Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rotterdam machteloos tegen moskee-internaten

madrassa010.jpgDeze open wond ettert al sinds minstens 2001 goed door. De instellingen ontvingen belastinggeld zonder dat er ook maar 1 objectieve kritische eis tegenover werd gesteld. Klokkenluiders werden kapotgesloopt. Deze brandonveilige gesubsidieerde madrassa's dragen moedwillig bij aan de segregatie tussen moslims en het Nederlandse kudtvolk: "Op het gebied van sociale interactie lijken de oud-leerlingen hun vrije tijd voornamelijk door te brengen met andere Turken". Er was zelfs sprake van het "opzetten van jongeren tegen Nederlandse normen en waarden". In maart 2013 stelde Asscher wel een aantal minimumeisen aan de internaten, maar die waren diffuus, onduidelijk en bovendien is niet nagegaan in hoeverre deze zijn nageleefd. Nog altijd krijgt de overheid het dus niet voor elkaar deze wond dicht te naaien. De Wet op Jeugdverblijven is namelijk nog steeds niet goedgekeurd. Maarrr, Lolo Asscher wijst er in een Tweet-fight wel even op dat deze wet zich heus al een tijdje in het "Postvak In" begeeft van iemand die er waarschijnlijk iets vanaf weet. Bij gratie Gods zal de wet op 1 juli ingaan, waarna er zowaar opgetreden kan worden. Tot die tijd mogen de kindjes die er verblijven, wat de overheid betreft, met z'n vijftigen tegelijk op zolder dood-cremeren terwijl ze er de verzen uit hun hoofd leren die ze later op de borst van iemand met een mening zullen kniven.

Reaguursels

Inloggen

Zolang wij nog links tolereren in Nederland (en dus niet compleet wegstemmen) blijft dit gewoon doorgaan. Het is simpele zielen, boomknuffelaars en andere verknipte figuren nog steeds niet duidelijk dat extreem links exact hetzelfde is als Nazisme, en dat er net zo'n despoot systeem naar binnen gehaald wordt als de Nazi's! De "Jood" is alleen een ruimer begrip geworden, en de Übermensch is niet langer voorzien van blond haar en blauwe ogen...... Zolang dit niet bij bovengenoemde groepen tussen de oren zit, blijft deze groep kneuzen gewoon de nieuwe Nazi steunen en binnenhalen!

Nederlanddraaitdoor | 09-12-14 | 23:43

Dit kan niet gestopt worden. Je kunt domme mensen niet slim maken.

Patatter | 09-12-14 | 21:44

Vageling | 09-12-14 | 17:29
De geschiedenisboek..... maar ik heb het over het heden!

upgent | 09-12-14 | 21:28

Wat wil je, met een Marokkaan aan het roer...

RechtsDragend | 09-12-14 | 21:09

Zeg Deurs, zou het een optie zijn dat ze zich niet aan de wet houden omdat vanuit eigen cultuur, normen en waarden ze onze wetten niet willen accepteren ?
Wat Je stelt is overigens niet gesteld....

Tee Of Cup | 09-12-14 | 21:00

Raar, Aboutaleb is tot NL-er van het jaar gekozen.

Uw Verzekeringsadvis | 09-12-14 | 20:33

Ach, Bakito toch.

Als die door een menigte piswoeste moslims van een dak word getieft als ongelovige hond, dan hoor je op zijn weg naar beneden nog steeds de beschuldigingen richting het kapitalisme, blanken en dan Geert Wilders en de joden in het bijzonder. Tot en met een lichtelijk bevredigende en doffe smak op de grond.

dlseth_ | 09-12-14 | 20:27

Kom op overheid! Leer deze religieus gegijzelde kinderen hoe je opstaat tegen religieuze indoctrinatie en de islam! En snel! Voor het te laat is en ze het hun eigen kinderen ook weer aandoen! Van hun eigen cultuur zullen ze het nooit leren.

KoninginWildemina* | 09-12-14 | 20:20

@Maria.1 | 09-12-14 | 19:30
Dat is precies wat ik bedoelde met belangenverstrengeling.

G,I. Jane | 09-12-14 | 19:41

Vageling | 09-12-14 | 16:44
De kans dat jij wordt neergestoken door een ordinaire dief is in ons land duizenden keren groter dat je het slachtoffer wordt van een geloofsgek.
Bakito | 09-12-14 | 16:50

En die ordinaire dief is vaak een moslim,en neergestoken kun je inderdaad makkelijk door een doorsnee moslim worden,maar aangezien de meeste moslims geloofsgek zijn klopt het

$park | 09-12-14 | 19:41

Jouw welvaart is indirect de verdienste van de islam. Beetje dankbaarheid zou op zijn plaats zijn.
Bakito | 09-12-14 | 17:16

HAHAHAHA wat een gelul, niets maar dan ook niets heeft de islam te maken met welvaart en welbehagen, en zeker niet met onze welvaart.Nergens in de wereld is er een harmonie en vredige maatschappij onder de islam, daar is angst en terror de manier om het volk mak te houden.

$park | 09-12-14 | 19:36

@Wijze uit het Oosten | 09-12-14 | 19:17.
Sorry!

Maria.1 | 09-12-14 | 19:30

Uit artikel 6 van de grondwet:
"De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden."
Met twee vingers in de neus kunnen ze die moskee-internaten sluiten. Heb het idee dat ze dat niet eens willen.

Maria.1 | 09-12-14 | 19:30

Wat je in Opsporing Verzocht voorbij ziet komen, wordt niet door de Koran geïnspireerd, maar omdat men de nieuwste Iphone of andere rommel van Zalando of Mediamarkt wil.
Bakito | 09-12-14 | 16:38

Wat een toeval dat diegene die langskomen bij opsporing verzocht heel erg vaak hun roots hebben bij geïnspireerde koran aanbidders.

$park | 09-12-14 | 19:29

@Maria.1 | 09-12-14 | 18:37
Nu pas ?

Wijze uit het Oosten | 09-12-14 | 19:17

Machteloos...? Wat is dat voor gelul? Gewoon sluiten die toko's!

Mijnheer Harmsen | 09-12-14 | 18:56

Te veel belangenverstrengeling hierin, wil de PvdA zijn pootjes verder niet aan branden. Dus kijkt gewoon weg.
Net als altijd.

G,I. Jane | 09-12-14 | 18:53

Wat machteloos de gemeente??? Ketting..... slot..... op deur???

dwar | 09-12-14 | 18:43

"Jouw welvaart is indirect de verdienste van de islam. Beetje dankbaarheid zou op zijn plaats zijn."

Bakito | 09-12-14 | 17:16

Ha, ha nu weet ik het zeker; je bent een trol!

Maria.1 | 09-12-14 | 18:37

Er zal spoedig een tijd komen (en sneller dan de meesten durven denken) dat al die ruggengraatloze bloemetjesdenkers, al die politiek correcte mutsen die alles maar blijven pikken, worden vervangen door mensen die het niet meer pikken.

En het wachten op die tijd, duurt al veel te lang.

Peter Emile | 09-12-14 | 18:35

@Theo van Deursen | 09-12-14 | 18:31
De ultieme weg-met-ons.

TeeJee | 09-12-14 | 18:34

@Tee Of Cup | 09-12-14 | 18:06

Wie vindt dat mensen die zich aan de wet houden maar verder weinig op hebben met Nederlandse normen en waarden hier niet welkom zijn, heeft van die normen en waarden weinig begrepen.

Theo van Deursen | 09-12-14 | 18:31

@Bakito | 09-12-14 | 17:42. Omdat die landen om Westerse hulp vragen misschien?! Net zoals Mali die tegen Boko Haram wil strijden met hulp van het Westen. *ik zei nog zo: doe het niet, het Westen kan het toch nooit goed doen, maar niemand luistert*

Maria.1 | 09-12-14 | 18:29

@Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:19
Beste Theo, ben bang dat u niks mag zeggen over hokjes denken.
Tenslotte, eenieder wie kritiek levert of de discussie met u aan gaat is een moslimhater.

TeeJee | 09-12-14 | 18:20

@fleurtje | 09-12-14 | 17:43

Zie mezelf meer als prettig gestoord. Maar dank u voor het compliment =)

Vageling | 09-12-14 | 18:14

Veel domme argumentatie hier, er wordt zelfs gesuggereerd dat als je carriere niet succesvol is je kapotgestoken mag worden. De realiteit is dat cultuurverdringing tot voor kort werd afgekocht met geld. De opvolgende generatie laat zich niet meer afkopen en eist meer terrein op, ondersteund door buitenlandse invloed. Slachtoffers worden nog steeds als incidenten benoemd. Criminaliteit wordt goedgepraat omdat andere mensen wel succesvol zijn. Wederom wordt de boel weer gebagataliseerd en onder het tafelkleed gestopt.
De realiteit is dat een aantal groeperingen zich niet aan de wet houdt en zich niet aanpast aan onze culturele waarden en normen. Oplossend vermogen bestaat niet uit de nederlandse aard te kleineren. Er zal keihard duidelijkheid vanuit de politiek moeten komen wat we wel en niet accepteren en wie wel of geen geld krijgt. De van Deursens en de Bakigo's gaan die duidelijkheid in ieder geval niet scheppen. Hopelijk staan er een aantal mensen op in NL die de kar wel gaan trekken.

Tee Of Cup | 09-12-14 | 18:06

-weggejorist-

GroenePiet | 09-12-14 | 18:02

@Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:31
Oh - en verder zoals Lagonda | 09-12-14 | 17:09 zegt.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:58

dailypost.ng/2014/07/07/obinna-akukwe-...
.
Zolang mohammedanen niet leren het eigen geweten te benutten omdat de koran ook dit verbied, moeten we blijven ageren tegen alles wat deze achterlijke, idiote verwerpelijke doctrine goed probeert te lullen!

pluizigkroeshaar | 09-12-14 | 17:48

Nederlanders zijn compleet leip .

fleurtje | 09-12-14 | 17:43

First Contact | 09-12-14 | 17:32
Nee hoor, Saoedi-Arabië is het verlengstuk van de Verenigde Staten. Twee handen op één buik.

Waarom zouden de V.S. anders andere landen, zoals Irak en Afghanistan, binnenvallen?

Bakito | 09-12-14 | 17:42

@Bakito | 09-12-14 | 17:25

Klopt. En zo hou ik het ook graag. Buiten de deur. Ben geen white knight, ook geen wereldverbeteraar, of wat voor nobel naïef gedoe. Laten we eens lekker met ons bezig zijn hier. Alhoewel ik wel moet aankaarten dat het kalifaat in rap tempo ze bijbenen. Wederom dat is daar. Zolang het maar daar blijft.

Vageling | 09-12-14 | 17:34

Weg met die gesubsidieerde haat paleizen onmiddellijk sluiten en de inhoud oprotten naar de woestijn ,dan zijn wij de laatste PvdA stemmers ook gelijk kwijt.

blauwe zander | 09-12-14 | 17:33

@Bakito | 09-12-14 | 17:16
Whaha Saoedi-Arabië is juist de oorzaak van alle islamitische ellende. Het onderdrukken van vrouwen,joden en homo's gedogen om de rust in het midden-oosten te bewaken. Bakito's gedoogbeleid?
En dankbaar, waarvoor? Ben namelijk ook geen groot voorstander van het huidige kapitalistische systeem (1%).

First Contact | 09-12-14 | 17:32

@Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:31
ei

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:32

@Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:27
Sja, de islam houdt ons een kromme lachspiegel voor. Daarin kunnen wij zien hoezeer onze (volgens de islam zo) verdorven vrijheden tot onvrijheid gaan lijden.

Het zou een soort van humor zijn, als het niet nodig was daar toch iets aan te gaan doen. Al was het omdat de goede wil niet erg duidelijk is en regeltjes niet altijd in een loodrechte lijn mogen doorlopen. Koste wat kost.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:31

Rotterdam is een uitblinker in het faciliteren van godsdienst waanzin. Ze hebben zelfs lokale zenders (OPEN Rotterdam) waar 24 uur per dag sektes hun boodschap kunnen verkondigen, gisteren nog de oproep aan de zwakkeren in de stad dat die bepaalde gristensekte je kan genezen van ziektes die de medici niet kunnen genezen (no joke), erg gevaarlijk. Eigenlijk zou GS daar een artikel aan moeten wijden, want het is te belachelijk voor woorden dat dit van belastinggeld kan worden gefaciliteerd.

http://www.openrotterdam.nl/tvgidsop
Zie: Niets is Onmogelijk - aflveringen.

XaleX_2 | 09-12-14 | 17:29

@upgent | 09-12-14 | 17:21

Mwah... Als ik een geschiedenis boek opendoe. Valt me oog op meerdere verontrustende dingen ook uit onze eigen hoek. En nee, welvaart hebben we niet aan ze te danken. Ze mochten komen om wat mee te graaien. Niet altijd de leuke functies. Maar goed. Slaat nu beetje door. Meer eisen dan waar je recht op hebt. En anders het maar met geweld nemen.

Vageling | 09-12-14 | 17:29

@Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:21

Ik verdedig die onderwijsvorm geenszins. Ik verdedig het recht om die onderwijsvorm te kiezen. Uiteraard altijd binnen het wettelijk en onderwijskundig kader.

Ik acht alle religieuze en ideologische indoctrinatie van kinderen schadelijk, en de vrijheid daartoe dus een noodzakelijk kwaad.

Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:27

... moet jij je klikobak eens een avond te vroeg buiten zetten.... bedoel maar. Onderscheid moet er zijn natuurlijk. Sluiten die internaten, nergens voor nodig toch?! Integreren kan je leren.. LoL NOT

batavia1 | 09-12-14 | 17:26

@ Lagonda | 09-12-14 | 17:09 Gefeliciteerd, dit is het winnende reaguursel. Helder, duidelijk, 100% raak en past op een a4tje. Zelfs een kamerlid zou het nog kunnen lezen.

hallevvezool | 09-12-14 | 17:25

Vageling | 09-12-14 | 17:22
Nee, alles wat jij opnoemt is in moslimvrije zones als Mexico en Brazilië vele malen erger dan in zogenaamde moslimenclaves als Schilderswijk of Kanaleneiland

Bakito | 09-12-14 | 17:25

Zo, zo, Van Deursen, jij durft zeg!

Windekind | 09-12-14 | 17:23

Sluiten en wel nu!

eerstneukendanpraten | 09-12-14 | 17:22

@Bakito | 09-12-14 | 17:12

Mag ik aannemen dat de overige zijn vertrokken naar hun beloofde land? Maar ik snap je punt ook wel. Je kan niet iedereen over 1 kam scheren. Oh en je vergeet vrouwenhandel, lidmaatschap criminele organisatie, inbraak, gijzelen. Maar goed daar maken niet alleen hun zich schuldig aan.

Vageling | 09-12-14 | 17:22

@Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:19
Nou ja, het is misschien niet zo progressief om zelfs de onderwijsvorm "madrassa" zo vurig te verdedigen. Vindt u ook niet?

Dat behoeft enige gepaste- en cultureel gelijkende Godwin.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:21

Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:19
Welkom op Geenstijl!

Bakito | 09-12-14 | 17:21

Bakito,

Wij hebben onze welvaart helemaal niet te danken aan de Islam. De onrust in de wereld.... dat hebben we te danken aan de Islam.

upgent | 09-12-14 | 17:21

@Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:15

Ik een internationaal socialist, het moet niet gekker worden.

Opmerkelijk toch, dat wie het Geloof der Kameraden omtrent de islam niet deelt vanzelf in een tegengesteld vakje wordt gepropt. Kenmerk van dogmatisch denken.

Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:19

Wetjes om wat eisen te stellen aan dit soort anti westerse haatinstellingen lossen het probleem niet op. Blijkbaar vinden de ouders brainwashen in een haatideologie belangrijker dan integreren in Nederland.
Enige wat helpt is verbieden van de islam in Nederland en Europa.

Barani517 | 09-12-14 | 17:16

@Zijkweif | 09-12-14 | 17:15

Zijkwijf!

Vageling | 09-12-14 | 17:16

First Contact | 09-12-14 | 17:13
Zoals gezegd, landen als SA houden het Midden-Oosten d.m.v. islam in het gareel. Zonder islam zou het daar één grote chaos worden, met alle gevolgen van dien voor de wereldeconomie.

Jouw welvaart is indirect de verdienste van de islam. Beetje dankbaarheid zou op zijn plaats zijn.

Bakito | 09-12-14 | 17:16

@Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:10
U bent een waardig zoon van de (inter)Nationaal Socialistische Beweging.
Meneer Van Gogh werd eigenlijk gewoon gedood omdat hij vadsig was, zelfs een "verlopen exponent van de doemdenkgeneratie die z'n carrière als matig filmmaker een boost wilde geven door moslims te jennen."

Dat figuurt.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 17:15

@Wijze uit het Oosten | 09-12-14 | 16:53
Heeft ook iets met daadkracht te maken. Er zijn gewoon landen die wel zeggen eigen volk eerst. En hoe minder je integreert hoe lager op de pikorde je staat. Niks mis mee. Helaas zien de softies dat hier anders.

Vageling | 09-12-14 | 17:15

Weer zo'n onleesbare brei. Is spartacus nou nog steeds niet op schrijfcursus gestuurd?

Zijkweif | 09-12-14 | 17:15

@Bakito | 09-12-14 | 17:07
Ik vroeg om feiten, niet om een vaag bruggetje van islam naar kapitalisme. Kom je weet toch wel één land te noemen (verzinnen) waar de islam een maatschappelijk positieve bijdrage levert?

First Contact | 09-12-14 | 17:13

Vageling | 09-12-14 | 17:10
Nogmaals, er zitten hier in NL een handvol geloofsgekken in de bajes, de rest zit er vanwege drugs, diefstal of vechtpartijen, veroorzaakt door hebzucht of testosteron.

Bakito | 09-12-14 | 17:12

Wir sind das volk, of zoiets.

Henk de Vries2074 | 09-12-14 | 17:11

Als het nu echt zo was dat al die radicaal opgeleide moslims koranverzen op mensen met een mening spijkeren, dan had ik me zorgen gemaakt en menig hier verkondigde mening als een heldendaad beschouwd.

Intussen is het na jaren van islamisering en 'uiterst zorgwekkende radicalisering' welgeteld een keer gebeurd. Bij een vadsige, verlopen exponent van de doemdenkgeneratie die z'n carrière als matig filmmaker een boost wilde geven door moslims te jennen.

Theo van Deursen | 09-12-14 | 17:10

@Bakito | 09-12-14 | 17:00

Zolang we maar geen kalifaat wijkjes krijgen. Dan ben ik ok. Dat ghetto kan ik wel mee omgaan. Muppets die me kop willen toe eigenen heb ik wel een probleem mee. Zit je hier geografisch verkeerd.

Vageling | 09-12-14 | 17:10

miko | 09-12-14 | 16:52
Ik vind dat de discussie op een fundamenteler vlak gevoerd moet worden. De vrijheid van onderwijs is pas in Nederland ontstaan nadat Katholieken en Protestanten elkaar eeuwenlang de tent uit hebben gevochten, maar langzaamaan hebben geleerd elkaar te tolereren. Zo ontstond de ruimte die vrijheid van onderwijs mogelijk heeft gemaakt.

De vrijheid van onderwijs bestaat nog maar vrij recent, en is dus een lang bevochten goed. Zelfs na de wetmatige invoering van dit recht heeft het nog erg lang geduurd voordat het onderwijs deze vrijheden volledig had geimplementeerd. Tot in de jaren '50 was het nog gebruikelijk dat bijv. katholieke studenten aan een apart tafeltje moesten eten in de kantine van protestantse universiteiten.

Waarmee ik maar wil zeggen dat de vrijheid van onderwijs allesbehalve vanzelfsprekend is, en dat er op zijn minst sprake dient te zijn van een zekere wederkerigheid tussen de partijen die onderwijs willen aanbieden.

Modernere vormen van onderwijs kunnen vrij eenvoudig meeliften op deze onderwijsvrijheid, met name omdat de leerlingen van deze scholen, ondanks levensbeschouwelijke verschillen, in elk geval nog voortkomen uit een Westerse samenleving/cultuur, en ook de scholen gericht zijn op het afleveren van leerlingen die binnen onze samenleving succesvol kunnen functioneren.

Maar nu hebben we met een onderwijstype (en bijbehorende levensbeschouwing) te maken waar dat allemaal niet voor geldt; de Islam heeft niet meegedaan aan het eeuwenlange proces van wederzijdse acceptatie dat Katholieken en Prostestanten hebben ondergaan. Ook lijken noch de leerlingen noch de scholen weinig op te hebben met onze samenleving, en lijkt ook het afleveren van leerlingen die succesvol in onze samenleving functioneren niet een prioriteit te zijn. De vraag is dan of dit type onderwijs binnen Nederland wel bestaansrecht heeft.

Lagonda | 09-12-14 | 17:09

First Contact | 09-12-14 | 17:01
Elk land schendt mensenrechten, ook de zogenaamde beschaafde westerse landen. Laat je geen rad voor ogen draaien.

Wat denk je, die vorsten in Saoedi-Arabië, zouden die hun volk onderdrukken om Allah te pleasen? Of zouden ze dat doen om hun miljarden op zwitserse bankrekeningen en paleizen te behouden?

Bakito | 09-12-14 | 17:07

@Bakito | 09-12-14 | 16:56
Je weet goed genoeg dat de VOC een handelsorganisatie was. Al dat geneuzel over slavernij en dergelijke is vuige linkse propaganda waar geen bewijs voor is te vinden.
Zonder de VOC geen beschaving in het oosten #feit!

miko | 09-12-14 | 17:06

We wachten op opnieuw wat ferme taal van Aboutaleb....
*geduldig wachten doet*

Schoorsteenveger | 09-12-14 | 17:06

En dan nog even dubbele kinderbijslag incasseren.

carramba | 09-12-14 | 17:06

Hoe Oud Is Het Nieuws?
'Moslims kankernaatje gestoord'
1400 jaar of ouder...

threewing | 09-12-14 | 17:04

@Bakito | 09-12-14 | 16:55
Nou feitenkoning, kom eens met wat voorbeelden dan. Zou zelf namelijk geen land kunnen noemen waar de leer van de profeet zich niet schuldig heeft gemaakt aan het schenden van (basis) mensenrechten.

First Contact | 09-12-14 | 17:01

Vageling | 09-12-14 | 16:58
Gettho's heb je overal ter wereld. Sinds mensenheugenis.

Bakito | 09-12-14 | 17:00

@Bakito | 09-12-14 | 16:50

*Grinnikt* Zal je maar op je mooie 'blauwe' oogjes geloven. Oh en de laatste ordinaire dief was.. Jaa je raad het al. Forceerde me voordeur even. Had het door en ging achter de gang deur staan. Schuift er zo lichtgetinte bontkraag ze kop door de opening en ik geef me een trap tegen de deur. Zo die kokosnoot ertussen. Toen ik de deur opentrok heb ik nog nooit twee lichtgetinte bontkraagjes zo hard zien rennen. Kampioenen trap rennen. Ach soms loop ik eens langs en heeft me donkere medelander een slechte dag en roepen ze racist. Vragen wat het probleem is levert de reactie omdat je er 1 bent op en je moet doorlopen. Geen zinnig gesprek mee te houden. De kleintjes roepen vaak wat als ik een paar meter verder loop. Maar messen zie ik niet.

Zie er overigens ook niet zo lief uit. Misschien scheelt dat.

Vageling | 09-12-14 | 16:58

De islam is wel de allereerste partij die volmondig zal getuigen dat onze manier van samenleven niet deugt. Zelfs met den dood strafbaar is, volgens de wetten van Allah de genadige & barmhartige (TBS). En zijn immer Boze Profeet.

Om dat inhoudelijk te maken wordt er ruimhartig gebruik gemaakt van alle vrijheden die op termijn afgeschaft gaan worden (wegens gek, strafbaar). Vooral wanneer de islam zoveel steun van "onze" regenten blijft krijgen als nu het geval is.

Zoals vrijheid van Godsdienst, vrijheid van Onderwijs, vrijheid van vereniging, democratie en noem er nog maar een paar op.

De islam houdt ons gewoon een lachspiegel voor. Tegensputteren helpt niet, want democratie = stom.

Jan Passant mk2 | 09-12-14 | 16:57

Veel Moskee bezoekers doen nu eenmaal niet veel werken. Maar willen toch allerlei spulletjes hebben. Hebzucht en luiheid. Dat bevorderd de criminaliteit.De kranten staan er vol van Opsporing verzocht bewijst dit natuurlijk ook!

upgent | 09-12-14 | 16:57

miko | 09-12-14 | 16:51
Je bedoelt VOC-Balkenende?

Bakito | 09-12-14 | 16:56

Maria.1 | 09-12-14 | 16:51
Alles heeft met elkaar te maken.

Een eendimensionaal, causaal verband tussen enerzijds islam en anderzijds alle maatschappelijke problemen is volslagen idioot.

Bakito | 09-12-14 | 16:55

Moet jij eens zonder vergunning een schuttinkje of dakkapel plaatsen , moet je dan eens zien hoe snel die kut ambtenaren dan zijn.

van Nootegem | 09-12-14 | 16:55

Hoop de dag niet mee te maken dat de islam een democratisch overwicht zal krijgen. Er is dus duidelijk sprake van toename ipv afname en/of matiging zoals sommige dwazen al jaren roepen.

First Contact | 09-12-14 | 16:55

Werkelijk...
De PvdA staat dus haathutten toe die overduidelijk en bewezen tot segregatie leiden.
En ze keken weg, en zagen dat het goed was...
Er is gewoon geen wil om te integreren, accepteer dat nou eens.
Want waar een wil is, is een weg.
Kijk maar naar de States, denk je dat de vijfde generatie immigrant daar net zo slecht engels spreekt als vele vijfde generatie Turken en Marokkanen hier Nederlands ?

Wijze uit het Oosten | 09-12-14 | 16:53

@Lagonda | 09-12-14 | 16:47
In elk geval alle subsidie van overheidswege stoppen.
Nog beter, dit soort internaten en tempels extra belasting op heffen.
Een kroeg betaald ook voor zijn overlast dat kan met haatschuren en tempels ook.

miko | 09-12-14 | 16:52

@Bakito | 09-12-14 | 16:50
Het een en het ander hebben toch vaak wel met elkaar te maken.

Maria.1 | 09-12-14 | 16:51

lingo star | 09-12-14 | 16:47
Prima, maar dat heeft dus niks met islam te maken en ook niet met deze scholen.

Bakito | 09-12-14 | 16:51

@Bakito | 09-12-14 | 16:45
Tja wat had je anders verwacht van volgers van een roverhoofdman.

miko | 09-12-14 | 16:51

Vageling | 09-12-14 | 16:44
De kans dat jij wordt neergestoken door een ordinaire dief is in ons land duizenden keren groter dat je het slachtoffer wordt van een geloofsgek.

Bakito | 09-12-14 | 16:50

@Bakito | 09-12-14 | 16:38
Uiteraard maar dat moet je wel ten goede gebruiken.
Hard werken je zelf uithongeren en je kunt die telefoon kopen.
Dat lukt je niet door te bidden en dan iemand te beroven dat is niet goed.

miko | 09-12-14 | 16:49

@Bakito | 09-12-14 | 16:38
De inspiratie om het bij de ongelovige kafirs te stelen halen ze dan wel weer rechtstreeks uit hun geloof vandaan.

sinar2 | 09-12-14 | 16:48

Hoog tijd om de vrijheid van Onderwijs eens tegen het licht te houden. Daar mogen best wat voorwaarden aan gesteld worden.

Lagonda | 09-12-14 | 16:47

Ook aan de vrijheid van godsdienst zitten grenzen; zie artikel 6:
www.denederlandsegrondwet.nl/9353000/1...
Een beetje advocaat moet hier toch iets mee kunnen. Of is de wil er soms niet...?

Maria.1 | 09-12-14 | 16:47

Bakito | 09-12-14 | 16:38
U heeft zeer gelijk, maar de goede hollandse waarde is dat je werkt voor je geld, maar de crimineeltjes denken recht op geld te hebben zonder te werken.

lingo star | 09-12-14 | 16:47

Klier van Bartholin | 09-12-14 | 16:42
Dat zeg ik, criminaliteit wordt voornamelijk veroorzaakt door hebzucht.

Bakito | 09-12-14 | 16:45

@Bakito | 09-12-14 | 16:38

Als er dan toch een keus gemaakt moet worden. Prefereer ik die telefoonzombies die erbij willen horen dan die gehersenspoelde muppets die een tikkende tijdbom zijn.

En als je zo'n appel wil ga je toch werken? Moet ik ook vroeger als tiener. Beetje me tegenwoordig ouderwetse Nokia 5110 bij elkaar sparen, terwijl ik vakken sta vullen als snotneus.

Maar vakje mentaliteit toevoegen op de vmbo schooltjes.

Vageling | 09-12-14 | 16:44

Machteloos tegen de islamiseerders

Islamofiel | 09-12-14 | 16:43

Kijk aan, daar is Bakito onze huisquerulant weer. Gezellig.
Het verschil om een iPhone o.i.d te bemachtigen zit 'm in de inkomsten, of je betaald deze van je krantenwijk of met de juwelen van anderen mensen.

Klier van Bartholin | 09-12-14 | 16:42

Práchtige laatste zin.. bravo!

mental K | 09-12-14 | 16:41

Vrijheid van godsdienst, sluiten van internaten betekent protest van Erdogan tegen Nederlands racisme en excuses van Koenders en Rutte tegenover Turkije.

lingo star | 09-12-14 | 16:41

Waarschijnlijk moet er triest genoeg eerst zo'n toko affikken met tig doden voordat men echt wakker gaat worden.

brutus68 | 09-12-14 | 16:41

Lolo?? Spartacus komt uit de Antillen??
Verder is er niets aan de hand. Zorg voor voldoende hoofddoekjes .
Als er dan brand is mogen de meisjes tenminste naar buiten vluchten

miko | 09-12-14 | 16:40

Kinderen horen allemaal gevrijwaard te blijven van welk geloof dan ook. Op hun 18de pas een keuze maken. Want net als drank maakt het geloof meer kapot dan je lief is

Rest In Privacy | 09-12-14 | 16:39

En zo staat 'stat' weer voor 'Statistiek'.

Rest In Privacy | 09-12-14 | 16:39

De meeste steekpartijen en aanverwante criminaliteit in ons land vinden altijd nog plaats omdat kinderen binnen het Nederlandse onderwijs leren dat je rijk en succesvol moet worden moet worden.

Wat je in Opsporing Verzocht voorbij ziet komen, wordt niet door de Koran geïnspireerd, maar omdat men de nieuwste Iphone of andere rommel van Zalando of Mediamarkt wil.

Bakito | 09-12-14 | 16:38

Was toch Gods gratie? In dit geval Allahs gratie. Zal wel aan mij liggen. En dat opzetten tegen gebeurt niet alleen in internaten. 'Kroonjuweeltje' Asscher moet eens wat minder lief lachen en wat mensen gaan aansturen. En dat mailtje zal wel de verkeerde kleur code gekregen hebben, als in niet urgent. 1 Juli... Ja 2020!

Vageling | 09-12-14 | 16:38

Moskee-internaten. De IS trainingskampen in NL.

Botte Hork | 09-12-14 | 16:38

Bij gratie god en geldt dus alleen voor degenen die in god geloven. Atheïsten ontspringen de dans.

TheseDays00 | 09-12-14 | 16:38

'ouiders': die 'i' stat voor incapabel.

Rest In Privacy | 09-12-14 | 16:38

Dit 'feest' gaat nog wel een tijdje door. Iets met vrijheid van vereniging en de vrijheid van ouiders om hun kind naar eigen goeddunken te mogen indoctrineren.

Rest In Privacy | 09-12-14 | 16:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken