Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. KLAPPEN ZE OF KLAPPEN ZE NIET?

kerstkaartjevanmark.jpgSchakelen we nu in op de Straalzender van Bethlehem voor het Laatste Oordeel over de Oud-Testamentische Titanenstrijd tussen de Koningen van de Coalitie. Ze hebben zich drie dagen lang in hun Game of Torentjes opgesloten en langzaam zijn de spreekverzen gewijzigd van 'hopen op een oplossing' naar een voorzichtig gepreveld 'Er is sprake van voortgang'. Woorden die zowel Schippers, als Asscher, als Zijlstra inmiddels allemaal letterlijk hebben gebruikt en waarmee ze dus in PR-opzicht in ieder geval goed op 1 afgestemde lijn zitten met elkaar. Maar nu komt Perdiep Heymans (RTL) met de onheilstijding dat de Drie Dissidenten uit de Senaat NIET, wij herhalen: NIET willen buigen. We kijken vol spanning mee. Wordt het de beste kerst sinds de Tweede Wereldoorlog, of....? De MinPres heeft zijn date in Brussel gecanceld en is bereid om de Kamer toelichting te geven over Kerstcircus Rutte Update: Coalitiepijpertje Pechtold begon een half uur geleden ineens te mopperen dat de huidige situatie 'met betere regie voorkomen had kunnen worden', dus die lijkt alvast afstand te nemen van het kerstkrakende kabinet. RTL: "Marijke Linthorst, Guusje ter Horst en Adri Duivesteijn vinden dat het kabinet nieuwe voorstellen aan het hele parlement moet voorleggen en niet aan hun drieën." Groot gelijk: de stemming is geweest, de coalitie heeft verloren en de Zorgwet deugde niet volgens de Eerste Kamer. Terug naar de tekentafel en opnieuw het wetstraject doorlopen dus, en niet proberen om de regels te omzeilen of senatoren om te praten om tóch je zin te krijgen. Machtsspel: Ter Horst legt de bal terug bij de VVD. Tegen ANP: "“Inhoudelijk zijn we heel dicht bij elkaar gekomen, maar het laatste zetje dat geëist wordt, dat wij van tevoren ja zeggen tegen een tekst die we nog niet hebben gezien, dat kan en mag staatsrechtelijk helemaal niet." Thuisblijfbrief: De MinPres gaat niet naar de Europese Raad, want zijn eigen coalitiecrisis is belangrijker dan het landsbelang. thuisblijfbriefmarkrtutte.png

Reaguursels

Inloggen

Ik begrijp tussen de regels door dat zojuist 3 PvdA senatoren hun nieuwe burgermeestersfunctie van een middelgrote stad veilig gesteld hebben.

Ulle Ruttelflut | 18-12-14 | 19:56

tweetybird | 18-12-14 | 19:07
Ja, met bril gaat het toch beter.
Ik snapte je verhaal niet, maar nu wel.
Excuus voor mijn lompe opmerking.

ZZP-er | 18-12-14 | 19:36

rara | 18-12-14 | 17:27

Ja dat heb ik al eens uitgelegd. Zit op een klein telefoon schermpje. Weiger een leesbril omdat ik zo'n ding vervelend vind en dat ik mij daar voor lul mee vind zitten en dan gaat het typen soms mis al lees ik het na maar er over heen kijk. Soms. Het is niet echt ideaal op zo'n klein scherm. Maar je moet toch wat. Sorry dus voor de schrijffouten soms. Ik hoop maar dat je soms wel weet wat ik bedoel. Ondanks die fouten.

tweetybird | 18-12-14 | 19:07

Guusje ter Horst en de opstand van de elite die het niet accepteert op een lagere plaats te worden gezet.

Rest In Privacy | 18-12-14 | 18:03

er worden trouwens hekken geplaatst bij het Torentje., te zien bij de twitter feed van de telegraaf.

starbuck280 | 18-12-14 | 18:01

vlag aan stok bindt

nomo | 18-12-14 | 17:59

vuurwerk klaarzetten doet

nomo | 18-12-14 | 17:58

De eerste kamer heeft een controlerende functie , daar voor is deze dan ook bestemd.
als zij een wet afkeuren van de tweede kamer dan ligt het in de PRULLENBAK en daar hoor hij te blijven .
Als dan tracht om 3 dissidenten moedwillig bij een kruisje wilt laten tekenen dan snap men het STAATS recht niet , dan kan eigelijk niet eens wat deze wet ligt al in de vuilnisbak

witchmaster | 18-12-14 | 17:55

@tweetybird | 18-12-14 | 16:58
"U kent get paetij programma"

Het zal wel, maar ik haak af als ik zulke zinnen moet proberen te duiden. En je tekst staat vol met dergelijk krom taalgebruik.

rara | 18-12-14 | 17:27

rara | 18-12-14 | 16:39
Haha, dat dacht ik ook. Of een hele snelle film met Sandra Bullock.

harbi | 18-12-14 | 17:07

rara | 18-12-14 | 16:51

A joh dat wist ik niet. Ja ik gebruik die troep dus echt niet. Dat dan weer niet. Had het dus niet door dat je zoiets bedoelde. Maar nee ik ben helder als een hoentje. Gebruik geen drugs en nooit gedaan ook behalve roken. Geen wiet maar tabak. Een biertje daarentegen doe ik wel. Maar nooit doorxeweeks dus daar kan hwt ook niet aan liggen. Dus zeg maar het ligt eraan dat ik net als de meeste nederlanders dit kudtkabinet zat ben.

tweetybird | 18-12-14 | 17:04

rara | 18-12-14 | 16:48

Joh van mij mag je het ook anders noemen. Het zal mij worst wezen. Echt. Het is in de politiek toch gewoon goed geworden. Bijbaantjes en noem maar op. Lobbyisten. Noem maar op. Belangenverstrengeling. Noem maar op. Je vast inlikken. Het is wat dat betreft allemaal gewoon geworden in de politiek. Niemand die er meer van opkijkt. Opkijken doen ze alleen als jij je belasting verkeerd hebt ingevuld en je 100 euro te weinig hebt afgedragen. Want dan ben je een crimineel.In de politiek bestaat de crimineel ook. Dat noemen ze de witteboorden crimineel. Het verschil tussen ons en hun. Jij wordt voor die honderd euro te weinig zwaar gestraft en zij worden voor de miljoenen gegraaid beloond. De VVD zou roepen u bent een echte VVD 'er. U kent get paetij programma. Corrupt zijn is een pre.

tweetybird | 18-12-14 | 16:58

@Capt. Iglo | 18-12-14 | 15:50
Als een arts je dan niet bevalt of gewoon niet ligt, kun je gewoon naar een ander.
En dat vind ik wel een recht wat iedereen moet hebben.

Dibe | 18-12-14 | 16:56

rara | 18-12-14 | 16:39

Was het maar waar. 2 dagen sneeuw. Daar stem ik wel voor. Daarna weer weg en ik ben tevreden. Maar het mag ook een hete kerst worden met een gevalken kabinet. Weg ermee en opgerot dat incompetente zooitje. Van miltenburg mag van mij wel kamer voorzitter blijven . Ik vind het een lekkere milf en moet vaak om haar aanpak lachen. Niet geschikt als kamer voorzitter maar vaak zeer vermakelijk. Hahaha. De laatste dag graag voor het nieuwe jaar in kerstlingerie.

tweetybird | 18-12-14 | 16:50

@tweetybird | 18-12-14 | 16:44
Het zal wel. Woordenboekdefinities herdefiniëren om je theoretische gelijk te halen is zo bezijden de realiteit die wij allen hebben aanvaard dat ik er niet op in kan gaan. Sorry.

rara | 18-12-14 | 16:48

rara | 18-12-14 | 16:33

Beste rara hoe noem jij het dan om iemand hoger op de kieslijst te zetten om hem om te krijgen. Ik noem dat omkoping. Beste druiloor. Zeg maar het grote pvda goed de baantjes carrousel. Zeg maar sommige doen dat over de rug van nabestaande bij de pvda en sommige doen dat zo bij de pvda. Hoger op een kieslijst bijvoorbeeld. Senatoren die tegen een wet gestemd hebven behoren niet zo benaderd te worden. Het kabinet heeft genoegen te nemen met het feit dat het weggestemd is. Dit is werkelijk een walgelijke gang van zaken doen. De VVD heeft totaal geen schroom meer. Die drukken alles er door. En hebben schijt aan het gewone volk. Dat blijkt wel weer.

tweetybird | 18-12-14 | 16:44

@tweetybird | 18-12-14 | 16:37
Is jouw 'witte kerst' nu al begonnen?

rara | 18-12-14 | 16:39

ZZP-er | 18-12-14 | 15:37

Hmmm was dat je laatste woord. Heb je over dit reaguursel nou lang moeten nadenken. Want het is er wel 1 die echt zoden aan de dijk zet. Mischien kun je de rest beter ingaan op de klucht die pvda en vvd crisis heet en de verantwoordelijke voor die klucht die veel belastingcenten kosten omdat er a gezegd is maar b niet wordt uitgevoerd. Namelijk de wet is weggestemd dus niet goed. Terug naar de tekentafel dus. En senatoren horen zich niet voor het karretje te laten spannen uit partij politieke overwegingen. Daar is de eerste kamer niet voor. Dit is dan ook een echt dieptepunt in de nederlandse democratie. Waaruit duidelijk blijkt dat de eerste kamer niet een wet toetst maar het nu een verlengstuk is van dit kabinet. Zodat zij in het pluche kunnen blijven. Kom maar op met de meest bizarre wetten. Ze worden toch niet meer getoetst. De eerste kamer heeft sinds vandaag de democratie opgegeven en laten zich om lullen door kabinets lobbyisten. De manier zoals de VVD dat graag ziet. Zij dicteren de wettrn en de eerste kamwr heeft ja en amen te zeggen met dank aan drie pvda senatoren. Die dachten spelletjes te kunnen spelen. En daarmee het geloof in een eerste kamer die toetst te niet heeft gedaan. Het is nu de twee en half kamer geworden. Derhalve heeft die eerste kamer dus geen zin meer want de weg kan korter en goedkoper. Scheelt werkelijk miljarden. Dat is pas bezuinigen.

tweetybird | 18-12-14 | 16:37

@tweetybird | 18-12-14 | 16:24
Je verbale diarree mist het punt volledig. We hadden het over omkoping, beste druiloor van me. Dat jij dan gaat ranten is niet mijn zaak of probleem.

rara | 18-12-14 | 16:33

@Theo van Deursen | 18-12-14 | 15:07

Disfunctionele marktwerking in de zorg ?

Er is geen marktwerking. Er is een disfunctionele semi overheid aan het falen.

vanhetvarken | 18-12-14 | 16:29

@ hallofreen | 18-12-14 | 16:22

Daarom zeg ik ook wat ik, Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:00, zeg :)

Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:24

rara | 18-12-14 | 15:28

Wie is hier nu de sukkel. Oet het altijd met geld zijn dan. Mischien iets hoger op de kieslijst bijvoorbeeld. Oeps. De man is nog niet de pijp uit hoor. Geloof mij maar die denkt nog steeds aan zijn politieke carriere. Ziek of niet ziek. En daarvan kan ik dan weer wel zeggen dat dat dan wel weer een goede positieve instelling is. Je bent pas dood als je dood bent. Eerder niet. Mensen met een positieve instelling en nog denken aan de toekomst overleven zelfs zo'n rottige ziekte vaker als iemand die het bijltje erbij neer legt. Nou dat doet hij duidelijk dus niet. En dat vind ik dan weer wel sterk van hem. Maar hij speelt het politieke toneel nog in volle glorie. Ben alleen wat minder blij met de manier waarop. Zoals ik al zeg als je een standpunt hebt ingenomen in de eerste kamer en de wet hebt afgeschoten omdat hij niet goed is moet je daarbij blijven. Dat is cijn taak. Niet partij politiek voeren. Dan had hij in de tweede kamer moeten blijven. Of gaan.

tweetybird | 18-12-14 | 16:24

Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:13
Mee eens, maar als je geld laat bepalen wie je wel en wie je niet mag opereren gaat er iets fout. Bovendien opper je zelf ook over een basisniveau. Maar een basisprijs in dan kennelijk niet mogelijk. Deze moet door de zorgverzekeraars, die al miljarden winst maken op de te dure zorgpremie, worden afgedongen in clusterpakketten en contracten. Makkelijker haalbaar voor de grote zorgcentrums maar slecht voor de diversiteit van de branche en slecht voor mensen die dan toevallig niet bij die grote zorgcentrums in de buurt wonen.
Met je pas verkregen nierstoma op controle 50 km met de bus terwijl het ziekenhuis om de hoek ligt.

hallofreen | 18-12-14 | 16:22

@ hallofreen | 18-12-14 | 16:06

Een aardige dokter of een dokter waar je goed contact mee heb kan kan nog steeds een fout maken c.q. een slechte arts zijn. Volgens mij moet men een stap terug doen, zouden alle artsen niet gewoon (ongeveer) hetzelfde (basis) niveau moeten hebben zodat het dus niet of nauwelijks uitmaakt welke arts je krijgt. Als een arts niet goed is behoort deze geen arts te zijn of zie ik dat verkeerd.

Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:13

@theo, nee, echte leiders hadden hun verwachtingen al gemanaged zodat er geen verbaasde blikken waren bij de behandeling. Echte leiders hadden gewezen op de wet. Echte leiders hadden niet gezegd dat er gewerkt wordt aan een oplossing maar gezorgd dat er eerst ruimte in tijd en hoofd is om na te denken. Echte leiders hadden tegen Edith Schippers gezegd dat de bal bij haar lag en haar niet van te voren beloofd dat er geen vuiltje aan de lucht was. Enz.

ristretto | 18-12-14 | 16:12

@très cool | 18-12-14 | 16:01
Een Luxemburger.
Dat is helemaal nog niet zo ongunstig.
Kan die meteen pleiten om voor Koninkrijk der Nederlanden het bankgeheim in te voeren.
Cash dat kan Koninkrijk der Nederlanden wel gebruiken.

ProAsfalt | 18-12-14 | 16:11

Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:00
"als ik maar beter wordt".
Dus daarom vrije artsenkeuze. Die goedkope Schippers/Budgetarts met wat foutjes achter zijn naam? Of een arts waar je goed contact mee had?

hallofreen | 18-12-14 | 16:06

@Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:00

Eensch, die zogenaamde marktwerking is een corrupt gedrocht. Maar u vergist zich als u denkt dat de afschaffing vrije artsenkeuze triviaal is.
De verzekeraars denken er in ieder geval anders over, die hebben keihard gelobbyd om dit erdoor te drukken.

Theo van Deursen | 18-12-14 | 16:05

De kabinetscrisis rond de afgestemde zorgwet lijkt te zijn afgewend. Er is tussen de PvdA-senatoren en de VVD inhoudelijk overeenstemming over een aangepast wetsvoorstel.

lady blabla | 18-12-14 | 16:03

Je kan in plaats van deze drie PVDA senatoren, ook proberen alsnog drie (positieve) stemmen te vinden bij de andere 35 senators welke tegen stemde.
.
Ik vind het echt ontzettend fout dat deze drie senators bijna wordt verplicht voor te stemmen. Elke volksvertegenwoordiger zit in de eerste- of tweede kamer om het volk te dienen (na zichzelf uiteraard). Politieke partijen nemen een koers aan welke besloten wordt op een congres op basis van stemmen. Echter staat het elke politici vrij om van dat standpunt af te wijken. Het argument gebruiken dat ze voor moeten stemmen omdat anders het kabinet klapt is een veel grotere ondermijning van de Nederlandse rechtstaat, dan het afluisteren van advocaten door de AIVD!

TuurlijkNiet | 18-12-14 | 16:01

@ ProAsfalt | 18-12-14 | 15:33

Je weet dat daar straks een Luxemburger namens Nederland het woord gaat voeren? Hoezo kan hij niet even een paar uur op en neer naar Brussel? Nou goed, maakt ook weinig verschil natuurlijk, Mark lijkt me niet een type die heel veel toevoegt aan vergaderingen.

très cool | 18-12-14 | 16:01

@ Theo van Deursen | 18-12-14 | 15:57

Ik ben in zijn geheel tegen marktwerking in de zorg. Mensen gebruiken zorg niet voor hun plezier en wist maken over de rug van zieken mensen die niet anders kunnen dan zorg gebruiken vind ik persoonlijk verachtelijk. Maar vrije artsen keuze is dan wel het laatste waar ik me druk om maak, zoals gezegd als ik maar beter word, wie dat doet zal me verder een zorg zijn.

Capt. Iglo | 18-12-14 | 16:00

provinciale staten verkiezingen & 2kamer verkiezingen gaan dus amper van elkaar verschillen als het kabinet valt.

lady blabla | 18-12-14 | 15:59

@Capt. Iglo | 18-12-14 | 15:50

Artsen en ziekenhuizen hebben wel reputaties, onder patiënten en in de medische gemeenschap. Beide groepen hebben in principe grond voor een oordeel.

Veel specialisten kennen hun collega's op hetzelfde vakgebied trouwens maar al te goed.

Overigens gaat u niet in op de kern, namelijk dat nu de ene perverse prikkel, om zo veel mogelijk DBCs in de wacht te slepen, wordt verruild voor de even perverse prikkel om de goedkoopste arts uit te hangen.

Theo van Deursen | 18-12-14 | 15:57

@ Dibe | 18-12-14 | 15:40

Alsof iemand (ik vermoed u ook) zonder enige medische kennis kan beoordelen of een arts goed is in zijn/haar vak. Ik denk dat het de gemiddelde burger echt geen moer kan schelen wie hem of haar helpt als hij of zij maar beter wordt (en als het even kan in een ziekenhuis in de buurt). En een fout blijft menselijk dus zelfs de best aangeschreven arts kan een fout maken of u hem/haar nou zelf gekozen heeft of niet.

Capt. Iglo | 18-12-14 | 15:50

@Dibe | 18-12-14 | 15:40
Inderdaad. Het gevaar is hier dat voor de arts de 'incentive' om te behandelen wegvalt. Met dit voorstel zijn het de verzekeraars (met winstoogmerk) die kiezen welke arts de contracten krijgt. Daarmee krijgen artsen dus een 'incentive' om goedkoper in plaats van beter te gaan werken. Artsen moeten met elkaar gaan concurreren op prijs, en er kan er telkens maar één winnen.

En dat gaat niet de arts worden die zich het meeste inzet voor zijn patiënten, maar de arts die de meeste patiënten zonder diagnose (en zelfs zonder een goed gesprek) naar huis stuurt zodat de patiënten naast bloed nog een paar maanden premie op kunnen hoesten voordat ze sterven.

Geloof me, artsen genoeg die daartoe bereid zijn.

Nequebard | 18-12-14 | 15:49

Laten ze het aub snel afronden, en zet de val maar in.
Ik ben ook voor vrije arstenkeuze, voor je t weet zit je bij een debiele doch lekker zuinige (niet handelende) 'specialist'.. zat doden per jaar hier in NL in de ziekenhuizen. Onnodige doden dus en daarnaast nog tienduizenden fouten.

Dibe | 18-12-14 | 15:40

@ristretto | 18-12-14 | 15:36

Want echte leiders met gezag hadden last en ruggespraak geëist en korte metten gemaakt met die terechte afwegingen?

Theo van Deursen | 18-12-14 | 15:39

tweetybird | 18-12-14 | 15:22
Ben je echt zo debiel, of doe je maar alsof?

ZZP-er | 18-12-14 | 15:37

Zonder last of ruggespraak. De drie PvdA senatoren hebben gestemd. Terechte afwegingen gemaakt. Vervelend voor Schippers, maar niet meer dan dat. Het hele verhaal toont wel aan dat Asscher en Samsom geen leiders zijn of gezag hebben.

ristretto | 18-12-14 | 15:36

"Thuisblijfbrief: De MinPres gaat niet naar de Europese Raad, want zijn eigen coalitiecrisis is belangrijker dan het landsbelang."

Onzin. De vrije artsenkeuze is landsbelang en in de EUSSR hebben wij toch niets te vertellen op grond van het stemgedrag van het Nederlandse Volk.

ProAsfalt | 18-12-14 | 15:33

@necrosis | 18-12-14 | 14:36
Ja, en wat heeft dat te maken met prostaatkanker?

rara | 18-12-14 | 15:29

' Voor Schippers is de zorgwet de manier om de groeiende kosten in de zorg te drukken waardoor de premies voor de burgers zullen dalen. '
-
meer macht naar de 4 verzekeraars met miljarden in kas ?.. nee terugdraaien die 'marktwerking' in de zorg en terug naar een soort basis ziekenfonds.. betaalbaar voor iedereen en geen idioot hoge eigen bijdrage.

(c)ZWITSUL | 18-12-14 | 15:28

@tweetybird | 18-12-14 | 14:34
Aandachtshoer okee, maar we hadden het over het omkopen van iemand die ongeneeslijk ziek is. Denk je dat hij nu op jacht is naar geld of aandacht, je mag kiezen.

rara | 18-12-14 | 15:28

Staatsrecht, joh hebben we dat nog dan? Alsof dat een rol speelt bij dat dealmaking schorem in den haag... De enige reden waarom het nu opeens enigszins transparant is is omdat deze 3 geen fuck meer te verliezen hebben. Eindelijk zien we eens hoe rot dit systeem echt is: er wordt gewoon plat gepoogd ze om te kopen zodat men om de wet heen kan. Zo overtuigd van het recht het gelijk te halen om de geest en letter van de wet heen... jezelf boven de wet stellen heet dat, stelletje engnekken.

F#ckingAwesome | 18-12-14 | 15:27

Gezeillig met de hele bubs kerst vieren bij huize willy.

poetsnoet | 18-12-14 | 15:25

Wat een vieze gladjakker is die Rutte ook zeg… "wel even ja zeggen tegen iets wat je nog niet hebt gezien". Mag ik even een teiltje? Dan kots ik zum vol en kieper ik zum zo over Rutte z'n glimlachende kop heen.

kanon0503 | 18-12-14 | 15:24

ZZP-er | 18-12-14 | 15:07

Hoezo weet jij iets wat ik niet weet vertel. O dat tweetybird niet mee doet aan zielig en de zieligheidsindustrie en zachte heelmeesters. En het wel keihard durft te zeggen wat hij van iemand zijn politieke carriere vindt. Joh pleur op zzp er. Ga lekker bomen knuffelen. Wat doe je hier als je er niet tegen kan als iemand om zijn politiek afgebrand wordt omdat hij ziek is. Het is zijn eigen keus om politiek actief te blijven ondanks zijn ziekte en ik reken hem af op zijn politiek. Ben niet van dat geknuffel en zielig. Ga lekker naar joop of zo. Boomsukjel knuffelaar. Ga daar maar zoetsappig doen. Dit is geenstijl.

tweetybird | 18-12-14 | 15:22

MarcS | 18-12-14 | 15:09
je bent nogal zeker van jezelf met betrekking tot d66.
ik hoop dat je het bij het rechte eind hebt.
ik ben bang dat heel veel mensen d66 een keer gaan *proberen* en ze daarmee d66 een boost geven waarbij deze de grootste wordt.

kaplaarzenverkoper | 18-12-14 | 15:22

Ondertussen beweegt de VVD zich ook nog eens met 9,8 m/s2 richting het aardoppervlak om zich aldaar bij coalitiegenoot PvdA te voegen.

www.noties.nl/peil.nl/

Feest!!!11!!!1!

Rest In Privacy | 18-12-14 | 15:18

En hier heeft ter Horst weer helemaal gelijk....
Enne, de Noorman, in dit huize Noorman ook, hoor!!!

Boris die Sauertopf, nog effe(15.07) ik denk dat die twee, stuk voor stuk, ettelijke malen zo niet tientallen malen meer gewerkt hebben dan jij.
Gezien je reacties en de tijden waarop heb je geen flauw idee wat werken is.

mallekater | 18-12-14 | 15:16

overVecht | 18-12-14 | 15:01

Nee hoor niet iedereen is pessimist. Die gaan net zo lekker los op adri en kornuiten als ik. Hahaha. Bijv beun de haas en meerdere. Eigenlijk bij jij 1 van de enigste die adri al afgeschreven heeft. Maar ik denk zelf dat hij deze stunt volgend jaar gewoon weer kan op 18 december 2015. Ik mag het voor hem hopen en dan beloof ik om weer helemaal los te gaan op hem zodat hij weet dat we hem niet al bij voorbaat uitsluiten. Maar liever had ik gezien dat hij groots dit kabinet opblaast. Dat had ik geweldig gevonsen. Dan had ik in elk geval 18 december de dag van adri niet gauw meer vergeten. En ik denk veel nederlanders niet.

tweetybird | 18-12-14 | 15:13

Theo van Deursen | 18-12-14 | 15:07
Ja, dat baart me ook zorgen. Wat heeft democratie voor zin als 70% zijn stem laat afhangen van een partijdige jip en janneke stemwijzer die echt belangrijke onderwerpen niet aankaart?

hallofreen | 18-12-14 | 15:13

Als het kabinet valt dan gaat in huize Noorman de vlag uit.

denoorman | 18-12-14 | 15:12

@kaplaarzenverkoper | 18-12-14 | 15:00
Maar die gaat helemaal niet winnen, dus wat is jouw probleem?
We denken toch ook niet dat nu opeens de PvdD de meerderheid krijgt?

MarcS | 18-12-14 | 15:09

@Guido | 18-12-14 | 15:03
Welke carrière? G. Ter Dorst en A. Duijvesteijn hebben nog nooit één dag gewerkt.

Boris die Sauertopf | 18-12-14 | 15:07

tweetybird | 18-12-14 | 14:54
Je kunt inderdaad beter stoppen met schrijven.

ZZP-er | 18-12-14 | 15:07

@Boris die Sauertopf | 18-12-14 | 15:02

Inderdaad. Hoogste zorgkosten van Europa, maar de levensverwachting hangt onderin en veel vormen van kanker zijn nergens dodelijker dan hier.

Dat het Nederlandse volk op de partijen blijft stemmen die hun gezondheid hebben overgeleverd aan disfunctionele marktwerking stemt mij wel eens somber over democratie.

Theo van Deursen | 18-12-14 | 15:07

Naast dat ik het klappen van het kabinet zonde van het geld vind heb ik evengoed geen zin om weer naar de stembus te moeten lopen. Heb wel betere dingen te doen.

overVecht | 18-12-14 | 15:06

tweetybird | 18-12-14 | 14:26
Ik vind het juist heel knap van hem.

ZZP-er | 18-12-14 | 15:04

Ze vallen heus niet hoor dus snap niet wat iedereen zich druk maakt. Of het moet zijn dat D66 gaat weigeren mee te werken, dat zijn de enige die op dit moment baat hebben bij verkiezingen.

Capt. Iglo | 18-12-14 | 15:04

@vanhetvarken | 18-12-14 | 14:36
Ter Dorst en Duijvesteijn hebben hun carrière al gehad, die hoeven niets meer. Wel zal Duijvesteijn best nog wel eens dwarsligger willen zijn, denk ik.

Guido | 18-12-14 | 15:03

Helaas, ze komen weer met een compromis. Dat wil zeggen: een nieuw voorstel waarbij de gemiddelde Nederlander nog harder gepakt wordt dan bij het oude voorstel, en waarbij de zorgverzekeraars alsnog machtiger worden, maar waar de PvdA mee akkoord kan gaan zonder gezichtsverlies.

Het was te mooi om waar te zijn.

Nequebard | 18-12-14 | 15:03

@Boris die Sauertopf | 18-12-14 | 14:58

Jeps. Dat boeit allemaal niet zo. Tenzij het iemand in mijn eigen familie is... althans... zelfs dan alleen bij sommige familieleden.

overVecht | 18-12-14 | 15:03

zeefert | 18-12-14 | 14:56
Dus jij gelooft het verhaal dat vrije-artsenkeuze beperking noodzakelijk is om de zorgverzekering betaalbaar te houden?

hallofreen | 18-12-14 | 15:02

Verkiezingen, here we come.

Zo is het maar net! | 18-12-14 | 15:02

@zeefert | 18-12-14 | 14:56
Door het toedoen van VVD, CDA en D66 (ook PvdA) betaal jij sinds 2006 fors meer premie, lekker kortzichtig dat jij dat nu alweer vergeten bent..
Doe maar weer lekker dat bolletje in mei bij de VVD rood kleuren en het verpesten voor de rest.

Boris die Sauertopf | 18-12-14 | 15:02

@tweetybird | 18-12-14 | 14:54

Jij bent, naast je beroerde Nederlands, inderdaad de vermenselijking van perfectie. Wát ben jij fantastisch.

Heerlijk dat typische jij-bakken ook. 'Jullie zijn allemaal pessimist ALLEMAAL' :'-D

Ik wist ook gewoon dat ik slechts één of twee tegels nodig had om die knop te raken waarbij je ware aard naar boven zou komen. Wat boeit mij die vent nou verder.

overVecht | 18-12-14 | 15:01

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:52
Ik ga het niet kijken!

necrosis | 18-12-14 | 15:01

overVecht | 18-12-14 | 14:52

Maak mij er ook niet echt zorgen om. Want ik zal het toch nooit laten om los te gaan op politici die er een zooitje van maken in mijn ogen. Dan zou ik ook wat over dijselbloem hebben. Maar dat vind ik politiek gezien juist weer een goede politicus. Houdt het kort zegt nooit teveel en is altijd goed op de hoogte van zijn zaken. Jammer dat de man bij de verkeerde partij zit. Maar een kundig politicus is het zeker. Al is zijn boodschap soms niet fijn of leuk. Als we nu eens alke echte politici in 1 partij zetten en dan een nieuw kabinet vormen. Kan wel maar dat noemen ze een zakenkabinet. Zou nederland zeer goed doen.

tweetybird | 18-12-14 | 15:01

Gelukkig zijn er bij de PvdA óók parlementariërs (3) die een even sterke rug hebben als Geert Wilders. Ook zij staan voor hun principes. Zij zwichten niet voor politieke terreur en komen op voor de belangen van de Nederlandse burgers.

Frans Bierings | 18-12-14 | 15:01

MarcS | 18-12-14 | 14:40
vergis je niet in pechtold! die man kan van een puinhoop een diepe kuil maken. het huidige kabinet is *Brusselfreundlich*.
pechtold daarentegen is *Brusselincarnated*.

kaplaarzenverkoper | 18-12-14 | 15:00

Ben toch bang dat er weer een zwak crompromisje tevoorschijn wordt getoverd, zodat het beste naoorlogse kabinet ook na de kerst weer vrolijk door kan modderen.
*kots*

vhKarelkruizenruiker | 18-12-14 | 14:59

Het menselijk vermogen (of de impuls zo u wilt) om wraak te nemen draagt er in hoge mate toe bij dat mensen zich enigszins sociaal gedragen. Socialisten menen daarintegen dat mensen zich sociaal gedragen vanuit hun nobele inborst. Aangezien ze niet willen leren van de realiteit zullen doorgaan met stompzinnige acties. Kort samengevat niet iemand in de bek tuffen die je misschien nog nodig hebt, is niet slim.

bijna_raak | 18-12-14 | 14:58

@MarcS | 18-12-14 | 14:52 Ik heb er geen greintje vertrouwen meer in. Niet alleen het CDA, maar al die regentenpartijen lijken in de oppositie en in verkiezingstijd best aanvaardbaar. Maar zodra ze in de regering zitten gaan ze op dezelfde voet verder met het reeds door mij omschreven beleid (14:31 uur). Ik zal er van mijn leven niet meer op stemmen. Helaas is nog lang niet iedereen zover.

witwas | 18-12-14 | 14:58

Ah, ze zijn al zo goed als gedraaid.
Dat ging sneller dan verwacht!

Nuchtere_Hollander | 18-12-14 | 14:58

@Nuchtere_Hollander | 18-12-14 | 14:49
In een land hier redelijk ver vandaan (Libië) had men tot aan de dood van die gekke kolonel gratis medische zorg en gratis onderwijs van goed gehalte.
Mensen die liepen te janken dat 'Daffy' een dictator was en alles kon bekostigen vanwege de olie, verwijs ik graag naar Nederlandse politici die schijt hebben aan het volk en een gasbel, vergelijkbaar met de olie in Libië.
Daffy had er persoonlijk voor gezorgd dat analfabetisme in zijn land zwaar gereduceerd werd, waar onze regering analfabeten met bakken tegelijk naar binnen halen.
Maar 'Daffy' moest weg....

necrosis | 18-12-14 | 14:58

@overVecht | 18-12-14 | 14:49
Al die verslechteringen voor het volk door zijn toedoen of van zijn partij, is natuurlijk veel minder erg?

Boris die Sauertopf | 18-12-14 | 14:58

Door die 3 babyboomers moeten wij straks nog meer premie gaan betalen! Met dank aan pvda!

zeefert | 18-12-14 | 14:56

@ blaatblaat | 18-12-14 | 14:14

"PVV zal nooit kunnen regeren (door de uitsluiting van de andere partijen en door niet geheel competent te zijn)."

Niet geheel competent? In tegenstelling tot wie? Wat heb ik gemist? Noem eens 1 competent lid van een regering in de afgelopen 40 jaar.

Elessir | 18-12-14 | 14:55

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:50 Ik ben het op veel punten wel eens met de PVV, zou alleen willen dat ze eens wat meer werk maakten van die laatste 'V'. Dus legaliseren alle drugs, meer privacy en véél (maar dan ook echt heel veel) minder overheidsbemoeienis. Laat me met rust!

witwas | 18-12-14 | 14:55

tweetybird | 18-12-14 | 14:42
Ik vind dat Duyvestijn altijd goede ideeen heeft gehad op het gebied van volkshuisvesting, nooit begrepen waarom hij wegging naar Jorritsmania! Kan me niet voorstellen dat hij met dat Blokakkoord tegen zijn visie inging.
Dat gezegd hebbend: Feynman zei dat DLD 15% is gegroeid en wij 7% gedaald. Dat is een veel groter probleem van de coalitie dan deze zorghervorming die eigenlijk een bezuinigingsoperatie is.

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:54

Maar zoals ik het dus begrijp mag je over adri niks meer zegfen want er zijn er hier die de man ondertussen al half dood hebben verklaard en dat is zielig . Pleur op tefen die zeg ik niet ik maar jullie hebven de man al afgeschreven en opgegeven. Jullie zijn de pessimist. Niet ik. Juist ik behandel de man als mens en niet als zielig hoopje omdat hij ziek is. Ik durf tenminste wel de waarheid te zeggen.. persoonlijk heb ik niks maar dan ook niks tegen de man zijn politiek daarentegen vind ik walgelijk. En getuigd van een rubberen ruggegraat.

tweetybird | 18-12-14 | 14:54

@witchmaster | 18-12-14 | 14:48

Klopt allemaal wel wat je zegt. En zolang wij hier lekker kunnen reaguren terwijl andere mensen met hun kudtbaantje bezig zijn hebben wij, of in ieder geval ik, het niet zo slecht. En wat boeit mij die 1,1 miljard nou. Alsof ik daar ooit een cent van zou zien als het niet weggeflikkerd zou worden.

overVecht | 18-12-14 | 14:54

Ja, verdomme, zitten ze daar een eind te breien aan de kerstcrisis? Godverdomme, kan het pils weer terug de koelkast in...
*slingers opbergen gaat*

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:54

@witwas | 18-12-14 | 14:38
Nee hoor niet vergeten, er is echter momenteel 1 groot verschil.
Het CDA, bij monde van Buma na de zomer, zag een drastisch veranderde wereld. Erkende gedeelde schuld voor de status van het land en werd weggehoond door D66, aangezien ze inderdaad mede schuldig zijn. Maar ik denk dat ze nu, met het kunduz akkoord nog vers, een hele andere richting in zullen slaan mocht het tot verkiezingen komen.

Omzicht zou een hele goede minister van financien zijn denk ik.

MarcS | 18-12-14 | 14:52

@ necrosis | 18-12-14 | 14:50
Dat zal vast en zeker op Dumpert komen ben ik bang.

@ overVecht | 18-12-14 | 14:49
Die terminale wordt erbij gehaald omdat hij een van de dwarsliggers is. Dus mogen we hem niet meer afschieten op zijn politieke werk, omdat hij ziek is?

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:52

@tweetybird | 18-12-14 | 14:48

Wat ik tegen Beun zeg. En verder. Spijtig van je vader. Maar wat moet ik verder met die info? Mijn vader is twee jaar terug dood gegaan aan Parkinson... weet niet of je er iets mee kan?

Vat het verder allemaal niet zo persoonlijk op. Als je stoten uitdeelt kan je af en toe ook een klap op je bek terug verwachten en ion het volgende draadje weer met elkaar lachen. Maar dan moet je wel even die ballen zoeken.

overVecht | 18-12-14 | 14:52

MarcS | 18-12-14 | 14:47
Asscher omdat hij de enige is die eenvvisie heeft om straatjeugd die opgroeit in gecriminaliseerde bende's al bij hun eerste schoolspijbel al bij de les te houden.

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:51

Het beste nieuws, buiten het vallen van dit fopkabinet, zou zijn als deze drie "dissidenten" gewoon knalhard in de camera Rutte zouden oproepen eens eerlijk te zijn, en niet via een achterdeurtje de wet moeten omzeilen om die gefistfuckte wet door iedereens anus te douwen. Geweldig zou 't zijn als iemand zo in de camera die Rutte eens op z'n plek zou kunnen zetten (en Schippers daarmee ook).

kanon0503 | 18-12-14 | 14:51

Het zal me eerlijk waar een zorg zijn wat er besloten wordt. Eventuele verkiezingen worden gemanipuleerd en wat er uiteindelijk voor in de plaats komt is allemaal van hetzelfde onbekwame laken een pak. En toch blijf ik me het afvragen: hebben ze het nu de hele tijd over de zorg of komt de zaak Demmink ook nog langs. Het lijkt me namelijk van levensbelang te weten of de overheid gechanteerd is door de strapatsen van een stel even invloedrijk als smerige klootzakken. Of moeten we wachten totdat we dit in de NYT kunnen lezen?

Inka6786 | 18-12-14 | 14:51

@ witwas | 18-12-14 | 14:47
Het CDA wilde, maar de voorwaarden waarop Nederland zich ENORM belachelijk maakte, kwamen uit de koker van Sapperdeflap.
En van het CDA wisten we al dat die aan de leiband van Amerika lopen. En blijven doen.

Maar, kom, vertel jouw voorkeur?

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:50

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:46
Ik ben vrij visueel ingesteld en heb momenteel even geen trek meer in eten.
Mijn verzoek: als je het wil filmen, gaarne niet linken op GeenStijl....

necrosis | 18-12-14 | 14:50

Laten we ons alsjeblieft niet rijk rekenen: de grootste draaikontenpartij van Nederland heeft bijna het patent op dit soort opzichtig toneel. Waarschijnlijk wordt er een miniscuul paragraafje aan de zorgwet toegevoegd wat vervolgens met een enorm eplomp gebracht wordt door de staatsomroep. En dan kunnen ze weer verder met pluche plakken.... De afrekening komt wel in maart!

Nuchtere_Hollander | 18-12-14 | 14:49

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:40

Het is Godwinnen 2.0. Lekker een terminale erbij halen om je punt te kunnen maken. Als je dat nodig hebt ben je gewoon triest.

overVecht | 18-12-14 | 14:49

Beste column Holman/Parool ooit!
'Lodewijk, ik weet dat je het hart op de juiste plaats hebt, maar je hart is aan het wandelen geslagen en heeft zich ergens verstopt waar ik het niet meer kan vinden. Ik vermoed dat het zich verborgen heeft in het uitdijende archief van onze ingeleverde idealen.'

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:49

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:46
Ik zou vooral veel popcorn en bier inslaan.

Jackanders | 18-12-14 | 14:49

overVecht | 18-12-14 | 14:36

He bedankt overvecht. Heb ik je al eens verteld dat mijn vader er twee jaar terug aan is overleden. En dan. Dus omdat hij mischien dood gaat mag ik ineens niet meer zeggen wat ik van hem vindt politiek gezien. Ga vast bloemen bij zijn graf leggen sukkel. Hij leeft nog hoor. Jij bent zielig om hem al zielig te vinden terwijl hij nog leeft en deelneemt aan de politiek. Jij hebt hem al afgeschreven. Niet ik. Ook al leeft hij nog 25 jaar dat zal mijn mening niet veranderen. Sterker nog van mij mag hij 300 worden. Maar ik ga hem niet sparen omdat hij mischien dood gaat. Waarvoor hij is toch nog niet dood. Vind het echt wdl rot voor hem dat hij zo ziek is. Maar dat verandert mijn mening niet over hem ten aanzien van de politiek.

tweetybird | 18-12-14 | 14:48

@overVecht | 18-12-14 | 14:38

zucht !!!! nee ik vreet niet uit de staatsruif ,maar als je dit niet begrijpt tja betaal jij dan maar je extra btw je extra huurverhoging minder hypotheek en zo kan ik uren en uren door gaan,maar u zal wel warmpjes bij kas zitten ,dus kan rutte zeker bij u nog eens langs komen die 1.1 miljard is voor u ook geen probleem zeker

witchmaster | 18-12-14 | 14:48

Grootste nadeel, als het valt, is dat kereltje pechtold dan een kans krijgt. Dat is alleen de ene draaier voor de andere draaier inruilen.

jip_86 | 18-12-14 | 14:48

@Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:27
Asscher? Omdat?

MarcS | 18-12-14 | 14:47

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:44 Idd, het geheugen van een gingerbreadpoppetje. 'Kunduz' is natuurlijk het akkoord dat onder druk van Brussel werd gesloten na de val van Rutte 1. De grootste lastenverzwaring uit de geschiedenis van Nederland. Met daaronder dus ook de krabbel van het nu zo hardstochtelijk voor lastenverlichting pleitende CDA.

witwas | 18-12-14 | 14:47

@overVecht | 18-12-14 | 14:36
Niemand van ons gaat het redden, als we nu een 'geen kwaad woord over de zieken' gaan doen dan is het einde zoek. Als hij geen commentaar kan verdragen (omdat hij ziek is) had hij zijn zetel op moeten geven.

MarcS | 18-12-14 | 14:47

@ Jackanders | 18-12-14 | 14:43
Als, in het zeldzame geval dat het zo uit zou komen, Kereltje en Wilders ECHT in een bootje stappen, ga ik naakt de horlepiep dansen met een dildo op mijn hoofd. Op het binnenhof.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:46

Maarre, nog steeds niets bijzonders te zien op de Straalzender van Betlehem.....

nope | 18-12-14 | 14:46

@blaatblaat | 18-12-14 | 14:14
Alleen al de gedachte dat we dan van Opstelten zullen zijn verlost (en van Teeven en Plasterk), maakt dat ik van pure blijdschap spontaan m'n blaas leeg. PVV is inderdaad geen alternatief maar ik denk sowieso dat dat er eigenlijk niet is.

God Zelf | 18-12-14 | 14:46

Wij aan het infuus van de EU??! Eerder omgekeerd. Wij met zijn allen houden de EU draaiend. Geheel uit de zak van de burger.

Betweetert | 18-12-14 | 14:46

@Jackanders | 18-12-14 | 14:43 Het zou zomaar kunnen, de media hebben er een handje van de verkiezingen toe te spitsen op een tweestrijd en dat kan rare gevolgen hebben.

witwas | 18-12-14 | 14:45

@ witwas | 18-12-14 | 14:38
Kunduz was meer een truc van Sapperdeflap van GL. Volgens mij is zij trouwens dood (eerst nakijken voor publicatie red.)
Het CDA MOEST er mee akkoord anders kwam er helemaal geen Kunduz missie.
Sap had het CDA bij de kloten en had diezelfde kloten net met een hamer bijna tot moes geslagen.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:44

Wilders 42 zetels en Pechtold 34.
Eigenlijk gun ik ze dat wel in Den Haag.

Jackanders | 18-12-14 | 14:43

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:35
Uitgeleverd aan Brussel zijn we toch al, de VVD probeert het hier en daar hooguit wat meer te verbloemen dan D66.

harbi | 18-12-14 | 14:43

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:30

Zekers. Vind het rot dat hij zo ziek is maar het maakt hem niet dat het geen ealgflijke man meer is. Zachte heelmeesters msken stinkende wonden. Jammer dat hij ziek is maar heeft niks van doen met zijn keuzes in de eerste kamer en de politiek. Als je a zegt moet je b ook doen. Hij heeft een rubberen ruggegraat . Dus waarvoir een wet wegstemmen als je je daarna toch weer laat omlullen. Dus ja ik ga niet op hem los omdat hij prostaatkanker heeft maar om zijn politieke keuzes. Moet ik dat dan maar niet doen omdat hij zo ziek is. Nee dacht het niet. Hij leeft nog en maakt politieke keuzes. En daar zeg ik wat over. En dat mag. Maar van mij mag hij ook nog minimaal 25 jaar leven hoor. Want ik haat hem als persoon niet.

tweetybird | 18-12-14 | 14:42

Waarom zou het kabinet moeten vallen? Ze kunnen toch ook die zorgwet een beetje aanpassen? En als het ego van Adri Duivestein weer voldoende geboost is na 3 dagen in de nationale belangstelling te hebben gestaan slikt hij - zoals altijd - zijn bezwaren wel weer met een hoop ingewikkeld boomer-gedraai in.

Zou me overigens ook niet verbazen als Minister Edith Schippers nu wordt geofferd om de rust te herstellen. De VVD loopt toch al 2 jaar continu aan de leiband van de PvdA, dus waarom zou de VVD ook nu weer niet gewoon de PvdA haar zin geven. Die zorgwet interesseert Rutte uiteindelijk geen bal, die wil gewoon lekker MP'tje kunnen spelen.

Outsider-Inside | 18-12-14 | 14:41

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:35
Heel simpel, help Miezerig Mannetje NIET in het torentje maar stem desnoods op lijst LnNl.
Ik durf in Brussel in ieder geval met de vuist op tafel te slaan!

necrosis | 18-12-14 | 14:40

@kaplaarzenverkoper | 18-12-14 | 14:20
Dit kabinet stort ons zeker in de ellende, een volgend kabinet hebben we nog een klein kansje. Erger dan dit kan het toch niet worden.

MarcS | 18-12-14 | 14:40

@ overVecht | 18-12-14 | 14:36
Kom kom, ik snap je comment, maar hij heeft een punt (en een gebrekkige spellingscontrole).
De vorige keer dat Dakduif Adri dwars lag, trok hij zijn keutel ook in. Dat is volgens mij de essentie van zijn rant.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:40

Laten knallen dat kabinet en dan voorlopig maar een zakenkabinet aanstellen, bijvoorbeeld door de Koning, met bestuurders die wel iets in hun mars hebben. De volksvertegenwoordiging opnieuw laten kiezen door de burgers maar geen coalitie vorming. De tweede kamer kan dan in gezamenlijkheid de voorstellen tot wetten dusdanig bijschaven zodat iedereen er redelijkerwijs mee kan leven. De eerste kamer kan ze dan toetsen op werkbaarheid en of ze niet tegen de grondwet ingaan. Ophouden met die flauwekul van coalities samengesteld uit politieke partijen dit is geen democratie, dat blijkt keer op keer.

Toetsiemonster | 18-12-14 | 14:39

Ik weet niet wat ik lees, allemaal veren in de reet van het CDA?!!! Zijn jullie het verdrag van Lissabon en Kunduz alweer vergeten? Als er één grote land- en volksverraderspartij bestaat dan heet die CDA!

witwas | 18-12-14 | 14:38

@witchmaster | 18-12-14 | 14:33

Waar hebben ze je op uitgekleed dan? Ik kan nog elke week uit eten en drie keer per jaar op vakantie en heb elke avond een maaltijd voor mijn neus. Ze kleden maar een eind uit. Of heb jij minder toeslagen gekregen en moet je méér zelf bekostigen? Ik begrijp dat je dat niet leuk vindt maar eigenlijk is het niet meer dan logisch dat je zelf alles moet betalen dus ook dat ziekenhuis bezoek enz. Weg met de verzorgingsstaat.

overVecht | 18-12-14 | 14:38

Die drie dissidenten, zien aankomen, dat er geen plaats meer zal zijn na de PS verkiezingen en zijn nu aan het onderhandelen over een mooie alternatieve baan als commissaris van een semi-overheids instelling of burgemeester.

vanhetvarken | 18-12-14 | 14:36

@rara | 18-12-14 | 14:30
Was Adri destijds niet betrokken bij het debacle van het nieuwe Haagse stadhuis dat bij oplevering niet alleen te klein, maar tevens ook veel duurder dan geraamd was?
En was hij niet betrokken bij het afwentelen van de extra kosten op de randgemeenten Pijnacker, Nootdorp, Voorburg, Leidschendam en Rijswijk?
Gemeenten die hun huishoudboekje wel op orde hadden?

necrosis | 18-12-14 | 14:36

Het huidige wetsvoorstel is door de tweede kamer heengedrukt ondanks dat ook de coaliepartij PvdA en de gedoogpartijen er veel bezwaren tegen hadden. In de eerste kamer hebben een aantal senatoren wel gewoon gestemd zoals ze wilden. Mevrouw Schippers wil dit voorstel tegen wil en dank doordrukken. Dit is niet democratisch en dit is ook niet wat de tweede kamer en de eerste kamer echt wil. En zeker niet iets wat de nederlanders willen. Het zou een fijne kerst kunnen worden als ze gewoon de fout herstellen.

denoorman | 18-12-14 | 14:36

@tweetybird | 18-12-14 | 14:26

Krijg even heel snel de tyfus Lutser. Lekker ranten over iemand die het wellicht niet gaat redden.

overVecht | 18-12-14 | 14:36

@ necrosis | 18-12-14 | 14:31
Ja, dat dus. Als Kereltje aan de macht komt weet je 1 ding heel zeker: Nederland wordt aan Brussel overgedragen, en Kereltje vertrekt met de noorderzon, naar een zonnig oord ver buiten die 'geweldige' EU.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:35

Jaja, waar we zoals tegen zijn. Nu graag waar we voor zijn. Gaat Greet het allemaal voor ons oplossen? Hoeveel welvaart gaat de JSF de burger kosten? Gaan de asielzoekercentra worden gebruikt als daklozencentra?
Dat allemaal in aflevering 29 van KSDTW! (kabinetten sinds de Tweede Wereldoorlog)

kloopindeslootjijook | 18-12-14 | 14:35

"Marijke Linthorst, Guusje ter Horst en Adri Duivesteijn vinden dat het kabinet nieuwe voorstellen aan het hele parlement moet voorleggen en niet aan hun drieën."

Volgens mij hoort dat ook zo? De eerste kamer heeft gewogen en afgeschoten, terug naar je hok.
Zelf denk ik dat ze aan het prepareren zijn voor het aangepaste voorstel van Schippers. Slechts marginaal aangepast, dat wel.
Er is 'no way in heaven' dat Schippers opnieuw begint, er 20 debatten over gaat houden, en dan een heel nieuw voorstel naar de eerste kamer schiet.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:34

tweetybird | 18-12-14 | 14:26

Euh, wat past er in jouw rijtje niet thuis????

nope | 18-12-14 | 14:34

rara | 18-12-14 | 14:30

Pfff jij ziet ze ook vliegen . Adri en niet te koop. Wij in Den haag weten wel beter. Hoe dacht je dat hij aan zo'n kast van een huis komt dan. Adri is een echte salon socialist. Dat wisten we vroeger in DenHaag al. Zelfs al ligt hij op het kantje blijft het een politieke aandachthoer. Geloif mij maar.

tweetybird | 18-12-14 | 14:34

@Igor Putkin | 18-12-14 | 14:10
Hoop op verbetering of zeker weten dat we ten onder gaan. Zo zie ik de huidige situatie. Dan gok ik het liefst op hoop.

MarcS | 18-12-14 | 14:34

@overVecht | 18-12-14 | 14:31

ow dus die lasten die we al achter de kiezen hebben gehad waren peanuts ???? ze hebben ons al uitgekleed dus er valt niets meer te halen

witchmaster | 18-12-14 | 14:33

BTW. Wij staan op nr 1 in de Global Slavery Index 2014.
Het minst racistische land ter wereld!
http://d3mj66ag90b5fy.cloudfront.net/wp-content/uploads/2014/11/Global_Slavery_Index_2014_final_lowres.pdf
Koewinsie !

Piet Karbiet | 18-12-14 | 14:31

adri d. hij doet me altijd denken aan een moerwijker op bezoek bij de koningin. de aandoenlijke poging zijn roots te verbloemen als hij in het openbaar moet spreken.

kaplaarzenverkoper | 18-12-14 | 14:31

Om heel eerlijk te zijn heb ik liever dat het kabinet nog een tijdje blijft zitten. Zolang de eurofiele eenheids partij VVD+CDA+D'66+PvdA+GL+CU een meerderheid heeft zal het beleid niet noemsenswaardig wijzigen: meer overheid, minder privacy, hogere lasten, meer immigratie, meer EU en meer windmolens. Pas als bovengenoemde 6 geen meerderheid meer hebben zal de paniek bij de elite toeslaan. VNL heeft momenteel het beste, rechtse programma. Maar zij moeten met een hele sterke lijsttrekker komen om het verradersimago dat aan hen kleeft achter zich te laten.

witwas | 18-12-14 | 14:31

Het kabinet dat klapt kost de maatschappij alleen maar geld. Zie er de lol niet van in.

overVecht | 18-12-14 | 14:31

@BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:26
'Kereltje' is van huis uit een veilingmeester, zodra hij de laatste restanten van Nederland voor een habbekrats van de hand gedaan heeft, gaat hij rentenieren.
Geef die lul geen kans om MinPres te worden!

necrosis | 18-12-14 | 14:31

(c)ZWITSUL | 18-12-14 | 14:26

Jij gelooft zeker ook in de koran en de bijbel dat je zo in sprookjes gelooft. Adri is geen kerel maar een heel echt mietje. Een rubberen robby. Schippers zit al lachend klaar in de kamer dus dan weet je het toch al. Nou zwitsul nu weet je het dromen zijn bedrog. En sprookjes zijn en blijven sprookjes.

tweetybird | 18-12-14 | 14:31

tweetybird | 18-12-14 | 14:26
Fijn hè, leeglopen op een chronisch zieke?

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:30

@ doskabouter | 18-12-14 | 14:24
CDA is een middenpartij. Daar kan best een redelijk kabinet van te brouwen zijn, maar tegelijkertijd is de kans ook aanwezig dat je een draak van een regering krijgt. Denk aan Fuzzy en Kereltje.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:30

Dit kabinet heeft het op velen manieren de boel verziekt , kijk naar de verhoogde huur en de btw + de verhoogde accijnzen en nog meer van die onzin.
ze hebben in mijn ogen totaal geen recht om te mogen te regeren dit hebben ze binnen enkele maande al verziekt .
het GAAT ER NIET om hoe de verkiezingen gaan het GAAR EROM dat de bevolking dus de burger zich uitspreekt tot hier en niet verder ,dat moet er gebeuren

witchmaster | 18-12-14 | 14:30

En dan te bedenken dat als die huizen niet zo duur waren geworden -laten we zeggen 100 euro per maand minder- we allemaal makkelijk 100 euro per maand meer aan der zorg hadden kunnen betalen. Geen probleem gehad. Hadden we hetzelfde huis gehad en keigoede zorg.

Maar ja, vrije markt he, goed voor iedereen.

kloopindeslootjijook | 18-12-14 | 14:29

Moge deze kleptokratenpudding totaal finaal ineen zijgen, vandaag nog graag.

spuitje11 | 18-12-14 | 14:29

Niet te vroeg Hosanna zingen. De ruggengraat van de PvdA'ers zijn al vaker van rubber gebleken...

Pino de Pollo | 18-12-14 | 14:28

Ik hoop op Kabinet Asscher, Dekker, Omzigt, Marijnissen en zo nog een paar mensen, kortom, een zakenkabinet!!

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:27

Zou die rubberen robby adri droevenstein nou ook naar een ziekenhuis in groningen moeten voor zijn chemo. Nou 1 ding weet ik wel. Zelfs met chemo krijgt hij geen rechte rug. Wat een vreselijke enge slappe drol is de man toch. Een echte politieke narcistische aandachtshoer. Niks meer niks minder. Maar jij hij kan er niks aan doen. Hij is namelijk met een rubberen ruggegraat geboren. Vandaar dat ik het al voorspeld had. 18 december 2013 heeft nu een vervolg op 18 december 2014. Op die dag en vandaag weer bleek dat adri droevestein ern rubberen ruggehraat heeft en het hem te doen is om pure aandacht. Laten we nu ook masr de 1 ste kamer ophefden. Ze zijn namelijk overbodig. En wat doen we met iets wat geen deel neemt aan onze participatie(crepeer)samenleving. Dat ruimen we op en zo besparen we heel veel geld. Het zijn toch oude geldverslindende fossielen. Kom vvd nu je rug recht houden. Onze oudjes laten creperen dus nu ook die eerste kamer laten creperen. Wel consequent blijven met jullie participatie samenleving. En voor de pvda zeg ik. Samson grote lul we lachen je in nederlandmet zijn alke uit. Wat een klote partij zijn jullie. Als ik de vvd was geweest had ik zelf de stekker eruit getrokken met zulke onbetrouwbare draaiers. Maar dat doen ze niet voor het pluche maar nog effe en de pvda trekt jullie gigantisch mee in hun val. Want waarvoor zou je in godsnaam VVD stemmen als die toch enkel samen regeren met onbetrouwbare draaikont partijen om het pluche. Ik zeg pvvda nul zetels. Kom op nederland we kunnen het. Afstraffen zo'n onkundig slecht kabinet na WWII. Ik stem nog liever voor de partij van de dieren ,sp of pvv als vvd ,pvda of d66 want dan zijn regelrechte landveraders die je aan europa uitleveren. Ik zou als ik tussen die drie en het cda moest kiezen zelfs voor het cda kiezen. Want wat er nu zit is echt een klucht. De pvvda plus d66. Want zo is het werkelijk.

tweetybird | 18-12-14 | 14:26

Interesting. Helpen de media nu mee of tegen?

kloopindeslootjijook | 18-12-14 | 14:26

Zou Kereltje met 'betere regie' bedoelen dat hij het wetsvoorstel er als MP zo doorheen had gejaagd? Want een kabinet Kereltje I lijkt wel heel dichtbij te komen als het ploft.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:26

hup Ari.. je kan het, laat ze de vinkentering krijgen en blijf bij je standpunt, oude redder van het volk..

(c)ZWITSUL | 18-12-14 | 14:26

Ben niet zo van de Loesjes maar zag zojuist (misschien spuit 11 hoor maar goed) een leuke: "Goede zorg verzekert niet, die doet wat ie kan" Toch wel raak. Maar er spelen heel andere belangen in Nederland en dat zijn vooral de belangen van een bijzonder klein groepje mensen die graag ALLES willen hebben van een enorme groep andere mensen. En schijnbaar kan dat kleine groepje het voor elkaar krijgen om die anderen allemaal onder de knoet te houden en alsmaar verder uit te zuigen. Vreemd eigenlijk. Ik heb best zin om te radicaliseren maar ja in je eentje is er ook geen flikker aan tenslotte.

Het zou hoe dan ook geheel terecht zijn als deze club charlatans wanpresteerders leugenaars en totaal incompetent gepeupel op sodemietert. En ja, zeker over dit wangedrocht van een zorgwet. Die is gewoon te walgelijk voor woorden. Met dank aan Edith.

Beaulefermier | 18-12-14 | 14:26

Beloof een nieuw GP, en ze tekenen als het moet drie keer.

Dropke | 18-12-14 | 14:25

@ brutus68 | 18-12-14 | 14:22
Mocht Vak K instorten, dan pleegt Didi zelfmoord. Die man is zo uitgewoond en uitgeleefd...

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:25

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:19

Ik weet het niet. CDA is ook best goed bezig. Maar alles beter dan Rutte en zijn wittenboorden. Zelfs geen kabinet. PVDA is ook niet best maar die zijn gewoon zielig en te lamgeslagen om nog van betekenis te zijn.

doskabouter | 18-12-14 | 14:24

@Vogelbeest | 18-12-14 | 14:21
Roemer komt niet uit Oss, dat was zijn voorganger Marijnissen.
Iemand die ik trouwens nog steeds hoog heb zitten, net zoals Hafmo van D'66.
Hun opvolgers hebben het charisma van de oude leiders gewoon niet!

necrosis | 18-12-14 | 14:24

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:19

vermits het kabinet valt, is zij demissionair en zal worden gevraagd het land in essentie te besturen, grote beslissingen zijn slechts uitgesloten tot dat het nieuwe kabinet zetelt.
Geen kabinet in belgie is bij lange na niet hetzelfde hier. inmiddels is er al zoveel schade gedaan , en dan hebben we weinig aan een demissionair kabinet.

hakbarry | 18-12-14 | 14:24

Gewoon een stunt om goodwill voor PvdA komende verkiezingen. Even wachten met juichen... We kunnen pas juichen als ook daadwerkelijk het kabinet valt.

Zo zie je trouwens maar weer hoeveel macht de PvdA over de VVD heeft. VVD had vanaf het begin rug recht moeten houden of totaal niet in zee zijn gegaan met PvdA. Wat kutjaren waren het de afgelopen jaren met Rutte aan het roer.

LangeTijdGeleden | 18-12-14 | 14:24

"De drie zijn absoluut niet van plan vooraf een deal maken. Want zo zeggen ze Het gaat niet alleen om onze drie tegenstemmen. Nog 35 andere senatoren hadden tegengestemd", zegt Frits Wester.

Chapeau voor deze democratische grondhouding. Laat maar klappen die handel.

harbi | 18-12-14 | 14:23

@ Knoekibebo | 18-12-14 | 14:16
De uitslag van de verkiezingen waren sowieso ruk. Wat verwacht je nou helemaal met Links en Rechts als regering? Daar vloeit zoveel water bij de wijn dat het kabinet zich beter Stilstand I had kunnen noemen. Rutte MOEST met de PvdA praten, want een drie partijen kabinet was onmogelijk, en met 4 partijen regeren is bijna hetzelfde als Links en Rechts in Vak K.

PVV viel voor de VVD ook af, omdat Wilders de gedoogconstructie liet ploffen. Hoe had, zelfs met de kennis van nu, Rutte ooit een werkend kabinet kunnen maken?

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:22

Ik zie graag een kabinet dat ophoudt met contra-Keynsiaanse financiën, dat echte hervormingen doorvoert op basis van feiten en expertkennis en niet op basis van de eigen myopische kijk op de wereld, en dat bestuurt in landsbelang en niet voor politiek gewin of de eigen carrière. Als dat een dieprood kabinet is, dan neem ik dat een paar jaar maar op de koop toe. Ik heb er echter geen enkel vertrouwen in dat we een heel kabinet kunnen samenstellen met de weinige integere, competente en ter zake kundige politici die we nog hebben.

Muxje | 18-12-14 | 14:22

Is Didi al naar een gesloten kliniek overgebracht?

brutus68 | 18-12-14 | 14:22

@m.caarels2013 | 18-12-14 | 14:18
Die 'A' in PvdA staat al lang niet meer voor 'arbeid'.

necrosis | 18-12-14 | 14:22

Laat maar klappen,ik zal het alleen maar toe juichen.

ron78 | 18-12-14 | 14:21

Vallen is niet handig. Dan krijgen we Em-Il Roemer uit Pyong Oss, in coalitie met De Grote Blone Leider van de PVVerraad.
Wilders heeft soms best wel eens goede uitspraken, maar zijn visie op economie is het failissement voor de bedrijven in Nederland.

Wat een faalbende we nu ook hebben, de mogelijke alternatieven zijn d-r-a-m-a-t-i-s-c-h.

Vogelbeest | 18-12-14 | 14:21

-weggejorist-

A la snackbar | 18-12-14 | 14:21

Ik zou er ook voor gaan om dissident te worden. Het wachtgeld lonkt!

A la snackbar | 18-12-14 | 14:20

blaatblaat | 18-12-14 | 14:14

zoals de polls nu staan treed er een aardverschuiving op. nederland heeft niet eerder zo dicht bij de politiek gestaan als nu. welk alternatief er ook mogelijk is, we zijn het er allemaal over eens dat dit kabinet geen recht meer van bestaan heeft.
Het is democratisch geregeld dat we ons dan opnieuw uitspreken welke groeperingen ons dienen te vertegenwoordigen.
Niemand heeft gezegd dat dat makkelijk zou zijn.

hakbarry | 18-12-14 | 14:20

oke, stel dat het kabinet valt, wat is dan het alternatief?
d666 zal waarschijnlijk gaan meespelen met in het gunstigste geval cda en vvd. met dat clubje zijn we echt niet beter af. pechtold als mp, de horror!
greetje zit zolang hij geen absolute meerderheid heeft in de oppositie ivm cordon sanitaire.

kaplaarzenverkoper | 18-12-14 | 14:20

Ik durf nog niet te juichen maar de drang is er wel.

_Fly66_ | 18-12-14 | 14:20

Als het kabinet valt dan kan Schippers fluiten naar haar baan bij een zorgverzekeraar.

hallofreen | 18-12-14 | 14:20

dit is toch logica , wat zij willen dat ze alle drie teken bij een kruisje bij een wets-voorstel DAT nog op nieuw moet worden ingediend dit is wel heeeeel ongebruikelijk!!!!!!

witchmaster | 18-12-14 | 14:19

@ doskabouter | 18-12-14 | 14:16
Dan komt er een kabinet Kereltje I wegens een bepaald cordon rond een bepaalde politieke partij.
En of dat nou echt beter is voor Nederland, dan Rutte II?
Ik zou voorstellen: geen kabinet de komende twee jaar. België deed het betrekkelijk beter zonder regering.

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:19

Kabinet Krol 1 met coalitiepartners Klein en Thieme en gedoogsteun van lijst Kuzu aanstaande?

De Reaguurder | 18-12-14 | 14:19

-weggejorist-

m.caarels2013 | 18-12-14 | 14:18

@doskabouter | 18-12-14 | 14:16
Tot op heden is Nederland nog altijd een bananenmonarchie, al kan dat veranderen......

necrosis | 18-12-14 | 14:18

En dan, Pechtold?
Juich nooit te vroeg zou ik zeggen.

Jackanders | 18-12-14 | 14:17

Je kan je afvragen of deze drie bourgeoisiesche heautemeteauten nog wel te kopen zijn met geld.
Je zou zeggen dat een aantal jaren socialistisch grooitgraaien hen geen windeieren heeft gelegd.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...

Maar aan de andere kant kun je je ook afvragen of een socialistisch übermensch óóit genoeg heeft.
Het zijn net varkens, je kan de trog bijvullen zo vaak je wilt, ze blijven vreten.

Cuyahoga | 18-12-14 | 14:17

@ YMMMV | 18-12-14 | 14:14
Dat zou het kabinet dat gaat zitten een enorme voorsprong geven, toegegeven.
Alleen welk kabinet krijgen we dan? Ik vrees dan voor een Pechthold I...

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:17

I'd say : Let them crash!

Wijze uit het Oosten | 18-12-14 | 14:17

@Kaas de Vies | 18-12-14 | 14:10
Ik heb Duits bloed, en zoals bekend bij de oosterburen, hebben we alles thuis al.
*sorry*

necrosis | 18-12-14 | 14:16

Laten we nu ophouden met Nederland vrij, tolerant, welvaren, veilig en betrouwbaar te noemen. We zijn afgezakt tot een bananenrepubliek aan het infuus van de EU. Het kan alleen maar beter, weg met dit klotekabinet.

doskabouter | 18-12-14 | 14:16

Hup SGP!

nerugaer | 18-12-14 | 14:16

@ Abject | 18-12-14 | 14:13
Hebben wij dan nog militairen met ballen?

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:16

Inderdaad er zijn andere belangen en die gaan, zoals altijd, om het persoonlijke gewin. Persoonlijk gewin voor mevrouwtje Schipper en haar liberale kornuiten en gewin voor de macht van de grote verzekeraars. Het “Old boys netwerk” profileert zich meer en meer en dat reeds sedert tientallen jaren. Als de ijdeltuiten hun zin niet krijgen, lopen ze woedend en met stampende voetjes door de kinderkamer. De foto van Schipper zegt alles over haar gekrenkte ijdelheid. Schippers, de beoogde opvolger van Rutten? Dit kan deze jongedame niet gebruiken in haar hang naar de macht. Wedden dat de media-adviseurs haar aangeraden hebben om standvastig te zijn, zodat het hele volk, inclusief de werkelijk waardeloze pers haar later kunnen prijzen met haar standvastigheid in moeilijke zaken. Dat dit op kosten van de samenleving en de kleine simpele burger gaat, interesseert niemand van de politiek en van de Nederlandse pers iets!
Het is een jammerlijke bende in Den Haag die sinds haar aantreden een wanbeleid ten toon spreidt waar je als burger van moet kotsen. Een normaal denkend mens kan dit toch niet meer accepteren? Of toch wel? Zijn we inmiddels zo gewend geraakt aan deze vorm van regeren dat we het de gewoonste zaak van de wereld vinden dat dit stelletje narcistische opportunisten rollebollend over de staat der Nederlanden beslissen met een arrogantie die zijn weerga niet kent.
Zijn dit de mensen die een schip in zwaar weer kunnen besturen. Alleen al het feit dat je 3 "zgn. oppositiepartijen” nodig hebt om de firma Nederland te managen, zegt alles over het amateurisme wat in Den Haag hoogtij viert. De lijst van merkwaardige beslissingen op werkelijk alle departementen wordt langer en langer. Het aardige is dat de kiezer dit allemaal schijnbaar de gewoonste zaak van de wereld vindt. Het zegt alles over de mentaliteit van de Nederlander in algemene zin.
Je ziet wat er gebeurt als er plotseling geen geld meer is en er bezuinigd dient te worden. Bij de bijstandsgezinnen is dit een dagelijks voorkomend probleem en ook daar lijden mensen onder de spanningen. De voedselbanken kunnen de aanvragen niet meer aan en raken zelf aan de bedelstaf. Echter in de politiek gaat het over persoonlijk bestaansrecht IN de samenleving en niet OM de samenleving. Hier gaat het over carrières, beloningen, leuke baantjes voor de toekomst, in luxe en onbekommerd verder kunnen teren op kosten van diezelfde bijstand families. Vooral aan jezelf denken, de grote jongens achter de schermen plezieren en in ruil daarvoor je hele leven verzorgd worden met iets leuks.
Daar draait het om en alle andere zaken kunnen we als bevolking vergeten. Regeren heeft niets, maar dan ook helemaal niets met politiek te doen! Regeren is een zaak van feiten, argumenten en volledige openheid van zaken! Het runnen van een groot bedrijf en niets anders! De “politiek” (wat is het in Godsnaam nog) heeft een mandaat gekregen van het volk om te managen. Als je een slechte manager bent, wordt je normaliter eruit gelazerd. Hier niet, hier wordt je beloond voor hetgeen je verprutst! Hoe gestoord kunnen we toch allemaal zijn.
Het bedrijf is inmiddels al duizenden keer failliet gegaan en niemand, maar dan ook niemand in de Haagse kliek schijnt verstand van zaken te hebben. Ik zeg het nog maar een keertje: "het land failliet verklaren, een top-curator aanstellen, een zootje bussen huren, het hele plupsgebeuren er in en vervolgens afvoeren naar Brussel. Dit kabinet is een meester in het verleggen van de verantwoordelijkheden, neemt allerlei "nevenbaantjes" aan om de "grote Partners" te tonen hoe goed Calimero wel is. Hou je bezig met datgene waarvoor je aangesteld bent en zelf gewild hebt. Kun je het niet meer? Lazer dan op naar Brussel, daar past dit zootje uitstekend! Stelletje arrogante nietnutten.

Knoekibebo | 18-12-14 | 14:16

Ik zet mijn geld op glas, plas, was. Let maar op.

klaas.heitinga | 18-12-14 | 14:15

Ik kijk nu Bethlehem24 maar vooralsnog is daar zo ongeveer niks aan de hand. Gotspe!!!1!

Driewerf Hoezee | 18-12-14 | 14:15

@Abject | 18-12-14 | 14:13
Stem dan op mij (LnNl), ik beloof plechtig nooit (!) met Miezerig Mannetje in zee te gaan.

necrosis | 18-12-14 | 14:15

YES!!!
.
Vallen met dat beste kabinet sinds de WO II!!!
.
Kom laat zien dat je echt bij de PvdA zit en dat back stabben in je bloed zit.

fifi23 | 18-12-14 | 14:15

♫ Laat maar vallen want het komt er toch wel van! ♫

dutchdj | 18-12-14 | 14:15

witwas | 18-12-14 | 14:11

Herman kon onomstotelijk een statement maken, hoe luguber ook.
Dit kabinet kan nog geen eens een brief met inhoud schrijven.

hakbarry | 18-12-14 | 14:15

De Eerste Kamer neemt haar controlerende taak tenminste wel serieus. Maakt de komende verkiezingen in elk geval interessant.

Theo van Deursen | 18-12-14 | 14:14

Wel handig, provinciale staten (1e kamer) verkiezing en 2e kamer op één dag.

YMMMV | 18-12-14 | 14:14

Jullie willen blijkbaar dat het kabinet valt.
Maar wat is het alternatief?
Hebben jullie daar over nagedacht?
Ik zie, als er verkiezingen komen, niet echt een verbetering. PVV zal nooit kunnen regeren (door de uitsluiting van de andere partijen en door niet geheel competent te zijn). Wat hou je dan over?
SP? Dat moet niemand willen? Groen Links? 50 plus?
Kortom, als je zo graag wilt dat het kabinet valt, wat is je alternatief?

blaatblaat | 18-12-14 | 14:14

IS het niet gewoon een soort cliffhanger, zodat er een soort opluchting ontstaat als er om 5 voor 5 een akkoord is? (En wij vergeten dan te denken aan het rampzalige gemeente-zorgplan?)

Einde van de Domheid | 18-12-14 | 14:14

@The walking bob | 18-12-14 | 14:11
Ik hoop op Fleur I...

necrosis | 18-12-14 | 14:14

En dan? Een regering met D66-Groenlinks-fossiel naar keuze? Neen dank u, dan nog liever een militaire junta.

Abject | 18-12-14 | 14:13

@ popstar | 18-12-14 | 14:11
Eberhard? *grinnik*

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:13

Tot nu gingen dissidenten altijd om als er een kabinetscrisis dreigde. Ik durf het pas te geloven als Rutte en Samsom samen een onverwachte persconferentie beleggen.

Lewis | 18-12-14 | 14:12

Waarom zouden ze na het tegenstemmen, ineens een deal willen sluiten? De kleine wijzigingen die Schippers heeft gemaakt zijn puur voor de bühne.
Hopelijk hebben Duifmans, Ter Dorst en die andere PvdA flippo een bezemsteel ingeslikt, zodat ze niet buigen.
En Roemer? Hebben ze die inmiddels al aan de bloeddrukverlagende medicatie gezet wegens overmatig stampvoeten?

BeunDeHaas | 18-12-14 | 14:12

Het kabinet staat op het dak van het Hilton en het volk staat beneden op straat te scanderen: "spring, spring, spring, spring!"

witwas | 18-12-14 | 14:11

Zou Samsom trouwens doorhebben dat PvdA alleen nog maar voor spek en bonen meedoet?

necrosis | 18-12-14 | 14:11

Voor mij wel de beste kerst sinds mensenheugenis als het kabinet valt, man ik krijg spontaan een harde in mijn broek, heerlijk!!!!!!!!!!!

Rest In Privacy | 18-12-14 | 14:11

Net als Balkenende 2 valt het kabinet door wraak van een vrouw die verloren had (toen vdLaan).

popstar | 18-12-14 | 14:11

@necrosis | 18-12-14 | 14:10
Goed, ik breng het pakje maar weer terug naar de winkel. Ondankbare hond.

Kaas de Vies | 18-12-14 | 14:10

Gezien de peilingen zal het eerstvolgende kabinet dieprood zijn. Weet wat je wenst.

Igor Putkin | 18-12-14 | 14:10

Ik hoop dat het kabinet valt, dat zou het beste kerstcadeau zijn.

necrosis | 18-12-14 | 14:10

Deal or now Deal.

Even de bank bellen, oh nee de zorgverzekeraar. Wat is de aanbieding nu? 50.000 euro in een bruine envelop + een zetel in de RvC van een zorgverzekeraar naar keuze. Gaat u door of pakt u de deal?

U gaat door (luidt applaus van publiek)

etc. etc. etc.

Uiteindelijk komt het spel ten einde en wint de bank altijd.

Kaas de Vies | 18-12-14 | 14:09

Mark Rutte had de drie dissidenten zojuist 1000 Euro beloofd als ze mee stemmen, het is nog even wachten of ze daar in gaan trappen.

De Reaguurder | 18-12-14 | 14:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl