Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten – Dag Sinterklaasje

feynmanenoffeiten1000.jpgSinterklaas heeft inmiddels zelfs België verlaten. Zwarte Rutte is uw € 1000 vergeten. Nee, Mark, dit telt niet, ook resultaat onder de streep graag. De schoen is nog steeds leeg. Belastingdruk verhuizen, verhogen en voorzieningen slopen kan iedere amoebe. Gisteren heeft het Internationaal Monetair Fonds het kabinet op de vingers getikt. De enorme schuldenlast bij de nieuwe generatie staat hun uitgaven in de reële economie in de weg. Dat is de reden dat de Nederlandse economie Europees achterblijft. Tegelijkertijd is de belastingdruk op arbeid voor bedrijven een perverse prikkel geworden vooral maximaal te besparen op personeel en zo veel mogelijk buiten de landsgrenzen te produceren, over te stappen op automatisering et cetera. Een computer betaal je 1 keer, een werknemer vaker. Binnenlandse bedrijven kunnen de concurrentie niet aan met internationaal werkende ketens, die zichzelf vrijstellingen van diverse belastingen. Het IMF memoreert vooral het bestaan van woningen die onder water staan bij de jongeren die op het toppunt van de zeepbel gekocht hebben. De eerste nieuwe schuld, die slechts in uitzonderlijke gevallen is mee te nemen naar de tweede woning. Dat is vreemd, want voor de bank bestaat geen risicoverschil. Voor de bank telt het loan-to-value-ratio. Vooral als het gezin groeit en groter gaat wonen daalt het ratio. Die generatie zit nu vast in hun starterswoning. Dat betekent in de reële economie geen bestedingen bij bouwmarkten, verhuizers en de rest van de reutemeteut. Dat veroorzaakt vooral werkeloosheid bij handwerkers. Schulden De nieuwe generatie verse ouders ziet meer rekeningen dan de vorige generatie. Een genoten studie werd al gemiddeld via de fiscus drie keer terugbetaald. Nu via het “sociale” leenstelsel wordt een vierde betaling van hetzelfde geld gevorderd. Een restschuld op het huis loopt in de tienduizenden euro's, de verhoging studieschuld ook. De tweede nieuwe schuld. Verse ouders hebben een huis gekocht op basis van twee salarissen, en de oude regels over kinderopvang en leaseauto's. Die hadden het niet breed, maar zien door de reeks versoberingen hun vrij beschikbare inkomen verdampen. Hoe moreel dergelijke maatregelen ook moge zijn, als gevolg dalen hun bestedingen en samenhangende werkgelegenheid. Belasting op Arbeid Als een bedrijf besluit om aan personeel te beginnen, betaalt deze niet alleen voor het gezin van haar werknemer, maar gemiddeld genomen ook voor een gezin dat ze beide niet kennen. In 2001 roofde de fiscus voor 47% bij arbeiders in 2012 is dat al opgelopen naar 58%. In elf jaar werden vergelijkbare landen zoals België, Frankrijk, Duitsland en de rest van de EU gepasseerd. Dat is nog exclusief dwalingen zoals 24 tot 36 maanden loon moeten doorbetalen bij ziekte. Kosten die in de rest van de Europa voor 95% solidair door de staat worden gedragen, liggen alleen in Nederland vooral bij het bedrijfsleven. Ouderen kunnen solliciteren wat ze willen, het is het bedrijfsrisico niet waard. Verzekeren levert geen kostenreductie. Beleend pensioen In plaats van de belastingdruk op arbeid fors te reduceren, is er een andere route ingezet om de personeelskosten te verlagen. We breken gewoon een kwart van de pensioenopbouw af. Midden in een tijdsgeest waar dankzij het vele flexibele werk überhaupt niets opgebouwd wordt, neemt het kabinet aan dat de nieuwe generatie langzamer kan sparen. Straks zal blijken dat er veel minder is ingelegd, en dus veel minder zal kunnen worden uitgekeerd. Deels door gebrekkige arbeidscontracten, maar zeker ook door wettelijk verlaagde opbouw. Of anders gezegd, het kabinet kiest ervoor op uw rekening en risico op de pof te leven en u met de schade achter te laten door uw pensioen te korten. De derde nieuw schuld. Systeemfoutje Pensioenfondsen tellen nu nog alleen hoeveel jaren je premie betaald hebt, om te bepalen hoeveel je uitgekeerd krijgt. Doorsneepremie debiliteit. Dat is veel te positief voor mensen die pas op latere leeftijd een vastere baan krijgen met een pensioen. Dit veroorzaakt echter net zo'n ontwrichtend effect als de eerder achterhaalde eindloonregeling. Immers, als je kijkt naar het effect van rente op rente, bouwt iemand tussen zijn 25ste en 35ste de eerste helft van zijn pensioen op en tussen zijn 35ste en 65ste de tweede helft. Als een pensioenfonds aan mensen die pas vanaf hun 35ste onafgebroken zijn gaan afdragen toch een 75% van een pensioen uitkeert gaat het fonds voor een derde van het uitgekeerde bedrag het schip in. Het nieuwe lenen De VVD (tekst) verkiezingsbelofte (video) om niet de belastingen te verhogen, maar de uitgaven te verlagen wordt heel curieus uitgevoerd. Nieuwe belastingen worden uitgevonden en zorguitgaven worden van het huishoudboekje geveegd naar de participatiesamenleving. Dat is geen verlaging, maar verplaatsing. Nu de staatsschuld gevoelig ligt, wordt er buiten de staatskas om verder geleend. Met omweg ten laste van de pensioenopbouw en direct door de viervoudige betaling van studiekosten. Een duurzaam houdbare economie en staatsschuld bestaat echter alleen als werk eerlijk verdeeld is samen met gematigde economische groei.

Reaguursels

Inloggen

waar is de popcorn

Icar | 07-12-14 | 22:24

kijkt games of thrones verder wel .. daar rollen gewoon nog koppen als het moet.

Icar | 07-12-14 | 22:20

"Je kunt moeilijk > 90% van de ambtenaren ontslaan. Dan komen we in de ww en betalen we ze alsnog."
Maar dan kosten ze al een stuk minder. Daarna zo snel mogelijk de WW afbouwen naar nul en moet je eens kijken hoe snel ze werk vinden. 90% kan echt zo weg. Ik zou zeggen dat het een uitstekend begin is van de afbraak van het overheidsmonstrum.

henkou | 07-12-14 | 20:53

-weggejorist-

Mirakutinho | 07-12-14 | 18:31

-weggejorist-

Mirakutinho | 07-12-14 | 18:30

Je kunt moeilijk > 90% van de ambtenaren ontslaan. Dan komen we in de ww en betalen we ze alsnog.

hans123 | 07-12-14 | 18:26

wlodek | 07-12-14 | 09:04
"De staat is voor 99% overbodig en houdt zich bezig met het verplaatsen van lucht. Als je 1000 willekeurige ambtenaren bij elkaar zet dan hebben 999 geen wezenlijke taak."
Je overdrijft nogal.
"De staat moet overnieuw worden ingericht nadat we met zijn allen hebben bepaald wat de taken van die staat zouden moeten zijn en dat is naar mijn mening echte politie en justitie, niet als paleiswacht en incassobureau van het zittende regime zoals nu. "
Mee eens dat we het mandaat van de staat goed moeten afspreken. Geld incasseren omdat je je autogordel vergeet hoort daar wat mij betreft niet bij. Huurwaardeforfait ook niet.

gutgutgut | 07-12-14 | 16:45

Ronnie L5042 | 07-12-14 | 00:28
"door hersen/kansloze bestuurde EU regering te storten "
Volgens mij heeft dit topic met Den Haag te maken en niet met de EU.

gutgutgut | 07-12-14 | 16:42

lulleficatie | 07-12-14 | 12:26
"De koopkracht is ongeveer de helft van 40 jaar geleden."
Ik kan me niet herinneren dat de koopkracht toen zo geweldig was.
Kun je dit hard maken?

gutgutgut | 07-12-14 | 16:40

necrosis | 07-12-14 | 06:00
Laatst leidde Ploumen een handelsmissie die 500 miljoen aan orders opleverde.
En dat voor een salaris dat maar een fractie is van dat van de koning.

gutgutgut | 07-12-14 | 16:39

duitse herder | 07-12-14 | 11:19
Fors stijgende staatsschuld evenals een flinke stijging van de de overheidsuitgaven en dat ondanks al die bezuinigingen.

CoffeePatch | 07-12-14 | 14:44

er is niks nieuws onder de zon,alleen hij zakt steeds verder,doe maar een winterslaap.
het imf deed een opzienbarende ontdekking,de miljarden pot van de betaalde pensioenen,waar iedereen zich druk over maakt.
een stekende maagzweer van de regering
jette moestuin zit er bovenop,met haar krakers achtergrond en haar geschiedenis studie
is zij wel de aangewezen persoon.
de pensioenen moeten voor de toekomst veilig gesteld worden,reservepotten voor de jeugd.
ik zou zeggen zorg maar eerst dat de jeugd werk krijgt
ouderen gewoon met 65 met pensioen,doorstroming
geen invasie van buitenlanders die onder het cao werken,maar ik weet het het moloch eu beslist
vor jetje moestuin een houten vliegende hollander
milieu vriendelijk,en niet milieu belastend,een beetje armbeweging is ook goed voor de bloed doorstroming,krijgt de hersenmassa ook wat zuurstof
misschien komen er dan verstandige woorden tevoorschijn,dat coma gezwam ronselt geen kiezers

soledad | 07-12-14 | 14:07

@stonecity. 100% gelijk!

hans123 | 07-12-14 | 13:22

Ja we zijn er sinds "Europa" flink op vooruitgegaan ;-)
De koopkracht is ongeveer de helft van 40 jaar geleden.

lulleficatie | 07-12-14 | 12:26

MarcS | 07-12-14 | 11:19

neen

duitse herder | 07-12-14 | 11:38

CoffeePatch | 07-12-14 | 10:02
Dat is 37% stijging in 7 jaar. Veel.

duitse herder | 07-12-14 | 11:19

@duitse herder | 07-12-14 | 06:59

Werkeloosheid DK net zo hoog als NL.

MarcS | 07-12-14 | 11:19

Ronnie L5042 | 07-12-14 | 00:28

Hoezo 'goed genaaid;? Door wie wordt je dan genaaid? Door mensen, door de Staat? Ik denk het niet. Hooguit door de PVDA die je vanaf je wieg heeft voorgehouden dat ze goed voor je zal zorgen tot aan het graf. Bekijk het eens anders. Het is je (ongelukkige) lot dat je een arbeidsongeval hebt gekregen. En je hebt geluk dat je een vriendin bezit waar je in kon trekken. Maar doe nu niet of andere mensen (via de Overheid) daar verantwoordelijk voor zijn. En gebruik je computer om iets constructiefs mee te doen ipv te janken over de Staat die niet goed genoeg voor je zorgt (alhoewel we, via de Staat, wel je operaties betalen neem ik aan?)

Frans1156 | 07-12-14 | 11:07

quote: Een restschuld op het huis loopt in de tienduizenden euro's, de verhoging studieschuld ook.

Dan had men het maar niet als beleggingsobject moeten gebruiken.

Stonecity | 07-12-14 | 10:54

De overheid steelt nu 58% van je salaris voordat het zelfs maar op je bankrekening staat. Maar dat is nog maar het begin van belasting betalen. Daarna komen nog accijnzen (de productiekosten van een pakje sigaretten is waarschijnlijk minder dan een Eurocent maar je betaalt er 6 Euro voor) benzine accijnzen, gemeentebelastingen, energie belastingen, btw op alles wat je koopt, wegenbelasting, BPM, enz. enz. En al deze belastingen behoren ook nog eens tot de hoogste ter wereld. Ik schat dat inmiddels 90% van een salaris direct of indirect naar de fiscus vloeit. Dat kanbook niet anders in een land waar bijna niemand meer werkt. 5 miljoen uitkeringen en 1,5 miljoen ambtenaren. Dat moet allemaal opgebracht worden door een steeds verder slinkend aantal mensen die in de echte economie werken. De trein ( van de belastingverhogingen) is niet meer te stoppen. De economie ligt al voor 80% stil en de neergang gaat gewoon door.

henkou | 07-12-14 | 10:53

Sinterklaas was dit jaar wel weer heel erg gul voor al die EU ambtenaren en helemaal voor de vertrokken baas ,ze lachen zich daar allemaal rot om dat gepeupel die er maar blijven intrappen door te zeggen... als wij uit de EU gaan wordt het nog beroerder .

blauwe zander | 07-12-14 | 10:34

Het is uitverkoop in nederland!

Alles mag weg, letterlijk alles.

oafc | 07-12-14 | 10:17

duitse herder | 06-12-14 | 22:35
Bedragen in miljarden euro's.

CoffeePatch | 07-12-14 | 10:02

Zoals meestal heeft Feynman weer een goede analyse neergezet. Helaas danst dit land in de voorhoede op de rand van de vulkaan.De knoeiende Haagse controle-freaks hebben te veel mensen aan zijlijn gezet zodat ze nu als decorum dienen van een Grieks drama zonder weerga.Griekenland zag de bodem onlangs maar de koek is nu genivelleerd.Gezellig allemaal even arm in onze superstaat Europa.

Dolphi | 07-12-14 | 10:01

'Een genoten studie werd al gemiddeld via de fiscus drie keer terugbetaald'.

Wat een bullshit Feyman, om je verhaal kracht bij te zetten met dit verhaal over studieschuld uit de azijnbode. Dit verhaal is gebaseerd op: 'iedereen die geboren wordt kan de Staat 3 x zoveel opleveren als hij 2 stuks fruit eet per dag want dan leeft hij waarschijnlijk 2 jaar langer'.

Anders ligt het bij het gegeven dat werkgevers nu zelf door moeten betalen bij ziekte van de werknemers. Zo'n stommiteit had niemand kunnen bedenken, wat een korte termijn oplossing. De regering probeert de uitwerking van deze maatregel, namelijk dat niemand meer het risico durft te nemen om mensen aan te nemen in vaste dienst, ongedaan te maken, door de werkgevers nu ook verantwoordelijk te maken voor de zzp'er onder dreiging van torenhoge boetes (nog jaren na dato te innen), in de hoop dat werkgevers er dan toch nog maar liever voor kiezen mensen in loondienst aan te nemen. Niemand echter met een beetje gezond verstand en ondernemingslust begint in dit land nog een bedrijf waar hij werknemers voor in dienst moet nemen. Het levert de Staat nu op korte termijn wat geld op als bestaande grote bedrijven hun werknemers bij ziekte zelf door betalen, maar niemand kan meer opstarten, wat moet je als je net je tweede of derde werknemer in dienst wil nemen. Het gaat de Staat zelf trouwens ook handenvol geld kosten, want zij is zelf de grootste werkgever in dit land.

Frans1156 | 07-12-14 | 09:43

@Necrosis. Hier in de regio is zaterdag ook hele dag werken redelijk normaal (niet per se bij eigen werkgever), ongeacht je gezinssituatie. Deze mensen hoor ik nooit klagen over financiële problemen en die hebben echt geen wereld baan. Heb zelf ook op die manier mijn financiële basis gelegd (> € 50k op de bank bij verlaten hbo).

Ken ook genoeg mensen die dit niet doen, maar alleen maar klagen hoe zwaar ze hebben. Dit is volgens mij toch echt een kwestie van inzet en het (grotendeels) zelf in de hand hebbe.

hans123 | 07-12-14 | 09:11

het probleem is het kankergezwel van een overheid die door blijft woekeren en alles zal opofferen om zichzelf in stand te houden en uit te breiden. De staat is voor 99% overbodig en houdt zich bezig met het verplaatsen van lucht. Als je 1000 willekeurige ambtenaren bij elkaar zet dan hebben 999 geen wezenlijke taak. De staat moet overnieuw worden ingericht nadat we met zijn allen hebben bepaald wat de taken van die staat zouden moeten zijn en dat is naar mijn mening echte politie en justitie, niet als paleiswacht en incassobureau van het zittende regime zoals nu. De huidige staat is constant bezig om ons privé-leven tot op de molecuul te reguleren, ze bemoeit zich zelfs met de lengte van de periode die zogende moeders moeten aanhouden. Maar alles waar de staat aanzit mislukt altijd voor 100%, en dus moet het anders.

wlodek | 07-12-14 | 09:04

PvdA: van belasting betalen word je gelukkig en nivelleren is een feest.

Rampstad | 07-12-14 | 08:35

Lilia2 | 07-12-14 | 08:13
Als uw dochter examen heeft gedaan hoeft ze toch niet meer naar school?
Voor de rest eens. Spanje is veel leuker dan NL. Het klimaat is ook beter, net als het eten en de mensen.

7,62x39 | 07-12-14 | 08:31

Ronnie dan verhuis je toch lekker naar Spanje/
Ben vorige week ook volledig afgekeurd naar ruim een jaar strijden met de uwv.Die heeft het een jaar afgehouden door elke keer iets zogenaamd niet ontvangen te hebben en dit pas na het verlopen van termijn door te geven.Door dit gerek heb ik ook een verlies van 70 procent tweede jaar ww en dan 70 procent ontvangen over laatste loon.
In Spanje zijn de huren laag tussen de 350 en 600 heb je een heerlijk huis vaak met gemeenschappelijk of eigen zwembad.
Je gaat via Spanje belasting betalen en als je het aandurft om je daar op nieuw te laten keuren en je bent 65 procent afgekeurd in Spanje betaal je geen belasting meer.Je bruto wordt netto.Wordt je voor iets minder afgekeurd ook geen probleem, krijg je toch een forse belasting korting.Nederland betaalt je zorgkosten.Zodra mijn dochter volgend jaar examen heeft gedaan ben ik weg.De scholen zijn daar namelijk ook veel beter.Kan niet wachten tot ik weg ben uit Nederland ben het spuugzat hier.

Lilia2 | 07-12-14 | 08:13

Ooit_huisregelneef | 06-12-14 | 21:32

DK heeft sinds 2000 een skattestop ingevoerd. De belastingen mogen niet verhoogd worden. Het loopt hier prima. Beter dan in NL. Veel beter.

duitse herder | 07-12-14 | 06:59

@Bakito | 07-12-14 | 05:23
Ik ben helemaal voor.
Het budget van OSW naar nul en alle potjes waar die Ploumen (PvdA!) uit plukt een stevig deksel voor die grijpgrage klauwtjes.
PvdA gaat maar mooi weer spelen van hun eigen centen, desnoods halen ze het bij Marcel, maar van mijn centen blijven ze af!
*tankgracht graven doet*

necrosis | 07-12-14 | 06:00

@hans123 | 07-12-14 | 02:38
Ik kan mijn inzet wel vergroten maar als mijn werkgever mij op de nullijn houdt, of 0,25% loonsverhoging geeft terwijl mijn kosten met 5% stijgen, schiet het niet echt op.
Uiteraard let ik op de kleintjes, maar per saldo hou ik er netto niets aan over zolang mijn verhuurder minimaal 4% per jaar mag verhogen.
Het hoeft niet, maar alle verhuurders doen het!

necrosis | 07-12-14 | 05:53

@duitse herder | 06-12-14 | 21:48 : De eenvoudige maar harde werkelijkheid die u uiteenzet vraagt om robots, automaten en ontslagen en vluchtende productieven. Met 60-80% van uw inkomsten wegzuigend, is het bestuur van de Plantage Nederland veel te duur en onproductief en verjubelend om nog langer door de werknemers en ondernemers onderhouden te worden. Dit is een verdien-bubble voor nutteloze bureaucraten en uitbuiters. Zoals ik al jaren roep: de Staat heeft een "Waterhoofd" en behoeft nodig een "Reset".

ben kokhals | 07-12-14 | 05:41

Meer geld voor iedereen!

Bakito | 07-12-14 | 05:23

Wat een gezeik.

newray | 07-12-14 | 05:01

"... bij de nieuwe generatie ..."

Een nieuwe generatie impliceert een oude generatie. Feynman laat in zijn tekst blijken in constante verwarring te zijn over de begrippen vorige/volgende generatie en oud/nieuw als kwalificaties.

Blijft de spotlight te richten op: "de eerste nieuwe schuld" in tegenstelling tot "de laatste oude schuld". Het eerste maagdenvlies en uiteindelijk het laatste maagdenvlies verliezen. Makkelijker kunnen wij het niet maken daarentegen wel onbegrijpelijker zoals de doctrine van onbegrijpbaar intellectueel zijn eist. Zonder twijfel stel ik, dat Feynman hoog te paard, meer verwarring zal komen zaaien daar zijn boodschap geen helderheid en intellectuele integriteit verdraagt.

Bezorgde_Burger | 07-12-14 | 02:57

Huren in Amsterdam is nog nooit zo duur geweest.
De natte droom van de VVD en D'66.
De partijen van de grootverdieners en de aanhang, die hoopt ook grootverdiener te worden.

Jan Dribbel | 07-12-14 | 02:55

Volgens mij kijk je veel te kort vooruit Feyman. Iedereen die nu blijft wonen in zijn starterswoning heeft 2 opties. Sparen of uitgeven. Alles wat nu wordt gespaard wordt in de toekomst minder geleend of leidt tot aanschaf van een duurdere woning Dus op de langere termijn houden deze mensen of meer geld over voor consumptieve uitgaven of ze geven meer uit aan een nieuwe woning. Dus op de middellange termijn heb je er weinig last van.

Daarnaast valt me op dat Nederlanders alleen nog maar klagen over hun vaste lasten, maar het verrekken om wat meer inzet te tonen om meer te presenteren en de inkomsten te vergroten. Dan moet je wat mij betreft ook niet zeiken.

hans123 | 07-12-14 | 02:38

In onze grensstreek is de werkloosheid het hoogst. Vlak over de grens zijn WEL banen. Dan doe je als regering iets grondig verkeerd. Nederlanders worden echter zwaar gehinderd door bureaucratie om net over de grens te werken. Dan doe je het als regering DUBBEL verkeerd.

gutgutgut | 07-12-14 | 02:34

Er zijn teveel grootverdieners die de belastingen ontwijken, zowel particulieren als bedrijven. Alleen in EU verband hebben we een kans hiertegen op te treden. Jammer dat Rutte hierbij allesbehalve voorop loopt. Om de tekorten die hierdoor ontstaan aan te vullen bezuinigt hij de economie kapot. Dit is geen liberalisme, geen kapitalisme maar roofbouw.

gutgutgut | 07-12-14 | 02:30

@bakoenin | 07-12-14 | 01:03
We hebben als mens op zich geen staat nodig, maar de dingen die we wél nodig hebben moeten toch op de een of andere manier georganiseerd worden. Bestuur, in welke vorm dan ook, helpt daarbij.

Coenass_ | 07-12-14 | 01:26

deraderendraaien | 07-12-14 | 01:09
Weet je wat de staat dan doet?
Die stuurt politie op mij af, en als dat niet genoeg is het leger.
En als ik een eenling ben dan verklaart de staat me voor gek, of op zijn minst pleegt ze karaktermoord.
Ben ik geen eenling maar een substantiële groep, dan zal de staat net zolang geweld toepassen wat nodig is om de bedreiging van haar existentie de kop in te drukken.
En de burger?
Die stemt weer VVD want die zijn zo liberaal, of D66 want die zijn zo progressief, of PvdA voor het eerlijke verhaal, of GL want die zijn voor de natuur zo lief, op christen voor klaagmuur en geween, op CDA het gezin als hoeksteen.
Ja een vrije keuze is waar het op leek, maar uiteindelijk stemmen ze allemaal weer op dat gezwel die grote vette teek.
Die tot het einde der tijden u en mij zal onderwerpen, uitzuigen en zal parasiteren op ons en de generaties die na ons komen.

bakoenin | 07-12-14 | 01:22

@necrosis | 07-12-14 | 01:10
*Truste wensen doet.*

deraderendraaien | 07-12-14 | 01:15

bakoenin | 07-12-14 | 01:03
De Libertariër, je pikt 'm er zo uit onder zijn andere nick.

Klier van Bartholin | 07-12-14 | 01:11

@deraderendraaien | 07-12-14 | 01:05
*radertje aai over bol geeft en richting slaapkamer gaat wegens moe*

necrosis | 07-12-14 | 01:10

@bakoenin | 07-12-14 | 01:03
"Word eens wakker, we hebben geen staat en leiders nodig."
Vertel dat de staat maar eens!

deraderendraaien | 07-12-14 | 01:09

@necrosis | 07-12-14 | 01:01
Van jouw durf ben ik wel overtuigd vriendje necrosis.. maar nu de rest nog!

*Naast necrosis blijft staan!*

deraderendraaien | 07-12-14 | 01:05

Toch rest mij na al die jaren nog steeds een vraag:
Waarom in vredesnaam denkt de mens dat hij/zij een staat nodig heeft?
Waarom heeft de mens altijd weer een instantie nodig die voor die mens denkt en beslist.
Terwijl de geschiedenis heeft aangetoond dat de staat de grootste vijand van de mens is.
Een oneindig aantal doden en verwoeste levens heeft de staat voortgebracht.
Eeuwigdurende oorlogen.
En of dat nu een communistische, of een democratische staat was, een fascistische of feodale staat, niets dan ellende brengt het voort.
Maar het is nog niet genoeg, de mens heeft niet alleen wereldse leiders nodig om het leven tot een hel te maken, nee ze moeten ook nog eens een metafysische leider hebben, waarbij alles wat de mens niet begrijpt wordt neergelegd.
Die vanuit verzonnen verhalen diezelfde mens een vrijbrief geeft om het leven van anderen nog meer tot een hel te maken.
Waarom in vredesnaam?
Die koning, of die bankdirecteur, die CEO of die minister, die super voetballer of die movie star, het zijn mensen net zoals u en ik.
Behept met beperkte vermogens, ze worden oud, en gaan dood, en zijn binnen een paar jaren vergeten.
Het zijn mensen net zoals u en ik die kiespijn hebben, stinken op het toilet, en alle fysieke ongemakken kennen die u en ik hebben.
Waarom altijd weer hebben we vertrouwen in lieden die precies zijn zoals u en ik, en het echt niet beter weten.
Die net zo egoïstisch zijn, en kwetsbaar.
En dan lezen we de geschiedenis boeken, over Caesar, over Napoleon of voor mijn part Attila.
Over grote verhalen, en wat ze allemaal bereikt hebben.
Er is niets van over.
Zelfs de doden die ze veroorzaakt hebben zijn naamloos.
Word eens wakker, we hebben geen staat en leiders nodig.

bakoenin | 07-12-14 | 01:03

@deraderendraaien | 07-12-14 | 00:48
Ik durf wel, iets wat me niet in dank wordt afgenomen.
#ikblijfhier!

necrosis | 07-12-14 | 01:01

@tejootje | 07-12-14 | 00:53
Waarom jouw bijdrage leveren dan? Als het allemaal toch geen waarde heeft?

Coenass_ | 07-12-14 | 00:58

Ik hoorde laatst dan Jan Roos serieus de politiek in wil?
Laat maar komen zou ik zeggen,al was het maar om die hele VVD van hun electoraat te ontdoen,en er een behoorlijke liberale partij ontstaat die zich niet vleugellam laat maken door die Brusselse zakkenvullers en die linkse subsidie uitdelende kliek.

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:57

Ontsla nou edns een berg geld rondpompende linkse uitvreters en beperk je tot wat je moet doen, volgevroten kutrups nooitgenoeg

NACademicus | 07-12-14 | 00:56

En zo eindigde ook dit topic weer in een zinloos aantal bits waar gedachtes omgezet zijn in een archief dat zelden tot nooit meer door iemand wordt doorgenomen. Behalve dat het tijd, stroom en inspanning heeft gekost heeft het geleuter niets opgeleverd en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat het ook nooit iets opleveren. We kunnen over onze 'volksvertegenwoordigers' #KOTS# discussiëren tot we een ons wegen, het gaat niet helpen tenzij er een revolutie ontstaat. En dat gebeurt niet. Einde discussie.

tejootje | 07-12-14 | 00:53

@Brou Is Back | 07-12-14 | 00:33
"Kortom, legitimeer deze kasverrotte faalbende niet langer met je stem. Men zegt wel dat als je niet stemt, je je kop moet houden, maar als je wel stemt maakt het op het uiteindelijke beleid geen bal verschil en kan je zeggen wat je wil, men luistert toch niet. What's the difference..."

The difference is dat stemmen de enige officiele mogelijkheid is die je hebt om te laten weten dat je het huidige beleid gruwelijk kudt vindt. Je kunt er mee aangeven dat de politieke situatie je genoeg aan het hart gaat om je afkeuring er over te uiten. Er zijn immers meerdere partijen waar je op kunt stemmen om die boodschap af te geven.

Met niet stemmen geef je alleen maar aan: "Wat de politiek ook doet, ik ben het er bij voorbaat mee eens. Het is me namelijk teveel moeite om van mijn luie krent te komen om even 15 minuten te besteden om mijn mening te geven over de politiek, als daar officieel naar gevraagd wordt via een verkiezing. Alles wat in Den Haag besloten wordt de komende 4 jaar heeft per definitie mijn goedkeuring!"

En het is dus ook zeer terecht dat mensen tegen je zeggen dat je niet moet zeuren als je niet stemt. Blijkbaar vind je het toch wel best, anders had je wel op een protestpartij als de PVV of SP gestemd, of desnoods blanco. De enige kans die je had om je mening te geven heb je voorbij laten gaan, dus je hebt de regenten in Den Haag geen enkele mogelijkheid gegeven om te peilen wat jij van de zaken denkt, dus je kunt het hen niet verwijten als ze dingen doen die jou niet aanstaan.

Niet janken dus, huilebalk. Mensen die niet gaan stemmen verdienen alle ellende die de regenten over ons uitstorten. Elk recht van spreken hebben ze verspeeld.

Als je stemt, heb je in ieder geval alles geprobeerd om je ongenoegen te uiten, zodat je het kan onderbouwen als je straks met een hooivork op het Binnenhof staat. Dan kun je tenminste stellen dat je daadwerkelijk bedrogen bent, en dat jij er alles aan gedaan hebt.

En met stemmen legitimeer je alleen de partij waar je op stemt, niets meer dan dat. Het idee dat je daarmee "het systeem" legitimeert is een van de domste veronderstellingen die er bestaan.

Russells Teapot | 07-12-14 | 00:52

@Brou Is Back | 07-12-14 | 00:33
Of durf gewoon PVV te stemmen met z'n allen?

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:48

@Brou Is Back | 07-12-14 | 00:33
Niet stemmen betekent alleen maar dat de mensen die nog wel in het huidige systeem geloven hun zin krijgen.

Niet stemmen is geen oplossing. Wel stemmen is overigens ook geen oplossing.
Helaas is er momenteel geen enkele partij waar ik nog vertrouwen in heb.

Ik zou stemmen op partij Feynman als 'ie zou bestaan. Gezond verstand mag in ere worden hersteld.

Lijkt me logisch... | 07-12-14 | 00:48

@King of the Oneliner | 07-12-14 | 00:36
Mooi betoog en niet ver van de waarheid, helaas gepost op een tijdstip dat er nauwelijks iemand meeleest of wakker is.
Hou je post onder 'de knop' en repost het op een tijdstip buiten het weekend, overdag en op het juiste topic.
Wellicht zullen mensen er licht over denken'
Als ze de rekening krijgen, zullen ze nog eens aan jou denken, alleen dan zijn ze te laat.....

necrosis | 07-12-14 | 00:47

(Sorry voor die soms onleesbare zinnen, editen lukt me niet zo goed)

AntiSoof | 07-12-14 | 00:46

Het is haast niet te geloven, bijna. Bij radio Maria hoor ik nu ik men van Windows XP af wil en dat men daarom extra moet storten. Nou, ik denk dat XP helemaal zo gek nog niet is. (XP = dat niet Jezus?)
Radio Maria. Luistert daarnaar en onderscheidt het kaf van het koren, ook daar.

AntiSoof | 07-12-14 | 00:44

@King of the Oneliner | 07-12-14 | 00:36
Je vergeet het externe accountantskantoor die de rekeningen en de agenda bijhouden in Brussel nog Oneliner... ook die krijgt nog een koekje toegestuurd.

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:43

@necrosis | 07-12-14 | 00:09,
Ieder zijn ding.
Ikzelf wil niets stukmaken. Ik wil niets stuk. Ik wil het mooie.

AntiSoof | 07-12-14 | 00:38

Je kan Nederland vergelijken met een koekjesfabriek, gerund door de staat en waar het de bedoeling is dat iedere Nederlander efficiënt zijn dagelijkse pakje koekje laat maken, omdat
a) er geen andere koekjesfabriek is, en
b) men verplicht lid moet zijn van de koekjesfabriek.
Echter als de lopende band gaat lopen, en ieder pakje bevat in het begin 10 koekjes, wordt er eerst een koekje uitgenomen en opgegeten door medewerker Defensie, Politie en infrastructuur. Dat is reëel, en terecht de kerntaak van de staat.
Maar dan verdwijnen er 2 koekjes voor de kosten van het management en de ambtenaren die belast zijn met de controle en bestuur van de koekjesfabriek, dit is best wel veel, maar het is dan ook een ingewikkelde en grote fabriek, met veel bijgebouwen en kantoren geworden.
Het pakje koekjes is nog lang niet veilig aangekomen bij de burger, want er wordt nog een koekje verzwolgen door het gezondheidszorgmonster, en die groeit en groeit en blijft immer hongerig naar meer.
Koekje nummer 5 valt van de band, en de kruimels worden weggegeven aan de vogeltjes uit Afrika, die altijd aan de deur lopen te krabben om naar binnen te mogen komen.
Er is nu nog maar een half pakje koekjes over.
Bij het uitgiftepunt wordt er standaard 2 koekjes door de man met het rekenmachientje in de hand eruit genomen, u snapt het wel; btw, accijnzen en heffingen.
Vol trots overhandigt de staat daarna het mooi verpakte doosje koekjes aan de verblufte rechthebbende, de burger, die nu 3 koekjes mag overhouden van zijn oorspronkelijke tien...

King of the Oneliner | 07-12-14 | 00:36

Er is nog maar één oplossing: niet meer stemmen. Democratie werkt niet in dit land, dus stemmen heeft geen zin. De regentenkliek luistert gewoon niet naar het volk en gaat gewoon door met falen, de "haves" beroven en hun geld verspillen of weggeven aan de hordes die van heel de wereld op de "vleespotten van Egypte" (onze pensioenen, onze sociale uitkeringen, of wat daar van over is) afkomen.
.
Kortom, legitimeer deze kasverrotte faalbende niet langer met je stem. Men zegt wel dat als je niet stemt, je je kop moet houden, maar als je wel stemt maakt het op het uiteindelijke beleid geen bal verschil en kan je zeggen wat je wil, men luistert toch niet. What's the difference...
.
Niet stemmen scheelt je eens in de paar jaar al gauw een kwartiertje van je tijd en zelfs als je dat kwartiertje besteedt aan rukken, is dat een betere tijdsbesteding dan het meedoen aan de schijnvertoning die men hier democratie noemt.

Brou Is Back | 07-12-14 | 00:33

Iedereen wordt lanzaam kapotgemolken ( we zijn al uitgemolken ) dankzij dat hele EU zakkenvulzooitje uitgerangeerde, afgewezen, incompetente, incontinente, wegens wanbeleid uitgerangeerde of te hersenloze politieke zieltjes die zelfs een te laag iq hadden / hebben voor hamburgerbakker bij mc Donalds vullen lekker hun zakken in Brussel.
Die plek is volgens mij doelbewust gekozen en het enige logische dat daar uit is voortgevloeid. Daar staat mannekke pis en wij inwoners van de EU worden openlijk in de zeik genomen, oftewel zijn het pispaaltje.

Door een arbeidsongeval ben ik arbeidsongeschikt geraakt in 2009. Moest reintegreren terwijl ik nog diverse operaties moest ondergaan. Op krukken naar de reintegratiecoach, op krukken naar sollicitatiegesprekken, dankzij die nieuwe wet op 70% van mijn salaris teruggesteld en uiteindelijk door UWV afgekeurd na 2 jaar en op 70% van mijn laatst verdiende loon, dus dubbel genaaid. Door mijn ongeval kon ik mijn etagewoning niet behouden en heb urgentie met medische indicatie geprobeerd aan te vragen en ben bij een vriendin die een benedenwoning had ingetrokken. Ben mijn woning kwijtgeraakt, geen medische urgentie gekregen ondanks de brieven van mijn huisarts, orthopeed, fysiotherapeut enz.enz.
Ik krijg nu krap 850 euro en moet een benedenwoning huren. Hetgeen er aangeboden wordt is rond de 600 euro en krijg ik niet met mijn inkomen, afgezien van de evt. huursubsidie. Hetgeen er aangeboden word voor mijn inkomen is in een staat dat een bordje " onbewoonbaar verklaard, betreden op eigen risico" zachtjes uitgedrukt is.
Die vriendin van mij woonde in een huisje van 40m2 en een huur van 350 eurie per maand. Haar inkomen is 1300 eurie per maand en moest verhuizen wegens sloop. Alles wat haar werd aangeboden zat op 600 eurie kale huur per maand en was verplicht dat te accepteren. Haar vaste lasten zijn nu ruim 1000 eurie per maand, net te hoog inkomen (20 eurie) om in aanmerking te komen voor huursubsidie, dus ook goed genaaid.

Als die loonies in den haag zo door blijven gaan met het belastinggeld in die bodemloze, door hersen/kansloze bestuurde EU regering te storten is ons lot ook bezegeld. Dan is een woning compleet onbetaalbaar geworden, of het nou huur of koop is en betalen we onroerend goed belasting over de kartonnen doos waar we in wonen en wegens gebrek aan inkomsten om die EU zakkenvullers tevreden te stellen worden we ook aangeslagen voor ontroerend goed belasting voor elke traan die we laten wegens verlies van ons zuurverdiende huis.

Ronnie L5042 | 07-12-14 | 00:28

Brussel de wacht aanzeggen en die vermaledijde Europese banken constructie ontvlechten en we zijn weer een paar meter dichterbij huis.

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:27

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:20
Meer snelwegen, meer asfalt, wij lossen de filedruk op, nog meer wegen, alles naar de infrastructuur.
Dat hoor ik nu al sinds 1980 de tijd van mijn propedeuse.
En natuurlijk van VVD huize, de nobele verdedigers van de auto bezitter.
En in al die jaren heeft het geen zak geholpen.
Dat Telegraaf gelul ben ik echt wel vergeten.
Je moet juist zorgen dat je dat asfalt zo weinig mogelijk nodige hebt.
Bankgeheim?
Zodat de familie grootgraaier alles kan verstoppen, ik zou het niet doen, de corrupte Griekse maffia viert feest vanwege het bankgeheim.
Van uw en mijn centen.
Voor de rest heb je zeker goede punten

bakoenin | 07-12-14 | 00:23

@necrosis | 07-12-14 | 00:06
Haha.. die stuur ik door naar de Roy... ow wacht!

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:21

"Een genoten studie werd al gemiddeld via de fiscus drie keer terugbetaald. Nu via het “sociale” leenstelsel wordt een vierde betaling van hetzelfde geld gevorderd."

Dit mag inderdaad ook wel eens gezegd worden, als antwoord op de ongeinformeerde randdebielen die dingen blèren als: "Derp! Studenten drinken bier van mijn belastinggeld, de uitvreters. Derp! Geen studiefinanciering meer! Derp!"

Russells Teapot | 07-12-14 | 00:20

@deraderendraaien | 07-12-14 | 00:05
*lucifers noteren doet op boodschappenlijstje*

necrosis | 07-12-14 | 00:15

Het is allemaal heel mooi geconstateerd van meneer Feynman, maar de korte versie is dat de middenklasse wordt leeggezogen en te weinig geld heeft. Waar gaat dit geld dan heen? Naar de elite, de superrijken. Hoe doen ze dat dan? Met fractional reserve banking. Hoe kunnen we dit stoppen? Met full reserve banking, zie www.positivemoney.org voor een simpele oplossing voor de huidige crisis, het voorkomen van toekomstige crises, de groeiende ongelijkheid en de krampachtige zoektocht naar exponentiële groei ten koste van een eindige aarde.

Coenass_ | 07-12-14 | 00:11

@AntiSoof | 07-12-14 | 00:03
Vogels zitten gewoon de hele dag in een boom te kwetteren en schijten mijn auto onder.
Als ik een vogel zie, denk ik gelijk aan een dubbelloops jachtgeweer, met hagelpatronen.....

necrosis | 07-12-14 | 00:09

@AntiSoof | 07-12-14 | 00:03
Vogels kunnen overal vrij een nest bouwen Soof.. moeten wij eens proberen in de middenberm van de A10!
Gaat echt niet lukken denk ik, dus ik snap wel wat Eshek bedoeld.

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:09

@deraderendraaien | 06-12-14 | 23:59
Pas je wel op voor geblindeerde zwarte busjes voor je voordeur?

necrosis | 07-12-14 | 00:06

@necrosis | 07-12-14 | 00:01
Haha.. ik moet as. woensdag eerst de verhuisdozen overbrengen naar mijn nieuwe stulpje in het Scheveningse ,maar daarna kom ik eraan met die dozen ok? ... en vergeet de lucifers niet!

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:05

@Eshek | 06-12-14 | 23:58
Waarom leef jij? Heeft dat met de politiek te doen? Ik dacht het niet. Jezus zei ongeveer, 'kijk naar de vogels, die zijn er gewoon en hebben alles'. 'Die hebben dus alles wat ze nodig hebben. Nu ben jij meer dan een vogel, dus laat je niks wijsmaken.'.

AntiSoof | 07-12-14 | 00:03

@deraderendraaien | 06-12-14 | 23:54
Zullen wij de macht grijpen, nu ligt Rutte nog met zijn duim in de mond te dromen van weet ik veel wat?
Als jij de verhuisdozen in elkaar vouwt, ruim ik zijn 'Torentje' even leeg.
Maar als jij wil sjouwen, vouw ik de verhuisdozen wel, geen probleem.

necrosis | 07-12-14 | 00:01

@Eshek | 06-12-14 | 23:58
Nog even doorgaan met ademhalen, het schijnt een mooi voorjaar te worden hoorde ik.

deraderendraaien | 07-12-14 | 00:01

@necrosis | 06-12-14 | 23:57
Volgen de Roy v.Zuidewijn heet het liefje van Rutte Jeroen.
Ghe ghe ghe..

deraderendraaien | 06-12-14 | 23:59

Waarom leef ik eigenlijk nog. De lol gaat er wel af zo door dit kabinet.

Eshek | 06-12-14 | 23:58

@7,62x39 | 06-12-14 | 23:50
Dat klopt, maar Rita had meer stemmen en dus meer mandaat dan die kasthomo die volgens RVD geen homo is.
De meerderheid van het volk heeft destijds voor IJzeren Rita gekozen, ik eisch gerechtigheid!
*al had ik op Fleur gestemd*

necrosis | 06-12-14 | 23:57

Economisch gezien liggen we bijna met een tuintje op ons buik terwijl Rutte met een schuin oog z'n coalitiepartner in de gaten moet houden om eerder dan de PvdA een oorzaak te vinden om de boel op te blazen alvorens het gepeupel hem uit het torentje zal jagen door zoveel besturend onbenul.

deraderendraaien | 06-12-14 | 23:54

DutchMountain | 06-12-14 | 23:35
Logisch. Als mensen komen werken brengt dat geld op. Mij staat bij dat Duitsland geen minimumloon heeft; dat zal ook helpen.

7,62x39 | 06-12-14 | 23:53

necrosis | 06-12-14 | 23:45
De minister-president wordt niet gekozen.

7,62x39 | 06-12-14 | 23:50

@AntiSoof | 06-12-14 | 23:38
Wellicht een idee om een filmpje op te nemen van Rutte en hem zichzelf later terug te laten zien.
Dat zal schrikken zijn voor Rutte.
Nog even los van het feit dat Rita Verdonk meer stemmen trok dan Rutte.
Zij had MinPres moeten zijn ipv Rutte!!!

necrosis | 06-12-14 | 23:45

Gaap, rustig hier.
Goed, dan neem ik de gelegenheid waar om wat te vertellen. Ik nam van de week een filmpje van mezelf op en zag toen later, tijdens het afspelen, mezelf. Nou, dat was confronterend zeg! Opeens zie je jezelf zoals anderen jou zien en jij jezelf bijna dus nooit ziet. En dat was dus confronterend. Eerlijk waar. Het is alsof je je tunnel-visie omdraait als je jezelf ziet. Je kijkt dus naar jezelf. Je ziet je ego (?) en je lijf.

AntiSoof | 06-12-14 | 23:38

Het Haagse rariteiten cabaret!

Doebi Doewah | 06-12-14 | 23:38

Snel meer immigranten, althans volgens Duits onderzoek: www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/aus...
Insgesamt sorgten die 6,6 Millionen Menschen ohne deutschen Pass so für ein Plus von 22 Milliarden Euro. Per jaar, that is. Awkward...

DutchMountain | 06-12-14 | 23:35

Nederland is een derde wereld land geworden en het zou Rutte eens sieren als hij dat eens onder ogen zag.Steeds meer geld over de balk gooien om de wereld elite maar te behagen leid alleen maar tot griekse toestanden hier

dehandigesmeerlap | 06-12-14 | 23:32

netniet | 06-12-14 | 23:14

Er hangt onraad in de lucht.

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 23:24

'De enorme schuldenlast bij de nieuwe generatie staat hun uitgaven in de reële economie in de weg. Dat is de reden dat de Nederlandse economie Europees achterblijft.'
Dat suggereert u. Mijn mening is dat de Nederlandse economie gewoon goed draait. Een schuldenlast is een raar ding. Aan wie zijn 'wij' schuldig? Ach. Zo gaat het. Bankiers zijn ook maar gewoon mensen. Wel met merkwaardige wensen, dat spreekt, maar toch. Het is allemaal zo moeilijk dat ik er maar niks van snap. Geld is een ruilmiddel. Geen speculatie-ding. Maar ja.

AntiSoof | 06-12-14 | 23:22

netniet | 06-12-14 | 23:14
Als het financiële complex iets te hoogmoedig wordt tegenover de oligarch Poetin, hebben we WO III. Een fijn sterfbed zit er dan ook niet meer in.

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 23:21

Necrosis:06-12-14: 23-10: volgens wiki is , rigor mortis, lijkstijfheid, dat kan alleen als je overleden bent??In het andere geval is ,necrosis, ontbinding?? Vindt het verder niet zo van levensbelang, het is meer om te duiden, en ter lering en de vermaak.

Archy Bunker | 06-12-14 | 23:20

De politicus is de fluffer van de bankier. Steeds in wisselende samenstelling mag er een nieuwe politicus optreden om in een nieuwe ronde de piemels van de heren bankier stijf te houden.

Verlaat het denken toch dat die politici ook maar iets te vertellen hebben. Er is weinig dat aan het toeval wordt overgelaten en het idee, dat politici die in een bepaalde positie kunnen komen door een volksstemming, is ridicuul, hilarisch te achterlijk voor woorden.

De Nederlandse bank is niks, de notulen van de ECB zijn geheim met als opgaaf van reden dat men dan niet beïnvloed kan worden door de politici van het land van herkomst. Maar jouw toekomst wordt bepaald bij de BIS-bank.

Men heeft je compleet bij de ballen en het collectief aan volk heeft geen enkel inzicht om er iets aan te veranderen. Doe het er maar mee en wees blij met wat je hebt en als je genoeg geluk hebt kun je je op micro niveau nog wat veroorloven.

Ik wens u allen een fijn sterfbed.

netniet | 06-12-14 | 23:14

@Supermatthijs | 06-12-14 | 23:02
Laat PvdA nou uitblinkers zijn in 'vingers in hun oren stoppen'.
De meeste feiten komen hun niet goed uit.
Desondanks blijven ze doen wat de meeste mensen niet willen!
Met dank aan NPO....

necrosis | 06-12-14 | 23:13

@Archy Bunker | 06-12-14 | 23:01
Je bent gezakt voor je examen.
*diploma verscheuren doet*

necrosis | 06-12-14 | 23:10

Het hele probleem is dat er maar liefst 7 MILJOEN mensen direct door de overheid betaald worden. Dat is de sommatie van alle WW+WAO+WIA+Agenten+Medici+Militairen+Rijksambtenaren+Leraren etc. Dit soort mensen zijn hoe dan ook nuttig voor een economie, maar voegen daar in ECONOMISCHE ZIN geen enkele waarde aan toe. Relateert u dat even aan onze totale bevolking en corrigeert u dat ook nog even voor alle kinderen op school en de gepensioneerden, dan blijkt dat er maar 2MLN mensen in het MKB hier de hele economie draaiend houden. EN DAT GAAT DUS FOUT! STELLETJE AMATEURS OP HET BINNENHOF.

BitchSuperSoaker | 06-12-14 | 23:08

arv:06-12-14:22-51: Ho even meneertje, de ,grijze, golf gaat wel voorbij, die hebben dan van hun eigen opgebouwde pensioen geleefd.De "uitkeringsbult" wordt intussen alleen maar groter, die leven van jouw centen.!!

Archy Bunker | 06-12-14 | 23:08

MrWorf | 06-12-14 | 22:59
Supermatthijs | 06-12-14 | 23:02

Ook eensch, maar vooral door de notitie 'op dat gekke Europa na'. Dat heeft nou eenmaal voor alle ellende gezorgd. Toch?

tejootje | 06-12-14 | 23:06

@ViagraFalls | 06-12-14 | 22:52
Ik heb het even nagekeken, jouw nick stamt uit 2005, de mijne uit 2008.
En dat je mijn nick vaker ben tegengekomen, kan kloppen.
Ik heb (volgens het tooltje) iets meer tegels achtergelaten dan jij.....

necrosis | 06-12-14 | 23:06

het maakt niets uit. Het oliedomme stemvee gaat straks weer trouw stemmen op de bekende gezichten.

jan-lul-de-behanger | 06-12-14 | 23:06

De economie is enorm aan het verbeteren in EboLaLa, vinden de asielzoekers die met duizenden tegelijk elke week weer de vrijstaande woningen in ons onmetelijk grote land komen bewonen. Wat dat kost is niemands zorg, want onze (achter) kleinkinderen kunnen de leningen uiteindelijk vast wel betalen.
Dat moet wel, want hun geld is nu al uitgegeven.

Jan Passant mk2 | 06-12-14 | 23:02

@MrWorf | 06-12-14 | 22:59

Eens ! Maar dat willen ze hier niet horen. Feiten zijn zo vervelend als ze je niet uitkomen.

Supermatthijs | 06-12-14 | 23:02

necrosis:06-12-14:22-51: Dank voor de correctie, heb het niet nageplozen, maar Rigor Mortis staat voor overleden, en ,necrosis, voor ontbinding, weet niet zeker maar keek wel eens naar csi.

Archy Bunker | 06-12-14 | 23:01

Goddank regeert de PvdA gewoon weer mee. Historie laat zien dat dit degelijk financieel beleid betekent. Mijnheer Dijselbloem, op dat gekke Europa na, doet het best aardig. zo weinig mogelijk lenen en hypotheken versoberen.

MrWorf | 06-12-14 | 22:59

@duitse herder | 06-12-14 | 22:46 - Merendeel van die lui zijn socialisten. 1 mei = dag van de arbeid. Traditioneel de dag waarop lui zonder werk een feestje bouwen. De rest is dan gewoon aan 't werk. Wat mij betreft kan Helle het niet moeilijk genoeg krijgen. Ik loop dagelijks langs hun partijkwartier. *braak*
.
Helle wordt (terecht) door links uitgekotst. Alleen maar gunstig voor lui die werken.

ViagraFalls | 06-12-14 | 22:57

1.pensioen discussie = grotendeels onzin. De grijze golf die eraan zit te komen is over gemiddeld 15 jaar dood. De uitkeringsbult die we nu zien is dan weg - pensioenproblematiek is dus een tijdelijk probleem - OK een paar aanpassingen zijn wel wenselijk maar we schieten met veel te grof geschut op dit tijdelijke probleem onder aanvoering van een niet capabele staatssecretaris vanuit een rolstoel met op de rug " het eerlijke verhaal" geschreven

2. arbeidsmarkt= volstrekt verziekt door alle regelgeving die de gemiddelde ondernemer alle lust ontneemt om personeel aan te nemen. De feiten zijn bekend: van iedere euro houdt de werknemer 0,70 over maar kost de werkgever ca 1,30
Ik spreek trouwens liever van WERKONDERNEMERS die hun produkt " arbeid" verkopen . Doen ze hun marketing niet goed of passen ze hun skills niet aan dan wil niemand dat produkt meer kopen maar werkgevers worden wel verplicht om regelingen na te streven die je alleen voor Cruijff of Maradonna zou willen.
Nieuwe arbeidswetgeving per 1 juli 2015 zou er voor moeten zorgen dat meer mensen vaste contracten krijgen. Dit is volstrekt tegen de realiteit van de arbeidsmarkt in en zal volledig mislukken. Werkgevers zullen niemand een contract meer aanbieden langer dan 23 maanden. Daarna weer een nieuwe medewerker! werking zal averechts zijn- bedacht door links.

3. De invloed van de vakbonden is veel te groot - vakbondsleden bestaan niet meer - alleen buiten het arbeidsproces. Jaren geleden heb ik CAO onderhandelingen gevoerd met oa het FNV - voor een industrie met ca 800 medewerkers. Er bleken slecht 15 FNV leden rond te lopen - daar moest het hele bedrijf rekening mee houden. Dat was in 2001, het is nadien alleen maar erger geworden.

Het enige wat ons land uit de prut zal helpen is:
- respect voor ondernemers, dus ook ZZP ers
- een kleinere overheid creëren door met minder regels te gaan leven.
- een kleiner sociaal stelsel - het moet lonen om weer aan de arbeid te gaan.
- belasting op arbeid omlaag ( voor werknemer en werkgever) besteedbaar inkomen gaar omhoog.
- niet meer levenslang verantwoordelijk zijn voor een aangenomen medewerker
- (dat is niet hetzelfde als rücksichtslos mensen eruit smijten, maar ook niet hetzelfde als nu potentieel 13 jaar financieel verantwoordelijk zijn voor iemand die 1 dag na de proeftijd langdurig arbeids ongeschikt wordt)
- en nog 100 andere zaken die anders moeten maar als we hier nu eens mee beginnen.

arv | 06-12-14 | 22:56

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 22:44
.. de werkelijkheid ziet er anders uit. Altijd!..
Wijlen Pim was niet manipuleerbaar dus zijn dood kwam de rest heel goed uit. Nou bestaan er geheime diensten.. De rest kun je zelf wel verzinnen, toch?

tejootje | 06-12-14 | 22:54

@necrosis | 06-12-14 | 22:37 - wellicht vergis ik me qua nick. Heb je vaak genoeg gezien iig. My bad!

ViagraFalls | 06-12-14 | 22:52

@Archy Bunker | 06-12-14 | 22:28
Ik denk dat je in de war bent met Rigor Mortis, enne... mijn nick is nog altijd zonder hoofdletter.
Maar +1 voor je comment.

necrosis | 06-12-14 | 22:51

Af en toe komt er iemand langs die verstandige dingen zegt. En heel zelden zelfs een figuur die het nog uit wil gaan voeren ook: Fortuyn. En bam! Plotseling komt er uit het niets een éénling die heel snel een einde maakt aan de aspiraties. Een éénling was het. Lee Harvey Oswald was ook een éénling. Het kan toch niet zo zijn dat er op deze planeet duistere machten bestaan, n.b. gefinancierd van belastinggeld, die zomaar iemand uit de weg ruimen? Wij hebben toch een maatschappij waar de redelijkheid middels de democratie is neergedaald?
Of ziet de werkelijkheid er heel anders uit, een werkelijkheid waarover we graag lezen als het over ver verleden tijden gaat in verre landen en vorstenhoven met intrigriges, lijfwachten en keizerlijke garde? Of hebben wij een veel te naïef beeld van onze eigen maatschappij? Wat zegt ons nog de "Deep State".
De pretoriaanse garde.

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 22:44

Het is het einde van het polderen. Het einde van onze samenwerkingseconomie. Het begin van het einde. Als de lijn zo doortrekt zijn we over een paar jaren het duurste land van Europa. Dag economie.

Patatter | 06-12-14 | 22:43

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:05
Kan wel zijn maar NL heeft thans 600.000 ++ werklozen !
Een bedrijf dat thans groeit heeft een minimale en zeer voorzichtige groei. Als het al groeit.

duitse herder | 06-12-14 | 22:41

@Best koud hierboven | 06-12-14 | 22:29
PVV komt mijns inziens het dichtst in de buurt.
Zij hebben als enige in het programma staan dat zij het correctief bindend referendum willen invoeren.

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:40

necrosis | 06-12-14 | 21:53

Als ik terug ga naar NL dan moet ik sowieso 25% meer inkomen generen om hetzelfde netto te kunnen overhouden als hier.

duitse herder | 06-12-14 | 22:37

@ViagraFalls | 06-12-14 | 22:25
Dan had je waarschijnlijk een andere 'nick'.
Ik niet, aangezien mijn huidige 'nick' mijn enige ooit is.
Mag ik een klinker kopen, of vertel je me gelijk wie je bent/ was?

necrosis | 06-12-14 | 22:37

CoffeePatch | 06-12-14 | 21:55
Hoe moet ik die cijfers lezen, procenten, euro's of ???

duitse herder | 06-12-14 | 22:35

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:26

Het volk heeft inderdaad niet opgelet. Alhoewel, in de verkiezingen wordt er een enorme mist opgetrokken. Meer dan gemiddeld in ieder geval. Die verkiezingspraatjes hebben toch helemaal niks te maken met het beleid van nu. En de verkiezingsprogramma's, die leest geen hond.
Wat betreft jouw nieuw contract voor Nederland, daar zie ik wel wat in. Jammer alleen dat het nooit ingevoerd zal worden.
Aan de andere kant: zeg nooit nooit, zelfs niet in dit geval.

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 22:30

@ProAsfalt | 06-12-14 | 22:20
Klinkt goed, ik ben voor! Op wie moet ik nu stemmen??

Best koud hierboven | 06-12-14 | 22:29

Necrosis:06-12-14:22-04: Helaas, de ,patient, is reeds overleden, "necrosis" is reeds ingetreden, wat rest is voor de gieren uit her torentje, die nog een laatste rijkelijk gevulde dis hebben aan het kadaver, wat nederland eens was.Tenzij je een ,necrofiel, bent, maar dat is niet mijn hobby.Heb ze liever op de juiste temperatuur.Heb je al verder over de grens gekeken, we gaan gestaag naar een climax toe, er worden wat andere ovens op temperatuur gebracht, de bovengestelden weten dat, vandaar dat er geen rem meer zit op hun morele baggage, en wordt er voor de tijd die nog rest nog even volop gegraaid, en voldoende leeftocht veilig gesteld.Ze genieten straks nog even na, in hun huisjes in Frankrijk of Spanje, met een glaasje Chateau du Pape, in de schommelstoel bij de open haard.Ze hebben er ,recht, op en het immers ,verdient,.trots als een pauw.

Archy Bunker | 06-12-14 | 22:28

@necrosis | 06-12-14 | 22:22
Het volk heeft duidelijk niet opgelet toen men in 2012 en later weer kon stemmen.

Tenzij het volk dit achterlijke beleid echt wilde hebben.

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:26

@necrosis | 06-12-14 | 22:20 - Dacht dat hij al hier zat.
.
Volgens mij kennen wij elkaar uit een aantal enorme antieke draadjes. Alles goed?

ViagraFalls | 06-12-14 | 22:25

@KapiteinClaus | 06-12-14 | 22:19
De grote partijen hebben duidelijk niet opgelet toen Nederland massaal 'NEE' stemde tegen de grondwet van de EU.

necrosis | 06-12-14 | 22:22

@Roeieber | 06-12-14 | 21:56
Ja, hij heeft ook een tabel met emi- en immigratiecijfers. Gister nog (voor de 7e keer) in een topic gezien. Doe nog eens plakken, Herder? Hoeveel waren het er nou ook weer?

Best koud hierboven | 06-12-14 | 22:22

Ach laat ik het lijstje maar eens herhalen:
Het belangrijkste is dat er geïnvesteerd wordt in goede zaken en flink gesnoeid wordt in onzinnige zaken.
Nadat ik de onzinnige uitgaven heb op genoemd, zullen de linkse "medestanders" wel weer fel uit de hoek komen, maar ja het is niet anders. Ik ga voor de oplossingen terwijl links blijft plakken in hun hobby's. Hier komt ie:
1) ontwikkelingssamenwerking afschaffen
2) Geen geld meer naar Europa, lost tevens probleem genoemd in punt 3 op. Twee vliegen in één klap.
3) Veel snoeien in beleidsambtenaren, zowel als in NL als in Europa.
4) Snoeien in de hoeveelheid regels die de burgers en ondernemers alleen maar tot last zijn.
4a) Als dit niet lukt mede door de EUSSR wetgeving dan moeten wij uit de EUSSR stappen. CH doet het voortreffelijk zonder het EUSSR gedrocht.
5) Snoeien in windmolenparken en andere linkse hobby’s om energie op te wekken.

Voor duurzame economische groei, ja dames en heren, ik gebruik het woord duurzaam. Alleen is het woord duurzaam in deze context dé geldmachine om geld te verdienen, terwijl DUURzaam voor links staat geld wegbrengen (en uiteraard lastenverzwaring).
6) Veel Extra asfalt
6a) Alle snelwegen verbreden van 2 * 2 rijstroken naar 2 * 3 rijstroken. Daar waar nu 2*3 zijn verbreden naar 2 * 4, etc.
6b) In plaats van het secundaire wegennet de degraderen, deze weer promoveren. Drukke N-wegen waar ook nog eens veel ongevallen gebeuren, verbreden naar 2*2 rijbanen, echter geen autosnelwegnormen maar smaller om reden dat dit sneller is te realiseren. Er is veelal ruimte genoeg in de berm.
6c) Autosnelwegen promoveren naar de Duitse normen om vervolgens slechts een adviessnelheid in te voeren. Tijd is geld. Dat links genoeg tijd heeft wil niet zeggen dat rechts dat ook heeft.
6d) immers daar waar op een fatsoenlijke wijze niets getransporteerd kan worden, kan er ook niets verkocht worden. Geen verkoop is geen brood. (Nu links nog aan het verstand brengen).
7) Veel extra investering in onderwijs en fundamenteel wetenschappelijk onderzoek. Betaald zich met 10 tot 15 jaar uit. Wij dienen in de top 3 van de wereld te staan in absolute zin ondanks de 17 miljoen inwoners.
8) bouw van 2 of meer kerncentrales. Dit als tussenstap voor punt 9.
9) Extra veel geld naar onderzoek om energie uit kernfusie te halen. Dit moet gewoon gaan lukken! Alternatieven zijn er niet. De wereld draait op goedkope energie en dat moet zo blijven. Links wil terug naar de stenentijdperk. Ik niet. Wanneer het lukt om energie uit kernfusie te halen, dan bestaat er geen energiecrisis meer en het voordeel is dat dit goedkoop zal worden en (relatief) schoon is. Schoon zou links als muziek in de oren moeten klinken.
10) Als mocht blijken uit het onderzoek van de PVV dat de terugkeer naar de Gulden uit eindelijk beter en goedkoper is dan de huidige toestand met de Euro dan gaan wij weer terug naar de Gulden. Overigens Zwitserland doet niet mee met de Euro en dat land staat er uitstekend voor.
11) geen geld meer naar Zuid-Europa. Zuid-Europa is Failliet. Spanje met 25% werklozen en Griekenland nog steeds met een fors tekort zonder dat beide landen een exporterende industrie hebben. Dit kan niet goed gaan en het gaat ook niet goed. Heeft gij weleens gezien: made in Greece of Made in Spain? Ik nauwelijks en dat zegt genoeg. In dat opzicht staat Italie er heel wat beter voor. Lamborghini, Ferrari, Milaan als de mode hoofdstad, etc. Wij dienen helaas ons verlies te nemen inzake Zuid-Europa. Mocht daardoor pensioenfondsen en/of banken in de problemen komen dient de overheid als buffer op te treden. Liever het geld in het binnenland houden dan naar de Middellandse zee brengen.
12) Maximale belastingdruk invoeren in de Grondwet van 39,5%. Dit dwingt de overheid meteen om zorgvuldig met de centen om te gaan.
13) Alleen maatregelen invoeren die continuïteit en consistentie garanderen.
13a) de verkorting van de WW-uitkering moet dan ook worden teruggedraaid.
14) Helaas een extra wet: gebleken is dat ‘top’managers bij de banken een puinhoop van hebben gemaakt. Aannemelijk is, is dat dat mede komt door de hebzucht van de meer dan riante salarissen en bonussen. Mijn voorstel is om een wet te maken – helaas wat communistisch maar kennelijk hard nodig – waarbij het meerdere boven een bepaald salaris (bijvoorbeeld 250k) en boven een bepaald bonus (alle bonussoorten inbegrepen) (bijvoorbeeld 25k) pas over 7 jaren wordt uitbetaald. Men ziet maar al te vaak dat een bedrijf waar slecht beleid is gevoerd binnen 7 jaren failliet gaat. De ‘top’managers kunnen dan fluiten naar hun gereserveerde salaris en bonus. Overigens ziet men dit niet alleen bij banken maar ook in het gewone bedrijfsleven. Wellicht het overwegen waard om daar ook eens naar te kijken.
15) Een correctief bindend referendum invoeren zoals het Zwitserse model. Dit verhoogt sterk de democratie en dwingt het volk (voor diegen die dat wil) na te denken dan wel mee te debatteren voor de voor hun belangrijke zaken. Ervan uitgaande dat de massa het goed heeft, worden achterlijke beslissingen door politici teruggedraaid.

Nog extra kaskrakers:
16) bankgeheim invoeren á la Zwitserse model.
17) Drugs uit het wetboek van strafrecht halen. Ik ben ervan overtuigd dat 25-50% van de gevangenen drugs gerelateerd is. Dit kost handenvol met geld om de drugswetgeving te handhaven. En waarvoor? Om de mens in bescherming te nemen? Onzin. Een persoon die drugs tot zich neemt doet dat willens en wetens. Die persoon dient zich bewust van te zijn van de positieve uitwerking en zeer zeker de negatieve uitwerking. De overheid mag veronderstellen, daar dit niet door artsen wordt voorgeschreven, dat die persoon zich eerst laat inlichten alvorens tot drugsconsumptie over te gaan. Middels Internet moet dit makkelijk kunnen. Daarnaast de grootste drug, volgens het RIVM rapport ( www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub... ), legaal te verkrijgen. Hypocrisie ten top.

Is getekend, ProAsfalt

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:20

@ViagraFalls | 06-12-14 | 22:14
Straks komt @duitse herder nog om asiel vragen...
*moehaha*

necrosis | 06-12-14 | 22:20

De echte wil ontbreekt en niet alleen bij de politiek. De politici komen immers voort uit het volk. Zo zijn alle grote partijen overduidelijk pro-Europa en iedereen vindt dat normaal.

Het is in de politiek een stapje naar links of een stapje naar rechts. In het debat maakt men zich alleen maar druk om die vermaledijde oneerlijkheid in het inkomen en qua kansen. Dat die verschillen hier vrij klein zijn, heeft niemand door.

KapiteinClaus | 06-12-14 | 22:19

Uiteindelijk krijgen we een staat die onbetaalbaar is maar niets meer doet.
Een heel vette repressieve parasiet, een soort van volgezogen superteek die alleen maar meer wil en waar Nederland doodziek van wordt.
Maar goed daar geen de brave burgers in maart weer.
Ik heb D66 gestemd van die zijn zo progressief, en ik op de VVD, want die zijn zo liberaal, kijk mij eens sociaal zijn want ik stem PvdA, ik kom voor de natuur op want ik stem groen links, als christen stem ik natuurlijk CU of SGP, en het gezin moet de hoeksteen van de samenleving zijn en daarom stem ik CDA.
En daarmee denkt de brave burger dat hij heel principieel is en verschil uit maakt.
Terwijl hij alleen maar op een grote vette volgezogen teek heeft gestemd.
En de volgende keer doet hij dat weer, en vraagt zich verbaast af hoe het toch komt dat hij jaar in jaar uit geld minder krijgt.

bakoenin | 06-12-14 | 22:15

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 22:06 - Hier hetzelfde. Zit na dit artikel aan de Glen Garioch.
.
Denemarken heeft de EU goed in de smiezen. Geen euro, en zodra er verkiezingen zijn wordt EU op het stembiljet gezet.
.
De huidige premier zit vuistdiep in de EU, maar die heeft haar langste tijd gehad. Ze zou een links kabinet moeten managen, maar heeft inmiddels haar meest close socialistische partner een mes in de rug moeten steken. Het linkse kabinet hier is wat mij betreft geweldig, want centrum en rechts krijgen meer en meer hun zin.

ViagraFalls | 06-12-14 | 22:14

@Roeieber | 06-12-14 | 21:56
Sommige zaken moeten nu telkens worden herhaald tot vervelens toe omdat men anders in het stemhokje weer, alweer, PvvdA/GroenLinks/D'66 stemt.

Maar helaas, men holt toch alleen maar achter de Linkse media aan.
Wij moeten niet over gedoe discussiëren in Den Haag maar over het Klimaat aldus de Christenunie/GroenLinks in Tros Kamerbreed.
En het volk stinkt er wel weer in. Uitgezonderd ProAsfalt.

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:11

@Supermatthijs | 06-12-14 | 21:40
Gij bedoelt de 15 tot 60 miljard aan schaliegas/olie reserve.

Tegen. Dat gaat toch alleen maar naar de EUSSR en Afrika en het ambtenarenapparaat.

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:06

We kunnen wel kritiek leveren op de regering, maar vergeten dat ze eigenlijk al weinig meer te vertellen heeft in eigen land. Er zijn inmiddels hogere machten die het roer hebben overgenomen, van het internationale bedrijfsleven via de EU en de ECB naar het financieel-speculatieve complex.
Het belangrijkste overkomt ons: van geboorte tot dood. Voor de rest is het voornamelijk aanpassen geblazen.
Als u het niet erg vindt, neem ik nog een borrel.

Van Duyvenbode | 06-12-14 | 22:06

@duitse herder | 06-12-14 | 21:40
"- Er is helemaal geen tekort aan banen. Er is een dringend tekort aan werkgevers. Die zijn weggegaan of willen niet meer ondernemen in Nederland."

Onzin.
Een bedrijf is werkgever kan 1 tot 10.000den banen genereren. Daarvoor heb je echt niet meer werkgevers nodig.

Kern van het probleem is dat Nederlanders door de torenhoge vaste lasten geen cent meer te makken hebben voor consumptie. Alles gaat op aan belastingen en het oproerend goed (kartel).
Inzake het onroerend goed in Amsterdam was vandaag weer iets te zien in het journaal of actualiteitenrubriek. Kan niet op daar met de prijsopdrijving. En dan is het heel simpel: wat je aan stenen meent uit te moeten geven kan niet aan iets anders worden besteed.

ProAsfalt | 06-12-14 | 22:05

@Archy Bunker | 06-12-14 | 22:01
Op sommige basisscholen staat er geen kerstboom meer, zodat de onaangepasten niet voor het hoofd gestoten worden.
Ik wil mijn land terug!
*godverdomme*

necrosis | 06-12-14 | 22:04

Daarvan zijn er 95% ZZP-ers. Die beginnen niet met 5-10 man personeel.
duitse herder | 06-12-14 | 21:43

Zo is dat buurvrouw doet wat op de markt verkopen, als ze zin heeft de ene week wel andere week weer niet, is meer hobby dan baan.
Kennis heeft een loods met caravanstalling werkt verder gewoon via uitzender, maar heeft wegens de stalling een BTW nummer plus auto op de zaak, waar vele goedkope kilometertjes uitkomen.
Mag van mij maar ik bedoel maar veel bedrijven zijn een part-time of lege huls.

gebrokenvleugel | 06-12-14 | 22:02

Dit is een feest van herkenning, de genoemde feiten zijn al jaren bekend, maar er werdt altijd maar weggekeken.Nu een paar heldere geesten, het alsnog gaan bevestigen, is het de harde realiteit.Maar goed dat we , blondie, nog hebben, niet om het op te lossen, maar om ons bij de les te houden.Hij kan verder niet veel doen, maar pallitatieve sedatie gaat nog wel lukken.Kijk het hier nog even aan, vanonder de kerstboom zolang die nog mag.

Archy Bunker | 06-12-14 | 22:01

Praat liever over de oorzaak van dit rampzalige beleid. We geven, via onze sinterklazen, miljarden uit aan de ongebreidelde instroom van onrendabele nieuwe medelanders. Daarvoor moeten we, gezien hun aantal, jaarlijks toch wel een middelgrote gemeente oprichten. Huizen en infrastructuur die op zich al heel veel geld kosten. Daarin wonen onze inwijkelingen en aangezien die inkomsten nodig hebben moeten, niet alleen zij, maar ook al hun verzorgers( de asielindustrie) voorzien worden van bijstandsuitkeringen of riante tot zeer riante salarissen. Daarom moeten onze bejaarden uit hun bejaardenhuizen worden verjaagd en mogen ze stinkend in hun pis verrekken. En onze bestuurders voelen er zich heel wel bij. Immers het zijn mensenhandelaren in de hors categorie. Het levert hun de meest mooie banen op in Brussel danwel bij de VN.

louperdeloup | 06-12-14 | 22:00

Tevens wordt het sociale stelsel ondermijnt. De "privatisering" was een grove leugen. Kosten verdriedubbelden, met een "no claim" als sigaar uit eigen doos. Gelukkig ben ik juist toen geemigreerd, en zoals ik destijds al voorspelde, werd die no claim "teruggave" binnen no-time afgeschaft.
.
Dat de pensioenen zouden volgen was ook geen verrassing. De jaren die ik in 0031 pensioen heb opgebouwd beschouw ik als verloren. Wat ik er uiteindelijk uit zal ontvangen (if any) is een fucking fooi.
.
Gelukkig is hier in 0045 e.e.a. beter geregeld.
.
Pensioenen blijven een flutmaatregel. Ik had het geld liever direct uitgekeerd zodat ik op mijn 45e mijn huis had afbetaald. Maar ja, dan was ik geen slaaf van het systeem geweest. Pensioen = slavernij, gedwongen door de overheid.

ViagraFalls | 06-12-14 | 21:58

@duitse herder | 06-12-14 | 21:40
Jij hebt je reaguursels in een Wordje klaar staan om te kopiëren en plakken he. Telkens dezelfde. Het klopt wat je zegt, maar als je het zo vaak herhaalt wordt men het een beetje moe.

Roeieber | 06-12-14 | 21:56

duitse herder | 06-12-14 | 21:40
Naast de staatsschuld gingen ook de overheidsuitgaven flink omhoog.
2007 194,70
2008 220,70
2009 234,50
2010 272,10
2011 254,70
2012 257,70
2013 260,90
2014 267,00

CoffeePatch | 06-12-14 | 21:55

@duitse herder | 06-12-14 | 21:48
In DK is het stukken goedkoper?

necrosis | 06-12-14 | 21:53

@necrosis | 06-12-14 | 21:49

Nog even een keer lezen oh grote denker. Ghegheghe

Supermatthijs | 06-12-14 | 21:51

@Supermatthijs | 06-12-14 | 21:40
Enne... noem je mij een trol?

necrosis | 06-12-14 | 21:49

Loonkostenberekening:
.
Een werknemer die 1500 E netto salaris p maand ontvangt, ontvangt dus 18.000 E p jaar
.
Voor diezelfde werknemer moet de werkgever 1500 E x factor 2,2 betalen. Dat is 3300 E p maand.
Dat is op jaarbasis 39.600 E

Ga er maar aan staan.

duitse herder | 06-12-14 | 21:48

Provincie Friesland bulkt van het geld, hebben 70 miljoen vanwege verkoop NUON in kas weten zich geen doel met dit geld, half jaar geleden verzocht men inwoners hier ideeen voor te geven om dit geld nuttig te besteden, niets opgeleverd.
Provincie Friesland is op één na de duurste met opcenten houderschapsbelasting, dit verminderen is geen denken aan.
Ziek wordt je ervan, geen werk geen werk te vinden het belasten gaat boven alles door.
Zie hier 4 jaar VVD regeren, naar de verdommenis.

gebrokenvleugel | 06-12-14 | 21:48

Mag ik jullie even voorstellen aan Matthijs de grote denker. Hij heeft overal een gevat antwoord op enis kortom degene die voor alle problemen een oplossing paraat heeft. Verder draait hij nooit, behalve zn shaggie en is altijd bereid om constructief te discussiëren. Wie was het ook alweer? Matthijs! !! Onthou die naam.

tejootje | 06-12-14 | 21:47

@Supermatthijs | 06-12-14 | 21:40
Nederland is niet rijk, gezien de staatsschuld die PvdA op onze schouders heeft gelegd, of ben je dat al weer vergeten?

necrosis | 06-12-14 | 21:47

@tejootje | 06-12-14 | 21:33
Dankzij (of ondanks) BakEllende hebben we nu geen grondwet van de EU, maar het verdrag van Lissabon waar ruim 65% van de stemmers TEGEN was.
En ruim 10 jaar geleden lachten die Grieken zich de ballen uit hun broek.
*piswoest*

necrosis | 06-12-14 | 21:44

In 2013 zijn er 129.000 NL bedrijven dichtgegaan. Er zijn er in 2013 159.000 NL bedrijven opengegaan.
.
Daarvan zijn er 95% ZZP-ers. Die beginnen niet met 5-10 man personeel.

duitse herder | 06-12-14 | 21:43

NL wordt al jaren uitgehold zowel in normen/waarden als financieel.

Hoezo moet iedereen besparen maar mag de overheid jaarlijks een miljardenbegrotingstekort hebben door een structuurrisico (EU-fonds en EU-regelgeving) van hier tot Marokko.
Hoezo duizenden kanslozen blijven importeren en toegang geven tot jaarlijkse miljarden aan uitkeringen /subsidies / toeslagen en andere collectieve voorzieningen?
Hoezo een multicultuur nastreven met andersgelovigen die gemiddeld genomen vaak niet kunnen en vaker niet willen?
Hoe moet die visieloze linkse cashdrain, financieel betaalbaar blijven?

NL heeft weinig onderscheidend vermogen meer, want we vinden het wel best. Het ging fantastisch en we kunnen de omschakeling naar leven met minder, niet maken. Leiderschap met visie en strategie is er niet.

NL heeft geen verdienmodel meer maar alleen een kostenmodel. Daarnaast is het moraal kapot gemaakt door betweter Pechtold, Rosenmuller, Melkert en niet te vergeten de NPO. Langzaam verdwijnt de 8 uit beeld en glijden we van een 6je naar een dikke onvoldoende.
Dat is niet zo gek als je je helemaal laat uitkleden maar je verkrachter wel vraagt of het hem behaagd wel een condoompje om te doen.
Een nationalistisch zakenkabinet onder leiding van de koning is nodig, om geen kaalgevreten ontwikkelingsland te worden.

Grijze heelmeester | 06-12-14 | 21:42

@necrosis | 06-12-14 | 21:34

Oh ja de trol reflex als ik iets typ wat je niet aan staat. Van iemand die hier nu echt bekend staat als de grote denker. En waar was je vanmiddag opeens toen je niks redelijks meer wist te bedenken na ons onderonsje over hoe rijk Nederland is ?

Supermatthijs | 06-12-14 | 21:40

Het kabinet is thans bezig om verliezen te financieren. Dat door de staatsschuld maar verder te laten oplopen en de belastingen te verhogen.
.
De staatsschuld in 2 verschillende periodes van 10 jaar:

1994 - 218 miljard
2004 - 257 miljard

Dat is een stijging van 17%
.
2004 - 257 miljard
2014 - 461 miljard dwz t.m. november 2014

Dat is een stijging van 79,4 % !!

.
- Jij moet nu meebetalen aan een jaarlijks bedrag van 11 miljard euro, alleen al aan rente.

- Er is helemaal geen tekort aan banen. Er is een dringend tekort aan werkgevers. Die zijn weggegaan of willen niet meer ondernemen in Nederland.

- Mensen met capaciteiten verlaten Nederland. Thans vooral de hoogopgeleide groep

De staatsschuldmeter: www.destaatsschuldmeter.nl/

duitse herder | 06-12-14 | 21:40

Internationale belastingconcurrentie voor bedrijven met als gevolg een race to the bottom, dat is toch precies waar Das Kapital voor strijdt? Is Feynman daar nu weer tegen?

kleuterleider | 06-12-14 | 21:36

@Supermatthijs | 06-12-14 | 21:24
Ik zou inhoudelijk kunnen reaguren, maar je bent op dit moment gewoon een slap aftreksel van Bakito.
Dat is mijn mening, en daar moet je het momenteel mee doen!

necrosis | 06-12-14 | 21:34

Er zijn meerdere factoren te noemen over de economische teruggang maar het belangrijkste is toch wel dat Nederland de EU is ingerommeld door het CDA. De democratische beginselen die toen verworpen zijn waren het begin van veel ellende. Nederland had zich buiten de EU moeten houden. Maar daar heb je weer ballen voor nodig...

tejootje | 06-12-14 | 21:33

Ik hoor het al; Feynman is een groot voorstander van solidariteit van arm naar rijk. De overheid is een herverdelingsmachine die ervoor moet zorgen dat huurders de koopmarkt subsidiëren en dat de putjesschepper meebetaalt aan de opleiding van de actuaris. Zo'n investering verdient zichzelf namelijk dubbel en dwars terug voor de samenleving. En absoluut niet in de eerste plaats voor de persoon die betere kansen op de arbeidsmarkt heeft, meer zal verdienen en beter zal wonen, ver weg van de sloebers die het wagen mee te profiteren van zijn opleiding met hun suffe samenleving.
.
Feynman wauwelt verder wat over pensioenen die onbetaalbaar zouden worden terwijl hij zelf ook wel weet dat al die flexwerkers ook niet of nauwelijks pensioenrechten opbouwen. Het systeem blijft dus 100% betaalbaar. Hoezo "straks zal blijken"? Je ontvangt nu al jaarlijks een keurig overzicht waaruit duidelijk blijkt hoe klein je pensioenaanspraak is.
.
Feynman wil lagere belastingen en voortaan betaalt de staat het loon bij ziekte. Kunnen ze makkelijk betalen, met die lagere belastingen. Verder moet iedereen gratis bier krijgen. En tieten. Bier en tieten in het basispakket.
.
Wees realistisch. Als de belasting omlaag moet, wordt er niets meer uit publieke middelen betaald dan nu. Toeslagen en vrijstellingen moeten worden geschrapt. Iedereen zal boos zijn en duizend redenen hebben waarom bepaalde groepen gecompenseerd moeten worden. Dat moeten we juist niet doen, want zo is het veel te ingewikkelde systeem ontstaan dat miljoenen uitkeert aan Bulgaren en Roemenen die daar helemaal geen recht op hebben en ondertussen een steeds groter deel van de economie opslokt ontstaan. Iedereen wil compensatie en kan uitleggen hoe dat geld dubbel en dwars wordt terugverdiend voor de samenleving. Dat is juist het hele probleem.

Ooit_huisregelneef | 06-12-14 | 21:32

Ik weet dit allemaal maar toch staan de tranen in mijn ogen als ik dit weer zo op een rijtje zie...

de Voorzittert | 06-12-14 | 21:29

@SyntaxError | 06-12-14 | 21:17
Die mannen verwijs ik graag naar een goede opticien.
Onder de douche gaan die 'designkleren' uit en de perfecte make-up eraf.
Tenminste, dat zou je verwachten...

necrosis | 06-12-14 | 21:29

He jongens, Matthijs is er ook...

tejootje | 06-12-14 | 21:26

@tejootje | 06-12-14 | 21:23

De reacties op Samsom zijn inderdaad tenenkrommend. Goed gezien man.

Supermatthijs | 06-12-14 | 21:24

Sinds dit kabinet zijn de lasten verhoogd, inkomsten verlaagd, werkdruk verhoogd, sociale druk verhoogd en er wordt meer gevraagd om te participeren. Op geen enkel front is er winst behaald, niet financieel en niet sociaal. Onze toekomst ziet er in plaats van beter steeds minder goed uit. De zogenaamde hervormingen zijn geen verbeteringen en de democratie is tanende. Invloed op het sociale bestel vanuit de overheid en de EU is alleen maar aan het toenemen. Liegen en bedriegen door onze volksvertegenwoordigers is al gewoon, zo erg dat het niet eens meer in de krant staat. Media heeft de rol van onafhankelijke nieuwsbron al lang niet meer. Als consument sta je steeds vaker in je hemd, de producten die je koopt zijn of te duur of ze zijn niet wat het beloofd te zijn. En iedereen beloofd mij dat wij het nog niet eens zo slecht hebben. Ik vraag mij af hoe het dan zou zijn als het wel zo slecht is.

A_Teller | 06-12-14 | 21:24

.. en het is vooral fijn dat Nederlanders uit zo'n stelletje klootzakken bestaan die we van alles kunnen afpakken want ze doen toch niets behalve op internet een berichtje zetten. En dan is er een keer een politicus die de waarheid zegt maar die komt er niet omdat diezelfde mensen hen ook nog afbranden... heerlijk dom gemaakt volk die Nederlanders.....

tejootje | 06-12-14 | 21:23

We kunnen inderdaad de werkgevers in dit land het nodige kwalijk nemen. Ze verpesten het grotendeels voor ons. Goed stukje Feynman !

Supermatthijs | 06-12-14 | 21:21

@necrosis | 06-12-14 | 21:16
Er schijnen horde mannen te zijn die het een lekker wijf vinden ..

SyntaxError | 06-12-14 | 21:17

@SyntaxError | 06-12-14 | 21:07
Max een Milf?
Laat je nakijken, als je je verzekeringspremies tenminste nog kan ophoesten.

necrosis | 06-12-14 | 21:16

@CoffeePatch | 06-12-14 | 20:57
Uiteraard is dat bedoeld om netto meer over te houden per maand en eenzelfde pensioen op te bouwen tot je 67ste.
Ik geloof er echter geen reedT van aangezien er nu al problemen zijn met uitkeren van de pensioenen en mensen NU al minder krijgen dan hetgeen ze destijds voor betaald hebben.
Tegen de tijd dat ik 67 ben, is er gewoon geen geld meer.

necrosis | 06-12-14 | 21:13

Nederland is dus niet alleen moreel maar ook financieel failliet.

eerstneukendanpraten | 06-12-14 | 21:09

Onze Maxima:
www.koninklijkhuis.nl/globale-paginas/...
Willempie & milf Max (met haar 3 dochters) mogen als megolen neergezet worden (npo, luckytv) door de RVD ...
Maar waag het niet om een waxinelichthouder tegen de gouden koets te gooien?
Wat moet ik daar nu van vinden?

SyntaxError | 06-12-14 | 21:07

@Lijkt me logisch... | 06-12-14 | 20:56
Misschien een goed idee om speciale 'Rutte-tegoedbonnen' uit te gaan geven.
Of hebben ze Rutte al in de zak gestopt?

necrosis | 06-12-14 | 21:06

Briljante samenvatting/analyse van de ziekte die Nederland teistert.Een ieder kan zich hier direct of indirect geheel of gedeeltelijk in herkennen.

daytripper | 06-12-14 | 21:06

Vanaf 2015 mag per jaar minder pensioen worden opgebouwd. De bedoeling was dat dit ook tot lagere premies zou leiden, maar de vraag is of dat ook zo is
www.destentor.nl/algemeen/economie/koo...

CoffeePatch | 06-12-14 | 20:57

Yep, lekker alles omhoog gooien (bijtelling, assurantiebelastingen, etc.), dan wel afbouwen (hypotheekrenteaftrek), dan wel de eigen bijdrage van de ziektekosten elk jaar(!) verhogen, leenstelsel invoeren (ja meneer de Bank ik wil graag een hypotheek maar ik heb wel 35.000 euro schuld door mijn studie), etc. etc. etc. etc.

Wat niet is aangepakt: de superprovincie (moeilijk moeilijk moeilijk), afschaffen van waterschappen, bijdrage (ehhhh 'afdrage') aan de EU, wachtgeld (!), etc, etc.

Ze moeten zich de ballen uit de broek lachen...

psychonaut | 06-12-14 | 20:56

Volgens Rutte krijgen we die 1000 euro al, maar merken we het niet. Ik merk er inderdaad vrij weinig van ja.

Als je eerst 1000 euro geeft en er vervolgens 3000 via een andere weg weer afpakt...

Werken moet serieus beter beloond / minder bestraft worden.

Lijkt me logisch... | 06-12-14 | 20:56

@arretje | 06-12-14 | 20:41
Zo'n tropische reisvakantie kan veel goedkoper dan je denkt.
Ik heb de kachel op 30 graden gezet, zit nu lekker in mijn zwembroek te reaguren (met zonnebril op de neus) en neem straks een duik in mijn badkuip (gegarandeerd haaien-vrij).

necrosis | 06-12-14 | 20:48

@Feynman
Zullen we het niet meer over 'eerlijk' hebben?
Dat woord is aan enorme inflatie onderhevig, met dank aan PvdA....

necrosis | 06-12-14 | 20:43

Binnenkort is het 18 maart en stemmen we wederom op volksvertegenwoordigers die ons economie en welvaart te grabbel leggen en daarna moet je je bek houden...

J.Dahmer | 06-12-14 | 20:41

Duidelijk verhaal, en ondertussen vallen de folders met tropische reisvakanties weer op de deurmat.... door feesten op de vulkaan...

arretje | 06-12-14 | 20:41

En dit alles om onze kinderen niet op te zadelen met "onze" schulden. Het lijkt er sterk op dat ze het alleen maar erger maken.

Lijkt me logisch... | 06-12-14 | 20:39

Hoe kan de economie groeien als er steeds meer 'onrendabelen' bijkomen?
Tenslotte moeten die ook 'bed, bad en brood' krijgen, betaald door een steeds kleiner wordende beroepsbevolking.....

necrosis | 06-12-14 | 20:38

Dus het tegenhouden belasting op vermogen en een hogere bijdrage voor de zorg van vermogende ouderen doet ons de das af (deze winter)?

Einde van de Domheid | 06-12-14 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken