Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prof Pinto - Marcouch heeft een verborgen agenda

aapnootmoslim.jpg In een opiniestuk in Het Parool van zaterdag signaleert Ahmed Marcouch (PvdA) terecht de verspilling van overheidsgelden aan dure consultants en bureaus in de antiradicaliseringsindustrie. De overheidsuitgaven aan ‘beunhazen’ zijn vergeefs, stelt Marcouch. De empirie bewijst zijn gelijk. Daarom pleit hij ervoor om alle subsidies transparant te maken door alle gesubsidieerde activiteiten tegen radicalisering op één publiek toegankelijke website te plaatsen. Ook hier ben ik mee eens. Maar met zijn andere voorstel, om imams in te zetten op alle scholen (dus ook openbare scholen), daar ben ik tegen. “Wat zou het geweldig zijn als imams de samenwerking vonden met de reguliere basisscholen”, stelt hij. Een oude droom van ex-woordvoerder van moskeeën Marcouch. Een paar jaar geleden lanceerde hij dit voorstel ook al in de Volkskrant. Ik schreef een tegenstuk en zo stonden wij tegenover elkaar op een discussieavond hierover. Marcouch baseert zijn missie op de premisse: “Kinderen die religieus gevormd worden bij moskeeën, zijn weerbaarder tegen invloeden van kwaadaardige religieuze bewegingen dan kinderen die geen religieuze vorming hebben gehad.” Pure onzin. Wanneer en door wie is dit onderzocht en aangetoond? Ik kan mij ook nu, net als toen, niet onttrekken aan de indruk dat Marcouch een verborgen agenda hierbij heeft: linksom of rechtsom, vroeg of laat, islamonderwijs op alle scholen invoeren. Past precies in de handelwijze die hij volgens zijn ex-fractiegenoot Öztürk aan hem adviseerde: “Maar hij (Marcouch - DP) zei altijd: je moet het een beetje stiekem doen, onderhuids, je moet het niet openlijk doen”, zo vertelde Öztürk in een interview met de Volkskrant van zaterdag. Nederland, pas op uw zaak!

Reaguursels

Inloggen

Marcouch is moslim dus dan weet je wel wat zijn 'verborgen' agenda is...

BarneyBoner | 25-11-14 | 11:44

Blijf lekker stemmen op die linkse geitenwollensokkensukkelbrigade en binnenkort zijn we massaal verplicht om 3 x daags op ons knietjes richting het oosten te knielen.
Wegens medische problemen kan ik niet op mijn rechterknie zitten, dus als die haatbaarden dankzij onze subsidieerende linkse gwssb ons land overnemen zal ik wel onthoofd worden. Heeft links weer een goed argument om zo de vergrijzing te beperken.

Als iemand overtuigd is van een bepaald geloof, prima, maar val anderen daar niet mee lastig. Wil je hier je zakken vullen? Niet zo prima, maar helaas is dat door de linkse partijen ingevoerd. Maar ga je religie opleggen is het tijd om uitgezet te worden. Hier hebben we "nu" nog de keus om onze kinderen op een basisschool, christelijke, katholieke of wat voor school te laten onderwijzen.
Als de islam verplicht wordt op elke school is het hek van de dam en winnen die haatbaarden.
We moeten gewoon weer naar de oude goede tijd terug. Alle criminele, kansloze en zelfverrijkende/religieopdringende importgelukszoekers een enkeltje land van herkomst geven.

Ronnie L5042 | 24-11-14 | 22:53

Religie doen ze maar in hun eigen tijd .. net zo als andere mensen gaan voetballen of spelen met lego.. religie tijdens schooltijd is een verstoring van het leer ritme en zeker op jongere leeftijd .. maar ja Wij het normale volk weet al lang dat de dam gebarsten is en het originele cultuurgoed van ons land allang zo goed als verdronken is door buitenlandse invloeden en duur betaalde weg kijk links goed mensen die geen fuck geven om de burger of anders maag geen idee hebben wat ze eigenlijk wel moeten doen om de corruptie te stoppen ..

FailingHumanity | 24-11-14 | 17:39

Taqiyya, alles voor Allah akbar.

rockall | 24-11-14 | 15:46

Daar komt de aap uit de mouw!! Ik had al onderbuik gevoelens bij deze meneer. Buitenlanders die in de politiek zitten, zijn er alleen maar voor het gewin van hun belangen.

Hollemans | 24-11-14 | 14:33

Hr. Prof Pinto De laatste zin in uw bovenstaande column, zeg ik al ruim 30 jaar, misschien wel langer. Niet omdat ik het weet? ben een eenvoudig burgeresje en geen Wilders hanger uberhaubt helemaal geen hanger in deze lage landen politiek (?) Maar het is allang 5 voor 12 geweest we zijn er al over heen,deze gluiperige bezetting hebben we aan dit land EN Europa te danken. En we blijven doorpamperen.Ik sta versteld in het dagelijkse leven hoe een totaal vreemde bevolkingsgroep die nog steeds na jaren hier vertoevend niets en dan ook niets van de westerse cultuur wil en kan overnemen en het ergste is ....... we gaan er in mee. Je zou toch zeggen met alle verworvenheden van de laatste 200 jaar het omgekeerd zou moeten zijn? Meedelen en meewerken naar een nog betere samenleving? Nee, niets van dat alles opvreten en toe eigenen, jatten dus waar niets voor gedaan is, laat staan in het verleden. Één van de laatste speechen van Fortuijn tijdens zijn debacle van Leefbaar Rotterdam binnenshuis met vrienden genaamd :c'cast ( ?) blijft zo up to date ook nu.

Lil 1 | 24-11-14 | 13:31

Zie je wel, ik wist het! Bedankt voor deze opheldering!

startkabels | 24-11-14 | 13:20

Gek genoeg denk ik dat je radicalisering het beste bestrijd door helemaal geen religieus onderwijs aan te bieden. Dan zijn de kinderen het meest weerbaar en de mens het meest zuinig op zijn leven. Je leeft immers maar 1 keer en daar moet je wat van maken.

Babels toren | 24-11-14 | 13:16

@StijlSchrijver | 24-11-14 | 11:55 Je conclusie zou moeten zijn 'Marcouch lult uit zijn nek'. Pinto heeft die achterbaksheid goed in de gaten. Op openbare scholen hebben godsdienstvoorgangers niks te zoeken. Maar blijkbaar, zoals @J.Jarig getuigt, is het openbaar onderwijs, met een belangrijke geschiedenis in het NL onderwijs landschap, reeds verneukt. En was dat niet ook Marcouch die dat in Amsterdam er door drukte?

eastender | 24-11-14 | 13:16

Ik draag Marcouch voor om als eerste een nieuwe prijs te ontvangen

'De goudengeitenkut'

Per jaar uit te rijken aan degene die het hardst zijn best heeft gedaan om Nederland te integreren in de Islam

Islamofiel | 24-11-14 | 12:16

StijlSchrijver | 24-11-14 | 11:55

Ze kunnen mij ook uitnodigen. Ik begin met het onderwerp:

"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [2:193, herhaald in 8:39]

Zou Marcouch of een imam niet doen. Die beweren dat islam vrede is.

Na het brainwashen van eigen geloofsgenoten wil Marcouch Nederlandse kinderen brainwashen. Maar ik moet toegeven: zijn smoezen zijn altijd handig.

Islamofiel | 24-11-14 | 12:10

Op de openbare lagere school van onze dochter werd als extra vak Bijbelles aangeboden. Wilde je je kind daaraan mee laten doen, dan mocht dat, maar moest je wel elk jaar weer vooraf schriftelijk toestemming voor geven.
De 6 weken les over de Islam, en dan alleen de "goede" kanten ervan (dus niet de onderdrukking van vrouwen en homo's, niet het uithuwelijken van kinderen, niet het ondemocratische, etc.) werd echter gewoon klassikaal en zonder melding vooraf gegeven.
Op onze vraag wanneer de andere godsdiensten (Jodendom, Boeddhisme, Hindoeïsme, Christendom, etc.) behandeld zouden worden, werd geantwoord dat dat ook nog kwam allemaal. We wachten er nu NOG op.

J. Jarig | 24-11-14 | 12:10

Bron: Parool
Marcouch: 'Nu word ik door scholen benaderd, omdat ze zich geen raad weten met bepaalde religieuze opmerkingen van leerlingen. Een islamitische stichting of imam zou dan kunnen helpen.'

Marcouch wil scholen niet verplichten. 'Maar ze zouden meer kennis van de omgeving van hun kinderen in huis moeten halen. In Afrika zeggen ze terecht dat het hele dorp nodig is om een kind groot te brengen.'

Prof Pinto lult uit zijn nek

StijlSchrijver | 24-11-14 | 11:55

Volgens mij past Marcouch prima in de politiek correcte ideologie die zegt dat de islam in de grond een religie is net als alle andere en dat het het beste is dat moslims zich ontwikkelen en uiteindelijk emanciperen (en seculariseren) vanuit de eigen islamitische zuil. Zo is althans de veronderstelling, kijkend naar de zuilenwereld van de jaren Vijftig vorige eeuw en de sociaal-maatschappelijke ontwikkeling daarna. Daarbij wordt angstvallig vermeden kritiek te hebben op de islam zelf, op de islamitische leer. En heb je toch kritiek, dan ben je al praktisch een nazi die de Holocaust wil doen herleven. Bij dit alles is het de vraag natuurlijk of heel deze veronderstelling wel opgaat en of het er niet simpelweg op uitdraait dat de moderne Nederlandse samenleving stapje voor stapje verandert in een gebied waar eerst een soort heimelijke oorlog woedt (islamisering door eisen, eindeloos veel eisen), die dan steeds meer manifest wordt in de vorm van bijvoorbeeld intimiderend gedrag in de straten (knokploegen die sharia eisen), en die uiteindelijk resulteert in toestanden als die je ziet in Syrië nadat men democratisch aan de macht is gekomen (massa-onthoofdingen op de pleinen in Nederland). Hoe was het ook alweer hoe Erdogan dat zei: "Democratie is slechts de trein die wij nemen totdat wij op onze bestemming zijn aangekomen." "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten." Tja. En onze politici maar theedrinken. Dialoog. Respect, respect.

Benedict Broere | 24-11-14 | 11:53

Het zou best kunnen dat M een verborgen agenda heeft, maar dit voorstel is openbaar en dus niet verborgen. Hij heeft mogelijk een dubbele agenda, maar dat kan ik niet objectief inschatten.
Dat hij voorstelt imams in te zetten op openbare scholen lijkt mij een uitermate slecht idee, maar wellicht zei hij dat alleen om niet alle goodwill bij zijn ex? geloofsgenoten te verspelen

Ci Ty33 | 24-11-14 | 11:10

Uitstekend idee, de leer van de Islam op onze scholen in ruil voor lessen in de Christelijke Godsdiensten in alle Islamitische landen. Wellicht aangevuld met een beetje Staatsinrichting in het scheiden van religie en staat.

goedemorgennederland | 24-11-14 | 11:06

Lol Imam op scholen.... En we hadden net zo erg onze best lopen doen om de dominee en pastor de scholen uit te krijgen.

Hier in het seculiere Turkije zijn ze ook weer hard bezig islamistisch onderwijs er doorheen te drukken.
www.hurriyetdailynews.com/Default.aspx...

trottle | 24-11-14 | 10:55

Een aantal moslimse voorlieden is getraind in het gebruik van retoriek. Ze hebben geleerd hun boodschap in Westerse begrippen te verpakken zodat iedereen misleid wordt over de achterliggende bedoelingen. Ik noem het 'verbale jihad'. Marcouch lijkt me iemand die het vak goed beheerst. Als hij zoiets voor elkaar krijgt, heeft ie straks de maagden voor het uitzoeken

Islamofiel | 24-11-14 | 10:52

Hahahahaha onze fop-prof, het orakel Pinto, heeft het over een verborgen agenda!? Wanneer hebt u voor het laatst eens kritiek op Israel gehad, over een dubbele agenda gesproken...

Tweemy | 24-11-14 | 10:51

Islam onderwijs op alle scholen, hoofddoek als uniform aanvulling bij de politie. Nog even en hij wordt weer op handen gedragen.

Dropke | 24-11-14 | 10:49

Marcouch is is lam, dus niet te vertrouwen. Flikker hem ook maar uit de politiek. Die mossel heeft maar 1 agenda en dat is de liegende en bedriegende, stelende en rovende, kind- en alles verkrachtende en vermoordende geitenvulvafabeltje bij de kaffers van Nederland in de strot te rammen. Het is gewoon 1 hele grote sekte die verboden moet worden in Nederland.
Alle verschillende scholen verbieden en gewoon de Openbare School invoeren waar elk kind verplicht naar toe moet zonder onderricht in godsdiensten.
Strenge controles op al die kazernes van de vijfde colonne.
Een maand lang geen aandacht in de media over deze gehandicapte politieke ideologie.

WitteGrunneger | 24-11-14 | 10:47

Over één ding ben ik het wel eens met de reaguurders hier: Marcouch is een rat die niet te vertrouwen is!

Mocro2897 | 24-11-14 | 10:37

Kunnen we het één keertje eens zijn met Selcuk Özotürks: "Moge Allah hem straffen!"

opgejorist-weggerot | 24-11-14 | 10:30

Ik hoop dat de PVV een keer in de regering zit en dat we in kaart laten brengen op welke strategische plekken de islam schuil gaat in dit land. Iedere moslim is per definitie een wandelende tijdbom.

funkyd | 24-11-14 | 10:28

Vreemd eigenlijk. Ik zat op een openbare MULO en we leerden over het ontstaan van diverse godsdiensten c.q. ideologieën. En ik kreeg een antipathie tegen alle godsdiensten. Vooral tegen de Islam vanwege de oorlogen en in het bijzonder de bekeringen (ahum).
Ook nu ben ik een voorstander van onderricht in de Islamgeschiedenis en een goede boeken om mee te beginnen zijn dan die van professor Janssen.
Iets met varkens apen en ezels plus de boeken over het leven van Mohammed.

BBmetR | 24-11-14 | 10:26

Van welke partij zou Marcouch lid zijn? Juist ja!

sjaap.marok | 24-11-14 | 10:20

De ene droeftoeter met geheime agenda die een vete heeft met een andere droeftoeter met geheime agenda....

Kenpachi3763 | 24-11-14 | 10:18

Elke vorm van religie in door de overheid gesubsidieeerd onderwijs moet verboden worden. Indoctrinatie met waanideeen betaal je zelf maar!
.
@marcoplarco | 24-11-14 | 10:12
.
Gelukkig heb ik geen kinderen, maar anders zou ik ze hetzelfde adviseren!

Brou Is Back | 24-11-14 | 10:17

Je hoeft niets te onderzoeken of dit waar is, dit voel je en dit weet je.
Elke islamiet gaat sluipenderwijs door met het willen sturen naar het neerzetten van zijn kalifaat, en wat is makkelijker dan beginnen op álle scholen!

lanexx | 24-11-14 | 10:15

"je moet het een beetje stiekem doen, onderhuids, je moet het niet openlijk doen"
Nergens voor nodig, gewoon je Allah overal inschuiven. Al tien jaar zie ik hoe Nederlanders met open ogen overal intuinen. Hun verkiezingsgedrag is daar het beste voorbeeld van.

dedeurs | 24-11-14 | 10:15

Marcouch en consorte hoeven helemaal niks te doen om islam de dominante partij in Nederland te laten worden. Het is heel simpel, de islamieten neuken ons voorbij. Zij met 6 - 8 kids per generatie tegen ons met 1.2 kids per generatie zijn ze over 40 jaar ver, ver voorbij.

Ik raad mijn kinderen aan te emigreren naar een land zo ver als maar kan weg van PvdA en ander naïef weg-met-ons volk.

marcoplarco | 24-11-14 | 10:12

@Antitheïst 09:43: Godsdienst heeft wel degelijk plaats op school; het is belangrijk dat kinderen over de verschillende godsdiensten leren. Óver, ja. En dat betekent wel dat imams en dominees daar absoluut geen rol in mogen spelen. Dit is een klus voor de docent maatschappijleer. En nu we het toch over die man of vrouw hebben: juist die docent dient "van alle smetten vrij" te zijn, dwz alle onderwerpen en stromingen neutraal kunnen belichten. De meeste leraren zijn helaas nogal politiek gekleurd.

Muxje | 24-11-14 | 10:09

Wat een onzin kraamt die Marcouch uit. De islam is helemaal geen religie, maar een boosaardige sekte annex fascistische politieke organisatie verpakt in een religieus jasje, die mensen over de gehele wereld on-democratisch probeert te onderwerpen naar de wil van een paar pedofiele gekkies met waanideeen.

MRF2739 | 24-11-14 | 10:04

Sowieso gewoon dat hele geloofsonderwijs afschaffen. Opbokken met die onzin. Religieonderwijs doen ze maar als keuzevak op de middelbare school.

pietvanvliet | 24-11-14 | 10:04

De vijand is onder ons...

Afgeschminkte Bassie | 24-11-14 | 09:57

de 5e kolonne koning.. altijd op het juiste moment even de moslims pleasen.
Religieus onderwijs zou verboden moeten worden voor kinderen onder de 18.

(c)ZWITSUL | 24-11-14 | 09:57

@Claudia M.
Wil je niet uit de droom halen, maar je wil niet weten wat kinderen nu al op (een openbare) school voorgeschoteld krijgen.

Het was voor mij reden genoeg om naar het bijzonder onderwijs over te stappen. Linkse kerk is ook een geloof en dat veracht ik nog meer dan welke religie ook.

LibertarianTeacher | 24-11-14 | 09:50

En linkschen laten zich onbenullig voor het karretje spannen van de islam. Ik moet wel zeggen dat zelfs op joop.nl (spuug spuug) er heel af en toe wat weerstand tegen de islam merkbaar is. Hopelijk is het niet te laat!

zeefert | 24-11-14 | 09:50

Elke ochtend een *Stapeltje* van Pinto, het wordt eentonig, beste lezers.

mallekater | 24-11-14 | 09:49

Godsdienst en andere irrationele zaken horen niet in het onderwijs thuis. Ook niet in de politiek overigens.

Een politicus die feitelijke onwaarheden kritiekloos verspreidt kan dat met elke leugen. De islam verzwaart dat nog eens door het letterlijk in de geschriften te benadrukken dat ongelovigen bedrogen mogen worden om de islam te verspreiden.
De eerstkomende burgeroorlog in Nederland is een reactie op de maatschappij ontwrichtende islam.

Antitheïst | 24-11-14 | 09:43

religieuze vorming van kinderen? Kwaadaardig vergiftigen van een kindergeest bedoel je

Strappin Young Lad | 24-11-14 | 09:42

MarcS | 24-11-14 | 09:30

Ik vertrouw hem meer. Hij komt op mij over als een echte burgervader, over het algemeen zeer benaderbaar en ook niet vies van daadkracht. Aboutaleb zei wat 80-90% van de Nederlanders denkt aangaande Nederlandse jongens (van mocro/turk of anderszins moslimhuize) die naar Syrie willen om te vechten. Prima: maar wel even je paspoort inleveren en niet meer terugkomen.

LJBrinkhorst | 24-11-14 | 09:39

Het is overigens geen conclusie uit slechts één uitspraak. De volgeling van al-Qaradawi heeft al vaker blijk gegeven van een streven om meer islam te introduceren binnen ons al reeds geislamiseerde land.

fubarbaar.wordpress.com/category/al-q...

Desmoulins | 24-11-14 | 09:35

Eigenlijk ben ik wel voor. Nederlandse kinderen zouden goede kennis van de Islam moeten hebben.
In de eerste les behandelen we de belangrijkste zin uit de Koran:

-"Strijdt tegen hen tot de afgodendienst niet meer bestaat en de religie geheel aan Allah behoort." [2:193, herhaald in 8:39]

In vervolglessen laten we zien hoe men hier ten lande dat probeert te bereiken door verbale jihad en verbale terreur

Islamofiel | 24-11-14 | 09:35

Maatschappijleer nieuwe methode lesstof wat ingevoerd zou moeten worden:
"Er bestaan een gros van religies. Als je meer willen weten, dan moeten jullie er meer informatie naar gaan zoeken als jullie 18 jaar zijn."

KLAAR.

LangeTijdGeleden | 24-11-14 | 09:32

Marcouch is de ultieme wolf in schaapskleren.
De man met vele gezichten om het goedvolk toch de indruk te geven dat de participatie van de islam binnen de politiek een succes is. Marcouch wil islamonderwijs en islamofobie, wat staat voor welke vorm van kritiek dan ook op de islam, strafbaar stellen en monitoren door een of andere nieuwe instantie. Het masker moet af van dit gevaarlijke heerschap.

Desmoulins | 24-11-14 | 09:31

@LJBrinkhorst | 24-11-14 | 09:26
Je zegt dus dat Ahmed er iets slimmer in is?

MarcS | 24-11-14 | 09:30

Marcouch is dus een wolf in schaapskleren, iemand die zegt wat je wil horen en vervolgens toch iets anders doet. Past dus prima bij de PvdA...

Dan vertrouw ik Ahmed Aboutaleb toch net iets meer, die houdt zich op wat meer gepaste afstand van zijn geloofsgenoten.

LJBrinkhorst | 24-11-14 | 09:26

Iedereen weet toch dat je in naam van de islam mag liegen tot je een ons weegt ? Alleen naieve westerlingen trappen in politiek-correcte praatjes.

Kamervraag | 24-11-14 | 09:24

Marcouch wordt steeds bejubeld als zijnde een hardliner, een muzelman die wel nadenkt. Ook hij wordt nu ontmaskerd als lid van de vijfde colonne.

Los daarvan, hij roeptoetert stoere taal, steeds maar weer. Maar alle ballonnetjes die hij oplaat zijn niet meer dan dat, ballonnetjes. Zijn voorstellen zijn niet haalbaar en monden daarom ook nooit uit in een wetsvoorstel. De effectiviteit van Kamerlid Marcouch is recht evenredig aan de tijd die hij in de schijnwerpers van de media staat. De man heeft nog nooit iets bereikt, hij heeft werkelijk nog nooit iets positiefs tot stand gebracht.

Morgenhout | 24-11-14 | 09:18

Q; (dus ook op openbare scholen).

WTF? Ouders die hun kids naar openbare scholen brengen, doen dit vaak om die godsdienst bullshit buiten de deur te houden. Geen goed plan dus en ik zou mijn kind ook direct thuishouden. De originele pleuris breekt pas uit als mijn kind thuiskomt met de mededeling dat de imam op school langs is geweest. Om mijn kind direct daarna te deprogrammeren van het vuil wat er eventueel in dat kleine kopie geduwd zou kunnen zijn!

Claudia M. | 24-11-14 | 09:16

@MarcS | 24-11-14 | 08:57

Wat u zegt, beloofd. Het gaat mijn ochtenden aangenamer maken. Als dat tevens bevorderlijk is voor uw gemoedstoestand: win-win. Rest mij u een prettige (werk?)dag toe te wensen.

vaas klaak | 24-11-14 | 09:15

De islam werkt volgens een complex kastensysteem. Gelovige boven ongelovige. Mannen boven vrouwen. Blank boven getint.
<br/>
<br/>
Dan is het logisch dat je een hoeder wilt boven alle kinderen.

MadDieu | 24-11-14 | 09:11

al 20 jaar geleden of meer werd ervoor gewaarschuwd dat de islamieten zouden trachten hier voet aan de grond te krijgen. Hun tactiek is tweeledig: enerzijds de Paard van Troje strategie, anderzijds de terreur. Ik noem het zo omdat de druk die zij door hun jongeren laten uitoefenen op onze cultuur en onze moraal niet anders dan als terreur kan worden gekenmerkt. De linkse softies waren en zijn de Achilleshiel van onze maatschappij.

langzullenweleven | 24-11-14 | 09:08

De Islam inzetten tegen de Islam. Denk niet dat dit gaat werken.

Schoorsteenveger | 24-11-14 | 09:03

necrosis | 24-11-14 | 08:44

De vader van Harcouch had 14 kinderen bij twee vrouwen. Op deze wijze moet Rowwen Hèze binnenkort hun grote succesnummer van andere tekst voorzien i.v.m. de acualiteite net als de Sinterklaasliedjes.
Het wordt dan zoiets als:

Het wordt een kwestie van geduld.
Dat heel Holland Marokkaans lult.

eerstneukendanpraten | 24-11-14 | 09:02

Dieptepunt, na dieptepunt.

Wat was het ook alweer gezichtsverlies, schaamte en eeraantasting? Nou als de columns dit niveau aanhouden ....

truusch | 24-11-14 | 09:00

Maandag witte pietendah
Dinsdag islamdag
Woensdag christen dag
Donderdag begrip voor pedofielendag
Vrijdag graaidag
Zaterdag en zondag huiswerk: ga met je rare buurman inzamelen voor de bouw van een minaret in je zandbakdagen

RoBD=Skullfucker | 24-11-14 | 09:00

@Igor Putkin | 24-11-14 | 08:57
Wat is daar zo lollig aan?
Vertel het me, dan kan ik ook lachen.

necrosis | 24-11-14 | 08:59

@zeefert | 24-11-14 | 08:56
Inderdaad: religie, net als alcohol en tabak NIET onder de 18!

necrosis | 24-11-14 | 08:58

necrosis | 24-11-14 | 08:44
Hahaha ejbron citeren. LOL!!

Igor Putkin | 24-11-14 | 08:57

@vaas klaak | 24-11-14 | 08:40
Dank! Althans ik begrijp dat dit uw laatste inhoudsloze / nutteloze plemp was?

MarcS | 24-11-14 | 08:57

“Kinderen die religieus gevormd worden bij moskeeën, zijn weerbaarder tegen invloeden van kwaadaardige religieuze bewegingen dan kinderen die geen religieuze vorming hebben gehad.”
Fout.
Kinderen die een normale opvoeding krijgen en op een normale seculiere school zitten, hebben in het geheel geen last van kwaadaardige religieuze bewegingen.
Als Marcouch dus het beste wil voor dit land en voor zijn islamitische achterban, gaat hij zorgen dat er geen religieus, en zeker geen islamitisch onderwijs meer is.
Ook bij Marcouch heb ik de vraag: "is het gewoon domheid die regeert, of is het pure kwaadaardigheid?

domheid regeert | 24-11-14 | 08:57

Alle maar dan ook alle godsdiensten dienen buiten iedere vorm van onderwijs aan kinderen te blijven. Gewoon verbieden! Er is vrijheid van onderwijs en dat wil in mijn ogen zeggen dat kinderen vrij moeten blijven van indoctrinatie van een of andere sprookjesboek. De politieke partij die zich hier hard voor durft te maken heeft mijn stem. Godsdienst onzin doe je maar lekker thuis!

zeefert | 24-11-14 | 08:56

@0910 | 24-11-14 | 08:42
Dit is nog eens een veilige post zeg. Niet zeggen wie, waarom een wous is, kun je lekker altijd zeggen ik bedoelde de andere mening.

MarcS | 24-11-14 | 08:56

Het uiteenvallen van de PvdA langs etnische lijnen is onvermijdbaar en inmiddels in volle gang. De vraag is alleen nog welke groep de bestaande PvdA partij-infrastructuur in handen gaat krijgen.

Outsider-Inside | 24-11-14 | 08:54

@fortz | 24-11-14 | 08:37
En uiteraard iedere week een homo voor de klas om tolerantie te waarborgen.

MarcS | 24-11-14 | 08:54

@necrosis | 24-11-14 | 08:18
Eens!

MarcS | 24-11-14 | 08:53

@A1VD | 24-11-14 | 08:24
Wat precies is een verzinsel van de prof?

De prof verteld ons dat hij al jaren geleden een debatje heeft gevoerd met marcouch over het wel of niet geven van islamonderwijs. Daarnaast zegt hij dat dit nu weer een van de speerpunten blijkt van marcouch. Beide zaken zijn te verifiëren. Indien dit klopt dan is het dus de agenda van marcouch. Enige waar je nog aan kan twijfelen is aan feit of de agenda geheim is ja dan nee. Gezien zijn andere uitspraken, maar deze terugkerende rode draad denk ik dat de prof een punt heeft. En u?

MarcS | 24-11-14 | 08:52

PVDA is het grote gevaar voor nederland.daarna sp vvd en d66

pedro300 | 24-11-14 | 08:51

"Dankzij jullie democratische wetten zullen we jullie overmeesteren, dankzij jullie religieuze wetten zullen we jullie overheersen". De imam van Izmir. In 1999 door RK officials uitgenodigd voor een conferentie in Rome. Nu weet ik net als alle oplettende lezertjes hier dat deze opmerking weer totaal uit zijn verband gerukt is en helemaal niets met de islam te maken heeft. Toch kan ik me niet helemaal onttrekken aan de indruk er de laatste tijd wel erg veel stukjes van een bepaalde puzzel op hun plaats vallen.

okkums reezur | 24-11-14 | 08:51

Een betoog baseren op een roddel van een gefrustreerd partijlid. Leve de 'professor'.

Igor Putkin | 24-11-14 | 08:51

Tis triest dat dit soort onzin nog nieuws is. Dit weet toch iedereen al die competent genoeg is om 2 hersencellen aan het werk te zetten en de realiteit onder ogen te zien. Het feit dat dit nieuws is, betekent gewoon dat er de komende 10 jaar nog geen adequate oplossing voor komt. Iedereen zit een beetje geschokt te doen, maar oplossingen komen er niet.
Kolere wat ben ik blij da'k weg ben daar :D

smartexpat | 24-11-14 | 08:47

@wakkere_nederlander | 24-11-14 | 08:33
islam is voor mij een kwaadaardige ideologie!

necrosis | 24-11-14 | 08:46

Öztürk is dus een bom onder de pvda aan het laten ontploffen.

Einde van de Domheid | 24-11-14 | 08:45

Ook al zou de theorie van Marcouch kloppen dan nog ben ik zeer tegen. Kerk (maakt niet uit welke) en staat horen gescheiden te zijn en te blijven.

Weerduivel | 24-11-14 | 08:44

Ze doen hun best maar. Hoe harder de overheid roept dat het allemaal een gezellige bende is, met die islam en al die gelukzoekers, hoe radicaler de Nederlander onderhuids wordt.

Nee, wij gaan niet demonstreren op het Malieveld, of openlijk onze bezwaren uiten. Je weet dat je wordt afgemaakt door de Gutmensch en het welwillende podium dat hij of zij krijgt van de staatsomroep.

Ons verzet is veel ingenieuzer. We nemen simpelweg geen allochtonen op in onze kennissenkring, we geven ze geen baan in onze blanke ondernemingen. Ik heb niks met allochtonen en de islam veracht ik. Weet dat ik dat (behoudens lekker anoniem hier) niet vaak openlijk kan zeggen, maar ik kies er simpelweg voor deze elementen niet in mijn leven toe te laten.

Deze (tot voor kort onbewuste) handelswijze heb ik recent ook met diverse personen in mijn vriendenkring besproken. En allemaal kwamen ze tot dezelfde bevinding. 'Ze' doen hun best maar, bij ons komen ze er toch niet in.

En dat nu verschillende Gutmenschen die dit lezen de conclusie trekken dat mijn vriendenkring dan wel een verschrikkelijk cluppie moet zijn.... Up yours! Het interesseert me werkelijk helemaal niks. Ik leid mijn eigen leven, maken jullie je maar druk om een kansloze integratie van al die gelukzoekers en dat haat geloof.

alexbl | 24-11-14 | 08:44

Hoe wous kan je zijn

0910 | 24-11-14 | 08:42

Ik heb het heus geprobeerd. Alle grammatica en stijlfouten gelaten voor wat ze waren, want niet zijn 1e taal. Totaal gebrek aan opbouw en daarmee enige vorm van leesplezier blind vergeven, want schrijven is niet zijn vak. Ongestoord gebleven door onderwerp keuze, want ook Pinto heeft recht op makkelijk scoren. Als het je dan alsnog lukt om met je dagelijkse stukje over zo'n lage lat te struikelen, dan is dat knap. Knap genoeg voor mij om de dagelijkse porties Pinto spreekwoordelijk voortaan ongezien aan een willekeurige viervoeter aan te bieden. Ik ben dr wel een beetje klaar mee, hoop dat de dienstdoende einbaas op de GS redactie die conclusie spoedig gaat delen.

vaas klaak | 24-11-14 | 08:40

Gewoon niet doen. De islam is een kwaadaardige ideologie en als de kinderen dan toch les moeten krijgen over "religie", dan niet door een weerwolf in schapenkleertjes.
Laat dan iemand als Hans Jansen ze er alles over vertellen, als dat echt nodig is.
Ik heb nog nooit islam-onderwijs gehad en weet al veel meer van die beweging dan mij lief is.

Jan Passant mk2 | 24-11-14 | 08:39

Wat mij betreft is iedere vorm van pogingen tot religieuze indoctrinatie van jeugd, van welk geloof dan ook, verwerpelijk. Je mag ze allemaal een algemene indruk meegeven gegeven door een onafhankelijk persoon, liefst een atheïst in hart en nieren zodat de persoon in kwestie zo objectief als menselijk mogelijk is de kids kan vertellen over hoe fakking walgelijk iedere vorm van religie is. Of is dit een contradictie. Anyway, flikker op met dat religieus gelul richting kids. Ze hebben internet, laat ze het lekker zelf opzoeken. Als er wel IETS is wat je zelf moet uitvinden dan is het wat je wenst te geloven en wat niet. Maar ja maakbare samenleving, kneedbare mensen, allemaal utopietjes van machtswellustelingen.

Beaulefermier | 24-11-14 | 08:38

Vond het altijd al het prototype van een ... wolf in schaapskleren...

blauwe zander | 24-11-14 | 08:38

Zijn doel is om zoveel mogelijk Nederlanders te houden en binnen te halen. Alsmede het aantal Hollanders steeds verder te verminderen. Dat lukt nu al.

duitse herder | 24-11-14 | 08:37

Islam is een vervelende levensbeschouwing, a pain in the ass... so is Mr. Pinto.
Onwaarachtig, tendentieus, generaliserend en kwaadaardig.

mallekater | 24-11-14 | 08:37

Briljant plan! En dan ook Rooms-Katholieke, Protestante,Joodse, Hindoeistische en Boeddhistische godsdienstles op de islamitische scholen.
Dat gaat een doorslaand succes worden!

fortz | 24-11-14 | 08:37

Goed stuk professor. Waakzaamheid is nodig in het nieuwe 1939.
Ja, Marcouch is moslim en alle moslims hebben als taak de wereldwijde islamisatie door te voeren. En dan niet zoals zeurende christen-evangelisten dat doen, bij de vrijblijvende voordeur. Nee: massaal en onder (overheids)dwang.

Marcouch koos daar de beste partij voor. Een oprechte PvdA'er ziet geen enkel kwaad in een vertegenwoordiger van de Boze Profeet die gezellig zegt te komen babbelen met zijn imam op de basisschool. (Laten wij het vandaag eensch over den islam hebben, kindertjes!) Het gaat immers toch super met de mensenrechten en vrijheden in islamitische landen? Ja toch?

Hier in Nederland zijn de moslims gematigd. Moet ook wel, want het zou (nu nog) niet productief zijn als ze te opvallend en te hard en te agressief met hun harige vuisten op de tafel en op onze hoofden zouden slaan.
Eerst gewoon, met kleine paplepeltjes tegelijk bij de kleintjes beginnen. De Boze Profeet en zijn ideologie als verplicht vak, met een trechtertje. Zoals de Fransen dat met ganzen doen.

Jan Passant mk2 | 24-11-14 | 08:35

Fijn, weer een islam-topic om de ochtend mee te beginnen. En mijn trui is nog niet eens droog van de vorige wasbeurt.. l

eerstneukendanpraten | 24-11-14 | 08:35

@necrosis | 24-11-14 | 08:18
Islam is veel meer dan een levensbeschouwing.
Het roept niet alleen op tot beschouwen maar vooral tot veroordelen en tot handelen.
Islam is daarom veel minder dan een levensbeschouwing zoals het christendom en het jodendom.

wakkere_nederlander | 24-11-14 | 08:33

Ik zou me schamen als ik moslim zou zijn.

Aantastelijk | 24-11-14 | 08:31

Aanhalingstekens zijn voor citaten niet voor gedachten. Zal wel kloppen, daar niet van

Den Meester | 24-11-14 | 08:29

Waarom zou een opgestapt 2e kamerlid dat een eigen partij begint én zijn oude nest bevuilt de waarheid spreken? Oncontroleerbare uitspraken die het bij de anti-Marcouch mensen goed doet..... toeval?

Wees_eens_creatief | 24-11-14 | 08:29

De scheiding tussen kerk en staat hoort absoluut te zijn, behalve voor diegenen die hun kind expliciet in een bepaalde dwaling willen opvoeden.
Voor mij begint de revolutie als ik 1, let wel 1 Imam op een openbare school die varkensreligie hoor verkondigen.

Mijn zoontje is Boedhist, en dat wil ik graag zo houden. Buiten schooltijd dan, he!

Bamboojay | 24-11-14 | 08:27

Terwijl aan de voorkant de Islam als acceptabel wordt verkocht, komen van de achterkant om je keel af te snijden. Islam is als de heks die je met een glimlach een vergiftigde Apple aan biedt.
Marcouch doet aan stiekeme jihad

Islamofiel | 24-11-14 | 08:25

Tegen de tijd dat Marcouch op zijn manier het kalifaat sluipenderwijs wil invoeren, is zijn partij hopelijk al verzopen.

Rest In Privacy | 24-11-14 | 08:25

"""Ik kan mij ook nu, net als toen, niet onttrekken aan de indruk dat Marcouch een verborgen agenda hierbij heeft: linksom of rechtsom, vroeg of laat, islamonderwijs op alle scholen invoeren. """"

Het is dus een verzinsel van prof pinto. onzin dus

A1VD | 24-11-14 | 08:24

Marcouch, de wolf in schaapsklederen. Hij wilde jaren geleden ook al de ouwe islamistische gevaarlijke totaalmalloot Al-Qaradawi naar Nederland halen.

Fijnstoffer | 24-11-14 | 08:23

bij maatschappelijke vorming kunnen de werelreligiën worden uitgelegd. veel verder moest het eigenlijk niet gaan. komt misschien direct de homolobby erachteraan dat ze ook uit moeten leggen wat transgender is, maar dat is emotionele chantage en onnodig.

Einde van de Domheid | 24-11-14 | 08:21

Laat die kinderen eerst eens fatsoenlijk Nederlands leren schrijven, voordat we gaan beginnen over levensbeschouwelijke onzin.

necrosis | 24-11-14 | 08:18

Moslims met dubbele agenda. Goh, verrassend.
[Insert struisvogelpolitiek weerzinnetje]

LangeTijdGeleden | 24-11-14 | 08:18

Je punt maken op basis van één uitspraak van een gefrustreerde ex-pvda'er. Pinto kan het.

Zo is het maar net! | 24-11-14 | 08:16

Heb je niets beters dan een op indirecte getuigen gebaseerde indruk en is dat wel een waarschuwing waard, Prof?

"Wanneer en door wie is dit onderzocht en aangetoond?" - Prof Pinto.

rara | 24-11-14 | 08:15

Maar is Islam is vrede?

conè | 24-11-14 | 08:15

Ik heb geen kinderen, maar als ik ze wel had, verbood ik ze om naar islamlessen te gaan!

necrosis | 24-11-14 | 08:15

Inderdaad hoog tijd voor islamonderwijs!
Les1: islam is de as van het kwaad.
Les2: islam is de veroorzaker van bijna alle ellende op de wereld
Les3: het is niet strafbaar in Nederland om de islam te verlaten en in vrede te leven met 'ongelovigen'.

wakkere_nederlander | 24-11-14 | 08:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl