Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: ook in 2014 was integratie wederom kudt

standaardplaatje100.pngDe jaarlijkse Waarheid is weer hard. Vandaag publiceerde het CBS hun jaarraport Integratie 2014. Een kort overzicht. "Het aandeel verdachten is het hoogst binnen de Marokkaanse en Antilliaanse herkomstgroepen. In 2013 was bijna een op de elf Antilliaanse mannen en een op de tien Marokkaanse jongvolwassenen verdachte van een misdrijf." Ook blijkt dat de crimi's het niet bij één vergrijp houden. "Gemiddeld worden drie van de tien autochtone en vier van de tien niet-westers allochtone verdachten van 12 tot 18 jaar binnen drie jaar na hun eerste misdrijf opnieuw verdacht van een misdrijf (recidive). Onder de Marokkaanse tieners is dat zelfs bijna de helft. Van de 18- tot 25-jarige Marokkaanse verdachten gaat ruim een op de vier binnen drie jaar opnieuw in de fout; gemiddeld recidiveert in deze leeftijdsgroep ongeveer een op de vijf". En wat is de invloed van het inherent racistische Nederlandse werkgevers-circuit? Nou: "Niet-westerse allochtonen hebben minder vaak werk (behoren minder vaak tot de werkzame beroepsbevolking) dan autochtonen en allochtonen uit de nieuwe EU-landen. Begin 2014 had bijna 70 procent van de autochtonen en ongeveer 44 procent van de personen van Turkse en Marokkaanse herkomst werk. In de afgelopen vijf jaar is de arbeidsparticipatie van personen uit de vier grootste niet-westerse herkomstgroepen sterker gedaald dan die van autochtonen." Wholla kk land. Het aantal buitenlandiërs dat zichzelf arbeidsongeschikt vond of het daadwerkelijk raakte, steeg evenwel: "Onder autochtonen neemt het aantal personen met een arbeidsongeschiktheids-uitkering al jaren langzaam af. Het aandeel arbeidsongeschikte niet-westerse allochtonen neemt sinds 2007 echter toe. Personen van Antilliaanse en overige niet-westerse herkomst hadden in 2013 minder vaak een arbeidsongeschiktheids-uitkering dan autochtonen; personen van Turkse, Marokkaanse en Surinaamse herkomst juist vaker. De tweede generaties van de vier grootste niet-westerse groepen hebben ongeveer even vaak een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Dit aandeel is sinds 2007 vrijwel verdubbeld, wat een veel sterkere toename is dan bij de eerste generatie. En hoeveel integratiërs maken gebruik van hun onvervreemdbare natuurrecht op een uitkering? "(...) Wel zijn niet-westerse allochtonen veel vaker afhankelijk van bijstand dan autochtonen. In 2013 gold dit voor ongeveer een op de vijftig autochtonen, een op de tien Turkse en Surinaamse allochtonen, een op de acht Antillianen en ruim een op de zeven personen van Marokkaanse en overig niet-westerse herkomst." Oftewel, lekker doorlopen, niets te zien hier.

Reaguursels

Inloggen

Allemaal eruit, en de kosten neerleggen bij de verantwoordelijke partijen, zoals het hoort.

Piet van het Padje | 20-11-14 | 11:20

Meeste kansennederlanders zullen nooit in een hierarchie kunnen werken, tenzij ze aan de top staan. En daar willen ze dan ook beginnen, want respect en zo.

3*links=rechts | 20-11-14 | 07:15

En CBS heeft het alleen over VERDACHTEN. Gezien het dramatische percentage opgeloste misdrijven liggen de echte percentages dus veel hoger.

Dizzydent | 20-11-14 | 00:42

Zoveel aandacht voor de "pietendiscussie" en "dobbernegerts" terwijl Marokko-duiveltjes en Suri-hasj/guns/Kwaku negerts gewoon hun gang kunnen gaan......
Geloof dat tegenwoordig "links zijn" toch echt niet meer kan omdat steeds meer mensen beginnen door te krijgen (joh, na een jaar of 50 of zo!) dat dat best desastreus is voor ons overbevolkte kudtlandje....
Marocs, tijd dat jullie opkrassen... jullie hebben jullie welkom verspeeld door jullie tegen de stroom in te blijven misdragen als een stel rif-aap-mongolen..
Negerts, met Quinsy hebben jullie echt verkeerd gegokt...
Het heeft nog maar weinig nodig in ONS landje; aanpassen of opsodemieteren....
Misschien nog maar één klein tikje en het volk gaat ballistisch; jullie worden er door woedende volkshordes gewoon uitgeknikkerd. Even heel erg dimmen is een ernstig advies......
Een immer groeiende groep blanke Nederlanders is jullie echt meer dan zat namelijk.......

Nederlanddraaitdoor | 20-11-14 | 00:21

misschien wordt het grote geheim van n.l bekent gemaakt als de pvda instort,wat kost de jaren lange import van ongenode buitenlanders.
het buitenlandse adder gebroed puilt de gevangenis uit,met de pakkans kunnen ze rustig hun gang gaan
de politie collecteert aan de snelweg.
we zijn er nog niet

soledad | 19-11-14 | 23:56

30 jaar geleden was de oplossing relatief simpel geweest. Kijk wat sommige andere landen nu doen waar de multiculturele samenleving wel goed werkt:
.
Filteren aan de poort. Eerstkijken of iemand wel een positieve bijdrage kan/gaat leveren aan de maatschappij. Zo niet, dan geen visum. Heel simpel en heel helder.
.
Maar nee, de afgelopen decennia heeft de Nederlandse overheid iedereen maar binnen gelaten, en is vervolgens eens gaan kijken wat ze met een hoop kansarme parels aanmoesten. En daar betalen we nu de rekening voor, en die is hoog. Een kamertje in de gevangenis is duurder dan een luxe kamer in het Hilton in Amsterdam. En dan hebben we het nog niet over advocaatkosten, re-integratiekosten, huisvesting, uitkeringen, hoge verzekeringspremies door criminaliteit, het gevoel van onveiligheid op straat, en ga zo maar door.
.
Geen wonder dat de belastingen voor de zoveelste keer omhoog moet door een graai in uw vakantiegeld. De kosten voor onze kansenparels nemen alleen maar toe, en er is totaal geen strategie of vooruitzicht dat dit de komende decennia gaat verbeteren. Erger nog, de wegkijkers zorgen er alleen maar voor dat de situatie verder veslechterd.
.
Je kunt alle problemen oplossen, behalve die problemen die je ontkent.

Koek Bakker | 19-11-14 | 23:24

Van harte mee eens. Maar wel met 'dt'!

poepaanmijngaatsie | 19-11-14 | 23:01

Gebleekte | 19-11-14 | 22:26
Ok, ik ga het een poging wagen:
- Shoarma zaken;
- Turkse pizza, en
- uhhhh, uhhhhh
Hier houdt het even op.

Bernard Couperus | 19-11-14 | 22:32

Ik kan mij oprecht niets positiefs bedenken wat deze groep aan onze samenleving bijdraagt. En het beetje positieve wat er al is had makkelijk opgevangen kunnen worden door een niet allochtoon. Helaas zie ik deze situatie de komende 10 jaar niet verbeteren. Hadden ze dit in de jaren 70 maar kunnen voorzien, dan hadden ze vast graag eieren voor hun geld gekozen.

Gebleekte | 19-11-14 | 22:26

Gelukkig ligt het niet aan de over het algemeen zeer laag intelligentie niveau van dit soort jongeren, hun inteelt ouders en de achterlijke cultuur. Vergeet niet het gebrek aan zelfreflectie, het tomeloze narcisme en het associatief gedrag van dit soort kuddes geitenneukers.
-
Nee, het ligt aan de keiharde discriminatie van de Nederlanders. Gelukkig, hebben we dat tenminste rechtgezet.

Bernard Couperus | 19-11-14 | 22:20

Komt allemaal door het institutionele racisme. Oplossing is nog meer belastinggeld er in pompen. Met name om eigen taal en cultuur te bevorderen, want dat heeft de afgelopen 40 jaar ook zo uitstekend gewerkt. Verder heeft het niets te maken met de cultuur van de gebrekkig geïntegreerden en al helemaal niets met de islam.
Daarnaast helpt het de vergrijzing oplossen, want met een bevolkingsgroep die niet werkt en ondanks een gemiddeld jongere leeftijd al een twee keer zo hoog beroep op de gezondheidszorg doet als autochtonen, ga je uiteraard het personeelstekort in de zorg te lijf.
Verder heeft het mooi wel geleid tot culturele verrijking zoals verbieden van bepaalde kunst, gescheiden loketten en zwemmen, geweld tegen homo's en Joden en het prachtige na sissen van vrouwen op straat.
Met dat soort prestaties is een beetje tegenvallende arbeidsparticipatie toch geen probleem?

Barani517 | 19-11-14 | 22:13

Ik was even vergeten waarom ik belasting betaalde.... Bedankt voor deze "uiteenzetting van feiten".

Dirk III | 19-11-14 | 22:05

Laten we maar goed uitkijken voor discipelen van Erdoğan.
Die zijn net zo stiekem als alle andere politici bij elkaar.
Dat zegt genoeg lijkt me. Dan gaan er dingen gebeuren die we echt niet willen en waarvan we ons nu nog niet eens een voorstelling kunnen maken.

Lees hier: mwnw.nl/blog/2014/11/18/jan-bennink-he...

Piet van den Hoek | 19-11-14 | 21:53

Als ik zo alle artikeltjes eens doorblader van de afgelopen weken is het heel hoog tijd voor een grote schoonmaak in Nederland. Om dit te bespoedigen, moet eerst en vooral de geldkraan dicht en straffen omhoog.
Grenzen dicht.
1 paspoort.
Alleen toeslagen/uitkeringen met een Nederlands paspoort of aantoonbaar belastingbetaler (buitenlander werkend in nederland).
Afschaffen kinderbijslag bij meer dan 1 kind.
Geen enkele cent meer als toeslag naar het buitenland, behalve opgebouwd uit arbeidsverleden of oudedag voorziening.
Extra agenten, hoger opgeleid, meer salaris.
Versobering gevangenissen tot liefst water en brood voor de langer gestraften.
Om maar eens ergens te beginnen. Dit land is vandaag de dag gewoon een lust en relax oord voor elke luie of geflipte vluchteling, tot in de 4de generatie "racismeslachtoffer" of tokkie schorriemorrie.
Wie niet mee doet, heeft geen plaats in de maatschappij.

datzouzomaarkunnen | 19-11-14 | 21:49

@carramba | 19-11-14 | 21:43

Dat was inderdaad de trigger.
Meestal dagen domme reacties uit.

Nosky | 19-11-14 | 21:46

@Nosky | 19-11-14 | 21:38
Ja, ik begrijp dat u zich ook stoorde aan de ontwijkende, offtopic reaguursels van Bakito en hem even van repliek wilde dienen.

carramba | 19-11-14 | 21:43

Caramba, klopt. Maar we hebben dan ook te maken met ambtenaren. En die hebben geen idee van visie, strategie, commercie en noem maar op.
Maar dit leek me een pakkend voorbeeld om sommigen mensen eens duidelijk te maken dat het benoemen van een specifieke groep en daar beleid op te ontwikkelen, niets met discriminatie van dien heeft. En dat juist veel beter bijdraagt aan een oplossing.

Nosky | 19-11-14 | 21:38

@Nosky | 19-11-14 | 21:32
Klopt, alleen ontbreekt het aan de wil er iets aan te doen. Er iets aan doen is volgens de regering de portemonnee trekken en wegkijken.

carramba | 19-11-14 | 21:36

denoorman | 19-11-14 | 21:22
De gastarbeiders waren ook nog Spanjaarden en Italianen en was eigenlijk na 1980 al weer over.
-
Het rampzalige was toen PvdA van Britse Labour leerde dat je ook laagopgeleid stemvee kan importeren en die met uitkeringen aan je partij kan binden.
Omdat de Nederlandse bevolking dit moest financieren werd iedereen die ook maar de minste kritiek had op deze voor PvdA lucratieve stemvee import, verketterd als Nazi, Racist, Xenofoon of Islamofoob.
-
En daarom zitten we nu met een mega problemen.
Puur en alleen vanwege de crimineel egocentrische gedrag van PvdA.
Zolang zij maar op het pluche kunnen zitten is voor hen de schade aan Nederland irrelevant.

Moi | 19-11-14 | 21:32

Altijd leuk, die 'tegenargument' in de in van "we hebben een mannenprobleem".
Voor de mensen die dit argument graag gebruiken, introduceer ik hier een kort lesje generieke basis marketing. Daarvoor gebruiken we de volgende case:
.
Japie heeft in zijn vrije tijden nieuw product ontworpen, echt een gat in de markt. Dit product heeft enorm veel potentie -in zijn ogen- dus we gaan even niet in op wat het is. In ieder geval, het is een product voor mannen.
Japie wil dit product graag aan de man gaan brengen, vermarkten noemen we dat, en is dus op zoek naar een goede strategie. Positionering, prijsstelling, distributie, noem maar op, daar heeft hij al goed over nagedacht. Maar hoe hij zijn doelgroep kennis laat maken met zijn product, daar zijn meerdere opties denkbaar.
.
In principe zijn 'mannen' de doelgroep. Alle mannen dus. Goed, willen we het product presenteren aan alle mannen, zijn we genoodzaakt tot massacommunicatie. En dus een massabudget. Je zult begrijpen dat het budget van Japie toch enigszins gelimiteerd is, dus het is zaak dat hij gaat zoeken naar effectievere em. efficiëntere manieren om zijn doelgroep te bereiken. Daarvoor dient hij zijn doelgroep verder te specificeren.
.
Want hoewel het product geschikt is voor 'alle mannen', is het natuurlijk niet realistisch dat alle mannen tot de potentiële doelgroep behoren. Als Japie binnen die grote groep de meest potentiële subgroep kan definiëren, weet hij deze groep veel beter (doeltreffender, dus goedkoper) te bereiken en heeft hij op zijn promotionele uitingen een veel hogere conversie.
Bovendien stelt het hem in staat op zijn product nog beter te positioneren en zowel prijsstelling als distributie verder te optimaliseren.
.
Wat moet Japie dan doen? Wel, Japie moet op basis van beschikbare marktonderzoeken gaan onderzoeken binnen welke subgroep zijn product het meeste kans heeft. Wie zit er nou het meest op te wachten? Wie zou dit product als eerste adopteren? Enzovoorts, daar zijn nog zat voorbeelden en termen voor.
.
Een aantal weken later. Japie heeft gedegen onderzoek gedaan en is tot de volgende conclusie gekomen:
Gebaseerd op de producteigenschappen en de behoefte waarin het voorziet, gaat Japie zich focussen op de groep mannen van 12 tot 18 jaar oud, uit het lagere sociale milieu en met een Turkse of Marokkaanse komaf.
Hoe helpt dit Japie nu? Nou, Japie kan nu heel gericht deze mannen gaan zoeken. Zo blijkt namelijk uit verder onderzoek dat het handig is om flyers in de moskee op te hangen, bij buurthuizen en koffiezaakjes, bij het UWV en in specifieke wijken, in zijn onderzoek benoemd als 'vogelaarwijken'.
.
Wat heeft Japie nu gedaan? Wel, Japie heeft een vage doelgroep van miljoenen mensen, gereduceerd tot een potentiële doelgroep van 500.000 mensen waarvan hij, op basis van overeenkomstige kenmerken, vrij specifiek weet hij hij deze mensen moet bereiken.
Wat scheelt dit? Een hele hoop gedoe, tijd en geld.
Mogen al die andere mannen die product dan niet kopen? Natuuuuurlijk wel!
.
Gaan we nu terug naar het thema integratie en criminaliteit.
De oplettende lezer heeft notie gemaakt van een aantal punten die ik in dit verhaal heb gemaakt:
.
- Een 'mannenprobleem' als argument is kansloos. Want binnen elke groep kun je verder specificeren. Met andere woorden nuances aanbrengen. Een groep binnen een groep binnen een groep enzovoorts. Als 90 procent van de misdaden worden gepleegd door manneke Marokkanen dan hebben we dus geen 'mannenprobleem' maar wel degelijk een (mannelijke)'Marokkanenprobleem'.
- politiek correct geblaat heeft dus niets met nuance te maken. Integendeel, is juist bagetliserend/generaliserend.
- wil je effectief beleid, zul je ook zo effectief mogelijk te werk moeten gaan om snel en goedkoop goede resultaten te halen.
- door dit te doen discrimineer je geenszins. Voorwaarden en spelregels zijn voor iedereen gelijk. Iedereen mag Japie's product kopen voor dezelfde prijs.
.
Dan heb ik nog een laatste verzoek aan de mensen van het 'mannenprobleem':
Vervang Japie's product is door de thematiek criminaliteit.

Nosky | 19-11-14 | 21:32

Is het de regering al opgevallen dat er zoveel moslims rechten studeren??? Nee vast niet, want daar slapen ze en de ambtenaren die dat zouden moeten zien slapen ook.
Door al die islamitische rechten studenten zal over twintig jaar onze rechtspraak worden overgenomen. Waar we nu zitten met de ellende van die D66 rechters, sta je over twintig jaar voor de moslim rechter. Blijkbaar kan het nog erger... Elke jongere met een beetje gezond verstand vertrekt snel uit dit land...

denoorman | 19-11-14 | 21:26

Moi | 19-11-14 | 21:22
Precies en daarom komt CBS uit op "Kudt integratie"
Echte cijfertjes en een virtuele werelden gaan niet samen.

Moi | 19-11-14 | 21:22

Kuzu en Ozturk zijn het ultieme voorbeeld dat de multi-culturele samenleving totaal mislukt is. Jammer.. Vroeger hadden we gewoon een paar gastarbeiders en wat surinamers, wat chinezen, wat italianen enz. Prima allemaal, maar die massale import uit die moslim landen heeft alles verpest. Kuzu en Ozturk hebben de turkse nationaliteit en zijn veel meer turk dan nederlander. Ja ze hebben een nederlands paspoort en hebben zich slim naar voren gewerkt. Maar ze zijn het schoolvoorbeeld van de totaal mislukte integratie van moslim immigranten.

denoorman | 19-11-14 | 21:22

Moi | 19-11-14 | 21:21

Ja maar, "gematigde islam" is een door Links verzonnen virtuele islam om hun schijnrealiteit van een "fijne multiculti" recht te breien.

Moi | 19-11-14 | 21:22

Moi | 19-11-14 | 21:11
Over de integratie van de "gematigde islam" van Links Nederland.

Moi | 19-11-14 | 21:21

lol, Ik woon in Ankara in Turkije en zelfs hier is de integratie volkomen kut. En dan heb ik het niet over mijn eigen kaaskop die niet geintegreerd is. Maar op de Universiteit waar ik zit draag 95-99% van de dames geen hoofddoek. Maar de hoofddoeken die je ziet, lopen altijd in groepjes van meiden met alleen maar hoofddoeken (en die vreselijk sexy lange jassen) en ze doen ontzettend hun best om zich daarnaast nog meer te profileren als totaal anders dan de rest en ze lijken echt hun best te doen om alle interactie met anderen te vermijden. Dus voordat mensen weer de rascisme kaart trekken, met sommige lui valt gewoon echt niks te beginnen.

trottle | 19-11-14 | 21:19

@appelvink
Tsja wat krijg je ervoor terug. Onbeschofte taxichauffeurs, shoarmatenten met echt vieze shoarma, mannen in jurken die op de grond spugen, turkse organisatie die werken voor Erdogan en die zoveel mogelijk subsidie binnenharken, avondvullende uitzendingen van opsporing verzocht, vermoorde medelanders zoals Theo van Gogh, dagelijkse ergernis van milioenen nederlanders. Tsja, best wel goed die massale import van kansloze loosers... Zeker nu al die ongeschoolde arbeid wordt weg geautomatiseerd heb je er helemaal niets aan.. Maar goed laten we het positief bekijken. Mark Rutte heeft een goede moslim ontmoet heeft hij verteld. Verder nooit meer iets van gehoord. Of was dat weer een van zijn leugens??

denoorman | 19-11-14 | 21:18

Moslims mogen van de koran niet integreren en doen dat dus ook niet.
Dus over welke integratie heeft het CBS het nu?

Moi | 19-11-14 | 21:11

badeend69 | 19-11-14 | 20:21
Cijfers van CBS worden jaarlijks bekend gemaakt, deze zijn het hele jaar door in te zien op hun site. Google is your best friend...
.
De cijfers worden er niet beter op, ondanks honderden miljoenen euries gespendeerd aan projectjes, buurtvaders, straatcoaches, gratis kickbokslessen, taallessen enz enz.
De aan ons opgedrongen multiculti mag wat kosten! En wat krijgen wij, nettobetalers, ervoor terug?

appelvink | 19-11-14 | 21:11

Beetje vreemd allemaal , zowel Marokkaanse als Antilliaanse jongeren krijgen meer kansen op de arbeidsmarkt dan autochtone jongeren van de zelfde leeftijd.
Marokkaanse en Antilliaanse jongeren krijgen ook meer begeleiding dan autochtone jongeren .
Je zou bijna denken dat Marokkaanse en Antilliaanse
Jongeren helemaal niet willen werken en dan in de hoek maar zielig doen dat ze geen werk krijgen en hierdoor het criminele pad opgaan.

Eurotokkie | 19-11-14 | 21:11

@Maria.1
Ok, je kent me. Maar mijn vriendin ken je nog niet. ha ha. Tsja, ik heb nou eenmaal een groot libido en als je je het kan veroorloven kan je natuurlijk best meerdere vrouwen. Tsja, zo ben ik nou eenmaal......

denoorman | 19-11-14 | 21:10

Regilio is een knuffelnegertje

Machoclown | 19-11-14 | 21:09

En het gaat gewoon verder. Ik denk dat de 4e generatie van Marokkaane, Antillianen en Turken helemaal niets in de melk te brokkelen heeft. Kortom, er moet gedacht worden aan een terugkeer. Bv., geef ze iedere familie 10000 Euro mee wanneer ze naar hun thuisland verhuizen.
.

Thoth | 19-11-14 | 21:08

Kijk nou! Nota bene een islamitische Belg die het een ( heel klein) beetje begrijpt: "Socialisten hebben moslims gebruikt als stemvee"
.
http://www.gva.be/cnt/dmf20141119_01384231/belgische-expert-socialisten-hebben-moslims-gebruikt-als-stemvee-daarom-zijn-ze-geradicaliseerd
.
Nou ja, hij begrijpt in ieder geval dat de massieve import van culturele barbaren geen ander doel heeft gekend dan het dienen van socialistische idealen. Nu nog begrijpen dat moslims radicaliseren vanwege de doodscultus genaamd Islam (en niet door socialisten die ze misbruiken) en we zijn onderweg....
.
De multiculturele samenleving. Zucht...Het was niets, is niets en het maximale dat ze ooit te bieden zal hebben is tolerantie onder hoogspanning.

De Libertariër | 19-11-14 | 21:08

@Maria
Regilio Tuur heeft tenminste zelf nog wel geld verdient. En hij heeft heel veel mensen gered uit de Hudson rivier. Dus ik heb wel een klein beetje sympathie voor Regilio..

denoorman | 19-11-14 | 21:07

@denoorman | 19-11-14 | 21:05. Wat dacht je van 1 man met twee vrouwen, twee woningen en een heleboel kindjes bij beide vrouwen?!

Maria.1 | 19-11-14 | 21:06

@hovawart
Even wakker worden ja. Ja inderdaad het aantal echtscheidingen is toegenomen en heb je ook al eens bedacht waarom?? Dat levert extra geld op! Meer uitkering per persoon, extra gesubsidieerde woonruimte die weer onderverhuurd wordt. Alleenstaande ouder toeslag enz enz. Ook dat is weer een truc om extra geld te ontvangen van de hardwerkende nederlander. We worden helemaal kaal geplukt door de massale import van die mede nederlanders die nog een nationaliteit hebben en die alleen maar profiteren van het gratis geld. Hoe dom kan de nederlandse regering en de nederlandse bevolking zijn??

denoorman | 19-11-14 | 21:05

@denoorman | 19-11-14 | 20:55. Gooi Regillio Tuur ook niet weg; geen haar beter!

Maria.1 | 19-11-14 | 21:04

Het aantal echtscheidingen onder niet-westerse Nederlanders en second-generation Medelanders is enorm toegenomen, Moeder met kinderen in de bijstand, en vader met minimumloon op kamers. Het werkt allemaal niet mee om de verzuiling (tegenwoordig 5 zuilen) tegen te gaan.

hovawart | 19-11-14 | 21:01

Tsja zo'n Gare Quincy heeft natuurlijk nooit echt een vader gehad. Dat doet rare dingen met een van aanleg labiel jong mannetje kan ik me voorstellen. Ik vond hem eigenlijk een walgelijke rascist, maar de goedzak in me zegt dat hij eigenlijk een slachtoffer is. Zeg maar een Ziele-Piet. Ik hoop dat ik het goed verwoordt heb en dat Quibus het begrijpt... Kop op Quibus!

denoorman | 19-11-14 | 21:00

@Bakito, ik sla er maar even niet als u maar een slag naar. U weerlegt niets, u poneert uw stelling, dat maakt het niet waar. Als u niet mee tennist, is er niet zo heel veel aan, dan ga ik wel Utopia kijken. Ook niets aan, maar beweegt nog enigzins.

Proost

MarcS | 19-11-14 | 20:58

De Bokito-Piet. ha ha ha, ik vind hem leuk.. Al zeg ik het zelf.

denoorman | 19-11-14 | 20:57

-weggejorist-

bosmaloot | 19-11-14 | 20:56

Bij de Gare Quincy is de integratie in elk geval mislukt. Wat een rascist is dat toch. Gratis geld, gratis uitkering en nog blijft hij in de slachtoffer rol hangen. Bizonder, want hij is zelf de grootste rascist en in Afrika is de slavernij uitgevonden en dit is later overgenomen door andere volkeren. Gare Quincy de graaipiet is het duidelijkste voorbeeld van iemand die mensen beoordeelt op hun kleur en hun ras. Een grotere rascist ben ik de laatste tijd niet meer tegengekomen. Quincy Gario is een rascist. Mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen!

denoorman | 19-11-14 | 20:55

he Bokito het is gelukt om je stil te krijgen. Lees het Italiaanse verhaal maar eens goed door.

ristretto | 19-11-14 | 20:55

@basweetutwel | 19-11-14 | 20:35
En dat is de precies de reden dat je zo 'lief' zijn voor de binnenkomers. Hun vroegere achterban is aan het uitsterven. Zo kun je de opmars van 50+ van mijlenver zien aankomen omdat er een zeer grote groep 50+ers ontstaan is. En als die elkaar de tent uitvechten dan komt er vanzelf binnen niet al te korte tijd een 60+ partij.

zonder_moeite | 19-11-14 | 20:49

basweetutwel | 19-11-14 | 20:35
Gister. Vandaag. Morgen. Ach. Simpele gemeentepolitiek. Bernisse met ´iets´ weer samenvoegen helpt geen flikker maar met ´Spijkenisse´ raak je sowieso van de regen in de drup.

chicago river | 19-11-14 | 20:46

@Van Duyvenbode | 19-11-14 | 20:34. Ik zou liever vrij arm op een stekkie zijn waar ik me gelukkig zou voelen dan redelijk goed in de slappe was waar ik me diep ongelukkig zou voelen.

Maria.1 | 19-11-14 | 20:45

Allemaal onzin. Multiculturalisme is juist de oplossing voor de problemen van Europa. Dat zegt ook de grootste geldschieter van de EU. Dus weg met nationale identiteiten.
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Tiberius | 19-11-14 | 20:44

@Bakito | 19-11-14 | 20:35. Nee, maar wel feiten!

Maria.1 | 19-11-14 | 20:43

Nog meer domheid of was dat het?
Bakito | 19-11-14 | 20:34
Ja nog meer. Lees mijn bijdrages niet meer. Is beter voor je.

duitse herder | 19-11-14 | 20:42

Tjonge, jonge wat lachen ze ons uit. Lekker een Wajong of WAO scoren was de afgelopen de absolute hoofdprijs binnenhalen. Mooi tijd om ergens anders het inkomen te verhogen en geen last van kortingen op de uitkering als iemand anders onder je dag werkt. En niet solliciteren. Wat hebben we toch een geweldig land.

Graaier | 19-11-14 | 20:42

Uw Verzekeringsadvis | 19-11-14 | 20:39
Gelul. Lilliputters breken altijd in via het kattenluik.

ristretto | 19-11-14 | 20:42

En dat zijn cijfers die onder druk van het policor wat rozer gemaakt zijn.....

Andersdenkend | 19-11-14 | 20:41

@Osdorpertje
vanaf 1 januari 2015 vervalt de bijstandswet en wordt vervangen door de participatiewet. gedeelte van de wajong wordt dan ook een gemeenteprobleem: www.uwv.nl/particulieren/overige-onder...

Prachtig ideetje van Rutte & Co , net zo geweldig als z'n vertrouwen in dit multiculti dorp wat ze Nederland noemen.

hakbarry | 19-11-14 | 20:40

Bakito | 19-11-14 | 20:28
tuurlijk. Vergogna. De correlatie tussen hoge vertegenwoordiging in de criminaliteitscijfers in ieder land waar een grotere gemeenschap Marokkanen verblijft is helaas geen selectief winkelen maar een feit. Een gegeven. Spanje, Belgie, Nederland, Italie, Denemarken en Zweden. In de VK zijn het vooral de Pakistani. in Duitsland de Turken. In Frankrijk de Algerijnen. Je lult dus helaas uit je nek ouwe Yogabeer.

ristretto | 19-11-14 | 20:39

@Bakito | 19-11-14 | 20:28
Klopt, en lilliputters breken nooit in.

Uw Verzekeringsadvis | 19-11-14 | 20:39

"CBS: ook in 2014 was integratie wederom kudt"
Kop is ook kudt wederom en met zonder geeneens een punt ook nog

Psycheltjes | 19-11-14 | 20:37

Vanmorgen op Radio Rijnmond, Spijkenisse en Bernisse worden samengevoegd dus de mensen mogen weer stemmen.

Journaliste tegen een 80-jarige dame uit Spijkenisse, Wat gaat u stemmen?
Nou, PvdA... ja dat doen we nog steeds al die jaren trouw.

Ok, maar waarom?
Nou ze moeten wel de kans krijgen om iets op te bouwen...

Wat deze mensen na de oorlog hebben opgebouwd breken ze net zo makkelijk af. Ze zien het gewoon niet.

basweetutwel | 19-11-14 | 20:35

Maria.1 | 19-11-14 | 20:32
Ook dat is geen wetenschap.

Bakito | 19-11-14 | 20:35

duitse herder | 19-11-14 | 20:32
Jij definieert 'groep' als 'nationaliteit'.

Nog meer domheid of was dat het?

Bakito | 19-11-14 | 20:34

"jaarraport"? Mag wat mij betreft wel met p's.

daytripper | 19-11-14 | 20:34

Maria.1 | 19-11-14 | 20:31

Helaas ligt dat gecompliceerder. Nederland is nu eenmaal welvarender dan Marokko, en dat geldt misschien nog wel het meest voor de onderklasse. Als ze teruggaan, betalen ze daarvoor letterlijk een hoge prijs. Het is overigens geen slecht idee om criminelen met een dubbel paspoort... enfin, daar gaan we weer, ligt moeilijk etc., etc.

Rest In Privacy | 19-11-14 | 20:34

Kom uit de tijd van touwtje uit de brievenbus trekken, voordeur open, nota bene als kind (alleen). Ondenkbaar nu.

En wie o wie gaat mij verbeteren ´hoe dat dan komt´.

chicago river | 19-11-14 | 20:33

@Bakito | 19-11-14 | 20:30. Haal je hoofd eens uit het zand en kijk eens in de werkelijke wereld! Opsporing toevallig nog gezien gisteren?

Maria.1 | 19-11-14 | 20:32

Maslow zegt het als wetenschapper als volgt:
De basisbehoeften van een mens bestaan uit:

Primaire biologische behoeften, ook wel fysieke behoeften (eten, drinken, kleding, onderdak)
Bestaanszekerheid (behoefte aan lichamelijke veiligheid)
Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)
Erkenning (zelf-imago, reputatie, eigendunk, zelfrespect)
Zelfactualisatie (zelfverwezenlijking, doen wat je roeping is)
Transcendentale behoeften
.
Deze springt eruit in dit verband:
Sociale behoefte (er bij horen, saamhorigheid, liefde)
.
Hij zegt dus dat mensen bij een groep willen horen. Dat zie je dus ook gebeuren. Marokkanen bij marokkanen, turken bij turken, nederlanders bij nederlanders en ga zo maar door.
.
Anders gezegd: integratie van mensen is sociologisch en psychologisch niet mogelijk.

duitse herder | 19-11-14 | 20:32

Kan het CBS deze rekensom ook even loslaten op 2e kamer, dat zijn toch ook wel grote criminelen. Stelen van hardwerkende nederlander met hun verkapte belastingen en ondoorzichtige rekenmethodes.

dubbelq | 19-11-14 | 20:31

@Van Duyvenbode | 19-11-14 | 20:28. Als ik me niet meer prettig voel in deze maatschappij ga ik weg. Met een dubbel paspoort is dat nog gemakkelijker.

Maria.1 | 19-11-14 | 20:31

Maria.1 | 19-11-14 | 20:28
De plaatjes op de voorpagina van de Telegraaf zijn wat anders dan keiharde wetenschappelijk feiten, schat.

Bakito | 19-11-14 | 20:30

In 2014 was water ook wederom nat

weggerot&opgejorist | 19-11-14 | 20:29

ristretto | 19-11-14 | 20:25
Die correlatie bestaat ook tussen enerzijds criminaliteit en anderzijds geslacht, opleiding, inkomen, racisme, woonsituatie en leeftijd. Zo zijn blanke tokkies crimineler dan Marokkanen met een hoog inkomen. En zijn autochtone Nederlandse mannen vaker betrokken bij vechtpartijen dan Turkse vrouwen.

Beetje selectief wetenschap bedrijven jouwerzijds. Schaam je.

Bakito | 19-11-14 | 20:28

Maria.1 | 19-11-14 | 20:24

Of ze het nu willen of niet, ze leven in deze maatschappij.
De meesten zijn hier geboren, een minderheid ervan elders.
Maar ja, je kiest meestal niet je maatschappij als een broodje op de toonbank.

Rest In Privacy | 19-11-14 | 20:28

@Bakito | 19-11-14 | 20:12. Misdaad neemt al jaren af in Nederland?! Ha, ha. Het is nog nooit zo onveilig geweest als nu (de oorlog niet meegerekend). Lees je geen kranten? Kijk je geen tv?

Maria.1 | 19-11-14 | 20:28

Bakito | 19-11-14 | 20:12
Het gaat hier niet om pure misdaadcijfers, maar hoe de verhoudingen liggen van wíe de misdaden hier begaan. En die kunnen haast niet hoger worden.
En ik denk dat de afname van de misdaad wel zo miniem is anders had het CBS daar nog wel een uitspraak over gedaan.

G,I. Jane | 19-11-14 | 20:27

Bakito | 19-11-14 | 20:12
Het gaat hier niet om pure misdaadcijfers, maar hoe de verhoudingen liggen van wíe de misdaden hier begaan. En die kunnen haast niet hoger worden.
En ik denk dat de afname van de misdaad wel zo miniem is anders had het CBS daar nog wel een uitspraak over gedaan.

G,I. Jane | 19-11-14 | 20:27

MarcS | 19-11-14 | 20:19
Nee hoor, niks vrijblijvend. Ik weerleg het verband tussen etniciteit en criminaliteit. En presenteer tussen neus en lippen een veel duidelijker geval van correlatie.

Jij bent aan slag.

Bakito | 19-11-14 | 20:25

@Bakito, in Nigeria, Lagos is de criminaliteit wel 4 keer zo groot als in Texas. Goed he? Niks blanken daar.
Maar daar gaat het nu niet over. Het gaat over de correlatie van etniciteit en criminaliteit in Nederland. De Marokkanen hebben zoals altijd de hoofdprijs. Dit is een goedpresterende bevolkingsgroep. Want overal waar ze zijn halen ze de eerste prijs. In Italie hebben ze zelfs de ultieme hoofdprijs gehaald. Daar hebben ze zelfs in de taal een woord voor het halen van die hoofdprijs.
Marocchinate. Zoek het maar eens op. Google het en je zult verbijsterd zijn. Ik geloofde het eerst ook niet.

ristretto | 19-11-14 | 20:25

@Van Duyvenbode | 19-11-14 | 20:23. De hamvraag is dan waarom ze willen leven in een maatschappij die niet bij hen past.

Maria.1 | 19-11-14 | 20:24

The result of the Eindhoven Jury:

Geert Wilders.... douze points!!!

Ooit komt het moment dat wordt afgerekend met al dat woekerend onkruid.

Dus...

De Koning van EHV | 19-11-14 | 20:23

Nou ja, dat iemand niet mee kan komen met de maatschappij, daar kan ik nog inkomen. Er zijn nu eenmaal mensen die totaal niet geschikt zijn voor een dienstverband.
Maar wat je nu hebt, is toch wat anders. Het zijn hele etnisch-religieuze groepen, inmiddels aangegroeid tot een complete bevolkingslaag, die een gespannen verhouding hebben tot de maatschappij, van licht antagonisme tot openlijke vijandschap aan toe. Je hoeft geen genie te zijn om te zien dat dit is fout gelopen.

Rest In Privacy | 19-11-14 | 20:23

Verhaal is nog lang niet uit. Duitsland wordt overspoeld door moe-landers - meest RO en BG -die met drie vier vijf paspoorten nieuwe tactieken ´ontwikkelen´. Het van oudsher onschuldige ´belletje trekken´ heeft een ander karakter gekregen. Dank u, EU.

chicago river | 19-11-14 | 20:23

Elk volk heeft wel wat. Zo zijn Aziaten vaak lactose-intolerant. En Noord-afrikanen worden een beetje knetteragressief van theedrinken. Vind je 't gek?

Vergeetput | 19-11-14 | 20:21

Waarom is baby weg gejorist & opgerot dan? Hij was altijd zo middle of the road. Ik ga hem missen.

MarcS | 19-11-14 | 20:21

Het zijn conclusies die een kind had kunnen trekken, zelfs bij aanvang van het immigratiebeleid, Interessanter is waarom men in dit tijdsgewricht hiermee naar buiten treedt... het lijkt soms wel dat men bewust groepen mensen tegen elkaar probeert uit te spelen...

badeend69 | 19-11-14 | 20:21

Ik vind dat we de allochtonen meer moeten helpen. Uitleggen dat als je iets meeneemt uit een winkel dat het dan de bedoeling is dat je ervoor betaalt bijvoorbeeld. Of dat als je naar het zwembad gaat niet met een smoesje naar binnen kan gaan om vervolgens gratis te gaan zwemmen bijvoorbeeld.

Maria.1 | 19-11-14 | 20:20

Tja maar wat verwacht je nu?

Op het gemeentehuis en bij de Sociale Dienst zijn er folders in het Turks en Arabisch over hoe je een uitkering kunt aanvragen.

Nederlandse lessen voor nieuwkomers met een islamitische achtergrond doen we voor mannen en vrouwen gescheiden, net zoals zwemmen.

De Pvda en Groenlinks drukken verkiezingsposters in het Turks of Arabisch en we zijn op zoek naar agenten die Turks of arabiers spreken.

What you want is what you get!

basweetutwel | 19-11-14 | 20:19

@bakito 1955 Dat is uw antwoord? Dus toch een natte scheet, jammer. Ik dacht echt dat u ons zou verlichten. Maar u dacht ik post een nietszeggend linkje vergelijk NL op een vrijblijvende manier met Texas omdat dit wel intelligent staat?

Prettige avond verder.

MarcS | 19-11-14 | 20:19

Waarom is de tijd nog steeds niet rijp voor het daadkrachtig denken?
Ik roep al jaren: schaf de dubbele nationaliteit af, opdat wij niet meer spreken over allochtonen en autochtonen, over Turks- of Marokkaans-Nederlandse Nederlanders, of over Antillianen. Hoewel dat bij de laatste groep natuurlij kwat lastig ligt, maar goed. Het gaat om het idee: je bent Nederlander of buitenlander. Een Nederlander woont hier, participeert en accepteert onze normen en waarden. Een buitenlander is hier tijdelijk te gast, anticipeert en respecteert onze normen en waarden. Quit simple.
Geen gezeur over dubbele nationaliteiten, geen gezeur over wel of niet meedoen, geen gezeur over al dan niet gelijke rechten en plichten.

En parallel daaraan een 3-strikes=out systeem. 3x veroordeeld voor een misdrijf is lang achter de tralies. Baat het niet, dan schaadt het zeker ook niet. Einde discussie over of strenger straffen nu wel of niet helpt. Maakt namelijk niet uit, omdat strenger straffen dan niet meer hoeft te helpen omdat het doel dan is verschoven naar verwijderen uit de samenleving om verdere overlast en schade te voorkomen.

Chiant | 19-11-14 | 20:18

And here are the results of the Eindhoven Jury: Geert, douze points!!!

De Koning van EHV | 19-11-14 | 20:18

Er ging iets mis. Twee keer teveel arbeidsongeschikt. Excuses.

ecologiste | 19-11-14 | 20:17

-weggejorist-

ecologiste | 19-11-14 | 20:16

-weggejorist-

ecologiste | 19-11-14 | 20:16

Ik niet werken kunnen, iek ongeskikt. Kraach oeitköring. Dank u wel.

OK ik Nederlander ga naar even kijken OK naar Duitsland. Ik meld me aan en zeg Ich kann nicht arbeiten, weil arbeitsunfähig. Danke.
Dan krijg ik een uitkering?
Of ik ga naar Italië, of Spanje, Griekenland, Portugal, UK, Zweden, Noorwegen noem maar op.
Krijg ik dan een uitkering?
Eruit met die non-valeurs. Terug naar huis in Marokkokokoland etc.

ecologiste | 19-11-14 | 20:16

De globalistisch kosmopolitische linkschmensch voor opheffen Sovjet Unie 1991 ordinair kapitalist geheten, vooral die heeft een ware make-over doorgemaakt als zijnde een Europa's Liberty variatie op, komt tot mij verworpenen der aarde. Kortom classificatie begaan met alles wat er ook maar gebeurt op deze wereld echter voor wat betreft drie straten verderop, voile na mij de Zondvloed!

william7055 | 19-11-14 | 20:16

Ik roep het al jaren en doe het bij deze nog maar een keer: De maakbare maatschappij bestaat niet!

manonamission | 19-11-14 | 20:14

G,I. Jane | 19-11-14 | 20:05
Ook dat is overdreven.

Misdaad neemt al jaren af in ons land, ondanks dat overal camera's hangen en aangifte doen dankzij internet stukken makkelijker is geworden. Kun je nagaan.

Bakito | 19-11-14 | 20:12

Ik geloof er helemaal niks van..... Volgens mij is het veel erger.

Service | 19-11-14 | 20:12

Diederik Samson vindt dit pure onzin en het is allemaal de schuld van de witte man. De boze witte man moet gewoon iemand aannemen die gebrekkig Nederlands spreekt, te pas en te onpas het woord kanker in de mond neemt en zijn lage school met moeite heeft afgemnaakt. Maar er is goed nieuws Diederik heeft besloten er extra bergen met geld tegenaan te smijten zodat ook deze kansenpareltje van een modaal inkomen kunnen genieten. En ga u nu schamen blanke reaguurder!

FinFucker | 19-11-14 | 20:10

@ TeeJee | 19-11-14 | 19:52
Baby is weggejorist en opgerot.

the Raging Potato | 19-11-14 | 20:10

@ the Raging Potato | 19-11-14 | 20:07
Klinkt spannend...

D.Turpin | 19-11-14 | 20:08

stapje voor stapje...

the Raging Potato | 19-11-14 | 20:07

@Bakito | 19-11-14 | 19:37
WTF hebben wij met Texas te maken? Het probleem ligt hier.

G,I. Jane | 19-11-14 | 20:05

@Bakito | 19-11-14 | 19:37
WTF hebben wij met Texas te maken? Het probleem ligt hier.

G,I. Jane | 19-11-14 | 20:04

@Bakito 19.55
Je punt? Als je wilt stellen dat heteroseksuelen vaker betrokken zijn bij misdaden dan homoseksuelen dan is dat een prima profilering hoor.

Je zou zelfs kunnen zeggen dat dit een extra bewijs is dat de criminaliteit onder autotochtonen lager is dan allochtonen, want daar komt homoseksualiteit uiteraard noooooit voor.

En dan nog wat anders. De Texas vergelijking is onozel. Pas als je daar zoveel Marokkanen laat wonen dat je een goed onderzoek kunt doen en dan zou blijken dat ze daar lager scoren dan de tezamen, wel dan heb je een punt. Maar ik ben bang voor je dat ook daar de crimerate buitensporig zou stijgen.

RoBD=Skullfucker | 19-11-14 | 20:04

Ik ben ook benieuwd naar de cijfers over de derde en vierde generatie allochtonen.

Nederlanders integreren trouwens bijzonder goed in het buitenland.

Petrus de Rewa | 19-11-14 | 20:03

Het was Kudt, Het is Kudt en het blijft Kudt.
@wolffman | 19-11-14 | 19:30

Volgens mij mag je het volgende gerust stellen.
Het was Kudt, het is Kuddeter dan Kudt, en het wordt nog Kuddeter dan Kudt.

G,I. Jane | 19-11-14 | 20:01

Kunnen jullie ook alsjeblieft een excelbestandje laten zien....... damn al dat alloch en autoch ...... wordt er duizelig van.
Dus gewoon in hokjes plaatsen is makkelijker!

toerbaas | 19-11-14 | 20:00

@Bakito | 19-11-14 | 19:37

Is dat per definitie een probleem? Wat als er daar bijvoorbeeld inderdaad 4 keer zoveel moorden zijn maar geen draaideurcriminelen?

adminitor | 19-11-14 | 19:58

dk-- | 19-11-14 | 19:51
Het valt niet mee hoor, om als troll naar links te blijven wegkijken en de ogen te sluiten.

Flightless bird | 19-11-14 | 19:57

En dat volk blijft maar zeiken over respect!!
Wat een giller!

Respect is EARNED, idiots! NOT given!

Wees eindelijk eens een positieve, toegevoegde waarde in dit land waar je tot nu toe alles in je schoot geworpen hebt gekregen.

Devils smile | 19-11-14 | 19:57

Jeetje mina, wie had dit durven voorspellen.

KauhlodieBaaz | 19-11-14 | 19:57

@Bakito | 19-11-14 | 19:55

Jij hebt daar verstand van?

brutus68 | 19-11-14 | 19:57

De conclusie dient te zijn dat een koranier zich zonder mes of geweer ziek, zwak of misselijk voelt en in de slachtofferrol kruipt en stiekem lacht als zijn uitkering weer binnen is.

Islamofiel | 19-11-14 | 19:56

MarcS | 19-11-14 | 19:48
Wat je bij Opsporing Verzocht ziet, zijn voor 99% heteroseksuele mannen.

Als we dan toch gaan profileren......

Bakito | 19-11-14 | 19:55

Ach ik heb er wel begrip voor. Integratie is helemaal niet zo gemakkelijk. Andere taal, andere gebruiken. En groepen die niet zo heel succesvol zijn zijn min of meer vanzelfsprekend oververtegenwoordigd in misdaadcijfers. Dat is niet verrassend. Als dit alles was, dan stond ik nog steeds positief ten opzichte van immigratie. Ik bedoel, je mag toch de hoop koesteren dat het ooit wel goed komt. Echter die hoop is vervlogen. Het gaat niet om criminaliteit en economische achterstand. Het loopt vast op de pessimistische kijk die de nieuwkomers hebben op het nieuwe land. Het zijn net vlooien die een hekel aan honden hebben, maar er toch bloed uitzuigen. Onmogelijk gedrag en onmogelijke uitgangspunten zeg maar. Onwerkbaar. Altijd ligt de schuld bij de ander. Terwijl het doodnormaal is. Je komt ergens binnen vanuit onderontwikkeld gebied. Tja dan sta je hier onderaan de foodchain. En dan moet je eraan werken om uit deze positie te ontsnappen. Dat gebeurt niet. En alszodanig is er weinig hoop meer.

D.Turpin | 19-11-14 | 19:55

Wat een cultuurverrijking!

Boyo | 19-11-14 | 19:55

Baby Rasta; trots lid van de verkeerde kant van de statistieken, kom er maar in!

TeeJee | 19-11-14 | 19:52

Ik ga denk ik ook maar eens integreren in eigen land.
Morgen maar stoppen met werken en een uitkering aanvragen

ZonderNaam | 19-11-14 | 19:51

De wetenschap dat er duizenden allochtonen per week binnenkomen doet mijn hartje gloeien van geluk. Wat zijn we toch een goed land. Want ja, wij hebben het hier harstikken goed en dan is er toch ook ruimte voor anderen toch?

Bah, walgelijk om links gelul neer te plempen als trol

dk-- | 19-11-14 | 19:51

@koolteer | 19-11-14 | 19:48
Om daarover nog maar te zwijgen, inderdaad.

carramba | 19-11-14 | 19:51

3 generaties allochs zonder aanpassing, kan het gekker????
Ben blij met de rijkdom hier en anders vertrek.
Vroeger waren de reizen harder.
www.youtube.com/watch?v=cW0bf35jxxo&a...

grindbak | 19-11-14 | 19:49

@bakito - stuk over Texas niet gelezen, lijkt mij niet ter zake doende. Maar dat andere oordeel van u mbt correlatie etniciteit en misdaad die niet zou bestaan. Kunt u dat nader uitleggen. Zo als statement is het slechts uw mening op zijn best een en natte scheet op zijn slechts.

Cijfers liegen niet, althans deze niet aangezien ze door het CBS geleverd worden. Andere cijfers, onderzoek onder 1000 mensen zijn altijd BS. Ik ken niemand die ooit gevraagd is. Dus dat zijn onderzoeken in een bepaalde viert van mensen die er aan mee willen doen en zich opgegeven hebben.

Ik geef u bij deze het woord, ik ben echt benieuwd.

MarcS | 19-11-14 | 19:48

Als je uit praktijkervaring weet dat deze cijfers kunstmatig zwaar geflatteerd worden, dan weet je ook dat de werkelijkheid minimaal twee keer zo erg is.

Het vervelendste is nog dat de import van allochtoniërs in de afgelopen paar jaren niet meegerekend wordt. Tel dit op bij de minimale pakkans, en ga maar op zoek naar een adresje voor een 9mm. De regering importeert het liefst nog meer korte termijn stemvee. De politie komt niet of te laat.

koolteer | 19-11-14 | 19:48

Sorry voor de oftopic, maar Jááááah Kieft!

Jackanders | 19-11-14 | 19:48

Maar we krijgen wel veel liefde terug voor al die centjes die we aan ze uitgeven.

Muggenmepper | 19-11-14 | 19:46

Adversary | 19-11-14 | 19:39

Eensch, en die lui zijn bijna onzichtbaar in het donker als ze hun mond gesloten houden.

eerstneukendanpraten | 19-11-14 | 19:46

Het probleem is niet het gebrek aan integratie. Het probleem is dat ze er zijn. Deze eerste en cruciale fase van de fout wordt voortdurend overgeslagen. Mensen die niet vanuit zichzelf hier willen integreren en dat vanzelfsprekend vinden hebben hier niets te zoeken. Ze hadden nooit binnen mogen komen en als ze er dan toch per vergissing zijn moeten ze er uit worden gedonderd. Dat doe ik ook met iemand die ongenodigd mijn feestje thuis komt verstoren.

zebedeus de eerste | 19-11-14 | 19:42

De arbeidsongeschiktheidsuitkeringen hebben een hele specifieke reden. Bij een bijstandsuitkering draait de gemeente op voor de kosten en bij een wajong uitkering draait het rijk op voor de kosten. Jongeren die onbemiddelbaar zijn voor de arbeidsmarkt worden arbeidsongeschikt verklaard en vormen dan niet langer een kostenpost voor de gemeente. Dit zijn jongeren met een laag IQ, geen afgeronde opleiding en ze blowen veel.

Osdorpertje | 19-11-14 | 19:41

Nee.. Really? I mean.. Really? Dit moet nagerekend worden..
Het kan toch niet zomaar zijn dat de grote tegenhangende meerderheid van Hollandje na al die jaren een goed voorspellend vermogen hebben? Minder x3 aub!

NiCeY | 19-11-14 | 19:41

@InfidelRevolution | 19-11-14 | 19:32
Het is al erg en wordt rampzalig.

carramba | 19-11-14 | 19:40

*hik*

Jan Passant mk2 | 19-11-14 | 19:40

Mwah, claimnegers houden altijd wel wat te klagen over en Marokkanen zijn dood als ze niet klagen!

Evengoed deed "onze" elite haar meer dan onwelriekend stinkende best om Nederland volkomen op te doen gaan in de Europese identiteit, terwijl binnenlands harde noten werden gekraakt om typisch Nederlandse tradities als het Sinterklaasfeest de nek om te draaien. Vele stukjes in de Kwaliteitscouranten gaven weer voldoende handreikingen aan Nederlands om zich toch beter aan te passen binnen en aan nobele buitenlandse invloeden.

Dus integratie kut? Dat ligt dan niet aan ONS.

Jan Passant mk2 | 19-11-14 | 19:39

eerstneukendanpraten | 19-11-14 | 19:36
Was het maar zo simpel. Mensensmokkel is illegaal en kan gewoon worden aangepakt. De mensen waar ik het over heb zijn tweede, derde generatie allochtonen en nieuwe statushouders, voornamelijk Somaliers. Geloof me als ik zeg dat de problemen die we nu met Marokkanen hebben zullen verbleken bij de problemen die Somaliers zullen vormen als die 5 tot 10 kinderen per gezin straks oud genoeg zijn om overvallertje te spelen.

Adversary | 19-11-14 | 19:39

Mwah, claimnegers houden altijd wel wat te klagen over en Marokkanen zijn dood als ze niet klagen!

Evengoed deed "onze" elite haar meer dan onwelriekend stinkende best om Nederland volkomen op te doen gaan in de Europese identiteit, terwijl binnenlands harde noten werden gekraakt om typisch Nederlandse tradities als het Sinterklaasfeest de nek om te draaien. Vele stukjes in de Kwaliteitscouranten gaven weer voldoende handreikingen aan Nederlands om zich toch beter aan te passen binnen en aan nobele buitenlandse invloeden.

Dus integratie kut? Dat ligt dan niet aan ONS.

Jan Passant mk2 | 19-11-14 | 19:39

Laten we gewoon alle bijstands uitkeringingen aan dubbele paspoort bontkraagjes stoppen, en ja ook dat parasiterende KoningsHuis valt daaronder ja.

nikkipikki | 19-11-14 | 19:38

Toch moet je deze cijfers in een context zien. Als je kijkt naar bijvoorbeeld het ultrablanke, rechtsconservatieve en zero-tolerance Texas, zie je dat het in ons land nog wel meevalt.

http://www.disastercenter.com/crime/txcrime.htm

In Texas bijvoorbeeld (omgerekend) vier keer zoveel moorden als in Nederland. Om maar eens iets te noemen. Criminaliteit en etniciteit (zoals geschetst in topic) hebben minder met elkaar te maken als over het algemeen in de media wordt aangenomen.

Bakito | 19-11-14 | 19:37

Adversary | 19-11-14 | 19:34

OK, maar in de reclamefolder van de mensensmokkelaar stond duidelijk dat nadat ze de 5000 dollar vooruit betaald hadden de levering in land van bestemming op basis van CIF zou zijn, dus geen FOB levering. Die mensen weten dus gewoon niet beter, toch?

eerstneukendanpraten | 19-11-14 | 19:36

1 op de 10 marokanen verdacht, elke verdachte heeft vast 2 kudt vrienden, en die 2 kudt vrienden hebben 2 loservrieden. dus 5 op de 10 marokkanen zijn klote.

of is dat weer te cru?

ticktock | 19-11-14 | 19:36

Het was al langer bekend. In de meeste gemeenten is het percentage allochtonen in de uitkering rond de 45 %, in sommige gemeenten zelfs 60 %. En dat terwijl we hier in NL hooguit 2 miljoen allochtonen hebben, op de 16 miljoen. Gezien het feit dat vrijwel ALLE reintegratiemiddelen voornamelijk autochtonen treft en allochtonen vaak de dans ontspringen (ja maar taalachterstand, ja maar gezondheid, ja maar kinderen, ja maar agressief, ja maar geen resultaten) slinkt het aantal Nederlanders in de bijstand totdat vrijwel het hele klantenbestand (85-90 %) uit allochtonen zal bestaan. We hebben - bloedserieus - discriminatiewetten nodig!!

Adversary | 19-11-14 | 19:34

lingo star | 19-11-14 | 19:31

Je blijft met je poten van Zwarte Piet af!

eerstneukendanpraten | 19-11-14 | 19:34

Als je bovenstaande cijfers zou kennen over de populatie Somaliërs dan krijg je een acute hartverzakking.

eerstneukendanpraten | 19-11-14 | 19:33

wordt nog veel erger vrees ik...

InfidelRevolution | 19-11-14 | 19:32

Conclusie een groot deel allochtonen zijn high maintenance en crimineel.

carramba | 19-11-14 | 19:31

En dan hebben we het nog niet eens over Zwarte Piet gehad.

lingo star | 19-11-14 | 19:31

Het was Kudt, Het is Kudt en het blijft Kudt.

wolffman | 19-11-14 | 19:30

Dus de onderbuikers hebben gewoon gelijk?

sinar2 | 19-11-14 | 19:30

-weggejorist-

Ing. eslapen | 19-11-14 | 19:28

Tja, dat krijg je als al die studenten zoveel geld moeten lenen om een leuke tijd te hebben.

Rest In Privacy | 19-11-14 | 19:27

Ja dat denken wij van hun maar dat denken hun dus ook van ons.
Zij vinden dat we niet goed integreren in hun cultuur.
Vraag maar aan Quinsy of aan een willekeurige Syriëganger.

wakkere_nederlander | 19-11-14 | 19:27

Hoeveel belastinggeld gaat er dit keer extra naar integratie ?

Ing. eslapen | 19-11-14 | 19:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken