Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeente en COA spugen inwoners Rijs in de bek

Kijk nou. Beschaafde en fatsoenlijke Friezen uit het geplaagde asielzoekdorpje Rijs, Friesland (archieftopic1, archieftopic2). Anders dan die haatbrabo's in het Brabantse Budel [zie filmpje PowNews onder] zijn ze in het mooie Rijs wel bereid om asielzoekers op te nemen in de kleine gemeenschap. Dat wil zeggen: 50, en geen 500. Want dat kan de micro-gemeenschap (1 bushalte, 1 SRV-wagen, 1 korfbalbal) niet aan. Op een informatiebijeenkomst werden deze PrachtFriezen gisteravond ongelofelijk in de bek gespuugd door Gemeente, COA en de Projectontwikkelaar, die gewoon NIET op kwamen dagen. Vijftig asielzoekers is ook veels te klein bier voor Gemeente/COA en de toeleveranciers van nieuwe Miele-wasmachines. Pas bij 500+ dobberarabieren en drijfnegerts (à raison de 9 euro pp per dag) wordt het financieel interessant. Gewoon handel, mensen. Zoals die criminelen in Noord-Afrika ook liever 500 dan 50 mensen in een wrak bootje proppen.
LOL @ oma van Hans Teeuwen

Reaguursels

Inloggen

Ongetwijfeld zijn het individueel vooral vriendelijke mensen. Toch veroorzaken we met onze opvang alleen maar ellende. In feite stimuleer je mensensmokkel en een leegloop in die landen van de 'redelijke vredelievende' mensen die eigenlijk voor de toekomst van de regio zouden moeten strijden. Als je kunt kiezen tussen een warme caravan + gratis koppen soep en strijden tegen ISIS, is de keuze snel gemaakt.

jeanmondo | 26-11-14 | 10:56

Volgens mij kan Nederland met gemak 5 miljard asielzoekers herbergen.

Moehaha! Geintje.
*zet ze het land uit*

Lewis Lewinsky | 26-11-14 | 01:50

Dus de samenlevingen verdelen en dat is dan voordelig voor de multinationals en de banken. Daar begrijp ik echt helemaal niets van.
Uitleg graag, iemand?
asylumstreetspanker | 25-11-14 | 13:59

------

Heel simpel: nu kun je als min of meer homogene bevolking nog invloed uitoefenen op beleid dat niet in het belang is van de samenleving. Maar als samenlevingen straks zó verdeeld zijn dat er geen leidende moraal en visie meer is, maakt dat het leven een stuk makkelijker voor de lobby's van multinationals en banken en hun politieke vazallen. Nieuwe regelgeving, in het nadeel van bevolkingen, kan zo veel makkelijker worden doorgedrukt. "Verdeel en heers", een klassiek adagium. Nog los daarvan zijn al die goedkope arbeidskrachten van ver weg natuurlijk erg fijn. Je ziet dit nu al gebeuren in de EU. Verdeel en heers.

KlunsJohannus | 26-11-14 | 00:16

Ik ben gewoon moe ervan nog lange reactie te sturen inzake deze onderwerpen Compleet opbokken die COA. Complete niksnutten werken daar omdat ze elders niet kunnen functioneren. Laat COA en companen lekker bloembollen pellen oid en subsidie naar nul en opvang in regio

Wilders is nog enige redding

Me-262 | 25-11-14 | 23:13

Ik zou gaan voor de optie NUL dobber en kwelnegers.

vivaldi | 25-11-14 | 21:35

Alles is al honderden tot duizenden keren gezegd op GS en andere sites over asielzoekers.
De algehele teneur is voor 95% : Kappen met die onzin, dit trekken we niet meer.
En dat is ook zo.
Het meest schrijnende vind ik nog wel de aanname dat het zieligerds zijn, nee, het zijn rücksichtslose jongemannen, die hier op illegale wijze aangekomen zijn, vrouwen overboord gezet, kinderen achtergelaten.
Ze gaan dus niet naar Portugal of Roemenië, nee ze willen door gekke Henkie onderhouden worden.
Vaak wordt er ook gezegd: " Maar de ECHTE asielzoekers, die moet je natuurlijk wel opvangen." Nee, dus, gewoon stoppen met import vijandige clans in Nederland.
De solidariteit is weg, het is voorbij.
Oliesjeiks tikken in het geld, laat ze hun moslim-broeders opvangen.
En de sociale woningwetwoningen horen niet in handen te vallen van vreemdelingen, waar we niks mee te schaften hebben, en ons gewoon heimelijk haten.

na deze zoveelste herhaling van argumenten, zal de immigratie niet stoppen.
Wat daar voor nodig is zijn eigenlijk bruinhemd-praktijken, helaas.
Maar niemand heeft de ballen.
Werklozen willen hun uitkering niet verliezen, de middenklasse wil hun hele hebben en houden niet verliezen, en de elite heeft er geen last van, want de privé jet staat altijd klaar, nietwaar Alex en Maxima?

King of the Oneliner | 25-11-14 | 20:42

Durum Manu | 25-11-14 | 18:59 Klopt mafkees. Jullie hebben je al overgeleverd aan die geitenneukende bende. Daar passen wij hier nu eenmaal voor... Comprende?

Big Swinging Dick | 25-11-14 | 20:28

Wat??? 500 maar? Er kunnen er daar wel 5000 heen!

