Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ingezonden: Lessen van een junk voor #SR14

3fmgoedgevoelmachine.gif "Wanneer een junk om een euro vraagt, zit er vaak een bescheidenheid in zijn vraag. Een angst. Bang voor een afwijzing. Bang dat zijn minderwaardigheidscomplex nog verder wordt gevoed. Bang om te zeggen: “Help mij alstublieft. Door omstandigheden ben ik in de shit geraakt en ik ben niet capabel genoeg om daar zelfstandig uit te komen.” Die bescheidenheid siert hem. Hij vraagt op redelijk gepaste wijze om iets dat ik niet hoef te geven. Misschien voel ik me daardoor superieur. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat die bescheidenheid volledig is weggeslagen van Serious Request. Het woord ‘alsjeblieft’ is geschrapt bij 3FM. Het ooit zo kleinschalige project is verworden tot een potsierlijk arrogant circus dat zijn weerga echt niet meer kent en waar de middelen het doel kilometers ver voorbij schieten. Ik zie treinladingen Limburgers uitgekotst worden op het station, aan de drank in de ochtend en met een grote provincievlag om de schouders. Het is carnavalesk, het is koningdag, het is gaypride, het is de inhuldiging van het Nederlands Voetbal Elftal in 1988. Met één groot verschil: je vraagt iets aan mensen. Er zijn standjes in Haarlem van de NOS waar je minimaal 10 euro moet doneren om je stem op de radio te krijgen. Minimaal 10 euro doneren. Laat dat even door je hoofd walsen. Je hebt namelijk ook de keuze om dat standje er niet neer te zetten wanneer je om een minimale inleg vraagt. Serious Wegwijzer Dat calvinistisch Nederland zijn schuldgevoel wil afkopen, is hen gegund. Dat er tot nu toe nog nooit een gedegen follow up is geweest over de effecten waar het gedoneerde geld terecht is gekomen, is jammer. Nog pijnlijker is dat dit grijze gebied de rode lijn is die te trekken valt tussen al de goede doelen die gesteund worden. Giro 555 voor Pakistan destijds? In handen van corrupte leiders. De rest? Onduidelijk. In ieder geval voor mij. Pink Ribbon? Dito. Geloof mij niet, geloof de kenner die als cynisch wordt weggezet ALVORENS hij een uitleg heeft kunnen geven:
Doet het af aan de ernst van een situatie? Geenszins. Moet je mensen willen helpen? Ik denk het wel. Het is in ieder geval een mens zijn eigen keuze. Maar misschien is het wijs om de oogkleppen van het goed doen pas op te zetten wanneer het duidelijk is dat het geld goed besteed wordt en niet aan een strijkstok van een corrupt regime blijft hangen. En dat debat begint volgens mij door weer terug naar af te gaan. Door iets nederiger te zijn naar hen die geld geven, met een beleefd ‘alstublieft’, en niet met 'moeten' en drammen à la Eric Corton:
Groet, Rollins (een Haarlemmer)
FOTOOS: Wegens tegenvallende omzet is het gekanker onder Haarlemse ondernemers al begonnen. Het goededoelencircus levert hen niet zo veel geld op als beloofd was. Terwijl we aan de foto's hieronder kunnen zien, dat Haarlem en haar ondernemers er toch echt álles aan doen om van #SR14 één grote geldmachine gezellige braderie te maken. gskruisweg2.jpg gskruisweg6.jpg gskruissweg5.jpg gsstationhaarlem.jpg gskruisstraat.jpg Gsgrotemarkt6.jpg gskoningstraat.jpg gsgrotemarkt3.jpg gsgrotemarkt2.jpg gskruisweg7.jpg Gskruisweg4.jpg gsgrotemarkt8.jpg gsgrotemarkt7.jpg gsgrotehoutstraat_grotemarkt.jpg gstimmeh.jpg

Reaguursels

Inloggen

ik begrijp dat het je erg bezig houd, maar zo ga je je niet meer opstellen iik vind het echt enorm aso

nexttowaisted | 24-12-14 | 00:18

ik begrijp dat het je erg bezig houd, maar zo ga je je niet meer opstellen iik vind het echt enorm aso

nexttowaisted | 24-12-14 | 00:18

Het moet dus opgelos worden eh rollverdeling niet omdat ik denk dat jij andere dingen doet

nexttowaisted | 24-12-14 | 00:04

oke ik doe wel rolverdeliing dan

nexttowaisted | 23-12-14 | 23:42

Laatst was het heeeeel opvallend rustig in de morgen.Er was zelf niks te verdedigen. Het was zelfs zo muisstil dat het even leek dat ik vrijheden kreeg. Vanuit de stilte hoorde ik een bekende stem, dese stem had me in geen jaren toe gesprooeken. Ik schrok er niet van maar het was een ervaring die me buitengewoon aan deed spreken. Hett was mijn geweten die geheel zonder fustraties liet weten, dat ik mijn tijd verspeel

nexttowaisted | 23-12-14 | 22:05

oke het is meer dan duidelijk dat jij al ver in een offensief zit dat doe ik nog even neiet het kan een vergissing van je zijn.
Helaas moet ik wel met sancties werken. vier dagen ben je waarschijnlijk al geheel afgebroken als je twee weken later nog geen hulp hebt ingeschakeld. Dan zal er een geurtje hangen

nexttowaisted | 23-12-14 | 21:46

Maar eh ja ik bijna alles bevestigen wat er wordt aan gegeven

nexttowaisted | 23-12-14 | 21:10

En als er een kapot gaat zijn jullie tevreden?

nexttowaisted | 23-12-14 | 20:59

Iedereen die ook maar denkt dat er een euro naar het goede doel gaat is of volslagen naief of gewoon heel erg dom. Dit soort akties (of eigenlijk alles wat zich afspeelt op TV of Radio) zijn heel erg nep en hebben maar een doel, eindejaars bonussen bij de omroepen en aanverwante organisaties. Die hele show maakt me kots misselijk. Die trut en zak die die verhaaltjes met zo'n jankstem oplezen, zum kotzen en heeft maar een doel. Dat doel is sympathie opwekken en graaien. Je ziet het bij al dit soort akties. Die borstkanker pink ribbon campagnes zijn exact hetzelfde, gaat geen cent naar diegenen die het nodig hebben.

ian | 23-12-14 | 16:39

@one hobo | 22-12-14 | 13:27

"Als haarlemmer erger ik me dood aan dit circus in mijn stad."

Ik ben ook Haarlemmer (woon zelfs in het centrum) en vind het ontzettend gezellig in de stad. Bijna iedere avond loop ik met vrouw en/of kinderen de stad in en geniet ik van de sfeer. Normaal gesproken is er in de winter geen zak te doen in Haarlem maar zoiets als dit mag wat mij betreft een jaarlijks terugkerend evenement worden. Heel wat beter dan bijvoorbeeld een Haarlem Culinair waar je ongeveer €20 per gram voedsel moet betalen, of een Bloemencorso met praalwagens die opgebouwd zijn met ingevroren bloemen uit Spanje en waar de wagens al voor het avonduur zijn leeggeplukt door de lokale nieuwe Nederlanders. Of het draaiorgel festival waar op ieder straathoek zo'n jankend slingerinstrument staat.

Al Lochtoon | 23-12-14 | 11:02

Goh, alweer azijngezeik op een goede-doelenactie.

Jullie worden een stel ouwe lullen bij elkaar. En dat over de rug van een actie die het goede in de mens aanspreekt. Mag wel eens wat beter over gesproken worden, in deze tijd van haat, maar nee hoor.

Justin-Kees | 23-12-14 | 09:34

Topperke | 22-12-14 | 16:50

Oh? Wat een gelul. Je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik heb nergens gemeld of en hoe ik mijzelf inzet voor een doel, dus hoe je erbij komt dat ik dit voor mezelf doe is me een raadsel. Maar jij bent zo'n enorme slimmerik! Zo heerlijk anders dan al die mediocre burgers die wél blij worden van jochies die statiegeld flessen inzamelen, families die sponsorlopen organiseren, bedrijfsverenigingen die hun spaarpot doneren. Jij hebt tenminste een eigen identiteit. Wel die van een kortzichtige lompe boerensukkel, maar dat mag de pret niet drukken toch?

Heer Sur | 22-12-14 | 23:20

Zelfs de matrixborden op de A9 loodsen je naar de Serious Request. Ik wist niet wat ik zag toen ik vanmiddag uit de richting Alkmaar naar Haarlem kwam. Ver uit de buurt van de binnenstad gebleven. Wel een ander glazen huis gezien in Haarlem. Met muziek. Dat was het crematorium.
Veel verschil zal het niet maken.

Stormageddon | 22-12-14 | 22:18

Sponsor auto, jawel.
Verder gaat het geld oa naar de opvang van deze verstoten vrouwen die misbruikt zijn.
Erg zwak om srq zo neer te zetten, ook al ben je het er niet mee eens.
Geeft niks als je dat niet wil, geef wel als je dat wel wilt.

Aart Z. | 22-12-14 | 19:22

en bArAbAts heeft zo gelijk. altijd maar zeiken en je niet verdiepen in de feiten, ik ken weinig goede doelen die zo gedetailleerd verantwoording afleggen. Maar ja, het is publieke omroep dus moeten we zeuren. Organiseer zelf dan wat voor de voedselbank als je zo begaan bent met Nederland.

frank jansen7866 | 22-12-14 | 19:21

SR wordt met het jaar commerciëler. Een paar jaar geleden was dat hok hier in Leiden.
Het was toen al zo triest dat mensen en ZELFS KINDEREN, zodra ze geld in de brievenbus hadden gegooid, hardhandig door de beveiliging werden weggebeukt.
Dát was écht schandalig.

Mastermattie | 22-12-14 | 18:31

Lekkere 'Haarlemmer' die Rollins. Er is zat vertier in de binnenstad. Heb zaterdag genoten van de livemuziek, de kraampjes, de mensen. Doneren is een keuze, daar hoef je toch niet aan mee te doen? Warme chocomel met slagroom kun je ook voor €1,- scoren, niet iedereen staat er voor het winstbejag.
Hou gewoon lekker op met je gezeik: als je er geen reet aan vindt blijf je toch lekker thuis?

De waard zijn gast | 22-12-14 | 18:31

De 'AFLAAT'is weer terug

dehondvanodysseus | 22-12-14 | 17:57

Ik ben gisteren door Haarlem gelopen en nog nooit heb ik zoveel ontwikkelingshulpjunkies bij mij zien bedelen om een eurootje te krijgen. Geen cent krijgen zo van mij. Wat een beschamende vertoning is dat toch. En die man met dat moeilijke hoofd die Eric Corton zucht... ergens hoop je dat de beste man ook eens goed genomen wordt door de mannen van Boko-Haram.

De Reaguurder | 22-12-14 | 17:33

De enige ondernemers die er nog een beetje aan zullen verdienen zal de horeca zijn, en dan met name in de avond uren. Denk je echt dat de 3FM zombies nog even gaan shoppen nadat ze 2 uur in de rij voor de brievenbus hebben gestaan om hun 10,- te offeren aan de 3FM goden?

XverderNix | 22-12-14 | 17:22

Goede doelen steunen is prima btw, echt, heb een schijthekel aan mensen die altijd maar meer moeten en dan nog te zeikerig zijn om uit zichzelf wat voor een ander te doen en het alleen voor de buitenwacht doen.

Maar kom op joh, dit soort zaken zijn geen goede doelen meer, dit zijn zichzelf in stand houdende instituten zonder werkelijk bestaansrecht, die overleven bij gratie van de menselijke natuur waarin mensen die in staat zijn tot het moibiliseren van grote groepen anderen over het algemeen helaas ook nare narcistische zelf=verrijkende trekjes etaleren.

Mijn geld gaat naar Sjaak op de hoek met zijn busjes met 2e hand zooi voor Roemenië, of naar Ellen die een jaar vrijwilligerswerk wil doen in Sierra Leone of wat dan ook. Ik wens geen egotripperij te bevorderen.

F#ckingAwesome | 22-12-14 | 17:16

Weet je wat ook een stille ramp is? De armoede in Nederland die inmiddels 1 op de 10 treft...

* | 22-12-14 | 17:13

Jesus fuck! ik had echt geen idee dat er zoveel randebielen op een glazen hok afkomen joh! Serieus? Dat zijn geen foto's van één of ander echt evenement maar al die libelledibelledebielen komen af op een hand vol zelfpijpende goedmenschen zonder enige zelfreflectie of -kritiek die alleen voor de verdere groei van hun eigen verdienpotentieel aanwezig zijn?

Is er geen wet die dat verbiedt of zo? IQ-onderbedeelden geld afhandig maken met mooie verhalen die je niet kunt onderbouwen?

F#ckingAwesome | 22-12-14 | 17:10

Official merchandise ???
*huilt zachtjes*

wtf443 | 22-12-14 | 17:01

Heer Sur | 22-12-14 | 15:53

De enige reden dat lieden zoals jij meedoen is de aandacht. Rollins heeft dan ook gelijk. Je bent gewoon een morele exhibitionist. Een gutmensch die zich vanwege een tekort aan argumenten beroept op fatsoen.

Ga deaud!

Topperke | 22-12-14 | 16:50

Ben het eens wat betreft de zelfpijperij, etc. Maar ik vind het ook wel sneu als je je er zo aan moet storen. Was net nog in Haarlem en het is gewoon gezellig druk. Op de 24e ook nog een gratis feest op het Houtplein: bedankt, barmhartig Nederland!

quackel | 22-12-14 | 16:39

Als kind een mooi stukje gelezen in "Koning van Katoren" dat liefdadigheid, een offer brengen, iets geven is wat je na staat, waar je een beetje pijn van hebt. Verder zelf geleerd dat echte liefdadigheid altijd anonym is.
Dus een tientje voor het "goede doel" om hallo te kunnen zeggen op de radio is volgens mij bullshit.

wild geraas | 22-12-14 | 16:36

ik koop wel een staatslot, is ook de helft goeie doel

Edwin Trein | 22-12-14 | 16:27

Dat heb ik ook altijd bij die schooiers van de voedselbank. Flikker op, ik betaal al duizenden euro's per jaar voor jullie maandelijkse portie gratis geld. En dan ook nog gratis eten? Waar denk je dat het gratis geld voor bedoeld is? Ga lekker zelf werken.

kicktherabbit | 22-12-14 | 16:25

Ik erger me kapot aan dit hele media circus. Je ziet hoe dom de mensen zijn. Geen cent geef ik aan deze onzin.

pjisonline | 22-12-14 | 16:24

Doneren voor serious request is inderdaad vooral aan jezelf en anderen laten zien wat een goed mens je bent. Om vervolgens lekker voordelig te gaan shoppen voor door kinderarbeid vervaardigde kleding, want dat geld moet toch ergens op terugbezuinigd worden.

panadol | 22-12-14 | 16:24

bArAbAts | 22-12-14 | 15:24

Hallo mr. Corton.

Madrox | 22-12-14 | 16:14

@witwas | 22-12-14 | 14:18

Helemaal gelijk. Maar LTO laat dat niet gebeuren. Die burelen bij GeenStijl ook niet. Den Nederlandschen Melkboer den nek om draaien? De tuinbouw industrie kapotmaken?

De VVD is net zo liberaal als de gedachten van Opteeven. Eerlijke concurrentie met Afrikaanse landen gaat nog zeker deze eeuw niet gebeuren.

Trouwens ontwikkelingshulp speelt wel een rol. Scholing, verbetering van de rol van de vrouw zorgt voor meer stabiliteit. Stabiliteit is zo'n beetje noodzaak voor economische groei.

Meeroever | 22-12-14 | 16:09

Precies datgeen bArAbAts schrijft.

Rollins, je bent sneu en waarschijnlijk vroeger gepest. Typerende reactie van gepeste kinderen is het zich afzetten tegen de massa.

Ga praten met een psycholoog of ga anderszins in therapie, maar laat mensen die met goede bedoelingen geld inzamelen gewoon lekker doorgaan en laat de organisatie die het faciliteert en z'n best doet het zo breed mogelijk uit te dragen ook gewoon in z'n waarde. En oh ja, ik wil ook graag een korte samenvatting van wat jij zoal doet voor degenen die niet de mazzel hebben gehad om in onze westerse beschaving met extreem hoge welvaart en extreem hoge levensverwachting geboren te zijn. En oh ja, heb je een zusje? Probeer je dan eventjes voor te stellen dat ze vaginaal uitgescheurd en emotioneel verrot thuis komt na een avondje stappen. En als reactie gooit de buurman jullie ramen in. Kijken of je dan deze actie nog zo onzinnig vind.

Heer Sur | 22-12-14 | 15:53

hands of our girls zou natuurlijk bring back our girls moeten zijn, maar dat is niet politiek correct, want iets met Islam. Dan maar een bestaande slogan jatten en ombouwen voor iets dat welk PC is. Satan kan ook niets zelf creëren alleen corrumperen. Dit bewijst het Vara = Satan.

Ron_Paul | 22-12-14 | 15:49

Is die junk azijnspuiter ofzo?

Nilfisk | 22-12-14 | 15:37

Wat is dat: 3fm?

Steinway | 22-12-14 | 15:26

WAT EEN BULLSHIT ARTIKEL, SERIOUS REQUEST publiceerd al jaren een verantwoording van wat er met het geld is gedaan;

radiotrefpunt.nl/2014/11/04/verantwoor...

tot op heden doet geenstijl NIETS voor de probleemgevallen in de wereld, dus mond dicht GS, eerst zelf een actie beginnen dan miischien commentaar leveren.... ownee GEEN COMMENTAAR leveren, iedereen moet vooral blijven doen voor anderen wat ze willen doen!

bArAbAts | 22-12-14 | 15:24

Ze doen hun best maar daar in Haarlem. Ik geef aan een goed doel naar keuze en niet omdat half Nederland vind dat je er iets aan moet geven. Zo heb ik die ALS onzin ook links laten liggen. Groepsdruk is zo'n onzin. Alleen de zwakke schaapjes vallen daar iedere keer weer voor.

Hyronimo | 22-12-14 | 15:23

Tussen dat eerste een tweede filmpje met Corton zit minstens 30 jaar, wist niet dat P&W zolang bestaan heeft.

Tomura | 22-12-14 | 15:22

Typerend voor een drammerige gutmensch als Corton: "bedreig je ouder, je buren". Tuurlijk, voor het goede doel (waarvan ze nog niet weten wat het is) van Corton (maar met name zijn bestaansrecht) is alles gerechtvaardigd. En dan met je onnozele bejaarde kop nog opmerken dat je het nummer dan maar twee of drie keer "moet" downloaden uit iTunes. Dat kan dus niet, bejaarde tattoo-baas! Verdiep je eens in de wereld om je heen...

Mr Dixit | 22-12-14 | 15:19

Ik geef genoeg om Nederland om voor Nederlanders te geven.

Clusterfuck-up | 22-12-14 | 15:18

RoBD=Skullfucker | 22-12-14 | 14:58

Mijn idee. Doet me gelijk denken aan beelden van een stervende Afrikaan op straat. Horde's mensen er omheen. Allemaal een iphone en foto's maken van het aan ebola stervende kind. Wel mobiel netwerk maar geen fatsoenlijk riool.

Net een wildvreemde mevrouw die in de regen en wind al een uur op de bus stond te wachten naar het station gebracht. Dat voelt beter dan 10€ aan de egotrippers van 3FM schenken.

doskabouter | 22-12-14 | 15:02

Ze doen maar met hun SR, waar ik me aan erger zijn al die goede doelen die even een minimale bijdrage bepalen. Wees gvd blij met iedere cent die je krijgt. "Ja de bankkosten zijn bij kleine bedragen anders te hoog". Dan moet je bij de banken gaan zeiken om voor goede doelen een uitzondering te maken, maar niet de onbeschoftheid hebben om mijn ene euro te weigeren!!! Dussss...

tegekvoorwoorden | 22-12-14 | 15:00

vraagt zich af hoeveel de gutmenschen Giel Beelen, Coen Zwijnenberg, Sander Lantinga en de rest van de 3FM-debielen zelf weggeven van hun welverdiende belastingcenten? Die jonges tikken dikke 2 a 3 ton per jaar binnen. GEven ze daar ook wat van weg?

Stilett | 22-12-14 | 14:59

@ Johan en andere goeddoeners enneh Bokito uiteraard.

Als we een TV willen kopen maar we zien tien mensen in onze tuin letterlijk doodgaan van de honger, dan kopen we de TV niet, maar wel eten voor ze. We willen ze niet zien sterven. Als we ze niet zien, dan kopen we de TV en geven een 10tje aan een goed doel, en laten we die 10 hongerlijders in Afrika dood gaan.

Als je echt mijn respect wilt, dan moet je niet iets geven, of vrijwilligerswerk doen. Dan moet je leven op het absolute bestaansminimum, alles geven wat je hebt. En niet 's avonds voor je flatscreen met je biertje blij zijn met jezelf nadat je een bejaarde hebt geaaid. Hypocriet geneuzel, bah.

RoBD=Skullfucker | 22-12-14 | 14:58

Niet te controleren doel met een tenenkrommende slogan. Als mensen het leuk vinden, geef vooral je kerstbonus weg en maak plezier. Mij irriteert het.

doskabouter | 22-12-14 | 14:57

Nog geen 10 cent gaat er naar dat wereldvreemde linkse gajes!

Bad Karma | 22-12-14 | 14:57

Desalniettemin groeien enkele Afrikaanse economieën behoorlijk. Dit geld gaat ook naar landen in midden en zuid Amerika trouwens.
Meeroever | 22-12-14 | 14:07

Vooral landen waar de aanwezigheid van westerlingen of Aziaten veilig is (Kenia, Uganda, Burundi) verwacht niet teveel van de locals zelf, die liggen nog steeds het liefst de hele dag in de hangmat. Als je vervolgens naar de bevolkingssamenstelling kijkt van Brazilie zie je dat het logisch is dat daar meer potentie inzit en een land als Haiti straatarm blijft.
Dat betekent niet dat elke blanke of aziaat automatisch een succesformule is, er zijn er alleen veel meer die het wel.

Copycrauw | 22-12-14 | 14:54

Volgend jaar een SR voor de ellende in eigen land? Er is hier nog zoveel te doen. Is dit oa vanwege de leuke verre studiereizen in Business Class voor de betrokkenen?
.
Als je goed voor een ander wilt zorgen, moet je dat eerst voor jezelf doen. En met dit kabinet volgvreten Pleinvrezende Pafferige PluchePlakker worden we ten overstaan van de hele wereld weer verder uitgekleed en bedonderd en kunnen we orde op zaken ik eigen huis gevoegelijk vergeten. Scheelt ook weer in de CO print qua vliegreizen naar de huilende negertjes.
.
Samengevat. Rutte en zijn vazallen opzouten en na de volgende verkiezingen ons land helen van de sadistische strapatzen van Rutte CS.
.
En het bleef nog lang onrustig op de Grote Markt.

Abu Shabu Shabu | 22-12-14 | 14:44

Meeroever | 22-12-14 | 13:21
Schijt aan de azijnpissers en gewoon doen. Aan de zijlijn roeptoeteren hoe slecht/linksch/belastingverslindend/ubercommercieel/slecht besteed/whatever dit is doen er al genoeg.

poursuivant | 22-12-14 | 14:35

voedselbankier | 22-12-14 | 14:15
Ik zag jou doelgroep gisteren op TV, in de bijstand, twee kinderen van twee verschillende vaders en inmiddels in verwachting van een derde, kinderen op een luchtbed met een jas aan slapen tegen de kou.
Moeder rookte en dronk lekker verder, "Blowt u ook ? " vroeg de hulpverlener, "ja, heel af en toe" " 1 per dag ongeveer".
Geen geld voor de kinderen en eten, maar wel voor drank, rookwaar en joints, dat is de armoede in Nederland.

bob de boarder | 22-12-14 | 14:35

en .. zijn ' our' girls nu blij , hee Giel, ouwe gekke roze zelfpijpert.. het blijft een walgelijke vertoning.

(c)ZWITSUL | 22-12-14 | 14:32

Wat betreft de naïeve ondernemers die klagen over tegenvallende omzetten, Jullie hebben geïnvesteerd in een plan en sprookjes gepresenteerd door jullie lokale overheid.
Bij de overheid werken mensen die het NOOIT in hun hoofd zullen halen om zelfstandig ondernemer te worden...... en naar die mensen gaan jullie luisteren. #inyourface & #eatyourheartout

toetanchamon | 22-12-14 | 14:32

Dit Gutmenschen gedrag trek ik niet meer tegenwoordig. Het staat voor mij té zeer symbool voor een maatschappij die nooit een vuist gaat maken tegen het gespuis waardoor we bespeeld worden.

Makro777 | 22-12-14 | 14:22

Heel veel onzin erom heen creëren zorgt voor die "feest" stemming wat weer veel mensen lokt wat vervolgens weer aandacht genereert voor het goede doel (en het gedoe er om heen). Zonder al die gekkigheid hadden we het er nu niet over gehad en waren "wij" (de mensen die niet om SR geven) niet op de hoogte van de actie en waarvoor die was. Ik zeg doel bereikt!

Capt. Iglo | 22-12-14 | 14:21

Zaterdag heen geweest om even wat te doneren en om even mee te maken wat het nou allemaal is. Even een avondje uit met zus en co.

Het viel ons zwaar tegen. Dronken jongeren met flessen wodka en blikken bier. Geduw en getrek. Nog een poging gedaan om wat te eten. Alles zat vol, dan maar een kneiterharde pizzaslice voor 3,50. De ondernemertjes kleden de klanten uit: veel geld voor heel erg weinig. weet nog steeds niet of ik de kartonnen doos of de pizza zelf heb gegeten... *burp*

Dersenhood | 22-12-14 | 14:20

Maar het ging me om de fabel dat wij rijk zouden zijn geworden van kolonialisme en de derde wereld arm.

witwas | 22-12-14 | 14:19

@voedselbankier | 22-12-14 | 14:15
Voedselbanken en problematiek in Nederland zijn niet sexy.

carramba | 22-12-14 | 14:19

@Bastardsuiker | 22-12-14 | 13:30
Wie is eigenlijk dat getattoueerde leeghoofd tegen wie meneer Jansen spreekt?

Toine Tussenbeen | 22-12-14 | 14:18

@Meeroever | 22-12-14 | 14:07 Maar juist die landen waar nu eindelijk groei in zit doen dat niet dankzij ontwikkelingshulp. Het afschaffen van allerlei handelsbelemmeringen zou een veel beter middel zijn, maar ja, dat gaat in tegen de lobby van LTO-Nederland en kost een paar boeren hun inkomen.

witwas | 22-12-14 | 14:18

Slim gekozen: vrouwen en kinderen icm misbruik in gebieden dat we niet benoemen. Dat valt nooit te checken of het geld goed besteed is. Had het voor werklozen in Nederland gedaan dan had iedereen gezien dat een druppel op een gloeiende plaat ook gewoon meteen verdampt. Ook na SR zouden die er zijn.

Niet te pruimen met alle BN'ers die eigenlijk ook gewoon alleen maar even in beeld willen om een CD'tje te promoten. Zoals dat nummer van Jacqueline Govaerts met haar kijk mijn alternatieve kapsel: niet om aan te horen, maar continue geplugd. Hebben die gasten aandelen ofzo!?
Of het kerstnummer van "common linnets": een niet bestaand gezelschap van Ilse en nog iemand. Omdat Ilse "leuk" de Lange eigenlijk een heel naar mens is om mee samen te werken. Ook hier weer: tenenkrommend!

Ik lees mijn reactie na en zie een onsamenhangend verhaal. Dat is van boosheid over de domheid van het gros van het volk.

A la snackbar | 22-12-14 | 14:18

@3FM

voor zeurneus verzoek 2015 ; helpt uw naaste Nederlander die in de bijstand, zonder werk, wsnp, of andersinds te weinig heeft door ons kabinet 2016 door.

voedselbankier | 22-12-14 | 14:15

SR is een mooie manier om uit te leggen waarom de PvdA nooit zal verdwijnen.

Iedereen weet dat SR geen ene fuck helpt. Want kinderen zijn nog steeds vogelvrij in Congo, er worden nog steeds landmijnen gebruikt, drinkwater is nog steeds krap, de malariamug is 3FM resistent, er wordt nog volop zonder condoom geneukt dus meer AIDS, babysterfte, diarree en nu verkrachtingsslachtoffers - het gaat niet weg. Er wordt ook liefts geen verantwoording afgelegd, want anders zouden mensen het door hebben dat het een wassen neus is.

Zie hier de overeenkomst met de PvdA. Iedereen weet dat het kudt is, maar als je genoeg spindoctors los laat komt het vanzelf weer goed.

Het volk is dom en wil brood en spelen. 3FM delivers just that. Neem hier nog de debiele drang om 5 minutes op fame te hebben en mensen gaan er voor.

Er is maar een ding dat helpt. Niet gaan, niets geven en vooral voor zorgen dat gemeentes al voor de keuze door WOB en (negatieve) socialmedia publicity met de billen bloot moeten. Er wordt geen geld verdient, de goede doelen maffia gaat verder en blijft geld vragen. Gemeentes betalen (lees: de burgert) en de zielige mensen industrie heeft er baat bij.

Sterker nog - ik ben ervan overtuigd dat een 3FM actie tegen ondergepiste bejaarden in de buurt op geen response kan rekenen. Niet exotisch genoeg.

hangtiet met knoop | 22-12-14 | 14:13

Net als de afgelopen jaren gaat er nul euro van mij die kant op.

Ruben Koene | 22-12-14 | 14:12

@--sql error-- | 22-12-14 | 14:03
Precies!

toetanchamon | 22-12-14 | 14:12

Zolang je jezelf maar eerst helpt door met je bakkes in beeld te komen, zoiets.

carramba | 22-12-14 | 14:11

Cuyahoga | 22-12-14 | 13:38

Haha, geweldig!

rokertje | 22-12-14 | 14:09

Serious Request is slechts verworden tot een "heej, haloow en dag!!" reünie van het soort volk wat je ook
op festivals zoals Pink Pop en Lowlands tegenkomt. Niet echt van deze wereld dus....

HAL 9000 | 22-12-14 | 14:08

Nog nooit heb ik het langer dan een halve minuut uitgehouden, en dit keer heb ik al helemaal niet meer gekeken.
Mooi dat die gasten uit de hysterie en de portmonnees van onvolwassen, halfbezopen idioten nog zoveel geld hebben weten te genereren.
Beter dat ze dat geld aan een goed doel schenken dan aan de drank die ze overigens al dik achter de kieuwen hebben.....

Ik zie het als een tijdelijke idiotie, van luitjes die gevoelig zijn voor idiotie.

Geeft niks, kan geen kwaad, zolang het maar niet nacht aan nacht aan nacht op de PO wordt uitgezonden.
Want het is niet om aan te zien, noch om aan te horen.

mallekater | 22-12-14 | 14:08

@witwas | 22-12-14 | 14:03

Een ieder die over Afrika praat alsof het een land is kun je niet serieus nemen. Het is een continent waarvan er landen zijn groter dan heel West-Europa. Een continent met succesverhalen en tragedies. Desalniettemin groeien enkele Afrikaanse economieën behoorlijk. Dit geld gaat ook naar landen in midden en zuid Amerika trouwens.

Meeroever | 22-12-14 | 14:07

@johan123121 | 22-12-14 | 13:41
Goed wat u allemaal voor de naasten doet. Wilde even zeggen dat mensen helpen niet per se links is.

Driewerf Hoezee | 22-12-14 | 14:05

Stond gisteren (sinds lange tijd) weer eens bij de McDonlads te bestellen aan zo'n paal; of ik 50 cent extra wilde betalen voor een bijdrage aan het RMD fonds. Als ik dat wil, dan doe ik dat ZELF wel, maar ga me er niet om vragen. Je voelt je bijna schuldig om nee te zeggen. En dat weten zij ook. Daarbij, ik vond 18 euro voor twee kleine wrap menu's ook al aan de pittige kant.

Betweetert | 22-12-14 | 14:05

Hoezo zijn het eigenlijk "our" girls?
Moeten ze ONS dan niet betalen ipv. andersom?

Gazzerop | 22-12-14 | 14:05

toetanchamon | 22-12-14 | 13:59
een groot deel gaat naar de Haarlemse en Hilversumse coke-dealers.
die hadden een top-omzet de afgelopen dagen.

--sql error-- | 22-12-14 | 14:03

Gewoon weer een of andere Engelse aktie. "Hands off our girls". Van de BBC zeker? Niet voor Nederland bedoeld dus. Gewoon doorlopen. Next.

joepenkeet | 22-12-14 | 14:02

@sinar2 | 22-12-14 | 13:57

Je kunt hooguit zeggen dat een gelijksoortig bedrag besteed is aan de oorlog in Indonesië. Niet dat de Marshallhulp en leningen enkel daaraan is besteed. Overigens is het ook onjuist wat je zegt. Indonesië zelf is lange tijd een wingewest geweest. Hadden we het land maar beter ontwikkeld dan was het nu misschien een federatie geweest.

Meeroever | 22-12-14 | 14:02

johan123121 | 22-12-14 | 13:41
Als je werkelijk iets goeds wilt doen, dan geef je je tijd en expertise aan een organisatie. Geld geven, als je genoeg hebt, is zo makkelijk. Vrijwilligerswerk bijvoorbeeld. Of doe eens boodschappen voor buren die het zelf niet meer kunnen. Of loop eens een bejaardentehuis of verpleeghuis binnen en knoop eens een praatje aan met een bewoner. Stukken effectiever, maar wel lastiger he, dan je portemonneetje trekken?

Weerduivel | 22-12-14 | 14:02

Helemaal waar!!
Daarom krijgt de 3fm karavaan NIETS van me!
Ik help hier in mijn buurt wel mensen die het zeker zo hard nodig hebben.
ondanks dat ik ook niets heb deel ik wat ik kan.
pakje koffie hier, klusje daar. zo moet t zijn .
Eigen volluk eerst maar weer eens in t zadel helpen , dan de rest!

voedselbankier | 22-12-14 | 14:01

Tenenkrommend en het bloed onder je nagels vandaan trekkend.

mindless | 22-12-14 | 14:00

Een staatsomroep, een goed doel, en bakken contant geld, ieder normaal mens weet dat dit het recept is voor graaiers en fraude. Waar wordt dit geld geteld, voor de camera's.........? In welke zakken verdwijnt dit? twitter.com/KingToetan/status/5462421...

toetanchamon | 22-12-14 | 13:59

Gejank om niets. Ze waren ook in mijn stad, geen last van gehad. Niemand dwingt je om te doneren of er aandacht aan te besteden. Ga je druk maken over iets wat daadwerkelijk een probleem is.

Gbeg | 22-12-14 | 13:58

@guurderdanguur | 22-12-14 | 13:51

Ontwikkelingshulp. Hulp om jezelf te ontwikkelen. Dus ja Marshallplan valt daar onder. Oja Piet Hein roofde ook nogal wat ontwikkelingshulp. Zilver door de Spanjaarden van de Indianen geroofd en vervolgens door de Nederlanders om de oorlogskas te spekken. Ook hulp.

Of de winsten van de rubber, olie en kruiden uit onze koloniën. Ook hulp.

Dat zeg ik steeds. Hans Jansen kent de Nederlandse geschiedenis niet. Die vent deugt niet, het is een leugenaar.

Meeroever | 22-12-14 | 13:58

De noodzaak voor een excuus om geen geld te geven is elk jaar weer een geweldige voedingsbodem voor creativiteit.

#34 | 22-12-14 | 13:57

@guurderdanguur | 22-12-14 | 13:51
Dat geld is volledig opgegaan aan de oorlog in toenmalig Nederlands-Indië.
Daarom ook dat de oorlog stopte en "we" ons gewonnen gaven omdat de USA dreigde verdere hulp to stoppen.
Dus netto gezien is Nederland gewoon door de nederlanders weer zelf opgebouwd.

sinar2 | 22-12-14 | 13:57

Nederlanders behoren tot de domste natie van de planeet.
Domme regering,domme overheid,domme media,domme politie en justitie.
Ze geven geld aan van alles en nog wat en hebben geen flauw idee wat er met dat geld gebeurd.
Ze beseffen niet dat dit allemaal nog maar enkele jaren kan door gaan en dan is het afgelopen.
De stakkers

pejoar | 22-12-14 | 13:57

Als je op TV ellende van anderen ziet (vooral van kinderen) voel je je machteloos. Goede doelen misbruiken die emotie: geef geld, dan ben je niet meer machteloos, maar heb je iets gedaan. Eens, het helpt geen moer, maar jij bent van je vervelende gevoel af.

Sneeschuiver | 22-12-14 | 13:56

Vroegah stortte de regering ook nog gewoon een paar miljoen. Daar zijn ze maar mee gestopt, waren ze nog verbolgen over ook die subsidie dj's. Misschien wel het enige goede wat deze regering heeft gedaan. Zo, en nu weer een lekker plaatje.

one hobo | 22-12-14 | 13:55

johan123121 | 22-12-14 | 13:41
Hulde! Kunnen al die schreeuwerige raamambtenaren en werklozen nog wat van leren.

Igor Putkin | 22-12-14 | 13:55

Achgossie, een ontevreden Haarlemse zwerver die een mailtje gestuurd heeft ?
Laat ik nou net in een Haarlems eettentje gezeten hebben zaterdag.
Tent zat halfvol (om 16:00) "Nee, we hadden het veel drukker verwacht het valt echt tegen. We horen ook veel negatieve geluiden omdat uhhhhhhhhh mensen het uuuhhhhh hier toch ook soms slecht hebben door de crisis........."
Flikker toch op, heel de stad loopt vol, de kroegen zitten vol en haarlem is 24 uur per dag op TV....... maar nee het valt toch een beetje tegen.
Als dat huis er niet had gestaan was er niemand geweest stelletje azijnzeikers.
Laat mensen gewoon doen wat zij denken dat goed is en zelf bepalen waar ze hun geld aan geven.

bob de boarder | 22-12-14 | 13:53

Zelden zo'n dom stuk gelezen.
Je kan geven, hoeft niet. En ja, natuurlijk is dit vooral exposure en volksvermaeck, voor iedereen maar het daadwerkelijk geven blijft een vrije keuze. Dit itt bijv overheidshulp als 'ontwikkelingssamenwerking', daarvoor geldt namelijk hetzelfde, zo niet nog veel meer maar daarbij heb je níet de keuze. Je doneert altijd, klaar, en als je wil geef je nog meer.

R-W | 22-12-14 | 13:53

Kwam het geld maar bij gewelddadige dictators terecht, dan werd het tenminste geïnvesteerd in de westerse wapenindustrie die daarmee een bijdrage levert aan de strijd tegen overbevolking. Maar al het geld dat bij de echte armoedzaaiers terecht komt betekent dat ze weer een dag niet van hun bed af hoeven te komen om voor brood op de plank te zorgen. En dus hebben ze tijd over om de volgende vriendin met jong te schoppen zodat er over 9 maanden weer een armoedzaaier bijkomt op deze al overvolle wereld. Ik ben verder helemaal niet cynisch hoor, maar als je het beste voor hebt met de wereld dan hou je je geld op zak.

witwas | 22-12-14 | 13:52

Ik geef ook niet aan SR. Maar gun anderen wel het plezier dat ze eraan beleven. Mag dat ook?
Stelletje frusten hier.

Igor Putkin | 22-12-14 | 13:52

-weggejorist-

zwarte pietler | 22-12-14 | 13:52

Het fragment van Hansie-Hansie vindt ik niet zo sterk. Hij vraagt wie er Nederland ontwikkelingshulp heeft gegeven om te komen waar we nu zijn.

Euhh... De VS met de Marshall hulp?

guurderdanguur | 22-12-14 | 13:51

Ik weet niet eens wat SR inhoudt en ik wil het ook niet weten.

De Geus | 22-12-14 | 13:50

@-Wil- | 22-12-14 | 13:42

Dat je tegen bent uit wel overwogen redenen oke. Dat je tegen bent terwijl je niet snapt wat er met het geld gebeurd is onnozel. Ze helpen misbruikte vrouwen. Voorkomen is vaak nogal lastig. Dat red je niet met simpele educatie. Misschien dat wanneer je vrouwen onderwijst wat ze kunnen doen als ze in zo'n situatie komen en wat ze moeten doen als het al gebeurd is. Dat helpt meer.

Misschien weet je het niet maar als je verkracht bent is het leuk dat er mensen voor je klaar staan. Die je helpen en beachermen. Die het onderwerp in je gemeenschap bespreekbaar maken. Dat helpt enzo.

Meeroever | 22-12-14 | 13:50

Conclusie van mij is dat het overgrote deel van de Nederlanders het aan zich voorbij laat gaan. Dat zie je aan het totaalbedrag, dat niet in verhouding staat tot de enorme hoeveelheid en schreeuwerige publiciteit. Oftewel, de meeste mensen trappen er niet in. Hoera, voor de nuchtere Nederlander die Hilversum de rug toekeert.

Graaier | 22-12-14 | 13:47

@fluh | 22-12-14 | 13:33

Precies. Mijn dochtertje van 7 vroeg waar het vorig jaar ook al weer voor was.
"Oh ja, voor diarree. En dat is nu opgelost".

Piet Karbiet | 22-12-14 | 13:46

Wat vindt Quinsy er van?

guurderdanguur | 22-12-14 | 13:45

@fluh | 22-12-14 | 13:32

Misschien dat daar het verschil zit. Ik voel me niet schuldig en krijg er geen goed gevoel van. Het is niet iets waar ik iets voor terug krijg. Ik koop niks. Ik ruil niks. Ik heb er persoonlijk geen baat bij. Onbaatzuchtig noem je dat. Ik doe het niet voor eigen glorie. Ik vertel het niet aan mijn omgeving van kijk mij eens.

Misschien zit daar je verwarring. Je weet niet hoe het is om iets voor een ander te doen zonder daar zelf beter van te worden. Cartman heeft dat probleem ook. Kun je niks aan doen. En het laat mij ook koud.

Meeroever | 22-12-14 | 13:45

Hele jaar gespaard had 230 euro klaarliggen maar ben net gepakt met niet handsfree bellen.

penis-aqua-rosA | 22-12-14 | 13:44

dus, ik geef een tientje en dan garanderen ze mij dat die mannen daar van de meisjes afblijven?

HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAA! Dat gelooft toch geen hond?

-Wil- | 22-12-14 | 13:42

@Allen: Ik doneer maandelijks aan verschillende doelen omdat ik niet kan leven met het idee dat ik het goed heb en mijn geld maar spendeer aan allerlei luxe. Ik kan dan beter geld geven aan de mensen die het zwaar hebben. Ik ben daarnaast ook vrijwilliger bij de voedselbank en rij zo nu en dan bejaarden rond. Gelukkig kan ik dat doen en vooral mag ik dat doen. We leven in een samenleving dus we moeten het samen doen. En ja, het is erg links maar daar schaam ik mij niet voor. Stem al 25 jaar GL met trots.

johan123121 | 22-12-14 | 13:41

Het is Met SR zoals met vele evenementen in Nederland. Ze zijn verworden tot zuipfeestjes. Vandaag niets te doen dan maar apen kijken die zichzelf opgesloten hebben in een glazen hok, dan lekker eten en je vol gieten en zingend met de trein naar huis. Geen idee waar dat glazen hok eigenlijk voor was.

Therapietje | 22-12-14 | 13:41

Hee! Er zit een knop op je TV. Die helpt je zo uit de puree. Je hoeft niet naar die onzin te luisteren, kijken of te doneren. Het gaat al jaren aan mij voorbij (op de nieuwsberichten na). Heerlijk. En dat ze ergens in den lande een feestje geven in een binnenstad lijkt me alleen maar gezellig. Ieder geval beter dan de obligate muffe oliebollenkraam.

PureYak | 22-12-14 | 13:41

Als je geld wilt geven moet je dat gewoon doen,maar denk niet dat je daar iets mee oplost.

rosher | 22-12-14 | 13:40

Meeroever | 22-12-14 | 13:21
-
Doneer dan nog maar €80,- want ik was van plan om vandaag€100,- te doneren, maar door dit artikel heb ik besloten het bij € 0,00 te laten

Badderbeest! | 22-12-14 | 13:40

Hoe zit het eigenlijk met de aanbestedingen? Wie worden er allemaal rijk van dat serious request?

Abject | 22-12-14 | 13:40

Hans Jansen is een leugenaar en een fantast. Zijn stukken staan bol van historische onjuistheden. Dat die man ooit ergens voor geleerd heeft.. goed religie is het kwaad en dus zeker ook de islam.

En ja SR komt opdringerig over. Dus? Natuurlijk proberen ondernemers er een slaatje uit te slaan. Doen ze altijd is namelijk hun core business dat geld verdienen.

En ja een deel van het geld zal niet goed terechtkomen. Dus? We kopen van alles voor ons eigen plezier en hoeveel van dat geld komt goed terecht? Miljarden verdwijnen in de zakken van belastingontduikers.

Waarom begint GeenStijl geen actie voor de voedselbanken dan? Geef verdomme dan het goede voorbeeld. Openheid van zaken zodat we kunnen zien waar het geld heen gaat? GeenStijl kom in actie dan!

Meeroever | 22-12-14 | 13:39

Abdullah en Hussain hebben er zin an.
Ze hebben net op de is-slavenmarkt een geketende vrouw aangeschaft met zijn tweeën, was de man 2000 syrische ponden, en nu zijn ze onderweg naar hun stulpje om de gekochte waar eens flink onder handen te nemen.
Een keer eens wat anders dan een schaap.
De vrouw huilde en schreeuwde in het begin nog wel, maar een paar flinke klappen hebben ervoor gezorgd dat ze haar muil houdt.
Of trouwens, vrouw, meisje zal het zijn, misschien een jaar of 11, 12 maar dat zie je niet door die zwarte niqaab.
Thuisgekomen trapt Abdullah het slachtoffer voorover op de grond, en net terwijl Hussain zijn drie weken niet gewassen besneden klabanus tevoorschijn wil halen...

.. stormt ineens Eric Corton binnen.
"Haha, dat gaat mooi niet door, heren"
"Ik heb hier 64,15 euro, opgehaald door Jochem en Evelien uit Haaksbergen met cupcakes verkopen, dus hands of our girls"

"Fuck", denken Abdullah en Hussain, "hebben wij weer."
"Nou ja, dan gaat het feest niet door. Volgende week weer een nieuwe slavenmarkt, dus nieuwe kansen."
"En dan maar hopen dat Corton ons niet vindt, zegt Abdullah, terwijl hij naar buiten loopt om het schaap te halen."

Cuyahoga | 22-12-14 | 13:38

wat een triest volk is het.
Ook de gemeentes hebben hieraan bijgedragen, zowel financieel als materieel (WOB?). Ze zeggen dat ze het doen voor de ondernemertjes, maar dat is natuurlijk onzin (geld wat in de zakken van buitenlandse dictators verdwijnt is weg uit onze economie...).
Dit hele circus draait op belastinggeld, en heeft als voornaamste doel dat een paar presentatoren en wethouders zichzelf als gutmenschen kunnen neerzetten.

--sql error-- | 22-12-14 | 13:38

Roflol. Geld geven aan een vaag, schimmig 'doel' dat eigenlijk alleen maar neer kan komen op 'bewustwording', want hoe pak je anders verkrachtingsproblematiek aan? Nieuwe scooters voor de lokale politie? Laat me nou niet lachen. Alles gedoneerd gaat voor minimaal 90 procent op aan overhead, logistiek, reclame en salarissen van de organisateurs en betreffende stichtingen. Met die 30K heb je de reclamekosten er nog niet eens uit. Goed gevoel te koop. Tien euro.

Adversary | 22-12-14 | 13:38

En hoe ga je met bakken geld er voor zorgen dat de ransapen in Afrika en Midden-Oosten met hun tengels van meisjes en vrouwen afblijven? Zelfs in gebieden waar geen oorlog is kunnen ze dat niet eens.

sinar2 | 22-12-14 | 13:38

Ik heb geen schuldgevoel wat dit betreft, mijn geld blijft lekker waar het zit.

zeefert | 22-12-14 | 13:37

@johan123121 | 22-12-14 | 13:28

Als ontwikkelingshulp zou werken, zou je mij niet horen zeiken.
Het punt is dat juist deze naïeve oplossing, voor dit "oprechte" doel, juist het tegenovergestelde bereikt.
In de praktijk blijkt dit vaak zo te zijn met naïeve oplossingen voor goede doelen.
Zie bijvoorbeeld kernenergie: Geschapen met de beste intenties, maar veroorzaker van de grootste ellende. Laat daarom vooral het fragment van Hans Janssen goed op u inwerken.

Rest In Privacy | 22-12-14 | 13:33

@johan123121 | 22-12-14 | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Wie worden er geholpen, en hoe precies? Dus na SR14 is seksueel geweld in oorlogsgebied afgenomen, dankzij de NPO? Haha.

fluh | 22-12-14 | 13:33

@johan123121, wat doe je de rest van het jaar?

Bokito ergo sum | 22-12-14 | 13:32

@Meeroever | 22-12-14 | NaN-NaN-N | NaN:NaN
LOL. Als jij je geld weg wil gooien richting een niet te verzilveren goed doel om daar een goed gevoel van te kopen, zullen ze op GSHQ wel lollen om het feit dat je hun punt hier onderstreept.

fluh | 22-12-14 | 13:32

johan123121 | 22-12-14 | 13:28

Knap dat je het woord oprecht uit je toetsenbord hebt gekregen, dat gaat hier niet lukken

Strange Glue | 22-12-14 | 13:31

Die Hans Jansen, wat een sympathieke en slimme vent toch en wat blijft hij prachtig rustig. +heel veel

Bastardsuiker | 22-12-14 | 13:30

Veel cynischer kan je eigenlijk niet zijn. En dan bedoel ik niet het
artikel.

Bokito ergo sum | 22-12-14 | 13:30

"Want geldzucht is de wortel van alle kwaad". Wijsheid afkomstig uit een sprookjesboek dat al lang smalend wordt verworpen. Ook "goede doelen" blijken vaak uit dubbele bodems te bestaan en is "goed" gewoon een eufemisme voor het spekken van de eigen portemonnee.


matrixbluepill | 22-12-14 | 13:29

Lekker makkelijk om met z'n allen weer te kankeren op iets wat oprecht is en waarmee er talloze mensen geholpen worden. Zeker in deze tijd is moeten wij respect hebben en tonen voor al die mensen die zonder onze steun niks hebben.

johan123121 | 22-12-14 | 13:28

Zo, die horeca heeft er veel aan gedaan zeg! De eerste foto staan een paar kraampjes buiten, bij de tweede foto staat iemand met een bierflesje aan zijn lippen. Derde een dame, met een kraampje en een bord waarop een boodschap staat gekrijt.

Succes komt niet aanwaaien en als dit de inzet is de getoond wordt door de horeca vind ik persoonlijk dat hun punt ongegrond is. Ophouden met zeiken en de tijd gebruiken om creatievere manieren te verzinnen om die klanten binnen te halen. Dit is niet alles uit de kast halen, dit is minimale inzet, poging tot maximale omzet. Prima, maar als het niet lukt, is het jouw fout.

Neemt niet weg dat er best kritisch gekeken mag worden naar hoe goede doelen met donaties omgaan.

Peethee | 22-12-14 | 13:28

Toegeven, ik heb best wel eens een warm onderbuikje gehad bij het jaarlijkse 3fm kerstfuif. Lekker je schuldgsgevoel afkopen dat 'de mens' tegelijkertijd de meest inventieve als desctructieve soort op aard is, voordat je glimlachend gaat tafelen met weer andere mensen die je de overige 364 dagen eigenlijk het liefste ontwijkt. Zelf geld sturen aan een omroep die betaald wordt van je belastinggeld voor een doel waar al ontwikkelshulpcentjes voor van je afgepakt worden. U zou minder hard genaaid worden wanneer u naast belasting, wegenbelasting en brandstof accijns vrijwillig geld zou geven voor de realisatie van een extra flitspaal op uw dagelijkse woon-werk.

Afijn, goede doelen dus. Dit jaar met het thema 'hands off our girls'. Dat vond ik wel wat raar. Prima dat (on)bekende bandjes en een garnituur aan soapies, presentators en andere narcisten hun imago in een glazen huis komen oppoetsen voor kamelenkuch, sputterpoep en andere zieligheden, maar 'he blijf es met je handen van onschuldige veel te jonge meisjes af' is voor veel wereldsterren van NL'se bodem -wat mij betreft- misschien een beetje te dicht bij huis. Toch?
Niet voor johnny de mol. U weet wel, dat innemende rijkeluiszoontje die zo leuk is met diktongetjes. Ik vraag me dan af of zo'n jongen zich ergens niet kapot schaamt. Was ie voor het gemak even vergeten dat de eerste vruchten van zijn succes toch echt (onder andere) een minderjarig stagemeisje was? Nog even los van het feit dat ze eerst dronken gevoerd moest worden voordat ze 'down on johnny' werd geduwd? Incidentje, gewoon doorlopen mensen, veruit de meeste dames daaropvolgend waren vrijwillig én meerderjarig.

Enter Mental Theo. Dat die daar dit jaar binnen durft te lopen is méér dan genant. Hoe veel -inmiddels oude en wijze- bakvisjes een stukje van meneer Nabuurs in de al dan niet maagdeljjke voorbips hebben mogen voelen ergens in een tochtige partytent of lokale dorpsdiscotheek zal gissen blijven. De methode echter was publiek geheim. Theo bleek voornamelijk goed in hardcore waar de meisjes eigenlijk helemaal niet zo happy van werden. De charme die theo er op na houdt maakt amateurs van jihaatbaarden op een slavenmarkt. Als ieder visje sinds de jaren 90 die zich met terugwerkende kracht slachtoffer voelt van deze olijke verschijning in een 'wij zijn allemaal mental, theo' t shirt aangifte gaat doen vandaag, dan wordt het nog druk bij de polies tot kerst. Of misschien kunnen ze allemaal 'hands off' naar 3333 sms'en, dan tipt de teller vandaag nog de score van vorig jaar en zijn die drie pratende niet eters ook meteen klaar.

Totdat ik zojuist hoor dat het thema gaat over sexueel geweld tegen meisjes in conflict gebieden. Niet hier. Want hier is alles pais en vree. En zijn johnny en theo dus gewoon helden dat ze zich zo belangeloos inzetten. My bad. Goed initiatief! Hopen dat Xander ook nog even langs komt. En DJ Jean natuurlijk!

vaas klaak | 22-12-14 | 13:28

Volgens mij doet de overheid al aan ontwikkelingshulp van de 60% die ze van me afpakken. Zolang dat aan de hand is voel ik me niet geroepen zelf nog eens extra te geven.

Tom_Kroes | 22-12-14 | 13:27

Helaas moet ik mijn Serious Request bijdrage dit jaar aan het CJIB te Leeuwarden schenken.

Nevz | 22-12-14 | 13:27

Het is inderdaad om je kapot te schamen

Strange Glue | 22-12-14 | 13:27

Als haarlemmer erger ik me dood aan dit circus in mijn stad. Laat dit soort evenementen lekker in de provincie plaatsvinden. Nu komen alle provincialen naar Haarlem en blijven alle Haarlemmers binnen of gaan de stad uit. De horror. In Leeuwarden en Heerlen vinden ze het nog schitterend dat ze misschien op tv komen. Dus lekker dit verschrikkelijke evenement organiseren waar ze het nog leuk vinden en laat ons met rust.

one hobo | 22-12-14 | 13:27

Komt allen!! Koopt uw schuld af!!

Kyboro | 22-12-14 | 13:26

Ik keek gisteren even toen de volvette Corton zich op het podium liet ophijsen. Hem werd gevraagd waar het geld van SR dit jaar naar toe gaat. Het antwoord moet nog komen. Heb dit ook al eens bij het Rode Kruis aangegeven. Het duidelijk vooraf en achteraf uitleggen wat je praktisch gezien met de opbrengst gaat doen/ gedaan hebt maakt dat meer mensen zullen geven. Win-win. Ook hier moet nog een antwoord op komen. Mijn tip: Wil je iets goeds doen wat ook goed uitpakt? Stuur dan geld naar Het Panzi Hospital van Denis Mukwege. Deze chirurg repareert in Congo kosteloos vrouwen en meisjes die door seksueel stukgescheurt zijn en daarom zijn verstoten door hun familie.

Weerduivel | 22-12-14 | 13:26

Geheel eensch, Rollins.
Het concept is volledig uitgezogen, maar komt elk jaar toch nog 'succesvol' terug. Dit wordt gevoed door het gevoel met kerst iets te moeten doen voor een goed doel. Wat dat doel verder is, is niet echt boeiend. Nu is het doel bijvoorbeeld: slachtoffers van seksueel geweld in oorlogsgebieden (etc.) terugdringen. Correct me if I'm wrong. Maar dit doel is niet te bereiken met geld. Gewoon niet. Je kunt niet naar Al Shabaab bellen en zeggen dat ze voor ieder slachtoffer wat ze NIET maken, 200 euro krijgen. Het werkt niet, en qua preventie kun je ook een reedt uithalen met geld. Daarnaast kan ik me ook ergeren aan die kerels die zich er weer voor lenen om in het Glazen Huis te gaan 'meelijden'. Alleen maar om hun eigen ego te voeden en het idee te hebben dat ze tenminste iets hebben gedaan voor hun medemens.
.
Lekker negatief weer, geef ik toe. Maar het kerstgevoel wordt gewoon afgebroken in plaats van versterkt, als je de realiteit ziet.

Driewerf Hoezee | 22-12-14 | 13:26

Gompie dit is nog erger dan een jaarmarkt en die haat ik ook.
Wat is de lol om met z'n allen op een plein niks te doen behalve proberen te kijken alsof je het leuk vindt.

BBmetR | 22-12-14 | 13:24

Geen cent!

højre vær så venlig | 22-12-14 | 13:23

"... dat altruïsme niet meer is dan het donkerste kamertje van egoïsme." Spijker, kop.

Harry Turtle | 22-12-14 | 13:22

Hands off our money!

DeRustige_ | 22-12-14 | 13:21

Helemaal mee eens. Die hele toon, die hele manier van doen rond dat SR14 en van die Corton komt mn strot uit. Eng betweterige gutmensch.

FreedomFTW | 22-12-14 | 13:21

Heb 10 euro gedoneerd. Ga door dit zeikartikel nog 20 euro extra doneren.

Meeroever | 22-12-14 | 13:21

Goedendoelenporno. Ohhhhh SR! Jah fap fap fap. Ik steun een goed doel!

Eduardo- | 22-12-14 | 13:21

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl