achtergrond

Geenstijl

Outsider wint Flanellen Paarse Broek van het Jaar

felisjewinteenbakpaarszand.jpg Het was nog een spannende strijd, wie de Flanellen Paarse Broek van het Jaar 2014 zou mogen aantrekken. Channel managers, brand content pushers, tweedehands autoverkopers, marketinggoeroes en MarCom-meisjes (m/v) streden onvermoeibaar om de ereplaats op het paarse podium. Maar na een spannend jaar vol opgeklopte lucht, fluctuerende cijfers en springerige salestactieken ging uiteindelijk een outsider er met de hoogste onderscheiding vandoor, de concurrentie beteuterd achterlatend. De marketing- en social media managers die de zware, zo niet onmogelijke taak hadden om Zwarte Piet dit jaar in zo veel mogelijk kleuren te verkopen zónder de klant te agiteren, vielen als eerste af. Het lukte ze gewoonweg niet om hun klandizie op maat te bedienen, daar op de MarCom-afdelingen van HEMA, Albert Heijn en Bijenkorf. Een gehaaide verkoper die regenboogpepernoten aan de Sint wilde verpachten in een package deal met clowns-schmink, gooide op slinkse wijze (hij probeerde het via de immer kreukbare NPO) nog eventjes hoge ogen, maar de Sint tuinde er uiteindelijk niet in. Ook de politieke voorlichters streden een verloren strijd in 2014. Hoe ze ook draaiden en spinden, de accijnsverhogingen, lastenverzwaringen, privacysloop en het MH17-theater lieten zich niet zomaar door de strot van het publiek rammen. Alleen Timmerfrans wist wat prijzen in de wacht te slepen, maar het journaille kun je alles wijs maken, dus echte Paarse Broeken haalden hun neus op voor die twijfelachtige eer. De channel managers van het Roze News Media Cluster dongen ook sterk mee voor de winst en draaiden dankzij skyrocketing traffic numbers een topomzet. Maar uiteindelijk kan er maar eentje de winnaar zijn. Zoals gezegd, een onverwachte outsider. De absolute eenoog onder de Sales Sheiks. De man die met een paarse paardensprong als eerste over de finish kwam. De Paarse Rijbroek van het Jaar gaat met stip, vlag, wimpel en een bak verse haver naarrrr: De Utrechter Die 300 Containers Zand Wist Te Verkopen Aan Woestijnland Qatar. Harro! Broeva!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.