BarneyBoner | 25-11-14 | 19:38

Het gaat helemaal niet om de asielzoekers , de dollar teken zien ze !! en is belangrijker dan wat wij vinden !! al moeten ze emmers stont opslaan intreseert ze geen bal als het maar geld opbrengt , is er Coa insider die uit de school wil klappen hoe dit onderhands geregeld wordt met zo'n dorp ? ohh ja als de subsidie stopt voor deze gelukzoekers worden ze de maatschappij ingetrapt en zijn wij burgers belasting plichtig voor deze groep !!

Jetstream | 25-11-14 | 19:21

Reinaert | 25-11-14 | 12:50

Hey provinciaaltje, kom je wel eens in de randstad?

Hier is het merendeel al jaren islamitisch!

Durum Manu | 25-11-14 | 18:59

Heb je eens een dorpje dat zegt, ja, we doen mee, doe er maar een paar, worden er gelijk 500 door de strot gedouwd. Hoezo onbehoorlijk en opportunistisch.

Maar goed, als er daar iemand een handeltje heeft in tweedehands Mieles dan is ie wel spekkoper, dat dan weer wel.

Rommelende Onderbuik | 25-11-14 | 18:26

Het COA en de besturen in het Noorden van Nederland zijn verziekt van PVDA'ers dus jullie zijn echt zelf schuld, stik er maar in.

Flipus | 25-11-14 | 17:39

Polderjihad | 25-11-14 | 14:21

Ik woon in zo'n dorp.
analcharist | 25-11-14 | 14:28
Dat is toevallig, ik ook.

Polderjihad | 25-11-14 | 16:52

-weggejorist-

Pieter V | 25-11-14 | 16:34

Dit gaat uit de klauwen lopen. Straks begint zo'n asielzoeker iets te prediken. En dan? Toen Bonnefatius in de 8e eeuw langskwam liep het ook lichtelijk uit de hand.

Hyronimo | 25-11-14 | 16:27

Vooropgezet plan om de genenpoel in Europa te veranderen.

Sendis | 25-11-14 | 16:12

Wat ik me afvraag is dit ...

Kijk eens hoe klein ons landje is vergeleken met bij voorbeeld Duitsland en ga daar na nauw eens na..

Hoe veel buitenlanders / vluchtelingen / smokkel slachtoffers wij hier allemaal opvangen... Ja allemaal zielig natuurlijk MAAAR

Dan vraag ik me toch nog steeds af waarom wij nooit iets horen in het nieuws over buitenlanders die terug gaan naar het land waar zij vandaan kwamen..

Mijn onderbuik gevoel verteld mij dat het gewoon zo gaat zij komen hier en hoppa ze krijgen bed bad brood en geld voor bier ... en daarom gaan ze nooit mer weg...

Mijn oplossing een groot vliegtuig pakken of een vloot en dan ze gewoon vliegen naar een ander europees land .. zo als Duitsland .. die hebben ook bier en liebensraum en welvaart en gooi de rest naar brussel die hebben ook bier en welvaart..

het gevoel wat de meeste mensen hebben is volgens mij dat ze overspoelt worden door buitenlanders als een zwerm mieren op een picknick

FailingHumanity | 25-11-14 | 15:59

Ik snap niet dat die mensen nu NOG niet in de gaten hebben dat wij Nederlanders het zijn die gediscrimineerd door onze eigen overheid en worden weggezet als oninteressante Nederlanders waarover men toch geen verantwoording hoeft af te leggen. Natuurlijk, wij zijn veel te fatsoenlijk want als er 500 woedende licht getintiers verhaal zouden komen halen met allerlei Hakbar kreten dan willen ze wel snel de boel even komen sussen.

matrixbluepill | 25-11-14 | 15:54

In 2013 staken 60.000 asielzoekers de Middellandse zee over, in 2014 waren er tot op heden 165.000. De hele transitie is voornamelijk in handen van Arabieren met Egyptenaren en Palestijnen als leiders. De Eritreërs hebben als tussenstop de Sinaï waar bedouïenen hen gijzelen en afpersen. Het betreft sinds 2009 50.000 Eritreërs waarvan er 10.000 spoorloos zijn. ( Le Monde : voyage en barbarie). Tevens is er vanuit Khartoum een vrachtwagenpendel van Somaliërs en anderen richting Lybië. Lybische chauffeurs wisselen de Soedanezen af , vrouwen worden verkracht en kinderen ( vaak) uit de vrachtwagens gezet.De kranten Le Figaro en La Voix du Nord( augustus 2014) melden dat vrouwen na verrichte diensten het risico lopen overboord te worden gegooid.Dit zou verklaren de oververtegenwoordiging van mannen op bepaalde 'traversées". Europa en dus ook ons dichtbevolkte ( overbevolkte ?) land wordt geconfronteerd met een meedogenloze en gewetenloze mensenhandel gefabriceerd door Arabieren met als enig oogmerk : geld. Neveneffect is de bewuste ontwrichting van onze zorgvuldig opgebouwde samenleving. De onnozelen die in Den Haag aan de touwtjes trekken sluiten hun ogen en de asielindustrie vaart er wel bij.Berichtgeving overigens die je in Franse kranten wèl maar in onze kwaliteitspers niet aantreft, immers zijnde onwelgevallig nieuws het idyllische beeld van de asielzoekende man nogal verstorend.
Verdere bron: Organisation Internationale pour les Migrations.
Artikelen : Assemblée parlementaire

Jan Boule | 25-11-14 | 15:50

@asylumstreetspanker | 25-11-14 | 14:55

Dit beleid heeft maar 1 hoofd-oorzaak en dat is de enorme gesubsidieerde asiel -en zieligheidsindustrie in Nederland die zich momenteel serieus in zijn voortbestaan bedreigd voelt door de snel toenemende back lash in de maatschappij en nu alles op alles zet om nog zo snel mogelijk - op alle mogelijke manieren, legaal, illegaal, met listige trucs en als het moet met bedrog en schoffering van democratische basisbeginselen - zo veel mogelijk asielzoekers binnen te krijgen. Er zijn gewoon enorme financiële belangen mee gemoeid en er is een klein groepje extreemlinksen en PvdA graaiers die dit hele circus in stand houden. Hooguit een paar honderd mensen die Nederland hier mee opzadelen uit puur cynisch eigenbelang onder het mom van arme asielzoekers helpen.

Heb te doen met die naïeve mensen uit Rijs die blijkbaar nog steeds niet beseffen dat ze zeer bewust totaal niet serieus genomen worden en niet snappen dat het spel helemaal niet volgens de spelregels gespeeld wordt. Daar zit pure berekening achter net als bij de overrompelingstactiek in Oranje. Gewoon de lokale bevolking bewust op een informatie-achterstand zetten en met een kluitje in het riet sturen totdat het verzet gebroken is.

Die Rijsenaren kunnen beter even snel een inzameling in het dorp houden en een goede bestuursrecht-advocaat inhuren die dit besluit voor ze gaat aanvechten wegens strijd met het bestemmingsplan of te veel stress voor een zeldzame specht of korenwolf in de Gaasterlandse bossen of zo.

Outsider-Inside | 25-11-14 | 15:19

Maar weten die Rijssenaren dan helemaal niet dat ze op het grondgebied van de asielzoekers wonen?

rejected | 25-11-14 | 15:05

Dit topic is bijna niet te lezen. Want elke 30 seconden gaat er een nieuw reclamespotje spelen met weer geluid ook al had je op de muteknop gedrukt, dus moet je weer naar boven scrollen om het geluid uit te zetten en dan weer zoeken naar de tegel die je het laatst gelezen had. Ik spuug in de bek van degene die dacht dat dit een goed idee was.

JoranVanderdood | 25-11-14 | 15:04

Ik wou nog even zeggen dat ik ook tegen auto-play video's op de frontpage ben. Of zorg in elk geval dat de video alleen afspeelt bij degenen die het bericht openen, bv na de klik.

marlinn | 25-11-14 | 14:56

Ik heb er nog eens over nagedacht. Ik kan me niet voorstellen dat het creëren van instabiliteit in een samenleving (bijv. door grote groepen vluchtelingen in hele kleine durpjes te plempen) voordelig kan zijn voor het besturen van die samenleving en dat het bijdraagt aan een bloeiende economie.
Wat ik me wel kan voorstellen (helaas), is dat het alleen maar gaat om.............. geld. Alles wordt daarmee opgelost. Als de gemeenten per vluchteling € 9,- ontvangen, is de beslissing gauw genomen. Zeker als het gemeenten zijn met een grijze bevolkingsopbouw.
Het is best een ingewikkelde kwestie. Moet men mensen die er alles voor over hebben om te vluchten wel of niet helpen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk. Het moeilijkste vind ik dat er idioot wordt gesproken over dit soort zaken, zo idioot dat de verantwoordelijke waarschijnlijk liever hun mond houden, om geen overdreven gelazer te krijgen. Treurig.

asylumstreetspanker | 25-11-14 | 14:55

Heeft die dikke van Baalen al een mening geventileerd?

clabamsk | 25-11-14 | 14:52

@meltm foo6029 | 25-11-14 | 14:18
Dan zet je het geluid van jouw internet ding toch uit?

MarcS | 25-11-14 | 14:46

Titel had eigenlijk moeten zijn: Principeloze Nederlanders worden weer eens terecht in de kont genaaid.

FreedomFTW | 25-11-14 | 14:46

@roze_bril | 25-11-14 | 13:37
Nee hoor, ik ben er wel klaar mee.

MarcS | 25-11-14 | 14:45

De heipalen zitten al in de grond en dan kun je als burger naar een 'inspraakavond' gaan om zogenaamd invloed te hebben op het beleid.

Laat me niet lachen, zo gaat het overal en ook in deze.

kwark001 | 25-11-14 | 14:44

De heipalen zitten al in de grond en dan kun je als burger naar een 'inspraakavond' gaan om zogenaamd invloed te hebben op het beleid.

Laat me niet lachen, zo gaat het overal en ook in deze.

kwark001 | 25-11-14 | 14:44

Stap je als low-budget hoertje uit Eritrea op een gammel bootje, met de bedoeling om goed geld te gaan verdienen in het zelfde vak maar dan in Amsterdam, stoppen ze je in een AZC in Friesland.... lekker dan....

loze stijl | 25-11-14 | 14:44

Het is onbegrijpelijk dat mensen dit nog pikken. Achter hun ruggen worden contracten afgesloten en inspraak kan niet meer.

En toch word er weer op deze bestuurders gestemd bij de volgende verkiezingen.

Of er nu een burgeroorlog is of niet in die landen veel mensen uit die landen willen naar het Westen en naar landen als Nederland omdat ze hier veel dingen "gratis" krijgen; levenslange uitkeringen; kinderbijslag; huizen; inboedel,etc


Ieder jaar komt er een kleine stad bij met voornamelijk islamitische werkeloze gelukszoekers. Dat kan natuurlijk niet goed gaan. Het is een kwestie van tijd voordat de boel ontploft want islam en integratie gaat niet samen.

Marteljy | 25-11-14 | 14:38

ik zou na de invasie de meningen van de friezen wel eens willen horen,de Brabanders spreken uit ervaring.
omdat uiteindelijk een groot deel van deze mensen hier blijft,zullen de gulle n.l dit moeten betalen
ja de mensen zijn hier nu eenmaal
frappant is dat ze allemaal naar de sinterklaas landen trekken met levenslange uitkering vooruitzichten.

soledad | 25-11-14 | 14:38

-weggejorist-

marcelkoko | 25-11-14 | 14:36

Die man snapt het. Gewoon een moslim na de maaltijd en het probleem lost zich vanzelf op.

Infidelio | 25-11-14 | 14:32

met die autoplay formule schiet redactie in eigen voet, zulke items ga je dus niet bekijken

(Behind)Doors | 25-11-14 | 14:29

De groene horizon van het platteland is voor die (relatief)vermogende gelukszoekers spoedig erger dan de recente blauwe horizon op de Middellandse zee, ze zullen hun smokkelaars nog verfoeien, uitzichtloos.

grindbak | 25-11-14 | 14:28

Polderjihad | 25-11-14 | 14:21

Ik woon in zo'n dorp.

analcharist | 25-11-14 | 14:28

Zoals die criminelen in Noord-Afrika ook liever 500 dan 50 mensen in een wrak bootje proppen.(...)
.
Per gast zo'n 3000 Euro. Dat wordt dus per bootje ca. 1.500.000,= Dat loopt lekker binnen voor de criminelen en natuurlijk de gasten die hier asiel komen aanvragen. Er is tenslotte een Westermoskee etc., een huis, genoeg werkgelegenheid wanneer ze na 3 jaar de 'nederlandse'taal hebben geleerd, uiteraard ook iets te kunnen functioneren, dus ze worden opgeleid tot een baan : bij elkaar zo'n 200.000 Euro per persoon. Nou mensen, ga er maar aan staan. Er volgen er nog steeds meer...
.

Thoth | 25-11-14 | 14:27

PVDA BLIJVEN STEMMEN, FRIEZEN,
dan komt het helemaal goed!

meneer Q | 25-11-14 | 14:26

Godgloeiende kutzooi! Tief op met die autoplayer meuk.

beetjemoe | 25-11-14 | 14:22

KLopt niet helemaal de argumentatie van de bewoners over het tourisme. In brabant zijn ook AZC's in toerristische dorpjes en het maakt geen flikker uit. Zelf werkende polen worden opgevangen in de vakantiedorpjes daaro. Dus dat argument van toerisme beschadigd klopt niet, behalve dan voor die ene ondernemer die er echt daadwerkelijk tegenover is gevestigd.
analcharist | 25-11-14 | 13:17
Klopt niet. Ik ben die MOElanders liever kwijt dan rijk.
1. Regelmatig wordt er een aangehouden met veel te veel drank op. Of er is een ongeluk waarbij drank in het spel is.
2. Het aantal woninginbraken stijgt. Ook het aantal inbraken in schuren en stallen. Zelfs tractoren worden meegenomen.
3. Dieseldiefstallen bij vrachtwagens zijn een probleem.
4. Zeilen van vrachtwagens worden open gesneden om de buit eruit te halen.
5. Vakantiedorpjes zijn het al lang niet meer. Ga jij naar een vakantiedorpje waarvan je weet dat 75% daar permanent woont en geen Nederlands praat?

Praat geen onzin als je er zelf niets vanaf weet, behalve van wat je in de krant leest.

Polderjihad | 25-11-14 | 14:21

pleur op met je autoplay videos !!!

Ik lees geenstlijl.nl 'tussendoor' op m'n werk. kan ik die [email protected]#[email protected]#$!#$ audio niet gebruiken.

sukkels

meltm foo6029 | 25-11-14 | 14:18

beetjemoe | 25-11-14 | 13:02
En daarom moeten alle asielzoekerscentra in Nederland DICHT. Die mensen moeten opgevangen worden in een gebied dat dicht bij hun conflictgebied ligt.
Wij kunnen niet iedereen opvangen zonder er zelf aan ten onder te gaan. Geen enkel land kan dat. Daarom moet de internationale gemeenschap landen steunen die gelegen zijn naast conflictgebieden. Zet daar opvangkampen en zorgcentra op. Zorg dat die mensen in hun eigen cultuur blijven zodat ze terug kunnen als dat kan.
Hier worden ze een speelbal van de zieligheidsindustrie. Nee, daar ben je blij mee.

Polderjihad | 25-11-14 | 14:17

Dikke Lul en Driezdidend asielzoekers stom plattelandsvolk!Aldus COA in besloten vergadering.....

pim achtertuin | 25-11-14 | 14:16

Wellicht beter dat de vrouwelijke bewoners van Rijs voortaan een hoofddoek gaan dragen en de mannen hun baard laten staan, dat creëert toch een maatschappelijk draagvlak, zo simpel kan het zijn.

Pattaya | 25-11-14 | 14:13

asylumstreetspanker | 25-11-14 | 13:59
Wat multinationals en banken er baat bij hebben weet ik ook niet. Maar ik kan me wel zo voorstellen dat de overheid/EU er baat zal bij hebben. Importeer achterlijke culturen, indoctrineer je samenleving dat deze achterlijken een verrijking zijn en we deze moeten accepteren en als je dat niet doet ben je een racist. Deze nieuwe mensen moeten natuurlijk opvang en geld voor het leven krijgen. Vertel ze dat hun eigen cultuur eigenlijk veel beter is dan de autochtone cultuur.. en scheld autochtonen die toch nog wel enigzins hun eigen cultuur willen behouden voor racist.
Breek de autochtone nationale cultuur en gevoelens af zodat men doelloos is en niet trots kunnen zijn op hun eigen volk.
Voila, een kruidvat van verschillende achterlijke culturen die niet samen kunnen gaan en ervoor zorgt dat ze niet iets samen kunnen organiseren, zoals bv. een opstand.
Neem de soevereiniteit af van deze landen zodat de tegenstemmen toch niet kunnen worden gehoord. Breng strengere wetten ter beschikbaar zodat je de vrijheid en privacy om zeep kunt helpen, want offcourse schreeuwt de bevolking daarom... want tsja... al die import brengt natuurlijk veel criminaliteit en onveiligheid met zich mee. Breng alle macht naar Brussel... en daar kun je als zelfbenoemde elite het geld,macht en rijkdom bij elkaar brengen.

Julia | 25-11-14 | 14:11

@Theo van Deursen | 25-11-14 | 13:42

- "He daar is ons Randiaans warhoofd weer, dit keer met een korte boutade tegen de democratie."
.
Democratie is dan ook een verschrikking. En een ieder die aan dit systeem van roof en onderdrukking mee werkt, verdient dan ook niets beter dan de ellende die over hen uitgestort wordt. Als je dan toch denkt dat een ander beter dan jij weet hoe je leven in te richten en je geld te besteden, dan moet je ook niet klagen als diegene voor jou nadelige maatregelen invoert. Ik herhaal: Een ieder die stemt VERDIENT een AZC op zijn/haar zolderkamer.
.
- "Belasting is diefstal"
.
Legt u mij maar eens uit waarom belasting geen diefstal is... Ik garandeer u dat u dit niet zult kunnen aantonen en ik gehakt maak van ieder mogelijk argument dat u maar in denkt te kunnen brengen.
.
- "en stemrecht slavernij."
.
Heb ik nooit gezegd. Het recht om te stemmen over uw eigen bezit kan nooit slavernij zijn. Het wordt pas slavernij waar anderen over het bestemmingsdoel van uw bezit kunnen stemmen. Hence, een democratie.
.
- "Met zulke dogma's heb je geen argumenten meer nodig, en dat is maar goed ook."
.
LOL! Het ene "dogma" KUNT u niet ontkrachten (belasting IS diefstal) en het andere heb ik nooit gebezigd.

De Libertariër | 25-11-14 | 14:07

@asylumstreetspanker | 25-11-14 | 13:59

Een verdeelde samenleving heeft geen verweer tegen de machtsgreep van de financiële elite en de neoliberale ideologie. Een verdeelde samenleving kent geen solidariteit, zodat de verzorgingsstaat wordt ondermijnd, de rechten van werknemers worden beperkt, collectieve actie ontmoedigd en de lonen permanent gedrukt.

What's not to like?

Theo van Deursen | 25-11-14 | 14:05

Zeg Pritt, weet je wat onvergelijkbaar veel erger is dan verticale filmpjes? Autoplay.

KAP daar nou eens mee!

Russells Teapot | 25-11-14 | 14:01

Ik heb AIDS op m'n ziel gekregen van die autoplay. Dankjewel.

doubledope | 25-11-14 | 14:00

Het hele asiel- en immigratiebeleid zoals we dat nu kennen, dient één belangrijk doel: samenlevingen verdelen zodat de elite (multinationals en bankiers) kunnen heersen. Lees maar: www.bbc.com...
KlunsJohannus | 25-11-14 | 12:52

Dus de samenlevingen verdelen en dat is dan voordelig voor de multinationals en de banken. Daar begrijp ik echt helemaal niets van.
Uitleg graag, iemand?

asylumstreetspanker | 25-11-14 | 13:59

Want dit is wat Europa wil en u MOET bukken voor de socialisten die zelf in hun veilige asielzoekersvrije zones wonen en tijdens de lunch in staatsburg en Brussel kaviaar met wijn stuk slaan, wat u uiteraard ook mag betalen.

StijlvolRechts | 25-11-14 | 13:55

Heb ik toch het geluid uit moeten zetten van wegen die autoplay. Als dat vaker gebeurt is het voor exit GS. Totaal idioten.

dwar | 25-11-14 | 13:53

Er komen dus meer asielzoekers dan autochtonen.
Rijs kan ervan uitgaan dat zodra die asielzoekers er zitten Linkse asielindustrie landverraders zullen gaan roepen dat de democratie voorschrijft dat de meerderheid, nu dus die asielzoekers, bepaalt wat er gebeurd en dat de autochtonen zich aan hen moeten aanpassen.

Moi | 25-11-14 | 13:47

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 13:35
Gelukkig heb jij dan God die over je waakt.

Igor Putkin | 25-11-14 | 13:47

Zo'n dorpje wordt zonder zeep in de onderrug genomen. Hoe kan je nou 500 asielzoekers ineen klein dorp plempen? Dat is gewoon uitlokken van de grootst mogelijke ellende. Schande.

Dizzydent | 25-11-14 | 13:47

Over een paar jaar zitten we opgescheept met duizenden asielzoekers die een of ander krom dialect uit de provincie geleerd hebben. Telt dat ook mee als Nederlands, of worden die gekort op hun bijstand?

Nivelleermarionet | 25-11-14 | 13:47

@beetjemoe | 25-11-14 | 13:42

Maar ook het reservoir oorlogsvluchtelingen is in principe oneindig, nog afgezien van het probleem om ze te onderscheiden van economische.

Bovendien, zoals dat hierboven gelinkte BBC-artikel aantoont, gaat het de kapiteins van de asielindustrie helemaal niet om vluchtelingenopvang, maar om het ondermijnen van nationale homogeniteit.

Theo van Deursen | 25-11-14 | 13:47

beetjemoe | 25-11-14 | 13:02
Ook jij mist in mijn ogen volledig het punt. Gaat niet per se om de al dan niet goede inborst van veel van die lui - het gaat om het aantal. Op den duur niet te houden.

Als je nou weer eens in zo´n centrum bent - kijk dan eens of je een voormalig kindsoldaat te pakken krijgt, of een Somalier met 9 kinderen bij 4 verschillende vrouwen die levend verbrand ofzo achtergebleven waren. En hoe dat dan allemaal moet, met die getormenteerde zielen in de NL samenleving.

Ik weet het antwoord. En dat stemt me allesbehalve gerust.

chicago river | 25-11-14 | 13:46

Wassenaar, Bloemendaal, Rozendaal, willen ook heel graag multicultureel worden; er zijn al verschillende aanvragen bij de ministeries en bij het COA ingediend

meneer Q | 25-11-14 | 13:46

Lol @ "We hebben niet genoeg ambulances"
Mevrouw verwacht zeker een geweldsorgie.

Haloef | 25-11-14 | 13:46

In Rijs moeten ze gewoon dat centrum waar ze die asielzoekers willen huisvesten in brand steken en tot de grond laten afbranden.
De snelste en doeltreffendste methode.

Moi | 25-11-14 | 13:43

@De Libertariër | 25-11-14 | 13:38

He daar is ons Randiaans warhoofd weer, dit keer met een korte boutade tegen de democratie. Belasting is diefstal en stemrecht slavernij. Met zulke dogma's heb je geen argumenten meer nodig, en dat is maar goed ook.

Theo van Deursen | 25-11-14 | 13:42

Theo van Deursen | 25-11-14 | 13:04

Ik heb het dus over mensen die wel degelijk een oorlog ontvluchten. Ik heb het niet over onopgeleide Afrikanen die om economische redenen hun land ontvluchten.

beetjemoe | 25-11-14 | 13:42

vraag me af als er hier nog een keer oorlog zou uitbreken of de afrikaanse landen ONS dan ook zo makkelijk zouden opvangen... inclusief alle voorzieningen die we ze hier geven...
.
Probleem is natuurlijk dat die mensen wel ergens heen moeten, maar waarom niet in de grote/middelgrote steden? Waarom steeds vaker kleine dorpjes overspoelen met vreemdelingen... ad andere kant de middenstand in die dorpen zal wel goed gaan verdienen.. schoenen, kleding, peuken t moet allemaal toch ergens ingekocht worden!
.
De mensen zien maar 1 kant vd medaille... de lasten... de lusten laat men in de discussie volledig buiten beschouwing... het kan best eens de redding zijn van zo dorp... aangezien middenstanders het gewoon moeilijk hebben in deze tijd is elke handel.... goeie handel!

bArAbAts | 25-11-14 | 13:42

Ik gun een ieder die überhaupt stemt (en daarbij maak ik geen enkel onderscheid op wie er gestemd wordt) een asielzoekerscentrum op zijn zolderkamer...
.
Een ieder die het recht op zelfbeschikking in het leven vrijwillig uit handen geeft aan derden (politici) verdient niets anders dan alle ellende die opgedrongen wordt....
.

De Libertariër | 25-11-14 | 13:38

@MarcS | 25-11-14 | 13:34

Zullen we op Glamorama verder gaan?

roze_bril | 25-11-14 | 13:37

Als er voor iedere 100k geimporteerde asielzoekers een kamerzetel minder voor de Pvda beschikbaar zou zijn was deze partij jaaaaren terug al verdwenen

adminitor | 25-11-14 | 13:36

Multiculti leidt hier binnen 20 jaar onherroepelijk tot een groots Armageddon.

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 13:35

Dit gebeurt in veel kleine dorpjes. Die vervolgens ineens 90% allochtone inwoners hebben die geen woord Nederlands spreken en volledig afhankelijk zijn van gratis geld.

panadol | 25-11-14 | 13:35

@roze_bril | 25-11-14 | 13:30
En waarom dan niet?

MarcS | 25-11-14 | 13:34

@TheseDays00 13:29: Nog mooier, als je het geluid in de player op mute zet, dan zet hij het zelf na een tijdje weer aan.

Muxje | 25-11-14 | 13:32

Kun je die mensen niet beter in een werkverschaffing programma zetten.Dan leren ze in ieder geval om te werken voor hun poen.Zo creëer je alleen maar handophouders.270 euri in de maand stimuleert deze mensen niet echt en dan ook nog graties wasmachines,vind je het gek dat ze allemaal hierheen komen.Ga maar lekker helpen de Afsluitdijk open te breken zodat er weer wat visjes door kunnen.Of in de kassen,Jezus Christus is het allemaal nu zo moeilijk in dit Klote land?

Tishetnetnie | 25-11-14 | 13:32

@MarcS | 25-11-14 | 13:27

Heel simpel. Omdat ik dan nog niet in het buitenland "woon".

roze_bril | 25-11-14 | 13:30

Mooi man, de hele tijd Nivea en Huawei-reclame in dit topic.

TheseDays00 | 25-11-14 | 13:29

@roze_bril | 25-11-14 | 13:19
Ha ha, en nu zelf die roze bril even af, want als je dat zou kunnen waarom dan wachten tot 1 jan? Ik ben echt zeer benieuwd.

MarcS | 25-11-14 | 13:27

@neukertje | 25-11-14 | 13:12
En welke shit lossen jullie op dan? Die windmolens zijn blijkbaar gedwongen, dus niet jullie initiatief.

MarcS | 25-11-14 | 13:25

@ roze_bril | 25-11-14 | 13:19
Zoiets als die schele zus van Bea (en waarschijnlijk die hele familie) doet. Geniet ervan zolang het kan zou ik zeggen. De socialistische heilstaat blijft naar nieuwe inkomstenbronnen zoeken.

the Raging Potato | 25-11-14 | 13:24

STERF Autoplay, STERF!!!

Korporaal Banaal | 25-11-14 | 13:23

Nog een jaar in Rijs in dat complex gewoond, toen was het een kindertehuis waar ik zat omdat mijn ouders wat probleempjes hadden en dat fysiek op ons afreageerden. In die tijd werden de kinderen die daar zaten al door de keurige inwoners van Rijs overal weggejaagd. Van mij mogen ze er wel 5000 asielzoekers plaatsen, stelletje bekrompen honden

Gazzerdemazz | 25-11-14 | 13:23

@neukertje | 25-11-14 | 13:12

Ja ja... En die enorme aaneengesloten rode gebieden op dit kaartje worden zeker ook allemaal veroorzaakt door die rottige import-westerlingen die PvdA stemmen??

thepostonline.nl/wp-content/uploads/20...

Outsider-Inside | 25-11-14 | 13:20

Alleen als je een plaat voor je harses hebt kan je burgemeester of politicus worden in dit land. Hoeveel asielzoekers worden er in Bloemendaal, Wassenaar e.d gehuisvest? Iemand cijfers toevallig?

eenbelangrijkiemand | 25-11-14 | 13:19

@the Raging Potato | 25-11-14 |

Hoi Zwitsal. Ontslagen? Hoe ontsla je iemand die niet in dienst is? Ik laat mijn geld gewoon via een ander land binnenkomen. Belasting ontwijking heet dat. Snappez-vous.

roze_bril | 25-11-14 | 13:19

Wat mot da met die auto video steeds, schrik me de pleuris.
Nu on topic; Dit geeft maar weer eens aan dat je als burger gewoon je bek moet houden en vooral veel belasting betalen. Je hebt nul rechten hier in dit land. Voor de vorm wordt je ACHTER AF geformeerd, alleen omdat ze het moeten, aan de plannen veranderd er niets meer. Dit gaat trouwens bij alle roverhiedsinstanties zo.
Op tieven al die klaplopers we gaan tot in lengte van jaren betalen voor al die lui.

dwar | 25-11-14 | 13:19

Oranje - Drenthe: 140 inwoners. Bedoeling was dat er 1400 asielzoekers zouden komen.
Misschien een ideetje voor Wassenaar: 25.000 inwoners. Daar kunnen wel even 250.000 vluchtelingen heen. Komen ze daar ook een keer tussen het gewone volk.

Alexander Pechkop | 25-11-14 | 13:18

KLopt niet helemaal de argumentatie van de bewoners over het tourisme. In brabant zijn ook AZC's in toerristische dorpjes en het maakt geen flikker uit. Zelf werkende polen worden opgevangen in de vakantiedorpjes daaro. Dus dat argument van toerisme beschadigd klopt niet, behalve dan voor die ene ondernemer die er echt daadwerkelijk tegenover is gevestigd.

analcharist | 25-11-14 | 13:17

@Brougham | 25-11-14 |

Juist, Zwitsal. Heel realistisch ook. Ten eerste komen hier geen Russen en/of Chinezen. Ten tweede wil ik dan liever in de regio opgevangen worden. En als laatste ken ik geen vredig dorpje in Syrie of Irak.

roze_bril | 25-11-14 | 13:17

@Anarcist | 25-11-14 | 12:51
Natuurlijk, COA & Burgemeester die niet komen opdagen tijdens een voorliegbijeenkomst.

MarcS | 25-11-14 | 13:15

@Brougham | 25-11-14 | 13:12 Doe mij anders maar het dichtsbijzijnde veilige land, en dan het liefst een land waar atheisme geaccepteerd wordt. Het is waanzin die mensen hierheen te halen. Beter geven we wat meer geld en goederen voor opvang in de regio.

witwas | 25-11-14 | 13:15

@ roze_bril | 25-11-14 | 13:05
U wordt per 1 januari ontslagen?

the Raging Potato | 25-11-14 | 13:14

ff dimmen outsider-inside wij in in Friesland lossen al een hele hoop shit op voor het westen. We krijgen zo goed als zeker al een zeer onrendabel windmolen park de strot ingeduwd om onze kust lijn te verpesten, met als gevolg dat meer werkelozen komen hier omdat de toeristen wegblijven. En de meesten die hier links stemmen zijn die rottige import westerlingen. Ik ken weinig echte Friezen die links stemmen.

neukertje | 25-11-14 | 13:12

Ik hoop maar dat als de russen (of chinezen, hou ze in de gaten, ze kijken je nooit recht aan) komen (en ze kòmen!) dat wij dan ook mogen vluchten en opgevangen kunnen worden in een asielzoekerscentrum in een of ander schattig klein vredig dorpje in Syrië of Irak.

Brougham | 25-11-14 | 13:12

En dat zegt een oma die de oorlog mee heeft gemaakt haha de mensheid is overschat

Ben_online NL | 25-11-14 | 13:06

Haha gelukkig niet meer gefinancierd van mijn geld volgend jaar. Wat wordt dit toch een kansloos land als het gratis geld op is.

roze_bril | 25-11-14 | 13:05

Ondertussen demonstreren de van der Most asielzoekers in Oranje met een massale sit-in op straat opgejut door de linkse goedvolk-subsidie-graaiers van Vluchtelingenwerk en hun gratis asieladvocaten.

www.rtvdrenthe.nl/nieuws/ontevreden-vl...

Tja Naieve Noorderlingen... dat krijg je nou van dat achterlijke PvdA gestem. Nu zijn jullie aan de beurt om je steentje bij te dragen aan de multiculturele hel.

Outsider-Inside | 25-11-14 | 13:04

@beetjemoe | 25-11-14 | 13:02

Hartverwarmend verhaal en zo, maar enig idee hoeveel mensen klaar staan om alles achter zich te laten voor een betaald verblijf op het Friese platteland?

Theo van Deursen | 25-11-14 | 13:04

En hetzelfde klaagvolk stemt de volgende keer weer op één van de EU gezinde regentenpartijen in dit land.

Kortom, niet zeiken friezen. U heeft dit zelf mogelijk gemaakt.

roverheid | 25-11-14 | 13:03

Achterlijk volk zeg. Je moest eens naar zo'n centrum gaan en een paar van die mensen aanspreken. Ik kan je vertellen dat je dan heel anders over asielzoekers praat. 90% van die mensen hebben alles wat ze hebben achter gelaten, hebben vrienden, familie kinderen of man / vrouw verloren en komen in zo'n koud land in een opvangcentrum terecht. Het is wat als je laatste hoop in je leven de opvang in een ander land is. En dan kom je tussen dit soort volk terecht.

beetjemoe | 25-11-14 | 13:02

De inwoners van Rijs moeten gewoon AFA op de bestuurders gaan. Eerder worden ze niet serieus genomen.

the Raging Potato | 25-11-14 | 12:59

Rijs vakantiedorp???? Misschien als je uit Betondorp komt. Niet zeuren egoïsten, samen de lasten delen.

Skunk57 | 25-11-14 | 12:59

We hebben de meest slechte en waardeloze bestuurders dat een land zich kan wensen, het zijn allemaal hypocrieten, ratten die deze bevolking niet verdienen. Ze zitten alleen uit eigen belang en schofferen de burgers tot op het bot!

lanexx | 25-11-14 | 12:59

Beste Pritt (OT) In Twello is vannacht 2x EU 250 gepind vanaf een pinpas van een gisteren verdwenen autistische jongen. Moeder in tranen!!!

Einde van de Domheid | 25-11-14 | 12:58

Kan dat autoplay wel geinig vinden zoals gisteren maar dit is uiterst irritant. Na nu 3x verplicht hetzelfde verhaal te hebben gehoord gun ik die zeurdozen daar 1000 asielzoekers.

On topic: absurde teringzooi met dat COA en die gemeentelijke zonnekoninkjes. Als het mijn dorp zou zijn sta ik niet voor mezelf in, heb nu al de neiging om na de zwarte pieten discussie, IS en de onder linkse en EU druk uit de hand gelopen immigratietoestroom iedere allochtoon in zn gezicht te spugen.

Beaulefermier | 25-11-14 | 12:57

@KlunsJohannus | 25-11-14 | 12:52

Schokkend Zo openlijk heb ik het ze nog nooit horen zeggen. En dit is Bilderberg, dus zo goed als Nederlands beleid. Dat loopt niet goed af.

Theo van Deursen | 25-11-14 | 12:55

IS-Strijders die elkaar de pan in hakken terwijl ze bier drinken. Zelfs de meest doorgewinterde Islamofoob moet dit toch een bemoedigend bericht vinden.

OrgulloTulipano | 25-11-14 | 12:53

Belasting betalen en je bek houden.

Henk de Vries2074 | 25-11-14 | 12:53

Het hele asiel- en immigratiebeleid zoals we dat nu kennen, dient één belangrijk doel: samenlevingen verdelen zodat de elite (multinationals en bankiers) kunnen heersen. Lees maar: www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

KlunsJohannus | 25-11-14 | 12:52

Onze verdragen en het asielrecht zijn volledig toegesneden op het in stand houden van de driehoek armoede, mensenhandel en vluchtelingenindustrie.

Als je niet beter hoopte te weten zou je zeggen dat het ervoor is ingericht.

Theo van Deursen | 25-11-14 | 12:51

Haha, duidelijk gevalletje NIMBY

Anarcist | 25-11-14 | 12:51

Tief op met die tering kutvideo's op autoplay! Ik dacht dat we dit godverdomme ondertussen een keer gehad zouden hebben!

Nietvoordekat | 25-11-14 | 12:51

500 Dobberarabieren op zo'n 200 inwoners, das 2,5 Arabier per Fries.

Van mij mag het, maar dan óók die 2,5:1-regel hanteren in steden als Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. En uiteraard in dorpjes als Wassenaar, Bloemendaal, Rozendaal, enfin, u kent ze wel.

Gelijke monniken, gelijke kappen. Of dan toch opeens *niet* ?

Reinaert | 25-11-14 | 12:50

Het is toch niet te geloven godverdomme, het wordt die mensen gewoon door de strot gedouwd! En ze zijn al zo ernorm neelevend zoals je kunt zien. Wat een stel idioten daar bij de gemeente, man, man, man..

ronaldnh | 25-11-14 | 12:48

*kotst*

eerstneukendanpraten | 25-11-14 | 12:47

Mijn god, er begint meteen een Hart van Nederland filmpje te spelen. Weer een paar hersencellen afgestorven.

Exii | 25-11-14 | 12:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken