Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Overmaken 1,1 mrd naheffing aan Brussel is illegaal

noodeutgang.png Tussen alle toestanden over het doodmaken van keuzevrijheid, democratie en Grondwet door, gebeurde er deze week ook nog iets anders schaamteloos aan het Binnenhof. Tijdens de laatste stemronde voor het Kerstreces werd gisterenavond ingestemd met het op 30 december overboeken van de 1,1 miljard euro naheffing richting de grootgraaiers in Brussel. U weet wel, dat is dat eurofiele theaterstuk waarin komisch duo Mark & Jeroen het Nederlandse volk in acht stappen subtiel voorgelogen hebben, en daarna weigerden om roze recensenten van hun toneelstuk te wobwoord te staan. Alle documenten over die naheffing zijn geheim. Inderdaad: lekker democratisch weer. Welnu. Tijdens de stemmingen greep de Onvermijdelijke Omtzigt de microfoon en bastte: "Voorzitter. Zojuist zijn de twee amendementen verworpen die beoogden om niet nog dit jaar 1,1 miljard euro voor de naheffing over te maken naar de Europese Commissie. Het CDA is het er pertinent mee oneens dat dit bedrag wordt overgemaakt alvorens de cijfers goed gecheckt zijn. Dat zijn ze niet. Daarom stemmen wij tegen deze suppletoire begroting, die verder niet veel punten telt. We zijn zeer benieuwd wanneer deze suppletoire begroting in de Eerste Kamer wordt behandeld, daar dit bedrag voor 30 december lijkt te worden overgemaakt." Die laatste zin van Omtzigt is venijnig, want de Eerste Kamer komt maandag in een extra vergadering bijeen (o.a. om te stemmen over Wet Normering Topinkomens). Pas als het voorstel voor het overboeken van 1,1 miljard euro graaigeld is goedgekeurd door de Eerste Kamer, mag Dijsselbloem betalen aan Brussel. MAAR! De naheffing staat helemaal niet op de agenda van de Senaat van aanstaande maandag. Dat betekent dat Dijsselbloem van plan is om op 30 december de naheffing over te maken zonder toestemming van de Eerste Kamer. Een soort AMvB'tje, zeg maar. De route-Schippers. De 'Fuck het staatsrecht, we bepalen zelf wel wat we doen'. En dan mag de Eerste Kamer achteraf alsnog instemmen met een voldongen feit. Of niet. Maar dat maakt dan niet meer uit, want de Hollandse taxpoet waar onze zorg, onderwijs en economie zo naar smachten is dan toch al foetsie. En nota bene de Kerstcrisis was een mooie dekmantel voor deze parlementaire list van PvdA & VVD. Instant Naheffingschrift: Eerste Kamer fractievoorzitter Marjolein Faber bewaakt de democratie in de Senaat en eist opheldering met een interpellatiedebat over de gang van zaken.

Reaguursels

Inloggen

quackel | 22-12-14 | 17:04
Verkeerde topic.

quackel | 22-12-14 | 17:07

Ik vond een mooi artikel van adjunct-hoofdredacteur Pieter Klein (RTL): www.rtlnieuws.nl/nieuws/jeroen-dijssel...
.
Verder: waarom zie je dit soort shit nooit op het nieuws?
.
Ik heb trouwens ook een koalafarm.

quackel | 22-12-14 | 17:04

Ach, het zijn gewoon weer de sloebers die het hardst genaaid worden. Gelukkig hoor ik daar niet bij dus niets aan dé hand.gewoon doorlopen, er is niets te zien mensen.
Owwww, wacht, het is toch niet waar hè.. We worden de laatste tijd echt allumaal genaaid, ofschoon ze ons graag anders doen geloven. Uiteindelijk worden we met zijn allen volledig leeggeknepen door de heren in en haag en Brussel. Welvaart moet genivelleerd worden over gans Europa. Dit gaat nog veel verder dan de ambities van oudsher van onze linkse politici want de kloof tussen rijk en arm op Europees niveau is ontzagwekkend (onvoordelig voor nl inwoners). Maakt uwe borst maar goed nat want het wordt nog veeeel ergens alvorens het weer beter zou kunnen worden - kunnen en onder geen beding zullen.

Kaposi_Sarcoom | 20-12-14 | 23:18

Dit domme volk wordt door een dictatoriale overheid met in hun kielzog een journaille die als juichaapjes ja en amen knikken, het volk vals en halfslachtig informeert, dit domme volk wordt verschrikkelijk geschoffeerd en de grote meerderheid heeft het niet eens door!

lanexx | 20-12-14 | 21:55

Uiteindelijk zal het technologie zijn die ons uit de wereld van irrelevant denken en organiseren haalt.
Deze liegt en bedriegt namelijk niet.
Het is slechts een kwestie van tijd wanneer er AI ontstaat gevoed met filosofische en historische elementen, wat instaat is om onomstotelijke richt- en volg -lijnen uit te dragen.

(waar we uiteindelijk, mochten we er dan nog instaat toe zijn, op het moment wanneer je je als entiteit ervoor kiest om je te verantwoorden zult roepen: Wir haben es nicht gewusst)

wHiTeHaT | 20-12-14 | 13:26

Ik heb de Eerste Kamer altijd een overbodig orgaan gevonden aangezien je niet part-time de democratie kunt bewaken als je je ook nog met 40 commissariaten moet bemoeien. Maar zo af en toe doen ze blijkbaar toch waar ze voor zijn aangenomen/aangesteld/benoemd.

Mike Gaatjeniksaan | 20-12-14 | 12:59

Het ligt niet alleen aan het niet solidair zijn.
De meeste mensen vertrekken 's morgens naar hun werk, komen tegen de avond thuis, vangen hier en daar wat op via de radio of onderling geroddel.
Er wordt slechts gesproken over wat er in de Mainstream media komt.

Mensen die zo'n actie willen organiseren of bekend willen maken, die komen daar niet in voor.
Er is eigenlijk maar heel weinig nodig om de wereld te laten veranderen, een domino-effect zorgt voor de rest.
Maar zolang het alleen bij praten erover blijft.......(vul de rest maar zelf in)

wHiTeHaT | 20-12-14 | 12:47

Niet mauwen. Kies dan de juiste politieke partij. Dijsselbloem en rutten ..... in het normale leven kunnen jullie geen bedrijf runnen laat staan zwlf beginnen. Schaam jullie

nukkie | 20-12-14 | 12:44

wHiTeHaT | 20-12-14 | 11:53

Mensen lachen erom als je dit soort boycot acties voorsteld.
Allemaal een maand niet tanken bij de shell! Je kreeg vroeger altijd van dat soort mailtjes.
Maar weet je wat ?

Dit soort dingen werkt. Je moet alleen solidair zijn en dat is een nederlander niet. Tenminste NOG niet!

In america werkte de boycot van BP wel degelijk na de ramp in de golf van Mexico. K
Heeft BP miljarden gekost en gedwongen tot handelen.

Makemyday! | 20-12-14 | 12:13

Schattige woorden van Omtzigt, maar zijn partij heeft ons tegen onze zin in de EU gepushed, dus nogal tegenstrijdig dit...
Sloober | 19-12-14 | 23:50

Juist!!
Mensen zijn dit alweer vergeten??

Makemyday! | 20-12-14 | 12:06

Het enige waarmee je een land GEWELDLOOS op de knieën krijgt is helemaal NIETS doen.
Dus letterlijk en figuurlijk.
TV en alles wat stroom vreet uit, auto laten staan, geen openbaar vervoer. enz enz enz enz.
Niet gaan werken.... etc etc.

Dit een maandje volhouden.
Lukt het de eerstekeer niet.... dan nog een keer proberen.

Alleen ZO lukt dat.
De rest roept alleen maar "gerechtvaardigde" tegen acties van de staat op.

wHiTeHaT | 20-12-14 | 11:53


Snowy2000 | 20-12-14 | 10:33

Een beetje zoals het er in Argentinië aan toe ging?

tejootje | 20-12-14 | 11:37

Opkomst van het fascisme in Nederland (Europa) krijgt nu een duidelijk gezicht.

Het fascisme is een dictatoriale stroming waarbij oppositie niet is toegestaan, een fascistisch regime houdt het hele leven in een land in een stevige greep.

Snowy2000 | 20-12-14 | 10:33

Lekker dat de 1e kamer zich ten 2e male roert. Nobody fucks with the 1e kamer! In ieder geval weer een goede gelegenheid om het kabinet nog voor de jaarwende snoeihard op haar plaat te laten gaan.
.
Wat een farce. Democratie is gestorven toen VVD en PvdA de echtelijke sponde delen. Weinig spannende sex veel schandalen en verkrachting van de rechtsstaat en de kiezer keihard in zijn bek te tuffen.

Abu Shabu Shabu | 20-12-14 | 09:34

De vis begint te stinken bij de kop.

ja,diedus! | 20-12-14 | 07:44

Aan de reacties te zien, is iedereen het er weer mee eens, behalve Geert daar kan je vergif op innemen.

GroenePiet | 20-12-14 | 06:43

@VerenigingVanDieven | 20-12-14 | 01:15
Tot op heden zijn de sites waar ik bij hoor nog actief en het gaat meer om het feit dat iedereen dezelfde datum weet en niet het losse werk.
Eerste stap moet samenwerking zijn, de overheid doet zijn best om dat te voorkomen want overheid.
27 januari 2015, ik blijf het zeggen, misschien dat mensen op die manier het bericht lezen en denken: weet je wat, fuck it, het moet echt veranderen, dan zelf maar de eerste stap zetten, er komt echt nog wel iemand anders.

Care | 20-12-14 | 03:51

De netten van onze linkse Technocratische dictatuur sluiten zich om u en mij heen! Den Haag anno 2014 laat haar ware gezicht zien en is nog ondemocratischer dan Brussel. De Staat heeft nu voldoende macht in en over ons dagelijkse leven dat ze ook met deze nieuwe negering van ons Staatsrechtlijke systeem wegkomen. En het zal niet de laatste keer zijn! Onze dictators gaan per decreet, EU vriendelijk regeren wetende dat de steun onder het volk compleet weggeslagen is en ze bij verkiezingen gedecimeerd worden. Dus nu nog snel een aantal AMvBtjes doorduwen en dan snel naar Brussel of de NAVO of elders een mooi baantje scoren. Immers, je bent onschendbaar en deed het in het belang van de EU.... euhhhhh Nederland!
Onze democratie is vogelvrij geworden, de NL burger is vogelvrij geworden, onze regering en parlement ook?.....................

Thorolf | 20-12-14 | 03:31

De netten van onze linkse Technocratische dictatuur sluiten zich om u en mij heen! Den Haag anno 2014 laat haar ware gezicht zien en is nog ondemocratischer dan Brussel. De Staat heeft nu voldoende macht in en over ons dagelijkse leven dat ze ook met deze nieuwe negering van ons Staatsrechtlijke systeem wegkomen. En het zal niet de laatste keer zijn! Onze dictators gaan per decreet, EU vriendelijk regeren wetende dat de steun onder het volk compleet weggeslagen is en ze bij verkiezingen gedecimeerd worden. Dus nu nog snel een aantal AMvBtjes doorduwen en dan snel naar Brussel of de NAVO of elders een mooi baantje scoren. Immers, je bent onschendbaar en deed het in het belang van de EU.... euhhhhh Nederland!
Onze democratie is vogelvrij geworden, de NL burger is vogelvrij geworden, onze regering en parlement ook?.....................

Thorolf | 20-12-14 | 03:30

@Sneeschuiver | 19-12-14 | 19:33 "En zo glijden we geleidelijk af richting een soort Amerika www.zerohedge.com/news/2014-12-13/demo... het interesseert de burgers geen reedt wat de politiek doet, want alles is toch één grote leugen en politici zorgen maar voor 1 ding en dat is hun eigen portemonnee."
.
Zo. even voor u rechtgezet. En een linkje erbij.

ben kokhals | 20-12-14 | 03:27

@Care | 19-12-14 | 21:57
Facebook verwijdert berichten van een opruiende strekking of met een oproep tot revolutie. Het zou me totaal niet verbazen als ze die informatie vervolgens verkopen.

VerenigingVanDieven | 20-12-14 | 01:15

Deze democratie mag eerst eens lans mij komen. Ik zal ze de beginselen weer eens duidelijk maken. Shame on DEN HAAG! Oprotten met deze zelfverrijkers!

upgent | 20-12-14 | 00:58

@De Libertariër | 19-12-14 | 23:46
Vriend, hoe beeld je je in dat ik dit zie? Denk je dat dit nieuw voor me is of dat ik niet weet hoe of wat?
Ik heb ideeën, ik heb plannen, ik weet nog beter hoe je dit land kunt fixen dan heel het kabinet bij elkaar en ik verkocht fietsen.
Ik stel niet voor dat we voor de deur gaan staan met een spandoek: Boe rutte, foei!. Nee, wat ik wil gaat verder, heel veel verder.
-
Alle punten die je opnoemt kloppen, de ME komt blablabla, en inderdaad er gaan rake klappen vallen, maar de harde waarheid is dat het de enige optie is die nog werkt.
Ik stem allang niet meer, ik tank niet, ik geef niks aan de staat voor zolang ik kan, maar dat werkt niet.
Mensen hebben de eerste vlam nodig, de rest volgt wel.
-
Ik ben veel, maar niet ongewapend en zeker geen slaaf. Jij ook niet. Zodra je dat begint te denken ben je nutteloos en onderdeel van het probleem.
We hebben een revolutie nodig en de eerste stap is hen strippen van hun geld en titel, en overleveren aan het volk ter oordeel.
-
Verder adviseer ik u om verder te kijken dan politiek. Het systeem deugt niet, we moeten er vanaf. One way or the other, zoals ze dan zeggen.

Care | 20-12-14 | 00:29

@ Sloober | 19-12-14 | 23:50
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Lewis | 20-12-14 | 00:13

En dan te bedenken dat het bedrag vele malen minder had kunnen xijn als nederland wat creatiever was geweest en niet het braafste jongetje van de klas. Onze economie heeft ons geld gekost. Zelfs belasting over hoeren ,criminelen en noem maar op gaven we op waar andere landen dat creatief weg frommelde. Vandaar de hoge aanslag. Gek dat die ministers hier voor brussel wel eerlijk zijn en onze burgers beliegen en bestelen. Zo zie je maar een mooi baantje bij deie EU elite steel club is een groot goed. Vooral bij de pvda leden van dit kabinet. Het is voor hun het hoogst haalbare. Dat ze daar letterlijk voor over lijken gaan mag duidelijk wezen. Zie een timmerfrans die een mooi baantje heeft gekregrn over de rug vsn nabestaande van de mh17. Zeg maar door de emotionele clown te spelen. Bij de pvda het grote goed. De 1 zijn dood is de ander zijn brood. Zij nemen dat letterlijk en zonder schroom. Die fransen hopen ook dat we het snel overmaken. Die waren stukken slimmer. Het geld wat wij overmaken krijgen zij gestort. Zij kwamen namelijk tekort en waren in het geheel niet braaf. Nou ik kan zeggen zij lachen hard en ons uit en dat zonder enige schaamte. Die denken alleen nog maar wat zijn die nederlanders sukkels.

tweetybird | 19-12-14 | 23:51

Schattige woorden van Omtzigt, maar zijn partij heeft ons tegen onze zin in de EU gepushed, dus nogal tegenstrijdig dit...

Sloober | 19-12-14 | 23:50

VanBukkem | 19-12-14 | 19:56
-
Waarheid als een koe, VanBukkem! Ik had laats dáárom, bijna slaande ruzie met mijn schoonzus. "Ach, mensen in Almere, die in een bushokje wonen(?), dat zal wel eigen schuld zijn! Ik vindt het veel 'erger' dat ik morgen op de fiets naar de sportschool moet omdat die k(...!)garage de "nieuwe auto" nog niet geleverd heeft."

Laagopg,dramnegertd | 19-12-14 | 23:48

@Care
.
Dat heeft geen zin. U moet zich goed bewust zijn van de situatie waarin u verkeert. En deze situatie is dat u een ontwapende slaaf van de tot de tanden toe gewapende heerser genaamd de Staat der Nederlanden bent...
.
Impulsieve acties hebben geen nut. Loopt u naar binnen, dan wordt u opgepakt en opgesloten tussen moordenaars, dieven en verkrachters. Bovendien vegen de houders van staatsmacht hun derrière af met dit soort protesten.
.
Denk er eens over na... U heeft hier te maken met een groep houders van staatsmacht die meer dan de helft van uw inkomen stelen, geen interesse in het oplossen van misdaden hebben, de samenleving cultureel slopen met de import van culturele barbaren, u verder afpersen via valsemunterij, lak aan uw privacy hebben, dagelijks liegen en bedriegen en als klap op de vuurpijl u als onderdaan uitleveren aan een soon to be Europese Rechtsstaat.
.
Really? U denkt dat deze hondsbrutale criminelen ook maar vaag onder de indruk zijn van een protest...?? Al staan er een miljoen voor de stoep.. Het interesseert deze lieden geen reet en reken maar dat men (als het te gortig wordt) de geweldsmonopolie in zal zetten tegen de ontwapende burgers.
.
Geduld. De socialisten hebben ook 30 jaar gedaan over het plannen van de EU.... Dat proces kan omgedraaid worden.
.
Het begint allemaal met in ieder geval NOOIT en te nimmer meer stemmen. Ongeacht op wie u ook stemt, een stem is primair instemming met de (schijn) autoriteit van de Staat der Nederlanden en de representatieve democratie... Een stem op Wilders is een stem op Samsom. Een stem op Rutte is ook een stem op Roemer. Een stem is primair instemmen met onderdaanschap aan welke coalitie dan ook.
.
Onthou dit: Er is maar 1 oplossing. En die oplossing is macht ontnemen van politici. En er is niet 1 (!) partij die de macht van de Staat der Nederlanden wil verkleinen en uw macht daarmee vergroten. Niet 1!!
.
Dus doe even een stap terug... Haal even diep adem.... En kijk vooral verder dan een oplossing binnen de context van de politiek, rekening houdende met uw positie van ontwapende slaaf...

De Libertariër | 19-12-14 | 23:46

@De Libertariër 23:21
Ik zeg ook niet dat die 1200 miljard kwijt zijn. Dat benadruk ik dan hierbij nog een keer. Ik zeg enkel dat een afspraak die de Staten Generaal heeft afgedwongen (Pensioenen = exclusieve nationale verantwoordelijkheid zonder Europese bemoeienis) buiten medeweten van de Staten Generaal door de minister wordt geschonden. Dat is een fundamentele verandering voor een hele grote som geld, waar iedere Nederlander een belang in heeft. En dat we dus in een dictatuur leven, omdat die burgers daar helemaal niet eens in gekend worden.

Vrijhandel is in het belang van iedere Nederlander. Daar gaat deze pensioenrichtlijn tegenin, met de 50%-investeringseis in de EU. Dat is op zich al erg genoeg, omdat daardoor het rendement niet maatgevend is, maar of de investering in de EU gedaan is. Dat kost pensioengerechtigden vanaf nu al inkomsten. Maar de richtng waar dit heengaat is natuurlijk net als met de muntunie en begrotingsunie: Uiteindelijk betalen we de volle prijs zonder medezeggenschap.

tipo | 19-12-14 | 23:37

@De Libertariër | 19-12-14 | 23:21
Precies, geheel mee eens. Wat doen we? Ik blijf erbij dat we naar binnen moeten lopen, dan maar met een groep van honderd of tweehonderd. Iemand moet het voorbeeld geven.
Dit kan zo niet langer.

Care | 19-12-14 | 23:24

@tipo
.
Dat is wel erg voorbarig. Stellen dat we 1200 miljard kwijt zijn. De richtlijnen zijn uiteraard weer een socialistische horror die het uitschakelen van marktwerking ten doel hebben, maar het is nu ook weer niet zo dat dit mogelijk 1200 miljard gaat kosten. Dat is natuurlijk wel het uiteindelijke doel van de EU, maar dit is pas de eerste stap op de totalitaire stepstone...
.
De richtlijn omvat in hoofdzaak 3 dingen. Het eerste is dat pensioenfondsen verplicht worden minimaal 50 procent in de EU dienen te beleggen. De tweede hoofdlijn is dat maximaal vijf procent mag beleggen in de sponsor van de pensioenregeling. De derde hoofdlijn omvat dat pensioenfondsen over de grens zaken mogen doen... Zo mag een Nederlandse werkgever voor een Spaans pensioenfonds kiezen.
.
Dit is verschrikkelijk, abject, immoreel en totaal klote natuurlijk, maar dat is iets anders dan 1200 miljard verliezen... Dat komt nog wel.
.
Het is in ieder geval wel compleet van den zotten dat een kaste volksvertegenwoordigers (staatsvertegenwoordigers past beter) beslissingsbevoegdheid over het bezit van haar onderdanen uit handen geeft.
.
Het toont wat mij betreft in ieder geval wederom ragfijn aan dat de Staat het probleem is en dus niet de oplossing. Probleem is niet dat de houders van staatsmacht dit doen, maar dat ze de macht hebben (het legaal is om dit te doen) om individuen en de bezittingen uit te leveren aan een vreemde mogendheid... Het staat zelfs in de grondwet dat houders van staatsmacht dit mogen en de EU is natuurlijk in beginsel niet voor niets als 'volkenrechtelijke organisatie' opgezet, in plaats van de rechtsstaat die ze is...
.
De enige oplossing is politici totaal de macht gaan ontnemen. Dat kan op twee manieren. Secessie of geheel niet meer stemmen en dit consequent volhouden... Ook niet op de PVV stemmen!! Die heb ik opmerkelijk genoeg (kuch) namelijk nog nooit over afschaffing van dit Grondwetsartikel gehoord.
.
Verleen geen enkele(!) medewerking meer aan dit criminele tuig! Tijd om deze totalitaire gekken (en daarmee bedoel ik iedere politicus!) een halt toe te roepen en de macht terug te brengen naar de enige plek waar zeggenschap over lijf, goed en omgeving hoort; Het individu.

De Libertariër | 19-12-14 | 23:21

therealbraindump | 19-12-14 | 22:56

omdat blijkbaar zo'n beetje heel Nederland erop tegen is om die 1,1 miljard te betalen en wij die zelf veel beter kunnen gebruiken ipv af te staan aan de zuidelijke lidstaten. En omdat Rutte en Dijssel het achter onze rug om proberen te doen.
Natuurlijk heb je best gelijk maar ik heb juist de indruk dat dit maar 1,1 van de vele miljarden is die op zo'n ondemocratische manier naar Brussel wegdampen.

mr Fawlty | 19-12-14 | 23:19

Ach het is maar 1,1 miljard. Wat zeuren ze nou?

Rest In Privacy | 19-12-14 | 23:17

@Dirk III 22:49
Same here. Zwitsers zijn soeverein, democratisch EN welvarend. Dat had Nederland ook kunnen zijn als we niet zo veel Klijnsma's hadden die steeds weer de grens oprekken, totdat we niets meer te zeggen hebben over ons eigen geld en dat van onze kinderen. Iets wat deels nu al een voldongen feit is.

tipo | 19-12-14 | 23:01

Ik begrijp werkelijk niet dat iedereen zich zo druk maakt over de eenmalige overboeking van 1,1 miljard Euro aan Brussel. Volgens de econoom Bruno de Haas kost de instandhouding van de huidige euro Nederland ongeveer 1,5 tot 2% van ons nationale inkomen ieder jaar.. Dat is meer dan 20 miljard Euro ieder jaar.. En ik denk dat Bruno de Haas gelijk gaat krijgen met zijn bewering. Frankrijk en Italië zijn echt niet van plan om te gaan hervormen en de Europese Commissie is niet van plan om hen een boete om te gaan leggen. Dat gecombineerd met het aanzetten van de geldpersen door Draghi, dat is het werkelijke probleem. Die 1,1 miljard is werkelijk peanuts. En geen van onze Haagse toppers benoemd deze problematiek, of ze weten eenvoudigweg niet waar ze mee bezig zijn of het past niet in hun politieke straatje..

therealbraindump | 19-12-14 | 22:56

@tipo
Uiteraard zal het niet morgen zijn afgeschreven maar hoe bestaat het dat Klijnsma zo slecht met deze kwestie omgaat en blijkbaar kan omgaan.
Ik word steeds jaloerser op het Zwitserse volk.

Dirk III | 19-12-14 | 22:49

@ duitse herder | 19-12-14 | 22:36
Ach, kom op herder.

Lewis | 19-12-14 | 22:46

Smarties | 19-12-14 | 22:33

Ik denk dat u nog eens goed moet lezen. Tuurlijk weet ik dat de eerste kamer is om te toetsen. VVD en pvda misbruiken het tegenwoordig juist voor partij politiek. Dat bleek weer pijnlijk duidelijk toen eergisteren senatoren onder druk gezet werden. De VVD bij senatoren goedkeurings garantie eisten voor een afgewezen wet die nog niet aangepast opnieuw ingebracht is. Ik begrijp het wel. De vraag is of u wel begrijpt wat een eerste kamer doet. Ik betwijfel het. Anders had u mijn verhaal wel begrepen.

tweetybird | 19-12-14 | 22:42

@Dirk III 22:16
hoho, die 1200 miljard zijn nog niet weg he?

De principiele afspraak ("pensioenen = nationale kwestie") is geruisloos geschonden door Klijnsma die het een Europees onderwerp heeft laten worden.

Dat lijkt een kleine stap deze eerste stap: www.rijksoverheid.nl/ministeries/szw/n...

Maar het is een fundamentele wijziging van nationale bevoegdheid en soevereiniteit naar een gedeelde Europese verantwoordelijkheid. En vele stapjes zullen er nog geruisloos volgen, voordat de pensioenpot ook echt geheel Europees is. Klijnsma heeft echter nu al een lijn overschreden, die niet overschreden had mogen worden. period.

tipo | 19-12-14 | 22:36

Lewis | 19-12-14 | 22:14
Waar staat dat ik mensen oproep om mij te volgen ?

duitse herder | 19-12-14 | 22:36

B. Ollie Bommel | 19-12-14 | 22:02

Ja en daarna beginnen we opnieuw en heet onze bv de nederlanden inplaats van nederland. Probleem opgelost. We kunnen nederland ook met touwen vastknopen en over de noordzee net buiten europa slepen. Probleem opgelost. We kunnen het ook andersom doen. Brussel aan touwen vastknopen en richting antartica slepen. Probleem goed opgelost. Paar ankers eraan en voor een ijsschots laten afzinken. Opdat we zeker weten dat die troep nooit meer terug komt.

tweetybird | 19-12-14 | 22:35

als stomme gewiekstheid pijn deed zou Rutte het uitschreeuwen tijdens het wekelijkse vragenuurtje op de buis ipv van de teflon lach op die gladde snuit....

Icar | 19-12-14 | 22:35

Bakito: "Enfin, als je Europa een geforceerd project vindt, dan is de Staat der Nederlanden helemaal te zot voor woorden."

Als dat de onderbouwing is om weer 1,1 miljard over te maken denk ik dat het zeer terecht is dat we nog meer vraagtekens gaan zetten bij onze bijdrage aan EU.

Het tekent wel het (ondertussen) vernauwde denkkader van EU-Freaks.

Tevens vraag ik mij af of U bewust de cultuur van de Nederlanden kleineert. Ik zou graag Uw maatschappelijke prestaties kennen, om er achter te komen wat U legitimeert om dit soort cultuurmarginalisaties te uiten. Ik zal een jurist eens raadplegen of we aangifte tot cultuurracisme kunnen doen jegens U, of misschien m.... r Bakito's

Tee Of Cup | 19-12-14 | 22:34

weetybird | 19-12-14 | 21:52
Sorry, maar jij begrijpt ook niets van staatrecht. De eerste kamer is ooit neergezet om een wet uit de tweede kamer te toetsen aan de bestaande wetten van het land. In mijn optiek een volkomen terechte herbezinningskamer. De laatste tien jaar is de eerste kamer misbruikt door partijen om hun senatoren onder druk te zetten om vooral de partijpolitiek te volgen c,q, voor of tegen stemmen. Daarnaast hebben de roeptoeters en fossielen in de eerste kamer met zijn allen 400 bijbaantjes (geenstijl rapportage) hebben bij andere organisaties. Waarschijnlijk in bestuur meer verdienend dan in die hele fucking eerste kamer. Ik weet dat corruptie, door organisaties, wordt gemeten in geld onder de tafel. Nederland staat relatief laag. Maar dubbele functies, het zwaard neer leggen, betrapt zijn op, en later weer als een koning mogen regeren over een departement met heel veel geld, boven balkenende-norm? Zou Nederland op 1 staan. Het is een soort corruptie die niet wordt gemeten door de organisaties die weer betaald worden door deze leiders. Begrijpt u? Het cirkeltje is rond. Nederland heeft niet alleen 'Geld' verzonnen. Waal street is ons idee. (de tulp crisis o.a.) Corruptie, niet detecteerbaar zijn we ook kampioen in. Maar ik blijf rechtlijnig, ooit zal de domme menigte begrijpen dat ze zijn genaaid. Net zoals het slaven verleden op mijn schouder moet drukken, zal ik mijn kinderen leren dat de nazaten van deze parasieten ook hun straf moeten ondergaan. Dat de machtshebbers echt niet denken dat hun 'vermogen' in de familie blijft. En geweld achterwege blijft. Ja, ik ben er tegen. Maar als dit uitkomt? Dan gaan de domme koeien als een horde over lijken. Niet mijn ding, maar geschiedenis, elite versus volk.

deleraarspreekt | 19-12-14 | 21:52
Ik vind het onbegrijpelijk dat je daar nu pas achter komt. Je bent een leraar, lekker veilig in je baantje goed pensioen? Lees Tipo maar hiervoor met link. Je bent genaaid en zou nooit mijn leraar zijn.

Smarties | 19-12-14 | 22:33

@care
Je hebt gelijk, het is ook meer beeldspraak. Liever gewoon die lui met pek en veren afvoeren. Hoe kan het bestaan dat 1, één, ÉÉN seniele oude vrouw van het PVDA kan beslissen over zoiets groots als 1200 miljard pensioengeld waar alle Nederlanders voor gewerkt hebben.
We wisten dat de EU dit geld wilde hebben en nu hebben we een seniel wijf op deze post en bingo.
En maar wijzen naar China mbt het ontbreken aan democratie.

Dirk III | 19-12-14 | 22:30

@Dirk III | 19-12-14 | 22:16
Malieveld? Ben je achterlijk? Dat is juist waarom we al deze problemen hebben, ze horen het niet eens want ze zijn er niet eens!
We moeten naar het binnenhof en eisen stellen, daad bij kracht, dat soort gebeurtenissen.
27 januari willen ze zoiets doen, ik doe mee..

Care | 19-12-14 | 22:24

Op de brandstapel ermee

Henk de Vries2074 | 19-12-14 | 22:21

Het zijn regelrechte criminelen en dienen als zodanig veroordeelt te worden.
De zee in met die lui en orde op zaken stellen, mooie, goed verhandelbare producten gaan maken en de economie weer opbouwen. Van de vruchten van dit werk niets laten afnemen door mensen die nog niet eens een schroevendraaier kunnen vasthouden.

ugur | 19-12-14 | 22:16

Waarom moet ik dit via Tipo lezen???
www.ftm.nl/exclusive/regering-passeert...

Dit moet toch in alle kranten staan??? Verdomme iedereen naar het Malieveld.
Die Seniele Jetta Klijnsma gooit verdomme 1200 miljard door het afvoerputje. Daar is de 1,1 miljard inderdaad een peulenschil bij.
Hoe kan met over het geld waar iedereen voor gewerkt heeft en waar de regering geen zeggenschap over heeft zo wordt gejat. Pure diefstal dit, ik maak me echt boos nu.

Dirk III | 19-12-14 | 22:16

@ duitse herder | 19-12-14 | 22:00
Sorry, dat volg ik niet.

Lewis | 19-12-14 | 22:14

Dit ene feit is voor mij al het failliet van het systeem, nl. dat de rente zo belachelijk laag is. Wat vang ik nog op mijn spaarrekening? Wat leveren de 10jarige staatsobligaties nog op?
Noppes. En daarmee is het doodvonnis van de economie getekend.
Er ontstaat een speculatieve manie die haar gelijke niet kent.
Het hele systeem van kapitaal-allocatie werkt niet meer. Het rente-mechanisme, de spil van de economie, is mors en morsdood.
Het is nu rennen voor je leven.

Rest In Privacy | 19-12-14 | 22:14

@tipo | 19-12-14 | 21:05
Wat. De. Fuck.

Care | 19-12-14 | 22:06

@truusch | 19-12-14 | 21:43
Ja, maar als je dat blijft doen dan ben je te druk om de verandering door te voeren die jij wilt zien.
Neem een dag vrij man, iedereen kan dat doen en gun de overheid zo min mogelijk centen wanneer je dat doet.
Zo kunnen we ook gewoon allemaal telkens een paar dagen te laat betalen, of een maand later.. of twee..
-
Je moet er iets voor over hebben, ik kom ook niet zo maar omdat ik in de buurt woon en zwem in het geld.

Care | 19-12-14 | 22:03

Failliet verklaren is nog een oplossing .

B. Ollie Bommel | 19-12-14 | 22:02

Lewis | 19-12-14 |
Een liberaal houdt er niet van dat mensen hem volgen. Dat zijn andere groeperingen.

duitse herder | 19-12-14 | 22:00

Sorry hoor maar heel de EU is illegaal.
Elke cent naar Brussel is pure diefstal.

wakkere_nederlander | 19-12-14 | 22:00

Als dit kabinet valt, komt er daarna een kabinet dat nog slechter is. In zo'n tijd leven we.

Rest In Privacy | 19-12-14 | 21:58

@Stargate | 19-12-14 | 20:47
Kom mee, ik wil precies hetzelfde. Zoveel mogelijk mensen moeten zich gewoon op het binnenhof verzamelen (wel met een plan van aanpak voor het land) en dan laten we even zien hoe en wat?
Graag zelfs!
Kijk op Feestboek, dat is de eerste, logische stap om te verzamelen en iets af te spreken.

Care | 19-12-14 | 21:57

@ deleraarspreekt | 19-12-14 | 21:52
Het wordt natuurlijk écht ernstig als fatsoenlijke mensen als leraren dit soort dingen publiekelijk gaan zeggen.
En dat bedoel ik absoluut niet cynisch.

Lewis | 19-12-14 | 21:57

O ja en sterker nog. Zo snel betalen kost dus geld. Het geld vasthouden en op de laatste dag betalen levert geld op. De rente heb je dan weer terug. Nu betalen en die extra heffing ben je kwijt. Het is dus enkel lekker voor brussel. Maar ja dat zal dat kabinet wat schelen. Het is hun geld toch niet maar dat van ons. Zij hebben liever de fijne baantjes.

tweetybird | 19-12-14 | 21:56

Wat hebben we toch een slechte mensen in de politiek zetten zeg. Zullen we een nieuwe partij oprichten? GeenStijl2000 "voor alle mensen met een baan die wel binding met het land hebben".

Dirk III | 19-12-14 | 21:53

Care | 19-12-14 | 21:41
Die 1,1 miljard is nog peanuts. Lees Tipo maar op:
tipo | 19-12-14 | 21:05

Smarties | 19-12-14 | 21:52

Als leraar wordt er van je verwacht het begrip 'parlementair stelsel' uit te leggen. Afgelopen week is mij duidelijk geworden dat ik mijn eigen land niet meer als voorbeeld kan gebruiken ...

deleraarspreekt | 19-12-14 | 21:52

Rommelende Onderbuik | 19-12-14 | 20:21

Al heel lang als het om een bedrag gaat dat boven een bepaalde grote uitkomt. In dit geval moet 1.1 miljard dus goedgekeurd worden voor overmaking. Maar de vvd is de eerste kamer al aan het opruimen en overbodig aan het maken. De senatoren moeten nog maar eens goed nadenken. Willen ze hun baan behouden dan zou ik dit kabinet zo snel mogelijk ruimen. Zo niet is dat lot voor hun. De eerste kamer heeft net iets meer macht en mogelijkheden dit kabinet om zeep te helpen. Gezamelijk wat wetten tegenhouden om te laten merken dat de steun weg is voor het kabinet en het einde van dit kabinet is een feit. Senatoren ik zeg doen want de VVD heeft pure schijt aan jullie en zijn uit op jullie ondergang. Niet doorvertellen dat ik jullie gewaarschuwd heb. Ik zou het wel ter harte nemen. Ik zou zeggen adri doe eens een keer je best . Keihard je rug rechthouden en geschiedenis schrijven. Van mij mag je 300 worden. Ik zou zeggen laat je niet kisten door je zogenaamde vrinden van de pvda. Je weet nu wat ze van je denken.

tweetybird | 19-12-14 | 21:52

@ duitse herder | 19-12-14 | 21:44
Dat je zelf de keuze maakt om te emigreren kan ik best begrijpen.
Maar wáárom vind je het toch zo belangrijk dat mensen je voorbeeld volgen?

Lewis | 19-12-14 | 21:51

Misschien eens een websiteje bouwen waar dat hele EU verhaal eens haarfijn met duidelijke artikelen (inclusief WikiLeaks) en infographics in kaart gebracht wordt.
Ik kan het allemaal niet meer volgen wat er gebeurt maar volgens mij ben ik als ik over 30 jaar met pensioen mag he-le-maal kaalgeplukt.

Gijssie | 19-12-14 | 21:49

@QBert | 19-12-14 | 20:03
27 januari 2015, binnenhof, kom jij ook? Kijk desnoods op Facebook daar zijn genoeg dingen te vinden over protesten.
Eerste stap is samenkomen of minstens een algemene datum afspreken.

Care | 19-12-14 | 21:47

højre vær så venlig | 19-12-14 | 21:40

Je woont in DK?
.
Onderzoeken:
20-30% van de Nederlandse mannen willen emigreren, o.a.meer geld verdienen.
3-5% van de Nederlandse vrouwen willen emigreren, want sociale affiliatie, familie en kleppen met de buurvrouw.

duitse herder | 19-12-14 | 21:44

Ik ga het toch zeggen, niet verwacht dat het ooit zou gaan gebeuren maar toch; de PVV heeft een punt.

@Care sommigen van ons moeten werken, geld verdienen om die naheffing te betalen.

truusch | 19-12-14 | 21:43

Dit zijn dat de figuren die na de politiek bij het bedrijfsleven gaan werken en daar op deze wetteloze manier verder gaan.

Andersom dag | 19-12-14 | 21:43

netniet | 19-12-14 | 19:37

Nope die zit er al bij. Vanwege het uitstel. Anders had de betaling al 2 maanden terug plaats gevonden moeten hebben volgens brussel. Het uitstel is al gegeven voor een tijd met de rente er al bovenop. Was 647 miljoen en nu 1.1 miljard. Dus maakt ook niet meer uit of nu of volgend jaar betaald wordt. Het is dus weer het brave jongetje van de klas spelen voor een mooi baantje bij de EU elite club. Rutte kan wel roepen dat alles geweldig is. De echte waarheid is dat het uitstel is van het onvermijdelijke. Dus moeten er nog wat baantjes geregeld wordrn voor pvda prominenten. Omdat die hierna niet echt meer terug komen. Dat begrijpt u toch wel. Het kabinets einde is in zicht. Dat is de echte waarheid. De baantjes carrousel draait dus vollop. En dat mijn beste is de reden om brussel tevreden te stellen en zo snel mogelijk te betalen. Terwijl er geen noodzaak voor is. Het uitstel is voor langere tijd. Ik dacht een jaar vanaf september 2014. Dus in weze hoeft er pas september 2015 gedokt te zijn. Zonder dat het meer kost.

tweetybird | 19-12-14 | 21:42

27 januari 2015, meteen een protest op het binnenhof en ditmaal lopen we gewoon (desnoods met een wat kleinere groep) naar binnen.
Dan maar de eerste en hopelijk het laatste waarschuwingsschot van de burger, want dit gaat uit de hand lopen. ZODRA die 1.1 mil weg is zijn we dit land voorgoed kwijt.
-
Kortom: Vecht voor je land en maak duidelijk wat er moet gebeuren, dan maar een paar klappen, het zij zo.
Genoeg = genoeg.

Care | 19-12-14 | 21:41

@duitse herder | 19-12-14 | 21:28
Huisregels niet gelezen?
Daar staat toch echt iets in over correct Nederlands...
Deens lullen doe je maar in eigen land!
necrosis | 19-12-14 | 21:33

Excuus :')

Maar inderdaad, te laat. Daarom rennen en niet meer achterom kijken. Maar ik heb nu al medelijden met mijn familie, ze emigreren niet.

højre vær så venlig | 19-12-14 | 21:40

Waarom we in Nederland geen wapens mogen hebben: "Van oorsprong was het verbod op vuurwapens in Nederland (zoals vervat in de Vuurwapenwet 1919) bedoeld om de positie van de overheid veilig te stellen."
Bron: nl.wikipedia.org/wiki/Wet_wapens_en_mu...

Spittertje | 19-12-14 | 21:39

Tja, pro-EU partijen zijn VVD, CDA, PVDA maar vooral D66. De stemmers op deze partijen hebben samen een meerderheid dus willen dit blijkbaar. Gewoon die stemmers respecteren en die 1.1 miljard wegdonderen. Dan maar minder naar zorg, veiligheid en onderwijs. Het leven zit vol met keuzes. En de keuzes van genoemde stemmers is duidelijk. Gewoon doen dan maar he. En als er volgende maand een heffing komt van 2 miljard, dan storten we ook. Als het 5.5 miljard is ook. Of als ze ons 12 miljard opleggen, dan doen we dat ook. Want de EU-lovers stellen geen eisen en dokken onvoorwaardelijk. Staatsschuld ? Boeien. Nivelleren moet blijkbaar. Tot alles op en verrot en kapot is. Ik red me wel. U ook ?

Rest In Privacy | 19-12-14 | 21:39

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:30

Ook goed , maar wat mij betref missen ze de nodige sambal in het huidige politieke klimaat .
Helaas mogen we maar op 1 partij stemmen .

B. Ollie Bommel | 19-12-14 | 21:37

@ Lewis | 19-12-14 | 21:30
Dat moest natuurlijk zijn: nu we het toch *over geld* hebben.

Lewis | 19-12-14 | 21:34

De resultaten van het belabberde onderwijs lijkt inmiddels ook merkbaar te zijn in de politiek. Ze kunnen niet meer rekenen en plannen en hebben absuluut geen verstand van techniek. Zorgelijke toestand. Laat zien waarom welvarende samenlevingen in het verleden snel bergafwaarts gingen.

watazooi | 19-12-14 | 21:33

@duitse herder | 19-12-14 | 21:28
Huisregels niet gelezen?
Daar staat toch echt iets in over correct Nederlands...
Deens lullen doe je maar in eigen land!

necrosis | 19-12-14 | 21:33

de eu ligt ze wel zeer aan het hard.
de 1 kamer wordt gekoeioneerd,dit zal toch wel gevolgen hebben?
ik begin te denken dat wetten en regels hier voor de kat zijn viool zijn,niet gelden voor de n.l slopers dienst rutten en kontje likkers.
ik vindt dit strafbaar.

soledad | 19-12-14 | 21:30

B. Ollie Bommel | 19-12-14 | 21:26
Ik weet niet , denk eerder aan de SP.
Die vinden de nieuwe zorgwet , EU naheffing en de participatiewet kut.

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:30

Nu we het toch hebben: klik rechtsboven even op het artikel 'Vrouw beroofd' en maak twee mensen een beetje gelukkiger.
(Hoop dat je het niet erg vindt, Joris.)

Lewis | 19-12-14 | 21:30

-weggejorist-

duitse herder | 19-12-14 | 21:28

@BeunDeHaas | 19-12-14 | 21:24
Wil je dat stinkende garnaaltje even snel verwijderen?
Dit is een fatsoenlijke website....
*Overweegt mep op [!]*

necrosis | 19-12-14 | 21:28

BeunDeHaas | 19-12-14 | 21:24

*tafel breken Doet*

højre vær så venlig | 19-12-14 | 21:27

BeunDeHaas | 19-12-14 | 21:24
Dit dachten die gasten van de voormalige DDR ook , wat gaat een handje vol mensen nu beginnen tegen ons.

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:26

Ik ga strategisch PVV stemmen :)

B. Ollie Bommel | 19-12-14 | 21:26

Ik stel voor om die 1,1 miljard in muntjes van 20 Eurocent rectaal in te brengen bij die Eurofielen in Brussel.
Ik trek mijn chirurgenhandschoenen vast aan....

necrosis | 19-12-14 | 21:25

*legt lul van Bakito op tafel*
En daarmee is de discussie wel klaar. Alsof wij hier op GeenStijl er iets aan gaan veranderen.

BeunDeHaas | 19-12-14 | 21:24

@højre vær så venlig 21:09
Gefeliciteerd! Welkom bij de club.

tipo | 19-12-14 | 21:21

@tipo | 19-12-14 | 21:05
Dank voor de link. Dus zo gaan ze onze pensioen jatten: globalisering gevolgd door nivellering. Andere landen hebben namelijk niet of nauwelijks gespaard.

VerenigingVanDieven | 19-12-14 | 21:20

Frans1156 | 19-12-14 | 21:13
Ja dit zijn mensen in de bijstand , er zijn echter veel meer werkloze maar niet iedereen vraagt een
bijstandsuitkering aan .

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:17

@Bakito | 19-12-14 | 21:06
Bijna goed...
*gnehehe*

necrosis | 19-12-14 | 21:14

Mensen zijn het alweer vergeten over de naheffing , ze vinden Wilders een zeurpiet als hij erover gaat beginnen.
Met de zorgwet zal het niet anders gaan ben ik bang.
Mensen betalen nu eenmaal graag belasting anders zouden ze allang in opstand zijn gekomen was dit niet het geval.

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:13

Het aantal mensen in de bijstand is in het tweede kwartaal van 2014 met 8 duizend toegenomen tot 434 duizend. Nu.nl

Worden daar asielzoekers en vluchtelingen ook bij opgeteld? Want als ik het aantal ww'ers, bijstandsgerechtigen en asielzoekers bij elkaar optel, hebben we die 1,1 miljard hard zelf nodig. Want hun levensonderhoud moet toch echt door de ondernemers en bobven modaal verdienenden (die massaal NL ontvluchten) worden opgebracht. We zouden deze overdracht van geld echt moten weigeren. De politiek en Pechtold voorop heeft een visioen dat we een soort Amerika kunnen worden, nou, dat gaat echt niet lukken.

Frans1156 | 19-12-14 | 21:13

tipo | 19-12-14 | 21:05

Danku, uw reaguursel heeft me over de lijn gegooid. Ik ga zzpen.

højre vær så venlig | 19-12-14 | 21:09

@Stargate | 19-12-14 | 21:02
Wat wilt u doen dan?
Waxinelichthouders naar de dienstauto van de premier werpen? U weet waar dat toe leidt.
Met z'n twintigen op het Binnenhof ach en wee scanderen? U weet waar dat toe leidt.
Massaal aangifte doen tegen onwettigheden? U weet waar dat toe leidt.
Stemmen bij verkiezingen? U weet waar dat toe leidt.

Chiant | 19-12-14 | 21:07

De. Shit. Is. On. People.
_
Vooral door blijven gaan met het negeren van de Eerste Kamer, AMvB'tje voor de Zorg, AMvB'tje voor de naheffing… is het niet Rutte die de bitchslap krijgt van de oppositie, dan is het wel de PvdA die in duigen valt, en anders wel de oppositie of Omtzigt die deze totaalfaal van een overheid ten gronde brengt.
_
… en het werd eens tijd ook. Crisis of niet, dit toneelspel mag wel eens afgelopen zijn.

kanon0503 | 19-12-14 | 21:06

Mesmer | 19-12-14 | 21:00
Sindsdien is er geen referendum meer geweest , wat het volk denkt zal ons een rotzorg zijn .

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:06

necrosis | 19-12-14 | 21:04
WWB = Wilders Wegloop Brigade?

Bakito | 19-12-14 | 21:06

Zorgwet is de eerste ontkenning van de Staten Generaal.
.
Besluit tot overmaken naheffing is tweede ontkenning van Staten Generaal.
.
En dan nu de derde ontkenning van de Staten Generaal: Er komt een Europese pensioen-unie (Kost NL 1200 miljard, bijna genoeg om de Euro te redden de komemde 30 jaar), zonder dat de Tweede Kamer hierbij enige zeggenschap of controle heeft:
www.ftm.nl/exclusive/regering-passeert...

We zijn een dictatuur bij drie gelegenheden binnen een week! En de enige die het de moeite van het druk maken waard vindt, is Omtzigt. Onbestaanbaar.

tipo | 19-12-14 | 21:05

@Bakito | 19-12-14 | 20:47
Mag dat wel van WWB?

necrosis | 19-12-14 | 21:04

Jim Lovell | 19-12-14 | 21:01

Zal ik nog een einbecker nemen of toch maar naar bed?

højre vær så venlig | 19-12-14 | 21:03

Chiant | 19-12-14 | 21:01
Laten we er met z'n allen dan iets aan doen, want zoals het nu gaat kan het gewoon niet

Stargate | 19-12-14 | 21:02

(c)ZWITSUL | 19-12-14 | 20:57
Als je vriendjes wil blijven moet je vooral geen vragen stellen over de naheffing , ik denk niet dat de pers slaapt maar gewoon geen ballen meer heeft.

Eurotokkie | 19-12-14 | 21:02

Als er nog zelfverklaarde top reaguurderTs met een god complex zijn die vragen hebben, of een mentaal of fysieke soa, over 2 minuten moet ik weg dus dan houdt mijn coaching rol op.

Snel zijn dus, sletjes!

Jim Lovell | 19-12-14 | 21:01

@Stargate | 19-12-14 | 20:58
Het Kuddevolck kennende.... Als Pasen en Pinksteren op één dag vallen. Deze ochlocratie vervalt sneller dan ooit tevoren en doorbreekt iedere wetmatigheid van de anacyclose van Polybius. We geraken binnen 20 jaar van een democratie in een oligarchie.

Chiant | 19-12-14 | 21:01

Het ging al mis vanaf het moment dat de Europese grondwet er, tegen de democratische wens van het volk, doorheen werd geduwd,

Mesmer | 19-12-14 | 21:00

Chiant | 19-12-14 | 20:56
ik doe ook graag mee, wanneer is het zover?

Stargate | 19-12-14 | 20:58

højre vær så venlig
.
Det kan ikke være en demokrati uden lederen.
duitse herder | 19-12-14 | 20:50

Når hjernen er under dårlig indflydelse kan de skade kroppen

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:58

prima PVV ! de rest is de koffers al aan het pakken want boeien .. de anti democraten van de VVD / PvdA gaan veel te ver, de pers slaapt
- www.nu.nl/politiek/3958050/pvv-wil-deb...

(c)ZWITSUL | 19-12-14 | 20:57

@hallevvezool | 19-12-14 | 19:36
Hier is het pek inmiddels aan de kook, is de kroost druk met plukken van ganzen, kippen en eenden en heeft de buurman de platte kar al uit de schuur gereden.

Chiant | 19-12-14 | 20:56

william7055 | 19-12-14 | 20:48
Zelfs Kim Jung Un en Poetin vinden het walgelijk hoe het is gegaan over de zorgwet.

Eurotokkie | 19-12-14 | 20:54

højre vær så venlig
.
Det kan ikke være en demokrati uden lederen.

duitse herder | 19-12-14 | 20:50

Vind jij dat normaal ????
Bakito | 19-12-14 | 19:57

Hé Bakito, hoor ik een rechts geluid?

Frans1156 | 19-12-14 | 20:49

Bakito | 19-12-14 | 20:42
Toeval bestaat niet.

Eurotokkie | 19-12-14 | 20:49

Sinds deze week is het zonneklaar geworden, dat we van een functionerende parlementaire democratie naar een soort VVD/PvdA AMvB dictatuur over zijn gegaan, chapeau Rutte/Asscher zelfs Adolf maakte meer kabaal tijdens z,n machtsovername de Weimarepubliek.

william7055 | 19-12-14 | 20:48

DaZe | 19-12-14 | 20:36
Geloof me, als het volk het wil kan het gebeuren,maar dan moet het wle gebeuren. ik ben deze clowns zo zat, Wat ik nu eens zou willen is dat we met z'n allen naar het binnen hof marcheren. ik laat me echt niet naaien door deze klootzakken.

Stargate | 19-12-14 | 20:47

La Bailaora | 19-12-14 | 20:42
Geen punt, ik zit de helft van het jaar ook gewoon in Andalusia hoor. :)

Bakito | 19-12-14 | 20:47

@badeend69 | 19-12-14 | 20:42
En laat dat nu de reden zijn dat je zelf alleen nog maar hoeft te "controleren" wat de BD voor je heeft ingevuld.

Mastermattie | 19-12-14 | 20:46

@ koolteer | 19-12-14 | 20:00
Dat behoeft toch enige nuance. De SGP, die laat zich door de bijbel leiden, de Christenunie ook, zij het in mindere mate. Het CDA laat zich er door inspireren, da's toch wel een heel wezenlijk verschil.

Lewis | 19-12-14 | 20:46

duitse herder | 19-12-14 | 20:36
Ze vinden het erg dat er opstandige burgers in Nederland wonen , die kritische vragen stellen over de EU .

Eurotokkie | 19-12-14 | 20:44

Zoals hierboven al gezegd: WAAROM is de ophef hierover niet veel groter in de Nederlandse pers? Waarom is het wéér GeenStijl dat hier serieus werk van maakt?
De ontwikkelingen die de Nederlandse politiek doormaakt zijn echt bijzonder zorgwekkend. Volstrekt ongeloofwaardig.

Lewis | 19-12-14 | 20:44

@DaZe | 19-12-14 | 20:36
Wat mij betreft was die hele bende geklapt.

Maar volgens mij wordt het pas een probleem als ze de eerste kamer daadwerkelijk gaan omzeilen. En dan nog is het de vraag omdat ze gebruik maken van een loophole ofwel maas in de wet waardoor het juridisch misschien toch nog goed te praten is.

Buiten de wet is het natuurlijk flinke ondermijning van de democratie.

Mastermattie | 19-12-14 | 20:43

@Bakito | 19-12-14 | 20:28
Dat is een heel ander punt, en heeft niets met belastinggeld van de ene belastingzone naar de andere zone overhevelen te maken. Als je zo'n nieuwe 'limburges' zone wilt zul je gewoon een nieuwe belastingzone voor dat gebied moeten maken. Maar *nooit* geld overhevelen van een belastingzone naar de andere. Dat is altijd oneerlijk.

Maar even tussen jou en mij, dank hoor voor die miljarden die nu indirect naar Spanje vloeien. Ik woon in Spanje, hier is de zorg gratis en kreeg van de week nog gratis medicijnen mee. Mijn vriendin zei toen tegen mij zo wordt het onbetaalbaar. Ik zeg nu tegen haar, nee hoor, dat geld komt gewoon weer uit Nederland. Dus niks onbetaalbaar. Dus dank daarvoor.

La Bailaora | 19-12-14 | 20:42

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:40
Nee, Nederland is op een Duits/Franse tekentafel ontstaan in de 19e eeuw. Puur toeval.

Bakito | 19-12-14 | 20:42

Ron_Paul | 19-12-14 | 20:36

Ben ik met je eens! Ik lepelde alleen maar 1 voordeel op voor een reaguurder hierboven. naar de 1001 nadelen vroeg hij niet. :)

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:42

Misschien moeten wel allen weigeren nog langer belastingaangifte te doen, het is hoog tijd nu..

badeend69 | 19-12-14 | 20:42

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:37
Hetzelfde geldt voor de staat Nederland: daar worden ook vele beslissingen genomen die - dankzij coalitievorming, concessies en breken verkiezingsbeloften - niet democratisch tot stand zijn gekomen.

Nogmaals, en dan hou ik er mee op ( want seks/drugs/yolo/etc ) , elk bezwaar tegen de EU zou je ook kunnen toepassen op de Nederlandse overheid.


Bakito | 19-12-14 | 20:41

Nogmaals, Nederland en het Nederlanderschap wordt ons ook door de strot gedrukt en is een hol begrip geworden.

(vandaar ook de naam Holland, denk ik)
Bakito | 19-12-14 | 20:35

Dat heb ik aan mijn voorvaderen te danken die hier al eeuwen wonen, (nu onder de grond, maar een kniesoor die daar op let)
Jij daarintegen hebt het aan jezelf te danken door in Nederland te gaan wonen. Nu niet gaan pruilen

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:40

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:19
Als wetten en regels in de loop der tijd niet mogen veranderen, kunnen we net zo goed stoppen met discussiëren. Eigenlijk kun je de democratie dan per direct afschaffen, toch?
Bakito | 19-12-14 | 20:34
Lijkt mij een goed idee, laten we een republiek oprichten met een onaantastbare grondwet. Democratie is de dictatuur van de meerderheid.

Ron_Paul | 19-12-14 | 20:39

@Eurotokkie | 19-12-14 | 20:32
Met minimaal 150.000 leugens per jaar komt 'ie toch aardig in de buurt.

Mastermattie | 19-12-14 | 20:38

Bakito | 19-12-14 | 20:34
Je geeft zelf antwoord op je vraag.
In een democratie wordt democratisch besloten, dus als de meerderheid tegen is dan gebeurt het niet! (wel bij de eussr dus)
Kan je nog meekomen of moet ik je aanmelden bij de basisschool om nogmaals te proberen je diploma te halen?

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:37

Als er nu eens een kabinet zou zijn wat NIET werkelijk alles zou meten langs die ene one trick pony maatlat: geld. Dat zou een eye opener zijn zeg. Mensen die werkelijk empathisch vermogen hebben en een visie! Wowwwwwww!!!

Beaulefermier | 19-12-14 | 20:37

højre vær så venlig | 19-12-14 | 19:53
goedkoop bellen in het buitenland heb je al met bepaalde global players, met je KPN Hi abonnement in het buitenland youtube video's kijken is misschien niet zo'n goed idee.
Ik geloof overigens wel dat er voordelen aan de EU zitten. Een groot probleem is het gebrek aan transparantie, dat is in ons kleine kikkerlandje al heel moeilijk bij een moloch als de EU is deze volkomen zoek. Dat maakt het heel aantrekkelijk voor lobbyisten en misbruik van politieke macht.
Het riedeltje: wij moeten groter worden anders kunnen we niet met China en Amerika concurreren betekent in de praktijk dat we net zo corrupt zijn geworden. Onze eigenlijke sterkte, onderlinge concurrentie tussen Europese landen (op een vreedzame manier) heeft Europa juist sterk gemaakt.

Ron_Paul | 19-12-14 | 20:36

Ze vinden het echt kloten dat er burgers in Nederland wonen.

duitse herder | 19-12-14 | 20:36

Wat er gisteravond is gebeurd is ook illegaal, en als er iemand over naar de rechter stapt zullen ze waarschijnlijk nog gelijk krijgen ook. Er moet alleen effe iemand opstaan die daadwerkelijk actie onderneemt.

DaZe | 19-12-14 | 20:36

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:33
Nogmaals, Nederland en het Nederlanderschap wordt ons ook door de strot gedrukt en is een hol begrip geworden.

(vandaar ook de naam Holland, denk ik)

Bakito | 19-12-14 | 20:35

Heerlijk weer deze discussie , maar Nederland slaapt verder.
Na de afleidinsmanouvre van een gefingeerde crisis , we hebben haast we gaan op vakantie , dus meewerken , kunnen we nog even het volgende besluit in het volk in de strot duwen.
Ze accepteren toch alles , ze hebben het te druk met de nieuwe auto afbetalen, de hypotheek , het kinderdagverblijf , het eigen risico enz.
Kunnen we daar nog wat belasting op heffen ?
Ha ha ha
Gelukkig houden we ze bezig , stel je voor dat ze net als in Belgie gaan staken.
We houden ze wel bezig , brood en spelen !

ja nog effe | 19-12-14 | 20:34

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:19
Als wetten en regels in de loop der tijd niet mogen veranderen, kunnen we net zo goed stoppen met discussiëren. Eigenlijk kun je de democratie dan per direct afschaffen, toch?

Bakito | 19-12-14 | 20:34

Enfin, als je Europa een geforceerd project vindt, dan is de Staat der Nederlanden helemaal te zot voor woorden.

*plaat van Andre van Duin opzet *
Bakito | 19-12-14 | 20:28

Wij zijn Nederlanders, dat We Europeanen worden (als in de eussr, niet het continent) hebben We tegen gestemd, maar wordt toch geforceerd doorgedrukt. Dat jij daar geen onderscheid tussen ziet... Daar kan ik je niet bij helpen. Beterschap

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:33

Als Rutte voor iedere leugen 1 Euro zou krijgen was hij nu miljonair.

Eurotokkie | 19-12-14 | 20:32

Ik vraag me trouwens al lang tijd af waar ze Samson nou eigenlijk mee afpersen. De Peter Russo van de PvdA.

EdwinKelder | 19-12-14 | 20:31

Uit onvrede met deze gang van zaken ga ik volgende keer D66 stemmen.

Nee, natuurlijk niet rund, maar wist u dat er ongeveer een miljoen mensen in NL zo redeneren? En dat deze mensen evenveel stemrecht hebben als u?

jemagookniksmeer | 19-12-14 | 20:29

La Bailaora | 19-12-14 | 20:17
Je mist het punt: iemand uit Maastricht voelt zich hoogstwaarschijnlijk veel meer verbonden met Duitsers en Belgen dan met bijvoorbeeld de randstad.

Onze landsgrenzen zijn begin 19e eeuw ergens op een tekentafel uit de duim gezogen door Duitse en Franse Bilderbergers. Voor hetzelfde geld hadden we toen bij Pruisen ingedeeld geweest of was Luxemburg onze 13e provincie geworden. Willem van Oranje? Dat was twee eeuwen daarvoor. De staat Nederland is een totaal irrationeel en irrelevant concept, de landsgrenzen zijn slechts een afbakening van een fiscaal gebied.

Dat zag je ook in WO2, toen zowat de helft van ons land probleemloos het Duitse gezag accepteerde. De Nederlander bestaat niet en de Nederlandse cultuur is gemarginaliseerd tot een ordinaire ruzie tussen pro- en anti-zwartepiettokkies

Enfin, als je Europa een geforceerd project vindt, dan is de Staat der Nederlanden helemaal te zot voor woorden.

*plaat van Andre van Duin opzet *

Bakito | 19-12-14 | 20:28

Dit kabinet moet wel bestaan uit een stel perverselingen, zó zijn ze de schaamte voorbij.

VerenigingVanDieven | 19-12-14 | 20:28

goed stuk weer van Rossem.

Ron_Paul | 19-12-14 | 20:27

hoe lang gaan we dit nog pikken? ik zou iedereen nu wel eens de straat op willen zien gaan. Het moet nu echt eens afgelopen zijn. Na het kerst reces moeten we er met z'n allen iets aan doen.

Stargate | 19-12-14 | 20:26

Dat de mensen nog de straat niet op gaan is mede te danken aan de stereo-typering van de media de laatste jaren door een beeld te vormen dat het allemaal gekkies/veganstrikers/stinkende hippies zijn.

Straks sta je in een keer tussen die gekkies, ja nou daaag! Je moet wel aan je "status" denk hoor.

EdwinKelder | 19-12-14 | 20:24

Bakito | 19-12-14 | 20:10
Handel gaat over goederen of diensten, niet om gratis geld weg te geven. Een keer met de meute meepraten maakt je veel geloofwaardiger, op het moment dat je wel vol op het orgel gaat, tegen natuurlijk.
A. Hoeveel krijg jij nu betaald door GS voor die anti reacties?
B. Vindt jij niet dat jouw 'reces', ons uitgelegd als een ban, niet te lang is? En te vaak? Tenzij je natuurlijk voor een zieke mede naaste moet zorgen. Is dat gure Geenstijl toch een goede werkgever, toch?

Smarties | 19-12-14 | 20:22

La Bailaora | 19-12-14 | 20:17

Danku! Ik zit op mijn telefoon te tikken en mijn accu is zo goed als leeg dus hartelijk dank voor uw zeer duidelijke en uitgebreide uitleg!

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:21

Sinds wanneer moet de eerste kamer elke betaling goedkeuren?

Rommelende Onderbuik | 19-12-14 | 20:21

Waarom zou je als handelsland een grens trekken bij Lobith, Vaals of Baarle-Nassau?
Bakito | 19-12-14 | 20:10

Omdat vanaf daar andere wetten en regels gelden! Daarom

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:19

La Bailaora 20:13
Ze geven het niet weg, maar ze geven het door.
Landverraders gaat me te ver.

Terpen-tijn | 19-12-14 | 20:18

-weggejorist-

Bakito | 19-12-14 | 20:17

Terpen-tijn | 19-12-14 | 20:13
Hij geeft je een paar nuttige tips wellicht vooruit te komen in je leven. Parels voor de zwijnen, maar toch.

Bakito | 19-12-14 | 20:17

@Bakito | 19-12-14 | 20:15
Dat is het juist niet, wel leuk dat je meedenkt ;)

Jim Lovell | 19-12-14 | 20:17

@Bakito | 19-12-14 | 20:10
Omdat belastingen bedoeld zijn om voor de mensen die belastingen betalen bepaalde voorzieningen te regelen, bv. zorg, defensie, etc... Kortom, voor *dezelfde* groep mensen die die belastingen betalen.

In China werken ze ook hard en daar gaan we ook geen miljarden naar toesturen. In Spanje zijn de voorzieningen weer heel anders geregeld als in Nederland. Dat daar Nederlands belastinggeld heen gaat is dan expliciet oneerlijk. Een Nederlander mag en kan namelijk niet van de Spaanse regelingen gebruik maken, behalve als ie verhuist, maar dan betaalt ie ook daar belasting. In dit geval betaalt een Nederlander zo aan voorzieningen die hij nooit kan genieten. Oneerlijk.

En handel heeft niets met een belastingstelsel te maken. Handelen doen we sowieso, ook met Singapore.

La Bailaora | 19-12-14 | 20:17

@VanBukkem | 19-12-14 | 19:56
Die mensen kijken alleen maar naar hun inkomen, dat is erg kortzichtig.
Huren, Zorgverzekering, Belastingen, Accijns, alles gaat omhoog, daarmee blijft er minder over om uit te geven, sommige mensen lijken dat gewoon niet et willen begrijpen.

Mastermattie | 19-12-14 | 20:17

Heil Rutte, Heil Samsom, Heil onze grote leiders.
Heil democratie.

bakoenin | 19-12-14 | 20:16

Wat is 1,1 miljard ribben uit het lijf van de belastingbetalers voor een stel regenten?

Helemaal niks. Zijzelf hoeven echt niet in een luier te kakken, wanneer zij in een luxe flat in een Beter Buitenland verzorgd worden na een lang werkzaam leven van het doen verdampen van Nederland.

Jan Passant mk2 | 19-12-14 | 20:15

Jim Lovell | 19-12-14 | 20:12
De provocatie is een beproefd middel binnen de yoga en zen-meditatie :))

Bakito | 19-12-14 | 20:15

-weggejorist-

Piet Karbiet | 19-12-14 | 20:14

Een baan in het buitenland verdient beter.
Fijn om te weten.
EN?

Terpen-tijn | 19-12-14 | 20:13

Hoeveel van dat geld wordt weer uitbetaald aan extraatjes aan diegenen die dit aan Brussel overmaken? Kan mij niet voorstellen dat die gasten in Den Haag zomaar 1 miljard weggeven. Dat is ook nog eens landverraad.

La Bailaora | 19-12-14 | 20:13

Oprutten met die vuile landverraders.

funkyd | 19-12-14 | 20:12

@Bakito | 19-12-14 | 19:57
Wind je niet op, denk yoga, zen en al die emotie-camouflage

Jim Lovell | 19-12-14 | 20:12

ik weet niet of iedereen het ontgaat, maar die heer Omtzigt begint toch wel heel erg veel krediet op te bouwen dmv kunde en alert, steeds weer, reageert.
ok, misschien niet mijn partij, echter kan ik deze man zeer waarderen

Meesteres Belgie | 19-12-14 | 20:11

Wanneer rot het kabinet List en Bedrog eindelijk eens op.

robert e | 19-12-14 | 20:10

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:05
Nope, miljoenen Spanjaarden werken harder dan vele werklozen in Den Helder en Lelystad.

Waarom zou je als handelsland een grens trekken bij Lobith, Vaals of Baarle-Nassau?

Bakito | 19-12-14 | 20:10

@eerstneukendanpraten | 19-12-14 | 19:36

En binnenkort is die Haagse krankzinnigheid ook niet meer te verhelpen door een arts naar keuze. Maar ach, het is toch ongeneeslijk....

Markies DeCanteclaer | 19-12-14 | 20:08

Terpen-tijn | 19-12-14 | 20:00

Zoek een baan waarbij je altijd in het buitenland werkt. Ik ben er bij gebaat voor honderden zo niet duizenden euri's per jaar.

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:08

De Nederlandse regering is als een polonaise:
Iederen vind het belacheljk maar doet er toch maar aan mee.
Wilders heeft geen zin in deze onzin, hij wordt weggezet als ongezellig.

Mastermattie | 19-12-14 | 20:07

De regering heeft besloten het jaar 2014 met twee dagen te verlengen.
Op 32 december wordt dit hamerstuk door de 1e Kamer geloodst, zodat op 33 december alle vierentwintig honderd en vierentwintig miljoen florijnen kunnen worden overgemaakt.
Tevens behaagt het de regering u mede te delen dat 1 en 2 januari 2015 eenmalig worden afgeschaft.

Guy Veropzoudten | 19-12-14 | 20:07

Wonen in deze samenleving, onder het fabeltastische beleid van ... kuch.. het beste kabinet na WO2.. kuch.. ,is als neuken met een condoom. Het voelt allemaal relatief veilig, terwijl je gewoon weet dat je genaaid wordt.

Blubberbazooka | 19-12-14 | 20:06

-weggejorist-

markruttos | 19-12-14 | 20:06

We hebben helemaal geen uber-baas nodig.
Het is een verkwanseling van de macht.

Terpen-tijn | 19-12-14 | 20:06

Bakito | 19-12-14 | 19:57

Ja! Gemeenschaps geld! Voor alle Nederlanders gelden dezelfde regels dus de situatie kan omgedraaid worden, de haven van den helder verdiend geld wat aan werkelozen in de grensregio wordt gegeven. Het wordt een ander verhaal voor Europees geld wat wij dankzij onze wetgeving hebben afgestaan en aan spanjolen wordt gegeven die op hun 50 stoppen met werken, 28 uur per week werken enz... In deze situatie wordt met twee maten gemeten!!

højre vær så venlig | 19-12-14 | 20:05

très cool | 19-12-14 | 19:50
Is inderdaad ontzettend handig die Euro in Europa als tourist. Helaas is door de Euro en aanverbonden politiek het netto besteedbaar inkomen zo gedaald, dat Schubbekutteveen al een te exotisch oord is om te vertoeven voor een dagtrip.

Smarties | 19-12-14 | 20:04

Maar goed dat er tegenwoordig internet bestaat, anders moest iedereen helemaal naar Den Haag om te gaan protesteren.
*zucht*

QBert | 19-12-14 | 20:03

Wanneer gaat de VVD voor een naamswijziging?

Fijnstoffer | 19-12-14 | 20:01

Mobiel bellen, ja natuurlijk, dat maken ze wel in orde, zakenbelangen dus, een mobiel transparant betrouwbaar netwerk helpt daarbij. Is geen voordeel voor de burger.
We hebben geen eg nodig voor alleen de euro.
Argumenten weerlegd.

Terpen-tijn | 19-12-14 | 20:00

deze regering kijkt heel erg naar en leert heel erg veel van dictatorlandjes waar de democratische besluitvorming allang de nek is omgedraaid. Alles, maar dan ook alles slopen ze. Dit is bij verre het slechtste naoorlogse kabinet

langzullenweleven | 19-12-14 | 20:00

De opzet is duidelijk. Mark en Jeroen zijn alvast voor 1,1 miljard een stoel in Brussel aan het reserveren, voor hun nieuwe job, als volgende week het kabinet valt. Gelukkig let Pieter Omtzigt goed op!

Bolder | 19-12-14 | 20:00

Hey Omtzigt!
Ja jij ja! Ik heb het tegen jou.

Je bent ongeveer de enige politicus die ik het momenteel toevertrouw mijn stem te vertegenwoordigen. Maar, nooit en te nimmer zal ik stemmen op een partij die handelt naar een sprookjesboek. Begin alstjeblieft voor jezelf. Mijn stem heb je dan. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben.

koolteer | 19-12-14 | 20:00

Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt.
Francis Bacon
Engels filosoof en staatsman 1561-1626

Nestorix | 19-12-14 | 19:59

Betekent dat nu dat de gemeentes officieel arbitrair onprofessioneel en gebrekkig gecontroleerd door de pers zijn bevonden?

Einde van de Domheid | 19-12-14 | 19:59

højre vær så venlig | 19-12-14 | 19:53
Er zijn duizenden ondernemers in oosten en zuiden van Nederland die klandizie hebben uit Duitsland en België, maar belasting moeten betalen voor werklozen uit Den Helder en Lelystad,

Vind jij dat normaal ????

Bakito | 19-12-14 | 19:57

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat Els Borst reeds omgedraaid is in haar graf.

Bo Dreksma | 19-12-14 | 19:57

En waar ik me dan zo aan erger zijn die stomme burgers van Nederland die, als je ze dit voorlegt, hun schouders ophalen en zeggen "huh wat? 1,1 miljard? Och, daar merk ik toch niks van op mijn loonstrookje. Bovendien, _ik mag niet klagen, ik heb het toch goed_!!!!" Stelletje sukkels.

VanBukkem | 19-12-14 | 19:56

Je begint je wel af te vragen hoe lang het Nederlandse volk het uitdelen van megagrote bedragen door den Haag aan derden nog tolereert.....
Je merkt gewoon bij de mensen dat de gelatenheid begint om te slaan in opstandige en agressieve gevoelens richting de huidige regering.

Tee Of Cup | 19-12-14 | 19:55

très cool | 19-12-14 | 19:50

Haha, je handen vol met muntjes en net niks kunnen kopen :') True!

højre vær så venlig | 19-12-14 | 19:54

@Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:44 - vrij verkeer goederen?

MarcS | 19-12-14 | 19:54

Het weghalen van vrije artsenkeuze moet 1 miljard gaan opleveren en het betalen van de EU naheffing gaat 1,1 miljard kosten. Tegen elkaar wegstrepen die handel!

Duifmans | 19-12-14 | 19:54

Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:44

Mobiel bellen in het buitenland is vrij goedkoop geworden. En binnen een anderhalf jaar worden alle bel en roaming kosten gelijk. Al lopen ze aan die wet alweer te trekken. (kudtitalianen)

Diy is trouwens het enige voordeel wat ik kan vinden en maak je niet druk, ik haat de eussr! ;)

højre vær så venlig | 19-12-14 | 19:53

Als de regering zo over de Senatoren van de eerste kamer heen blijven lopen kunnen ze binnenkort elk wetsvoorstel wel vergeten.

HotPotato | 19-12-14 | 19:52

Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:48
Alles wat jij opsomt, geldt óók voor nationale overheden. Je bent gewoon een linkse anarchist. Hoera!

Bakito | 19-12-14 | 19:51

En wat doen het main stream journaille van Nederland met deze kennis? Een keertje krachteloos fluisteren dat het wellicht niet zo netjes is? Of zelfs dat niet? De beroepsgroep van de professionele Nederlandse journalisten vormt de allergrootste schaamlap voor de democratie van dit ruggengraatloze flutlandje. Nee, wat Geert Wilders allemaal zegt, dát is pas erg... :-(

Lauwe Koffie | 19-12-14 | 19:50

@ Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:44

Ik vind die euro dus wel retehandig. Was laatst in Denemarken, wat een gekut met die smurkiaanse foepies daar.

très cool | 19-12-14 | 19:50

Te laat, te laat, zei Winnetoe.
Dat geld gaat tòch naar Brussel toe.
En fuck het NV. (Nederlandse Volk)

Dostranamus | 19-12-14 | 19:49

Bla, bla, CDA. Zolang de cijfers niet goed gechecked zijn, zijn we TEGEN. TEGEN, leest u dat goed? Mooi voor de buhne, maar de crux van het verhaal? Als het aan het CDA ligt en de cijfers zijn gechecked, maken ze uw belastinggeld NET zo snel over naar Brussel, laat daar geen vergissing over zijn.

Adversary | 19-12-14 | 19:49

Inkomsten genereren daar gaat het om.
Stomme regeltjes en wetjes verzinnen en dan innen als het fout gaat.
Koekje van eigen deeg, overheid,

Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:48

Sneeschuiver | 19-12-14 | 19:33

Vodka, AK's, en eigen volk eerst. Ik ben voor

højre vær så venlig | 19-12-14 | 19:48

Als geld naar Brussel overgemaakt kan worden dan is Pechtold er als eerste bij om de zaak goed te keuren, dus is het geen probleem.

ProAsfalt | 19-12-14 | 19:47

@Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:44
Er is er 1!!!dat we er uit kunnen stappen.

toetanchamon | 19-12-14 | 19:47

Zakelijk gezien is de eg een groot succes.
Burgers hebben er geen fuk aan.
Noem mij 1 voordeel van de eg en ik weerleg het.

Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:44

H. Caulfield | 19-12-14 | 19:41

Weet je toevallig ook of hij al had bedongen dat hij straffeloos te laat mocht betalen ?

netniet | 19-12-14 | 19:43

Na jaren van kansloos stemmen,lijkt de tijd te zijn aangebroken voor de grote verandering "het enige dat telt, is burgerlijk geweld".

toetanchamon | 19-12-14 | 19:42

Nederland een "Democratische rechtsstaat", die rechtsstaat is Nederland al heel lang niet meer en deze dagen wordt het "Democratisch" deel ook met het badwater weg gesmeten.

faz | 19-12-14 | 19:41

@netniet: Nee. Dijsselbloem had al bedongen zonder extra kosten in termijnen te mogen betalen.

H. Caulfield | 19-12-14 | 19:41

Politiek is genaaid zijn.
Of genaaid door de politiek.
Genaaid door de voorzitter
Genaaid door de minister president
Pechthold heeft roemer genaaid
Genaaid worden door Demmink
Opapstelten op zijn leeftijd nog steeds naaien
3 dissidenten die zijn genaaid hoor
VVd door de Pvda genaaid.
AFIJN
Linksom of rechtsom worden we allemaal genaaid.

rechtbank | 19-12-14 | 19:39

Gaan we weer. Firma list en bedrog is weer aan het binnen harken zonder enige gene en schuldgevoel.
Ach ja de EU de bodemloze put dan de groot, groter, groots graaiers. En de NL regering doet gedwee wat hen wordt bevolen, alles voor het baantje na de regeerperiode, fuck de NL belasting betaler.

dwar | 19-12-14 | 19:39

Dus nu wordt er na 30 december betaald maar met een boeterente ?

netniet | 19-12-14 | 19:37

'Democratie is als een trein. Je rijdt mee tot je op je plaats van bestemming bent gekomen en dan spring je er van af'- Mark Rutte

Harry Turtle | 19-12-14 | 19:37

Sorry ik was even druk, met hooibalen, en mestvork slijpen.

hallevvezool | 19-12-14 | 19:36

De krankzinnigheid in Den Haag is inmiddels erger dan ebola.

eerstneukendanpraten | 19-12-14 | 19:36

Allemaal 1 grote leugen

PandaBeep | 19-12-14 | 19:35

Democratie in de grabbelton.

Benman | 19-12-14 | 19:35

Juntaleider Rutte weet toch al lang dat hij kan doen en laten wat hij wil, met dat ruggengraatloze klapvee in de volksvertegenwoordiging (en Peter Omtzigt). En mochten er een paar kuren krijgen gaan ze gewoon weer net zo lang de achterkamertjes is totdat iedereen is sufgeluld.

très cool | 19-12-14 | 19:34

En zo glijden we geleidelijk af richting een soort Rusland; het interesseert de burgers geen reedt wat de politiek doet, want alles is toch één grote leugen en politici zorgen maar voor 1 ding en dat is hun eigen portemonnee.

Sneeschuiver | 19-12-14 | 19:33

Misschien is toyboy wel een mooie carriere voor Rutte als de politiek gezien wat minder wordt, die zijn ook zo achterbaks!

analcharist | 19-12-14 | 19:32

Leren ze ook eens keer wat het is met opvreters boven je.

Terpen-tijn | 19-12-14 | 19:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl