
Onderzoek bewijst het! De Nederlandse overheid zou onmiddellijk moeten stoppen met ontmoedigen en zelfs tegenhouden van geradicaliseerde moslimjongeren die aansluiting zoeken bij de gewapende jihad in brandhaarden in Syrië en/of Irak. Opgeruimd staat netjes de misdaadcijfers dalen aantoonbaar, zegt Rob Bertholee, het hoofd van de AIVD. "Op een bepaald moment zagen we dat zeven jongeren uit één stad gelijktijdig op jihad gingen, waardoor de misdaadcijfers daadwerkelijk daalden." Pure winst! Zolang de kids niet terugkeren naar Nederland, is er aantoonbaar niets aan de hand. Polderjihadisten zijn trouwens vaak
typisch Hollanse jongens, aldus Bertholee tijdens een congres in Amerika (anderhalf uur durende toespraak na de breuk). "Net zo Nederlands als klompen en windmolens." Hij doelt daarmee op de derde en vierde generatie Marokkanen, tussen de 20 en 24 jaar oud. "Zij bevinden zich tussen twee culturen. Wanneer zij zich bewegen in de Nederlandse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd en in de Marokkaanse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd als Marokkaans. Combineer dat met hun Marokkaanse macho-mentaliteit en het is een
disaster waiting to happen." De zoektocht naar een eigen identiteit begint klaarblijkelijk in een oorlogsgebied.
Stap in en ga ervoor, maar kom vooral niet terug.
Nooit meer.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
@Ella | 18-12-14 | 14:51
Er geen kennis van hebben. Zo simpel is het. Ze lezen wat over hoe allemaal de schuld van de Nederlanders is en uit een misplaatst schuldgevoel hobbelen ze die richting. Heb al vaker gezegd dat je die rakker moet zeggen waar het op staat. Komt geen sharia en als u dat niet kan accepteren. Ach ik weet wel een plekje dat beter voldoet aan u wensen. Merendeel zit goed hier. Lekker sigaretje roken, wat wiet/hash roken. Enkele nemen een drankje erbij. Ik tel al 3x 80 zweepslagen. Laat die rotte appels maar gaan en die andere muppets moeten zelf eens leren een identiteit te vormen. Dat wordt je niet gegeven die moet je zelf maken.
@Angel_eyes | 18-12-14 | 15:22
Ik ben meer bang van u. Die roze bril van u sluit de kern buiten. Waarom zijn er Marokkanen die een baan hebben, meedoen aan de Nederlandse samenleving. Laatst nog die rukker die het op de racisme kaart wilde gooien maar al te snel terugkrabbelde. En waarom heb je die gasten die het verachten? Mentaliteit en hersenspoeling. U mag ze best gaan knuffelen die ontspoorde extreem denkende figuren. Maar verwacht van mij geen sympathie als u kopje geparadeerd wordt. Dat heeft u te danken aan u naïviteit. U weet wel die politiek correct begaafden waar u over rept. Haat zit in iemand. Is onderdeel van het zelfbeeld. Om daar andere mensen de schuld van te geven. Wederom zout even op.
@Theo van Deursen | 18-12-14 | 12:16
Als u er niet mee bent opgegroeid en ermee omgaat heb ik liever dat u even zwijgt. In het rapport wordt het omschreven als macho gedrag. Ik vind dat nog netjes gezegd. Men kan realiteit en werkelijkheid niet scheiden. En de terroristen worden allang in de kaart gespeeld. Of had u nog niet door dat ook Nederland al in oorlog is met IS. Psychologisch wel te verstaan. Media wat een te machtig middel geworden. Krabt u u bolletje daar mee eens over na en mocht er iets nuttigs uitkomen hoor ik het graag. Zoals in het rapport ook staat wat ik uit eigen ervaring meemaak. Die 1ste en 2de generatie zijn niet zo negatief. Laatst meegemaakt hoe een Marokkaanse man staande gehouden werd omdat hij over een busbaan reed. Ja mag niet. Dacht u dat deze meneer een grote mond gaf. Nee meneer zakte bijna door de grond. Was voor hem een serieuze zaak en voelde zich crimineel. De agenten zagen het ook en hebben hem nog wat geprobeerd op te peppen maar de man zat er duidelijk mee. Een 3rde of 4de... Ach die boeit het niks gaat happen naar de agent. Die wie werkt wat in de hand? Of heeft u geen echte ervaringen naast een rapport om een argument op te vormen?
@KoninginWildemina* | 18-12-14 | 12:29
Dat is niet helemaal waar. Ja ze blijven als Marokkanen gezien worden maar worden niet omhelst als zodanig. Ze worden in het thuisfront als zeg maar toeristen behandelt. Ze ruiken geld. En ja sta je daar met je gucci petje. Die appel die normaal geen 10 cent kost, kost voor deze rakker opeens 1 euro. U bgrijpt de AIVD rapport niet helemaal.
@Angel_eyes | 18-12-14 | 15:27
Mooie poging mij schuldgevoelens aan te praten. U vergeet echter dat het handje vol polderjihadisten in relatie met Irakeze jihadisten in het niets vallen. Maar altijd makkelijk om te zeggen Nederland heeft het gedaan. Nee doos is is de islam, u weet wel die extreme tereur tak, mede mogelijk gemaakt door de regels van de islam zelf. En nu opzouten met je slachtoffer rol.
Voor mij een niets zeggende onderzoek. Had ik zelf al geconstateerd. Nu wet nog er door dat mogelijk maakt het paspoort ongeldig en in te nemen er doorheen. Zie helaas die muppet pechthold al boe roepen. Wat wil ik die enge muppet eens stevig in ze nekvel grijpen. Enge vent dat het is. PvdAllah is zo goed als niet meer levende dus dat laat ik stilletjes uitsterven.
Al is het 30e generatie, oer-Hollands wordt het nooit.
Wacht even, typisch Hollandse jongens maar wel met een Marokkaanse macho mentaliteit.
Dus geen typisch Hollandse jongens.
Typisch het gezwam van een politiek correcte nitwit. Waarschijnlijk een politieke benoeming uit pvda kring.
Wanneer onze misdaadcijfers dalen, stijgen ze elders. Minderjarige meisjes op de slavenmarkt in Irak, hun ouders net voor hun ogen onthoofd, danken Nederland graag vanaf de de bodem van hun hart voor de verbetering die hun seksleven binnenkort zal ondergaan. Dank u Nederland, dank u. Blijf het tuig vooral de grens oversturen en doe dan net alsof er in Nederland geen jihad meer dreigt. Heus, als je anderen aan de krokodillen voert dan betekent dat dat je zelf veilig zult zijn. Echt waar.
Onze veiligheid is evident in handen van politiek correct begaafden. Wees bang, wees heel erg bang.
Waardoor laten de Nederlanders zich als makke varkens, pardon als makke schapen naar de slachtbank van de Islamisering leiden?
Rode loper naar Syrië uitrollen doet.
Ik heb niks tegen moslims in het bijzonder, maar in het algemeen zijn ze bijzonder kut.
Afgaand op zijn presentatie heb ik het volste vertrouwen in Rob Bertholee.
En hieruit volgt ook dat de Nederlanders die de 3e-4e generatie / 20-24-jarigen (wat twee verschillende dingen zijn) niet accepteren dus meehelpen aan de misdaadcijfers van deze gasten?
Ze horen nergens bij staat er. Hieruit volgt dat de Nederlanders die de 3e-4e generatie / 20-24-jarigen (wat twee verschillende dingen zijn) niet accepteren dus meehelpen ze naar IS of Syrie te doen reizen?
"Hij doelt daarmee op de derde en vierde generatie Marokkanen, tussen de 20 en 24 jaar oud."
Dat is jullie invulling? Ik heb geen zin om anderhalf uur met gekromde tenen te zitten, maar als Bertholee dat zelf gezegd heeft dan blaat hij onzin. Er zijn nauwelijks Marokkanen van de derde generatie in Nederland en voor zover er een vierde generatie bestaat ligt dat nog in de wieg.
Tenzij je er een andere definitie van generatie op wil nahouden dan het CBS. Voor het CBS betekent derde generatie allochtoon: geboren uit ouders die zelf beiden in Nederland zijn geboren, uit grootouders waarvan er minimaal EEn (en uiteraard max. vier) allochtoon is (in dit geval Marokkaan).
Aantal derde generatie Marokkanen in Nederland (minimaal - maximaal):
2000 673 - 685
2012 8.279 - 8.439
statline.cbs.nl/Statweb/publication/?D...
Een derde generatie die nu 20-24 jaar is moet pre-2000 al hebben bestaan. Dat zijn er dus hooguit honderden, waarschijnlijker enkele tientallen. Op zo'n 30.000 20-25 jarigen Marokkanen (1e+2e generatie) een verwaarloosbare groep.
Ja hallo, is nou de leeftijd (20-24) of de generatie (3-e-4e)?
Dat ze ergens niet bijhoren dat zal wel, maar waarom kiezen ze dan voor Syrie of IS in plaats van ervoor te zorgen dat ze er wel bijhoren? Klinkt als een half verhaal.
'Oerhollandse' Jihadisten met hun Djebella aan en hun ongewassen baard. Bertholee is héél ver van het padje afgeraakt de laatste jaren.
'.. en in de Marokkaanse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd als Marokkaans'. Huh? Ik dacht dat alleen blanken alles en iedereen discrimineren en tot een soort nationale sport hadden verheven. En nu lees ik dat hullie die etters ook niet accepteren. Moedertje mia, wat is het leven verwarrend.
Rob Bertholee : tjonge, tjonge, ik word erg gek van dit soort mensen. Het zijn de ouders, de gastarbeiders die in de jaren '70 een 'nederlands' paspoort van Lubbers hebben verkregen - naast hun andere paspoort die mochten ze houden - islam geïntroduceerd heeft in Nederland. Daarvoor hadden wij nooit/nauwlijks moslims in ons midden gehad. En nu, de criminalteit is ontzettend gestegen, jihad is bespreekbaar, hoofddoeken op, etc. Tss...
.
Wat ben ik trots op "onze jongens" als in den vreemden een kogel koppen.
Gisteren gelezen dat er op stelen een straf staat in het Kalefaat. namelijk de hand eraf! Zullen we hun strafblad maar na sturen?
"Net zo Nederlands als klompen en windmolens."
_________
Bullshit. Die bebaarde jihadisten haten alles waar Nederland en het westen voor staat. Daar is niks nada Nederlands aan.
"[..] en in de Marokkaanse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd als Marokkaans"
_________
Je reinste LULKOEK! Behalve homo's en 'afvalligen' is er geen Marokkaan die in de Marokkaanse gemeenschap niet geaccepteerd wordt als Marokkaans. Marokkanen hebben ook allemaal een Marokkaans paspoort.
Zelfs Marokko blijft ze als Marokkaans zien!
Komt het bij jullie nu al op dat de isolatie van deze jongens, niet in de laatste plaats door de vijandige houding van een deel van de bevolking, averechts werkt en terroristen in de kaart speelt?
Kunnen we ze niet dwingen om te vertrekken naar dat paradijs? Ah toe? Ah toe?
Mooie verklaring van zijn eigen ongeschiktheid.
Bertholee zag deze ontwikkeling kompleet niet aankomen -nou ik wel hoor- en meent dat het hier gaat om 'typisch Hollandse jongens' en spreekt dit even later kompleet tegen door omstandig uit te leggen hoe deze figuren tussen twee culturen zitten en een typisch Marokkaanse macho mentaliteit bezitten. Ja, echt typisch Hollands...
Deze meneer is of niet slim genoeg, of te politiek correct voor zijn functie. Ik vrees beide.
www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...
Demonstraties tegen 'islamisering' groeien
Sander Becker − 17/12/14
Wanneer wordt hier eindelijk, eindelijk eens actie gevoerd?
Na 30 jaar positieve discriminatie...
@nickolaas | 18-12-14 | 09:48
Nee, ik doe geen
"zoektocht naar legitimatie van een hogere status binnen een liefst sterk afgebakende eigen groep, concurrerend met elkaar wie rechtlijniger in de leer is en over het algemeen een heel eenvormige (beetje substituut zelfs voor een eigen misschien) identiteit die weinig tollerant is voor afwijkende of feitelijk eigen opvattingen."
Ik hoop dat ik uw vraag hiermee afdoende beantwoordde.
"Zij bevinden zich tussen twee culturen. Wanneer zij zich bewegen in de Nederlandse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd en in de Marokkaanse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd als Marokkaans."
Dit riepen ze 30 jaar terug ook over de tweede generatie.
Criminaliteit, schooluitval en werkeloosheid zijn sindsdien explosief toegenomen en nog steeds zingt de linkse kliek het zelfde liedje.
En het dan na 30 positieve discriminatie in onze samenleving, racisme schreeuwen als werkgevers het risico niet meer kunnen en willen lopen en dus liever geen Marokkanen meer aannemen.
Verschrikkelijk klote voor de goedwillenden, maar hier kun je werkgevers niet de schuld van geven.
En voor al die mensen die nu nog steeds blijven roepen dat het gelukkig maar om een klein groepje gaat, wordt nou godverdomme eens wakker en spendeer eens een uurtje op www.cbs.nl
Als ze die 4 generaties nu eens getrouwd waren met Nederlanders ipv elke generatie een nicht als bruid te importeren... omdat ze zelf nogal afkerig zijn van Nederlanders.. dan was de ingegratie ook vast beter verlopen.
VERB:
Alles is geoorloofd om slechte dingen te zeggen over je tegenstandigers om ze in diskrediet te brengen.
De misdaadcijfers dalen aantoonbaar?
Leugen!
wakkere_nederlander | 18-12-14 | 09:00
Wou ik al zeggen. Vergeet niet westerse geheime diensten praktiseren art of deception in tijden van oorlog m.a.w. alles is geoorloofd om je tegenstanders in diskrediet te brengen.
Dus niet wegsturen, om in Syrië en Irak te gaan moorden, maar interneren in kampen hier in Nederland. Het zijn de vijanden van onze samenleving. Het is oorlog, dames en heren.
Dat met die misdaadcijfers wil ik best geloven. Maar dat ze tussen het wal en schip vallen tussen Nederlanders en Marokkanen is natuurlijk bullshit. Ze hangen altijd rond in groepjes. Dus dat ze elkaar niet accepteren is natuurlijk de grootste onzin. Het enige waar wij als Nederlanders wellicht iets van kunnen leren is de loyaliteit binnen de groep.
-weggejorist-
"Marokkaans macho-gedrag" gedrag ook net zo Nederlands als:
-vrijheid
van geloofsovertuiging
-vrijheid van meningsuiting
- gelijke rechten voor mannen en vrouwen
- respect voor verschillende sexuele voorkeuren
- vrije kledingkeuze voor vrouwen (hé Marokaanse macho's: vrouwen die korte rokken dragen worden volgens de Nederlandse cultuur GEEN hoer genoemd weetjewel)
- het mogen nuttigen van een biertje of wijntje (hé Marokkaanse macho's: vrouwen die een wijntje drinken of verkopen is heel normaal en geaccepteerd weetjewel)
Enzovoorts.
Maakt me niet uit wat je afkomst is, Nederlands, Russisch, Chinees of Intergalactisch, pleurt wat mij betreft gewoon op met machogedrag
@HaatAth3ist | 18-12-14 | 09:29
Die Amerikanen lachen zich toch ook een ongeluk als zo'n mafklapper, welke hoofd is van onze binnenlandse veiligheidsdienst, verkondigd dat deze jongens zo Nederlands als "als klompen en windmolens" zijn!
Zou toch maar eerst eens de speech van Bertholee gaan lezen. Het rapport krijgt lof van het Washington Institute of the Near East.
www.aivd.nl/@3184/lezing-hoofd-aivd/
Opgeruimd staat netjes de misdaadcijfers dalen aantoonbaar, zegt Rob Bertholee, het hoofd van de AIVD. "Op een bepaald moment zagen we dat zeven jongeren uit één stad gelijktijdig op jihad gingen, waardoor de misdaadcijfers daadwerkelijk daalden." Pure winst! Zolang de kids niet terugkeren naar Nederland, is er aantoonbaar niets aan de hand.
=
En het hoofd van de AIVD mag dat WEL zeggen en Geert Wilders niet???
@Skunk57 | 18-12-14 | 09:25
Klein groepje van 65% van de mannelijke Mocro's met een strafblad keihard aanpakken inderdaad, het wordt nog lekker rustig in Amsterdam-West.
Die jongens zijn minder oer-hollands dan het lijkt
Het zijn producten van een opvoeding van een tribale cultuur waarin fysieke en verbale dominantie het ideaal-model is
Die jongens zijn minder oer-hollands dan het lijkt
Het zijn producten van een opvoeding van een tribale cultuur waarin fysieke en verbale dominantie het ideaal-model is
De standaard marokkanenmisdaad komt niet zozeer van jihadisten, geloof me. Die blijven juist onder de radar om niet op te vallen (ze wachten hun kans af) en zijn vaak (helaas) niet zo dom als gewone Marokkanen.
Nee, misdaad in Nederland komt voornamelijk van de standaard macho Marokkaantjes die geld nodig hebben om te imponeren met dure spulletjes en auto's. Die we regelmatig op straat zien: lichtgetint tuig, in groepjes, scheldend, agressief kijkend, verzameld in donkere winkelcentrumhoekjes, in glimmende zwarte jasjes met bijbehorende bontmutsjes. Dezelfden die je niet als collega wilt hebben of als werknemer in je eigen bedrijf.
Uiteraard wil ik de lichtgetinten in Nederland niet allemaal over een kam scheren want er zitten heus goede, aardige en hardwerkende bij, maar die staan niet tussen dat tuig op straat.
En nu ik dan toch aan het klagen ben, ik walg meer en meer van die Nederlandse verplichte multiculti tv tegenwoordig. Het druipt van je tv af. Overal (kinderprogramma's, journaal, docu's, films, presentatoren, enz.) zie je de door de roverheid verplichte vermenging van onze (licht)getinte medemens. Omroepen worden verplicht om zoveel procent allochtonen (vaak zonder enig talent -lang leve de autocue-, uitzonderingen daargelaten dan) aan te nemen. Omdat ze de (agressieve) allochtonen rustig willen houden en ze niet het idee willen geven dat wij Hollanders discrimineren. In de hoop dat ze zich uiteindelijk toch netjes gaan gedragen in de toekomst..... Whaha.
Net zo Nederlands als Zwarte Piet, en ook die traditie wordt de nek omgedraaid. Tradities en cultuur zijn continu in beweging hoorde ik de anti-ZP stormtroepen schreeuwen, welnu, laten we die traditioneel oerhollandse 3e generatie mocro's dan ook maar eens anders gaan behandelen. Nooit meer welkom in Nederland.
Tog eigenlijk best errug die hersenrot politieke elite!
Over de 3e en 4e generatie jongeren in relatie tot onderwijs en kansen op de arbeidsmarkt. Ook hier wordt vaak de discriminatie-kaart getrokken. Als je dan gaat graven, komen er vaak hele andere zaken boven. Het percentage schooluitvallers is nog steeds erg hoog onder deze groep. Dat lijkt me een duidelijk keuze: je gaat naar school of niet. Dat heeft niets met discriminatie te maken. In een jaren terug gepubliceerd onderzoek kwam al naar voren, dat veel van deze jongeren mórgen in een dikke BMW willen rijden en niet over een x-aantal jaar, als ze carrière in hun arbeidsleven hebben gemaakt. En ja, dat duurt ze te lang en hebben ze ook geen zin in. Of je leest dan in een bijzinnetje '... hij was van school gestuurd'. Oh ja? Waarom dan? Om tegenwoordig van school te worden gestuurd moet je heel wat meer doen dan een punaise op de stoel van de docente leggen. En tja, na school heb je dan de arbeidsmarkt waar ook het kip-ei verhaal speelt. Met (helaas) zoveel aantoonbaar negatieve ervaringen met Marokkaanse jongeren is het niet gek dan een werkgever denkt: hmmm, ik neem toch maar iemand anders. Dat is geen goede zaak en zeker niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.
Pas maar op met 'minder, minder' roepen...
www.nrc.nl...
Voorburg | 18-12-14 | 09:55
En over paar jaar zijn het de Rechtsen die het weer schuld waren. Oorzaak en Gevolg worden vooraf gegaan door Oorzaak en Gevolg vaak gebaseerd op een Oorzaak en een Gevolg als gevolg van een Oorzaak en een Gevolg.
Sinds de recente kinderslachterijen en de dubbele moraal in de sexwetgeving van IS is mijn standpunt wat opgeschoven. Persona Non Grata kwalificatie voor alle uitreizigers, bekendinmaking van Persona Non Grata kwalificatie voor overwegende uitreizigers en bestraffing bij Internationaal Gerechtshof in Den Haag voor daadwerkelijke uitreizigers!
Al was het de tachtigste generatie, opgeflikkerd ermee.
Net zo Hollands als tulpen (Turks) en wiet (Marokkaans) was een betere vergelijking geweest.
-weggejorist-
Pas maar op met 'minder, minder' roepen...
www.nrc.nl/nieuws/2014/12/18/openbaar-...
En ik heb nu honger.
Mijn vrouw start de auto. Ik denk dat ze vreemdgaat, de aivd denkt dat ze naar Kobani rijdt. Over een half uur is ze terug met een overheerlijke appeltaart.
Van Duyvenbode | 18-12-14 | 09:50
LOL, dan is ze echt Oer-Hollands Proved
Ik zou wel eens willen weten wanneer ik als volwaardige Nederlander door mijn eigen regering geaccepteerd ga worden. Ik wil nu ook wel eens bakken overheidsgeld en psychiatrische bijstand en fopstrafjes voor mijn gewelddadige overvallen en vergunningen voor anti-alles demonstraties en het bouwen van bidhuizen voor mijn favoriete god Piggelmee. Tot nu toe heb ik zulke sociaalmaatschappelijke goodies voor anderen moeten financieren. Mijn eigen regering geeft meer dwangneurotische aandacht & angstige liefde aan een arrogant, agressief en achterlijk bergvolk van verweg. Dat ben ik, om met de volledig geaccepteerde en goed geïntegreerde allochtoon Maxima te spreken, een beetjezat.
Dus begin maar met elke tussen-wal-en-schip gepleurde Marokkaan ferm uit het bevolkingsregister te schrappen zodra hij op survivalvakantie naar Zandbakkië is. Dan kan ik op z'n Amerikaans zeggen, 'I can breathe!'
Vreemdgaan of in den vreemde gaan liggen heel dicht naast elkaar.
@ Van Duyvenbode | 18-12-14 | 09:44
Qua motivatie totaal niet
ET007 | 18-12-14 | 09:41
Mijn vrouw start de auto. Ik denk dat ze vreemdgaat, de aivd denkt dat ze naar Kobani rijdt. Over een half uur is ze terug met een overheerlijke appeltaart.
Opgeruimd staat netjes, ik kom ze zelfs uitzwaaien op schiphol! Wij zei dat ook alweer?
Komt dus exact uit wat ik al jaren roep. Klein groepje keihard aanpakken, vervolgens pvv verbieden en Nederland is weer mooiste land om in te leven.
Skunk57 | 18-12-14 | 09:25
Klein groepje aanpakken helpt echt niet als de groep probleem gevers zo'n 75% bevat, en de PVV is al lang verboten!! door de NPO.
Vanwaar altijd die gedachte dat er tussen culturen een soort wetteloos, amoreel niemandsland ligt waar niet meer hoeft te worden nagedacht, waar niemand handelingsbekwaam is en waar dus criminaliteit de meest natuurlijke bezigheid is.
De gedachte zeg maar dat je de deur uitstapt als Marokkaanse puber en op weg naar een Nl school ouwe van dagen moet gaan overvallen, wegens het klem komen te zitten tussen 2 werelden.
Kan iemand dat nou eens uitleggen. Hoe gaat dat in zijn werk precies, dat klem komen te zitten, waar zit die klem precies, en waarom is het dan logisch om tot misdaad te vervallen.
En waarom geldt dat niet voor alle biculturelen.
De PVV moet verboden worden door dit soort AIVD-achtigen omdat daar "echte Hollanders" zouden kunnen samenscholen. Daar zijn de regenten banger voor dan voor een dampende moskee vol jihadisten.
Jan Passant mk2 | 18-12-14
Beetje provocerend van mijn kant.. maar is dat niet een beetje dezelfde zoektocht naar legitimatie van een hogere status binnen een liefst sterk afgebakende eigen groep, concurrerend met elkaar wie rechtlijniger in de leer is en over het algemeen een heel eenvormige (beetje substituut zelfs voor een eigen misschien) identiteit die weinig tollerant is voor afwijkende of feitelijk eigen opvattingen. Het wordt ook makkelijk gemaakt om je onder die identiteit te verschuilen, met zijn nauw omgeschreven riten, symbolen en vlagvertoon (waaraan dan heel veel aandacht wordt geschonken) Je hebt eigenlijk helemaal geen eigen identiteit of zelfstandige meningsvorming meer nodig, wat het leven voor een niet uit te vlakken deel van de bevolking misschien een stuk eenvoudiger maakt (al ben ik de eerste om te zeggen dat het fout is mensen daarom op allerlei manieren te marginaliseren - feitelijk heb je als 'elite' wat mij betreft alleen legitimiteit als je het niet alleen voor je 'eigen' groep regelt, maar ook goed kijkt naar wat er om wat voor reden dan ook dreigt 'tussen te vallen').
Linkje naar het rapport: www.aivd.nl/publish/pages/2632/transf...
Ok, Hollanders, geen Nederlanders dus.
ET007 | 18-12-14 | 09:41
Vreemdgaan of in den vreemde gaan liggen heel dicht naast elkaar.
@necrosis | 18-12-14 | 09:38
Nee, maar dat soort grijpt altijd naar anti-democratische oplossingen wanneer hun wereldbeeld geen realiteit wil worden.
~ Gij kunt de Moslim wel uit den Zandbak halen, maar nimmer zult gij de Zandbak uit den Moslim halen ~
Ik kijk nou toch met een andere bril naar mijn sproeterige collega die bij een broodje ham opmerkte dat het toch wel erg warm is voor de tijd van het jaar.
Nou ja, ze start net de auto. Ze zegt dat ze even wat boodschappen gaat doen. Maar de aivd denkt dat ze direct naar Aleppo rijdt.
@ Van Duyvenbode | 18-12-14 | 09:34
Een Nederlander die even iets gaat doen, gaat over het algemeen hooguit vreemd.
"Zij bevinden zich tussen twee culturen. Wanneer zij zich bewegen in de Nederlandse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd en in de Marokkaanse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd als Marokkaans. Combineer dat met hun Marokkaanse macho-mentaliteit en het is een disaster waiting to happen."
Ja, dat klinkt als een typisch Hollandse jongen, meneer Bertholee. Ik slaap 's nachts weer wat rustiger nu ik weet dat objectieve, deskundige personen als u over onze veiligheid waken.
* headdesk *
@Jan Passant mk2 | 18-12-14 | 09:33
Zolang PvdA en VVD dit land naar de verdommenis helpen, met hulp van D'66, heeft PVV bestaansrecht.
Daar gaat dat stinkdier niets aan veranderen.
Het is echt niet zo'n mysterie dat er zoveel op jihad gaan. Ofwel ze zijn laag tuig (en dat weten ze) ofwel ze zijn ontevreden burgermannetjes met een saaie baan en lelijke vrouw. In beide gevallen hebben ze een combinatie van een superioriteits- en minderwaardigheidscomplex.
.
Islam en Jihad strelen hun superioriteitsgevoelens, geven hun rechtvaardiging om te nemen wat ze willen, en beloven hen de macht waar ze naar hunkeren. Daar in Syrie zijn ze de God's uitverkorenen. De punt van Zijn zwaard. De emirs van het kalifaat. Althans, dat denken ze.
.
Het was precies hetzelfde met de nazi's. En net als met de nazi's is er een specifiek boek waarin de ideologie wordt uitgelegd, en de doelstellingen gedefinieerd.
@Van Duyvenbode | 18-12-14 | 09:34
Misschien dat ze nog tegen gehouden kan worden bij de wegversperring, waar (voor ons eigen bestwil) iedereen die op een echte Nederlander lijkt gevisiteerd wordt op jihad-fistels.
nickolaas | 18-12-14 | 09:08
U houdt een archief aan van uw eigen bijdragen?
Triest.
Volgens heer Bertholee is Marokkaans macho-gedrag is net zo Nederlands als klompen en windmolens. Zijn klompen en windmolens dan ook typisch Marokkaans? Of zijn er toch wel wat verschilletjes tussen "de " Nederlandse en "de" Marokkaanse cultuur? Kan iets typisch Marokkaans tegelijkertijd ook typisch Nederlands zijn? Heer Bertholee spreekt over twee culturen die toch eigenlijk 1 (één) cultuur is. Verwarrend hoor.
Beste nieuws om de dag mee te starten. Geef ik de pvda één keertje gelijk: subsidie graag! Maar dan wel voor de aanschaf van enkele reizen Isistan voor patatjihadi's/crimimocro's.
@Skunk57
Lol. Zodra de Marokkanen die overlast veroorzaken verdwijnen, is er ook weinig bestaansrecht meer voor de PVV.
Trouwens, eng figuur ben je wel. Verbieden. Bah.
ET007 | 18-12-14 | 09:29
Nou ja, ze start net de auto. Ze zegt dat ze even wat boodschappen gaat doen. Maar de aivd denkt dat ze direct naar Aleppo rijdt.
Skunk57 | 18-12-14 | 09:25
klein groepje? blijf maar bagatelliseren hoor, we weten intussen beter.
@"Disaster waiting to happen".
Sorry meneer, maar die al decennia lang aan het happenen. Onder de bezielende leiding van de PvdA en de politiek correcte subsidiesponzende elite die er braaf achteraan hobbelt aan de leiband van de main stream media.
@necrosis | 18-12-14 | 09:28
De PVV moet verboden worden door dit soort AIVD-achtigen omdat daar "echte Hollanders" zouden kunnen samenscholen. Daar zijn de regenten banger voor dan voor een dampende moskee vol jihadisten.
Op zich een goede weergave van de huidige situatie. Het verschil tussen informatie en analyse hiervan en de eventuele bestrijding door middel van optreden door de NCTB. De vraag die bij mij opkomt is: " Hoelang houdt dit stand?" Alleen al kijkend naar het geweld gebruik, al of niet crimineel gerelateerd, vraag ik mij af is dit afdoende, het lijkt er niet op.
Wordt het dan niet tijd om uit te gaan van een andere houding en uit te gaan van een echte asemetrische oorlog situatie. Is het dan niet verstandiger hierop voorbereid te zijn en al te handelen en de risico figuren uit te schakelen?.
Die Amerikanen lachen zich toch ook een ongeluk als zo'n mafklapper, welke hoofd is van onze binnenlandse veiligheidsdienst, verkondigd dat deze jongens zo Nederlands als "als klompen en windmolens" zijn!
Elke realist in dit land kan zien dat dit het resultaat is van een misluk integratie beleid, wat op zijn beurt wordt opgestookt door een haat-ideologie, een die zich superieur verklaart aan alles wat het westen heeft opgebouwd.
Ik mag hopen dat het "one way trip" beleid in stand word gehouden. Als deze jihadi's zo graag voor het kalifaat willen strijden moeten ze dat vooral volhouden, maar wel tot de laatste snik; geen vroegtijdige terugkomst omdat te gevaarlijk werd of heimwee krijgen!
Jan Passant mk2 | 18-12-14 | 09:25
Dat is inderdaad de insteek: iedereen verdacht maken. Alles generaliseren. Niet stigmatiseren. Mijn blauwogige oma kan morgen naar Syrië afreizen.
Van Duyvenbode | 18-12-14 | 09:27
Maar doet ze het ook???
@Skunk57 | 18-12-14 | 09:25
Waarom PVV verbieden, wat hebben zij met die patat-jihadi's te maken?
@gutgutgut | 18-12-14 | 09:24
@Skunk57 | 18-12-14 | 09:25
Zijn jullie werknemers van de AIVD?
Jan Passant mk2 | 18-12-14 | 09:25
Dat is inderdaad de insteek: iedereen verdacht maken. Alles generaliseren. Niet stigmatiseren. Mijn blauwogige oma kan morgen naar Syrië afreizen.
Kortom: we hebben wel degelijk een Marokkanen-probleem.
Tijd voor oud-Hollandse spelletjes:
-Oud Hollands Kopje Af Snijden
-Oud Hollands Kindertjes Doodschieten
-Oud Hollands Burgertje Opblazen
-Oud Hollands Homootje Dreigen
-Oud Hollands Vrouw voor Hoer uitmaken
-Oud Hollands Scooterklootzak
-Oud Hollands Oplichting Sociale Middelen
-Oud Hollands Enclave
-Oud Hollands Juweliertje Overvallen
-Oud Hollands Integratie door weigeren taal
-Oud Hollands Integratie door massaal bouwen van Moskeeen
-Oud Hollands Ronselen
-Oud Hollands Democratie Verneuken
-Oud Hollands Mens-ik-erger-je-en-neuk-je-moeder
Komt dus exact uit wat ik al jaren roep. Klein groepje keihard aanpakken, vervolgens pvv verbieden en Nederland is weer mooiste land om in te leven.
@Van Duyvenbode | 18-12-14 | 09:21
Ja, dat moet wel de insteek van meneer zijn. Opgedragen door Brussel, dat er alles aan doet om zoveel mogelijk jihadisten binnen te halen. Verdeel en heers en maak alle gewone burgers verdacht zodat er redenen zijn in hun kont te kijken bij de wegversperringen.
@Mike Oxlong | 18-12-14 | 09:10
Waarom ligt dat voor de hand?
Het is namelijk vooral een realiteit voor hen die te beroerd zijn om zich niet in te laten met criminele activiteiten of zich op een respectabele manier te presenteren aan werkgevers. U ziet een imaginair probleem dat overigens ook niets te maken heeft, blijkt uit onderzoek, met de vurige wens om een soldaat van Allah te zijn. Er liggen juist zoveel kansen voor allochtonen die wel willen wensen mee te draaien in onze samenleving. Postieve discriminatie viert nog steeds hoogtijdagen
Niet onredelijk wat die Bertholee zegt.
wakkere_nederlander | 18-12-14 | 09:00
de misdaadcijfers dalen wel degelijk. dit soort gasten wordt nu als autochtoon gezien door onze linkse spindoctors. logisch gevolg is dat de cijfertjes veel minder criminele allochtonen laten zien en de misdaadcijfers onder autochtonen omhoog gaan.
jaja...
Ik denk dat we er nog heel veel meer belastinggeld tegenaan moeten gooien.
Volgens de PvdA lost dat alle problemen op.
En de NL'se belastingbetaler betaalt graag nog wat meer, gezien de verkiezingsresultaten.
Op deze manier worden alle Nederlanders potentiële Syrië-gangers.
Waardoor het werkterrein van de aivd verder kan worden uitgebreid en de dienst meer geld kan krijgen.
Dat zinnetje "Wanneer zij zich bewegen in de Nederlandse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd" moet natuurlijk zijn "Zoals zij zich bewegen in de Nederlandse gemeenschap worden ze niet geaccepteerd."
@Mike Oxlong | 18-12-14 | 09:10
Een verder probleem is ook dat wanneer je VWO's en universiteiten binnenloopt er helemaal niet zoveel van die hardwerkende Marokkaanse en Turkse jongeren blijken te zijn. UvA is wellicht een uitzondering hierop maar daar is het grootste deel van de studies qua inhoud sowieso opleiden voor werkloosheid, ongeacht de afkomst studenten.
.
Ik zoek ze namelijk. Die figuren die u noemt. Ze zijn er bijna niet.
TIL dat onze AIVD baas de zoveelste politiek correcte, omhooggevallen C-player met een mooi overheidsbaantje is. Hij zegt dus dat ze allemaal hartstikke Nederlands zijn en noemt dan een waslijst op van narigheid op die typerend is Marokkanen.
Begin eerst eens met je kind een normale naam te geven als je wilt integreren. En steek je middelvinger op naar de Marokkaanse koning, dat is ook heel Nederlands.
Volgens de AIVD heeft het niets met de islam of enige achterliggende ideologie te maken. Het komt er dus op neer dat wij, als land, deze jongens oneindig meer moeten bieden anders gaan ze vanzelfsprekend een shahid-status nastreven... Meer begrip en kansen voor hen die niet willen en daar ook nooit toe in staat zullen zijn.
Sommige beslissingen, zoals actief een kalifaat bewerkstelligen, zouden verregaande consequenties moeten hebben. Laat ze gaan, allemaal, maar laat ze nooit meer terugkeren, en om de zieligheidsindustrie een bot toe te werpen, kunnen we zelfs overwegen om de vertrokken jihadisten te vervangen door streng geselecteerde, niet-islamitische Syrische of Irakese vluchtelingen.
Als 7 van die mannen verantwoordelijk zijn voor zoveel criminaliteit, dan horen ze niet vrij rond te lopen. Het toppunt van onverantwoordelijkheid is om ze dan naar Syrië te laten vertrekken waar ze nog veel meer slachtoffers zullen maken. Nederland, pak je misdaad aan en wentel je problemen niet af op anderen.
Simpele dingen worden complexe hoofdbrekers, wanneer een Rob Bertholee (hoofd van de AIVD!), dingen zegt als "polderjihadisten zijn trouwens vaak typisch Hollandse jongens, net zo Nederlands als klompen en windmolens."
Met zulk politiek correct gezwatel kan de voltallige AIVD wel naar huis gestuurd worden. Richten ze in ieder geval geen verdere schade meer aan dan hun overspannen inkomen doet.
Best politiek correct relativeerneus: typisch Hollandse jongens houden van Zwarte Piet en niet van de Boze Profeet. Zij gaan misschien op paupervakantie naar pauperland Turkije, maar zij veranderen NIET in islamitische jihad-monsters.
Maar nog steeds te laf om het echte probleem te benoemen. En zo komen we dus nog steeds nergens. Het zijn moslims die zich absoluut geen Nederlander voelen en alles verafschuwen waar onze samenleving voor staat. Ze zijn vergiftigd door de islam en foute imams met foute bedoelingen. Maar de kern van het probleem is de ideologische islam die die jongeren vult met haat.
♫ One way ticket ♫
♫ One way ticket ♫
♫ One way ticket to the war... ♫
@Mike Oxlong | 18-12-14 | 09:10
Nee joh. Zelfs hier in Nederland zijn de bedrijven zo politiek correct als wat. Ze hebben liever een Marokkaan in dienst. Zelf meegemaakt. Maar veel bedrijven zijn daar gewoon van teruggekomen. Veel van dit soort jongens houden zich nl. niet aan de afspraak, komen te laat en zonderen zich af waardoor communicatie niet soepel verloopt. In mijn tak hebben ze liever Polen of Chinezen. Nooit geen problemen met deze groep. Raar he.
Hé boys, waar blijft dat artikeletje over het compleet uit de hand gelopen Sony-hack verhaal? Bevat alles waar jullie hard op gaan. Hackers, terrorisme, Noord-Korea en slappe knieeën...
Kwot:
Rob Bertholee, het hoofd van de AIVD. "Op een bepaald moment zagen we dat zeven jongeren uit één stad gelijktijdig op jihad gingen, waardoor de misdaadcijfers daadwerkelijk daalden."
Ik weet niet wie Wilders verdedigd, Maar hiermee heb je je slotbetoog al kant en klaar. Geleverd door niemand minder dan het hoofd van de AIVD.
Ze zijn net zo Nederlands als klompen en molens en bevinden zich tussen twee culturen. Iets klopt er hier niet. Iemand?
Helemaal mee eens, gewoon laten gaan. Is het beste voor iedereen.
Wel@ll@hverdomme, zijn nu al bij de 4de generatie aangekomen? In de jaren 60/70 kwamen de eersten, en nu al 4 generaties verder zijn.
Dat neuqt nog harder dan konijnen.
Ik zou graag zien dat politici en bestuurders eens ophouden met het besmeuren van de goede naam van de "Nederlander" door dit uitschot er onder te scharen.
.
Mensen die IS gedachten aanhangen of in praktijk brengen zijn geen "Nederlanders". PUNT.
@4FFs | 18-12-14 | 09:00
Klinkt op zijn minst discriminerend maar in ieder geval niet gestoeld met feiten of cijfers.
Maar wat is dat nou voor stelling?
De misdaadcijfers dalen in ieder geval niet in Syrië en de Levant.
Of zijn we nu opeens extreem nationalistisch als het om mensenrechten gaat en eindigt onze betrokkenheid bij de landsgrenzen?
-weggejorist-
Wat ook erg voor de hand ligt maar waar niemand het meer over heeft is dat veel 3e en 4e generatie Marokkanen en Turken ondanks hard werken en opleiding nog steeds aanzienlijk minder kans maakt op de arbeidsmarkt. Het net zozeer een integratie probleem als een discriminatie probleem.
Hoe makkelijk die 7 jongeren weg gaan, komen ze ook weer terug
Net zo Nederlands als klompen en windmolens. ==> Denken die mensen voordat ze dit soort dingen zeggen?
Hehe, mijn reaguursel van 30-11-14 | 18:06 was dan wel 'spot on'.. www.powned.tv/nieuws/raar/2014/11/is_b... *sollicitie*
Is er al aangifte tegen deze man gedaan? Hij zegt op een mooie manier dat Wilders gelijk had. Minder criminele Marokkanen leidt tot minder criminaliteit.
Meer discriminaliteit!
Wat Bertholee dus probeert te zeggen is dat deze generatie jongens slachtoffer zijn. Dat dat een klap in het gezicht is van de Marokkanen tussen 20 en 24 die wel goed meedoen, zegt hij er niet bij.
"Typisch Hollandse jongens" worden geen moslimterroristen.
klinkt weer erg vergoelijkend allemaal van de AIVDhimmy.
Tsja. Dus minder Marokkanen leidt tot minder criminaliteit door Marokkanen. En omdat Marokkanen nou eenmaal het leeuwendeel van de criminaliteit voortbrengen is dus de totale criminaliteit ook veel minder.
.
Mag je nie zeggen, natuurlijk. En zeker niet naar vragen..
Minder minder minder!!!
Laat dat gajes lekker vertrekken. Nooit meer terug. Scheelt zoveel!! Krijg weer hoop voor Nederland
Of heel naief, of heel policor. Misschien wel allebei. Wat een lul.
"Polderjihadisten zijn trouwens vaak typisch Hollanse jongens"
*proest*
Voor de rest heeft hij volkomen gelijk natuurlijk.
@Klier van Bartholin | 18-12-14 | 08:58
Net zo Nederlands als een betuttelende overheid, hoge belastingdruk en onbeperkt gratis geld voor allochtonen.
Dat overanalyseren van etterbakjes en (would be) terroristisch gespuis ook altijd... Bureaucratisch, pedagogisch en verpamperend Nederland ten top! en de enige goede oplossing is zó simpel: kun je je niet gedragen, dan flikker je maar op.
"Op een bepaald moment zagen we dat zeven jongeren uit één stad gelijktijdig op jihad gingen, waardoor de misdaadcijfers daadwerkelijk daalden."
Dus als deze fijne jongeren naar Syrie of Irak gaan, dalen de misdaadcijfers in de stad? Die verklaring kan ik nog begrijpen..
De misdaadcijfers dalen aantoonbaar?
Leugen!
Net zo Nederlands als het klompen en dat windmolens.
REAGEER OOK