie altijd een deel van de tweede kamer uit blijft maken zolang er mensen in die kamer zitten. De onderbuikers roepen weer over opzouten met religie etc, wat natuurlijk nergens op slaat. Maar volkomen in PVV-stijl zitten zij nu met een stijve plasser achter de computer omdat die Koran daar is weggehaald terwijl er op het moment veel belangrijkere dingen zijn. Geert zijn electoraat is weer blij!

Freek de Leek | 30-12-14 | 10:58

@Vageling | 30-12-14 | 01:55
Haram = halal... In me vorige reaguursel dan. Ja sorry weet het soms ook even niet niet in dat gedoe. Maar had het mohamedaan OK gekregen. Heeft helaas niet gewerkt want ik heb werkende hersencellen. Maar mooie poging. Treur er ook niet om dat haatboekje weg is.

Vageling | 30-12-14 | 02:00

@Tipped Relic | 30-12-14 | 00:11
Had er ooit eens eentje. Helemaal haram verkregen via moskee via een Mohamedaan. Staat er netjes Arabisch en daarnaast Nederlands. Begreep er geen hol van. Zo vaag dat ik met mijn vaagheid geen ruk voorstel. Me neef uitgeleend en is het toevallig zoekgeraakt. Boek weg. Allah Akbar.

Vageling | 30-12-14 | 01:55

Prachtige ontwikkeling. Op zouten met de reli boekjes daar. Regeren stond toch los van religie? Of iets met kerk en staat gescheiden houden. Ach noem het het haat paleis. Gewoon weg met die maffe boekjes. Zowel Jezus als Mohammed mogen zich omdraaien in hun graf. Ik zit er niet mee.

Vageling | 30-12-14 | 01:51

Wordt die koran nu recycled als wc-papier? Als dat zo is, zou ik er nog steeds mijn aars niet mee willen afvegen

Tipped Relic | 30-12-14 | 00:11

@Freek de Leek

Ah, u bent toevallig besneden?

Tipped Relic | 30-12-14 | 00:09

De koran op zo'n e-reader, is dat wel kosher – of hoe heet dat bij die club? Er schijnen allemaal regels voor dat boek te zijn. Je moet zo'n koran respectvol behandelen. Dus je zult hem nooit mogen weergeven in comic-sans, maar wie garandeert dat dat niet gebeurt? En stel je voor dat de koran dat apparaat moet delen met Anouchka's exemplaar van "Fifty shades of grey", wordt daar überhaupt op gelet? En hoe zorg je ervoor dat de koran bij het sorteren van de boekenfolder niet onderaan komt te liggen – daar schijnen woestijngeesten heel boos om te worden. Mag je op dat apparaat nog wel Bad Piggies spelen als er ook een koran op staat? En zo'n e-reader met de koran erop uitzetten, hoe doe je dat op een respectvolle manier? Moet je dan eerst simsalabim zeggen of zo? Allemaal vragen …

simpelman | 29-12-14 | 22:49

Oh gelukkig nu is er eindelijk ruimte voor mijn kamp van Geert en zijn vrienden.

Hendrick9075 | 29-12-14 | 22:36

matrixbluepill | 29-12-14 | 20:18 Deze wereld word al voorbereidt om straks het merkteken van het beest (antichrist)vrijwillig aan te nemen. Bv via computerspellen youtu.be/RvMd54Cu3ac?t=2m20s het antichristelijke spel bioshock infinite en het aanzetten tot vermoorden van volgelingen van Jezus.

Jezusismijnheer | 29-12-14 | 21:51

waar moet ik nou mijn Aids op zweren?

Rijole | 29-12-14 | 20:50

@Jan Passant mk2 | 29-12-14 | 14:45

Mooi gezegd!

Zelf heb ik de indruk dat iedereen wel door heeft dat de Koran niet in de Tweede Kamer thuishoort maar dat men te scheiterig is om daarvoor uit te komen. (we blijven positief)

En dan krijg je, zoals je zegt, het effect wat fundamentalisme heeft op een samenleving: alle boeken weg!(daar word ik dan wel weer een beetje neerslachtig van)

Van mij hoeft de Bijbel er niet te liggen, maar weg hoeft ie ook niet, mag blijven liggen als herinnering aan donkere tijden. Maar die Koran, die had er nooit bij mogen komen. Of moest ie er liggen als waarschuwing voor donkere tijden?

DebraCadabra | 29-12-14 | 20:45

matrixbluepill | 29-12-14 | 20:18

Nee hoor koran en bijbel zijn verschillend. Maar 1 ding hebben ze wel gezamelijk. Het zijn beide hele oude sprookjesboeken. Fictie en geen feiten. En allebei niet meer van toepassing op deze tijd. En het zijn nog geweldadige sprookjesboeken ook met een heel hoog gehalte aan discriminatie. Nog steeds. Dus weg ermee. Zeg maar weggejorist,het enigste juiste.

tweetybird | 29-12-14 | 20:37

Als zo vaak wordt vanuit seculiere zijde de Koran en de Bijbel in 1 adem genoemd alsof christendom en islam hetzelfde zijn, alsof de bijbel hetzelfde boek is als de Koran. Velen kennen de bijbel alleen maar "van horen zeggen", of van enkele "haat" teksten. Alsof de vooringenomenheid tegen christenen (die de bijbel nog aanvaarden als 'hun' boek) niet berust op haat want ik kan uit alle commentaren maar weinig nuance ontdekken. En ik heb ook niemands respect nodig. Ik weet als christen wat ik wel heb en wat ik heb wil ik behouden omdat dat voor mij het meest waardevol is. De seculiere samenleving heeft de bijbel niet meer nodig want de mensheid schijnt wijs en verstandig te zijn geworden hetgeen blijkt uit alle moderne ontwikkelingen: Op weg naar de Nieuwe Wereld Orde met de Verlichten aan het roer. Maar de puinhopen op deze aarde zullen nog veel en veel groter worden, zelfs onbeheersbaar. Allemaal schuld van christenen, Joden. En oh, ja. we krijgen ook nog een wereldpresident, een soort pseudo messias als toetjes, hij komt ons allemaal redden. Internet staat er vol van. Dat staat ook allemaal in diezelfde bijbel. Maar sla daar vooral geen acht op. Ga lekker door met de genuanceerde seculiere "tolerantie".

matrixbluepill | 29-12-14 | 20:18

Onzichtbaar maakt niet afwezig.
Weet je wie ook bepaalde boeken wilde doen minderen?

hfakker | 29-12-14 | 19:42

Als je kijkt naar de historische achtergrond van Tweede Kamer en moderne rechtsstaat en democratie, dan denk je aan Bijbel en Griekse filosofie en aan een stuk of wat filosofen daarna. Waarnaast de Koran veeleer associaties oproept met het abattoir en met in ieder geval despotisme en 14 eeuwen haat jegens vrouwen en denken en creativiteit. Maar binnen de hedendaagse visie op alles is het blijkbaar één pot nat allemaal. Het is net of de islam als alibi gebruikt wordt om de geschiedenis af te schaffen.

Benedict Broere | 29-12-14 | 19:38

Ik hen het nooit vervelend gevonden dat daar een bijbel stond.

De Stas | 29-12-14 | 19:37

Fail om Bijbel weg te halen. Hoort daar te staan.
Dat Koran daar staat is uit 'gelijktrekkerij' door linksch...

Draaikolk | 29-12-14 | 18:30

En dan gebruiken ze een Crestron TSW-1052 als vervanger.
Super mooi speelgoed voor gebouwautomatisering maar als ze 'm echt alleen als e-reader gebruiken is het echt weggegooid geld. De Crestron TSW-1052 ( www.crestron.com/resources/product_and... ) kost namelijk zo'n 1400 eur tov een tablet van zo'n 300 eur.

Mastermattie | 29-12-14 | 18:28

Mooi!
Wanneer is de crematie?

Schietmijmaarlek | 29-12-14 | 18:15

Maar ja eindelijk is er wat progressie in die sprookjesgeloven uit ver voor de middeleeuwen. Mag in de krant dat er wat vooruitgang is. Ze staan op de blokker e book.. Ook de religie gaat voor het eerst na eeuwen met zijn tijd mee. Ze zijn digitaal. Jawel. Of religie daarmee beter wordt. Ik ben bang van niet. Het is en blijft pure discriminatie die sprookjesboeken van eeuwenlange onderdrukking en middeleeuwse regeltjes voorschrijven hoe te leven. Jammer hadden ze dat maar in E vorm gelijk ook aangepast. Zeg maar in bijbel of koran sprookjesboeken van ver voor de middeleeuwen. Alles wat er instaat is gebaseerd op fictie en niet op feiten.

tweetybird | 29-12-14 | 18:01

behangtafel | 29-12-14 | 16:46

Hoezo dan. Leg uit. Ik ben zeer benieuwd. Het is niet het wetboek. Dus waarvoor zou het daar moeten liggen dan. O omdat jij gelovig bent.Nou als dat de enige reden is,zeg ik wat is er schandalig aan dat het er niet ligt. Leg je lekker de bijbel ,dat sprookjesboek naast je tv of je bed.

tweetybird | 29-12-14 | 17:43

@Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 17:16
Dat hoor je mij niet zeggen.

Freek de Leek | 29-12-14 | 17:23

Het is weg maar toch is het er. Staat het dan in de lucht of zo? O wacht, GeenStijl heeft Internet uitgevonden!

kd1387 | 29-12-14 | 17:19

Ze zijn NIET weg. Ze staan op die e-doos. Dat is helemaal niet erg, want een berg naslagmateriaal hebben als je een land regeert, kan handig zijn om bepaalde zaken te begrijpen.
Maar doe nou niet of we principieel de koran en bijbel uit de TK gehaald hebben, want de fysieke boeken zijn weg omdat het tafeltje te klein is.

xspalm | 29-12-14 | 17:18

@Freek de Leek | 29-12-14 | 16:55
Taalvaardigheid is toch vaak een afkomstdingetje?

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 17:16

Ik zie geen verschil tussen een uitgeprint boek en een digitaal boek op een tablet, maar dat zal wel een generatiekloofje zijn.

kicktherabbit | 29-12-14 | 17:13

@Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:42
Sarcasme is niet je ding hé?

toetanchamon | 29-12-14 | 16:57

@Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 16:18
Waar lees jij dan dat ik iets over afkomst schrijf?

Freek de Leek | 29-12-14 | 16:55

Ronduit schandalig om de Bijbel uit de tweede kamer te verwijderen, kijk dat de koran er niet hoort is hoop ik iedereen wel duidelijk. Wat onze volksvertegenwoordigers nu weer flikken is heel erg.

behangtafel | 29-12-14 | 16:46

Van Dale Nederlands woordenboek mag blijven!
En daar blijft het wat mij betreft bij.

metagod | 29-12-14 | 16:46

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 16:18

Ja ik fluit schijnbaar te vrolijk en ben schijnbaar iets te hard over religie. Raar eigenlijk want als er weer een keel wordt doorgesneden onder het roepen van allah snackbar is schijnbaar niet hard. Of als christenen en moslims in afrikaanse landen elkaars kinderen en vrouwen om zeep helpen uit religeuze overwegingen is er niks hard aan schijnbaar. Maar volgens meneer freek de leek is minder roepen discriminerend en keihard. Hmmm rare redenatie hebben die gelovigen toch.

tweetybird | 29-12-14 | 16:32

Halelua!

spastische_darm | 29-12-14 | 16:26

Prima besluit, nu alleen nog de tweede kamer ontbinden, voor die zelf ontbind. Want de lijklucht is inmiddels niet meer te harden.

Snowy2000 | 29-12-14 | 16:20

@Freek de Leek | 29-12-14 | 16:03
Zit jij nou twietie te discrimineren vanwege zijn afkomst? Lees ik dat goed, of vergis ik me?

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 16:18

Nou ja computers kunnen zeer veel informatie verschaffen maar sommige boeken als de v.Dale woordenboeken, etymologie -en latijn woordenboeken zouden niet misstaan.Citatenboeken zijn ook absoluut aan te raden.I.v.m. mensen als v.Agt ,Wiegel, Bolkestein,enz. zijn die boeken onontbeerlijk.

Dolphi | 29-12-14 | 16:16

damage control door de gevestigde politieke elite. Wilders heeft gelijk! steeds weer! ondanks het demoniseren door de *elite*, die trouw wordt geholpen door de media, zien ze dat het stemvee klaar met ze is. de PVV groeit gestaag. ze zullen wel gedacht hebben dat *ellek nadeel ze voordeel heeft*. op deze manier zijn ze meteen af van de doorn in het oog van links en d666, dat is de Bijbel. natuurlijk komt die digitale versie er voor de bühne. Wilders for president, wedden dat de Bijbel er binnen no time weer staat? de katholieke Godsdienst is verweven met onze cultuur dat houd je in stand, in tegenstelling tot die haat ideologie. dat boek had daar nooit mogen staan. al zal Wilders als hij de kans krijgt de Bijbel terug te plaatsen dat eerder doen om het zooitje een hak te zetten dan op cultureel/Godsdienstige gronden.

kaplaarzenverkoper | 29-12-14 | 16:15

Ik ben totaal niet gelovig, maar als statement konden ze van mij de bijbel laten staan, ook al is het een stuk papier met onzin. Maar nee, de Koran weg, dan ook de bijbel weg.
Ze zijn zo bang daar voor moslim reacties, och och. Wat een angsthazen, die voormalige studentjes. Stuk voor stuk!

Frikandel_met_mayo | 29-12-14 | 16:13

Alsof het zweren op de koran mij een veilig en betrouwbaar gevoel zouden moeten geven.

RegseHippie | 29-12-14 | 16:12

Freek de Leek | 29-12-14 | 16:03

Hmmm pvv. nou het woord minder is naar mijn inziens niet discriminerend.Ook het wijze op interpretatie uit de koran die gevaarlijk zijn en niet van deze tijd is niet discriminerend. De rest van het kabinet verkoopt het wel zo. Maar ik weet nog dat geert de boeken uit de kamer wilde en toen was het wederom discriminatie. Nu gaan ze eruit om de recente gebeurtenissen maar nu is het geen discriminatie maar om ruimte te scheppen op de kansel. Wie belazert nu wie. We weten alkemaal waarom ze plaats hebben moeten maken. Omdat het wegkijken een beetje moeilijk werd.
Maar u hoeft niet met mij te discusieren. Dat is u goed recht.Kan er in u geval ook niet echt mee zitten. Daar ben ik zeer eerlijk in.Zeg masr ik ben niet zo van u soort type,hahaha.

tweetybird | 29-12-14 | 16:12

werd tijd ook. Hopelijk blijven ze nu verder ook weg. Godsdienst hoort niet bij de tijd van nu.

jan-lul-de-behanger | 29-12-14 | 16:10

Met afstand het hoogtepunt van 2014!
Geen poll meer nodig.

bintang | 29-12-14 | 16:09

Harry Turtle | 29-12-14 | 16:05
Nog afgrijselijker vind ik de argumentatie van creationisten dat simpelweg het bestaan van die waarden bewijs is voor het bestaan van (hun) god.

Adversary | 29-12-14 | 16:09

Ebert de R | 29-12-14 | 16:00
Exact, die waarden worden nogal eens geclaimd door religieuzen, maar waren er al lang en breed voordat de heilige boeken geschreven werden.

Harry Turtle | 29-12-14 | 16:05

Nou 'Liberaal' Weisglas.., eat your heart out!

Coyote | 29-12-14 | 16:04

@tweetybird | 29-12-14 | 15:49
Over discriminerende partijen gesproken: dan kan de PVV er ook uit wat jou betreft of niet!
.
Dit bedoel ik niet vervelend maar jou manier van redeneren, en je taalvaardigheid, doet mij besluiten niet verder met jou in discussie te gaan.

Freek de Leek | 29-12-14 | 16:03

-weggejorist-

brandewijntje | 29-12-14 | 16:00

@SemperLibertas | 29-12-14 | 15:52

Barmhartigheid/vergevingsgezindheid/rechtvaardigheid/naastenliefde/innerlijkheid zijn typische christelijke waarden die seculiere Nederlanders ook door hun aderen voelen stromen.

Ebert de R | 29-12-14 | 16:00

Ebert de R | 29-12-14 | 15:50
Ja. En de Katharen en de Hugenoten zaten ook diepgeworteld in onze ´cultuur´ totdat het goddelijke bewind had besloten dat dat niet mocht. En DAT werd dus badwater. En het kind? Daar ben ik er een van.

chicago river | 29-12-14 | 15:58

En dan ,nu kan ik tenminste die grote borsten van milf van miltenburg op die kansel zien liggen. En ik moet zeggen die zie ik toch stukken liever als die twee sprookjesboeken.

tweetybird | 29-12-14 | 15:57

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:48
Gedaan, maar mij te zwartgallig. Dit verklaart wel dat je de link legt tussen niet geloven in een hoger doel en zwartgalligheid, maar nogmaals, dit is geen causaal verband. Het is prima mogelijk een positief en rijk leven te leiden zonder hoger doel.

Harry Turtle | 29-12-14 | 15:57

amen.

Jammer genoeg kan het ook gewoon een tijdelijke opruiming van de zaal zijn, en staan ze straks (misschien wat minder in zicht) toch weer in die ruimte.

Dus afwachten maar, en hopen dat dat achterlijke gedoe weg blijft, zowel bijbel als koran als *willekeurig ander sprookjes/fantasieboek*

StijlloosInkoppertje | 29-12-14 | 15:56

@Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:34
En ook het woord kruistocht doet je door de mand vallen, Muhammad.

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 15:55

@ Ebert de R
Nou, kom maar door met die normen, in bullets graag.

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:52

@chicago river | 29-12-14 | 15:05

Of je het nu wilt of niet, het christendom zit diep, diep geworteld in onze Nederlandse cultuur. Incluis de politieke cultuur. Dat we nu niet meer expliciet uit de bijbel putten, wil niet zeggen dat de christelijke normen uit onze genen zijn verdwenen. De Koran is simpelweg badwater.

Ebert de R | 29-12-14 | 15:50

eenKAA | 29-12-14 | 15:45
Er is helemaal niks verboden, ze zijn enkel terecht weggehaald omdat het niet past bij de scheiding van kerk en staat die afgesproken is. Als je het daar niet mee eens ben kan je daar op democratische wijze verandering in proberen te brengen.

Harry Turtle | 29-12-14 | 15:49

Freek de Leek | 29-12-14 | 15:31

Nee noord korea hangt ook ern religie aan waar ik geen voorstander van ben. En ik zeg niet dat die partijen eruit moeten,graag zien zou ik het wel. SGP hoort er zoiezo niet in thuis. Een zeer discriminerende partij. Die jaren vrouwen hebben geweigerd in de politiek. Die partij had allang volgens onze grondwet weggejorist moeten zijn. Wat mij betreft pleurt alle religie op. Religie het is een plaag en pest en heef vele oorlogen veroorzaakt. Nog steeds.Ik zou zeggen volgende week weer lekker naar de kerk freek. Kun je je zonde weer wegbidden met 5 weesgegroetjes. Uit het fantastische sprookjesboek.

tweetybird | 29-12-14 | 15:49

@ Harry Turtle
Je zou eens Michel Houellebecq moeten lezen.

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:48

moet stiekem denken aan Heinrich Heine....

maar goed, het is toch weer die fijne liberale progressieve tolerante medemens die ons de ware vrijheid geeft.. boeken verboden in de Tweede Kamer omdat niet iedereen het eens is over die boeken.. heerlijk hé die nieuwe manier van vrij zijn...

eenKAA | 29-12-14 | 15:45

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:31
Ik stel enkel een vraag. En bovendien is niet geloven in een hoger doel verre van gelijk aan zwartgalligheid, of hedonisme van mij part. Maar ik zie niet in waarom de kul van religie vervangen zou moeten worden door andere kul, enkel om die leegte op te vullen.

Harry Turtle | 29-12-14 | 15:45

@Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:34
Het klinkt vervelend, maar jezus is geen zoon van god (dat zou al te gek zijn). En oh, een onbevlekte ontvangenis is ook al zo dubieus. God kent geen aardse bewoners, beste.

chicago river | 29-12-14 | 15:44

toetanchamon | 29-12-14 | 15:38 Als je het juist positief vind dat de bijbel weg is dan moet je ook niet meer klagen over het onrecht wat van het kabinet komt. Dat is dan precies waarvoor je hebt gekozen.

Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:42

@ chicago river
Grapjas. Sinds de opkomst van Pim Fortuyn verkeert Nederland in een identiteitscrisis die vraagt om oplossingen die er niet komen. Weet je, vroeger, en nu nog in sommige landen, gaan mensen daadwerkelijk de straat op om massaal in het geweer te komen tegen bepaalde ontwikkelingen. Kijk eens naar Duitsland nu, dat Pegida. Men vindt elkaar letterlijk, IRL, in een bepaalde verbondenheid om het vermeende kwaad te bestreden. Er gaan wekelijks duizenden mensen de straat op om te protesteren tegen de oprukkende invloed van de Islam! En dat aantal groeit wekelijks! Van dat Pegida kun je vinden wat je wilt, maar ze staan er wel.

En ons reaguurders, al ruim een decennium op de virtuele barricaden om ons Neerlands erfgoed via snerende comments te verdedigen.

Nogmaals: wat is nog heilig in Nederland anno 2014?

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:41

@Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:34
Het is het stuk, Muhammad. Dus niet de stuk.

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 15:39

De manier van regeren van het huidige kabinet, is van god los, onmenselijk en dienst de samenleving niet. Dat er een juiste keuze is gemaakt de boeken weg te halen is de kers toe. Ik had geen positief politiek bericht meer verwacht dit jaar.

toetanchamon | 29-12-14 | 15:38

Tadaa! Wordt geenstijl in de panelen zomaar ´genomen´ door een horde foute christenen. Of zie ik het verkeerd.

chicago river | 29-12-14 | 15:38

@Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:28
Neem je alsjeblieft ook voor iets te doen aan spelling en interpunctie.

VerenigingVanDieven | 29-12-14 | 15:35

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:28 Het enigste wat ik in de stuk zie is de agressie en een soort kruistocht van atheïsten tegen alles wat met geloof te maken heeft. Wat als gelovigen niet hun mond houden? Ga je dan geweld gebruiken, ze vermoorden, gevangen zetten.

Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:34

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:28
M´n hond, onze katten en de muziekcollectie. ´Heilig´ genoeg of nie?

chicago river | 29-12-14 | 15:34

Gefeliciteerd Geert!

Ko Ranzig | 29-12-14 | 15:33

@necrosis | 29-12-14 | 15:30
Dat zou ik ook zeggen. En nou hup naar de boekwinkel!

Freek de Leek | 29-12-14 | 15:32

@tweetybird | 29-12-14 | 15:27
Het parlement representeert de Nederlandse bevolking en zolang er mensen mogen stemmen zullen er partijen in de kamer blijven die een religieuze grondslag hebben. Hoort bij de democratie. Zolang we een democratie blijven zal religie dus een rol blijven spelen in de tweede kamer. Misschien kan jij beter naar, ik noem maar wat, Noord-Korea verhuizen bijvoorbeeld.

Freek de Leek | 29-12-14 | 15:31

@ Harry Turtle
Je bent een exponent van onze tijd. Van binnen nóg zwarter dan de gallige jaren '80.

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:31

Wat is nog heilig anno 2014 in Nederland?
SemperLibertas | 29-12-14 | 15:28
Whahahahaha! (sorry Joris). Heilig? Je ´eigen´ ziel, Semper?

chicago river | 29-12-14 | 15:31

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:16
De kerk is de echte hel, door de ontkerkelijking is het vrije leven gekomen. Vrij voor diegene die er open voor staan. Ontkerkelijking is een gevolg van slechte marketing en een erg slechte damage-control van de kerk met hun pedofielen.

zeefert | 29-12-14 | 15:30

@Freek de Leek | 29-12-14 | 15:25
Tijd zat?
Ik vertrok vannacht even na 3:00 naar mijn werk en ben sinds 14:00 weer thuis.
Dus steek die opmerking over bijstand maar op een plek waar de zon niet schijnt!

necrosis | 29-12-14 | 15:30

@SemperLibertas | 29-12-14 | 15:28
"Wat is nog heilig anno 2014 in Nederland?"
De islam.

Slipsnifter | 29-12-14 | 15:30

@necrosis
Die stelling is zo ontzettend kort door de bocht dat de tranen me ervan in de ogen springen. Ja, religie heeft inderdaad bijgedragen aan een groot aantal wreedheden. Dat heeft de zucht naar gebiedsuitbreiding ook gedaan. En het communisme en het nationaal-socialisme ook. En zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Je mist de essentie van mijn boodschap. Wat is nog heilig anno 2014 in Nederland?

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:28

Symbolen zijn belangrijk dus dit is een stapje in de goede richting.

McMarx | 29-12-14 | 15:28

citeer "De vooravond van de Nieuwe Verlichting." (jesaja5ver20 Wee hun die het kwade goed noemen en het goede kwaad,
die van het duister licht maken en van het licht duisternis,
van bitter zoet en van zoet bitter.) als je God wegdoet uit een samenleving hoe je alleen onrecht en duisternis over. citeer"Religie ---> achter de voordeur" mijn voornemen voor volgens jaar is om dat vooral niet te doen maar een getuigen te zijn.

Jezusismijnheer | 29-12-14 | 15:28

Helemaal prima! Religie of ideologie en bijbehorende boeken horen niet in ons parlement, maar thuis achter de voordeur. Daar waar iemand die niet religieus is of een bepaalde ideologie aanhangt, er ook niet mee geconfronteerd hoeft te worden.

appelvink | 29-12-14 | 15:27

watergeus | 29-12-14 | 14:56

Nee hoor geweldig. ook die achterlijke bijbel weg van die kansel. Voor religie ga je maar lekjer naar de kerk. religie en politiek horen niet in de kamer. Ik stel dan ook voor om door te gaan en CU en SGP ook uit die kamer te verwijderen met hun politiek geent op religie. Koran weg ook de bijbel weg. gelijke monniken gelijke kappen. Opgerot en weggejorist die religie.

tweetybird | 29-12-14 | 15:27

@necrosis | 29-12-14 | 15:14
Dat lukt jou ;)

Slipsnifter | 29-12-14 | 15:27

@Harry Turtle | 29-12-14 | 15:20
Het leven dient (in mijn ogen) om 'de soort' in stand te houden.
Niets meer en niets minder.
Uiteraard probeer ik in die tijdsspanne zoveel mogelijk plezier te beleven.
Mensen die een doodscultus aanhangen om zo snel mogelijk 72 maagden te mogen begroeten, neem ik niet serieus.

necrosis | 29-12-14 | 15:26

@necrosis | 29-12-14 | 15:20
Ik snap dat jij op de bijstand die 10k reaguursels probeert te halen omdat je toch tijd zat hebt, maar sla eens een geschiedenisboek open zou ik zeggen. Want wat je nu zegt slaat nergens op natuurlijk.

Freek de Leek | 29-12-14 | 15:25

Geweldig... nu de rest nog verwijderen uit de samenleving van die sprookjes/haat-boeken!

meneer Q | 29-12-14 | 15:22

@Lijkt me logisch... | 29-12-14 | 14:46
Ik zweer altijd op [!], zo waarlijk helpe mij Joris de Almachtige.

necrosis | 29-12-14 | 15:21

Zo en nu al die collaborateurs en de vijand nog de deur uit werken. Dan kunnen we eindelijk weer leven.

WitteGrunneger | 29-12-14 | 15:20

Ik ga op marktplaats en bij de domeinen bieden op die telefoon met snoer. Zullen vast nog wel wat nummers in het geheugen blijven staan.

TheseDays00 | 29-12-14 | 15:20

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:16
Waarom zou dat slecht zijn? Misschien is het leven wel ziel- en doelloos.

Harry Turtle | 29-12-14 | 15:20

@SemperLibertas | 29-12-14 | 15:16
Tot op heden heeft religie alleen tot oorlog, ellende en armoede geleidt, wereldwijd.
En waar is je zwitsal?

necrosis | 29-12-14 | 15:20

@Freek de Leek | 29-12-14 | 15:09
Nee. Er is geen belangrijker onderwerp dan de deïslamisering van Nederland.
*stempt allen pvv*

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 15:17

Je kunt natuurlijk wel heel fashionable schoppen tegen alles wat religie is, maar wat welk alternatief is er voor in de plaats gekomen of zou er moeten komen? Het Hogere Geloof in een connected society waarin alles meetbaar is? Waarin schuilt tegenwoordig het Hogere? In de selfie? Hier kun je natuurlijk om lachen, maar sinds de ontkerkelijking is Nederland afgegleden tot een zielloze natie. Het is een lastig postmodern vraagstuk en niemand heeft een antwoord. Ook niet de reaguurder.

SemperLibertas | 29-12-14 | 15:16

@Slipsnifter | 29-12-14 | 15:11
Ik hoop op 31-12, 23:59 de 10K nog even te passeren, maar nu weer ontopic ;-)

necrosis | 29-12-14 | 15:14

Gewoon paperless office / clean desk policy...

a4p | 29-12-14 | 15:13

@Freek de Leek | 29-12-14 | 15:09
Het was gewoon een statement, alleen bijbel en koran.

Slipsnifter | 29-12-14 | 15:12

@ necrosis | 29-12-14 | 15:05
Het hebben van wortels, van een bepaalde geschiedenis, is toch iets heel anders dan je actief laten leiden door een bepaalde religie? Van mij had de bijbel om die reden dus wel mogen blijven, dat de koran er zo nodig bij moest vond ik al een stuk dubieuzer.
Maar goed, zoals gezegd, haal die bijbel dan maar weg om elke schijn te vermijden, als er kennelijk mensen zijn die het zo verschrikkelijk vinden dat dat boek in de TK staat. In de praktijk verandert het natuurlijk helemaal niets, het is pure symboliek.
Ik boom er graag over door, maar niet nu, de zaterdagplichten roepen.

Lewis | 29-12-14 | 15:11

@necrosis | 29-12-14 | 15:08
Nog proficiat pik :)

Slipsnifter | 29-12-14 | 15:11

Boeiend dat die boeken daar stonden. Net alsof de kamervoorzitter af en toe denk: wat moet ik met deze situatie? Laat ik de Koran eens openslaan. Puur symbolisch dat die boeken daar stonden en zolang er ook uitgesproken christelijke of islamitische partijen in de kamer zitten maakt het echt geen reet uit dat die boeken daar staan. Maar goed, weer topic erbij. Is er niets belangrijkers aan de hand?

Freek de Leek | 29-12-14 | 15:09

Ter compensatie zal de voertaal in de TK worden gewijzigd in het Arabisch.

Slipsnifter | 29-12-14 | 15:08

@duitse herder | 29-12-14 | 15:00
Wat mij betreft zetten ze 'mijn tante Coletta' op tafel.
*jeugdsentiment*

necrosis | 29-12-14 | 15:08

@Lewis | 29-12-14 | 14:59
Scheiding van kerk en staat zou juist hoog op de agenda moeten staan van diezelfde staat!
Zij vertegenwoordigen ons, vaardigen wetten uit waar de burger zich aan moet houden en zetten desondanks een bijbel op tafel.
En vervolgens een koran om de moslims niet op de (lange) tenen te trappen.
Hetzelfde geldt voor bestuurders die reppen over gristelijk/ joods/ islamitische wortels.

necrosis | 29-12-14 | 15:05

Ebert de R | 29-12-14 | 14:57
Kind, badwater. Niet mijn badwater vriend. En je mag miepen wat je wil, nee, dit is geen christelijke side.

chicago river | 29-12-14 | 15:05

Wilders mocht het niet zeggen, de wereld was te klein, wat zijn het toch een hypocrieten .

edelweiss | 29-12-14 | 15:04

en weer een punt binnengehaald voor Wilders. Maar puur toevallig halen ze het boek om een andere reden weg.

deluiegriek | 29-12-14 | 15:03

Dus tegen het eind van het jaar heeft Den Haag toch nog 1 goede daad verricht? Hebben ze dan alle 150 kolen in hun sokken gekregen?

GödelsRevenge | 29-12-14 | 15:02

Uit de realitysoap:
'Geert heeft gelijk, maar dat kunnen we natuurlijk nooit toegeven want hij heeft raar haar en we zijn jaloers op mensen die gelijk hebben', aflevering 1427.

Cuyahoga | 29-12-14 | 15:01

Terugkomen de boeken:

Mein Kampf van Adolf Hitler
Das Kapital van Karl Marx

duitse herder | 29-12-14 | 15:00

@eerstneukendanpraten | 29-12-14 | 14:57
Nope, zo diep ben ik nog nooit gezonken!
Vrouwen die echt niets kunnen, maken geen kans!

necrosis | 29-12-14 | 15:00

Van mij mag die bijbel er weg, het was toch al puur symbolisch en we hebben niet voor niets een scheiding tussen kerk en staat. Maar meer dan symboisch is het natuurlijk niet, en ik begrijp eerlijk gezegd niet zo waar iedereen zich nou zo druk om maakt(e).

Lewis | 29-12-14 | 14:59

De secularisatie van het Koninkrijk der Nederland begint langzaam vorm te krijgen.

Brulboei_61SB | 29-12-14 | 14:58

En Art. 1 van de Grondwet is ook maar een recent stukje wettekst. Niets heilig aan, gewoon schrappen of aanpassen.

Piet Karbiet | 29-12-14 | 14:58

Zolang het orale seksboekje van Emily Dubberly maar in de la blijft liggen, ben ik tevreden.

bolkebeer | 29-12-14 | 14:57

Het kind is met het badwater weggegooid. Dit was een dure prijs om de Koran uit de Kamer te krijgen.

Ebert de R | 29-12-14 | 14:57

Geert wederom gewonnen!!

zeefert | 29-12-14 | 14:57


necrosis | 29-12-14 | 14:53

Volgens mij had jij haar toen anders best wel willen troosten.

eerstneukendanpraten | 29-12-14 | 14:57

Domme actie van de TK.
Maar ja we zijn niet anders gewend.
Een min-pres die geschiedenis heeft gestudeerd, claimt hij altans, en dan de bijbel laten wegjorissen?
Dat is met de grond gelijk maken van onze culturele geschiedenis.
1 godwin is nog niet genoeg om dit duidelijk te maken bij die onbenullen, vrees ik.

watergeus | 29-12-14 | 14:56

Komt er een foto van Juncker voor in de plaats?

Russ Meyer | 29-12-14 | 14:56

Mooi! Nu nog PvdA, VVD, D66, CU en GL uit de kamer.
*eitje*

Lewis Lewinsky | 29-12-14 | 14:56

Oh fijn. Het land zal nu onmiddelijk worden opgestoten in de vaart der volkeren.

Zure Sigaar | 29-12-14 | 14:56

Lijkt wel de nieuwe desk van Armin!

Miss Appeltaart | 29-12-14 | 14:56

Tablet met een bookmark naar: quran.com/

Eduardo- | 29-12-14 | 14:56

De Moslim-agenda van de PvdA draait helaas gewoon door.

Vogelbeest | 29-12-14 | 14:55

+1 voor de Nederlandse junta!

Mark_D_NL | 29-12-14 | 14:55

En met al die Maatregelen van Bestuur hadden de wetboeken ook al geen functie meer.

Morgenhout | 29-12-14 | 14:54

Volgens mij heeft Anouschka van Miltenburg haar bureau en laden mogen leegruimen wegens incompetent.
Wie kan zich die huilbui nog herinneren na een korte schorsing?
*gne*

necrosis | 29-12-14 | 14:53

De vraag is, wie heeft hem nu thuisliggen? Een linkse moslimknuffelaar, kereltje P als studie object voor zijn toekomstige carrière als EU dictator, of Wilders die zijn reet ermee afveegt?

Harry Turtle | 29-12-14 | 14:53

Mooi, op het gebied van symboolpolitiek nemen we in ieder geval de juiste keuzes.

Nu de invloed van kerk/moskee/synagoge/linkse denktanks op de rest van de maatschappij uitbannen. Religieuze irrationele achterlijkheid kunnen we gedogen, maar niet respecteren of speciaal behandelen, zoals we nu doen.

Russells Teapot | 29-12-14 | 14:51

Nu dat ene boek nog in de vuurkorf.

eerstneukendanpraten | 29-12-14 | 14:50

Dat boek kan woensdagavond mee op de brandstapel. Ja, die andere ook.

Sneeschuiver | 29-12-14 | 14:50

Uit het oog, uit het hart?

højre vær så venlig | 29-12-14 | 14:50

De Koran is weg, maar de islamknuffelaars zitten er gewoon nog.

Ars Vivendi | 29-12-14 | 14:49

Het begin is er!
Voetjes op de grond,waar ze horen.
*duimpje enzo*

MissPoezz | 29-12-14 | 14:48

ware = waarlijk

Lijkt me logisch... | 29-12-14 | 14:47

Nu mag je zweren op de iPad...
"Zo ware helpe mij Jobs almachtig"

Lijkt me logisch... | 29-12-14 | 14:46

Hmm, het lijkt erop dat ALLE boeken zijn verwijderd. Ongeveer het effect dat de islam op de gehele samenleving heeft, zeg maar.

Jan Passant mk2 | 29-12-14 | 14:45

Dat lijkt een goed begin, maar het is slechts cosmetisch.

Ars Vivendi | 29-12-14 | 14:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken