Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bezorgde videoboodschap voor minister Schippers

Lui, maak kennis met Peter Anshof. Peter heeft al 33 jaar een goedlopend beveiligingsbedrijf in het Brabantse land. Maar Peter maakt zich zorgen. Over zijn zwager, die permanente zorg nodig heeft. En Peter maakt zich kwaad. Over de winstoogmerken van graaiers in de zorg, en de hulp die ze daarbij krijgen van Den Haag. Hulp van de VVD, de PvdA en D66, die vrije artsenkeuze willen afschaffen om het zorgverzekeraars financieel makkelijker te maken. Hulp van VVD-minister Schippers, die het uit pure rancune om haar weggestemde zorgwetje vertikt om een wet uit te voeren waarmee graaiers in de zorg worden gekort op hun diefstal. Er is voorshands genoeg reden om bezorgd te zijn over de zorg. Daarom lenen we bij dezen ons podium even uit aan Peter Anshof. Zodat hij zijn zorgen eventjes ergens kwijt kan. Alsjeblieft Peter, en hou het netjes..

Reaguursels

Inloggen

Polderdrama | 30-12-14 | 17:16
Mij valt het vooral op dat het de overspannen medewerkers zijn, die met een gedeeltelijk verlies van decorum, meerdere keren tegen interne muren oplopen. Vaak nog onder een manager die de persoon niet begrijpt, en negatief beoordeeld, omdat er te weinig progressie wordt gemaakt of te weinig declarabele uren worden gemaakt. Immers, iemand die echt nadenkt is langzamer.

Later bleken die veel te vaak precies door te hebben waar een project op aan het falen was, of waardoor de ramp kon gebeuren. www.nrc.nl/nieuws/2014/04/10/interne-w...

Feynman | 30-12-14 | 17:44

@Feynman

Het is behoorlijk off topic, en het was ook niet slim van me om de taalfouten onderdeel te maken van de discussie die hier speelt. Maar nu we het er toch over hebben.

Taal heeft inderdaad als primaire functie communicatie. En het is ook niet erg om iets verkeerd te spellen. Ik zie ook veel liever dat we meer ingenieurs hebben die problemen oplossen dan beleidsmedewerkers die subjectieve rapporten schrijven. En een verdwaalde d of t laat een gebouw niet omvallen. Een goed gekeurde of goedgekeurde constructieberekening wellicht wel.

Als ik als techneut een rapportage krijg en deze zit vol met spelfouten, dan moet ik helaas in veel gevallen ook vaststellen dat er andere, inhoudelijke onzorgvuldigheden zijn. Toen ik dat voor het eerst opmerkte, heb ik besloten mijn spelling en grammatica belangrijk te maken. Noem het een stukje verzorging naar anderen of noem het uiterlijke schijn. Een schilder draagt ook een witte overal, misschien alleen voor de illusie.

Misschien heb ik wel een onterechte relatie gelegd tussen de inhoud en de bewoording door schrijvers die 'eens' vervangen door 'is'. Aan de andere kant denk ik toch dat een blogger liever geen taalfouten maakt.

Hierbij in ieder geval mijn excuus naar jou voor de off topic reactie op je spelfout.

Terug naar de inhoud.

Polderdrama | 30-12-14 | 17:16

Polderdrama | 29-12-14 | 22:35
Ik ben blij dat je zo veel moeite doet in de vorm van andermans proza. De buitenkant is immers het enige wat in deze oppervlakkige maatschappij nog telt.

Ik erger me aan inhoudelijke fouten. Niet zozeer in artikelen of reageersels , maar in beleidsnotities. Niet in proza die gratis ter beschikking wordt gesteld, maar door mensen die tonnen per jaar krijgen om volledig incompetent te zijn. Meestal foutloos gespeld.

Daar zie ik een teloorgang in taal die veel verder reikt dan uiterlijk vertoon. Hele discussies die verzanden in simpele sets drogredenen, waar beide partijen niet doorhebben vooral met zichzelf in de knoop te zitten en de overtuigingskracht van een stoeptegel te hebben.

Foutloos spellen is als een baksteen zonder rimpels. Staat strak, maar bepaalt absoluut niet of de woning in Groningen wel of niet de volgende aardbeving overleefd. De toegevoegde waarde van die verdwaalde d of t is volledig nihil.

Daar is ook de illusie. Dat zo`n optreden zin heeft. Zie ook waar de huisregels uit context geciteerd worden. Het deel dat slechte spelling en een inhoudsloze reactie samengaan vergeet ze, evenals termen zoals herhalio's of vervelio's.

Je hebt je roeping gemist. Om op de basisschool een beetje kinderen te leren schrijven, of leren lezen. Misschien nog een beetje aankloten op de middelbare school. Tientallen literatuurboeken moeten lezen voor je eindexamen, terwijl een echt vak zoals Natuurkunde nog steeds de dunste samenvatting kent.

Het vak nederlands is op school net als een puberaal verslag. Het moet het van het aantal pagina`s hebben om moeilijk te worden. Het kan niet vanuit de inhoud. Aan de ene kant moet iedereen op dezelfde manier spellen, aan de andere kant kan over die spelling door de taalunie gediscussieerd en gewijzigd worden.

Je vergeet de primaire functie van taal: communicatie.
Daar heb je helemaal geen correcte spelling voor nodig.
Wel inhoud.

Feynman | 29-12-14 | 23:39

Mensen vergeten blijkbaar ook hoe het ziekenfonds werkte en dat het ziekenfonds gerund werd door dezelfde verzekeraars die nu de basisverzekeringen leveren. De rijksoverheid bepaalde de tarieven die voor zorg betaald moesten worden, en die waren lager dan de kostprijs. Ofwel de zorgverzekeringen (die zowel ziekenfonds als particulier deden) kwamen veel geld tekort op het ziekenfonds, en dat moest gecompenseerd worden uit de particuliere verzekering. Dus de mensen met een particuliere verzekering betaalden direct mee aan het ziekenfonds waar ze zelf geen gebruik van konden maken. Daarbij was er geen keuze voor de verzekerde, dus de zorgverleners hoefden niet hun best te doen. Dat was één van de redenen dat er langer wachtlijsten waren. Ik snap niet dat iemand naar die volledig uit de hand gelopen situatie terug wilt.

Polderdrama | 29-12-14 | 22:47

Mensen vergeten blijkbaar ook hoe het ziekenfonds werkte en dat het ziekenfonds gerund werd door dezelfde verzekeraars die nu de basisverzekeringen leveren. De rijksoverheid bepaalde de tarieven die voor zorg betaald moesten worden, en die waren lager dan de kostprijs. Ofwel de zorgverzekeringen (die zowel ziekenfonds als particulier deden) kwamen veel geld tekort op het ziekenfonds, en dat moest gecompenseerd worden uit de particuliere verzekering. Dus de mensen met een particuliere verzekering betaalden direct mee aan het ziekenfonds waar ze zelf geen gebruik van konden maken. Daarbij was er geen keuze voor de verzekerde, dus de zorgverleners hoefden niet hun best te doen. Dat was één van de redenen dat er langer wachtlijsten waren. Ik snap niet dat iemand naar die volledig uit de hand gelopen situatie terug wilt.

Polderdrama | 29-12-14 | 22:46

@Feynman | 28-12-14 | 20:42
Ik ben blij dat het je zo dwars zit dat je er meteen werk van maakt. De godwinkrachtterm onderstreept dat nog eens. Het helpt je waarschijnlijk bij de verwerking.
En bedankt dat je mij wijst op een fout. Ik kan er wat mee.

Polderdrama | 29-12-14 | 22:35

Quote: "Het is allemaal eigen schuld als de meeste hier onder lijdende bankzitters, gewoon de moeite namen even van de bank te komen en te gaan stemmen, bestond dit probleem helemaal niet.
Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten, is hier goed van toepassing."
@Gebrokenvleugel, dat is nu precies het probleem !
Mensen moeten hun stemgedrag veranderen maar daar zit ook een groot probleem.
Ze vergeten te snel !

Lenco | 29-12-14 | 13:21

Enkele punten waar men constant op drukte bij de invoer van marktwerking in de zorg:
- Meer keuze vrijheid
- Betere dekking van behandelingen zowel in binnen als buitenland voor iedereen *zonder een extra verzekering hoeven af te sluiten*
- Minder kosten
- Minder dure specialisten behandeling
- Lagere kosten van medicijnen (apothekers vragen nu grovere bedragen, artsen, verzekeraars en ziekenhuizen verdienen nu allen meer door bepaalde medicatie merken te gebruiken)
- hogere efficiëntie
- minder bureaucratie

Oooh wacht, de privatisatie heeft exact het tegenovergestelde veroorzaakt, wie had dat zien aankomen!

Bij invoering van de tandarts vrije marktwerking gingen de prijzen erbij direct afschuwelijk omhoog. Waar tandartsen zelf hun tarieven mochten bepalen. Uiteindelijk moest de regering maar weer een maximum instellen want het liep de spuitgaten uit. Uitschieters van dit "experiment" vroegen 73% meer voor dezelfde behandelingen, binnen enkele dagen na invoering. Het waren voornamelijk de verzekeraars die ervoor hebben gezorgd dat de overheid ingreep, niet het volk.

sickstyle | 29-12-14 | 12:57

Zozo, dat is niet mals. Even snel rekenen en dan zou je als een CZ zonder marketing iedere klant minimaal 30 euro korting kunnen geven op de basisbeurs. Boeven zijn het...

JanJ | 29-12-14 | 11:51

An die ARBEIT | 29-12-14 | 08:34
Behoorlijk spijker op de kop.
Jij kent hem dus ook net als ik ook IRL?
Proost Peter (het is nu bijna 12 uur , ik denk dat hij nu nog net in staat is om dit te lezen.)

van Nootegem | 29-12-14 | 11:45

Veel gemeentes hebben trouwens vorig week wel alarm geslagen dat het allemaal nog niet klaar is voor de overgang op 1 januari en te weinig geld enzo

Het is om te huilen dat de lui die er een jaar over doen om mijn bouwvergunning erdoor te krijgen
straks kinderen moeten gaan helpen met milde tot spoed eisende problemen waar ze de ballen verstand van hebben

Ben_online NL | 29-12-14 | 11:11

Dat ouwe ziekenfonds was zo gek nog niet. De premie werd van het salaris/uitkering ingehouden (bronheffing) en het werkte stukken beter dan de "marktwerking" waar is toegelaten dat half zachte bestuurders hun kansen grepen - en het geld dat voor het oprapen ligt. Privatisering is prima, maar niet voor de basis behoeften zoals de zorg in ruime zin. Waaronder overigens ook de energie valt te rekenen.

goedemorgennederland | 29-12-14 | 11:09

@ An die Arbeit

Precies! Kwalijke dampen die uit de onderbuik opborrelen. Zeldzaam PVV en SP geneuzel. Helaas heb ik het afgelopen jaar nogal veel van de ziekenhuiszorg gebruik moeten maken en ik deel het gezeik en gezever van al die gefrustreerden hier op deze panelen in het geheel niet. Natuurlijk is er verbetering mogelijk, waar niet zou ik zeggen, maar in het algemeen ben ik prima behandeld en was alles heel goed georganiseerd. Ongetwijfeld kan het management in de zorg efficienter, maar het is een gotspe te veronderstellen dat het grootste deel van het budget hieraan wordt besteed. Het fundamentele probleem met onze zorg is dat het grotendeels "gratis" is voor de gebruiker, waardoor er onbekommerd net zoveel als men wil gebruik van kan worden gemaakt, en dan nog klagen ook dat het niet nog luxer kan. Terug naar een echte basisverzekering, die alleen dure specialistische zorg vergoedt. De rest betaal je maar zelf, of je verzekert je er maar aanvullend voor. Scheelt een hoop dure administratie

bdn01 | 29-12-14 | 10:44

Ik heb net van de DSW wat geld teruggekregen. Betaal 1 x per jaar met maximaal eigen risico van 800,- euro p.p., wat neerkomt op 71,- euro p.m. Stel dat ik die 800,- bij moet leggen, dan nog heb je het over 137,50 per maand. Dat vind ik een schijntje als ik dat afzet tegen de zorg die ik daarvoor kan krijgen.

Neemt niet weg dat ook ik de managers graag zou zien verdwijnen en de gewone inservice opleiding voor verpleegkundigen weer in ere hersteld zou willen zien. Vroeger waren hoofd- en eerste verpleegkundigen prima in staat de afdelingen te managen.

Frans1156 | 29-12-14 | 10:15

Tsja. Idem dito voor het onderwijs. Managers zijn een plaag.

Ik vind dat je in dit soort structuren de beloningen omgekeerd evenredig moet maken met de positie. Het zorgend personeel dient het meest te verdienen, en hoe verder je je van het bed van een patient verwijdert, hoe lager je salaris. Dit om de neiging tot overbodig management af te straffen, en om managers te dwingen hun eigen positie zsm. overbodig te maken.

Lagonda | 29-12-14 | 09:20

Diep respect voor deze man, slaat de spijker op z'n kop. Op het moment dat de zorg een verdienmodel werd is de echte teloorgang van deze zieke maatschappij begonnen.
En we laten het met z'n allen toe.......

Okkie Trooi | 29-12-14 | 08:34

Wat Peter hier vanonder zijn snor brabbelt hoor ik ook regelmatig op de verjaardag van oom Henk of Klaas voorbijkomen, alleen mag Peter niet meer op die feestjes komen omdat hij altijd al de jenever opdronk en rond 23:00 ergens in een kamerplant stond te pissen.

En dat geven jullie een podium.

An die ARBEIT | 29-12-14 | 08:34

Dus allemaal nog even snel overstappen naar een kleine zorgverzekeraar! Ow wacht nee, we zijn alleen van de praatjes ..

zeefert | 29-12-14 | 08:22

Waarheen met die stortvloed van gedrochten die onze hoge scholen en universiteiten uitspuwen.

peterxxx | 29-12-14 | 08:11

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:18
ik ben het met je eens, wanneer gaan we met z'n allen

Stargate | 29-12-14 | 05:34

Op de zorgmarkt is mijn (oude) gulden geen daalder waard. Sinds de zorg verhandeld wordt is de markt groot geworden ten koste van de klant. Het wordt tijd voor een Belgische revolutie in NL.

INH.30CL | 29-12-14 | 04:20

Volgens mij moet Peter eens naar Mekka, daar hebben ze een klaagmuur. Succes Peter met het verwerken van andermans ellende!

TP 1984 | 29-12-14 | 04:15

@deraderendraaien | 28-12-14 | 18:28
De SMEERLAP!!

INH.30CL | 29-12-14 | 03:51

Winstmaximalisatie is ook zorgmaximalisatie volgens de vrije markt-denkers van de VVD. Gaat helemaal vanzelf, komt geen geweten aan te pas.

Marketing is nodig voor de winstamaximalisatie in de markt, en de markt is goed voor iedereen. Dus 40% meer betalen voor marketing is beter voor iedereen.

kloopindeslootjijook | 29-12-14 | 03:06

Marketing hoort bij de markt. Want de vrije markt is goed en beter voor iedereen. Dus niet gaan zeuren nu dat de premies onnodig hoog zijn vanwege de markteting kosten die voor winstmaximalistatie moet gaan zorgen. Idem farma-industrie. 15% is research, 40% is marketing. Van uw premie.

" Uit een vernietigend Canadees onderzoek (zie www.plosmedicine.org/article/info%3Ado...) blijkt dat van elke euro die een firma voor een medicijn ontvangt, slechts 14 cent aan onderzoek en ontwikkeling wordt besteed en meer dan het dubbele, dertig tot veertig procent, aan marketing en verkoop. Hoewel in Nederland de meest schaamteloze praktijken nu verboden zijn – zo gingen artsen veelvuldig op snoepreisjes om bijgeschoold te worden voor het gebruik van nieuwe medicijnen – vindt de farmaceutische industrie voortdurend nieuwe manieren uit om artsen tot grootverbruikers van hun snoepgoed om te toveren."
www.visionair.nl/ideeen/wereld/kosten-...

kloopindeslootjijook | 29-12-14 | 02:57

Graag mijn hartelijke DANK aan Geenstijl dat ze mij podium hebben gegeven voor mijn hartenkreet.
En dank aan alle reaguurders voor hun kritische reacties.
Graaiers in de Zorg zijn daarmee niet onmiddelloos wég, maar deze storm van aandacht (> 7.000 views binnen 24 uur) zal vervolg krijgen.
Ik ga nu even onaneren.

Pjotrans | 29-12-14 | 01:47

Er zou in de zorg veel meer gewerkt moeten worden met prestatiebekostiging. Het is toch gek dat een chirurg meer kan verdienen door wel te opereren dan wanneer de klacht conservatief opgelost wordt? Of dat de diëtiste meer verdient wanneer zij haar werk niet goed doet en iemand daardoor vaker moet komen? Je gaat er vanuit dat dit niet gebeurt maar ik zou ze de kost niet willen geven. En de bezem door het management halen zou veel schelen..

Je raad het nooit | 29-12-14 | 01:25

Ik word echt he-le-maal leip van al die reclame van zorgverzekeraars. Blij dat het bijna Januari is, dan zijn ze weer ff stil.

DaZe | 29-12-14 | 00:17

VVD'ers zijn de aasgieren van dit hele land met hun marktwerking in de zorg en andere sectoren. Bedenk dat als u de volgende keer weer in het stemhokje staat

seasicksteve | 28-12-14 | 23:47

ja er is een nieuwe melk koe bij gekomen
een kartel van ziekte verzekeringen
de bejaarden zijn ook een makkelijke prooi geworden,die zullen ze ook even leeg roven
de losers van dit kabinet zien een baantje in het verschiet bij de eu.
nog even flink de boel op stelten zetten,dan is het gebeurd

soledad | 28-12-14 | 23:28

Ik laat het even op me inwerken. Dat is € 433 mln per jaar op 17 mln verzekerden. Naar boven afgerond is dat €2,50 van de maandelijkse premie naar marketing.

nietoftochwel | 28-12-14 | 23:15

Wacht nog steeds op de dag dat ik in me ene hand met medicijnen sta en in de andere het pinautomaat.

Zuid-Afrikaan | 28-12-14 | 23:14

Chapeaux! Het wordt (is al lang) tijd dat wij ons laten gelden!

Kom op medelanders!

rowe | 28-12-14 | 22:36

@carramba | 28-12-14 | 21:14
Dat is politiek anno nu Nederland. Zolang u maar in de waan bent, dekende dat u een keuze heeft. Keuze is er niet. Mocht democratisch een andere optie zijn. Kunnen wij altijd nog rekenen op Rutte en zijn amvb kaart.

Vageling | 28-12-14 | 22:31

Ik blijf mij afvragen wat er mis was met het ziekenfonds (ondanks mijn 24 winters)
Betaalbaar voor iedereen en degelijke zorg. Nee... Bankieren in polisvorm is de oplossing. Kom er maar in PvdA

HetRodeGevaarLoert | 28-12-14 | 22:23

Drommels drommels en nog eens drommels.

Crash77 | 28-12-14 | 22:19

Gelijk ook de opleidingen weer intern doen. Net als vroeger werkt naar het schijnt ook beter.

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 21:57

zelfde als bij de politie en defensie

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 21:55

Maar wat dan te doen met:
Salarisadministratie, pensioen, emolumenten
Planning
Inkoop personeel
Inkoop dagelijkse gebruiksartikelen (luiers, verband, injecties, handschoenen...)
Lange termijninvesteringen (apparatuur, huisvesting)
Doorlopende opleiding, bijscholing
Communicatie intern, extern
Juridische zaken
Etc?

hfakker | 28-12-14 | 21:54

@ tweetybird
hij trolt

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 21:51

overVecht | 28-12-14 | 18:23

ook al weer zo'n rijke enge lul van een zeikerd. ik wil ook wel eens wat overhouden. jij bent echt een eng eikeltje. - een de achterlijke. zo'n vvd er of d666 die meer klagen als de arme sukkels. goh soms zitten hier toch echte wauzen. Met hun ik betaal voor anderen. Ja en die anderen betalen ook voor anderen. Zielig figuur.

tweetybird | 28-12-14 | 21:49

Het probleem is dat er een winstoogmerk word gegeven aan de zorg. Hierdoor zul je zien dat de kwaliteit straks word bepaald door het geld wat je ervoor uit kan of wil geven. Dit zal er geleidelijk toe leiden dat de optimale zorg een prijskaartje heeft wat alleen de rijkeren kunnen betalen. Zeker bij gespecialiseerde zorg zal dit het geval zijn. Dit zie je op kleine schaal nu al gebeuren. Dit is in conflict met de eed van Hippocrates want de arts zal dan niet naar eer en geweten kunnen handelen aangezien er een prijskaartje aan de te verlenen zorg is geplakt . De oplossing zou zijn om de zorg volledig onder de regering te laten vallen. Geen verzekeraars geen reclame kosten en al helemaal geen gegraai meer!

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 21:48

Helemaal mee eens met dit filmpje,verzekeren is bankieren in de zorgsector met polissen en daar draait het om de centen en niet de zorg.

poetsnoet | 28-12-14 | 21:46

Mee eens ouwe bok (positief).
Je hebt gelijk, wakker worden Nederland.

Vanaf morgen alle zorg graaiers eruit!

Wanneer mogen we weer stemmen!!!

nononse | 28-12-14 | 21:31

Het is en blijft een verkeerd systeem. Mensen die zorg nodig hebben moet je niet gaan discrimineren op wat voor polis ze hebben en hoeveel ze betalen. Wanneer je andere zaken wilt zoals bijvoorbeeld ingrepen doen om jezelf er beter uit te laten zien, dan kun je dat zelf wel gaan betalen of je daarvoor verzekeren. Daar kun je de maatschappij niet voor op laten draaien. Wanneer iemand iets overkomt en zorg nodig heeft, dat moet uit een nationale pot betaald worden. Voor de rest, ga jezelf daar maar voor verzekeren!

Toetsiemonster | 28-12-14 | 21:27

De PvdA heeft de afgelopen decennia vrijwel de gehele zorg volgepropt met haar eigen baantjesjagers:
Van oorsprong instrumentele, niets betekenende ambtenaren en leraren die -dankzij hun lidmaatschap van de partij- ineens mooi weer mochten gaan spelen in de publieke sector. Hierin gefaciliteerd door de Vakbonden. Stiekem wilden ze namelijk maar wát graag meedoen met het échte bedrijfsleven. Althans, daarop lijken. Het sobere kantoor van de directeur werd vervangen door hypermoderne arbodoenerij met flatscreens en dikke vergadertafels. De -voorheen- ambtenaar ging zich ineens ¨manager¨ noemen.

Er waren méér ambtenaartjes/leraren binnen de gelederen van de partij en uiteraard moesten ook die een leidinggevende functie op niveau krijgen:
Met veel poeha werden er onder de directeur functies gecreeerd met de meest exotische titels: ¨Peoplemanager¨ ¨ḦRM manager¨ of¨schakelcoordinator¨. Zo ontstonden de tussenlagen, middenmanagers, tussenmanagers en coordinatoren. De graaiers waren geboren!

Nuchtere_Hollander | 28-12-14 | 21:24

Gezien de reclame tsnunami van Zilveren Kruis de afgelopen tijd zullen zij volgend jaar wel op 1 staan.

bimsbergen | 28-12-14 | 21:23

P.S., daar komt zorg voor ouders met huidig Schippers/Blok/Kleinsma beleid in komende jaren ook nog bij.

Schwanz | 28-12-14 | 21:23

overVecht | 28-12-14 | 19:49
Dat je zoals zovelen in Nederland (afgezien van WimLex-Maxima's van deze wereld) door o.m. torenhoge kinderopvangkosten al dient te kiezen tussen vrijheid of kinderen geeft aan dat huidig financieel systeem compleet vernacheld is.

Schwanz | 28-12-14 | 21:22

@mok | 28-12-14 | 20:43
Geen keus = genaaid worden.

carramba | 28-12-14 | 21:14

In de laatste jaren van het Ziekenfonds mocht ik mezelf rekenen tot de particulier verzekerden wat een verademing was dat toen. En voor een schijntje met wat je nu krijgt aan zorg en moet betalen.

basweetutwel | 28-12-14 | 21:13

Reclame voor wat.
Als je ook maar beetje zorg nodig hebt kan je niet eens overstappen.
Zilveren kruis achmea dumpt ortho uit twee sterren.
Mag niet over naar drie sterren want maar eenmaal ortho voor minderjarigen in je polis per kind.(daar wordt wel ver goed voor hoger bedrag)
Okay ik probeer dus over te stappen en moet bij andere verzekringen goed de kleine lettertjes lezen.
Bijna overgestapt maar nog net de hele kleine letters gelezen eerste jaar wordt ortho niet uitgekeerd.
Bij tweede offerte ingediend moest ik dus aangeven of ik ortho nodig had voor kind.Ja dus.
Had al een gevoel dat gaat hem niet worden.
Vijf dagen later wordt ik gebeld... afgewezen maar u partner mag die dure aanvullende verzekering wel.Maar u niet en ortho gaan we niet vergoeden.
Vriendelijk bedankt dus.
Ondertussen brief binnen van zilveren kruis achmea.
Onze vaste klanten die al ortho hebben kunnen nog een keer bij twee sterren een jaar declareren.
Pfff doodmoe wordt je ervan.Gelukkig nog een jaar anders niet te betalen voor me.
Je wordt toch al genaaid.1900 wordt vergoed maar hierover moet je ook weer 10 procent zelf betalen.En dan te bedenken dat de beugel puur noodzaak is om een boventand naar beneden te trekken met een chirurgischs aan gebracht ringetje.
Overigens snap ik ook niet waarom ik extra 3,95 moet aftikken pp om vrije keuze te hebben als die wet er nog niet door is.
Wist zilveren kruis zelf ook niet maar bij alleen restitutie had ik al geen vrije keuze meer.
Alleen bij de duurdere natura.
Pffff wat een ellende.
Dit jaar bijn 300 per maand ziektekosten.Waanzin is het.

Eazy_E | 28-12-14 | 21:03

Meneer Anshof dacht nog dat minister Schippers ooit iets in de zorg had gedaan.
Dat is niet het geval. Ze heeft politiekelulkoek gestudeerd en vervolgens alleen maar partijbaantjes gehad waarin je aan die kennis voldoende had.

Schmalz | 28-12-14 | 20:58

@mok | 28-12-14 | 20:43
Voorlopig concurreren de zorgverzekeraars alleen op reclamegebied, op een enkele witte dwerg na. En denk niet dat je 'klant' bent, je bent netto-betaler of risicogeval.

Guido | 28-12-14 | 20:57

@Vageling | 28-12-14 | 20:01,

Een ziekenhuisopname in een notendop, haha!

basweetutwel | 28-12-14 | 20:48

Het is wel een hoop zielig commentaar, maar helaas hebben we geen keus. Wordt alleen maar minder, maar huidige weg is enige weg om zorg betaalbaar te houden. We lopen hier straks met het merendeel oudjes die elk jaar het ziekenhuis gaan bezoeken. De mogelijkheden zijn ook enorm vergeleken met 30 jaar geleden. Toen ging je gewoon de pijp uit met hartklachten of kanker, nu is er nog vaak nog veel aan te doen. Kost wel wat en verzekeraars zijn de specialisten die de juiste keuzes kunnen maken omdat ze klanten willen trekken. En die klanten zijn wij en we hebben vrije keuze.

mok | 28-12-14 | 20:43

Polderdrama | 28-12-14 | 20:22
Net zoals uw "teveel" uit
Polderdrama | 28-12-14 | 19:39
Toch echt een spatie verdient.
onzetaal.nl/taaladvies/advies/teveel-...
Zo jammer als je bij Taalnazi`s maar een paar tegels terug moet om ze op hun eigen spelfouten te wijzen.

Ik heb trouwens helemaal niet een duiding gegeven of het te veel of te weinig is. Ik vind het alleen zonde van het geld. Vooral omdat de reclame of alleen maar meldt dat je een paar euro`s kunt besparen door de polis uit te kleden of een enorm eigen risico te nemen, óf alleen maar de loze belofte dat je volledig verzekerd gaat worden. Ik vind het onterecht dat dit halve miljard in latere statistiek tot zorgkosten wordt verheven, terwijl het toch echt verzekeringskosten en dus overhead blijven. Samen met de miljarden voor buffers en complexere bureaucratie zijn de directe kosten van privatisering niet of niet eenvoudig terug te verdienen uit lagere zorgkosten.

Marktwerking en de bijbehorende half miljard per jaar aan acquisitiekosten zijn in dezelfde mate tot geloof verheven als het oude ziekenfonds. De discussie tussen de twee vervalt tot welles niets welke beter werkt en hoe zorg betaald zou moeten worden.

Een echte discussie welke zorg überhaupt nog verleend moet worden, of hoe zorg goedkoper kan zie je niet. Hoe zorg goedkoper kan is zelfs bedrijfsgevoelige informatie geworden die de poort niet meer uit mag. Ziekenhuizen zijn elkaars vijanden. De grote vier verzekeraars vormen openlijk een kartel en wijzen kleine dissidenten openlijk terecht. Dat is geen vrije markt, maar monopolie vanuit de verzekeraar.

Het is de hoop dat de ziekenhuizen door de grote vier zorgverzekeraars door de mangel gehaald kunnen worden op een wijze die de politiek nooit gelukt is, zonder de kwaliteit of de zorg de nek om te draaien.

Feynman | 28-12-14 | 20:42

@badeend69 | 28-12-14 | 18:09

"Waar zijn de vakbonden eigenlijk nu het hele land wordt gesloopt?"

Zoek eens op wie de vakbond nieuwe stijl als 'kwartiermaakster' heeft opgezet. Vraag je dan meteen af waar de voormalig 'voorzitster' haar geld nu graait. De vakbond is gecontroleerde oppositie van de gevestigde elite. De vrijwilligers in het land zijn nuttige idioten die buitenspel gezet zijn.

Bezorgde_Burger | 28-12-14 | 20:40

Ja maar anders verdwijnen die managers naar het buitenland. Allemaal.

echtpaul | 28-12-14 | 20:40

@carramba | 28-12-14 | 20:01
Weet je het zeker?

Polderdrama | 28-12-14 | 20:36

Vageling | 28-12-14 | 20:01

Hahahaha Crocs! Inderdaad. Die zijn me toch een pot spuuglelijk. Altijd makkelijk om in een ziekenhuis de hierarchie te zien. Verplegend pesroneel Crocs. Artsen kakstappers of bruine semipunters en voor de she-dokter cowboy(-girl) boots.

Basil Fawlty | 28-12-14 | 20:29

@Feynman | 28-12-14 | 19:56
Het is niet die maar dat, en vindt is met dt. En nee, daar komen geen rode lijntjes onder te staan, dus dat is inderdaad verwarrend.

Polderdrama | 28-12-14 | 20:22

Nederlandse vakbonden doen niks voor hun leden,t ' zou hier bij de belgjes niet waar zijn,in ieder geval schandalig wat ze jullie aandoen!

echtekutbelg | 28-12-14 | 20:11

@Feynman | 28-12-14 | 19:56

Hulde. U slaat de spijker hier volkomen op zijn kop.

TegenBeterWetenIn | 28-12-14 | 20:04

@carramba | 28-12-14 | 20:01
Verkeert natuurlijk.

carramba | 28-12-14 | 20:01

@overVecht | 28-12-14 | 19:38
Verpleegkundige de hemel in prijzen? Waarom?


Laatste keer dat ik in het ziekenhuis was, was het om te huilen. Mijn moeder door ambulance van straat gehaald. Ik kom aan. Bleek gelukkig niet levensbedreigend. Gaat dat Phillips infuus apparaat piepen. Komt obesitas blondje op haar crocks aangesloft. Die blanke blik in haar ogen verraade het al. Had geen flauw benul. Komt die zweetdruppel op mijn hoofd.

Komt 3 minuten later een oudere man binnenzetten met zijn jaratels. Leek wel een clown. Wel een ervaren clown. Hij uitleggen. Miep maar niet begrijpen. Joh na de eerste keer had zelfs ik het door. Zij maar aankloten.

Gaat niet goed wat ik zelf constateer.

Vageling | 28-12-14 | 20:01

@bdn01 | 28-12-14 | 19:57
Ik heb in verleden in kringen verkeerd waar reclames en acties werden opgezet voor verzekeraars. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat bedragen die hier genoemd worden plausibel lijken.

carramba | 28-12-14 | 20:01

Van marktwerking is in de zorg geen sprake. Er is geen keuze. Het is verplichte kost. Hier zit het probleem dan ook. Beter zou het in deze vorm zijn om premiegelden die aan het eind van het jaar niet verbruikt zijn terug te laten vloeien in het systeem. Dan hou je het nog betaalbaar.

deechteprins | 28-12-14 | 20:00

En verder geloof ik er ook niet veel van dat de reclamekosten zo hoog zijn. De uitvoeringskosten van de verzekeraars bedragen ongeveer 1 miljard op een totaalbegroting van 100 miljard. Dat zou betekenen dat een verzekeraar 50% van zijn budget aan reclame besteedt? Nonsens natuurlijk.
`Waar komt dat getal van ca. 450 miljoen vandaan? Bronnen graag! Als het uit de koker van de SP komt kan het gelijk in de kliko.

bdn01 | 28-12-14 | 19:57

overVecht | 28-12-14 | 19:32
U oreerde over een koophuis van tussen de twee en de drie ton. Maar toegegeven, u meldt net niet dat u ook tot de aankoop bent overgegaan. Tot zover de enige aanname die u memoreert, u had er meer aangekondigd.

Punt blijft nog steeds dat u de koopkracht van tweeverdieners gebruikt om te reageren op de klaagzang van een eenverdiener.

overVecht | 28-12-14 | 19:40
Ja. Die is lastig, maar zal ik uitleggen. Niet iedereen heeft het niveau een universiteit, HBO of MBO4 af te maken. Graag zie ik ook voor die mensen een baan met een loon waar ze voldoening uithalen. We kunnen geen economie bouwen waar een kwart van de jeugd te min zou zijn om te mogen werken.

Deze ontwikkeling naar het uitsluiten van MBO2 en MBO3 op de werkvloer geeft structureel 500.000 werkelozen. Een vergeten bom onder de samenleving. nieuwsuur.nl/onderwerp/693789-mbobanen... Niet omdat ze het werk niet goed genoeg doen, maar omdat ze er niet intelligent genoeg hapklaar over kunnen rapporteren naar lui kwaliteitsmanagement.

In de andere richting doen immers ook HBO verpleegkundigen weer dingen die artsen te min vinden, net zoals MBO verpleegkundigen dingen doen die HBO verpleegkundigen te min vinden. Ik vind dat een beetje een negatieve benadering. Er is niet alleen genoeg zorg nodig voor iedereen, er is ook genoeg werk in de zorg voor iedereen.

runderlap | 28-12-14 | 19:28
Het is het NRC, uw bron, die een hoger bedrag aan reclame vind dan 50 miljoen euro. En met de 500 miljoen euro wordt niet uw broodje of laptop betaald. Dat is niet mijn mening, maar die van Zorgverzekeraars Nederland. www.nrcq.nl/2014/11/28/geven-verzekera...

"Ondertussen bellen we met Zorgverzekeraars Nederland (NZ), de brancheorganisatie waarbij alle verzekeraars aangesloten zijn. Woordvoerder Wouter Kniest kent de cijfers, maar zegt dat die op een misverstand berusten: er wordt wel 500 miljoen uitgegeven, maar de verzekeraars besteden dat aan “acquisitiekosten”."

Acquisitiekosten is niet uw laptop, uw zorg of uw broodje in de kantine. Dat de SP Acquisitiekosten vertaald naar straattaal reclamekosten reken ik ze niet aan. Dat is immers ook VVD Jip en Janneke taal.

Feynman | 28-12-14 | 19:56

Heb dit weekeinde m'n zorgverzekering bij DSW ondergebracht; die geven géén geld uit aan reclame's, bonussen, dikke salarissen enz. Scheelt me met m'n oude verzekeraar (Agis nu Zilveren kruis € 60 per maand aan premie (beiden met meest uitgebreide dekking.

OT: Natuurlijk heeft deze meneer volkomen gelijk, schandalig wat men in Den Haag uitvreet onder het mom van marktwerking e.d.

debeterweter | 28-12-14 | 19:55

@overVecht | 28-12-14 | 19:41

U bevestigt wat velen hier weten. Nederland gaat kapot aan zichzelf overschreeuwende HBO'ers. Lui die niets met hun handen kunnen en die hun hersencapaciteiten schromelijk overschatten.

TegenBeterWetenIn | 28-12-14 | 19:52

Die reclames zorgen voor meer klanten en dus schaalvoordelen. Maar de zorg had gewoon in handen van de overheid moeten blijven..!!! Dan betaalde we allemaal misschien 50 euro premie en was die zorgtoeslag ook niet nodig geweest.

stipjes | 28-12-14 | 19:52

Al een poosje noem ik het geen 'premie' meer, maar zorgBELASTING. Moet je dit eens door de telefoon zeggen tegen zo'n figuur, ze komen haast door de telefoon!

mom van avezaath | 28-12-14 | 19:50

@EA 827 | 28-12-14 | 19:43

Ok. Dan geen respect. Het ging om het idee. ;-)

overVecht | 28-12-14 | 19:49

Mark my words Rutte... De boel gaat ploffen.

Icar | 28-12-14 | 19:49

@Schwanz | 28-12-14 | 19:29

Ik verdien een salaris en ik hou goed bij elke maand wat ik wél of niet kwijt kan. Ik kan daardoor in ieder geval twee keer per jaar op vakantie. Verder nog geen kinderen omdat ik van de vrijheid geniet. Mocht ik kinderen kunnen krijgen is dat alsnog een keuze van mij en mijn vriendin. Dat we het dan wat minder ruim hebben is evenredig aan de keuze die je maakt. Ik hoef mij in ieder geval niet zo nodig voort te planten want ik weet niet of ik levende wezens die op mij zouden kunnen lijken (dat ten eerste) op deze (ten tweede) verrotte wereld wil neer zetten.

overVecht | 28-12-14 | 19:49

Dat is dan 433 miljoen op een totaalbudget in de zorg van 90 miljard, ofwel ongeveer 0,5%. Nog veel te veel natuurlijk, maar totaal irrelevant op het totaalbedrag. Er wordt gewoon veel te veel zorg geconsumeerd en gedeclareerd. We komen er echt niet door de overheadkosten van de zorgverzekeraars te elimineren. Dat is klinkklare populistische prietpraat. De basisverzekering moet worden teruggebracht tot waar hij voor bedoeld is: Een basisverzekering die alleen dure voor de meeste mensen onbetaalbare zorg vergoed. Akkefietjes als een fysiotherapeut, huisarts, simpele medicijnen, enz. enz. horen er niet in thuis. Gewoon uit de eigen portemonnee betalen, dat scheelt al een hoop administratieve kosten.

bdn01 | 28-12-14 | 19:47

@BLR | 28-12-14

Ja zoals in de UK bijvoorbeeld, je werkt, je betaald netjes en automatisch je sociale premie en je bent met je hele gezin verzekerd. Ik kreeg toen ook mooi dat EU-kaartje en de NHS betaalde netjes. Niets eigen risico, niets zorgkeuze en dat mag van mij hier in NL ook weer ingevoerd worden. Dit is asociaal wat de zorg en de verzekeraars hier doen.

Slim bekeken | 28-12-14 | 19:47

overVecht | 28-12-14 | 19:38
ik hoef geen respect voor 't werk wat ik doe, van u niet en van niemand niet, maar desalniettemin thnx & peace Brother.

EA 827 | 28-12-14 | 19:43

@zaadhaan
Leg eens uit hoe nationaliseren helpt? We gaan dan 1,3 miljoen mensen die nu in de zorg werken ambtenaar maken?

Polderdrama | 28-12-14 | 19:43

De zorg is stuk, nu al geen vervangend implantaat meer.
Ik kreeg wel netjes een brief van CZ dat ik een lening kon afsluiten hiervoor.
En maar premies blijven verhogen, dat uitschot zou moeten hangen met 2 miljard in kas.

Implant | 28-12-14 | 19:42

@overVecht | 28-12-14 | 18:49
Vermoeiend, is het niet! En zo respectloos.

toetanchamon | 28-12-14 | 19:42

@edelweiss | 28-12-14 | 19:30

Ik ben heel agressief ja. Vooral vanachter mijn toetsenbord. Daarbuiten ben ik een vrij laffe flikker.

overVecht | 28-12-14 | 19:41

@Feynman | 28-12-14 | 19:21

Aanvulling. Zou jij je kinderen de zorg in jagen met het medeweten dat ze vooral bipsen mogen wassen omdat anderen op dezelfde werkvloer zich daar te goed voor voelen?

overVecht | 28-12-14 | 19:40

@Hans50067037 | 28-12-14 | 19:26
Hmmm.
* Bammetjes smeren doet..*

Wijze uit het Oosten | 28-12-14 | 19:40

@basweetutwel | 28-12-14 | 19:32

Amen.

overVecht | 28-12-14 | 19:39

Maak daar nog even, 433 miljoen aan "ziekmakende, bloedirritante, hemeltergende" reclame, van...

Claudia M. | 28-12-14 | 19:39

@Feynman
Als je vindt dat deze verzekeringen teveel geld uitgeven aan reclame, dan kies je toch een zorgverzekering die daar geen geld aan uitgeeft. Simpel.

Polderdrama | 28-12-14 | 19:39

@EA 827 | 28-12-14 | 19:25

En ik dus voor jouw dat je ervoor kiest om noeste arbeid te doen voor een schijtloon. Serieus respect enzo. Ik ben alleen een beetje klaar met het feit dat men altijd maar verpleegkundigen de hemel in prijst.

Maargoed. OPGELOST. Vrede op aarde.

overVecht | 28-12-14 | 19:38

Het overgrote deel van de verspilde poet zit bij de vuile managers (Van Boxtel), de administratie die het ook niet meer snapt en bij de verplichte reserves ("want wij zijn een commerciëel opererend bedrijf").
Nationaliseren die handel. Meteen.

Zaadhaan | 28-12-14 | 19:38

Zag ik deze man laatst ook al niet voorbij komen? Gaf hij nog les over krokodillen traantjes. Ga later eens met de extensie op de PeeCee kijken. Weet ik welke reaguurder. Waarom maken ze nou reclame eigenlijk? Het is toch wettelijk verplicht. Met die kartelvorming van ze maakt het toch vrij weinig uit. Hebben we sites voor. Wat een weggegooid geld.

Vageling | 28-12-14 | 19:37

@ Slim bekeken | 28-12-14 | 19:21
Dat is wat ik (ongeveer) zeg. Dat waar ik in een ander EU land automatisch (en 'gratis') voor ben verzekerd, omdat ik netjes sociale premies betaal, zou ik in NLD nog eens rond de 100 euro per maand voor moeten betalen. Plus eigen risico.

BLR | 28-12-14 | 19:35

De zorg privatiseren is een VVD initiatief om zakkenvullers in spe zoals Schippers in het zadel te helpen.

niks mis mee | 28-12-14 | 19:35

@basweetutwel | 28-12-14 | 19:22

Ja, dat was wel lang geleden dat er zoveel onnozelheid zich hier zonder gêne zich in de spotlights durfde te zetten.

@Wibi Tsunami | 28-12-14 | 19:24

Dank voor de tip!

overVecht | 28-12-14 | 19:33

@Feynman | 28-12-14 | 19:21

Feynman. Wat een aannames. Wat een aannames man. Ik weet dat ik dat bij je kan verwachten maar deze vond ik toch wel schrikbarend.

Ik heb géén koophuis maar een huurwoning. Ik weiger mij vast te moeten leggen op één plek. Niet voor niks ben ik dan ook al in mijn leven tien keer verhuisd omdat ik het leuk vind iets van de wereld te zien en op meerdere plekken dus te wonen.

Dan het stukje MBO'ers in de zorg met name niveau 2 en 3. Een mbo-4 heeft het uitstekend in de zorg en hetzelfde salaris als een HBO'er doorgaans. Niveau 2 en 3 is terecht dat die uit de zorgen gehaald zijn want die mochten voor een schijtloon de schijtklusjes oplossen waar die MBO-4 en HBO'ers zich te goed voor voelde terwijl het gewoon onderdeel van het vak is.

Stukje verantwoordelijkheid bij de opvoeders dus ook om hun kinderen vooral niet de zorg in te sturen op mbo-2 of 3 niveau.

Owja, je hoeft mij niet uit te leggen wat golftermen zijn... ik ben pro... op de Xbox.

overVecht | 28-12-14 | 19:32

@Schwanz | 28-12-14 | 19:13,

Daarom moet je ook van dat socialistische stelsel van functiegroepen in de zorg af. HBO-V zegt alleen iets over je opleiding en is slechts een leidraad van wat je in de praktijk zou kunnen betekenen. Aan de klant (salarisbetaler) is het hoe dit werk gewaardeerd wordt.

basweetutwel | 28-12-14 | 19:32


@ overVecht | 28-12-14 | 18:16

Rustig , rustig maar. Had het woordje "bijna "vergeten , zag dat nu pas. Daarom heeft u gelijk.

Maar een revolutie zou mooi zijn, achter het toetsenbord vandaan komen......

En nog wat , u bent een agressief persoon?

edelweiss | 28-12-14 | 19:30

433 miljoen aan reclame op een totale zorgbegroting van bijna 100 miljard.

Dus mensen maken zich hier druk om een 0,5% van de zorgbegroting? Uiteraard is reclame alles behalve wenselijk. Maar het lijkt mij dat in de overige 99,5% meer winst te halen valt.

Fappelmoes | 28-12-14 | 19:30

De man heeft gelijk. Weg met de managers.

Brainder | 28-12-14 | 19:30

overVecht | 28-12-14 | 19:18
Je hebt gelijk, maar modaal inkomen alleen is ook niet heilig. Onderzoek toont aan dat inkomen dat "gelukkig" maakt (= kosten dekt + ruimte voor "luxe") rond de $75.000 p.p. (~€60.000) ligt ( blogs.wsj.com/wealth/2010/09/07/the-pe... ). Daarboven maakt niet méér gelukkig, koopt alleen meer reizen, auto's etc.

Schwanz | 28-12-14 | 19:29

@feynman :

Nee er gaat wel meer geld van een verzekeraar niet "richting de zorg". Zoals bv mijn het geld voor mijn laptop of de broodjes in de kantine. Je kunt lang of kort discusieren, er wordt naar schatting 40-50 miljoen per jaar door alle verzekeraars samen besteed aan reclame. punt. En de bron is onder meer de NRC. Maar ja, zie dat maar eens duidelijk te maken tussen alle schuimbekkende reacties die kant nog wal raken.

runderlap | 28-12-14 | 19:28

Het zijn de voor wat betreft de collectieve voorzieningen geleide economieen, die het succesvolst waren en nog steeds zijn als het gaat om groei en welvaart. Die wachtlijsten die als excuus werden aangevoerd destijds, bestonden slechts hier en daar.

Natuurlijk_niet | 28-12-14 | 19:27

Ze moeten die hele kliek daar, dus alle ministers met gloeiende staven door hun lijf het land door dragen en dan nooit meer terug. En dan een nieuw kabinet die al deze achterlijke wetten terug draait. Wat een mafia bij elkaar, een 9mm zou nog te humaan zijn voor die club.wat een kutwijf die Schippers.

Hans50067037 | 28-12-14 | 19:26

overVecht | 28-12-14 | 19:18
Yeah, daar kan ik (wat die laatste alinea betreft) met mijn produktiemedewerker loontje donders goed over meepraten (keihard in 'n muffe fabriek werken, maar weinig ervoor terugzien), en nee, verpleegkundigen zijn niet heilig, maar kan wel respect opbrengen voor hun werk, dat is wat anders...

EA 827 | 28-12-14 | 19:25

overVecht | 28-12-14 | 19:13

Ik word altijd blij van badderen. Godsamme man, doe es gauw warm water bijgooien. Misschien word je er wat kalmer van.

Wibi Tsunami | 28-12-14 | 19:24

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:08, ik heb ook licht in bad, Dus doe eens niet zo naar tegen Overvecht.

basweetutwel | 28-12-14 | 19:22

overVecht | 28-12-14 | 18:46
U reageert op een voorbeeld van een eenverdiener, door te laten zien dat tweeverdieners het beter hebben. Ik ben bang dat uw gesprekspartner daar reeds van overtuigd was.

Maar u bent natuurlijk samen met mevrouw HBO -hoger dan modaal opgeleid-, vreemd dat u dan niet een hoger dan modaal inkomen heeft. Een huis koopt tegen de gemiddelde waarde van een woning, ipv ietsje duurder. In golftermen is dat boven par.

En als mensen het in de zorg zo goed hebben, hoe zit het met de beneden u gestelden? De MBO-ers in de zorg? En dan met name niveau 2 en 3? Die met tienduizenden ontslagen zijn? Die niet verder komen dan een goedkope sociale huurwoning op een wachtlijst, of de zolderkamer in het ouderlijk huis? Wiens basiszorg is overgedragen aan mantelzorgers? Of verdwenen.

runderlap | 28-12-14 | 19:00
Uit je eigen bron...
"In het bedrag van 500 miljoen euro, zo geeft het NRC aan, zijn ook diverse andere kosten meegenomen. Het betreft dan onder meer kosten die voortkomen uit het afsluiten van nieuwe én bestaande polissen, plus salarissen van tijdelijke krachten bij de klantenservice en de postverzending van nieuwe zorgpolissen."
Je kan de term reclamekosten breder of smaller invullen, die 500 miljoen gaat nog steeds niet richting de zorg. Blijven hangen in het commerciële feestje.

de Voorzittert | 28-12-14 | 19:00
Ik deel de twee getallen op elkaar om een indruk per verzekerde te geven. Het hele circus van reclame, bureaucratie en buffers kost vele malen meer geld dan verwacht. Het is in ieder geval niet uitgekeerd aan handen aan het bed.

Ik zou weleens een vergelijking willen zien tussen de besparingen door privatisering (en dan niet het domweg minder betalen bij ziekenhuis door afpersing, maar het echt beter en goedkoper uitvoeren) en aan de andere kant alle kosten van privatisering (inclusief intern en extern veroorzaakte bureaucratie bij instellingen, patiënten en overheden.)

Feynman | 28-12-14 | 19:21

@BLR | 28-12-14 | 19:01

In NL bestaat geen nationale verzekering. Er is een basisverzekering die iedereen moet afsluiten, maar ook die wordt door zorgverzekeraars aangeboden en niet door de overheid, die bepalen alleen wat er in de pakketten moet zitten.
allesin1vergelijken.eu/zorgverzekerin...

Slim bekeken | 28-12-14 | 19:21

@ overVecht Nee jij laat je zelf zo ontzettend kennen door te gaan schelden of boven alles en iedereen te gaan staan. Je laat geen ruimte voor een andere mening. En je doet ook niet mee aan de discussie je trolt.
Ik wens je gewoon een goede avond

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:21

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:16

Als je niet begrijpend kan lezen is het vinden van steekhoudende argumenten nogal moeilijk ja. Echt... simpele ziel. Ga weer even verder met je huiswerk.

En nee. Ik kom geen aandacht tekort want die krijg ik toch altijd wel van personen zoals jou.

overVecht | 28-12-14 | 19:20

Ons zorgsysteem is ziek, onze regering is ziek en Schippers nog meer. Ze maken mij niet wijs dat hier in dit hele circuit geen flinke belangenverstrengeling rondgaat. En die Schippers wordt gewoon flink gespekt anders kan je dit niet met een stalen gezicht uitdragen.

G,I. Jane | 28-12-14 | 19:20

@Schwanz | 28-12-14 | 19:13

Je zegt het zelf! En je neemt ORT niet eens mee. En die werkdruk? Ook iets wat men hoog in het vaandel wil houden maar voor menig afdeling helemaal niet opgaat. Personele bezetting wordt afgestemd op de zzp's.

Verder. Check even wat een modaal inkomen is. Dat zit echt een stuk onder de €2000,- dus die vlieger gaat ook niet op.

Tot slot. Ken zat beroepen waar men zich ook de pleuris moet werken om nog geen €1400,- te verdienen met een pokke baan. Verpleegkundigen zijn niet heilig... dat wil ik er vooral nog aan toevoegen.

overVecht | 28-12-14 | 19:18

Respect voor Peter!

dysdiadochokinese | 28-12-14 | 19:17

@Schwanz | 28-12-14 | 18:49,

Doe ff normaal met je minderheden.
Wilders heeft beveiliging nodig omdat ie als niet moslim een mening heeft over islam. Das heel wat anders!

basweetutwel | 28-12-14 | 19:17

@ overVecht
Ben ik daarom minder? Volgens mij kom je wat aandacht te kort en vind je dit fantastisch
En steekhoudende argumenten heb ik eigenlijks nog niet van jou gehoord.

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:16

Lees De Shockdoctrine van Naomi Klein eens over de al sinds de jaren zeventig aan de gang zijnde opmars van rauw kapitalisme. Vrije markt voor alles no matter the consequences. In het beperkte veld van de nederlandse zorgmarkt is De rauwheid nog erg duidelijk. De verzekeraars zijn sullige uitvoerders van keihard beleid en de marketing niets anders dan een halfslachtige poging om keuzevrijheid te veinzen in marginale prijsverschillen binnen een verplicht systeem.

Natuurlijk_niet | 28-12-14 | 19:16

Hoeveel geld er ook besteed wordt aan reclame, het blijft stuivertje wisselen tussen deze vier jongens. Vier partijen die precies hetzelfde product bieden tegen ongeveer dezelfde prijs. Dan is er nog een opperhoofd van een zorgverzekeringscollectief die namens alle zorgverzekeraars dreigt de premie te verhogen als hij zijn zin niet krijgt. Dit noemt met marktwerking...

Hetzelfde zie je bij de energie- en telefoniemarkt, maar gezien het gevoelige karakter van de zorg, komt de zinloosheid van het model zo goed naar voren.

KapiteinClaus | 28-12-14 | 19:15

overVecht | 28-12-14 | 18:58
Als HBO-V'er in FWG 45 zit je aan max. 2873 bruto p/m, meesten zullen tussen 2000-2500 p/m vallen, afgezien van nog slechter betaalde flexslaven. Na tax houd je met geluk netto 2000 p/m over. Gegeven werkdruk / verantwoordelijkheden en huidig prijsniveau levensonderhoud een schijntje.

Schwanz | 28-12-14 | 19:13

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:08

Je weet dus echt geen ene fuck. En nu wens ik je ongewenst de tyfus. Eén tip. Leer voor jezelf wat minder zaken in te vullen, kijk in welke context je iets vraagt of zegt en wat voor reactie dat zou kunnen uitlokken en tot slot... Koester je zwitsal... die zal je namelijk nog wel een tijdje bij je dragen... knurft.

overVecht | 28-12-14 | 19:13

overVecht | 28-12-14 | 19:04
Nee knakker, ik neem dat 'opflikkeren' niet letterlijk... anders had ik geeneens meer gereageerd op jou comment van 18:46 'wiseguy' dat je bent... En wat die verpleegster haar salaris betreft, haar loonstrook kreeg ik niet te zien... nogmaals ik heb 't me maar laten vertellen, en ik weet niet wie/wat ik geloven moet, 't is jou verhaal tegen 't hare, en nu stop 'ns met zo hoog van de toren te blazen...

EA 827 | 28-12-14 | 19:11

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:08

Jeps. Ik doe dat ook op mijn werk. En ja, ik lig inderdaad in bad maar kan hier nou niet echt een foto uploaden om dat te bewijzen. Tot slot ben ik compleet niet anoniem meer hier en weet het gros van de reaguurders die hier wat vaker komen mijn complete naam, functie, instelling waar ik voor werk, waar ik woon, wat de naam van mijn vriendin is en zo kan ik nog een tijdje doorgaan.

Dus wat wilde je nou zeggen Zwitsal?

overVecht | 28-12-14 | 19:11

Mooi man, liberalisme.

Bigi Bana Boy | 28-12-14 | 19:11

Deze organisaties bestaan bij onze gratie. Wat let ons om ze vakkundig te slopen?

basweetutwel | 28-12-14 | 19:10

Bukken en het gewoon ondergaan
dat is je taak als onderdaan.

Koos Knak | 28-12-14 | 19:10

@ overVecht TROL

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:10

@adversery
Waarom bestaat marktwerking niet in de zorg? Kan een ziekenhuis of oogkliniek niet meer verdienen door of zijn kosten laag te houden of door meer klanten te trekken en schaalvoordeel te behalen of een hogere prijs voor meer service (kamer voor jezelf, zorgbezoek aan huis)? Als jij een kliniek zou runnen, dan zouden bovenstaande motivaties niet bestaan?

Polderdrama | 28-12-14 | 19:10

@EA 827 | 28-12-14 | 18:57

Trouwens... verpleegstertje... verpleegstertje.... en dat zeg jij verdomme met je LBO? Je noemt iemand met een HBO-opleiding verpleegstertje?

Flikker dan inderdaad maar niet op als je daar geen zin in hebt maar ga je wel kapot schamen. Aan de ene kant doen ze dus heul veul belangrijk werk voor in jouw ogen een schijtloon maar ondertussen geef je door 'verpleegstertje' te gebruiken eigenlijk aan dat het ook niet zo heel veel voorstelt wat ze doen.

Manmanman. Wat een domheid en onwetendheid in een paar tegels.

overVecht | 28-12-14 | 19:09

-weggejorist-

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:08

wat een enge vent, kan zelf ook wel wat zorg gebruiken

Dries112 | 28-12-14 | 19:07

De waarheid en niets anders dan de waarheid.

_Fly66_ | 28-12-14 | 19:06

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:55

Ja. Vanuit bad kan ik prima reaguuren. Het ging er meer om dat ik geen zin had om nog op jou te reageren... maarja... doe ik het toch.

@EA 827 | 28-12-14 | 18:57

Gast. Ik dim voor niemand. Maar schijnbaar neem je dat 'opflikkeren' nogal letterlijk.

Verder had ik dus helemaal gelijk. Je neemt zoals het gros klakkeloos aan wat zo'n verpleegkundige zegt. Weet je wel zeker dat het een HBO'er was überhaupt?

In de zorg is verder één CAO dus ik durf mijn klabanus erop in te zetten dat die verpleegkundige (als ze dus HBO heeft gedaan, afgerond heeft én in de 40 is een meer dan uitstekend salaris heeft.

overVecht | 28-12-14 | 19:04

@ overVecht Als we zo gaan redeneren dan was mijn beredenering geen drogreden. Je bad word koud hoor....

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 19:02

@ Slim bekeken | 28-12-14 | 18:55
Dus als ik het goed begrijp, is NLD een van de weinige landen waar private zorgeerzekeringen de 'nationale verzekering' verzorgen welke eigenlijk bij de staat thuis hoort?

BLR | 28-12-14 | 19:01

Dat bedrag mbt de reclamebestedingen is een pure leugen uit de SP koker. Voor bv VGZ zijn de reclamekosten 33 cent per maand per verzekerde. Maar ja, welke domme reageerder kijkt verder dan zijn neus lang is. Verbazend makkelijk om mensen met kwaadwillende leugens voor hun karretje te spannen. Walgelijk. Zie :

www.cooperatievgz.nl/sitecollectiondo...

runderlap | 28-12-14 | 19:00

@Feynman 18:44
Dat is natuurlijk veel te kort door de bocht. Reclame wordt ook gedaan om méér premie los te krijgen bij de bestaande klanten. Door naast huis ook auto, reis, boot, fiets, leven etc te verzekeren. Ook weet je niet hoeveel klanten gebleven zijn vanwege reclame/positionering. Desondanks blijft 433 miljoen een hoop.

de Voorzittert | 28-12-14 | 19:00

-weggejorist-

Adversary | 28-12-14 | 19:00

Nou, JA. Marktwerking in de zorg bestaat niet. Het garandeert dat de premiebetaler het goedkoopste product voor de hoogst mogelijke prijs krijgt.

Adversary | 28-12-14 | 19:00

Onder leiding van die smerige VVDers maar graaien uitvreten ons opzadelen met torenhoge premies en eigen risico.
Als de Nederlandse kiezers hier geen einde aan maken word het alleen maar erger!!!

Toontje-lager | 28-12-14 | 18:59

@ Schwanz Waarschijnlijk met een narcistische persoonlijkheid

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:58

Marktwerking is er natuurlijk niet die krijg je pas als je ook priveziekenhuizen toestaat in Nederland en dat wil de staat niet. Zou nml een hoop oplossen. Wil je een grotere of privekamer? Betaal je meer. Beter eten?. betaal meer. Snellere tests en uitslagen, moet je meer betalen. Natuurljk zullen mensen dan zeggen dat de beste doktoren naar de beste priveziekenhuizen gaan maar dat kun je makkelijk oplossen doordat de overheid kan eisen dat artsen 2 werkdagen per week ook in een staatsziekenhuis moeten werken. Dit systeem is niet nieuw en wordt al jaren met succes in het buitenland toegepast oa in Turkije.

Basil Fawlty | 28-12-14 | 18:58

@Schwanz | 28-12-14 | 18:51

Floormanager... in de zorg? Nee. Ik heb helemaal geen management functie maar ik ga hier niet nog specifieker zijn. Het is precies wat ik bedoel je reactie.

Zeg één keer hoe het daadwerkelijk in de zorg is mbt salarissen voor HBO-verpleegkundigen en je krijgt gelijk altijd hetzelfde gejank over je heen... verder wat ik hierboven al zeg. Verpleegkundige worden is ook een keuze.

overVecht | 28-12-14 | 18:58

overVecht | 28-12-14 | 18:46
Hey knul, ff dimmen he... ik flikker hier niet op, voor jou niet en voor niemand niet! Ik had hier net maar ff verteld wat dat verpleegstertje me had gezegd, kan best mogelijk zijn dat ik haar verhaal wat klakkeloos had overgenomen,ik had 't me maar laten zeggen, maar daarentegen hoeft 't ene geval (jou) nog lang niet hetzelfde te zijn als 't andere (haar), kan best zijn dat jij de zaakjes op de een of andere manier beter voor elkaar hebt.

EA 827 | 28-12-14 | 18:57

Het is allemaal de schuld van internet. Iedereen reaguurt even zijn ei even kwijt en leunt daarna voldaan weer terug in zijn echt kunstlederen Ikea bureaustoel.

De straat op moeten we!

OhJee | 28-12-14 | 18:57

@Boris die Sauertopf | 28-12-14 | 18:47
Ik moet u toch corrigeren: de SP is niet tegen samenwerking in Europa en ook niet tegen de Europese Unie. Wel tegen de neo-liberale keuzes die ons worden opgedrongen. De SP roept al jaren dat er zaken zijn die we best zelf kunnen regelen. Juncker geeft zaterdag in de Volkskrant aan dat hij dezelfde visie heeft.

Zaadhaan | 28-12-14 | 18:56

@ overVecht

Je zou in bad toch?

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:55

BLR | 28-12-14 | 18:52

Klopt, had ik ook, ik heb ik Engeland gewerkt, daar wordt alles netjes betaald door NHS.

Slim bekeken | 28-12-14 | 18:55

Nog niet eens bekomen van het fiasco in de geprivatiseerde woningmarkt, beslissen de trekpoppen wel even dat het een goed idee is de zorg te privatiseren.
Schiet mij maar lek. Daar kan ik met mijn boerenverstand niet bij.

Jackanders | 28-12-14 | 18:55

Het vreemde is dat ik in een ander EU land gratis verzekerd ben (omdat ik werk). Met zo'n Europese verzekeringskaart krijg ik dus in NLD dezelfde zorg als jullie, maar dan zonder eigen risico enzo. Of mis ik iets? Weet iemand dit toevallig?

BLR | 28-12-14 | 18:52

overVecht | 28-12-14 | 18:46

Werkt als floormanager zeker?

Schwanz | 28-12-14 | 18:51

Wij hebben maar 1 pariagroep in Nederland en dat heet: onze regering.

wake-up-pete | 28-12-14 | 18:50

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:42

Lees je even mijn comment hieronder? Voordat ik hem af had was jij al de eerste die met die drogreden komt.

Overigens mag ik je er langzamerhand wel op gaan attenderen dat ik eigenlijk slechts het eens was met wat mijn goede vrind Toet zei he. Anywaytjes... Ronduit zonde van mijn kostbare tijd en energie om op je gejank te reageren.

overVecht | 28-12-14 | 18:49

Wilders krijgt persoonlijke bescherming wegens opzijzetten minderheden. Schippers krijgt lof voor opzijzetten zorgbehoevenden en terminale patiënten. Draai dit om.

Schwanz | 28-12-14 | 18:49

raskol | 28-12-14 | 18:35
Hoe kan 'n Tiep-miep als Hennis Plasschaert überhaupt minister van Defensie worden(?), ook zoiets...

EA 827 | 28-12-14 | 18:49

Ik hoorde laatst wel een goeie.
Alle religieuzen hoeven geen zorg en zorgverzekering dus ook geen zorgtoeslag omdat zij kunnen terugvallen op den heer door te bidden. Zal best al wat zorguitgave pegels kunnen schelen toch?

*wegduiken doet!*

deraderendraaien | 28-12-14 | 18:49

@cornflakey
Jij snapt het niet hè. Tuurlijk is de zorg een markt. Als je als ziekenhuis onvoldoende of te dure zorgt levert, dan krijg je geen contract meer. Dus je moet een goed zorgproduct leveren. En de zorgverzekeraars zorgen er nu voor dat die markt weer werkt.
Vraag me alsjeblieft niet om je ook nog uit te leggen waarom het niet werkte toen de ziekenfondswet nog bestond. Of snap je dat ook niet?

Polderdrama | 28-12-14 | 18:48

@Zaadhaan | 28-12-14 | 18:27
Helemaal juist en precies wat ik wil zeggen met mijn reactie 6 minuten daarvoor.

SP was destijds ook al tegen europa en de euro, veel meer gelijk kun je achter mijn inziens echt niet krijgen.

Helaas hebben, PvdA, Groenlinks, D66 en VVD de term 'links' een foute naam beducht..

Boris die Sauertopf | 28-12-14 | 18:47

Ze is overigens geen arts maar politicologe, dat kán van essentieel belang zijn.

aartvantiemenvanjand | 28-12-14 | 18:47

@EA 827 | 28-12-14 | 18:33

Flikker toch op man. Ik werk in de zorg met een HBO functie en ik kan met mw overVecht samen, die ook gewoon een HBO functie heeft binnen een normale sector, een hypotheek van €330.000,- krijgen. Laten we zeggen dat we op save spelen en voor €250.000,- gaan. Daar kunnen wij als begin dertigers een prachtig huis van kopen hoor. Oók in de randstad.

Evengoed zijn verpleegkundigen best goed in het zeiken over hoe druk ze het hebben en hoe weinig ze verdienen in hun eigen ogen maar ten eerste verdienen ze gewoon modaal en met ORT zelfs bovenmodaal als 40+ en ten tweede. Wie dwong hen om verpleegkundige te worden?

Echt het typerende verpleeggezeik uit de zorg die men klakkeloos overneemt. Verpleegkundigen hebben een soort heilige status. Vertel niks verkeerds over ze want dan krijg je al snel de:

'Wacht maar tot jij ziek wordt'-kaart toegespeeld. Maar verpleegkundigen hebben het écht veel beter voor elkaar dan zij zelf én de maatschappij het altijd willen doen geloven. En ja, ik werk dus zélf in de zorg sámen met verpleegkundigen. Dus sta er niet boven of onder voordat dat geschreeuwd gaat worden.

overVecht | 28-12-14 | 18:46

Hulde voor de beste man. Het gaat in NL op de VS lijken. Als je je been breekt en je bent verzekerd krijg je toch een rekening van $ 25,000 achteraf. Onvoorstelbaar? Wordt werkelijkheid in NL in jaartje of twee. Die managers moeten érgens van betaald worden! NL lijdt aan grootheidswaanzin qua zorg. Meer managers dan (of is het als) handen aan het bed. Hou es op!

Wibi Tsunami | 28-12-14 | 18:45

Bedankt, nu weet iedereen waar hij/zij geen zorgverzekering moet afsluiten.

carramba | 28-12-14 | 18:44

433 miljoen euro voor 1,1 miljoen overstappers. €393 per verzekerde. Bijna de helft van de zorgpremie van een overstapper naar reclame.

Feynman | 28-12-14 | 18:44

@ overVecht

Hopen dat je nooit in een verpleeghuis terecht komt en geniet nog maar even van je bad want dat is dan niet zo vanzelfsprekend

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:42

Go Vegan en je hebt geen zorg nodig!

Tabernakel | 28-12-14 | 18:41

Helemaal gelijk, mijnheer!

Toine Tussenbeen | 28-12-14 | 18:40

@Zaadhaan | 28-12-14 | 18:36
0eps verkeerde topic. Doe maar wegjorissen.

Zaadhaan | 28-12-14 | 18:37

Nieuwe demonstratie op 27 januari gaat Binnenhof blokkeren: Break the System komt terug....

Jetstream | 28-12-14 | 18:36

@overVecht | 28-12-14 | 18:35

En na het uitlekken van de stoma ga ik er ook nog eens even lekker in.

overVecht | 28-12-14 | 18:36

Leuke quote uit de Twitter: Alla-u-Akhbar rijmt op: Il est où le bar?

Zaadhaan | 28-12-14 | 18:36

@TussengasTinus | 28-12-14 | 17:57
Je snapt 't niet hè? Nou, nog één keertje uitleggen dan:

Zorg is geen markt. Iedereen heeft het vroeger of later nodig. Het is geen keuze. Je jan dus de markt niet vergroten door marketing. Je kan alleen klanten van je concurrent ermee weg lokken.

Marketing in de zorg is dus totaal verspilt geld, dat aan daadwerkelijke zorg besteed had kunnen worden, of de prijs van de zorg goedkoper maken.

Omdat iedereen ermee te maken krijgt, en het solariditetsprincipe hier belangrijk is, kunnen we beter weer terug naar het oude ziekenfonds, met wat moderne verbeteringen. Geen commercie, geen klasse-polissen, geen marketing, geen bonussen, geen idiote top-salarissen.

CornFlakey | 28-12-14 | 18:35

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:31

Noem het zoals je het wilt maar wij hebben het verdomd goed in dit land maar zijn nog beter in zeiken over alles wat los en vast zit.

Het boeit mij dus verder geen fuck. Noem het gebrek aan visie. Ik vind het best Popje Stront.

Nou en hup. Ga je nu maar weer snel druk maken om van alles en nog wat.... maar zeg nooit dat ik je niet heb gezegd dat het geen fuck zal uithalen. Ik ga lekken in bad nadenken over wat ik vanavond ga eten.

overVecht | 28-12-14 | 18:35

Er zal in de zorg, net als in elke vorm van organisatie, toch iets aan 'management' gedaan moeten worden, ziekenhuizen en zorginstellingen moeten nou eenmaal gerund worden.

Maar dan wél door mensen die zélf een zorg-achtergrond qua opleiding en werkervaring hebben. Geen over-ambitieuze carrièretijgers met papiertje van bedrijfskunde, organisatiewetenschappen of politicologie.

Hoe kan Edith Schippers, die politicoloog is en geen dag van haar leven in de zorg heeft gewerkt (laat staan überhaupt gewerkt, altijd in het politieke wereldje rondgehangen), het tot minister van Volksgezondheid schoppen?

raskol | 28-12-14 | 18:35

EA 827 | 28-12-14 | 18:33 Ff mezelf corrigeren: "Een hypotheek zou zij nu als mid 40er NIET MEER kunnen krijgen"

EA 827 | 28-12-14 | 18:34

Een soort restpost om non- profit te blijven.

Toverkol | 28-12-14 | 18:34

Ik, mid 40er, LBO opleiding en productiemedewerker in 'n fabriek, en net 'n huis gekocht, had laatst in 'n ziekenhuis 'n kort gesprek met 'n verpleegster van dezelfde leeftijd. Een hypotheek zou zij nu als mid 40er kunnen krijgen, en wat haar huur betreft, die zou maar blijven stijgen, zij zou praktisch alleen nog maar werken om de huur te kunnen betalen...'n persoon uit de verpleging, dus met 'n HBO opleiding achter de rug, en onregelmatige diensten, verdient (of beter gezegd krijgt)maar 'n loontje waarmee amper de huur kan worden betaald ! In dit land is flink iets mis !

EA 827 | 28-12-14 | 18:33

@zaadhaan 18:27
Er zal best her en der een manager minder kunnen maar de wereld waar jij in leeft bestaat niet. Als er verpleegsters capabel genoeg waren om een ziekenhuis te leiden, waren ze wel een ziekenhuis aan het leiden. Lees het boek Peter's Principle maar eens. Die kunnen dus beter doen waar ze goed in zijn. En niet teveel tijd kwijt zijn aan een balans lezen met een begroting van 500 miljoen+.

de Voorzittert | 28-12-14 | 18:32

Ben net overgestapt via www.allesin1vergelijken.eu
Independer en hoe ze allemaal heten hoef voor mij nie.

Slim bekeken | 28-12-14 | 18:31

@JJ_PP | 28-12-14 | 18:06

Uhm... holy... dat jij geen opgerot erbij hebt gekregen. Jij mag Joris echt op je blote knietjes bedanken.

overVecht | 28-12-14 | 18:31

@ overVecht

Een gebrek aan visie dus.

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:31

Poensjouwers ;) de eerste suggestie voor het woord van 2015!
En… opdat wij niet vergeten… het waren VVD en D66 die tegen stemden en dus voor meer geld naar deze graaiers is.

Klik_hier | 28-12-14 | 18:30

Er moet een wet komen die zorgverzekeraars verbiedt om reclame te maken. Dat zal ze leren!

Polderdrama | 28-12-14 | 18:30

gebrokenvleugel | 28-12-14 | 18:05

Hahaha ja want stemmen brengt geluk en zaligheid.
Daarom maak ik al sinds ik mag stemmen netjes alle vakjes op biljet rood... en verdomd.. ben enorm gelukkig en nog nooit blaren gehad op mijn kont.

Maar net zoals je in JAhwe, Allah of God mag geloven, mag je ook geloven en je leven geven aan politieke farizeeers natuurlijk. Staat eenieder vrij.

CumGranoSalis | 28-12-14 | 18:30

Laat iemand eens inventariseren wat vooropleiding van zorgmanagers ooit was. Ik schat zo HEAO, Nijenrode "business" school, bedrijfskunde. Wellicht moet daar ook eens iets veranderen...

Schwanz | 28-12-14 | 18:29

Het probleem in Nederland is een gebrek aan visie /ideaal! Het belangrijkste voor de gemiddelde Nederlander is het bemachtigen van een mooie auto, tv, ps4 of telefoon. En alles wat hen niet direct aan gaat boeit ze niet. Dus een verandering zal ook in de zorg op zich laten wachten. Tot dat de gehele bevolking de gevolgen zal ondervinden. Van deze valse democratie die we oogluikend toestaan met z'n allen

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:29

Hier de ontwerper van deze geweldige zorg faal constructie.
En kijk even bij welke partijen hij lid was... dus of je nou door de kat of de hond gebeten word doet met een heerschap als dit niet terzake.De grootgraaiers maakt het namelijk niet uit wie ze gebruiken om aan hun eigen financiële gerief te komen.
www.parlement.com/id/vg09lllc9opo/j_f_...

deraderendraaien | 28-12-14 | 18:28

Zelden heeft iemand mijn gedachtes over zorgmanager zo goed kunnen uitdrukken als deze man. Helaas denk ik dat Edith zich niets van deze man zal aantrekken en door gaat op haar ingestelde marktpad naar de zorg.. Ik voorspel binnen 10 jaar de eerste Mc Donalds in een van de grotere ziekenhuizen in Nederland..

arie181818 | 28-12-14 | 18:28

De SP is de enige partij die gewaarschuwd heeft tegen dit monsterlijke systeem. Zoals de SP opvallend vaak de ontwikkelingen al vooraf juist heeft ingeschat.
Terug naar het Ziekenfonds dus, en nu voor iedereen. Premie naar inkomen betalen (met een redelijk maximum uiteraard). Managers er uit, de controle aan het verplegend personeel.

Zaadhaan | 28-12-14 | 18:27

Herstel in seizoen 2013 2014 was het ca 60 miljoen! Ca 15 % meer dan voorgaande jaren

jaap932057795966 | 28-12-14 | 18:26

@MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:20

Ja zo ongeveer. Ik betaal al genoeg voor de armere in de samenleving. Wil ook zelf wat over houden om leuke dingen te kunnen doen.

overVecht | 28-12-14 | 18:23

@ overVecht

Jou mentaliteit zegt al genoeg. Zo lang jij maar genoeg hebt of niet?

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:20

Hij heeft deels gelijk, maar er is wel een managementprobleem: een paar decennia geleden was het nog niet vanzelfsprekend dat mensen uit sommige milieus, of meisjes in het algemeen gingen studeren. Daarom was er in veel beroepen een intellectuele overwaarde, en had men geen leiding nodig. Maar nu zijn er geen gewone verzorgsters of verpleegsters meer met de hersens van een professor, en dus heeft men een hele zeer onbevredigende papierwinkel bedacht aan voorschriften en protocollen. Daar ligt volgens mij één probleem. Een ander kwestie zijn al die nutteloze toezichthouders aan de top, die n.m.m. snel zouden moeten verdwijnen. Immers toen ziekenhuizen nog gewoon van de gemeente waren, deed een wethouder dat toezicht er gewoon bij, en hoorden we qua ziekenhuizen tot de wereldtop.

Ci Ty33 | 28-12-14 | 18:20

Half miljard aan reclame uitgaven komen via loonbelasting, btw, vennootschapsbelasting en tig kleine kaasschaafjes grotendeels terug bij de overheid dus rampzalig is het niet voor de belastingbetaler. Wel vraag ik me af of niet hetzelfde resultaat bereikt kan worden met zeg 250 miljoen?!

de Voorzittert | 28-12-14 | 18:20

Ik wil hier met iedereen afspreken dat we het niet meer pikken! Ik ben het gvdook zat. Elke keer weer word de gewone hardwerkende burger in de reet genaaid door de grote corporaties! Waarom verdient een manager waar dan ook meer dan iemand die met de handen werkt en zijn lichaam kapot werkt. Wat doet deze gene meer dan hen om meer te verdienen! De macht moet weer terug naar het volk. Dus kom achter je tv vandaan en neem de macht terug! Gooi deze valse democratie waarin we leven omver en geef de macht terug aan het VOLK!

MinAsPoppestront | 28-12-14 | 18:18

@toetanchamon | 28-12-14 | 18:14

Dat is het hypocriete eraan inderdaad.

overVecht | 28-12-14 | 18:17

@edelweiss | 28-12-14 | 18:10

1. Niemand hoeft voor mij te spreken, al helemaal deze meneer niet.

2. Rot toch op met je revolutie. Nederlanders zijn vooral helden vanachter een toetsenbord.

overVecht | 28-12-14 | 18:16

Ik pleit voor euthanasie van het huidige zorgstelsel. Als ik zie hoe de zorg in andere landen wel betaalbaar en goed kan functioneren....

R. E. Calcitrant | 28-12-14 | 18:15

bijna een half miljard reclame budget om te kunnen kiezen binnen een oligopolie bestuurd door regenten.

minimá-armezusvan.. | 28-12-14 | 18:15

Volgens mij is het 50 miljoen in zijn totaal

jaap932057795966 | 28-12-14 | 18:15

Marktwerking in de zorg, het is domweg gewoon niet mogelijk. Markt is vraag en aanbod. In de zorg is geen vraag, er is behoefte en dat is heel wat anders dan vraag. Daar moet en goed systeem voor zijn om die behoefte op te vangen daar betaal ik graag voor. Ik betaal niet graag voor graaiers bij zorg verzekeraars of lobbyisten van de farmaceutische industrie. Of chirurgen die in een maatschap werken om op die manier exorbitant hun zakken te vullen van onze zorg verzekering premies. Zorg is plicht voor een welvarende maatschappij. Mensen die hun zakken willen vullen over de rug van zieken zijn paria's

Toetsiemonster | 28-12-14 | 18:14

Marktwerking in de zorg my ass mevrouw Schippers. Kijk naar de feiten en niet naar de utopie, trutje dat je bent. Wanneer jij aan de beurt bent voor zorg gaan we praten schatteke. En die tijd komt, ook voor jou.

Beaulefermier | 28-12-14 | 18:14

@terugvanweggeweest,

Goede vraag! Het maakt nl geen ene ruk uit op wie je stemt want de te vormen coalitie wordt altijd die coalitie die het beste instaat is om de belangen van het bankwezen en multinationals te behartigen en niet die van u en mij!

badeend69 | 28-12-14 | 18:14

Mooi man een topic op GS over de zorg en dat terwijl ook hier de reclames van de zorgverzekering voorbij zie komen.
Als zorg zo normaal is en premies betaalbaar moeten blijven, waarom aanvaard de hele media dan met 2 open handen al het reclamegeld.

toetanchamon | 28-12-14 | 18:14

Weet waar je volgend jaar op gaat stemmen.
In elk geval GEEN: VVD-PvdA-D66-CU-SGP
Provinciale verkiezingen is kiezen op onnuttige ambtenaren bovenlaag dus mocht je uit protest SP of desnoods PVV stemmen dan is er niets aan de hand.
Maar niet op Groenlinks, Dierendoedels of Ouwelullen50 want die kunnen toch geen capabele mensen ophoesten.

Hoekman2905 | 28-12-14 | 18:11

Waarom zou je je zorgen maken om een kabinet die het volk zelf heeft gekozen?

TERUGVANWEGGEWEEST | 28-12-14 | 18:10

Tsja, alles waar de overheid aan zit gaat kapot.

psychonaut | 28-12-14 | 18:10

Hear hear!

SaintNick | 28-12-14 | 18:10

"... de macht terug aan degenen die aan bedden staan, die in staat zijn mensen te verzorgen ...", een mooie oproep om de zorg terug in de zorg te krijgen.

smdyasc | 28-12-14 | 18:10

Mijn mening is : deze meneer spreekt dit uit voor heel Nederland. Hulde daar voor.
De coalitie heeft nog steeds niet door dat bijna heel Nederland hen haat. Ze blijven maar plakken. Er moet nu echt eens een revolutie komen.

edelweiss | 28-12-14 | 18:10

Waar zijn de vakbonden eigenlijk nu het hele land wordt gesloopt?

badeend69 | 28-12-14 | 18:09

Wel interessant om te zien hoe haastig overheden zijn met het redden van binnen en buitenlandse banken en tegelijkertijd ziekenhuizen (en de zorg in het algemeen) failliet laten gaan..

badeend69 | 28-12-14 | 18:07

-weggejorist-

JJ_PP | 28-12-14 | 18:06

Duidelijker kan het niet .

fleurtje | 28-12-14 | 18:06


TussengasTinus | 28-12-14 | 17:57

Netto uiteraard nulkommanul, daar hoef je geen Einstein voor te zijn. Het gaat er alleen maar om dat mensen overstappen naar een andere aanbieder.

eerstneukendanpraten | 28-12-14 | 18:06

Neem nog een pluk Zware van Nelle en denk ook vooral in eerste instantie even aan je eigen hart Peter.

overVecht | 28-12-14 | 18:05

Ik begin steeds meer een hekel te krijgen aan deze regering...

Krantlezer | 28-12-14 | 18:05

Ik betaal hier geen premie zorgverzekering.

duitse herder | 28-12-14 | 18:05

Wij hebben meer Belgisch stakings- bloed nodig in dit land. alles platgooien is het enigste wat het tij kan keren..
de politiek danst naar de pijpen van het monster uit Brussel, het wordt tijd dat de politiek naar ons gaat luisteren...

ShoveASockinit | 28-12-14 | 18:05

Het is allemaal eigen schuld als de meeste hier onder lijdende bankzitters, gewoon de moeite namen even van de bank te komen en te gaan stemmen, bestond dit probleem helemaal niet.
Wie zijn kont brandt moet op de blaren zitten, is hier goed van toepassing.

gebrokenvleugel | 28-12-14 | 18:05

Jaja, leuk hè, die marktwerking in de zorg, we moesten allemaal meer keuze krijgen als verzekerden en ondertussen wordt ons steeds meer zorg ontnomen en moeten we er alsmaar meer voor betalen. Omdat de commerciële zorg baantjes carrousel wel moet blijven draaien natuurlijk, en al die 'talentvolle' managers en bestuurders 'verdienen' natuurlijk een riant salaris. *kots*

dutchdj | 28-12-14 | 18:02

Er gaan nog veel triestere verhalen volgen na 1 januari 2015. Als de gemeente verantwoordelijk gaat worden voor de langdurige en geestelijke zorg..
Maar hij verwoordt het fantastisch.
De centen terug naar de handen aan het bed.

Wijze uit het Oosten | 28-12-14 | 17:58

Maar wat brengen die marketinguitgaven uiteindelijk op?

TussengasTinus | 28-12-14 | 17:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken